Przegląd Nikon D50

Od bardzo dawna jestem proszony o zrecenzowanie Nikona D50. Za nadany korpus aparatu Nikon D50 wielkie podziękowania dla Denisa K.

Przegląd korpusu Nikon D50

Przegląd korpusu Nikon D50

Nikon D50 to bardzo stary aparat, został wydany na początku 2005 roku. Aparat z tej recenzji ma już ponad 8 lat, co jak na standardy technologii cyfrowej to cała epoka. Nikon D50 - bardzo ciekawy historyczny kamień milowy w budowie aparatów - to pierwszy i ostatni Aparat amatorski firmy Nikon (w przeciwieństwie do zaawansowanych aparatów amatorskich) z dodatkowym wyświetlaczem monochromatycznym i silnikiem ostrości. W przyszłości cała gama aparatów amatorskich, począwszy od następcy Nikona D50 - Nikon D40 i zakończenie Nikon D5200, pozbawiony monochromatycznego wyświetlacza i silnika ostrości. Byłoby bardzo dobrze, gdyby Nikon D40 usunięto tylko wyświetlacz, ale silnik ostrości pozostawiono, wtedy młodsza linia aparatów Nikon byłaby w pełni kompatybilna ze wszystkimi obiektywami z autofokusem.

Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50. Cień BB

Cienie w lesie. Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50. balans bieli 'Cień'

Jeśli zapytasz, dlaczego Nikon D50 nie jest? zaawansowany aparat amatorski, wtedy wszystko jest tutaj proste - kamera jest uszczuplona w swojej funkcjonalności. Przede wszystkim w Nikonie D50 brakuje dodatkowego selektora – krążka pod palcem wskazującym, który odpowiada za sterowanie przysłoną. Ponadto Nikon D50 nie ma przycisków podglądu głębi ostrości i przycisku FN, nie ma monochromatycznego podświetlenia wyświetlacza i osłony ochronnej na główny wyświetlacz. Oczywiście Nikon D50 nie ma bardzo przydatnych trybów lampy błyskowej – zdalny zewnętrzne sterowanie lampą błyskową i reżim szybka synchronizacja. Ogólnie rzecz biorąc, Nikon D50 jest czymś pomiędzy Nikon D70 и Nikon D40.

Przykładowe zdjęcie na D50

Przykładowe zdjęcie na D50

Nikon D50 używa ISO od 200 do 1600. Nikon D50 może używać automatyczna funkcja ISO, w menu aparatu nie można ustawić maksymalnej wartości czułości ISO dla tej funkcji, a najbardziej krótka ekspozycjaktóre można ustawić w menu Automatyczne ISO to tylko 1/125 sekundy. Można ustawić ręcznie tylko 4 ustawienia ISO: 200, 400, 800, 1600. Stary Nikon D50 nie pokazuje najlepszych wyników przy wysokich wartościach ISO. Dodam od siebie - bardzo źle, że w aparatach Nikon D50 i Nikon D40kto nie może korzystać z minimalnego ustawienia ISO 100 fragment czas otwarcia migawki 1/4000 sekundy. Z powodu tego drobiazgu praca z jasnymi obiektywami przy dobrym świetle nie zawsze jest wygodna. Ale minimum fragment synchronizacja błysku to 1/500s - to bardzo dobra cecha aparatów Nikon D50, D40, D70, D70.

Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Dzikie winogrona. Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Nikon D50 korzysta z matrycy 6 MP, która umożliwia robienie zdjęć w rozmiarze do 3008*2000 pikseli. 'Duży„Piksele ze starych aparatów Nikon” pierwsza generacja mają swój niepowtarzalny urok. Ogólnie rzecz biorąc, na podstawie matrycy zainstalowanej w Nikonie D50, Nikon wypuścił kilka aparatów: Nikon D70, D70, D40 i D50. Warto zauważyć, że programowa implementacja obrazowania na tych kamerach jest inna, ponieważ kamery mogą dawać nieco inne obrazy, nawet przy identycznych ustawieniach w menu. Ale, jak pokazuje moja praktyka, jakość obrazu z tych kamer jest prawie taka sama. Teraz aparaty z tej piątki można znaleźć w użyciu. za bardzo skromną cenę. Nikon D100 chociaż ma ten sam 6MP, wykorzystuje nieco inny czujnik do tworzenia obrazu (szczegóły w recenzji) Nikon D100).

Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Pod przykryciem. Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Nikon D50 i Nikon D40 - Najwolniejsze CZK firmy Nikon, mogą strzelać z maksymalną szybkością 2.5 klatki na sekundę. Ta prędkość nigdy nie była dla mnie problemem. I tu bufor ramki aparat jest mały:

  • 4 zdjęcia w formacie RAW z wyłączoną redukcją szumów przy długim czasie otwarcia migawki
  • 3 zdjęcia RAW z włączoną redukcją szumów przy długim czasie otwarcia migawki
  • 9 zdjęć JPEG z wyłączoną redukcją szumów przy długim czasie otwarcia migawki
  • 7 Obraz JPEG z włączoną redukcją szumów przy długim czasie otwarcia migawki
  • 4 zdjęcia RAW+JPEG z wyłączoną redukcją szumów migawki
  • 3 zdjęcia RAW+JPEG z włączoną redukcją szumów przy długim czasie otwarcia migawki
  • 49 klatek w formacie JPEG Podstawowe S
  • w trybie demo (bez karty pamięci) zawsze umieszczanych jest 40 zdjęć, co jest typowe dla wielu aparatów Nikon (czy to nie dziwne?).

bufor ramki Nikon D50 prawie nie różni się od modeli D70, D70, D100, D40. W rezultacie Nikon D50 ma prawie najniższy wydajność wśród wszystkich CZK firmy Nikon.

Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50. Pająk w sieci.

Nikon D50 jako pierwszy wyposażono w 420-pikselowy czujnik RGB do pomiaru ekspozycja. Ten sam czujnik został następnie zainstalowany w ogromnej liczbie aparatów Nikon. Listę można znaleźć w dziale o metody pomiaru ekspozycji dla aparatów Nikon. Amatorski Nikon D50 nie może pracować w trybach półautomatycznych ze starym bez chipa (podręcznik) optyka, tylko w trybie „M”. System ogniskowania jest taki sam jak Nikon D70, D70, D100, zbudowany na bazie modułu Multikamera 900. 5-punktowy system ostrości Nikon D50 jest znacznie wygodniejszy niż 3-punktowy Nikon D40, D60 и D40x.

Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Jesień to nie tylko śluby :) Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Ważne uwagi dotyczące aparatu Nikon D50:

  1. Nikon D50 może korzystać z baterii od Nikon D100, D70, D70, D80, D90, D200, D700, D300, D300, ale nie odwrotnie.
  2. Aparat nie posiada funkcji poprawy obrazu, takich jak A-Dlighting, kontrola aberracji, kontrola dystorsji, kontrola winietowania, HDR itp. Jest to problem dla osób fotografujących w formacie JPEG. Oczywiście w tak starym aparacie nie ma nagrywania wideo. Piszę o kręceniu wideo, bo teraz wiele osób jest przekonanych, że jeśli masz w rękach lustrzankę, to powinna ona nie tylko kręcić wideo, ale przynajmniej grać na gitarze i pobierać filmy :)
  3. Centralny joystick aparatu nie ma centralnego przycisku „OK”. Tę samą niedogodność obserwuje się w Nikon D80, D70, D70.
  4. Aby przełączać się między AF-S, AF-A и AF-C musisz grzebać w menu.
  5. Aparat nie może fotografować w trybie RAW+JPEG Fine, tylko RAW+JPEG Basic. Nikon D40, D70 ma ten sam ból, D70.
  6. w odróżnieniu Nikon D100, D70, D70s, Nikon D50 ma menu w języku rosyjskim.
  7. Obsługa Nikon D50 tylko karty SD do 2GB (SD 1.0). Aby napisać tę recenzję musiałem kupić kartę 2 GB :(
  8. Aparat posiada funkcję nawiasy ekspozycja.
  9. Pliki RAW nie mają ustawień kompresji i obsługują tylko 12-bitowa głębia kolorów, podczas gdy RAW jest przechowywany w postaci skompresowanej.
  10. Kamerą można sterować zdalnie za pomocą prostego pilota Nikona ML-L3.
  11. Możesz spotkać Nikona D50 w srebrnym etui.
  12. W trybie ostrości AF-C aparat działa w trybie priorytetu ostrości, a zdjęcie można zrobić w dowolnym momencie tylko w trybie ręcznego ustawiania ostrości.
  13. Nikon D50 wykorzystuje 2-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 130.000 70 pikseli, taki sam jak Nikon DXNUMXs. Wyświetlacz jest naprawdę mały i nie nadaje się do oglądania materiału filmowego.
  14. Aparat z tej recenzji jest produkowany w Tajlandii. Montaż jest dobry. Kamery pierwszej generacji działają bardzo długo, a czasem nawetniezniszczalny".
Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Odwzorowanie kolorów. Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Przykładowe zdjęcia

Przykładowe zdjęcia na Nikonie D50

Przykładowe zdjęcia na Nikonie D50

Przykładowe zdjęcia na Nikonie D50

Przykładowe zdjęcia na Nikonie D50

Przykładowe zdjęcia na Nikonie D50

Przykładowe zdjęcia na Nikonie D50

Możesz pobrać oryginalne zdjęcia ten link.

Więcej przykładowych zdjęć Nikona D50 można znaleźć w przeglądzie obiektywów:

Osobiste doświadczenie

Aparat często popełnia poważne błędy z balansem bieli. Kiedy szukałem prostego aparatu podróżnego, którego nie mam nic przeciwko używaniu w każdych warunkach, zdecydowałem się na Nikona D40 ze względu na jego niewielką wagę, „normalny” wyświetlacz i obsługę kart pamięci SDHC. Jedna 32 GB SDHC z Nikonem D40 wystarczyła mi na ponad 2 tygodnie podróży. Ale Nikon D50 nie obsługuje pojemnych kart pamięci, ma mały wyświetlacz i większą wagę niż Nikon D40. Mimo to Nikon D50 to bardzo ładny aparat. Teraz można go kupić za jedyne 150-200 USD, a za kolejne 100 USD. Brać Nikon 50mm f / 1.8D AF Nikkor i strzelaj dla zabawy. Ze względu na to, że stare aparaty, takie jak Nikon D50, mają bardzo słabą funkcjonalność i kilka różnych „oszałamiających ustawień” nieodłącznych od nowoczesnych CZK, korzystanie z takich aparatów jest bardzo interesujące. Podczas fotografowania zwracasz większą uwagę na sam obraz niż na ustawienia aparatu.

Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

W lesie. Przykładowe zdjęcie na Nikonie D50

Ceny nowoczesnych aparatów Nikon w popularnych sklepach mogą zobacz ten link.

Wnioski:

W dzisiejszych czasach Nikon D50 to przestarzały aparat o bardzo kiepskiej funkcjonalności. Aparat zwraca na siebie uwagę silnik ostrości oraz obecność dodatkowego wyświetlacza z szybkim ustawieniem niektórych parametrów. Poważną wadą jest mały wyświetlacz i niewielki zakres czułości ISO. Cóż, od starego Nikona D50 nie trzeba wymagać więcej. W każdym razie nawet z Nikonem D50 można uzyskać świetne zdjęcia, ponieważ najważniejsze jest chcieć robić zdjęcia. Polecam zajrzeć na stronę. zalecenia dotyczące wyboru amatorskiego aparatu Nikon.

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarze: 217, na temat: Recenzja Nikona D50

  • Andrew

    Sprzedam Nikon D50 w komplecie z obiektywem Nikon AF Nikkor 28-80mm F 3.3 - 5.6 G (MK III), ładowarką i 2 akumulatorami. Przebieg 24 tyś ramek. Cena: 2000 UAH za komplet. Telefon 0681306220. Ukraina.

    • Witalij

      Sprzedany? Nieład.

      • Karina

        Posiadam aparat taki sam sprzedaję proszę dzwonić 0501576009

  • Alexander

    Moja pierwsza lustrzanka cyfrowa, kupiona jak tylko wyszła. Nadal go używam, ma już 13 lat, działa idealnie. Właśnie z powyższym poltiynikiem. Daje bardzo ostry i charakterystyczny tylko dla tych urządzeń obraz. W podróży jakość jest doskonała, a urządzenie nie szkoda, w przeciwieństwie do mojego Canona 7D. Dopuszczalna jest również waga - 750g przy połowie długości 1.8D

  • Sergei

    Dzięki Arkademu. Mam ONA - słodką. I wszystko poprawnie opisałeś. Mam pytanie: który obiektyw jest dla niej lepszy 18-140, 18-200? „Native” czy Sigma?

    • Arkady Shapoval

      Zrobią to obaj, natywni lub nierodowici - kwestia gustu. lubię Sigmę 18-250

  • Sergei

    Dzięki Arkady, przyjrzę się bliżej twojej radzie.

  • Andrew

    Istnieje wybór pomiędzy d50 i d70s.
    Miałem już d50 (przesłona zgasła, sprzedałem ją na części).
    A teraz zastanawiam się nad kupnem d70s bo pentapryzm będzie lepszy niż pentamirror, jest podświetlenie wyświetlacza (okazało się to bardzo ważna sprawa) i dwa koła, na d80 już nie patrzę bo tam obraz jest gorszy (zbyt głośny i nie tak ostry jak przy 6 mp i interpoluję, że mogę to zrobić sam...).
    Patrzę na różne strony w celu porównania aparatów i jedna chwila bardzo mnie martwi, a mianowicie: Głębia kolorów 20.9 vs 20.4 , Zakres dynamiczny 10.8 vs 10.3 , Low Light ISO 560 vs 529 na korzyść d50.
    Pytanie brzmi - robię tylko równe zdjęcia i wyciskam cały sok z aparatu pod kątem zdjęcia, czy zobaczę utratę jakości? a raczej tak - jak silny będzie ubytek jakości i hałasu? (na d50 strzelałem bardzo często przy 800 iso i byłem bardzo zadowolony ze zdjęcia)

    • Sergei

      Mam oba i 50 i 70. Zdecydowanie nie mogę powiedzieć, który jest lepszy, lubię oba. Jeśli przekręcisz równe, to weź d70, jest zauważalnie bardziej zaawansowany i obraz jest trochę inny na lepsze, wydaje mi się, że jest równy. I więcej ustawień. Menu jest w języku angielskim w d70, ale łatwo to rozgryźć. Ekspozycja 8000 to. Przyczepność d70 jest lepsza. d70 jest szybszy.

