antwoorden: 190

  1. denis
    14.01.2019

    Goede recensie, Arkady. Maar "full-format" camera's bestaan ​​niet in de natuur. "Brick" Ds is een kleinformaat full-frame camera.
    Wat betreft besturing en ergonomie is het een kwestie van gewoonte, er zit net een iets andere logica in dan bij Nikons of andere “zeepkistjes” van Canon.
    Iedereen die ooit heeft geprobeerd te fotograferen op "stenen", ongeacht welk model, zal niet terugkeren naar microcamera's)))

    antwoord

  2. Koba
    28.08.2019

    Laatst kreeg ik per ongeluk een Canon 1Ds III, na het verwerken van de bestanden ben ik gewoon in shock - ik heb nog nooit zulke mooie bestanden gezien (zelfs Nikon D3s schiet tekort, vooral als je tot ISO 1600 fotografeert [ Ik vraag me af hoe vaak mensen fotograferen op ISO3200 of hoger?]). Zeer diepe kleuren en een helder beeld, extreem volumineus, hoewel deze term sommigen irriteert. De camera zelf is erg prettig in gebruik, ook de ergonomie is beter dan die van de Nikon D3s, zeker bij verticaal gebruik. Natuurlijk blijft hij in sommige opzichten ver achter bij de Nikon D3s, maar zeker niet in de kwaliteit van het resulterende beeld. Met de juiste verwerking kun je veilig ISO3200 gebruiken ... Het is niet verrassend dat het nu net zoveel kost als Nikon D3s. Ik schrijf dit allemaal omdat er hier geen recensie is, iedereen heeft het gebruikt, maar niemand heeft de gerespecteerde Arkady geleverd om te testen. En dus denk ik - oude lenzen worden hier besproken, ze worden altijd getest op verschillende moderne camera's, dus deze oude Canon 1ds Mark iii zou zeker de beste gastheer zijn voor het testen van oude lenzen, en ook nieuwe. Als iemand het in goede staat vindt, neem het dan zonder aarzeling aan.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      28.08.2019

      Je kunt er een kort bericht over maken zodat mensen het weten. ik zal posten.

      antwoord

      • Koba
        28.08.2019

        Ik zal het proberen, maar ik heb geen foto's gemaakt voor publicatie, op de een of andere manier had ik niet verwacht en niet gedacht dat dergelijke resultaten zouden uitkomen, ik zal proberen het opnieuw te maken en in de nabije toekomst een kleine recensent te maken . Overigens heb je ook geen review van de superbekende 5D Mark3, die ik ook, en met wat voorbehoud, ook een normale camera heb. Ik heb tenslotte meer dan genoeg bestanden van hem en met zijn hulp heb ik twee albums gemaakt.

        antwoord

      • Koba
        28.08.2019

        Overigens is het verrassend dat zulke megapopulaire camera's als 5D Mark2 en 7D Mark2 niet naar je toe kwamen voor review.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        28.08.2019

        Nou, ik huur vaak 5d mark 3, zoals 5d enzovoort, maar ik heb ze niet beoordeeld, omdat dit al bekende camera's zijn

        antwoord

      • Koba
        29.08.2019

        Oké, ik zie het, dan neem ik de tijd om de 1Ds III nog eens te nemen en er een aantekening over te maken.

        antwoord

      • Michael
        29.08.2019

        Jammer, want "encyclopedie" is verloren gegaan. Ja, en er moet nog een onpartijdige beoordeling worden gevonden)

        antwoord

      • Koba
        05.09.2019

        Mikhail, je hebt gelijk, op internet, vooral wanneer beoordelingen onmiddellijk na de release van de camera worden gemaakt, ze worden allemaal betaald, zelfs vóór de release van de camera, marketeers plannen zorgvuldig toekomstige beoordelingen van bloggers en gerespecteerde tijdschriften. Over het algemeen hebben bekende bloggers de afgelopen jaren enorme hoeveelheden geld van fabrikanten afgepakt (hun recensies kosten VANAF 6000 dollar). Maar nadat de camera's zijn stopgezet, verschijnen er geen nieuwe beoordelingen op, uiteindelijk, ja, het is erg moeilijk om onpartijdige beoordelingen te vinden, maar dat kan wel. Deze site van de gerespecteerde Arkady is zo'n. Een andere bron zijn de videoblogs van Ken Weller, een eigenaardig persoon, maar die fotografische apparatuur heel goed kent (hij kent trouwens ook Russisch, hij woonde in Rusland en was betrokken bij wetenschappelijk werk in de natuurkunde aan een of ander instituut). Het is ook jammer dat nog niet alle camera's aan Arkady zijn geleverd, maar laten we hopen dat deze situatie in de loop van de tijd wordt gecorrigeerd ...

        antwoord

  3. Pokemon
    26.10.2019

    1Ds_mk3 gekocht, nu 1Ds_mk2 gekocht met weinig kilometers voor zo'n leeftijd camera.
    Nu rest ons nog een park vol waardige lenzen te kopen (droevige glimlach) en ik hoop dat... het me nergens verder brengt en dat ik kan stoppen bij wat ik heb.

    antwoord

  4. Gennady
    16.11.2019

    Bedankt ! Zeer nuttige informatie!!!

    antwoord

  5. Pokemon
    18.11.2019

    “In het menu breid je het bereik uit tot ISO L, equivalent aan ISO 50.”
    Collega's, vertel me, over iso laag op oude eenheden. Ik las verschillende meningen, maar eigenlijk was het advies om niet te klooien en op iso 100 te schieten, want vanaf iso laag heb je geen winst in hooglichten/schaduwen.
    *
    "Voor eigenaren van een Nikon CZK zal de Canon 1Ds-camera qua ergonomie een hel lijken."
    Ja, de ergonomie van 1Ds_mk2 stoorde me ook een beetje, net als de batterijwerking bij + 5-8C.
    1Ds_mk3 houdt de batterij op de een of andere manier beter vast en de ergonomie is mooier, het menu is handiger.
    *
    Ook bij het scherpstellen zijn 1Ds_mk2 en 1Ds_mk3 merkbaar verschillend - 3 is merkbaar sneller en nauwkeuriger.

    antwoord

    • roman
      18.11.2019

      Alle Lo/Hi-waarden betekenen een softwareverschuiving in de een of andere richting nadat de versterkers en ADC hebben gewerkt. Dus schiet op 100.

      antwoord

  6. Andrew
    22.01.2020

    Foto van Sonnar 85 mm.

    antwoord

    • Andrew
      22.01.2020

      1DS

      antwoord

      • Iets zoals dit
        01.02.2020

        Je kijkt, en je begrijpt niet of het is geschoten op een top (zij het oud) full frame met goed glas, of op een budget mobiele telefoon van 2016. Nogmaals, ik ben ervan overtuigd dat het niveau van technologie niet helemaal niets zegt.

        antwoord

      • roman
        01.02.2020

        Welnu, dit is niet de plot die zal worden onthuld bij diafragma 2 of 2.8 daar van de oude onscherpe lens. Je moet IETS schieten. En hoop niet dat iedereen in de buurt idioten is en dat alleen de magie van de lens voor jou zal werken, wat voor niemand anders werkt.

        antwoord

      • meneer Boggy
        24.03.2021

        Ik zal één verschil opmerken: het beeld van de telefoon zal nooit bij de grote matrixcamera komen, de fout van de kleine pixel en agressieve ruisonderdrukking, die kleur en scherpte verslindt, waarna lelijke verscherping wordt toegevoegd. Ik wilde ook een smartphone gebruiken in plaats van een zeepschaal, maar neem me niet kwalijk ... Het is niet eens een zeepschaal, het is insta-shit, zelfs naar de oude top-end zeepschaal op 6-8 megapixels, smartphones kunnen niet zwemmen. Zoiets…

        antwoord

      • Dima
        24.08.2023

        Meneer Boggy is het ermee eens, als hij een mobiele telefoon van 16 jaar oud heeft, dan is het zelfs goed) Hetzelfde, ik heb de oude Canon Ixus 80, ik heb hem afgedaan, ik was verbluft door de kleur, niet door een een enkele mobiele telefoon kan de details bereiken. Zelfs moderne telefoons zijn ver verwijderd van zeepbakjes, hoe vaak ik er ook van overtuigd was en ja, dit bastaardalgoritme waarbij geluiden agressief worden onderdrukt op een heel kleine matrix en er vervolgens een wild scherp beeld overheen wordt gelegd. Het blijkt plasticine papperig iets te zijn. Bij goed licht, nog minder, een beetje schaduw en dat is alles. Mobiele foto's zien er alleen goed uit op mobiel.

        antwoord

      • Dima
        24.08.2023

        Je hebt geluk, want het verschil is niet zichtbaar, je kunt op je mobiele telefoon klikken en je verheugen.

        antwoord

      • B.R.P.
        02.02.2020

        Dit is blijkbaar een wens van iedereen om komend jaar meer groene kool te hebben.

        antwoord

  7. kleurloos
    22.04.2020

    In de derde paragraaf, bij het opsommen van oude modellen
    in de index wordt (om de een of andere reden!) de letter "o" gebruikt in plaats van "0" - D3o en D6o.
    Het is verwarrend en verwarrend!

    antwoord

  8. Salavat
    26.04.2020

    En ik heb relatief recent een Canon 1D-karkas gebruikt, toen de weersomstandigheden erbarmelijk waren. Dit waren voornamelijk reconstructies van de veldslagen van de Grote Vaderlandse Oorlog en de May Victory Parades tijdens zware regenval, evenals parades van oldtimers, runs zoals Parijs-Beijing. De redactie had geen klachten over de kwaliteit van de foto's. En ik was verbaasd over de kleuren - ik herinnerde me de emoties van die tijd dat ik voor Kyiv 88 TTL en Salyut S werkte. En niet de meest handige interface verhoogde alleen maar het gevoel van het historische proces. En hoewel ik nu moderne zogenaamde fullframes van Nikon gebruik, neemt het respect voor deze mastodont, die met flits 2,7 kilogram weegt, niet af. Vooral wanneer de eigenaren van Olympus zich om je heen beginnen te verdringen, kreunen, klikken, hun ogen staren. En ze kijken je aan alsof je gek bent.

    antwoord

  9. Salavat
    26.04.2020

    En een rel van groen.

    antwoord

  10. meneer Boggy
    17.06.2021

    Door de leeftijd van de camera zit er één nadeel aan de matrix of belichtingsmeter, zodra je hem wat hoger de lucht in neemt wordt het onderwerp op de grond erg donker, tot aan het huwelijk, bij de rabbijn is het op de een of andere manier gecorrigeerd, maar het lijkt op mobiele telefooncamera's van het midden-nul type Nokia 6300 of zeepbakjes. Smalle DD…

    antwoord

  11. meneer Boggy
    24.07.2021

    Ik hou nog steeds van deze camera, een klassiek ding, hij is gemaakt in een tijdperk waarin, omwille van de fotografie, de nabijheid van de realiteit, mensen klaar waren voor compromisloze beslissingen ... De foto van de camera doet me denken aan een Kodak Gold-film.

    antwoord

  12. Artem
    14.02.2023

    Ik heb mijn 1D-partner 1Ds gekocht. Het wordt warmer en ik ga naar de fotoshoots om hun 4.2 en 11 Mp te vergelijken.
    Wat betreft het ongemak van de bediening, zal ik zeggen dat het erg intuïtief is, hoewel je een paar knoppen ingedrukt moet houden en aan het wiel moet draaien, is Nikon iets moeilijker. Ik hou van Nikon vanwege de kwaliteit van de foto en de chique DD. Ik ben van plan om in de loop van de tijd de overblijfselen van kanonnen te verkopen en alleen Nikon te gebruiken. Ik zal zien hoe 1Ds zich zal laten zien. Misschien wacht ik tot ze ongeveer 1D kosten, ik wil niet zo'n solide FF-oude man voor een cent verkopen)

    antwoord

    • Artem
      15.02.2023

      Ik kon het niet laten, ik heb de camera thuis bekeken.
      Voorlopige conclusies: de telefoon schiet beter, er is ruis die erg lijkt op filmkorrel (kan handig zijn voor liefhebbers van "klassiekers"), DD is erg slecht, sommige opnames, vooral in de schemering, gaan over in een groenachtige waas, controle, in het algemeen , is eenvoudig en handig. We moeten ook nadenken over waar de camera kan worden gebruikt. Misschien alleen om de film te simuleren.

      antwoord

      • Dima
        24.08.2023

        Het is cool dat ze de camera niet vanuit de spartelende baai hebben opgezet, ze hebben thuis geklikt en conclusies getrokken)

        antwoord

  13. Svet
    09.06.2023

    Vertel me alsjeblieft hoe ik zwart-witopnamen instel op mark 2 eos 1 ds? Bedankt.

    antwoord

  14. Dima
    24.08.2023

    We hebben op onze rommelmarkt een vrijwel nieuwe gevonden (zelfs de flitsschoen is niet overschreven) met een kilometerstand van 16 duizend. Heeft het voor $ 200 zin om er eentje mee te nemen voor vandaag?

    antwoord

    • Dmitri Kostin
      24.08.2023

      Hij heeft een diagnose nodig.
      Oudere eenheden hebben een beetje een eigenaardige besturing.
      Als je je niet eens schaamt voor het gewicht en de afmetingen, dan blijft de vraag over de batterijen bestaan ​​- het is niet eenvoudig om ze voor oude camera's op een rommelmarkt te krijgen en je zult ze bij AliExpress moeten bestellen.

      antwoord

      • Dima
        24.08.2023

        Hij schrijft dat de nieuwe 1000+ batterijen het volhouden... verleidelijk.

        Sterk eigenzinnig? Ik heb veel op 1dm3 geschoten. Overigens is de kleur van de camera ook chique...

        antwoord

      • Dmitri Kostin
        24.08.2023

        1 Ds_mk3 heeft over het algemeen een veel handiger menu en camerabediening dan 1Ds_mk2.
        Wat 1Ds betreft, weet ik het eerlijk gezegd niet, maar ik vermoed dat er iets op het niveau van 1Ds_mk2 zit.
        Batterijen - misschien Chinees, wat een geluk. Voor 1Ds_mk3 kun je goede ruime vinden, niet slechter dan familieleden, IMHO. Maar voor 1Ds_mk2 - nieuwe Chinese, beheerst niet iedereen 400 frames. Gekocht bij verschillende fabrikanten op AliExpress.

        antwoord

      • Dmitri Kostin
        24.08.2023

        Als je gewoon wat speelt, kun je het gebruiken, maar vanuit praktisch oogpunt zal 5D_mk2 handiger zijn.

        antwoord

      • Dima
        25.08.2023

        duidelijk, de eerste 5d is dan beter)

        antwoord

  15. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer