odpowiedzi: 480

  1. Гамлет
    30.09.2019

    ...i dodatkowy wyświetlacz i śrubokręt. O tak, i mały wyświetlacz główny :(
    szczerze mówiąc kupiłbym 80 z powodu śrubokręta, ale nie mogę go znaleźć w dobrym stanie. D300 sprzedał tuszę za 320 USD, z przebiegiem 37 tys. Nawet nie wiem, czy postąpiłem słusznie, czy nie. Nie lubił koloru. A tak przy okazji, Arkady, czy możesz powiedzieć, czy są gumowe podkładki w D80, czy jak w d60, d3000?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      30.09.2019

      D80 ma jedną gumową podkładkę pod kciuk, kosztuje pensa.

      odpowiedź

    • Alexander
      08.10.2019

      D80 ma chorobę - koło zębate lusterka (lub migawka, nie pamiętam dokładnie) pęka. Więc jeśli weźmiesz ten aparat, to tylko z minimalnym przebiegiem, w przeciwnym razie ryzykujesz wyrzucenie pieniędzy. Możesz także rozważyć d200, on sam kiedyś zastąpił nim d3000. Jego kolor jest bardziej powściągliwy niż w przypadku d80 i nieco inny niż w przypadku d3000, ale jednocześnie nie okaże się, że zostanie nazwany złym.

      odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        09.10.2019

        Miałem trzy różne d80s z zakresem 150.000 100.000 każdy, nie każdy fotograf-amator wyciśnie z aparatu przynajmniej XNUMX XNUMX.

        odpowiedź

      • Alexander
        09.10.2019

        Przy takim szczęściu musisz kupić losy na loterię)). Awaria przekładni jest dobrze znaną i dobrze znaną chorobą w niektórych kręgach. Nie ma sensu go naprawiać, taniej i pewniej jest kupić kolejną tuszę.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        09.10.2019

        To samo mogę powiedzieć, że d80 to dość wytrzymały aparat.

        odpowiedź

      • Eugene
        04.10.2023

        bzdury, mój przebieg to 16, ponieważ przekładnia padła... naprawy są bardzo drogie!

        odpowiedź

      • jury
        14.10.2019

        Dlaczego to nie ma sensu? Wymieniłem go w ciągu kilku dni, kosztował około 1500-2000 rubli. (Dokładnej ceny nie pamiętam). Ta opcja jest wyraźnie lepsza, jeśli nie ma innych problemów, a aparat nie jest zbyt sfatygowany.

        odpowiedź

      • николай
        21.11.2019

        Yuri, czy możesz mi powiedzieć, gdzie zostały wykonane naprawy, podobny problem.

        odpowiedź

      • zwycięzca
        23.02.2020

        Ponieważ d80 jest sprzedawany w idealnym stanie z przebiegiem do 5-10 tysięcy operacji na 4-5 opon, oczywiście w idealnym stanie.

        Jeśli więc aparat ma co najmniej pół kilometra, nie ma sensu zmieniać biegu na 2k.

        odpowiedź

      • Alexey
        26.04.2020

        ten sprzęt został wam podarowany. Sam wielokrotnie zmieniałem je na D90. nie ma szczególnych problemów. tylko to jest nikon, a nie kenon i tam wszystko nie jest zrobione mądrze - zamiast normalnych złącz trzeba wlutować dużo przewodów. denerwujące tak))

        odpowiedź

      • Ivan
        27.04.2020

        A skąd wpadłeś na pomysł, że w aparatach Nikona są złącza i nie trzeba rozlutowywać przewodów?

        odpowiedź

      • Ivan
        27.04.2020

        Nie od razu zrozumiałem znaczenie twojego zdania. Najwyraźniej chciałeś powiedzieć, że w aparatach Canona wszystko jest sprytne – złącza zamiast wlutowanych przewodów.

        odpowiedź

      • Eugene
        30.10.2023

        Zgadzam się!!!...Miałem D80 z przebiegiem 6t. ….sprzęt martwy!!

        odpowiedź

      • Paznokci
        10.02.2020

        Kto mi powie, czy można wyczyścić kamerę z kurzu za pomocą odkurzacza samochodowego przez otwarte mocowanie?

        odpowiedź

      • Michael
        10.02.2020

        można i zwyczajnie, tylko ostrożnie

        odpowiedź

      • Eugene
        30.10.2023

        kolego, idź do psychiatry, on ci przepisze pigułki!

        odpowiedź

    • Sergei
      04.04.2020

      mogę sprzedać. Przebieg 2600

      odpowiedź

      • Denis
        26.04.2020

        D80? W jakim mieście? Ile to kosztuje?

        odpowiedź

  2. Гамлет
    30.09.2019

    a sam obwód nie jest gumowy?

    odpowiedź

    • Michael
      01.10.2019

      Guma, ale z czegoś innego. Jest twardszy, bardziej podobny do Canona i nie odpada

      odpowiedź

  3. Гамлет
    01.10.2019

    Dzięki chłopaki. Dzisiaj kupiłem kolejny fotokompakt Sony Alpha NEX 5, kompletny zestaw, przebieg 7k, za 65 USD. Stan jak nowy. Nie wiem, od razu się w nim zakochałam. Tutaj Arkady ma o nim recenzję. Phot to mały potwór z sensorem aps-c, chyba jedynym w tej wielkości, a nawet z wymiennymi obiektywami. Miałem oprogramowanie układowe 01, zainstalowałem najnowsze 05, byłem zadowolony, dodano wybieranie ostrości (dla optyki ręcznej) i przypisanie przycisków (teraz nie musisz wchodzić do menu). Więc chłopaki, zobaczycie w dobrej cenie, weźcie, nie pożałujecie.
    ps przepraszam za nie na temat...

