Nikon D3s recensie

voor de gelegenheid Nikon D3s recensie veel dank aan het project Fotoverhuur.com.ua.

Nikon D3s recensie

Nikon D3s recensie

Nikon D3s is een professionele full-frame vlaggenschip reportagecamera, dat zegt genoeg. De camera werd in de herfst van 2009 uitgebracht, twee jaar na de eerste full-frame Nikon D3.

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Het belangrijkste kenmerk van Nikon D3s is een matrix met zeer lage ruisprestaties bij hoge ISO. Zelfs na vertrek Nikon D4 Nikon D3s camera blijft een van de beste voor het werken in slechte lichtomstandigheden. Nikon D3s heeft een sensor van 12.87 MP tot zijn beschikking, waarvan slechts 12.1MP, afbeeldingen vormen Op 4256 2832 pixels (totaal totaal 12.052.992 pixels). Camera's hebben exact hetzelfde aantal megapixels Nikon D3 и Nikon D700.

Nikon D3s maakt gebruik van Nikon's eigen sensor. Vaak denken amateurs dat in alle drie de kamers Nikon D3, D700 en D3s gebruiken dezelfde sensor, maar dit is niet het geval, Nikon D3s gebruiken gemodificeerde matrix van Nikon D3 и D700, wat echt veel beter werkt bij hoge ISO's. Ik kan dit beoordelen uit persoonlijke ervaring met Nikon D700 en Nikon D3s. Hoewel de ontwikkeling van de matrix de zaak van Nikon is, werd de matrix geproduceerd in de SONY-fabriek (informatie is mogelijk niet nauwkeurig). Nikon D3s gebruikt een sensor met codenaam NikonNC81361A, en de twee vorige modellen Nikon D700 и D3 gebruik NikonNC81338L. Brieven' in naam van de camera praat Nikon D3s alleen maar over de verfijning van de camera Nikon D3, echter in andere camera's Nikon D300 / D300s, Nikon D70 / D70s, Nikon D2h / D2hs, Nikon D2x / D2xs in de eerste en tweede versie, worden exact dezelfde matrices gebruikt, daarom heb ik apart stilgestaan ​​bij deze functie van Nikon D3s .

Nikon D3s camerasensor kan werken op ISO 200 - 12,800 en het bereik kan worden uitgebreid tot: ISO 100 (genaamd lo1), en tot  ISO 102,400 (genaamd Hi3). Bijvoorbeeld full frame camera's Nikon D3, D700, D800,D800E, D600 kan alleen ISO 25600 persen, wat 4 keer lager is dan de grenswaarde van Nikon D3s. Nikon D3x heeft over het algemeen een maximale ISO van 6400 (Hi 2-modus).

Foto op Nikon D3s

Foto op Nikon D3s

Met een Nikon D3s camera bij hoge ISO's, alleen Nikon D4vertegenwoordigen nieuwe ronde van ontwikkeling deze lijn, Nikon D4 duwt de ISO naar 204,800 (Hi4), wat ook 2x de ISO-limiet is voor de Nikon D3s. Hoewel de basis ISO-limiet voor Nikon D3s en D4 hetzelfde - 12.800. Belangrijke notitiee - ISO-grenswaarden weerspiegelen zeer slecht het echte beeld van het ruisniveau, het is nogal moeilijk om er doorheen te navigeren, u kunt een realistischer beeld van het ruisniveau zien hier.

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voor de release Nikon D4 camera Nikon D3s mag gerust genoemd worden de beste reportagecamera. Nikon D3s kan fotograferen met snelheden:

  • 9 кадров в секунду in FX-modus (volledige modus), en in 5:4 en 1.2x crop-modi.
  • 11 кадров в секунду in DX-modus (bijgesneden modus), terwijl het beeldformaat wordt verkleind tot 5.1 MP (2784 bij 1848 pixels)

Geloof me, de snelheid van 11 fps is gewoon een ongelooflijke prestatie. De voorganger Nikon D3 heeft precies dezelfde continu-opnamesnelheid. Toegegeven, zo'n enorme opnamesnelheid vereist een goede framebuffer. framebuffer - is een van de belangrijkste statistieken voor cameraprestaties.

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Buffer is

  • 35 beelden in RAW (NEF) buiten afhankelijk van compressieniveau of kleurdiepte, met geavanceerde instellingen uitgeschakeld, zoals ruisonderdrukking bij lange sluitertijd, ruisonderdrukking bij hoge ISO, ADL, automatische ISO
  • 14 frames in RAW (NEF), ongeacht het compressieniveau en de kleurdiepte, met alle bovenstaande geavanceerde instellingen ingeschakeld.

Zo 35 RAW-frames bij 9 fps kunnen continu-opnamen worden gemaakt in de beste kwaliteit tot wel 6 seconden. Een dergelijke duur van continu-opnamen heeft geen enkele camera van een lager niveau.

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voor scherpstellen wordt afgehandeld door de Multi-CAM3500FX-module op 51 scherpstelpunten, waarvan 15 kruisvormig. Over scherpstellen op Nikon-camera's in meer detail hier. Dezelfde focusmodule wordt gebruikt door alle professionele full-frame camera's van Nikon - D3, D3x, D700, D800, D800E, D3s (uit deze review) en Nikon D4. Nikon D600 verwijst naar amateur full-frame camera's en maakt gebruik van een eenvoudiger scherpstelsysteem van Nikon D7000. Jammer, maar sinds de release van de Nikon D3 Multi-CAM3500FX heeft hij slechts kleine veranderingen ondergaan aan Nikon D4waar het lenzen tot f/8 kan scherpstellen. 51 punten is natuurlijk veel, maar alle scherpstelpunten zitten in het DX gebied van het beeld. Dezelfde module genaamd Multi-CAM3500DX gebruikt op camera Nikon D300, D300s en daar is het dekkingsgebied gewoon geweldig, omdat de scherpstelpunten de hele zoeker bedekken. De scherpstelsnelheid is erg afhankelijk van de gebruikte lens. Focusmethoden hebben verschillende werkingsmodi voor gebruik in verschillende omstandigheden.

Foto op Nikon D3s

Foto op Nikon D3s bij hoge ISO

Zoals het een professionele camera betaamt, heeft Nikon D3s natuurlijk een fijnafstelling (focusaanpassing), wat erg handig is bij het gebruik van lenzen met back- of frontfocus. Ik loop wel tegen optische gebreken aan en focusaanpassing is een erg leuke functie. Camerazoeker dekt alles 100% dekking frame, dat bij de Nikon D700 ontbreekt. Contrastscherpstelling is natuurlijk beschikbaar in Live View.

De Nikon D3s was Nikon's eerste full-frame camera met videomogelijkheid. Natuurlijk is video niet het beste van de camera, en de maximale kwaliteit die het ondersteunt is 720p AVI (Motion-JPEG) 1280 × 720 bij 24 fps. Je kunt de video instellen op 640 × 424 bij 24 fps en 320 × 216 bij 24 fps

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Дисплей de camera heeft een grote, 3-inch 921.000 punten. Hetzelfde (of zeer vergelijkbare) scherm is te vinden op Nikon D3, D3x, D700, D300, D300s, D90, D7000, D3200, D5100 en D5200.

