Recenzja Canon EOS 600D

Za możliwość przeglądu Korpus Canon EOS 600D wielkie dzięki dla Tarasa http://vk.com/taras_electrosoul

Recenzja Canon EOS 600D

Recenzja Canon EOS 600D

Canon EOS 600D - doskonała amatorska lustrzanka cyfrowa, jest bardzo łatwa w obsłudze, a zaawansowane programy do automatycznego fotografowania mogą prawie całkowicie wykonać za niego wszystkie zadania fotografa. Zazwyczaj aparat Canon 600D jest dostarczany z obiektywem Canon EF-S 18-55mm F3.6-5.6 IS II lub podobnym obiektywem klasy 18-55, który nazywa się zestawem „kit”. W tej recenzji prezentowany jest tylko aparat korpusowy Canon 600D - bez obiektywu.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Pierwszą rzeczą, którą zauważysz po podniesieniu Canona 600D, jest ogromny, obrotowy wyświetlacz. Wyświetlacz na aparacie jest Xnumx cal po przekątnej i ponad milion punktów, które tworzą obrazy. Ten sam wyświetlacz można znaleźć na kamerach Canon 650D, 550D, 60D. Przeglądanie menu i materiału filmowego na wyświetlaczu jest dość wygodne.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Aparat ma włączoną matrycę 18 megapikseli  i może utworzyć obraz o wymiarach 5184 na 3456 punktów. Tę samą matrycę znajdziemy w aparatach Canon 550D.7D 60D, 650Dale o 650D w rzeczywistości zastosowano nieco zmodyfikowaną matrycę, ale pracując na niskich czułościach, trudno to zauważyć. 18 megapikseli to znacznie więcej niż potrzeba do fotografii amatorskiej. Ogromna liczba megapikseli tworzy bardzo ciężkie pliki graficzne, na przykład pliki RAW z aparatu Canon 600D ważą od 18 do 36 MB, a wysokiej jakości pliki JPEG od około 2 do 15 MB. Aby zaoszczędzić miejsce, możesz robić zdjęcia w normalnym trybie JPEG. Generalnie nie polecam gonić za liczbą megapikseli, w większości przypadków megapiksele nie odgrywają najważniejszej roli w jakości obrazu, więcej można przeczytać w dziale 'Bitwa o megapiksele".

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Canon 600D może fotografować z prędkością do 3.7 kl./s, w niektórych źródłach można znaleźć informacje o 3,9 kl./s. Prawie 4 klatki na sekundę to więcej niż potrzeba do fotografii amatorskiej. Prawda, bufor ramki aparat jest bardzo mały, i to tylko 6 zdjęć w formacie JPEG. Jeśli włączysz funkcję redukcji szumów przy wysokich czułościach ISO, liczba zdjęć w buforze podczas robienia zdjęć w formacie JPEG zostanie zmniejszona do zaledwie 2. Podczas fotografowania w formacie RAW aparat może buforować tylko 9 klatek i 4 klatki, gdy włączone są zaawansowane funkcje. Z grubsza mówiąc, możesz wycisnąć z aparatu maksymalnie 2 sekundy ciągłego robienia zdjęć, gdy używasz najwyższej jakości RAW (CR2). Nawiasem mówiąc, pliki RAW mają 14-bitowa głębia kolorów, co jest bardzo ważne przy przetwarzaniu surowca. Do „przemyślanego” fotografowania prędkość nie jest w ogóle ważna, osobiście nadal używam aparatu Nikon D40 który ma limit 2.5 fps.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Canon 600D to dość nowy aparat, został wydany w lutym 2011 roku, ponieważ ma na pokładzie nowoczesne funkcje, ustawienia i funkcje, które są w naszych czasach pożądane. Oczywiście Canon EOS 600D ma tryb Live View, który aktywuje się jednym kliknięciem odpowiedniego przycisku. W trybie Na żywo Można ustawić wyświetlanie siatki kadrowania, co ułatwia fotografowanie, siatka pomogła mi uwiecznić zimowy krajobraz na zdjęciach z tej recenzji.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Oczywiście Canon 600D może nagrywać wideo i jednocześnie pozwala kontrolować wszystkie niezbędne ustawienia wideo. Zauważyłem, że wiele osób kupuje model Canon 600D właśnie ze względu na jego doskonałe możliwości wideo: 1920 × 1080 przy 30, 25 lub 24 kl./s. Kto nie potrzebuje terabajtów wideo Full HD, może użyć prostszych formatów: 1280 na 720 lub 640 na 480. W dwóch ostatnich formatach możesz nagrywać z prędkością 50 lub 60 klatek na sekundę i uzyskać efekt „wolnego czasu” . Filmy można nagrywać do 30 minut lub do zapełnienia karty pamięci lub rozmiaru pliku wideo przekraczającego 4 GB. Aparat może używać SD, SDHC i SDXC karty pamięci. W teście bez problemu użyłem Canona 600D z kartą 32GB SDHC.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Canon 600D może korzystać z zasięgu ISO 100 do 6400 i rozwiń to do 12.800. To dobry wskaźnik. Nie polecam używania wysokich czułości ISO bez redukcji szumów. Na ISO 6400 nie robię zdjęć nawet na aparatach pełnoklatkowych, nie wspominając przycięta matryca Canon 600D.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Aparat posiada 9-punktowy system ustawiania ostrości, ten sam system stosowany w wielu innych aparatach Canon:  400D, 450D, 500D, 1100D. Należy pamiętać, że Canon 650 i 60D jest inny system ustawiania ostrości niż w Canonie 600D, różnice dotyczą liczby punktów w kształcie krzyża, których jest więcej w starszych modelach 60D, 650D. Szybkość autofokusa jest bardziej zależna od obiektywu niż aparatu. Podczas pisania recenzji system autofokusa wypadł dobrze.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Do pomiaru ekspozycja jest odpowiedzialny 63 czujnik strefowy. Generalnie trzeba przyzwyczaić się do działania światłomierza w każdym aparacie. Dla amatorów napiszę, że w trybach automatycznych aparat dość dobrze określa ekspozycję. Jednak w trudnych sytuacjach, na przykład podczas fotografowania zimowych pejzaży, gdzie przeważają jasne obszary, światłomierz trochę „kłamał”. Ogólnie rzecz biorąc, do rzeczy ekspozycja i automatyczne ustawienia balans bieli nie ma żadnych skarg.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Cechy:

  1. Tryb automatyczny nosi nazwę „A+”, co oznacza nową technologię i nowe algorytmy pracy kamery w trybie automatycznym. Nie korzystałem z tej zielonej strefy, zwykle fotografuję w jednym z trybów A, S, M, które zachowują się tak samo we wszystkich aparatach.
  2. Kamera posiada ciekawą funkcję wideo, dzięki której można łączyć ze sobą krótkie klipy i dodawać do nich muzykę.
  3. Kamera wykorzystuje procesor DIGIC 4, taki sam jak w poprzedniej wersji. 550D
  4. System ustawiania ostrości ma tylko jeden punkt ostrości w kształcie krzyża pośrodku. Ten punkt pozwala na skupienie się na obiektywach o maksymalnej przysłonie F/5.6
  5. Podczas ustawiania ostrości wbudowana lampa błyskowa może pracować w trybie stroboskopowym i podświetlać obiekty, na których chcesz ustawić ostrość. Nie podoba mi się ta funkcja.
  6. Aparat może pracować z czasami otwarcia migawki od 30 sekund do 1\4000 sekund, przy minimalnym błysku fragment wynosi 1/200 sekundy
  7. Canon 600D korzysta z lusterka pentagonalnego, podczas gdy wizjer optyczny pokrywa tylko 95% pola widzenia, co czasami prowadzi do dodatkowych szczegółów na krawędziach kadru. W trybie Live View pokrycie wynosi 100% - widzimy to, co będzie na zdjęciu
  8. W podglądzie na żywo możesz włączyć histogram i siatkę kadrowania oraz powiększyć dowolną część obrazu do 10x
  9. Canon 600D może zdalnie steruj zewnętrznymi lampami błyskowymitakich jak Speedlite 320EX i 270EX II
  10. Bateria aparatu nie starcza na długo, około 500 zdjęć. Liczba zdjęć na jedno ładowanie akumulatora w dużym stopniu zależy od wielu ustawień.
  11. Canon 600D ma funkcję autokorekty winietowanie (oświetlenie peryferyjne), ale nie ma korekcji zniekształceń i HA.
  12. Auto ISO uwzględnia ogniskową obiektywu i dobiera odpowiedni czas otwarcia migawki w celu uzyskania ostrych zdjęć, gdy aparat jest w rękach. Kiedy korzystałem z obiektywu 50mm, aparat w trybie auto ISO nie obniżał czasu otwarcia migawki poniżej 1/60s.
Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Tabliczka przedstawiająca niektóre parametry aparatów amatorskich firmy Canon:

EOS 300D 350D 400D 450D 500D 550D 600D 650D 1000D 1100D
Cyfrowy buntownik Cyfrowy buntownik XT XTi Xsi T1i T2i T3i T4i XS T3
Pocałunek cyfrowy Pocałunek cyfrowy n X x2 X3 X4 X5 X6i F X50
Liczba MP 6,30 8,00 10,1 12,20 15,10 18.0 18.0 18.0 10,10 12,20
Rok produkcji lato 2003 zima 2005 lato 2006 zima 2008 wiosna xnumx zima 2010 zima 2011 jesień 2012 lato 2008 zima 2011
Maksymalne ISO 1600 1600 1600 1600 3200 6400 6400 12800 1600 6400
Rozszerzone ISO nie nie nie nie 12800 12800 12800 25600 nie nie
FPS, JPG 2,5 kl./s 3,0 kl./s 3,0 kl./s 3,5 kl./s 3,4 kl./s 3,7 kl./s 3,7 kl./s 5 kl./s 3 kl./s 3 kl./s
Punkty ostrości 7 7 9 9 9 9 9 9 7 9
Strefy pomiarowe ekspozycja 35 35 35 35 35 63 63 63 35 63
pokaz 1,8′, 115 tys 1,8′, 115 tys 2.5′, 230 tys 3′, 230 tys 3′, 920 tys 3′, 1.040K 3′, 1.040K 3′, 1.040K 2.5′, 230 tys 2.7′, 230 tys
Na żywo nie nie nie tak tak tak tak tak tak tak
Obrót wyświetlacza nie nie nie nie nie nie tak tak nie nie
Ekran dotykowy nie nie nie nie nie nie nie tak nie nie
Wideo nie nie nie nie tak, 1920x1080, 20k\c tak, 1920x1080 tak, 1920x1080 tak, 1920x1080 nie tak, 1280×720
Zdjęcie na Canonie 600D

Zdjęcie na Canonie 600D

Główne różnice między Canon 550D i Canon 600D

  • Canon 600D ma wyświetlacz obrotowy
  • Aparaty mają nieco inne ustawienia, zwłaszcza przy obróbce zdjęć.
  • Canon 600D może fotografować w proporcjach 3:2, 4:3, 16:9, 1:1
  • Canon 600D może sterować zewnętrznymi lampami błyskowymi
  • Canon 600D może komponować sekwencję wideo
  • Canon 600D dodał przycisk DISP, a czujnik przy wizjerze zniknął

Kamery są bardzo podobne, Canon 600D jest bardziej odpowiedni do wideo ze względu na obrotowy wyświetlacz.

Zdjęcie na Canonie 600D

Zdjęcie na Canonie 600D

Główne różnice między Canon 650D i Canon 600D

  • Canon 650D wykorzystuje zmodyfikowany czujnik „Hybrid CMOS” 18 MP
  • Canon 650D ma unikalny czujnik fazy ostrości w trybie podglądu na żywo i podczas nagrywania wideo
  • Canon 650D ma wyjątkowy wyświetlacz dotykowy
  • Canon 650D używa nowego procesora DIGIC 5, Canon 600D używa DIGIC 4
  • Canon 650D podwaja limit ISO
  • Canon 650D nagrywa do 5 kl./s w porównaniu do 3.9 kl./s w przypadku Canon 600D
  • W Canonie 650D zastosowano inny system ustawiania ostrości, choć liczba punktów ostrości jest taka sama jak w Canonie 600D, ale w Canonie 650D wszystkie mają kształt krzyża
  • Canon 650D wykorzystuje wbudowany mikrofon stereo do wideo
  • Zazwyczaj Canon 650D jest dostarczany z obiektywem Canon 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM, a Canon 600D jest wyposażony w obiektyw Canon 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

W sposób Canon 650D to rewolucyjny aparat, ale generalnie jakości zdjęć należy oczekiwać na poziomie Canon 600D.

Wszystkie przykładowe zdjęcia w tej recenzji zostały zrobione obiektywem Canon EF 50mm F1.8II.

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Przykładowe zdjęcie na Canon EOS 600D

Ceny nowoczesnych aparatów Canon w popularnych sklepach mogą zobacz ten link.

W komentarzach możesz zadać pytanie na temat i ty na pewno odpowiem, a także możesz wyrazić swoją opinię lub opisać swoje wrażenia. Wiele drobiazgów do zdjęcia można znaleźć na AliExpress.


Wnioski:

Canon EOS 600D to dobry aparat amatorski. Przyciąga doskonałą jakością obrazu, dostępnością wideo i łatwością obsługi. Kamera nie bez powodu zdobyła nagrody TIPA 2011 i EISA 2011-2012. Polecam.

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarzy: 283, na temat: Recenzja Canon EOS 600D

  • Andrew

    prowokacyjne pytanie
    600d lub d5100?:-D

    • Arkady Shapoval

      W jakim celu? Zdjęcie, wideo?

      • Andrew

        Mam 5100.
        Więc chciałem się upewnić, że mój jest lepszy :-D
        Ale poważnie, to cechy fotograficzne są interesujące w porównaniu.

        • Arkady Shapoval

          DD, poziom szumów przy wysokim ISO, głębia kolorów jest lepsza dla D5100. Porównywanie z aparatami to zła rzecz, trzeba z ich pomocą fotografować, a potem zmierzyć wynik.

          • maksyma

            A który jest lepszy do wideo i wydaje się, że w niektórych jest limit nagrywania wideo wynoszący 20, a potem matryca podobno się przegrzewa?) Jeśli możesz, doradź, który z nich jest lepszy przede wszystkim do kręcenia wideo i ruchu ( zakładając, że zostanie użyty stabilizator mechaniczny)?

      • Neo

        proszę o pomoc, nie wiem jak kręcić wideo na canon eos600d, wybieram tryb wideo, przytrzymuję przycisk, słychać dźwięk, ale robi normalne zdjęcie

        • Alexander

          nie trzeba wciskać spustu migawki, ale przycisk przełączania wizjera na LCD, jest obok wizjera, jest na nim ikona aparatu

  • Wasilij

    Arkady, bardzo kontrowersyjne stwierdzenie o głębi kolorów Nikona ;)

  • Andrew

    Dziękuję za odpowiedź! Całkowicie zgadzam się z tobą co do umiejętności, technika jest drugorzędna.

  • Sergiy

    Od godziny stoję przed wyborem canona 600d chi nikon d5100. Smród obelg do tego nie ma miejsca ze ścieżką estetyki i cena przełączenia nikona jest tańsza, lepiej siedzieć w rękach i lepiej na mnie patrzeć, więcej HDR i można wyprzedzić w bezpośrednim przycisku. .

    • Arkady Shapoval

      Generalnie przede wszystkim jest wybór między systemem – Nikon, Canon itp., a następnie wybór samego modelu.

    • Taras

      na przykład dowiedziałem się, że nikon d5100 jest drogi) jestem również ważny wideo do tego i dodanie kenona) funkcja HDR nie usprawiedliwiała się dla mnie, jestem oszołomiony i d5100 godzina utworu .. to i bezpośrednie przycisk, aby włączyć wideo zastanawiasz się kto) od, sho to nie jest przydatne więc te, których nie można przekręcić w tym kręgu trybów, na przykład przekręć M tre przez nas do wideo)

  • Alex

    Podziękowania dla autorów za zwrócenie większej uwagi na Canona. Chciałbym więcej materiałów na temat optyki Canona.

    • Arkady Shapoval

      Piszę tylko recenzje tego, co użytkownicy przekazują do recenzji.

  • Zatrzasnąć

    Mam 600d. Ciekawie było przeczytać, jak ty, Arkady, opowiadasz mi o nim, albo pokazujesz coś nowego i interesującego w recenzji. Dobra, jest napisane! Aparat jest naprawdę świetny!

    • Arkady Shapoval

      Gdyby nie nowy 650D, napisałbym, że najlepszy amatorski aparat od Canona :)

      • Zatrzasnąć

        czas nie stoi w miejscu!)

      • Taras

        Wydali 650-tu, ponieważ zdali sobie sprawę, że popularne stało się kręcenie filmów lustrzankami cyfrowymi, od marketingu i zapratsyuvav) nowe chipy, ekran dotykowy, autofokus wideo w czasie rzeczywistym (obiekty z gwiazdami, takie jak infekcja drogie mabut) = bablooo)

        • Arkady Shapoval

          Faza skupienia w filmie będzie interesująca do wypróbowania :)

  • Denis

    Mój znajomy fotografuje wesela aparatem Canon EOS 600D i całkiem skutecznie. Razem z nią nakręcono jeden ślub (jestem na Nikonie D7000) - na 600D od razu bez obróbki twarzy, jakby nieco cieplejsza w temperaturze barwowej.

    • Arkady Shapoval

      Będziemy wiedzieć.

    • Gene JB

      Myślę, że bardziej zależy to od ustawień aparatu i BB. Mówią, że Nikon ma lepszą farbę.

      • Arkady Shapoval

        Różne ustawienia zarządzania obrazami.

      • Nicholas

        Mówią, że Nikon ma okropny odcień skóry. Widziałem nawet film, w którym zagraniczny fotograf uzasadniał przejście do obozu Canona najlepszym jeepem, że nie trzeba dręczyć kruków, i tak dobrze, w przeciwieństwie do Nikona.

  • Gene JB

    cóż, właściwie 400D przy użyciu CHDK Iso 3000, chociaż to nie ma znaczenia, nie możesz strzelić jednego piekła powyżej 800. Ale 600D na 3200 jest tak głośny, że 6400 i 12800 są również robione właśnie w ten sposób, do reklamy. Chociaż jeśli dokonasz redukcji szumów, a następnie ostro zmienisz rozmiar 2 razy, to już będzie coś ...

    • Arkady Shapoval

      Czy CHDK jest oficjalnym narzędziem?

      • Gene JB

        Oczywiście nie. ale nie mówię o tym. najwyraźniej maksymalne ISO nie ma znaczenia, jeśli nadal nie możesz na nim strzelać.

        • Arkady Shapoval

          Tak, ale w bardzo, bardzo ekstremalnych i rzadkich przypadkach.

          • Taras

            є oprogramowanie układowe jaka jest zainstalowane na głównym, w nim można umieścić ISO w przestrzeni do 600d

          • Arkady Shapoval

            CHDK czy są inne?

          • Taras

            Magic Latern do dzwonka)

          • Arkady Shapoval

            Nikon wypuścił też nowy firmware dla D1x, tyle że kosztuje 200 USD. oficjalnie.

          • Taras

            i tsya sharova) pobierając tutaj od nich na chińskiej stronie) jest więcej załączonych filmów)

          • Arkady Shapoval

            To jest dobre :)

  • Denis

    Chyba ciekawsze jest minimalne ISO – 50, dostępne w profesjonalnych aparatach. W końcu uznano, że najlepiej jest nakręcić portret na filmie 32-go niż 64-go, a jeszcze bardziej 125-go. Na wielu (jeśli nie wszystkich) kadrach zauważalna jest różnica w obrazie między ISO 100 a ISO 800.

  • Alexander

    5100 jest dobry dla każdego, ale nie ma w nim śrubokręta (((, ale jest w kanonie, więc mając D3000, montuję go na D90.

    • IvMulder

      Alexander to właśnie gdzie czytałeś o śrubokręcie od Canona??? Link do studia. Nigdy go nie było w ich korpusach, od samego początku optyki autofokusa silniki ustawiające ostrość były w obiektywach Canona. System EF — eloctro-focus — Wprowadzone w 1987 roku mocowanie obiektywu EF jest standardowym mocowaniem obiektywu w rodzinie lustrzanek jednoobiektywowych i aparatów cyfrowych Canon EOS. EF oznacza „Electro-Focus”: automatyczne ustawianie ostrości w obiektywach EF jest obsługiwane przez dedykowany silnik elektryczny wbudowany w obiektyw. (Automatyczne ustawianie ostrości w obiektywach EF jest napędzane przez silnik wbudowany w obiektyw).

      Najciekawsze jest to, że jest to złudzenie wielu internautów.

      • Arkady Shapoval

        Często więc wygodniej jest powiedzieć w języku nikonistów, że aparat współpracuje ze wszystkimi obiektywami z autofokusem.

      • Alexander

        Dzięki! Myliłem się.

  • triv

    jest też 600-krotny zoom cyfrowy w 3, czego nie ma w 650 i 550. Jednocześnie czułość spada 2 razy, ale 50 1.8 „zamienia się” w 150 2.6, co jest bardzo dobre. Do 400 iso nie zauważysz różnicy.

    • Artem

      Przycinanie w powiększeniu cyfrowym Photoshop jest zakończone)))

      • triv

        straszne jest wyobrażenie sobie, jak zamierzasz zwiększyć (przyciąć) wideo fullhd w Photoshopie))))

    • Arkady Shapoval

      3 czy 3 do 10?

      • triv

        Działa 3x, piksele już wspinają się 10x

    • Sergei

      Mam 650 mniej niż tydzień jest cyfrowy wzrost. Autor artykułów, jeśli pochodzisz z Odessy, napisz tuszę damską do recenzji

      • Arkady Shapoval

        Z Kijowa.

      • Gregory

        „mając 650 mniej niż tydzień, następuje cyfrowy wzrost”.

        Posiadam również 650. Więc nie ma w nim cyfrowego zoomu! Dokładniej, jest, ale służy tylko do dokładniejszego ustawiania ostrości. Nie możesz zrobić z nim filmu (jak w 600d), a tym bardziej zdjęcia!

        • Sergei

          Sprawdziłem, tak, jest to nawet wygodne, gdy ustawiasz ostrość w zoomie cyfrowym, wyraźnie okazuje się, że miejsce, w którym f. i jeszcze bardziej podobało mi się zwykłe zdjęcie)

          • Gregory

            Skupienie jest wygodne, nie ma słów. Szkoda jednak, że usunięto tak przydatną funkcję, jak cyfrowy zoom w wideo. Dzięki niemu można było mniej lub bardziej przyzwoicie strzelać do odległych obiektów za pomocą krótkiej optyki 18-55. Brak cyfrowego zoomu poważnie zubaża urządzenie. Najwyraźniej kanoniści postanowili zwiększyć sprzedaż swojej optyki dalekiego zasięgu. A może w przyszłości ta funkcja powróci?

        • Aleksander T.

          Witam od 2021, czy Canon 700d ma cyfrowy zoom na wideo? Albo tylko na 600d jest coś takiego jak rozumiem...
          W samym 600d. Często korzystam z tej funkcji, pomaga, gdy fotografuję krajobrazy z wielorybem i chcę sfilmować wszelkiego rodzaju ptaki na wideo. Następnie możesz nagrać wideo po prostu w dobrym powiększeniu: kaczki, dzięcioły, wróble i inne żywe stworzenia, a nie tylko zwierzęta można filmować. :))
          Dobra, mam nadzieję, że ktoś odpowie. Dziękuję wszystkim, Wesołych Świąt! :)

  • Artem

    W paszporcie 3.7 fps.

    W akapicie dotyczącym bufora wydaje się, że jesteś pomylony z jpegami, powinno zmieścić się więcej jpegów.

    A baterie wytrzymują dużo dłużej, 500 to na maksymalny rav, z pełną redukcją szumów mocy (prawdopodobnie w kopalni). Mnie wystarczy półtora tysiąca, a może i więcej.

    • Arkady Shapoval

      Sprawdź sam JPEG, pisząc recenzję, nie tylko w 600d, ale także w innych modelach JPEG, mniej zostało umieszczone w buforze.

      • Artem

        JPEG 3.7 kl./s, seria 34 zdjęć
        RAW 3.7 fps, seria 6 zdjęć

        Rav waży więcej =/

        • Arkady Shapoval

          Seria, a nie bufor. Zrób 600d i spójrz na wskaźnik bufora, jest on pokazywany po naciśnięciu spustu migawki do połowy w prawym dolnym rogu wizjera optycznego.

          • Artem

            Może się mylił. Wieczorem ponownie przestudiuję podkład =)

    • Alexey

      Nie zapominaj, że RAW to minimalnie przetworzony materiał z matrycy, a JEPEG to materiał przetworzony, skompresowany, przetworzony przez procesor aparatu. Tych. RAW dostaje się do bufora niemal natychmiast z matrycy, a JEPEG nie „żuje” procesora do bufora, dopóki nie poleci. Im szybszy procent w aparacie, tym więcej klatek w formacie JEPEG rozda. I masz rację co do baterii, wszystko zależy od warunków fotografowania i ustawień aparatu.

      • Arkady Shapoval

        W recenzji zaznaczyłem, że liczba strzałów w dużym stopniu zależy od ustawień.

  • Alexey

    Arkady! Może ty możesz mi pomóc?
    Istota problemu:
    Biorę RAW i konwertuję go do JEPEG w moim natywnym programie DPP (Digital Photo Professional) i otrzymuję wynik „A”.
    Biorę też RAW i koryguję balans bieli, ostrość, kolor itp. i konwertuję na JEPEG (powinienem otrzymać wynik „B”) i otrzymuję wynik „A”. Okazuje się, że przy konwersji wszystkie ustawienia są resetowane, nie rozumiem, na czym polega zasadzka. Podczas konwersji wybieram „Edytuj i zapisz do JEPEG”.

    • Arkady Shapoval

      DPP nie korzystałem, nie mogę udzielić porady na ten problem. Myślę, że ktoś inny ci odpowie.

    • Taras

      Tylko raz specjalnie to poprawiłem, żeby nie być DPP jako głównym, przez resztę czasu, jeśli jest 1100d, wszystko działa we mnie, bb, ostra chi jaka tam joga, wszystko jest uratowane.. jeśli ty nie wychodź, to możesz zavantazhte nową wersję s. strona, w przeciwnym razie użyj innych konwerterów, w przeciwnym razie nadaję bogaty wygląd, chcę mniej żetonów w nowym)

  • Oleg

    Witaj Arkady.
    Gdyby wybór padł między takimi aparatami jak Nikon D90 i Kenon 650D, co byś wybrał? I kilka argumentów, jeśli to możliwe Z góry dziękuję.

    • Arkady Shapoval

      D90 ze względu na sterowanie błyskiem, zaawansowaną ergonomię, szybką synchronizację błysku, nie miałbym ochoty przepłacać za normalne wideo. Jeśli wybór byłby pomiędzy 60d\50d a 650, wziąłbym również 50\60.

  • Oleg

    Dziękuję.

  • Constantine

    Wybrałem też między 5100 a 600. Do niedawna skłaniałem się do kupowania 5100, pomimo jego wad, ponieważ ma szerszy DD i mniej szumów przy wysokich ISO.

    Do wad 5100 zaliczam:
    - 5100 jest mniejszy i przy mojej niezbyt dużej dłoni mały palec ciągle zsuwa się z rączki, przy 600 tak się nie dzieje;
    - Przycięty joystick (600 ma dołączone dodatkowe funkcje, bardzo wygodne podczas pracy przez wizjer);
    - Opóźnienie przysłony w trybie LiveView - żadne zmiany nie są widoczne do momentu wyłączenia i ponownego włączenia LiveView, chociaż może tak być i jest to zamierzone, jeśli spojrzysz na 600 przez wizjer, przysłona również nie jest od razu zakryta, a jedynie po naciśnięciu przycisku „repeater” szkoda, że ​​nie próbowałem użyć przycisku „repeater” w trybie LiveView na 5100, kiedy wziąłem go do testów. A przecież 600 w trybie Lvvue też nie zasłania fizycznie przysłony, ale programowo koryguje jasność i przy tym nie ma zmiany głębi ostrości, a dopiero po naciśnięciu przycisku repeatera widać rzeczywisty obraz. Choć musimy oddać hołd Canonowi, programowo dokładnie koryguje jasność.

    O DD na 600 nie mogę powiedzieć nic dobrego ani złego. Nawet w tych samych warunkach fotografowania, jeśli czas otwarcia migawki zostanie nieznacznie skrócony lub DD zostanie skorygowany, obraz jest zupełnie inny (bez prześwietlenia i z większą ilością szczegółów). A kosztem mniejszego szumu 5100 przy wysokim ISO okazał się mitem (IMHO). Faktem jest, że 600 przy wysokim ISO jest głośniejsze, ale mniej mydlane. To tam zniknęły odgłosy 5100, zamazał je.

    Ale najważniejsze dla mnie było przy wyborze na korzyść 600, więc nie są to rozdrobnione baterie. Jak się okazało, Nikon 5100 i tańsze aparaty mają rozbite baterie, a po włączeniu odpytują je. W 600 można zainstalować za pomocą „dopalacza” i baterii AA, a w 5100 tylko oryginalne. Nawet nie mów o „gorącym” rzucie drugiej baterii bez chipów, FIG wie, co może się stać (to wszystko skróci). Chociaż Nikon 7000 już nie sprawdza chipów, to tyle.

    I proszę, abyście nie rzucali we mnie pomidorami, to wszystko moje IMHO.

    • Arkady Shapoval

      Dziękuję za wyjaśnienie.

    • Oleg

      Konstantin, muszę się z tobą nie zgodzić co do wzmacniacza. Umieść oryginalną baterię w pierwszym gnieździe, a dowolny chiński analog bez chipa w drugim. Działa z hukiem. Najważniejsze, żeby się nie mylić.
      Ale z uchwytem bez wzmacniacza, tak!

  • Christina

    więc co lepiej wybrać dla początkującego D5100 czy 600D?

    • Arkady Shapoval

      Dla początkującego nie będzie dużej różnicy, weź to, co lubisz.

      • Lera

        I co myślisz? Którą kamerę z tych dwóch poleciłbyś?

  • Dima

    co jest lepsze do robienia zdjęć D90 czy 600d?
    bo wideo moim zdaniem nikon przegrywa z kenonem.

    • Arkady Shapoval

      600d nagrywa lepsze wideo niż d90

  • Dima

    Które zdjęcie lepiej sfotografuje Nikon D90 czy Kenon 600D?
    I kolejne pytanie, które zdjęcie zwycięży w kręceniu wideo z tej dwójki?
    w moim d 90 matryca się przegrzewa, gdy kręcę film, ale czy to samo w Kenonie?

    • Arkady Shapoval

      Nie ma czegoś takiego jak „robi lepsze zdjęcia”, tak jak człowiek robi zdjęcia – https://radojuva.com.ua/2011/07/what-is-main/
      Film strzela lepiej 600d. Nie, na 600d można kręcić wideo przez długi czas, d90 to pierwsza lustrzanka Nikona z funkcją wideo, nie można się po niej spodziewać niczego dobrego.

    • Sergei

      Moim zdaniem coś reklamują i nie powinieneś tego brać! Nie widziałem jeszcze głupiej reklamy kanonicznej, ale rodzina Nikonów ma już własną, nie bez czarnej owcy))

  • Vadim

    Chłopaki proszę powiedz mi, jestem zainteresowany kupnem Canona 600d, nie wiem, który obiektyw lepiej wziąć.

    • Arkady Shapoval

      Możesz spojrzeć na uniwersalny Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS

      • Vadim

        A jaka jest różnica między obiektywami: Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 i EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 kit (w zestawie z 600d)?

        • Arkady Shapoval

          Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 ma duży współczynnik powiększenia

  • maksyma

    Witam, proszę powiedz mi lustrzankę dla amatora:
    Canon EOS 650D Kit EF-S 18-55 IS II za 23990 (po zdobyciu doświadczenia kupię nowy obiektyw)
    Nikon D5100 Kit AF-S 18-55 VR, 55-200 za 23900 (cały zestaw?)

    Praktyczna cena. są identyczne, ergonomicznie oba są wygodne. Jeśli to możliwe, podaj kilka argumentów na korzyść wybranego.

    • Arkady Shapoval

      Nikon D5100 z dwoma obiektywami daje szerszy zakres ogniskowych, a 5100 jest mniej zaszumiony i daje więcej DD i głębi kolorów.

      • maksyma

        A z którym będzie łatwiej z zakupem soczewek, dodaj. baterie i inne niuanse użytkowania? Słyszałem, że Nikon nie akceptuje baterii firm trzecich i potrzebne są specjalne obiektywy. mieć autofokus, prawda?

        • Arkady Shapoval

          To wszystko są komercyjne kłamstwa.

          • maksyma

            Jasne, a ostatnie pytanie: czy lepiej z dwoma obiektywami za 23900 czy z jednym obiektywem 18-55 za 18500, a później kupić lepszy? (na przyszłość skłaniam się ku obiektywowi uniwersalnemu jak 18-200, nie chcę zmieniać obiektywów) Ogólne. budżet ze wszystkimi obiektywami to około 50k (nie chcę kupować aparatu na wyższym poziomie ze względu na złożoność, nie planuję pracować zawodowo)

            • Arkady Shapoval

              Tak, możesz zacząć od najprostszego 18-55, a następnie uaktualnić do 18-200.

          • maksyma

            Dziękuję bardzo!

  • Alexey

    Witam. Kilka słów o kenonie 650. Chcąc nim nakręcić film, trzeba wziąć obiektyw z oznaczeniem ST. Robiąc zdjęcie staram się nie ustawiać ISO powyżej 400, bo inaczej robi dużo szumu (obiektyw kit 18-135).
    Wybierając aparat pomyślałem też, która marka jest lepsza, problem bardzo szybko został rozwiązany, wszedłem do sklepu i po prostu próbowałem trzymać w rękach różne aparaty. Nikon okazał się dla mnie niewygodny pod względem ergonomii.

    • Arkady Shapoval

      Dzięki za dobrą radę.

  • Alexander

    Dobry wieczór. może nie na temat, ale pytanie brzmi: kenon 600, w wizjerze wokół dolnych prawych punktów ostrości pojawia się jasna czerwona aureola podczas ustawiania ostrości. pozostałe kropki stają się tylko czerwone, bez aureoli. w słabym świetle praktycznie zatyka pole widzenia. Czy ta aureola jest normalna czy wada? dzięki

    • Taras

      raczej wada.. mój 600 jest brany pod uwagę w tej recenzji, więc nigdy tego nie widziałem. Będzie więcej pytań pisz http://vk.com/taras_electrosoul

      • Anonim

        może się przydać: moje pytanie na oficjalnej stronie firmy Canon Data: 16 Zgłoszenie serwisowe:
        1-843901660
        Produkt: EOS 600D
        Krótki opis: w wizjerze wiele punktów ostrości ma wyraźną czerwoną aureolę podczas ustawiania ostrości, co utrudnia fotografowanie, szczególnie w warunkach słabego oświetlenia. w centrum serwisowym odpowiedzieli, że jest to cecha modelu aparatu, jednak w instrukcji i opisie modelu na Twojej stronie internetowej nic nie jest wskazane na temat tej „funkcji”. czy otoczka wokół punktów ostrości w wizjerze jest normalna, czy też jest wadą. Jeśli jest wadliwy, czy ta wada jest objęta gwarancją? dzięki

        odpowiedz na moją skrzynkę pocztową od donotreply@support.canon-europe.com:
        Dziękujemy za skontaktowanie się z działem obsługi klienta firmy Canon. Informujemy, że ten obszar ostrości (wymawiane czerwone halo) nie jest wadą i nie można go naprawić.
        Z poważaniem,
        O. Karpińska
        Centrum obsługi klienta firmy Canon

  • OKSANA

    Arkady proszę mi powiedzieć, jaki powinienem wziąć Canona 650d 18-135 lub nikona 5100 do portretów i dziewczynek na zdjęciu w małym pokoju i na łonie natury, który aparat będzie bardziej wyraźny?

  • Władimir

    Dzień dobry!
    Przeczytałem recenzję, spojrzałem na zdjęcie i byłem bardzo zdenerwowany ... Wszędzie są jasne i soczyste zdjęcia, ale tutaj .... czy jest to cecha aparatu/obiektywu jako całości czy pochodna dystorsji BB na zdjęciach zimowych?

    • Arkady Shapoval

      Wszystkie czynniki razem, także te zdjęcia z dopracowaniem, świadczy o tym mój napis EDIT w dolnej linii zdjęć.

      • Władimir

        Zawsze byłem fanem Boota, więc planuję wziąć 650D, ale wszystkie zdjęcia z 600D i 650D są bardzo niepokojące, być może wszystko wynika z braku porządnej obróbki zdjęć w edytorach. Jest dużo pięknych i jasnych zdjęć z 1000/1100D + kit 18-55, ale nie mogę znaleźć nic przyzwoitego z 600/650D….

        A czy w Twojej subiektywnej ocenie jakość jest konkurencyjna?

        • Władimir

          PS Zauważam też ciągłe prześwietlenie/niedoświetlenie tych aparatów.

        • Arkady Shapoval

          Tak, jakość jest w porządku. Oczywiście zawsze można znaleźć lepsze, ale to już inna historia.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2012/12/obzor-canon-eos-600d/comment-page-1/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2012/12/obzor-canon-eos-600d/comment-page-1/