Recenzja Pentaxa K10D

O okazję Recenzja Pentaxa K10D Wielkie podziękowania dla Aleksandra Perevery.

Zobacz Pentax K10D

Zobacz Pentax K10D

Pentax K10D został wydany jesienią 2006 roku, a w 2007 roku Pentax K10D został uznany za najlepszy aparat roku, więc K10D jest dość ciekawym modelem. Kiedy bierzesz do ręki Pentaxa K10D, czujesz, że aparat jest ciężki, bardzo dobrze zmontowany. Pentax K10D jest pozycjonowany jako model półprofesjonalny, tak samo jak Nikon D80 lub Canon 30D. Nawiasem mówiąc, aparat to tak naprawdę coś w rodzaju aparatu fotograficznego Canon 10D, 20D, 30D. W tej chwili Pentax K10D jest przestarzały. Na początku 2012 roku można go było znaleźć tylko na rynku wtórnym za skromną cenę 300-400 USD. A aparat ma kompletnego klona – to właśnie Samsung GX-10.

Widok Pentaxa K10D z różnych stron

Widok Pentaxa K10D z różnych stron

Pentax K10D ma na pokładzie:
1. Matryca CCD o rozdzielczości 10 megapikseli. Pentax K10D to aparat z czasów, kiedy producenci produkowali aparaty z matrycami CCD. 10 MP jest więcej niż wystarczające do podstawowej fotografii, osobiście nadal fotografuję z 10 MP Nikon D80, D200. Ci, którzy zetknęli się już z lustrzankami, zrozumieją, że różnica między 8 a 12 megapikselami jest dość niewielka. Powiem więcej, bardzo trudno odczuć różnicę nawet podczas drukowania, oto dobry przykład w artykule megapikselowa bitwa.

Zdjęcie na Pentax K10D

Zdjęcie na Pentax K10D

2. Pentax K10D - aparat typu APS-C. współczynnik upraw kamera 1.5x. A to oznacza, że ​​korzystając z niego trzeba liczyć się ze zmniejszeniem kąta widzenia, jaki daje obiektyw. Na przykład, gdy używasz SMC Pentax-M 1: 1,4 50mm w Pentaxie K10D kąt widzenia będzie mniejszy i EGF będzie pasował do obiektywu 75 mm na pełnej klatce. Więcej szczegółów w artykule o współczynnik upraw. Szkoda, że ​​to już 2012 rok, a Pentax nie wypuścił jeszcze aparatu pełnoklatkowego. Ale Pentax ma średnioformatowy aparat Pentax 645D.

Zdjęcie na Pentax K10D

Zdjęcie na Pentax K10D

3. Aparat ma wbudowany silnik ostrości, co pozwoli na ustawianie ostrości obiektywami bez silnika. Na przykład aparat ustawi ostrość za pomocą niezmotoryzowanego obiektywu Pentax SMC-FA 50mm f/1.4. Pozwoli to zaoszczędzić na obiektywach z autofokusem i wykorzystać stare bezsilnikowe z aparatów filmowych.

Zdjęcie na Pentax K10D

Zdjęcie na Pentax K10D

4. Dobra jakość wykonania. Made in Philipine jest napisane na spodzie aparatu. Kiedy jest używany, wydaje się, że aparat został stworzony, aby przetrwać. Pentax K10D to jeden z pierwszych aparatów APS-C firmy Pentax i najprawdopodobniej przetrwał. Ponadto w dolnej części aparatu znajduje się gumowa zatyczka do mocowania akumulatora. Blok nietoperzy można kupić osobno. A co najważniejsze, aparat ma ochrona przed kurzem i wilgocią - ważki argument przy wyborze aparatu.

Przykładowe zdjęcie na Pentax K10D

Przykładowe zdjęcie na Pentax K10D

5. Ograniczenia Zakres ISO to 100-1600. Podczas ręcznego ustawiania ISO można wybrać wartości pośrednie, takie jak 160, 640 itp. Miłą cechą aparatu jest to, że w można ustawić tryb automatyczny zarówno maksymalne dopuszczalne ISO, jak i minimalne. Jest bardzo wygodny i użyteczny, konfiguracja jest bardzo prosta, za pomocą przedniego i tylnego selektora. Jeśli chodzi o tzw. robocze ISO, to w samym aparacie ISO powyżej 400 zaznaczone są na żółto, co sugeruje, że lepiej na nich nie fotografować. Szum jest już zauważalny przy ISO 400. Można fotografować przy ISO 1600, ale bardzo ostrożnie. Aparat nie może pochwalić się czystym obrazem przy wysokim ISO.

Przykładowe zdjęcie na Pentax K10 D

Przykładowe zdjęcie na Pentax K10 D

6. balans bieli możesz ustawić go na automatyczny lub wybrać spośród wielu typowych ustawień. Możesz także ustawić szablon. nocleg ze śniadaniem Kamera zgaduje mniej więcej normalnie.

Przykładowe zdjęcie na Pentax K 10 D

Przykładowe zdjęcie na Pentax K 10 D

7. Pentax K10D ma opcjonalny wyświetlacz monochromatyczny, którego korzyści trudno przecenić. Monochromatyczny wyświetlacz to znak dobrej ergonomii. Korzystanie z niego jest dla mnie bardzo wygodne. Wyświetlacz posiada podświetlenie, które włącza się przyciskiem korekcji ekspozycja.

Przykłady zdjęć Pentaxa K10D

Przykłady zdjęć Pentaxa K10D

8. Główny wyświetlacz w 2.5 cala i tylko 210.000 XNUMX punktów. Wyświetlacz jak na tamte czasy jest całkiem normalny. Ale na dzisiejsze czasy wciąż jest mały i ma słabe kąty widzenia. Nie radzę oglądać na nim materiału filmowego.

Przykłady zdjęć Pentaxa K10D

Przykłady zdjęć Pentaxa K10D

9. Kamera posiada menu do edycji materiału filmowego. Możesz poprawić przechwycony materiał RAW. Dla początkujących fotografów i zwykłych ludzi to miły drobiazg. Na przykład niedawno dowiedziałem się, że na moim Nikon D200 nie ma takiego menu i nie udało mi się pobawić ustawień obrazu RAW w aparacie.

Zdjęcie na Pentax K10D

Zdjęcie na Pentax K10D

10. Aparat może fotografować w duchu trybów RAW - DNG i PEF. Za możliwość kręcenia w DNG szczególne podziękowania dla Pentaxa, który jakoś podszedł do rozwiązania problemu standaryzacji danych RAW. Kto nie wie, DNG to zunifikowany format RAW, który powinien odczytać każdy program przetwarzający. Średni RAW z rozszerzeniem DNG to 16 MB, a PEF to 12 MB.

Zdjęcie zrobione Pentaxem K10D

Zdjęcie zrobione Pentaxem K10D

11. bufor ramki. Dla mnie ważny jest tylko bufor do fotografowania w RAW-ie. Jeśli wybierzesz DNG, potem kamera robi 11 ujęć, tylko w formacie PEF 9. To dobry wskaźnik dla aparatu w tym wieku. Dzięki temu aparat może robić zdjęcia bez zwalniania przez pierwsze 3-4 sekundy.

Zdjęcie zrobione Pentaxem K10D

Zdjęcie zrobione Pentaxem K10D

12. Szybkość fotografowania 3.3 klatki na sekundę. Niewiele, ale wystarczająco. Do celów amatorskich wystarczą 3 kl./s. Biorąc pod uwagę, że dla większej szybkostrzelności potrzebny jest też większy bufor, a to zwiększa koszty produkcji, to 3 klatki są w sam raz dla kamery tego typu. Na przykład nie gonię szybkostrzelności i nadal strzelam dalej Nikon D40 z 2.5 klatkami na sekundę. Pamiętaj tylko, że tylko profesjonalni fotografowie potrzebują szybkostrzelności, dla zwykłego człowieka wystarczą dwie klatki na sekundę. Zawsze pamiętaj, że nie ma znaczenia, co fotografujesz, ale ważne jak robić zdjęcia.

Przykładowe zdjęcia Pentaxa K10 D

Przykładowe zdjęcia Pentaxa K10 D

13. Aparat używa SD Karty HC. Mój Pentax K10D bez problemu zaprzyjaźnił się z kartą 16 GB SD Klasa HC 10. Fotografując w formacie RAW zawsze warto mieć przy sobie dużą kartę pamięci, lub kilka zapasowych.