Ergonomie. De optische zoeker heeft niet alleen aan de onderkant, maar ook aan de rechterkant een groen informatiepaneel. De camera is gemaakt met een extra handgreep voor portretfotografie, deze handgreep is erg handig en helpt je snel over te schakelen van landschaps- naar portretoriëntatie van de camera. Voor eenvoudigere camera's is een speciaal batterijpakket (booster) nodig, dat als een dergelijke handgreep fungeert. Vanwege het enorme formaat van de camera is er een vrij grote en ruime batterij in geplaatst, die heel, heel veel opnamen kan maken op één lading.

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Over het algemeen worden alle bedieningselementen op de juiste plaats weergegeven. Nikon D3s heeft maar liefst twee extra monochrome schermen. Een op de gebruikelijke plaats bovenop de camera en de andere onder het grote hoofdscherm. Via extra displays kun je snel de belangrijkste functies van de camera aanpassen, ze verliezen hun contrast niet bij fel zonlicht, vreten de batterij niet op en zijn erg handig in gebruik. Toegegeven, Nikon D3s heeft geen ingebouwde flitser, voor mij is dit een klein ongemak, aangezien de ingebouwde flitser een vrije trigger is op basis van het systeem Nikon CLS.

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s. Foto's met hoge ISO.

Twee geheugenkaartsleuven CF met verschillende instellingen voor het fotograferen op twee geheugenkaarten. Mijn Nikon D3s maakte zonder problemen vrienden met 32GB geheugenkaarten. Meting expositie gebaseerd op een 1005-pixel RGB-sensor, werkt 3D Color Matrix Metering II feilloos. Hoogstwaarschijnlijk dezelfde 1005-pixel meetsensor expositie ook verkrijgbaar in Nikon D3, D3x, D700, D300, D300s, D2x, D2xs, D2h, D2hs, D200.

Nikon D3s heeft een focusmotor en stelt u in staat om AF-klasse lenzen. De camera heeft FX lenzen nodig, bij DX lenzen kan de camera werken in een speciale cropped DX stand. Natuurlijk werkt Nikon D3s zonder problemen met handmatige optica, meer details vind je in de sectie over AI-S.

Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s. Wanneer gefilmd voor beoordeling, behoorlijk koud.

Nikon D3s heeft veel instellingen en functies, waarover je heel, heel lang kunt schrijven:

  1. ADL, diverse Picture Controls, beeldverwerkingsmenu's, met name RAW
  2. vignettering controle
  3. Matrix zelfreinigend systeem
  4. Bracketing expositie, BB.
  5. virtuele horizon
  6. Weerbestendig, echter alleen gebruikt met weerbestendige lenzen.
  7. Sluiter weerstaan 300.000 operaties
  8. Liveweergave-modus
  9. Speciale connectoren voor camera- en externe lichtregeling, USB- en HDMI-uitgangen
Voorbeeldfoto op Nikon D3s

Voorbeeldfoto op Nikon D3s. Test horloge Radozhiva downloaden.

persoonlijke ervaring

De Nikon D3s is gewoon een chique camera, echt gemaakt voor professionals. De camera reageert zeer snel op elke reactie en wordt onmiddellijk geactiveerd. De sluiter werkt niet luid. Ik raad niet aan om achter het vlaggenschip Nikon D3, D4 cameralijn aan te gaan, omdat het aanzienlijke fotografische vaardigheden vereist om hun potentieel te ontsluiten. Na een uur werken met de Nikon D3s wil ik er geen afstand van doen. Nikon D3s verliest een beetje in termen van dynamisch bereik Nikon D3x, D800, D800E, maar deze camera's hebben iets andere taken. Of het de moeite waard is om Nikon D3, Nikon D700 naar Nikon D3s te veranderen, iedereen moet voor zichzelf beslissen. Ik geloof dat Nikon D3s - een van de beste camera's van nikon.

Voorbeeldfoto's op Nikon D3s

Alle foto's in deze review zijn gemaakt op Nikon N AF-S Nikkor 85mm 1: 1.4G en Nikon D3s, on-camera JPEG L Hoog, VI, SD. Zonder verwerking, verkleind tot 3MP, opgedrukte gegevens van EXIF.

Staat u voor de keuze van een camera, dan is in Fotoverhuur.com.ua je kunt een van de camera's huren en in echte omstandigheden, en niet volgens beoordelingen, alle mogelijkheden ervan ontdekken.
Prijzen voor moderne Nikon-camera's in populaire winkels kunnen zie deze link.

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.


Bevindingen

Nikon D3s – professionele full-frame camera, wordt goede helper in de handen van een fotojournalist en bij elke taak die de camera zwaar belast, inclusief huwelijksfotografie en sportfotografie. De camera trekt aan met een laag ruisniveau bij hoge ISO waardes. Ik raad aan.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe: Victor

 

 

Opmerkingen: 194, over het onderwerp: Nikon D3s review

  • JIpu_3AKOHE

    Ik nam d3s in 2016 met 16k kilometers en uitstekende conditie, ik word high, heers en verneder!!!
    in eerste instantie wilde ik d810, maar de vakmensen adviseerden d3s en ik heb er geen moment spijt van!

  • Sergei

    De NEF van deze kamer moet worden verwerkt in Nx-2

    • kabouter

      Als je filmdag … elfduizend euro kost, dan kun je op je gemak aan Nx sleutelen. Over het algemeen is de kleur van D3s erg goed!

  • Sergei

    mijn vriend d4 heeft er zo een, dus het lijkt mij dat D3S een VIER maakt in termen van microcontrast en kleur

  • gelijkstroom

    Het was mogelijk om een ​​goedkope D3s te nemen met een lage kilometerstand.
    Gevoelens na D700:
    1) "Schroevendraaier" is sneller!
    2) AF is sneller en strakker.
    3) ISO 2500 zonder ruisonderdrukking ziet er veel beter uit dan de horror die op de D700 zat (ook zonder ruisonderdrukking).
    4) Bij hoge ISO's vervaagt het beeld niet zo veel als op de D700.
    5) Ergonomie klasse!
    6) Mogelijkheid om twee CF's tegelijk te gebruiken.
    7) 64GB 1000x flashdrives geen probleem.
    8) Machinegeweer
    Maar er is één MAAR - DD is hetzelfde als op de D700.

  • Angelina

    Goedemiddag, graag advies :) Ik heb een Nikon B7100, maar het werd mogelijk om deze te veranderen naar Nikon 3Ds met aanzienlijke kilometers, is het de moeite waard om mijn 7100 te veranderen naar het oude full frame?

