antwoorden: 207

  1. Alexander
    21.06.2015

    Geweldige lens!

    antwoord

    • anonymus
      22.06.2015

      Ja! Zwaar, donker, de foto is niet belangrijk! Het is duidelijk dat het beter is dan elke 28-300 ... Als je de zoom neemt, dan 24-70 / 2.8. Het zal niet zo gênant zijn. En het is beter om een ​​paar fixes te kopen: 50 + 85. De foto's zullen in ieder geval normaal zijn en niet dom "rapporteren".

      antwoord

      • anonymus
        19.08.2015

        Ja, natuurlijk, de prijs is 31k, en 24-70 is bijna 80k, dit komt uit de categorie: kom op, deze matis, ik kan beter een mustang nemen. Je vergelijkt de prijs en het doel van de lens.

        antwoord

      • Ali
        15.01.2017

        24 - 70 is een puur reportagecamera zonder pretenties van hoogstaand kunstenaarschap. De bokeh is goed, maar dat is alles. De foto is niet indrukwekkend in termen van expressiviteit en plasticiteit. Ik heb uitgebreide ervaring met fotograferen in combinatie met 24-70 2.8 op de D300S, D600, D700. En ik fotografeer tot op de dag van vandaag. Bij het fotograferen van portretten gebruikte ik staal 85:1.4 of sigma 50:1.4. Tamron is bijvoorbeeld geen AF 17-50 2.8, naar mijn mening gaf het een foto iets meer plastic dan 24-70.

        antwoord

    • anonymus
      22.06.2015

      ... en vul gewoon niet in over verschillende fototaken! Indien gewenst is de gehele bruiloft te huur voor vijftig dollar! En de foto's zullen veel beter zijn! Met bokehkoy en scherpte!

      antwoord

      • Andrew
        22.06.2015

        alle voordelen van vijftig dollar eindigen in grootte en prijs, en op een oogst is het volkomen nutteloos.

        antwoord

      • anonymus
        24.06.2015

        ...we geven niets om bokeh en scherpte! ... we hoeven alleen maar met onze benen in de hoek te staan! …of maakt de maat uit?

        antwoord

      • Andrew
        25.06.2015

        Laten we beginnen met het feit dat een groothoek belangrijk is.
        zoom is ook van belang, tenzij natuurlijk niet in de studio, omdat de benen niet altijd de mogelijkheid hebben om te naderen.
        Moderne zoomlenzen doen op geen enkele manier onder voor wat betreft scherpte. Een voorwaardelijk paar 12-28 en 50-135 van tokina op een gewas kan bijna alle problemen oplossen.
        bokeh? dus het is over het algemeen een amateur. Waar ligt de grens tussen goede en slechte bokeh?
        Hoeveel procent van de mensen let er op bij het bekijken van foto's?

        En als je echt een fix wilt, dan zijn 30 en 85 interessanter dan 50 voor zowel crop als full-frame. Rekalama 50 is een marketinghodl voor fabrikanten. Het is klein en goedkoop en is een geweldige reservelens. Dan blijkt die te smal of te breed en gaat de consument op zoek naar een andere lens. Een derde, vierde lens kopen is psychologisch makkelijker dan de tweede.

        De taak van elke fabrikant is om de koper steeds meer te laten kopen.

        antwoord

      • Vladimir
        25.06.2015

        Hier zijn de woorden die ik zocht voor vijftig dollar. Echt waar.

        antwoord

      • Alexander
        25.06.2015

        Het is niet waar.

        antwoord

      • Vladimir
        26.06.2015

        Toen er een 50 mm-fix was, was deze altijd smal of breed voor mij, maar na het kopen van Tokina 28-80 kwam alles tot rust, na analyse van de gemaakte foto's had ik de meeste frames in het bereik van 28-32 en 65-75 ; 45-55 bijna nooit ontmoet. Dit is een analyse van de D700 en D90 camera's, al mist de D90 soms nog een groothoek. Dit is mijn geval, andere mensen met een camera kunnen anders zijn. Allemaal een goede gezondheid en saaie foto's.

        antwoord

      • Peter Sh.
        25.06.2015

        Ik gebruik altijd vijftig dollar. Het is duidelijk dat in FF.
        Vanwege de eigenaardigheden van de menselijke visuele waarneming, staat 50 mm dicht bij hoe we naar de wereld om ons heen kijken.
        Het lijkt me goed om architectuur te schieten voor vijftig dollar, vooral 's nachts. Ook schiet ik er kinderen op op allerlei verjaardagen, met medailles na wedstrijden etc.