Przykładowe zdjęcia Pentaxa K10 D

Przykładowe zdjęcia Pentaxa K10 D

14. Pentax K10D ma wbudowany Stabilizator obrazu, co pomaga zwiększyć czas otwarcia migawki o 2-4 stopnie. Może być używany z dowolnym obiektywem Stabilizator obrazu. Jest to bardzo ważne, gdy zdejmij ręce. I nie musisz kupować obiektywów ze stabilizatorem, wszystko jest już wbudowane. Bardzo przydatna rzecz. Ale osobiście uważam, że w Pentaxie K10D stabilizator naprawdę działa gdzieś w 2 krokach. Tryb stabilizacji aktywuje się specjalnym przyciskiem na korpusie aparatu.

Zdjęcie zrobione Pentaxem K10D

Zdjęcie zrobione Pentaxem K10D

15. Pentax K10D posiada nietypową funkcję czyszczenia matrycy. Można go skonfigurować tak, aby włączał i wyłączał aparat. Kiedy trzymasz w dłoni aparat Pentax K10D, naprawdę czujesz, że coś pośrodku działa i myślę, że to czyści matrycę. Ale to nie jest panaceum, matrycę trzeba będzie czyścić ręcznie po roku lub dwóch użytkowania aparatu. W przeciwieństwie do wielu innych aparatów, tutaj naprawdę można usłyszeć, jak działa system czyszczenia „wytrząsaczem kurzu”.

Zdjęcie na Pentax K10D

Zdjęcie na Pentax K10D

16. Automatyczne ustawianie ostrości ma 11 punktów ostrości. Wystarczająco do wygodnej pracy, a 9 z nich ma kształt krzyża. Autofokus jest doskonały. Istnieją różne tryby działania.

Zdjęcie na Pentax K10D

Zdjęcie na Pentax K10D

17. Wiele przydatnych przyjemnych rzeczy. Aparat ma specjalny przycisk do przełączania między RAW i JPEG, pokrywa baterii i pokrywa karty pamięci są bardzo dobrze zabezpieczone przed przypadkowym otwarciem. Jest doskonały funkcja podglądu migawki – odbywa się przez jeszcze większe przekręcenie dźwigni mocy. Jednocześnie można zobaczyć gotowy efekt obrazu bez jego zapisywania, czy też podejrzeć głębię ostrości - za proste i efektywne rozwiązanie podglądu głębi ostrości i obrazu daję Pentaxowi śmiałego plusa. Ponadto Pentax K10D ma przycisk pod nawiasy i funkcji Wielokrotne narażenie.

Zdjęcie na Pentaxie K10 D przy wysokich wartościach czułości

Zdjęcie na Pentaxie K10 D przy wysokich wartościach czułości

18. Aparat ma możliwość pracy z ręczną optyką. Działa pomiar ekspozycji i potwierdzanie ostrości. Jedyną rzeczą jest to, że przy korzystaniu ze starych obiektywów Pentax aparat nie odczytuje wartości przysłony. W przypadku starych obiektywów z gwintem M42 lub M39, system Pentax jest jednym z najlepszych, ponieważ mierzy ekspozycję i daje potwierdzenie ostrości. Na przykład niektóre aparaty Nikon nie mierzą ekspozycji i tracą nieskończoność z manualną optyką dla gwintu M42, a aparaty Canon nie dają potwierdzenia ostrości.

Zdjęcie na Pentax K10 D

Zdjęcie na Pentax K10 D

19. Tryby SV, TAV na pokrętle trybu fotografowania. Tryby fantazyjne dają pierwszeństwo czułości ISO przy wyborze żądanego ekspozycja. Fragment w aparacie od 30 sekund do 1\4000 sekund. 1\4000 to czasem za mało, aby fotografować w jasny dzień jasnym obiektywem. Minimum fragment po zsynchronizowaniu z lampą błyskową jest tylko 1\180 sekund. Na przykład prosty Nikon D40 może strzelać z lampą błyskową na 1/500.

Zdjęcie na Pentax K 10 D

Zdjęcie na Pentax K 10 D

20. Bateria jest dość wydajna, z łatwością wytrzyma 1000 zdjęć bez lampy błyskowej. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób korzystasz z aparatu podczas fotografowania, a także od obiektywu, który jest używany w aparacie.

