Wyświetlenia Canon EOS RP

Canon EOS RP

Canon EOS RP

Canon EOS RP został wprowadzony 13 lutego 2019 r. i jest drugim pełnoklatkowym aparatem bezlusterkowym firmy Canon. Pierwszym był Canon EOSzłożony sześć miesięcy wcześniej. Dane techniczne Canon EOS RP, na który możesz spojrzeć tutaj. W tej notatce przedstawię tylko moje krótkie wrażenia.

Cały sens Canon EOS RP polega na tym, że jest to najbardziej przystępny cenowo bezlusterkowiec pełnoklatkowy na rynku. Canon EOS RP jest o około jedną trzecią tańszy od budżetowego Nikon Z5 i o jedną trzecią taniej niż stara kobieta Sony a7II, który jest nadal może być znaleziony w niektórych sklepach. Starszy aparat Sony a7 Nie możesz już znaleźć nowych w sklepach.

Użytkownik Canon EOS RP dostaje dokładnie tyle, ile zapłacił za ten aparat. Od najbardziej budżetowego aparatu pełnoklatkowego nie należy oczekiwać niczego specjalnego. Najprawdopodobniej Canon EOS RP ma na celu przyciągnięcie do systemu Canon EOS bagnet RF jak najwięcej użytkowników, Canon EOS bagnet RF wciąż nie ma przyciętej linii aparatów. Zazwyczaj niektóre kadrowane aparaty są znacznie tańsze od najtańszych rozwiązań pełnoklatkowych, co ułatwia i przyspiesza powiększanie liczby użytkowników danego systemu. W przeciwieństwie do innych producentów rozwiązania bezlusterkowe firmy Canon podzieliły się na pełnoklatkowe Linia Canon R (z mocowaniem RF) i przyciętą linijkę Canon EOS M. (z mocowaniem EF-M). Mocowania RF i EF-M nie kompatybilne. W efekcie Canon ciągnie dwa oddzielne systemy bezlusterkowców.

Jak na Canona EOS RP, jest to rozwiązanie wyłącznie amatorskie z szeregiem ograniczeń. Dla fotografów amatorów aparat Canon EOS RP to wybawienie. Dla profesjonalisty Canon EOS RP może być upierdliwy, zwłaszcza po przejściu z lustrzanek cyfrowych na Canon EOS 5D Mark III lub Canona EOS 5D Mark IV. Przede wszystkim chcę zauważyć, że Canon EOS RP stworzył nową klasę aparatów Canon, określiłbym to jako amatorskie aparaty pełnoklatkowe klasy podstawowej. Lubię dzielić aparaty na linijki. Canon EOS RP jest bardzo warunkowy, przypisałbym to poziomowi aparatów 100D -> 200D -> 250D. Jedyna istotna różnica polega na tym, że Canon EOS RP jest pełnoklatkowym bezlusterkowcem. Jeszcze raz chcę osobno zauważyć, że ogólny poziom wyposażenia Canon EOS RP jest niższy niż w przypadku linii lustrzanek Canon EOS 6D -> Znak 6D II, Canon EOS 7D -> Znak 7D IInie wspominając o linii Canon EOS 5D -> Znak 5D II -> 5D znak III -> Znak 5D IV.

Canon EOS RP to pyszny placek dla tych, którzy fotografują przyciętymi lustrzankami, które każdy (z wyjątkiem 7D/Znak 7D II) należą do segmentu amatorów i chcą spróbować pełnej klatki.

Sercem Canona EOS RP jest już dość stara 26-megapikselowa matryca CMOS, podobna do tej używanej przez Canon EOS 6D Mark IIogłoszone w 2017 roku. Jak na dzisiejsze standardy czujnik ten jest dość słaby, przede wszystkim ma niski zakres dynamiczny. W porównaniu z dzisiejszymi bardziej zaawansowanymi aparatami, oryginalne pliki RAW z Canon EOS RP są trudne do manipulowania w konwerterach RAW.

Aby jeszcze bardziej zagęścić chmury, należy zauważyć, że Canon EOS RP ma wiele ograniczeń:

  1. brak wbudowanego stabilizatora obrazu (należy użyć optyki z wbudowanym stabilizatorem obrazu)
  2. obsługiwana jest tylko elektroniczna przednia kurtyna migawki (brak opcji włączenia mechanicznego). Negatywnie wpływa na strefę rozmycia w określonych warunkach, problem został opisany tutaj
  3. tylko 4 kl/s przy aktywnej ostrości, ale przy przejściu na 5 kl/s ostrość jest zablokowana na pierwszej klatce
  4. aby osiągnąć jakość wideo 4K, musisz wymusić użycie dodatkowego przycinania 1.6X
  5. podczas nagrywania wideo 4K ustawianie ostrości za pomocą technologii DUAL PIXEL jest wyłączone, a autofokus jest dostępny tylko w trybie kontrastowym
  6. wystarczająco mocny namiot na kółkach, elektroniczny stabilizator degraduje obraz;
  7. minimalny fragment migawka 1/4000 sekundy, fragment synchronizacja 1/180 sekundy
  8. dość słaba bateria
  9. i tak dalej.

Ogólnie byłem zadowolony z komunikacji z Canon EOS RP. W doświadczonych rękach można z niego wycisnąć bardzo dużo. Mogę śmiało polecić Canon EOS RP wszystkim amatorom fotografującym przy użyciu przyciętych lustrzanek. Ale profesjonalistom i zaawansowanym amatorom polecam znalezienie dla siebie czegoś bardziej praktycznego (na przykład Canon EOS-R6, Nikon Z5 a nawet to samo Sony a7II). W każdym razie najprawdopodobniej Canon EOS RP stanie się aparatem „ludowym” i zachwyci ogromną liczbę jego użytkowników. Możesz łatwo kupić aparat z dobrą zniżką AliExpress nadotycząca link.

Przykładowe zdjęcia

JPEG w aparacie bez manipulacji ustawieniami. Standardowe przetwarzanie obrazu z zerową regulacją ostrości, kontrastu i nasycenia („AUTO 4 2 4 0 0 0”). Funkcje poprawiające obrazy zostały wyłączone. Użyty obiektyw z autofokusem Yongnuo 85mm 1:1.8 DF DSM R.

Oryginalne zdjęcia RAW („.CR3” z kompresją) mogą być zobacz/pobierz z tego linku (Dysk Google, ponad 30 zdjęć). Oryginalne zdjęcia JPEG „.JPG” mogą być zobacz/pobierz z tego linku (Dysk Google, ponad 100 zdjęć).

W poniższej galerii użyto obiektywu z autofokusem. Obiektyw Yongnuo Yn YN35mm F2R DF DSM.

Oryginalne zdjęcia RAW („.CR3” z kompresją) mogą być zobacz/pobierz z tego linku (Dysk Google, 33 zdjęcia). Oryginalne zdjęcia JPEG „.JPG” mogą być zobacz/pobierz z tego linku (Dysk Google, 40 zdjęć).

Dokładna i pełna lista wszystkich obiektywów Canon RF:

Poprawki:

  1. Obiektyw Canon RF 5.2mm F2.8 L PODWÓJNE RYBIE OKO [październik 2021]
  2. Obiektyw Canon RF 16mm F2.8 STM [wrzesień 2021, AliExpress]
  3. Obiektyw Canon RF 24mm F1.8 MAKRO IS STM [lipiec 2022, AliExpress]
  4. Obiektyw Canon RF 28mm F2.8 STM [maj 2023]
  5. Obiektyw Canon RF 35mm F1.8 MAKRO IS STM [wrzesień 2018, AliExpress]
  6. Obiektyw Canon RF 50mm F1.8 STM [listopad 2020, AliExpress]
  7. Obiektyw Canon RF 50mm F1.2 L USM [wrzesień 2018, AliExpress]
  8. Obiektyw Canon RF 85mm F1.2 L USM [maj 2019, AliExpress]
  9. Obiektyw Canon RF 85mm F1.2 L USM DS (WYGŁADZANIE DEFOCUS) [październik 2019]
  10. Obiektyw Canon RF 85mm F2 MAKRO IS STM [lipiec 2020, AliExpress]
  11. Obiektyw Canon RF 100mm F2.8 L MAKRO IS USM SA KONTROLA [kwiecień 2021, AliExpress]
  12. Obiektyw Canon RF 135mm F1.8 L IS USM [listopad 2022]
  13. Obiektyw Canon RF 400mm F2.8 L IS USM [kwiecień 2021]
  14. Obiektyw Canon RF 600mm F11 IS STM [lipiec 2020, AliExpress]
  15. Obiektyw Canon RF 600mm F4 L IS USM [kwiecień 2021]
  16. Obiektyw Canon RF 800mm F11 IS STM [lipiec 2020, AliExpress]
  17. Obiektyw Canon RF 800mm F8 L IS USM [luty 2022]
  18. Obiektyw Canon RF 1200mm F8 L IS USM [luty 2022]

Powiększenia:

  1. Obiektyw Canon RF 10-20mm F4 L IS STM [październik 2023]
  2. Obiektyw Canon RF 14-35mm F4 L IS USM [czerwiec 2021, AliExpress]
  3. Obiektyw Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM [lipiec 2022, AliExpress]
  4. Obiektyw Canon RF 15-35mm F2.8 L IS USM [sierpień 2019, AliExpress]
  5. Obiektyw Canon RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM [luty 2023, AliExpress]
  6. Obiektyw Canon RF 24-70mm F2.8 L IS USM [sierpień 2019, AliExpress]
  7. Obiektyw Canon RF 24-105mm F2.8 L IS USM Z [październik 2023]
  8. Obiektyw Canon RF 24-105mm F4 L IS USM [wrzesień 2018, AliExpress]
  9. Obiektyw Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM [luty 2020, AliExpress]
  10. Obiektyw Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM [lipiec 2019, AliExpress]
  11. Obiektyw Canon RF 28-70mm F2 L USM [wrzesień 2018, AliExpress]
  12. Obiektyw Canon RF 70-200mm F4 L IS USM [listopad 2020, AliExpress]
  13. Obiektyw Canon RF 70-200mm F2.8 L IS USM [październik 2019, AliExpress]
  14. Obiektyw Canon RF 100-300mm F2.8 L IS USM [kwiecień 2023]
  15. Obiektyw Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM [wrzesień 2021, AliExpress]
  16. Obiektyw Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM [lipiec 2020, AliExpress]
  17. Obiektyw Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM [listopad 2023]

