Обговорення вибору повнокадрової бездзеркальної системи

Це стаття про повнокадрові бездзеркальні фотоапарати з підтримкою автоматичного фокусування та змінної оптики.

молоко

Хто перший – того та тапки!

SONY:

  • 16 жовтня 2013 були представлені одразу дві повнокадрові бездзеркальні камери: Sony a7 и Sony a7r. Компанія Sony називає їх ILCE (Interchangeable Lens Camera E-mount, камера з байонетом E та змінними об'єктивами). Ці дві моделі по праву вважаються першими класичними повнокадровими бездзеркальними фотоапаратами з автоматичним фокусуванням, ЕВІ та змінною оптикою. Надалі до лінійки 'a7 x', 'a7R x' додалася лінійка 'a7S x', 'a7с', 'a9 x' та 'a1 x'. Окремо варто виділити Sony FX3, спрямовану на відеозйомку. Байонето Sony FE, який використовується у повнокадрових бездзеркальних камерах Sony, був побудований на базі байонета Sony E, який використовувався у кроплених бездзеркальних камерах Sony. Об'єктиви Sony E и Sony FE повністю сумісні між усіма камерами (з урахуванням розміру сенсора).

ЛЕЙКА:

  • 20 жовтня 2015 у світ вийшла повнокадрова бездзеркальна камера Leica SL (тип 601), перша повнокадрова камера з байонетом Leica L. Це той самий байонет, який використовуватиме альянс з Leica, Panasonic и Сигма для своїх майбутніх бездзеркальних камер (про більш старі далекомірні камери від Leica, на кшталт Leica M9, ​​згадується трохи нижче). Байонет Leica L є повнокадровим варіантом/розвитком більш старого LEICA T (він же LEICA TL), який використовувався для кроплених бездзеркальних камер Лейка Т, Leica TL, Leica TL2 и Leica CL. Швидше за все розвиток кропнутої лінійки LEICA T (він же LEICA TL) продовжуватись не буде. Об'єктиви LEICA T (він же LEICA TL) и Leica L повністю сумісні між усіма камерами (з урахуванням розміру сенсора).

NIKON:

CANON:

  • 5 вересня 2018 з'явилася камера canon eos R і ще трохи пізніше, 13 лютого 2019 року – canon eos RP. Камери почали використовувати абсолютно новий байонет Canon РФ. У травні 2022 року цей байонет обзавівся кропнутими моделями: Canon EOS-R7, Canon EOS-R10, Canon EOS-R50. Об'єктиви для камер, що кропнуть, носять маркування РФ-С та повністю сумісні з повнокадровими фотоапаратами (з урахуванням розміру сенсора).

PANASONIC:

  • 1 лютого 2019 були представлені одразу дві повнокадрові бездзеркальні камери. Panasonic Lumix S1 и Panasonic Lumix S1R. Трохи пізніше Panasonic Lumix S1H. Байонет Leica L, такий самий, як у камер Leica SL и Сигма fp, що входять до спільного альянсу. Лінійки камер Panasonic з кропним сенсором і байонетом Leica L поки що не існує. До виходу Panasonic Lumix S1 и Panasonic Lumix S1R компанія Panasonic не створювала цифрових повнокадрових камер.

SIGMA:

  • 11 червня 2019 було анонсовано розробку фотоапарата Сигма fp, а 10 жовтня 2019 року камера була офіційно представлена. Байонет Leica L, такий самий, як у камер Leica SL и Panasonic Lumix S1, що входять до спільного альянсу. Лінійки камер Сигма з кропним сенсором і байонетом Leica L поки що не існує. До виходу Сигма fp Sigma не створювала цифрових повнокадрових камер.

Для 2013 року перша бездзеркальна повнокадрова система Sony була молодою і приваблювала до себе в основному ентузіастів. Камери не мали вбудованого стабілізатора зображення, великого парку бездзеркальної оптики, а доцільність переходу на ці бездзеркала була під великим питанням. Але згодом бездзеркальні повнокадрові системи стали серйозним конкурентом для своїх дзеркальних побратимів. В цілому вік дзеркальних камер пішов і, приблизно з 2020 року, пріоритет виробників і фотографів остаточно змістився в бік бездзеркальних систем.

Основна причина переходу на повнокадрові бездзеркальні камери

Основна причина стосується методу візування та будови фотоапаратів. Дуже детально описана мною у розділі ОВІ або ЕВІ (важлива стаття, що дає відповідь на запитання 'дзеркалка або бездзеркалка').

Сенсори

Компанія Sony сама виробляє сенсори для своїх фотоапаратів. В той же час компанія Sony створює величезну різноманітність відеокамер/камкодерів, у тому числі і на основі повнокадрових сенсорів, наприклад Sony NEX-VG900 або Sony VENICE MPC-3610. Компанія має дуже великий досвід у створенні повнокадрових сенсорів. За плечима Sony стоять напрацювання у створенні цифрових повнокадрових дзеркальних камер DSLR Sony та цифрових камер з напівпрозорим дзеркалом Sony SLT, які, у свою чергу, засновані на напрацюваннях легендарної Konica Minolta.

Система Нікон З у своїх цифрових повнокадрових бездзеркальних камерах використовує сенсори, вироблені компанією Sony. Наприклад, у цій статті (посилання) є детальна таблиця з типами детекторів. Такий підхід має свої плюси та мінуси. Головною перевагою є використання передових напрацювань від Sony. Головним недоліком є ​​втрата унікальних характеристик та залежність від Sony.

Сенсори в камерах системи Panasonic L - швидше за все від стороннього виробника, наприклад, можна почути думку, що ним може бути Towerjazz. Ходять чутки, що, наприклад, у Panasonic Lumix S1R використовується сенсор Leica Q2. Тісний зв'язок Panasonic з Leica додає очок системі Panasonic L. Достовірних даних щодо сенсорів Panasonic L мало, проте відомо, що до виходу камер системи Panasonic L Фірма не мала досвіду у виробництві своїх полнокадровых сенсорів. Перші камери S1, S1R, S1H, S5, BS1H на своїх сенсорах не мали гібридних датчиків фокусування, які мали переважну більшість камер інших подібних систем. Тільки з виходом у 2023 році моделей S5 II и S5 II x сенсори обзавелися цією дуже корисною функцією.

Сенсори для фотоапаратів системи Canon ДЕШЕВО робить безпосередньо компанія Canon. Варто відзначити, що Canon також створює величезну різноманітність відеокамер/камкодерів, у тому числі на основі повнокадрових сенсорів, наприклад, для Canon ME20F-SH. Компанія має величезний досвід у сфері створення сенсорів. Саме Canon стала першою компанією, яка випустила перший успішний цифровий повний кадр в особі Canon EOS 1DS. Для своїх камер системи Canon ДЕШЕВО використовує технологію DUAL PIXEL, яка ще з 2013 року суттєво покращила якість фокусування та є характерною рисою сенсорів системи Canon ДЕШЕВО.

Окремо стоїть компанія Leica. Яка, насправді, ще 9 вересня 2009 (09-09-09!) представила першу повнокадрову "бездзеркальну" камеру Leica M9. Але Leica M9 була далекомірною камерою (без Live View та автофокусу) і не підходить на роль класичної бездзеркальної камери. Її повнокадровий CCD-сенсор для Leica M9 і всіх її модифікацій (Leica M9-P, Leica M Monochrom, Leica ME Typ 220 і т.д.) був розроблений і створений легендарною компанією Kodak, який мав величезний досвід у створенні сенсорів. в тому числі і повнокадрових (привіт від Kodak Professional DCS PRO 14n). 17 вересня 2012 Leica M9 була доповнена далекомірною камерою Leica M (Typ 240) та її величезним безліччю модифікацій), CMOS сенсор якої був розроблений компанією CMOSIS, і виготовлений компанією STMicroelectronics. Швидше за все сенсор Leica SL (тип 601) також виготовляється STMicroelectronics. У будь-якому випадку сенсори для камер системи Leica L схильні до створення міфів про їх унікальність.

Об'єктиви

З 2013 року компанія Sony наростила велику кількість об'єктивів як оригінальних, так і від сторонніх виробників. Дуже і дуже сильним достоїнством системи є відкритість протоколу – це означає, що спрощується розробка об'єктивів сторонніми виробниками. Можливість проблеми в роботі стороннього об'єктива з виходом нової камери зводиться до мінімуму. До випуску автофокусних повнокадрових бездзеркальних об'єктивів з байонетом E/FE вже приєдналися Сигма, Tamron, Токіна, Вільтрокс, Самян, Zeiss, Йонгуо, ТТААртизан, майці, АстрГори тощо.

У випадку з байонетами Нікон З и Canon ДЕШЕВО - Ситуація плачевна. Компанії забороняють випуск об'єктивів сторонніми виробниками, або випуск обмежений дуже малим їх різноманіттям.

У випадку з байонетом L (союз Leica, Panasonic і Sigma) все набагато цікавіше - компанія Sigma випускає величезну номенклатуру якісних об'єктивів під цей байонет.