    • Sergei

      Nie zauważyłem różnicy w ovi między nimi, mniej więcej taka sama. Drugie koło jest wygodne. Na zdjęciu nie zobaczysz żadnej utraty jakości. Nie wiem co tam jest według testów, ale obraz z d70 jest bogatszy, skinton trochę lepszy - d50 czerwienieje bardziej.

      • Sergiy

        Wszystko odbywa się za pomocą programu Capture NX2; balans bieli można łatwo regulować i nie tylko

  • Eugene

    O kartach do 2GB. na d70, przed aktualizacją oprogramowania, widziałem karty do 2 GB, potem stało się normalne. Prawdopodobnie na d50 też

    • Arkady Shapoval

      d70 początkowo wie jak pracować z kartami większymi niż 4GB, tak nie będzie działać z d50, ma inny format karty pamięci

      • Denis

        Nadal mam sprawny aparat D50 z obiektywem 18-105 i obiektywem portretowym 50 1,8D i czasami nim fotografuję. Tak więc w 2000 roku kupiłem dla niej 2 karty SD 4 GB, a mianowicie SD, a nie SDHC. Większe karty to tylko SDHC, które nie są obsługiwane w D50.

      • Виталий

        Witaj Arkady! Chcę sobie kupić 6-megapikselowy cud! Chcę tylko))
        Waszym zdaniem d50 czy d70s?

        • Arkady Shapoval

          D40 (jeśli masz optykę AF), d70s (jeśli masz optykę śrubokrętową)

          • Виталий

            Dziękuję bardzo!

  • Sergei

    Odwzorowanie kolorów urządzenia jest bardzo dziwne. To znaczy niezbyt dokładne. Cieniowanie kolorów jest okropne. To nawet nie jest złe auto bb, chociaż też w nim jest. Jest tam jakiś rodzaj dzikiego profilu kolorów. Zielony kolor pędzi na wszystko - to ościeżnica auto bb, niebieski kanał jest przesycony - ościeżnica profilu. Jedyne, co możesz zrobić, to zapomnieć o jpegu i strzelać tylko w równym stopniu. Jednocześnie poza konwerterem natywnym nic nie radzę - w natywnym szybko naprawisz bb i ościeżnice kanałem niebieskim, a w adobe kamera jest równa - tylko czas do zabicia - wynik jest wielokrotnie gorzej. Mniej lub bardziej wierne kolory uzyskuje się stosując „standardowy” profil w NX i przesuwając barwę w prawo o +3° oraz zwiększając jasność niebieskiego przy jednoczesnym zmniejszeniu jego nasycenia.
    To wszystko.

    • Anonim

      Sergey, wydaje się, że istnieje coś takiego jak tryb kolorów i, ii, iii.
      Domyślnie iii jest aktywny, z silnym nierównowagą kolorów i podkręconym nasyceniem.
      Przełącz na tryb i, kolor będzie lepszy.
      Tryb ii to adobe rgb, coś pomiędzy i i ii.

      • Sergei

        Tak, znam wszystkie te tryby. Zawsze strzelam w Rav z powodu nieodpowiedniego auto BB. Potem wszystko ustawiłem w NX. Ale to nadal nie daje takiego rezultatu, jaki bym chciał. Kolor aparatu jest specyficzny, cokolwiek można powiedzieć. Moje. Dla amatora. Niebieski jest przesycony, czerwony często pomarańczowy, zielony tylko ciepły - szmaragdowo zimny - duży problem. Tak, co mówi - autor podał przykłady. Piękne, ale nie naturalne odwzorowanie kolorów. Dla porównania można zobaczyć zdjęcia kenona 20 d i 350 d. Niebo i ziemia pod względem wierności kolorów.
        Kiedy wziąłem kolor w ogóle się nie zastanawiałem. Tyle, że wcześniej była mydelniczka Kenon i 700 - takie g, że kenon był obrzydzony. Cóż, wziąłem d 50. Na początku, kiedy poczułem różnicę z mydelniczką, byłem zszokowany jakością zdjęcia. W Photoshopie kruki skręcały się i pluły. Ale stopniowo zacząłem zauważać, że kolory wcale nie były naturalne, a uzyskanie naturalnych jest znacznie trudniejsze niż robienie kolorowanek. No cóż, kiedy zacząłem się tym zajmować, zdałem sobie sprawę, że dla naturalnego koloru to nie dla Nikona, ale dla Kenona było to konieczne, mimo że mydelniczka od Kenona była gówniana.. W ogóle widziałem jepega z aparat Kenon 350, 30d - tam dokładnie taki kolor - zdjęcie jak żywe. A Nikon D 50 to aparat klasy podstawowej - jak dla dzieci, które kochają wszystko, co jasne i nasycone.

        • Anonim

          Siergiej, masz rację, ale „guru” lokalnego wycieku będą cię teraz trollować. Różni darczyńcy i inni publiczność udowodnią ci, że wszyscy równi wszystkich marek są tacy sami, a uzyskanie pożądanego koloru od równych jest jak dwa palce na asfalcie))
          A jeśli to nie zadziała, to nie wiesz, jak to przetworzyć. ))))
          Ale poważnie, wyraziłeś oczywiste fakty i powody, dla których opuściłeś Nikona dla tych, którzy szukają dobrego koloru, a nie kolorowania.

          • Arkady Shapoval

            Jest mało prawdopodobne, aby ktokolwiek na poważnie wybrał równy z d50 :) przy 6mp w dzisiejszych czasach. Tak, i uważa się, że w czasach ssd kolor Nikona był normalny, ale pogorszył się wraz z pojawieniem się kmos. Ale oczywiście nie da się ukryć „pięknego” koloru przed konkurencją w dowolnym miejscu, a czas i rynek postawił wszystko na swoim miejscu.

            • Anonim

              Przypominam sobie z horrorem taniec z tamburynem, kiedy próbowałem wyciągnąć normalny kolor z d7000 i d800. Iterowanie nad programistami, praca z krzywymi itp.
              A jak łatwo uzyskać świetny kolor na kenonie, dwa kliknięcia.
              Tak af jest gorzej specyfikacje na buiague są gorsze gorszy montaż. Ale kolor obejmuje wszystko.
              Ogólnie rzecz biorąc, czego każdy potrzebuje.

            • Walery A.

              Sergey mówi: „D 50 to aparat klasy podstawowej – jak dla dzieci, które kochają wszystko, co jasne i nasycone”. Czy d200 jest również dla dzieci? I kolor jest podobny. Tak, kolor nie jest prawdziwy - prawdopodobnie wymyślony przez ówczesnych inżynierów dla piękna, a to piękno, IMHO, często istnieje w sprzyjającym świetle. Specjalnie dla tzw. skóra. KMO firmy Nikon starają się przekazać kolory takimi, jakimi są, a nawet jeśli to się uda, nie jesteś entuzjastycznie nastawiony. W przeciwieństwie do ssd, powtarzam. Niestety nie znam się na kanonie.

              • Anonim

                D200 produkuje również dzikie kolory.
                Jeśli porównasz np. d5100 i d200, to kmos na pewno będzie piękniejsze.
                Zamieściłem tutaj pary i albumy na fuji ghee i d5100, więc większość wybrała d5100 ze względu na gładkie odcienie i piękny kolor, szczerze wierząc, że jest to osławione ghee! )))
                IMHO, ślepe testowanie jest najbardziej obiektywnym kryterium.

              • Walery A.

                Myślę, że pojęcie „pięknego koloru” jest bardzo subiektywne. Zamieściłem też tutaj pary d50, d200 vs d5100 z wyraźnym ubytkiem w palecie i nasyceniem tego ostatniego, przeciwnicy rozróżniali ssd i kmos, założyli, że d5100 miał źle dobraną kulkę itp., ale ustawienia były takie same - auto BB, obraz neutralny.

              • Anonim

                Valery, twój test po prostu potwierdził oczywisty fakt, że Nikon ma złe profile na kmos.
                W przypadku testu kmos vs ccd należy ustawić ten sam bb z uchwytami, wyrównać kolor równy. A potem zdziwisz się, że kmos jest co najmniej tak samo dobre, a często lepsze.
                Kenon stworzył doskonałe profile dla kmos, a wśród kenonistów holivar ccd vs cmos nikomu nie przychodzi do głowy.
                A najbardziej wierne kolorystycznie aparaty znajdują się właśnie na kmos.
                W przeciwieństwie do ##beautiful color## koncepcja dokładnego koloru jest obiektywna i łatwa do zmierzenia.

          • Sergei

            „D 200 jest również dla dzieci?”
            Nie chciałem nikogo urazić. Myślę tylko, że d 50, w przeciwieństwie do podobnego kenona 350 d, ogranicza rozwój fotografa-amatora. Ponieważ nawet jeśli kupisz ciekawszą optykę, z czasem wyrośniesz z okresu, w którym zmęczysz się dekorowaniem gumowych wąwozów d 50, jak w dzieciństwie, i chcesz poważnego „dorosłego” koloru - to nie zadziała z Nikonem d 50. A jaki jest wynik? I w końcu musisz sprzedać wszystko za pół ceny i przerzucić się na inny system. Ale wręcz przeciwnie - tyle, ile chcesz! Jeśli początkowo aparat daje normalny naturalny kolor, dekorowanie według życzenia później nie stanowi problemu!

    • Sergiy

      Pożycz od NEF i wszystko będzie dobrze, wszystko da się naprawić

  • Sergei

    Swoją drogą widzę na zdjęciu dużo tematów na temat nowoczesnych aparatów Kenon i widzę tam tak okropny kolor, że nawet nie wierzę, że to od Kenona. Ale pamiętam, że jak miałem do czynienia z kolorem na moim d 50, a alternatywami do niego w tamtym czasie były kenon 350 (używany) i kenon 400 d, widziałem z nich dużo zdjęć w necie i dostałem opinię że kenon z kolorem jest znacznie lepszy pod względem natury. Więc nie rozumiem, czy to teraz na zdjęciu ludzie psują zdjęcie swoją obróbką, czy też stare kanony były naprawdę dużo lepsze w kolorze niż obecne? Czy ktoś miał okazję porównać w tej kwestii?

    • Arkady Shapoval

      Canon Kenon jest inny, jest wiele modeli, wiele linii, wiele generacji aparatów. Musimy porozmawiać o konkretach. To samo dotyczy reszty.

    • Anonim

      Nie mylisz się, najdokładniejsze kamery w kolorze to 5d 2 i 1ds 3.
      Już w 5d 3 i 6d kenon zmniejszył grubość filtrów kolorów, ponieważ pojawiła się prośba o optymalizację przy wysokim ISO.
      Mark 4 to inna historia.
      Nowe r , rp nie jest już kolorem kanonu, tam wszystko jest smutne.
      Ale Sony a7 iii znacznie poprawił kolor, jest teraz w sprzedaży lepiej niż wszystkie te zrobione bez Kenikon Vieste.

      • Arkady Shapoval

        Sony a7 iii bardzo dobrze wyważony aparat

      • koba

        zgadzam się całkowicie! Do tej pory nie miałem znajomego, żeby przetestować 1Ds3, o co poprosił Arkady. Próbowałem wielu aparatów i rzeczywiście 1Ds3 daje najlepszy kolor, ponadto daje pliki czystsze niż inne (5d2 jest daleko w tyle, ale też dobry aparat za tani), przejścia bez artefaktów do ISO 3200, a do 1600 możesz swobodnie pracować. A jak aparat jest zrobiony tak jak powinien i jak najwygodniej leży w dłoni, a autofokus działa tam bardzo szybko i dokładnie. Sam mam Nikona D3s, świetnie też radzi sobie z kolorem, a przy wysokich ISO i pod względem szumu niewiele jest z nim do porównania, nie jak 1Ds3, ale wysokie ISO nie są często wymagane i tak, zadanie fotografa nie jest fotografowanie na wysokim ISO, a wręcz przeciwnie, zawsze staraj się fotografować na najniższych możliwych wartościach, więc osobiście chętnie kupiłbym go jako drugi aparat lub drugi system, a raczej główny system, a Nikon D3s by używał w oczywiście trudnych warunkach zdjęciowych. To moja osobista obserwacja, mając też 5D3, co mi się nie podobało z powodu okropnego prążkowania na wszystkich ISO (tam kolor jest normalny, lepszy niż z wielu innych aparatów, ale prążkowanie!!!), zwłaszcza gdy próbowałem taniego 6d , co pod względem jakości zdjęć i szumów przy wysokich ISO, a także niskiego poziomu bandingu (ale nie pozbawionego głębokiego przetwarzania plików) cięcie powyżej 5d. Ale żywe i bardzo zbalansowane pliki z 1ds3 są dużo warte, myślę, że z optyką o wysokim mikrokontraście (możliwość transmisji maksymalnej ilości gradacji jednego lub podobnych kolorów), jak Zeiss czy wysokiej klasy obiektywy Canon, Voigtlander, Tanron (nie Sigma !!!) da maksymalną jakość fotografii czarno-białej.

  • Sergei

    Np. dwa modele: kenon 350 i kenon 200 d. Ten ostatni wydaje mi się bardzo gorszy w mojej subiektywnej ocenie w stosunku do pierwszego w kolorze. Z przykładów na zdjęciu odn. Co zauważyłeś i co przykuło twoją uwagę. Zdjęcia z 200 d różnią się nienormalnym kolorem nieba w ciągu dnia. Wychodzi jakiś fiolet, wtedy kolor chmur nie jest śnieżnobiały, ale jakiś żółtawy. Z pozornie normalnym bb. To było niepokojące. Ale nie rozumiem - to ościeżnica aparatu lub osób, które publikują zdjęcia. Tyle, że zwykle staje się mniej lub bardziej zrozumiałe, gdy jedna osoba ma takie zdjęcia, ale wiele osób dostaje takie kolory.

    • Arkady Shapoval

      starsze aparaty, takie jak 350d, mają bardziej „gładką” chromatyczność, same w sobie nie powodują nasycenia obrazu, co może sprawić, że będzie wyglądał „poprawnie i ładnie”, mała długość również przyczynia się do tworzenia ogólnej tonacji kolorów na zdjęciu.
      Nowe aparaty próbują „wycisnąć” maksimum z koloru i DD, a jednocześnie nie przesadzać. W zależności od profilu ktoś radzi sobie lepiej, ktoś gorzej. Jak dla mnie 200d daje „zbyt przezroczysty” tam, gdzie nie jest potrzebny i „zbyt jasny” tam, gdzie nie powinien. W rezultacie, jeśli 200d nie trafi z kolorem, będzie zauważalnie silniejszy niż w przypadku braku 350d. Coś takiego. A to tylko część długiego dzieła o kolorze tych aparatów.

      • Anonim

        W starszych aparatach optymalizacja na światło dzienne, w nowych na wysokie ISO.