Pełnoklatkowe obiektywy Canon z mocowaniem RF z autofokusem innych firm

Lista wszystkich aparatów bezlusterkowych Canon RF z mocowaniem RF

  1. Canon EOS [wrzesień 2018, BEZ IBISA30MP AliExpress]
  2. Canona EOS-Ra [listopad 2019, BEZ IBISA, 30MP]
  3. Canon EOS RP [luty 2019, BEZ IBISA26MP AliExpress]
  4. Canon EOS-R3 [kwiecień 2021, IBIS24MP AliExpress]
  5. Canon EOS-R5 [lipiec 2020, IBIS45MP AliExpress]
  6. Canon EOS R5C [styczeń 2022, BEZ IBISA, 45MP]
  7. Canon EOS-R6 [lipiec 2020, IBIS20MP AliExpress]
  8. Canona EOS R6 MARKII [listopad 2022, IBIS, 24MP]
  9. Canon EOS-R8 [luty 2023, BEZ IBISA, 24MP]

Powiązane materiały

  1. Pełnoklatkowe systemy bezlusterkowe. Dyskusja, wybór, rekomendacje.
  2. Przycięte systemy bezlusterkowe. Dyskusja, wybór, rekomendacje.
  3. Przycięte systemy bezlusterkowe, które zatrzymały się lub kończą swój rozwój
  4. Cyfrowe systemy lustrzane, które zatrzymały się lub kończą swój rozwój
  5. JVI lub EVI (ważny artykuł, który odpowiada na pytanie 'lustro lub bez lustra')
  6. O bateriach bezlusterkowych
  7. Prosty i przejrzysty średni format
  8. Szczególnie szybkie rozwiązania chińskich marek
  9. Wszystkie najszybsze obiektywy zmiennoogniskowe z autofokusem
  10. Wszystkie najszybsze obiektywy stałoogniskowe z autofokusem
  11. Lustrzana pełna klatka na bezlusterkowym średnim formacie
  12. Wspomagacze prędkości autofokusa
  13. Jeden obiektyw, by rządzić światem
  14. Wpływ smartfonów na rynek fotograficzny
  15. Co dalej (przewaga smartfonów)?
  16. Wszystkie zapowiedzi i nowości obiektywów i aparatów

Komentarze do tego posta nie wymagają rejestracji. Każdy może zostawić komentarz. Wiele różnych urządzeń fotograficznych można znaleźć na AliExpress.

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarze: 159, na temat: Impresje Canon EOS RP

  • Nicholas

    Bardzo dziękuję za artykuł i chcę prosić o radę
    Teraz chcę przejść na pełną klatkę z mojego Nikona D5100, chcę FF przede wszystkim do pejzaży, fotografowania zachodów słońca, nocnego fotografowania gwiaździstego nieba na statywie (pożądane jest, aby użyteczna czułość ISO była wyższa)
    Brałem pod uwagę wszystkie używane mocowania uszu i pełne klatki UPC w cenie do 20 tys. hrywien (Nikon D600/750/800, Canon 5DM2/6D, Sony A7 itp.), ale większość z nich jest bardzo używana i ma duże przebiegi , ale mimo to są cholernie warte.
    Czy uważasz, że może lepiej zgłosić kilka tysięcy i wziąć nowego Canona RP? A może ten sam Nikon D600 nie będzie gorszy? Z góry dzięki za odpowiedź

    • Oleg

      Do krajobrazów zdecydowanie 600 :) doskonała dynamika i dobra kolorystyka (smak na pewno nie jest problemem w sprawnych rękach, ale bardzo nie lubię tej matrycy). Tak, a cena za bu i optykę (jeśli nie ma potrzeby grzebać w różnych starych „legendach”) wszystko będzie prostsze. Jedynym minusem jest rozmiar...

      • Sandro

        Najważniejszym parametrem jest rozmiar i waga zestawu kamery krajobrazowej z optyką.
        Przede wszystkim dlatego, że w krajobrazie bardzo pożądany jest statyw, rozproszenie filtrów świetlnych oraz możliwość szybkiego i szybkiego biegania. ;)

        • Nicholas

          Sandro i Oleg, dzięki za odpowiedzi!
          Jak wiesz, „najlepszy aparat to ten z tobą”, ale nie jestem specjalnie wybredny pod względem rozmiaru, wagi itp. Zaciągnąłem i noszę statyw, kilka toreb i wszystko jest w porządku)
          Ale nadal, jeśli jakość obrazu i inne cechy RP nie są dużo gorsze niż inne wymienione przeze mnie kamery i niewiele droższe od nich, to z pewnością preferuję RP jako bardziej kompaktową opcję. Ale jeśli ten sam Nikon D600, D750 lub grosz Canona/szósty grosz jest na serio lepszy od RP pod względem DD, działającego ISO, głębi kolorów itp., to bez wahania wezmę je mimo gabarytów i wagi

    • Sandro

      Wszystko zależy od Twoich preferencji w zakresie optyki. Ogólnie rzecz biorąc, dla krajobrazu specjalnie dla rp, jest teraz doskonały zestaw RF 50/1.8, 16/1.8 i 24-105 stm.
      Są to tanie obiektywy amatorskie o przyzwoitej jakości optycznej i minimalnej wadze. Zestaw podobny do lustrzanki cyfrowej firmy Nikon będzie wymagał znacznie więcej miejsca i wagi

      Ponadto aparat bezlusterkowy ma mniejsze wymagania dotyczące masy statywu i jest znacznie łatwiejszy w obsłudze na statywie.

      Jeśli wolisz optykę z manualnym ustawianiem ostrości, to RP obsłuży prawie każdą starą optykę, a ze względu na podświetlenie obszaru ostrości (szczyt) jest znacznie wygodniejsza w użyciu.

      • Arkady Shapoval

        Człowiek rozważa budżety minimalne. Nowe RF 50/1.8, 16/1.8 i 24-105 stm są już dla niego zbyt wytrzymałe po RP

        • Sandro

          Chciałbym wierzyć, że autor wybiera aparat ze świadomością, że optyka do niego też będzie trochę kosztować. Jeśli nie, to może nie musisz wychodzić z uprawy, ale myślisz więcej o rozbudowie floty optycznej?

          Właściwie osobiście wolałbym wziąć canona rp czy nikona z5 nawet na wtórnym, choćby dlatego, że bombowce ślubne nie używają takich aparatów i są oczywiście w najlepszym stanie.

          • Nicholas

            Dzięki za odpowiedź!
            Rozumiem, że optyka będzie kosztować, ale polegam przede wszystkim na tańszych, używanych instrukcjach do uszu

            Co do wyjścia z upraw - jest to nieuniknione, ponieważ dla mnie głównym problemem z uprawą jest to, że trudniej jest na niej robić zdjęcia gwiaździstego nieba ze względu na tzw. „zasadę 600/500”. Ten sam 16-milimetrowy obiektyw w kadrze zmienia się na 24 mm, co skraca czas naświetlania, aż gwiazdy zaczną zamieniać się w ślady. Tak, a w przypadku większości aparatów FF działające ISO i inne parametry są lepsze niż przycinanie

    • Oleg

      Dodanie kilku tysięcy do 20 tysięcy hrywien na zakup nowego RP nie zadziała. Jego cena w niektórych sklepach wynosi 25-27 tysięcy hrywien - to bez adaptera do obiektywów EF. Dlatego będziesz musiał kupować tylko nowe obiektywy na mocowanie RF, czyli nadal są spore koszty dodatkowe, nawet jeśli nie weźmiesz Canona, ale np. Meike. Możesz oczywiście kupić nienatywną przejściówkę, która jest znacznie tańsza, ale to nadal + kilka tysięcy.

      • Nicholas

        Dzięki za odpowiedź!
        Oczywiście wyraziłem się nieco nieprecyzyjnie o „kilka tysiącach”)
        Chodziło mi o to, że wszystkie używane ucho FF z mojej listy (oprócz D600 i Canon penny) w dobrym stanie kosztują około 23-25 ​​tysięcy hrywien. Dlatego wpadłem na pomysł, żeby zgłosić kilka tysięcy i kupić nowe RP, za taką samą cenę jak mówiłeś
        Znam też przejściówki i optykę, a nowych nie uganiam się za nowymi - jestem całkiem zadowolony z używanych instrukcji do uszu, najważniejsze jest to, że są dobre optycznie

    • Alexey

      Kupiłem go jako pierwszy fotik iw ogóle ff 610 tego lata i można go znaleźć w dobrym stanie za rozsądną cenę, tylko w swoim budżecie.
      Wziąłem to za 45 tysięcy rubli (+-twój budżet w hrywnach) z zakresem 6 tysięcy klatek, w idealnym stanie + 2 karty SD Sony z premią 128 GB nie są do końca budżetowe. Mężczyzna właśnie go kupił, trochę sobie pofolgował iw efekcie aparat leżał na jego półce przez kilka lat.
      To prawda, że ​​\uXNUMXb\uXNUMXbjest to bez optyki.
      Strzelam w połączeniu z tamronem 35 1.4, niesamowicie się podoba

      • Nicholas

        Dzięki za radę!

