Nikon D50

Мене вже давно просили зробити огляд Nikon D50. За надану камеру Nikon D50 body величезна подяка Денису К.

Огляд Nikon D50 body

Огляд Nikon D50 body

Nikon D50 - це дуже стара камера, її випустили ще на початку 2005 року. Камері з цього огляду вже більше 8 років, що за мірками цифрової техніки – ціла епоха. Nikon D50 – дуже цікава історична віха в камеробудуванні – це перша та остання аматорська камера Nikon (на відміну від просунутих аматорських камер) з додатковим монохромним дисплеєм та мотором фокусування. Надалі весь модельний ряд аматорських камер, починаючи з наступниці Nikon D50 – Nikon D40 і закінчуючи Nikon D5200, позбавлені монохромного дисплея та мотора фокусування. Було б дуже добре, якби в Nikon D40 прибрали тільки дисплей, але залишили мотор фокусування, тоді молодша лінійка камер Nikon мала повну сумісність з усіма автофокусними об'єктивами.

Зразок фото на Nikon D50. ББ Тінь

Тіні у лісі. Зразок фото на Nikon D50. Баланс білого 'Тінь'

Якщо запитаєте, чому Nikon D50 не просунута аматорська камера, то тут все просто – камера урізана за своїм функціоналом. Насамперед Nikon D50 позбавлена ​​додаткового селектора – диска під вказівним пальцем, який відповідає за керування діафрагмою. Також Nikon D50 не має кнопок попереднього перегляду глибини різкості та кнопки FN, немає підсвічування монохромного дисплея та захисної кришки на основний дисплей. Звичайно, у Nikon D50 немає дуже корисних режимів роботи зі спалахом - дистанційного управління зовнішніми спалахами та режиму високошвидкісної синхронізації. Загалом, Nikon D50 – це щось середнє між Nikon D70 и Nikon D40.

Приклад фото на D50

Приклад фото на D50

Nikon D50 використовує ISO від 200 до 1600. У Nikon D50 можна використовувати функцію автоматичного ISO, у меню камери не можна задавати максимальне значення світлочутливості ISO для цієї функції, а сама коротка витримка, яку можна встановити в меню Авто ISO становить лише 1/125 секунди. Вручну можна встановити тільки 4 значення ISO: 200, 400, 800, 1600. Бабуся Nikon D50 показує не найкращі результати на високих значеннях ISO. Від себе додам – дуже погано, що в камерах Nikon D50 та Nikon D40, які не можуть використовувати ISO 100 витримка затвора 1/4000 секунд. Через цю дрібницю не завжди зручно працювати зі світлосильними об'єктивами при хорошому освітленні. Зате мінімальна витримка синхронізації зі спалахом становить 1/500с - це дуже хороша характеристика камер Nikon D50, D40, D70, D70s.

Приклад фото на Nikon D50

Дикий виноград. Приклад фото на Nikon D50

Nikon D50 використовує сенсор на 6 МП, це дозволяє отримувати знімки розміром до 3008*2000 пікселів. 'Великі' пікселі старих камер Nikon першого покоління мають свій неповторний шарм. Взагалі на базі матриці встановленої в Nikon D50 компанія Nikon випустила кілька камер: Nikon D70, D70s, D40 та D50. Варто відзначити, що програмна реалізація формування зображення на цих камерах відрізняється, тому камери можуть давати трохи різне зображення, навіть з ідентичними налаштуваннями в меню. Але як показує моя практика, якість зображення з цих камер практично однакова. Зараз камери із цієї п'ятірки можна знайти б.у. за дуже скромну ціну. Nikon D100 хоч має тих самих 6МП, але в ньому використовується трохи інший сенсор для формування зображення (деталі в огляді Nikon D100).

Приклад фото на Nikon D50

Під прикриттям. Приклад фото на Nikon D50

Nikon D50 та Nikon D40 – найповільніші ЦЗК Nikon, вони можуть знімати зі швидкістю максимум 2.5 кадри на секунду. Така швидкість для мене ніколи не була проблемою. А от буфер кадрів у камери невеликий:

  • 4 знімки у форматі RAW з вимкненою функцією придушення шумів на довгих витримках
  • 3 знімки у форматі RAW з увімкненою функцією придушення шумів на довгих витримках
  • 9 знімком у форматі JPEG з вимкненою функцією придушення шумів на довгих витримках
  • 7 знімком у форматі JPEG з увімкненою функцією придушення шумів на довгих витримках
  • 4 знімки у форматі RAW+JPEG з вимкненою функцією придушення шумів на довгих витримках
  • 3 знімки у форматі RAW+JPEG з увімкненою функцією придушення шумів на довгих витримках
  • 49 кадрів у форматі JPEG Базовий С
  • в демонстраційному режимі (без картки пам'яті) завжди міститься 40 фото, що характерно для багатьох камер Nikon (чи не дивно?).

Буфер кадрів Nikon D50 майже нічим не відрізняється від моделей D70, D70s, D100, D40 Як наслідок – у Nikon D50 практично найнижча продуктивність серед усіх ЦЗК Nikon.

Приклад фото на Nikon D50

Зразок фото на Nikon D50. Павук на павутинні.

У Nikon D50 був вперше встановлений RGB сенсор на 420 пікселів для вимірювання експозиції. Цей сенсор потім встановлювали на величезну кількість камер Nikon. Список можна знайти у розділі про методи виміру експозицій у камер Nikon. Аматорська Nikon D50 не вміє працювати в напівавтоматичних режимах зі старою нечіпованою (мануальної) оптикою, тільки в 'М'-режимі. Система фокусування така ж, як і у Nikon D70, D70s, D100, побудована на базі модуля Мультикам 900. 5-ти точкова система фокусування у Nikon D50 набагато зручніше 3-х точкової у Nikon D40, D60 и D40x.

