Recenzja Tokina AT-X PRO 20-35mm 1: 2.8 235 AF

O okazję Recenzja obiektywu Tokina AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 wielkie dzięki dla Ivana, Studio internetowe McSite.

Recenzja Tokina AT-X PRO 20-35mm 1: 2.8 235 AF

Recenzja Tokina AT-X PRO 20-35mm 1: 2.8 235 AF

Tokina AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 bardzo wysokiej jakości szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy zarówno pod względem montażu, jak i poziomu obrazu. Układ optyczny obejmuje 15 elementów w 11 grupach, z których dwie są asferyczne. Obiektyw jest oznaczony F&R asferyczny, który wskazuje, że przednie (przód) i tylne (tylne) elementy są asferyczne i mają na celu zmniejszenie astygmatyzmu sferycznego. Prawie wszystkie elementy układu optycznego są wielokrotnie powlekane. Widać też napis „Japan”, który najprawdopodobniej wskazuje, że obiektyw został wyprodukowany w Japonii.

Widok obiektywu Tokina AT-X PRO 20-35mm f/2.8 235 AF

Widok obiektywu Tokina AT-X PRO 20-35mm f/2.8 235 AF

montaż

Obiektyw Tokina AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 235 AF charakteryzuje się doskonałą jakością wykonania. Wszystkie soczewki są metalowe stop duraluminium. W dłoni od razu poczujesz ogromny ciężar w 590 gram o małych rozmiarach. Pierścienie ostrości i zoomu są gumowane. Obiektyw nie ma luzów, Tokina AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 235 AF to tylko solidny kawałek szkła i metalu, co w zasadzie nie dziwi, bo obiektyw należy do profesjonalnego obiektywu AT-X PRO seria. Obiektyw jest wyposażony w małą osłonę przeciwsłoneczną, którą można zakładać na obiektyw w przód iw tył.

Widok obiektywu Tokina AT-X PRO 20-35mm f/2.8 235 AF

Widok obiektywu Tokina AT-X PRO 20-35mm f/2.8 235 AF na aparacie Nikon D80

Ostrość

Obiektyw ma wewnętrzna koncentracja i wewnętrzny zoom. Podczas ogniskowania i powiększania obiektyw nie zmienia swojego rozmiaru, a przedni obiektyw nie obraca się. To bardzo dobry wskaźnik. Podczas powiększania porusza się tylko tylna grupa obiektywów.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Autofokus w Tokinie AT-X PRO 20-35mm jest bardzo szybki. Obiektyw ustawia ostrość prawie bez błędów. Pierścień ręcznego ustawiania ostrości obraca się o około 45 stopni. Ręczne ustawianie ostrości jest bardzo wygodne. Obiektyw posiada nietypowy sposób przełączania trybu ustawiania ostrości, dlatego aby przełączyć się z trybu automatycznego ustawiania ostrości na ręczny, należy pociągnąć pierścień ostrości do siebie. Ten tryb nazywa się Mechanizm sprzęgła ostrości i jest dość powszechny w przypadku soczewek Tokina. Minimalna odległość ostrzenia to 25 cm, co nie jest szczególnie dobre dla obiektywu szerokokątnego. Czasami niewielka odległość ostrzenia nie wystarczy, aby stworzyć ciekawą kompozycję z niezwykłą szerokokątną perspektywą. Nawiasem mówiąc, natywny obiektyw Nikon AF NIKKOR 20-35mm 1:2.8D z MDF jest jeszcze gorszy.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Uwaga 1:

Przełącznik AF/MF działa tylko w określonej pozycji pierścienia ostrości. Samo przełączenie obiektywu z automatycznego ustawiania ostrości na manualny nie zadziała. Tryb przełączania pozycji specjalnej AF / MF obiektyw „pamięta”, kiedy przełącza się z trybu MF na AF. Na przykład, przy odległości ogniskowania 1 metra przełączyłeś obiektyw z MF na AF. Aby przywrócić obiektyw do trybu MF, należy ponownie ustawić odległość ogniskowania na obiektywie na 1 metr i pociągnąć pierścień do siebie. W trybie AF pierścień ostrości obraca się, ale nie ustawia ostrości. Radzę zawsze przełączać się z MF na AF w pozycji nieskończoności, aby nie trzeba było długo szukać tego szczególnego miejsca.