    • Artem

      Mam Nikona D5200 i dodatkowo kupiłem Nikona Z50 z adapterem FTZ. Wtedy powiem, że crop bzk z nowym firmware mile Cię zaskoczy: autofocus na oczy, zebra, przenoszenie zdjęć na tablet leżący w plecaku za plecami, sterowanie ze smartfona/tabletu jako pilota i ekran w jednej butelce, wideo 4k, ostrość zdjęcia na zamówieniu będzie wyższa, lepsza praca w ciemności, gumowy RAW itp. Cena jest niska jak na tuszę

      • Artem

        + cała stara optyka nadal będzie działać, a szybkość ogniskowania, a także celność, wzrosną. Back focus minie jak koszmar.

      • Nicholas

        Dzięki za odpowiedź!
        Nieco wyżej, w odpowiedzi Sandro opisałem już po co mi FF. Autofokus na oczy, przesyłanie zdjęć, sterowanie ze smartfona (jest już pilot) nie są dla mnie specjalnie interesujące. Ale wideo 4K i dobry RAW by mi nie zaszkodził, więc zastanawiałem się, czy warto brać RP. Mimo to wszystkie Nikony na mojej liście mają filmy Full HD, a nie 4K. Tak, charakterystyki matryc (DD, głębia koloru) są lepsze, ale w zasadzie nie mam nic przeciwko poświęcaniu tego na rzecz nowego urządzenia.

        • Oleg

          RP nagrywa wideo 4K ze współczynnikiem przycięcia. Rozważ to.

    • Alexander

      on sam nie tak dawno migrował z d5100, ale do nikona z5.
      migracja z Nikona do Kenona jest jak bycie hetero, a potem coś się zmieniło w życiu.
      a dodatkowo kenon tego nie wziął pod uwagę, ponieważ wersja R jest o rząd wielkości droższa od z5, podczas gdy moim zdaniem jest od niej wyraźnie gorsza.
      Cóż, nie ma tu nic do powiedzenia na temat RP… w ogóle tego nie rozumiem.
      przy budżecie do 20 tys., jak piszesz, naprawdę można wziąć d610, a nawet d750.
      ale jest problem, ich przebieg jest nieprzyzwoity, ale i tak proszą o pieniądze jak w durniu dla nich..
      aparat ma zasób migawki 150 tys.. ludzie wystawili na sprzedaż tuszę o przebiegu 200k i proszą o 15k.. po prostu niewystarczające. Wystarczy napisać sprzedającemu swoją cenę, jeśli nie jest głupcem, to będzie normalna adekwatna okazja, bo rozumie, że czas na te aparaty minął i już patrzy na kupno (lub już kupił) bezlusterkowca tusza.

      • Joe

        Czy Canon EOS R jest o rząd wielkości droższy od Nikona Z5?
        Patrzymy na ceny bhphotovideo: odpowiednio 1296,95 USD i 1599 USD, czyli różnica = 302,05 USD.
        Okazuje się, że Canon EOS R jest o 23,29% droższy od Nikona Z5.
        Dla porównania „o rząd wielkości droższy” jest 10 razy, czyli Canon EOS R, według ciebie, powinien kosztować około 13 tysięcy dolarów.

        Porównując aparaty można oczywiście brać pod uwagę nie tylko cenę i parametry techniczne (dla wielu z nich Canon EOS R wygląda lepiej niż Nikon Z5). Ale budowanie porównań i wydawanie oceny dosłownie na poziomie „nie rozumiem czego” jest co najmniej nieprawidłowe. Co więcej, prawdopodobnie nie masz praktycznego doświadczenia w korzystaniu z Canon EOS RP.

        A najciekawsze jest to, że wolisz kupować stary model Nikona niż jakikolwiek nowy aparat (za nieco wyższą cenę), mimo że z twojego doświadczenia wynika, że ​​te stare Nikony są sprzedawane zarówno drogo, jak i w stan, w którym żywotność migawki jest prawie wyczerpana. Doskonała logika.

        • Joe

          Wyjaśnienie ceny: Nikon Z5 = 1296,95 USD i Canon EOS R = 1599 USD.

        • zwycięzca

          Oczywiste jest, że trzymanie się słów rozmówców sprawia ci radość, ale każda adekwatna osoba rozumie, że „rząd wielkości” dosłownie oznacza nie „10 razy”, ale „znacząco”.

          A jeśli chodzi o doskonałe parametry techniczne EOS R, z reguły większość parametrów technicznych jest całkowicie wyrównana przez doświadczenie strzelca, co wyraźnie widać na tym przykładzie. https://www.flickr.com/photos/man_from_siberia/51340608410/

          Jest exif, nakręcony EOS-em R – to wszystko, co można powiedzieć o tym zdjęciu. To samo można było uzyskać na smartfonie.

          Ogólnie rzecz biorąc, RP naprawdę funkcjonalnie można porównać z a3500 - rodzajem aparatu podstawowego dla początkujących (oczywiście dostosowanym do różnic cenowych)

          • Andriy

            „Rząd wielkości” oznacza 10 razy, nie znacząco.

            • zwycięzca

              W kategoriach matematycznych tak.

              Jeśli czytasz to, co ludzie piszą, normalne (podkreślam - normalne), czytając to wyrażenie, od razu staje się jasne, że oznacza to dokładnie „znacznie”, pomimo matematycznie niepoprawnego użycia. Co więcej, to „znacząco” dla każdego, dla kogoś nawet trzysta dolarów to znacząca kwota.

              Nagłówki oczywiście się nie zgodzą.

              • Andriy

                Czytając to wyrażenie, od razu staje się jasne, że ci „normalni” ludzie nie znają jego znaczenia i znaczenia. Nie więcej nie mniej. I tutaj nie chodzi o pisanie, ale o słabą edukację.

              • Trueash

                >> Co więcej, to „znacząco” dla każdego własnego, dla kogoś nawet trzysta dolarów to znacząca kwota – No właśnie. Dlatego „o rząd wielkości” nie jest „każdemu dla siebie”, ale „10 razy”.

              • zwycięzca

                Chodzi NAPRAWDĘ o liternictwo. Nie więcej nie mniej.

              • zwycięzca

                Jeśli mówimy o słabej edukacji, to konstrukcja „staje się jasne, że ...” wyraźnie nie jest na twoją korzyść :-)

              • Andrew

                „nie na twoją korzyść” – czy możesz wymienić wszystkich tych, do których się zwracasz?

              • Człowiek

                Nie uważam się za mola książkowego (mylę się), ale zgadzam się z faktem, że „o rząd wielkości” jest 10 razy. Tyle, że ci, którzy tego nie wiedzą, intuicyjnie wymyślają coś w głowie, więc bardzo konkretne stwierdzenie staje się czymś niejasnym „w zależności od percepcji”.

                PS Miałam coś podobnego w dzieciństwie, z jakiegoś powodu nie wiedziałam, co to jest „para”, a w głowie, jak ktoś powiedział „no wezmę jeszcze kilka kawałków”, widziałam to jako około 3-5))

              • zwycięzca

                Oczywiście apel do tych, którzy wykorzystali wspomnianą konstrukcję, a także pojęcie „słabej edukacji”.

              • Arkady Shapoval

                towarzysze, przestańcie

              • zwycięzca

                2 Osoba: Oczywiście wiem, co oznacza „o rząd wielkości” :) A jednak rozumiem, co osoba miała na myśli, gdy użyła takiego wyrażenia w kontekście „znacznie droższego” (dla kogoś, kto użył oczywiście ta różnica będzie wydawać się groszami)

                Ale są tacy, którzy nie będą mogli spokojnie spać, jeśli nie będą próbowali doszukiwać się błędów w takich drobiazgach.

              • zwycięzca

                >>stop

                Skończone, niech wszyscy zostaną z własnymi) Dałam się ponieść emocjom z powodu nietolerancji werbalizmu.

      • Nicholas

        Dzięki za odpowiedź!
        Co do przejścia z Nikona na Boota - to będzie dla mnie łatwe, ponieważ używałem i używam tylko wieloryba i Arsata 2/50 (ten sam Helios-81N, produkowany dopiero po rozpadzie ZSRR). Tak więc adapter i normalne używane instrukcje obsługi uszu powinny rozwiązać większość problemów
        Co do cen używanych pełnych klatek to też się zgadzam, że opisałeś sytuację z idealną dokładnością, dlatego zacząłem patrzeć na RP Boot jako alternatywę za mniej więcej te same pieniądze

      • maksyma

        Kupiłem używanego Nikona d610 miesiąc temu, z przebiegiem 35 tysięcy strzałów. Moim zdaniem za odpowiednie pieniądze. Po Nikonie d3100 to po prostu coś nie do pomyślenia. Praca ISO na FF po budżetowym przycięciu, jakaś fantazja. Teraz strzelam na młodychteraz poprawki 50 i 35 mm.

    • aleksiej_laa

      Niedawno kupiłem sobie też niedrogą „pełną klatkę” do amatorskiego fotografowania – Nikon D600. Dzięki Arkademu - kilka razy zwróciłem się do niego o radę, trochę informacji przydało mi się jak dla kogoś, kto nigdy nie robił zdjęć Nikonem i ogólnie lustrzankami :) (mój główny aparat to Panasonic Lumix DMC-G80). Przy wyborze aparatu interesował mnie obraz, jaki daje aparat pełnoklatkowy i obiektywy. Nikon D600 został mi sprzedany dość niedrogo. Jest całkiem możliwe, aby z niego korzystać, chociaż aparat już wypracował swój wygląd i czas otwarcia migawki. Daleko od od razu wymyślił autofokus. Próbowałem fotografować budynki z wieczornym oświetleniem elewacji na D600 - spodobała mi się możliwość fotografowania z ekspozycją -2EV i dobrze rysować cienie. Również przy wysokich czułościach ISO szum jest stosunkowo niewielki.

