Impressies van de Canon EOS 300D

Canon EOS 300D werd verkocht onder nog twee namen: Canon Digital Rebel en Canon Kiss Digital. Dit is de eerste camera van de Digital Rebel / Kiss Digital lijn. De hele serie volgende camera's in deze modellenreeks is succesvol of zeer succesvol geweest.

Canon EOS 300D

Canon EOS 300D

De Canon 300D werd op 20 augustus 2003 geïntroduceerd. Gelijkaardig in functionaliteit amateurcamera's van Nikon - Nikon D50 и Nikon D40 werden veel later geïntroduceerd.

Canon 300D was de pionier van de nieuwe vatting Canon EF-S welke lenzen passen? EF и EF-WILL. Dit is een nieuwe houder voor bijgesneden Canon-camera's met APS-C-sensor en Kf=1.6x. Origineel Canon EF-S-lenzen (d.w.z. lenzen voor bijgesneden camera's) kunnen niet worden gemonteerd op Camera's met EF-montage wegens mechanische incompatibiliteit. Maar de meeste lenzen voor Canon-camera's с APS-C-sensor van externe fabrikanten hebben een montage EF en kan worden geïnstalleerd op elke Canon EOS-familiecamera's.

Meer informatie over compatibiliteit is te vinden in de sectie over: DSC.

Het belangrijkste om op te letten:

  1. De Canon 300D is de zesde volwaardige DSLR in de Canon-familie van camera's. DSC. Voorafgaand aan de Canon 300D werden alleen geavanceerdere camera's uitgebracht. Canon EOS D30, Canon EOS-1D DigitaalCanon EOS D60 DigitaalCanon EOS-1 Ds Digitaal и Canon EOS 10D Digitaal.
  2. De Canon 300D gebruikt een CMOS-sensor van slechts 6 MP. De maximale afbeeldingsgrootte is 3072 X 2048, wat zelfs in onze tijd voldoende is voor een zeer breed scala aan taken. Deze sensor is ook gebruikt in Canon EOS 10D, en vervolgens gemigreerd naar Canon 300D.
  3. De maximale snelheid voor continu-opnamen is slechts 2.5 beelden per seconde, wat de Canon 300D tot een van de meest de slechtst presterende camera's in geschiedenis. Tegelijkertijd is deze snelheid ruim voldoende voor een zeer breed scala aan fototaken. Minder productieve camera is alleen de Canon D30 (niet te verwarren met 30D).
  4. Minimum uittreksel klassiek en is 1/4000 s.
  5. Het ISO-bereik is van 100 tot 1600 eenheden zonder de mogelijkheid van uitbreiding, veranderingen treden alleen op in volledige stops (dat wil zeggen, u kunt alleen ISO 100, 200, 400, 800, 1600 instellen). Er zit geen automatische ISO-regeling in de camera. U kunt firmware van derden gebruiken en de ISO overklokken tot 3200 eenheden.
  6. Klein 1.8 inch display met 115.000 dots.
  7. Een monochroom scherm dat bovenop het hoofdscherm zit. Helaas is het secundaire display niet erg informatief.
  8. Scherpstelsysteem met slechts 7 punten. Voor de eerste keer dDeze focussensor verscheen in de kamer Canon EOS 10D en later gebruikt in modellen 350DEn 1000D. Het middelpunt is een conventioneel kruistype, werkt met lenzen die niet donkerder zijn dan F / 5.6. Dit is een van de zwakste focusmodules.
  9. Voor meting: expositie gebruikt TTL SPC sensor met 35 zones. Deze sensor verscheen voor het eerst in Canon EOS 10D en werd zelfs gebruikt in modellen Canon EOS 50D и Canon EOS 5D Mark II.
  10. Canon 300D maakt gebruik van het geheugenkaartformaat CF tot 4 GB. Als u een geheugenkaart met grotere capaciteit installeert en deze formatteert, is er nog slechts 4 GB geheugen beschikbaar. Ik heb zonder problemen geheugenkaarten van 2 GB en 16 GB (geformatteerd als 4 GB) gebruikt. Ook wordt de verouderde USB 1.1-interface gebruikt om de camera te bedienen en gegevens over te dragen.

De voorbeeldfoto's in de onderstaande galerij zijn gemaakt met de lens Yongnuo-lens EF 35 mm 1:2 (YN35 mm F2).

U kunt originele foto's downloaden in 'JPEG'-indeling Op deze pagina (74 bestanden, 170 MB). U kunt voorbeelden zien van foto's met een beetje verwerking in mijn galerij op 500px.

mijn ervaring

De Canon 300D was vooral gericht op hobbyisten. Het aantal menufuncties is erg klein. Tegelijkertijd kunnen belangrijke instellingen zoals de meetmethode niet direct in de camera worden geselecteerd. expositie (spot, gewogen gemiddelde, enz.) of scherpstelmethode (One shot, Single, AF Servo, enz.).

