Beoordeel Nikon 1 J1

De Nikon 1 J1 camera en verschillende lenzen daarvoor werden door Vadim Oneshchuk ter review geleverd.

Beoordeel Nikon 1 J1

Beoordeel Nikon 1 J1. Zo ziet Nikon J1 eruit zonder lens (body)

De Nikon 1 J1 is een van de zes (vanaf 2013) spiegelloze camera's in de 'Nikon 1'-serie met verwisselbare lenzen. De Nikon 1 J1-camera heeft een 'Nikon 1'-vatting en voor het eerst sinds 1960 heeft Nikon een reeks niet-Nikon F-vattingcamera's uitgebracht. In de aanbieding vind je zowel Nikon 1 J1 Body (camera zonder lens) als Nikon 1 J1 kit (camera met één of meerdere lenzen). Nikon 1 J1 heeft een eenvoudig menu dat iedereen kan achterhalen. Fotograferen op de camera in de automatische modus is heel, heel eenvoudig. Maar voor professioneel gebruik is Nikon J1 niet goed.

Nikon 1 J1 met 10mm 1:2.8 1 Nikkor vaste lens

Nikon 1 J1 met 10mm 1:2.8 1 Nikkor prime-lens. De camera is verkrijgbaar in verschillende kleuren.

Lenzen

Vaste lenzen:

  1. Nikon 1 Nikkor 10mm f/2.8 (zwart en zilver)
  2. Nikon 1NIKKOR AW 10mm f/2.8 (alleen zwart)
  3. Nikon 1 Nikkor 18.5mm f/1.8 (zwart, zilver, wit)
  4. Nikon 1 Nikkor 32mm f/1.2 (zwart zilver)

Zoomlenzen

  1. Nikon 1NIKKOR VR 6.7-13mm f/3.5-5.6 (zwart en zilver)
  2. Nikon 1NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 (8 kleuropties)
  3. Nikon 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6 PD-ZOOM (6 kleuropties)
  4. Nikon 1NIKKOR VR 10-100mm f/4-5.6 (5 kleuropties)
  5. Nikon 1 NIKKOR VR 10-100mm f/4.5-5.6 PD-ZOOM (alleen zwart)
  6. Nikon 1 NIKKOR 11-27.5 mm f/3.5-5.6 (6 kleuropties)
  7. Nikon 1 NIKKOR AW 11-27.5 mm f/3.5-5.6 (zwart, zilver, wit)
  8. Nikon 1NIKKOR VR 30-110mm f/3.8-5.6 (8 kleuropties)
  9. Nikon 1 NIKKOR VR 70-300mm f/4.5-5.6N (alleen zwart)

Voor mezelf zou ik een bos van een universele lens nemen Nikon 1 NIKKOR VR 10-100mm f/4.5-5.6 PD-ZOOM en portretlens Nikon 1 Nikkor 32mm f/1.2, maar zo'n set kost nogal wat :). Het is heel grappig dat Nikon heeft uitgebracht Nikon 1 Nikkor 32mm f/1.2, maar is nog steeds niet geüpdatet naar de autofocusversie van de oude Nikon 50 mm 1: 1.2 AI-S.

Voorbeeldfoto op camera en lens Jupiter-8

Voorbeeldfoto op camera en lens Jupiter-8

Er is een speciale lijst van Nikon FX, DX lenzen die zonder problemen gebruikt kunnen worden op de Nikon 1 J1 camera met behulp van de FT1 adapter. Meer details over dit probleem zijn te vinden in de sectie over: Nikon CX-lenzen.

Nikon 1 J1 heeft een zeer korte werkafstand, waardoor u gebruik kunt maken van veel handleidingen objectieven van meetzoekercamera's. Maar hier is het probleem - Nikon 1 J1 verminderde het vermogen om te meten expositie met oude unchip-optiek. Je kunt alleen fotograferen met handmatige lenzen in de 'M'-modus. Modi P, A, S, M je moet 'Belichtingsmodus' selecteren in het cameramenu.

Kat op Nikon 1 J1

Kat op Nikon 1 J1

matrix

Nikon 1 J1 is een kleine systeemcamera met cropfactor 2.7... Het betekent dat matrixgrootte: Nikon 1 J1 7,3 keer minderdan welke film (135e film) of een full-frame camera. Matrix grootte speelt een grote rol bij de opbouw van het beeld. Nikon 1 J1-sensor met een vingernagel - 13.2 x 8.8 mm. 10.0 megapixels werden op zo'n kleine (naar fysieke afmetingen) matrix geplaatst. Hoogstwaarschijnlijk speelde hier marketing, want alles dat in onze tijd minder dan 10 MP is, veroorzaakt al een sluwe grijns. Op deze manier kan de camera 3,872 x 2,592 pixels vastleggen (precies 10 pixels). 036 MP - dit is voldoende voor amateurtaken, bijvoorbeeld met 224 MP kunt u zonder problemen foto's in A10-formaat afdrukken. Om je niet druk te maken over het aantal pixels, raad ik je aan om het artikel ' Battle of Megapixels '.

Voorbeeldfoto op Nikon 1 J1

Voorbeeldfoto op Nikon 1 J1 met een snelle oplossing

Overigens wordt dezelfde CMOS-sensor gebruikt door nog 3 camera's uit de Nikon 1-serie - dit is Nikon 1 J2, Nikon1 S1, Nikon1 V1. Nikon 1 J1 kan ISO gebruiken van 100 tot 3.200 en uitbreiden tot 6.400 (ISO HI 1). De camera heeft drie automatische ISO-standen:

  1. A3200 - gebruikt het ISO 100-3200-bereik
  2. A800 - gebruikt het ISO 100-800-bereik
  3. A400 - gebruikt het ISO 100-400-bereik

Toegegeven, automatische ISO selecteert niet de meest succesvolle uittreksels, hoogstwaarschijnlijk gericht op de brandpuntsafstand van de lens (gouden regel). Dus de camera gaf me vaak een sluitertijd van 1/30 sec, terwijl ik met stilstaande objecten makkelijk een foto kon maken, maar mensen waren al 1/30 seconde wazig.

Hoe lager het ISO-niveau, hoe minder ruis je in je foto's kunt krijgen. Nikon J1 geluidsniveau is vergelijkbaar met oude spiegelreflexcamera's Nikon D40, D70s (ruis vanaf ISO 200). Het wonder is niet gebeurd en bij ISO 3200 krijg ik een goed beeld, maar het beelddetail wordt verwijderd door de ruisonderdrukkingsfunctie. Hier originele opname bij ISO 3200, op de foto, vanwege het algoritme voor ruisonderdrukking, werd het gezicht van de kat vergelijkbaar met: schilderijen van Vrubel. Maar de opname met Nikon 1 J1 ziet er in ieder geval degelijk uit.

Voorbeeldfoto op Nikon 1 J1 bij hoge ISO

Voorbeeldfoto op Nikon 1 J1 bij hoge ISO. Kat spelen.

Nikon 1 J1 heeft, in tegenstelling tot Sony Nex spiegelloze camera's en vele andere, geen mechanische sluiter. Tijdens het fotograferen is er geen onnodig geluid van de beweging van de sluitergordijnen. Ook is het diafragma-controlemechanisme ingebouwd in de Nikon 1-lenzen zelf en is het erg stil. Scherpstellen met Nikon 1-lenzen is ook heel, heel stil.

Kat op Nikon 1 J1

Kat op Nikon 1 J1

Zeer belangrijke punten in de Nikon 1 J1 camera:

  • de camera kan een ultrasnelle sluitertijd gebruiken die gelijk is aan 1/16,000 seconde. Zo'n korte sluitertijd is bij Nikon spiegelreflexcamera's slechts Nikon D1x, D1h, D1.
  • De camera heeft geen optische of elektronische zoeker. U kunt alleen zien met behulp van het camerascherm. En de cameraweergave 3 inch TFT LCD-type 460.000 dots.
  • de camera heeft een ingebouwde flitser die omhoog schiet (opklapt) als je op de bijbehorende knop drukt. De flitser werkt trouwens best goed.
  • Er is ook een AF-hulpverlichting die groen oplicht.
  • op afstand is de camera te bedienen met een goedkope afstandsbediening ML-L3.
  • De camera heeft een USB-uitgang en mini HDMI type C.
  • camera ondersteunt geheugenkaarten SD, SDHC, SDXC (en UHS-I).
  • De batterij is krachtig genoeg, één lading was genoeg voor ongeveer 500 foto's.
  • de camera heeft een slaapstand, de tijd waarna de camera naar deze stand overschakelt is instelbaar.
  • de camera heeft eigenschappen die het beeld verbeteren: Actieve D-lightning, ruisonderdrukking bij hoge ISO's en lange sluitertijden.
  • De camera kan met een EP-5C-kabel op een stopcontact worden aangesloten. Er is zelfs een speciale GR-N2000 grip voor de camera voor een comfortabele grip (niet te verwarren met een booster).
  • de camera heeft een interessante 'Motion Snapshot'-modus, waarbij een korte video wordt opgenomen met een hoge framesnelheid per seconde en parallel een foto wordt gemaakt.
Bloemen op Nikon 1 J1

Bloemen op Nikon 1 J1

Cameraprestaties

De Nikon 1 J1 weegt iets minder dan 300 gram, een camera met een kleine lens kan zelfs in een jaszak worden gestopt. De camerabody is gemaakt van aluminium profiel.