Важливо: у цій статті я розглядаю лише парк бездзеркальних об'єктивів. Мені не подобається ідея використання старих об'єктивів для дзеркальних камер нової беззеральної системи. Проте для багатьох “дзеркальних” рішень поки немає альтернатив серед “бездзеркальних” об'єктивів. Якщо ж брати до уваги старий парк повнокадрових об'єктивів для дзеркальних камер, то системи Нікон З, Canon ДЕШЕВО и Sony E мають можливість використовувати величезний парк різноманітної старої оптики, що непогано працює через відповідні оригінальні перехідники. Для Нікон З ситуація трохи гірша, ніж для Canon ДЕШЕВО и Sony E через особливості сумісності. А ось Leica і Panasonic просто не випускали своїх автофокусних повнокадрових дзеркальних об'єктивів, тому немає можливості використовувати свої старі напрацювання.

Усі Full Frame фотоапарати Sony з байонетом E

Всі об'єктиви Sony FE

Фікси:

  1. Sony FE 14mm F / 1.8 GM [квітень 2021, ціна на AliExpress]
  2. Sony FE 20mm F / 1.8 G [лютий 2020, ціна на AliExpress]
  3. Sony FE 24mm F / 1.4 GM [вересень 2018, ціна на AliExpress]
  4. Sony FE 24mm F / 2.8 G [березень 2021, ціна на AliExpress]
  5. Sony FE 28mm F / 2.0 [березень 2015, ціна на AliExpress]
  6. Sony FE 35mm F / 1.4 GM [січень 2021, ціна на AliExpress]
  7. Sony FE 35mm F / 1.4 ZA [серпень 2014]
  8. Sony FE 35mm F / 1.8 [липень 2019, ціна на AliExpress]
  9. Sony FE 35mm F / 2.8 ZA [жовтень 2013, ціна на AliExpress]
  10. Sony FE 40mm F / 2.5 G [березень 2021, ціна на AliExpress]
  11. Sony FE 50mm F / 1.2 GM [березень 2021, ціна на AliExpress]
  12. Sony FE 50mm F / 1.4 ZA [липень 2016]
  13. Sony FE 50mm F / 1.4 GM [лютий 2023]
  14. Sony FE 50mm F / 1.8 [березень 2016, ціна на AliExpress]
  15. Sony FE 50mm F / 2.8 Macro [серпень 2016]
  16. Sony FE 50mm F / 2.5 G [березень 2021]
  17. Sony FE 55mm F / 1.8 ZA [жовтень 2013, ціна на AliExpress]
  18. Sony FE 85mm F / 1.4 GM [лютий 2016, ціна на AliExpress]
  19. Sony FE 85mm F / 1.8 [лютий 2017, ціна на AliExpress]
  20. Sony FE 90mm F / 2.8 Macro G OSS [березень 2015, ціна на AliExpress]
  21. Sony FE 100mm F / 2.8 STF GM OSS [лютий 2017]
  22. Sony FE 135mm F / 1.8 GM [лютий 2019, ціна на AliExpress]
  23. Sony FE 300mm F / 2.8 GM OSS [листопад 2023]
  24. Sony FE 400mm F / 2.8 GM OSS [червень 2018]
  25. Sony FE 600mm F / 4 GM OSS [червень 2019]

Зуми:

  1. Sony FE 12-24mm F / 2.8 GM [липень 2020, ціна на AliExpress]
  2. Sony FE 12-24mm F / 4 G [травень 2017, ціна на AliExpress]
  3. Sony FE 16-35mm F / 2.8 GM [травень 2017, ціна на AliExpress]
  4. Sony FE 16-35mm F / 2.8 GM II [серпень 2023]
  5. Sony FE 16-35mm Т/3.1 PZ G C [листопад 2020]
  6. Sony FE 16-35mm F / 4 ZA OSS [вересень 2014, ціна на AliExpress]
  7. Sony FE 16-35mm F / 4 PZ G [березень 2022, ціна на AliExpress]
  8. Sony FE 20-70mm F / 4 G  [січень 2023]
  9. Sony FE 24-50mm F / 2.8 G [лютий 2024]
  10. Sony FE 24-70mm F / 2.8 GM [лютий 2016, ціна на AliExpress]
  11. Sony FE 24-70mm F / 2.8 GM II [квітень 2022, ціна на AliExpress]
  12. Sony FE 24-70mm F / 4 ZA OSS [жовтень 2013, ціна на AliExpress]
  13. Sony FE 24-105mm F / 4 G OSS [жовтень 2017, ціна на AliExpress]
  14. Sony FE 24-240mm F / 3.5-6.3 OSS [березень 2015, ціна на AliExpress]
  15. Sony FE 28-60mm F / 4-5.6 [вересень 2020, ціна на AliExpress]
  16. Sony FE 28-70mm F / 3.5-5.6 OSS [жовтень 2013, ціна на AliExpress]
  17. Sony FE 28-135mm F / 4 G PZ OSS [вересень 2014]
  18. Sony FE 70-200mm F / 2.8 GM OSS [жовтень 2017]
  19. Sony FE 70-200mm F / 2.8 GM OSS II [жовтень 2021]
  20. Sony FE 70-200mm F / 4 G OSS [жовтень 2013, ціна на AliExpress]
  21. Sony FE 70-200mm F / 4 Macro OSS II [липень 2023]
  22. Sony FE 70-300mm F / 4.5-5.6 G OSS [березень 2016]
  23. Sony FE 100-400mm F / 4.5-5.6 GM OSS [квітень 2017, ціна на AliExpress]
  24. Sony FE 200-600mm F / 5.6-6.3 G OSS [червень 2019, ціна на AliExpress]

Автофокусні повнокадрові об'єктиви під байонет Sony E/FE випускають ще й інші виробники:

Повнокадрові фотоапарати з байонетом Nikon Z

  1. Nikon z5 [липень 2020, AliExpress]
  2. Nikon z6 [серпень 2018]
  3. Nikon z6 ii [жовтень 2020, AliExpress]
  4. Nikon z7 [серпень 2018]
  5. Nikon z7 ii [жовтень 2020, AliExpress]
  6. Nikon z8 [травень 2023, AliExpress]
  7. Nikon z9 [жовтень 2021, AliExpress]
  8. Nikon Zf [вересень 2023]

Список всіх повнокадрових об'єктивів 'Nikon Nikkor Z' для бездзеркальних фотоапаратів з байонетом Nikon Z

Фікси:

  1. Nikon Nikkor Z 20mm 1:1.8 S [лютий 2020, Aliexpress Nikon Global Store]
  2. Nikon Nikkor Z 24mm 1:1.8 S [вересень 2019, AliExpress]
  3. Nikon Nikkor Z 26mm 1:2.8 [січень 2023]
  4. Nikon Nikkor Z 28mm 1:2.8 [жовтень 2021, AliExpress]
  5. Nikon Nikkor Z 28mm 1:2.8 SE [червень 2021]
  6. Nikon Nikkor Z 35mm 1:1.8 S [серпень 2018, AliExpress]
  7. Nikon Nikkor Z 40mm 1:2 [вересень 2021, AliExpress]
  8. Nikon Nikkor Z 40mm 1:2 SE [листопад 2022]
  9. Nikon Nikkor Z 50mm 1:1.2 S [вересень 2020]
  10. Nikon Nikkor Z 50mm 1:1.8 S [серпень 2018, AliExpress]
  11. Nikon Nikkor Z 50mm 1:2.8 MC [червень 2021]
  12. Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S ніч [жовтень 2019]
  13. Nikon Nikkor Z 85mm 1:1.2 S [січень 2023]
  14. Nikon Nikkor Z 85mm 1:1.8 S [липень 2019, AliExpress]
  15. Nikon Nikkor Z 105mm 1:2.8 S VR MC [червень 2021]
  16. Nikon Nikkor Z 135mm 1:1.8 S Plena [вересень 2023]
  17. Nikon Nikkor Z 400mm 1:2.8 S VR TC [січень 2022]
  18. Nikon Nikkor Z 400mm 1:4.5 S VR [червень 2022, AliExpress]
  19. Nikon Nikkor Z 600mm 1:4 S VR TC [листопад 2022]
  20. Nikon Nikkor Z 600mm 1:6.3 S VR PF [жовтень 2023]
  21. Nikon Nikkor Z 800mm 1:6.3 S VR PF [квітень 2022]

Зуми:

  1. Nikon Nikkor Z 14-24mm 1:2.8 S [вересень 2020, Aliexpress Nikon Global Store]
  2. Nikon Nikkor Z 14-30mm 1:4 S [січень 2019, AliExpress]
  3. Nikon Nikkor Z 17-28mm 1:2.8 [вересень 2022, AliExpress]
  4. Nikon Nikkor Z 24-50mm 1: 4-6.3 [липень 2020, AliExpress]
  5. Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4 S [серпень 2018, AliExpress]
  6. Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:2.8 S [лютий 2019, AliExpress]
  7. Nikon Nikkor Z 24-120mm 1:4 S [жовтень 2021, AliExpress]
  8. Nikon Nikkor Z 24-200mm 1: 4-6.3 VR [лютий 2020, AliExpress]
  9. Nikon Nikkor Z 28-75mm 1:2.8 [грудень 2021, AliExpress]
  10. Nikon Nikkor Z 28-400mm 1: 4-8 VR [березень 2024]
  11. Nikon Nikkor Z 70-180mm 1:2.8 [червень 2023]
  12. Nikon Nikkor Z 70-200mm 1:2.8 S VR [січень 2020, AliExpress]
  13. Nikon Nikkor Z 100-400mm 1: 4.5-5.6 S VR [жовтень 2021]
  14. Nikon Nikkor Z 180-600mm 1: 5.6-6.3 VR [червень 2023]