    • Pokemon

      Angelina:
      Waar gebruik je de camera voor?
      D3s is een groot oud zwaar machinegeweer.
      Dit is een goede camera, maar voor reportagewerk bij slechte lichtomstandigheden in alle weersomstandigheden.
      Voor D3's zijn geschikte lenzen nodig en het is niet zeker of de lenzen die u voor de D7100 hebt, op full-frame D3's passen.
      D3's zijn absoluut niet de moeite waard om te kopen voor het fotograferen van "ik en mijn familie / kat / hond", "ik en een palmboom", enz., enz.
      Dit is een camera voor op het werk en om er geld mee te verdienen. Bovendien is het erg moeilijk om nu goed onderhouden D3's in goede staat te vinden.

  • tatianaput

    Ik stond ook voor dit dilemma. Verander mijn nog steeds zeer goede 7000 naar full frame. Gewoon om geld te verdienen. In het proces van deze aarzeling kocht ik een unieke handmatige lens en 2 professionele lenzen voor een full frame. Ik gebruik ze nu op de crop, maar ze staan ​​te popelen om op full frame te vechten. Nu ik fatsoenlijke optica heb voor zowel uitsnede als volledig formaat, wil ik mijn uitsnede voor niets veranderen. Dit is een zeer goede camera voor onderwerp en macro, en als je geen zware tas wilt dragen voor een niet erg serieuze opname (serieus, leg ik uit, dit is wanneer je niet terug kunt gaan om opnieuw te fotograferen). En voor serieus filmen is één camera niet genoeg. Dus niet overstappen, maar sparen voor een tweede camera. Je hebt geen idee hoe fijn het is om 2 camera's te hebben op reis! En het is niet zo moeilijk als je het probleem creatief benadert. Ik ben ook een vrouw en, denk ik, ouder dan jij, het doet pijn daar, het doet hier pijn, maar als er een interessante schietpartij is, doet niets pijn, je rent als een meisje. En wat het gewicht betreft, een bos van 80-200 2,8 met elk karkas is GEWICHT, je hoeft alleen maar vrienden te zijn met de sportschool.

    • Pokemon

      “Je hebt geen idee hoe fijn het is om 2 camera's te hebben op reis! En het is niet zo moeilijk als je het probleem creatief benadert.”
      Als je al deze schande in één sporttas sleept (zodat je het later op een plank in het vliegtuig kunt zetten, en niet in bagage) en plus een tas op wielen van ongeveer 25 kg ...
      2 karkassen - een met een butt block, de andere - ff weegt als een krop met een butt block en nogal zware glazen zoals Sigma 35/1.4.
      Oke daar gewoon naar het hotel met het strand.
      Dus ik ging en de volgende keer zal ik nadenken over wat ik mee moet nemen. Een tas(s) met fotoapparatuur heeft aandacht nodig, een tas op wieltjes heeft ook aandacht nodig, je denkt altijd aan je portemonnee, paspoorten en a/b...
      Het gaat hier dus niet om jou in de sportschool, maar om het feit dat rust rust moet blijven.
      En iedereen heeft zijn eigen. Ik hou bijvoorbeeld van actief reizen in het buitenland, licht, op eigen benen, met het openbaar vervoer.

    • Vladimir

      Tatjana, goed voor je! Ik heb ook een Nikon D7000. Ik wil ook FF. En ik heb een vraag: wat voor FF-lenzen heb je gekocht? Bedankt.

  • tatianaput

    Je hebt helemaal gelijk. Tijdens het reizen hebben mijn elektronica, foto's, video's en laptop normaal nodig om RAW te analyseren, het neemt al mijn handbagage in beslag, 10 kg. En in het hotel is het wenselijk dat er een kluis, put, of een koffer met een normaal slot is. Het hotel is bij voorkeur niet het goedkoopste. Eens, in Düsseldorf was het, werd ik alleen op straat gelaten, opgehangen met al deze optica. Op klaarlichte dag, in het stadscentrum, beginnen verdacht uitziende burgers me al te pesten, zoals in Moskou bijvoorbeeld, de politie stopt op elk kruispunt. Reis licht, slaap in een tent, het is met een zeepbakje. Bovendien is het altijd beter om samen te reizen, ik ken zelfs de persoon die zijn vrouw koos, gezien deze toestand. Ik ben fotograaf, mijn taak is om het maximale vast te leggen, de organisatie van de reis is niet mijn zaak. Maar je hebt helemaal gelijk, dit is geen vakantie, dit is hard werken. Ik zou graag een paar dagen op het strand liggen, maar langer is al saai.

  • klvak

    In een bepaalde situatie van het verwijderen van de camera uit een fotorugzak en niet alleen met zware lenzen, blijkt soms de body te grijpen met een spontane druk op de lensontspanknop, dit overkwam mij eerder bij dit model, maar het was in een rustige omgeving en ik merkte het begin van het losmaken van de optiek en vermeed een onaangename situatie, de ontwerpers hebben deze knop erg groot gemaakt in vergelijking met eerdere modellen. Maar toch, DIT gebeurde, in een haast trok ik de camera uit 24-70 \ 2.8, blijkbaar door op de knop te drukken, de lens gedeeltelijk ontkoppeld en toen ik de camera in de "gevechts" positie begon te brengen, 24-70 volledig omgedraaid en abrupt op de grond viel, ik had niet eens tijd om mijn voet te vervangen (een keer dat ik dat deed, plus het was boven een bloembed) Op straat probeer ik altijd de vervangende operatie uit te voeren, indien mogelijk , niet over asfalt, beton, maar over bijvoorbeeld een gazon. Er verscheen een fobie - ik controleer constant de strakheid van de articulatie van bajonetten. Ik wilde dat deze enorme knop een soort vergrendeling had, op vroege modellen moest je per ongeluk op deze knop drukken. Niemand hier mee te maken gehad? Kunnen de veren in de bajonet loskomen zodat deze met één druk op de knop, zonder de lens te draaien, willekeurig uit de bajonet begint te draaien?

    • kabouter

      Rechte fantasie! Nooit iets van gemerkt, misschien ben je linkshandig? Ik haal de camera met mijn rechterhand uit de tas en pak altijd mijn "gevechtsachtige" vinger op de AAN-hendel.
      Er was eens, meerdere keren per ongeluk op de D200, ik begreep niet waarom, ik schakelde de autofocusmodus naar M. Ik raakte nooit de D3s ...

  • kabouter

    Klein foutje: 35 RAW-frames bij 9 fps kunnen dus tot 6 seconden lang continu fotograferen in de beste kwaliteit.
    Waarschijnlijk nog iets minder dan 4 seconden, niet?

    • Виталий

      Vergeet niet dat de camera continu foto's naar de geheugenkaart uploadt - daarom zal de opnametijd langer zijn.

      • kabouter

        Zet de stopwatch op je iPhone aan en druk op de ontspanknop, kijk wat er gebeurt?

        • Andrew

          Je begreep het niet. Als je telt, dan is 4 seconden de buffer helemaal gevuld. Maar in dezelfde 4 seconden wordt hij ook geleegd.
          Het is als een zwembadprobleem - het stroomt naar binnen door een dikke pijp, stroomt naar buiten door een kleine. Als u de afvoer afsluit, zal het "zwembad" binnen 4 seconden vollopen. En als je tegelijkertijd water in het zwembad zuigt en laat leeglopen, dan duurt het 6 seconden voordat het zwembad overloopt.

  • Dmitry

    Arkady, een vraag voor jou: D3's draaien 152 duizend frames .... Is het de moeite waard om te nemen? vragen om 110 duizend roebel. De camera is zeer noodzakelijk, maar hier is de kilometerstand ...

    • Arkadi Shapoval

      D3s loopt goed, 110 voor haar - zaden.

    • anonymus

      Ik denk dat het niet de moeite waard is om een ​​oud professioneel karkas (vooral verouderd) te nemen voor de prijs van een nieuw full-frame apparaat! En dat is waarom:

      1. De pro-camera is helemaal opnieuw gemaakt door de pro's die hem zowel in de staart als in de manen exploiteren.
      2. 150-200 duizend frames lopen heel snel op, en hoogstwaarschijnlijk is dit niet de eerste sluiter.
      3. Gooi een dergelijk apparaat alleen weg als het niet meer normaal kan werken (veroudering of fysieke achteruitgang).
      4. In onze landen proberen ze in de regel nog steeds goed te verdienen aan de verkoop van een apparaat dat zichzelf heeft terugverdiend! Over het algemeen onzin!

      Ja D3s is goed, D3x is nog beter! Maar moderne camera's zijn beter dan wat betreft beeldkwaliteit. Comfortabele body, goede zoeker - daar kun je niets tegenin brengen! Maar ik koop liever een D750 met een accupakket. Ja, dit is geen pro-karkas. Ja, 6,5 frames versus 9 en 1/4000 s. Maar de D750 is moderner. Met een beter beeld bij lage ISO en niet bijzonder verliezend bij hoge. Dezelfde autofocus en 24 mp.

      Als dit geen optie is, bespaar dan beter op D4(s). En wees voorzichtig bij het kopen!

      • Dmitry

        Bedankt voor het idee.

      • Valentijn

        Laat me het oneens zijn over het vergelijken van de beeldkwaliteit van de d3s en d750. Ik denk, en niet zonder reden, dat het helemaal niet correct is om deze apparaten te vergelijken ... aangezien het juist door de foto is, en niet door de cijfers van internet, dat de D3 +++-lijn geen gelijke heeft in het Nikon-systeem tot nu toe. Zeker als het gaat om het fotograferen van mensen. En voor de nauwkeurigheid van witbalans, scherpstelsnelheid, duurzaamheid en nog veel meer houd ik me stil. Deze camera's zijn duurzaam en er is veel vraag naar. Met alle respect voor de d750, dit zijn zooo verschillende klassen. Trouwens, na genoeg spiegelloze camera's te hebben gespeeld, kopen velen opnieuw de oude d700, d3 +++

        • Pokemon

          Trouwfotografen stemmen in roebels voor d750. De camera is sneller, betere AF, bredere DD, ISO 2500-3200 voor d750 zonder problemen. De kleur zonder bewerking is anders. Een vriend heeft d3x. Maar ze heeft gebreken. En nu, vergeleken met de d750, ziet het eruit als een verouderde camera. De ineenstorting van de prijzen voor gebruikte d3x op Avito in de afgelopen 4 jaar is een signaal. De d750 willen ze niet kwijt, maar de d800 zit vol en ook de d3x duikt vaak op voor een vergelijkbare prijs.

          • Pokemon

            D3x heeft hetzelfde probleem als S5pro heeft een dik filter op de matrix. De D750 is ook beter met de AF-module. De belichtingsmeter op de d750 is ook nauwkeuriger. Het gewicht van de d750 is minder.

      • Valentijn

        Ja, en d3x is niet beter dan d3s. Dit zijn slechts camera's voor verschillende taken. Welnu, qua kleur is de d4+-lijn naar mijn mening niet beter dan de d3+. Ik heb beide op voorraad.

      • Koba

        Podzny ovtet maar toch. Ik heb zelf de camera meegenomen van de Chinese Bank. En behalve de mijne hadden ze er nog 3 rondslingeren, de kilometerstand was minder dan 17000, en op de mijne was het 11434, de camera's waren in nieuwstaat, zelfs onder de lens was het onmogelijk om tenminste één kras te zien. En mijn camera werkt al enkele maanden als een trein. Je moet dus kijken naar de kilometerstand en staat, en niet of de profs ze hebben gebruikt...

  • Dmitry

    Bedankt voor het antwoord, Arkady.
    Gedachten hardop: als dat zo is, dan begint meer dan 150 duizend ergens binnenin een worm van twijfel ... Ik ga op zoek naar een reeks van maximaal 100 duizend.

  • René

    Ik gebruik de d5 al voor het 700e jaar in de staart en manen. Er is niet genoeg quick-shooter (animalist), ik heb geen tijd om te focussen en ik kom 7 frames per seconde te kort. Ik dacht erover om de camera te veranderen (of liever, een tweede te nemen) en hing op met een keuze ... Wie zal een constructief antwoord geven, wat is beter om te nemen: D3S, D3X (ik kon het verschil tussen hen niet begrijpen, om eerlijk te zijn), D4 of D4S. Wat mij betreft, ze zijn allemaal bijna hetzelfde (vooral 3S en 3X). Als iemand zegt waar er informatie is in vergelijking, zal ik het ook met plezier lezen, want. alle beoordelingen die ik heb gevonden zijn vergelijkend in kenmerken, en niet in schieten en in de praktijk. Ik zou graag de D5 nemen, maar het budget is me nu al te groot. Tot ik de tussenliggende link neem. (Voor mij is het belangrijk om een ​​rennend dier met maximale snelheid en aantal frames te fotograferen, bijna zonder te stoppen, om het juiste moment te vangen). Bij voorbaat mijn dank voor uw antwoord.

    • KalekseiG

      Koop Sonya en maak video's in 4K

    • Peter Sh.

      Wees niet verlegen, deel in welke omstandigheden je fotografeert, wat is het budget?
      Anders is het op de een of andere manier niet duidelijk wat te adviseren.

      Als het licht goed is, dan is de D500 beter, hier is alles duidelijk.
      Zo niet, dan D4/D4s.

      Alleen is dit nu misschien niet het geval bij de AF D700.

      • René

        Ik fotografeer op Nikon D700 + Nikon 70-200 2,8 VR II.
        San Disk extreme pro 160 mb/s kaart voor 32 gigabyte.
        10 frames per seconde is voor mij niet genoeg. Ik verlies vaak frames vanwege het feit dat de camera van start ging, en het duurt te lang om te verwerken. Ik heb niet zoveel tijd om te wachten, elke seconde speelt een rol en 1-2 seconden wachten kost me vaak goede shots. Ik fotografeer zowel bij zonsopgang als bij zonsondergang (ISO gaat vaak verder dan 2000, en in donkere arena's schoot ik tot 4000). Noise MakerMouse, maar u kunt er niets aan doen. Daarom zou ik graag iets sneller en sneller willen nemen. Ik heb geen minachting voor bush-technologie, de grootte van de camera maakt ook niet uit (het maakt niet uit of een versterkte batterij of een batblock), dus ik zou natuurlijk graag iets tot 100 duizend willen. Maar als er iets rond de 200 is, maar veel beter, dan ga ik sparen. Ik zal niet hoger trekken.
        Ik hoor voor het eerst over de d500 (ik loop blijkbaar helemaal achter), ik zal eens moeten lezen wat voor beest dit is. Ik fotografeer voornamelijk paarden en honden. En soms is het fotograferen creatief: om 4 uur 's ochtends, of binnenshuis - paarden- / hondenshows. Hartelijk dank voor de antwoorden.