Przykładowe zdjęcia Pentaxa K10 D

Przykładowe zdjęcia Pentaxa K10 D

21. Pomiar ekspozycja Pentax K10D jest zaimplementowany całkiem dobrze. Bardzo rzadko się myli. Wbudowany światłomierz ma tylko 16 segmentów, ale nie przeszkadza to w uzyskaniu prawidłowego pomiaru ekspozycji.

Przykładowe zdjęcie na Pentax K 10 D

Przykładowe zdjęcie na Pentax K 10 D

Wszystkie przykładowe zdjęcia w tej recenzji zostały zrobione na Pentaxie K10D bez przetwarzania (automatyczna konwersja z RAW i JPEG z redukcją rozmiaru i dodaniem znaku wodnego z EXIF). Możesz również zobaczyć przykładowe zdjęcia na Pentaxie K10D w galeriach:

Ceny nowoczesnych aparatów Pentax w popularnych sklepach mogą zobacz ten link.

W komentarzach możesz zadać pytanie na temat i ty na pewno odpowiem, a także możesz wyrazić swoją opinię lub opisać swoje wrażenia. Wiele drobiazgów do zdjęcia można znaleźć na AliExpress.

Aktualizacja

Przykładowe zdjęcia na Jowisz 37A 3,5/135 i aparat Pentaks K10D fotograf udostępniony czytelnikom Radozhiva Jurij Lew.

Wyniki

Pentaks K10D - świetna opcja za twoje pieniądze. Nadaje się dla tych, którzy lubią używać ręcznej optyki. Pentaks K10D ma niskie operacyjne wartości ISO. Ale aparat ma wbudowany stabilizator obrazu i przemyślaną ergonomię.

Komentarze do tego posta nie wymagają rejestracji. Każdy może zostawić komentarz. Wiele różnych urządzeń fotograficznych można znaleźć na AliExpress.

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarzy: 68, w temacie: Recenzja Pentaxa K10D

  • Władimir

    Dzięki za recenzje.W przykładowych zdjęciach brakuje marki obiektywu i numeru przysłony.

    • Arkady Shapoval

      Cała przyjemność po mojej stronie. W przypadku recenzji aparatów nie wymieniam marek obiektywów.

    • PlazmX

      Marka nie jest potrzebna. Możesz na przykład napisać 125mm / F3.5. Byłoby bardzo fajnie.

  • Szarfa___OK

    Wspaniałe zdjęcia natury - z zielenią i ptakami drapieżnymi, takimi jak wróble. Przede wszystkim zatopiona fotografia kropli na dojrzewającej gałęzi.

  • Sergei

    Pentax ma średni format - 645D, napraw to. Nadal pracuję z ISO 10 i 20... Działające iso jest naprawdę niskie... przy użyciu różnych wtyczek można bez problemu strzelać do ISO 800, potem trzeba mocniej wyczarować. Przykłady nie są zbyt dobre.

    • Arkady Shapoval

      Naprawiony.

  • Valery

    „Wyświetlacz jest całkiem normalny jak na tamte czasy. Ale na dzisiejsze czasy wciąż jest mały i ma słabe kąty widzenia. Nie radzę oglądać na nim materiału filmowego ... ”Autor wyraźnie nie jest w temacie ... Zakłopotanie ... Prawdopodobnie nie wziął tego aparatu w ręce, jeśli to napisze ... Całkowite bzdury

    • Arkady Shapoval

      Pentax K10D ma kiepski wyświetlacz jak na 2012 rok, zwłaszcza jego rozmiar.

  • Valery

    „Wniosek: Pentax K10D to świetna opcja za twoje pieniądze. Odpowiedni technik, który lubi używać ręcznej optyki. Pentax K10D ma niską wydajność ISO. Ale aparat ma wbudowany stabilizator obrazu i przemyślaną ergonomię.
    Dziękuję za uwagę. Arkady Shapoval.
    Arkady, jesteś niekompetentną osobą

    • Arkady Shapoval

      Dodawanie myśli, dodawanie argumentów)

  • Wasil

    Jeszcze bardziej godne spojrzenia i zdjęcia garbusa, a także worka na drzewie (: W przyszłości chciałbym rzucić okiem na Pentax Km (:

  • sn797

    Dobra recenzja i zdjęcia są dobre... Dobre, zwyczajne, przeciętne (tak długie słowo :)) zdjęcia, z pięknym bokeh i nastrojem. Na próżno besztasz! Zarówno statyczne, jak i dynamiczne, co jeszcze trzeba do recenzji? prawdopodobnie nie, czytam z zainteresowaniem i przyjemnością!Dziękuję.