Приклад фото на Nikon D50

Осінь – це не лише весілля :) Приклад фото на Nikon D50

Важливі зауваження щодо Nikon D50:

  1. У Nikon D50 можна використовувати акумулятори від NIkon D100, D70, D70s, D80, D90, D200, D700, D300, D300s, Але не навпаки.
  2. У камери немає функцій, що покращують зображення, таких як A-Dlighting, контроль аберації, контроль дісторсії, контроль віньєтування, HDR і т.д. Це проблема для тих, хто знімає у форматі JPEG. Звичайно, у такій старій камері немає відеозйомки. Я пишу про відеозйомку, тому що зараз багато людей впевнені, що якщо у тебе в руках дзеркальна камера, то вона повинна не те що знімати відео, а мінімум на гітарі грати і фільми качати :)
  3. Центральний джойстик камери немає центральної кнопки 'ОК'. Така ж незручність спостерігається і в Nikon D80, D70, D70s.
  4. Щоб переключитися між AF-S, AF-A и AF-C потрібно колупатися в меню.
  5. Камера не може знімати в режимі RAW+JPEG Fine, а лише RAW+JPEG Basic. Така ж болячка є і у Nikon D40, D70, D70s.
  6. На відміну від Nikon D100, D70, D70s, у Nikon D50 є російськомовне меню.
  7. Nikon D50 підтримує тільки картки SD обсягом до 2-х ГБ (SD 1.0). Для написання цього огляду мені довелося купити картку на 2 ГБ:(
  8. Камера має функцію брекетингу експозиції.
  9. RAW файли не мають налаштувань компресії та підтримують тільки 12-бітну глибину кольору, при цьому RAW зберігається у стислому вигляді.
  10. Камерою можна керувати дистанційно за допомогою простенького пульта дистанційного керування Nikon ML-L3
  11. Можна зустріти Nikon D50 у сріблястому корпусі.
  12. У режимі фокусування AF-C камера працює в пріоритеті фокусування і зробити знімок у будь-який момент часу можна лише у ручному режимі фокусування.
  13. Nikon D50 використовує 2-дюймовий дисплей на 130.000 пікселів, такий же як у Nikon D70s. Дисплей реально маленький і погано підходить для перегляду знятого матеріалу.
  14. Камера з огляду виготовлена ​​в Тайланді. Складання непогане. Камери першого покоління дуже довго служать і часом взагаліневбивні».
Приклад фото на Nikon D50

Передача кольору. Приклад фото на Nikon D50

Приклади фотографій

Приклади фотографій на Nikon D50

Приклади фотографій на Nikon D50

Приклади фотографій на Nikon D50

Приклади фотографій на Nikon D50

Приклади фотографій на Nikon D50

Приклади фотографій на Nikon D50

Завантажити вихідні фотографії можна за цим посиланням.

Ще приклади фотографій на Nikon D50 можна знайти в огляді об'єктивів:

Особистий досвід

У камери часто бувають серйозні промахи із балансом білого. Коли я вибирав собі простеньку камеру для подорожей, яку не шкода використовувати в будь-яких умовах, то зупинився на Nikon D40 через маленьку вагу, 'нормальний' дисплей та підтримку SDHC карток пам'яті. Однією SDHC на 32 ГБ з Nikon D40 мені вистачало більше ніж на 2 тижні подорожей. А ось Nikon D50 не підтримує ємні карти пам'яті, має маленький дисплей і більшу вагу, ніж Nikon D40. Але все ж таки Nikon D50 - дуже гарна камера. Зараз її можна купити всього за 150-200 у.о., а ще за 100 у.о. взяти Nikon 50mm f / 1.8D AF Nikkor і знімати на своє задоволення. Через те, що старі камери, такі як Nikon D50, мають дуже мізерний функціонал і мало різних 'запаморочливих налаштувань', властивих сучасним ЦЗК, користуватися такими камерами дуже цікаво. Під час зйомки більше уваги приділяєш самому знімку, ніж налаштування камери.

Приклад фото на Nikon D50

У лісі. Приклад фото на Nikon D50

Ціни на сучасні фотоапарати Nikon у популярних магазинах можете подивитися за цим посиланням.

Висновки:

Нині Nikon D50 є морально застарілою камерою з дуже слабким функціоналом. До себе камера привертає увагу лише мотором фокусування і наявністю додаткового дисплея з швидким налаштуванням деяких параметрів. Серйозним недоліком є ​​маленький дисплей та маленький діапазон світлочутливості ISO. Ну, і нема чого вимагати від бабусі Nikon D50 більшого. У будь-якому випадку, навіть з Nikon D50 можна отримати чудові знімки, адже головне хотіти фотографувати. Раджу заглянути на сторінку рекомендацій щодо вибору аматорської камери Nikon.

матеріал підготував Аркадій Шаповал. Навчання/консультації | Youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Додати коментар:

 

 

Коментарі: 217, на тему: Огляд Nikon D50

  • Андрій

    Продам Nikon D50 в комплекті з об'єктивом Nikon AF Nikkor 28-80mm F 3.3 - 5.6 G (MK ІІІ), зарядкою та 2-х яккумуляторами. Пробіг 24 тис. кадрів. Ціна:2000 грн. за комплект. Телефон 0681306220. Україна.

    • Віталій

      Продали? Цікавити.

      • Карина

        У мене є фотопарат, такий же, продаю звертайтесь за телефоном 0501576009

  • Олександр

    Моя перша цифрова дзеркалка, купив щойно вийшла. Досі використовую, їй уже 13 років, працює чудово. Саме з вищезгаданим полтійником. Дає дуже різку і властиву лише цим апаратам картинку. Для подорожей саме те, якість відмінна і апарат не шкода, на відміну від мого Canon 7D. Вага так само прийнятна - 750гр з полтосом 1.8D

  • Сергій

    Спасибі Аркадій. У мене ВОНА – мила. І ви все вірно описали. У мене питання: який краще їй підійде об'єктив 18-140, 18-200? "Рідний" або Sigma?

    • Аркадій Шаповал

      Підійдуть обидва, рідні чи не рідні – справа смаку. Мені подобаються Сигми 18-250

  • Сергій

    Спасибі Аркадію, придивлюся до вашої поради.

  • Андрій

    Варто вибір між д50 та д70s.
    д50 у мене вже був (помер затвор, продав під запчастини).
    І ось думаю купити д70s тому що пентапризму буде краще ніж пентазеркало, є підсвічування дисплея (виявилося дуже важлива штука) і два коліщатка, на д80 вже не дивлюсь так як картинка там гірша (занадто шумить і не така різка як з 6 мп і сам можу…).
    Дивлюся різні сайти за порівняннями камер і мене один момент турбує дуже сильно а саме: Color Depth 20.9 vs 20.4, Dynamic Range 10.8 vs 10.3, Low Light ISO 560 vs 529 на користь д50.
    Питання - я фоткаю тільки в рів і вичавлюю всі соки з камери в плані картинки, чи я побачу втрату як? чи скоріше так – наскільки сильна буде втрата як і шуми? (на д50 я прям дуже часто на 800 і знімав і був сильно задоволений картинкою)

    • Сергій

      У мене обоє, і 50 і 70. Не можу точно сказати хто з них краще, обидва подобаються. Якщо крутите рав то беріть д70, він помітно більш просунутий і картинка трохи відрізняється на краще мені здається якщо в рав. І налаштувань більше. Меню англійською мовою д70 але розібратися нескладно. Витримка 8000 є. Хап у д70 краще. д70 спритніше.

    • Сергій

      Різницю в ове між ними не помітив, однаково приблизно. Друге колесо так, зручне. Втрату якості у картинці ви не побачите. Не знаю що там по тестах але картинка з д70 багатша, скінтон трохи краще - д50 більше червонить.

      • Сергій

        Все вирішується через Capture NX2 баланс білого легко правитися і не тільки він

  • Євген

    Щодо карт до 2гб. на д70 до оновлення прошивки бачив карти до 2гб, після чого стало нормально. Ймовірно на д50 також

    • Аркадій Шаповал

      Д70 спочатку вміє працювати з картами більше 4гб, з Д50 так не прокотить, у нього інший формат карт пам'яті

      • Денис

        У мене досі є D50 у робочому стані з об'єктивами 18-105 та портретником 50 1,8D, іноді фотографую на неї. Так от, у 2000-х купив для неї 2 карти SD на 4 Гб, саме SD, а не SDHC. Карти більшого обсягу були вже тільки SDHC, які не підтримуються D50.

      • Віталій

        Аркадій привіт! Хочу придбати собі 6-ти мегапіксельне диво! Просто хочеться))
        На вашу думку d50 або d70s?

        • Аркадій Шаповал

          D40 (якщо є оптика afs), d70s (якщо оптика під викрутку)

  • Сергій

    Передача кольору в апарата дуже дивна. У сенсі дуже не точна. Розбалланси квітів жахливий. Справа навіть не в поганому авто бб, хоч і в ньому теж. Там профіль колірний якийсь дикий стоїть. Зелений колір пріт на всьому - це косяк авто бб, синій канал перенасичений - косяк профілю. Єдине, що можна зробити, це забути про пек і знімати тільки в рів. При цьому, крім рідного конвертера нічого не пораджу – у рідному можна швидко виправити бб та косяки з синім каналом, а в адоб камера рів – тільки час вбивати – результат у рази гірший. Більш правдиві кольори виходять з використанням профілю "стандарт" в NX і зсувом відтінку вправо +3 °, і підвищенням яскравості синього з одночасним зменшенням його насиченості.
    У мене все.

    • Анонім

      Сергію, там начебто має бути щось типу color mode i, ii, iii.
      За замовчуванням активний iii, із сильним розбалансом за кольором та із задертою насиченістю.
      Перейдіть в режим i, колір буде кращим.
      Режим ii це adobe rgb, що середнє між i і ii.

      • Сергій

        Так, я знаю про всі ці режими. Я в рав завжди знімаю через не адекватне авто бб. Потім у NX все налаштовую. Але це все одно не дає результату, як мені хотілося б. Колір у камери специфічний як не крути. Свій. На любителя. Синій перенасичений, червоний часто помаранчевий, зелений лише теплий – смарагдовий холодний – велика проблема. Та що каже – автор приклади навів. Гарно але не натуральна передача кольору. Для порівняння можна подивитися фотографії кенон 20 д та 350 д. Небо та земля за точністю кольору.
        Я колись брав про колір взагалі не думав. Просто була до цього мильниця кенону а 700 - таке г, що до кенону огида було. Ну і взяв д 50. Спочатку, коли відчув різницю з мильницею - був шокований якістю фото. У фотошопі рави крутив-крутив. Але поступово став помічати, що кольори взагалі не натуральні, а натуральні отримати набагато складніше, ніж розмальовки робити. Ну і коли почав з цим розбиратися зрозумів, що за натуральним кольором це не до нікон, а до кенон потрібно було, хоч мильниця від кенон була і гівно. як живі. А нікон д 350 – це камера початкового рівня – як для дітей, що люблять все яскраве та насичене.

        • Анонім

          Сергію, ви маєте рацію але “гуру” місцевого розливу вас зараз затролять. Будь-які донатолії та інша публіка вам будуть доводити що всі рави всіх брендів однакові і отримати бажаний колір з рава це як два пальці об асфальт))
          А якщо не виходить, то типу не вмієте обробляти. ))))
          А якщо серйозно, то ви озвучили очевидні факти та причини відходу з нікону для тих хто шукає гарний колір, а не розмальовки.

          • Аркадій Шаповал

            Навряд чи хтось серйозно колупатиме рів з д50 :) на 6мп в наші дні. Та й вважається, що в часи ссд у нікона колір був нормальний, а зіпсувався з приходом кмос. Але, звичайно, "гарний" колір від конкурентів нікуди не приховаєш, і час і ринок все розставило на свої місця.

            • Анонім

              Я з жахом згадую танці з бубном, коли намагався витягнути з д7000 і д800 нормальний колір. Перебори проявників, робота із кривими тощо.
              І наскільки просто отримати відмінний колір на кеноні, два кліки.
              Так, аф гірше, спіки на буязі гірше, складання гірше. Але колір – все перекриває.
              Загалом, що комусь потрібно.

            • валерій А.

              Сергій каже: “д 50 – це камера початкового рівня – як для дітей, що люблять усе яскраве та насичене”. А д200 теж для дітей? А колір аналогічний. Так, колір несправжній, – придуманий, мабуть, тодішніми інженерами для краси, і ця краса, імхо, за сприятливого світла часто є. Особливо стосується т.зв. скінтону. Кмоси нікон намагаються передати кольори як є, і навіть якщо це виходить - не захоплюєшся. На відміну, повторюю, від ссд. Про кенон, на жаль, не в курсі.

              • Анонім

                Д200 теж видає дикі кольори.
                Якщо ви порівняєте наприклад Д5100 і Д200, то кмос буде однозначно красивіше.
                Я тут викладав пари і альбоми на фуджі проп'ятку і д5100, так більшість вибирало д5100 за плавні півтони і гарний колір, щиро вважаючи що це хвалена проп'ятка! )))
                Імхо, сліпе тестування – найоб'єктивніший критерій.

              • валерій А.

                Думаю, поняття "гарний колір" дуже суб'єктивне. Я теж викладав тут пари д50, д200 vs д5100 з явним програшем по палітрі та насиченості останнього, опоненти розрізняли ссд і кмос, припускали, що у д5100 неправильно обраний ББ та ін., але налаштування були однакові – авто ББ, картинка ней.

              • Анонім

                Валерію, ваш тест просто підтвердив очевидний факт, що у нікона погані профілю на кмосі.
                Для тесту кмос vs ccd вам треба ручками виставити однаковий бб, вирівняти колір у равах. І тоді ви будете здивовані що кмос як мінімум не гірший, а часто краще.
                Кенон зробив чудові профілі для кмос і серед кеноністів нікому на думку не спадає холівар ccd vs cmos.
                І найточніші за кольором камери якраз на кмос.
                На відміну від красивого кольору поняття точного кольору об'єктивно і легко вимірюється.

          • Сергій

            "Д 200 теж для дітей?"
            Я нікого не хотів образити. Просто вважаю, що д 50 на відміну від аналогічної кенон 350 д обмежує розвиток фотолюбителя. Так як навіть якщо купити більш цікаву оптику, з часом, при цьому перерости період коли гумові рав д 50 набридне розфарбовувати, як у дитинстві, і захочеться серйозного "дорослого" кольору - не вийде з ніконом д 50 це. І що зрештою? А врешті-решт доведеться все продати за півціни і перейти на іншу систему. А ось навпаки – скільки завгодно! Якщо спочатку камера дає нормальний натуральний колір, прикрашати за бажанням потім – не проблема!

    • Сергій

      Знімайте у NEF і все буде добре, все можна виправити

  • Сергій

    Я до речі, на фото ру багато тем по сучасних фотоапаратах кенон дивлюся і бачу там такий жахливий колір, що навіть не вірю, що це з кенон. Але пам'ятаю, що коли розбирався з кольором на моєму д 50, а альтернативою йому на той час були кенон 350 (б/у) і кенон 400 д, я багато фото в мережі бачив з них і склалася думка, що у кенон з кольором набагато краще у плані натуральності. Так ось, я не розумію, це зараз на фото ру народ псує фото своєю обробкою або дійсно старі кенони були набагато кращими за кольором ніж нинішні? Хтось міг порівняти з цього питання?

    • Аркадій Шаповал

      Canon Кенону різниця, є багато моделей, багато лінійок, багато поколінь камер. Потрібно говорити про конкретику. Те саме стосується й інших.

    • Анонім

      Ви не помилилися, найточніші камери за кольором це 5д2 і 1дс3.
      Вже в 5д 3 і 6д кенон зменшив товщину цветофильтров тому що був запит на оптимізацію нв високі ісо.
      Марк 4 – це окрема історія.
      Нові r, rp - це вже не колір кенону, там все сумно.
      Зате sony a7 iii значно покращила колір, вона зараз продається краще ніж всі бз кенікону виесте взяті.

      • Аркадій Шаповал

        sony a7 iii дуже добре збалансована камера

      • коба

        згоден повністю! Ось не потрапив досі до друга, щоб протестувати 1Ds3, про що просив Аркадій. Я перепробував багато камер, і справді, найкращий колір дає 1Ds3, більше того, він дає файли чистіше за інших (5d2 від нього далеко відстає, але теж хороша камера за дешевого), переходи без артефактів до ISO 3200, а до 1600 можна вільно працювати. І як камера зроблена як треба, і в руки сідає максимально зручно, та й автофокус там працює дуже швидко і точно. У мене самого є Nikon D3s, він теж з кольором працює відмінно, та й на високих ІСО і в частині шумів з ним мало що порівняється, не те що 1Ds3, але високі ІСО не часто потрібні, і так завдання фотографа не знімати на високі ІСО а навпаки, завжди намагатися знімати на можливо низькі його значення, тому особисто я із задоволенням купив би його як стару камеру або другу систему, або, точніше, основну систему, а Nikon D3s використовував би в заздалегідь складних умовах зйомки. Це моє особисто спостереження, маючи також і 5D3, котрий не полюбив через жахливий бандинг на всіх ISO (колір там нормальний, краще ніж з багатьох інших камер, але бандинг!!!), особливо коли спробував дешевий 6d, котрий в частині якості фотографії та шумів на високих ісо, а також низькому рівню бандингу (але не позбавленого при глибокій обробці файлів) на голову вище 5d. Але живі і дуже збалансовані файли з 1ds3 багато варті, думаю, що з оптикою з високим мікроконтрастом (можливістю передачі максимальної кількості градацій одного або близьких кольорів), такі як Zeiss або якісні лінзи Canon, Voigtlander, Tanron (не Сигма!!!) дадуть максимальна якість чорно-білої фотографії.

  • Сергій

    Наприклад дві моделі: кенон 350 і кенон 200 д. Остання, здається, дуже гірша на мій суб'єктивний погляд щодо першої за кольором. З прикладів на фото. Що помітив і що впало у вічі. Знімки з 200 д відрізняються не нормальним кольором неба вдень. Воно якесь фіолетове виходить, потім, колір хмар не білий, а якийсь жовтеньенький. При начебто нормальному бб. Це насторожило. Але я не можу зрозуміти – це одвірок камери або людей, які фото розміщують. Просто зазвичай, стає зрозуміло, коли такі фото в однієї людини, але там у багатьох такі кольори виходять.

    • Аркадій Шаповал

      старі камери, такі як 350д, мають більш "плавну" кольоровість, самі по собі не роблять зображення надто насиченим, через що може здаватися, що воно "правильне і приємне", низький дд також сприяє формуванню загального колірного тону на фото.
      Нові камери намагаються "вичавити" максимум і з кольору і з ДД і при цьому ще й не переборщити. Залежно від профілю хтось справляється краще, хтось гірший. Як на мене, то 200д дає "надто прозорий" там де не потрібно і "надто яскравий" там де цього бути не повинно. У результаті якщо 200д промаже з кольором, то це буде помітно сильніше, ніж якщо промаже 350д. Якось так. І це лише одна з частин тривалого опусу про колір цих камер.

      • Анонім

        У старих камерах оптимізація на денне світло, у нових на високі ісо.

  • Сергій

    А, ще що згадав по д 50.
    На одному всьому відомому сайті, людина теж розбиралася з кольором цієї камери. Йому впало у вічі некоректна передача чорного на синтетиці (тканина). Замість чорного був пурпуровий. Шляхом довгих міркувань та експериментів з'ясувалося, що камера має дуже тонкий ІЧ фільтр перед матрицею. Тому деякі предмети, що сильно відображають інфрачервоне світло, можуть виглядати на фото зі спотвореним кольором. Що й було причиною фіолетового кольору тканини, яка бачиться нашим оком як чорна.
    Але це факт досить відомий - слабкий ІЧ фільтр у д 50. Загалом, продовжили розслідування далі. Стало ще цікавіше. Виявляється, хтось помітив що на тестових знімках з д 50 і 350 д (автор теми розмістив обидва варіанти) з кривим кольором чорної тканини на фото з д 50, за інших рівних, витримка довша на стоп у д 50. Тобто, якщо поставити ісо 800 на обох камерах і зняти однакову сцену у д 50 буде така ж експозиція знімка але з довшою витримкою. А це означає, що фактично, щоб отримати ту ж експозицію сцени що і у 350 д, на нікон д 50, якщо вибрати ті ж налаштування діафрагми і витримки, знімок вийде на стоп темніше, а щоб все було так само, як на кенон 350, потрібно задирати ісо на один стоп. Ці довгі міркування привели до висновку, що виявилося з шумами щось не так на 50, раз інженери зробили такий фінт з експозицією. Дійсно, конкурент з більшою матрицею (у кенон було 8 мп), мав менше шумів, ніж д 50 з всього 6 жирними мегапікселями. І щоб це приховати, хитрі інженери нікон мало того що намудрили з експою, так ще й поставили більш тонкий ІЧ фільтр для того, щоб можна було сильніше давити шуми на високих ісо. Якщо б поставили звичайної товщини, то тоді було б мило. А так тонкий фільтр – сильніше шумодав – прийнятна різкість.
    Ну а кривий бб це тому, що слабкий ІЧ фільтр перед матрицею псує передачу кольору на багатьох об'єктах, зрушуючи її в пурпуровий відтінок. І можна помітити, що авто бб в нікон д 50 дуже часто зеленить фото. Зелений – антипод фіолетового.
    Ось такі справи.

    • покемон

      Спотворення квітів на бюджетних камерах Нікон з ББ Авто мають свою мету.
      Користувач бюджетних камер часто знімає в jpg, і, як правило, людина невимоглива.
      Йому просто потрібні яскраві фотки.
      Після того, як прочитав інтерв'ю одного з інженерів Нікон, де він згадував про різну точність підстроювання кольорів залежно від ціни та призначення камери, все стало зрозуміло.
      На старших камерах дельта спотворення відтінку мінімальна.
      На молодших картинка “яскрава” і, можливо, перенасичена.

      • Анонім

        У старших моделях ті самі проблеми.
        Наприклад, дельта у д750 доходить до 25%!
        Про який колір можна говорити?
        Насиченість вища за норму на 11%.
        Що у вашому розумінні мінімальне спотворення дельти, 25% – це багато чи мінімально? )))))

        • покемон

          Д750 - не старша камера, а ФФ для бідних/економних.
          Д810/Д850 мають інший корпус та інший ресурс.
          Я про камери серії Д4/Д4с ітд ітп. Про камери ПРО сегмента.

          • покемон

            Д4/Д4с інакше налаштовані, точніше кольоропередача.
            Про це вже писав.
            Насиченість треба розглядати за всіма відтінками. Так, є у Д750 перегини за деякими відтінками.
            Але я не про неї зараз.

            • Анонім

              Д750 бреше по всіх дельтах, у неї розбіжність за кольором 17.3%, 24.7%, 25.3%.
              Шукати там точні кольори марно як не крути рів у редакторі.
              D4s краще, але не глобально, вона на рівні Д600 з відхиленнями по дельтах 9%-12.5%.
              Тобто. флагман за кольором абсолютно не кращий за дешевий д600.
              У межах 17% має дельти за кольором соні а7 мк3.

              • покемон

                Тоді у якої камери найточніша передача кольору?

              • нашуа

                Д4 камери для репортажу. Колір там вторинний. Головне скорострільність та висока чутливість, при помірних шумах. Ну зрозуміло надійність та захищеність.
                Якщо колір, то на Д800Е, 810 і надалі орієнтуйтесь

              • покемон

                Спасибі, уявлення про колір Д800Е та Д810 у мене є.
                На Д4 і на D3s стандартний колірний профіль налаштований досить точно і набагато вдаліше, ніж у Д750 або Д800/Д800Е.
                Орієнтуватися на Д800Е/Д810 не буду - орієнтуватимуся на студійний Д3Х, який сподіваюся купити цього року.
                У Д750 зараз залив нестандартні колірні профілі і можливо потім заміню його на Д780 або 5D_Mk4.

  • Сергій

    Спасибі, значить, так і є колір у старих кенон дійсно правильніший.

    • Анонім

      Подивіться який спад продажів у нових кенонів та ніконів.
      Нікон повернувся до жаху д600, д800 і д750 в новий бз після відмінної д850, кенон видав гірші кольори соні і нікону в новий бз.
      У результаті рулить соня))) тому що якщо вже немає різниці за кольором, вона найкраща.

  • Сергій

    Перечитав свій пост вище. Складно зрозуміти. Сформулюю простіше.
    Нікон типу схитрував: якщо експозиція буде однаковою і на д 50 і на конкурентній кенон 350 - ісо на нікон при цьому, буде на стоп більше. Здавалося б, на кенон ісо 800, а на нікон 1600 і шуми однакові, значить нікон крутіший. Але... Це прийом. Адже експа то однакова, а іс різні. Нікон обдурив і вигадав свій стандарт маркування ісо. І прокотило! У всіх оглядах того часу нікон позиціонували як менш гучну модель ніж 350 д. Скромно замовчуючи що стандарт ісо у нікон чисто свій особливий.

    • Анонім

      У всіх брендів своє власне ісо, стандарту немає.
      Порівнювати треба в режимі М з ідентичними лінзами експозиції.
      Далі ще цікавіше. Часто при підвищенні ісо знімається той самий рів після чого обробкою тягнеться інфа.
      І щоб було ще цікавіше, може використовуватися шумодав невідключний звичайним редактором.
      В принципі, нікон, кенон і соні мають порівняні ісо, я особливої ​​різниці щодо експозиції не помічав.

      • Сергій

        "у всіх виробників свої стандарти"
        Можливо, але в моєму прикладі виходить так: робимо однакову витримку, діафрагму, ісо, потім знімаємо однаковий сюжет на кенон 350 д і нікон д 50. На нікон вийде темніший знімок. Приведемо цей знімок до однакової яскравості - з кенон 350 д. Природно потягнемо експу в редакторі +1 щабель. Шуми полізли. Що бачимо? Бачимо наступне: при однаковій експі та ісо – знімок з нікон д 50 більш шумний.

        • Анонім

          Для коректного тесту лінза має бути та сама.
          Цілком можливо що ви маєте рацію, я такі старі кропи особливо не тестив, коли крутив д40 як вона вийшла, не вразила.

  • Сергій

    Я думаю, що ця свистопляска з поганим кольором на сучасних камерах данина маркетингової гонки мегапікселів. В підсумку. Ну чи банально інженери нормальні вимерли.

    • Анонім

      Поганий колір - плата за хороші високі ісо і дрібний піксель.
      Плюс просто проблеми із профілями.

    • Михайло

      Швидше більше не приваблюють "художників", а програмістам пофіг на ваш "колір"

  • Альона

    Дякуємо за огляд, згодна повністю з усім ))
    Через 14 років після покупки камера працює, батарея ще пристойно тримає, не як раніше звичайно, але зняти пару годин у студії або 3-4 години на вулиці можна прогулятися спокійно. І радувала б далі, але потрапила пил на матрицю або таки пікселі биті вже, але при зйомці на закритій діафрагмі починаючи з 5,6-7 у кадрі купа темних плям і змазаних слідів від них.
    Але поки що примудряюся знімати до цих значень, виходить, як і раніше, добре.
    Якщо можна покажу кілька фотографій, зроблених за останні 2-3 роки.
    https://ibb.co/d57D7JM
    https://ibb.co/G05qwVp

    • Олександр

      Дуже круті знімки. Також знімаю на цей фотоапарат зараз, дуже подобається.

  • Саша

    Дякуємо за огляд. Ще раз переконався, подивившись приклади фотографій ... Фотографії (хороші) робить художник

  • нашуа

    Даремно ви так про Д80. Він на голову краще ніж Д70с. Швидший, більший і якісніший дисплей, краще колір. У мене ці камери були одночасно (Д80 знову з'явився). Шуми на Д79 чомусь сильніші за Д80. А ось у Д50 навпаки, на 1-1.5 стопа по шумах виграє від Д80

  • Денис

    Давно помітив один факт. Чим довша гілка обговорення фототехніки, тим менше у ній фотографів та більше інженерів. Поправки, профілі, ік-фільтри, чорна синтетика… Що за дичину! :)) А про фотографію де, хлопців? Відкриєш якийсь flicr або 500px, око радіє! Там тобі і Нікон і Кенон і олімпуси різні ... Знімають люди і не паряться якої там товщини ік-фільтр або які там профілі заклав виробник або що там із чорною синтетикою ... Не забувайте собі цим голову! Фотографуйте та отримуйте задоволення від процесу!

    • Олексій

      ну я інженер-електронік, мене фотографія цікавить чисто з технічного погляду. думаю, що це нормально)) кожен знаходить у якійсь справі цікаві лише йому сторони.

    • Trueash

      Де тут кнопка "лайк"? :)

  • Олексій

    А взагалі D50 вельми незвичайна камера, іноді вигулюю її з 80-200 2.8, зовні виглядає абсолютно дивно, велика чорна труба і затичка ззаду, проте фокус по центральній точці завжди точний, різкість висока, а колір, відразу в JPEG, при хорошому світлі, досить непоганий. дратує в камері, навіть з урахуванням її віку, тільки одне - на її дисплеї нічого не видно. використовую його лише для перегляду гістограми. ну зовсім як на стареньких поодиноках ))

  • Сергій

    Купив, хоча маю d3300 та d7100.
    Цілком можна фотографувати. Так незручно у деяких моментах, але загалом цікаво.
    Головний мінус - екран, до ладу не зрозуміло влучив-не влучив.
    А ось шум через розмір пікселя не такий дрібнопісочний як на 7100.
    Купив для пустощі з мануальним склом, спробувати викрутку. (Хоча дешеві викруткові об'єктиви це міф, сучасні з мотором дешевше.)

    • покемон

      "Хоча дешеві викруткові об'єктиви це міф, сучасні з мотором дешевші."
      Чому міф?
      Nikon 28-105/3.5-4.5 коштують дуже дешево для тієї картинки, яку можна за допомогою нього отримати.
      Так фокусні незручні для кропу. Ну і плюс до всього повно б/у різних сігм, Тамрон.
      Китові 18-55 та 35/1.8, 18-70/3.5-4.5 теж коштують дешево на вторинному ринку. Коротше, кожен може вибрати під себе.

      • Олексій

        і 80-200 2.8D теж варто дуже розумно для того малюнку, що він може дати.

  • Сергій.

    Виявив цікаву особливість. У рідному софті Capture nx-d дуже добре тягнуть дані зі світлих ділянок знімка. У d3300 та d7100 так не витягнеш. Але з іншого боку у нових камер немає такого освітлення. Динамічно діапазон більший. Після 24мп на 6мп фотографувати досить складно. Нема маневру для обрізки кадру. Немає такої деталізації. Дуже подобається звук двигуна приводу дзеркала. Кольори на мій погляд усі сильні, у сенсі можуть обличчя бахнути у червономорді.

  • Роман

    У зв'язку з покупкою D7100, бабуся простояла без роботи з вилученим акумулятором близько року. Вирішив дістати і познімати, але не тут було – на всіх знімках чорний еран Малевича. Дзеркало в нормі, шторки-затвори теж (перевіряв при знятому об'єктиві в режимі "М"). Помилок електроніки ніяких немає, але екран після знімку – чорний. П.С. Спробував різними об'єктивами – результат той самий. Куди копати, колеги?

    • Руслан

      Викладіть EXIF ​​знімка з RAW або сам знімок

      • Роман

        фотографував увімкнену лампочку

        • Андрій

          Справді, Чорний квадрат Малевича схоже, якщо обрізати зайве.
          Можна робити бізнес.

      • Роман

        exif іншого знімка (чорний квадрат) – фотографував також увімкнену лампочку:
        Файл, фізичні дані
        Розмір файлу 179 kB
        Тип файлу JPEG
        MIME тип image/jpeg
        Порядок байт EXIF ​​Big-endian (Motorola, MM)
        Ширина фотографії 3008
        Висота знімка 2000
        Тип кодування Baseline DCT, Huffman coding
        Кількість біт на компонент 8
        Компоненти кольору
        Коефіцієнт субдискретизації Y та C YCbCr4:2:2 (2 1)
        EXIF інформація
        Фірма-виробник NIKON CORPORATION
        Модель камери NIKON D50
        Орієнтація Позитивний напрямок
        X Резолюція (DPI) 300
        Y Резолюція (DPI) 300
        Елемент дозволу на X і Y дюйми
        Ім'я та версія ПЗ Ver.1.00
        Дата останньої зміни 12.01.2020, 18:17:30
        Позиція по Y і C, що збігається за місцем
        Витримка 10
        Діафрагма 22.0
        Експозиційна програма Ручна
        Версія Exif 0221
        Вихідна дата та час 12.01.2020, 18:17:30
        Дата створення 12.01.2020, 18:17:30
        Значення кожного компонента Y, Cb, Cr –
        Режим стиснення зображення 4
        Калібрування експозиції 0
        Максимальне значення діафрагми 3.5
        Експозамір Візерунок
        Спалах Немає спалаху
        Відстань фокусна 18.0 mm
        Коментарі користувача JULIA2005AAAA
        Час, суб-секунди 80
        Оригінал, суб-секунди 80
        Оцифрування, суб-секунди 80
        Підтримувана версія Flashpix 0100
        Дані про колірне середовище sRGB
        Допустима ширина знімка 3008
        Допустима висота знімка 2000
        Ідентифікація взаємної сумісності R98 - DCF basic file (sRGB)
        Версія взаємної сумісності 0100
        Метод реєстрації Однопроцесорний сенсор колірної області
        Джерело файлу DSC
        Тип сюжету Безпосередньо отриманий знімок
        CFA карта [Blue,Green][Green,Red]
        Обробка знімків за персональними налаштуваннями Нормальний процес
        Режим експозиції Ручна експозиція
        Показник цифрового масштабування 1
        Фокусна відстань для 35-мм фотоплівки 27 мм
        Сюжетна програма Стандартний
        Керування кроком Ні
        Контрастність Нормальна
        Насиченість Стандартний
        Різкість Нормальна
        Діапазон відстаней до об'єкта Unknown
        Thumbnail Offset 7596
        Thumbnail Length 970
        MakerNotes (нотатки виробника)
        Версія нотаток виробника 2.10
        Значення ISO 200
        Якість зображення Fine
        Баланс білого Auto
        Фокусування AF-S
        Налаштування спалаху Rear
        Тип спалаху
        White Balance Fine Tune 0
        Program Shift 0
        Exposure Difference +8.2
        Схема стиснення JPEG (old-style)
        Preview Image Start 2632
        Preview Image Length 4825
        Корекція спалаху 0
        ISO Setting 400
        Image Boundary 0 0 3008 2000
        External Flash Exposure Comp 0
        Flash Exposure Bracket Value 0.0
        Exposure Bracket Value 0
        Tone Comp Auto
        Тип об'єктива G VR
        Об'єктив 18-105мм f/3.5-5.6
        Режим спалаху Did Not Fire
        AF Area Mode Single Area
        AF Point Center
        AF Points In Focus Center
        Режим зйомки Single-Frame, Auto ISO
        Color Hue Mode3a
        Джерело світла Natural
        Shot Info Version 0205
        Vibration Reduction On
        Hue Adjustment 0
        Шумопридушення Off
        WB RGGB Levels 550 256 256 366
        Lens Data Version 0201
        Exit Pupil Position 93.1 мм
        AF Aperture 3.7
        Focus Position 0x11
        Фокусна відстань 0.71 m
        Lens ID Number 158
        Lens F Stops 5.33
        Мінімальна фокусна відстань 18.3 mm
        Максимальна відстань фокусна 106.8 mm
        Max Aperture At Min Focal 3.6
        Max Aperture At Max Focal 5.7
        MCU Version 160
        Effective Max Aperture 3.6
        Sensor Pixel Size 7.8 x 7.8 um
        Серійний номер BODY, фотоапарата без об'єктиву
        Image Data Size 117506
        Пробіг фотоапарата, кількість спрацьовувань затвора об'єктива 25217
        Flash Info Version 0100
        Flash Source None
        External Flash Firmware n/a
        External Flash Flags (none)
        Flash Commander Mode Off
        Flash Control Mode Off
        Flash Compensation 0
        Flash GN Distance 0
        Flash Group A Control Mode Off
        Flash Group B Control Mode Off
        Flash Group A Compensation 0
        Flash Group B Compensation 0
        Image Optimization Custom
        Vari Program
        Composite (упорядкована чи основна інформація)
        Діафрагма 22.0
        Баланс синього 1.429688
        Ідентифікатор об'єктива AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED
        Lens 18-105mm f/3.5-5.6 G VR
        попередній перегляд (Binary data 4825 bytes)
        Баланс червоного 2.148438
        Масштабний коефіцієнт для 35 мм еквівалента 1.5
        Витримка 10
        Дата створення 12.01.2020, 18:17:30
        Дата та час створення 12.01.2020, 18:17:30
        Дата зміни 12.01.2020, 18:17:30
        Знак (Binary data 970 bytes)
        Пляма розсіювання 0.020 mm
        Глибина різкості 11.13 m (0.37 – 11.49)
        Поле зору, кут огляду 66.0 deg (0.92 m)
        Фокусна відстань (наведено до 35 мм) 18.0 mm (35 mm equivalent: 27.0 mm)
        Гіперфокальна відстань 0.74 m
        Розмір знімка 3008×2000
        Значення світла 4.6
        Мегапікселі 6.0

        • Михайло

          Можна зробити знімок без об'єктива. Якщо знову малевич, то щось із матрицею чи платою

    • Андрій

      Копати у глибину на 2 метри. Або продати на запчастини.

      • Віктор

        Віддати дітям, хай граються.

        • Роман

          не можу – це перше кохання, так би мовити)))

          • Андрій

            А у мене на Д50 (взяв погратися) 2 смужки червоних пікселів. Іноді їх не видно, а іноді дуже помітно.

    • Руслан

      Думаю, що у вас заклинило привод діафрагми, тому і знімки чорні. Спробуйте виставити діафрагму на максимально закрите значення та зробити фото на яскраве джерело світла у режимі пріоритету діафрагми. Якщо знімок вдасться – однозначно дивитись привід діафрагми. Якось так.

      • Роман

        діафрагма 22, витримка 10 секунд, фотографую включену лампочку

        • Андрій

          Навіть шуму матриці не видно.
          Потрібно здавати на діагностику в СЦ.

          • Роман

            ремонт у СЦ недоцільний – у моєму селі СЦ немає, а відправляти до столиці на ремонт за вартості справного апарату за копійки – таке собі. Або зроблю сам (руки ростуть майже з потрібного місця) – запчастини на ОЛХ є, або поставлю на поличку.

            • Іван

              Якщо можливо, спробуйте інший акумулятор.

              • Роман

                іншого немає, тестер показує 7,5V, не під навантаженням, звичайно, але все ж таки…

              • Іван

                Попросіть у когось.

        • Віктор

          Думаю, це не привід дифрагми)) Можливо, щось із електронікою.

          Якщо д50 - перше кохання, їх ще можна знайти на авіто в стані навкололайкнью, за справжні копійки. Поспішайте)))

        • Іван

          Спробуйте протерти спиртом контакти на байонеті камери.

        • Руслан

          Таке відчуття, ніби дзеркало не піднімається або піднімається, але не в той момент
          Якщо із дзеркалом все добре, значить не йде харчування на матрицю
          Тільки цим можна пояснити "чорний квадрат" при працюючому приводі діафрагми

          • Михайло В.Ч.

            Романе, цікаво, а чим усе закінчилося? У мене був схожий випадок, але лише з d7000. Вибило обидві карти пам'яті, причому відразу обидві. На що важко було почепити. Місяць шукав причини, що тільки не робив. Купив D610. D7000 показав другу радіомайстру, залишив, щоб подивився. Карти пам'яті залишив удома випадково. Він для перевірки вставив свою карту і за півгодини дзвонить, камера працює на "ура". Повертаюся, перевіряю, чи все працює. Додому приходжу, чорний квадрат Малевича. Ледве Кондрат мене не "вихопив". і тут до мене дійшло ... Карти ... Це напевно з області фантастики. Обидві карти в D610 працюють і понині, а в d7000 – квадрат Малевича.

            • Марія Бардіна

              Є карти, які читає D800, але не читає D90. Більш сучасні, чи що…

  • Владислав

    Усім добрий день!
    Аркадію, привіт!
    Прочитав коментарі на цій сторінці огляду (на останній), вибачте, але більшість несуть таку дурницю на адресу цієї камери, і навіть більше пишуть про зовсім інші камери, як бабусі на посиденьках, лузгаючи насіння.
    Перегляньте наведені приклади фото з цієї камери, зроблені Аркадієм, обговорювати ці фото, якість яких вам більшості не отримати.
    Ці фото просто чудові, шикарні, з дивовижною передачею кольору і хорошим динамічним діапазоном.
    А значить і камера Nikon D50 дуже непогана камера, незважаючи на свій ретро-вік.
    Всім коментаторам раджу вчитися робити такі чудові фото.
    До будь-якої камери ще треба мізки мати ... А не ганити, це не те, це не так, хват не такий, швидкість не така.
    Як відомо поганому танцюристу… помідори заважають…
    Аркадію дякую за фото, зроблені цією камерою!
    Одне задоволення їх дивитися, на відміну від сьогоднішніх відфотошопенних абстракцій.

  • Lbstudio

    su informe es correcto pero nunca entendi si es buena, o no lo es, si compacta ,si es mirroless , o si es reflex

    • Б. Р. П.

      Si no entendiste nada, ¿como pots dir que l'informe es correcto?) Esta es una SLR, no compacta, vieja, con ISO bajo y hermoso color sin procesamiento.

  • Chedwick

    Відмінна фотокамера, мені пощастило, я придбав таку всього за 5000 рублів з пробігом 731 кадр, вона взагалі як нова з магазину. Купував у коробці з документами та чеком, камеру господиня купувала в 2005 році в Нідерландах.
    Я скажу кілька слів про цю камеру, камера відмінна і мені сподобалася, але штатний об'єктив 18-55 мм повний відстій, на 18 мм такі спотворення дає, що мама не горюй. Чіпляв на нього Sigma 24-70mm f2.8 але результат не сподобався, може фокусування.
    На рідному 18-55 фокус різкий.
    Мені камера сподобалася тим, що кольори дійсно класні! Особливо на сонці чіткі кольори, як на старих плівкових камерах. Равчики важать лише 5 мгб, japeg всього 2.8 мгб. Проблема з картами пам'яті на 2 Гб знайти неможливо від слова зовсім в комплекті карта на 512 мгб.
    Будь ласка порадьте який мені об'єктив краще на неї купити? 18 – 55 мм можу просто подарувати будь-кому, він мені не потрібний від слова зовсім.
    І ще помітив, що в режимі М в кором я завжди знімаю, неможлива корекція експозиції + -, а тільки в режимі Р.
    І ще питання, як зробити крок ISO не 200, 400, 800, 1600, а 200, 300, 400, 500 і тд

    • Ілля

      Спробуйте Sigma 17-50 f2.8. Мій екземпляр на тушці d50 фокусується точно і швидко і картинка по-справжньому різка на відкритій діафрагмі. Хоча на d7000 із цим об'єктивом є фронтфокус.

Додати коментар або відгук

Copyright © Radojuva.com. Автор блогу - Фотограф у Києві Аркадій Шаповал. 2009-2023

English-version of this article https://radojuva.com/en/2013/09/obzor-nikon-d50/

Versión en español de este artículo https://radojuva.com/es/2013/09/obzor-nikon-d50/