        • Arkadi Shapoval

          Als je op de Nikon D700 fotografeert, dan is er 8 fps, een verhoging naar 2 fps zal waarschijnlijk niet veel veranderen. Ik denk dat het meer een probleem is met de buffer. De focusmodule van de D700 is dezelfde als die van de d3s, en als het niet genoeg is, dan is het hoogstwaarschijnlijk een kwestie van scherpstellen (instellingen en methode, enz.).
          Dit is wat ik aanraad om mee te beginnen:
          1. Als je in RAW fotografeert, zet dit formaat dan op "12 bit" en "normale compressie", er passen 2.5 keer meer frames in de buffer, kleine bestanden worden veel sneller opgenomen en een serie met een kaart op 160 mb / s (als het echte snelheid is) moet oneindig zijn
          2. Schakel de ruisonderdrukkingsfunctie uit bij hoge ISO en/of bij lange sluitertijden, hierdoor wordt de buffer nog eens 2-3 keer groter. Schakel ADL uit. Zelfs als je in RAW fotografeert, vreten deze functies de buffer op en verminderen ze het aantal frames
          3. Als je fotografeert in JPEG-formaat, zet dan de JPEG L Normal-modus aan - je verliest geen kwaliteit en de buffer zal 2 keer groeien, in deze modus (met verbeteringen uitgeschakeld) met de gespecificeerde kaart, de buffer en serie zou oneindig moeten zijn
          4. Misschien is de geheugenkaart versleten en vertoont hij geen echte snelheid - probeer met een andere kaart, beter met een kleinere capaciteit, de d700 met 32 ​​GB kan saai zijn en vertoont geen superhoge schrijfsnelheid
          Als er iets niet duidelijk is op het bovenstaande, vraag het dan opnieuw.

          • René

            Had je reactie niet gezien.
            Scherpstellen - onderweg is er een probleem met de lens, ik breng hem naar de service, hij zoemt vreemd en weigert soms scherp te stellen.
            Heel erg bedankt voor het advies!
            Ruisonderdrukking is uitgeschakeld en de RAW-informatie wordt verminderd ... Ik zal het proberen, maar ik weet niet of ik dan kan omgaan met over- en onderverlichting in de nabewerking? Soms gedwongen om 's middags of tegen de zon in te schieten. Je kunt het in ieder geval proberen.
            De kaart is nieuw, ik heb hem vorige week gekocht, daarvoor was er een transcendente snelheid van 400x.
            En wat is ADL - ik begreep het niet, om eerlijk te zijn. Het lijkt erop dat er geen dergelijke reductie in de camera is.

            • Arkadi Shapoval

              Active Day Lighting, je verliest misschien een beetje als je hem uittrekt, maar probeer het :)

              • René

                MAAR! Echt... heel erg bedankt voor het advies!)))
                Ik hoop dat deze tips voldoende zijn voordat ik een 4S koop)))

    • jury

      het verschil tussen D3S, D3X is vrij groot.D3S is een reportagecamera met een hoge snelheid van continu fotograferen, een 12 MP matrix, een hoog werkende ISO, en de D3X is een studiocamera met een 24 MP matrix, met een lagere werkende ISO en een lagere vuursnelheid. Die. in jouw geval is D3S beter dan alle D3 .., of, zoals Peter Sh. al zei, het zou ook leuk zijn om te begrijpen welke lens je gebruikt.

      • René

        Bedankt voor de verduidelijkingen!

    • Arkadi Shapoval

      D3x is geen reportagecamera, kies tussen Nikon D4/D4s.

      • René

        Nou, eerst dacht ik aan D3S, en toen zag ik D4 van een goede fotograaf en dacht erover na ...
        Je hebt waarschijnlijk gelijk. Het is de moeite waard om d4S te bekijken en te sparen. Het lijkt mij de beste optie.

  • tatianaput

    Ik fotografeer ook veel dieren. Ik huur een D7000 maar wil graag D3's toevoegen. Om even toe te voegen, omdat macro (insecten zijn ook dieren, en zelfs hele mooie), is het beter om met een grotere matrix te fotograferen. En met beweging is alles heel eenvoudig. Fotografeer met hoge ISO's, zeer korte sluitertijden en open diafragma's. De lens moet dus degelijk zijn. Nu fotografeer ik met ISO 400 (ik heb het geprobeerd op 1000, maar het is lawaaierig), de dag is zonnig, de sluitertijd zou korter moeten zijn dan 4000. Het is onwaarschijnlijk dat een vliegende zwaluw naar tevredenheid kan worden geschoten, maar eenden, ganzen, zelfs meeuwen, als ze naast de boot vliegen :), zo gemakkelijk. Ik heb het over vogels, ze vliegen sneller dan andere dieren rennen. Maar als je D3s hebt, dan kan je denk ik de ISO veel hoger zetten (bijvoorbeeld 2000), respectievelijk de sluitertijd kan veel korter. En natuurlijk de lens. Ik heb 80-200, 2,8. Ik zou graag telemacro willen, maar het is erg duur. Ik maak ook video's, maar de camera is klein, hoewel het glas van Zeiss is, is de beeldkwaliteit verbluffend! Draag ook een grote videocamera, alleen niet genoeg handen.