  • Alexey

    Witaj Arkady! To pytanie jest trochę nie na temat, ale nie mogłem znaleźć dla Ciebie podobnego tematu. Zamierzają kupić obiektyw Pentax 80-320 z aparatu filmowego, chcę go umieścić na urządzeniu Canona przez przejściówkę. Cena wydaje się niedroga, 2 tr, powiedz mi, czy warto brać, czy nie? Mam Canona 55-250, więc mi się nie podoba, może poza samym zoomem, ale o pięknym zdjęciu nie ma co mówić.

    • Arkady Shapoval

      Nie pracowałem z Pentaxem 80-320, nic sensownego nie mogę zasugerować.

  • Sergei

    Witaj Arkady! Widzę, że znasz różne systemy CZK. Stałem przed trudnym wyborem zakupu Nikona D7000 lub Pentaxa K-5. Oba aparaty mają swoje plusy i minusy. Zastanawiam się nad zakupem CROP dla mojej rodziny i domu. Gdybyś miał taki wybór, jako profesjonalny fotograf, który aparat byś preferował?

    • Arkady Shapoval

      Oba aparaty są przyzwoite. Wziąłbym D7000, więcej natywnych obiektywów i „dzwonków i gwizdków”.

    • taoistyczny

      Mayzhe r_k, który stoi przed takim wyborem.
      Podzielę się dosvidom, może ktoś będzie miał szczęście.
      Więc biorąc Pentaxa K-5, napiszę o tym.

      Odrobina minusa їх na myśli nie jest bogata, a dokładniej jeden: zyomka wideo (autofokus, kamera/przesłona, format pliku). Nikon D7000 jest kategorycznie najmocniejszą kamerą wideo pod względem pojemności.

      Teraz o plusach.
      1. Działający nawijacz umożliwia korzystanie z optyki ręcznej (jak bagnet, jak gwintowany M42) przez adapter bezsoczewkowy, co pozwala zaoszczędzić ogniskowanie na niespójności. Tse to słaba strona Nikona.
      2. W korpusie kamery zaimplementowana jest funkcja stabilizacji ruchu kamery „Shake Reduction” (SR), więc czy to jakiś zwariowany obiektyw, stabilizator biorę „za darmo”. Na przykład szczególnie zauważyłem z rąk z wizjerem 1/60 z obiektywem Tair 300mm bez najmniejszego rozmazywania obrazu.
      3. W zestawie (t.z. „zestaw”), ochrona piłokształtna obiektu.
      4. Przystępne cenowo ponadjęzykowe zwarte płuca „mleko obiektywne” (soczewka naleśnikowa). Jeśli chcesz więcej, system Pentax będzie kosztował więcej niż jakikolwiek konkretny model, taki jak punkty 1, 2.

      O D7000 mogę dodać ogólne i oczywiste przemówienia:
      Nikon jest dość popularny wśród Pentaxów (to niesamowite, mimo że Pentax wypuścił pierwszą seryjną lustrzankę cyfrową), więc jeśli będziesz tego potrzebować, łatwiej będzie sprzedać aparat, łatwiej też będzie wiedzieć, jak korzystać z akcesoriów, m.in. optyka. Według opinii na forach pojawia się oburzenie, że kupując sam D7000, ludzie oceniali go dużo wyżej, zdejmowali, przez co było mu to dużo frajdy.

      Uwielbiam złe zdjęcia!

  • Sergei

    Na pewno! W D 7000 jest mnóstwo dzwonków i gwizdów, a wybór obiektywów jest po prostu ogromny. Ciekawe, jak w D7000 z ochroną przed kurzem i wilgocią. Myślę, że wszystkie lustrzanki to odkurzacze, jedne więcej, inne mniej.

