Recenzja Canon EOS 5D

Canon EOS 5D - to jest legendarny stary pełna ramka aparat półprofesjonalny (lub zaawansowany amatorski - wygodnie policzyć), który był produkowany od 2005 do 2008 roku. Moja wersja wykonane w Japonii. Canon 5D stał się trzecim aparatem po Canon EOS 1D и Canona EOS 1Ds Mark II z pełnoklatkową matrycą, przy czym Canon EOS 5D jest pierwszym w nowej klasie lekkich profesjonalnych aparatów fotograficznych (często określanych jako „półprofesjonalne”). Canon EOS 5D ma bezpośrednich potomków: są to Znak 5D II, 5D znak III и Znak 5D IV. Canon EOS 5D jest często określany po prostu jako „pierwszy nikiel' lub 'klasyka 5D'.

Canon EOS 5D ma 13.3 MP matrycę CMOS, z której tylko 12.8 MP, czyli nie tyle jak na dzisiejsze standardy, ale 12.8 MP wystarczy do komfortowego fotografowania większości zadań fotograficznych. Rzadko widzę potrzebę stosowania aparatów o dużej liczbie megapikseli. Możesz robić zdjęcia aparatem Canon EOS 5D 4368 na 2912 pikseli (całkowity - 12.719.616 pikseli), co wystarcza do wydrukowania zdjęć nawet w formacie A3-A4. Rzadko drukuję zdjęcia większe niż 20 x 30 cm.

Canon EOS 5D może używać ISO z 100 1600 się i rozszerz zakres do wartości ISO L (ISO 50), ISO H (ISO 3200). Dziś już nikogo nie zaskoczy ISO 3200, nawet nowoczesne kadrowane aparaty Canona z matrycą formatu APS-C np. Canon 650D, mogą przetaktować swoje ISO do 25.600. Ale nadal chcę oddać hołd staremu Canonowi EOS 5D: w przeciwieństwie do „zawyżonych” wartości ISO wielu przyciętych aparatów, Canon EOS 5D może naprawdę korzystać z ISO 1600, a nawet ISO 3200. poziom hałasu, Canon EOS 5D wciąż omija wiele (jeśli nie wszystkie!) wykadrowanych aparatów, np. Canona 7D, Nikon D300, Pentaks K5Sony SLT-A65 itd.

Canon 5D ze wzmacniaczem

Canon 5D ze wzmacniaczem i obiektywem Canon EF 50mm 1:1.4

Canon EOS 5D może fotografować z dużą szybkością 3 kl/s. Niektórzy twierdzą, że prędkość jest około 3.5 k\s. Kamera pokazuje się w prawym dolnym rogu bufor ramki, równy 9 zdjęć (8 klatek w przypadku korzystania z funkcji rozszerzonego zakresu ISO), ale podczas fotografowania w trybie Drive można fotografować około 17-20 zdjęć RAW dopóki aparat nie zacznie zwalniać. W trybie JPEG L seria wynosi do 60 klatek. Ogólnie dość wielki real bufor ramki mile mnie zaskoczyła.

Ale przy fotografowaniu w trybie RAW+JPEG, po zapełnieniu bufora kadru, aparat na długo zapada w osłupienie. W tym trybie bufor jest 12 strzałów, aparat wykonuje kolejną klatkę dopiero po 10-15 sekundach, a to wieczność! Korzystanie z szybkiej karty pamięci nie rozwiązuje problemu.

Canon EOS 5D może używać tylko formatu RAW (CR2) z 12 bitów głębia koloru. Pliki RAW (CR2) ważą średnio od 11 do 19 MB. Pliki w formacie JPEG L ważą średnio od 2 do 10 MB. Canon EOS 5D używa szybkich kart CF. Mój Canon EOS 5D z łatwością zaprzyjaźnił się z kartą pamięci CF Transcend 32 GB 400x i Transcend 32 GB 133x.

Ważne: Szybkość zapisu danych, zależna od samego aparatu, w Canonie EOS 5D jest bardzo niska i nie da się tego skorygować za pomocą szybszej karty pamięci. Jeden plik RAW ważący około 10 MB aparat rejestruje około jednej sekundy nawet przy najszybszym CF karty.

Wyświetlacz 5D firmy Canon

Wyświetlacz 5D firmy Canon

Podobał mi się Canon EOS 5D doskonała ergonomiaduży, monochromatyczny wyświetlacz pomocniczy z podświetleniem. Aparat waży około 900 gramów z baterią i bez obiektywu. Prawie kilogram wagi nie jest straszny. Canon EOS 5D nie ma obudowy odpornej na kurz i wilgoć. wyświetlacz aparatu 2.5 cala z 230.000 XNUMX punktów. Podczas pracy z wyświetlaczem zauważyłem, że nie dość dobrze oddaje on rzeczywisty kolor na otrzymanych zdjęciach - jest zbyt wyblakły. Menu aparatu jest dość proste, bardzo łatwo to rozgryźć, w tym aparacie stało się dostępne w języku rosyjskim.

Canon EOS 5D obsługuje czas otwarcia migawki od 30 s do 1\8000 s. Do pomiaru ekspozycja odpowiada 35-strefowemu czujnikowi, duża liczba amatorskich aparatów Canon ma podobny czujnik, bardziej szczegółowo na ten temat tutaj.

Canon 5D ma wszystko 9 punktów ostrości (plus 6 niewidocznych punktów pomocniczych). W menu Funkcje niestandardowe polecam dostosować wybór punktu ostrości za pomocą joysticka. Więcej o systemie ustawiania ostrości zainstalowanym w Canonie 5D można przeczytać w dziale 'Czujniki ostrości aparatu Canon EOS".

Ale Canon 5D jest dobry duży wizjer optyczny przy 96% pokryciu pola widzenia praca z takim wizjerem jest całkiem przyjemna. Akumulator mieści do 1000 strzałów, co jest całkiem niezłe.

Przykładowe zdjęcia

Wszystkie przykładowe zdjęcia w galerii poniżej zostały zrobione aparatem Canon EOS 5D i obiektywem YONGNUO 50mm 1:1.4. Część zdjęć została wykonana przy użyciu filtra polaryzacyjnego. HOYA 58mm PL-CIR.

Osobiste doświadczenie

Canon EOS 5D można uznać za używany. opcja aparatu dla osób, które chcą od razu zacząć fotografować na pełnej klatce. W naturze nie ma tańszej i bardziej praktycznej opcji na aparat pełnoklatkowy. Chociaż za mniej więcej taki sam koszt można znaleźć Canon EOS-1DS. Osobiście uważam, że Canon EOS 5D jest lepszy Canon EOS-1DS dzięki mniejszym rozmiarom, akumulatorowi litowo-jonowemu, większemu wyświetlaczowi, większemu buforowi kadru, bardziej adekwatnej pracy z kartami pamięci i co najważniejsze, bardziej elastycznym opcjom obróbki plików RAW.

Wśród mankamentów Canona EOS 5D zwracam uwagę na brak trybu Live View, który jest bardzo przydatny podczas pracy z manualną optyką, oraz niewielką liczbę punktów ostrości. Jednocześnie aparat nie ma dostrajania autofokusa. To prawda, że ​​Canon EOS 5D obsługuje wymianę matówek.

Wiele osób narzeka, że ​​matryca aparatu szybko się brudzi – Canon EOS 5D nie posiada systemu czyszczenia matrycy. Również w celi brak HDR, wbudowana lampa błyskowa, automatyczna kontrola ISO w trybach P, Av, TV, M i wiele nowoczesnych „gadżetów”. Wielu fotografów łatwo i bezboleśnie przeszło na Canon 5D po przyciętych aparatach. Osobiście znacznie bardziej podobało mi się odwzorowanie kolorów Canona 5D niż odwzorowanie kolorów na moim „koniu roboczym” - Nikon D700.

Kiedyś popełniłem błąd – zamiast Canona EOS 5D (nawet w wersji używanej) kupiłem inny przycięty aparat. Ale już Gorąco polecam wszystkim początkującym fotografom, którzy mają ograniczone fundusze i nie potrzebują różnych „gadżetów”, w tym kręcenia filmów, zamiast kupować „przeciętnie” przycięty aparat, kupuj używany. Canon EOS 5D (brak nowych wersji). Myślę, że dla rozwoju fotografa bardzo, bardzo ważne i przydatne jest natychmiastowe fotografowanie na pełnej klatce. Jeśli szukasz jakiegoś ciekawego i niedrogiego aparatu z 'pięknym zdjęciem' to polecam zajrzeć do 'Legendy idą na wojnę', jak również 'Pełna klatka z 28 megapikselami za 240 :)"

Więcej przykładów zdjęć, a także źródeł RAW można zobaczyć lub pobrać w poniższych recenzjach:

  1. W mojej galerii na 500px
  2. W wideorecenzji
  3. Yongnuo 35mm 1:1.4
  4. OBIEKTYW YONGNUO YN50mm F1.4
  5. ASAHI OPCJA. CO., JAPONIA SMC PENTAX-M 1:1.7 50mm
  6. SMC PENTAX 1:1.8/55 ASAHI OPCJA. CO., JAPONIA 
  7. Canon Zoom Lens EF 20-35mm 1: 3.5-4.5 Ultrasonic (są przykłady przy wysokich wartościach ISO)
  8. Super wielopowłokowy TAKUMAR 1:1.4/50 ASAHI OPT. CO., JAPONIA
  9. Obiektyw makro Canon EF 100mm 1:2.8 L IS USM
  10. Carl Zeiss Makro-Planar 1:2,8 f=100mm T*
  11. Carl Zeiss Sonnar 2.8/135 T* (C/Y)
  12. EBC Fujinon.Z 1:4.5/75-150 Fuji Photo Film Co. Obiektyw-Japonia
  13. Vivitar 75-205mm 1:3.8 Zamknij ogniskowanie Auto Zoom
  14. Hanimex Automatic 1:2.8 f=100mm (dostępne portrety)
  15. Sigma 70-200mm 1:2.8 APO EX HSM (dostępne portrety)
  16. MC Helios-44M-4 58mm 1:2
  17. Auto Super-Lentar 1:2.8 f=35mm
  18. Travenar wide auto 1:2.8 f=28mm (kolorowe zdjęcia)
  19. Era-6M 1,5/50
  20. Nippon Kogaku Japan Micro-Nikkor Auto 1:3.5 f=55mm
  21. TAIR-3-FS 4,5/300
  22. Super wielopowłokowy TAKUMAR 1:4/200 ASAHI OPT. CO., JAPONIA
  23. Vivitar 17MM 1:3.5 AUTO SZEROKOKĄTNY
  24. A. Schacht Ulm Edixa-Mat-Travenar-A 1:3,5/135
  25. Olympus OM-System E.Zuiko Auto-T 1:2.8 f=100mm
  26. Olympus OM-System Zuiko MC Auto-W 1:2.8 f=28mm
  27. Spiratone Tc 1:2.8 f=135mm Japonia
  28. FUJINON 1:1.4/50 FUJI PHOTO FILM CO. LENS-JAPONIA
  29. LEITZ KANADA SUMMICRON-R 1:2/90
  30. LEITZ WETZLAR SUMMILUX-R 1:1.4/50

odkrycia

Obecnie Canon EOS 5D jest przestarzały, ale nadal przyciąga swoją pełnoklatkową matrycą i przystępną ceną. opcja. Canon 5D wymaga tylko pełnej klatki Obiektywy EF. Canon EOS 5D nawet dzisiaj pokazuje doskonały obraz przy niskim ISO. Wielu docenia go za przyjemne oddawanie barw.

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarzy: 543, na temat: Recenzja Canon EOS 5D

  • Denis

    Kupiłem sobie też pierwszą piątkę w firmie za 1ds MarkII, której nie można zabrać ze sobą wszędzie i nie zawsze ze względu na wagę i rozmiar, a 5d jest pod tym względem uniwersalny. A jego obraz, moim zdaniem, jest bliski jednemu. Dostałem egzemplarz w doskonałym stanie, szacowany przebieg 25 tys (wg serwisu), ale widać, że nikt nie wie na pewno - przynajmniej zewnętrznie aparat jest prawie jak ze sklepu, z własnym pudełkiem, przewodami a nawet płytę CD. Numer seryjny zaczyna się od 3, co oznacza koniec 2008 (0-2005, 1-2006, 2-2007, wcześni mają problemy z lusterkiem) Ogólnie widać, że traktowali to ostrożnie.
    Absolutnie wszystko działa dobrze, jedyne, że spust on-off czasami się psuje (nie bez powodu ta idiotyczna dźwignia to jedyna rzecz, której nie lubię w kanonach). Zdarza się, że stoi w miejscu - włączasz go, a ekran mruga, gdy dotkniesz tego przełącznika. Pomaga energiczne przełączanie tam i z powrotem we wszystkich trzech pozycjach. Wydawałoby się to drobiazg, ale irytujące. Nie wiem, czy to z rzadkiego używania, czy odwrotnie, z częstego używania - tj. Czy to utlenianie styku czy jego zużycie? Jak zrozumieć? Naprawdę nie mam ochoty otwierać dziewiczego aparatu (zwłaszcza odkleić gumkę, której raczej nie będę tak dokładnie przyklejać) z powodu tych bzdur, ale nie wiem, jak walczyć. Mam nadzieję, że z czasem się rozwinie.
    Używam z yongnuo 35mm i 50mm, jest też sporo manualnych obiektywów retro, na nie liczyłem. I tu pojawia się rozczarowanie. Np. Helios 44-2 dotyka lustra w pozycji nieskończoności (Nie dotyka mojego ani na jednym, ani na 40D - ale na pięciocentówce to takie bzdury. Nie wiedziałem tego. Szkoda, że kocham Heliosa, czyli wybór obiektywu manualnego trzeba traktować. Choć np. Zeiss Jena Tessar też jeździ do środka, ale nie tak bardzo jak Helios, wszystko wydaje się być z nią w porządku.
    Również z jakiegoś powodu na adapter Pixco m42 z chipem nie płaci się ani grosza. Po prostu się nie obraca, to wszystko. Znowu wszystko jest w porządku na pozostałych dwóch kanonach. Czemu? Tajemnica..
    Ogólnie rzecz biorąc, z własnymi cechami, aparat z osobliwościami)
    No ale zdjęcie - cóż mogę powiedzieć.. Jest piękny)

    • Arkady Shapoval

      Dzięki za opinie.

      • Denis

        Arkady, dziękuję za wspaniałego bloga i wszystko, co robisz! Czy możesz mi powiedzieć, z twojego doświadczenia, prawdopodobnie wiesz, który z heliosów nie ma problemu z przyczepieniem się do lustra na piątym kanonie? A może wszyscy zachodzą tak głęboko w środku i już nie pasują? Dzięki!

        • Arkady Shapoval

          Wszystkie 44s + są takie same, weź 77m, 77m-4, 81n pod 5d

        • Rodion

          Weź dowolny i naostrz go tak, aby krawędź tylnego bloku obiektywu nie wychodziła poza płaszczyznę adaptera na górze (tam, gdzie porusza się lusterko).

        • Dmitry

          Denis, MS Zenitar-M 50/1.9 ​​i 50/1.7 nie dotykają lustra! Sprawdzony! Ten pierwszy nadal można kupić warunkowo nowy, na Avito jest dużo reklam i nie jest wystarczająco drogi. Tak, chip na adapterze rysuje plastik wewnątrz korpusu. Ale możesz strzelać bez chipa, wizjer pozwala dokładnie ustawić ostrość nawet bez wymiany matówki i bez instalowania lupy w wizjerze. Mój adapter Pixco wstał bez zaklinowania się w bagnecie.

    • powieść

      Witam. Posiadam kamerę o numerze seryjnym 720505278. Który to rok?

    • Виталий

      Pixco M42 - lśniąca stal nierdzewna? Jeśli tak, to też w żaden sposób nie zarobił ani grosza. Musiałem otworzyć spór na Aliexpress i ukarać sprzedawcę (kupiłem od urzędników, samo Pixco) rublem. W rezultacie zwyciężyła wytrwałość, a pierścień został następnie usunięty z powrotem tylko przeklinając i prawie rujnując bagnet. To było bardzo nieprzyjemne. Wydaje się, że problem tkwi w nieco większych wymiarach liniowych niż w przypadku innych pierścieni. Nawiasem mówiąc, pierścień adaptera M39-M42 w nim również mocno się utknął. W efekcie splunąłem i kupiłem do niektórych soczewek zwykłe pierścienie, czarne bez chipa, ale ten zostawiłem dla Jupitera-37A. Chip jest przyklejony krzywo: zarówno na groszku, jak i na groszku, w większości przypadków stracił kontakt z tuszami. W efekcie pierścień został ponownie sklejony i teraz wszystko jest w porządku, wkręca się go normalnie w bagnet bagnetowy. Za takie pieniądze - obrzydliwy adapter jakości.

      Pyatak wykorzystał rok i otrzymał tylko pozytywne wrażenia. Ale potrzebowałem podglądu na żywo i małego wideo, więc poszedłem do piewadka. Pieniędzy będzie więcej, jeszcze raz kupię pięciocentówkę, a jest z czego wybierać, nawet jeśli na razie leży na półce.
      Podobnie jak okulary M42, Yongnuo wybierając pierwszy FF, czyli grosz, w dużej mierze kierował się tym blogiem, którego czytam od wielu lat, za co bardzo dziękuję Arkadym.

    • Katarzyna

      W drugiej łatce Helios również dotyka nieskończoności (

  • Alexey

    Były 3 miejsca. Dwa z nich zawiodły przed osiągnięciem 100 tys. przebiegu. Oglądam teraz zdjęcia od 10 lat i rozumiem, że tylko szpilki i wszystkie moje dyski SSD miały kolor. Z reszty sterty aparatów coś jest nie tak.. Arkady słyszałem że poszły pewniej z jakiegoś numeru seryjnego 5D może wiecie co?

  • Vladislav

    Witaj Arkady!
    W recenzji napisz, że zdjęcie Ci się podobało, kolory znacznie lepsze niż w Twoim aparacie Nikon D700.
    A z aparatami Nikon d70s, Nikon d40, jak porównać odwzorowanie kolorów na zdjęciach, mimo że te aparaty są przycięte.

    • Dmitrij Kostin

      Arkady - d40 to jeden z jego ulubionych aparatów.
      Wspomniane D40/D70-D70 to aparaty z matrycami CCD.
      Kamery CCD różnią się od CMOS przyjemniejszym dla oka „kolorowym” odwzorowaniem kolorów. To amatorka, są ludzie, którzy ją krytykują i którzy jej nie lubią.

    • Gregor_S

      Halo
      Oczywiście nie jestem Arkadym, ale jak porównać reprodukcję kolorów? Coś jak więcej coś mniej.
      Były tam wszystkie wskazane aparaty (jedynym, który miałem, był d70, a nie d70s).
      I wszystkie są różne.
      Na przykład D70 mamy około 50 dolarów. Łatwiej Ci go kupić i opisać swoje wrażenia z odwzorowania kolorów matrycy ssd)
      Powodzenia

      • Vladislav

        Gregor_S

        Skoro nie jesteś Arkadym, to nie ma potrzeby wypowiadać się na moje pytanie.
        Pytanie nie jest techniczne, ale subtelnie artystyczne dla profesjonalnego i szanowanego właściciela tego bloga – Arkadego Shapovala.
        Jak mówią, nie ma towarzyszy dla smaku i koloru, więc dla mnie:
        interesująca jest tylko osobista opinia Arkadego.

        • Gregor_S

          Władysława,
          Tak, czasami ludzie próbują wyciągnąć rękę tym, którzy na to nie zasługują.
          Być może tak właśnie jest.
          Szukaj różnicy między 15-letnimi aparatami zamiast strzelać.
          Znowu powodzenia
          Bez żadnego szacunku.

          • Vladislav

            Hamlo!
            Przepraszam za spóźnioną odpowiedź!

    • Gregor_S

      Władysława,
      niektórzy towarzysze mówią to samo o 6d)

    • Dmitrij Kostin

      Vladislav można kupić zarówno D40 (jako opcja D80 lub D70) jak i 5D do testów.
      Wszystkie te aparaty są teraz bardzo tanie.
      A potem po prostu sprzedawaj to, co ci się mniej podobało.

  • Alexander

    Proszę doradź! Kupiłem Canona 5D w bardzo dobrym stanie. Sprawdzając w miejscu wybicia, zauważyłem kurz w wizjerze. Myślałem, że na matrycy lub matówce - wyczyszczę to nie problem. Jednak później sprawdziłem w domu: na matrycy nie ma kurzu - zdjęcia są czyste. Matówka wyjęta, przedmuchana, zbadana - czysta. Ale mimo wszystko te same drobinki są widoczne w wizjerze, tj. okazuje się, że są wewnątrz pryzmatu pentagonalnego... Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy da się to wyczyścić?

    • Dmitrij Kostin

      „Czy ktoś napotkał ten problem?”
      Tak, spotkałem się na dwóch kamerach. s/c posiada usługę przedmuchu sprężonym powietrzem.
      Ponieważ potrzebowałem wyczyścić matrycę, poprosiłem mistrza i zrobił to za darmo.

      • Alexander

        Dzięki! Ciekawi Cię, gdzie się udać? ) A potem mam balon z gazem do przedmuchania jednostek systemowych

        • Ivan

          Najprawdopodobniej po wewnętrznej stronie wizjera lub na powierzchni pryzmatu. Wymaga demontażu do czyszczenia. Jeśli twój zbiornik jest pod wysokim ciśnieniem, wybuch jest niebezpieczny. Lepsze niż ręczna gruszka.

        • Gregor_S

          Aby to zrobić, musisz zdemontować kamerę

          • Ivan

            Dokładnie to napisałem, co należy zdemontować.

    • Ivan

      W zasadzie nic nie może znajdować się w pryzmacie pentagonalnym, ponieważ jest to monolityczny kawałek szkła. Ale w zwierciadle pentagonalnym - tak.

    • Dima

      najważniejsze, że nie ma go na matrycy, zapomnij) Nikon D5100 z przebiegiem poniżej 3000 był już badziewiem)

  • Pan Boggy

    A co mi doradzają w sprawie uprawy „weź 10-22 do 24-105 ″ i będzie lepiej ...” A ja nawet zabiorę ze sobą dwie soczewki na wycieczkę pieszą, ale uprawa ... Chodź, my weź pierwszy grosz, a zoomy 24 mm mają już całkiem przyzwoitą szerokość to się okazuje, no cóż, jeśli nie 16 mm, ale od szerokości do obiektywu portretowego w jednym obiektywie i to z marginesem. Dobry, lekki aparat, ten sam 10d, ale tylko pełnoklatkowy, super!

    • powieść

      Cóż, do uprawy istnieje natywny analog w postaci 15-85, jeśli chcesz sobie poradzić z jednym obiektywem.

      I dla naprawdę szerokiego kąta - jeszcze bardziej kompaktowy 10-18, prawie nieważki. 10 i 16 cm na kadrze (lub 16 - 24 cm na pełnej klatce) to naprawdę znacząca różnica.

    • powieść

      Mój przyjaciel wziął wczoraj pierwszą lustrzankę cyfrową - 100D z natywnym obiektywem 18-55. Poszliśmy z nim na spacer, powiedzieliśmy mu co i jak. Wziąłem ze sobą 55-250, oddałem do użytku. Wszyscy szukają tego samego. Więc to tylko spacer po mieście. 18-55 to najbardziej niewygodny zestaw ogniskowych do rzeczywistego użytku. Można na nim nagrywać filmy z bliskimi, pijącymi, dziećmi w mieszkaniu, żoną na tle czegokolwiek, aby było więcej żony a mniej tła. 24-105 jest pod tym względem niewiele lepszy, zwłaszcza na pełnej klatce. Trochę większy zoom do portretu i to wszystko. Uchwyć nieco architekturę lub krajobraz na połowie nieba z akceptowalnym rozmyciem, zrób portret, zdjęcie ulicy i ludzi-ludzi-ludzi. Jeśli są to modelki i studio - ok. Ale w każdej sytuacji na kempingu lub w mieście zawsze będzie albo za mały, albo za duży kąt. Albo cała ta góra musi zostać schwytana, albo ten ptak. Dlatego na pełnej klatce będzie to 16-35 i 100-400, co jest drogie i trudne. Lub 10-18, 55-250, co jest tanie, łatwe i odpowiedniej jakości. Bo świt w Borobudur o godz. 10-18 wygląda znacznie lepiej niż w koszarach w południe o godz. 16-35.

      • Pan Boggy

        Zgadzam się z cropem, który łatwiej i taniej jest dostać się do zakresu ogniskowych. Ale FF jakoś we mnie zapadł z powodu zdjęcia, którego nie ma w kadrze. A raczej jest, ale z jakiegoś powodu plon jest czysto zewnętrznie nie tak piękny, wychodzi jakiś reportażowy rysunek. Może i jestem w retrogradacji, ale kiedy skanowałem klatki filmu, to z natury obrazu i innych rzeczy, to cyfrowa pełna klatka przypomina film. Przytnij jako cyfrę cyfrową. Ale jest ktoś, kto lubi SF, generalnie niewygodne jest strzelanie tam do ptaków. Często myślę o Pentaxie 645d, tęsknię za jego „grubością”. Wielu twierdzi, że oko ludzkie lepiej przyzwyczaja się do obrazu z SF, jest to jego oryginalna naturalna wizja, na przykład rozłożone zdjęcie ze starych kolorowych magazynów, portrety artystów z lat 70-80. Cóż, nadal uważam, że wystarczy mi pełna klatka, żebym wyglądała jak ta otyłość.)))

        • Oleg

          SF jest dobry, tylko ten pentaks jest daleki od tego samego, uczciwego SF - na przykład 6×6. Różnica oczywiście będzie zauważalna dla „wprawnego” oka, ale czy będzie znacząca, zwłaszcza przy zakupie systemu (optyka nie jest jednak tania)

  • Joseph

    Jaki będzie lepszy D7000 lub 5D z poprawką 50 mm? Mianowicie, kto sprawdza się lepiej w słabym oświetleniu i czy kolory Canona są tak dobre, jeśli fotografujesz tylko w równym stopniu?

    • zwycięzca

      5d na pewno będzie lepsze we wszystkim, i wrażliwości, a jeszcze bardziej w kolorze, mimo podeszłego wieku. Najważniejsze to przyzwyczaić się do autofokusa :)

      • Joseph

        Oczywiście, dzięki) Jakoś przyzwyczaiłem się do AF w D3100, nie ma problemu

  • Josef

    Ściągnąłem pliki źródłowe, przekręciłem w Camera Raw i nic nie rozumiem, wszyscy tak bardzo chwalą pierwszą piątkę i FF, a już przy 200 ISO, próbując narysować cień, strasznie wznoszą się szumy kolorów na moim D3100 rozciąga się lepiej! W jaki sposób? A może jest to standard firmy Canon?

    • Arkady Shapoval

      3100 jest lepsze

      • Josef

        Szkoda, że ​​tak było, pomyślałem, że to idealna opcja za grosz. Zostawiłbym 3100, gdyby był w nim śrubokręt. Dzięki za artykuł)

    • Michael

      To typowe dla kanonów, cienie nie rozciągają się dobrze

      • Gregor_S

        Po co rysować cienie?

        • Dima

          Pytanie brzmi, po co tak bardzo przeciągać cienie, że obraz staje się płaski?)

    • Oleg

      To urządzenie z 2005 roku, moim zdaniem to pierwsze na świecie pełnoklatkowe urządzenie cyfrowe. Co jest do ciągnięcia?

      • Josef

        Nie pierwszy, po prostu nie rozumiem, skąd wzięły się te opowieści, że nawet starożytny FF jest lepszy niż jakikolwiek plon pod względem wrażliwości.

      • Pan. bagnisty

        Na pewno nie pierwszy. Pierwszym był, w limitowanej sprzedaży, późny Contax N Digital 6 megapikseli, a obok niego praktycznie Canon 1Ds ok. 11Ds. 2004 megapikseli, a w 1 roku wyszedł 2005Ds mkII, a dopiero jesienią 5 roku pojawił się legendarny Canon 2013D, dostępny dla szerszej publiczności, oraz mój pierwszy FF, który kupiłem w XNUMX roku…

    • zwycięzca

      Po prostu spróbuj na nim strzelać, a nie ciągnąć za cienie, a wszystko jakoś się ułoży :-)

      • Josef

        I to prawda, i ogólnie trzeba kręcić na filmie) I nie trzeba robić zdjęć, lepiej rysować

        • zwycięzca

          Jest kilka punktów
          1. Jeśli nadal nie rozumiesz, dlaczego 5d jest lepsze niż twoja k3100, to jest za wcześnie, aby myśleć o 5d)))
          2. Znajdź galerie najlepszych zdjęć na 5d. Jeśli Twoje zdjęcia są już przed nimi, to czas zmienić 5d na coś bardziej rozciągającego się w cieniu. Jeśli nie, to wyraźnie nie ma go w aparacie))

          • Josef

            Znam to bardzo dobrze i sprawdziłem jedno ugruntowane stwierdzenie, że nawet czułość matrycy 5D przewyższa każdy plon. Resztę zalet FF i 5D konkretnie nie kwestionowałem.

            • zwycięzca

              Jeśli nie jest lepszy, to przynajmniej dorównuje najnowszym modelom upraw. Posiadając jednocześnie całkiem niezły kolor.

              • Josef

                Zgadzam się z kolorem. Ciekawy jest też efekt głębi i „powietrza” w kadrze w porównaniu z kadrem. Czy to cecha optyki wyostrzonej pod FF, czy też wielkość matrycy w jakiś sposób wpływa na te odczucia? Pytanie nie dotyczy 5D, ale w zasadzie oczywiście FF.

              • Pan. bagnisty

                Tak, spadkobiercą filmu jest pełna klatka cyfrowa i wszystkie obiektywy tamtej epoki, które mają niepowtarzalny urok obrazu, czasem trochę zniekształconego, niedoskonałego, ale tak miłego dla oka, zwłaszcza w poprawkach i szerokości, nadal żyją, ponieważ to pełna klatka pozwala zobaczyć całe pole pracy obiektywu. Tak, bardzo mi się też podoba ta przewiewna objętość obrazu, jest to szczególnie zauważalne przy dużym pikselu. Wcześniej podobny efekt osiągnięto na uprawach, wielkość komórek była podobna. Wraz ze spadkiem piksela obiektywy zaczęły być bardziej dokładne, drobiazgowe i ostrzejsze w rozdzielczości szkła. Ale coś zginęło zamiast imponującej grafiki i geometrii, a mianowicie artyzmu i szczerości. Tak, niech będzie subiektywna, ale zgodzą się ze mną tysiące innych fotografów, czyli amatorów, którzy bardzo cenią nostalgię. Swoją drogą też lubię niektóre cropy, bardzo lubię 10D, 6 megapikseli to za mało, ale wygląda jak filmowy charakter.)))

    • Michael

      cienie wszystkich kanonów do znaku 4 nie rozciągały się dobrze - nie miały ADC na matrycy, więc szum był konwertowany z sygnałem.

      • Josef

        ciekawe, dzięki

      • Gregor_S

        Mam wrażenie, że charakter hałasu jest zupełnie inny. Nie mogę porównać z d3100, ale po kadrach kanonicznych, a zwłaszcza kilku aparatach Fuji, ten hałas w ogóle mi nie przeszkadza.
        Być może chodzi oczywiście o coś innego.

  • Paweł

    Myślałem o zakupie tego aparatu, powody - główne argumenty przemawiające za nim - pełna klatka, ładne odwzorowanie kolorów. Ale tutaj wielu narzeka na szybkie zanieczyszczenie matrycy. Czy można go samemu wyczyścić bez konsekwencji dla matrycy?

    • zwycięzca

      Prawdopodobnie.

    • Gregor_S

      Zależy od tego, czy dostał się trochę kurzu, czy odwrotnie.
      W pierwszym przypadku wystarczy gruszka, w drugim potrzebny jest specjalny zestaw z mopami.

  • Arkady Shapoval

    dodał vid o 5d https://youtu.be/JUy711VhR3s

  • Michael

    Dzień dobry wszystkim! Pomóż mi rozwiązać ten irytujący problem! Czy jest wyjście z sytuacji, czy można coś zrobić? Do tego aparatu 5D Classic specjalnie kupiłem obiektyw Carl Zeiss Jena Pancolar MC 50 f1.8. Podczas próby robienia zdjęć z długimi czasami otwarcia migawki (gdzieś od 1/40 i wolniej) odkryto, co następuje - na poniższych klatkach pojawia się mniej lub bardziej jednolity czarny pasek, a im dłuższy czas otwarcia migawki, tym pasek staje się nieco większy. Przy szybkich czasach otwarcia migawki, np. 1/125, wszystko jest w porządku, dlatego nawet pierwszy raz, gdy użyłem szkła, nie wiedziałem, o czym może być to, o czym mówię w komunikacie. Czyli rozumiem, że to jest tylny obiektyw obiektywu dotykający lusterka aparatu? W Pankolarze jest to domyślnie zauważalne. Ale też nie jest dla mnie jasne, dlaczego przy krótkich czasach otwarcia migawki wszystko jest w porządku ze zdjęciami: może lustro też boli, po prostu przez krótki czas otwarcia migawki po prostu nie ma czasu, aby zostać uchwyconym na zdjęciu . Próbowałem umieścić Helios-44 na tym samym 5D - wszystko jest w idealnym porządku.
    Sytuacja, szczerze mówiąc, jest obraźliwa, zważywszy na to, że sam nie wiem dokładnie, co zrobić: czy są jakieś szanse, żeby to jakoś naprawić, może coś skrócić, podważyć? ALE TYLKO pod warunkiem, że nie wpływa to na właściwości optyczne, nie zmienia obrazu wyjściowego tego Zeissa. Obiektyw mi się podobał i w ostateczności, jeśli nie da się go podrobić pod Canonem, czy można go przeszlifować na mocowanie Nikon F, oczywiście pod warunkiem, że problem tylnego obiektywu opisałem tutaj na systemie Nikon F nie będzie istnieć, zwłaszcza na przyciętych urządzeniach?

    • Arkady Shapoval

      tak, wygląda na to, że lustro się dotyka. Prawie nie ma szans

  • Michael

    to samo

  • Michael

    Bardzo dziękuję! A jeśli wyostrzycie mocowanie Nikon F, specjalnie do aparatu Fuji S3 Pro, to czy nie będzie takich problemów?

    • Dmitry

      Michael, napisz do mnie savritskiy_dmitriy@list.ru, postaram się pomóc w samodzielnym rozwiązaniu problemu z zaczepem tylnej soczewki. nie jest to trudne i bezpieczne dla obiektywu – jeśli wszystko jest zrobione metodycznie i dokładnie

  • A. Polevik

    Zaproponowali zakup tego modelu aparatu, numer zaczyna się od 413, czy wiesz, kto to jest z tego roku modelowego?

    • B.R.P.

      Co to za różnica, który rok? Spójrz na stan konkretnej instancji.

  • azake

    Mam drugą piątkę, a on robi niesamowite zdjęcia! Najnowsze zdjęcia urzekły mnie swoją analogową/filmową/papierową fakturą. Myślę, że stało się tak za sprawą fotografowania na ISO 800 i wieczorem w plenerze. Efekt jest bardziej zauważalny, jeśli powiększysz zdjęcie do 100%.

  • Sergei

    Kupiłem Canon5d, żeby spróbować fotografować starymi obiektywami, takimi jak mir-1\zenitar\gel81\ind50\61\nikorr35-70\yup135a..... Najbardziej podobały mi się gel44m2-4 i nikorr35-70 mk2. ostrość i kolor...ale pamiętam, że na filmie było więcej kolorów i piękniejsze przejścia tonalne, nawet czerń i biel były lepsze.Może to wina wysłużonej starej matrycy albo elektronika z czasem się psuje, kto wie, da się to jakoś zrobić zidentyfikuj go, albo lepiej poszukać innego aparatu

    • Arkady Shapoval

      lub pamiętaj, że aparat posiada menu ustawień „Picture Style”, w którym dokonuje się dodatkowego dostrojenia zaprogramowanych scen (za pomocą przycisku „INFO”). Oczywiście „trawa była bardziej zielona” - słodkie zapomnienie

      • Sergei

        Tak, oczywiście, jest różnica w stylach w moim krajobrazie, jest zbyt kontrastowy i nasycony, wydaje się, że prześwituje jasne światło. Naturalny i dokładny, ciekawiej jest, jeśli nasycenie i ostrość są zwiększone. Gdyby tylko tak było zostały załadowane większą liczbą stylów, co najmniej 20 sztuk

        • Arkady Shapoval

          To nadal możliwe. RAW -> LightRoom (dowolna inna nazwa, np. DxO PhotoLab 5) i miliony gotowych presetów, z których wiele ma na celu symulację filmu.

          • Sergei

            Co ciekawe, LightRoom wyświetla nawet model aparatu do korekcji kolorów. Trzeba pobrać normalny edytor i sprawdzić różnicę. Wcześniej widziałem profil aparatu w Camera raw, ale nie mogłem go wstawić... W końcu znalazłem Gotowe kodak gold 100

  • Sergei

    przemysłowa-61ld pod m42 1986r

  • Sergei

    tak-137a

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2013/01/obzor-canon-eos-5d/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2013/01/obzor-canon-eos-5d/