Dopalacze prędkości autofokusa dla Sony E, FujiFilm X, Canon M, Nikon Z i Micro 4/3

Przyspieszacz

przyspieszacz. Zdjęcie zrobione tutaj.

Esencja Speed ​​Booster'a (speed booster) jest bardzo prosta – działa jak telekonwerter, dokładnie odwrotnie. Wzmacniacze prędkości zmniejszają ogniskową i zmniejszają liczbę f obiektywu (zwiększają jasność).

Wszystko działa dobrze, jeśli zastosowany obiektyw jest zaprojektowany na większy rozmiar matrycy niż ten, który będzie używany w tandemie ze wzmacniaczem prędkości. Najczęściej taka wiązka jest używana do obiektywów pełnoklatkowych w aparatach z przyciętym czujnikiem. Wynika to z kręgu krycia konkretnego obiektywu.

Na rynku dostępne są głównie wzmacniacze prędkości do instalowania pełnoklatkowych obiektywów Canon EF SLR w bezlusterkowcach z przyciętymi aparatami z mocowaniami Sony E, FujiFilm X, Canon M, Nikon Z i Micro 4/3. Mocowanie Canon EF bardzo różni się od innych mocowań do pełnoklatkowych lustrzanek, takich jak Nikon F, Sony A czy Pentax K. Obiektywy Canon EF są najłatwiejsze w użyciu z przyspieszaczami prędkości, a to mocowanie Canon EF obsługuje prawie wszystkie autofokusy. przyspieszacze prędkości dostępne na rynku.

Ręcznych dopalaczy prędkości jest znacznie więcej (bez możliwości autofokusa) i są one znacznie bardziej zróżnicowane. Dostępne są nawet przyspieszacze prędkości od średniego i dużego formatu po pełną klatkę lub aparaty z matrycą APS-C lub mniejszą. Niektóre ręczne magistrale prędkości są wyposażone w mikroprocesor do prawidłowej transmisji. EXIF do aparatu, niektórzy wiedzą, jak kontrolować przysłonę. Ale najciekawsze są w pełni automatyczne przyspieszacze prędkości, dzięki którym praca jest wygodna i przyjemna.

Poniżej przygotowałem listę przyspieszenie autofokusa, czyli te przyspieszacze prędkości, które obsługują autofokus, automatyczną kontrolę przysłony i działanie stabilizatora obrazu wbudowanego w obiektyw:

  1. Viltroks Canon EF -> Sony E 0.71X
  2. Viltroks Canon EF -> Fujifilm X 0.71X
  3. Viltroks Canon EF -> Canon EF-M 0.71X
  4. Viltroks Canon EF -> Nikon Z 0.71X
  5. Viltroks Canon EF -> Mikro 4/3 0.71X
  6. Metabony Canon EF -> Mikro 4/3 0.58X
  7. Metabony Canon EF -> Mikro 4/3 0.64X
  8. Metabony Canon EF -> Mikro 4/3 0.71X
  9. Metabony Canon EF -> Sony E 0.71X
  10. Commit Canon EF -> Canon EF-M 0.71X
  11. Commit Canon EF -> Mikro 4/3 0.71X
  12. Commit Canon EF -> Fujifilm X 0.71X

Viltrox może być sprzedawany pod innymi nazwami, takimi jak YWOOOP Canon EF -> Mikro 4/3 0.71X lub Włosy Canon EF -> Mikro 4/3 0.71X.

Przykład pracy

W przypadku korzystania z pełnoklatkowego refleksyjnego obiektywu AF Canon EF 50/1.4 USM z przyspieszaczem prędkości Viltrox Canon EF -> Sony E 0.71X i aparat Sony a6500 z czujnikiem APS-C i współczynnik upraw Kf=1.5X to odpowiednik obiektywu o ogniskowej 35.5 mm (50*0.71) i maksymalnym otworze względnym 1:0.994 (1.4*0.71). Współczynnik przysłony, wyrażona w T-stopach, będzie naprawdę tak duża. W której EGF (ekwiwalent ogniskowej) takiego pakietu wyniesie 53.25 mm (50 * 0.71 * 1.5). Jeśli trochę to zaokrąglisz, to kąty widzenia obiektywu Canon EF 50/1.4 USM w aparacie pełnoklatkowym będzie odpowiadać kątom widzenia tego samego obiektywu ze wzmacniaczem prędkości Viltrox 0.71X na przyciętym aparacie. Odpowiednik przysłony w zrozumieniu głębi ostrości będzie równy F/1.491 (1.4 * 0.71 * 1.5).

Przyspieszacz

Speed ​​​​Booster, podstawowa zasada działania. Powiększ.

Czasami wzmacniacze prędkości są również używane w przypadku obiektywów pełnoklatkowych w aparacie pełnoklatkowym. Na przykład niektóre kamery mogą rejestrować wideo w wysokiej rozdzielczości (4k lub 8k) lub wideo z dużą liczbą klatek na sekundę (120 kl./s lub więcej) za pomocą tylko środka ich czujnika. Dla tej funkcji stworzono przyspieszacz prędkości Metabones Canon EF -> Canon RF 0.71X.

Za pomocą wzmacniacza prędkości możesz nawet uzyskać obiektyw z autofokusem z przysłoną F / 0.58. Jak to zrobić jest opisane w tej notatce.

Powiązane materiały

  1. Pełnoklatkowe systemy bezlusterkowe. Dyskusja, wybór, rekomendacje.
  2. Przycięte systemy bezlusterkowe. Dyskusja, wybór, rekomendacje.
  3. Przycięte systemy bezlusterkowe, które zatrzymały się lub kończą swój rozwój
  4. Cyfrowe systemy lustrzane, które zatrzymały się lub kończą swój rozwój
  5. JVI lub EVI (ważny artykuł, który odpowiada na pytanie 'lustro lub bez lustra')
  6. O bateriach bezlusterkowych
  7. Prosty i przejrzysty średni format
  8. Szczególnie szybkie rozwiązania chińskich marek
  9. Wszystkie najszybsze obiektywy zmiennoogniskowe z autofokusem
  10. Wszystkie najszybsze obiektywy stałoogniskowe z autofokusem
  11. Lustrzana pełna klatka na bezlusterkowym średnim formacie
  12. Wspomagacze prędkości autofokusa
  13. Jeden obiektyw, by rządzić światem
  14. Wpływ smartfonów na rynek fotograficzny
  15. Co dalej (przewaga smartfonów)?
  16. Wszystkie zapowiedzi i nowości obiektywów i aparatów

Komentarze do tego posta nie wymagają rejestracji. Każdy może zostawić komentarz. Wiele różnych urządzeń fotograficznych można znaleźć na AliExpress.

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

 

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarzy: 57, na temat: Autofocus Speed ​​Boosters dla Sony E, FujiFilm X, Canon M, Nikon Z i Micro 4/3

  • Nadal

    Eeeee…. Los złoczyńcy. A co zrobić z Nikonem F, marnym? Jak zyc? ))

    • Arkady Shapoval

      Przejdź na stronę Nikona Z. Lub użyj ręcznych wzmacniaczy prędkości z Nikonem F, na przykład tak samo Viltrox Nikon F -> Sony PL.
      Ale dopalacze prędkości Nikon F -> Nikon Z nie spotkały się.

      • Władimir

        Są, ale nie tanie.

      • Władimir

        NF-FX AF na palcach

        • Arkady Shapoval

          To jest adapter (adapter) z obsługą autofokusa, ale nie przyspieszaczem prędkości, o czym mowa w tej notatce

          • Władimir

            No tak. Speedboostery bez autofokusa nikon-lustra pojawiły się dawno temu. Teraz powinieneś spodziewać się autofokusa

        • Eugeniusz

          Czy chcesz kupić autofokusa firmy Nikon na mikro 4/3 netto?

          • Arkady Shapoval

            Nie

    • Andrew

      Podręcznik.

  • Trot

    a gdzie jest jesień? nie da się wsunąć dodatkowych obiektywów do układu optycznego „w celu poprawy parametrów” bez utraty innych parametrów.

    • Arkady Shapoval

      Podobnie jak w telekonwerterach, oczywiście w speed boosterach następuje spadek niektórych wskaźników optycznych

    • Seladir

      Według recenzji, które przestudiowałem, możemy stwierdzić, że obraz w centrum kadru praktycznie nie traci optycznie, ale rogi kadru są bardzo kiepskie, plus inne wady.
      To nie jest panaceum, ale w przypadku niektórych gatunków jest to całkiem odpowiednie.

      • Eugene

        Na forach dpr pojawił się obszerny artykuł z przykładami różnych soczewek ef: istota jest taka, że ​​kąty unoszą się tym bardziej, im krótszy jest fr. Od pół setki i dłużej trzeba już szukać w 100%. I powiem szczerze, że speedbooster jest ciekawy tylko jeśli chodzi o portrety i okulary, ale tutaj nie obchodzą mnie rogi.

  • UstasFritZZZ

    Łatwiej kupić pełną klatkę i nie cierpieć z powodu śmieci, IMHO

    • zwycięzca

      Wesprę.

      Oczywiście speedbooster da wyższe robocze ISO, zmniejszy głębię ostrości dodając mydlaność na zdjęciu)) oczywiście, ale nie pozbędzie się innych cech małych matryc.

      • Seladir

        Czy przez „wyższe robocze ISO” miałeś na myśli połowę czasu otwarcia migawki przy tej samej ekspozycji?
        IMHO, z prawdziwych negatywnych cech małych matryc, tylko wcześniejszy limit dyfrakcji, a potem wiele współczesnych pełnych klatek jest już obciążonych małymi pikselami, a ludzie je kupują, a nawet jakoś je usuwają.

        • zwycięzca

          Tak i nie tylko. Więcej światła padnie na matrycę, co oznacza, że ​​przy tym samym iso szum będzie mniej zauważalny. W końcu wiadomo, że np. 1600 iso w dobrym świetle i ta sama wartość w złym świetle to dwie duże różnice.
          Z cech małych matryc - nie tylko granica dyfrakcji, powiedziałbym nawet, że jest to najmniejsze z „zła”, ledwo zauważalne w prawdziwym strzelaniu, poza tym, że odgrywa rolę w makro.

          • Seladir

            Na przykład niektórzy uważają, że 18mp na uprawie to już mały piksel i zło. Ale pełna klatka przy 45 MP będzie miała dokładnie ten sam rozmiar piksela, a jest to na przykład Canon R5, który wkrótce przyjmie wielu profesjonalnych fotografów.

    • Arkady Shapoval

      to nie jest dla sportu

    • Seladir

      Portretowcy, tak.
      Na przykład jestem amatorem, który fotografuje głównie makro i zwierzęta. Samej pełnej klatki nie potrzebuję, a generalnie cena przejścia jest bardzo wysoka, ponieważ jest już komplet doskonałej, ale przyciętej optyki. W zamian chcę zmienić przyciętą lustrzankę Canona na bezlusterkowcę Canona M50. I tutaj speedbooster pasuje idealnie: chcę podłączyć moją optykę EF przez zwykły adapter, a jeśli potrzebuję więcej apertury lub kąta widzenia, albo chcę odsłonić pudełkowość tego samego Heliosa, jak bez cropa, to nawijam w górę speedbooster i do przodu.

    • Eugene

      Przy obecnych cenach zgadzam się – ff nowości ze sklepu nie ma drogich opcji, ale na razie nie będziemy przyglądać się cenom obiektywów ff, zwłaszcza ultraszerokokątnych i super-tele.

    • Ciemny

      Mam Nikona D700 z kilkoma poprawkami i Sony A5000. Wziąłem booster Viltroxa i np Nikkor 50 1,8 zamienia się w lekki 30 z czymś. Czym jest cierpienie? To bardzo wygodna i wygodna oferta. Zabieramy w podróż dwa tusze i jeden zestaw soczewek.

      • zwycięzca

        Cierpieniem jest to, że nie dostaniesz zdjęcia d700go na a5000 z żadnym boosterem. Nie wspominając o wygodzie.

        To prawda, że ​​ta różnica nie będzie ważna dla wszystkich, naprawdę jest.

        • Ciemny

          Dostanę więcej ogniskowych i mniejszy zapasowy aparat. Ten jest drogi, a na D700 nie ma wideo. Obraz, kolor będzie inny i w porządku. Mam też D700, D300, D200, D5200 do D3300 - i wszystko działa. Tak, D700 ma zalety, szczególnie z 80-200 2.8, ale nie jest to przytłaczające i nie powiedziałbym, że taki pakiet jest wszędzie odpowiedni i bezpieczny. Zawsze zabieram ze sobą co najmniej dwa aparaty, kiedy podróżuję.

          • zwycięzca

            Zdjęcie/kolor będzie inny i jest... super?)))

            Ok, koniec pytań

            • Ciemny

              Po pierwsze, co dziwne, nie jestem przesłuchiwany. Po drugie kręcę 200-400 GB rocznie z całkowitym wolumenem dla siebie osobiście i nie widzę potrzeby posiadania stosów dokładnie takich samych zdjęć, nie muszę niczego sprzedawać - nie ma mnie na rynku . Nie jestem z tego dumny, tylko fakt. Każdy aparat i obiektyw daje inny wynik i wzbogaca doświadczenie i umiejętności m.in. przynieś radość.

              • Rzymianin

                Zgadzam się z wami Ciemno, głównie ci, którzy robią portrety na sprzedaż, i ci, którzy są zdezorientowani spełnieniem standardów w sprzęcie i stylu fotografowania, opowiadają się za pełną klatką, APS-C wystarczy do fotografowania krajobrazu.

                Sprzedałem swojego Sony A7 FF ze względu na rozmiar, wziąłem NEX-5t i noszę go w kieszeni kurtki codziennie, nawet jak nie mam zamiaru strzelać, a wychodziłem z tym hukiem raz na kwartał ze względu na okoliczności nie zawsze były korzystne, drogi aparat i optykę można uszkodzić, a kupiony za 5 dolarów NEX-80 to nie szkoda i wynik jest znakomity.

      • Arbiter

        „Nikkor 50 1,8 zamienia się w światło 30 coś”
        Dokładniej około 50 kopiejek. Wycinek pomnoży ogniskową przez 1.5, a następnie speedbooster pomnoży przez 0,7, w efekcie ogniskowa zagra tylko trochę.

        • zwycięzca

          Nie dokładnie.

          50 1.8 zamienia się w lekkie 30 coś, żaden kadr nie zmienia rzeczywistej ogniskowej.

  • B.R.P.

    Interesujący temat. W tytule Nikonk zamiast Nikona. Napraw proszę)

    • Arkady Shapoval

      Stały

  • Rodion

    A od średniego formatu wciąż nie widziałem dopalaczy prędkości do małego.

    • Eugene

      Ale od małych do średnich jest.

    • rura

      Witaj, Rodionie, witam cię. Chciałbym zasilić niektóre rzeczy, które nie są łatwe i niełatwe w obsłudze telekompresorami, jeśli to możliwe.
      Chciałem też zamontować średnioformatowe i wielkoformatowe (o przekątnej oprawki 380 mm) obiektywy na matrycy innej uprawy. Ale vinikli odżywianie i wszystkie teorie na temat optycznego rahunoka.
      Co mam rozumieć, że telekompresor (speedbooster) ma zawsze dodatnią moc optyczną, a telekonwerter (teleextender) zawsze ujemną?
      Jak zmienić rozmiar pasma obrazu o pierwszy współczynnik obrazu, a jak zmienić ramię robocze o tym samym współczynniku tego samego znaku, aby pokazać, że wzmacniacz stoi blisko tylnej soczewki? Wtedy w świecie jogi w odległości od tylnego obiektywu aż do kordonu, winorośl nadal będzie dusić wszystkie obrazy (jak na schemacie w metabounce), współczynnik zmiany roboczej przedniej szyby zostanie zmniejszony?
      Po prawej chcę to przepuścić przez kompresor SF CF na APS-C, Aje Robiya Vidrizki Naskilka the Great, Suphing the Yogo in N razy, de-Cohefitsynta Zynnya Zynnya, vin crop matrix і kf. 3, wyjść), wtedy okno robocze nadal można umieścić na lustrzance iz przesunięciem. Ale nie jestem pewien co do lustrzanych systemów boosterów na rynku.
      Wyjdź, musisz sam wybrać schemat. I nie znam schematu pierwszego kompresora typu Metabounce, czterosoczewkowego, ale nie wiem dokładnie (szkło i wymiary). Nie mam profesjonalnej wiedzy z zakresu optyki, dlatego zwracam się do Was o pomoc. Więc nie wiem po co kopiować schemat i jak przebijać, nawet w przypadku soczewek ze skórą konieczna jest znajomość mocy optycznej (inne wskazania raczej nie zostaną rozpoznane).
      nie mogę
      1) zapytaj diagram. Nie bez powodu boostery nie są monosoczewkami, ale mogę zmienić swoje, nie tracąc przy tym możliwości wyboru co-chi bo, krem ​​o mocy optycznej soczewki ze skóry.
      2) Czy nie możesz zdobyć części programu i użyć jej jako boostera?
      Zagalom, naprawdę chcesz postawić KF na uprawie, ale po prawej stronie sam stań za różami.
      Biję brawo na stojąco, więc możesz odpowiedzieć na moje zasilanie

      • Rodion

        Booster to system pozytywny. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​wzmacniacz powinien być w miarę dobrze skorygowany, aby nie wpływał na rysunek oryginalnego obiektywu i nie degradował jego obrazu.
        Zmiana długości roboczej z krotnością wzmacniacza nie jest powiązana prostym stosunkiem, zależy od konstrukcji wzmacniacza. Generalnie segment maleje, dość mocno.
        Wzmacniacze do lustrzanek z SF nie powstały ze względu na dużą długość roboczą lustrzanek i małe zapotrzebowanie - mało jest tanich optyk do SF o dużej długości, tylko do Pentacona 6 i Salut/Kijów-88. Wzmacniacz z SF będzie drogi, ponieważ jego soczewki muszą mieć dużą średnicę.
        Układ wzmacniacza trudno uprościć, bo jak zaznaczyłem powyżej, musi on być optycznie lepszy od obiektywów, z którymi jest używany. Na przykład dla Tripleta 100/2.8 jako boostera nawet Industar-55 U jest mniej więcej odpowiedni - patrz mój artykuł o Triplecie-5 100/2.8. Ale dla lepszej optyki będzie to zła opcja. Oczywiście nierealne jest opracowanie własnych z przypadkowych soczewek o znanej mocy optycznej)
        Ogólnie rzecz biorąc, można szukać obiektywu strzeleckiego o krótkiej długości bloku, średnicy źrenicy ~35+ mm, ogniskowej około 150 mm, dużym tylnym segmencie i najlepszej możliwej jakości optycznej - to będzie kandydat do domowych dopalaczy . Jest mało prawdopodobne, aby wzmacniacz mógł być sensowny z części obiektywu z powodu niewystarczającej jakości optycznej.

  • Jea Reth

    Oto ciekawe pytanie.
    Jeżeli istnieją dopalacze prędkości, które pozwalają na wklejenie optyki z większego formatu na kamery o mniejszym formacie przy jednoczesnym zapewnieniu tego samego kąta widzenia, to do tych samych celów, aby zamontować optykę z małej ramki do większej, potrzebujesz telekonwerter?
    Czy ktoś próbował przełożyć optykę z upraw na FF za pomocą telekonwertera? Czysto jako eksperyment rozumiem, że to już jest prawdziwa perwersja.

    • Alexey

      Nie będzie nieskończoności, ale możesz robić zdjęcia makro. EFR będzie większy niż nominalny FR. Podświetlenie matrycy zmniejszy się o około połowę (jeśli obiektyw zostanie odsunięty tak, aby pokrył całą matrycę FF). Tych. jasność zmniejszy się. Nawiasem mówiąc, praca dopalacza, jak i antyprzyspieszacza (makropierścienie) wynika z faktu, że ilość światła (fotonów) padających na matrycę w jednostce czasu jest proporcjonalna do powierzchni matryca. Ale oni w to nie wierzą.

      • Eugene

        Fizyka to nie kwestia wiary. Wygląda na to, że jesteś na innej stronie.

        • Alexey

          Prawidłowy. Ale tutaj jest tylko zaprzeczenie fizyki. Prawdopodobnie nie na tyle sprytny, by to zrozumieć.

      • Alexey

        (to kolejny Aleksiej)
        Zadałem Ci bezpośrednie i oczywiste pytanie w tym temacie, ale nigdy nie udzieliłeś na nie odpowiedzi. więc nie ma potrzeby pisać coś o fizyce.

    • Władimir

      Spróbowałem (telekonwerter Nikon 18-70 i Kenko 1.5x, jednak jest na śrubokręt, autofokus nie działa) - naprawdę działa, nie ma czarnych krawędzi, po prostu okazuje się bardzo ciemny zoom :)

  • Serg

    Zastanawiam się, dlaczego na e-mount nie ma wzmacniacza obiektywu nikon autofocus?

    • Arkady Shapoval

      Ze względu na śrubokręt i wybijak membrany jest to o wiele trudniejsze w zwartej obudowie

      • Serg

        nie jest trudno zrobić skrzynię biegów śrubokręta, a perkusista też nie jest trudny dla osoby :)
        możesz nawet wyciąć go na kolanach, jak mówią, jeśli chcesz.
        wydaje się, że problemem jest coś innego

  • Alexander

    Arkady i czytelnicy bloga proszę o pomoc w wyborze produktu.
    Używam systemów NEX i Micro4/3, na obu jest sporo obiektywów przez przejściówki, używam oczywiście w trybie manualnym.

    Pytanie brzmi: chcę kupić uniwersalny dopalacz do tych dwóch systemów.
    Pomóż mi zdecydować)
    Planuję zamówić CANON EF do M4/3, który następnie przełożę przez pierścień adaptera na NEX-ie. Czy jednak pojawią się problemy związane z mniejszym rozmiarem matrycy w mikrofonie i dalszym winietowaniem?

    Dziękuję.

    • Alexander

      Dodam, że w naturze w ogóle nie znalazłem pierścionka przejściowego z Nex na Micra.

      • aleksiej_laa

        Długość robocza Sony E | FE = 18 mm, Mikro Cztery Trzecie = 19.25 mm. Adapter E-mount do MFT musi mieć ujemną grubość. :) A dopalacze prędkości dla matryc APS-C i Mikro 4/3 są najprawdopodobniej takie same, tylko inny montaż. Sam posiadam przyspieszacz prędkości Nikon - Micro 4/3 Viltrox. Na stronie Viltroxa speedboostery z Nikonem na mocowaniu E i Micro 4/3 od strony mocowania Nikona wyglądają tak samo, prawdopodobnie ta sama konstrukcja.

        • Alexander

          Alexey, Arkady, dzięki za odpowiedzi.
          Może zatrzymam się na Nex boosterze, bo na mikrofonie będzie to Nex bez boostera na EGF) i na Nexie – jak na FF.
          Dziękuję.

    • Arkady Shapoval

      To nie zadziała

  • Sergei

    Czy nie ma spibusierów dla upraw firmy Canon? Na przykład umieścić Jupitera 9 na 650D i dać mu „prawie pełną klatkę”? Czy to działa tylko z bzk?

    • Oleg

      Nie na lusterku, są tylko na bzk. Na EF-M proszę

  • Wiaczesław

    kilka słów od osobistych - Speed ​​booster kipon baveyes narożniki zauważalnie zawodzi ... przysłona 1.4 i wyższa nie jest zalecana przez producenta, mało znany zhongyi speed booster lens turbo II jest manualny, trzy razy tańszy i znacznie lepszy w rogach i ogólnie ...
    a wiltrocks to strata pieniędzy, metabony są dobre tak samo jak autofokus od canona do sony...
    przyspieszacze prędkości są bardziej kompaktowe niż konwencjonalne adaptery, wydają się skracać odległość roboczą i logicznie zwiększać przysłonę

    • Wiaczesław

      metabones ultra na nex6 jest całkiem smaczny, a na otwartym z kanonami 40mm2.8 i 100mm2 apertura naprawdę wzrasta, a 20-35 2.8 często tęskni niestety ... pięćdziesiąt dolarów 1.8 i 1.4 jakoś nie grało

  • Виталий

    Ech, dlaczego jeszcze nie wyprodukowali wzmacniacza szybkości autofokusa Nikon F - MFT? Czy to jest trudne? Bez kontroli przysłony, ale przynajmniej autofokus i stabilizacja w obiektywie.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2021/02/speed-booster-sony-e-fujifilm-x-canon-ef-m-nikonk-z-micro-43/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2021/02/speed-booster-sony-e-fujifilm-x-canon-ef-m-nikonk-z-micro-43/