Voorbeeldfoto op Nikon 1 J1

Voorbeeldfoto op Nikon 1 J1

En nu het leuke, deze baby kan schieten foto met 60 (zestig) frames per seconde! Dit is een schandalige indicator. Bovendien kun je 60 fps fotograferen met alle parameters, zelfs RAW + JPEG. Toegegeven, een serieus nadeel van zo'n supersnel fotograferen is een heel klein framebuffer. Beeldverwerking wordt afgehandeld door de EXPEED 3-processor, hetzelfde als de Nikon D800, D7100.

Foto op Nikon 1 J1

Foto op Nikon 1 J1

Buffer:

  • 12 frames in de opnamestand 'Continu -> Elektronisch (SH)' met een frequentie van 30 of 60 fps bovendien, met eventuele kwaliteitsinstellingen, is de buffer altijd precies 12 frames. Dit betekent dat je bij 60 frames per seconde maar 1/5 seconde kunt filmen. Bij 10 fps wordt de buffer 13 frames.
  • 17 frames in JPEG, L, Fine-modus. Tegelijkertijd zijn de functies: ADL, hoge ISO ruisonderdrukking, lange sluitertijd ruisonderdrukking, automatische ISO uit.
  • 23 frames in JPEG, L, Fine-modus, als u ook overschakelt naar M-modus.
  • 83 kaders in JPEG, S, Basismodus en alle functies uitgeschakeld
  • 14 frames in JPEG-, L-, Fine- of RAW-modus of RAW+JPEG-modus met alle geavanceerde functies ingeschakeld

framebuffer bleek vrij ruim te zijn, jammer dat je geen 83 frames op 60 fps kunt zetten. In andere standen kan de camera tot 5 fps opnemen. En in de modus 'Electronic (BC)' kun je 10 of 30 of 60 k.s. instellen. RAW-bestanden hebben 12-bits kleurdiepte en wegen gemiddeld 10 MB. JPEG L Fine weegt gemiddeld 5 MB.

Nikon 1 J1 met superzoom

Nikon 1 J1 met superzoom

focus

Scherpstellen bij Nikon 1 J1 gaat snel, er zijn verschillende standen beschikbaar. Je kunt één scherpstelpunt selecteren en precies weten waar de camera zal scherpstellen. In de handmatige scherpstelmodus kunt u: vergroot elk deel van de afbeelding, maar de vergroting is niet beschikbaar bij het werken met handmatige optica.

Nikon 1 J1 gebruikt een hybride scherpstelmethode. Het scherpstellen in de videomodus gaat ook snel, deze Nikon 1 J1 presteert beter dan zijn DSLR-tegenhangers, waar er een serieus probleem is met de scherpstelsnelheid. Meestal gebruiken video-SLR-camera's contrastfocus, waardoor het scherpstellen erg, erg langzaam gaat, zelfs op erg dure camera's.

Nikon 1 J1 achteraanzicht

Nikon 1 J1 achteraanzicht

Video

Een heel sterk punt van Nikon 1 J1 is video-opnamen. De camera kan schieten Full HD bij 60 fps. MPEG4 Video (H264) 1920×1080 codec, AAC 48000Hz stereo 128Kbps in MOV-container. Je kunt ook fotograferen in 1920 × 1080 30p of 1280 × 720 60p.

Ook heeft de camera twee slow motion-modi:

  •     640 x 240 400 fps
  •     320 x 120 1.200 fps

Denk gewoon - 1200 fps, terwijl je echt interessante video's kunt maken. De video zelf wordt afgespeeld met standaard 30 frames per seconde, wat resulteert in 40x vertraging. De camera heeft ook stereo microfoon video opnemen. In de modus voor diafragmavoorkeuze kunt u het diafragma wijzigen terwijl u een video opneemt. In de M-modus kunt u bedienen en uithoudingsvermogen en diafragma, zo'n volledige controle van deze twee parameters is alleen in zeer dure centrale regelkleppen Nikon D4, D800,D800E.

roze Nikon J1-camera, je weet voor wie

Nikon 1 J1 camera in roze, je weet voor wie

Lenzen

Ik gebruikte twee native lenzen - 1 Nikkor 10 mm 1:2.8 RF asferisch и 1 Nikkor 10-30 mm 1:3.5-5.6 VR IF asferisch. Lenzen zijn erg klein, compact, met interne scherpstelling. De focus zelf is snel. Lenzen hebben geen diafragmaregelring, een scherpstelring, een scherpstelafstandschaal, een scherptediepteschaal, ze hebben helemaal niets :). Het diafragma van lenzen wordt geregeld door een mechanisme dat in de lens zelf is ingebouwd. De lenzen hebben 7 diafragmalamellen. In de verwijderde positie is het diafragma van de lenzen volledig gesloten. De MDF van de lenzen is 20 cm en ze gebruiken een klein 40.5 mm filter. Voor lenzen kunt u een zonnekap kopen.

1 Nikkor 10-30 mm 1:3.5-5.6 VR - standaard lens met stabilisatie. Het heeft een interessante zoomvergrendeling. In de inactieve positie is de romp van de lens verborgen. Je moet handmatig zoomen, zoals op elke lens van een spiegelreflexcamera. De zoomknop kan de camera automatisch inschakelen. De lens heeft een metalen vatting. Weegt 1 Nikkor 10-30 mm 1:3.5-5.6 VR 115 g Minimum diafragma is F/16. De lens kan schittering opvangen bij tegenlicht.

Optische indeling van het 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6-objectief

Optische indeling van het 1 NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6-objectief

U kunt de echte prijzen voor de 1 Nikkor 10-30 mm 1: 3.5-5.6 VR-lens in populaire online winkels bekijken via de volgende links:

Prijzen voor moderne lenzen voor het Nikon 1 systeem zijn te bekijken hier.

1 Nikkor 10 mm 1:2.8 RF asferisch - groothoeklens met hoog diafragma. Weegt 77 gram. In plaats van een focusring heeft hij een 'dummy'. Minimaal diafragma F/11. Metalen bajonet.

Optisch ontwerp van het 1 NIKKOR 10 mm f/2.8-objectief

Optisch ontwerp van het 1 NIKKOR 10 mm f/2.8-objectief

U kunt de echte prijzen voor het 1 NIKKOR 10 mm f/2.8-objectief in populaire online winkels bekijken via de volgende links:

Prijzen voor moderne lenzen voor het Nikon 1 systeem zijn te bekijken hier.

Er zijn geen serieuze opmerkingen over de beeldkwaliteit van de lenzen. Ik plan geen uitgebreide review van deze lenzen, aangezien er praktisch niets te reviewen valt. Voorbeelden van foto's op lenzen:

Fotoparameters: on-camera JPEG L Fijn zonder bewerking. Allemaal opgenomen in de Picture Control-modus SD en VI. Gebruikt witbalans: 'Auto', 'Schaduw', 'Direct zonlicht' en 'Bewolkte lucht'. Foto's zijn verkleind tot 2048px bij 1363px Q=85% (ongeveer 3 MP). Meer foto's van Nikon 1 J1 zijn te vinden in recensie van Jupiter-8 2/50.

Foto op camera

Foto op camera

persoonlijke ervaring

Ik vond het uiterst oncomfortabel om de Nikon 1 J1 te gebruiken. Allereerst verwijst dit naar het feit dat de lenzen geen handmatige scherpstelring hebben. Voor elke wijziging in de instellingen moet je in het menu klimmen en rondneuzen. Maar voor amateurfotografen is zo'n camera van groot belang.

Andere vreemde dingen die ik in de camera vond:

  • Het batterijklepje klikt niet vanzelf vast.
  • de camera en lenzen zijn gemaakt in China - oh, die Nikon :).
  • Er zijn in totaal 4 standen op de opnamestandknop. En waar dient de rest van het wiel met een oppervlakte van 75% voor? Het was mogelijk om daar P, A, S, M standen te zetten, of 'landschap', 'nachtportret', etc.
  • Ik begrijp nog steeds niet hoe de functie 'intelligente beeldselectie' werkt.
  • wie heeft de 'Motion Snapshot'-modus nodig?
  • de camera heeft niet zo'n interessante HDR-functie voor fans.
  • er is geen manier om panorama's te maken, een kleinigheid, maar onaangenaam.
  • op de officiële website aangeven dat cameraprestaties is 600 megapixels per seconde. Maar de camera kan zelfs gedurende 1 seconde niet met 60 fps fotograferen om het opgegeven aantal van 600 MP/s te halen. In werkelijkheid schiet de camera 12/60=0,2, dat wil zeggen 1/5 van een seconde :)

Als ik voor de keuze zou staan ​​om een ​​camera met verwisselbare lenzen te kopen, dan zou ik naar Sony Nex camera's kijken. Nou, als Sony Nex vrij duur is, dan zou ik in plaats van Nikon J1 een eenvoudige, maar omvangrijkere spiegelreflexcamera nemen Nikon D3100 met kitlens. Dit is natuurlijk slechts mijn ervaring en mijn wensen.

Foto op Nikon 1 J1

Foto op Nikon 1 J1

Camera prijzen

U kunt de echte prijzen voor de Nikon 1 J1-camera in populaire online winkels bekijken via de volgende links:

Prijzen voor moderne camera's van het Nikon 1 systeem zijn te bekijken hier.

De exacte lijst van systeem spiegelloze camera's met verwisselbare lenzen Nikon 1:


Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.

Hoe te configureren?

Mensen die zo'n camera kopen, willen meestal heldere, rijke en scherpe foto's. Om ze zonder onnodige problemen te krijgen, raad ik je aan om de camera als volgt in te stellen:

  • regime expositie - Auth. plot selectie
  • Beeldkwaliteit - Fijn
  • Afbeeldingsgrootte - L
  • Opnamemodus - Continu
  • Meting expositie - Matrix
  • Witbalans - Auto, of een andere
  • ISO-gevoeligheid - A3200
  • Picture Control - VI, ga naar deze modus en stel de scherpte in op '9'.
  • actief D-verlichting - Aan
  • Verminderd geluid/duur exp. - Op
  • Verminderd ruis/hoog Chuv. ISO-aan
Foto op Nikon J1

Foto op Nikon J1

Conclusies:

Nikon 1 J1 is een van de eenvoudigste camera's in de lijn van Nikon 1. De camera is erg klein en productief: hier schiet je 60 foto's in één seconde, en Full HD 60i (met slow motion) en grote framebuffer, en vele andere leuke kleine dingen. Zo'n camera is geschikt voor wie niet wil rommelen met grote DSLR's, maar wel een redelijk kwalitatief beeld en video wil hebben.

In 2018 zijn alle Nikon 1-camera's toegevoegd aan de sectie gearchiveerde producten op de officiële Nikon-websites.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe: Roman

 

 

Opmerkingen: 232, over het onderwerp: Nikon 1 J1 Review

  • Denis

    Ik vraag me af of ze geen mechanische sluiter heeft, heeft ze dan last van een rolluik? Het lijkt alsof er een elektronische sluiter wordt gebruikt, maar toch.
    En dus, naast de snelheid van foto-video-opnamen, fuseert het met bijna alle andere spiegelloze camera's - neem dezelfde Sony NEX - de nieuwste APS-C-matrix, alle automatisering werkt prima met handmatige optica, er zijn veel interessante softwarechips (zoals ruisonderdrukking bij hoge ISO door de methode die 6 frames combineert).

    • anonymus

      De beeldkwaliteit is best goed, afgezien van ruis en gebrek aan bokeh. Het is bijna normaal voor meisjes, maar de lenzen bederven nog steeds de afmetingen. De batterij vreet nog steeds.

      • Irene

        Als bokeh wordt opgevat als artistieke onscherpte, dan ben ik het waarschijnlijk met je eens. Maar de "gewoon sterke" vervaging van een lens met lange focus geeft :-)

  • jury

    Het zogenaamde "handmatige scherpstellen" gebeurt door aan de hendel onder de duim te trekken, terwijl in het midden de beeldvergroting wordt geactiveerd, die kan worden aangepast (het lijkt op een wiel of een navipad) 0,5) en er is niets tot in het oneindige - wat het volkomen nutteloos maakt, trouwens, "handmatige focus" werkt ook in video

    Er is een keuze uit het scherpstelpunt in de camera, u moet op de centrale knop van het navigatiepad drukken, die de puntselectiemodus activeert (als er geen tegenstrijdige parameters zijn ingesteld in het menu (scherpstellen op het gezicht, autofocusgebiedselectie, enzovoort.))

    maar ik denk niet dat hier een speciaal probleem zal zijn, het centrale punt is voldoende, de scherptediepte is groot en bij ontvangst "gefocust op wat nodig is - bijgesneden - de trekker ingedrukt", ondanks de parallax, is er mag niet afwijken van de scherptediepte, alleen als met een 32 mm f / 1.2 portretlens volledig open

    over onscherpte - niemand neemt de moeite om in RAW te fotograferen en te ontwikkelen in Adobe Camera RAW of Lightroom - bij standaardinstellingen doden ze kleurruis goed zonder de details aan te tasten, hoewel bij ISO 800 en hoger het met een behoorlijke hoeveelheid korrel zal zijn, maar voor mij persoonlijk is het geen probleem, graan is beter dan zeep

    In tegenstelling tot andere camera's zonder spiegel, vind ik het Nikon 1-systeem prettig omdat het ECHT compact is, aangezien niet alleen de camera zelf klein is, maar ook de lenzen. en makkelijk mee te nemen.
    In termen van ergonomie zou ik niet zeggen dat het inferieur is aan veel jongere DSLR's, maar het laat nog steeds een gevoel van opzettelijke bezuiniging achter, waarom worden PASM-modi niet verwijderd? waarom kan ik niets toewijzen aan de functieknop (bijvoorbeeld ISO)?
    Er is waarschijnlijk maar één antwoord - zodat ze de D3100 zouden blijven kopen, die ondanks de hoge beeldkwaliteit, ceteris paribus, veel potentiële eigenaren van formaten zou afschrikken (nou ja, die mensen die het niet voor creativiteit zien, maar schiet gewoon een kat, vrouw, auto, barbecue)

    het menu is goed omdat het op de parameter blijft die je hebt aangepast voordat je het afsluit, en op zichzelf is het erg slim, maar dit is geen verdomd antwoord =) en de situatie is ongeveer hetzelfde, zelfs op geavanceerde V1, maar de situatie is gecorrigeerd alleen op V2, die veel geld kost en geen andere verbeteringen kan bieden dan ergonomie (wat natuurlijk belangrijk is) (ze hebben de resolutie verhoogd naar 14 MP en de minimale ISO naar 160, zonder het dynamisch bereik of de ruissituatie te verbeteren )

    • Arkadi Shapoval

      Het artikel is afgerond, bedankt voor het verduidelijken van enkele punten, dit zijn echt heel belangrijke punten voor veel gebruikers. Wat betreft RAW - meisjes met roze Nikon J1's zullen waarschijnlijk niet RAW kiezen in Lightroom om beeldkristallisatie bij hoge ISO's kwijt te raken :)

    • Irene

      “handmatige focus” doe je door aan de hendel onder de duim te trekken”

      Heeft u geprobeerd eerst op OK te drukken en vervolgens aan het multi-selectorwiel te draaien? Integendeel, handmatig scherpstellen gaat heel soepel en erg handig, als je op OK drukt, wordt het beeld op het display vergroot, waardoor je heel nauwkeurig kunt scherpstellen.

      • Irene

        In stand M: hendel om sluitertijd aan te passen, multi-selectorwiel om diafragma aan te passen. En handmatig scherpstellen (soepel!) Van macro tot oneindig - met hetzelfde multi-selectorwiel, maar dan na het indrukken van de OK-knop. Alles is zeer overzichtelijk geregeld en werkt uitstekend.
        In de standen diafragmavoorkeuze en sluitertijd werkt de hendel om respectievelijk de D- en V-waarden te wijzigen.

      • jury

        Ik heb geen camera bij de hand, ik nam mijn vrienden mee om te genieten van de winter, ik herinner me niet alles goed, ik kon de hendel verwarren met het stuur en nog wat andere kleine dingen, ik vond het erg leuk hoe dit kleine video-opnames, volledig handmatige instellingen zijn super, alleen jammer dat elke handmatige lens erop een telelens zal zijn, behalve supergroothoeken

  • Andrew

    Dag heren! Ik weet niet zeker of het voor deze camera is ... maar op een dag, toen ik een lens ontving bij New Post, zag ik hoe een andere kleine man dit soort camera probeerde, via een adapter, Granite-11 https://radojuva.com.ua/2011/01/obzor-arsat-80-200-granit-11/. Eerlijk gezegd weet ik niet wat er geprobeerd is, een camera op een lens of een lens op een camera, maar ik kan je zeggen, deze tandem ziet er niet erg goed uit, maar over het gebruiksgemak zwijg ik over het algemeen . Een beetje belachelijk.

  • Irene

    Arkadi, goedemiddag! Ik wil graag foto's toevoegen die zijn gemaakt met J-one en lenzen die je niet hebt getest. Ik hou van fotograferen met een 30-110 mm lens (crop factor 2,7, EGF 80-270.
    http://img-fotki.yandex.ru/get/5001/16286538.a/0_c7a20_d0915e48_orig 77 mm
    http://img-fotki.yandex.ru/get/9258/16286538.a/0_c7a1c_72c6487d_orig 86 mm
    http://img-fotki.yandex.ru/get/9361/16286538.a/0_c7a1f_4c28299d_orig 86 mm

    En dit is op 18 / 1.8, (ik heb het onlangs gekocht, heb net op een paar frames geklikt):
    http://img-fotki.yandex.ru/get/9258/16286538.a/0_c798c_fd17b30_orig op de open.

    P.S. Er is geen kleur-lichtcorrectie, er is een afname voor het web met toevoeging van scherpte. Fotograferen in een G-Peg met nul instellingen voor scherpte, verzadiging, etc.

    • anonymus

      Ik heb de opmerkingen doorgenomen, er is een geschil over de kwaliteit van de onderstaande foto), maar naar mijn mening zijn de foto's uitstekend. Je hebt het maximale uit de amateur compact weten te persen.
      De laatste foto is echt prachtig. Portretten zijn ook goed gezien de lichtomstandigheden. Ik zou er zelf een kopen, zoals het mij nu lijkt - grotendeels dankzij jouw voorbeelden!

    • Ilya

      Irina! hallo, heb je nog voorbeelden met nikon j1? zou graag willen zien

  • Alex Sch

    Arkady, misschien worden de modi 400 en 1200 fps beter snelle opnamemodi genoemd. De eerste generatie camera's van het Nikon 1-systeem - J1 en V1 zijn momenteel zeer betaalbaar (uiteraard in body en kit 10-30mm versies) en kunnen als een soort teleconverter interessant zijn voor bezitters van Nikon spiegelreflexcamera's.

    • Romeinse D

      Oleksiy, 400 en 1200 fps is correcter om slow motion-opnamen te maken. Dan zal er geen dubbelzinnigheid zijn

      • Alex Sch

        Ik kan het niet met je eens zijn Romy. Het object dat wordt gefilmd, vertraagt ​​zijn beweging niet! Om discrepanties te voorkomen, raad ik aan om ervan uit te gaan dat een camera die 2 fps maakt met een hogere snelheid schiet dan een camera die 1 fps geeft, en alleen hoe het afspelen daarna plaatsvindt, geen indicator is voor de snelheidskenmerken van het apparaat.

        • Arkadi Shapoval

          In het artikel heb ik "slow motion" aangegeven, geleid door het kantoor. nikon-website. Het effect wordt gedaan omwille van het verkrijgen van een vertraging.

        • Romeinse D

          Het gefilmde object vertraagt ​​zijn beweging - in de video. Over het algemeen zijn high-speed filmen en slow motion filmen één en hetzelfde. De framesnelheid van de projectie tijdens het afspelen na het filmen op hoge snelheid is altijd meerdere malen lager. We lezen de wiki.
          Anders is deze snelheid voor niemand gevallen.

          • Alex Sch

            OK, dus deze terminologie staat al vast. Het blijkt inderdaad dat elke transformatie van het leven in een frame (hoe vaak ook) leidt tot een vertraging in beweging. En in het geval van fotografie - om te stoppen met een limiet die wordt beperkt door de mogelijkheden van de sluiter (bijvoorbeeld 1/16000 seconde), of het idee van de auteur.

  • Sergej 79

    Ik heb deze camera nu een jaar.
    profs:
    - klein en licht
    -goede video
    - uitstekende AF
    – prijs (je kunt een walvis kopen van 10-30 voor 270 dollar)
    cons
    – ruis boven ISO 100
    - kleur en middentonen
    – ergonomie
    – menu
    - bijsnijden 2.7
    RAV's strekken zich niet goed uit. in feite is het op de foto eerder een zeepbakje.
    nu beslist Nikon over het lot van dit systeem - een daling van de verkoop van Nikon 1 - iets minder dan 50%.
    misschien wordt het gedekt.
    voorbeelden van wat ik heb:
    http://vmirefoto.blogspot.ca/2012/11/nikon-1-j1-2810mm.html
    http://vmirefoto.blogspot.ca/2013/01/1.html
    http://vmirefoto.blogspot.ca/2013/06/35-nikon-1-j1-10-30vr.html
    vergelijking met Fuji en Nikon D5100:
    http://vmirefoto.blogspot.ca/2013/06/fujifilm-finepix-s5-pro-nikon-d5100.html
    vergelijking van fix 10 mm met 10-30
    http://vmirefoto.blogspot.ca/2012/12/nikon-1-j1-10-10-30.html

    • Eugene

      Goede foto's voor een amateurcamera! Is dat Quebec op de foto? Eerst dacht ik dat het de VS was, en toen zag ik de inscripties in het Frans :)

  • Vasily

    Arkady, er staat een fout in het artikel - zowel de sluitertijd als het diafragma kunnen zowel in de fotomodus als in de videomodus worden gewijzigd als u modus M instelt. De sluitertijd wordt gewijzigd door de hendel en het diafragma wordt gewijzigd door het wiel eromheen de joystick.

    • Arkadi Shapoval

      Vast.

  • Skai

    Heb deze ongeveer een half jaar gebruikt.
    Tegens:
    Ergonomie is echt geen ijs, alle nadelen zijn al beschreven, dit was de reden om over te stappen op de D90.
    Geen langzame opnamesnelheden, 10 fps is vaak te veel….
    Voors:
    Er is een automatische sluitermodus (ik weet niet meer hoe die in het menu heet) waarmee je de gewenste instellingen kunt instellen om een ​​bos van dageraad te maken om later te lijmen ... het is erg handig om de bliksem te vangen in een onweersbui, met een filter met neutrale dichtheid 30 seconden belichting gedurende de dag, ja, je kunt de framelimiet zelf instellen.
    Afmetingen: vanaf 10mm past hij makkelijk in een broekzak zonder uit te steken, de slaapmuis is echt groter.
    Hier een paar foto's
    http://img-fotki.yandex.ru/get/6431/139708194.45/0_10a45b_654776ed_XL.jpg
    Handgemaakte HDR
    http://img-fotki.yandex.ru/get/9164/139708194.45/0_118bf5_5c2141b7_XL.jpg
    Statief 's nachts
    http://img-fotki.yandex.ru/get/6723/139708194.45/0_118bf6_270f7b36_XL.jpg

    De indrukken over de camera zijn het meest positief - snel, licht, en wat wil je nog meer van een compactcamera?

    • Joeri75

      Na het bekijken van deze foto's werd ik het nemen van de camera helemaal beu, al was er na het werk van Arkady wel een verleiding. :(

  • i-held-in.narod.ru

    Ik was getuige van de aankoop van een spiegelloze camera van het type Samsung.

    Een man die zichzelf blijkbaar als een professional beschouwt, en een verkoopster (niet minder een professional, denk ik):

    hij:
    Is deze lens een zoomlens of een prime?
    Zij (aarzelend en oprecht geïnteresseerd naar de gewone zoom):
    -Repareren!
    hij:
    Is het meer geschikt voor portretten of landschappen?
    Zij (blijkbaar hebben haar hersenen lange tijd niet zo veel gespannen):
    -Voor portretten! (Verdomme, wat als hij niet koopt!) Nou, je kunt ook landschappen fotograferen ...

    Ik kon niet langer naar deze dialoog luisteren ...

    ps. Naar mijn mening heeft het geen zin om spiegelloze camera's te kopen: ze zijn niet interessant met compacte optica, maar ze zijn omslachtig met putney. Ja, en beheer - als in een zeepkist. Het is beter om een ​​geavanceerde zeepschaal te nemen (Nikon heeft er trouwens een met een snelle, niet-verwijderbare fix) of een budget DSLR (de meest compacte + vijftig dollar, als de afmetingen angstaanjagend zijn).

    • Denis

      Zelfs met Helios-44 is de Sony NEX kleiner dan een DSLR, en als je meetzoekeroptiek opzet, zijn de afmetingen merkbaar kleiner. Dit ondanks het feit dat de APS-C matrix. Normale zoomlenzen (vergelijkbaar met DSLR's in brandpuntsafstanden) zijn ook kleiner dan DSLR's, een korte werkafstand is voelbaar.
      Tegelijkertijd scheuren dergelijke spiegelloze camera's dankzij de grote matrix elk compact in termen van beeldkwaliteit. Dus het is zelfs logisch, voor handmatige optica is het over het algemeen beter dan DSLR's, de scherpstelnauwkeurigheid is erg hoog (ik herinner me dat DSLR's LiveView hebben, maar ze hebben ook afmetingen).

  • Анатолий

    Daarom raadde ik onlangs aan om naar Nex te kijken en Nikon 1 te vergeten als een slechte droom

  • kernwapen

    Als er geen marketingtrucs waren die het gebruik van "niet-eigen" lenzen bemoeilijken, zou de camera interessant zijn als een "terug" naar lenzen voor 16 mm-filmcamera's en videocamera's met een 2/3 ″-matrix, waaronder, er zijn bijvoorbeeld zoomlenzen zoals 16-160 / 1.6 gevonden (nu is het een typische "domme vreugde" - ze zijn niet duur maar kunnen ze nergens plaatsen). Over de Sovjet "Meteor-5-1" 17-69 / 1.9: http://nukemall.livejournal.com/40899.html

    • Denis

      Er zijn andere spiegelloze camera's met normale, ongesneden functionaliteit - je kunt ze daar bevestigen.

