Враження про Nikon Z7

За наданий фотоапарат Nikon Z 7 (прошивка 3.10) величезна подяка журнал ProFotoSale, де можна знайти безліч нових та б.у. фотоапаратів різних систем, у тому числі подібні бездзеркальні фотоапарати з байонетом Nikon Z.

Nikon z7

Nikon z7

Тут я вказую суто особисті враження, вони можуть бути помилковими і не покликані зачіпати чиїсь релігійні почуття. Ще раз, ця замітка не є оглядом, ця замітка є моїми особистими враженнями.

З цією камерою я працював не тільки, коли її разом із Nikon Nikkor Z 50mm 1:1.8 S надав на огляд магазин ProFotoSale, Але й перетинав кілька разів до цього.

  1. керування камерою сильно не дотягує до професійних моделей типу Nikon D850. Управління схоже на суміш Nikon D3500/D5600 (основне керування під одну праву руку) та Nikon D780/D750 (основне колесо вибору режимів та кнопки під вказівний палець). Після лінійки D200 -> D300 -> D300s -> D500 -> D700 -> D800 -> D800E -> D810 -> D810a -> D850 з Nikon Z7 потрібно звикати все робити інакше.
  2. незрозуміло все ж таки до якої з лінійок відносити камеру (для дзеркальних камер у мене є ось така градація). До лінійки D850 чи D780/D610? Офіційна позиція Nikon мені відома, але на практиці багато речей не сходяться.
  3. автоматичне фокусування з розпізнаванням очей та осіб працює відчутно гірше, ніж, наприклад, у тій же sony a7 III.
  4. автоматичне фокусування з вибором автоматичної області фокусування працює погано. Але в цілому, якщо вибирати область або точку фокусування вручну, все стає цілком нормально. Швидше за все, алгоритмами це можна виправити в майбутньому. Загалом і в цілому мені система фокусування не сподобалася, особливо в спробах встежити за об'єктами, що рухаються, від камери або в бік камери.
  5. використовується акумулятор EN-EL15a/EN-EL15 від дзеркальних моделей (як у Nikon D750 та інших), немає переосмислення, що це бездзеркальна камера, яка висмоктує акумулятор куди швидше. Наприклад, в Panasonic Lumix S1R (Камера того ж класу) використовується акумулятор чи не від ноутбука.
  6. сам сенсор Sony IMX-309-BQJ практично ніяк не покращився у порівнянні з наявним Sony IMX-309-AQJ в серці Nikon D850. Чи можу я отримати щось принципово нове з новою Nikon Z7 щодо якості зображення? Сенсор, швидше за все, оновили лише заради фазових датчиків фокусування та мікро-лінз субпікселів для уникнення колор-шифту.
  7. тільки один слот для карток пам'яті (і це точно не рівень проф-камери). Особливої ​​незручності цього ніскільки у мене не викликає, але все ж таки, на тлі інших подібних рішень Nikon Z7 виглядає мізерно.
  8. тільки карти пам'яті XQD. Досить дорогі (а насправді – Дуже дорогі!). При цьому я не бачу серйозного приросту за швидкістю запису/читання в порівнянні зі звичайними SD з підтримкою UHS-II, які мають граничну швидкість 312 МБ/с. Поширені карти пам'яті Sony XQD, які я використав, мали поріг у 400 MB/s на запис (плюс-мінус цю ж швидкість мають безліч інших недорогих карток XQD, які можна зустріти у продажу). Якщо я не знімаю відео, то можна обійтися і "копієчними" SD-шками без підтримки UHS. Проблема саме не в XQD, а без можливості використовувати SD/SDHC/SDXC. Те саме стосується апдейта під карти пам'яті CFexpress.
  9. монохромний OLED-дисплей на сонці повністю блисне і з нього неможливо рахувати інформацію. Ніколи такого не було зі звичайними додатковими дисплеями у старіших камер. Сам дисплей сильно урізаний за інформативністю. Ця тенденція вже давно простежується серед інших камер Nikon. Навіть на Z9 прибрали другий додатковий монохромний дисплей (який розташовувався під основним у моделях від D1 до D6).
  10. камера не підтримує багатофункціональну батарейку (aka Battery Grip) з додатковими органами управління. Рукоятка використовується лише для додаткових акумуляторів (aka Battery Pack).
  11. Nikon Z7 випущена у 2018 році, в той же час у 2015 вже існувала Sony a7R II подібного класу з подібними функціями (стабілізована матриця, 42 МП тощо). Я веду до того, що Nikon дуже відстає від тієї ж компанії Sony у створенні повнокадрових бездзеркалок. Коли у Sony з'явилася третя ітерація камер (Sony A7 III, Sony A7S III, Sony A7R III, Sony A9), компанія Nikon запустила тільки першу ітерацію повнокадрових бездзеркальних камер, на яку я зараз і нарікаю в цій короткій нотатці.
  12. Немає вбудованого спалаху (у Nikon D810, D750 вона є). Дрібниця, а неприємна, насамперед ця функція дає можливість використовувати Nikon CLS для деяких зовнішніх спалахів.
  13. Перехідник FTZ не дозволяє автоматичного фокусування з усією лінійкою об'єктивів Nikon AF (у тому числі і з легендарними моделями Nikkor 105/2DC, 135/2DC, 200/4 Micro і т.д.). Це більше проблема самої системи, але все ж таки система Nikon Z якраз почалася саме з Nikon Z7 і Nikon Z6. До речі, деякі моделі AF-об'єктивів досі вважаються актуальними (присутні у каталогах компанії Nikonнаприклад, 80-200/2.8 MK3, 14/2.8D, 20/2.8D, 24/2.8D, 28/2.8D, 35/2D, ​​50/1.4D, 50/1.8D, 180/2.8D і т.д. .Д.). Складність у сумісності вкотре збільшилася.

Сама собою камера непогана і навіть хороша. Але завжди є з чим порівняти, основні її переваги – це наслідки безпосередньо найбеззеркальнішої концепції Nikon Z. Такі переваги, як вбудований стабілізатор зображення, величезний діаметр байонета (можливість використання світлосильної автофокусної оптики з F/1.2 і вище), малі розміри корпусу, хороший ЕВІ, фокусування з автоматичним розпізнаванням очей людей та тварин, широкі відеоможливості тощо. властиві всім повнокадрових камер серії Nikon Z.

Матеріали по темі:

Повнокадрові фотоапарати з байонетом Nikon Z

  1. Nikon z5 [липень 2020, AliExpress]
  2. Nikon z6 [серпень 2018]
  3. Nikon z6 ii [жовтень 2020, AliExpress]
  4. Nikon z7 [серпень 2018]
  5. Nikon z7 ii [жовтень 2020, AliExpress]
  6. Nikon z8 [травень 2023, AliExpress]
  7. Nikon z9 [жовтень 2021, AliExpress]
  8. Nikon Zf [вересень 2023]

Список всіх повнокадрових об'єктивів 'Nikon Nikkor Z' для бездзеркальних фотоапаратів з байонетом Nikon Z

Фікси:

  1. Nikon Nikkor Z 20mm 1:1.8 S [лютий 2020, Aliexpress Nikon Global Store]
  2. Nikon Nikkor Z 24mm 1:1.8 S [вересень 2019, AliExpress]
  3. Nikon Nikkor Z 26mm 1:2.8 [січень 2023]
  4. Nikon Nikkor Z 28mm 1:2.8 [жовтень 2021, AliExpress]
  5. Nikon Nikkor Z 28mm 1:2.8 SE [червень 2021]
  6. Nikon Nikkor Z 35mm 1:1.8 S [серпень 2018, AliExpress]
  7. Nikon Nikkor Z 40mm 1:2 [вересень 2021, AliExpress]
  8. Nikon Nikkor Z 40mm 1:2 SE [листопад 2022]
  9. Nikon Nikkor Z 50mm 1:1.2 S [вересень 2020]
  10. Nikon Nikkor Z 50mm 1:1.8 S [серпень 2018, AliExpress]
  11. Nikon Nikkor Z 50mm 1:2.8 MC [червень 2021]
  12. Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S ніч [жовтень 2019]
  13. Nikon Nikkor Z 85mm 1:1.2 S [січень 2023]
  14. Nikon Nikkor Z 85mm 1:1.8 S [липень 2019, AliExpress]
  15. Nikon Nikkor Z 105mm 1:2.8 S VR MC [червень 2021]
  16. Nikon Nikkor Z 135mm 1:1.8 S Plena [вересень 2023]
  17. Nikon Nikkor Z 400mm 1:2.8 S VR TC [січень 2022]
  18. Nikon Nikkor Z 400mm 1:4.5 S VR [червень 2022, AliExpress]
  19. Nikon Nikkor Z 600mm 1:4 S VR TC [листопад 2022]
  20. Nikon Nikkor Z 600mm 1:6.3 S VR PF [жовтень 2023]
  21. Nikon Nikkor Z 800mm 1:6.3 S VR PF [квітень 2022]

Зуми:

  1. Nikon Nikkor Z 14-24mm 1:2.8 S [вересень 2020, Aliexpress Nikon Global Store]
  2. Nikon Nikkor Z 14-30mm 1:4 S [січень 2019, AliExpress]
  3. Nikon Nikkor Z 17-28mm 1:2.8 [вересень 2022, AliExpress]
  4. Nikon Nikkor Z 24-50mm 1: 4-6.3 [липень 2020, AliExpress]
  5. Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4 S [серпень 2018, AliExpress]
  6. Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:2.8 S [лютий 2019, AliExpress]
  7. Nikon Nikkor Z 24-120mm 1:4 S [жовтень 2021, AliExpress]
  8. Nikon Nikkor Z 24-200mm 1: 4-6.3 VR [лютий 2020, AliExpress]
  9. Nikon Nikkor Z 28-75mm 1:2.8 [грудень 2021, AliExpress]
  10. Nikon Nikkor Z 28-400mm 1: 4-8 VR [березень 2024]
  11. Nikon Nikkor Z 70-180mm 1:2.8 [червень 2023]
  12. Nikon Nikkor Z 70-200mm 1:2.8 S VR [січень 2020, AliExpress]
  13. Nikon Nikkor Z 100-400mm 1: 4.5-5.6 S VR [жовтень 2021]
  14. Nikon Nikkor Z 180-600mm 1: 5.6-6.3 VR [червень 2023]

Автофокусні повнокадрові об'єктиви під байонет Nikon Z від сторонніх виробників

  1. Вільтрокс: 20/2.8, 24/1.8, 28/1.8, 35/1.8, 40/2.5, 50/1.8, 85/1.8
  2. Tamron: 28-75/2.8 G2, 35-150/2-2.8, 70-300/4.5-6.3, 150-500/5-6.7
  3. Йонгуо: 35/2, 50/1.8, 85/1.8
  4. майці: 50/1.8, 85/1.8, 85/1.4
  5. ТТААртизан: 32/2.8
  6. 7Курсанці: 50/1.8
  7. АстрГори: 85/1.8
  8. Лаова: 10/2.8

  1. Повнокадрові бездзеркальні системи. Обговорення, вибір, рекомендації.
  2. Кропнуті бездзеркальні системи. Обговорення, вибір, рекомендації.
  3. Кропнуті бездзеркальні системи, які припинили або припиняють свій розвиток
  4. Цифрові дзеркальні системи, які припинили чи припиняють свій розвиток
  5. ОВІ або ЕВІ (важлива стаття, що дає відповідь на запитання 'дзеркалка чи бездзеркалка')
  6. Про акумулятори бездзеркалок
  7. Простий та зрозумілий середній формат
  8. Особливо світлосильні рішення від китайських брендів
  9. Всі найсильніші автофокусні зум-об'єктиви
  10. Всі найсильніші автофокусні фікс-об'єктиви
  11. Повний дзеркальний кадр на бездзеркальному середньому форматі
  12. Автофокусні Speed ​​Booster'и
  13. Один об'єктив, щоб правити світом
  14. Вплив смартфонів на ринок фототехніки
  15. Що далі (перевага смартфонів)?
  16. Усі анонси та новинки об'єктивів та фотоапаратів

Коментарі до цієї нотатки не вимагають реєстрації. Коментар може залишити кожен. Багато різної фототехніки можна знайти на AliExpress.


матеріал підготував Аркадій Шаповал. Навчання/консультації | Youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Додати коментар:

 

 

Коментарі: 105, на тему: Враження про Nikon Z7

  • Oleg

    Аркадій, потестіть, будь ласка, автофокус на Z6II, цікавить Вашу думку. Ну і загалом про камеру.

  • Jea Reth

    Проблеми сумісності оптики та камер – це вже відмінна риса Nikon. Без цього вони прямі не вони. Півстоліття тягли цей чортів байонет, з кожним роком згрібаючи все більше і більше обмежень і нестиковок за своєю ж дурістю. У результаті вся дзеркальна серія системи ознаменована питанням "А що в цьому об'єктиві не працюватиме з моєю камерою?"
    От здавалося б! Придумано БЗК-систему з новим байонетом. Величезне поле діяльності. Ну зроби ти нарешті хоч нормальний перехідник із дзеркальної системи! Де буде окрема викрутка, всі необхідні контакти (згадуємо пісню про AF-S і AF-P) і це бісове кільце з повідомленням передачі апертури в камеру як у Nikon Df! Але ні, знову надмозок не спрацював!
    Серйозно, не розумію цього відношення. У Canon що не з'єднай з того, що взагалі з'єднується, - і все працює за себе і за того хлопця. Обмеження тільки у спалахів A-TTL і E-TTL, і воно залишилося ще на початку плівкової епохи EOS. А у Nikon, якщо у тебе техніка якогось минулого покоління, то сто відсотків щось не буде працювати.

    • Аркадій Шаповал

      Трохи історії про проблеми сумісності:

      У Nikon D1 зникла можливість фізичної установки PRE-AI/NON-AI об'єктивів Nikon F (через 6 років повернулася знову з деякими камерами типу Nikon D40).

      У Nikon D100 зникла можливість вимірювання експозиції з об'єктивами AI/AI-S (тільки М режим!). З камери прибрали реостат зчитування значення діафрагми. Пізніше повернулася з деякими камерами (на кшталт Nikon D200, але не з більшістю!).

      У Nikon D40 зникла підтримка об'єктивів 'під викрутку' типу 'AF'. З камери прибрали мотор фокусування.

      Усі камери до Nikon D3/D300 + D90 та D3000 не підтримують об'єктиви E/PCE/PC-E (не вміють керувати діафрагмою).

      Всі камери до Nikon D4 + D3200 не вміють працювати з об'єктивами AF-P, а для деяких, які "вміють", потрібно обов'язково оновити прошивку.

      У Nikon J1 зникла підтримка об'єктивів 'під викрутку' типу 'AF', а також об'єктивів типу AF-I (з мікромоторами), а пізніше серйозні обмеження для об'єктивів AF-P. Вина на перехіднику FT1.

      У Nikon D3400 зникла можливість працювати з об'єктивами NON-G типу (які мають кільце управління діафрагмою). Доступний лише режим М! З камери просто вирізали важіль EE крайнього становища діафрагми.

      У Nikon Z5/Z6 зникла підтримка об'єктивів 'під викрутку' типу 'AF' і зник реостат діафрагми. Вина на перехіднику FTZ.

      Часом можна чокнутися, що і де чогось підтримує чи ні :)

      • Jea Reth

        До цього можна додати ще те, що на деяких старих камерах (плівкових переважно) не працювали оптичні стабілізатори певних поколінь при тому, що в іншому об'єктив був повністю сумісний.
        Загалом, я колись від цієї дичини втік із системи Nikon. Досить було зрозуміти, що на мій D5100 нічого крім швидко старіючих AF-S-ок в найближчому майбутньому не приткнеш, і можна було збирати валізи. Не сказати, що в стані каноністів мене хоч щось розчарувало. Більш ніж задоволений тим фактом, що той самий парк оптики у мене працює і на 5D, і 550D і найдавніших плівкових EOS1 і EOS650.

        • Дим

          Якщо чесно не розумію “проблем” та претензій. Підняті "проблеми", на мій суб'єктивний погляд, пов'язані швидше з власною психологією - зробив неоднозначний вибір, замітав і давай заглушати дисонанс ... Прям істерика щось там не працює 100 річної давності, є ж сайт Nikon, є фанатські - прочитай що працює, а що ні з чим.
          Я почав з D40 (зламався викинув), потім взяв D90 (теж що і D40), далі D200, через якийсь час D300 та D700, і останні D5200 та D3300. Зараз їх у мене 5, нещодавно купив AF-P 70-300 - відмінний об'єктив, хоча є 55-300, обладнання повно - фотографуй не хочу. Вся техніка, що в мене на руках цілком придатна. Є об'єктиви і нові і дуже старі і всі вони цікаві, навіть сама процедура покупки у японців і очікування - цікаві, я вже не кажу про фотографування. Поточні тушки передихнуть візьму серію Z, півтинник із попереднього огляду по-моєму прекрасний. Єдине сподіваюся, що потрібний мені фото ринок не зхлопнеться і я зможу радіти їхній продукції і надалі.

          • Jea Reth

            Не варто так сильно драматизувати)
            Я тільки хочу запобігти потенційним покупцям камер Nikon.
            Ми констатуємо факт, який має місце. Чи ми помиляємось і у нікона все завжди працює?
            Бачите, яка штука ... Я зовсім не хочу розбиратися в тому, що там де працює, а що не працює в моїй системі. Ні на сайтах виробника дивитися, ні, боже борони, у людей в інтернетах запитувати.
            Я хочу, щоб моя камера мала системний байонет. І щоби були об'єктиви під цей системний байонет. Такі, щоб якщо туди встали, то, без застережень, працювали б.
            Це є поняття системної камери! Коли ти береш елементи системного рішення, стикуєш їх, а вони дають тобі інструмент для твого завдання.
            Нікон плює на цю справу вже не перший рік. І на цю справу, і на свою аудиторію.

            Тому я не бачу абсолютно ніяких приводів володіти чимось із системи Nikon. Підкреслю – Я не бачу. Будь-які малюнки оптики, фірмовий колір, іншу софістику, що зазвичай наводиться на підтвердження переваг системи, я навіть обговорювати не хочу. Наразі вирішує ринок, а він диктує необхідність пропонувати системні рішення. Тому у кожного виробника тих же фуллфреймів є типові рішення на кшталт зумів 24-70 або 70-200 і портретного телевичка так на 135мм ... Це я до того, що, пішовши з однієї системи, ти повністю знайдеш подібні рішення в іншого виробника. Ні зараз – почекай, випустять. А вони випустять. Незамінних зараз немає і не повинно бути.
            І на тлі цього неподобства Canon, прямий конкурент Nikon, показує явний системний підхід.
            То навіщо, чорт забирай, мені плювати проти вітру і сидіти на ніконі, у якого щось як завжди не працює?

            • wj

              Jea Reth, всі ці принади сумісності EF-байонету стали можливі лише через те, що Кенон тупо покинув користувачів FD-байонету. Тому і вдалося створити новий байонет, сучасний, без проблем з багажем сумісності.
              Нікон же не наважився кинути своїх користувачів ось так жорстко, тому просто потихеньку апгрейдили об'єктиви та їх зв'язок з камерою. Звичайно, це виливалося у часткову несумісність різних поколінь техніки.
              Можна довго сперечатися про те, який підхід кращий. Для тих, хто приходить у систему зараз – кенонівський підхід кращий. А хто вже мав парк об'єктивів у 80-ті, віддасть перевагу підходу Нікона.

              • Родіон

                Але зараз-то видно, хто мав рацію?

              • Jea Reth

                Та ви б ще перехід з поголовного М42 на пропрієтарні байонети пригадали!)
                Кенон зробив ризиковий і по-людськи ніби негарний хід, але в результаті виграли всі.

                Я запропоную зійтись на думку, що найкраще в цьому плані надходить Leica зі своєю M-серією)

              • wj

                Родіоне, та немає тут ні правих, ні винних. Що в одному, що в іншому випадку було створено неприємності для користувачів марки. Просто неприємності різного роду :)
                До речі, на байонеті EF також упіймали підлянку користувачі об'єктивів Sigma. Приблизно в момент переходу з плівки на цифру деякі об'єктиви Sigma втратили можливість керування діафрагмою – вона залишалася завжди у відкритому стані. Я це особисто пережив із Sigma 300/4. Цей же об'єктив під Nikon F проблем із сумісністю не мав. Подібна історія з унікальним макриком Sigma 180mm 5.6 Apo Macro.
                Sigma тоді пропонувала оновлення прошивки для забезпечення сумісності, але тільки протягом декількох років і, на мою думку, не для всіх об'єктивів. Давно було, вже не пам'ятаю деталей.

      • Андрій

        На щастя, я розпрощався з ніконом, намучився з ним дуже довго для нашого людського життя (6 років D80 та D750, планував Z6), але тепер щасливий і ловлю кайфи від фуджі (X-T3)! Тепер ці проблеми сумісності оптики одного виробника з різних епох мене не хвилюють і я на це все дивлюся з розчуленням і тішуся, що мене це вже не стосується 😊 Нікон, як кажуть, все просрав, особливо з випуском Z50.

        • wj

          А які претензії у вас виникли до Z50? Я її собі брав як тестовий апарат для ознайомлення з Z-лінійкою і мені так сподобалося, що незабаром повністю на Z систему перейшов.
          Із зауважень до Z50 я би виділив лише незручні сенсорні кнопки, які вночі фіг знайдеш, та ніякий вибір рідної DX-оптики. Ще новий формат батареї трохи засмучує, але може його для всіх майбутніх компактних камер підготував, тоді все ок.

          • Аркадій Шаповал

            У мене є Z50 дві претензії.
            Ось перша - Nikon Nikkor Z DX 16-50 1:3.5-6.3 VR
            А ось і друга – Nikon Nikkor Z DX 50-250 1:4.5-6.3 VR
            (Сподіваюся, всі зрозуміли, що йдеться про сміховинну кількість об'єктивів під Z DX, час іде, а новинок немає).

          • Андрій

            Як мінімум одну назвав Аркадій, а ось купа інших ще пішла від вас і це тільки на поверхні, плюс ще врахувати багато того, що вони обрубали їй.

            Що раніше, що зараз, КРОП у нікона придаток, який вони тягнуть і тягнуть за собою (починаючи з 3000 серії, аж 3 типи КРОПів, принаймні) і ось притягнули до Z серію його. Тобто. у них більш-менш гідні ФФ камери (думаю друга серія стала вже хоч чимось схожим на фотоапарат, а не на шматок заліза з косяками, як у першій серії), і тут випускають Z50 – навіщо, одному нікону відомо – непорозуміння за туєву хучу грошей (т.к. тушку купити не можна, ти повинен купити або з перехідником, або з об'єктивом за 75к₽) і зробили два супернудні об'єктиви до нього… Що заважало випустити ФФ сильно бюджетний, залишивши оптику, яку вже зробили? Логіка, сер, але вона все ж таки спала на думку – вони випускають Z5, теж дещо неповноцінний, але це логічніше і зрозуміліше Z50!