  • Sergei

    I też przypomniałem sobie coś o d 50 ..
    Na jednej znanej stronie osoba zajmowała się również kolorem tego aparatu. Uderzyło go nieprawidłowe przeniesienie czerni na materiały syntetyczne (tkanina). Fioletowy zamiast czarnego. Po długich dyskusjach i eksperymentach okazało się, że kamera ma przed matrycą bardzo cienki filtr podczerwieni. Dlatego niektóre obiekty, które silnie odbijają światło podczerwone, mogą pojawić się na zdjęciu ze zniekształconym kolorem. To było przyczyną fioletowego koloru tkaniny, który naszym oczom ukazuje się jako czarny.
    Ale ten fakt jest dość dobrze znany - słaby filtr IR dla d 50. Generalnie kontynuowaliśmy dochodzenie dalej. Stało się jeszcze ciekawsze. Okazuje się, że ktoś zauważył, że w zdjęciach testowych z d 50 i 350 d (autor tematu zamieścił obie opcje) z przekrzywionym kolorem czarnej tkaniny na zdjęciu z d 50, inne rzeczy są równe, czas otwarcia migawki jest dłuższy o zatrzymanie na d 50. Oznacza to, że jeśli ustawisz ISO 800 w obu aparatach i zrobisz tę samą scenę, d 50 będzie miał taką samą ekspozycję, ale z dłuższym czasem otwarcia migawki. A to oznacza, że ​​w rzeczywistości, aby uzyskać taką samą ekspozycję sceny, jak w przypadku 350 d, na Nikonie d 50, jeśli wybierzesz te same ustawienia przysłony i czasu otwarcia migawki, obraz okaże się ciemniejszy, i żeby wszystko było takie samo jak w kenonie 350 trzeba podnieść ISO o jeden przystanek. Te długie dyskusje doprowadziły do ​​wniosku, że coś jest nie tak z szumem na d 50, ponieważ inżynierowie dokonali takiego zwodu z naświetleniem. Rzeczywiście, konkurent z większą matrycą (kenon miał 8 megapikseli) miał mniej szumów niż d50 z zaledwie 6 grubymi megapikselami. Aby to ukryć, sprytni inżynierowie Nikona nie tylko sprytnie podeszli do exp, ale także włożyli cieńszy filtr podczerwieni, aby móc bardziej naciskać na hałas przy wysokim ISO. Jeśli ułożyliby zwykłą grubość, byłoby mydło. I tak cienki filtr – silniejsza redukcja szumów – akceptowalna ostrość.
    Cóż, krzywa bb jest prawdopodobnie dlatego, że słaby filtr podczerwieni przed matrycą psuje odwzorowanie kolorów na wielu obiektach, przesuwając je do fioletowego odcienia. I widać, że bb auto w nikonie d 50 bardzo często zmienia kolor na zielony. Zielony jest przeciwieństwem fioletu.
    Otóż ​​to.

    • Pokemon

      Zniekształcenia kolorów w budżetowych aparatach Nikon z BB Auto mają swój cel.
      Użytkownik budżetowych aparatów fotograficznych często fotografuje w formacie jpg iz reguły jest niewymagający.
      Potrzebuje tylko „jasnych” zdjęć.
      Po przeczytaniu wywiadu z jednym z inżynierów Nikona, w którym wspomniał o różnej dokładności dopasowania kolorów w zależności od ceny i przeznaczenia aparatu, wszystko stało się jasne.
      W starszych aparatach delta zniekształceń odcienia jest minimalna.
      Na młodszych obraz jest „jasny” i być może przesycony ...

      • Anonim

        W starszych modelach dokładnie te same problemy.
        Na przykład delta d750 sięga 25% !!!
        O jakim kolorze mówisz?
        Nasycenie jest o 11% wyższe niż normalnie.
        Jak rozumiesz minimalne zniekształcenie delta, 25% - czy to dużo, czy minimum? ))))))

        • Pokemon

          D750 nie jest starszym aparatem, ale FF dla biednych/ekonomicznych.
          D810 / D850 mają inny korpus i inny zasób.
          Mowa o aparatach z serii D4/D4s itd. itd. O kamerach z segmentu PRO.

          • Pokemon

            D4/D4 są inaczej skonfigurowane, a dokładniej odwzorowanie kolorów.
            Już o tym pisałem.
            Nasycenie należy uwzględnić we wszystkich odcieniach. Tak, D750 ma załamania w niektórych odcieniach.
            Jednak nie mówię o niej teraz.

            • Anonim

              D750 leży na wszystkich deltach, ma niedopasowanie kolorów 17.3%, 24.7%, 25.3%.
              Nie ma sensu szukać tam dokładnych kolorów, cokolwiek można by powiedzieć w edytorze.
              D4s jest lepszy, ale nie globalnie, jest na poziomie d600 z odchyleniami delta 9% -12.5%.
              Tych. flagowiec nie jest absolutnie lepszy niż tani d600 w kolorze.
              W 17% posiada delty w kolorze popielicy a7 mk3.

              • Pokemon

                W takim razie który aparat ma najdokładniejsze odwzorowanie kolorów?

              • nashua

                Kamera D4 do raportowania. Kolor jest tam drugorzędny. Główna szybkostrzelność i wysoka czułość, przy umiarkowanym hałasie. No oczywiście niezawodność i bezpieczeństwo.
                Jeśli jesteś w kolorze, skup się na D800E, 810 i nie tylko

              • Pokemon

                Dziękuję, mam pomysł na kolor D800E i D810.
                W D4 i D3s standardowy profil kolorów jest ustawiony dość dokładnie i znacznie skuteczniej niż w D750 czy D800/D800E.
                Nie skupię się na D800E/D810 – skupię się na studiu D3X, które mam nadzieję kupić w tym roku.
                W D750 mam teraz uzupełnione niestandardowe profile kolorystyczne i może później zastąpię go D780 lub 5D_Mk4.

  • Sergei

    Dziękuję, to znaczy, że kolor starego kenona jest naprawdę bardziej poprawny.

    • Anonim

      Spójrz na spadek sprzedaży nowych kenonów i nikonów.
      Nikon powrócił do horroru d600, d800 i d750 w nowym bz po doskonałym d850, kenon rozdał najgorsze kolory Sony i Nikona w nowym bz.
      W rezultacie Sonya rządzi))), ponieważ jeśli nie ma różnicy w kolorze, jest najlepsza.

  • Sergei

    Ponownie przeczytałem mój post powyżej.. Trudno to zrozumieć. Powiem to prościej.
    Nikon oszukiwał w ten sposób: jeśli ekspozycja jest taka sama zarówno na d 50, jak i konkurencyjnym kenonie 350 - jednocześnie ISO na Nikonie będzie bardziej przystankiem. Wydawałoby się, że kenon iso 800, nikon 1600 i hałas są takie same, co oznacza, że ​​nikon jest chłodniejszy. Ale... To sztuczka. W końcu exp jest taki sam, ale iso jest inne. Nikon wymyślił i wymyślił własny standard znakowania ISO. I toczyło się! We wszystkich ówczesnych recenzjach Nikon był pozycjonowany jako model mniej hałaśliwy niż 350 d. Skromnie cichy, że norma ISO firmy Nikon jest czysto wyjątkowa.