  • maksyma

    Witam Arkady! Jeszcze raz dziękuję!Poleciłem przeczytanie Waszych prac wielu, do tej pory nie ma żadnych skarg i niezadowolenia!Teraz w sprawie i w temacie.Nadszedł długo oczekiwany moment, kiedy sprzęt nie sprosta moim prośbom, a ja Stanął przed wyborem nabycia bardziej zaawansowanego urządzenia, podobnie jak poprzedni komentator Siergiej zatrzymał się między Nikonem D7000 a Pentaxem K-5. Nie zgadzam się, że to „dla domu i rodziny”. Ale to moja osobista opinia.
    Nie bronię Pentaksa - w samym Nikonie. Ale rozmawiałem z profesjonalnymi pentaksami. A oto ich dosłowna motywacja na korzyść Pentaksa, jeśli weźmiemy poważne szkło: „Pentax produkuje k30 już od miesiąca, kosztuje nas mniej niż w Ameryce 730 i pod względem poziomu jest taki sam jak d7000, jednak nasze ceny za obiektywy są niebotyczne, ale światowa cena za nie jest wciąż niższa niż u Nikona, mam parę 50-135/2.8 i 16 -50/2.8 kupiłem je odpowiednio za 850 i 750. Razem z k30 2330 Skoro Pentax ma w aparacie króciec, trzeba porównać obiektywy Nikona ze stadem, a on ma 70-200 ze stabilizatorem +17 -55 bez stabilizatora + d7000 = więcej niż 3500. Okulary budżetowe nie biorą pod uwagę tego śmiecia. absolutnie wszystkie obiektywy, jakie kiedykolwiek wyprodukowano są wyprzedane do Pentxa, bo wszystkie Pentaxy mają śrubokręt a Nikon ma tylko starsze mudle.Moje obiektywy w połączeniu z K30 są wodoodporne, można je zdjąć w ulewnym deszczu i trzymać je pod kranem z wodą”
    Nawet jeśli przyjmiecie, że K 5 jest droższy, to jednak matematyka nie kłamie i Pentax, cokolwiek by powiedzieć, okazuje się tańszy.Zgadzam się z Państwem, że Nikon ma lepszy wybór, zwłaszcza jeśli kręciliście wcześniej a masz całą kolekcję soczewek.zaawansowany ????.Dziękuję za wytrwanie całej mojej powieści do końca, ale naprawdę mam dylemat, a różnica 2 czy 3 tys to nie różnica 200-300. Napisałeś „Ja wzięłaby więcej D7000, natywnych soczewek i „dzwonków i gwizdków". "Argumentuj swój wybór, jeśli to możliwe, bardziej szczegółowo. Naprawdę potrzebuję kwalifikowanego oświadczenia. Plzzzz!!!! Z góry dziękuję!

    • Arkady Shapoval

      Najprawdopodobniej piszesz dla obiektywu Pentax SMCP-DA 50-135mm f/2.8 ED (IF) SDM Autofocus Lens i porównujesz go z Nikonem 70-200mm f/2.8G ED VR II AF-S Nikkor - i to jest niebo i Ziemia. Wszystkie obiektywy K-mount nadają się do Pentaxa, ale nikt nie pisze, że połowa tych obiektywów to stare manualne, którym śrubokręt w żaden sposób nie pomoże. To samo ma Nikon, więcej szczegółów w dziale AI-S.
      Nikon D7000 przewagi nad Pentaxem K-5: więcej punktów ostrości, więcej obiektywów natywnych, 2 gniazda kart pamięci, autofokus podczas nagrywania wideo, realna szansa na przejście w przyszłości na system pełnoklatkowy
      Przewaga Pentaxa K-5 nad Nikonem D7000: stabilizator, szybsze robienie zdjęć seryjnych.
      Jakość obrazu prawdopodobnie będzie nieco inna. Szkoda, że ​​nie używałem Pentaxa K-5.
      Jeśli chodzi o dzwonki i gwizdki: jeśli zabierasz go nie do użytku domowego, to aparatowi daleko do głównego kryterium dobrych zdjęć, wiele zależy od inne parametrytakie jak światło, optyka. Wśród lamp gama Nikona jest szersza, jest większy wybór, Pentax musi wybierać spośród lamp natywnych pomiędzy dwoma modelami, + nie ma analogu SU-800.
      Wybierając między Pentaxem K-5 a Nikonem D7000, wybierasz przede wszystkim system. Dlatego wybieram Nikona D7000, ponieważ moim zdaniem jest to prostszy system do dalszego rozwoju.

