Aankondiging van Nikon's spiegelloze systeem met Z-bevestiging

Op 23 augustus 2018 vond de aankondiging plaats van het nieuwe Nikon Z spiegelloze systeem.

Z-mount spiegelloos logo

Z-mount spiegelloos logo

Op deze dag gepresenteerd:

  1. camera nikon z6
  2. camera nikon z7
  3. lens Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S
  4. lens Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S
  5. lens Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S
  6. Ontwikkeling van de Nikon Nikkor Z 58mm 1: 0.95 S Noct lens
  7. Nikon FTZ-adapter om te werken met Nikon F-lenzen op Nikon Z-camera's
  8. Kaart over de ontwikkeling en creatie van Nikon Nikkor Z-lenzen
  9. Nieuwe lijn Nikkor S-lenzen
  10. Lens voor spiegelreflexcamera's Nikon N AF-S Nikkor 500mm 1: 5.6E ED PF VR
  11. Nikon XQD-geheugenkaarten

Nikon Z6

  • Nikon FX full-frame camera
  • "5-assige in-camera stabilisatie", met lens Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S compensatie is 5 stappen
  • stof- en vochtbestendige behuizing
  • 24.5 megapixels (6048 x 4024)
  • achterverlichte matrix
  • elektronische zoeker met 3.690.000 dots, 100% beelddekking en 0.8x vergroting
  • ISO 100-51.200 (uitbreidbaar tot 50 of 204.800 eenheden)
  • uittreksel van 30 seconden tot 1/8000, uittreksel 1/200 sec flitssynchronisatie, Nikon FP high-speed synchronisatie ondersteund
  • Expeed 6-processor
  • 273 scherpstelpunten, -2 EV-gevoeligheid, 90% dekking van verticale en horizontale scherpstelpunten
  • 12 fps (maar slechts 9 fps voor 14-bits RAW)
  • 4K-video 30p, 10-bit N-Log HDMI, Full HD 120p
  • 3.2 inch aanraak- en draaibaar scherm met 2.100.000 dots
  • 12 of 14-bits kleurdiepte voor RAW, de mogelijkheid om RAW te gebruiken zonder compressie
  • ondersteuning voor TIFF-formaat
  • één slot voor XQD-geheugenkaarten
  • gewicht 675 gram met batterij
  • wi-fi
  • hoge compatibiliteit met randapparatuur voor spiegelreflexcamera's
Nikon Z6 met Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4 S-lens

Nikon Z6 met objectief Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Z6 met Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4 S-lens

Nikon Z6 met objectief Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Z6 met Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4 S-lens

Nikon Z6

Nikon Z6

Nikon Z6

Nikon Z6

Nikon Z6

Nikon Z7

  • Nikon FX full-frame camera
  • "5-assige in-camera stabilisatie", met lens Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S compensatie is 5 stappen
  • stof- en vochtbestendige behuizing
  • 45.7 megapixels (8256 x 5504)
  • achterverlichte matrix
  • elektronische zoeker met 3.690.000 dots, 100% beelddekking en 0.8x vergroting
  • ISO 64-25600 (uitbreidbaar tot 32 of 102.400 eenheden)
  • uittreksel van 30 seconden tot 1/8000, uittreksel 1/200 sec flitssynchronisatie, Nikon FP high-speed synchronisatie ondersteund
  • Expeed 6-processor
  • 493 scherpstelpunten, -1 EV-gevoeligheid, 90% dekking van verticale en horizontale scherpstelpunten
  • 9 fps (maar slechts 8 fps voor 14-bits RAW)
  • 4K-video 30p, 10-bit N-Log HDMI, Full HD 120p
  • 3.2 inch aanraak- en draaibaar scherm met 2.100.000 dots
  • 12 of 14-bits kleurdiepte voor RAW, de mogelijkheid om RAW te gebruiken zonder compressie
  • ondersteuning voor TIFF-formaat
  • één slot voor XQD-geheugenkaarten
  • gewicht 675 gram met batterij
  • wi-fi
  • hoge compatibiliteit met randapparatuur voor spiegelreflexcamera's

 

Nikon Z7 met Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4 S-lens

Nikon Z7 met objectief Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Z7

Nikon Z7

Nikon Z7

Nikon Z7

Nikon Z7

Nikon Z7 met objectief Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Opstelling van Nikkor S-lenzen

Het is niet bekend waarom de 'S'.

Nieuwe reeks Nikon S-lenzen

Nieuwe reeks Nikon S-lenzen

Nieuwe Nikon S-lenzen

Nieuwe Nikon S-lenzen

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

  • stof- en vochtbescherming
  • stappenmotor STM (Stappenmotor)
  • multifocussysteem (behoud van beeldkwaliteit op elke scherpstelafstand, tegengaan van veranderingen in kijkhoek tijdens scherpstellen)
  • elektromagnetische diafragmaregeling:
  • interne focus
  • 11 elementen in 9 groepen, waaronder 2 Nikon ED-elementen en 3 asferische elementen
  • nanokristallijne coating van Nikon N-optiek (Nano Crystal Coat)
  • MDF 25 cm, maximale vergrotingsfactor 1:5.26
  • 9 afgeronde diafragmalamellen
  • filterdiameter 62 mm
  • gewicht 370 gram
Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Optisch ontwerp Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S

Optisch ontwerp Nikon Nikkor Z 35mm 1: 1.8 S. ED-elementen zijn geel gemarkeerd, asferische elementen zijn blauw

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

  • stof- en vochtbescherming
  • stappenmotor STM (Stappenmotor)
  • elektromagnetische diafragmaregeling:
  • interne focus
  • 12 elementen in 9 groepen, waaronder 2 Nikon ED-elementen en 2 asferische elementen
  • nanokristallijne coating van Nikon N-optiek (Nano Crystal Coat)
  • MDF 40 cm, maximale vergrotingsfactor 1:6.67
  • 9 afgeronde diafragmalamellen
  • filterdiameter 62 mm
  • gewicht 415 gram
Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Optisch ontwerp Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S

Optisch ontwerp Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S. ED-elementen zijn geel gemarkeerd, asferische elementen zijn blauw

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

  • stof- en vochtbescherming
  • Frontlens met fluorcoating om vervuiling te voorkomen
  • stappenmotor STM (Stappenmotor)
  • elektromagnetische diafragmaregeling:
  • interne focus
  • 14 elementen in 11 groepen, waaronder 1 Nikon ED-element, 3 asferische elementen en 1 ASED asferisch ED-element
  • nanokristallijne coating van Nikon N-optiek (Nano Crystal Coat)
  • MDF 30 cm, maximale vergrotingsfactor 1:3.33
  • 7 afgeronde diafragmalamellen
  • filterdiameter 72 mm
  • gewicht 500 gram
Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4S

Nikon Nikkor Z 24-70mm 1: 4 S. Blauw - Asferisch, Geel - ED, Oranje - Asferisch ED

Nikon FTZ-adapter

  • Maakt het gebruik van alle Nikon F-lenzen op Nikon Z-camera's mogelijk
  • Autofocus zal alleen zijn bij lenzen die hun eigen focusmotor hebben (AF-I, AF-S, AF-P, maar geen AF)
  • Ondersteuning voor de werking van de in de lens ingebouwde stabilisator. De in de camera ingebouwde stabilisator kan worden gekoppeld aan de lensstabilisator
  • Stof- en vochtbescherming van de adapter
  • statiefaansluiting
  • Gewicht is 135 gram
  • Mogelijk niet compatibel met sommige lenzen, exacte gegevens niet beschikbaar
Nikon FTZ-adapter

Nikon FTZ-adapter

Nikon Z6 met FTZ-adapter

Nikon Z6 met FTZ adapter voor montage van een full frame spiegelreflexlens Nikon N AF-S Fisheye Nikkor 8-15mm 1: 3.5-4.5E ED

Nikon Z7 met FTZ-adapter

Nikon Z7 met FTZ-adapter

Nikon FTZ-adapter

Nikon FTZ-adapter

Ontwikkelingsaankondiging Nikon Nikkor Z 58mm 1: 0.95 S Noct

Details over de lens zijn nog niet beschikbaar.

 

Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S Noct

Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S Noct

Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S Noct

Nikon Z7 met Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S Noct lens

Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S Noct

Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S Noct

Verdere plannen

 

Roadmap voor de ontwikkeling van de lenzenlijn

Ontwikkelingskaart voor lenslijnen

Nikon N AF-S Nikkor 500mm 1: 5.6E ED PF VR voor spiegelreflexcamera's

Ook werd een lens voor digitale full-frame spiegelreflexcamera's geïntroduceerd.

  • stof- en vochtbescherming
  • SWM ultrasone focusmotor
  • elektromagnetische diafragmaregeling:
  • interne focus, M/A, A/M-modi
  • 4 stop beeldstabilisator
  • 19 elementen in 11 groepen, waaronder 3 Nikon ED-elementen, 3 asferische elementen en 1 PF (Phase Fresnel) element
  • nanokristallijne coating van Nikon N-optiek (Nano Crystal Coat)
  • MDF 300 cm, maximale vergrotingsfactor 1:5.56
  • 9 afgeronde diafragmalamellen
  • filterdiameter 95 mm
  • gewicht 1460 gram
AF-S Nikkor 500mm f / 5.6E PF ED VR

AF-S Nikkor 500mm f / 5.6E PF ED VR

Optisch ontwerp AF-S NIKKOR 500mm f/5.6E PF ED VR

Optisch ontwerp AF-S NIKKOR 500mm f/5.6E PF ED VR

Alle foto's zijn afkomstig van officiële Nikon-sites. Details worden gespecificeerd.

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe:

 

 

Opmerkingen: 338, over het onderwerp: Aankondiging van het Nikon Z-mount spiegelloze systeem

  • Andrew

    Nikon heeft een domme stap gezet, en niet de zijne, en dat is meteen te zien. Iedereen die begrijpt van wie Nikon is, begrijpt meteen wat wat is. Om de markt te betreden met een fantastisch lelijk model en een drietal even lelijke en onbegrijpelijke lenzen, sorry.... . Nou ja, en een adapter voor bajonet F, want andere lenzen zijn er niet. Voor het eerst zal de koper rondkomen met dit type. Waarom zo gehaast? Als je de camera van alle kanten bekijkt, dan lijkt het alsof de Nikon-ontwerpers wodka dronken en onderweg niets hebben uitgevonden, maar het Z-systeem hebben meegenomen en verblind, dankzij Lake SL. Het ontwerp was het eerste dat aan Lakey "hing" - dit is Fuji, het X-H1-model en nu Nikon. Of misschien, in opdracht van bovenaf, namen ze een snel ontwerpvoorbeeld, plakten hun kenmerkende handvat op de Lake SL en kregen hun type Z. Langzaam en zeker rolt Nikon naar beneden. Binnenkort zal er weer iets anders "hangen", en dan beginnen ze te praten over het feit dat dit iets compleet nieuws is, dat tot nu toe nog niemand op de set heeft gehad.

    • anonymus

      Je bent boos vandaag, waarschijnlijk moe.
      Of niet alleen vandaag... :)

    • Andrew

      een soort niet-constructieve kritiek ... Ze sloegen het, ze stalen het, het is lelijk - het is over het algemeen een subjectieve mening, wie van watermeloen houdt en wie van een varkensstaart houdt ...

    • EEN. Onim

      De reactie in het Russischtalige deel van de tyrnet op de aankondiging van een willekeurige camera van Nikon:
      guanocamera
      skinton is over het algemeen een nachtmerrie - op het eerste gezicht van bieten, wortelen, kool ...
      kleur zoals het was en niet is
      ergonomie horror, ligt niet in de hand
      Nikon-marketeers zijn dwazen
      torenhoge prijs, wie koopt zo'n camera?
      weer kleine pixelvorming, ik heb ruis bij een benadering van 1000%
      je moet te dure lenzen kopen voor deze camera, omdat de oude dat niet toelaten
      veel scherpte, een beetje scherpte
      Ik dacht dat dit mijn droomcamera was, maar nee, dus ik wacht op een andere
      Nikon staat op het punt failliet te gaan
      maar de concurrenten...