    • Anonim

      Wszystkie marki mają własne ISO, nie ma standardu.
      Konieczne jest porównanie w trybie M z identycznymi obiektywami pod względem ekspozycji.
      Dalej bardziej interesujące. Często wraz ze wzrostem ISO usuwa się ten sam równy, po czym przetwarzanie rozciąga się na infa.
      Aby było jeszcze ciekawiej, można zastosować redukcję szumów, której zwykły edytor nie może wyłączyć.
      W zasadzie Nikon, Kenon i Sony mają porównywalne ISO, nie zauważyłem dużej różnicy w ekspozycji.

      • Sergei

        „wszyscy producenci mają swoje własne standardy”
        Być może, ale w moim przykładzie wygląda to tak: robimy ten sam czas otwarcia migawki, przysłonę, iso, a następnie kręcimy tę samą fabułę na kanonie 350 d i nikonie d 50. Nikon dostanie ciemniejszy obraz. Doprowadźmy to zdjęcie do tej samej jasności - z kanonem 350 d. Naturalnie, cofniemy ekspozycję w edytorze o krok +1. Hałasy wzrosły. Co widzimy? Widzimy tak: przy tym samym exp i ISO obraz z Nikona D 50 jest głośniejszy.

        • Anonim

          Aby test był prawidłowy, obiektyw musi być taki sam.
          Całkiem możliwe, że masz rację, nie testowałem szczególnie takich starych upraw, kiedy obróciłem d40, nie byłem pod wrażeniem, kiedy wyszedł.

  • Sergei

    Myślę, że to pandemonium ze złymi kolorami na nowoczesnych aparatach jest hołdem dla megapikselowego wyścigu marketingowego. Ostatecznie. Cóż, albo wymarli zwykli inżynierowie.

    • Anonim

      Zły kolor to cena, jaką płacisz za dobre wysokie ISO i małe piksele.
      Plus same problemy z profilami.

    • Michael

      Raczej nie przyciągają już „artystów”, a programiści nie dbają o Twój „kolor”

  • Alena

    Dzięki za recenzję, całkowicie się zgadzam ze wszystkim))
    14 lat po zakupie aparat działa, bateria nadal trzyma się przyzwoicie, oczywiście nie tak jak wcześniej, ale spokojnie można kręcić kilka godzin w studio lub 3-4 godziny chodzenia po ulicy. I ucieszyłbym się dalej, ale kurz dostał się na matrycę lub piksele były już połamane, ale przy fotografowaniu przy zamkniętej przysłonie, zaczynając od 5,6-7, jest dużo ciemnych plam i ich rozmytych śladów w rama.
    Ale na razie udaje mi się jeszcze dobić do tych wartości, okazuje się, że tak jak poprzednio, no cóż.
    Jeśli to możliwe, pokażę kilka zdjęć z ostatnich 2-3 lat.
    https://ibb.co/d57D7JM
    https://ibb.co/G05qwVp

    • Alexander

      Bardzo fajne zdjęcia. Teraz też kręcę tym aparatem, bardzo mi się podoba…

  • Sasha

    Dzięki za recenzję. Po raz kolejny przekonałem się patrząc na przykładowe zdjęcia... Zdjęcia (dobre) są wykonywane przez artystę, a nie aparat)

  • nashua

    Nie powinieneś mówić o D80. Jest lepszy o głowę i ramiona niż D70. szybszy, większy i lepszy wyświetlacz, lepszy kolor. Miałem te aparaty w tym samym czasie (powrócił D80). Z jakiegoś powodu hałas w D79 jest silniejszy niż w D80. Ale w przypadku D50 wręcz przeciwnie, wygrywa o 1-1.5 przystanków pod względem hałasu z D80

  • Denis

    Od dawna zauważyłem jedną rzecz. Im dłuższy wątek dyskusji o fototechnice, tym mniej fotografów, a więcej inżynierów. Poprawki, profile, filtry IR, czarne syntetyki... Co za gra! :)) A co do zdjęcia, gdzie, chłopaki? Otwórz jakiś flicr lub 500px, oko się raduje! Tam masz i Nikona i Canona i różne Olympusy... Ludzie strzelają i nie przejmuj się tym, jak gruby jest filtr IR, jakie profile tam umieścił producent, czy co z czarnymi syntetykami... Nie zapominaj o głowie z ten! Rób zdjęcia i ciesz się procesem!

    • Alexey

      Cóż, jestem inżynierem elektronikiem, interesuję się fotografią czysto z technicznego punktu widzenia. Myślę, że to normalne)) każdy znajduje w jakimś biznesie strony, które są interesujące tylko dla niego.

    • Trueash

      Gdzie jest podobny przycisk? :)

  • Alexey

    Generalnie D50 to bardzo nietypowy aparat, czasami chodzę nim z 80-200 2.8, wygląda kompletnie komicznie, duża czarna rura i korek z tyłu, ale skupienie na centralnym punkcie jest zawsze dokładne, ostrość jest wysoka, a kolor, od razu w formacie JPEG, w dobrym świetle, całkiem dobry. denerwujący w aparacie, nawet biorąc pod uwagę jego wiek, tylko jedno – na jego wyświetlaczu nic nie widać. Używam go tylko do przeglądania histogramu. cóż, tak jak na starych jednostkach))

  • Sergei

    Kupiłem, chociaż mam d3300 i d7100.
    Robienie zdjęć jest całkiem możliwe. Czasami jest to niezręczne, ale ogólnie interesujące.
    Główną wadą jest ekran, nie jest do końca jasne, czy uderzył, czy nie.
    Ale szum spowodowany rozmiarem piksela nie jest tak dobry, jak w 7100.
    Kupiłem dla rozpieszczania ręcznymi okularami, żeby spróbować śrubokrętu (choć tanie soczewki śrubokręta to mit, nowoczesne z silnikiem są tańsze.)

    • Pokemon

      „Podczas gdy tanie soczewki śrubokrętów są mitem, nowoczesne soczewki zmotoryzowane są tańsze”.
      Dlaczego mit?
      Nikon 28-105/3.5-4.5 są bardzo tanie jak na zdjęcie, które można z nim uzyskać.
      Tak, ogniskowa niewygodna dla upraw. No i na dodatek wszystko jest pełne używanej innej Sigmy, Tamrona.
      Wieloryby 18-55 i 35/1.8, 18-70/3.5-4.5 są również tanie na rynku wtórnym. Krótko mówiąc, każdy może wybrać dla siebie.

      • Alexey

        a 80-200 2.8D jest również bardzo rozsądne dla obrazu, który może dać.

  • Sergey.

    Znalazłem interesującą funkcję. W natywnym oprogramowaniu Capture nx-d dane z jasnych obszarów obrazu są pobierane bardzo dobrze. Nie możesz wyciągnąć d3300 i d7100 w ten sposób. Ale z drugiej strony nowsze aparaty nie mają takiego doprecyzowania. Większy zakres dynamiczny. Po 24 mp do 6 mp fotografowanie jest dość trudne. Nie ma manewru przycinania kadru. Nie ma takiego szczegółu. Bardzo podoba mi się dźwięk silnika napędu lusterek. Moim zdaniem wszystkie kolory są mocne, w tym sensie, że twarz może uderzyć w czerwoną twarz.

  • powieść

    W związku z zakupem D7100 stara kobieta stała bez pracy z wyjętym akumulatorem przez około rok. Postanowiłem go zdobyć i zrobić zdjęcia, ale go tam nie było - na wszystkich zdjęciach jest czarne powietrze Malewicza. Lustro jest normalne, zasłony też (sprawdzane przy obiektywie wyjętym w trybie „M”). W elektronice nie ma błędów, ale ekran po zdjęciu jest czarny. PS Próbowałem z różnymi obiektywami - wynik jest taki sam. Gdzie kopać, koledzy?

    • Ruslan

      Opublikuj EXIF ​​​​obrazu RAW lub samego obrazu

      • powieść

        sfotografowałem żarówkę

        • Andrew

          Rzeczywiście, wygląda jak Czarny Kwadrat Malewicza, jeśli odetniesz nadmiar.
          Możesz robić interesy.

      • powieść

        exif innego zdjęcia (czarny kwadrat) - sfotografowano też załączoną żarówkę:
        Plik, dane fizyczne
        Rozmiar pliku 179 kB
        Typ pliku JPEG
        Obraz typu MIME/jpeg
        Kolejność bajtów EXIF ​​​​Big-endian (Motorola, MM)
        Szerokość obrazu 3008
        Wysokość migawki 2000
        Bazowy DCT, kodowanie Huffmana
        Liczba bitów na komponent 8
        Składniki koloru 3
        stosunek podpróbkowania Y i C YCbCr4:2:2 (2 1)
        Informacje EXIF
        Producent NIKON CORPORATION
        Model aparatu NIKON D50
        Orientacja Kierunek pozytywny
        Rozdzielczość X (DPI) 300
        Rozdzielczość Y (DPI) 300
        Element rozdzielczości w calach X i Y
        Nazwa i wersja oprogramowania Ver.1.00
        Data ostatniej modyfikacji 12.01.2020/18/17 30:XNUMX:XNUMX
        Pozycja na Y i C zbiega się w miejscu
        Ekspozycja 10
        Przysłona 22.0
        Program naświetlania Instrukcja
        Wersja Exif 0221
        Pierwotna data i godzina 12.01.2020 18:17:30
        Data utworzenia 12.01.2020, 18:17:30
        Wartość każdego składnika Y, Cb, Cr, –
        Tryb kompresji obrazu 4
        Kalibracja ekspozycji 0
        Maksymalna wartość przysłony 3.5
        Wzór dozowania
        Błysk Bez błysku
        Ogniskowa 18.0 mm
        Komentarze od JULIA2005AAAA
        Czas, podsekundy 80
        Oryginał, sub-sekundy 80
        Digitalizacja, subsekundy 80
        Obsługiwana wersja Flashpix 0100
        Dane mediów kolorowych sRGB
        Dopuszczalna szerokość obrazu 3008
        Dopuszczalna wysokość obrazu 2000
        Identyfikacja zgodności R98 – plik podstawowy DCF (sRGB)
        Wzajemna kompatybilność wersja 0100
        Metoda rejestracji Czujnik obszaru koloru z jednym procesorem
        Źródło pliku DSC
        Typ sceny Ujęcie bezpośrednie
        Mapa CFA [Niebieski,Zielony][Zielony,Czerwony]
        Przetwarzanie zdjęć zgodnie z ustawieniami osobistymi Normalny proces
        Tryb ekspozycji Ekspozycja ręczna
        Współczynnik zoomu cyfrowego 1
        Ogniskowa dla filmu 35 mm 27 mm
        Standardowy program fabularny
        Kontrola tonu Nie
        Kontrast Normalny
        Standard nasycenia
        Ostrość Normalna
        Zakres odległości do nieznanego obiektu
        Przesunięcie miniatury 7596
        Długość miniatury 970
        MakerNotes (notatki do tworzenia)
        Uwagi producenta w wersji 2.10
        Wartość ISO 200
        Jakość obrazu Dobra
        Balans bieli Automatyczny
        Ostrość AF-S
        Ustawienie tylnej lampy błyskowej
        Typ lampy błyskowej
        Dostrajanie balansu bieli 0
        Przesunięcie programu 0
        Różnica ekspozycji +8.2
        Schemat kompresji JPEG (w starym stylu)
        Podgląd obrazu Start 2632
        Długość podglądu obrazu 4825
        Kompensacja błysku 0
        Ustawienie ISO 400
        Granica obrazu 0 0 3008 2000
        Kompensacja zewnętrznej ekspozycji z lampą błyskową 0
        Wartość stopniowania ekspozycji lampy błyskowej 0.0
        Wartość przedziału ekspozycji 0
        Kompensacja tonów Auto
        Obiektyw typu G VR
        Obiektyw 18-105mm f/3.5-5.6
        Tryb lampy błyskowej nie zadziałał
        Tryb pól AF Pojedynczy obszar
        Środek punktu AF
        Punkty AF w centrum ostrości
        Tryb fotografowania Pojedyncze zdjęcie, Auto ISO
        Tryb odcienia koloru3a
        Źródło światła Naturalne
        Informacje o ujęciu Wersja 0205
        Redukcja wibracji włączona
        Regulacja odcienia 0
        Redukcja szumów wyłączona
        Poziomy WB RGB 550 256 256 366
        Dane obiektywu Wersja 0201
        Wyjście z pozycji źrenicy 93.1 mm
        Przysłona AF 3.7
        Pozycja ostrości 0x11
        Ogniskowa 0.71 m
        Numer identyfikacyjny obiektywu 158
        Obiektyw F zatrzymuje się 5.33
        Minimalna ogniskowa 18.3 mm
        Maksymalna ogniskowa 106.8 mm
        Maksymalna przysłona przy minimalnej ogniskowej 3.6
        Maksymalna przysłona przy maksymalnej ogniskowej 5.7
        Wersja MCU 160
        Efektywna maksymalna przysłona 3.6
        Rozmiar piksela czujnika 7.8 x 7.8 um
        Numer seryjny KORPUSU, kamery bez obiektywu
        Rozmiar danych obrazu 117506
        Przebieg kamery, aktywacja migawki obiektywu 25217
        Informacje o Flashu Wersja 0100
        Źródło błysku Brak
        Oprogramowanie sprzętowe zewnętrznej lampy błyskowej n/d
        Zewnętrzne flagi Flash (brak)
        Tryb sterowania lampą błyskową wyłączony
        Tryb sterowania lampą błyskową wyłączony
        Kompensacja błysku 0
        Odległość GN lampy błyskowej 0
        Tryb sterowania lampą błyskową grupy A wyłączony
        Tryb sterowania lampą błyskową grupy B wyłączony
        Kompensacja błysku grupy A 0
        Kompensacja błysku grupy B 0
        Optymalizacja obrazu Niestandardowa
        Program Vari
        Złożony (zamówione lub podstawowe informacje)
        Przysłona 22.0
        Równowaga błękitu 1.429688
        Identyfikator obiektywu AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED
        Obiektyw 18-105mm f/3.5-5.6G VR
        Podgląd (dane binarne 4825 bajtów)
        Balans czerwony 2.148438
        Odpowiednik 35mm współczynnika skali 1.5
        Ekspozycja 10
        Data utworzenia 12.01.2020, 18:17:30
        Data i godzina powstania 12.01.2020, 18:17:30
        Data modyfikacji 12.01.2020, 18:17:30
        Ikona (dane binarne 970 bajtów)
        Punkt rozproszenia 0.020 mm
        Głębia ostrości 11.13 m (0.37 – 11.49)
        Pole widzenia, kąt widzenia 66.0 stopni (0.92 m)
        Ogniskowa (w odniesieniu do 35 mm) 18.0 mm (odpowiednik 35 mm: 27.0 mm)
        Odległość hiperfokalna 0.74 m
        Rozmiar obrazu 3008×2000
        Wartość światła 4.6
        Megapiksele 6.0

        • Michael

          Możesz spróbować zrobić zdjęcie bez obiektywu. Jeśli znowu Malewicz, to coś z matrycą lub tablicą

          • powieść

            próbowałem czarnego

    • Andrew

      Wykop 2 metry głębokości. Lub sprzedaj na części.