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      02.10.2019

      Napisz swoje uczucia w wątku NEX 5.

      odpowiedź

  4. Vlad
    13.10.2019

    Aparat nie wydaje się być zły. Ale jakoś zrobiłem zdjęcie fioletowego kwiatu w naturze, a potem niebieskiego. A w domu i na ekranie telefonu zdałem sobie sprawę, że fioletowy kwiat został sfotografowany na niebiesko, a niebieski kwiat na fioletowo. Postanowiłem w domu zrobić zdjęcia wielokolorowych kartonów i zdjęcie z Internetu bezpośrednio z monitora - efekt jest taki sam. Ciekawe, czy Nikon wie o takiej usterce?

    odpowiedź

    • Rzymianin
      13.10.2019

      Wie. Google dla słów kluczowych „metameryzm” i „test Lutra-Ivesa”.

      odpowiedź

      • Vlad
        14.10.2019

        Przeczytałem to, ciekawe, ale nie jest jasne)) wniosek nie jest właściwa wizja? więc, zobaczmy. w życiu kolor płatków tych kwiatów jest ciemnoniebieski. Po zrobieniu im zdjęcia widzę je na ekranie aparatu i na monitorze komputera jako jasnofioletowe. Więc?

        odpowiedź

      • Alexander
        14.10.2019

        Czy BB w kamerze był poprawnie skonfigurowany? Zwykle natrafiałem na te floksy w kolorze różowym i fioletowym, niebieski nie pamiętam, chociaż Google mówi, że takie istnieją.

        odpowiedź

      • Vlad
        14.10.2019

        BB jest ustawiony na auto. w internecie znalazłam zdjęcie kwiatów takie jakie pamiętam.

        odpowiedź

      • Michael
        14.10.2019

        Nie. Konkluzja jest taka, że ​​nasze widzenie jest adaptacyjne, a postrzeganie kolorów zależy od warunków oglądania, a kamera widzi to tak, jak jest, ale może pomylić się z WB.

        odpowiedź

      • Rzymianin
        14.10.2019

        Z jednej strony zły balans bieli. Z drugiej strony fotosensor aparatu nie może (i generalnie nie może) dać odpowiedzi identycznej jak oko. Dlatego dla poszczególnych kolorów, szczególnie w skrajnych częściach widma i niespektralnych, takich jak fiolet, możliwe są niuanse.

        Musimy jeszcze zdecydować i dodać artykuł na ten temat.

        odpowiedź

      • Walery A.
        14.10.2019

        Sądząc po biało-szarych kamyczkach na tle i czarnej ziemi, BB w ogóle nie schrzanił. Kamery SSD często nieprawidłowo obsługują kolor niebieski - niebo zmieni kolor na fioletowy itp. Jak wspomniano powyżej, możliwe są niuanse.

        odpowiedź

      • Vlad
        14.10.2019

        ogólnie ciekawy moment i chyba Nikon nie ma z tym nic wspólnego... Znalazłem naleśnika z fioletowego hantla i zrobiłem zdjęcie na Nikonie, a na 2 różnych smartfonach i wszystkich trzech czujnikach widzą naleśnika na niebiesko. ...

        odpowiedź

      • Rzymianin
        14.10.2019

        Jeśli uproszczona. Istnieją kolory widmowe - czyste, które są dostępne w widmie. Są to fotony o tej samej długości fali. Są kolory niespektralne. Są to kolory, które mają złożone widma, które zawierają jednocześnie wiele fotonów o różnych długościach fal. Kolory spektralne wahają się od czerwonego do fioletowego. Kolory niespektralne to biel oraz wszystkie odcienie szarości, brązu i magenta. Cóż, dużo odcieni, gdy czyste kolory miesza się z odcieniami szarości i tak dalej.

        Ludzkie oko widzi prawdziwy fioletowy kolor na drugim końcu spektrum - najpierw niebieski, potem fioletowy. Ale ma też pewną cechę – różne widma dają taką samą reakcję, którą oko odbiera jako ten sam kolor. Zjawisko to nazywa się metameryzmem. Widma są różne, uczucie jest takie samo. Dlatego, gdy w widmie pojawiają się wzniesienia od niebieskiego i jednocześnie od czerwonego brzegu, oko odbiera je jako fioletowe, fioletowe lub liliowe.

        Monitor wykorzystuje trzy różne typy filtrów przed lampą w celu odwzorowania kolorów. Filtry zmieniają swoją charakterystykę, aby wpuścić światło o większej lub większej intensywności. Ich zespół jest dość wąski. A dzięki metameryzmowi możemy nadać poczucie jednego widma, dając oczom inne widmo. Są to elementy czerwone, zielone i niebieskie. W większości przypadków to działa. Na świecie jest niewiele naprawdę fioletowych obiektów, więcej fioletowych. I tak okazuje się, że kiedy fotografujesz swój prawdziwy fioletowy kwiat, którego spektrum kolorów wygląda jak guzek na samym brzegu, gdzie fale są krótkie, oko widzi to uczciwie, aparat uczciwie rejestruje - jakaś reakcja ze strony niebieska część czujnika aparatu. Żadnych długich i średnich fal, nic czerwonego i zielonego. Ale monitor nie może odtworzyć tego koloru. Może symulować podobny kolor (dla oka), dodając do niego czerwień (robisz to zmieniając balans bieli). To prawda, podczas gdy cały obraz płynie. W przypadku wszystkich innych kolorów zjawisko to nie jest tak zauważalne, ale dotyczy to zwłaszcza fiołków. Dlatego możesz mieć na zewnątrz dwa identyczne fioletowe kolory - jeden z nich jest czystym widmem, drugi jest mieszanką. Oko widzi je w ten sam sposób. Cóż, będzie miał takie samo wyczucie koloru. Kamera zarejestruje się inaczej. Jedna to mieszanka czerwieni i niebieskiego, druga to czysty niebieski. Monitor będzie się odpowiednio odtwarzał – w jednym będzie czerwony i niebieski, w drugim niebieski. I uzyskaj odpowiedni wynik.

        odpowiedź

      • Alexander
        15.10.2019

        Wydaje się, że jest to jeden z powodów, dla których czasami po prostu nie można uzyskać koloru, który był w rzeczywistości. A ekran aparatu, tylko w kolorze czerwonym i niebieskim, często się psuje, pokazując zupełnie nieprawdopodobny kolor, podczas gdy normalny IPS wyświetla wszystko poprawnie.

        odpowiedź

      • Анатолий
        03.01.2024

        Mózg automatycznie dostosowuje wszystko do balansu bieli... To co dla nas jest białe, dla aparatu nie jest faktem, nawet różowe ściany w świetle świetlówek zmieniają kolor na zielony.

        odpowiedź

  5. Sergei
    02.11.2019

    Mam Nikona D300 głównie do zdjęć rodzinnych, jednocześnie nakręciłem swoje spore archiwum filmów czarno-białych i kolorowych, używając odwróconego prefiksu Vega12V własnego projektu, * z wszelakich śmieci * jestem zadowolony z jakości. Wąwozy kamerowe są niewielkie, ale obróbka w tej samej lightroomie jest łatwa, wydajna i osiągam to, co zamierzałam.
    Jeśli chodzi o piksele, 3000 ma 10mp, piszą 3200 24mp, ale wygląda to na żart:
    W ormiańskim radiu pyta się, jaka jest różnica między trzygwiazdkowym koniakiem ormiańskim a koniakiem pięciogwiazdkowym.
    - Sami się dziwimy - odpowiada - nalewamy z jednej beczki.

    odpowiedź

  6. Zapomniałem pseudonimu
    16.11.2019

    Hej! Czy ktoś zdemontował to ciało? Czy jest tam zasilacz? Coś zawsze wydawało mi się, że gdy wyciągano z niego baterie, zegar się nie resetował. A potem położył się na chwilę... i 35. yonngicho wyssał cały ładunek. Teraz data jest resetowana za każdym razem, gdy jest wyciągana. Czy tak powinno być, czy podsłuchuję? Wszystkie inne Nikoni dotrzymują daty.

    odpowiedź

    • Zapomniałem pseudonimu
      16.11.2019

      zapytał, odpowiedział))) ma w sobie neon ładowalny. Pozostaje dowiedzieć się, jaki jest rodzaj i rozmiar.
      Zegar aparatu jest zasilany z niezależnego źródła zasilania, które jest
      ładowany w razie potrzeby, gdy zainstalowany jest główny akumulator lub kamera jest zasilana przez
      opcjonalne złącze zasilania EP-5 i zasilacz sieciowy EH-5a (0 168). Trzy dni ładowania będą
      zasilaj zegar przez około miesiąc. Jeśli pojawi się komunikat ostrzegający, że zegar nie jest ustawiony
      gdy aparat jest włączony, bateria zegara jest wyczerpana i zegar został zresetowany.
      Ustaw zegar na prawidłową godzinę i datę.

      odpowiedź

      • Witalij N
        16.11.2019

        Neon nie można naładować - to lampa wyładowcza. Powinna tam być bateria litowa. Musi być ładowany z włożonego akumulatora głównego lub podłączonego zasilacza. Jeśli nie ładuje się przez kilka dni, zmień go.

        odpowiedź

      • Zapomniałem pseudonimu
        16.11.2019

        Tyuyu, nie mogę… ROZŁADUNEK GAZU. To, że ma małą pojemność, nie oznacza, że ​​nie jest to bateria!

        odpowiedź

      • Witalij N
        17.11.2019

        Hmm, humanistyka. Neon to ŚWIATŁO. Skąd wzięło się to słowo? Coś Nikon nie ma ani słowa o żarówce, tylko baterie i baterie. Z taką wiedzą nie radzę wchodzić do tuszy.

        odpowiedź

      • Witalij N
        17.11.2019
      • nocleg ze śniadaniem
        17.11.2019

        Nie zwracaj uwagi, wędruj, troll

        odpowiedź

      • Rzymianin
        17.11.2019
      • Witalij N
        17.11.2019

        Po drodze jest coś jeszcze. Pytał sam siebie, sam to wymyślił, sam odpowiedział, sam się wspiął, sam zepsuł, wyrzucił ... Chociaż może po prostu dali mu wyjechać na weekend ...

        odpowiedź

      • Rzymianin
        17.11.2019

        Tak, osoba żartuje. Zrozumiałem pytanie, odpowiedź i humor. :)

        odpowiedź

      • Witalij N
        17.11.2019

        A dlaczego jest TUTAJ? Może zrobić stronę literacką? Trudno napisać dobre rozwiązanie problemu.

        odpowiedź

      • Zapomniałem pseudonimu
        18.11.2019

        Hmm, z takim gazem obojętnym, zamiast światopoglądu, teraz bym wytłumaczył dla biegłości technicznej... Myślałem, że taki prąd u kolegów z klasy znajduje się też na forach fotograficznych. Ale nie, a blog Arkadego nie przeszedł tego losu :)
        W 2 poście udzieliłem wyczerpującej odpowiedzi na własne pytanie. Specjalnie dla Vitali przetłumaczę oficjalną odpowiedź:
        TŁUMACZENIE YANDEX
        Zegar aparatu jest zasilany z niezależnego ładowalnego źródła zasilania, które jest ładowane w razie potrzeby, gdy włożony jest główny akumulator lub aparat jest zasilany przez opcjonalne złącze zasilania EP-5 i zasilacz sieciowy EH-5a (0 168). Trzy dni ładowania, włącz zegarek na około miesiąc. Jeśli zostanie wyświetlony komunikat informujący, że zegar nie został ustawiony po włączeniu aparatu, bateria zegara jest wyczerpana i zegar został zresetowany.
        Ustaw zegar na prawidłową godzinę i datę.

        odpowiedź

      • Zapomniałem pseudonimu
        18.11.2019

        Technicznie najprawdopodobniej zainstalowany jest tam mały jonizator, ponieważ kontroler ładowania nie jest wskazany. W razie potrzeby możesz łatwo zmienić.

        odpowiedź

      • zwycięzca
        23.02.2020

        Osoba wyraźnie nie jest w temacie, więcej założeń niż prawdziwa wiedza, jonizatory, baterie, to wszystko, tylko nie bierz sobie do serca jego postów :)

        odpowiedź

      • Witalij N
        19.11.2019

        Daj spokój? Pisałem to już powyżej. A światopogląd – co to ma z tym wspólnego? Czytając książki, nie uczę się cytatów, żeby później „pochwalić się” nimi do rzeczy i nie. Ja też już pisałem - zadawałem sobie pytanie, odpowiadałem sobie i śmiejąc się uciekłem w dal... Tak.
        W interesach. Prawie nie jonizator - co się z nim stanie? I jest mało prawdopodobne, aby był przyzwoitym samorozładowaniem. A kontroler litu najprawdopodobniej będzie na samej płycie.
        Przykład na D5200 https://photo-parts.com.ua/parts/IMG_STORE/Nikon%20D5200%20PCB/Nikon%20D5200_pcb.jpg

        odpowiedź

      • Witalij N
        19.11.2019
      • Witalij N
        19.11.2019

        W d5200 naprawdę wygląda jak jonizator, ale nie znajduję niczego na płytach d3000. Być może wcale nie zawracali sobie głowy, a zegar na zasilaczu to tylko kondensator.

        odpowiedź

  7. Леонид
    04.01.2020

    jest aparat Nikon d3000 Kit o zasięgu około 20 000 klatek w bardzo dobrym stanie. Mogę zaoferować za 5 500 zł t 8906 895 1370

    odpowiedź

  8. Maron
    18.05.2020

    Powiedz mi, czy jest sens kupować ten aparat w 2020 roku, jako pierwszy aparat, na początek, do nauki fotografii i ujęć amatorskich?

    odpowiedź

    • Ivan
      18.05.2020

      Do treningu wystarczy każdy aparat. Specjalnie dla tego aparatu, w zależności od tego, kto i w jakim stanie go dostaniesz. A także kwestia ceny. Jeśli są nowsze w tej samej cenie lub modele wyższego poziomu, warto je wziąć.

      odpowiedź

    • Oleg
      19.05.2020

      Aparat D3000 nie ma trybu LiveView (fotografowanie przez ekran) i nie nagrywa wideo. Nauka fotografowania nie jest ważna, ale ważne jest ustalenie ceny. D3100 może zrobić jedno i drugie, więc D3000 jest interesujący, jeśli jego cena jest znacznie poniżej D3100. Każdy przedmiot ma dobry stosunek jakości do ceny.

      odpowiedź

    • US6IBD
      19.05.2020

      Możesz zacząć od „mydelniczki”. W końcu najważniejsza jest nie technika, ale umiejętności fotografa. Na wyższym poziomie na pierwszy plan wysuwa się kreatywność. Cóż, wtedy opanowali podstawowe techniki zawodowe.
      Zobacz tylko, że możliwości urządzenia niskopoziomowego wcale nie zniechęcają do fotografowania.

      odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      19.05.2020

      lepszy d3100 ze względu na podgląd na żywo

      odpowiedź

      • Ivan
        19.05.2020

        Maron nie wybrał między 3000 a 3100. Może więc być tu dowolny aparat, i to niekoniecznie Nikon.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        19.05.2020

        Moim zdaniem najbardziej przystępne cenowo i funkcjonalne lustrzanki to właśnie D3100, D90, Canon 450D, 40D (tanie, funkcjonalność z podglądem na żywo). Ale oczywiście możesz zacząć gdziekolwiek.
        Pentaxa, Sony A i innych tak naprawdę nie rozważam, bo same systemy są znacznie mniej popularne.

        odpowiedź

      • Alexey
        19.05.2020

        jeszcze ciekawsze będą D300s czy 50D. Dzieje się tak, jeśli weźmiemy pod uwagę starych ludzi. D90 to dobry aparat (dla wszystkich moich dziwactw w stosunku do Nikona, zwłaszcza młodszych aparatów). jednak teraz bym jej nie doradzał - z biegiem lat zębatka na silniku napędu migawki i lusterka pęka, a wymiana, przy tanim koszcie samego zębatki, jest bardzo trudna, trzeba rozebrać prawie cały aparat .

        odpowiedź

  9. azake
    22.08.2020

    czy aparaty Nikon D40, Nikon D40x, D60 i ten D3000 mają tę samą matrycę CCD poza ilością pikseli? Po prostu uważam, że warto poszukać wśród nowszych modeli niż D40, jeśli sensor jest równie ciekawy.

    odpowiedź

    • Alexander
      23.09.2020

      Mają różne matryce, dlatego kolor będzie inny. Jeśli 6mp w d40 wystarczy, to nie ma sensu kupować czegoś innego, z wyjątkiem wypróbowania tego.

      odpowiedź

    • Sirman
      19.10.2020

      D40 ma inną matrycę. Nikon D40x, D60 i ten D3000 mają to samo. D40 ma odważny piksel i dobry odcień skóry.

      odpowiedź

  10. Władimir
    21.02.2021

    Jak z nim pracować z ręczną optyką, czy działa dalmierz, pomiar ekspozycji?

    odpowiedź

    • B.R.P.
      21.02.2021

      Dalmierz działa, miernik nie.

      odpowiedź

  11. RA4ADF
    05.05.2021

    Miałem na służbie D40, który dostałem jako osłonę na usta przy zakupie obiektywu. Dał Po chwili poczułem potrzebę prostego aparatu codziennego. A potem jak zwykle coś ciekawego, ale nie ma co fotografować. Ponieważ darmowe D40 już się nie pojawiły, wygląd znanej strony padł na D3000 w idealnym stanie. Jak pisał sprzedawca, z małą wadą. Stan tak, podobno okazał się idealny. Ale w środku ktoś pracował dość barbarzyńsko z lutownicą, próbując wymienić gniazdo karty pamięci. Zdecydowałem się na zakup kolejnego urządzenia jako dawcy. Również w cenie złomu (około 15 USD). Chociaż ten miał zepsuty obiektyw i zepsute osłony, okazał się całkowicie sprawny z przebiegiem 8k. Za te same pieniądze musiałem znaleźć trzecie urządzenie, które stało się dawcą dwóch pierwszych.
    W efekcie za niecałe 50zł mam jeden fotik cały czas w pracy, drugi jeździ autem. A do tego sporo części zamiennych, oprogramowanie do korekcji programowej autofokusa (okazało się, że nie da się tak po prostu przestawić „płyty głównej” z jednego szkieletu na drugi) i bezcenne doświadczenie :)
    Aparat jest dobry. W połączeniu z obiektywem 18-70 daje akceptowalny obraz.
    Ogólnie rzecz biorąc, urządzenie ma prawo do życia w konkurencyjnym środowisku.

    odpowiedź

    • RA4ADF
      05.05.2021

      Gadski T9!!!
      nie ROT, ale przy zakupie obiektywu

      odpowiedź

  12. Fiodor
    19.11.2021

    Dobry ph. W jego serii zatrzymałem się na tym modelu ze względu na CCD, bo bardziej mi się podobają. Film z nafigą na żywo nie jest potrzebny.

    odpowiedź

  13. Alex
    22.05.2022

    Matryca Nikon d3000 podobała mi się bardziej niż d40, szczegółowość jest wyższa, a kolor jaśniejszy, porównałem ją z tymi samymi ustawieniami, ale tak, szum jest o 6 MP mniejszy lub wydaje się, że jest mniejszy ze względu na wielkość ziarna

    odpowiedź

  14. Alex
    22.05.2022

    Matryca Nikon d3000 podobała mi się bardziej niż d40, szczegółowość jest wyższa, a kolor jaśniejszy, porównałem ją z tymi samymi ustawieniami, ale tak, szum jest o 6 MP mniejszy lub wydaje się, że jest mniejszy ze względu na wielkość ziarna https://photos.app.goo.gl/oxgo75PrLpyQhzjm8

    odpowiedź

    • Alex
      23.05.2022

      Kolejne zdjęcie, wszystkie zrobione z otwartą przysłoną / tp4q-Hrh-QH5-HYmd-G5a9q-J1-MAq-Bg-dq5-MXd-DFO-58jr1-NP-XQ0-AI3z-GQb-L-v-C4y-Ayt-Of-P3-OCe-ILIWUtgv-C
      vjc-Uz-FM2t-Jz-Rz-Vj-C2g6vvmy-Ju-DEw-Oi-Dyb-VUBO48z-Qih5-FTO-us4k-S4e-DYtf-VEwo171d-Enh-Si-Oib-Kh-HZ
      Dyjn-Dmip-BW7-INgd-AEyz-YUXSj-SYw2ho-KC0x-VU6-Py2t-XK1-Ee-KG9a-Jl-Si-OSSDp7w-Xtc-Atvs-Zj-QUpudo5b-ZG
      36n-Bicj-XZb-T75ak-QOC1-IR5f1cnrifc-NHEwh-YAuc-ZD7n-Ru7rk-Dks-Vb-Hl-Ry8u-KKINb-Xi-Xzu-Rohymte-ED6-XG
      b-Mx3hs-Itk-P5-Jpm-AGa1-Pw1r-NASt-Hl-Ji-L2y-LWs-G7-FSm-MHRd-JCb7-SERPXIg-py-Vsws-H62r-S5t4-Yop7f4b4plink do posta na Facebooku Obiektyw YN 35mm

      odpowiedź

      • zwycięzca
        23.05.2022

        A jaki obiektyw? 50 1.8?

        odpowiedź

      • Alex
        23.05.2022

        YONGNUO 35mm 1:2 (YN35mm F2N) Tryb „Standardowy”, przesłona całkowicie otwarta, kolory nie są poprawne, tylko czas otwarcia migawki, trawa jest świeża, więc kolor jest soczysty, szkoda, że ​​słońce nie było zachmurzone. Obiektyw jest wadliwy czasami aparat go nie widzi, jest 50 1,8G, ale nie podoba mi się to na crop tylko do portretów, m.in. dobre do kręcenia w ciemnych pomieszczeniach tutaj jest przykład DSC-4687

        odpowiedź

    • Alexander
      11.07.2022

      Hmm .., właśnie myślałem o tym samym) .., bardzo podobają mi się zdjęcia z D40 !!! ..., ale potem powiedzieli mi, że w ogóle będzie pożar na D200! ...
      Wszedłem w temat i teraz czytam o d3000))
      Oczywiście wszystko jest bardzo indywidualne... ale Twoje zdjęcia są naprawdę bardzo soczyste!
      Zastanawiam się, co powiedziałby na to Arkady i czy jest sens przechodzenia z d40 na d3000, jeśli mam Nikona wyłącznie po to, by cieszyć się obrazem w nieprofesjonalnych zastosowaniach? ..)
      Mam w rękach trzy systemy (Nikon, Canon, Sony), ale D40 radykalnie różni się soczystością obrazu..

      odpowiedź

      • B.R.P.
        11.07.2022

        Tak, to ciekawe, co powiedziałby Arkady, ale wydaje mi się, że takie „ulepszenie” jest właściwe, jeśli Twój D40 całkowicie oddycha.

        odpowiedź

      • zwycięzca
        11.07.2022

        D40 to najbardziej kolorowy z całej serii w jeepie.

        Ale jeśli przetwarzasz klatki, d200, IMHO, jest ciekawiej - obraz jest czystszy, a wygoda filmowania / sterowania jest po prostu nieporównywalna, a obsługa śrubokręta nie byłaby zbyteczna.

        3000… nadawałby się do roli pierwszego aparatu 10 lat temu. Ale teraz, gdy koszt wszystkich starych tsd-szek jest praktycznie równy sobie, nie ma to sensu.

        odpowiedź

  15. Gregory
    14.03.2023

    Dzień dobry, powiedz mi proszę. Który obiektyw jest lepszy 18-55 czy xx-105? Nie pamiętam dwóch pierwszych cyfr. Regularnie pochodzi z 18-55. Nawiasem mówiąc, to zdjęcie było mi doradzane przez długi czas ze względu na specjalne kolory Uczciwe. A co za tym idzie, wygoda fotografowania w trybie automatycznym. Podobno nawet 3100 traci na kolorach.

    odpowiedź

    • Gregory
      14.03.2023

      18-105 cyfr, wyglądał. Nawiasem mówiąc, to zdjęcie zostało mi polecone 10 lat temu. I dopiero teraz zamówiłem go na Avito ze wspomnianym obiektywem 18-105.

      odpowiedź

    • B.R.P.
      14.03.2023

      3100 to już odpowiednio inna matryca i kolory.

      odpowiedź

  16. Arkady Shapoval
    16.06.2023

    Ci, którzy chcą wypowiedzieć się na temat wojny i polityki - tutaj:
    czas
    Dwa
    Trzy
    Cztery
    pięć
    Sześć
    Na Youtube nie mam ograniczeń co do komentarzy, będą one publikowane bezwzględnie i bez ograniczeń (ale może nie od razu, bo sam YouTube niektóre filtruje automatycznie)

    odpowiedź

  17. Gregory
    04.11.2023

    Dzień dobry, proszę o podanie dobrego obiektywu do fotografowania... wszystkiego. Góry, twarze, ulice, wnętrza... Poza tym ważne jest dla mnie, aby wszystko, co fotografuję, było fotografowane w trybie automatycznym.

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      04.11.2023
      • Gregory
        17.12.2023

        Dziękuję. Przestudiuję to.

        odpowiedź

      • Gregory
        17.12.2023

        Dziękuję. Przestudiuję to. Ale chcę czegoś lepszego. Spojrzałem na recenzje - są sprzeczne. Zależy mi zarówno na ostrości, jak i... krótko mówiąc, maksymalnej wszechstronności i jakości.

        odpowiedź

      • Gregory
        17.12.2023

        Wiele osób doradza mi jako wszechstronny taki model: Nikkor AF-S 70-300 1:4.5-5.6G. Co myślisz?

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        17.12.2023

        Z całkowitą/absolutną/fanatyczną pewnością powiem, że 70-300 to nie kombi, nie ma mowy, nie ma opcji :)
        Wszystko na raz nie istnieje. Nie ma idealnego, wszechstronnego obiektywu, który zapewni Ci to, czego chcesz.
        Moja rada jest prosta – dodaj jeszcze kilka obiektywów do 18-105, aby uzyskać „makro, twarze, budynki, góry, lasy itp.”
        Jeśli jednak nie da się dobrze sfotografować „gór, budynków, lasów, twarzy” ogniskową 18–105, to daję 80%, że nie uda się to z czymś znacząco innym.

        odpowiedź

      • Gregory
        17.12.2023

        Uch. Dziękuję, oczywiście.) To trudne. Faktem jest, że jestem przyzwyczajony do robienia zdjęć wyłącznie w trybie automatycznym, bez dalszej obróbki materiału. Dlatego wystarczy nacisnąć przycisk i... Uzyskać gotowe, dobre zdjęcie. Tak, na poziomie amatorskim. Tak, głównie dla siebie, ale... Mimo to. Ogólnie jestem naprawdę zaskoczony zakresem rekomendacji. Jest tak wiele sprzecznych porad, że tak naprawdę nie wiem.

        odpowiedź

      • B.R.P.
        17.12.2023

        Starożytna rada - kup mydelniczkę/smartfon. To jest twój sufit. A głowa nie będzie Cię bolała.

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Tak, tu bardziej chodzi o możliwości technologii. Przykładowo iPhone'y (co było dla mnie odkryciem i zaskoczeniem) robią zdjęcia z niesamowitą jakością, przewyższającą wiele lustrzanek. Choć oczywiście cena tam jest bardzo wysoka. A mydelniczka i smartfon... No cóż, nie ma tu absolutnie żadnej jakości. I oczywiście różni się od lustrzanek cyfrowych. Chociaż! Jeśli weźmiemy pod uwagę starożytne modele, to może niewiele.

        odpowiedź

      • Gregory
        17.12.2023

        Co więcej, ludzie uparcie kłócą się nawet o pełne 18-55 (jeśli się nie mylę w liczbach) i 18-105. Ale to jest poziom optyki - nigdzie niższy. Żadnych profesjonalnych fanaberii.)) Z aparatem typu „wyceluj i strzelaj” nie było takiej męki wyboru.))) A teraz już od miesiąca nie mogę się zdecydować.)) Absolutnie nie chcę. nosić ze sobą kilka soczewek po mieście. Czasami po prostu spaceruję swoimi zwykłymi trasami i... chciałam czemuś sfotografować.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        17.12.2023

        No ale jaki problem z robieniem zdjęć na 18-105? Im bardziej człowiek zagłębia się w swoją działalność zawodową, tym więcej niuansów się uczy. Nadal jesteś bardzo daleko od niuansów omawianych na forach

        odpowiedź

      • Gregory
        17.12.2023

        Tak, przy 18-105 jest jakaś ostrość... po prostu kiepska. Swoją drogą, w każdym oświetleniu. Zdjęcia ogólnie nie są złe, ale z innym obiektywem wydają się dużo lepsze. Ale w takim razie nie jestem tego na 100% pewien... Próbuję czytać, pytać, dyskutować, ale to jeszcze nie zapewnia jasności.

        odpowiedź

      • Gregory
        17.12.2023

        Krótko mówiąc, naprawdę chcę kombi trochę mocniejszy niż te z zestawu.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        17.12.2023

        Opowiedz proszę, co zrobiłeś z 18-105, jak uzyskałeś „ostrość... naprawdę kiepską”, jak próbowałeś ją poprawić, co ustawiłeś, jak to nakręciłeś, pokaż przykłady.
        Powtórzę, chyba po raz milionowy, kolejne kombi nie pomoże znacząco. Bez żadnych opcji. Po raz kolejny piszę do ponownego przeczytania - uzyskanie wyraźnie lepszych wyników i jednocześnie znacznie większego zakresu ogniskowych jest prawie niemożliwe. Nie ma magicznego przycisku, obiektywu itp., który sprawi, że będzie „ostry i piękny”. Ale wiesz, co tam jest?

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Zwłaszcza po prostu nic. Czyste porównanie. Zauważyłem, że bardziej podobają mi się podobne zdjęcia zrobione przez innych ludzi. Ale niestety (mimo że jest to złe) nie podam konkretnych przykładów. Piszę z telefonu, ale zdjęcia są na komputerze, który jest daleko. Nie dokonywałem żadnych ustawień jako takich – „auto”… Czy istnieje prawdopodobnie coś w rodzaju skrupulatnego studiowania sztuki fotograficznej?)) Wiem. Ale w każdym razie. Nie mówię tu o rywalizacji z profesjonalistami, ale o najprostszym, codziennym poziomie. Właśnie na tym poziomie wiele osób robi lepsze zdjęcia. I mają tylko jeden obiektyw. Ale każdy jest inny. I każdy (co jest logiczne))) chwali i poleca głównie swoje.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        I jaki wniosek wyciągasz?

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Po prostu nie ma żadnych wniosków. Dlatego napisałem tutaj, w nadziei uzyskania jasności. Nie ma jeszcze jasności.)

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        Po prostu trudno się pogodzić z faktem, że z d3000 i innymi uniwersalnymi obiektywami nie dostaniemy niczego fundamentalnego. A jeśli nie możesz teraz dostać tego, co lubisz w 18-105, to nie dostaniesz tego w żadnym innym. Chodzisz w kółko. I tutaj nie ma znaczenia, czy są to tryby „automatyczne”, czy nie.

        odpowiedź

    • Rodion
      18.12.2023

      Jeśli nie chcesz obciążać swojego mózgu, nic ci nie pomoże. Żadna technologia nie może Cię uratować, ani istniejąca, ani fikcyjna. Jeśli nie chcesz się męczyć, poproś neuron, aby narysował ci arcydzieło z tego, co znalazłeś na swoim smartfonie. Te technologie generowania treści są opracowywane specjalnie dla odbiorców, do których należysz.

      odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        To klasyczna pułapka fotografa-amatora, maniakalna pewność, że nowy „jeszcze bardziej” uniwersalny obiektyw pomoże Ci fotografować „jeszcze więcej” uniwersalnie i dobrze :). A wtedy informacje o każdym modelu zostają wciągnięte głębiej w bagno wyboru.

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Zgadzam się tutaj.) Jest coś takiego.)

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        Z Twoich zapytań:
        „Chcę też ostrości” – ustawiam tylko obiektywy stałoogniskowe lub zoomy z bardzo ograniczonym zestawem ogniskowych (współczynnik powiększenia)
        „w skrócie, maksymalna wszechstronność” - kombi, całkiem 18-105
        „jakość” – tylko stałoogniskowe lub zoomy o bardzo ograniczonym zestawie ogniskowych (współczynnik powiększenia)
        „makro” – tylko obiektyw makro
        „i twarze, budynki, góry, lasy itp.” – sieć neuronowa będzie rysować na żądanie. Ponieważ do twarzy - portret (zwykle stały), do budynków - tilt-shift shirik/shirik, do gór - shirik/extra-wide, do lasów - shirik/extra-wide
        Kombi technicznie nie może mieć bardzo szerokiego kąta (limit 16-18 mm dla plonu). I nie może mieć wysokiej wydajności optycznej. Zawsze straci tę samą ostrość do każdej najtańszej pierwowzoru. Dlatego w Internecie jest tyle sporów. A początkującemu tak trudno pogodzić się z myślą, że na wynik ma wpływ on sam, a nie technika.

        odpowiedź

    • Rodion
      18.12.2023

      Nie musisz nawet wychodzić na zewnątrz ani w góry. Po co się męczyć, nosić ze sobą sprzęt, wyciągać smartfon z kieszeni, naciskać przyciski... Poproś chatpt, aby narysował i pokazał wszystko, czego potrzebujesz. Przycisk Arcydzieło - bez wstawania z kanapy.

      odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Nie rozumiem, po co potrzebne są takie skrajności. Zdecydowanie jest nisza dla hobbystów. Ale ta nisza z pewnością ma na co patrzeć. Tak, nawet dla tych, którzy korzystają głównie z trybów automatycznych. Generalnie odniosłem wrażenie, że wszedłem ze swoją kanapką do elitarnej, wykwintnej restauracji, gdzie wszyscy patrzą na mnie z elementami pogardy, tylko dlatego, że nie zjem kanapki siedmioma widelcami, jak wymaga etykieta.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        „Chcę zarówno ostrości, jak i… krótko mówiąc, maksymalnej wszechstronności i jakości”.
        "Chcę więcej. Uniwersalny – obejmuje makro, twarze, budynki, góry, lasy itp.”
        To są skrajności. Nie ma takiej rzeczy. 18-105 plus lub minus poradzi sobie z zadaniami na poziomie innych uniwersalnych rozwiązań, nawet tych najdroższych i najfajniejszych, jak te, które pisałem: Tamron 18-400 / 3.5-6.3 Di II VC HLD Model B028 czy Tamron 16-300/ 3.5-6.3 AF Di II VC PZD Macro Model B016
        Wszechstronność jest zawsze kompromisem pomiędzy wygodą a jakością, a nie na rzecz jakości.

        odpowiedź

      • Rodion
        18.12.2023

        Nie, o czym ty mówisz? Przychodzisz do restauracji, wpadłeś do kuchni i chcesz ugotować wyśmienite danie, ale jednocześnie używając tylko siekiery ze składników i spędzając 5 minut na czas, a potem zastanawiasz się, dlaczego zespół kucharzy w kuchni jest stoję i patrzę na ciebie ze zdziwieniem.

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Nic takiego. Ale fakt, że przyszedłem do restauracji, wyraźnie nie był na poziomie, już to zrozumiałem. Ale Arkademu Shapovalowi - serdeczne dzięki. Nawet jeśli nie od razu, ale w końcu wyjaśnił to bardzo konstruktywnie. Nie poprzez mówienie o poziomie moich umiejętności jako fotografa (sam wiem, że takiego poziomu nie ma), ale poprzez wyjaśnianie kwestii technicznych.

        odpowiedź

      • B.R.P.
        19.12.2023

        Nie przyszedłeś do restauracji. Prosisz o darmowe jedzenie. A Arkady to miły człowiek, majstruje przy takich ludziach. Nie „moderuj” tego Arkadego, podobnie jak poprzednich 3. Żadnych przekleństw, żadnej polityki, po prostu kryje się w nich bezkompromisowa prawda.

        odpowiedź

      • Gregory
        19.12.2023

        Słuchaj, stary, w czym problem, powiedz mi... Czy konsultacja jest płatna? Czy strona jest płatna czy jak? Wzmocnij trochę swoją dumę. Weszłam na stronę profilu, żeby zasięgnąć porady. Co jest w tym złego? Jakie są sposoby na „zabawę z takimi ludźmi”? Pytałem, odpowiedzieli, wyjaśnili... Jeśli wyjaśnianie czegoś komuś wydaje się poniżej twojej godności, to po co to komentujesz? HR nie jest na topie...

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        19.12.2023

        przestań już :)

        odpowiedź

  18. Gregory
    17.12.2023

    Dzień dobry. Kto wie niech doradzi jaki obiektyw uniwersalny do Nikona D3000. Mam 18-105, ale... chcę więcej. Uniwersalny – obejmuje makro, twarze, budynki, góry, lasy itp.

    odpowiedź

    • Ilya
      23.02.2024

      Grzegorz, dla sytuacji które podałeś (góry, twarze, makro itp.) masz już obiektyw - 18-105. Chcesz góry? Pomoże Ci 18 mm i przysłona 8-11. Twarze? Żaden problem: 85–105 mm i otwarta przysłona. Makro? To proste: kup pierścienie makro i strzelaj z pełnym zakresem w trybie ręcznym. Brak makropierścieni? Kup pierścień filtra odwracającego do swojego obiektywu. Zdecydowanie zaleca się użycie lampy błyskowej z dyfuzorem.
      Chcesz, żeby było jak inne? OK. Wybierz zdjęcie, które Ci się podoba i po prostu je powtórz. Po prostu wydaje się, że będzie to proste.
      18-105 to świetny obiektyw. Powodzenia

      odpowiedź

  19. B.R.P.
    18.12.2023

    Gregory: To, czego szukasz, jest w twoich rękach - SAMRFON. To jest twój poziom. Nie ma potrzeby pisania arkuszy tekstu.

    odpowiedź

    • Gregory
      18.12.2023

      Piszę kartki tekstu, bo po pierwsze nie otrzymuję jasnej, zwięzłej odpowiedzi, a po drugie, ponieważ próbuję się, zdaje się, usprawiedliwić. Nie do końca rozumiem, dlaczego w ogóle masz mi mówić o moim poziomie, skoro pytam o soczewki. A ja staram się tłumaczyć, że jest o czym dyskutować, także w gronie amatorów.

      odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        Dają dobre i trafne rady. Nowy obiektyw w niczym Ci nie pomoże. Utkwiłeś w przekonaniu, że nowy, wszechstronny obiektyw pomoże Ci osiągnąć lepszą jakość. Ale jeśli tej jakości nie da się osiągnąć z 18-105, to nie da się jej osiągnąć z innymi obiektywami uniwersalnymi. Trudno się z tym pogodzić, fotografowie-amatorzy uważają, że nowe technologie pomogą osiągnąć to, co najlepsze. Ale to nieprawda (w przypadku kombi). Dlatego radzimy nie szukać rozwiązania za pomocą obiektywu, ale całkiem poważnie, jak dorosły, zaleca się zwrócić uwagę na inne możliwości. W tym możliwość dostosowania tego samego d3000.

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Dziękuję.) Wreszcie przynajmniej kilka konstruktywnych szczegółów. Chociaż ludzie w okolicy z jakiegoś powodu zalecają zakup nieco lepszego obiektywu. Można powiedzieć, że nawet D3000 utrzymuje się w miarę na tym samym poziomie, a prawie więcej zależy od obiektywu. I na tym samym poziomie.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        I co doradzono Ci kupić?

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Z jakiegoś powodu nacisk kładziony jest albo na Nikona 70-300, albo na tamponie o tych samych numerach. Chociaż istnieje ogromna liczba różnych o tych samych numerach. Ale z jakiegoś powodu mówią, że to dokładnie to.

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Tamron (autokorekta tak działała)

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        18.12.2023

        Zatem 70-300 to teleobiektyw. Pisałaś już o nim. W żaden sposób (w ogóle!) nie zastąpi Twojego uniwersalnego 18-105
        Może być dodatkiem. Jednocześnie Tamron 70-300 występuje w około 10 modyfikacjach. Najprawdopodobniej mieli na myśli ostatniego z nich - ze stabilizatorem i oznaczeniem VC.
        Aby zrozumieć, jakie to głupie, próba zastąpienia 18-105 70-300 jest jak wymiana samochodu osobowego na gigantyczną ciężarówkę.
        Aby samemu poczuć różnicę, ustaw pierścień zmiany ogniskowej w obiektywie 18-105 na 70 mm i fotografuj cały dzień, nigdy go nie zmniejszając. Będziesz całkowicie pozbawiony szerokiego kąta.
        Dlatego też pisząc już o 70-300 jako zamienniku 18-105, zostałeś łaskawie zasugerowany, że najpierw bardzo wskazane byłoby zapoznanie się z podstawami, na tych samych ustawieniach co d3000.
        Tę samą ostrość poprawia się w d3000 za pomocą dwóch przycisków: MENU TRYBU FOTOGRAFOWANIA -> Tryb. kierownictwo migawka -> Standard SD + naciśnij prawą strzałkę na joysticku, ustaw ostrość na 9 i naciśnij OK. Voila, ostrość została zwiększona już trzykrotnie!

        odpowiedź

      • Gregory
        18.12.2023

        Wow! Nie wiedziałem.) Spróbuję. Dziękujemy za wysokiej jakości program edukacyjny.

        odpowiedź

  20. Załaduj więcej komentarzy...

odpowiedź

 

 

na górze
mobilny komputer