      • Daulet

        Ook het Engelstalige internet spreekt hard: video met bewijzen van waardeloze autofocus is er al bij het naderen en weglopen van de camera, meer dan de helft van de opnames is helemaal niet scherp bij gebruik van f-lenzen. Bovendien, zelfs bij constant studiolicht, gaat de focus naar het oor of de neus ... daar is het met een adapter over het algemeen nog niet in orde. En bij weinig licht kun je autofocus vergeten

      • Sergei

        Als je in context leest en niet de juiste stukjes eruit haalt, dan was dat antwoord ironisch.
        Het antwoord op het feit dat ze al iets de schuld geven dat ze niet in hun ogen hebben gezien, hielden ze niet in hun handen.

        • Onotool

          ...erotisch...

          "ironisch" of "erotisch"?

    • Nikita

      Hmm, blijkbaar begrijp jij camera's zoals ik kwantumfysica doe. Nikon heeft haar best gedaan, deze camera heeft alles in huis om een ​​prachtige foto te maken. De mogelijkheid om met tegenlicht te fotograferen zonder verlies van kleur en contrast. Hoge DD door de verhoging van de montering, die de foto naar een heel ander niveau tilt. En lenzen, ik betwijfel of je weet hoe je perspectief moet gebruiken met ten minste een 35 mm-lens, al het andere dat je zei is niet-ondersteunde onzin

      • Onotool

        Een camera met de mogelijkheid om met tegenlicht te fotograferen, DD door een verhoging van de vatting ... Ja, je kunt meteen mijlenver zien - een expert.
        Ik twijfel er niet aan dat je weet hoe je perspectief moet gebruiken, niet alleen met een 35 mm-lens, maar zelfs 28 mm-lenzen gehoorzamen je. En wie weet, misschien zelfs 24 mm...
        En alles wat u zegt, wordt automatisch ingevoerd in de Britse en Sovjet-encyclopedieën en wordt vanaf daar ondersteund door links.

      • Daulet

        Vraag. Hoe kan een gat en een bajonet ook een gat verbeteren dd? Een fotograaf, in de veronderstelling dat dit type bajonet zich voorbereidt op middenformaat, antwoordde al dat er behoefte is aan een gaatje van 60 mm en dat er een kleiner gaatje komt. In feite wordt de gebruiker de komende 3 jaar, naast de onbekende 3 native lenzen, uitgenodigd om oude lenzen met een adapter te gebruiken. Als de lens wordt aangekondigd in pro 0,95 .. nou, het is hier nog grappiger. Sony en een gieter met "kleine" gaatjes hebben al dezelfde handmatige lenzen)) dit is een noctulux, een iets goedkopere nocturnus en een paar Chinese 0,95 tips van camlan en mitacon. Daar is de waarheid zo-zo rond de randen, maar de prijs is Chinees. Nou ja, als het ware. Tja, wat te kopen als ff bzk? Sony met een enorm native park van optica in vergelijking met Nikon, autofocus, ook op het oog, een heleboel optica van optica van derden van Tamlan en Sigma, eindigend met de Chinezen, of is dit met een groot gat zoals in de behuizing? Sony heeft 2 slots, ISO weer, Sony, video, nou ja, als het ware weer een host, accessoires, ja, zelfs Panasonic en Fuji zijn beter

  • Daulet

    Hmm, neem zeker Sony ... autofocus op het oog ... wat voor soort park van native optica zou het nog een 12-24 zijn zonder ji ... 330 frames op één batterij versus 700 voor Sony, 1 slot, hoewel ik op de een of andere manier beheren ... g
    Nou, in feite is Nikon waarschijnlijker een a7 pkrvoy-serie met 4k en een stub dan een concurrent a7 3. Wat betreft adapters, nou, ze zullen niet beter zijn dan native-brillen onder s omdat er miljoenen van zijn, maar Nikon heeft nieuwe lenzen en geld ... nou ja, focuspicking zou kunnen)) maar ik zat tenslotte te wachten, ik dacht dat Nikon me zou verrassen, terwijl het prijskaartje, om het zacht uit te drukken, te duur is

  • Slesar75

    Het ontwerp moest worden gedaan in de stijl van Nikon1 V3 met een middenformaat fuja-stijlzoeker. Voor de oogst zouden ze een licentie kopen voor de productie van Samsung NX500, NX1. En er moeten altijd adapters bij de camera's worden geleverd + een reservebatterij. Maar dit is Nikon, die door hebzucht aan het begin van de verkoop en de domheid van marketeers de coolste Nikon Coolpix A en Nikon DF camera's verknoeid heeft. Die, tegen een redelijke prijs aan het begin van de verkoop, de markt zou breken en al de derde generatie zou hebben ...

    • kozigvl

      gedoofd!

      • kozigvl

        ik ben het er absoluut mee eens

    • Igor

      Het ontwerp wordt opgetrokken. Je zult zien dat alle spiegelloze camera's precies hetzelfde worden als de spiegelloze camera's nu.
      In deze apparaten is de PLUS dat het FX is en er meteen volledige ondersteuning is voor F-optica.
      Degenen die een park van optica hebben, kunnen alleen het karkas bijwerken en pas dan de optica geleidelijk bijwerken.

  • anonymus

    Sonya, aan het begin van de introductie van spiegelloze camera's voor de massa, te beginnen met de Neks, maakte het mogelijk om bijna elk glas, handmatig (inclusief afstandsmeter) en AF van veel systemen via adapters te haken, en nog steeds doen hun crop en FF niet zo'n kans mijden. Nogmaals, de overvloed aan adapters, die van henzelf en van derden. Stabilisatie in de nieuwste generatie helpt ook. De oude optica is zeer de moeite waard ... Een ander ding is het perspectief van matrices en de pixelrace ... Niet elk glas laat het natuurlijk al toe. Nikon, terwijl hij nog op digitale spiegelreflexcamera's zat, was in zichzelf beperkt (met dezelfde handleidingen met zijn lensadapter) ... En wat nu? ..
    En Sony heeft naast de ontwikkeling van FF ook een hele generatie cropped BC's achter de rug, ook dit is een groot segment van de markt. En ik denk dat we binnenkort in de herfst meer nieuwe producten van hen kunnen verwachten. In het algemeen, terwijl Nikon niet verrast is met innovaties, hebben ze misschien nog troeven in petto? .. Het belangrijkste is dat de nieuwe bajonetvatting niet doodgeboren blijkt te zijn ...