        antwoord

      • Sergei
        25.06.2015

        Ik weet niet hoe anderen naar de wereld kijken, maar een brandpuntsafstand van 50 mm komt voor mij overeen met de beeldhoek van één oog, maar ik kijk meestal met twee en dit is al een 35 mm-lens.

        antwoord

      • Peter Sh.
        26.06.2015

        In sommige hoeken, als je 's nachts fotografeert, kun je niet zonder een snelle vijftig dollar. Een brede lens zal veel onnodig asfalt onder de voet vastleggen, kan het frame bederven met allerlei vervormingen en zal de details niet genoeg kunnen uitwerken.
        D610, Nikkor 50mm f/1.4D, handheld, camera JPEG:

        antwoord

      • Alexander
        26.06.2015

        Jaren vijftig worden al meer dan 100 jaar gefotografeerd. Over welke marketing heb je het? Draag geen onzin (op zijn zachtst gezegd).

        antwoord

      • Andrew
        27.06.2015

        Dus de lenzen voor zeventig jaar van de honderd waren handmatige en filmcamera's. Waarom ben je overgestapt op digitaal en autofocus, waarom gebruik je geen prachtige technologieën die zich door de jaren heen hebben bewezen?
        Als de oude fotograaf 50-24 was aangeboden in plaats van 80, zou hij niet hebben geweigerd.

        Of waren er 100 jaar geleden geen marketeers? Er waren dus handelaren die op dezelfde manier kunstmatig de vraag creëerden. De mens is een dier en al zijn acties zijn gericht op het verkrijgen van vlees (geld).

        antwoord

      • Victor
        21.04.2017

        Alexander, maak geen ruzie met de gesprekspartner. Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat er al meer dan 100 jaar voor vijftig dollar is gefilmd. Maar je weet tenslotte nooit wat de gesprekspartner in zijn hoofd heeft - FX bkb DX ???

        antwoord

      • Oleg
        21.04.2017

        Alexander 26.06.2015
        Viktor 21.04.2017
        Het is als een grap over een slak. De Est pakte de slak van de veranda van het huis, draaide hem in zijn hand en gooide hem in de struiken. Een jaar later zag ik weer een slak op de veranda. Hij pakte het op, zei "saipala" en gooide het in de struiken. :)

        antwoord

      • Arseny
        28.11.2016

        Vijftig dollar is een heerlijk gewicht.
        Het kan fungeren als zowel een 35 mm f1.4 koosjere verslaggever als een genreportretfotograaf, en als de pixelvorming van je FF het toelaat, kan het ook 85ki vervangen.
        Naast punt één zal ik zeggen dat het veel gemakkelijker is om erop te fotograferen dan op 35 ms, omdat het "contact" met het onderwerp nog steeds wordt gehandhaafd, maar een stel vuilnisbakken en zo verder klimt niet op de zijkanten .
        Samenvattend, ik veranderde 7 vijftig dollar in een 35k en twee 85k.
        Dit alles in aanwezigheid van lichtzooms.

        antwoord

      • Vovchan
        02.07.2015

        Ja, in een krap appartement voor 50-k kun je alles schieten :)))

        antwoord

  2. Gordey
    21.06.2015

    Ik zie de d750 camera in EXIF. Ik hoor er een recensie over))

    antwoord

  3. Yarkie
    21.06.2015
    • atypische Kiev
      21.06.2015

      Yarkiy, nou, je bent een grappenmaker!
      Ik volgde deze link en begon de srach te lezen die er is en was ERG overstuur, omdat. en de beschreven 24-120 en 750 uit de komende recensie zijn van mij. En pas toen ik mijn eigen post tegenkwam, merkte ik dat alles is geschreven door "experts" die de camera al een half jaar niet meer hadden gezien.
      Ik hoop dat ik de 750 niet hoef weg te gooien, want de beoordelingen van Arkady zullen in overeenstemming zijn met wat wordt beschreven in de "preview"))

      En ENORM dank aan Arkady voor zijn werk, het is altijd interessant en informatief. Ik verbind mij er zo natuurlijk mogelijk toe hem eventueel fotografische apparatuur te blijven leveren.