Uwaga 2:

Aby przejść do trybu ręcznego ustawiania ostrości w aparatach z silnikiem, będziesz musiał nie tylko przełączyć tryb ostrości na obiektywie, ale także przełączyć tryb ostrości w aparacie za pomocą dźwigni znajdującej się w pobliżu mocowania aparatu. Jeśli tego nie zrobisz, podczas ręcznego ustawiania ostrości pierścień ostrości będzie obracał silnik ostrości za pomocą śrubokręta, co może uszkodzić aparat.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF. Oprogramowanie światła

Uwaga 3:

Z początku taki dziwny mechanizm przełączania bardzo mnie denerwował, ponieważ szybkie przełączenie obiektywu na manualne ustawianie ostrości było bardzo trudne i generalnie niemożliwe, co jest bardzo ważne przy szerokim kącie. Ale możesz szybko przyzwyczaić się do tej nieruchomości.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Uwaga: 4

Obiektyw ma pierścień regulacji przysłony. Aby uzyskać dostęp do automatycznego sterowania przysłoną w aparacie i ogólnie, aby obiektyw zaczął działać w nowoczesnym aparacie Nikon, musisz ustawić wartość przysłony na F / 22 i kliknąć specjalny przełącznik na obiektywie.

To jest ważne: Automatyczne ustawianie ostrości jest dostępne z tym obiektywem tylko podczas używania go na kamerach wbudowany silnik Centrum.

dokładna lista Lustrzanki cyfrowe firmy Nikon z wbudowanym silnikiem ustawiania ostrości, na których ten obiektyw będzie automatycznie ustawiać ostrość:

dokładna lista Lustrzanki Nikon bez wbudowanego silnika ustawiania ostrości, na których ten obiektyw nie będzie ustawiał ostrości automatycznie:

Tylko automatyczne ustawianie ostrości i dźwiękowe potwierdzenie ostrości nie będą działać w tych aparatach, wszystkie inne ważne funkcje, takie jak automatyczny pomiar i automatyczna kontrola przysłony, będą działać dobrze.

Znajdziesz wiele przydatnych informacji na temat typów aparatów i obiektywów Nikon tutaj.


Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF. bokeh.

Przysłona

Obiektyw ma maksymalny stały otwór przysłony F/2.8 w całym polu ogniskowej. Minimalna przysłona jest również stała w całym polu ogniskowej i wynosi F/22. Szerokokątny jasny obiektyw jest dość trudny do wykonania. Liczba listków przysłony wynosi 8 sztuk. Nie ma zwyczaju mówić o szerokokątnym bokeh. Filtr przedni ma średnicę 77 mm, średnicę często uważaną za „profesjonalną”. Nie używałem obiektywu z filtrami, więc nie mogę powiedzieć o wpływie filtrów na winietowanie.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Stosowanie

Na pełnej klatce obiektyw Tokina AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 235 AF może być używany jako ultraszerokokątny obiektyw do 20mm. Obiektyw nadaje się do fotografii krajobrazowej i fotografii reportażowej. W uprawie EGF obiektyw będzie miał rozmiar 30-52 mm i może być używany jako dobry szerokokątny. W przypadku kadrowanych aparatów APS-C Nikon DX Tokina ma odpowiednik Tokiny AT-X PRO 20-35mm 1: 2.8 235 AF - jest to bardzo wysoka jakość Tokina AT-X 124 PRO DX II 12-24mm f4 dla Nikona.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Jakość obrazu

Na poziomie 2.8 obiektyw jest nieco miękki nawet w centrum na całym polu ogniskowych. Ale przymykając przysłonę do 3.5 można uzyskać dobry, ostry obraz. W rogach ostrość spada, pojawia się winietowanie. Przy zamkniętych przysłonach obiektyw jest bardzo ostry w centrum i ostry w całym polu. Tokina AT-X PRO 20-35mm F/2.8 dobrze oddaje kontrast, nie boi się podświetlenia, ale łapie zające. Obiektyw ma oczywiście dystorsję, ale poziom dystorsji jest bardzo mały jak na tak szeroki kąt.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF. Podświetlenie i odblaski.

Osobiste doświadczenie

Tokina AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 235 AF to dobry profesjonalny obiektyw, szkoda, że ​​trochę miękko na F/2.8. Za takie pieniądze bardzo trudno znaleźć coś lepszego, np. natywny analog Nikona 20-35mm f/2.8 AF-D jest znacznie droższy. Jeśli działająca przysłona F/2.8 nie jest tak ważna, to można patrzeć w kierunku tego obiektywu.

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF

Przykładowe zdjęcie na Tokinie AT-X PRO 20-35mm F2.8 235 AF


Przykładowe zdjęcia

Wszystkie zdjęcia w tej recenzji bez obróbki, zrobione aparatem Nikon D800 w trybie JPEG L, VI. W galerii poniżej zdjęcia są zredukowane do rozmiaru 3MP i dane z EXIF.

Katalog nowoczesnych soczewek Tokina może zobacz ten link.

Komentarze do tego posta nie wymagają rejestracji. Każdy może zostawić komentarz. Wiele różnych urządzeń fotograficznych można znaleźć na AliExpress.

odkrycia

Tokina AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 235 AF to jasny szerokokątny profesjonalny obiektyw zmiennoogniskowy do aparatów pełnoklatkowych, który przyciąga dobrą jakością wykonania i dobrą jakością obrazu. W przypadku kadrowanych aparatów obiektyw nie będzie tak dobry, ponieważ cały urok szerokiego kąta zostanie utracony na kadrze.

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarzy: 60, w temacie: Recenzja Tokiny AT-X PRO 20-35mm 1:2.8 235 AF

  • Ivan

    Ciekawie było zobaczyć zdjęcia z tego obiektywu na pełnej klatce. W porównaniu z uprawą jest oczywiście znacząco inna. I oczywiście dystorsja jest już zauważalna, a winietowanie jeszcze nie jest tak zauważalne. Myślałem, że będzie gorzej.

    Ale plon ma zwykłą szerokość, ale zniekształcenie jest prawie niezauważalne. Dodam jeszcze, że gdy fotografuje się nim osoby w wieku 2,8, jego miękkość jest jeszcze wyraźniejsza niż w krajobrazach, co oczywiście nie zachęca. Tokina ma też podobny obiektyw Tokina ATX Pro 20-35/3,5-4,5, mówią o nim, że jest ostrzejszy od tego obiektywu. Ale nadal lubię ten, ponieważ stała przysłona pozwala na użycie go również do nagrywania wideo.

    • kotofiei

      Jaki rodzaj filmiku? W przypadku wideo istnieje 10-18 STM. Tak, posypane, tak, ciemne - i co z tego?

  • Zatrzasnąć

    Arkady, mój podziw! W ciągu ostatniego miesiąca nie trzeba było długo czekać na recenzje! Nie mam czasu na przemyślenie!) Dziękuję!

    • Arkady Shapoval

      Cała przyjemność po mojej stronie :)

    • Виталий

      Zgadzam się z Tobą! Człowiek pracuje jak maszyna. Czasem nie ma inspiracji, żeby coś nakręcić, a Arkady wciąż musi wszystko przemyśleć, komponować i pisać – własność prawdziwego profesjonalisty.

  • Tatiana

    Powiedz mi proszę! takie obiektywy pasują do Nikon d7000 - soligor s/m zoom + makro 28-70mm 1:3.9-4.8, smc Pentax-M 1:1.7 50mm Japan, Tokina SD 70-210 1:4-5.6 Japan, RMC Tokina obiektyw 35-70mm 1:4? Dostali to w prezencie przy okazji))) w ogóle nie pasują do 5100? Dziękuję za uwagę i za twoją stronę)))!!!!

  • pilotkiny

    A jeśli cały urok zostanie utracony w uprawie? co wtedy zrobić? alternatywny?

    • Anonim

      kupić FF prawdopodobnie)

  • Shurik

    Nie mogę znaleźć żadnych porównań Tokiny AF 20-35mm f/2.8 pro AT-x do Nikkora 20-35mm f/2.8 D. który będzie szybszy i ładniejszy? Rozumiem, że Nikon nie będzie miał oprogramowania na 2.8???

  • + 100

    W recenzji zdjęcie zostało zrobione w połączeniu z Nikonem D800. Właściwie pytanie brzmi, jak ten obiektyw zachowuje się z matrycą wielopikselową? Jaka jest jego rozdzielczość?

  • Nicholas

    Okazuje się, że skoro ma pierścień do regulacji przysłony, czy można go używać bez smutku przez przejściówkę z pełnoklatkowym aparatem canon?

    • Arkady Shapoval

      tak, możesz.

  • Znak

    Doskonałe szkło, obraz jest ostry od 3.5 testowanego. Odwzorowanie kolorów jest doskonałe. Kontrast jest przeciętny, ale łatwo korygowany w edytorach zdjęć. Długo szukałem szerokości w D700. Spośród opcji była poprawka 24mm 2.8D. Nie podobało mi się jednak bardzo mocne rozmycie rogów. Ta Tokina jest 5.6 i wyższa niż poprawka Nikona. Z minusów 2.8 nie działa, bardzo mocny efekt soft, być może przez wewnętrzne odbicia lub z oświeceniem, wymyślili, bo jest ostry. Myślę, że 20 megapikseli to dla niego maksimum. Jest ciężki. A minimalna odległość ostrzenia to 0,5 metra, a nie 0,25. Skąd to się wzięło, nie wiem. Sam zmierzyłem go taśmą mierniczą. Tam w rzeczywistości około 48 cm od obiektu do matrycy. Cena/jakość jest idealna.

    • A2000

      W pełni zgadzam się z Twoją oceną obiektywu. Jednak myślę, że miękki efekt nie jest taki zły w 2.8, jeśli wiesz, jak go używać. Dziękuję za tak obiektywną recenzję. Sam mam to szkło od czasu jego premiery (dla Pentaxa) i nigdy nie miałem powodu żałować jego zakupu /

    • Pokemon

      Tak, anglojęzyczny właściciel potwierdza Twoją opinię na temat MDF i twierdzenia Kena Rockwella, że ​​Tokina pomyliła się z liczbą, że membrana ma 9 płatków:
      „Potwierdzam, że ma 9 ostrzy (nie 8, jak pokazano w oficjalnej specyfikacji Tokiny).
      Minusem jest to, że minimalna odległość ogniskowania to około 0.45-0.5 m (to nie 0.25 m ! )”

  • Anonim

    Arkady, powiedz mi, czy zmiana Sigms 18-50 f 2.8 DC na ten ma sens? Tyle, że mamy ten na sprzedaż w naszym mieście, ale nie potrzebuję Sigmy po przejściu na FX

  • Sergei

    Staję przed wyborem między tym obiektywem a nikonem 20-35 2.8 Będzie pierwsza szerokość dla d700. Skłaniam się do pierwszej, ponieważ jest do wyboru kilka, w przeciwieństwie do nikona. Tak, a cena jest oczywiście ładniejszy w wąskich przestrzeniach z dostępnego magazynu 50mm 1.8g. a także ciemny 35-70. Zdałem sobie sprawę, że grawituję w kierunku umiarkowanie szerokiego kąta i nawet w holturach się przyda.

  • koba

    Jedna ważna kwestia: ten obiektyw ma mechanizm Hard-Stop zapewniający natychmiastowe i dokładne ustawianie ostrości do nieskończoności, co jest szczególnie ważne w przypadku obiektywów szerokokątnych. Wskazuje to również na to, że do budowy obiektywu zostały użyte bardzo mocne materiały i jest on już skalibrowany przez producenta z laboratoryjną dokładnością do nieskończoności. Daje bardzo dobry obraz, na 2,8 przy tak szerokim kącie jest to bardzo rzadko potrzebne, a nawet na tej przysłonie można uzyskać doskonałe zdjęcia, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że zwykle coś kręci się w centrum kadru z taka przysłona, a reszta strefy jest już wymagana. Konstrukcja obiektywu jest czysto profesjonalna, a cena jest dwa razy niższa niż odpowiednika Nikona (choć ten ostatni daje po prostu wspaniały obraz, znacznie lepszy od prawie wszystkich współczesnych zoomów szerokokątnych!) ...

  • Dima

    Zrobiłem ten sam test, zobaczmy wynik)

  • Anonim

    Czy możesz mi powiedzieć, jaki rodzaj kaptura możesz do niego wybrać?

  • Anonim

    HB 8 pochodzący od Nikona?

  • Anonim

    HB8 pasuje?

  • Nacięcie

    Gdzie mogę zobaczyć więcej przykładowych zdjęć, ale na nowym fotiku i canonie na pełnej klatce?

    • Pokemon

      Ewentualnie na flickr. Ale to nie jest nowy obiektyw, a pod Canonem pozostało ich przy życiu mniej niż pod Nikonem. Tk pod Nikon są wykonane pod „śrubokrętem”.

  • Alexander

    Zapomniałem napisać o HA.