      • Nicholas

        Dzięki za radę!

  • 11

    I dobrze, że przycięty wierzchowiec jest inny. Tak więc przynajmniej optyka i same kamery mogą być bardziej kompaktowe. Temat uprawy na pełnoklatkowym uchwycie zawsze irytował, gdy wszystko idzie pod uprawę zgodnie z zasadą resztkową. Nie mówię, że Canon jakoś aktywnie rozwija mocowanie M, ale przynajmniej na mocowaniu R wszystko pasuje do tej samej wielkości matrycy.
    Tutaj Nikon ze swoją 50-tką z ogromną dziurą i małą matrycą oczywiście zdenerwowany. A linia obiektywów pasujących do tej matrycy, jedna jest bardziej fantastyczna od drugiej. A grzyby miodowe należy różnicować przy zakupie spodni i nie kupować przypadkowo niewłaściwej rzeczy.

    • Sandro

      EOS M to doskonały system, jeśli jakość matrycy tych aparatów odpowiada. Cóż, jeśli weźmiesz za aparat co najmniej m5, m6 i m50, a nie starsze i młodsze modele.

      • Vlad

        Dobrym systemem przycinania jest Sony: jest do niego dużo dobrej optyki - zarówno rodzimych, jak i zewnętrznych producentów. Od Youngnowa do Zeissa. Dodatkowo możesz przykręcić szkło FF. A efm pod tym względem jest biednym krewnym

        • Joe

          Możesz liczyć 74 obiektywy z mocowaniem EF-M, oto lista: https://lesdeuxpiedsdehors.com/en/canon-ef-m-lens-list/
          Jeśli to nie wystarczy, to przez adapter – nawet dowolne obiektywy EF i EF-S.
          „Biedny krewny”, no cóż.

          • zwycięzca

            Oczywiście biedny.

            Pod Sony są już dwa zoomy autofokusa z natywnym mocowaniem i f/2.8, podczas gdy Canon nie ma żadnego.

            • Rodion

              Na EF-M jest naleśnik, który rządzi światem.

            • Joe

              Jeśli mierzyć przydatność aparatów w niektórych zoomach wymyślanych w ruchu, to w odpowiedzi mogę powiedzieć, że w przypadku upraw Canon SLR są już dwa zoomy autofokusa z natywnym mocowaniem bagnetowym i przysłoną 1.8 (Sigma 18-35 mm F1.8 DC HSM|Art i 50–100mm F1.8 DC HSM|Art, jeśli ktoś nie wie), ale dla Sony – brak i na tej podstawie argumentuję, że bezlusterkowiec Sony to jakiś wadliwy system.

              • zwycięzca

                Nie są to zoomy „w ruchu”, ale całkiem realne i, co trzeba zaznaczyć, o doskonałej jakości optycznej, w przeciwieństwie do zoomu „natywnego” dla systemów lustrzanych ef-s 17-55.
                Prawdziwym użytkownikom tych obiektywów można powiedzieć o 18-35 i 50-100 na Canonie, na przykład od 80d, żeby się śmiali.

              • zwycięzca

                Dzieje się tak, nawet jeśli nawet nie pamiętasz, że do tej pory (!!) żaden kadr Canon nie ma wbudowanego skrótu, jedyny ma elektroniczną migawkę, żadna z istniejących kamer Canon do upraw nie nagrywa normalnego wideo 4k itp. .itp.
                Krewny wciąż jest biedny, tak.

              • Rodion

                EF-M ma więcej zalet związanych z najkrótszą odległością roboczą wśród UPC i najszerszym trzonem matrycy, co ponownie czyni go „wszystkożernym” dla optyki innych firm.

              • zwycięzca

                Rodion, wygląda na to, że Sony E ma takie samo RO, średnica mocowania jest większa, a wałek zdecydowanie nie mniejszy.

                Popraw mnie, jeśli się mylę.

              • Rodion

                No tak, RO jest z tego samego co Sony, myliłem się. Ale tak czy inaczej, Yu-12 trafia na EF-M i nie trafia na uprawę Sony. Oznacza to, że EF-M jest wygodniejszy do pracy z optyką z ekstremalnymi FFD. Ale znowu, masy tego nie potrzebują)

              • Arkady Shapoval

                W ogóle nie widzę entuzjastów z u-12

              • Rodion

                No tak (((((((

          • Arkady Shapoval

            w rzeczywistości - bardzo kiepsko, bo jest tylko 16 (szesnaście) rozwiązań autofokusa z mocowaniem EFM, a wszystkie są wymienione tutaj https://radojuva.com/2009/07/canon-eos-ef-m/

        • Sandro

          To czysta teoria. W praktyce do taniego bezlusterkowca as-c wystarczy superkompaktowy zestaw optyki ef-m i natywny adapter do optyki lustrzanej z doskonałym af.

          Generalnie wydaje się, że tylko canon nie zapomniał, że bezlusterkowce to przede wszystkim kompaktowa alternatywa.

  • Ołeksij

    Wspaniały aparat, leczę już 2 lata. Zavdyaki RP wypróbował ponad 60 starych obiektywów manualnych z mocowaniem bagatma - Kenon FD, Nikon F, Minolta MD, M42, Konika AR, DKL. Pomaga podświetlenie pola ostrości i zwiększenie do 10 razy, jednocześnie z wyskakującym ekranem. Jedyne poważne mankamenty to słaby akumulator (ramki na 200-300) i brak wbudowanego stabilizatora. Matryca to taka sama jak 6d mark2, transmisja kolorów firmy kenon, do moich amatorskich zadań - praktycznie idealny aparat. Lepsze niż R5 lub R6. Póki co adapter do EOS-a był w zestawie, problemy z natywną optyką jaka są na porządku dziennym. Przed pierwszym Nikonem J1 z topową ramką nie szedłem w tym samym szeregu.

    • Nei

      RP to dobry aparat za swoje pieniądze, ale jeśli spojrzysz na konkurencję, to RP jest przestarzały i przycięty

    • Aleksander Pivovar

      Jestem wystarczająco dobry. Tak więc nedolіkіv w RP vistachaє, ale i dobry bogaty.
      Mayu Nikon D610 to cudowny aparat. Ale dla kobiety, która wygrała, pokazała ważną rączkę.
      W końcu dostaliśmy kopię Canona RP z RF 35mm F1.8 Macro IS STM – i chociaż D610 nie zrobił na mnie wrażenia, kobieta zmarła w Kenon. Zostałem zaszczycony niskim vaga, post-iyny LiveView, WiFi i prostotą vikoristannya. Kobieta z wielką satysfakcją wyprowadzała RP na spacery, robiła zdjęcia w JPEG (a wino jest tu naprawdę dobre) i od razu wrzucała zdjęcia na portale społecznościowe za pomocą swojego smartfona.
      Teraz nasza rodzina planuje zakup bezlusterkowca. Ale prędzej stanie się FTZ Z5, odłamki mogą być parkiem wspaniałych obiektywów Nikon AF-S.

  • Sandro

    Pytanie do autora: jakie konkretnie ograniczenia w aparacie do fotografii uniemożliwią mu korzystanie z tzw. „zaawansowani amatorzy”. Poza tym producent kamery nie gwarantuje jej ochrony podczas pracy w deszczu i zamieci?
    Z profesjonalistami wszystko jest jasne. Szybkość serii zdecydowanie nie jest dla bombowców. ;)

    • Oleg

      Jak narysować cienie. Ciągniemy, nie możemy ciągnąć.

      • Sandro

        Jeśli musisz przeciągnąć cienie bardziej niż się zatrzymać, nie musisz zmieniać aparatu, ale podejście do naświetlania kadru.
        Zatrzymaj się i wyciągnij pół z dowolnej pełnej klatki.

    • Arkady Shapoval

      Zaawansowany amator już coś w życiu powiedział, a RP w ogóle może być dla niego poważnym rozczarowaniem

      • Sandro

        Przypomina mi to Olegasa, który rok temu splunął na rp, a w ostatnich filmach zaczął chwalić go jako aparat podróżny.

        Jeśli zaawansowany amator widział wiele w swoim życiu, na przykład nikon d40, to rp na pewno go nie zawiedzie. ;)

        Mam teraz zarówno kanon r, jak i kanon rp. Używam R tylko do raportowania, portretów inscenizowanych i architektury fotografowania w trybie tilt-shift.
        RP do wszystkich sesji zdjęciowych, w których nie potrzebujesz dużych i ciężkich obiektywów ani piekielnego czasu pracy na baterii. To znaczy w rzeczywistości do zaawansowanych zadań amatorskich. W dodatku już gdzieś za rok rp można wziąć na rynek wtórny jako bardzo tani aparat amatorski, który (w przeciwieństwie do innych pełnych klatek) nie zostanie roztrzaskany przez weselników i nie tylko.

  • Człowiek

    na przykład

  • zwycięzca

    Pełna klatka A3500? :)

    • Arkady Shapoval

      co

    • Rodion

      Gdybym robił zdjęcia tylko w RAW + JPEG, to byłoby))0

      • Arkady Shapoval

        teraz jest jasne, że to nawiązanie do a3000, który wygląda jak lustrzanka cyfrowa, a rp wygląda jak profesjonalny „aparat”

  • Oleg

    Swoją drogą, RP jest znacznie gorszy pod względem parametrów od najtańszego pełnoklatkowego Nikona Z5 - mocniej niż różnica w cenie między nimi. Jeśli nie bierzesz pod uwagę fundamentalnej miłości do określonej marki lub obecności floty optyki, być może Z5 jest lepszy dla tych, którzy chcą przesiąść się na nową pełną klatkę przy jak najmniejszych nakładach finansowych.