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        21.06.2015

        Overigens kwam de d750 naar mijn review met een bereik van 2000 frames, ik verdubbelde of verdrievoudigde het. En de review van de preliminaire is gemeengoed geworden, en lees daar mijn reviews over de d750.

        antwoord

      • atypische Kiev
        21.06.2015

        Ik begreep het, ik begon net te lezen uit de opmerkingen en vanaf het begin, en er is één srach))

        antwoord

      • pad
        22.06.2015

        Het zou de moeite waard zijn om de recensie van de 750e terug te brengen naar de hoofdpagina bovenaan, anders zullen velen niet begrijpen dat deze al bestaat)))

        antwoord

  4. Yarkie
    21.06.2015

    Arkady, ik probeer een link te geven naar Radozhiva's pagina met een recensie van de D750, en het werkt niet. De opmerking verschijnt niet. :(

    antwoord

    • lynx
      21.06.2015

      helaas, om de een of andere reden gooit de site-engine een link naar de site zelf in "ter bevestiging aan moderators".
      Dus je kunt gooien met HTTP verwijderd misschien, of wachten tot Arkady bij de bcheck komt

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        21.06.2015

        Niet altijd.

        antwoord

  5. anonymus
    21.06.2015

    Vertel me alsjeblieft, maar alternatieve lenzen, in welke parameters zijn ze een alternatief?

    antwoord

  6. hout
    21.06.2015

    28-105 3.5-4.5 in het algemeen, niet een beetje erger, beide stofzuigers. Van de pluspunten is alleen VR misschien een iets handiger brandpuntsafstand. Maar het prijsverschil.

    antwoord

    • Alexander
      21.06.2015

      Bepaal je optische kwaliteiten door de aanwezigheid van een "pylesos" in het optische schema? Ondanks dat dit helemaal niet kritisch en niet gevaarlijk is (zoals de praktijk laat zien).

      antwoord

      • hout
        21.06.2015

        Heb ik erover geschreven? Wat een gewoonte om een ​​gekke gedachte te uiten en bij een andere te houden.
        Optisch is 28-105 niet slecht, en 24-120 maakt op zijn beurt geen beeld als 80-200.
        Bij beide lenzen is het grootste nadeel voor mij de stofzuiger. Lichtsterkte is ongeveer hetzelfde.
        Waar is zoomen voor? Ren door de straten, door het bos, door velden en bergen, door bouwplaatsen en ruïnes. En daar wordt het stof perfect opgezogen en zijn de omstandigheden voor het reinigen niet erg goed.
        Daarom heb ik 28-105 verkocht en geen 24-120 genomen.

        antwoord

      • Alexander
        21.06.2015

        Ja, dat is precies wat je schreef. In deze situatie was jij het die de gekke gedachte schreef. Leer jezelf correct uit te drukken, dan zullen er geen misverstanden zijn.

        antwoord

      • hout
        21.06.2015

        Leren lezen.
        > 28-105 3.5-4.5 in het algemeen, lang niet slechter, beide stofzuigers.

        > Alexander
        > 21.06.2015-18-21 om XNUMX:XNUMX Beantwoorden
        > Bepaal je de optische kwaliteiten door de aanwezigheid van een "pilesos" in het optische schema?

        Waar heb ik optische eigenschappen vergeleken?
        Als voor jou de werkkwaliteiten van een lens uitsluitend optische eigenschappen zijn, dan moet je niet denken dat dit voor anderen hetzelfde is.
        Gewicht is belangrijk voor iemand, veiligheid voor iemand.. iemand heeft behoefte aan af, iemand niet.. iemand kiest uitsluitend op optische kwaliteiten.

        antwoord

  7. hout
    21.06.2015

    Hier een voorbeeld van de werking van een stofzuiger uit de praktijk (:
    Dit was de laatste druppel. Sindsdien is er geen stofzuiger meer geweest en was het schoonmaken slechts een paar stukjes en daarna 1-2 stofdeeltjes.