  • Igor

    Cześć! No cóż, kupiłem (Pentax K10D).
    Kiedy się do tego przyzwyczajam, opanowuję to, że tak powiem. Pierwsze wrażenia - zdjęcia są naprawdę piękne, liście zielone, niebo niebieskie, twarze w normalnym kolorze (w mojej dawnej Sonyi 290 nie można było oglądać zdjęć bez photoshopa).
    Autofokus jest dość wytrwały, na próżno wielu pisze, że jest wolny. Przylega pewnie i szybko (znowu w porównaniu do Sonyi), Nikon D40 miałem jeszcze wcześniej – ani gorszy, ani lepszy autofokus, IMHO.
    JVI jest jasny i wygodnie jest na nim ustawić ostrość ręcznie.
    Ergonomia jest generalnie na szczycie - w ciągu kilku godzin „klikania” wszystko z rzędu przyzwyczaiło się do przycisków.
    Ogólnie - za te pieniądze (a dostałem to z wielorybem za śmieszne 360 ​​$) - RZECZ! Zwłaszcza kolory - teraz trzeba mniej siedzieć przy edytorze. Radzę wszystkim.

  • Eugene

    Witaj Arkady! Bardzo dziękuję za twoją stronę, bardzo przystępną i ciekawą!Ja jak wielu innych mam udrękę wyboru. Mam dość długie doświadczenie w fotografii, ale powierzchowne. Kręciłem na ZENIT-E bardzo długo, potem jakieś 5 lat temu przerzuciłem się na mydelniczkę (w prezencie), ale zawsze chciałem czegoś więcej. Po wielu godzinach spędzonych w internecie wybór padł między Nikonem 7000 a Pentaxem K5. Nie chcę prostszych urządzeń, ponieważ Robię to od dawna (fotografowałem z zenitem przez prawie 20 lat). Dużo kręcę (podróże, dom, imprezy). Byłoby miło, gdybyś przetestował Pentaxa K5.
    Z poważaniem!

    • Arkady Shapoval

      Jak tylko dostanę to w swoje ręce, na pewno napiszę recenzję.

  • serega

    Jako właściciel K10D powiem, że za moje pieniądze aparat jest po prostu super! Z ręczną optyką z czasów ZSRR, doskonałe portrety.

  • Alexey

    Wielkie dzięki za znakomite, pouczające recenzje. Powiedz mi proszę, problem jest wart - K10D lub Fujik S3PRO. Chciałabym usłyszeć Twoją opinię na temat tych aparatów, nawet subiektywną. dzięki

  • Alexey

    A jednak Arkady, chcę poznać Twoją opinię porównawczą na temat tych dwóch aparatów (choć Twoje doświadczenie jest wielokrotnie większe) (nawet S5 i K10).

    • Arkady Shapoval

      Moim zdaniem dość przejrzyście napisałem o moim upodobaniu do S5.

  • Ivan

    Bardzo lubię optykę Pentaxa - często z niezwykłą, jasną i ciepłą kolorystyką na zdjęciach. Ale często nie trzeba chwalić rozwiązań inżynierskich, choć unikalnych. Jeśli chodzi o ten aparat: kiedyś to wbudowany stabilizator obrazu sprawiał, że nie patrzyłem w kierunku tej ładnej maszyny. Faktem jest, że wbudowany stabilizator obrazu nie jest aż tak „fajnym” pomysłem, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Rzeczywiście widzimy oszczędności – nie ma potrzeby kupowania drogiej optyki ze stabilizatorami optycznymi.
    Natomiast stabilizator wbudowany we wszystkich znanych mi kamerach jest zaimplementowany na siłownikach piezoelektrycznych – chyba najlepszą demonstrację działania tych dwóch silników widać w starych „minoltach”. Mamy więc dwa siłowniki do stosów piezoceramicznych – ale te szybkie „silniki” są niezwykle delikatne! Miałem przypadki, kiedy aparaty zostały upuszczone, a nawet uderzone (niestety, jest to nieuniknione, gdy często używasz sprzętu fotograficznego!) To siłowniki piezoelektryczne zawiodły. Z forów „naprawczych” wiem, że jest to niezwykle częsta „choroba” wszystkich aparatów z wbudowanymi stabilizatorami obrazu. Oczywiście w tym przypadku można „zablokować” matrycę, jeśli nie można wymienić „silników”, nawet na klej, co robią inni rzemieślnicy, ale „niezawodność” takich aparatów, jak rozumiemy, jest generalnie zredukowany.
    Jeśli jednak nie weźmie się pod uwagę zawodności tych urządzeń, to pod każdym innym względem sprawdzają się świetnie. Choć niektórzy mówią, że wymuszona lekka matryca „wisząca” na zawieszeniu chłodzi gorzej: przecież nie da się już dociążyć matrycy grzejnikami.