      • zwycięzca

        Daj dzieciom, niech się bawią.

        • powieść

          Nie mogę - to pierwsza miłość, że tak powiem)))

          • Andrew

            A na moim D50 (wziąłem go do gry) 2 paski czerwonych pikseli. Czasami nie są widoczne, a czasami bardzo zauważalne.

    • Ruslan

      Myślę, że twój napęd przysłony się zaciął, dlatego zdjęcia są czarne. Spróbuj ustawić przysłonę na maksymalną wartość zamknięcia i zrób zdjęcie przy jasnym źródle światła w trybie priorytetu przysłony. Jeśli obraz się powiedzie, zdecydowanie spójrz na napęd przysłony. Coś takiego.

      • powieść

        przysłona 22, czas otwarcia migawki 10 sekund, fotografowanie włączonej żarówki

        • Andrew

          Nawet szum matrycy nie jest widoczny.
          Konieczne jest zabranie go do centrum diagnostycznego.

          • powieść

            naprawa w SC jest niepraktyczna - w mojej wiosce nie ma SC, a wysyłanie jej do stolicy w celu naprawy kosztem sprawnego urządzenia za grosz jest czymś takim. Albo zrobię to sam (ręce wyrastają prawie z właściwego miejsca) - są części do OLX, albo odłożę na półkę.

            • Ivan

              Jeśli to możliwe, wypróbuj inną baterię.

              • powieść

                nie ma innego tester pokazuje 7,5V, oczywiście nie pod obciążeniem, ale jednak...

              • Ivan

                Zapytaj kogoś.

        • zwycięzca

          Myślę, że to nie jest napęd membranowy)) Może coś z elektroniką.

          Jeśli d50 jest pierwszą miłością, nadal można je znaleźć na Avito w stanie zbliżonym do grosza. Spieszyć się)))

        • Ivan

          Spróbuj natrzeć alkoholem styki na uchwycie aparatu.

          • powieść

            niestety to nie pomogło

        • Ruslan

          Wydaje się, że lustro się nie podnosi lub nie podnosi, ale nie w tym momencie
          Jeśli z lustrem wszystko jest w porządku, to matryca nie ma zasilania
          Tylko to może wyjaśnić „czarny kwadrat” podczas pracy napędu membrany.

          • Michaił V.Ch.

            Roman, zastanawiam się, jak to wszystko się skończyło? Miałem podobny przypadek, ale tylko z d7000. Wybito obie karty pamięci i obie naraz. Co było trudne do zdobycia. Miesiąc szukam powodu, który po prostu nie. Kupiłem D610. D7000 pokazał znajomemu radiomaster, zostawił go do obejrzenia. Przez przypadek zostawiłem karty pamięci w domu. Włożył swoją kartę do weryfikacji i dzwoni za pół godziny, aparat działa z hukiem. Wracam, sprawdzam, wszystko działa. Wracam do domu, czarny kwadrat Malewicza. Prawie Kondrat mnie nie „chwycił”. i wtedy olśniło mnie... Mapy... To chyba z krainy fantazji. Obie karty w D610 nadal działają, a w d7000 – kwadrat Malewicza…

            • Maria Bardina

              Istnieją karty, które są odczytywane przez D800, ale nie przez D90. Bardziej nowoczesny, być może…

  • Vladislav

    Dzień dobry wszystkim!
    Arkady, cześć!
    Przeczytałem komentarze na tej stronie z recenzjami (na ostatnim), przepraszam, ale większość z nich gada takie bzdury o tym aparacie, a nawet piszą więcej o zupełnie innych aparatach, jak babcie na zgromadzeniach, obieranie nasion.
    Zobacz poniższe przykładowe zdjęcia z tego aparatu wykonane przez Arkady, przedyskutuj te zdjęcia, których jakości najbardziej nie dostaniesz.
    Te zdjęcia są po prostu wspaniałe, szykowne, z niesamowitym odwzorowaniem kolorów i dobrym zakresem dynamicznym.
    Oznacza to, że aparat Nikon D50 jest bardzo dobrym aparatem, mimo swojej epoki retro.
    Wszystkim komentatorom radzę nauczyć się robić tak doskonałe zdjęcia.
    Trzeba jeszcze mieć rozum do każdego aparatu… Ale nie doszukuj się, to nie w porządku, tak nie jest, przyczepność nie jest taka, prędkość nie jest taka…
    Jak zły tancerz wie... pomidory przeszkadzają...
    Ogromne podziękowania dla Arkady za zdjęcia wykonane tym aparatem!
    Oglądanie ich to przyjemność, w przeciwieństwie do dzisiejszych nowoczesnych abstrakcji w Photoshopie…

  • Lbstudio

    su informe es correcto pero nunca entendi si es buena, o no lo es, si es compacta ,s es mirroless , osi es reflex

    • B.R.P.

      Si no entendiste nada, ¿cómo puedes decir que el informe es Correcto?) Jest to lustrzanka jednoobiektywowa, no Compacta, vieja, con ISO bajo y hermoso color sin procesamiento.

  • Chadwicka

    Świetny aparat, miałem szczęście, kupiłem go za jedyne 5000 rubli z 731 ramkami, jest w zasadzie jak nowy ze sklepu. Kupiłem go w pudełku z dokumentami i paragonem, właścicielka kupiła aparat w 2005 roku w Holandii... Powiedziała, że ​​próbowała zrobić zdjęcia, ale to nie było moje, a aparat w pudełku leżał w szafie , na szczęście pomyślała o wyjęciu baterii.
    Powiem kilka słów o tym aparacie, aparat jest znakomity i przypadł mi do gustu, ale standardowy obiektyw 18-55 mm to totalna porażka, na 18 mm daje takie zniekształcenia, że ​​mama się nie martwi. Podłączyłem do niego Sigmę 24-70mm f2.8, ale efekt nie przypadł mi do gustu, ostrość była nieostra.
    Na natywnych 18-55 ostrość jest ostra.
    Aparat przypadł mi do gustu, bo kolory są naprawdę fajne! Zwłaszcza w słońcu kolory są wyraźne, jak na starych aparatach filmowych. Ravchiki ważą tylko 5 mg, japeg tylko 2.8 mg. Problem dotyczy kart pamięci, 2 GB jest absolutnie niemożliwe do znalezienia, karta 512 MB jest w zestawie.
    Proszę o poradę jaki obiektyw najlepiej do niego kupić? 18 – 55 mm mogę każdemu dać, dosłownie w ogóle mi to nie jest potrzebne.
    I zauważyłem też, że w trybie M, w którym zawsze fotografuję, korekcja ekspozycji + – jest niemożliwa, ale tylko w trybie P.
    Kolejne pytanie brzmi: jak ustawić krok ISO nie na 200, 400, 800, 1600, ale 200, 300, 400, 500 itd.

    • Ilya

      Wypróbuj Sigmę 17-50 f2.8. Mój egzemplarz na korpusie d50 ostro i szybko ustawia ostrość, a obraz jest naprawdę ostry już przy otwartej przysłonie. Chociaż d7000 z tym obiektywem ma przednią ostrość.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2013/09/obzor-nikon-d50/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2013/09/obzor-nikon-d50/