    • Koba

      Ik zou uw aandacht willen vestigen op één detail met betrekking tot de D700 en D3s. De D700 heeft een signaal-ruisdrempel van 32db ergens rond ISO 1000, en dit is een zeer goede indicator. Ter vergelijking: de Canon 5Dm2 heeft ISO400, terwijl de Canon 5Dm3 ISO650 heeft. Het hoogste cijfer wordt gegeven door de Nikon D3s camera - ISO 1267! Als je naar dxomark-vergelijkingstabellen kijkt (geloof degenen die zeggen dat ze liegen niet, ze liegen niet, mensen weten gewoon niet hoe ze de resultaten van dxomark-metingen correct moeten lezen en begrijpen), dan wordt dit bevestigd. Zelfs de volgende D4 en D5, evenals andere camera's, kunnen zo'n resultaat niet geven, en dit is te wijten aan het feit dat fabrikanten de resolutie van de matrices begonnen te verhogen, dat wil zeggen dat ze de grootte van de lichtontvangende cellen, die ruis compenseren met digitale algoritmen voor primaire beeldverwerking. De hoge prestaties van de Nikon D3s-matrix (trouwens, vervaardigd door Panasonic en niet Sony, zoals sommigen soms schrijven) komt ook tot uiting in het feit dat het op alle andere punten nog steeds de prestaties van andere matrixen en camera's overtreft - in termen van van de lineariteit van het verlies van DD (dat wil zeggen, bij ISO 1600 wanneer alle andere camera's de DD aanzienlijk opwarmen, trilt de D3s niet eens!), toongevoeligheid en kleurgevoeligheid. Kortom, frames die zijn opgenomen tot ISO1250 bevatten als zodanig geen ruis, dat wil zeggen dat alles eruit kan worden gehaald - zowel van schaduwen als van overbelichting, en aangezien de schaduwen gewoonweg prachtig zijn, kun je de camera eenvoudig instellen om altijd aan te passen de belichting tot -0.7 en je krijgt in alle opzichten prachtige frames met een DD van ongeveer 14EV, en meer is niet nodig, omdat ons oog dergelijke beelden als de meest natuurlijke waarneemt. Bovendien is de Nikon D3s-matrix zo ontworpen dat de volgende beelddegradatiedrempel begint bij ISO 3270, dat wil zeggen dat je ISO-tekens tot 3200 min of meer vrij kunt gebruiken! En dit is meer dan genoeg voor de meeste situaties waar maximale detail en dynamisch bereik vereist zijn. Dat is alles, in feite! Helaas zal waarschijnlijk niemand zo'n matrix in camera's stoppen, de race om resolutie en de domheid van consumentenfotografen hebben hun werk gedaan en nu hebben we Nikon D5 met banding bij het uit de schaduw halen van details trouwens voor de eerste keer in de geschiedenis van camera's van Nikon. het valt nog te hopen dat ze in Nikon D5s deze schande zullen herstellen ...

      • scifi

        Ik wil opletten dat de D5 veel minder geluid maakt dan de oude D3s, de kleuren zijn vele malen beter, de BB is voldoende geworden. en als geluid belangrijk voor je is, meet ze dan verder in dB

        • Koba

          Dat klopt, uiteindelijk werkt de D5 prima, maar ten koste van beeldvoorbewerking op signaalniveau. En soms geeft het gewoon goede resultaten als je de schaduwen wilt uittrekken. Ik heb het ook gebruikt. Natuurlijk, als je geld hebt, moet je D5 nemen, maar persoonlijk zou ik D4's nemen, de prijzen voor oudere camera's zijn immers altijd draconisch. En dus, als je de video vergeet (voor iemand is het een belangrijk moment!), Dan kan D3s in de meeste gevallen alle volgende camera's vervangen, en rekening houdend met de prijs van praktisch nieuwe exemplaren in de regio van $ 1100-1300, de antwoord wijst zich vanzelf. De D5 maakt minder ruis bij ISO25000 en hoger, maar feit is dat juist in de meeste gevallen kwaliteitswerk tot ISO6400 vereist is, inclusief kleurgevoeligheid en minder verlies van DD, wat de D3s perfect doet. Natuurlijk heeft de D5 nog andere voordelen - slimme autofocus, automatische scherpstelling van lenzen (dit is een zeer serieuze motivatie om hem te kopen!), De body is sterker en lijkt duurzamer, de elastiekjes lijken niet los te komen, en de sluiter heeft een verhoogde bron van 400000 bewerkingen. En de resolutie is hoger. En de prijs is 5 keer hoger. Ik denk ook dat D3s ook een uitstekende tweede camera zal zijn voor D4s en D5 ...

          • Ali

            Ten eerste maakte het bedrijf een matrix voor d3s naar eigen ontwerp (Nikon NC81361A). Ten tweede gaan inversies op D3's zonder enige reparatie onder een miljoen. Mijn vrienden hebben bijvoorbeeld al onder de 900 duizend 'gevuld'. Ik heb de kleuren vergeleken bij hoge ISO D4 en D3s, persoonlijk vind ik het trio mooier qua kleurweergave.
            ISO 4500 geen ruisonderdrukking.
            [url=https://radikal.ru/big/pvpan09awbj6v][img]https://a.radikal.ru/a42/1906/d5/5996ef5ad794t.jpg[/img][/url]

            • Koba

              Het is al lang bekend dat de matrixen op de D3, D3s en D700 werden geproduceerd door Panasonic's dochteronderneming TowerJazz, en hun matrix werd opnieuw geïnstalleerd in de D850, maar geassembleerd door Sony in de vorm van een compleet matrixmechanisme. Het feit dat Nikon zegt dat hij zelf matrices ontwikkelt en dat anderen deze vervolgens produceren, wel, geloven wij, hoewel men naïef moet zijn om niet te veronderstellen dat dit slechts een marketingtruc is op basis van de technische afstemming van sommige eigenschappen van de matrix met de leverancier , en niet alleen dat kopers van camera's Nikon kalm van hart waren, ze zeggen dat alles wordt gecontroleerd door Nikon. Het is ook interessant, van wie heeft Nikon luiken gekocht voor de D600, die olie op de matrix spat? Was hij ook betrokken bij hun ontwerp? In de wereld van de productie van camera's en verschillende mechanismen daarvoor, is er dezelfde nauwe technische integratie als in elk ander type productie - dat wil zeggen, fabrikanten van verschillende microschakelingen en elektronische onderdelen (dezelfde Leica heeft bijna de helft van de reserveonderdelen gekocht onderdelen voor zijn camera's van Panasonic gedurende 50 jaar), patenten, ontwikkelingen, hechte en langdurige zakelijke banden, zelfs familiebanden (Panasonic en Sanio zijn bedrijven die eigendom zijn van neefjes), evenals vijandelijk sentiment, clan- en bankbelangen (vooral in Japan en Korea), enz. En dit alles gaat vervolgens schuil achter een prachtige marketingfaçade die van de ene browser naar de andere wordt overgebracht. Trouwens, ze verbergen ook zorgvuldig hoeveel en wat ze kopen van Chinese bedrijven, hoewel dit cijfer elk jaar toeneemt, en Chinese bedrijven de prijs van optisch glas zo sterk hebben verlaagd dat de duivel weet hoe lang Japanse fabrikanten ze al kopen. Houd er rekening mee dat als in andere productiegebieden de belangrijkste leveranciers van reserveonderdelen op de een of andere manier bekend zijn, dit alles in de wereld van de fotografische industrie heel, heel zorgvuldig wordt verborgen, zoals Apple, zodat mensen niet nerveus zijn over hun draconische winsten ( geloof het ook niet en het feit dat ze niet werken is ook een marketingtruc - om kleine winsten te laten zien door geld op te nemen aan offshore bedrijven om geen belasting te betalen, de laatste tijd hebben alle bedrijven hier hun toevlucht tot genomen).