      • kernwapen

        Welke bijvoorbeeld? Er is niets anders met deze framemaat, er is alleen een kleinere - Pentax Q.
        Diagonaal 16 mm filmframe 12.7 mm, frame 2/3″ - 11 mm. Standaard lenzen voor deze monturen hebben meestal een FR van 16mm, dus het Nikon 1 frame (16mm diagonaal) is min of meer afgedekt. En op spiegelloze camera's met een 4/3 of APS-C frame krijg je een cirkel in het midden van het frame.

        • Denis

          "Maar op spiegelloze camera's met een 4/3 frame of APS-C krijg je een cirkel in het midden van het frame." - wat is het probleem? Bijsnijden en dat is het, aangezien de resolutie van dergelijke sensoren hoger is. Maar je kunt andere optica gebruiken, vijftig dollar wordt geen telefoto.

      • Vadim (maar anders)

        En waarom is het überhaupt nodig? Als experiment? SUPERFOTO worden? Zeer, zeer twijfelachtig.

  • Vadim

    De camera is goed voor taken als: ik ben in de buurt van een monument, ik ben in de bergen, ik ben aan zee, ik en mijn kat ... Draag geen enorme DSLR, meerdere lenzen en een heleboel allerlei fototroep overal bij je :)
    Het is uiterst onhandig om te fotograferen met handmatige meetzoekeroptiek; voor deze doeleinden is de Sony NEX nog niet beter uitgevonden. Bedankt Nikon voor een GOEDKOPE, handzame, compacte camera met een uitstekende beeldkwaliteit. Hartelijk dank Arkady voor de nieuwe recensie :) Altijd leuk om te lezen.

    • Vadim (maar anders)

      Sorry, maar de betekenis van het kopen van zo'n camera ontsnapt op de een of andere manier. - "De camera is goed voor taken als: ik ben in de buurt van een monument, ik ben in de bergen, ik ben aan zee, ik en mijn kat ... Neem geen enorme spiegelreflexcamera mee, meerdere lenzen en een heleboel andere fotorommel :) “.100% mee eens. MAAR!.. Een geavanceerde "zeepkist", dezelfde ultrazoom, lost dezelfde taken op met bijna dezelfde kwaliteit, met vergelijkbare afmetingen en niet minder functionaliteit (qua veelzijdigheid geeft het kansen voor alle systeemcamera's samen). Of, zeg, Nikon P7100 (P7000) of Kenon G12 (11) - geen universele, maar onder normale omstandigheden redelijk vergelijkbaar in fotokwaliteit, maar qua gebruiksgemak (draaien, schakelaars) en goedkope DSLR's zullen ze kansen geven. Sonya Nex ja, ik zou haar apart zetten, maar op de een of andere manier ook een twijfelachtig voordeel ten opzichte van DSLR's voor een vergelijkbare of hogere prijs.

      • Sergej 79

        ontgaat echt niet alleen jou. daarom zo'n daling van de verkoop van systeem 1. daarom denkt Nikon er nu over na wat ze ermee moeten doen - ze hebben dit officieel aangekondigd na een verkoopdaling van ongeveer 50% van dit systeem.

        feit is dat het voor een prijs van $ 200 waarschijnlijk onrendabel is voor Nikon, qua kwaliteit is het het niveau van een geavanceerd zeepbakje, bij het installeren van lenzen gaat compactheid verloren, budget - lenzen voor de systeemkosten van $ 250 tot $ 600.

      • Eugene

        Een geavanceerde zeepkist lost het niet op, omdat ultrasoon meestal donker is, meestal met sterk zeepachtige randen en aberraties. Ja, een normale fotograaf zal goed fotograferen met een zeepbakje als hij de beperkingen ervan niet negeert. Maar met een systeem als Nikon 1 kun je een compactcamera krijgen met verwijderbare lenzen, plussen - maatwerk voor taken, groter diafragma. Daarom kan het in meer situaties worden gebruikt. En maak video's met verschillende lenzen.

  • Sergej 79

    http://img-fotki.yandex.ru/get/5001/16286538.a/0_c7a20_d0915e48_orig 77 mm
    http://img-fotki.yandex.ru/get/9258/16286538.a/0_c7a1c_72c6487d_orig 86 mm
    http://img-fotki.yandex.ru/get/9361/16286538.a/0_c7a1f_4c28299d_orig 86 mm

    En dit is op 18 / 1.8, (ik heb het onlangs gekocht, heb net op een paar frames geklikt):
    http://img-fotki.yandex.ru/get/9258/16286538.a/0_c798c_fd17b30_orig op de open.
    ================================================== =================================

    je hoeft niet beledigd te zijn, maar deze foto's zijn nogal anti-reclame nikon 1.
    de laatste is over het algemeen een thermonucleaire kleur van de categorie "trek het oog uit"
    portretten - hard, met een groene tint van de categorie "vers verdronken" :)

    • Vadim

      Trouwens, zou je als eigenaar van Nikon 1 voorbeelden kunnen geven van "normale" portretten?

      • Sergej 79

        Ik kan niet. De wet verbiedt het publiceren van teksten zonder toestemming van de gefotografeerde.
        aan de andere kant werken normale portretten nog steeds niet op Nikon 1 - er zijn niet genoeg halftonen en de juiste belichting van de kanalen.
        daarom gebruik ik voor portretfotografie fuj water - Arkady heeft deze camera getest en correct aangegeven dat de kleuren daar interessanter zijn dan Nikon D800.

    • Irene

      Hoe zit het met een monitor kalibreren?

      • Vadim

        Ik denk dat dit een belangrijke vraag is, want. op mijn Dell IPS zag ik geen verdrinking of thermonucleaire kleur.
        Ik wilde het, verdomme! :)))

        • Irene

          Op de foto van het meisje met de sjaal is er misschien een grijsachtige tint op het gezicht. Maar toch, het frame is vrij licht voor het fotograferen in de vooravond, en dat is een pluspunt voor de camera, denk ik. En het enigszins corrigeren van de BB bij het verwerken van RAV's is een belachelijk probleem, toch?

          • Sergej 79

            Irina, het belangrijkste is dat je het leuk vindt.
            Als je geïnteresseerd bent in het begrijpen, laten we dan samen eens kijken.
            Hier is een foto
            http://img-fotki.yandex.ru/get/9258/16286538.a/0_c798c_fd17b30_orig
            groene kleur - niet zeker wat er in werkelijkheid gebeurt. Nikon heeft over het algemeen problemen met groen, maar hier is het overdreven.
            hier op de foto - wit werkte niet als zodanig. het is vuilgrijs - een ander probleem voor Nikon.
            in ongeveer dezelfde omstandigheden - kijk hoeveel tinten een normale matrix kan produceren
            http://fotki.yandex.ru/users/vmirefoto-blogspot/view/820419?page=0

            Verder.
            hier is Nikon 1
            http://img-fotki.yandex.ru/get/6728/220281792.2/0_c8bb3_517e050a_XXL.jpg
            maar Nikon D5100
            http://img-fotki.yandex.ru/get/9152/220281792.1/0_c8ba7_a16b8352_XXL.jpg
            het verschil in DD en halve tonen is zichtbaar, toch?
            in hetzelfde album
            http://fotki.yandex.ru/users/vmirefoto-blogspot/album/350272/?p=2
            je kunt gemakkelijk bepalen wat er met Nikon 1 is gemaakt en wat met Nikon D5100.
            want wonderen gebeuren helaas niet.

          • Sergej 79

            op de foto van een meisje zonder sjaal is het licht aan de linkerkant van haar gezicht duidelijk zichtbaar - DD Nikon 1 kan de scène gewoon niet aan. te smal, de smalste van alle BZ's:
            http://vmirefoto.blogspot.ca/2013/08/nikon-d800.html

            beide foto's tonen duidelijk de aanwezigheid van een vuile grijze tint, op sommige plaatsen vervagend in een groenachtige.
            om het verschil te zien, maak gewoon foto's met een normale camera en vergelijk.

          • Vadim

            Sergey, je bleek saaier dan ik :). Voor de lol haalde ik zelfs het portret zonder sjaal in Photoshop in en controleerde op clipping in de hooglichten. Maar hij kwam niet opdagen. Kleine DD, halftoonafvoer, maar geen highlights.
            Ik vind niet veel aantrekkingskracht in de foto's van Irina, ik begrijp gewoon niet waarom je probeert te bewijzen dat een systeemcamera met een kleinere matrix, een lage DD en een hoger ruisniveau zo is. Dit is a priori begrijpelijk.
            En hoe groen groen is of hoe wit "vuil" is, is een zeer filosofische vraag.
            Ja, dit is verre van de meest succesvolle lijn, ja, het heeft veel gebreken, ja, we zouden graag zien dat Nikon-ingenieurs meer hun best doen. Je kunt deze camera's voor een lange tijd "verliezen", of je kunt er ondanks alle geuite problemen prachtige foto's mee maken (zie bijvoorbeeld 500px).

          • Sergej 79

            Ik vind niet veel aantrekkingskracht op de foto's van Irina
            ================================================== ================
            ik ook.

            een systeemcamera met een kleinere matrix, lage DD, hoger ruisniveau - dit is het. Dit is a priori begrijpelijk.
            ================================================== ==================
            niet iedereen begrijpt het - zie in ieder geval de opmerkingen hier

            En hoe groen groen is of hoe wit "vuil" is, is een zeer filosofische vraag.
            ================================================== ====================
            absoluut niet filosofisch. maak gepaarde foto's, bijvoorbeeld Nikon 1, Nikon D7000 en Fudge, laten we zeggen, een bruidsoutfit. en er zal niets meer te bespreken zijn.

            Voor de lol haalde ik zelfs het portret zonder sjaal in Photoshop in en controleerde op clipping in de hooglichten. Maar hij kwam niet opdagen. Kleine DD, halftoonafvoer, maar geen highlights.
            ================================================== ======================
            Ik heb gekeken in C1. hoogtepunten:
            - contour van de neus aan de linkerkant
            - een beetje op de onderlip
            - gezichtscontour aan de linkerkant.
            check it out, het is makkelijk. Ik kan een screenshot sturen :)
            natuurlijk zijn er ook geen halftonen.

            Je kunt deze camera's voor lange tijd "verliezen" of je kunt er ondanks alle geuite problemen prachtige foto's mee maken (zie bijvoorbeeld 500px).
            ================================================== =======================
            niemand "verliest" ze. sinds wanneer is het vermelden van feiten taboe?
            een foto maken van bijvoorbeeld een zonsondergang met zo'n smalle DD, zal desondanks niet lukken.
            de camera is een hulpmiddel. de fotograaf moet alle voor- en nadelen kennen. en niet proberen verstopt te raken met de boomers op de snelweg. constipatie is constipatie. goedkoop, klein en zo :)

          • Vadim

            Dus we noemen verblinding verschillende dingen. Ik ben zones met witte pixels zonder de mogelijkheid om enige informatie over de ingesloten halftonen te herstellen. Er zijn geen witte pixels binnen de gespecificeerde gebieden (255, 255, 255 in RGB). Aangezien dit een onbewerkte foto is, worden de middentonen daar gewoon "gecomprimeerd" door de conversiecurven van de camera, maar ze kunnen gemakkelijk worden uitgetrokken, ze gaan niet verloren.
            -
            Met groen-groen bedoel ik alleen dat dezelfde kleur op totaal verschillende manieren kan worden waargenomen en gekarakteriseerd. Voor sommigen is het bijvoorbeeld "onwerkelijk blauw", voor iemand is het aristocratisch "koningsblauw" of "helder en pompeus", of "diep en solide". Het gaat verder dan monitoren en pixels. Dit is perceptie. Het is voor iedereen anders. Het heeft zelfs geen zin om hier te argumenteren, alles wordt bepaald door de zin "En ik ben een artiest, ik zie het zo" :).

      • Sergej 79

        De monitor is gekalibreerd, misschien is daarom de harde kleur zichtbaar?
        Ik heb een Samsung SA850. ik heb je foto's echter op drie verschillende monitoren bekeken - het resultaat is hetzelfde met kleine variaties.
        U kunt de middentonen van uw monitor hier controleren - een test van de kleurenchecker :)
        http://vmirefoto.blogspot.ca/2013/07/blog-post_8.html

        • Vadim

          Gehost op X-RitePhoto, wordt een aangepaste online verkorte Farnsworth-Munsell-test gebruikt om het vermogen van het gezichtsorgaan om kleurtinten te onderscheiden te testen. In een echte volledige test worden 150 tinten gebruikt. Deze optie is niet moeilijk genoeg.
          Ik vond de beschrijving van Samsung SA850 leuk op http://samsung850.blogspot.com/. Vooral de zin: "Als het niet voor de kleuren was, is de monitor lief."
          Conclusies trekken.

          • Sergej 79

            om orde op zaken te stellen met kleur, is de monitor gekalibreerd :)
            na kalibratie is de monitor redelijk geschikt om met kleur te werken - in zijn prijscategorie.
            uitzoeken hoe je een monitor, tabellen, match met een videokaart, etc. kalibreert. Heb je ergens gelezen dat deze Samsungs na een normale kalibratie niet goed werken? Ik twijfel.
            lees aandachtig wat ik heb geschreven - naast het feit dat mijn monitor is gekalibreerd, heb ik de foto's van Irina op drie andere monitoren bekeken. eigenlijk is er niet veel veranderd.
            dus eerst lezen en dan iemand corrigeren. en trek dan je eigen conclusies.

            PS
            met betrekking tot de test - dit is natuurlijk een vereenvoudigde versie. en het test het vermogen van een bepaalde persoon om schaduwen te zien op een bepaalde monitor. Voor zover ik weet, heeft niet iedereen een 0-beoordeling gekregen.

          • Sergej 79

            Ik vond de beschrijving van Samsung SA850 leuk op http://samsung850.blogspot.com/. Vooral de zin: "Als het niet voor de kleuren was, is de monitor lief."
            ================================================== ==========
            en ik hield ervan niet te lezen maar live te vergelijken. de matrix van ski's (in het bedrijfsleven, het kost) is verre van ideaal.
            als je wilt lezen - hier gaat het over PLC-technologie
            -
            IPS-technologie, lang beschouwd als de beste in het professionele displaysegment, maakt geleidelijk plaats voor de jongere en veelbelovendere PLS.
            In de toekomst hebben we in ons testlaboratorium herhaaldelijk modellen op basis van deze technologie getest, dus het zou gepast zijn om over de typische kenmerken ervan te praten. De belangrijkste voordelen van PLS-matrices zijn dus een breed kleurengamma, uitstekende kijkhoeken, uitstekende natuurgetrouwe weergave van individuele kleurtinten, uitstekende kleurtemperatuurstabiliteit over het hele helderheidsbereik en exacte naleving van de referentie-gammacurve. Over het algemeen is er maar één nadeel: dit is niet het hoogste contrast.
            -----
            maar dat is, zoals ze zeggen, een ander verhaal. De meeste mensen zien het verschil in kijkhoek maar niet in kleur. dit is als je je niet verdiept in gammacurven, kleurruimten, enz. enzovoort.

          • Vadim

            De Farnsworth-Munsell-test is op geen enkele monitor van toepassing. Het moet worden doorgegeven met behulp van een standaard set chips, in standaard lichtomstandigheden. De versie die op de site wordt gepubliceerd, wordt "voor de lol" gegeven en kan niet als een echte test worden beschouwd. In onze oogheelkundige praktijk gebruiken we deze methode om het kleurenzien te controleren praktisch niet, omdat het waarschijnlijker is dat het niet medisch is, maar professioneel. Wat betreft deze test, onder mijn vrienden en kennissen waren er geen andere resultaten dan 0. Misschien had ik geluk met mijn vrienden en kennissen.
            -
            Sergey, ik stel me het proces van het kalibreren en matchen van apparaten perfect voor.
            Het is gewoon geweldig dat je veel monitoren hebt, en "de meeste mensen" (zoals jij het zegt) zijn blij dat je je zicht, met name kleurherkenning, als de "industriestandaard" beschouwt.
            -
            Maar laten we ons voorstellen (ik begrijp het, dit is niet gemakkelijk) dat er naast jouw mening ook anderen zijn. En de perceptie van fotografie is niet alleen (en niet zozeer) gammacurven en kleurruimten, maar de emoties die deze foto's bij mensen brengen. Als Irina houdt van wat ze doet en krijgt, en dit (tegen alles wat is gezegd) haar favoriete camera is, dan is dat geweldig! Waarom zou iemand iets anders moeten bewijzen?

          • Sergej 79

            Vadim, er worden geen emoties of meningen besproken, maar feiten.
            Feiten veranderen niet afhankelijk van wie wat zegt. Feiten zijn objectieve realiteit.
            Dus laten we een schoppen een schop noemen en niet met woorden spelen.
            Er zijn mensen die tevreden zijn over de kwaliteit van de camera's van smartphones of allerlei iPads. en niemand betwist dit. Irina is blij - en het is geweldig.
            maar de opmerkingen en discussie hier zijn een bespreking van de feiten. vergelijking van feiten. Arkady schrijft recensies op basis van feiten.
            Nikon J1 is een geavanceerde zeepschaal, met een smalle diafragmaverhouding, waardeloze optica (constructief en optisch), een luidruchtige matrix, slecht rekkende RAV's en zeer controversiële kleuren en ergonomie.

            PS
            C1 openen. schakel de weergavemodus voor hoogtepunten in. controleer of C1 het je laat zien :)

            PPS
            als de meerderheid de tinttest niet hoger kan maken met een score van 0, waarom zou je dan al het andere bespreken?

          • Vadim

            PS
            C1 openen. schakel de weergavemodus voor hoogtepunten in. controleer of C1 het je laat zien :)
            =====
            Het hangt af van welke markeringsdrempel is ingesteld. Het kan zo worden weergegeven dat er alleen hoogtepunten zijn. Het is helemaal geen indicator. Kijk naar de pixels. Er zijn tot 253, 253, 253, misschien zelfs een paar 254, 254, 254. Maar er is geen clipping in elk kanaal.

            PPS
            als de meerderheid de tinttest niet hoger kan maken met een score van 0, waarom zou je dan al het andere bespreken?
            ======
            De meesten doen DEZE uitgeklede test gewoon voor 0, behalve voor mensen met duidelijke kleurenzienbeperkingen.

          • Vadim

            "Vadim, het zijn geen emoties of meningen die worden besproken, maar feiten."
            “Het commentaar en de discussie hier is een bespreking van de feiten. feiten vergelijken”
            ======
            Alles wordt besproken. Je bent beperkt tot feiten. En mensen hebben emoties, indrukken. Ik denk dat dit allemaal belangrijk is.

            “Arkady schrijft recensies op basis van feiten”
            ======
            Ja. En vat elke recensie samen met persoonlijke subjectieve indrukken.

            Eén ding kan ik zeker zeggen: je bent overtuigend. Ik ben geen voorstander van de objectivering van kunst, maar ik wil Nikon J1 niet meer kopen :)

    • Denis

      Ook zijn alle foto's vol ruis.

      • Irene

        De eerste drie opnamen zijn ISO 400, genomen om 9 uur. Ja, helaas, dit is al genoeg voor het verschijnen van ruis. Bovendien werden (zoals ik opmerkte) de frames niet verwerkt. En het ruisonderdrukkingssysteem werd ook uitgeschakeld.
        De foto's zijn trouwens genomen "puur op vakantie, op vakantie", en J-one is net gekocht om bagage van een DSLR te lossen :-)

        • Denis

          Op de laatste foto is nog meer ruis te zien.
          Het feit dat de foto's niet werden verwerkt, is geen excuus voor een luidruchtige matrix. Ik begrijp heel goed dat door door ruisonderdrukkers te rijden, de ruis kan worden verwijderd, maar die details die erin zijn opgelost, kunnen niet worden teruggegeven.

          • anonymus

            Wat voor soort "details" zullen in dit geval oplossen in de ruisonderdrukker, in relatie tot de foto van Irina? Als je 300% inzoomt, kun je zeep zien, maar wie zou er kijken naar een zoom van 300% - en waarom? Wanneer afgedrukt, ziet zelfs een A-4-foto er fatsoenlijk uit, om nog maar te zwijgen van kleinere formaten. Op de monitor ziet het er ook goed uit. Dus microscopisch kleine nuances zijn in dit geval niet iets beslissends.

      • Sergej 79

        je hebt gelijk. een kenmerk van de Nikon 1-matrix van Aptima (of wat het ook is) is ruis, zelfs bij ISO 100.
        Iets hoger is al erg merkbaar. crush noise - verlies details, die toch niet erg veel zijn.
        en dit ondanks het feit dat (het werd herhaaldelijk aangegeven op de foto van ru en andere fora, en ik kan het zien in de test) de lenzen voor Nikon 1 eerlijk gezegd vlak achter het midden schuimen.

    • Eugene

      Sergey, de foto's in de onderstaande voorbeelden zijn van 5100 - het is duidelijk dat ze met verschillende lenzen en op verschillende tijdstippen zijn gemaakt, dus de kleuren en scherpte zullen daar natuurlijk enorm verschillen. Je moet deze camera niet vergelijken met een DSLR, maar met een compactcamera.

  • Voorwaarden

    Ik ben meestal in alleen-lezen modus (lezer), maar ik kon het niet laten, omdat ik in je frame stapte, de laatste foto :) het is best nieuwsgierig om mezelf van de zijkant te bekijken :)

    • Arkadi Shapoval

      Nou, dat gebeurt ook.

  • Vlad

    Naar mijn mening de slechtste regel van Nikon

    • Sergej 79

      + 100%
      en de slechtste verkoop.
      de kwaliteit van de zeepkist (de slechtste DD van alle BZ en ZK), het gebrek aan normale optica, controversiële ergonomie, de slechtste cropfactor van alle BZ / ZK, ruis zelfs bij ISO 100 - het is geen wonder dat Nikon nu nadenken wat er nu mee te doen.
      Ik denk niet dat de verkoop van deze camera's voor $ 230-260 per walvis gunstig is voor Nikon.

      • anonymus

        Sergey, laat me raden - je bent waarschijnlijk een ingenieur. Hoogstwaarschijnlijk een IT'er?
        Je aanpak is puur technisch: "DD is niet hetzelfde, de lenzen zijn niet structureel hetzelfde", enzovoort. Tegelijkertijd laten je foto's de uitstekende mogelijkheden van de camera zien, gegeven wat je erop hebt geschoten: zeer contrasterende scènes in het avondlicht bijvoorbeeld. Misschien heb ik niet al je foto's gezien.
        Tegelijkertijd is Irina bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk geen ingenieur - althans in relatie tot de foto. En ze zal gewoon met een camera fotograferen waar ze in geïnteresseerd is, en niet klagen over "niet zo'n DD". Tegelijkertijd is de compositie van haar foto's - wees niet beledigd - veel beter dan die van jou, en correcter belicht.
        Een ongecompliceerd persoon met een zeepkist maakt veel meer goede gedenkwaardige foto's dan iemand die zich concentreert op de technische kant.
        En al dit gepraat over "kwaliteit" en dd is relatief, want een goede 50% van de eigenaren van DSLR's weet niet hoe ze er foto's op moeten maken, maar analyseert alleen bits in editors, wat kunnen we dan zeggen over "soapcamera's" . Ik vond een gemeenschap van eigenaren van mijn zeepkist in contact - het was interessant dat mensen er foto's van maakten - en ik was verbaasd: om te fotograferen wat ze fotograferen, zou een cameratelefoon voldoende zijn. En ze bespreken ook serieus de "kwaliteit" van foto's, die in principe niet goed konden uitpakken vanwege de kenmerken van verlichting, optica en cameramogelijkheden.

        • Denis

          Compositie is compositie en ook de kwaliteit van de techniek speelt een belangrijke rol. Dit artikel is een bespreking van technologie, dus de discussie gaat over technologie. Dus ik begrijp niet waarom zulke opmerkingen, ze zeggen, "je kunt goed fotograferen met een telefoon." Dus schieten, laten zien. Zowel slechte als goede camera's maken goede en slechte foto's. De ellende van de camera zal niet tot succes leiden - met dezelfde compositie zal het frame op hoogwaardige apparatuur beter uitkomen. Omdat Nikon zo'n controversiële camera heeft gemaakt, bespreken mensen daarom de nadelen ervan.

          • anonymus

            Dus met een telefoon kun je dezelfde foto's maken als mensen die met een camera schieten in de groep waar ik het over heb. Bij gebrek aan schietvaardigheid en enige vorm van artistieke training, zal een persoon in zijn fotografie gewoon niet het stadium bereiken waarop het over het algemeen gepast is om over "kwaliteit" te praten. "Kwaliteit" is een zeer relatief begrip en sterk afhankelijk van de vaardigheid van de fotograaf. Verlicht tegen de zon zal even slecht uitpakken op Mark 3 als op een cameratelefoon. Tegelijkertijd heeft natuurlijk elke lens en elke camera zijn beperkingen en voordelen - in dit geval de prijs en de compacte afmetingen. En een persoon die een camera nodig heeft om foto's te maken, zal foto's maken door de juiste verlichting te kiezen en na te denken voordat hij op de knop drukt. En maak goede foto's. En een persoon die geïnteresseerd is in het bekijken van boomgewassen op volledige grootte, zal zelfs met een D-3 naar gewassen kijken.

          • anonymus

            Men bespreekt niet de minpunten, maar gaat uit van de verkeerde aannames over de identiteit van de compact en de DSLR, vergelijkt ze en trekt in dit verband conclusies. "Nadelen" zijn altijd relatief, vergeleken met iets beters. De DSLR is een ander type camera. Het is alsof we praten over de nadelen van appels ten opzichte van watermeloen - nou ja, watermeloen is groter en roder dan welke appel dan ook. Bovendien vallen de “geluiden” en andere zaken op een normale monitor niet op en zullen ze ook niet zichtbaar zijn wanneer ze worden afgedrukt. En bij een verdrievoudiging kunnen we bijvoorbeeld niet meer praten over een complete foto, maar over individuele pixels.