    • kotofiei

      Silniki piezo są używane przez firmę Sony. I tak, pękają, kiedy spadają.
      Pentax posiada magnetyczny stabilizator zawieszenia. Bardziej żarłoczny, ale też dokładniejszy. I teoretycznie bardziej wydajny.

  • zawodowiec22

    tak, fajnie byłoby określić aperturę
    jako pomoc naukowa

  • Alexander

    Dzień dobry ... wrzucę moje 5 kopiejek .... Zmieniłem Nikony (D5000, D80) na kikut K100D, potem na K20D .... nie ma na nim recenzji, ale wygląda bardzo podobnie do 10k... Arkady! co myślisz??? No to teraz jesteś jak anioł ,,, nie odchodź od ołtarza :) ... zawołaj starego po liryczną dygresję ....

  • Wasil

    Chcę tylko udostępnić link na zdjęciu zepsutego Pentaxa K10D(:
    http://www.photoforum.ru/photos.0.0.0.0.0.4.1806.award.desc.a.0.0.0.0.0.0.1.ru.html

    • Andron

      Przejrzałam Twoje zdjęcia, super zdjęcie !!!!!!

  • Yuriy75

    Dzięki za recenzję. z przeglądu stwierdził, że za 400 USD. rozsądniej jest kupić Canona 1100D lub 450D.

  • dowód

    aparat jest dużo lepszy niż napisałeś

  • Vadim

    Proszę powiedzieć, jaki adapter jest potrzebny do aparatu Pentaks Kr do obiektywu TAMRON 80-210MM

  • Fedor Efremov

    Drogi Arkady, dziękuję za szczegółową recenzję.

    Chcę jednak trochę dodać i poprawić.

    1) Jeśli zwiększysz jasność ekranu LCD w menu (na przykład ustawię „+2”), znacznie łatwiej będzie ocenić wynik, nawet w słoneczny dzień (oczywiście nie oszczędza to bezpośrednie światło słoneczne).

    2) O tym, które wartości ISO zaznaczyć na żółto (i wyświetlić ostrzeżenie „ISO” na górnym czarno-białym ekranie) nie decyduje aparat, ale właściciel: odpowiada za to osobne ustawienie w menu.

    3) Wprowadzanie ręcznego balansu bieli („przez białą kartkę”) jest bardzo powolne (w tym celu należy skorzystać z menu na dużym ekranie i wykonać 6-7 kliknięć na różnych przyciskach). Ale po ramce testowej możesz ręcznie wybrać referencyjną białą strefę na zdjęciu.

  • Siergiej F

    Posiadałem ten aparat przez półtora roku. Bardzo podobało mi się odwzorowanie kolorów. Łatwość zarządzania jest na najwyższym poziomie. Optyka Pentaxa jest generalnie poza konkurencją.
    Ale autofokus to coś!
    Nie mogłem się z nim dogadać. Żył własnym życiem, zupełnie niezależnym od kamery i ode mnie. Trafienie nie przekroczyło 30%.
    A kolejny błąd z tym aparatem to przekrzywienie matrycy. Wysilałem się świetnie, ciągle musiałem korygować horyzont w FS.
    Generalnie po wycieczce na wakacjach i obejrzeniu materiału moje nerwy nie wytrzymały i go sprzedałem. Zamiast tego kupiłem Nikona D90 i zacząłem cieszyć się fotografowaniem. Można powiedzieć, że K10D w porównaniu z D90 po prostu nie ma autofokusa.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2012/03/obzor-pentax-k10d/comment-page-1/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2012/03/obzor-pentax-k10d/comment-page-1/