            Таке почуття, що у них у маркетинговому відділі сидить старий хрич родом із СРСР і намагається щось заколгоспити у цьому стилі, я у себе в місті з таким стикався, це жахливо. Залишилося, заради приколу, дочекатися Z500 🤣 (але думаю тут буде щось на кшталт Z30 і Z70, що теж досить смішно)

            Однак, я припускаю вони далі не будуть робити КРОПи, сподіваюся у всякому разі.
            І що ми зараз: Z50, Z5, Z6, Z7, Z9 (в майбутньому). 50 як п'ята нога у собаки

            • Дмитро Костін

              Андрію, мені здається по кропу зараз ситуація така, що виробникам вигідніше продавати високомаржинальні товари (камери ФФ/СФ). Робити дешеві кропи вже не особливо цікаво - попит на них не той, що був років 10 тому. Та й дорогі об'єктиви під ФФ/СФ легше продавати, ніж на кроп.
              Ось і доводиться крутитись як можуть.

            • wj

              Андрій, так Аркадій назвав таку саму причину, що і я в оригінальному коментарі :)
              Від мене ж жодної купи інших причин до Z50 не було, перечитайте уважно.
              Слід розуміти, що Z50 – це не професійного рівня камера, вона за можливостями та позиціонуванням знаходиться приблизно між D5600 та D7500, тому і попиту з неї менше. Я не знаходжу в ній якихось обрубувань у порівнянні з D5600.

              Але ваше невдоволення політикою нікону до розвитку APS-C лінійки я загалом поділяю. Щоправда, є зауваження до окремих пунктів вашої критики:
              1. Z50 можна купити і окремо від об'єктивів та в китах з обома зумами та/або FTZ у різних комбінаціях і навіть іноді в комплекті зі сторонніми об'єктивами від продавців. Якщо подібне недоступне в магазинах вашого міста, то це швидше за претензія до локального представництва нікону, що формує дивні комплекти.
              2. 16-50мм насправді дуже ненудний об'єктив, тому що має просто мініатюрні розміри. При цьому якість зображення забезпечує дуже гідне. Я його прямо порівнював з 18-140, так ось 16-50 помітно різкіший. Нічого схожого в інших виробників немає. Хіба що фуджиковський 15-45, але в того просто огидна ергономіка з його павер-зумом.
              3. Закріплені камери в принципі мають сенс, тому що їх можна зробити більш компактними та дешевшими за інших рівних. Що Z50, що Z5, обидві мають сенс. Просто ви в цільову аудиторію, схоже, не потрапляєте.
              4. Z50 особисто для мене – дуже вдала камера. Просто до неї ще немає об'єктивів. Мені б дуже хотілося млинця на кшталт Canon EF-M 22/2.0 – з ним вийшов би чудовий компактний комплект для стріт фотографії (я раніше Canon M100 для цього використав).

              • Андрій

                1. На офіційному сайті никонстор.ру вказані лише комплетні версії - або з перехідником, або з об'єктивом та їх варіації.

                2. Нудність об'єктива не полягає тільки в різкості і якості картинки з нього, тому є оптика 0.85, 0.95, 1.0, 1.05, 1.1, 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 і навіть 2.8…

                3. Я як власник КРОПу (двох - Fujifilm X-T3 і X100v) вже потрапляю в цільову аудиторію, але цей апарат не потрапляє в мій погляд через мізерність (обрубаність по всіх напрямках) функціоналу за цю ціну! Взяти той же Fujifilm X-Т30, там на відміну від флагмана X-Т3, лише небагато функціонал підрізаний (в основному у відео, виду більшої компактності, але і в деяких параметрах, можливостях АФ та ергономіки), проте матриця однакова і зображення виходить ідентичним (що у Т3, Pro3, Т4, Е4, 100v, S10). Тобто. якщо я куплю будь-яку із серії, з матрицею Транс4, камеру – я отримаю однакове зображення, незалежно від того, бюджетна камера чи флагман, або навіть преміальний компакт (власне і був взятий тому саме 100v). У Нікона такої закономірності я не помічав, що ні камера, то хрін зрозумій що в результаті я отримаю! Наприклад, Z6 і Z5 мають різні матриці, хоча камери обидві повнокадрові ... Власне теж саме, можливо, можна віднести і до інших систем.

                4. Якщо в ніконі хоч трохи подумають, то вони не випустять на нього більше нічого, логіка - ліпи повнокадрову оптику на кроп камеру і не знай лиха.

              • Андрій

                З приводу факторів, ви самі вказали ергономічні недоліки, деякі і на Z5, як виявилося, дублюються. Якщо камера напхана на повну, але незручна у використанні – це також пунктик – ергономіка.

              • wj

                1. Ну так я ж і говорю, проблема в локальному представництві, а не в камері. В інших магазинах вільно продається ця тушка без об'єктивів та без адаптера.
                2. До чого тут оптика 0.85 взагалі? Адже йшлося про те, що обидва китові зум-об'єктиви у Z50 цілком собі на рівні, а 16-50 так і взагалі унікальний за параметрами. А ви починаєте якусь смаківку за вуха притягувати. Якщо вам так потрібні супер-світлосильні об'єктиви з характером на Z байонет, то вони теж вже є, просто від 7artisans, Laowa та інших Mitakon.
                3. Нікон дуже скрупульозний у плані відтворення ідентичного кольору своїми камерами, незалежно від використовуваної матриці. Так що все те, за що ви хвалите фуджі, є і у Нікона.
                4. Я сподіваюся, що такого не станеться. Інакше сенсу від такої укропової камери з лише двома лінзами не було б зовсім.

  • @paderinfoto

    Аркадій, дякую! Здивований про АФ Z7. Цікаво було б почути Ваші порівняння автофокусів Z5/Z6 з A7iii. Сам я читав і чув у різних джерелах, що автофокус у бездзеркала Нікон працює по-різному в різних камерах:
    – у Z7 він досить повільний та задумливий (типу, не під динаміку, а під студію та пейзаж);
    – у Z6 він набагато кращий;
    – у Z5 приблизно як у Z6, тільки зовсім трохи швидше, оскільки в Z5 процесор не так навантажений “іншими завданнями”, та й сама камера все ж таки молодший, виправили щось.
    Сам володію двома Z5 – до ергономіки звик після D700, промахів АФ практично немає, в т.ч. по очах та особах навіть на Nikon 85/1,8 G та Canon 135/2 USM. Навіть стороння Tokina 16-28/2.8 на Z5 потрапляє краще, ніж D700. Є місцями некоректна робота зі спалахами SB-600 та SB-800, доводиться вводити корекцію імпульсу емпірично, тоді проблема йде.
    І ще ось: Nikon 135/2 DC поміняв на Canon 135/2 USM. З автофокусним перехідником кенонівська 135-ка на Z5 працює краще, ніж працювала ніконівська 135-ка на D700. Профілі корекції С1 без проблем застосовуються.

    • Аркадій Шаповал

      Неодноразово знімав на дзеркальні камери Canon + об'єктиви Nikon/Nikkor :). З бездзеркальними камерами схрещувати стало ще простіше.

    • Oleg

      Що за перехідник для об'єктивів кенон на боді нікон?

      • Аркадій Шаповал

        Наразі вже існують АФ-перехідники, наприклад, ось такий від Viltrox

        • @paderinfoto

          Я його теж пробував, не так добре працює, взяв іншу фірму - поки що все, що одягав, фокусується відмінно. 135/2,0, 50/1,2, 24-105/4,0.

          • Алесей

            Який фірми перехідник-то, не нудите ))

  • varezhkin

    млинець, засідка з читальністю oled дисплея… чому вони звичайний трансфлективний tft не використали?

    • wj

      Немає жодних проблем з читанням oled дисплея, просто Акрадій забув, що яскравість дисплея можна регулювати :)
      У мене Z6ii з ідентичним екраном спеціально на ній протестував при прямих сонячних променях.

      • Аркадій Шаповал

        Так, я не грав із яскравістю, але чітко спостерігав, що під кутами (далеко не близькими до 180 градусів) панель стає нечитаною при яскравому світлі

        • wj

          Аркадій, як буде камера у ваших руках наступного разу, перевірте самі. З виставленою на максимум яскравістю навіть під прямим сонячним промінням екран залишається читаним. Як мінімум у Z6ii так. Але не думаю, що на Z7 ставили інший екран.

