Wrażenia z Nikona D4

Dla dostarczone przez Aparat Nikon D4 Wielkie dzięki sklep ProFotoSprzedaż, gdzie można znaleźć wiele nowych i używanych. kamery różnych systemów, w tym podobne aparaty Nikon.

Nikon D4

Nikon D4

Pracowałem z aparatem Nikon D4 przez miesiąc i wykonałem nim ponad 10.000 4 zdjęć. Głównym zastosowaniem D4 było tworzenie recenzji obiektywów, kilka razy zabierałem go do trudnych warunków bojowych prawdziwego strzelania. W poniższych recenzjach można znaleźć wiele przykładowych zdjęć z Nikona DXNUMX (RAW + JPEG):

  1. Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD G2 A025
  2. Sigma 12-24mm 1:4 DG A
  3. Tele-Takumar 1:6.3/300 Asahi Opt. Współ.,
  4. SMC TAKUMAR 1:1.8/55 ASAHI OPCJA. CO., JAPONIA.
  5. SMC PENTAX 1:1.4/50 ASAHI OPCJA. CO., JAPONIA
  6. Nippon Kogaku Japonia NIKKOR-UD Auto 1:3.5 f=20mm
  7. Nikon ED AF Micro Nikkor 200mm 1:4D
  8. realne fotografowanie w trudnych warunkach w połączeniu z Nikon AF-S Nikkor 50mm 1: 1.8G SWM Aspherical

Nikon D4 pozostawił same pozytywne wrażenia. To świetne narzędzie w rękach fotografa.

Nikon D4 jest już gotowy linia profesjonalnych, topowych cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych firmy Nikon:

  • D1 -> D1h -> D2h -> D2 godz -> D3 -> D3 -> D4 -> D4s -> D5 -> D6, ta linia jest warunkowo określana jako reportaż. Następnie zastąpiony przez Nikon Z9
  • D1x -> D2x -> D2xs -> D3x, ta linia jest warunkowo określana jako linia studyjna. Później zastąpiony / zniesiony Nikon D800 (uzasadnienie tej koncepcji) tutaj)

Od pewnego czasu, mniej więcej po zapowiedzi Nikona D3/D3s, obserwuję, jak aparaty Nikona osiągają pewien poziom swoich możliwości, po którym gwałtowny rozwój jakości tworzonego obrazu i różnych funkcjonalności znacznie wyhamował. Ten temat ja rozwijać się tutaj.

Jeżeli każda kolejna seria komór D1/D1h -> D2h/D2hs -> D3/D3s (i D1x -> D2x/D2xs -> D3x) miały ogromne różnice między sobą, a następnie różnice między nimi D3 a D4 nie są tak kardynalne. Przede wszystkim chcę zauważyć, że przy przeprowadzce z Nikon D3s Nikon D4 nie odnotował znaczącego wzrostu jakości obrazu, zwłaszcza przy pracy na wysokich wartościach ISO. I osobno chcę zauważyć, że Nikon D4 używa zmodyfikowanej moduł ostrości od Nikon D3s. W rzeczywistych warunkach fotografowania moduły ostrości Bardzo podobnie zachowują się Nikon D3/D3s i Nikon D4/D4s. A czujnik aparatu i moduł ustawiania ostrości to jedne z najważniejszych elementów każdej lustrzanki cyfrowej.

Sensor Nikona D4 jest po prostu świetny, w przyszłości, z pewnymi zastrzeżeniami, był używany przez Nikona D4s i Nikona Df. Nawet jak na współczesne standardy, serce Nikona D4 jest bardzo wydajne czujnik pełnoklatkowy Nikon NC81366W przy 16 MP. Swoją drogą różnica między 16 MP dla Nikona D4/D4s/Df a 12 MP dla Nikona D3/D3s/D700/D300s/D300/D90/D5000 jest słabo odczuwalna (powody opisane tutaj).

Nikon D4 można bezpiecznie wyszukiwać na rynku wtórnym i używać zgodnie z jego przeznaczeniem. Aparat był wprowadzony na początku 2012 r. i jest teraz w sporym wieku. Jeśli odrzucimy jakieś drobne niedociągnięcia, czy naciągane opowieści z internetu, to Nikon D4 nie ma większych problemów i może pracować jak w zegarku przez bardzo długi czas. Wielu moich kolegów nadal używa Nikona D4/D4. To prawda, że ​​segment bez lustra skłania wielu do myślenia o znaczeniu lustrzanych „jedynek”.

Примеры

Powiązane materiały

  1. Podstawowe informacje o systemie Nikon (obiektywy, aparaty, kompatybilność, dużo informacji).
  2. Dobór aparatów Nikon (modele, rekomendacje, dyskusja)
  3. Wszystkie aparaty cyfrowe firmy Nikon z wymiennymi obiektywami. Ich rodzaje i terminy ogłoszeń. Oznaczenia kamer s, h, x, e, a.
  4. Metody i moduły pomiaru ekspozycji w aparatach Nikon.
  5. Procesory do aparatów firmy Nikon. Występ.
  6. Systemy ustawiania ostrości w aparatach firmy Nikon.
  7. Czujniki aparatu Nikon (kto produkuje, w jakich modelach są używane)
  8. Jaką zewnętrzną lampę błyskową wybrać do aparatów Nikon?
  9. Inne artykuły dotyczące aparatów i obiektywów Nikon/Nikkor.

Komentarze do tego posta nie wymagają rejestracji. Każdy może zostawić komentarz. Wiele różnych urządzeń fotograficznych można znaleźć na AliExpress.


Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

 

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarzy: 72, na temat: Wrażenia z Nikona D4

  • Linar

    Całkowicie zgadzam się ze stwierdzeniem „To prawda, segment bez lustra sprawia, że ​​wiele osób myśli o istotności lustrzanych 'jednostek'”, wziąłem to prosto z języka👍🏻

    • Wasilij

      Tak, całkiem oczekiwane zdanie. Ponieważ z jakiegoś powodu zawsze istnieje kategoria ludzi, którzy opowiadają się za jednym zorganizowanym przejściem wszystkich na nową generację technologii.

      • Linar

        Kiedyś (przed pojawieniem się serii Z) bezpośrednio marzyłem o singli Nikona. Potem po prostu zakochałem się w tych urządzeniach, podobały mi się wymiary (podwójny uchwyt), niezawodność i szybkostrzelność oraz wytrwały, szybki autofokus, którego punkty niemal całkowicie pokrywały cały obszar matrycy. Wtedy mogłem o nich tylko pomarzyć, ich ceny były dla mnie wygórowane. Czas mijał, od jakiegoś czasu zdałem sobie sprawę, że stać mnie na urządzenie tego poziomu pod względem finansów, ale to nie jest zadanie… Pojawia się segment bezlusterkowców Nikona. Mój wzrok padł wtedy na Z6. Moje preferencje przesunęły się w kierunku bezlusterkowców. Oceńcie sami, dlaczego potrzebuję teraz ogromnej cegły, która pod wieloma względami ustępuje lekkiemu i kompaktowemu, wielozadaniowemu Z6, to w 100% oczywiste. Tak, pojawił się Z9, ale jego możliwości są już dla mnie zbędne, z jego wideo 8k. Oczom wystarczy 12 klatek szybkostrzelności, po prostu milczę o autofokusie z detekcją oka. Przecież on (z6) jest tańszy.

  • Dmitry

    Stary, ale nie bezużyteczny

    • Lukas

      🤣... stary koń nie psuje bruzdy! Podoba mi się d4 bardziej niż z6... mam oba aparaty

  • Igor

    Arkady, czy istnieje porównanie między tym potworem a z6 ll? Czy po prostu z9?

    • Arkady Shapoval

      Różni władcy, różne okresy, inna klasa (bzk i zk). Możemy mówić tylko o niektórych indywidualnych możliwościach. Jeśli chcesz nowy aparat, to ogólnie BZK jest bardziej interesujący

  • Awwakumow

    Po D3x przesiadłem się na D4 + D800s. W aparacie trudno połączyć fotografię reportażową i artystyczną. Pod względem kolorów D4 i D3x przegrywają z D800 (ale nie D800). Jeśli chodzi o reportaż, D4 po prostu bombarduje, zysk innych kamer w linii reporterskiej przed nim nie jest już tak znaczący.
    Ale po prostu nie podoba mi się, że druga karta to XQD. Ma zalety tylko na wideo, ale cena jest wygórowana. Ropucha naciska, żeby kupić, więc strzelam jedną kartą.
    Nawet nie planuję przejścia do BZK. W raporcie nie wszystko jest takie gładkie

  • Władimir

    Wreszcie !!! Jestem już zmęczony czekaniem. Najważniejsze, że d4 pojawia się w recenzjach, ale nie ma pełnoprawnego eseju! Dziękuję bardzo Arkady!

  • Krawczenko Wołodymyr

    Arkady, jesteś przystojny, nawet po tym, jak rzuciłem fotografię zawodową, nadal to robisz, to znaczy - człowiek się odnalazł. Przychodzę od czasu do czasu, aby obejrzeć nowe ubrania, podoba mi się Twój obiektywizm i zwięzłość, wiele się od Ciebie nauczyłem, nadal fotografuję swój obiekt i rodzinę. Przeczytałem 80% Twoich artykułów na 2015 rok, dzięki Wam zrozumiałem całą część techniczną, praktyczną i teoretyczną) Zawsze doradzałem fotografom wszystkim moim znajomym. Dziękujemy za kontynuowanie pisania :)

  • Dmitry

    Strzelam na D4 i Z6II

    Zasadniczo UPC łączy się tylko w trybie zdjęć seryjnych. Wysoka czułość ISO i dokładność AF w ciemności w Z są imponujące, nawet po D4. Ogólnie Z jest mocny właśnie w automatyce - auto BB, autofocus, auto ISO itp. - procent błędów jest bardzo mały, do tego stopnia, że ​​czasami nawet nieciekawe jest strzelanie :)

    D4 przyjemniej leży w dłoni, a bardziej podoba mi się obraz z obiektywów F – na przykład z 105 1.4, który po prostu nie ma analogów na UPC (nie przez FTZ).

    Z Na wycieczki biorę lekkie, ale generalnie wolę D4.

    • Nicholas

      „Bardziej podoba mi się obraz z soczewek F… przez FTZ nie jest w porządku”
      - ciekawe. Czy możesz rozwinąć te dwa punkty?

    • Lukas

      W stu procentach zgadzam się …d4 dla przyjemności procesu, to proste ..z6 dla mnie tylko jak biorę ze sobą wymiary na złom ! W d4 obrazek jest ładniejszy, choć.. lubię samemu dokończyć niedoskonałości) z d4 to proste

  • Pawel

    Oto kilka zaskakujących zwrotów, takich jak seria Z jest silna dzięki autofokusowi, auto ISO, auto BB. Fotografowałem w RAW na wielu Nikonach, szczerze mówiąc: nigdzie nie miałem problemów z automatyką. Zawsze są rozmycia, gdzieś ognisko było skupione w niewłaściwym miejscu, ale nie pamiętam tej problematycznej automatyzacji. Nikon od 1999 roku odmierza w tym kierunku czas, mam nadzieję, że seria Z zrobi w przyszłości przełom w fotografii, ale na razie tego nie widać. Wcale nie błagam o nowe osiągnięcia, a gdy zacznie się boom na tanie bezlusterkowce, jak to kiedyś bywało z lusterkiem, na pewno kupię

  • Michajło

    Zapraszam do przemówienia na twoją stronę. Po pokazaniu mojemu przyjacielowi już od 12 lat i wszystkich statystyk, zostały one już opisane, przeczytałem je ponownie 2_3 razy. d1 w skórzanym osnowie pracuję sam, ja' jestem w stanie zrobić to przez chwilę. Praca od razu z pełną klatką ”bez upuszczania Nikona d300, ten model jest w stanie tworzyć duże piksele, tworząc obraz i krótką smugę - 700/1, co jest konieczne, gdy skóra jest zamrożona. -inzhenerіv tse wkład w historię tworzenia fotografii, które inspirują nas w dzisiejszym nowym świecie.

  • Żeka

    Bardzo nudne, nieciekawe zdjęcie z niego, jakby zostały nakręcone na iPhonie. Albo autor w swojej recenzji nie ujawnił potencjału tego aparatu. Jeśli chodzi o zakup, to lepiej kupić nowy aparat, zrobić dwa lub trzy tysiące zdjęć i do czasu wygaśnięcia gwarancji sprzedać, jeśli wyjdzie coś nowego. Te same aparaty starzeją się, tracą jeszcze więcej na wartości, a jeśli coś się w nich zepsuje, nie da się ich naprawić.

    • zwycięzca

      >> lepiej kupić nowy aparat, zrobić dwa lub trzy tysiące zdjęć i do końca gwarancji sprzedać, jeśli wyjdzie coś nowego

      Straciłem co najmniej 30 procent ceny)))) Doskonały biznesplan)))

      Po prostu kupiwszy stary aparat, możesz go sprzedać, niczego nie tracąc. Jeśli oczywiście jest chęć, sprzedaj))

      • Żeka

        Może i zniżka 30%, ale w rzeczywistości jest to zniżka gdzieś w okolicach 100-200 € i dobrze odlatują - jeden właściciel, jedna ręka, niski przebieg, gwarancja. Ale ten d4 to już cegła jak kupisz za 100 euro i z oczekiwaniem że te pieniądze to minus netto Widziałem d4 sprzedali latem przebieg około 60 tyś ramek chcieli 1000 euro , więc nikt nie kupił) )

        • zwycięzca

          Wątpię. I dotyczy to nie tylko początkowych modeli, na których spadają tylko o 30% nie mniej, ale także do całkowicie bliskiego szczytu.

          Weźmy d850, oficjalna cena to 210k, idę do Avito - 165k, aparat ma sześć miesięcy (oczywiście gwarancja), przebieg 2500))) Uważaj to za nowe, od razu -45k, 20% światła.

          Ale kupując używany d4 za 1000 euro, możesz go sprzedać za te same 1000 euro, nawet jeśli za 800, straty i tak będą znacznie mniejsze)))

          • Żeka

            D4 ma szansę się w ogóle nie sprzedać, d3x był sprzedawany z 3 obiektywami, zoom sigma, 50/1.8, 24 szerokość stary nikkor, też chcieli z jakiegoś powodu 1000, zostawili za 300 i osoba sprzedała to na rok i pół (!) W tych aparatach nie ma magii, poza c5, c3pro, ale są słabnące baterie, na przykład łuszczące się gumki, zwłaszcza na nikonach. Sam go odsprzedałem i kupiłem całą masę wszelkiego rodzaju sprzętu, był też d2, d3, d4 (oddali na chwilę).

            • zwycięzca

              A więc... Oszacujmy... 300 euro to 26 tys. rubli za minutę.
              szerokość 24, niech to będzie 5k (tańszych nawet nie widziałem), 50 1.8 nawet kreska, no cóż, niech to będzie minimum - 3k, co to za zoom sigma xs, no cóż, niech będzie 3k też jako najtańszy - chcesz powiedzieć, że osoba ledwo sprzedała spirytus za 15 tys rubli?)) cena, za którą pierwsze pięciocentówki rozsypują się jak ciasta?))) Coś jest nie tak w tej historii)

              • Żeka

                Dobrze, dobrze,

            • Awwakumow

              Sprzedałem swojego D3x za 1100, bez okularów, z jedną baterią, w 2 tygodnie. Baterie żyją bardzo długo, nadal mam D50 leżący, ma ponad 15 lat, bateria jest całkiem sprawna. Tak, a przepakowywanie baterii to elementarne, 3 puszki (dla D4) za 170 UAH. Gumki są oczywiście drogie, od 50 dolców za komplet

    • Trueash

      Nudne zdjęcia robią nudni fotografowie.
      https://youtu.be/vIoNFi8_AjA

      • Artem

        Nieprzyjemnie jest patrzeć, jak dobry fotograf wchodzi w drogę aparatowi)
        Wideo zawiera zdjęcia o doskonałym designie i nieprzyjemnej jakości. Ale to wszystko oczywiście dla amatora.
        To nie fotograf i nie aparat robią zdjęcia, ale oni są razem)

    • Awwakumow

      Wszystko jest odnowione. 200 dolców na wymianę migawki, kolejne 50 gumek (jeśli dużo biegałeś) i urządzenie jest jak nowe

  • koba

    Dla większości użytkowników takie kamery nie były dostępne, gdy kosztowały 5000 USD, a jeśli można je kupić za 1000-1200 USD, możesz spróbować. Nawiasem mówiąc, D3s już kosztują około 800 USD lub nawet mniej…

    • Arkady Shapoval

      Ale jasne lustra bezlusterkowe urzekają swoją lekkością

  • Michael

    Kupiony w 2018 roku na pchlim targu w Japonii. Działa jak zegar. 2022 Maszyna jest idealna. Bez lustra??? Cóż, gdyby tylko były pieniądze. Opcjonalnie tylko Z9. Po jednostkach reszta małego narybku nawet nie jest omawiana. A w ogóle... kręciłem tylko Nikonem: D200... D700... D4 - najlepiej ze wzrostem klasy. Wszyscy są szczęśliwi.

  • Michael

    Jak tam kwiaty? Czy będzie lepszy niż d700? Obejrzałem ślub w całości nakręcony na d4. Więc tam, albo w jeepie, fotograf kręcił wszystko, kolory były mocno pożółkłe i jakby zwiędłe lub dziwnie przetworzone. Powiedzmy, że d750 jest dla mnie zdecydowanie gorszy w kolorze. Czy ktoś porównał?

    • Awwakumow

      Ślub Saprga powinien być sfilmowany jako piąty! Kamera D4 do paparazzi i reportaży sportowych. Potencjał do szybkości i fotografowania w słabych warunkach oświetleniowych.
      D750 też nie błyszczy kwiatami. Właściwie D700 już dzisiaj osusza plony. Dobre kolory Nikona zaczynają się od aparatu D800e

      • Alexey

        O d700 - teraz robię na nim 99% handlu i wszyscy są szczęśliwi.
        Bardzo wątpliwe jest stwierdzenie, że łączy kadr – dotyczy to tylko wideo i autofokusa.
        D700 ma wspaniały kolor, dobrą pracę w złożonym oświetleniu i kolorze (pieprzone światła na miejscach imprez i światła LED), doskonałą niezawodność i przewidywalność wyniku.
        W swojej cenie minimalnej (obecnie w lutym 2022 r.) aparat d700 w doskonałym stanie będzie kosztował 40-50 tys., a aparat fotograficzny / lekki personel / zestaw do synchronizacji lampy błyskowej może zmieścić się w 100 tys. Według nowoczesnych standardów jest to bardzo budżetowe i można nakręcić 9/10 treści na tematy fotograficzne.
        Jeśli to możliwe (chciałbym uniknąć po prostu srach) o jakiej uprawie mówiłeś i z czym konkretnie porównujesz?

    • Dmitrij Kostin

      Jak to będzie wkręcać.
      Możesz umieścić profil kolorów podobny do 5Dmk2. NEF-y „rumienią się”, a obraz staje się nieco inny. Moduł AF w D4 jest nadal świetny. Patrzę na Z6mk2 albo na R5, ale prawie całą optykę trzeba będzie oddać Avito. Przepraszam. Dopóki strzela i cieszy, nie sprzedam.
      Chińskie baterie też są dobre - kupiłem kilka różnych. Czuje się tak samo dobrze jak oryginalne.

  • Awwakumow

    I żyje!

  • Władimir Piterski

    Przez długi czas D4 służył mi wiernie.
    Aparat jest wszechstronny i niezawodny.
    Teraz kręcę na D5, postęp jest wyraźny.
    Jeśli chodzi o bezlusterkowce, to nie jestem pewien, jak nie zawiodą w trudnych warunkach (mróz, wilgoć, kurz).

    • Ivan

      Chciałbym zrozumieć, w jaki sposób obecność w aparacie jednostki lustrzanej zapewnia dodatkową ochronę przed mrozem, wilgocią i kurzem?

      • Awwakumow

        UPC, jedz dużo więcej prądu. Na mrozie, gdy baterie tracą 50-60% swojej pojemności, jest to już krytyczne
        Matryca UPC, znajdująca się bardzo blisko mocowania, nie jest zakryta lustrem i będzie łapała więcej kurzu przy zmianie optyki

        • Ivan

          „Żelazne” argumenty!

        • Joe

          Używasz bardzo niejasnych pojęć, takich jak „zużywają dużo więcej prądu” bez odwoływania się do konkretnych wyników pomiarów, lub odnosisz się do utraty pojemności baterii „na zimno”, przez co mieszkaniec Krasnodaru może oznaczać -5 ° C, oraz mieszkaniec Anadyra -50°C (a wydajność baterii przy -5°C i -50°C będzie bardzo różna), a ponadto nie bierzesz też pod uwagę pewnych niuansów technicznych, najprostszym przykładem jest ten dla Canona EOS R, gdy aparat jest wyłączony, czujnik jest całkowicie zamykany przez migawkę, co zapobiega przedostawaniu się kurzu podczas zmiany obiektywu, w przeciwieństwie do lustrzanek, gdzie „ochrona” przed lustrem jest bardzo warunkowa. Jednocześnie ochrona przed kurzem jest w dużej mierze zdeterminowana nie obecnością lub brakiem lustra (nawet wśród różnych lustrzanek jednoobiektywowych kurz pojawia się na matrycy w różnych odstępach czasu w tych samych warunkach pracy), ale obecnością automatycznego czyszczenia matrycy system, jakość obudowy, ilość i rodzaj elementów uszczelniających, które zapobiegają przedostawaniu się kurzu przez szczeliny konstrukcji obudowy.
          Dlatego twoje argumenty nie wyglądają wystarczająco przekonująco.

          • zwycięzca

            Szczerze mówiąc, mówiąc, że „tylko lustro chroni przed kurzem”, mylisz się, ponieważ przesłona przy centralnym zaworze sterującym jest zamknięta, gdy nie jest w stanie pracy.
            Jeśli chodzi o baterie, jeśli zastanowisz się, dlaczego tak się dzieje – UPC mniej żyją na mrozie – wszystko staje się oczywiste. Ale w tym celu należy przynajmniej w przybliżeniu zrozumieć, co dzieje się z pierwiastkiem litowym w niskich temperaturach.

            • Joe

              > roleta w CZK jest zamknięta w stanie niedziałającym
              Zgadzam się.
              Jednocześnie kurz na matrycy nadal szybko pojawia się w lustrzankach, jeśli nie ma automatycznego systemu czyszczenia matrycy, a kurz ten nie jest obserwowany zarówno w lustrzankach, jak i aparatach bezlusterkowych, gdy istnieje system automatycznego czyszczenia matrycy.
              Generalnie rola lustra w ochronie przed kurzem jest tak wątpliwa, że ​​nie warto w ogóle brać pod uwagę jego obecności.

              > Jeśli chodzi o baterie, jeśli zastanowisz się, dlaczego tak się dzieje - UPC mniej żyją na mrozie - wszystko staje się oczywiste. Ale w tym celu należy przynajmniej w przybliżeniu zrozumieć, co dzieje się z pierwiastkiem litowym w niskich temperaturach.

              W przypadku wczesnych generacji lustrzanek cyfrowych, takich jak Canon EOS 5D, specyfikacje wskazywały, że żywotność baterii znacznie się zmniejszy wraz ze spadkiem temperatury: przy ok. 20°C. 800 strzałów, w temp. 0°C ok. 400 klatek.
              W przypadku późniejszych modeli zarówno lustrzanek, jak i bezlusterkowców nie ma już tak znaczącej zmiany czasu pracy na baterii, np. Canon EOS 5D mk4: ok. 900 strzałów w 23°C, około. 850 w 0°C; Canon EOS R: Ok. 370 strzałów w 23°C, ca. 350 strzałów w 0°C.
              We wszystkich przypadkach używane są baterie litowo-jonowe, tylko w przypadku 5D żywotność baterii zmniejsza się o połowę przy spadku temperatury o 20 stopni, a w przypadku późniejszych aparatów żywotność baterii zmniejsza się o około 6% przy spadku temperatury o 23 stopnie.
              A jeśli potrafisz wytłumaczyć tę znaczną różnicę w zmianie zasobów wraz ze spadkiem temperatury między różnymi generacjami baterii i aparatów, przeczytam Twój komentarz z dużym zainteresowaniem, ponieważ przybliżone zrozumienie nie było dla mnie wystarczające.

              • Awwakumow

                Odnośnie żaluzji na BZK. Ta niewygodna konieczność wyłączania aparatu przy zmianie optyki nie zawsze jest pamiętana.

                Odnośnie baterii. Nie ma zaufania do stwierdzeń producenta aparatu. Zawsze skieruje strzały do ​​producentów puszek.
                A metoda obliczeń jest nieznana. Wyjęcie aparatu z ognia i zrobienie zdjęcia w 30-40 minut to jedno. Kolejny, po 2-4 godzinach zamrożenia, zaczyna strzelać.
                Od dawna używam baterii litowych różnych producentów i różnych technologii. Nie tylko w aparatach, ale także w latarkach, narzędziach, pojazdach elektrycznych. Nie widzę dużych różnic w mrozoodporności. Dla wszystkich odpowiednia jest szacunkowa „utrata 10% pojemności, na każde 10 stopni poniżej +20” Cuda się nie zdarzają. Na -50, może D4 i strzela tylko wtedy, gdy bateria jest trzymana w ciepłej kieszeni. Baterie litowe nie lubią mrozu. W wieku -30 warto już wybrać baterie NK lub baterie alkaliczne. Do tego służą uchwyty na baterie.

              • Człowiek

                Zakłada się, że zależy to od przewodności cieplnej materiału, z którego wykonana jest kamera oraz od obecności plastiku i szczelin powietrznych w komorze baterii. Do kogo zimno dociera szybciej, usunie mniej.

              • zwycięzca

                Wszystko jest dość elementarne - gdy temperatura spada, akumulator na długi czas traci zdolność dostarczania wymaganego prądu. Jednocześnie zachowując możliwość (oczywiście nie do końca) krótkoterminowego transferu bieżącego. CZK w trybie czuwania zużywa znacznie mniej energii niż UPC, który jest zmuszony do ciągłego napędzania czujnika, wyświetlacza i innych procesorów w stanie roboczym, podczas gdy CZK zużywa energię tylko na utrzymanie ...

              • zwycięzca

                ... praca modułu pomiaru ekspozycji i tak dalej, drobiazgi. W rezultacie pomimo tego, że w momencie wyzwolenia migawki CZK zużywa więcej energii niż UPC, ale to zużycie następuje w dość krótkim czasie, a bateria po prostu nie ma czasu na „poddanie się” .

              • zwycięzca

                2Avakumov: chyba tak, w ekstremalnie niskich temperaturach warto sięgnąć po inny rodzaj chemii, albo mieć zapas baterii, rozgrzewających się okresowo w ciepłym miejscu. Jednak są one chłodzone (przy już wystudzonej komorze) dość szybko.

          • Ivan

            Avvakumov myli pojęcia „niezawodności” i „zużycia energii”. A jego rozumowanie o większym zużyciu prądu jest generalnie bez znaczenia. Pobór prądu jest prawie taki sam. Czas pracy kamery o dużym poborze prądu w UPC jest nieco wyższy, ale nie moc prądu. A baterie w ZK i UPC nie różnią się zasadniczo i zachowują się tak samo w chłodne dni. Ponownie, nie ma to nic wspólnego z niezawodnością aparatu.

      • Władimir Piterski

        Ivan, z czego strzelasz?

        • Ivan

          Dlaczego to pytanie? Ochrona kamer przed wpływami zewnętrznymi jest zapewniona w inny sposób, a nie przez obecność lub brak lustra.

  • Andrew

    Mam już „poniżej 60 lat”. Jestem fotografem amatorem. Przez lata kręciłem wieloma Nikonami (przypadkowo w młodości wpadłem na tę religię) Teraz - D4, D600, 1 V2. Każdy ma zalety i wady. D4 ma same wady - wagę, wymiary i przyciąganie uwagi innych. Z korzyści - fantastyczna łatwość użytkowania. Całkowicie przewidywalny wynik. To, czego chcesz, jest tym, co dostajesz. Jeśli nie wyszło, to wina krzywych rąk i wadliwego mózgu, a nie aparatu. Świetny czysty obraz. Ile zdrowia wystarczy, tyle i będę nosił tę cegłę.

  • Władimir Piterski

    Ivan, nie odpowiedziałeś na pytanie, więc nie strzeliłeś na D4.
    Urządzenie to wytrzymuje przy -50 i +50, w ulewie i piaskowym wietrze podczas upadku. Baterie są MEGA-wieczne.. jeśli nie jesteś strzelcem maszynowym.D4 jest ciężki, więc to też jest plus - można rozgrzać bezczelnego kamerzystę, jeśli widok jest zasłonięty.Bezlusterkowa alternatywa?

    • Joe

      Opowiedz nam o swoich wrażeniach z robienia zdjęć w temperaturze -50°C, gdzie i jak długo przebywałeś w tej temperaturze, ile zdjęć udało Ci się wykonać na jednym ładowaniu akumulatora i w jakim trybie fotografowania, z jakimi obiektywami aparat był używany w takich warunkach.
      Mam nadzieję, że pokażecie również zdjęcia zrobione w temperaturze -50°C.

    • Ivan

      Vladimirze, naprawiłem je i znam od środka. Pracowałem dla Nikona. Jeśli porównujesz profesjonalny aparat reporterski D4, to musisz porównać go z kolegą z BZK. Obecnie jest tylko jeden taki aparat - Z9. Oto link ze strony, przejdź do pozycji „Mocne”, „Niezawodne” (https://www.nikon.ru/ru_RU/product/digital-cameras/mirrorless/professional/z-9).

      Znajdź przynajmniej jeden argument, że brakuje mu ochrony przed mrozem, wilgocią i kurzem.

    • Ivan

      Od specyfikacji D4:

    • Ivan

      Ze specyfikacji Z9:

  • Władimir Piterski

    Iwan znajomy teraz kręci na Z9 (swoją drogą, w Rosji jest na razie tylko kilku szczęśliwych właścicieli), zgadzam się, to WARTA ZAMIENNIK!To naprawdę konkurencja dla lustra D4,5,6
    Joe wszystkie podane argumenty są tyradami. Nie jesteś też właścicielem Nikona D4, najprawdopodobniej nie trzymałeś nawet „cegiełki” w rękach. Dużo wpływa na ładowanie baterii.. nawet GPS, co dziwne, moduł))) lub jak często patrzysz na ekran. Łatwiej jest włożyć kieszeń do pary zapasowych dysków Akum i pendrive'ów.
    Jeśli chcesz sprawdzić się na mrozie, przyjedź na Jamał z walizką soczewek i zegarem)))
    Niech szczęście i cierpliwość będą z tobą.
    Podsumowując, i w temacie.Nikon D4 jest doskonałym aparatem w zdolnych rękach i wykonuje świetną robotę przy wielu zadaniach, myślę, że będzie miał znaczenie w ciągu najbliższych trzech lat.

    • Ivan

      Nie jestem właścicielem D4, ale oczywiście trzymałem go w rękach. I naprawiony. I nie tylko Nikon, ale wielu innych. I zdemontowano profesjonalnego Canona, który znajdował się w podwodnym pudełku, a do którego spływała woda morska. Nie chodziło o oszczędzanie energii, ale o to, jak kamera jest chroniona przed wpływami zewnętrznymi. A obecność (brak) lustra nie ma z tym nic wspólnego. Byłem w całym regionie Tiumeń, a jeśli Nowy Urengoj jest uważany za południową część Jamału, to w Jamale. Nakręcony w chłodne dni amatorskimi aparatami bez konsekwencji. Oto opis cech filmowania na zimno: http://www.foto-video.ru/fv-presentation/a-liskin/40104/

    • Joe

      Vova, czy kiedykolwiek trzymałeś w rękach książkę o rosyjskiej etykiecie mowy?
      Jeśli tak, to dlaczego nie nauczyli się zwracać do rozmówców zgodnie z ogólnie przyjętymi od ponad stu lat normami?
      Zadałem Ci konkretne pytania, czy używałeś aparatu w określonych warunkach.
      Nie jakieś „branże” jak twoje, ale całkiem zrozumiałe pytania.
      W odpowiedzi - niewyraźne rozmowy nie na temat.
      Jeśli naprawdę miałeś coś do powiedzenia o aparacie i pokazania ze zdjęcia, to jest to jedno.
      A zaskoczenie kogoś w 2022 żałosnymi przemówieniami o tym, że miałeś szczęście trzymać w rękach starego Nikona D4 nie jest nawet zabawne, to smutne.

  • WładimirPiotrski

    Joe to co?on?ona?..IT))) jeśli chodzi o etykietę. TEMAT D4!!!
    Znowu strzelałeś tym urządzeniem?
    Tutaj omawiana jest opinia właścicieli i specjalistów.
    Jeśli dział IT fotografuje za pomocą aparatów Canon i aparatów bezlusterkowych, pozwól działowi IT kontynuować fotografowanie...
    Mam ponad 30-letnie doświadczenie w fotografii i zasłużoną reputację. I wiem, czego chcę od technologii. W krzywych rękach żaden aparat nie uratuje.
    Zawodowiec nie czuje smutku i nie śmieje się, zawodowiec bierze i strzela. Techniki klasy jednostek posiadają głównie wysokiej klasy specjaliści, a do publikacji na Instagramie i iPhonie wystarczy dla oczu..
    Jeśli to smutne, to mogę powiedzieć o D3 - aparat jest znakomity!
    W przyszłości najprawdopodobniej przesiądę się na Z9, póki model nie był jeszcze testowany i muszę być pewien, za który zapłacę dużo pieniędzy (na pewno nie za popisy). strzelam na D5 i widzę zalety i różnice z D4.

    • Artem

      A co było tak uderzającego w D5 w porównaniu do D4? Na przykład D3 podobały mi się po D3, a D4 po D3 (wytrzymałość AF, odwzorowanie kolorów i BB są nawet trochę lepsze). Ale nie tylko osobiste wrażenia, ale także testy takie jak DXO i recenzje zdjęć intuicyjnie rozumieją, że D4 jest lepszy. D5 nie intryguje testami i zdjęciami (nie jestem właścicielem, ale przyjrzałem się dokładnie) i żądają za niego prawie 2.5 raza więcej pieniędzy

  • Awwakumow

    Chodź Vladimir, nie gotuj. Jest to dość typowe, gdy właściciel urządzenia klasy podstawowej, aby nie czuć się gorszym, stara się wyglądać jak „ekspert”

  • Radosny

    Dzień dobry. Czy warto kupować D4 do obiektywu 50-150 mm 1:2,8 APO DC HSM. Moim głównym rodzajem fotografii jest sport. Z góry dziękuję.

    • Arkady Shapoval

      50-150 to crop, a d4 to pełna klatka.

      • Radosny

        Tak. A więc, czy można łączyć, aby uzyskać wynik?
        Dziękuję bardzo.

        • B.R.P.

          Jest to możliwe, ale nie konieczne. 50-150 dla sportów wolnych. Jeśli to nie szachy.

        • Arkady Shapoval

          tak, można, ale po co?

  • николай

    Mam Nikona 850 i D4. w rękach tylko Z6. Myślę, że należy do linii. gniazdo nie pozostawia żadnego zaufania do pracy. wrażenie jednorazowego chińskiego przemysłu samochodowego. to dla mnie ważne

  • Dima

    A jak czuje się czujnik Nikona, w przeciwieństwie do Sony w kolorach? Jeśli nadal wiedzieli, jak zrobić dobre czujniki, dlaczego sami tego nie zrobili?

    • Arkady Shapoval

      Niekorzystne. D4-D5-D6 zbalansowany w kolorze, ale ta sama nowoczesna Sonya, jak a7m3, podoba mi się bardziej

  • Alex

    Dobry wieczór! Czy można poznać opinię Arkadego i innych fotografów na temat znaczenia Nikona D4 w chwili obecnej. Jeśli weźmiemy pod uwagę Nikona D4 (wersja używana, z małym przebiegiem (85t.k), w dobrym stanie zewnętrznym) i Nikona D810 (nowy - wg sprzedawcy) - co preferować w wyborze (przesiadając się na FF). Pod względem operacyjnym - fotografowanie krajobrazów, przyrody i ludzi na tle natury, z zamiarem poszerzenia istniejącej floty obiektywów.
    Przeglądając anglojęzyczne filmy na YouTube - nawet w tej chwili są pozytywne recenzje o D4, o doskonałym odwzorowaniu kolorów tego aparatu i oczywiście o jego niezawodności. Ale wizualnie oglądając zdjęcia w ogólnodostępnej części internetu, wolę zdjęcia z D810... Są też ciekawe z D4, ale dlaczego tylko zdjęcia na zakrytych przysłonach, moim subiektywnym zdaniem.
    Oczywiście wiele na oglądanych zdjęciach zależy od obiektywów zastosowanych w danym aparacie, ale mimo to - jakie jest Twoje zdanie? Podzielcie się opinią, może są posiadacze obu aparatów, albo były kiedyś używane. Dziękuję!

    • Arkady Shapoval

      Raportowanie - d4. Cała reszta to d810.

    • nacięcie

      Jeśli potrzebujesz szybkości fotografowania, niezawodnego akumulatora, trudnych warunków (np. wszelkiego rodzaju eventy, festiwale, koncerty estradowe) to D4 na pewno będzie lepszy.
      Jeśli się nie spieszysz, gdzie potrzebujesz dużej rozdzielczości, dużego DD (podróże, muzea, kwiaty), to d800.
      W pewnych warunkach korzystam z D3, zdjęcia wychodzą doskonałe nawet przy ISO 13000, ale megapikseli jest za mało na kadrowanie zdjęć. Zastanawiam się nad wzięciem D4, ale jest też D4s, sądząc po dxo, różnica między aparatami jest bardzo mała.
      W tej chwili d3s z przebiegiem 250t kosztuje 55-65t, a d4 z podobnym przebiegiem 65-75t, a d4s już 95t.
      Ale ponieważ D810 ma 36 MP, będzie bardziej wymagający pod względem optyki.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2022/01/vpechatleniya-ot-nikon-d4/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2022/01/vpechatleniya-ot-nikon-d4/