Автофокусні повнокадрові об'єктиви під байонет Nikon Z від сторонніх виробників

  1. Вільтрокс: 20/2.8, 24/1.8, 28/1.8, 35/1.8, 50/1.8, 85/1.8
  2. Йонгуо: 35/2, 50/1.8, 85/1.8
  3. Tamron: 28-75/2.8 G2, 35-150/2-2.8, 70-300/4.5-6.3, 150-500/5-6.7
  4. майці: 85/1.8, 85/1.4
  5. ТТААртизан: 32/2.8
  6. АстрГори: 85/1.8
  7. Лаова: 10/2.8

Список всіх бездзеркальних фотоапаратів з байонетом Canon RF

  1. Canon EOS ДЕШЕВО [вересень 2018, NO IBIS, 30 MP, AliExpress]
  2. Canon EOS Ra [листопад 2019, NO IBIS, 30 MP]
  3. canon eos rp [лютий 2019, NO IBIS, 26 MP, AliExpress]
  4. Canon EOS-R3 [квітень 2021, ІБІС, 24 MP, AliExpress]
  5. Canon EOS-R5 [липень 2020, ІБІС, 45 MP, AliExpress]
  6. Canon EOS R5 C [січень 2022, NO IBIS, 45 MP]
  7. Canon EOS-R6 [липень 2020, ІБІС, 20 MP, AliExpress]
  8. Canon EOS R6 MARK II [листопад 2022, ІБІС, 24 MP]
  9. Canon EOS-R8 [лютий 2023, NO IBIS, 24 MP]

Точний та повний список усіх об'єктивів Canon RF:

Фікси:

  1. Canon Lens RF 5.2mm F2.8 L DUAL FISHEYE [жовтень 2021]
  2. Canon Lens RF 16mm F2.8 STM [вересень 2021, AliExpress]
  3. Canon Lens RF 24mm F1.8 MACRO IS STM [липень 2022, AliExpress]
  4. Canon Lens RF 28mm F2.8 STM [травень 2023]
  5. Canon Lens RF 35mm F1.8 MACRO IS STM [вересень 2018, AliExpress]
  6. Canon Lens RF 50mm F1.8 STM [листопад 2020, AliExpress]
  7. Canon Lens RF 50mm F1.2 L USM [вересень 2018, AliExpress]
  8. Canon Lens RF 85mm F1.2 L USM [травень 2019, AliExpress]
  9. Canon Lens RF 85mm F1.2 L USM DS (DEFOCUS SMOOTHING) [жовтень 2019]
  10. Canon Lens RF 85mm F2 MACRO IS STM [липень 2020, AliExpress]
  11. Canon Lens RF 100mm F2.8 L MACRO IS USM SA CONTROL [квітень 2021, AliExpress]
  12. Canon Lens RF 135mm F1.8 L IS USM [листопад 2022]
  13. Canon Lens RF 400mm F2.8 L IS USM [квітень 2021]
  14. Canon Lens RF 600mm F11 IS STM [липень 2020, AliExpress]
  15. Canon Lens RF 600mm F4 L IS USM [квітень 2021]
  16. Canon Lens RF 800mm F11 IS STM [липень 2020, AliExpress]
  17. Canon Lens RF 800mm F8 L IS USM [лютий 2022]
  18. Canon Lens RF 1200mm F8 L IS USM [лютий 2022]

Зуми:

  1. Canon Lens RF 10-20mm F4 L IS STM [жовтень 2023]
  2. Canon Lens RF 14-35 мм F4 L IS USM [червень 2021, AliExpress]
  3. Canon Lens RF 15-30мм F4.5-6.3 IS STM [липень 2022, AliExpress]
  4. Canon Lens RF 15-35 мм F2.8 L IS USM [серпень 2019, AliExpress]
  5. Canon Lens RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM [лютий 2023, AliExpress]
  6. Canon Lens RF 24-70 мм F2.8 L IS USM [серпень 2019, AliExpress]
  7. Canon Lens RF 24-105 мм F2.8 L IS USM Z [жовтень 2023]
  8. Canon Lens RF 24-105 мм F4 L IS USM [вересень 2018, AliExpress]
  9. Canon Lens RF 24-105мм F4-7.1 IS STM [лютий 2020, AliExpress]
  10. Canon Lens RF 24-240мм F4-6.3 IS USM [липень 2019, AliExpress]
  11. Canon Lens RF 28-70 мм F2 L USM [вересень 2018, AliExpress]
  12. Canon Lens RF 70-200 мм F4 L IS USM [листопад 2020, AliExpress]
  13. Canon Lens RF 70-200 мм F2.8 L IS USM [жовтень 2019, AliExpress]
  14. Canon Lens RF 100-300 мм F2.8 L IS USM [квітень 2023]
  15. Canon Lens RF 100-400мм F5.6-8 IS USM [вересень 2021, AliExpress]
  16. Canon Lens RF 100-500мм F4.5-7.1 L IS USM [липень 2020, AliExpress]
  17. Canon Lens RF 200-800мм F6.3-9 IS USM [листопад 2023]

Автофокусні повнокадрові об'єктиви під байонет Canon RF від сторонніх виробників

Повнокадрові бездзеркальні камери Panasonic з байонетом L

  1. Panasonic Lumix S1 [лютий 2019, AliExpress]
  2. Panasonic Lumix S1R [лютий 2019, AliExpress]
  3. Panasonic Lumix S1H [серпень 2019, AliExpress]
  4. Panasonic Lumix S5 [вересень 2020, AliExpress]
  5. Panasonic Lumix S5 II [січень 2023, AliExpress]
  6. Panasonic Lumix S5 II x [січень 2023, AliExpress]
  7. Panasonic Lumix BS1H [жовтень 2021, AliExpress]

Точний перелік об'єктивів Panasonic LUMIX S (байонет Leica L)

  1. Panasonic Lumix S 18mm 1:1.8 [вересень 2022, AliExpress]
  2. Panasonic Lumix S 24mm 1:1.8 [вересень 2021, AliExpress]
  3. Panasonic Lumix S 35mm 1:1.8 [листопад 2021, AliExpress]
  4. Panasonic Lumix S 50mm 1:1.4 PRO CBL [лютий 2019, AliExpress]
  5. Panasonic Lumix S 50mm 1:1.8 [червень 2021, AliExpress]
  6. Panasonic Lumix S 85mm 1:1.8 [листопад 2020, AliExpress]
  7. Panasonic Lumix S 100mm 1:2.8 MACRO [січень 2024]
  8. Panasonic Lumix S 14-28mm 1: 4-5.6 MACRO [січень 2023]
  9. Panasonic Lumix S 16-35mm 1:4 PRO CBL [листопад 2019, AliExpress]
  10. Panasonic Lumix S 20-60mm 1: 3.5-5.6 [травень 2020]
  11. Panasonic Lumix S 24-70mm 1:2.8 PRO CBL [серпень 2019, AliExpress]
  12. Panasonic Lumix S 24-105mm 1:4 MACRO OIS [лютий 2019]
  13. Panasonic Lumix S 28-200mm 1: 4-7.1 MACRO OIS [лютий 2024]
  14. Panasonic Lumix S 70-200mm 1:4 PRO CBL OIS [лютий 2019]
  15. Panasonic Lumix S 70-200mm 1:2.8 PRO CBL OIS [листопад 2019, AliExpress]
  16. Panasonic Lumix S 70-300mm 1: 4.5-5.6 MACRO OIS [лютий 2021, AliExpress]
  17. До альянсу з байонетом L також входять Leica и Сигма

CBL (Cсертифікований By Leica), OIS (Oптичний Iмаг Stabilizer), PRO (PROfessional), MACRO (можливість макрозйомки)

Точний перелік об'єктивів LEICA SL (байонет Leica L)

Повнокадрові фотоапарати з байонетом Leica L

  1. Leica SL [жовтень 2015]
  2. Leica SL2 [листопад 2019]
  3. Leica SL2-S [грудень 2020]
  4. Leica SL3 [березень 2024]

Повнокадрові автофокусні об'єктиви Leica SL з байонетом L

  1. 21mm: ЛЕЙКА СУПЕР-APO-SUMMICRON-SL 1:2/21 ASPH. [жовтень 2023]
  2. 28mm: ЛЕЙКА APO-SUMMICRON-SL 1:2/28 ASPH. [лютий 2021]
  3. 35mm: ЛЕЙКА APO-SUMMICRON-SL 1:2/35 ASPH. [лютий 2019]
  4. 35mm: ЛЕЙКА SUMMICRON-SL 1:2/35 ASPH. [лютий 2023]
  5. 50mm: ЛЕЙКА SUMMILUX-SL 1:1.4/50 ASPH. [жовтень 2015]
  6. 50mm: ЛЕЙКА APO-SUMMICRON-SL 1:2/50 ASPH. [серпень 2019]
  7. 50mm: ЛЕЙКА SUMMICRON-SL 1:2/50 ASPH. [лютий 2023]
  8. 75mm: ЛЕЙКА APO-SUMMICRON-SL 1:2/75 ASPH. [січень 2018]
  9. 90mm: ЛЕЙКА APO-SUMMICRON-SL 1:2/90 ASPH. [січень 2018]
  10. 14-24mm: ЛЕЙКА СУПЕР-VARIO-ELMARIT-SL 1:2.8/14-24 ASPH. [жовтень 2023]
  11. 16-35mm: ЛЕЙКА СУПЕР-VARIO-ELMAR-SL 1:3.5-4.5/16-35 ASPH. [квітень 2018]
  12. 24-70mm: LEICA VARIO-ELMARIT-SL 1:2.8/24-70 ASPH. [травень 2021]
  13. 24-90mm: LEICA VARIO-ELMARIT-SL 1:2.8-4/24-90 ASPH. OIS [жовтень 2015]
  14. 90-280mm: ЛЕЙКА APO-VARIO-ELMARIT-SL 1:2.8-4/90-280 OIS [березень 2016]
  15. 100-400mm: LEICA VARIO-ELMAR-SL 1:5-6.3/100-400 OIS [березень 2023]
  16. До альянсу з байонетом L також входять Panasonic и Сигма