    antwoord

  8. Victoria
    21.06.2015

    Ik ben al meer dan twee jaar de eigenaar van deze lens. De lens is een fulltime werker, ik verander hem zelden naar 70-200 2,8. De beeldkwaliteit is uitstekend, er verscheen geen stof tijdens het gebruik, hoewel ze "stofzuiger" schrijven. Scherpte bevalt vanaf diafragma 4,5. Ik adviseer iedereen als het niet genoeg is voor een hoog diafragma-niveau

    antwoord

    • grootvader
      21.06.2015

      Ik fotografeer ook al voor het derde jaar op dit glas, ik fotografeer praktisch niet met de FF-camera, de foto is als voor een zoom, meer dan lof, op 120 mm F / 4 een uitstekende zachte portretlens, wat betreft me zelfs hard, de stomp is over het algemeen super, 's nachts schoot ik met mijn handen met een sluitertijd van 1 sec.

      antwoord

      • grootvader
        21.06.2015

        foto 's nachts uit de hand genomen, lens 24-120 mm 1: 4G ED
        F/4, 1s. ISO-3200, FR-30mm

        antwoord

      • Ivan
        04.09.2017

        Is dit volgens jou een goed voorbeeld?) Veel herrie en niets te zien

        antwoord

  9. anonymus
    21.06.2015

    Ik kijk naar de foto en denk, of de handen van mensen zijn op de een of andere manier gelijk, of de mijne is gemaakt van jo ... Arkady, een groot verzoek aan jou als beginner die zich wil aansluiten bij handmatige optica. Schrijf een artikel voor ons over hoe je de juiste ISO, sluitertijd, diafragma kiest, zodat je zulke mooie foto's krijgt als die van jou. Bij voorbaat dank. Ik denk dat dit artikel voor velen interessant zal zijn

    antwoord

  10. lynx
    21.06.2015

    Goede verslaggever.

    antwoord

  11. varezjkin
    21.06.2015

    uitstekende huidige beoordeling. de camjipeg 750 bevalt ook.

    antwoord

  12. atypische Kiev
    21.06.2015

    Ik gebruik deze lens nu een half jaar en ik wil zeggen dat het apparaat niet slecht is, en gezien het feit dat hij bijna voor niets bij de 750 werd geleverd, is het gewoon geweldig.
    Sorry, maar bijna alles in deze wereld wordt bepaald door de prijs/kwaliteit verhouding.
    Een paar jaar geleden zag ik het te koop staan ​​voor een stuk dollar en voor dat geld zou ik het nooit hebben gekocht, maar hier was de prijs ongeveer 200 USD. en het was logisch om te nemen.
    Natuurlijk is dit geen 28-70 2.8, maar als stationwagen houd ik erg van het gemak van brandpuntsafstanden (groothoek, 120 mm aan het lange uiteinde), zeer goed diafragma, een enorm pluspunt - een perfect werkende stomp!
    Van de minpunten die ik opmerkte, mist het soms focus. Voor mij viel dit "soms" op het meest ongelegen moment uit en liet een onaangename nasmaak achter in mijn ziel.
    Al is het misschien niet de lens, maar de kromming van de mobiele pakking tussen de grond en de camera, want de foto's van Arkady zijn allemaal een lust voor het oog.
    Ja, houd er ook rekening mee dat er "pro-hvesional" 77 mm-types zijn, en dienovereenkomstig de duurste filters. En trouwens, ik heb gelezen dat bij het plaatsen van een polarisatiefilter hoeken kunnen worden verdoezeld bij 24-28 mm brandpuntsafstand! Zelf heb ik nog geen polarist in handen, als iemand dat kan bevestigen of weerleggen, ben ik dankbaar.

    antwoord

    • grootvader
      22.06.2015

      De polarisator van 77 mm zorgt voor een verduistering in de hoeken van de 24-26 mm FR. alles is in orde op 28 mm, dit effect is aanwezig in alle SHU-lenzen, omdat de filters plat en niet bol zijn en niet het hele werkgebied van de eerste lens beslaan - de wetten van de optica.
      Alles is in orde met scherpstellen op dit glas, de reden is het cameramodel, focussensoren, op de D700, D4 zijn er geen dergelijke problemen, het is gecontroleerd.

      antwoord

  13. Yarkie
    21.06.2015

    Nou, wat, een schoon, scherp beeld, wat heb je nog meer nodig. En ja, nanocoating is geen marketingtruc, want het is oorspronkelijk ontwikkeld voor projectoren. En het doet niets bovennatuurlijks, alleen minder re-reflecties en als gevolg daarvan de afwezigheid van grote hazen.