Ik ben altijd geïnteresseerd in fotograferen en werken met oude technologie. Ondanks dat de camera al heel wat jaren oud is, kan de kwaliteit van de opnames bij 100 ISO velen verbazen. Ik stuurde foto's van de Canon 300D naar een paar fotografen die ik ken, ze waren allemaal erg verrast dat de Canon 300D zo'n foto kon maken. Allereerst valt de Canon 300D op door zijn kleur. Auto witbalans werkt goed, wat voor zo'n oude camera misschien vreemd lijkt.

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.

Resultaten van

De Canon EOS 300D is een functioneel zeer beperkte oude DSLR. Tijdens de presentatie kostte het ongeveer $ 900, wat voor 2003 niet zo veel was voor de Centrale Controlecommissie. De Canon EOS 300D luidde een nieuw tijdperk in voor Canon's CCM's en bracht veel amateurfotografen in de wereld van digitale spiegelreflexcamera's.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe:

 

 

Opmerkingen: 74, over het onderwerp: Impressies van de Canon EOS 300D

  • VV

    Was ooit zo. Ik herinner me helse remmen tijdens bijna elke operatie, behalve de eigenlijke ontspanknop en een vreemde bug met een geheugenkaart toen deze werd geblokkeerd voor schrijven, en het was mogelijk om de blokkering alleen van een computer te verwijderen via een kaartlezer

    • Arkadi Shapoval

      Ja, de oude vrouw is traag, vooral als ze is ingeschakeld. Ik moest persoonlijk met een tamboerijn dansen om 16 GB terug te zetten in 16 GB (de camera geformatteerd naar 4)

      • Vyuenko Andrey

        Na alternatief knipperen - https://www.ixbt.com/digimage/canon300dfw2.shtml
        het werd mogelijk om CF 8Gb te gebruiken. In mijn camera is het gedefinieerd als 7,4Gb. Card SP008GBCFC200V10.

  • jury

    Ik herinner me dat toen ik in een winkel met computerapparatuur werkte, we een EOS 300D in het Double Kit-pakket (met 18-55 en 55-200 lenzen) in onze etalage hadden. Voorzichtig en zelfs met enige schroom namen ze het in hun handen, alsof het een diamant was. Met dat salaris kon je alleen maar dromen van zo'n techniek)

  • TSerg (Sergiy)

    Terugkijkend op 14 rokiv. De geschiedenis van de fotografie heeft echter zelfs een klein beetje adel nodig, zoals de fotograaf zelf weet.Dus, Arkady, voor degenen over wie je wilt schrijven, niet zo ver weg van het digitale tijdperk, want het is al geschiedenis aan het worden.
    Ik wilde iets toevoegen ter verduidelijking. Dit toestel werd in het voorjaar van 2003 in Oekraïne gepresenteerd en op de eerste amateur digitale spiegelcamera van de EOS-serie. As voor me is de prijslijst van de Kiev-winkel "Videosvit" voor het felste jaar van 999. De prijs voor een nieuwe is 2004 voor dezelfde alleen met een set van twee objecten: 1300-18 en 55-55.
    Ik liep ook een hele tijd, verwonderd naar de camera, likte mijn lippen, maar voegde het niet zo toe. Toen ik later geen reflexcamera had gekocht, maar een prosumer Sony DSC-R1, werd het mijn eerste digitale camera.

    • Arkadi Shapoval

      Reacties op gebruiker 'TSerg (Sergey)' zijn verwijderd. Schrijf alsjeblieft geen off-topic blog. zoals opgemerkt hier, is het onderwerp politiek ten strengste verboden.

    • Hektor

      Voor zijn tijd was de Canon EOS 300D een hele gave camera!
      En je kunt er meteen foto's mee maken.
      Geen haast, echt)))

  • Valentijn

    Mooie foto's! En niet Nikon's CCD, maar de kleuren zullen misschien niet toegeven. Iedereen deed in die tijd zo'n sappige kleurweergave. De standaard skintone is ook goed. Maar hier verraadt de lucht op sommige foto's helaas de ouderdom van de camera met zowel ruis als een hard verloop. Bedankt voor de review, erg interessant.

  • Igor_K

    Het is merkwaardig dat de belichtingsmeting met handmatige optiek voor de 300D correcter werkt dan voor de 40D, terwijl de belichtingsmeetsensor voor hen hetzelfde is.

    • Igor_K

      En het detail, zoals bij 6MP, is niet zo slecht.

      • Igor_K

        Probeer een voorbeeld te plakken

        • Arkadi Shapoval

          De resolutie kan niet worden verlaagd, het belangrijkste is dat de foto maximaal 1 mb is (u kunt de compressie verhogen, terwijl de kwaliteit visueel niet veel zal lijden)

  • Andrey Vyuenko

    Ik kocht deze camera drie jaar geleden op Avito voor 1000 roebel. Het lijkt erop dat ze de camera nauwelijks hebben gebruikt. Ik heb hem geflitst met een alternatieve firmware. Ik hou van de grote omvang van het lichaam zelf, het gemak van het in mijn hand houden. Ik gebruik een 28-90 mm EF-lens uit een film Canon 300. Via een ring met een chip zet ik Jupiter-9 erop, en allerlei industrieën. Er is een bevestiging van focus.

  • Pastoor

    Cool, ik wacht al heel lang op een review van deze camera :) Ik vind hem erg leuk, het werken ermee doet een beetje denken aan het werken met een filmcamera om een ​​aantal redenen:
    - alles is nogal traag;
    – je ziet het resultaat niet meteen;
    - Ik kreeg het met een kaart van minder dan een gig (naar mijn mening 256 MB) en het blijkt dat ik beperkt ben door een klein aantal foto's, zoals een film.
    Uiteraard is dit geen probleem. De opnamesnelheid is logisch bij het rapporteren, maar als het gewoon een wandeling door de stad is of portretten, dan is de snelheid van 300d voldoende. Maar zelfs een reportage kan worden gefilmd, het belangrijkste is niet om te proberen in series te pellen, maar om momenten vast te leggen.
    Het scherm is natuurlijk klein, maar je kunt ongeveer wel begrijpen of de focus op de juiste plek is geraakt. Ook is het mogelijk om het grote geheel te zien en te begrijpen of alles goed is geregeld. Het blijkt dat je de wimpers niet kunt zien op de volledige foto, dus het scherm is voldoende.
    Nou, je kunt een grotere kaart plaatsen, maar om te wennen aan de rol van fotograaf uit 2003, verander ik de kaart niet :)
    Hier is de echte stijl van mijn exemplaar - dit zijn autofocus-missers. Niet alle lenzen komen eruit, maar sommige vegen. Bovendien raakt de goedkope 50 1.8 (niet eens stm) het doel, en de dure 24-70 2.8 mist, hoewel ik zowel in de open lucht schiet als, in theorie, een half schot meer kansen heeft om te missen. Op andere karkassen gedragen beide glazen zich natuurlijk heel normaal.
    Het monochrome scherm, hoewel niet erg informatief, is nog steeds beter dan zijn volledige afwezigheid, zoals op bijna alle volgende modellen van de Canon-beginlijn. En de batterij wordt bespaard en de werksnelheid neemt toe.
    Wat betreft het daadwerkelijke resultaat, het is naar verwachting goed. Op de een of andere manier verwacht je geen trucje meer van de oude camera op de foto. En de oude Sony's op de ssd zijn goed, en de oude nikons zijn goed (minimaal d80, tenminste d40). Hier zijn de oude kanonnen, hoewel geen ssd, maar de kleuren geven koel af. Naast 300d uit de oude canons vind ik de kleuren 400d, 5d erg mooi. Dit laatste is in het algemeen op een aantal parameters vergelijkbaar met 300d. Houd je geen rekening met de grootte van de matrix, dan zijn beide traag, met kleine schermen en een mooi beeld. Maar mijn nieuwere kanunniken kunnen niet langer bogen op zo'n mooie foto in jepeg. Zelfs een vrij oude 40d is qua kleuren al merkbaar slechter dan 300d.
    Verder merk ik op dat door 300d en 650d naast elkaar te plaatsen een enorm verschil in grootte zichtbaar is, maar naast 40d of 7d ziet 300d er qua formaat bijna hetzelfde uit. De grip van de camera is zeer comfortabel, er glijdt niets uit en ligt prettig in de mannenhand. De camera weegt meer dan de nieuwe initiële karkassen. Zwaartekracht is betrouwbaar. Zelfs als het niet schiet, kun je het altijd zo in het hoofd slaan. (van)
    De conclusie voor mij is dit: de camera is tot op de dag van vandaag de moeite waard om te kopen. Ze kan zelfs een werkpaard zijn in de handen van een arme fotograaf, in ieder geval het tweede nummer zeker. Vanwege de lage prijs van 300d kan elke beginner het betalen, het kost minder dan naar een restaurant gaan. Tegelijkertijd geeft het met gestrekte armen en een normale 300d-lens een beeld dat niet slechter is dan camera's voor 1000 dollar. Over het algemeen is de camera vuur! Het is jammer dat er steeds minder van op de tweedehandsmarkt zijn - toch gaat een decennium en een half niet zonder een spoor over, zelfs niet voor dergelijke betrouwbare apparatuur.

    • Vv

      Goed geschreven. Maar toch: of je hebt hele dure restaurants, of hele goedkope karkassen :)

      • Pastoor

        Nou, ik schreef specifiek over 300d :) Ik kocht het voor 1500 roebel, compleet met een semi-werkende 18-55. Ik bereken een reis naar een restaurant op basis van twee lay-outs die voor mij gebruikelijk zijn:
        1) een warm gerecht binnen 500 roebel,
        een fles van de goedkoopste wijn - 700-800 roebel,
        een soort snack zoals het snijden van kaas en vlees of een groentebord - 300-400 roebel.
        2) een glas bier om op te warmen met croutons - 200-300 roebel,
        gram 300-400 wodka - 600-800 roebel;
        salade - 300 roebel;
        sap - 100 roebel;
        augurken / komkommers / spek / haring - 400 roebel.
        Beide lay-outs impliceren de nadruk op alcohol, maar u kunt hetzelfde bedrag uitgeven door duurdere gerechten en desserts met thee te nemen. Ook wordt er geen rekening gehouden met extra kosten zoals koffie, sigaretten, waterpijp, die ook plaatsvinden. Dezelfde waterpijp - nog een plus 500-800 roebel. Als u een completere reis naar een restaurant maakt, kunt u er 3 uitgeven, en meer. Ik heb het niet over gevallen van ontmoeting met een zeer goede vriend en lange winterbijeenkomsten met hem op vrijdag / zaterdag - daar kun je 5 duizend eten en drinken voor één als je dat wilt. Uiteraard wordt het restaurant ingenomen met een kleine letter “r”. Dure restaurants in Moskou kunnen een factuur hebben voor de prijs van 5dm4 voor een vergelijkbare set producten :)
        Maar als je geen rekening houdt met dure restaurants, dan zijn op eenvoudige plekken in Moskou, maar ook in de meeste steden in Rusland, Oekraïne en Wit-Rusland de prijzen in restaurants ongeveer gelijk aan mijn selectie. Daarom stond ik mezelf toe de prijs van 300d te vergelijken met naar een restaurant gaan :) Laten we zeggen dat ik het goedkoop heb gekocht, de gemiddelde prijs voor Avito is 3-4 duizend. Dus we moeten onszelf zo'n goede reis naar een restaurant ontzeggen omwille van zo'n karkas :)

        • anonymus

          luxe opmerkingen

        • anonymus

          Denk je echt dat in Oekraïne, met de huidige stand van zaken op de fotosite, iemand echt geïnteresseerd is om te lezen hoeveel en wat je uitgeeft in restaurants in Moskou? Je bent net buiten de grenzen - de foto past bij je.

          • Andrew

            Beste Anoniem, je kunt gewoon niet lezen.
            De pastoor reageerde op opmerkingen over goedkope karkassen en dure restaurants.
            En wat heeft Oekraïne ermee te maken? De site is gemeenschappelijk voor alle bewoners van de planeet.

    • Arkadi Shapoval

      Bedankt voor de opmerking.

  • anonymus

    Genoeg museumstukken om een ​​test te doen))

    • Arkadi Shapoval

      Ik heb hem niet meegenomen, maar speciaal gekocht om te rijden.

      • Valentijn

        En hoe is het voor jou in vergelijking met de D40?

        • Arkadi Shapoval

          Het is buitengewoon moeilijk om objectief te zijn, omdat de d40 een van mijn favoriete camera's is en de ion merkbaar nieuwer is. Op de foto zijn beide goed, d40 is prettiger door een goede weergave en relatief snelle reactie, geheugenkaarten tot 32 GB etc.

          • Valentijn

            Ja, ik ben het er volledig mee eens. Het beeld is redelijk voor beide camera's. Technisch is de D40 beter. Het kwam drie jaar later uit en zou een meer geavanceerde technische basis kunnen bieden, zelfs in zijn uitgeklede configuratie (met speciale dank aan Nikon-ingenieurs voor 3 scherpstelpunten). Opmerkelijk is dat er voor de D40 ook een grijze versie van de behuizing was.

  • anonymus

    Als ik me niet vergis, zijn de belichtingsmeter en autofocussensor geleend van de film EOS300, die "slechts 300" is.

  • Sergeich

    Ik begrijp de betekenis van het artikel over een digitale camera op instapniveau 14 jaar geleden niet.
    Het is niet relevant, niemand kijkt er meer naar, en na het artikel kijkt ook niemand meer.

    • Arkadi Shapoval

      Er zijn redenen. De impliciete reden is dat deze site, gek genoeg, mijn blog is, waar ik mijn ervaring met de camera kan beschrijven. In dit artikel wilde ik een idee uitdrukken en aantonen dat je zelfs met een 14-jarige camera iets geschikts kunt krijgen, terwijl alle foto's in de galerij op 500px kwam in de populaire sectie en lange tijd konden verschillende van mijn collega's niet geloven dat 300d het deed (ik heb een paar netwerkers van de studio voor 300d, waar het geschikt bleek te zijn). Tegelijkertijd was het bij ISO 100 zelfs moeilijk voor mij om te beseffen dat dit 300d is en een simpele yaga 35/2.
      Zonder enige kennis zou ik bijvoorbeeld ISO 100 300d niet hebben onderscheiden van veel andere camera's. Voor een amateurfotograaf die niet allerlei moderne snufjes nodig heeft, is dit een interessante oplossing om op een digitale spiegelreflexcamera te fotograferen. Overigens is de 300d verkocht aan een amateurfotograaf die zichzelf wilde testen als digitale spiegelreflexcamera.

      • Sergeich

        Ik ben een lezer van Radozhiva sinds 2013.
        Eerlijk gezegd, toen ik de kop van 300d zag, dacht ik aan de laatste 200d-update.
        Je hebt een zeer goede gids voor optica op je blog, vooral voor Nikonists. Als je een lens moet kiezen, dan is alles gewoon super! Mijn hoed afzetten.
        Maar de camera's trokken een serieus gat.
        Op Radozhiv Nikon: 7100 (2013), 750 (2014). Kwam uit 7200, 7500, 500, 850, 5.
        Kenon: 7d (2009), 70d (2013). Kwam uit 77d, 80d, 7d2, 6d2, 5d4.
        Pentax: K-5 (2010). Kwam uit K-5(2)S, K-3, K-3(2), KR, K-1.

        Als je op de meeste andere fotoforums in het GOS klimt, zie je het volgende patroon: amateurfotografen hebben FLOUR OF CHOICE, binnen één merk, tussen de topoogsten van de nieuwste generatie en de jongere FF's van de vorige generatie. Hier is het zout! Nikon 7200 of 610? 500 of 750? Canon 80d of 7d2 of 6d? Fuji XT-20 of XT-1? Er zijn ook genoeg merkoverschrijdende puzzels voor bijvoorbeeld landschap + straat, wat is beter, d7200 of 5d2? De vraag is echt moeilijk, aangezien het eerste model 2015 is en het tweede 2008.

        Radozhiva loopt qua camera's 4-8 jaar achter op het gebied van digitale camera's. In onze tijd is dit een zeer sterke vertraging.

        • Arkadi Shapoval

          Hebben we ergens haast? Anders ben ik een review van Helios voor 60 jaar aan het voorbereiden, wat betekent dat de review 60 jaar achterblijft :). Even een grapje, zelfs als een persoon een soortgelijke vraag aan mij schrijft in een persoonlijke, bijvoorbeeld D7200 of 610, na een duidelijk en ondubbelzinnig antwoord, blijft de persoon lijden. Er zijn geen eenduidige antwoorden :)

          • Sergeich

            We hebben geen haast, we hebben haast. In feite is er de afgelopen jaren veel gebeurd en het is heel moeilijk om daar geen rekening mee te houden. Bovendien bent u zelf over het algemeen dol op moderne technologieën. Spiegelloze camera's stappen op de spiegel zoals digitale ooit op film stapten ... en misschien zal de spiegel over een paar jaar ook zijn positie in het lagere segment opgeven. Hoe je de a6300 ook uitscheldt, neem de steen d7200 in handen en beantwoord de vraag voor ons: wat neemt een amateur-reisfotograaf mee, met Kf = 1,5 en dezelfde beeldkwaliteit? Of draag je toch een iets grotere brick d610 bij je, maar besef je dat dit in ieder geval in het belang van FF is? Of misschien op alles spugen en een 7 nemen? Hij is immers niet veel groter en duurder dan de a6300... Marketing is al opgedoken.

            Dit zijn actuele vraagstukken van vandaag. Ook de cameragids is belangrijk, zeker gezien de grootte van de sensor. Hier (sluwe) Nikon bracht de d500 uit ... Dus de oogst leeft?

            • Arkadi Shapoval

              Alles is heel eenvoudig - een miljoen taken en een miljoen oplossingen. Als het voor reizen één ding is, dan is het voor werk een ander. De meeste mensen willen een lichte, snelle full-frame camera met een goedkope snelle lens voor een cent. In het algemene geval is er een duidelijke gradatie door camera's, wat in het algemene (algemene!) geval beter is, de gemakkelijkste manier om dit te bepalen is een van de lijn van hetzelfde merk. Maar in een bepaald geval zijn de antwoorden altijd verschillend en is het de moeite waard om 100500 artikelen te schrijven, zoals d610 of d700 met een booster of d7100 of d5200 van 17-50. De combinaties zijn eindeloos.

            • Valentijn

              Leeft het gewas? En niet alleen APS-C is springlevend, micro 4/3 ontwikkelt zich op volle snelheid. Ik zie vaak dat mensen camera's met een cropped matrix als inferieur beschouwen, helemaal niet begrijpen wat een full-frame matrix kan geven en bij het oplossen van welke specifieke taken. Full-frame wordt vaak gezien als full-frame, en crop als een soort crop die marketeers voor de armen gooien ... Maar dit is niets meer dan een woordspel en een fundamenteel verkeerde uitspraak, want je moet precies weten waar precies je krijgt het voordeel van een full-frame camera, die je nooit kunt krijgen met crop. Bovendien zal een competente fotograaf voor veel taken waarbij u dacht een full frame te gebruiken, u de oplossingen met crop vertellen. En bovendien, zelfs als je precies begrijpt waarom je een full frame nodig hebt, zit er ook een economische kant aan deze zaak, want een full frame trekt de rest van de dure apparatuur met zich mee. Ten slotte, als het gaat om transport en dragen, beginnen selectiefouten de nek te verpletteren in de ware zin van het woord. Terwijl sommigen geloven dat na verloop van tijd alle camera's full-frame zullen zijn, zien anderen daarentegen de ontwikkeling van crop en de verbetering van de prestaties als een vernauwing van de niche van full-frame technologie.

              • Sergeich

                Wat betreft Crop vs FF, om het onderwerp niet te veel te ontwikkelen (voor de eerste keer voor de miljoen), zal ik één ding zeggen dat de voordelen van FF duidelijk zichtbaar zijn bij 100% vergroting. Een grotere beeldschaal valt op een matrix met een groter gebied ... detail zal beter zijn. Maar als je geen foto's groter dan A3 print en de camera wordt vaak thuis gelaten omdat hij groot en zwaar is, dan worden de foto's zonder oefening niet beter, ongeacht de sensorgrootte. De camera moet bij je zijn om te oefenen.

              • Valentijn

                Dit is zeker niet het belangrijkste, en bovendien niet het enige voordeel van FF. Bovendien kunnen veel gewassen in grote maten goed concurreren. Het onderwerp, daar ben ik het mee eens, is niet de moeite waard om nogmaals te verontrusten.

        • Valentijn

          Sergeyich, en ik lees net zulke artikelen zodat er geen MUK KEUZE is. Je hebt inderdaad gelijk dat veel amateurs het probleem van het verbeteren van hun foto's proberen op te lossen door over te schakelen naar geavanceerdere camera's. En dat lukt meestal niet. En het zou leuk zijn als een persoon geamuseerd was voor zijn eigen bestwil, maar helaas gaan velen over op de categorie van commerciële fotografen die gewoon onbruikbare foto's maken met een zeer slechte verwerking. De recensies van Arkady zijn de beste remedie voor zulke BROEK NAAR KEUZE - het gaat niet om de camera, en de amateur hoeft niet veel te lijden bij de keuze van de camera, je moet aan je vaardigheden werken. In de handen van een meester geeft bijna elke DSLR een resultaat dat in 90% van de gevallen voldoende is voor een amateur.

          • Ivan

            Het eeuwige thema van een hond met een staart.

          • Amateur

            De waarheid is ergens dichtbij!
            Ik heb ook een zeldzaamheid. Klopt, geen 300d, maar 350d. ) Ik kocht het niet voor 1500r, maar voor 4000r met walvis 18-55 jaar 3-4 jaar geleden ongeveer. Er is nog een 50d, ik heb ook ergens in een jaar een gebruikte goedkoop gekocht, ik dacht dat de meesterwerken zouden worden vertrapt. Maar nee, 350ka is een favoriet karkas gebleven. ) Klein, maar afgelegen. Serie 1000d, ik heb het van vrienden overgenomen, ik vind het helemaal niet leuk na de oude man. Ja, er zijn veel goodies, maar de ergonomie is helemaal niet hetzelfde. Hoewel, het lijkt erop - een nieuw model. ) Ik fotografeer langzaam en ik ben nog steeds bang dat er niets te kiezen is voor een vervanging van nieuwe producten als deze kapot gaat. Te gewend aan.

        • ы

          "Radozhiva loopt qua camera's 4-8 jaar achter op het gebied van digitale camera's. In onze tijd is dit een zeer sterke achterstand.”
          Radozhiva is een privéblog.
          Als u zich zorgen maakt dat er geen tests zijn voor nieuwe dure camera's, moet u deze bij de eerste gelegenheid aan Arkady bezorgen, als de financiën u toelaten.

          • Carl Zeiss

            Moge Radozhiva niet achterblijven "op de camera's"! Net als bij lensrecensies echter ook.
            Dit is niet de bron waar het laatste nieuws over de topinnovaties in de wereldcamerabouw razendsnel zou moeten verschijnen. Hiervoor zijn veel andere gespecialiseerde bronnen.
            Hier wordt alles, langzaam, met gevoel, met arrangement, beschreven over de techniek van de meest verschillende productiejaren. Die tegelijkertijd een goede tand des tijds en veel gebruikers heeft doorstaan. En trouwens, ik lees minder graag aantekeningen en artikelen over nieuwe camera's en lenzen dan over reeds geteste. Want in feite is er niets te zeggen over de nieuwe. Naast wat al is aangekondigd door de fabrikant van het toestel. Het is voorbarig om al deze niet-geverifieerde informatie te geloven. En voor het serieus testen van nieuwe items heb je een goede materiële en technische basis en veel vrije tijd nodig. Dit alles is natuurlijk noodzakelijk en onmisbaar. Maar niet hier. En op bronnen die goed worden gesponsord door fabrikanten, ontworpen voor ervaren professionals die bereid zijn om grote hoeveelheden geld aan dit alles uit te geven. Dus, voor aankondigingen van nieuwe producten, het is er. En voor oprechte beoordelingen van de al geliefde en bewezen klassiekers, is dit precies goed hier.

        • Andrew

          << >>

          Ik heb geen pijn bij het kiezen. Terwijl de camera werkt, ga ik hem niet veranderen.
          Ik zie het nut van topoogsten helemaal niet in. Het budget staat -FF, staat niet toe - een instapmodel toe.

          • Sergeich

            Je lijkt een uitstekend gezichtsvermogen te hebben. Ik kan niets zien in de zoeker (d.w.z. sleutelgat) van jongere gewassen. Gewoon wat pesterijen.

          • Sergeich

            Zelfs bij topoogsten is het snoeien van de mariritsa waarschijnlijk van betere kwaliteit.
            Kleurdiepte, DD, bitdiepte RAW is in de regel beter bij top crops dan bij jongere van dezelfde generatie.

        • Ruslan

          Inderdaad, Canon besloot consumenten in verwarring te brengen door veel uit te brengen na het 300D-model 200D?

    • HyC

      Een beginnende fotograaf kan en moet geld uitgeven aan zo'n camera. Want voor de prijs van "Ik drink meer op een avond" kun je een min of meer gulzige digitale SLR krijgen, en een enorme hoeveelheid optica, inclusief Sovjet-exemplaren, wordt erop gezet zonder sabeldansen.

      En evalueer in ieder geval “heb ik het wel nodig, of blijf ik op de zeepkist klikken”.

      • Charles

        Eet je digitale spiegelreflexcamera's? Je moet een krokodil zijn.

      • Ruslan

        Ik ben bang om je teleur te stellen, maar een moderne, ik herhaal nog een moderne, een zeepbakje maakt een foto minstens zo goed als een oude DSLR, zelfs bij weinig licht, om nog maar te zwijgen van daglicht, en zelfs programmatisch vervagen de achtergrond in het portret. Daarom is naar mijn mening zo'n oude digitale spiegelreflexcamera voor mensen die vol vertrouwen, bewust voor een zwaar toestel hebben gekozen met al zijn verouderde fotomogelijkheden, en niet proberen teleurgesteld te zijn. En daarvoor moet je nog wel ervaring hebben met communiceren met min of meer moderne toestellen.

  • Alex_46

    Een van de dingen die ik zo leuk vind aan oude camera's, is de geweldige kleur die direct uit de doos komt. En de driehonderd hebben hiermee volledige orde. Koop er een voor jezelf...

    • Vanya

      Je kunt ook kijken naar de volgende generatie matrices, die van 8 megapixels. 350d, 20d, 30d. Voor de prijs is er praktisch geen verschil, in de kleur van de korst zie ik persoonlijk ook niet veel verschil, maar je kunt iets levendigers vinden in hardware, en ze zijn net iets sneller en responsiever, vooral 20d en 30d. Op Avit in de buurt van 3-6 tr. gemakkelijk kan worden gevonden.

      • Andrey Vyuenko

        Ik ben het ermee eens 300D, nou ja, te attent!

        • Alex_46

          Ik fotografeer meestal op film, dus de bedachtzaamheid van het onderwerp in vergelijking met mijn bedachtzaamheid tijdens het fotograferen is gewoon niets))).

          • Andrey Vyuenko

            nou, dit verandert de zaken radicaal! (-: Ik heb op de een of andere manier één film opgenomen met de Nikon F70. maar het lijkt mij dat als je zelf niet deelneemt aan het fotoafdrukproces, maar het gewoon aan iemand geeft voor digitalisering, dan is dit uiteindelijk dezelfde digitale foto .alle magie van het zitten in een donker bad met een rode lantaarn verdwijnt, hoewel ik een complete leek ben in deze filmwereld.

  • Andrey Vyuenko

    een paar foto's van de 300e

  • Andrey Vyuenko

    meer

  • Andrey Vyuenko

    en verder

    • Valery A.

      Is dit een variant van het vierkant van Malevich?

  • Peter

    Kijk wat je kunt fotograferen met de 300D - 350D vast
    http://www.robertmekis.com/?kateg=photos&subkateg=landscape
    Het resultaat wordt dus bepaald door de handen en niet door de camera.

  • Rodko Alexander

    Ik kocht een jaar geleden (in 2016) een 300-ku voor 1300 UAH. Het was mijn eerste DSLR, ik heb onlangs een 40D genomen) 300 is een camera voor een beginner, hij zal leren foto's te maken en het is duidelijk wat je vervolgens nodig hebt. Ik heb de mijne gerepareerd en voorzichtig op de plank gelegd))

  • Leeuw

    Ik had een 350d. Positieve indruk achtergelaten. Ik nam het voor weinig geld en gaf het toen aan een goed persoon.

  • Alexander

    Ze hebben me in 2004 aangenomen. Toen was er geen alternatief voor redelijk geld. Na de film leek het een wonder! Zelfs met een walvislens maakte hij behoorlijk fatsoenlijke foto's. Die onder meer in meerdere kleurenmonografieën zijn opgenomen. En ze maakten ook een expositie in het All-Russian Exhibition Centre - van één frame - 2 stroken per meter bij twee (natuurlijk met sterke verwerking). Als achtergrond voor de stand bleek het heel behoorlijk te zijn.
    Nu zijn de kinderen er mee aan het oefenen. Ik denk dat dit nog steeds een uitstekende camera is voor degenen die met een DSLR willen fotograferen, maar er is geen geld.
    PS Volgens mijn gevoel presteert het bij lage ISO nog steeds beter dan de nieuwste zeepschalen (als je weet hoe je moet fotograferen :))

    • Ivan

      “doet het beter dan de nieuwste zeepbakjes”
      wat verdomme, waar vind je deze nieuwste zeepbakjes? Smartphones hebben hen op een bijzonder perverse manier vermoord.

  • Sergey

    08 2018 de review is relevant voor mij, ik wil mijn eerste goedkope DSLR kopen, dus ik probeer erachter te komen welke.

  • oude amateurfotograaf

    Deze blog wordt al vijf jaar bezocht, bedankt, Arkady, voor je werk! Veel nuttige en praktische dingen zijn te vinden in uw artikelen. Het lezen van de commentaren is, nou ja, heel spannend. Wie je hier niet kunt ontmoeten, van een pedante specialist die het onderwerp vloeiend beheerst tot een complete leek (en soms een idioot die 5 fouten maakt in het woord egel). Echt, je blog wordt steeds populairder!
    Maar terug naar het onderwerp van dit artikel: ik zou graag uw onbevooroordeelde mening willen weten, en andere eigenaren van de camera in kwestie. Hoe is de 300d met JPG? Zijn hier zeer tegenstrijdige uitspraken over? Ik zou dankbaar zijn voor eventuele meningen. Na een korte ervaring met het gebruik van 60d, realiseerde ik me dat Kenon een zwakkeling is in deze kwestie.

    • Arkadi Shapoval

      Het hangt allemaal af van de opnameomstandigheden. Je kunt zowel uitstekende jpeg als slechte krijgen. Het gaat eerder niet om het formaat.

  • Jaroslav

    Hoe jipeg je met haar? Of moet je toch gelijk schieten?

    • Vyuenko Andrey

      Zipeg is niet erg goed voor mijn smaak. Ik geef de voorkeur aan RAW. Meer verwerkingsopties. Flashen verbetert de functionaliteit aanzienlijk-https://www.ixbt.com/digimage/canon300dfw2.shtml
      gefilmd in de schemering op de Picasso-tentoonstelling met een walvis 18-55 IS handheld, zonder flits-https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2399758630097261&type=1&l=873cadfd23

  • александр

    Arkady Je staat altijd bovenaan. Hartelijk dank voor de beoordeling. En ik schrijf omdat ik, onder de indruk van de recensie, vandaag deze camera heb gekocht voor 1000 roebel op Avito. Een set van twee batterijen die het apparaat zelf opladen met een walvis. Ik schoot ongeveer 50 frames en langzaam, maar de kleur is geweldig. Ik wens je meer van zulke slimme nuttige beoordelingen. Bedankt.

  • SERGEY

    MEI 2019 IK WIL LEZEN

  • Andrey Tekunov

    Ik maak nog steeds portretten voor de 300e, en ik en de eindgebruiker (meisjes) vinden ze leuk! Ze geven niet om de techniek, het resultaat is belangrijk.

    • Michael

      Welnu, in fotografie is het resultaat over het algemeen het belangrijkste) En de prestatiemethoden zijn niet belangrijk

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2017/11/canon-300d/comment-page-1/

Version en español de este artículo https://radojuva.com/es/2017/11/canon-300d/comment-page-1/