Система Sigma L (байонет Leica L)

Бездзеркальні повнокадрові фотоапарати Sigma з байонетом L (Leica L):

Робити список об'єктивів Sigma під байонетом Sigma L досить складно. Зараз компанія Sigma випускає об'єктиви у трьох лінійках: Sigma ART, Sigma CONTEMPORARY, Sigma SPORT у кожному з яких зазначені варіанти під байонет Leica L/Panasonic L/Sigma L.

Мій досвід

Після виходу комбо-монстрів Nikon Z9 и канон EOS-R3 я вважаю повнокадрові бездзеркальні камери, що абсолютно відбулися, гідною еволюційною заміною дзеркальним рішенням. Першим комбо-монстром став Olympus OM-D E-M1X і вже тоді було зрозуміло, що від "бездзеркалок", навіть системи Micro 4/3, нікуди вже не подітися.

У 2021 році я також повністю перейшов на бездзеркальні системи (найчастіше використовується Sony a7M3, Sony a7R2, Sony a3500, Sony NEX 6, Canon RP) ..

Підсумок

Все просто. Бездзеркальні повнокадрові системи за багато років уже встигли набрати масу, обрости об'єктивами, технологіями та стали гідною заміною для дзеркальних аналогів.

Питання вибору бездзеркальної повнокадрової системи – дуже складне і залежить від безлічі факторів та переваг того чи іншого фотографа чи фотоаматора.

Загалом я рекомендую зупинитися на тій системі, з якою у користувача вже є досвід роботи. Наприклад, якщо хтось тривалий час використовував дзеркальну систему на байонеті CanonEF/Canon EF-S, або бездзеркальну систему Canon EF-M, або цифрові камери Canon без змінної оптики, то й зупинитись слід на повнокадровій бездзеркальній системі від Canon – Canon ДЕШЕВО.

Якщо ж подібна система/камера буде першою в житті фотографа/фотолюбителя, то рекомендую дивитися на трійку “лідерів”: Canon R, Sony E, Nikon Z. Камери цих систем мають дуже широке поширення та величезну базу шанувальників, що дозволить швидко вивчити можливості системи та вирішувати поточні питання у колективі однодумців. А ось системи Leica L, Panasonic L та Sigma L менш поширені та підійдуть більше досвідченим фотоаматорам, які точно знають про нюанси та тонкощі тієї чи іншої системи.

Коментарі до цієї нотатки не вимагають реєстрації. Коментар може залишити кожен. Багато різної фототехніки можна знайти на AliExpress.

матеріал підготував Аркадій Шаповал. Навчання/консультації | Youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Додати коментар:

 

 

Коментарі: 322, на тему: Обговорення вибору повнокадрової бездзеркальної системи

  • Анонім

    https://www.ixbt.com/news/2019/05/21/menee-chem-za-god-dolja-sony-na-japonskom-rynke-polnokadrovyh-bezzerkalnyh-kamer-sokratilas-vdvoe.amp.html частка соні за рік скоротилася вдвічі на ринку бездзеркальних камер

    • Кот

      А бітлз щось фальшивить! Звідки знаєш? Сусід наспівав! ))))
      А тепер розбираємо жахливу та сумну новину за посиланням вище.
      По-перше новина не про ринок фф бз, а ринок фф бз ЯПОНІЇ. сподіваюся, різниця зрозуміла?
      Читаємо далі. “Падіння” частки пов'язано з тим, що за точку відліку взято дату коли соні єдина робила фф бз, тобто. мала 100%.
      Далі на ринок виходять 2 бз кенону, 2 бз нікону, які за рахунок припинення продажів д610, д750, 6дмк2, 5дмк4 (цілком або частково) забезпечують сумарно 50% продажів нового ринку бз фф, де вже 4 компанії.
      У штуках і $$$ у соні все нормально.
      А от якщо подивитися продажі нікон і кенон у штуках і $$$ там все не так райдужно, очевидно, що нові бездзеркалки просто забирають частки своїх дзеркал, тобто. канібалізм у чистому вигляді.
      Для споживача така конкуренція лише плюс, можна чекати на нові технології та низькі ціни.

  • Анонім

    Бзк ось уже 10 років витісняють і не можуть витіснити зк. А тому що це не нова технологія, а стара, всі компакти працюють за таким же принципом, тут тільки знімна оптика.

    • Кот

      Ви пишіть повну фігню навіть не вдумуючись у потік вашого несвідомого.
      БЗК фф стартували в 2013. Вони в принципі не могли витіснити дзеркалки тоді через дитячі болячки і відсутність хорошого і швидкого аф.
      Основні проблеми та обкатка завершилися до 2018, третє покоління бз фф – це вилізані, відмінні камери, які обрушили ринок продажів фф дзеркалок.
      Через що і нікон і кенон змушені були викидати на ринок напівсирі бз щоб хоч якось зменшити відтік покупців.
      І так, і кенон і нікон скорочують лінійки кропів та фф дзеркалок, саме тому що вони нафіг вже не потрібні.

      • Артем

        а тим часом ваші вже вилизані БЗК так і мають дитячі болячки. Слабка батарея, лаг затвора.
        І взагалі не все так однозначно. БХК зручніше для прогулянок та стріт фото, коли вийняв камеру та зняв. Для роботи поки вони не такі надійні.

        • покемон

          Вийняв камеру без об'єктиву?
          Закони оптики ніхто не скасовував.

          • dopo tutto

            Вийняв камеру з якимось компактним фіксом, наприклад 35, 50, 85. Там розмір має значення.

  • Анонім

    М5 нехай і кроп але краще цих ваших сонечок а6400+

  • Володимир Богуш

    Найбільш впевнений та послідовний виробник бездзеркальних камер та чудових об'єктивів – Fujifilm.
    Хоча я давній шанувальник Nikon (D750) і маю повний парк оптики, потихеньку переходжу на цю систему (XT-3).
    Переваги – як зняти важкі чоботи та взутися у кросівки.
    Повний кадр не є благо.

    • феном

      Враховуючи те, наскільки вдалою стала Z серія, у чому проблема була перевзутися у кросівки та зберегти повний кадр? Сучасні укропові бездзеркалки топ рівня за ціною та габаритами анітрохи не поступаються своїм повнокадровим побратимам.

      • покемон

        Я НЕ переходитиму на Z через відсутність перехідника на безмоторні об'єктиви. Це принципово.
        Поки його немає, жадібний Нікон іде лісом.
        *
        Другу пропозицію взагалі не зрозумів.
        Кроп бзк не дешеві, але що зараз дешево?
        Кроп БЗК замінять у найближчому майбутньому двічі кроп. Тобто. це будуть камери, орієнтовані для вологерів. Такі камери є у Фуджі та Соні(a6500-a6600)

        • Олексій

          такого перехідника, мабуть, не буде ніколи. і не з технічних причин, хоча й суто технічно це не просто зробити.

  • Аркадій Шаповал

    Запис оновлено. Додані всі (усі-всі) оригінальні об'єктиви під різні бездзеркальні байонети для повнокадрових камер. Виразно видно, скільки об'єктивів зуміла наростити Sony за той час, поки інші прохолоджувалися. А також видно, як сильно Sigma допомогла байонет Leica-L (для камер Leica, Panasonic, Sigma).

    • Віталій

      Де в Україні реально купити об'єктиви sigma l-mount? Google не допоміг. Крім Panasonic пропозицій немає.

  • Олег

    А чому забули Leica M8, вона перша далекомірна бездзеркалка у Leica, але ніяк не М9.

    • Аркадій Шаповал

      А у M8 хіба повнокадровий детектор?

  • Юрій

    Дякуємо за пізнавальну та цікаву статтю. Як видно, із великих гравців на ринку повнокадрових бездзеркальних камер відсутні лише Fufifilm та Olympus. У першого, крім APS-C, є ще середньоформатний GFX, але це занадто круто і дорого. Другий начебто застряг у минулому зі своїм micro 4:3, якому камери топових смартфонів уже дихають у спину. Цікаво, коли вони почнуть рухатись у бік повного кадру.

    • Аркадій Шаповал

      Я вважаю, що після виходу у світ Olympus OM-D E-M1X компанія дала ясно зрозуміти, що ні про повний кадр, ні про APS-C вже не піде мова.

  • Ананаська

    Через попадання води моя d7000 наказала довго жити і тепер вибираю нову камеру. Основні інтереси зараз – репортаж в умовах поганого освітлення (невеликі концерти у маленьких клубах) та стріт-фото, з прицілом на те, щоб перетворити захоплення фотографією на повноцінний заробіток, репортаж здебільшого. Вибираю між d750 та z6. У БЗК приваблює фокусування по очах, внутрішньокамерний стабілізатор та трохи менші розміри. Відлякує лаг ЕВІ та час роботи від акумулятора. На колір пофігу, за потреби докручу в редакторах.
    З об'єктивів є 28-75 2.8, 80-200 2.8, 50 d-версії та купка мануальних для душі :) Знаю, що на z6 буде працювати лише 28-75, ну так я його і так здебільшого використовую. Пара фіксів (широкий та довгий портретний) у будь-якому випадку потрібна буде рано чи пізно.
    Чи краще не паритися та брати перевірену часом d750? Як у z6 з фокусуванням людей, що швидко рухаються, в напівтемряві? Загалом хочу почути думки з боку.

    • Валерій

      Якщо бездзеркалка, то Sony7m3, на даний момент найкраща по ц/к, z6-поряд не стояла,

      • Аркадій Шаповал

        Скоро вже четверта вийде

      • Ананаська

        Не хочу переходити на іншу систему поки що. Купила d750 вже.

      • US6IBD

        Ви це серйозно? Подивіться на ютубі свіжий огляд Топ 10 бездзеркалок від Топтигіна. Трохи нудний, але огляди дуже серйозні. Це не вам не Kai W, який переважно воду ллє. Z6 обходить і Sony 7m3 і Canon R. А вже Z7 і подавно криє їх як бик вівцю. Хоча і вони не є лідерами ТОП-10.

      • феном

        Пройшло трохи часу і виявилося, що за рядом характеристик z6 виявилася відчутно кращою, ніж а73, тому все щодо:))

  • Златий дощ

    А де фф бзк Nikon DF?

    • Аркадій Шаповал

      DF хіба бзк?

      • Віталій Н

        Продовжу про Df – огляд є, а списку оглядів камер його немає.

        • Олег

          Він є у списку, просто знаходиться у розділі “Огляди читачів Радоживи”. Не дуже зручно, до речі. Набагато зручніше було б, щоб вони перебували у загальному списку.

          • Віталій Н

            Як і новини. Начебто і є теми з обговореннями та відгуками, але фіг знайдеш.

        • Аркадій Шаповал

          Я не робив текстовий огляд на DF

          • Віталій Н

            Та зрозуміли. Він типу є, але його немає https://radojuva.com/2016/11/nikon-df-obzor-ot-chitatelya-radozhivy/. У вас повно тим, для пошуку яких потрібно користуватися пошуковою системою, а не меню. Піпець як незручно. Вже неодноразово питання піднімалося, а відповідь одна – Google на допомогу. Навіть у темах при згадці Df або інших пристроїв посилання ведуть у магазин, а не на огляд на цьому сайті. Для чого тоді подібні огляди та анонси – для того, щоб опинитися в небутті чи на другій сторінці Гугла? Вийдіть з режиму модератора і спробуйте самі без пошукача посерф на своєму ж сайті.

            • Аркадій Шаповал

              Так ні, "Гугл на допомогу" я ніколи не відповідав, є 2-3 розділи, де зібрані матеріали по всьому сайту :)

  • Аркадій Шаповал

    доданий видосик на цю тему.

  • Ruslan

    Sony, Sony…. Ось скажіть, усім без байдуже, що їх бзк мають жахливі екрани та еві по кольоропередуччю, бб та експозиції?

    Мене це відштовхує… Мав соні а7… Маю вдруге olympus omd 10 Mk ii. І на олімпусі можу по екрану виставляти бб (хоча і авто бб майже ідеальний) і експозиція не бреше.

  • Ігор

    Камери Нікон Z6 та Z7 та їх другий перевипуск – жалюгідна подібність на БЗК. Сирі та стародавні. Їх треба було років 4 тому випускати.

  • Бреслер

    Попадалася інформація, що термін служби БЗК камер у ТРИ рази менший, ніж у дзеркалок аналогічного класу. Вага вже така ж, ціна така ж або навіть вища. Висновок – у труні я бачив ці БЗК. Довго думав, поміняв Д5200 на Д7500, на мій вік вистачить.

    • Аркадій Шаповал

      Загалом це загалом неправильна інформація. Але віра – річ одночасно і страшна та корисна

      • Бреслер

        Перепрошую, я не так висловився. Не термін служби БЗК, а термін роботи БЗК від одного акумулятора. Тільки не треба мені писати про запасні акумулятори. вони і в мене є, але з роками зрозумів одну річ – залізно можна розраховувати на той, що стоїть у камері. На запасні можна тільки сподіватися (забував удома, зарядити тощо) Камерний у мене заряджений завжди. Але те, про що Ви подумали (ресурс камер), мене зацікавило. Ось про затвори https://club.dns-shop.ru/review/t-143-zerkalnyie-kameryi/8503-pro-resurs-i-lag-zatvora-zerkalnyih-kamer-i-bezzerkalok/ Далі копати не став, про матрицю шукайте самі (я думаю там теж не все однозначно). Багато років тому, після геніального апарату Зміна 8М, мріяв про Зеніту, але покрутивши в магазині Зеніт та ФЕД, таки обрав ФЕД, і не пошкодував згодом. Тобто, тоді я від дзеркалки втік. Кращі мої знімки, мені здається, були зроблені Сміною. Все сказане вище в жодному разі не претендує на непорушну істину, і виражає тільки мою думку (можливо хибну).

        • Аркадій Шаповал

          за 7 років з моменту тієї статті ой як багато води вибігло (починаючи від повністю електронного затвора без обмеження ресурсу і закінчуючи появою ТОПових БЗК з заявленим ресурсом в 400.000), сьогодні БЗК - це єдиний шлях фотокамеробудування, та й про акуми не все так просто, я писав про це тут https://radojuva.com/2020/10/milc-evil-dslm-battery-life/

          • Віктор

            Все вірно, по акумуляторах все сильно від стилю зйомки залежить - від кратного (меншого) у порівнянні з дзеркалками, до навіть перевищує дзеркальний ресурс (при використанні електронного затвора та серійної зйомки)

          • Бреслер

            Ну автор начебто оновив її в тому році. Ну, пес з нею. Взяти порівняти Nikon z50 та Nikon d7500. Поки що про кроп. Ціна абсолютно однакова. Яку б Ви обрали? Я впевнений, собівартість у Z50 нижче набагато. І якби він коштував дешевше, можливо я і розглянув його до покупки. Я чекав БЗК камери, розраховуючи, що вони будуть простіше і дешевші за однакових характеристик. Але нажаль. Втім Ви маєте рацію, за ними майбутнє, т.к. виробнику вигідніше випускати саме БЗК.

          • Бреслер

            Електронний затвор - це добре, новий супер процесор або два чудово впораються з шумами. Немає оптичної стабілізації, зробимо електронну, прибере змащення. Дальше більше. Навіщо потрібен оптичний зум, якщо наш новий процесор подужає цифровий? В результаті замість фотографії у нас на виході комп'ютерна графіка і ми самі перестаємо на ній впізнавати. Далі що? Плівка! Випустять камеру аналог Зміни 8м за скаженою ціною, проявлення, плівка теж саме. Маркетологи будуть прославляти все це, замовники кривлять носа при слові "цифровий фотоапарат". Ви свою Д40 побережете, вона ніколи не застаріє.

            • Віктор

              А що сказати щось хотіли?

              Прогрес не подобається? Ну так конкретно від Вас і не залежить ніяк.
              Те, що нові бездзеркалки дороги є необґрунтованим? А з чого ви взяли, що вона у виробництві неодмінно дешевша? Чи маєте відношення до цього виробництва? Крім того, ви не в курсі, що ціна товару складається не тільки з запчастин?

            • Аркадій Шаповал

              Стабілізація матрична у всіх серйозних бездзеркалок, ніхто з серйозних бездзеркалок не морочиться цифровим зумом. Так загальний ваш пасаж не дуже зрозумілий, у тому числі і згадка д40

              • Бреслер

                Просто Ви на Д40 робите такі фотографії, які більшість власників топових камер не зробити ніколи. Це не комплімент.

              • Аркадій Шаповал

                Адже це не змінює того, що нова техніка дуже хороша :)

        • Олег

          Цілком з вами згоден, свого часу Зміна-8М у мене робила шикарні знімки, сам не знаю, чому. Можливо тому, що застосовувані чорно-білі плівки з чіткими характеристиками змушували думати, експериментувати з витримкою-діафрагмою, а компактність апарату дозволяла вихопити цікавий кадр на ходу. Потім купив у 1998 році Minolta Dinax 5, теж був заліковий апарат, якість фотографій була чудова. Жаль, замилив його під час ремонту в Ризі фотомайстер на прізвисько Борода, рижани його знають, шахрай. От думаю, що хороше купити…

    • Віктор

      Чому саме у ТРИ? Не в п'ять, не в сім, не в два, на крайній край?))

      Ви самі розумієте всю абсурдність цієї інформації, або просто хочете їй беззастережно вірити?

    • Олексій

      Це якийсь бредус вульгаріс. все, що спадає на думку, так це думки про гарантоване старіння і вихід з ладу. так, таке можна зробити. але лише спеціально.

  • Олексій

    Прочитав частину ваших статей з бездзеркалок і так і не зрозумів, чому взагалі люди їх купують. Бездзеркалка – це недодзеркалка за ціною дзеркалки. Виробника зрозуміти можна – йому треба виробляти і продавати. Ну а споживач? Якщо не хочуть морочитися зі змінною оптикою – можна брати ультрозуми, але не за ціною дзеркалки. А якщо зі змінною – дзеркалка. Жодної гідності в ЕВІ я не побачив.

    • Іван

      По-перше, ви плутаєте поняття. Змінна оптика є синонімом дзеркальних камер. По-друге, дзеркало в камерах – це рудимент, який дістався від плівкових камер. Зараз технічні можливості дозволяють від дзеркала позбутися, при цьому забираються окремі датчики фокусування та виміру експозиції. Попереду – глобальний затвор, який позбавить камеру механічного затвора. БЗК – це прогрес. Якість БЗК не поступається ЗК, а в чомусь навіть перевершує.

      • Олексій

        Знову жодного вагомого аргументу проти дзеркалок і за БЗК не побачив. Це що, мета життя – позбутися дзеркала? У мене її немає, який сенс. Складність конструкції? Не моя проблема, з нею виробник справляється. Датчики фокусування у дзеркалках працюють швидше, ніж у БЗК. А енергії БЗК жере багато. Коротше, ви використовуєте штампи рекламників, намагаючись привернути його яскравою обгорткою.

        • Іван

          Я не використовую жодних штампів, а кажу з технічного погляду. В принципі, для фотографа взагалі не має значення що всередині камери. Камера для нього – інструмент. Фотограф за допомогою інструмента створює та творить мистецтво і він це може робити з будь-яким інструментом.

        • Іван

          Я не наводив жодних аргументів за чи проти. Немає жодної мети у житті позбутися дзеркала. Просто для цифрової камери це реально зайвий елемент. Якщо слідувати вашій логіці, то електромобілю слід залишити механічну коробку передач, тому що вам так хочеться і у вас немає такої мети в житті - позбутися МКП.

        • Віктор

          Добре, дивіться.

          Перший аргумент - алгоритми експозаміру недосконалі. На дзеркалі часом доводиться перевіряти ще раз як вийшов кадр і вводити експокорекцію, роблячи ще один кадр. На беззеркалі можна побачити те, яким вийде кадр ще ДО зйомки першого і ввести необхідну поправку ще до нього. Заощаджує час та ресурс механічного затвора.

          Другий аргумент, про що говорив вище Іван – спрощення конструкції, порятунок від непотрібних вже насправді механічних елементів. Ні для кого не секрет, що будь-який навіть найнадійніший механізм з часом виходить з ладу, блок підйому дзеркала на класній дзеркалці для прикладу. Та й сам затвор. На бездзеркалці всі функції цих елементів переклали на безлімітну електроніку. Крім того, завдяки розміщенню датчиків фазового фокусування безпосередньо на матриці, позбулися ще одного недоліку дзеркалок - бек-фронт фокусу, адже далеко не завжди внутрішньокамерні поправки в дзеркалках дозволяють його вирішити, також бонусом можливість зйомки відео з візуванням через вічко.

          Ну і третє, нарешті – можливість грати із габаритами. Потрібна повнорозмірна бездзеркалка – будь ласка, потрібна реально компактна з млинцем-фіксом у кишеню – ось, тримайте. І все це, зауважте, на одному байонеті.

          Крім того, любителі мануального скла також отримали можливість використовувати будь-які мануальні об'єктиви, хоч навіть від далекомірних камер.

          Так, у бездзеркала спочатку було багато дитячих недоліків - поганий автофокус, малий час роботи від акумулятора, загальмоване візування через недосконалі еві, але зараз від них цілком успішно йдуть - фокусування така ж швидка, багатопіксельні видошукачі по 240Гц і час автономної роботи.

          І найголовніше – технічний прогрес невблаганний, згодом вам просто не залишать вибору :-)

          • Петро Ш.

            Крихітні датчики фазового АФ на БЗК не мають відношення до системи АФ дзеркалок. Їх просто не можна порівнювати.

            Що цінність дзеркалок? У цьому, що вони дають гарантований результат, незалежно (щодо умов зйомки).
            А коли в поганому світлі бзк раптом гнатиме шлюб, вся її цінність і всі переваги (спірні досі) миттєво вилітають у трубу.
            Можливо, колись бзк і стануть такими ж надійними. Подивитиметься. А поки що бзк залишаються, в основному, іграшками для любителів.

            • Аркадій Шаповал

              Повинен відзначити, що вже навіть у дуже поганому світлі БЗК працюють дуже добре, і навіть чутливість фокусера у них значно вища, ніж у переважної кількості професійних ЦЗК. Але я розумію, що щось змінювати, особливо власне уявлення – досить складно. Фотографи дуже консервативні у своїй більшості та погано сприймають нове

              • Петро Ш.

                Бальні танці на бзк не знімеш. Це однозначно. Поки не знімеш, ні на яку бзк камеру.
                Там сама межа можливостей оптики та техніки.
                Цілком можливо, що в майбутньому це буде освоєно.
                Мені особисто самому цікаво. І так, якщо дзеркалки просто перестануть випускати, виходу іншого не буде.

            • Віктор

              БЗК вже давно не є іграшками для любителів.

              А можна питання – ви так упевнено стверджуєте, що бальні танці не зняти на жодну бездзеркалку – ви на всі моделі знімали?

              І на Кенон р5, і на Соні А1 і Фудж хт4? Я вас правильно зрозумів?

          • Олексій

            Наведіть приклад моделі БЗК з такою ж швидкістю фокусування, як у аналогічної ЗК?

            • Аркадій Шаповал

              Швидкість фокусування – це камера, а й об'єктиви. Наприклад, у соні з їхніми чотирма моторами в лінзах та постійним стеженням за кадром взагалі не відчуваєш, що фокусування є як таке, воно миттєве.
              До того ж, як контрприклад, можу привести набори з топових ЦЗК з повільними об'єктивами (нехай навіть і професійними), де швидкість фокусування як у черепахи. Тонкощі.

              • Олексій

                Я говорю про хороший швидкий АФ ЗК. Та хоча б Нікон Д7500 із кит-ом. Який її аналог БЗК за швидкістю?

              • Аркадій Шаповал

                На жаль – вже будь-який, ті самі останні соні а6500 і т.д.

            • Seladir

              Швидкість одноразового АФ – це ще року так 2013 Олімпус чисто на контрастному АФ зробив швидким.
              Слідкує АФ - будь-яка сучасна бездзеркалка Sony або Canon з матрицею на DualPixel. Як приклад: аматорська Canon M50 Mark II, писав відео з кішкою в домашніх умовах на темний кит у телеположенні з f/6.3. Кішка (чорна) метнулася з освітленої кімнати в напівтемний коридор, трохи вийшла за межі кадру і повернулася. Весь цей час рамка АФ безпомилково була на ній, а коли кішка трохи на якийсь час вибігла за межі кадру, то потім підхопила її після повернення.
              Або відкрийте огляд Canon 90D на dpreview - там наочно показують, як стежить АФ на великих-превеликих окремих фазових датчиках ну ніяк не може вже тягатися з наматричним.
              Canon R5 проти 5D Mark IV - думаю теж результат буде передбачуваний.

              • 1Ds_mk3

                “Canon R5 проти 5D Mark IV – думаю теж результат буде передбачуваний.”
                Вибачте цінник різний.
                А якщо зважити на вартість 24-105/4L або RF24-105/4L, то зовсім різний.
                RF скла дорого коштують.
                Без рідного RF об'єктиву – потрібен перехідник та EF об'єктив.

              • Seladir

                Стартова ціна 5D4 – 3499 $
                Стартова ціна R5 – 3899 $

                Загалом одного поля ягідки.

              • 1Ds_mk3

                Ви маєте рацію:
                АЛЕ, це ціна для US ринку.
                Для Європи – євро.
                І потім 5ДМк4 досить швидко впав у ціні на 1000.
                У РФ зараз - 5DMark4 можна купити від 175.000 рублів.
                А R5: від 300 тисяч.
                Але це ніяк не скасовує того, що я написав, тому ми зараз живемо не в 2016 році, а в 2021-му. Цінник таки різний. І так, RF скла дорожче EF таких же.
                Плюс на EF є повно б/у та нових Тамронів, Сігм.

        • Аркадій Шаповал

          У розділі ОВІ чи ЕВІ є окремий розділ Переваги ЕВІ. Це саме те, про що ви питаєте. Будь ласка, подивіться, можливо знайдете відповідь.

          • Олексій

            Так читав я, спасибі - немає там переваг БЗК, що перекривають переваги ЗК. А головне – швидкість роботи та енергозалежність.

            • Аркадій Шаповал

              Заперечувати переваги БЗК у наш час – чогось не розуміти. Нехай навіть це і не подобається, але ось так написати “немає там переваг БЗК”, коли чітко зазначені факти – показник все ж таки якогось нерозуміння.
              Щодо фокусування – ось моя замітка https://radojuva.com/2021/01/new-milc-love-real-time-eye-af/
              Скажімо так, 3-4 роки тому я теж був упевнений, що ЦЗК – пік досконалості та іншого не потрібно. Але через те, що я роблю огляди і постійно стикаюся з новою технікою, маю з усією відповідальністю заявити, що бзк у наш час справді легко можуть змагатися із ЗК, особливо там, де перетинаються мої професійні інтереси роботи фотографом.
              Та й після анонсу Z9 жодного повернення до ЗК не буде.

              • 1Ds_mk3

                Аркадій,
                ” Але через те, що я роблю огляди та постійно стикаюся з новою технікою, маю з усією відповідальністю заявити, що бзк у наш час дійсно легко можуть змагатися із ЗК, особливо там, де перетинаються мої професійні інтереси роботи фотографом.”
                Чекаємо на Вас огляди нових БЗК: Ніконов, Кенонів, Фуджей.

              • Олексій

                Я не кажу, що переваг у БЗК немає взагалі. У БЗК немає переваг, що перекривають переваги ЗК, яких немає у БЗК. Принаймні на цей час.
                Взагалі, припускаю, що ситуація буде наступна – не дивлячись на існуючу АКПП в авто, є купа моделей, у т.ч. у топових брендів, із МКПП. Як DSG у вагів не відмінила їх же МКПП. А у Дастера 86% продажів у РФ - саме з МКПП.

              • Іван

                Олексію, ви знову маніпулюєте поняттями, так само, як раніше приписували змінні об'єктиви дзеркалкам. До чого тут Дастери? Там що, електродвигун стоїть? Йдеться тому, що МКПП для двигунів внутрішнього згоряння чи дизелів, а електромобілях тяга двигуна регулюється електронікою. Так само і з камерами. Якщо для плівкових камер дзеркало – гарне рішення, то для цифрових – атавізм.

              • Аркадій Шаповал

                Колись і адепти плівки стверджували, що краще плівки нічого немає. Але ринок вирішив інакше

              • Олексій

                Іване, процитуйте мені мій коментар і привидите посилання на нього, де я "приписували змінні об'єктиви дзеркалкам"?

                КПП для електрокарів не потрібні через особливості електродвигуна, тому ніколи на них не ставилися. Ця ситуація не порівнянна з дзеркалом цифрової ЗК, де воно успішно давно використовується (на відміну від КПП та електромотора) і не є атавізмом через, на даний момент, неможливості БЗК досягти рівня параметрів ЗК, як, наприклад, енергоспоживання і швидкість АФ .

              • Аркадій Шаповал

                Я, наприклад, вважаю, що за швидкістю АФ вже немає жодної принципової різниці, навіть у складних умовах зйомки. До речі, ще Canon 70D 2013 через DUAL PIXEL показував дива, не кажучи вже про сучасні камери. Якщо вам не подобаються, наприклад, Sony, про які я тут згадував, візьміть для зразка Canon, у якого DUAL PIXEL і який є аналогом фазових датчиків. Тільки цих датчиків тепер стільки ж, скільки пікселів.
                Та й з енергоспоживанням для роботи немає проблем, я писав із цього приводу – https://radojuva.com/2020/10/milc-evil-dslm-battery-life/
                Але як і у випадку із плівкою, ще дуже довго можна буде слухати про перевагу ЦЗК.

              • Іван

                Якщо не хочуть морочитися зі змінною оптикою - можна брати ультрозуми, але не за ціною дзеркалки ж. А якщо зі змінною – дзеркалка. Це ваша фраза. Зі змінною оптикою ще бувають далекомірні та шакові камери.
                Електрокарам «пощастило», що керування електродвигуном з'явилося раніше. А з ЦЗК були технічні складнощі, які зараз подолали. Саме тому спочатку в основі конструкції взяли від плівкових камер.
                Аркадій правий. Людина, яка не хоче розуміти, розуміти нічого не збирається. Ваші інші думки немає бажання коментувати.
                Можу сказати лише одне, що такий тип людей, які заперечують все нове та прогресивне, досить поширений. Вони знайдуть тисячі аргументів на користь своїх переконань. Моя бабуся завжди була супротивником інновацій. Все життя вона звикла запалювати газову плиту сірником. Коли я купив п'єзозапальничку, то вона була прийнята в багнети. Зате потім багато років тільки нею користувалася. Мій батько був агресивно налаштований по відношенню до мобільного телефону (за часів, коли вони ще були кнопковими), а зараз Айфони міняє як рукавички. І ще щодо стільникових. Знаю людей, які в часи, коли стільниковий був розкішшю, говорили, що тільки ідіоти користуються стільниковим зв'язком, бо це викликає ракову пухлину. А потім, ті ж самі люди почали використовувати цей повсякденний аксесуар.
                А ще є тип людей, які сваряться на все, що для них недоступне за фінансовими можливостями.

              • Іван

                І до речі, про які такі особливості електродвигунів ви кажете? Там лише зовнішні схеми управління інші. Заберіть їх та поставте зчеплення та коробку передач. Жодних технічних перешкод для цього немає.

              • Олексій

                Іване, почитайте хоч щось про електромотори електромобілів самі. Електромотор ефективно працює в набагато ширшому діапазоні оборотів, ніж ДВЗ (який крутить зазвичай 1500-3500), видаючи при цьому максимальний момент, що крутить, на будь-яких оборотах вже зі старту. У нього немає холостого ходу – його можна зупиняти та запускати постійно, тому йому не потрібне зчеплення та КПП. Це важлива відмінність його від ДВС, і справа не в "схемах управління"

              • Іван

                Я до того, що можна знизити потужність моменту, що крутить, з електродвигуна і за допомогою механіки, тільки це не потрібно, тому що це зайве. А дзеркало для ЦЗК було вимушеним заходом. Як і механічний затвор. Він теж нелогічний у цифрових камерах.

              • Іван

                А під схемами управління електродвигуном мав на увазі тиристорний регулятор потужності або частотний перетворювач. Без них не обходиться жоден агрегат із електродвигуном.

    • Петро Ш.

      Схоже, бзк вироблятиме набагато дешевше, ніж дзеркалки. Ось і розповідають нам з кожної праски які ж вони ультрасучасні та технологічні. І який відстій це стародавнє дзеркало. В результаті всі починають повторювати те ж саме, все ж таки кажуть, як же я несучасним буду, як шматок калу в ополонці. Ніяк не можна.

      Жоден профі не переходитиме на іншу нову і зовсім необкатану систему без очевидних і незаперечних переваг. Ну, я про репортерів тільки можу говорити, звісно.

      • Олексій

        Так і є – запорука успішних продажів – це наробити якомога більше асортиментів, різного роду модифікації, варіації. У споживача розбігаються очі і він хоче спробувати. Коли мова про цукерки у магазині – це одна річ. А коли роками виробляти одну й ту саму камеру, нехай і хорошу, тоді як твої конкуренти вже змінили десяток – у користувача складається враження, що це якась відсталість. Ось і вигадали користувачеві нову систему - БЗК кроп, БЗК ФФ ... Під цей шум купу оптики і поїхало ...
        Тоді як все і раніше прекрасно працювало і працює. Достатньо лише стежити за розвитком електроніки та ставити вдосконалені сенсори, процесори…

        • Seladir

          Як на ЗК організувати автофокус з очей тварин?

          • Аркадій Шаповал

            Доопрацювати ЗК SLT-камери Sony. Хоча, стоп – вони вже вимерли :). Використати Live View

      • Михайло

        Профі не буде, аматор може. Тим більше деякі плюшки бзк все ж дають, типу просунутих алгоритмів автофокусу (по очах, хвостах), хорошого експозаміру, хорошого видошукача (щодо аматорських дзеркалок, звичайно) з розширеним набором параметрів, що настроюються в інфо рядку. Без дзеркала простіше йти шляхом вдосконалення софту камери без додаткових. залізок.
        Так, можна без всього обійтися, особливо маючи дзеркальне профрешення.

    • 1Ds_mk3

      Мені не подобається в БЗК розважування та робота батарей.
      Коли нормальний зум-об'єктив з 2.8 світлосилою ставиться на БЗК, яка є цифрозадником з незручним хватом.
      Ви бачили EOS R з 28-70/2.0?
      Я не проти БЗК, але те, що є зараз, - це обкатка на користувачах.
      *
      Мені не сподобався ЕВІ – те, що я бачив, таки відрізняється від реального кадру.
      Наприклад, відтінками або квітами. 100% відповідності немає.
      Можливо допиляти.
      *
      І головне - поставивши в Єдиничку або аналог від Нікон батарею, я можу бути впевнений, що на день і більше її вистачить. Якщо є запасна, то взагалі можна не париться та знімати взимку цілий день. Навіть якщо обидві – неоригінал.
      *
      У БЗК мені подобається ідея з матричним стабом, який може працювати у зв'язці зі стабом об'єктива. Це компенсує незручність ергономіки.
      *
      Що не подобається в БЗК, що навіть з рідним адаптором не всі об'єктиви нормально працюють.
      Особливо не рідні. А й такий момент – Ви ризикнете повісити через перехідник на EOS Rp чи R6 – щось важке вагою на 1 кг або більше? Нагадую – корпус цих камер пластиковий.
      *
      Що кумедно – революції в об'єктивах так і не сталося. У китах БЗК якийсь сором.
      Обіцяли, що всі об'єктиви стануть компактнішими і світлішими. Але де зараз ці маркетолухи?
      Заткнулися і не ганьблять більше. Бо казки одне, а фізика та оптика та реальне життя – інше.
      Тепер – інша маркетологічна казка про вагу та компактність камер.
      Так дзеркало типу архаїзм, воно не потрібне. Ми поставимо ЕВІ, відсотків потужніший і ненажерливий, батарею менше, ніж у телефоні. Адепти БЗК кажуть-а ось-повісимо 40/2.8 або китайщину і типу в кишеню джинс влізе або куртки. У мене питання – а чи міститься у вас там у цій кишені сучасний 6-дюймовий планшефотон? Чи не відтягує кишеню? У мене відтягує і взагалі це виглядає дебільно, а носити в кишені куртку або джинс півкіло - не буду. Нехай маркетологи носять.

      • Михайло

        У мене схожа думка, але, гадаю, це тимчасово. Про розміри-вага вже ніхто не заїкається, з'являються камери з нормальним хватом. Зрештою з'являться і нормальні рішення для профі та обкатку завершать) Років через 5-7 все має устаканитися.

        • Олексій

          … але зробити 80-200 2.8 розміром з наперсток закони фізики не дозволити нікуди :)

          • Іван

            Якщо Держдума у ​​третьому читанні ухвалить закони проти законів фізики, то можливо.

          • Михайло

            І не треба. Велика бзк у магнієвому корпусі з хорошим хватом і не потрібно 80-200 с наперсток

            • 1Ds_mk3

              “Велика БЗК у магнієвому корпусі з гарним хватом…”
              Тоді який сенс у БЗК?
              Вони ж типу повинні бути маленькі, так щоб тип обов'язково в горезвісний
              кишеня містилася.

              • Михайло

                Сенс у розвиненій софтовій частині. Маленькі вони не мають бути. Це сонівський маразм, через який я дуже скептично дивився на БЗК кілька років тому. Маленькими можуть бути тільки камери з невеликим сенсором - інше маркетинг

              • Віктор

                Бзк не повинні бути дрібними, але не повинні бути і великими обов'язково. Нехай будуть різні. Кому потрібна з гарним хватом і купою кнопок - виберуть таку, кому дрібна в кишеню (соня некс з 16/2.8, наприклад, цілком лізе в кишеню куртки) - візьмуть таку в кишеню. Це нормально. Вибір.

              • 1Ds_mk3

                Ще раз.
                Камера в кишені - це дебільна нежиттєздатна вигадка маркетолухів.
                Некс це що? Це бу.
                З нових невеликих є Фуджі.
                Але вони дивні і до них таки. Потрібен об'єктив.
                Що таке 16/2.8? Це 24мм ЕФР. Це непрактично – у людей кінські морди.
                Тобто. в ідеалі зум, ну і дівчину сфотати і пейзажик.
                Щось типу 24-105/4L бажано зі стабом. А це розмір та габарит.
                Ну, тобто. кишеньковий варіант не котить, якщо не ходите як гопник цілий рік у спортивному костюмі.
                Камери для дівчаток та для кишень є у Олімпуса та Панасонік. Ті які недокропи. Але до них знову-таки потрібен об'єктив і якщо добрий і зум – це знову розмір.

              • Віктор

                Ну про нежиттєздатність нексів це виключно ваша думка, як і про безглуздість млинця 16мм.
                Я їх часто використовую в поїздках, наприклад, дуже зручна і компактна (!) зв'язка.
                Думка, що компактні камери для дівчаток це вже вчорашній день.

              • Аркадій Шаповал

                Навіть не знаю, тільки до повнокадрових а7 та а7р намагалися приписати компактність, при цьому про кишеню ніхто не говорив, після цих камер риторика про “компактність” зникла. Особисто я вважаю думки про компактність БЗК не багатими. Для професійних рішень ніхто про компактність не згадує. Не можу зрозуміти, чому ви в це вчепилися

              • 1Ds_mk3

                Некс у минулому.
                Не вірите? Запитайте у Соні.
                Що сталося з Нексом? А його нема.
                Є А6500-6600. І потрібні вони іншим людям, для інших цілей.
                Дуже зручне фокусне 24мм.
                Для всього, так?
                Скиньте пару фото оцінити.
                24мм точно не для всього пригодиться, я знаю. Аркадій теж думаю.

              • Віктор

                Ну тицьніть у тексті, де мною згадано "для всього". Людей я на нього намагаюся поблизу не знімати, щодо цього переживати не варто. Загальні види – так.
                Прикладів у мережі повно.

                Соні пішла в преміум-сегмент, навіть 6100 коштує грошей, але а6000 все ще продається, адже вона недалеко за розмірами від некса пішла. Власне, вся серія 6ххх є досить компактною.

                Та й на одній Соні світло клином не зійшлося. Є фудж. Кенон з компактним світлим і дешевим млинцем. Мікра, так, це теж камери, як не дивно.

              • Аркадій Шаповал

                Серія а6000 цілком ідеологічне продовження того ж Nex-7, просто ім'я лінійки змінили при переході з NEX на ILCE.

            • Seladir

              Так вже є R5 з ергономікою п'ятаків, далі і "одинички" будуть.

              • Віктор

                Так "одинички" вже оголошені - a1 та z9

          • Джо

            "але зробити 80-200 2.8 розміром з наперсток закони фізики не дозволити нікого"
            Ви занадто категоричні.
            Досить порівняти, що являли собою “закони фізики” 1000 років тому і зараз, щоб припустити – через чергову тисячу років за збереження тих самих темпів розвитку науки і техніки цей 80-200 2.8 розміром з наперсток може виявитися настільки пересічною річчю, що навіть нудно буде про таке говорити.
            До речі, зараз Samsung Galaxy S21 Ultra пропонує користувачеві 13-240mm f/2.2-4.9 в дуже компактних розмірах. Творці перших фотоапаратів, можливо, теж вважали можливість існування таких камер, які є в смартфонах, ненауковою фантастикою.

            • Алексей68

              що за маячня…..
              одне питання - розмір матриці який у цього шматка пластику, га?
              ось і відповідь.
              закони фізики ніхто не змінить.

            • Віктор

              Joe, ви не з Кемерово родом, випадково?

      • Джо

        Ви ризикнете повісити через перехідник на EOS Rp або R6 – щось важке вагою на 1Кг або більше? Нагадую – корпус цих камер пластиковий.
        1. Використовував Canon EF 80-200mm f/2.8L (1,33 кг) із Canon EOS 200D. Корпус цієї камери виконаний із полімерних матеріалів (ви їх називаєте "пластиком"). Ніяких проблем.
        2. З полімерних матеріалів давно роблять речі, які піддаються високим механічним навантаженням. Наприклад, корпуси вогнепальної зброї.

        • Роман

          До речі так. Я на великі об'єктиви віддаю перевагу для більш зручної розважування вішати на фотик батарейний блок, але це тільки питання зручності, а не неможливо повісити ці ж об'єктиви на 200D дружини. Просто використовується чи штативна лапка, чи вага переноситься на об'єктив, а не на фотоапарат. Зрештою, є 400/5.6, 600/4, 800/5.6 – якось знімають на них, не боячись виламати байонет.

  • Роман

    А ще у шаблоні бз об'єктивів від Nikon Nikon Nikkor Z 50mm 1:2.8 S MC веде на сторінку 105/2.8.

  • Великосвітський пан

    Едрити-бити, ось це начерк на вентилятор!
    нікон vs кенон нервово курять осторонь.
    А найкраща бзк – айфон

  • Великосвітський пан

    «… і знову каліки зійшлися в нестримному махачі милицями та протезами!» (с)

  • Шура

    Доброго дня, було б цікаво дізнатися вашу думку про майбутнє системи L mount. Не бачу сенсу поділяти на якісь окремі фірми цю систему, але основа лінійки камер Lumix це звичайно. Зараз володію камерою цієї серії і загалом усім задоволений (хотілося б raw відео, але після перемоги Nikon над RED Raw вже в наступній або максимум через одну топову камеру лінійки з'явиться). Трохи не вистачає маленьких об'єктивів (на кшталт 28mm f2.8, 40 f2) і зараз думаю про те, наскільки варто інвестувати в об'єктиви цієї системи. Бентежить невелика частка ринку та можлива залежність від Sony (здається, сенсори вони роблять). Думаю про альтернативу у вигляді Nikon, за об'єктивами він цікавіший, нові їхні камери чудові, але теж залежні від Sony, але частка ринку краща за L mount'а. Насправді маю симпатії спільні до Lmount, але трохи переживаючи за їхнє майбутнє.

Додати коментар або відгук

Copyright © Radojuva.com. Автор блогу - Фотограф у Києві Аркадій Шаповал. 2009-2023

English-version of this article https://radojuva.com/en/2019/05/milc-madness-returns/

Versión en español de este artículo https://radojuva.com/es/2019/05/milc-madness-returns/