            • Sergei

              ZK en KB zijn verschillende manieren van implementatie, het heeft op geen enkele manier invloed op de cameraklasse. cameraklasse wordt bepaald door de grootte van de matrix en AF.
              beeld - matrix, verwerking en optica. vandaag Nikon 1 in termen van de kwaliteit van de matrix, optica kan alleen concurreren met zeepbakjes.
              daarom kost het 180-200 dollar - precies zoveel als een goedkoop zeepbakje kost. De markt heeft alles op zijn plaats gezet. :)

  • Vitalik

    Arkady, bedankt voor de recensie!
    Zavzhd bulo tsіkavo like tsі fotіki laat jezelf zien.
    Nou, ik geef niet om de smerige kleren, zoals ik dacht.

  • Andrew

    Ze zeggen dat koop de goedkoopste DSLR en het zal beter zijn dan Nikon 1.
    Ik nam een ​​D5100 van een vriend en nam wat foto's.
    Sommige blind ter vergelijking:
    http://vk.com/album-30947002_179875327

    • Arkadi Shapoval

      Er zijn subtiliteiten hier.

      • Andrew

        Bijvoorbeeld?

    • Sergei

      Nikon D5100 produceert een beeld dat vele malen beter is dan Nikon 1.
      hier is een paarsgewijze vergelijking (gewas 1:1)
      http://vmirefoto.blogspot.ca/2013/06/fujifilm-finepix-s5-pro-nikon-d5100.html
      Nikon 1 geeft een waardeloze kleur, de ruis is al bij 200 ISO, de optica schuimt net buiten het centrum.
      van alle BZ's heeft Nikon 1 het slechtste beeld. daarom is de prijs gedaald van $ 600-800 naar $ 180 - waar de camera kan concurreren op de foto :)

  • Paul

    Nikon 1 ziet er in zijn segment goed uit als geavanceerd zeepbakje, maar meer heb je er niet van nodig. Natuurlijk, als je kwaliteit najaagt (DD, etc. :)), dan zal elke DSLR dit omzeilen. Maar dan gaat de vergelijking van Nikon 1 met een spiegel al helemaal niet op. Ik heb twee D700 en Canon 350D DSLR's met een arsenaal aan optica, maar het is moeilijk voor mij om zulke "combinaties" mee te nemen - en hier is de zeepschaal gewoon een uitkomst. Bovendien is in dit prijssegment de Nikon 1-matrix de grootste en de body de kleinste, mits met een fix van 10.

    • Sergei

      Nikon 1 "smelt" een zeepschaal uit 2006 volgens de afbeelding. :)

  • Sergei

    geposte gepaarde opnamen van Nikon1 J1 10-30VR en Fujifilm F30.
    http://fotki.yandex.ru/users/vmirefoto-blogspot/album/392093/
    Ik zal het album updaten als de tijd het toelaat.
    later zal ik een vergelijking toevoegen van Nikon 1 J1 met Samsung Galaxy S2.
    De resultaten zijn interessant :)

  • Maxim

    "Nikon1-bullshit, neem Sony Nex" - hoeveel kost Nex7, maar hoeveel kost Nikon1? Onder 7 nex Sonya hoek.
    "Nikon1 is erg luidruchtig" - laten we zeggen, het maakt een orde van grootte minder geluid dan de D90.
    "Kleine fufufu-matrix" - ja, een normale matrix + kleine lenzen + plus mega crop waarmee je voor weinig geld een mega telefoto kunt krijgen + uitstekende scherpte over het hele frame bij gebruik van niet-native lenzen + slimme autofocus +++
    "Er zijn geen hulpchips om met een handmatige bril te werken" - koop een paardenbloem, alles komt goed.
    "Er zijn geen modi op het stuur" - hoe vaak draai je aan dat stuur?
    "Zeer dure, snelle lenzen" - ja ??? De spiegel is duurder.
    "Beter een DSLR op instapniveau dan Nikon1" - SLR-wee in de familie))) Het belangrijkste is niet de camera, maar de lens. Het zal niet beter zijn voor walvisglas, maar hoeveel kost een goede voor een DSLR? Dat is hetzelfde.
    U kunt doorgaan... Maar is het nodig?

    • reiziger

      Ik steun bijna alles. Leuke goedkope camera. En er is waar je kunt experimenteren als je wilt.
      Wat gebeurt er bijvoorbeeld met bioscoopoptiek (zeer goedkoop):
      http://fotkidepo.ru/?id=photo:987034

      • Max Taylor

        Welke optiek heb je gebruikt en welke adapter?

        • reiziger

          Deze foto is Cosmicar 75mm f/1.4. Over het algemeen heb ik er al een hele verzameling van - aangezien de prijs het toelaat. Adapter - er is ook een gewone c-mount-adapter voor geld. En nu heb ik er ook een Zhfotovsky-chip op geplakt zodat er een vergrootglas kwam en de belichtingsmeting werkte.

        • reiziger

          * voor 5 dollar

  • roman

    Goedemiddag! Ik heb een Nikon 1 j1 camera met 10-30 mm en 30-110 mm lenzen. Vertel me of je zo vriendelijk bent om een ​​soort lens te kopen, zodat de achtergrond erg helder is als je mensen in het volle zicht of een auto fotografeert Ik kies uit Helius-type radiale optica, World, Jupiter. Vertel me als wezel, wat voor soort lens het beste is voor dit type matrixuitbreiding, zoals in Nikon 1 j1. Ik zal meer durven!

    • anonymus

      probeer c-mount lenzen met 1″ coating, qua gewicht en beeld zijn er geen concurrenten. Neem niet de dure. Doel 100 dollar. 25mm1.4-1.9

  • roman

    Arkady, bedankt voor de recensie! Wat kun je zeggen over het dynamisch bereik van de camera (niet lachen)? Hoe wit is bijvoorbeeld de lucht bij een sterk verschil in helderheid? Ik ben op zoek naar een compacte naast een normale spiegelreflexcamera. Bedankt.

  • Andrew

    Sorry dat ik een beetje off-topic ben. Ik wilde een Nikon 1AW1 kopen voor watertoerisme, als enige beschermde, om hun eigen zeepbakje te vervangen, het hangt meestal de hele dag nat om mijn nek, ik veeg het glas alleen met een doek af van spatten. Maar hij kreeg zoveel kritiek dat de vraag rees: heeft dat zin?

  • Gewoon Vanya

    Maksim! Respecteer en respecteer! Ik zal eraan toevoegen dat goede optica op NEKS ook echt geld kost ...
    Ik ben het er helaas mee eens dat degenen die zeer technisch zijn opgeleid en een mening hebben over hun opleiding ter grootte van een geostationaire baan, die zonder bril te zien is, ze een Hubble laten kopen en foto's maken in het tegenovergestelde venster van microben op de huid "18 -" oftewel plekjes in de zon in het volle spectrum!
    Het lijkt erop dat vanwege zulke superdiep overtuigde mensen van hun gelijk, een planetaire apocalyps plaatsvindt ...
    Of misschien zijn het anderen? Basisschool betaald?! Om de vraag gelijk te maken? Technieken, microscopen, kwantummechanica, fotonenapparaten worden hier gegoten!
    HEEL STERK, TE STERK ze zeggen dat de prijzen zijn gedaald, dat de samoerai niet weten wat ze ermee moeten doen! Waar komt deze informatie vandaan? Wat is een geloofwaardige CIA-bron?
    Met dubbele droefheid ben ik het ermee eens dat het zinloos is om zoiets te vertellen.
    Maar er zijn anderen - meer bescheiden, gevat en niet erg goedgelovig!

    Trouwens, de samoerai met de Chinezen klinken ondertussen de volgende wijzigingen een voor een !!! En ze zetten op deze minachtend kleine matrix en een soort van onverwoestbare metalen behuizing, er zijn al bijna 2 keer meer pixels! En niets - geen lawaai! Wat kunnen we zeggen over een 10MP-matrix!
    Nieuwe fabrieken werken in China! En ze stoppen niet met produceren! Die. ze zijn te koop! En ze verkopen goed! Kijk naar de prijzen!
    Een jaar geleden kocht ik mijn Nick 1 V1 + pancake10+zoom10-30 voor 2800 UAH. Nu kost het met (alleen!) pancake10 meer dan 4000 UAH! Zoom 10-30 kostte ongeveer 1800 - nu 2800 !!! Zelfs inflatie is terughoudend om te overwegen! Alles is zichtbaar! Er zijn er praktisch geen op de secundaire markt! Dat is wat de markt laat zien! En als iemand aarzelt, is het gemakkelijk om via een elementaire zoekopdracht te controleren!
    Natuurlijk, veel dank aan Arkady en iedereen die commentaar heeft gegeven voor weer een prachtige onbevooroordeelde 3D-recensie die gewone mensen helpt door de oceaan van advertenties te navigeren!

  • Nikolay

    1j1 en 10mm2.8
    1-https://www.flickr.com/photos/btixa/14166206707/
    2-https://www.flickr.com/photos/btixa/14166103830/in/photostream/

    Flickr-community - https://www.flickr.com/groups/1811304@N22/pool/with/14166206707/

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2013/09/obzor-nikon-1-j1/comment-page-1/?replytocom=461839

Spaanse versie van dit artikel https://radojuva.com/es/2013/09/obzor-nikon-1-j1/comment-page-1/?replytocom=461839