  • Ендрю

    Найкраще вирішення проблеми зчитування на сонці

    • Віктор

      Ага, та тільки видно лише три параметри, так? А за відсутності сонця зовсім не видно нічого.

      Найкраще рішення - перевірене часом - щоб дисплей тфт з підсвічуванням, та ось чогось Нікон все в експерименти тягне.

    • Андрій

      Згоден ;-)

  • Дмитро Костін

    Приятель, у якого D3X купив собі Z6 минулого року, але продав його через 3 місяці.
    Тепер розпродає усі об'єктиви під Nikon F і нещодавно купив Z6 II.
    Дітей своїх знімає на БЗК Фуджі. Фото чудові.
    *
    Особисто я собі визначився: можливо куплю X-T4 і EOS R (або поки Фуджик, а потім EOS R3), а всю літню фототехніку потихеньку розпродам - ​​коли її занадто це теж погано.
    З деяким сумом продав недавно Sigma SD-1 Merrill з усім, що було до неї, включаючи об'єктиви - так вийшло, що Протройка, Проп'ятка, Одиниці Кенон і плівкова Трійка поглинули весь мій час, і на цю камеру, на жаль, її не залишилося. Я сподіваюся, що вона тепер у добрих руках.

    • Андрій

      Переходь до нас, у нас добре, фотки чудові, спільнота ще чудовіша за будь-які інші. І підкажемо, і навчимо, та й технікою дамо користуватися ;-)

      • Ней

        Коли до повного кадру дістанетеся, дайте знати. Жодного фуджибоя не бачив у пулі фотографів на минулих Олімпійських іграх

        • Андрій

          Напевно, тому, що вони стояли за відеокамерами ТВ каналів 🤣

      • Дмитро Костін

        У мене нещодавно був Х100Т, його вирішив продати, тому захотілося купити собі Х-Т3 або Х-Т4 :)
        Зараз з Фуджей – 2 Протройки та одна Проп'ятка)

        • Андрій

          У мене X-T3 та X100v, після Нікона щасливий як слон!

          • Віктор

            Розкажіть, що саме вас тішить у цих камерах після Нікона, і після якого саме Нікона вдається бути щасливим, як слон?

            • Андрій

              Були D80 та D750.

              • Віктор

                Цікаво. З Д80 порівняння в принципі зрозуміло, але що щодо Д750? У чому саме фудж краще?

                У мене є і фудж і різні нікони, і думка як би про них вже склалася, але завжди цікаво почути інші думки з боку))

              • Дмитро Костін

                Андрій, заради цікавості, попросіть пож-та Віктора показати фото з його Ніконов та Фуджей.
                Може, він хоча б Вам їх покаже?

              • Віктор

                Дмитре, розумію, зачеплене самолюбство, постарайтеся, будь ласка, це пережити. Якщо ви ні спати, ні їсти не можете без моїх фото, це ні до чого доброго не приведе до підсумку.

              • Дмитро Костін

                Вікторе, є, скажімо так, недовіра та підозри.
                Дуже цікаво послухати який у Вас досвід фотографії був і яка фототехніка була. Була(?) і є(?).
                А то тут то 20Д, то некс(?), то вже й Фуджик з'явився якийсь і кілька Ніконов.
                ” це нічого хорошого не приведе у результаті.”
                Ну ми ж знаходимося на фотоблозі. ФОТОблозі. Тут діляться досвідом. Мені цікавий ваш досвід. Про мій досвід я писав неодноразово та фотографії приводив. У цьому немає нічого ганебного розповісти про свій досвід і камери.

              • Андрій

                На жаль, мій коментар про д750 потерли. Коротше кажучи, дерьмо а не дзеркалка. Д80 набагато надійніше.

              • Віктор

                2Андрій: тобто Фудж надійніший, ніж д750? А яка у вас модель?

              • Віктор

                2Дмитро: свої недовіру та підозри обговорюйте, будь ласка, з персональним психотерапевтом. Я не маю відповідної підготовки для допомоги в цьому питанні.

                За не такий великий досвід фотозйомки, близько десятка років, у мене перебувало близько 20 різних моделей фотоапаратів.

              • Андрій

                D750 err issue погугліть у мережі. А після заміни і 30к кадрів знову заміна знадобилася. Плюс мій апарат потрапив під обидва відгуки камери в сервіс на виправлення косяків. Тобто. камера має явні проблеми затвором, дуже багато проблем. Зараз у мене X-T3, на тест-драйві таку камеру і кидали і вони пройшли по два мільйони кадрів і їм хоч би що. Ще надійність БЗК пов'язана з відсутністю призми та дзеркала, на кшталт якщо впустити/вдарити дзеркалку, то їй прямий шлях у обслуговування на юстировку.

              • Віктор

                2Дмитро: крім цього, я багато цікавлюся фототехнікою в загальному плані, навіть серед тих моделей, яких у мене не було і ніколи не буде. Все банально, це називається ерудицією, погугліть про це поняття, якщо вас напружує мої думки в блозі з різних фотоапаратів, таких, як 20д. Сподіваюся, я задовольнив вашу цікавість? Інші питання адресуйте, будь ласка, персональному спеціалісту. Спасибі.

              • Дмитро Костін

                Андрій,
                >”D750 err issue погугліть у мережі. А після заміни і 30к кадрів знову заміна знадобилася. Плюс мій апарат потрапив під обидва відгуки камери в сервіс на виправлення косяків. Тобто. камера має явні проблеми затвором, дуже багато проблем. ”
                Деякі Ніконоводи мені не хотіли вірити, бо в них все працювало.
                У п'ятницю був у с/ц Цифра поруч із метро “Перово” – я від туди забирав після другого ремонту Кенон 28-70/2.8Л. Розговорилися з їхнім приймачем і, за його словами, у Д750 багато дурних недоробок, що стосуються електрики та багато проблем пов'язаних з електрикою. Він сказав, що Д700 загалом міцніше вийшов, а Д750 такий же бюджетний у плані розробки (логіка проектування, запас міцності та матеріали) як Д610 +/-.
                Якось так. Я свій Д750 теж продав через дивні глюки з електрикою і дивну роботу з моєю улюбленою Сігмою 28/1.8. У процесі продажу з'ясувалося, що мій екземпляр 2018 року потребував заміни затвора по заводській гарантії (попри смішний пробіг близько 10 тисяч кадрів), однак вона не діяла тк у мене камера була не РСТ.
                Цікаво, що заводський шлюб затвора так і тягнувся після 2014 року.

              • Віктор

                2Андрій, дякую за відгук.

                Я неодноразово чув про ті ж проблеми і від інших власників. Очевидно, камера справді вийшла не надто вдала.

                А у фуджу вистачає сильних сторін. Є над чим подумати

              • Андрій

                Якщо говорити про використання ергономіки тощо. То за ті ж гроші (я брав д750 за 100к і брав Т3 за ті ж 100к), я отримав не тільки надійну камеру, але й багато функціональну (я розумію 4 роки різниці, тим не менш), купа кнопок налаштовується, зрозумілість використання функціоналу камери, зрозумілість налаштування JPG (тих плівок та їх надбудови). Загалом, це секс, а не фотик (так, трохи романтизую). Береш у руки камеру і не думаєш, що вона може сьогодні затвором помахати або ще щось, більше думаєш про зйомку і світло. + до всього купа сторонніх мануальних об'єктивів типу 7Арт, світлих, дешевих і ніяких перехідників та старої оптики без можливості нескінченності, з купою ХА, низькою контрастністю тощо. (Інші бзк тим же можуть похвалитися, не заперечую, але не всім 😉)

              • Дмитро Костін

                Вікторе, давайте домовимося про взаємний ігнор – я внизу про це вже писав.
                “Все банально, це називається ерудицією, погугліть про це поняття, якщо вас напружує мої думки у блозі з різних фотоапаратів, таких, як 20д. ”
                Ми з Вами це вже обговорювали і неодноразово. І це не "ерудиція", а вже інше, не лукавте.
                Я намагаюся не обговорювати те, чого не пробував. Це як фуагра та устриці.
                Ми на фотоблозі, де люди у тч діляться своїм досвідом.

              • Андрій

                Дмитро, все вірно кажіть, АЛЕ 610 серія набагато краще камера, сильніше, хоч і технічно не дотягує до 750, типу немає поворотного екрану і т.п. дрібниці.

                До речі, Фуджи (КРОП 1.5, не СФ) виходить найдешевший над ринком, тобто. якщо порівнювати ціну на оптику та камери оригінального виробництва, а не стороннього (навіть дешевше за олімпус виходить, на трохи).

                Я порівнював. У роботі з укропом головне розуміти, що при використанні оптики найголовніше не вираховувати ЕФР, яким люблять хизуватися. Тобто. якщо любите 35мм – використовуйте 35мм, а не ЕФР із 23мм. Тоді різницю в картинці в порівнянні з ФФ майже не побачите (трохи ГРІП буде відрізнятись, але незначно). Багато людей тут люблять хизуватися фразами про площину та інше, очевидно вони трохи не в ладах із фізикою. Простими словами, можна однаково (практично) зняти і на УФ фуджі і на КРОП 1.5 і різницю ви не побачите, поки вам не покажуть безпосередньо на неї.

              • Віктор

                Дмитре, скажу банальність, але давайте ви мені не радитимете, що мені робити, а я не говоритиму вам, куди вам слід йти. Сподіваюся, у вас залишилося достатньо кмітливості, щоб не піднімати цю тему знову.
                Всього доброго.

              • Віктор

                "це не ерудиція" - це саме ерудиція, ще раз наполегливо рекомендую погуглить це поняття перед вступом в діалог, щоб не втрачати особу через незнання базових визначень. Спасибі.

              • Андрій

                Перестаньте цапатися, видихніть, подихайте свіжим повітрям і забіть зрештою. ✌ Краще за темою.

              • Віктор

                Андрій, а як можна використовувати на фуджі ті ж 35мм, якщо звик на фф до 35?

                Адже кут вийде іншим зовсім. Фокусні для фф і кропу будуть різні з очевидних причин, з усіма витікаючими, у вигляді ГРІП, що змінилася. Це не добре та не погано, але так є, це факт.

              • Андрій

                З фокусними все гаразд, ЕФР придуманий, щоб компенсувати різницю в КРОПЕ. Просто треба відійти трохи далі. Просто 23мм (ЕФР 35мм) дасть іншу картинку іншого характеру. Якщо у вас є кроп та фф, просто спробуйте самі.

              • Віктор

                Пробував, звичайно. Ідентичні картинки по перспективним спотворенням (але не за ГРІП, і не за малюнком об'єктивів очевидно), виходять якщо використовувати саме те ж ефр.
                Відійти якнайдалі не завжди можливо, як і підійти ближче.

              • Віктор

                Але взагалі Фудж як на мене система цікава, для практиків, скажімо так, кому не цікаві підбирання об'єктивів з десятка мильних, походи по сервісах, ось це все, просто брати і знімати. Практично всі об'єктиви якісні (за винятком можливо самого бюджетного 15-45), просто брати об'єктив не як об'єкт колекціонування, а як прикладний інструмент.

                Так, у нюансах різниця з фф очевидно буде, але чи всім важлива ця різниця і чи скрізь вона видна? Ось у чому сіль.

                У інших бзк систем (за винятком м.б. олііпусу, але у того перспективи поки що туманні), кроп-системи, нмв, лише придаток до фф, на які виробник відверто забиває.

              • Андрій

                Якщо немає можливості відійти подалі, потрібно запитати зміни локації. Коли знімаєш певний жанр, а не все поспіль, то завжди є час і підготується, і налаштуватися, і маєш конкретну оптику під конкретне завдання. Якщо знімаєш усе підряд - 16-55 (або 24-70) більшого не треба, взагалі ні на що. А всі ці "відійти", "плоско" або "немає обсягу" - лиха бомбив.

              • Андрій

                Вікторе, все правильно говорите про КРОП інших систем, тому що вони конкурують з ФФ сильно. У фуджа є СФ і КРОП і вони не конкуренти самі собі, тому і ті й інші напхані на повну. А ці нюанси різниці з ФФ, справді помітні лише піксельдро.черам. Ось і виходить що фуджі зайняв вдалу позицію, ФФ тіснить і КРОПом і СФ з обох боків, як технічно, так і ціною.

      • Володимир

        Переходь до нас у фуджимір і ми покажемо тобі, що земля плоска і стоїть на трьох плоских китах і на великій плоскій черепахі =)

        • Андрій

          І навколо все взагалі у 2-х вимірах і ходимо ми по головах один одного.

    • Віктор

      Правильне рішення.

      Я давно помітив - більше камер - менше цікавих знімків, ось такий парадокс.

      • Дмитро Костін

        Вікторе, я досі не бачив ні Ваших знімків, ні Ваших камер.
        За те я щодня бачу Вашу думку про все на світі.
        Рішення про продаж моє, воно мені далося нелегко - я не позбавлявся її як брязкальця д750 і вже точно не Вам про це рішення судити.
        Я продав камеру людині, яка має кілька камер на Фовеоні – мені від цього легше, т.к. не довелося йому нічого пояснювати, як із нею працювати.

        • Віктор

          Дмитре, ви забуваєте.
          По-перше тут ніхто нікому нічого не винен, ні ви мені, ні (дивно, так) я – вам.
          По-друге ви не маєте права забороняти мені судити про що-небудь, можливо це вас здивує або навіть засмутить, але так.
          По-третє, думка про камери обґрунтована, і грунтувалася вона як не дивно не на вашому досвіді колекціонування, але в тому числі на спостереженні за іншими і навіть за собою. Чим більше у людини камер, тим більше вона приділяє марного часу порівнянню між ними, забуваючи про головне.

          Якщо вас засмучує мій коментар, зачіпає щось особисте, що ж, можу лише порадити перегорнути сторінку і забути про неї. Не потрібно так переживати:)

          • Дмитро Костін

            “Дмитро, ви забуваєте.”
            Анітрохи.
            *
            У мене до Вас пропозиція – давайте ігнорувати пости один одного, не помічаючи їх на цьому фотоблозі.

            • Віктор

              Забуваєте, забуваєте.

              Якщо складно утримувати себе в руках, чиніть так, як вам простіше. Ігноруватимете мої пости – я не проти, ігноруйте.

  • Артем

    Як на мене так чудова система, (я говорю саме про фото, відео мене не цікавить)
    Так, вона не позбавлена ​​недоліків, про тугішу викрутку, але знову ж таки, можливо варто вже змінити об'єктиви 😁?
    А взагалі мене прямо трохи дратують у групі Нікон Росія адепти дзеркалок, є такі хто досі топить за d700, камера звичайно відмінна, але хейт у бік z системи я взагалі не розумію.
    У мене був d3100 d5100 d7200 d810 , зараз z6 і повернутися на дзеркалки мене не змусиш)
    Особисто для мене найважливіший мінус у цій системі це малий вибір об'єктивів (сучасних під байонет)

    • wj

      Малий вибір об'єктивів – біда будь-якої нової системи. Справа в тому, що ще жодному виробнику не вдавалося випустити на рік більше десяти автофокусних об'єктивів, часто ж і того менше. Мабуть упираються в обмеження заводських потужностей. Тому більш-менш повного покриття лінійки об'єктивів варто чекати лише через 5 років, не раніше.
      Я ось "млинець" 40мм чекаю. А ще хотілося б компактний DX-телевик на кшталт Sony 70-350, але бажано довше, наприклад 150-400. Але це з розряду особистих хотілок, подібної лінзи нікона в дорожній карті немає.

  • wj

    Як нікогод зі стажем, хочу прокоментувати деякі пункти:
    1) Так.
    2) Я не думаю, що офіційна класифікація відіграє будь-яку роль для фактичного застосування камери. Але Нікон, звичайно, не допомагає в розумінні, насильно втискаючи моделі в ті класи, куди потрібно маркетингу, а не здоровому глузду.
    3) А чи пробували автофокус на останніх прошивках? Там все сильно покращало. У тестах, проведених у контрольованих умовах, різниця між фокусуванням на очах камерами різних виробників незначна.
    4) Так.
    5) Навпаки, той же форм-фактор батареї дозволяє з великою зручністю користуватися старими батареями та брати лише одне зарядне в дорогу у разі роботи з кількома камерами. А велика батарея у панасоніка також збільшила розмір самої камери. Тож для мене збереження формату – це перевага, а не недолік. Та й нова EN-EL15c набрала в ємності за збереження тих же габаритів.
    6) А що ще можна було оновити у сенсорі? "Шарові" сенсори за типом тих, що використовуються в Sony A1, коштують відчутно дорожче. Більше дозволу? Не впевнений, що це було доцільно на рівні розвитку електронної обв'язки.
    7) Так.
    8) Так.
    9) Чи намагалися регулювати яскравість дисплея? На максимумі він цілком читається на сонці. Щодо інформативності – особисто мені було б зовсім без дисплея норм. Але це суб'єктивно і залежить від особистих уподобань та вимог знімальної ситуації. Наприклад, зворотний відлік часу, що йде на дод. екранчик при довгій витримці, дуже зручний.
    10) Так.
    11) Нікон ні від кого особливо не відстає, перші їх повнокадрові бездзеркалки вийшли набагато краще за перші повнокадрові бездзеркалки Соні, оскільки використовували вже освоєні напрацювання. Уявна затримка нікону з переходом на БЗК має вагому причину – величезний багаж у вигляді F-байонету, який не можна було просто так кидати. Та й економічно доцільно доїти технологію доти, доки це можливо, відбиваючи останню копійку, закладену у її розвиток. Соні такий перехід зробила набагато раніше, бо їй просто потрібно було робити щось нове для нарощування ринкової частки, яка навіть у найкращі часи Альфа-байонету не зростала надто 10%.
    12) Так. Правда вбудованого спалаху і конкуренти теж не мають.
    13) Зі старих викруткових об'єктивів дуже мало таких, хто б не отримав AF-S аналога, але був би досі актуальним оптично. Насправді крім згаданих вузькоспеціалізованих 105/2DC, 135/2DC, так 200/4 Micro більше нічого на думку і не спадає. Що там є у каталогах, ситуації для користувачів не змінює. Наприклад 20/2.8 настільки посередній, що навіть недорогий зум Tamron 17-35/2.8-4 OSD на 24 Мп тушці просто витирає їм пилюку (з особистого досвіду). Навіщо ж каструвати можливості сучасної БЗК старою мильною оптикою?

    До недоліків камери також додам порівняно невеликий кут нахилу дисплея. Під час зйомки над головою його не можна нахилити горизонтально, а лише приблизно до 45 градусів.
    Також дратує неможливість призначити деякі потрібні мені додаткові. функції на зручні для мене функціональні кнопки. Це властиво всім Z-камер. Доводиться підкорятися тим навіщо обмеженим можливостям, які окреслив виробник. Бісить!
    Ну а загалом Z-камери хороші, так :)

  • Влад

    Є кілька бісить моментів у тках. Здебільшого з управління, або ті, що можна виправити програмно:
    1. Відсутність 1/32000. Ну, може, ще додадуть.
    2. Неможливість швидкого увімкнення безшумного режиму (електронний затвор). Потрібно обов'язково лізти в меню. Напружує.
    3. Неможливість вибору fx області зображення з кропом об'єктивами. Начебто і дрібниця, але млинець, чому?
    4. Немає вибору різних сіток кадрування – лише 4х4, та й усе. У Соні, наприклад, можна поставити і 3х3, і діагоналі, і ще багато чого

    З найбільш напружуючого особисто мене – начебто все. І всього цього можна було легко уникнути

    • wj

      1) Не думаю, що додадуть. Все ж таки це від сенсора залежить.
      2) Можна повісити цю функцію на функціональну клавішу (тільки перевірив), тоді перемикання дійсно відбувається одним натисканням. Жаль правда, що функціональних клавіш всього дві, мені цього замало.
      3) О так!
      4) Так.

      • Влад

        Підкажіть, як і яку кнопку можна повісити включення електронного затвора? На якій камері це вийшло?

        • wj

          У мене вийшло на Z6ii (інший повнокадровий Z-ки у мене немає) через меню:
          Custom settings -> Controls -> Custom controls -> Fn1 (або Fn2) і там вже вибрати в списку Silent photography

          А ось на Z50 такої можливості вже нема. Можна хіба що вивести тип затвора першим пунктом меню користувача і потім його вже викликати по Fn1 (або Fn2).

          • Влад

            Зважаючи на все, на z5 теж не можна ( розлад, блін. Я думав, вони по управлінню повністю однакові

    • Микола

      Я вивів Silent photography в i меню. І так, F# кнопок не вистачає.
      Ось приклад кастом меню від товариша Nasim Mansurov:

      Customize i menu

      #1 Top – Focus Mode
      #2 Bottom – AF Area Mode
      #3 Top – Metering
      #4 Bottom – Auto bracketing
      #5 Top – Interval timer shooting
      #6 Bottom – Exposure delay mode
      #7 Top – Focus shift shooting
      #8 Bottom – Long exposure NR
      #9 Top – Vibration reduction
      #10 Bottom – Silent photography
      #11 Top – Apply settings to live view
      #12 Bottom – Split-screen display zoom

      Мені дуже підійшло. Пара змін тільки.
      Я перейшов на Z7 II з D750. Дуже задоволений, за всіма враженнями, інше покоління камер. Один мінус (знову ж таки відносний): при астрофотографія вже не можна використовувати витримку довшу 15 секунд, реально 12-ти - явно видно треки. Пов'язано із багатопіксельністю матриці (45Мп). Теж саме на SONY A7 IV (60Мп). (10 с стеля).
      Думаю, що слідкує голову на штатив прикупити.
      Про об'єктиви-виродні S серії – диво :)
      Продав, продаю усі DSLR лінзи. 24-70 2.8E, 70-200 2.8E, 20 1.8G, 24 1.4E
      Причина – задовбати адаптер. То він потрібний, то ні.
      Потроху міняю на аналогічні S.
      А використовувати хоч і чудові, але давні (читай дешеві) об'єктиви на тушці за $4000, якщо ви не фанат мазахізму не розумно. Та й роздільна здатність у них вже дуже відстала. Я був сильно розчарований AFS 105mm 2.8 з цієї причини.
      І ще одна ремарка. Все, ВСІ лінзи потрібно Fine тюнити. Так наприклад лінза 24-70 2.8Е програмка reikanfocal показала на короткому кінці -1, на довгому -4. Повірте на 45 МП, це видно.
      Ну ось якось так. :)

      • Євген

        і як можна тюнити ніконівське скло на Z7? Там з'явилася можливість робити як у Кенонах на двох відстанях, а не на одній ніконівській? З цієї точки зору цікаві для дзеркалок Тамрон з докстанцією. Або новіше з USB-портом.

  • Vvs

    А мені пофіг на страждання власників БЗК.
    Купив собі 610. Мені його вистачить на решту життя.

    • wj

      Я на БЗК якраз із D600 перейшов :) Не від хорошого життя – мені попався екземпляр із затвором, який кидає бруд на сенсор і навіть його заміна у сервіс-центрі нікона не допомогла. Ось я і вирішив, що настав час переходити. І не пошкодував! Так-то D600/610 хороші камери, якість зображення практично не поступається навіть сучасним моделям, але автофокус та функціонал вже дещо не дотягують. Мене ось при зйомці портретів на D600 постійно напружувала невпевненість у тому, чи я потрапив фокусом у зіницю, доводилося робити кілька дублів. На БЗК ця проблема пішла, оскільки детектування очей іде по всьому кадру, а не лише у його центрі. Це чудово розвантажило зйомку.
      А ще нові об'єктиви – один тільки Z 50/1.8 чого вартий!
      Так що страждання з БЗК в цілому компенсуються їхніми перевагами :) Але і ваш вибір залишатися на D610 теж хороше рішення. Сама камера на вторинному ринку дуже недорога, стекол бюджетних до неї теж вистачає. БЗК поки що дорожчими будуть.

  • Ігор

    Знімаю на Nikon D3100 18-105f3.5-5.6 та на D600 85f1.8D
    Ловлю себе на думці, що якщо мені перейти на Z, фотографії мої не стануть кращими.
    Кому цікаво, можете глянути на мої картинки у фейсбуці Igor Kozyr. Буду радий критиці та підказкам. З повагою до всього фотоспільноти Радоживи та Аркадія пе

  • Ігор

    Аркадію персонально.

    • Влад

      Ви маєте цікавий профіль. Харків та авіація – дві улюблені теми)
      Справді, для пейзажів та споттингу різниці не буде. Ну хіба що трохи підвищити технічну якість завдяки новій оптиці)
      Але щодо портретної, весільної, лавсторі зйомки – тут зетки просто на голову вище. Завдяки АФ по очах та швидкому АФ у лайвв'ю. Коли доводиться знімати на дзеркалку – почуваюся як із зв'язаними руками

      • Ігор

        Vlad, мабуть Ви просто класом вище, не сперечаюся….)

        • Влад

          Вловив легку іронію) я знімаю в основному лавсторі та сімейні фотосесії. Для мене вкрай важлива можливість швидкої зміни ракурсів (високий/низький) з постійним автофокусом, що слідкує, в тч по очах. Іноді навіть не дивлюся на екран при зйомці) в принципі, на дзеркалку так теж можна знімати, але сильно знижується оперативність і вище відсоток шлюбу

          • Ігор

            Vlad, немає же…Жодної іронії. З повагою ставлюся до профі.

        • Влад

          Грубо кажучи: дзеркалка завжди прив'язана до мого ока, а бездзеркалка обмежена лише довгою рукою. Рукою рухати набагато вільніше та швидше, ніж рухатися повністю. А з верхніми ракурсами на дзеркалку взагалі біда

          • Алексей68

            а як бути тим, хто має мінус сім і більше і не має акомодації?
            а ніяк. БЗК не для нас.

            • Іван

              Ну чому ж? Можливий такий вихід:

              • Алексей68

                так і не вдалося підібрати лінзу для такого видошукача, з якої все було б видно в окулярах.

            • Влад

              -7 не обійтися без окулярів або контактних лінз. А з ними можна легко візувати через екран, наскільки я розумію. Чи ні?

              • Іван

                Це давня суперечка. Ось тут почитайте коментарі до статті, там Олексій пояснює, чому він не може на екрані дивитися:
                https://radojuva.com/2021/01/new-milc-love-real-time-eye-af/

              • Trueash

                Не все так просто. З віком змінюється і акомодація, на жаль, не на краще. Наприклад, у мене короткозорість, але з роками прийшла і "вікова" далекозорість. Щоб навестися по фокус-пікінгу, доводиться дивитися поверх окулярів. Загалом, лажа; автофокус – наше фсе.

              • Алексей68

                якраз у окулярах дисплей і не видно. їх доводиться знімати.

  • Сергій

    Прокоментую із приводу XQD. Використовую Z6 вже 1.5 року.

    XQD дуже сильно краще, ніж SD, оскільки XQD містить MMU, а SD – ні. MMU - Memory Management Unit, це насправді невеликий процесор зі своєю оперативною пам'яттю, який займається фізичним розміщенням даних в осередку пам'яті. У CFexpress те ж саме. За рахунок цього можна отримати:

    а) XQD житиме довше. Комірки пам'яті SSD зношуються під час запису, і якщо писати в одну комірку багато даних, вона перестане працювати. У SD це не обробляється. XQD контролер MMU буде писати в нові комірки, а назовні повідомляти, що пише все туди ж.

    б) XQD може використовувати кеш SLC. У SLC осередку зберігається лише 1 біт, зате він пишеться туди дуже швидко. MMU дозволяє спочатку записати дані в SLC, а потім не кваплячись розкидати їх у повільну основну пам'ять.

    в) Об'єм SLC кеша зазвичай залежить від загального об'єму накопичувача, тому чим об'ємніша флешка, тим швидше вона працює. Ваші "тести на поширених XQD картках" напевно мають на увазі карти Sony G об'ємом 64 Гб. Спробуйте терабайтні картки CFExpress, порадуйте себе.

    г) Так, контролер у Nikon Z6/Z7 не вміє писати швидше, ніж 400 Мб/с. Але читання ніхто не скасовував. Моя карта CFExpress на 128Гб, зайнята повністю, копіюється за 2.5 хвилини. Щоправда, це потребує не менш швидкого SSD на комп'ютері.

    д) ДОРОГО. Згоден)

    Отже, для мене сьогодні відсутність підтримки CFExpress сьогодні це вже однозначний мінус фотоапарата. Звикли я до хорошого.

    • Дмитро Костін

      >”Спробуйте терабайтні картки CFExpress, порадуйте себе.”
      Заради інтересу поліз подивитися ціну.
      Ціна:77 630 рублів
      Дякую, вразився. Картки має бути швидкі та ціна цікава.
      Приблизно як за 7штук 1Тб Samsung 870 EVO під SATA

    • Роман

      Господи, у мене вся колекція фотографій за 9 років середньої зйомки не перевищує 1Тб. І те, можна б почистити приблизно третину, особливо там десь серії та пристрілювальні кадри – не завжди вдається зробити це прямо на фотоапараті.

      Якщо знімати для себе, то скільки ця картка забиватиметься? Навіть за напружену місячну відпустку зі зйомками щодня я не забив і 32Гб. Якщо бомбити, зазвичай результати фотосесії скидаються відразу, обробляються, і віддаються клієнту.

      Зберігати фото на картці? Часто вони цінніші за апаратуру, а фотик може загубитися-поламатися-залитися водою-потонути. У результаті у нас буде щось, що використовується на 5-10% від номіналу і все одно, що виходить з ладу через кілька років інтенсивної експлуатації.

      • Сергій

        Я фотографував минулого року фестиваль у Криму. Приблизно 100Гб фотографій на день - і це у мене Z6, на Z7 вийшло б більше. Фестиваль йшов тиждень. Разом близько 800Гб фотографій відвіз із Криму.

        Не такі вже й надприродні обсяги. А якщо ще й відео знімати у 4К, то взагалі.

    • Роман

      Так, і SD-карти теж можуть дещо, все залежить від складності контролера на них. SD-карти включають в себе картку логічного контролю, управління функцією протоколу, охорони algoritms, data storage and retrieval, error handling and correction correction code (ECC) algorithms, defect handling and diagnostics, power management, и clock control. Звичайно, форм-фактор і ціна-розмір не дозволять втулити туди щось надприродне, але корекцію помилок і базовий меппінг плюс облік кількості циклів читання там точно є.

  • Гамлет

    Щось усі замовкли з приводу різноманітності зет об'єктивів, а, зрозуміло, ніхто й не думав, що через 2.5 роки у парку біля ніконів буде вже 39 об'єктивів. Напевно, і зараз вибрати нічого :)

    • Аркадій Шаповал

      Оновлення сторінку

  • Гамлет

    Доброго дня Аркадій, оновив і нічого не сталося, також дискусії від 21 року

    • Аркадій Шаповал

      Сталося – наприкінці огляду з'явився список усіх автофокусних об'єктивів для Nikon Z.

Додати коментар або відгук

Copyright © Radojuva.com. Автор блогу - Фотограф у Києві Аркадій Шаповал. 2009-2023

English-version of this article https://radojuva.com/en/2021/05/nikon-z7/

Versión en español de este artículo https://radojuva.com/es/2021/05/nikon-z7/