  • Pokemon

    Przeczytałem wczoraj jego recenzję od Kena.
    Pisze, że apertura to faktycznie 9 listków, a dla obiektywu Coma 2.8.
    Bardzo podobają mi się stare Tokinsy z linii ATX-Pro, ale żenujące jest to, że wiele osób pisze o tym obiektywie, że nawet na f/8 jest zbyt miękki na pełnej klatce. Jego ostrość nie wystarczała nawet posiadaczom 5DMk2.

  • Vadym

    czy możesz powiedzieć coś o „Sigma AF 17-35mm f/2.8-4 EX Aspherical”? Nigdzie nie ma dobrych testów :(
    Dzięki

  • Pokemon

    Dzisiaj dostałem ten obiektyw do mocowania Nikona.
    Rodzaj miękkiego obrazu w całym kadrze.
    Z plusów - miniaturowy (to subiektywne, bo jestem przyzwyczajony do dużych obiektywów).
    Odnosi się wrażenie, że obiektyw został zaprojektowany do filmu bez uwzględnienia współczesnych wymagań.
    Istnieje wrażenie, że jest ciemniejszy niż w rzeczywistości (tj. T nie jest 2.8, ale bliższe 4, IMHO).
    Ten obiektyw nie jest zalecany do fotografowania krajobrazów w aparacie D600-D610-D750-D780-D800-D800E-D850.
    Oświecenie zaalarmowane - wydawało się, że nie istnieje. Otóż ​​zazwyczaj soczewki są odlane na żółto/zielono/różowo, ale tutaj tak nie jest.
    Obiektyw bardzo boi się podświetlenia i wszelkiego jasnego światła, które natychmiast odbija się na zdjęciu, a także utraty ostrości.
    Świecąc go przez światło czołówką LED (którą zwykle szukam grzyba na wszystkich Tokinach), złapałem zająca w oko i straciłem wzrok na kilka sekund - to już się stało z ... Helios 44M-7 i z nikim innym wcześniej.
    Obraz jest trochę mało kontrastowy (przetestuję więcej).
    Jakość wykonania jest naprawdę dobra.
    Jeśli chodzi o ostrość, widziałem rekomendacje, aby przykryć przysłonę do 10-11.
    Na D4 na f/8.0 był mydlany obraz na wszystkich ogniskowych, na f/9.0 zrobiło się lepiej, ale… pytania pozostają.

    • Alexey

      Cóż, znasz słowo „tokina glow”, które charakteryzuje wszystkie tokiny. to nie jest ani dobre, ani złe, to cecha tej optyki. ktoś to lubi. ale to, że jest mydlane w 8.0 i trzeba mocniej zacisnąć, jest już dziwne, chociaż nie trzymałem takiej szklanki w dłoniach. tam już DLA zacznie działać, jeśli tak mocno go zaciśniesz. może kopia jest uszkodzona?

      • Pokemon

        Przetestuję dalej.
        Oto recenzja, choć na uprawie:
        https://periscope.com.ua/obektivy/obektiv-tokina-x-pro-20-35mm-128-235-af
        Długo przyglądałem się 20-35 / 2.8 i dużo czytałem o tym obiektywie, we wszystkich recenzjach jest ta sama porada zarówno dla crop, jak i ff - przysłona dla krajobrazu 9-11 lub nawet 13.
        Jestem zadowolony z 28-70/2.8 i 28-80/2.8, zobaczmy jak wypada z tym obiektywem.

        • Alexey

          ale nie powiedzieli na jakiej matrycy to doradzają? limit dla upraw 18MP wynosi 7.1 obliczonych, 8.0 praktycznych, a dla 20MP FF limit wynosi 10-11, ale nie więcej. podczas gdy na uprawach z 10-12 MP możesz zacisnąć do 13 - dyfrakcja nie będzie jeszcze widoczna.

          • Pokemon

            Ponieważ obiektyw jest starszy, recenzje są w większości stare - 7-10 lat i starsze.
            Na aparatach ff pojawiły się recenzje od właścicieli D700 lub 5Dmk2.

          • Pokemon

            Oto, co pisze Ken:
            Ostrość
            Jak widać na 12MP FX Nikon D3:
            https://www.kenrockwell.com/tokina/20-35mm-f28.htm
            (oto co pisze o Tokinie 20-35/3.5-4.5: Ta Tokina też jest precyzyjna: wszystko porusza się płynnie i bez luzu. Jest dużo ostrzejsza niż Tokina 20-35mm f/2.8 AT-X PRO, która sprzedaje się za trzy razy więcej.)
            Przy 20mm
            f/11: Optymalne, ale bez nagród.
            Przy 26mm
            f/11-16: Optymalne, ale dalekie od świetnego.
            Przy 35mm
            f/11-16: Optymalnie, ale bez nagród.