    antwoord

  14. anonymus
    22.06.2015

    Oh, wat een meisje gekleed in een geborduurd shirt.. Gewoon schat!) Het zou niet erg zijn om voorbeelden uit de crop aan de recensie toe te voegen.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      22.06.2015

      Zet de foto aan, vouw je handen zo en bekijk de bijgesneden afbeelding. Zakelijk dan :)

      antwoord

      • Yarkie
        22.06.2015

        Dit is gewoon een full frame, voor een crop moet je je handen een beetje bewegen. :)

        antwoord

  15. Dezdecado
    22.06.2015

    M-ja klein ding dat nodig is, maar de prijs zorgt voor verdriet.

    antwoord

  16. Vitaly
    22.06.2015

    Ik heb heel lang gekozen voor een universele zoom voor een full frame. Ik heb alle native opties doorlopen: 24-70 / 2.8, 24-120 / 4, 28-300 / 3.5-5.6. Ik vond de 28-300 erg leuk, maar hij is erg zwaar voor op reis en de zoomring draait strak. Native 24-70 is nog moeilijker, en er is geen stub (een enorm minpuntje). Ik besloot 24-120 / 4 te nemen, ook een "maar", alleen nog meer, namelijk - vreselijke geometrische vervormingen bij een groothoek, zeer vergelijkbaar met de bijgesneden 16-85 - laat geen genade over aan degenen die in de rand vallen of hoek van het frame - geometrische vervormingen angstaanjagend, gewoon duisternis, horror, enz., zoals in een kamer met scheve spiegels, het ziet er walgelijk uit en nabewerking wordt niet behandeld. Zelfs 28-300 heeft in vergelijking daarmee (24-120) een ideale geometrie bij dezelfde brandpuntsafstanden. Ik heb al besloten om een ​​schroevendraaier 24-85 / 2.8-4 te nemen, ook "maar" - er is geen stomp. Ik waardeer de stomp enorm. Maar 24-85 / 3.5-4.5 VR is gewoon super - klein, niet veel donkerder dan 24-120 / 4 (is het een verschil: 4 en 4.5?), Met geometrische vervormingen is alles perfect in orde (dit is na 24- 120 / 4), er is een stabilisator, lichtgewicht, precies goed voor op reis - ideaal. Niveau kleuren. Wat doet het nog meer? Tenzij ik geen 24-85 wil, maar 28-160 met dezelfde kenmerken, maar dit zijn dromen. En dus, een uitstekende lens, raad ik je aan om het te nemen. Wie overstapt van crop naar full frame zal na de verkoop van zijn cropped glas geen financiële problemen ondervinden bij de aankoop van dit glas.
    Nu over de "tekortkomingen" die door alle waarnemers worden opgeblazen: 24-85VR-vignetten zelfs minder dan 24-120 / 4 (persoonlijke tests zijn tegengesteld aan officiële gegevens - ik geloof meer in mijn ogen), en een onbeduidende scherptedaling aan de rand van de frame valt helemaal niet op in echte foto's, nou ja of je moet echt goed kijken op een 1/1 schaal. En nog een ding: 24-120/4 in focussnelheid, subjectief, zelfs langzamer dan 24-85VR. Dat is het.

    antwoord

    • Noa
      22.06.2015

      Ik steun dit idee - 24-85 / 3.5-4.5 VR is een coole lens - licht, er is een stomp, goede brandpuntsafstanden, redelijk goedkoop, goed beeld, niet zo sorry om het te verpesten))
      voor een portret is dit natuurlijk niet minimaal 85 1,8zh, maar goede bokeh moet je niet verwachten

      antwoord

      • Vitaly
        22.06.2015

        Trouwens, 24-120/4 is nog niet verkocht, het kostte me veel bij het kopen, dus de pad weerhoudt me ervan 24-120/4 te verkopen - ik gaf het geld, hoewel het me geen vreugde bracht. En terwijl ik 24-85VR probeerde, ligt 24-120/4 rond met nutteloze rommel op de plank. Zwaar, traag en niet beter dan 24-85VR, al zijn er iets meer brandpuntsafstanden in het tv-bereik, wat overigens in het echt bijna niet voelbaar is. 85 vs 120 is niet zo'n groot verschil. En ik heb de diafragmaverhouding voor beide identiek ingesteld, zoals ik al zei, 4.5 versus 4 - is dat een verschil?

        antwoord

      • Vitaly
        22.06.2015

        Trouwens, 24-120/4 met mijn D700 in combinatie, dat gewicht blijkt. Maar met 24-85VR lijkt het stel bijna op D7000 + 18-105, d.w.z. al draaglijk en je kunt een dag teruglopen met zo'n kit. En als je SB-910 toevoegt, valt tegen de avond de nek eraf.

        antwoord

    • Andrew
      16.01.2017

      in het algemeen is er logica, maar ... het lijkt mij, zoals in de meeste gevallen, de beeldkwaliteit van een bepaald exemplaar kan variëren. Ik heb 24-120 en ik zal zeggen dat ik er tevreden mee ben. van de tekortkomingen is het verlies aan scherpte met 120 mm bij f4. vervorming, maar geen catastrofe - wordt in grafieken behandeld. van de pluspunten - de focus is vasthoudend, zoiets als gieren is in principe afwezig. Ik dacht dat Nikon met de komst van deze lens voor altijd yaw overwon, maar ... hij vergiste zich - hij kocht een maand geleden 24-70, f2,8 E, niet eens G maar E ... en hallo voor jou - van tijd tot tijd zal hij het nemen en zoeken ... zelfs in vergelijking met zo'n dik glas, verliest 24-120 meer korrelige foto's bij weinig licht, en waarschijnlijk zouden er nog steeds liever geen fouten van 24-120 zijn, maar superioriteit van 24 -70, maar ik ben er nog niet achter. Ik denk dat 24-70 zich beter zal laten zien in de zonnesessie. ja, en vooral de PRIJS!!! 62k voor 24-70E en 26k voor 24-120!(hryvnia) voel het verschil!!! :))

      antwoord

  17. Roman
    24.06.2015

    Arkady, ik kan een "concurrent" aanbieden om te testen: Canon EF 24-105 f / 4L USM (als je geïnteresseerd bent)

    antwoord

    • Denis
      24.06.2015

      Ik zal steunen, Arkady, de "concurrent" accepteren voor beoordeling :)) We kijken er naar uit!

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      24.06.2015
    • atypische Kiev
      25.06.2015

      Waarom staat het woord concurrent tussen aanhalingstekens?
      Dit is het geval wanneer de meeste dat geen van beide een echte CONCURRENT is.
      Het zal interessant zijn om te vergelijken. Als ze ook het "derde nikkel" zouden geven, zou het over het algemeen geweldig zijn!

      antwoord

  18. SirusVirus
    25.06.2015

    Bedankt voor de tijd en moeite, dit is een review van precies de bundel (D750 + 24-120) waar grote belangstelling voor was. Vooral RAV hielp om veel te begrijpen.

    Uitstekende stijl van beoordelingen, er zijn bijna geen concurrenten op internet))

    antwoord

  19. Dmitry
    30.06.2015

    .. hier heb ik, voor de lol, besloten om een ​​voorbeeld toe te voegen over * een puur stom saaie reportagefoto *. Nou ja, natuurlijk, als je schiet op 24 mm en gat 16 :))

    In een ander voorbeeld is een bokeh gedeeltelijk met cirkels, een half-tos 1.8D geeft een vergelijkbare, en tot op zekere hoogte ook zo'n prachtige sonnar als Jupiter-8

    antwoord

  20. Dmitry
    30.06.2015

    Over het algemeen ben ik tevreden over het glas. Het verschilt overigens van exemplaar tot exemplaar. Een gebruikt exemplaar (zeer gebruikt, waarschijnlijk meer dan eens gevallen) gaf een walgelijk beeld aan het korte uiteinde en schuimde na 85 mm zelfs op de D700. Een ander exemplaar, een nieuwe, die ik voor mezelf heb genomen, vertoont een lichte daling van de scherpte met slechts 50 mm, terwijl 120 mm pixel-voor-pixel scherpte geeft, in tegenstelling tot beoordelingen.
    Maar de bedoeling van deze HYPERZOOM, kmk, is om in 99% van de gevallen rond te komen met één lens, en wanneer je efficiëntie nodig hebt, een onmiddellijke reactie op gebeurtenissen, met behoud van een behoorlijke beeldkwaliteit (scherp, contrast, niet plastic (= met micro contrast)). Door de stub vergeet je vaak een statief: 1/20 bij 120mm is makkelijk, onscherpte heb ik bijna nooit opgemerkt. Allemaal IMHO natuurlijk))

    antwoord

  21. Alexander K.
    02.07.2015

    Hallo allemaal! Ik bestelde Tamron 24-70mm F / 2.8 Di VC USD voor mijn d7100 vanaf het begin, terwijl ik wachtte op levering, hoorde ik van een intelligente verkoper in een fotowinkel dat het niet de originele techniek was die bugs bevatte op de D7100 en uitgebrachte modellen later, zogenaamd de commerciële zet van Nikon, zodat ze hun tol eisten. Hij schoot persoonlijk de D7100 + Tamron 24-70mm F / 2.8 Di VC USD, in het algemeen heft de camera de spiegel op, neemt een frame en bevriest, en het is niet duidelijk op welk frame dit zal gebeuren - op 35m of 1000m. Je moet de camera uit en weer aanzetten, kortom een ​​hinderlaag! Hij haalt nog een 7100 uit de vitrine, hetzelfde, maar alles werkt op de D7000, hij weet niet of flashen zal helpen. Ik zocht op het net en vond geen informatie.
    Ik besloot het risico niet te nemen - ik verliet de Tamron en bestelde mijn eigen Nikkor 24-120mm 1: 4G, een van de belangrijkste doelen van toplenzen, naast de bovenstaande charmes, is om elke pixel te onthullen, 24 mgp bij crop of 36mgp op ff. En inderdaad de lens bleek goed te zijn - bokeh, scherpte, ik dacht eerst ook dat het "donker" was, maar 4 is genoeg, soms bedek ik zelfs het diafragma. om de scherptediepte te vergroten, dan wat je nodig hebt. Daarvoor schoot ik voor 2 jaar vast vijftig dollar, eerst 1.8G, toen 1,4G en dacht dat het beter en niet nodig is, nu ligt 1,4 op de plank, het is saai, niet scherp vergeleken met 24-120, maar ik hoop dat deze back of front focus, handen nog niet hebben bereikt om te controleren.
    Nikkor 24-120mm 1: 4G gekocht met de overgang naar full frame in de toekomst.
    HARTELIJK DANK aan Arkady voor zeer nuttige en geopenbaarde artikelen, er is niet veel zoals dit op internet!En ik zou Arkady willen vragen naar deze onverenigbaarheid - de nieuwste Nikon-camera's + lenzen van andere bedrijven, is dat zo?
    Ik wil heel graag een review, zoals ze zeggen, van de legendarische Canon EF 24-105 f/4L USM, niet eens een review, maar een goede vergelijkingsparagraaf met Nikon, alvast bedankt!

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      02.07.2015

      Het is eenvoudig: de protocollen voor gegevensuitwisseling tussen de lens en de camera zijn gesloten. Alle lenzen van externe fabrikanten communiceren met de camera via de "poke-methode", ten eerste heeft dit invloed op de nauwkeurigheid en vasthoudendheid van scherpstellen, werken in Live View en een miljoen andere functies.

      antwoord

      • Gordey
        11.02.2016

        in mijn liveview met sigma 70-200 2,8 stelt hij helemaal niet scherp, hoewel de foto op de crop en op ff heel erg mooi is

        antwoord

  22. Andrew
    04.07.2015

    Op 02.07.2015 juli 16 introduceerde Nikon de Nikkor 80-2.8mm F4-XNUMXE ED VR DX-formaat zoomlens, ontworpen voor professionele fotografen.
    Met een breed scala aan brandpuntsafstanden (16-80 mm) kunt u met de lens een breed scala aan scènes opnemen - van landschappen tot intieme portretten. De 24x zoom van dit model komt overeen met de beeldhoek van een 120-2,8mm lens in full frame. Het grote diafragma van f/4-XNUMX zorgt voor opnamen van hoge kwaliteit bij weinig licht.
    Het apparaat is uitgerust met VR-vibratiereductie, waardoor de effecten van cameratrilling worden geminimaliseerd en je kunt fotograferen met sluitertijden die tot vier stops langzamer zijn dan normaal. Tegelijkertijd zorgt de stille ultrasone motor (SWM) voor een snelle, stille en nauwkeurige autofocus over het hele zoombereik, wat een voordeel is bij het opnemen van films.
    Het lensontwerp omvat 17 elementen in 13 groepen, waaronder vier extra-low dispersion (ED-glas) elementen en drie asferische lenzen. Nano Crystal Coat verbetert de beeldhelderheid, zelfs bij tegenlicht, door overstraling en nevenbeelden te elimineren. Een beschermende fluorcoating beschermt de lenzen tegen water, stof en vuil zonder afbreuk te doen aan de beeldkwaliteit. Dankzij hem zijn de lenzen gemakkelijk schoon te maken zonder het oppervlak te beschadigen.
    Het elektromagnetische diafragma, beweert Nikon, biedt nauwkeurigere en herhaalbare belichtingen, vooral bij het fotograferen met hoge framesnelheden.
    De specificaties van de Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR lens zijn als volgt:
    Brandpuntsafstand: 16-80 mm;
    Maximaal diafragma: f/2,8-4;
    Minimaal diafragma: f/22-32;
    Lensconstructie: 17 elementen in 13 groepen (waaronder 4 elementen van ED-glas, 3 asferische lenzen, elementen met Nano Crystal Coat en één element van veiligheidsglas met fluorcoating);
    Beeldhoek: 83–20°;
    Minimale scherpstelafstand: 0,35 m;
    Aantal diafragmalamellen: 7 (afgerond);
    Inbouwmaat filter: 72 mm;
    Diameter × lengte: 80 × 85,5 mm;
    Gewicht: 480
    Het is mogelijk om deze maand een nieuwigheid te kopen voor een geschatte prijs van 1070 dollar.

    antwoord

    • jury
      04.07.2015

      Ze stopten met het maken van professionele crops en de DX-lens, "ontworpen voor professionele fotografen", begon. Interessante benadering

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        04.07.2015

        En het meest interessante is dat deze professionele lens niet geschikt is voor professionele nikon d1 (h, x), D2 (h, hs, x, xs) en alle camera's die vóór 2007 zijn uitgebracht. Het systeem valt weer uit elkaar.

        antwoord

      • Alexey
        04.07.2015

        D40 weer in de vlucht? :)

        antwoord

      • lynx
        05.07.2015

        Sorokovka regeert altijd!

        antwoord

    • Sergei
      04.07.2015

      Misschien is het gewoon een vervanging voor 16-85 glas? Ook een crop met vergelijkbare brandpuntsafstanden, maar dan wat lichter.

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        04.07.2015

        Hoogstwaarschijnlijk geen vervanging, maar een aanvulling, aangezien de lenzen verschillende klassen hebben.

        antwoord

      • Sergei
        05.07.2015

        Ik heb het gevoel dat deze verschillende kwaliteiten er ongeveer hetzelfde uitzien als 18-105 en 16-85.
        En op welke andere Nikon-lenzen is "elektromagnetisch diafragma"? Bij alle lenzen die door mijn handen gingen, werd het diafragma bediend door een hendel.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        05.07.2015

        Volledige lijst en nuances met camera's https://radojuva.com.ua/2014/05/nikon-e/

        antwoord

      • Sergei
        05.07.2015

        Begrepen, bedankt!

        antwoord

  23. Andrew
    04.07.2015

    prof. er is een lens, nu wachten we op de vrijlating van prof. Bijsnijden :)

    antwoord

    • Andrew Super
      02.01.2017

      Maar ze giechelden tevergeefs!!! NikonD500!

      antwoord

  24. Andrew
    05.07.2015

    vertel me of het zinvol is om Nikon AF-S te veranderen
    Nikkor 24-85mm 1: 3.5-4.5G ED VR SWM IF op deze lens?

    antwoord

    • Sergei
      05.07.2015

      Kijk naar de camera. Voor gewas - ik zou het niet nemen. Hoewel als uw segment 85-120 actief wordt gebruikt, dan is het logisch in een dergelijke vervanging. Maar in het geval van FF denk ik nog steeds dat het de moeite waard is om te nemen.

      antwoord

    • lynx
      05.07.2015

      Als je rapporten gaat verslaan, maar ook in de toekomst wel/niet overstapt naar FF, dan ja..
      in andere gevallen - van taken.

      antwoord

  25. Andrew
    06.07.2015

    Ik vroeg mezelf om een ​​zonnekap te kopen ... HB-53 ... Ik kan het niet in de uitverkoop vinden. vertel me waar te kopen?

    antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer