odpowiedzi: 1 359

  1. Valerii
    02.06.2022

    Cześć wszystkim. Może ktoś się przyda. Stwierdzono nieprawidłowe działanie D90 z synchronizatorem Godox X2T-N TTL. Testowany na dwóch kamerach. Przejawia się na jednej kamerze w wyłączaniu i na synchronizatorze co 7-10 sekund, podobnie jak „reboot”. W trybie sterowania lampą błyskową TTL bardzo prześwietla, w trybie ręcznym moc można regulować, ale jest to mało przydatne, ponieważ podczas ustawiania ostrości synchronizator już się „zrestartuje”, a ustawienie się nie powiedzie. Na drugiej tuszy sprawdzono bez błysków, też ciągle drga, przeciążenia. To nie jest hibernacja, jeśli w ogóle. D32 nie ma problemów z synchronizatorami Godox xpro, Godox xt-90. Godox X1T - Nie testowano. W internecie znalazłem informację o tym samym problemie z jedną osobą, przezwyciężył sytuację zastępując ją x-pro.

    odpowiedź

  2. Alex
    25.09.2022

    Nikon D90, kupiony od ręki, z bardzo ładnym przebiegiem. w trybie auto działa bez zarzutu, ale przy przejściu do innych trybów nie działa P A M S (kręci się w obie strony, ale w żaden sposób nie reaguje) główne pokrętło sterujące, nie wyświetlane ani na panelu, ani przez monitor. Dysk pomocniczy jest sprawny, spełnia swoje funkcje.
    Jaki jest haczyk z głównym pokrętłem sterującym?
    z góry dzięki

    odpowiedź

    • B.R.P.
      25.09.2022

      Usługa ci powie. Najprawdopodobniej awaria mechaniczna. Nie kupuj używanego bez możliwości weryfikacji.

      odpowiedź

  3. Anatolij
    13.11.2022

    A jak udaje się fotografować z ISO100 na aparacie Nikon D90, jeśli ten aparat ma minimum ISO200?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      13.11.2022

      Lo1 równoważne iso 100, handlery często traktują to jako podstawę 100

      odpowiedź

  4. Eva
    13.05.2023

    Cześć. Powiedz mi, jak wyłączyć wbudowaną lampę błyskową, gdy jest potrzebna tylko jako obwód zapłonowy?

    odpowiedź

    • Eugene
      03.01.2024

      W ustawieniach pozycja e2 „Zarządzaj. wbudowany flash” -> C (tryb sterowania)

      odpowiedź

  5. Wołodymyr
    17.10.2023

    Dobry dzień. Jak wykorzystać podgląd na żywo w ramach regulacji ekspozycji wizualnej w przypadku obiektywów manualnych?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      18.10.2023

      Nie, nie będzie. Działa to tylko z niektórymi modelami, takimi jak D5500

      odpowiedź

  6. Liolia
    21.12.2023

    Dzień dobry Arkady! Moje pytanie może wydawać się trochę głupie, ale proszę o odpowiedź. Dotyczy to zdjęć wykonanym obiektywem D90 + Yongnuo 35 mm f2. Czy dobrze rozumiem, że wiele z Twoich zdjęć w recenzji, zrobionych tym aparatem i tym obiektywem, zostało wykadrowanych po zrobieniu? Np. zdjęcie z trzmielem na kwiatku, zdjęcie z kotem, dzieckiem, lilią i w zasadzie zdjęcie z mniej lub bardziej dużym obiektem pośrodku (lub niezupełnie pośrodku) zdjęcia. rama. W końcu jest to ujęcie nieruchome i jedynym sposobem na przybliżenie obiektu bez zniekształcenia (nawet niewielkiego) proporcji jest albo zbliżenie się do obiektu bezpośrednio w trakcie fotografowania, albo już przycięcie gotowego zdjęcia, prawda ? EGF wynoszący 35 mm w przypadku czujnika przycięcia jest mniej więcej taki sam jak 52,5 w przypadku czujnika pełnoklatkowego. A potem, mniej więcej, gdy fotografujesz przy ogniskowej 52,5, obiekt jest za daleko i za mały. Czy po prostu zbliżyłeś się do fotografowanego obiektu, czy też zrobiłeś zdjęcie z daleka (w rozsądnych granicach) i przyciąłeś zdjęcie później? Szczególnie interesuje mnie to, kiedy ustrzeliłeś lilię, np. Na ostatnim zdjęciu. Jest niewielki, ale zajmuje niemal cały kadr. Albo drugi portret dziewczynki w białej bluzce (gdzie jest ustrzelona jakby z boku). Dziękuję z góry za Twoją odpowiedź. Mam nadzieję, że udało mi się jasno wyrazić to, co mnie interesuje w moim pytaniu, a nie w bardzo pokręcony sposób.

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      21.12.2023

      W recenzji jasno, wyraźnie i jednoznacznie napisano: „Zdjęcia w poniższej galerii zostały wykonane budżetowym obiektywem Yongnuo 35mm f/2 (model YN35mm F2N do aparatów Nikon) i pokazane bez obróbki".
      Jest również link do archiwum z oryginalnymi zdjęciami w dużym formacie.
      35mm na skrócie to standardowa ogniskowa, wizualnie daje lekkie "zniekształcenie" proporcji przy różnych odległościach ostrzenia, to nie jest szerokość 10mm :)

      odpowiedź

      • Liolia
        21.12.2023

        Arkady, jestem amatorem, więc nie oceniaj rygorystycznie, proszę! Czy to oznacza, że ​​wystarczyło zbliżyć się do kota na zdjęciu, aby zrobić zdjęcie równie blisko lilii?

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        21.12.2023

        tak, po prostu odległość strzelania była niewielka

        odpowiedź

      • Liolia
        21.12.2023

        Mam ten sam aparat i ten sam obiektyw, ale nie ustawia ostrości tak blisko. Dlatego chcę zrozumieć, jak udało ci się tak skupić.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        21.12.2023

        Założymy się, że skupia

        odpowiedź

      • Liolia
        21.12.2023

        Serdecznie dziękujemy za dostęp do zdjęcia, drogi Arkady! Oczywiście nie będę się sprzeczał, ale nadal będę starał się skupiać na bliskiej odległości. Prawdopodobnie robię coś złego.

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        21.12.2023

        Można zastosować tryb ręcznego ustawiania ostrości na obiektywie, wymusić ostrość na minimalną odległość

        odpowiedź

      • Liolia
        21.12.2023

        Dziękuję! Właściwie spróbuję ustawić ostrość w trybie ręcznym!

        odpowiedź

  7. Załaduj więcej komentarzy...

odpowiedź

 

 

na górze
mobilny komputer