    Albo poczekaj 4-5 lat, kiedy pełnoklatkowe BC pojawią się na rynku w adekwatnej cenie, a nie zbliżonej do nowych aparatów.

  • Aleksander Pivovar

    W pełni zgadzam się z Arkadym. RP to świetny aparat amatorski. Niska cena i duża ilość optyki EF sprawiają, że jest to bardzo, bardzo kuszący zakup. Osobiście byłem bardzo zadowolony z konfiguracji Canon RP + RF 35mm 1.8 IS STM. Super kompaktowy i lekki pakiet na wszystko. A kupując więcej 85mm portera, możesz w pełni cieszyć się pełną klatką bezlusterkową. Dla amatora - za oczami.

    • Sandro

      Jak na razie wszystko jest tam smutne z portetnikami. Wszystko, co istnieje, wygląda jak cegły, a natywny RF 85/2 jest po prostu poza dobrem i złem...

      Brakuje analogowego samyanga 75mm 1.8 dla Sony.

      • Aleksander Pivovar

        Dostępny jest również adapter do EF. Z obiektywem EF 85mm F1.8 USM aparat działa dobrze, więc nie widzę żadnych problemów. Nikon Z ma taką samą sytuację

        • Arkady Shapoval

          Gorzej radzi sobie Nikon Z z optyką do lustrzanek, ponieważ ich adapter ogranicza współpracę z obiektywami AF (zarówno natywnymi, jak i firm trzecich). Czyli nie da się zastosować np. autofokusa z legendarnym 135/2D DC AF, 105/2D DC AF, 180/2.8 AF, 28/1.4D AF i po prostu budżetowymi rozwiązaniami jak 50/1.4D AF, 50/1.8D AF, 35/2.0D AF (ból i cierpienie!) itp.
          Canon ma wszystkie natywne i zdecydowaną większość nienatywnych optyki lustrzanek dla EF za pośrednictwem adaptera.

          • Aleksander Pivovar

            Zgadzam się, jest problem z Nikonem. Canon jest lepszy. Ale obecność wsparcia dla obiektywów AF-S już nie jest zła.
            Mam teraz Nikon D610 z 3 obiektywami. Dwa będą działać z FTZ: 24-85mm VR i 85mm 1.8G. Problem dotyczy tylko starej szkoły AF 70-210 F4, ale już znalazłem dla niego zamiennik: Tamron 70-210mm F4 VC USD - współpracujący z Zs po aktualizacji.

          • Nicholas

            Ale musimy oddać hołd – sytuacja z parkiem optyki dla linii Z się zmienia. Istnieją dość budżetowe wersje. Oczywiście szkoda starych obiektywów AF… Ale chyba ich czas minął, albo nie, ich czas minął pod nowym formatem. Ale nikt nie zabrania ich używania z ich współczesnymi zwłokami. Zwłaszcza na rynku wtórnym u nas (ja właśnie och... renel) Nikon D850 - Horror 1,362 USD (dowód - https://www.kijiji.ca/v-camera-camcorder-lens/calgary/nikon-d850-body-great-condition/1598350634). Ja sam po przejściu na Z7II sprzedałem 135 DC2. Naprawdę szkoda… Ale on nie ciągnie 45 Mp. Wiele obiektywów, nawet AF-S, okazało się bardzo słabą rozdzielczością. Do tej pory z AFS pozostał tylko Nikon 500mm 5.6 PF. Miłość jest wieczna :), cóż, lub do momentu pojawienia się odpowiednika z. Nie mylcie czasów – to jest czas i oczywiście, jak w akustyce – koszt wzmacniacza (obudowy) to około jednej trzeciej kosztu głośników (obiektywów). Dla równowagi ceny i jakości. To jest typ drugi. Coś takiego. Po prostu wypłukane na głos.

            • Arkady Shapoval

              Wszystko jest względne. Te same „słabe” 50/1.8D na D850 na tych zakrytych trudno odróżnić od czegoś bardziej znaczącego. Na Z7/Z7ii byłoby tak samo.

  • Kiril Jankovoy

    Ściągnąłem ravy, przekręciłem je, niespodziewanie chińskie soczewki okazały się bardzo dobre. Nie spodziewałem się nawet, że na otwartych nie jest gorszy od moich 5dm3 i 85/1.8 usm, a 35tka jest dobra. Czy płacisz dodatkowo, że recenzja RP zawiera zdjęcia chińskich obiektywów?

    • Arkady Shapoval

      Wszystko jest bardzo względne. Powinien pojawić się komentarz od użytkownika R2D2, ale filtr odrzucanych słów go nie przekazał. Więc te soczewki wydawały mu się straszne.

      Jeśli chodzi o RP, to nie jest recenzja, ale wrażenia. Ostatnio nie robię szczegółowych recenzji aparatów, ponieważ jest to bardzo skomplikowana i niegodziwa sprawa. Współczesne aparaty mają mnóstwo funkcji, których po prostu jestem zbyt leniwy, żeby je opisać. W tym wrażeniu chciałem przekazać ideę z klasy tego aparatu, od której trzeba zacząć „tańczyć”, analizując go.

      Co do dopłaty - nie, nie dopłacają. Tutaj, w Radożowie, nie opłacono ani jednego przeglądu sprzętu fotograficznego. Chociaż zaznaczę, że niektórzy chińscy producenci to ułatwiają – oddają sprzęt do recenzji bez konieczności zwrotu. Wykonywanie takich recenzji jest bardzo wygodne, ponieważ nie ma potrzeby spieszyć się z powrotem. Na szczęście wymagania chińskiego działu marketingu są dość proste – potrzebują przykładowych zdjęć i postów na portalach społecznościowych. Mogę pisać, co chcę. Ale niestety, na przykład po przeglądzie 7artisans 35 / 0.95, w którym ujawniłem oszustwo ze współczynnikiem przysłony, 7artisans już ze mną nie współpracują. To samo dotyczy Pergear 12/2, gdzie recenzja pokazuje horror w rogach kadru. To samo dotyczy niektórych innych producentów, np. IRIX, dla którego wysłanie obiektywu do recenzji jest zbyt drogie (co oznacza opłatę za wysłanie obiektywu w obie strony, ostatnim razem kosztował około 300 USD).

      Wielkie marki oczywiście sobie na to nie pozwalają, ponieważ liczba czytelników Radozhivy dla nich jest mniejsza niż kropla w morzu.

      • Arthur

        Arkady, proszę powiedz mi, gdzie możesz szczegółowo zapoznać się z funkcjonalnością rp (w menu każda sekcja jest uważana za). Jeśli o tym wiesz, oczywiście))

        • Arkady Shapoval

          Tak, wiadomo. Instrukcja podaje bardzo dobre informacje, najdokładniejsze.

  • Oleg

    Więc weź nowy RP niż lustrzankę cyfrową. Zdecydowanie lepiej będzie z ręcznymi, po prostu dlatego, że wiele z nich nie działa na lustrzankach ze względu na różnicę w odległości roboczej. Następnie spójrz, kup 5 / 6 f55 FD lub FL za 58-1.2 tysięcy hrywien, a dostaniesz szum z procesu i wyniku (jeśli masz wystarczająco dużo cierpliwości). To najtańsze opcje z taką pełnoklatkową przysłoną, ale nie w pełni działają w lustrzankach cyfrowych. Może później podniosą cenę, bo teraz mogą być stosunkowo niedrogie, bo nie nadają się dla posiadaczy lustrzanek.

    • Nicholas

      Nie podobało mi się 50 1.2, zostawiłem 1.4 fd

      • Gregor_S

        tak, 50/1.4 FD jest bardzo dobre

    • Nicholas

      Dzięki za odpowiedź!

  • anonim

    i patrzę na Sony a7c. Kto wie, powiedz mi, co to ma z zakresem dynamicznym, szumem matrycy (w stosunku do alternatyw i konkurentów przy równym ISO) i ogólnie, jak jest wygodny, gdy jest używany prawie wyłącznie z ręczną optyką?

    czy jest coś radykalnie lepszego, czy jest to dobry wybór?

    • Nicholas

      jeśli używana jest optyka nienatywna, moja rozdzielczość została zmniejszona do 6 megapikseli na a7s

    • Rodion

      Aparat jest dość wygodny, można się do tego przyzwyczaić (uchwyt po lustrzankach jest do niczego). Jest migawka elektroniczna (absolutnie cicha). Norm pisze filmy w FHD. ISO całkiem działa do ~24k, więcej jest rzadko potrzebne. Ze względu na małą rozdzielczość matrycy jest niewymagająca dla optyki, nie zmienia kolorów. Co do komentarza Nikołaja, wcale nie rozumiałem, dlaczego rozdzielczość została zmniejszona do 6 MP) to daje 6 MP w trybie APS-C, który włącza się albo automatycznie po rozpoznaniu optyki kadru, albo można go ręcznie przełączyć. JVI / EVI można również przełączać za pomocą czujnika zbliżeniowego lub ręcznie. Czujnik czasem mnie denerwuje, często też reaguje fałszywie, jeśli strzelasz z odchylonym ekranem. Krótko mówiąc, szalony. W EVI jest szkło powiększające, mniej podoba mi się zasada działania niż w moim poprzednim aparacie Canon 600D. Zrywania używam bardzo rzadko, to nie bardzo pomaga, jak mi się wydaje. Ważne: równe z niego muszą być pokazane w LR, a nie w IE. W IE DD jest bardzo cięte, w Internecie pojawiają się artykuły na ten temat. Sam nie tak dawno odkrył ten efekt.
      Biorąc pod uwagę, że aparat kosztuje 400-500 USD na wtórnym, to normalny temat, jeśli 12 megapikseli nie przeraża.

      • zwycięzca

        Sądząc po łacińskim znaku w nazwie, najprawdopodobniej mówimy o A7C z 2021 roku :-)

      • anonim

        tutaj trzeba doprecyzować model: interesował mnie A7C (który jest kompaktowy, z wizjerem z boku), a nie A7S.

        o aps-c też coś źle zrozumiałem. jak więc przyciąć do 6 megapikseli? w końcu jeśli pełna klatka ma 24 megapiksele, to strefa kadrowania APS-C powinna wynosić około 10 megapikseli, jeśli jest obliczona proporcjonalnie do obszaru kadru. cóż, to znaczy, jeśli kręcisz w pełnej klatce, a potem głupio przycinasz w edytorze, to w przyciętej strefie dostajesz około 10 megapikseli.

        iw ogóle pytanie wzbudziło ciekawą kwestię. teraz mam NEX-6, który ma czujnik 16MP APS-C, a teraz zastanawiałem się, czy zmniejszenie gęstości pikseli (pod względem liczby pikseli na jednostkę powierzchni matrycy) na A7C byłby krokiem wstecz w porównaniu do NEX-6? z drugiej strony biorąc pod uwagę głównie optykę manualną, a do tego starą optykę to chyba będzie tylko plus.

        • Człowiek

          o 6MP było oświadczenie o A7S, to sony dobrzy koledzy, oczywiście tak samo nazywają aparaty.

          O zagęszczeniu pikseli, jak dla mnie – w praktyce nie jest to wcale zauważalne. Nieważne jak bardzo przyglądałem się zdjęciom z Canona 90D (32mp crop), porównując je z 12 ff i 6 crop, nie zauważyłem żadnych zalet pogrubionych pikseli i prawie nikt ich nie widzi, sądząc po forach, najwyraźniej takie jest przeznaczenie tylko metrów fotografii.

          • Rodion

            Największym plusem pogrubionego piksela przy ff 12 megapikseli dla mnie osobiście jest możliwość zastosowania optyki o ekstremalnie małej tylnej ogniskowej bez zmiany kolorów. Pamiętasz, jak mocno 7artisans 35 / 1.2 przesuwa się na matrycach małopikselowych (20 MP A3500) - nie chcę tego)
            Kolejną zaletą, która jest na granicy dobra i zła, są małe rozmiary plików i szybkie przetwarzanie.

            • anonim

              och, mam prawie całą tę optykę. ze względu na zwartość specjalnie wybrałem taki, w którym potrzebny jest adapter o minimalnej grubości.

              liderami są tutaj mój ulubiony system Olympus pen-f (ale te jednak niezawodnie pokrywają tylko połowę kadru, ponieważ zostały opracowane jako system połowy kadru). Dalmierze M39 też są bardzo kompaktowe, ale jakoś nie miałem zbyt wiele optyki do tego systemu.
              kolejne to konika hexanon ar, tam też wszystko jest dość kompaktowe a jednocześnie pełnoklatkowy i garść dobrych obiektywów dostępne są w stosunkowo niskiej cenie, choć oczywiście ich regulacja ostrości i przysłony jest dużo mniej wygodna niż pióro-f.

              • Rodion

                Konica AR to system lustrzany, nie daje dużego zysku na zwartości. Segment tam na optyce ma co najmniej 34 mm. Niezależnie od tego, czy są to wszelkiego rodzaju współcześni rzemieślnicy z ich ~20 mm, czy nawet starożytny sowiecki Jowisz-12, wpuszczony w kamerę jako całość (~7 mm) ... Nawiasem mówiąc, ostatnio widziałem Yu-12 na Avito z toczony tylny obiektyw tak, aby pasował do aparatów matrycowych APS-C.

          • Seladir

            >kamery nazywają się tak samo

            Można to tak postrzegać tylko wtedy, gdy znajomość alfabetu jest na poziomie „es jak dolar” x)

            Czułość i Kompaktowość, jak sądzę.

            • Człowiek

              Tak, Łotwa i Litwa, Austria i Australia, Zelenogradsk i Zelenogorsk, 🧅 i 🏹, Canon 7D, Nikon Z7, Sony A7, NEX7, Minolta 7D, Pentax K7, Fujifilm A7 itd.

              kto naprawdę ma bogate słownictwo notacji

      • anonim

        A propos, o rabinach. LR, jak sądzę, to lightroom, a IE w ogóle nie ma pojęcia, co to jest.

        ale oba są dla mnie nieistotne. Mam do wyboru rawtherapee i darktable, z których jestem przyzwyczajony do pierwszego :). na rave z nex-6 działa dobrze.

        • Człowiek

          IE to Imaging Edge, pakiet od Viwer & Edit specjalnie dla Sony

      • Człowiek

        Swoją drogą ten cudowny czujnik się zepsuł całkowicie. Jest też ciekawy moment, kiedy co jakiś czas go wyłączasz, nieważne co fotografujesz, zdjęcie czy 4K, czasami klika migawkę, gdzieś wyczytałem, że tak właśnie są przeznaczone martwe piksele, prawda?

        • Rodion

          Dla mnie to też jest zagadka – dlaczego po wyłączeniu klika migawkę. Więc nie zrozumiałem.

          • anonim

            mój prehistoryczny nex-6 również klika migawkę czasami po wyłączeniu. tajemnica :).

            • zwycięzca

              I moje kolejne trzecie kliknięcia. I też nie zawsze.

      • Człowiek

        Czy RawTherapee również tnie DD? A może nie ma o tym żadnych informacji? Jak można to sprawdzić w domu?

        • Rodion

          Nie wiem. Bardzo łatwo to sprawdzić. Zrób klatkę z prześwietleniem 2-3 EV, a następnie włącz ImagingEdge i LR. Lub, w twoim przypadku, w RT i LR. Konkretnie, w przypadku aparatów Sony, Lightroom rysuje prześwietlenie (dokładnie prześwietlenie) wielokrotnie lepiej niż Imaging Edge, który w ogóle nie działa z prześwietleniem. Zostało to ustalone przeze mnie eksperymentalnie, kiedy kolega wyciągnął zdjęcie dużo lepsze ode mnie, ale nie mogłem tego w żaden sposób zrobić w IE. Zrobił to w LR, wtedy też udało mi się odtworzyć jego wynik. Potem googlowałem w tym temacie, okazało się, że problem jest znany.

    • zwycięzca

      Na podstawie tego rankingu
      https://www.dxomark.com/Cameras/

      czujnik w A7C jest jednym z najlepszych do tej pory pod względem wskaźników, o których wspomniałeś.

      Wybór jest całkiem w porządku.

    • Vlad

      A7c to w rzeczywistości nieco uproszczony A7 3 w bardziej kompaktowej obudowie. Przeczytaj ich porównania i zrozum, jak istotne są dla Ciebie różnice (nie są zbyt znaczące). Jeśli jest znacznie tańszy i nieco gorszy, można popatrzeć na Nikona z5. Poświęć wysokie ISO i szybkostrzelność, ale zaoszczędź 800 USD

      • anonim

        Nikon musi zobaczyć, dzięki. Szybkostrzelność nie jest bardzo istotna, ale wysokie ISO są niezbędne przy starej optyce, choć kikut w karkasie (czy Sony go ma, ale czy Nikon?) nieco to wygładza.
        kompaktowość jest ważna, nie chcę, aby aparat był zbyt duży w porównaniu do NEX-6. obecność adapterów do optyki różnych systemów w sprzedaży jest nadal wątpliwa, trzeba będzie ją kupić od nowa, moje wszystkie są pod e-mount.

        w przypadku nex-6, podczas fotografowania z ręczną optyką, naprawdę brakuje mi funkcji, takiej jak „użyj czasu otwarcia migawki nie krótszego niż X”. w trybie automatycznego wyboru ISO w trybie priorytetu przysłony (często jest to najwygodniejszy sposób) sprowadza czas otwarcia migawki do 1/60 s, po czym zaczyna podnosić ISO, ale dla wielu obiektywów pożądane jest, aby migawka ograniczenie prędkości krótsze, zgodne z FR obiektywu, o którym aparat oczywiście nie może się domyślić. wtedy musisz ręcznie ustawić żądany poziom ISO lub przełączyć się w tryb S, co jest niewygodne, gdy zmienia się oświetlenie. chociaż możesz się dostosować.

        Zastanawiam się, czy któraś z aktualnych kamer ma taką funkcję?

        • anonim

          *zamiast „nie krócej” przeczytaj „nie dłużej”. aby uniknąć kołysania się.

        • Nicholas

          Kompaktowość: na załączonym zdjęciu
          Stub: Nikon Z5 ma pięcioosiowy króciec w osnowie
          Adaptery: są w sprzedaży i trzeba będzie dokupić więcej

          • anonim

            Och, dzięki za wskazówkę strony, w której to oglądano, muszę zajrzeć.

          • Vlad

            A7s jest nadal znacznie większy niż non-6. I znacznie mniej niż z5. Ale nie tak wygodne?

            • anonim

              Cóż, naprawdę nie ma dokąd pójść. jeśli zmienisz na coś nex-6, to na pełną klatkę, a wśród nich a7c wydaje się najbardziej kompaktowy.

  • powieść

    Przesiadłem się półtora roku temu z 6d, a RP ma solidne plusy (są to generalnie plusy systemu EOS R)
    Ogniskowanie tył/przód nie jest możliwe.
    6d faktycznie miał jeden punkt ostrości, RP miał skupienie na całym polu kadru, tysiące punktów. W 6d to dosłownie krępowało cię pod względem kątów / działek.
    Obsługiwanych jest jeszcze więcej optyki, w tym optyka FD, która otrzymała drugie życie.
    Brak autofokusa na takich okularach? To nie ma znaczenia, jest fokus.
    A najważniejsze dla RP są wymiary. Jeśli założysz na niego 40mm, to żaden ochroniarz/policjant ani nikt inny nie powie ci „nie strzelaj! 1111zabronione!11”)), bo w takim zestawie aparat wygląda jak zwykła mydelniczka. To ogromny plus.
    Jednocześnie nikt nie odwołał panoram, dzięki którym można uzyskać szeroki kąt, a także nikt nie odwołał trybu przycinania 1.6, jeśli trzeba chwycić coś większego 40mm. Oznacza to, że w podróży np. zastępujesz ciężkie zoomy, takie jak 24-70 tym naleśnikiem)) i przyjemniej jest nosić lekki aparat.
    I tak, zakres dynamiczny. Zależy z czym porównać. Jeśli pełnoklatkowa matryca 2019 to za mało, aby uzyskać dobre zdjęcia, to nie chodzi o aparat, ale o fotografa i jego umiejętności))
    Jestem tylko fotografem amatorem, ale ten aparat jest wspaniały)

    • powieść

      Aktualizacja
      O wymiarach. Nie tylko ochroniarz, ale i potencjalny złodziej nigdy nie pomyśli, że jest dużo wart. Dzieje się tak, jeśli podróżujesz do różnych krajów, które nie są najbogatsze))
      Lub oto przykład.
      Kilka Nikona D5200 + Sigma 17-50 (też z bladą) w Portugalii, ochroniarze odmówili wpuszczenia futbolu, prawdopodobnie bali się, że jest hiperzoom do strzelania do piłki nożnej z wyższej kondygnacji)))
      Musiałem to odłożyć do magazynu.
      RP jest 2 razy mniej i nikt by o niej nie pomyślał (wtedy z naleśnikiem :)

    • Seladir

      > I tak, zakres dynamiczny. Zależy z czym porównać. Jeśli pełnoklatkowy sensor 2019 to za mało, by uzyskać dobre zdjęcia

      Matryca jest powiązana z 6D Mark II z 2017 roku. W którym DD jest gorszy niż w 6D, przynajmniej cienie rozciągają się gorzej. 6D - 2012. Daleko cofnięty dla nowoczesnego aparatu. A praca w wielu gatunkach to naprawdę wyzwanie. Sony A7R2 2015 w kwestii ciągnięcia cieni robi po prostu ogromną różnicę, dopiero zaczynając od R5/R6 Canon dogonił mniej więcej.

    • Arthur

      +100% do tego, co zostało powiedziane. Ta sama grupa.

  • Pan. bagnisty

    Wygląda na to, że nadszedł czas cudów, tył-przód nie ma już znaczenia, wszystko leci, ale nigdzie dalej zwartego... Ale zdjęcia z UPC są raczej słabe, w dodatku do tej matrycy, którą wszyscy znają , widzę, że ostrość jest trochę mydlana, czegoś brakuje. Być może faktem jest, że UPC działają jak wideo i na stale włączonej matrycy, plus czujniki i tak dalej. W lustrzankach cyfrowych matryca otwiera się i włącza w momencie naświetlania i fotografowania i być może dlatego starożytny 5D MKII robił ostrzejsze i lepsze zdjęcia, w sieci pełno jest przykładów. Ale FF nie daje wygranej temu aparatowi, a plon dla słodkiej duszy jest właśnie tym. Nawet pierwszy R wypada gorzej pod względem ostrości i realizmu od 5d mark4, a właśnie za sprawą dołączonej matrycy systemu bezlusterkowców. Jedynym BZK, który mnie uderzył, był Fudge 50th crop SF, który również ma korpus w stylu dalmierza, ma nawet Zhpeg w aparacie, który jest całkiem sprawny, możesz włączyć tylko edytory do skomplikowanych zadań. Praca z fotografią uliczną i portretami ulicznymi jest bardzo łatwa, najważniejsze jest, aby nie doprowadzić modelki całkowicie do cienia lub pod choinkę.)))

    • Arkady Shapoval

      Wszystko jest względne. W bzk można włączyć w pełni mechaniczną migawkę i będzie tak samo jak w ZK. Co prawda dla tego RP tylko tylna kurtyna może być mechaniczna, ale nie odgrywa to szczególnej roli, ponieważ ZK ma tę metodę od 1999 roku (np. pierwszy Nikon D1, D1H, D70, D70s itp.) i tam użytkownicy nawet nie wiedzieli, że przednia kurtyna elektroniczna.

    • Joe

      >Ale zdjęcia z UPC są raczej słabe, oprócz tej matrycy, którą wszyscy znają, widzę, że ostrość jest trochę mydlana, czegoś brakuje.
      >dawne 5D mkII robiło ostrzejsze i lepsze zdjęcia, w necie pełno jest przykładów
      > Nawet pierwsza R jest gorsza w ostrości i realizmie niż 5d mark4 i to właśnie za sprawą dołączonej matrycy systemu bezlusterkowców
      Jakie bajki opowiadasz?
      Wszystko jest w porządku z bezlusterkowcami dobrej jakości, a także z lustrzankami, pod warunkiem, że oba są prawidłowo używane z serwisowymi obiektywami wysokiej jakości.

    • Gregor_S

      „Ale zdjęcia z UPC są raczej słabe, oprócz tej matrycy, którą wszyscy znają…”

      Śmieszne,
      ale wydaje się, że nikt tego nie wie, oprócz ciebie.

      • Pan. bagnisty

        Lepiej dla ciebie, wiesz mniej, mocniej... Trzymasz aparat.))) Zgodnie z przykładami w teście Arkady ma dobre zdjęcia, kąty, a zdjęcie dziecka jest doskonałe. Ale same zdjęcia są tak sobie jakościowe, widać, że procesor pracował z ostrością, miażdżąc szum podglądu na żywo w trybie matrycy, a następnie przywrócił go do akceptowalnego poziomu. Efektu wow nie widać, choć to nowość. Ten sam 5Dmk2, ten mamut, strzelał znacznie lepiej zarówno kolorem, jak i ostrością.

  • Arthur

    Dla mnie po 600 d to po prostu rewelacyjne rp. Nie znoszę, gdy mówią, że to amatorskie. Z minusów dla mnie słaba bateria, ale tylko do wideo, ale do zdjęć w ogóle wszystko jest ogniem.

  • Pan. bagnisty

    Ekonomiczny odcinek, przycięty we wszystkim. Obraz jest jak z 6d, opalizująco nasycony, ale daleko mu do pięciocentówek, nie mówiąc już o jednostkach… Kenon chce zaoszczędzić na wywoływaniu luster i garści do nich optyki, ale wciąż jest wiele niedociągnięć. Obraz jest poddawany podwójnemu przetwarzaniu z szumu, tak jak jest kręcony z podglądu na żywo lub jak mydelniczki. Widać to na zdjęciu. I przez te problemy nie spieszy mi się z przesiadką na bezlusterkowce, a poza tym korpus pełnoklatkowy jest mniejszy niż w 70d, widzieliście obiektywy, ich wagę? I oczywiście butblock to kolejne 300 dolarów pliz... Projekt obudowy dla kobiet i krasnoludków, potrzebuję co najmniej 145 mm szerokości i 90 mm wysokości i dowolnej grubości, ponieważ nie ma lusterek i pryzmatów pentagonalnych. A po co ciąć szerokość i wysokość, no powiedz mi już, że oszczędzasz naleśniki na plastiku.

    • zwycięzca

      Każda kamera ma swoją publiczność.

      Jeśli RP to dla Ciebie za mało (to w zasadzie początkowa pełna klatka) – jest Canon R3 / Sony A1 / Nikon Z9)))

  • Arkady Shapoval

    Wyczyściłem tutaj komentarze, chociaż zgadzam się z niektórymi komentatorami. Tutaj możesz skomentować temat mojej wojny https://youtu.be/MI9_AQYNOVA

    • Andrew

      Doki tolerują Rusnię, Rusnia nadal wjeżdża.
      Teraz centrum handlowe w Kremenchutsі.

    • B.R.P.

      Mówię. Tutaj potrzebny jest BAN w przypadku schorzeń związanych ze schizofrenią polityczną.

      • Andrew

        Naucz się na nowo przemyśleć politykę terroryzmu. Rosja jest krajem-terrorystą. Jutro ta rakieta poleci do waszych domów, będą chodzić po ulicach, w centrum handlowym, po prostu w domu, ale i tak zostaniecie „poza krajem”.
        No, no może nie na Ukrainie, prawda?

        • B.R.P.

          A przyjedziesz do Charkowa, zagrasz. Sam rakieta, może tylko w Internecie bachiv, dupku.

          • Andrew

            Poważnie, w Internecie? Vvazhaєsh, że region kijowski nie wystrzelił rakiet? No dobrze.
            Dupki jaky skorochennya z powodu twojego przezwiska, czy właśnie wiozły cię do szkoły?

            • B.R.P.

              Dupek - zwierzęta przed tobą i takie jak ti. Nie gram głupca, scho nie rozumiesz. W Kijowie, w rejonie rakiet, latali, ale to nie znaczy, że sami byli w stanie to zrobić. Nowa hovaeshsya za plecami innych. Co się dzieje z moim duchem. Napisałem do Ciebie, przewodnik po Charkowie, spać z terobi, jak poznać Richtera. Tutaj zostałeś doprowadzony do piekła.

              • Andrew

                To rakieta, która poleciała do Wasilkowa. Jeśli jesteś z Ukrainy, to musisz wiedzieć, że tam były walki.

              • Andrew

                Jest jeszcze jeden.

              • Andrew

                Ale patrząc prosto na Bucha-Gostomel-Irpin z okna mojej budki, gdyby Rosjanom dano ogonek.
                Więc co mówisz o tych, którymi żyję i żyję w Internecie, dupku?
                Zdjęcia z lat 2014-2015
                Dorechi, nakręcony na Sony A100+70-210/4.
                Czy możesz mi pokazać więcej zdjęć z Makarivy? Chi z Borodyanki? Chi z Jasnogorodki, o jaku, nie wystarczy opowiedzieć w ZMI.
                „Nie rozumieją” - ukraińskie „nie rozumieją”. Twój telefon nie jest dla nikogo, bardziej przypomina to słowo „dupek”. Cóż, pecha, nie skupiajmy się na czyimś szacunku.

        • Oleg

          Czasami wydaje mi się, że ta wojna została wymyślona, ​​aby zabawiać specjalistów od foteli. Andryusch już wstaje z kanapy

          • Andrew

            Czasami zastanawiam się, co wymyślili Rosjanie, żeby nie wiedzieli, jak przeliterować „do” i jak poprawnie być Komi.

            • zwycięzca

              To z powodu takich klaunów jak Andriej w umysłach wielu Rosjan nadal żyje stereotyp o agresywności ludzi braterskich.

              Chociaż w większości tak nie jest.

              • jury

                Victor, co żyje w głowach rozproszonych ludzi - wkładają im kutasa do głów .... no, słowikowe odchody, Simonyan i inni schizofrenicy. I wielu z tych rozproszonych ludzi, słysząc dużo propagandy, przybyło do naszego kraju 24 lutego, złamało życie milionom i odebrało je dziesiątkom tysięcy ludzi. Przyszli, kiedy jeszcze spaliśmy, zaczęli nas bombardować i bezczelnie kłamali, że sami bombardujemy. Przy całym swoim pragnieniu nie możesz sobie nawet wyobrazić, jaki horror zrobili twoi rozproszeni ludzie na Ukrainie i nadal to robią. Dlaczego to wszystko robię? Zapewne do tego, że nie ma ludzi braterskich i nigdy nie będzie. Z tą wojną przekreśliłeś wszystko, dosłownie wszystko.

              • Gregor_S

                Jurij
                +1

              • Andrew

                Yuriy, tutaj wrzucili dużo jedzenia, co chcieli, dali im.
                Rosyjska opozycja liberalna, jak ją nazywają, jest już mocno zbuntowana przez tak zwaną „władzę”? Ile razy czytałeś niektóre z nich podczas wojny na Ukrainie? W nich sama pozycja jest taka sama jak w przypadku dużej liczby zwycięzców i rodionów - „mirumir”, „miprotiyni”. Więc jestem za pokojem na całym świecie. Różnica polega na tym, że chcemy Rosji (no cóż, krymskiej BP), a smród, żeby na razie siedzieć i sprawdzać króla, jest lepszy. Bo przed złym królem, na kolanach, nie ma wystarczającej liczby trochów, jest to możliwe i humusowym kopnięciem w głowę, ale przed dobrym stoją po prawej stronie..

              • Andrew

                Twoim zadaniem jest dziś siedzieć równo, żeby nie było skoliozy, a kontrole na razie Cię nie zmienią. Wyjdę przed siebie, nie nastąpi to szybko, bo trzeba jeszcze walczyć między Buriatami i Tuwanami, wyżywić Afrykanów (jak się wydawało najbogatszy kontynent), z głodu pęcznienia, zjednoczenia UE i NATO i jeszcze więcej drobnych praw. Więc sprawdź to. W Baghano jest cicho. Jeśli potrzebujesz pomocy, to napiszę do Ciebie świetnymi listami, dobrze?

            • Oleg

              nie jestem Rosjaninem

              • Andrew

                Dlaczego jest takim analfabetą?

          • zwycięzca

            Andryusha nie chce wstawać z kanapy, woli pić w Internecie, którego sąsiedzi (oczywiście wszyscy bez wyjątku) są gorsi, no nic, niech piją. Nie zmieni to w żaden sposób całkowitej entropii systemu.

            • Andrew

              Vityunya, czy jest w tobie bożek dla nowego cara? Dlaczego lepiej stanąć na kolanach?
              A czego chcesz Andryusha - 140 milionów „susidiv” po prostu nie istniało. Oś tak. Zvechora bully-zranku jest głupi. Nie da się zmienić osi entropii układu, bo wszystko da się oświetlić światłem.
              Zdjęcie nie jest moje, ale w rogach kadru wszystko jest dobre jak na smartfona.

              • zwycięzca

                Zobacz psychiatrę Andryushę. Jeśli ci nie pomoże, przynajmniej spróbuje.

                Przestanę tu mówić, powodzenia.

              • Andrew

                Vityunya, zapominając powiedzieć „ku”.
                Bądź zdrowy (niezwykle, nie, nie bądź).

  • B.R.P.

    Jurij +1.

  • An256

    Witaj, czy możesz mi powiedzieć, czy lampa błyskowa Canon Speedlite 580EX jest odpowiednia dla tego aparatu?

    • Gregor_S

      Czukczi nie jest czytelnikiem, Czukocki jest autorem komentarzy

      • An256

        Gregor_S, Twoja odpowiedź nie jest do końca jasna, nie przeczytałeś pytania, ale od razu zacząłeś pisać komentarz? Zapytam doświadczonych ludzi, asystent ostrości Canon Speedlite 580EX będzie działał z aparatem Canon RP, jeśli nie, to jaki rodzaj lampy błyskowej, najlepiej niezbyt drogiej, jest w pełni kompatybilny z tym aparatem, dzięki.

        • Jea Reth

          Mój Canon 580EX II na moim RP działa bez żadnych problemów, w pełni kompatybilny. Tylko czerwone oświetlenie wspomagające ustawianie ostrości nie działa – zamiast tego lampa błyskowa wykonuje serię próbnych zaciągnięć, jak to miało miejsce w przyciętych lustrzankach cyfrowych bez dodatkowych lamp oświetleniowych.

  • Eugene

    Witam, powiedz mi, proszę, z wyborem aparatu. Teraz fotografuję starym Canonem 550d, na ogniskową 50 mm od 1.4 i jeszcze częściej wielorybem, albo wypożyczam szybszy zoom (bardziej podoba mi się szeroki kąt). Częściej fotografuję portrety, rzadziej tematy i pary/rodziny. Jeśli chodzi o aktualizację, rozważam albo bush rp, albo bush fuji xs-10. Nie boję się zostać przy uprawie, ale nie mogę zdecydować się na park optyki w obu opcjach, bo w spadku zostaje mi tylko pięćdziesiąt dolarów, a potem będę musiał wziąć przejściówkę na obie opcje. A budżet jest również ograniczony, pożądane jest uzyskanie 110 tysięcy rubli.

    Generalnie rozumiem, że wszystko będzie lepsze niż stary 550d, ale te Canony czy Fuji już mi się śnią, nie mogę się zdecydować

    • Arkady Shapoval

      Pełna klatka to powiew świeżości. Patrzyłbym na RP (lub używałem Sony a7m2, a7r2)

      • Eugene

        A co to za przyzwoity zoom do pełnej klatki lepszy od wieloryba, ale nie za cenę samego tuszu?

        • Dmitrij Kostin

          24-105/4L IS: wersja EF 24 lub 105 przez adapter EF-RF lub natywny RF4-XNUMX/XNUMXL IS

  • Sylphidae

    No cóż, towarzysze i panove (gdzie byśmy byli bez was?), jak tam rozciągają się cienie ravów? W końcu każdy profesjonalista zainspirowany sofą wie, że najważniejsze jest to, jak aparat rzuca cienie. A reszta nie jest istotna. A reszta wykracza poza zrozumienie prawdziwego, domorosłego techno-wankera, który włożył w swoje ręce dziesiątki aparatów i obiektywów, ale po co do cholery zrobił chociaż jedno zdjęcie warte uwagi. ))
    Normalny aparat. Umożliwiając między innymi zarabianie pieniędzy. Dowodem na to jest osoba z kanału Fotovyebudni. Świetnie dogaduje się z tym aparatem, a nawet wziął jeszcze jeden tego samego rodzaju. Być może nie w przypadku scen dynamicznych. Ale pozwala uzyskać ciekawe zdjęcia. Wystarczy mieć pomysł i ręce do jego realizacji.
    I witam prawdziwych przedstawicieli tytułowego narodu. )))

  • Eugene

    Kupiłem telefon Xiaomi Poco w cenie 20 tys. rubli jako alternatywę dla mojego telefonu.

    Nie rozumiem, dlaczego ten cholerny telefon odpowiednio uchwycił niebo i ziemię, ale aparat wart 1200 euro ma prześwietlone niebo i niedoświetloną ziemię???

    A może jestem niezdarny i naciskam niewłaściwe przyciski?

    • Rodion

      Telefon włącza HDR w locie, ale w aparacie trzeba do tego nacisnąć przycisk.

    • Arkady Shapoval

      Tak, aparat za 1200 oznacza, że ​​1200 wydasz także na obiektyw, 1200 na kursy fotograficzne i 1200 na oprogramowanie do obróbki zdjęć. Na telefonie wszystko to jest uśrednione i już „wbudowane”

    • Człowiek

      i w ogóle mitem jest, że aparat robi lepsze zdjęcia niż telefon, fotograf robi lepsze zdjęcia niż telefon, a aparat robi gorsze zdjęcia. A jakich narzędzi używa fotograf, żeby zrobić dobre zdjęcie, to w zasadzie jego własna sprawa.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2021/12/canon-eos-rp-2/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2021/12/canon-eos-rp-2/