    • Michael

      Nou, wie is er bang voor de beperkingen binnen het systeem, ga nu al naar Sonya en ga zitten

      • Onotool

        Ik zou zeggen - wie is er NIET bang voor de beperkingen binnen het systeem ... en verder in de tekst

  • DmitryK

    En waarom duwt Nikon in godsnaam XQD-flashdrives in nieuwe camera's?!?
    Dit is het anale formaat van Sony tegen dezelfde prijzen voor flashdrives. Niemand behalve Nikon stopt deze rommel in camera's.
    Heeft Sony Nikon echt zo verbogen dat hij nu gedwongen is Sony's flashdrives tegen een te hoge prijs aan mensen op te leggen?

    • Arkadi Shapoval

      De Z7 schiet met 8 fps RAW 14-bit, één rav-bestand weegt ongeveer 90 MB, wat ons een gemiddelde van 720 MB aan data per seconde geeft. Geen enkele CF of SD zal het trekken, zelfs als in theorie SD nu wordt vrijgegeven met UHS-III.
      Alles hangt af van de protocollen. De theoretische schrijflimiet voor de snelste SD op de USH-II-bus is slechts 312 MB/S. Er zijn nog geen kaarten met UHS-III. En de snelste CF onder het UDM-7-protocol zal niet meer dan 167 MB / S uitpersen, en de mislukte ontwikkeling CFast kan nog steeds 510 MB / S uitgeven. Bovendien, zelfs als CFAST populair wordt, is het onwaarschijnlijk dat ze goedkoper worden dan XQD.
      XQD kan het zich al veroorloven om 400 MB/s uit te geven.
      Daarom was de echte keuze van de fabrikant van min of meer geavanceerde camera's hoogstwaarschijnlijk tussen XQD en CFast, XQD won.
      Trouwens, ik ken persoonlijk fotografen die erg blij waren met XQD na de overstap van CF, alles gaat veel sneller, vooral bij het kopiëren van materiaal naar werkcomputers met USB 3.0-kaartlezers.

      • DmitryK

        Arkady, heb je de prijzen voor XQD-flashdrives met een capaciteit van 64GB al gezien?

        • Arkadi Shapoval

          Ze zijn nooit goedkoop geweest. Maar begrijp je waarom XQD? Ik vroeg me af of ik in TIFF fotografeerde, dus in het algemeen genereert de camera meer dan 1 GB aan data in één seconde.

      • Vladimir

        Vreemde mensen hebben de camera niet eens gebruikt, maar zijn er al modder op aan het gieten. Het lijkt erop dat dit betaalde opmerkingen van concurrenten zijn.

        • anonymus

          Waarom alleen betaald, er zijn ook gratis fetisjisten van een bepaald merk die concurrenten fel haten. En trollen die iedereen haten.

        • DmitryK

          Ik ben niet tevreden met deze nieuwe producten 3 (drie) dingen:
          1) Grappige batterij voor 300 (!) Frames.
          2) Geen adapter voor schroevendraaierglas voor Z6.
          3) XQD-flashstations die passen in D5/D5s/D6 enz.
          Vladimir, waar geven ze geld uit "voor het gieten van modder" op Nikon's nieuwe camera's, vertel me alsjeblieft.
          Misschien bel ik het op 5DMk4 of wat is er in godsnaam geen grapje op 1DHMk2.
          Serieus, ik heb nu verschillende camera's constant in gebruik, waaronder FF Nikon.

      • EEN. Onim

        “Trouwens, ik ken persoonlijk fotografen die erg blij waren met XQD na de overstap van CF, alles gaat veel sneller…”
        We kennen elkaar niet, maar XQD after CF is over het algemeen een nummer! Van een bescheiden aantal van 30-32 frames per burst op D3s, tot 200 op d500!

  • Vv

    Lenscoating waarschijnlijk Fluor (van 'fluor') in plaats van gerecycled

    • Arkadi Shapoval

      vastgesteld.

  • 1

    Nikon Rubs Game™.
    $ 3400 per karkas? Spiegelloos, maar zo groot als een DSLR?

    1111111111

    • anonymus

      Gisteren waren er vijf, maar groot, en vandaag klein, maar drie ...
      Hetzelfde als onzin :)

  • Peter Sh.

    Eh, als daar geen ff-matrix werd geschoven, maar zo'n 30x30mm, zou ik de eerste zijn die zich in de rij aanmeldde.

    • Onotool

      En wat is daar het punt van? De cropfactor zou hetzelfde blijven.
      In feite ben ik er zeker van dat dit alles een voorbereiding is voor de Federatieraad. Dit is de enige redelijke verklaring. Dan is het duidelijk waarom de lenzen zo fors zijn en waarom de vatting moest worden uitgeboord. En nu - voor nu, het inlopen van de UPC-technologieën. "Ik oefen…". "Train uit - op katten!"

      • Peter Sh.

        Er is een betekenis. Dit is een ander formaat. Meer dan FF, maar met dezelfde lenzen. En het is niet nodig om de camera heen en weer te draaien

        • Onotool

          Relatief meer, niet meer wordt beoordeeld aan de hand van de diagonaal van het frame - en in jouw voorbeeld zal het 1 mm minder zijn dan die van een standaard FF.
          Ik begreep helemaal niets van heen en weer draaien wat het betekent en hoe het verband houdt met de cropfactor.

          • Petr Sho

            Over meer of niet meer oordeelt elke fotograaf onafhankelijk en op basis van zijn ervaring en voorkeuren. Heen en weer is het elementair om het frame te draaien. Wat is hier niet duidelijk?

            • Onotool

              Ahhh, nou dan is mijn D7000 veel groter dan welke FF dan ook, en bijna hetzelfde als een middenformaat film. Dit is mijn ervaring en voorkeuren.

  • Alexander

    Nikon haalde een jaar later Sony in en herhaalde. De prijzen zijn vergelijkbaar.
    Wacht je op minimaal 100 megapixels? 30 fps? Geheugen 1TB? Nou, alles wat concurrenten hebben vermenigvuldigd met 10 keer.
    Niemand hield het in handen en had geen gelegenheid om het te vergelijken met de A7, maar ze jammerden volgens het principe - ik weet het niet, maar ik veroordeel.
    Maar hoe haalde Nikon de Sony A7 III en A7R III in?
    Bajonet heren, bajonet. Hij is. onder de index Z.
    En dit betekent meer licht op de matrix, kleurdiepte, dynamisch bereik, ISO, nieuwe scherptedieptemogelijkheden en nog veel meer.
    En een hint van de mogelijkheid in de toekomst voor middenformaat camera's.

    • Onotool

      En ik dacht naïef dat meer licht op de matrix overbelichting betekende))))
      En "kleurdiepte, dynamisch bereik, ISO, nieuwe scherptediepte-mogelijkheden en nog veel meer" is de grootte van de matrix, niet de montage.

      En dat betekent overigens ook dat Nikon nu cropcamera's (ten opzichte van de SF natuurlijk) probeert te verkopen met necrolenzen, wat over het algemeen ook niet koosjer is en reden tot zeuren. De komende jaren zal er geen SF zijn - omdat het zijn "vijftig dollar" niet heeft, waarvan de brandpuntsafstand in de buurt van 65-75 mm moet zijn. De huidige 50 mm werkt niet, omdat het de "35e" wordt, en 35 mm wordt op zijn beurt de 28e. Op zich is dat in principe niet zo erg.

    • Gleb

      En weet je, ik ben persoonlijk niet geïnteresseerd in de "toekomst" met een perspectief van zelfs 3-4 jaar.
      Nummers om naar het Z-systeem te zingen zijn nog zo vroeg, en ja, echte vergelijkingen van de PICTURE zullen zeer binnenkort verschijnen en dit zal Hu is Who laten zien.

    • varezjkin

      +1 flitste ook gedachten onder het middenformaat. zeker is het mogelijk, zij het zonder een stabiele matrix.

  • Sergei

    Trouwens, op één bron werd geschreven dat nokt 50 / 0,95 zou zijn met handmatige focus en kosten onder 6k greens. Een klein pluspunt van de adapter is dat nu verschillende stubless lenzen met een eigen motor een stomp in de camera krijgen, zoals 24-70/2,8, en de laatste fixes zijn van het type 24-35-50-85 met gaatjes 1.8 en 1.4 en ... dat is alles))) Met tv's is het erger - er is al een stomp of een schroevendraaier. Oh ... hoe geweldig zou het zijn als de 80-200 / 2,8 met twee ringen autofocus en een stabilisator op Z-camera's had ... dromen, dromen))

  • Igor

    En ik hou van het ontwerp. Na een DSLR kun je je hoofd niet breken op een stel wielen.
    Als ook het menu niet erg verwarrend is, dan komt het helemaal goed.

    • Onotool

      En een zeepbakje of een telefoon is nog beter: er is in wezen maar één ontspanknop, er zijn helemaal geen wielen. Nou ja, behalve dat zeepbakjes een wiel hebben met modi: "huisdierenportret", "binnenfeest", enz. - hier hoef je je hoofd helemaal niet te breken.

    • anonymus

      De belangrijkste problemen met het ontwerp zijn throwbacks in de vorm van AUTO- en P-modi op het stuur. Degenen voor wie ze bedoeld zijn, schieten al heel lang op een smartphone. En de rest is normaal.

      • Vladimir

        Deze "atavisms" zijn niet ontworpen voor degenen die deze camera's kopen, maar voor hun familieleden en vrienden met vrienden die een fotograaf kunnen nemen en op de een of andere manier een normale opname kunnen maken, dus laat het een auto zijn, de camera zal hier niet slechter van worden , maar anderen kunnen natuurlijk van pas komen, niemand zal deze camera kopen en in een auto fotograferen)))

        • anonymus

          Voor vrienden kan de Auto-modus in het menu worden gelaten en is het beter om items voor presets op de schijf toe te voegen.

  • anonymus

    Met zo'n grote berg was het nodig om het lichaam groot in hoogte te maken, anders, zoals nexs, rotzooi.

    • anonymus

      Welnu, hier is het handvat groter dan de A7. En ja, een meer ergonomische body zou mij hetzelfde passen.

  • maugli

    Gedachten over de SF-matrix in het Nikon Z-systeem: stel dat Nikon een 33x44 Sony-matrix installeert. Deze matrix wordt gebruikt in spiegelloze fuji, haselblad en pentax DSLR. Laten we eens kijken welke lenzenbedrijven hebben voor een 33x44-matrix.
    GFX
    23/4
    45/2.8
    63/2.8
    110/2
    645
    25/4
    35/3.5
    45/2.8
    55/2.8
    75/2.8
    90/2.8
    X1D
    21/4
    30/3.5
    45/3.5
    90/3.2
    120/3.5
    Al deze lenzen hebben één ding gemeen: ze zijn relatief donker. Tegen deze achtergrond geloof ik nauwelijks dat Nikon 50 / 0.95 heeft uitgevonden voor een matrix van 33x44.

    • EEN. Onim

      Op SF zijn alle lenzen donkerder dan een smal frame, maar dat weerhoudt niemand er niet van om mooie foto's te maken.

  • anonymus

    De Fujifilm x-h1 en Panasonic g9 hebben vergelijkbare body's, maar ze zijn mooi, terwijl de Nikon z een kobold is.

    • Slesar75

      Mooi is de Sigma SD Quattro H

  • Daulet

    Trouwens, de top zi schiet 10-15 minuten video op een enkele lading))) in YouTube, fotografen op video trekken pre-orders al in omdat de d850 genoeg is voor een foto, en dit werd verwacht als een foto met een bonus voor de video

  • ZZ TOP

    Ja.., video is nog steeds hun zwakke kant, dit is traditioneel Sonya's sterke punt. En ergonomie en uiterlijk design zijn relatieve zaken, qua smaak en kleur... Zal een batterijhandvat niet sparen?belangrijk... Of Nikon schaamt zich... :)

  • ZZ TOP

    Over het algemeen is er een algemene neiging om af te wijken van een van de principes die oorspronkelijk in spiegelloze camera's waren vastgelegd - downsizing ... Dit is vooral merkbaar in FF. ("Het maakt niet uit hoeveel ze een figuur beeldhouwen, er komt nog steeds een steen uit") Het is natuurlijk duidelijk dat er enkele technologische redenen en beperkingen zijn - het is onmogelijk om het onuitsprekelijke ... :)
    Niet iedereen verwachtte een compleet Ideaal, maar toch...

    • Michael

      Compactheid hangt af van de grootte van de matrix, en niet van het ontbreken van een spiegel. Zoals het 100-400 was, zal het zo blijven als je de grootte niet verkleint en de EGF . verhoogt

      • Onotool

        En onder deze omstandigheden is de wens om de camera klein (zodat de pink niet op het handvat past) en licht (zodat de batterij meer dan 350 beelden kan produceren) volledig onbegrijpelijk.

      • anonymus

        Maar hoe zit het met de gieter is een vrij compact systeem?

  • Sergei

    24-70/4 heeft 7 bloemblaadjes elders, niet 9

    • Arkadi Shapoval

      vastgesteld.

  • Vladimir

    Hier scheldt iedereen Nikon Z uit, maar ik vond de camera's leuk, althans niet op het eerste gezicht.
    Wat mij betreft, Nikon deed alles goed, na een verkeerde berekening met het Nikon 1-systeem, hielden ze rekening met de fouten en deden ze precies wat er moest gebeuren, want het management van het bedrijf is geen idioten en ze weten wat ze doen. Ik begrijp perfect de toeters van hondsdolle Sony-fans, terwijl ze modder gieten, natuurlijk, het systeem is nog steeds groen, niet ingelopen en zal zijn met kinderziektes, maar het is moeilijk om te beginnen, het zal wat tijd kosten, zoals het lijkt mij dat het bedrijf en de fans van het Sony-kamp nerveus zullen worden en begrijpen dat ze een serieuze concurrent hebben en dat ze een beetje opzij moeten gaan en de markt moeten delen met een andere sterke concurrent, en Nikon is een sterke bedrijf met een goed ontwerpbureau en technologieën die al tientallen jaren worden ontwikkeld.
    Het ontwerp is natuurlijk geen aerobatics, maar best goed, de ontwerper zelf en ik weten waar ik het over heb.
    Het is geweldig dat ze de traditionele bedieningselementen voor het systeem hebben behouden en een uitstekende adapter tussen FZ-vattingen hebben gemaakt, waardoor de overgang van een reflex naar een niet-reflexsysteem zo pijnloos mogelijk is voor een fotograaf met een vloot van optica voor een F-vatting Bovendien kan één fotograaf, dankzij de eenmaking van alle apparatuur, camera's van twee systemen tegelijk bezitten, en dat is gewoon geweldig! Dit is een behoorlijke kostenbesparing, maar voor nu zijn ze duur, maar later zullen de prijzen dalen en zullen er meer budgetmodellen van dit systeem uitkomen, de videokwaliteit zal toenemen, en dan zal Sony schreeuwen)))

    • Arkadi Shapoval

      De adapter is helaas afgekapt. Misschien komt er nog een uit, of de Chinezen doen het.

      • Vladimir

        Wat is er afgebroken? Weet niet. Het lijkt erop dat af (AS-S) werkt, stabilisatie op lenzen, zeggen ze, werkt samen met een stabilisator op de matrix, informatie van de lens over de scherpstelafstand wordt ook vermoedelijk doorgestuurd, diafragmamechanica lijkt ook aanwezig te zijn ( je kunt het zien)), wat is dan niet genoeg? wat ben je vergeten?)

        • Michael

          Over een schroevendraaier en hele oude AF-lenzen

          • varezjkin

            misschien is dit onrealistisch met de nieuwe enorme holte van de bajonet. op het eerste gezicht is dit het meest correcte dat ze kunnen opofferen, zodat al het andere compatibel is.

          • Arkadi Shapoval

            Nou, wat zijn de ouden. Er zijn genoeg lenzen die nog relevant zijn, ze verschijnen bijvoorbeeld op de officiële website als redelijk betaalbaar om nieuw te kopen:

            AF-zoom-Nikkor 80-200 mm f/2.8D ED
            AF Nikkor 14mm f/2.8D ED (geen vervanging met ingebouwde scherpstelmotor)
            AF Nikkor 20 mm f/2.8D
            AF Nikkor 24 mm f/2.8D
            AF Nikkor 28 mm f/2.8D
            AF Nikkor 50 mm f/1.4D
            AF Nikkor 50 mm f/1.8D
            AF DC-Nikkor 105mm f/2D (geen vervanging met ingebouwde focusmotor)
            AF DC-Nikkor 135mm f/2D (geen vervanging met ingebouwde focusmotor)
            AF Nikkor 180mm f/2.8D IF-ED (geen vervanging met ingebouwde scherpstelmotor)
            AF Micro Nikkor 60mm f/2.8D
            AF Micro-Nikkor 200mm f/4D IF-ED (geen vervanging met ingebouwde focusmotor)
            AF DX Fisheye-Nikkor 10.5mm f/2.8G ED (geen vervanging met ingebouwde focusmotor)
            AF Fisheye-Nikkor 16mm f/2.8D (geen vervanging met ingebouwde focusmotor)

            • Michael

              Welnu, aangezien ze lang geleden zijn verschenen, zijn de lenzen nog steeds oud. Hoewel er voor sommigen geen vervanging is, is het waar.

        • Arkadi Shapoval

          Optica van het AF-type wordt niet ondersteund.

          • Dmitry

            Kijkend naar de adapter, rees de vraag over de functionaliteit van zo'n "doos" in het onderste gedeelte?! Er zal met succes het "schroevendraaier" -mechanisme passen

            • Onotool

              De membraanduwer is daar met succes geplaatst. Ik heb het niet gehaald, maar iets zegt me dat dit mechanisme alle vrije ruimte daar in beslag neemt.

              • Dmitry

                Zit het diafragma niet in de lens?

              • Dmitry

                Elektromagnetische diafragmaregeling (c) Dit betekent dat er geen mechanische "pushers" zijn

              • Onotool

                Wat is er nog meer elektromagnetisch? Lees in ieder geval het onderwerp van de discussie voordat je ruzie maakt.
                De adapter wordt gebruikt om de oude AF-S lenzen te bevestigen, incl. G-serie, die geen elektromagnetisch diafragma heeft, alleen de E-serie heeft het.

              • Dmitry

                Beste, u moet goed naar de adapter kijken. Als alles in orde is met zicht, dan zie je hoogstwaarschijnlijk een uitsteeksel aan de linkerkant om 8 uur, net hetzelfde voor het diafragma-duwmechanisme. Ik had het over de bodem. Je klom erin en beschuldigde ook van iets. Aan al uw opmerkingen te zien, zit er een plug in "elk vat". Discussie met jou is “contraproductief”

              • Onotool

                De juiste spelling is "contraproductief".

                Onderaan precies hetzelfde mechanisme dat de voet bedient, die je op 8 uur ziet. Als je een hoofd hebt

            • Arkadi Shapoval

              De doos is een statiefaansluiting, en voor hetzelfde diafragma zijn ook verschillende mechanismen vereist.

              • Dmitry

                Moderne elektromechanische aandrijvingen hebben zeer compacte afmetingen met voldoende motorvermogen. Voorbeeld: drone, enz. In objectieven 15 jaar geleden (bijvoorbeeld Canon 18-55) zaten (nog steeds) plastic tandwielkasten met relatief compacte motoren. Bij Nikon hetzelfde verhaal. Nikon wilde om zijn eigen redenen eenvoudigweg geen (of liet ruimte voor een "stap vooruit") om een ​​"schroevendraaier" in de adapter te introduceren. Ik heb 60 2,8D, 80-200 2,8D, 85 1,8D, dus deze vraag is relevant voor mij.

              • Arkadi Shapoval

                Deze vraag is voor velen relevant.

          • Vladimir

            Ja, er worden tot op de dag van vandaag veel schroevendraaierlenzen geproduceerd, maar voor zover ik weet hebben bijna alle D-series een diafragmaregelring en zijn ze ontwikkeld voor filmcamera's en in de overgangsperiode van film naar digitaal, en die lenzen zijn niet in staat om scherpte moderne, multi-pixel matrices op te lossen, daarom heeft het geen zin in een schroevendraaier, nou ja, die camera's zal kopen voor dat soort geld en fotograferen met oude optica, zelfs als het nog steeds wordt geproduceerd. in DSLR's, maar een schroevendraaier is relevant, maar daar is het al een atavisme. En D-lenzen worden naar mijn mening geproduceerd voor fans van oude filmcamera's, ik zie geen ander punt, want er zijn niet weinig mensen die nog op semi-manuele film Nikons schieten, en niet iedereen is het ermee eens om gebruikte optiek. maar om zelfs voor een moderne AF 50 mm f1.8D DSLR met een AF-S 50 mm f1.8G te kopen, ondanks het feit dat het niet veel duurder is, zie ik het nut niet in, dus ik zal nooit weten om AF te zetten 50 mm f1.8D op Nikon Z7 ))) behalve misschien alleen degene die de nier heeft verkocht en die geen geld meer heeft voor optica))) Voor mij, die in de regio woont, met een gemiddeld salaris van 20k roebel. het is gewoon veel geld
            Smakt iemand hier nieuwe camera's, moderne technologieën, terwijl sommigen nog steeds op de D90 schieten? Nikkor 35 mm DX en "film" Nikkoh 70-210 mm F4) Ja, voor mij is zelfs de D750 op het niveau van fantasie, en daar worden de Z7-mensen bekritiseerd, verdomme)

            • Onotool

              Ze schreven een hele hoop onzin.
              Ten eerste kan ik gemakkelijk meerdere schroevendraaierlenzen tegelijk noemen, die (a) sinds de filmtijd zijn geproduceerd en nog steeds, (b) ze geen analogen hebben onder AF-S, (c) gemakkelijk een 24-megapixelmatrix kunnen oplossen.
              Ten tweede, of ze mijn megapixels kunnen oplossen of niet, is hun verdomde zaak niet. Ik als fotograaf bepaal of ik 24 of 36 of 45 megapixels nodig heb, of dat 6 genoeg is voor mijn ogen.
              Ten derde is alles in het algemeen verre van beperkt tot resolutie. Hoe zit het met de gegenereerde afbeelding?
              Ten vierde, wat is een semi-handmatige lens?
              Ten vijfde - 50 / 1.8D waarschijnlijk, en het heeft echt geen zin om de Z7 op te zetten, maar hoe zit het met 85 / 1,4D? DC135/2,0D? 16/2,8D visoog? 200/4 Micro? enzovoort. enzovoort. Heb je enig idee welk glasniveau dit is??? Het zal nog minstens 20 jaar duren voordat ze gewoon BEGINNEN verouderd te raken.
              Ten zesde, als iemand nog steeds een Moskvich of Volga bestuurt (opgemerkt moet worden, niet uit een goed leven in de regel) zonder veiligheidsgordels waarin het ontwerp voorziet, betekent dit dan dat je de nieuwe Volkswagen gemakkelijk kunt vergeven voor niet-werkende airbags en TBI in plaats van een lichte schrik? Nuacho, waarom zou je je bezighouden met nieuwe technologieën, want voor een hypothetische Vladimir zijn zelfs gewone riemen al op het niveau van fantasie.

              • Arkadi Shapoval

                Oke.

              • Vladimir

                Maar wie argumenteert) Waarom is het meteen onzin, ik kan alleen beoordelen aan de hand van twee goedkope D-lenzen waarmee ik het genoegen heb gehad om mee te fotograferen, anders weet ik dat er veel goede optieken zijn met een schroevendraaier, maar desalniettemin ben ik het eens met de merk over deze kwestie, en ik benadruk dat ik Nikon altijd leuk heb gevonden, ook vanwege de ondersteuning voor Sarah-optiek! Maar hier lijkt de schroevendraaier mij overbodig, en als het echt jeukt, dan is het niet aan mij om handmatig scherp te stellen, zelfs niet in een reportage, maar het is geweldig met een schroevendraaier, maar zelfs zonder een schroevendraaiercamera gebruikte ik AF-optiek redelijk comfortabel)

              • Vladimir

                "Ten vierde, wat is een semi-handmatige lens?" Ik sprak daar over het feit dat het bedrijf doorgaat met het produceren van oude optica voor mensen die oude camera's gebruiken (zoals Nikon FG? Ik noemde het semi-handmatig) het heeft helemaal geen AF)))

            • Arkadi Shapoval

              Wat betreft het toestaan ​​- bijna al die gespecificeerde lenzen verteren op wonderbaarlijke wijze 24 megapixel-sensoren, en dezelfde 200/4 macro is over het algemeen een van de scherpste lenzen aller tijden en mensen. Over de resolutie van oude d-fixes - meer fiets dan waarheid.

    • anonymus

      Ik ben het grotendeels eens met je opmerking. Ontwerp + - zoals alle spiegelloze, voor mij persoonlijk zou een body als de d7200 passen.
      Welnu, de tweede slot, als het in de studioversie niet belangrijk is, dan was het in de universele noodzakelijk om op zijn minst SD te maken.

    • Slesar75

      “Het is geweldig dat ze de traditionele bedieningselementen voor het systeem hebben behouden en een uitstekende adapter tussen FZ-montages hebben gemaakt, die de overgang van een reflex naar een niet-reflexsysteem zo pijnloos mogelijk zal maken voor een fotograaf met een vloot van optica voor een F-vatting Bovendien kan één fotograaf, door de unificatie van alle apparatuur, camera's van twee systemen tegelijk bezitten, en dat is gewoon geweldig!”

      Hetzelfde werd gezegd over de Canon EOS M, maar geen geluk ...

  • ZZ TOP

    En Sony, naar jouw mening, zal wachten ... Wie geen tijd had, is te laat ... :)) Hoewel alles verre van perfect is voor haar zelf ... :((

  • ZZ TOP

    Zodat we alles kunnen doen zonder de Chinezen ... :))))

  • Alexey

    Er breekt een nieuw tijdperk aan voor Nikon, hoe verontwaardigd ook, maar dit is de toekomst.

    • anonymus

      Het is echt... :)

      • Alexey

        Nog niet. Dit wordt werkelijkheid wanneer de mogelijkheden van de nieuwe vatting worden gerealiseerd en de productie van fotoapparatuur met de F-vatting wordt stopgezet.

        • Vladimir

          Het zal niet worden gestopt in de komende 70 jaar))) totdat degenen die de wereld van fotografie zijn binnengekomen via film en digitale spiegelreflexcamera's met F-vatting fysiek uitsterven))) Persoonlijk, zelfs overschakelen naar het Z-systeem (als dit al gebeurt) , dan zal ik nog steeds geen DSLR's weigeren en de twee systemen op gelijke voet gebruiken

  • varezjkin

    Over AF-gevoeligheid:
    Z6: -1 tot +19 LW (-4 tot +19 LW met AF bij weinig licht)
    http://www.nikon.ru/ru_RU/product/digital-cameras/mirrorless/enthusiast/z-6#tech_specs

    Z7: -1 tot +19 LW (-4 tot +19 LW met AF bij weinig licht)
    http://www.nikon.ru/ru_RU/product/digital-cameras/mirrorless/professional/z-7#tech_specs

  • Nikonisten zijn een sekte

    GEEN 2 slots.
    Batterij voor slechts 330-350 opnamen
    Er is geen focus op de ogen.
    Wat de hel NIKON_??? WAAROM het onmogelijk was om naar de A7III te kijken EN een vergelijkbare camera te maken ????
    Waarom was het nodig om 6 jaar geleden op Sony's hark te stappen, toen er genoeg batterijen waren voor 400 schoten en er geen 2 slots waren????

    • ZZ TOP

      Het lijkt erop dat je batterijen moet inslaan en ze kruiselings als machinegeweerriemen moet dragen ... :)) Het is een grap.
      Misschien blijft de Battery Grip (pack) aan het karkas plakken, terwijl de grip verbetert, maar het gewicht en de afmetingen nemen toe. Of kan het via een kabelconnector met externe krachtige batterijen? ..

      • Onotool

        Wat betekent "misschien"? Er is al een batterijgreep aangekondigd, deze heeft 2 EN-EL15-batterijen en dat is alles - geen versnelling van de opnamesnelheid, er verschijnt geen tweede geheugenkaart.

        • anonymus

          En het lijkt op een adapter in de vorm van een batruka met routerfunctionaliteit, om foto's draadloos over te zetten naar een computer...

    • Dmitry

      Nou, de camera wordt niet binnen een paar weken ontwikkeld, daarom zijn ze op een hark gestapt)

  • Nikop

    Autofocus is matig en controleproblemen, alles is al beschreven in de preview.

    • Michael

      Ja, en de afmetingen zijn klein, niet grippy ... Fuuh, opgelucht - je kunt blijven fotograferen op de D40)))

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2018/08/nikon-z6-z7-and-new-lenses/comment-page-2/

Versión en español de este artículo https://radojuva.com/es/2018/08/nikon-z6-z7-and-new-lenses/comment-page-2/