              • Ali

                Vroeger geloofde ik de gegevens, en niet de roddels waarin iemand het stiekem aan een peetvader vertelde. En roddels kwijt van 'bekwame kenners'. Als er feiten zijn, gooi dan de link naar de bron weg. Het bedrijf Nikon maakt gebruik van externe fabrikanten. Zelfs als ze de matrix van iemand anders nemen en verfijnen, schrijven ze erover. Het bedrijf maakt gebruik van eigen ontwikkelingen en vindingen op het gebied van sensoren. Maar het bedrijf heeft geen eigen productiefaciliteiten voor het maken van sensoren. Daarom wenden ze zich tot bedrijven zoals Toshiba, Sony. In de toekomst gaan ze over op een volledig eigen productiecyclus. Het hoofd van het bedrijf sprak hierover in 2018.
                https://nikonhacker.com/wiki/Camera_Matrix
                https://vasili-photo.com/articles/nikon-dslr-sensors.html

  • Lukas

    Goedenavond .. Ik heb echt je advies en mening nodig ... er is een optie om een ​​nikon d3 te kopen met een kilometerstand van 320t in goede technologie. voorwaarde . .. prijs 550 ja. Is het het waard? Nu heb ik een d7000 maar ik wil ff voor een lange tijd..of is het de moeite waard om te sparen voor een Nikon d600?...in de hele range van 800-900 ja. Voor gebruikt Ik heb een bril helemaal onder de ff-matrix ... iedereen bedankt voor de hulp

  • Lukas

    Hallo .. Ik heb echt je advies en mening nodig ... er is een optie om een ​​nikon d3 te kopen met een kilometerstand van 320t in goede technologie. voorwaarde . .. prijs 550 ja. Is het het waard? Nu heb ik een d7000 maar ik wil ff voor een lange tijd..of is het de moeite waard om te sparen voor een Nikon d600?...in de hele range van 800-900 ja. Voor gebruikt Ik heb een bril helemaal onder de ff-matrix ... iedereen bedankt voor de hulp

    • Alexey

      Een oud vlaggenschip of een simpele instap-FF? Lijkt een voor de hand liggende keuze
      Ga uit van behoeften. Als je een betrouwbare steen nodig hebt - je bent voor D3s, als een compacte FF met voldoende functies - zeker D600.
      De sluitertijd voor D3s is twee keer korter - 1/8000 versus 1/4000 voor B600. Het aantal megapixels in het vlaggenschip is meer een psychologische factor.

      • anonymus

        De keuze is zeer dubbelzinnig. Stoort u zich aan een kilometerstand van 320k? Hij zal sterven, zo niet vandaag, dan morgen, en opnieuw zal hij afstand moeten doen van een bepaald bedrag om het luik of zoiets te vervangen.

        • Alexey

          De vervanging van de sluiter voor beide camera's is ongeveer hetzelfde. Daarnaast is gebruikte apparatuur van oorsprong een loterij. Zelfs met een schot van 400k kan het vlaggenschip evenveel ploegen. Ik kan niet instaan ​​voor de versie voor liefhebbers))

    • Alexey

      320t - te grote kilometerstand, niet de moeite waard. Beter sparen))), en gedurende deze tijd ziet u - welke andere opties voor gebruikte zullen verschijnen (d700, bijvoorbeeld, als andere dingen gelijk zijn, goedkoper voor d3, en nog meer voor d3s. Ja, en compacter ).

  • Oleg

    Ik heb D700 en D3. Nadat ik in 3 D2017s kocht, realiseerde ik me dat dit een echte professionele camera is. De batterij is voldoende voor 2-3 duizend opnamen. Dat wil zeggen, voor 2 sportfotoshoots - een voetbalwedstrijd of 2 uur in het stadion.

    ISO 12800 is volledig operationeel, u kunt zonder problemen veilig printen op A4 - een reportagefoto voor een krant of tijdschrift.
    http://ukgallery.srichinmoyraces.org/London/2017/7-August-HASTY-HARE-5k-Race-/Running/i-LM8xhbC/A

    Als u sportfoto's wilt maken - hardlopen, basketbal, voetbal bij weinig licht en goede sportmomenten wilt 'vangen' - dan is deze camera iets voor u. Bedankt voor de beoordeling!

  • Ivan

    Hallo!
    Arkady, is het mogelijk om Nikon D3s te gebruiken in combinatie met een externe recorder om video van hoge kwaliteit te krijgen? Ik kan nergens informatie vinden op het net.

    • Arkadi Shapoval

      Hoogstwaarschijnlijk nee. Ja, en D3s-video trekt alleen 720p, elke andere goedkope camera kan gemakkelijk 1080p trekken.

  • Koba

    De slimme jongens van Nikon's marketingafdeling hebben ooit, voor het eerst in de geschiedenis van DSLR's, de wereld een video-opnamefunctie gegeven. En de D90 steeg tot bestsellers. Maar toen begonnen ze hebberig te worden. Dat dacht ik tot nu toe. Maar onlangs vertelde een Japanner die het backstage-leven van Japan kent, die bijna als manager van een zeer, zeer bekend bedrijf werkt, me dat het probleem niet bij de managers lag, maar in de pers die Nikon door de bazen van een veel groter en invloedrijker bedrijf, waarachter op zijn beurt een van de meest invloedrijke banken in Japan staat. Ik bedoel Canon. Dus kwamen ze overeen hun camera's geen hoogwaardige videofuncties te geven, anders zou hij, blijkbaar vanwege het feit dat Nikon zelf geen fabrikant van videoapparatuur was, oorspronkelijk de mogelijkheid bieden om RAW-video op te nemen in al zijn camera's. Hij vertelde me trouwens dat de matrices voor de D3s, D3 en B700 door Panasonic zijn geproduceerd en niet door Sony, en samen met hen ontwikkelde Nikon de inbedding van topvideo in zijn camera's met ondersteuning voor het opnemen van RAW-video. Toen rommelde ik op internet en ontdekte dat Ken Weller, een geschoolde persoon op het gebied van technologie, toch meteen vermeldt dat ja, deze matrices zijn geproduceerd door Matsushita, dat wil zeggen Panasonic. Dus hier is het resultaat van de volledige clan en maffia van het Japanse kapitalisme, evenals enkele verduidelijkingen over de geschiedenis van de productie van matrices voor Nikon-camera's.

  • Denis

    Hallo! Ik maak vaak en veel luchtshows. Ik heb een camera nodig met een goede vuursnelheid en autofocus voor weinig geld. Ik begrijp dat de beslissing volledig mijn verantwoordelijkheid is, maar ik vraag het toch. Heeft het zin om te kopen eind 2018 een Nikon D3? Zoals ik al zei, niet voor alledaags gebruik. Op elke dag is er wel een Nikon D800. Groeten. Denis.

    • Arkadi Shapoval

      Ja, er is een punt. Het zijn lange werkpaarden. Als er iets verandert, verandert de sluiter / spiegel en lopen ze nog een half miljoen.

      • Denis

        Bedankt Arkady! Fotografie is mijn passie, geen manier om geld te verdienen. Daarom zoek ik goedkope oplossingen voor problemen. Natuurlijk kwam de Nikon D500 uit, maar de prijs zal drie keer zo hoog zijn.

        • Denis

          En ja, ik vergat te zeggen: ik heb drie prijzen gewonnen met een Nikon D2Xs-camera. Hij schiet gewoon 8 fps op HI Speed ​​crop, ik wil graag iets snellers en zonder kwaliteitsverlies.

  • schacht

    Arkadi goedemiddag! Heeft het zin om over te stappen van de nikon d7100 naar de D3? Het doet me echt pijn dat ik de kleur op de d7100 niet mooi vind, ik moet hem direct afwikkelen. Er is nog een andere optie d600.

    • Arkadi Shapoval

      Dit gaat meer over de kwestie van het volledige frame. De kleur met d3s is ook niet ideaal, maar toch is er over het algemeen niets slechts aan. D600 en d610 kunnen, met de juiste aanpak, ook een goede kleur geven. Met de d7000 en d7100 kunt u zelfs uitknijpen wat u nodig hebt.

  • Koba

    Na zes maanden gebruik kan ik het volgende zeggen: deze camera heeft in feite één belangrijk nadeel - het is buitengewoon moeilijk om er vanaf te komen, bijna onmogelijk als je geen hoge resolutie van de matrix nodig hebt, evenals een extreem hoog dynamisch bereik. Volgens de resultaten van het werk heeft het niets gemeen met de D700, die ik ook heb. Het is beter om te investeren in een paar echt coole Nikon-lenzen dan in camera's, bijvoorbeeld in 80-200 / 2.8D, enkele reparaties, Marco 100b van Tokin, Voigtlander 58 / 1.4b Tshlscht 50b 1,8D ...

  • Artem

    Hallo. Ze gaven me een Nikon d3s-camera, maar helaas ... zonder lenzen. Eigenlijk is de vraag populair, over de aanschaf van optica voor dit apparaat.
    Filmomstandigheden: Arctisch. De Svalbard-archipel, het land van Franz Josef. Landschap, portret, dieren (op afstand) Vanwege de locatie is de keuze aan fotoapparatuur en accessoires niet rijk)))
    Ze bieden aan om Nikon 70-210 mm f / 4 AF Nikkor en Nikon 50 mm f / 1.8G AF-S Nikkor te kopen. Is het de moeite waard om ze te kopen?
    Ik zal meteen zeggen - ik heb geen ervaring met filmen met apparaten van deze klasse, maar ik wil))
    Bedankt voor het antwoord.

    • B.R.P.

      Dit zijn goede lenzen, neem ze. 70-200 voor portretten is zeer gelijkmatig. Voor landschappen heb je misschien iets nodig dat breder is dan 50 mm en voor het fotograferen van dieren iets langer dan 200 mm.

  • Igor

    Alsjeblieft, chi varto overschakelen van D300s naar D3s?

    • Arkadi Shapoval

      Ja, de overgang is gerechtvaardigd

  • Eugene RD

    Arkady, vertel me alsjeblieft de camerakeuze op het moment van schrijven van deze opmerking. Nu twijfel ik tussen een D3S met een lage kilometerstand en een D500.
    90% Ik maak reportages voor een nieuwsuitgave, waarbij ik ook reportageportretten met groot gezicht maak voor de site. De overige 10% zijn tentoonstellingen, eekhoorns in parken en straatfotografie. Nu zijn mijn werkgereedschappen D5100 + nikkor 24-70 2.8 + 55-300 4.5 - 5.6 + 35 1.8 DX. In de nabije toekomst ben ik van plan om de Nikkor 70-200 2.8 VR II en een van de twee hierboven genoemde karkassen te nemen. Ik vroeg verschillende bekende fotografen op YouTube op hun kanalen en live in winkels voor fotoapparatuur. De stemmen waren ongeveer gelijk verdeeld. De prijs van camera's is momenteel bijna hetzelfde, ik ben niet van plan om een ​​video op te nemen. Bedankt.

    • Vadim

      D500 heeft alleen de voorkeur voor eekhoorns, voor de rest van de lijst, IMHO, D3S.

    • Peter Sh.

      Vlaggenschipcamera's hebben hun eigen bijzonderheden. Je moet weten hoe je hun volledige potentieel kunt ontsluiten.
      Als u zich afvraagt ​​of D3s nodig is of niet, dan is het niet nodig.
      Over het algemeen kan de D610/D750 hetzelfde doen voor minder geld, een lager gewicht en gebruiksgemak.

  • Koba

    Ik wil graag mijn mening geven over het binnendringen van stof in de kamer. In de afgelopen 3-4 jaar heb ik de volgende camera's actief gebruikt - Canon 5D3 (lenzen van Canon - 16-35 / 2.8L ii, 24-105 / 4L, 28-300 / L), Pentax K-01 ( Tamron-lens 17-50), Nikon D700 (Nikon 28-105D-lens), Nikon D3s (24-85 / 3,5-4,5G-lens). Dus velen hier schrijven en hopen, en voorlopig dacht ik ook dat als de lens een beschermende rubberen band op de vatting heeft, maar deze de matrix beschermt tegen stof. Dit is waar, maar slechts ten dele. Volgens mijn ervaring komt het grootste deel van het stof de camera binnen als een gat, niet vanaf de zijkant van de lenzen, bijvoorbeeld mijn Nikon D3s met de bovenstaande lens zonder rubber gedurende 10 maanden heeft zelfs geen stofje toegevoegd aan de matrix, en ondanks het feit dat ik de afgelopen maanden in de meeste gevallen op een droge, stoffige plek moest werken, en zelfs altijd met wind bovendien, hetzelfde met de Pentax K-01 en Nikon D700 (de D700 en Pentax voegde nog wel wat stofdeeltjes toe), maar bij Nikon D3s, waar ik in principe mee werk en die ik praktisch constant bij me draag in alle weersomstandigheden, is er nog geen enkel stofje extra. Maar de Canon 5D3 is net een zeef, en dat wel met zijn beschermde 16-35 / 2.8L ii! In de praktijk moet de matrix om de 3 maanden worden schoongemaakt. Ik heb trouwens niet vaak lenzen gewisseld voor Canon, zelfs niet heel zelden, in de meeste gevallen kosten ze 16-35 of 28-300 (24-105 is zo'n onzin van de fabrikant, gezichtsloos en met een zelfverlengende kofferbak , het wordt ook Elka genoemd!). Trouwens, ik zal mijn mening geven over bovenstaande lenzen van Kenon - 16-35 is zeer comfortabel en snel in het werk, 2,8 hij werkt helemaal niet in de hoeken en het is een normale lens (na vergelijking met Tokina 16-28 was ik zo verrast dat de laatste optisch beter is, maar bij 2,8 en over het hele hoofd, zowel in detail als in microcontrast!), maar in eerste instantie hield ik niet van de 28-300L vanwege zijn formaat en gewicht, maar nu beschouw ik het als de beste superzoom ter wereld en erg handig in gebruik, met uitstekende autofocus en stabilisator.

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2012/11/obzor-nikon-d3s/comment-page-2/?replytocom=507247

Spaanse versie van dit artikel https://radojuva.com/es/2012/11/obzor-nikon-d3s/comment-page-2/?replytocom=507247