            • Pokemon

              Widziałem też doniesienia, że ​​20-35/2.8 ma back focus i zaleciłem eksperymentowanie z regulacją AF, co postaram się zrobić przez weekend.

            • Alexey

              ha, tam, przy 12MP FF, piksel jest tak zhyyyyrny, że próg różnicowy będzie tam bardzo daleko (zbyt leniwy, by policzyć), jest około szesnaście dziury - wierzę. ale to nie jest szkło, ale horror. Mam Zuiko 28 2.0 już w 4.0 ma ostrość piksel po pikselu nawet na wielomegapikselowym cropie, a ostrość 5.6 na pełnej klatce nie ma dokąd pójść. nie ma sensu zaciskać go nawet do 8.0, poza zwiększeniem głębi ostrości, a tu do 16…. żuć…

              • Pokemon

                Na D4 - 16MP, czyli niewiele więcej niż na D3.
                Najbardziej uderzające jest to, że nie widziałem druzgocącej krytyki obiektywu – mimo krytyki niskiej ostrości obiektywu, wszystkim podobał się za plastyczność obrazu.
                Niesamowite w pobliżu. Obiektyw wymaga przyzwyczajenia się i zrozumienia, więc będę go męczył w weekend.
                PS> Na Fuji S5Pro zawieszenie go jest absolutnie niemożliwe ze względu na gruby filtr na matrycy. Widziałem zdjęcie w słoneczny dzień przy f/5.6 - wszystko bardzo źle.
                Hmm.

    • Pokemon

      Zapomniałem dodać - obiektyw ma niedrażniącą dystorsję na pełnej klatce.
      I kolejny taki moment – ​​na moim D4 wszystkie Tokinsy (28-70/2.8, 28-80/2.8 i ten z recenzji) wymagają korekty -0,7EV podczas fotografowania. Na tym też. W D750 nie była wymagana żadna regulacja, także w Fujah. To chyba cecha D4 z obiektywami tej firmy. W ciągu ostatnich 5 lat tylko Tokinowie domagali się takiego dostosowania. Nikkory i Sigma – maksymalnie -0,33EV

      • US6IBD

        A dlaczego tylko na Tokinach? Nigdy nie zauważyłem. Stosuję głównie punktowy pomiar ekspozycji i ZAWSZE ustawiam -0,7EV podczas fotografowania w dzień, niezależnie od obiektywu: Tokina (28-70/2,8) czy Nikkor (50/1,8D). Jest to ogólne zalecenie dotyczące fotografowania w słoneczny dzień.
        Myślę, że jeśli umieścisz matrycowy pomiar ekspozycji (na całym polu kadru), nie jest wymagana żadna regulacja.
        W trosce o zainteresowanie wypróbowałem w tej chwili 4 obiektywy: do powyższego + Jupiter 37 i Tamron AF SP 90/2,8. Teraz jest mało światła i nie zrobiłem korekty. Wszystkie zdjęcia są jednakowo wyeksponowane.
        W trybie A czas otwarcia migawki w Tamronie, Tokinie i Nikkorze był taki sam 1/30 przy ISO 1000 i przysłonie 2,8. Ale przy przysłonie 3,5 czas otwarcia migawki z Jupiterem 37 okazał się 1/50, a sam obraz jest trochę jaśniejszy. Wyjaśnienie jest proste - mam Jowisza bez filtra światła, a filtry "kradną" światło.
        Ekspozycja za pięćdziesiąt dolarów w domu wyniosła 1/320 z filtrem UV i 1/800 bez niego.
        Tak więc praktycznie nie ma różnic między różnymi obiektywami pod względem ekspozycji.
        Fotografuję z D610.

        • Pokemon

          Zwykle mam pomiar matrycowy w ustawieniach aparatu, ustawiam go na punktowy lub centralnie ważony w zależności od sytuacji. Na D4 matryca wystarczała w 90%, jest bardzo dokładna i zawsze się podoba.
          Jednak D4 nie lubi Tokiny. Zaktualizowałem firmware, zresetowałem do ustawień fabrycznych.
          Nie pomaga. Ustawiłem różne filtry UV i próbowałem też bez nich - bezskutecznie.
          Na AT-X Pro 28-70/2.8, 28-80/2.8, 20-35/2.8 zawsze trzeba ustawić -0,7EV, inaczej zdjęcie będzie prześwietlone o 0.7EV (czasami o 1EV)
          Na Nikonie D750, Fuji S3 Pro, Fuji S5 Pro dla Nikona 28-70/2.8 i 28-80/2.8 działały poprawnie. Miernik ekspozycji nie kłamał. Mam Tokinę 28-70/2.6-2.8 pod Canonem - światłomierz 1Ds_mk2, 1Ds_mk3 nie kłamie. Mierniki ekspozycji filmu EOS 50e, EOS 5, EOS 3 również działają z nim poprawnie. To najwyraźniej cecha pracy z Nikonem D4. Ale jeśli pamiętasz o tej funkcji, to ramki cieszą.

          • Pokemon

            Powyżej znajduje się zdjęcie z D4, tak jak bez przetwarzania, po prostu destylacja nef do jpg w Capture NX.
            A poniżej zdjęcie na S3Pro. Również Tokina 28-70/2.8 AT-X Pro. Właśnie wskazałem i nakręciłem, a to jest aparat jpg, jedno z pierwszych testowych zdjęć tym aparatem.

          • US6IBD

            Być może rzeczywiście jest to cecha D4 podczas pracy z Tokiną.
            W D610 nie ma problemu. Swoją drogą rano przed pójściem do pracy udało mi się zrobić dwa zdjęcia na jasnym niebie z pomiarem punktowym i matrycą. Na matrycy wszystko OK, na miejscu prześwietlenie o 0,7EV.

            • Pokemon

              Próbowałem poeksperymentować z światłomierzem na różne sposoby, wydaje się, że światłomierz D4 nie działa całkiem poprawnie z obiektywami tej marki, ponieważ przełączanie światłomierza z matrycy na punktowy nie robi różnicy w naświetleniu, co jest dziwne . Ogólnie możesz żyć.

  • Pokemon

    Nadal dręczę Tokinę 20-35 / 2.8
    Empirycznie przekonałem się, że działanie (dla mnie) zaczyna się gdzieś od f/10 na wszystkich ogniskowych, a na 20-24 mm lepiej pokryć do 11, jak zresztą w całym zakresie.
    Osłona przeciwsłoneczna jest zabawna i nie chroni przed zającami, zwłaszcza jeśli słońce jest w rogu kadru.
    Grube filtry UV nie oszczędzają, ale okazuje się trochę artystyczny obraz :)
    20mm/f/11
    Ostrość z powodu słońca w kadrze oczywiście spada, ale nie krytycznie.

    • Pokemon

      20mm f/11
      Tokina 20-35mm/f2.8
      Test jest tak prosty z balkonu, ale wizualny. Przeniesienie z nef do Capture NX-D

      • Pokemon

        24mm f / 11

        • Pokemon

          28mm f / 11

          • Pokemon

            35mm f / 11
            Aparat jak na poprzednich zdjęciach - D4

            • US6IBD

              Ten sam problem na Tokin 28-70/2,8 - nie lubi podświetlenia. Oświecony polaryzator B+W też nie oszczędza.
              O dziwo tani Nikkor 50/1.8d z najprostszym filtrem UV nawet nie zmniejsza kontrastu.

              • Rodion

                A więc ile obiektywów jest w tych zoomach, a ile w połowie obiektywu. Zające nie pojawiają się same, ich ilość nie zależy od ceny, ale od ilości powietrzno-stalowych obrzeży i od ich kształtu.

              • US6IBD

                Nie będę się spierał o liczbę obiektywów, ale należy się spodziewać, że u prof. soczewki, wysokiej jakości wielowarstwowa powłoka okularów powinna zredukować negatywny efekt podczas fotografowania pod słońce.

              • Rodion

                Wątpię, czy istnieje „Prof. oświecenie” i „nieprofesjonalne”. Będą oszczędności na zapałkach.

              • Pokemon

                Mój 35/2d też bardzo spokojnie znosił podświetlenie i słońce w rogach kadru.
                Podobna historia jak z zającami na Tokinach widziałem na Sigma EX DG Macro 24-70/2.8

              • US6IBD

                Klasyczne oświecenie działa na zasadzie interferencji - promienie odbite od powierzchni błony i od granicy błona-szkło sumują się w przeciwfazie i wzajemnie się pochłaniają. W tanich soczewkach powłoka była jednowarstwowa i miała wąski zakres spektralny. Do pokrycia całego zakresu światła widzialnego potrzebne są 3-4 warstwy antyrefleksyjne o różnej grubości - dla każdego obszaru widmowego jest oddzielna warstwa. W nowoczesnych soczewkach wykonuje się 6-8 warstw.
                W profesjonalnych soczewkach nie oszczędzają na oświeceniu!
                Istnieją inne drogi oświecenia - mikroteksturowe, polaryzacyjne i gradientowe. Ale główną metodą jest ingerencja.
                W okresie sowieckim soczewki z powłoką trójwarstwową miały w oznaczeniu indeks MS. Jupiter 37a został wyprodukowany z pojedynczą warstwą oświecenia (bez MS w oznaczeniu) oraz z warstwą trójwarstwową. Cena różniła się prawie 2 razy!

            • Ekspert

              Mydło na wszystkich ogniskowych, gorsze od wieloryba.
              Radozhiva ponownie zrecenzował przestarzały i bezużyteczny obiektyw

              • Dmitrij Kostin

                O tym, że obiektyw nie jest ostry pisano już około 10 lat temu na różnych forach fotograficznych.
                Ktoś powiedział, że niedokładne ustawienie ostrości - rzeczywiście zdarzały się momenty z ogniskowaniem przód/tył.
                Ken Rockwell pisze, że na swoim 12MP D3 ten obiektyw to: „f/11-16: Optymalny, ale bez nagród”. i że jest mniej ostry niż u konkurencji: „Nikon 20-35mm f/2.8 AF-D i Nikon 17-35mm f/2.8 AF-S”. Ale ci konkurenci są w dobrym stanie i kosztują inne pieniądze (Nikkorov 17-35 / 2.8 nadal ma psujące się silniki).
                https://www.kenrockwell.com/tokina/20-35mm-f28.htm
                Mogę powiedzieć, że rogi i krawędzie są mniej mydlane niż w Canonie 17-35 / 2.8L przy tych samych ogniskowych (przy 1Ds_mk2). To obiektywy z czasów filmowych i od Tokina trudno wymagać od Tokina ostrości.
                A potem minęło dużo czasu, nie można już znaleźć obiektywów z tamtych czasów w idealnym stanie. Próbowałem 2 takich Tokinów. Odpowiada mi, że obiektyw nie cierpi na kryminalną dystorsję, nie żółknie jak Sigma Zoom 15-30 mm DF 3.5-4.5 DG EX (który też miałem). Ta Tokina jest „lżejsza” niż Sigma 15-30. Miałem Nikona Nikkora 17-35 / 2.8D (ten z eleganckim skórzanym bagażnikiem obitym od wewnątrz aksamitem). To świetny obiektyw. Ale jest zauważalnie większy, 200 gram cięższy i… też nie daje ostrości jak brzytwa. Instancje 17-35 / 2.8D z żywymi silnikami kosztują teraz ponad 40 tysięcy rubli. Ale silnik nadal będzie gwizdał - to kwestia czasu.

              • B.R.P.

                Najważniejsze nie jest to. Najważniejsze, że wydali werdykt.

              • zwycięzca

                Tak, nie mówiąc, czym jest mydło, może z wyjątkiem tych otwartych. Cóż, to zrozumiałe, stary, niedrogi shirik, czego jeszcze można się po nim spodziewać? Ale prawie zawsze możesz się ukryć, prawda?

                Są tu inne problemy, bardziej zauważalne - dużo zajęcy i znaczny spadek kontrastu, a mianowicie osobiście nie martwię się o „mydło” w tym modelu, najważniejsze jest to, że przed obiektywem znajduje się obraz .

  • Dmitrij Kostin

    Udało mi się zdobyć kolejny egzemplarz tego obiektywu.
    Okazało się, że jest trochę ostrzejszy, trochę bardziej kontrastowy i trochę bardziej tolerancyjny na słońce od krawędzi kadru.
    Wydawał mi się trochę bardziej skupiony.
    Porównanie w parach.
    Moim zdaniem ten obiektyw nie nadaje się do aparatów 24-25MP ff, IMHO nie rozwiąże matrycy.
    Kontrowersyjna jest osłona na obiektywie – nie chroni przed niczym.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2012/10/obzor-tokina-at-x-pro-20-35-mm/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2012/10/obzor-tokina-at-x-pro-20-35-mm/