Pytanie-odpowiedź

Jeśli nie możesz znaleźć odpowiedniego tematu dla swojego pytania, dodaj go do tej sekcji.

Być może wyszukiwanie na stronie pomoże ci:

Wystarczy wpisać wyszukiwane hasło w odpowiednim polu:


Komentarze do tego posta nie wymagają rejestracji. Każdy może zostawić komentarz. Wiele różnych urządzeń fotograficznych można znaleźć na AliExpress.

Zwróć uwagę, że nie znam odpowiedzi na niektóre pytania lub odpowiedź wymaga 10 stron tekstu. Kiedy zadajesz pytania, staraj się je poprawnie i szczegółowo sformułować, szczerze, ani ja, ani inni czytelnicy Radozhivy nie mamy telepatii i nie potrafimy zrozumieć, a tym bardziej odpowiadać na krótkie, bezsensowne pytania.

Jeśli jesteś całkowicie zdezorientowany, skonsultuj się ze mną według moich kontaktów (najlepiej za pośrednictwem dowolnego komunikatora i/lub sieci społecznościowej).

Przygotowany materiał Arkady Shapoval. Szkolenia/Konsultacje | youtube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarze: 8 613, na temat: Q&A

  • Ołeksij

    Dzień dobry, widząc na krótkim ekranie o 1\8000 i obejrzawszy zdjęcie, mocno podkreślam, że widok jest zrobiony tylko z jednej strony zdjęcia. Czy jest więc problem z matrycą?

    • Ołeksij

      Jeszcze jedna opcja zdjęcia

      • Specjalista

        Cześć. Wygląda na to, że jest problem z migawką, nie ma czasu na pełne rozpracowanie przy 1/8000. Czy nie jest tak samo przy dłuższych ekspozycjach?

        • Ołeksij

          Dyakuyu dla vіdpovіd, 1 \ 3200 lód upamiętniony, ale obecny artefakt.

          • B.R.P.

            Do serwisu.

            • Ołeksij

              Masz rację, chciałabym uniknąć takiego scenariusza, ale już wiem o takim „efektu” (zasłonięcie / zwężenie rolety)

  • Michael

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak smarować stare sowieckie soczewki Helios 44-2 i przemysłowe 61l/d. Industar w FED generalnie kręci się ciasno, nawet wychodzi z obudowy f/a w momencie ustawiania ostrości.

    • Gregor_S

      na przykład

    • zwycięzca

      Gęsty (lub niezbyt gęsty, do smaku) smar silikonowy.

  • Nikita

    Cześć wszystkim. Czytałem na wielu forach, że w związku ze skanowaniem kamery na taśmach detektorowych na dworcach i lotniskach, a także podczas podróży lotniczych na matrycy kamery mogą pojawiać się połamane i gorące piksele. Czy to prawda? Wszystkie tematy na forach były bardzo stare i pochodziły z lat 2008-2012 i nie były niczym wspierane, ale wielu zapewniało, że po zeskanowaniu kamery na taśmie i locie na kamerze pojawiły się martwe piksele. W sieci jest bardzo mało informacji. Jedni piszą, że ma to wpływ, inni, że nie. Teraz siedzę, martwiąc się o kamerę.

    • Dmitrij Kostin

      Odbyłem kilka podróży do Japonii z Nikonem D90 i jedną z Nikonem D700.
      Na D90 nic nie zauważyłem, chociaż nie oszczędziłem aparatu.
      Jeździłem raz D700 i Sigmą SD1 Merrill tam i z powrotem - również bez problemów.
      Wszystkie aparaty znajdowały się w bagażu podręcznym w osobnej torbie, ale zawsze przechodziły przez skaner.
      *
      W tym roku pojechałem na Kubę ze starożytnym 1Ds_mk2 i wydaje się, że też nie ma nic przestępczego.
      *
      Słyszałem, że skanery lotniskowe mają negatywny wpływ na matryce CCD i filmy/filmy. Można to obejść, nosząc je w osobnej torbie i próbując wyjaśnić służbie lotniska.

      • Nikita

        Dmitrij Kostin, Zrozumiany. Dziękuję Ci. Arkady również odpowiedział mi dzisiaj mailem, że dotyczy to tylko matryc CCD.

  • Dmitry

    Witam wszystkich, powiedz mi, czy warto wziąć Nikona d2022 w 700 roku? Aparat jest potrzebny do filmowania ślubów, rocznic, poranków dziecięcych, nie na stałe, tylko jako rzadka praca na pół etatu, raz w miesiącu, bo mam główną pracę. Ale ponieważ bardzo lubię fotografować, a w przeszłości mam doświadczenie w weselach, chciałabym poznać Twoją opinię na temat tego, co kupić. Z wymagań zużyto nie więcej niż 50 tys. tuszy, piękny obraz. Mam doświadczenie z Nikonem d5100 i obiektywami 18-55mm, 35mm, 18-105mm, 50mm. Chciałabym również usłyszeć porady dotyczące uniwersalnego obiektywu na wesela. Z góry dziękuję)

    • B.R.P.

      Jeśli znajdziesz z małym przebiegiem i nie zabijesz, to dlaczego nie. Stosunkowo wszechstronny Nikkor 24-120\4, Tamron 28-75 2,8.

      • Dmitry

        Dziękuję)

  • Michael

    Cześć wszystkim! Czy mógłbyś polecić jakieś fajne klasyczne obiektywy szerokokątne do krajobrazu, chciałbym dokładnie to, co nazywa się artystycznym. Bagnet Nikon F. A więc pod względem wzoru, koloru, kontrastu i szczegółów głębia ostrości w nieskończoności. Jest już pięćdziesiąt dolarów, interesuje mnie większy kąt, ale nie szerszy niż 28 mm. To znaczy 28 mm, 35 mm itd. Ręczny / nieręczny nie ma znaczenia, wiek również nie jest ważny, najważniejsze nie jest za 1000000000000000 $. Kręcę głównie na filmie, ale także na cyfrowej (Fuji S3 Pro). Wszelkie super najnowsze Milvusy za powyższą cenę, od razu zrobię rezerwację, nie są zainteresowani. Zainteresowani klasyczną optyką, taką jak AF Nikkorov i im podobne, odpowiedni jest również sowiecki podręcznik. Warunek jest tylko jeden - najlepszy i najfajniejszy z nich. Maksymalny możliwy przedział cenowy jest do poziomu obecnego średniego kosztu 85 1.4D, nie potrzebujesz więcej, a ich nie ma, ponieważ te same 85 1.4D w zasadzie będą najbardziej kosztowny.
    Dziękujemy!

    • B.R.P.

      Głębia ostrości w nieskończoności?) Milvusy i af nikkory tu nie pomogą. Samyang 14 mm. weź to, tanie i wesołe. To prawda, nie pracuje też oddzielnie od fotografa.

      • Michael

        Przepraszam, literówka, nie zauważyłem, że pisząc nie wymazałem „głębi” – miałem na myśli „ostrość w nieskończoności”.
        Za radę na 14mm Samyang oczywiście jestem wdzięczny, ale powtarzam raz jeszcze, jak pisałem powyżej, nie uważam za zbyt szerokie kąty. 24mm to już za dużo.

        • Dmitrij Kostin

          Spójrz tutaj na opinie Radozhiv na:
          Nikon 28 mm f/2 Nikkor AI MF
          Nikon 28mm f/1.8GN AF-S Nikkor
          Z jakiegoś powodu ten pierwszy jest wyceniany mniej więcej tak samo jak drugi na rynku wtórnym.
          Kiedyś chciałem też kupić Nikkora 28/1.8G, ale nowa Sigma 28/1.8 EX DG Macro z późnych premier pojawiła się bardzo tanio i odmówiła zakupu Nikkora.

        • zwycięzca

          Optymalny 28 1.8G, kmk

    • Dmitrij Kostin

      Nikon Nikkor 28 1.4d został również doceniony za artyzm.
      Ale jest rzadki i drogi. A w dobrym stanie najprawdopodobniej kupisz tylko od Japończyków.
      W serwisie eBay zwykle ma 3-4 oferty. W cenie od 1500 do 2500 euro w zależności od stanu. To bardziej kolekcjonerski obiektyw.

    • zwycięzca

      Michaił, powiedz nam, co rozumiesz przez „artystykę” obiektywu? Jakie cechy powinien mieć, w szczególności pożądaną szerokość?
      Na przykład „artystyczna” i bardzo droga Nikkor 28 1.4D była polecana poniżej
      Zrobiło się ciekawie, patrzę na zdjęcie i oto jeden z nich:
      https://live.staticflickr.com/65535/51892152241_925fdecb13_o.jpg

      I na przykład zdjęcie dość znanego towarzysza na wielorybie 18-55 (ten obiektyw nie był skarcony tylko przez leniwych):
      https://www.robertmekis.com/photos/landscape/med/mekis0fm200e1a.jpg
      https://www.robertmekis.com/photos/landscape/med/mekis0fm201b1a.jpg

      Czujesz przewagę soczewki artystycznej za 2000 euro nad wtyczką za 20…30 euro?

      • Dmitrij Kostin

        NIE polecam kupowania 28/1.4D
        Cena na wtórnym przy 28/1.4D wynika z jego rzadkości i długiego braku takich propozycji przesłony Nikona na tej ogniskowej.
        28/1.4G nie było, a 28/1.4E pojawiło się bliżej 2018 roku.
        W klubie photo_ru jest tylko jedna recenzja dla 28 / 1.4D.
        *
        Moje zalecenia pozostają takie same:
        „Spójrz tutaj na recenzje Radozhiv na:
        Nikon 28 mm f/2 Nikkor AI MF
        Nikon 28mm f/1.8GN AF-S Nikkor”

      • Michael

        Victor, pisałem o tym w mojej pierwszej wiadomości. „...według rysunku” - myślę, że to jasne, nie trzeba wyjaśniać, czynnik jest częściowo subiektywny (w rzeczywistości nadal jest obiektywny, po prostu nie każdy to czuje). Oraz czynnik, który rozwija się od reszty, który wymienię poniżej. „...dla kontrastu” – umiarkowanie, niezbyt twardy, ale nie ociężały, pewną rolę odgrywa również mikrokontrast, który wpływa na dopracowanie obrazu i jego mikroplastyczność. „... według koloru” - jak kolor oddaje, jak adekwatnie, jaką gradację, balans tonów, nasycenie, nasycenie, a jednocześnie umiar, aby plama nie wychodziła i bez pasożytniczego nastawienia w jedną lub inny dominujący ton. „Przejrzystość, ostrość” - bez mydła (czytaj Radozhiva, ma recenzje, a Arkady ma zupełnie niepochlebne na niektórych niezbyt znanych obiektywach, na przykład na jakimś sowieckim teleobiekcie, jeśli się nie mylę, 500 milimetrów. Przejrzyj przekonujące przykłady swoich słów). A jednocześnie bez „ostrych” ekscesów, którymi współczesna optyka jest często wypchana ze względu na plastyczność i żywotność obrazu - nie potrzebuję tego. Obiektyw krajobrazowy bez wątpienia powinien być albo „bardzo ostry”, albo po prostu „wystarczająco ostry”, ale jednocześnie wyjątkowo delikatny, organiczność i płynność przejścia od piksela do piksela, które powinny „wpływać” w siebie, nie powinny zgubić się. Otóż ​​według waszych przykładów - dobra optyka, jak film, trzeba jeszcze otworzyć matrycę. Nawet obiektywy takie jak 85 1.4D muszą zostać otwarte. A ile egzemplarzy ostatnio zepsuło się (znowu, po raz enty) na ukochanym przez Arkadego (i mnie) aparacie Fuji S5 Pro… Rok temu na yntyrnetach był bloger, łysy Vadim. Bardzo „przekonująco” wyjaśnił nam wszystkim i Arkady, wiesz, głupcy, że, jak mówią, ten „kawałek plastiku” z Fuji jest naprawdę nic nie warty. Wystarczy spojrzeć, jakimi przykładami to tłumaczył – przy takim podejściu do fotografii ani jeden aparat i obiektyw się nigdy nie otworzy, w ogóle nic ciekawego i sensownego z tego nie wyjdzie. Są sceny, które można i należy sfotografować, nazwijmy je warunkowo „dobre”. Przeciwnie, coś jest elementarne fotograficznie niepraktyczne do fotografowania, ponieważ jest z natury nieusuwalne - chodzi o strefy i fabułę, kompozycję i na dobre lepiej odmówić fotografowania takich scen, ponieważ jest to „zła scena” przez jego fotograficzną esencję. Tak jest w twoich przykładach: pierwsze zdjęcie nie pasuje do ostatniego, trzeciego. Porównaj przynajmniej niebo i tam i tam. Na pierwszym jest tylko białe tło bez znaków, prawie jedna trzecia całego kadru. Ale, nawiasem mówiąc, woda okazała się nie taka zła, z teksturą. Na trzecim zdjęciu autor uchwycił bardzo ciekawe zjawisko atmosferyczne, piękne aksamitne chmury i mgłę z ich lustrzanym odbiciem w wodzie. To jest zawsze łatwe do sfotografowania, aby uzyskać interesujący wynik na czymkolwiek (oczywiście z możliwością strzelania).

  • Rasul

    Rasul
    16:45
    problem. mój główny aparat to Canon EOS 3 (film). zrodził się pomysł zastosowania w tym aparacie manualnych obiektywów ze średnioformatowego Pentaxa 67 II. Do testów założyłem jeden z obiektywów Pentax na Kenonie z tym adapterem. potem aparat Kenon zaczął uważać obiektywy Kenona z autofokusem za ręczne. skupienie nie działa. Celuję ręcznie, w tym przypadku aparat tylko potwierdza ostrość. tak działają oba moje obiektywy Canona. co za porażka - nie rozumiem. płytka stykowa adaptera jest zewnętrznie nieuszkodzona. również mocowanie aparatu jest w porządku. Wezmę od znajomego numer Kenona i sprawdzę działanie moich soczewek

    • Dmitrij Kostin

      Odkładając obiektywy Canon AF, jakiego trybu fotografowania i AF używasz?
      Czy na górnym wyświetlaczu są jakieś błędy?

      • Dmitrij Kostin

        Aparat trochę się myli – jeśli na górnym wyświetlaczu nie ma błędu, jeśli Av i AI Servo AF są włączone, to teoretycznie wszystko powinno działać. Alternatywnie, jeśli wystąpiła usterka, po prawej stronie obudowy pod pokrywą znajduje się przycisk resetowania „zwykłych funkcji użytkownika” (strona 104 instrukcji).
        To może pomóc.

      • Dmitrij Kostin

        Aparat trochę się myli - jeśli na górnym wyświetlaczu na pewno nie ma błędu, jeśli zainstalowane są Av i AI Servo AF, to teoretycznie wszystko powinno działać. Ewentualnie, jeśli wystąpiła usterka, po prawej stronie obudowy pod pokrywą znajduje się przycisk resetowania „zwykłych funkcji użytkownika” (instrukcje znajdują się na stronie 104). Nawiasem mówiąc, jest dość nietypowych ustawień, o których istnieniu właściciel może się nawet nie domyślić, jeśli nie doczyta instrukcji do końca i nie wejdzie pod osłonę po prawej po przeczytaniu.
        To może pomóc.

  • Alexander

    Dzień dobry, proszę powiedz mi aparat do podróży. W podróży zawsze robiłem zdjęcia aparatem smartfona, ale jest chęć poprawienia jakości zdjęcia. Nie chcę też bardzo dużego i ciężkiego aparatu. Fotografuję tylko krajobrazy i niewielką część fotografii miejskiej. Rzadko portrety. Ostatnio natrafiłem na pióro Olimp 8. Wygląda na to, że cena nie jest droga, a soczewki na nich nie są drogie. (Ale na Avito jest bardzo mało ofert, ale nie ma nowych). Jeśli chodzi o lustrzankę, myślałem o Canonie 80D. Ale do tej pory nie było doświadczenia z aparatem podczas podróży. Czy nie byłoby trudno przenosić go przez wszystkie góry ... ..

    • Dmitrij Kostin

      Spójrz na góry...
      Miałem 2 podjazdy na 3700 metrach.
      Pierwsza z Nikonem D90 z lekkim fixem z serii D (w efekcie waga to około 1kg obiektywu i aparatu), druga bez niego.
      Z każdym tysiącem metrów nadwaga odczuwana jest coraz bardziej negatywnie.
      Jeśli chodzisz po wszelkiego rodzaju górach, zarówno obiektyw, jak i aparat muszą być zabezpieczone przed kurzem i wilgocią. Właśnie podczas pierwszego podejścia złapał mnie deszcz ze śniegiem i silnym wiatrem. Nie było gdzie się schować ani płaszcza przeciwdeszczowego. Kamera w końcu zamoczyła się, a następnie odmówiła włączenia, musiała być suszona pod klimatyzatorem przez całą noc. Nie warto też kupować drogiego aparatu i obiektywu – w górach jest szansa, żeby go do czegoś przyczepić.

      • Dmitrij Kostin

        Krótko mówiąc, lepiej mieć lekki bzk i z ochroną przed kurzem i wilgocią (a najlepiej z wypustką matrycy lub w obiektywie).
        Ale jeśli budżet jest ograniczony i zdarzają się ekstremalne podjazdy, to nie ma to znaczenia – możesz wziąć dowolny tani aparat do upraw (nawet Nikon D40-D50-D60-D70s) z obiektywem wieloryba z pchlego targu.
        Nawiasem mówiąc, 80D, który wskazałeś, waży nieco lżej niż 5D mk2, który prawdopodobnie będzie ciekawszy i tańszy niż używany 80D.

        • Alexander

          Bardzo dziękuję za odpowiedź, właśnie w naszym mieście obejrzałem zaledwie kilka reklam tego samego Olympusa. Po prostu nie ma używanych i nie możesz teraz kupić nowych. Czy Canon 80d + Sigma 17-50 2.8 będzie mniej czy bardziej wszechstronnym wyborem? Nie planuję też kupować kilku obiektywów) Spojrzałem na Mark 2, każdy ma tam ponad 200 ton przebiegu.) Obejrzałem Fujifilm, ale z nimi też nie jest to takie proste, jest bardzo mało używanych reklam) )

          • zwycięzca

            „Przyszłość” to bardzo niejasna koncepcja))

            Zarówno lustrzanki cyfrowe, jak i aparaty bezlusterkowe mają swoje zalety, problem polega na tym, że te pierwsze nie są już rozwijane i niedługo przestaną być produkowane. Jednak na rynku wtórnym wciąż jest ich sporo.

            W przypadku bezlusterkowców wymiary, parametry techniczne, jakość optyki (zwykle wyższa, oczywiście nie bez wyjątków)
            Za lustrzankami cyfrowymi - autonomia, rozpowszechnienie, cena.

            Decyzja należy do Ciebie, ale na wycieczkę w góry 80d + 17-50 to taki sobie wybór, IMHO.

            • Alexander

              Jak myślisz, jaki wybór jest najlepszy? Czy to UPC z zabezpieczeniem przed wilgocią itp.? A może po prostu bardziej przystępna cenowo lustrzanka cyfrowa? Na pierwszy rzut oka UPC wydawał mi się bardziej kruche, wydaje mi się, że należy je traktować ostrożniej (jeśli spadnie, to myślę, że jest duża szansa na uszkodzenie). I ten sam Nikon D7200 czy analogia Canona jest mocniejsza czy coś.. (może się mylić.)

              • B.R.P.

                Modele chronione to z reguły profesjonalne blaty. Autonomia jest również istotna w przypadku wędrówek. Z tym bzk jest gorszy.

              • Arkady Shapoval

                Jeśli upadnie, każda kamera może zawieść. W przypadku strzelectwa amatorskiego ochrona nie ma znaczenia w 99% przypadków. Wszystko jak zwykle – aparat jest tańszy, obiektyw droższy.

              • zwycięzca

                Nie powinieneś upuszczać żadnej kamery))
                Czy to lustrzane, czy bezlusterkowe.

                Kwestie autonomii w bezlusterku rozwiązywane są elementarnie - powerbank. Dla bardzo surowych autonomistów - oprócz powerbanku - panel słoneczny.
                Również ochrona przed wilgocią - jej brak nie jest tak straszny jak jest malowany)) Nadal nie będziesz fotografować w ulewie (aby się nie zmoknąć - włóż aparat do torby), a każdy aparat przetrwa lekki rzadki deszcz .

                Drogi aparat jest bezużyteczny, pierwszy wystarczy. Dobrze, gdy stabilizator znajduje się w osnowie, w skrajnych przypadkach w obiektywie, ale nawet gdy ich tam nie ma, to nie jest śmiertelne.

                Obiektyw do zadań. Dobrze, jeśli jest uniwersalny - dla zbioru około 18-200, w skrajnych przypadkach (jeśli szukasz środka) - około 16-85.

              • Dmitrij Kostin

                Słuchaj, jeśli go upuścisz, powinieneś wrócić, aby go odebrać tylko ze względu na dysk flash. Nie musisz się więc martwić o odporność na uderzenia.
                Jeśli chodzi o ochronę przed wilgocią:
                Mój D90 przemoczył się w torebce. Na wysokości 2 km padał deszcz ze śniegiem. Byłem na wskroś, wodoodporne trampki na wskroś, a D90 był cały mokry i nie chciał się włączyć, chociaż udało mi się go włożyć do torby. Obiektyw był zamglony i szybko go wysuszyłem w nocy po powrocie do hotelu. Aparat wysychał dopiero rano (wyciągnąłem baterię, otworzyłem komorę baterii, zdjąłem zatyczkę bagnetu. Wizjer zaparował i też wysechł rano. Jeśli aparat zaparuje w górach, to jest problem ożywić go w górach.

          • Dmitrij Kostin

            „Czy Canon 80d + Sigma 17-50 2.8 będzie mniej czy bardziej wszechstronnym wyborem?”
            Mam 2 pytania:
            1) Jak wysoko planujesz się wspiąć?
            2) Na jakie góry wspinałeś się już z aparatami?
            3) Gdzie planujesz umieścić kamerę? Skąd pytanie – zwykle w plecaku, który będziesz miał, gdy będziesz wspinać się za plecami, prawdopodobnie będzie zestaw ciepłych suchych ubrań, jedzenie, 2-3 litry wody. Gdzie planujesz umieścić kamerę?

            • Dmitrij Kostin

              „Canon 80d + Sigma 17-50 2.8”
              Żeby dźwigać na sobie taki ciężar przez 3-4 kilometry, a oprócz kompletu ubrań, 2-3 litry wody (jest to konieczne, odwodnienie na 3-4 km przychodzi szybko, naprawdę chce się tam pić) , jedzenie? Aparat na 2-3 kilometrach na pewno przewinie szyję lub plecy. Chociaż oczywiście wszystko zależy od treningu sportowego.

              • Alexander

                Cóż, pod górami nie mam na myśli ekstremalnych podjazdów i nie chcę zabierać aparatu do sportów ekstremalnych. A jeśli spojrzysz ogólnie, aparat do podróży, do lekkiej turystyki pieszej (aparat na szyję lub w teczce). Po prostu jeździliśmy po miastach, do innego kraju i robiliśmy zdjęcia wyłącznie dla siebie) Na razie tylko na smartfonie, ale jakoś nie jest wygodnie robić na nim zdjęcia, sam proces nie jest taki sam. Nie wyjechałem jeszcze na poważną podróż.

              • zwycięzca

                Dowolny aparat, naprawdę każdy.

                90% twojego wyniku będzie zależeć nie od aparatu, ale od ciebie osobiście. Jako przykład są tu zdjęcia Arkadego (mam nadzieję, że nie odbierze tego jako pochlebstwo, chciałem pisać na aparacie fotograficznym, ale zdarzyło się „SBO” wycinając go ze strony wraz ze zdjęciami :( ), wzięty na pensa d40, cały tak postrzępiony, z częściowo oderwanym błyskiem, ale nie bezużyteczny ©

        • Alexander

          A może już lepiej kupić BZK na przyszłość?

  • Constantine

    Witam, pomóż mi znaleźć przyczynę problemu z Nikonem TTL. Fotografuję z lampą błyskową na czole (z takim samym odbiciem), przysłona, czas otwarcia migawki i ISO są stałe, ekspozycja jest regulowana tylko mocą błysku błysku. Kamera D500, optyka 17-55 2,8G. Na f/2.8 nie ma prześwietleń, ale im bardziej przymykamy przysłonę, tym mocniejsze prześwietlenie, np. na f/5.6 jest jasno, na f/11 bardzo jasno. Przypadkowo zauważyłem, kiedy chciałem zwiększyć głębię ostrości poprzez zamknięcie otworu. Byłoby zrozumiałe, gdyby było odwrotnie – otwierasz dziurę, a minimalny impuls dla lampy błyskowej jest za duży i uzyskuje się prześwietlenie. A tutaj przy zamkniętej przesłonie powinno wręcz przeciwnie zwiększyć moc do poprawnych wartości, ale aparat zwiększa siłę impulsu im bardziej, im bardziej przesłona jest zakryta.
    Od razu powiem, że, logicznie rzecz biorąc, powód może być jeden - obliczenia są dokonywane na podstawie ustawionej wartości przysłony, ale tuż przed wykonaniem zdjęcia przysłona nie jest fizycznie zasłonięta, stąd prześwietlenie. Co więcej, bez zaciągnięcia ramki na f/5.6 i f/11 naprawdę wydają się takie same pod względem oświetlenia.
    Daj mi znać, jeśli napotkałeś ten sam problem, dziękuję.

    • Aleksiej68

      Tak, membrana nie jest zakryta, musisz dowiedzieć się dlaczego.

  • Constantine

    I jeszcze jedno pytanie dotyczące Nikon TTL - czy aparat w trybie TTL może ustawić moc impulsu na mniej niż 1/128 (minimalna możliwa wartość mocy SB-910 w trybie Manual). Osobiście byłem pewien, że nie, ale w trybie TTL zbliżenie jest dobrze oświetlone, a po przełączeniu lampy w tryb manualny (ISO, przysłona i czas otwarcia migawki są stałe) moc 1/128 jest nadmierna . Z góry dzięki za odpowiedź

    • Aleksiej68

      W trybie TTL wszystkie aparaty zmieniają moc zaciągnięcia nie w tych samych krokach, co w trybie ręcznym, ale z bardzo małą dyskretnością. Jest to szczególnie widoczne w kamerach filmowych, gdzie przerwanie wyładowania w lampie następuje „w ruchu” przez odbicie od kliszy.

      • Constantine

        Tak, prawdopodobnie, podobnie jak w trybie AUTO-ISO, tam też ustawiane są wartości pośrednie, które nie są dostępne przy ręcznym ustawianiu. A przerywanie impulsu „w biegu” to ciekawe założenie praktycznej realizacji mniejszego impulsu, o tym nie myślałem. Dziękuję za uwagę na problem

        • Aleksiej68

          W lustrzankach nie zadziała wyłączenie lampy w biegu, ponieważ lustro jest uniesione, a matryca światłomierza zamknięta, dlatego stosuje się „pre-puff”, zwykle przy 1/32 moc. Cóż, to przeliczenie na podstawie przysłony, na której będzie strzelanie. Chociaż istnieją zewnętrzne zaciągnięcia, które same mogą określać moc - mają z przodu fotodiodę do odbioru światła odbitego od obiektu, to mikrokontroler programuje układ ASIC, w którym zintegrowany jest strumień świetlny (ponieważ nie zadziała w czasie wyłącznie przez oprogramowania) i wyładowanie zostaje przerwane przez zablokowanie tranzystora IGBT po osiągnięciu pożądanego oświetlenia.

  • Ivan

    Cześć. Powiedz mi, czy warto rozważyć zakup tego aparatu? Przebieg jest niewielki, nie widać śladów otwierania, ale zakurzona matryca i mocno zmęczony bagnet obiektywu skłaniają do innych przemyśleń. Cena jest bardzo przyjemna. Dziękuję Ci!

    • Aleksiej68

      Możesz narysować dowolny przebieg. Jeśli naprawdę chcesz kadrować Nikona, to jest wiele ciekawszych aparatów.

      • Ivan

        Tak, rozumiem, że są ciekawsze opcje. Ale niestety budżet jest ograniczony😔
        Co Twoim zdaniem widać na rynku używanych na 2022 rok?

        • Aleksiej68

          Jeśli Nikon, to tylko aparaty „śrubokrętowe”. D7xxx, D300s, D2Xs to stare dobre aparaty.

          • Ivan

            Nikon D90 nie warty rozważenia?

            • Constantine

              Ivan, moje najlepsze zdjęcia (moim zdaniem) zostały wykonane na Nikonie D3100. Jedynym punktem jest obiektyw 50 mm 1,8G, ponieważ zwykły 18-55 jest po prostu kiepski (nie chodzi nawet o przysłonę i bokeh, a po prostu o bardzo słabą jakość obrazu). Po zakupie D500 myślałem, że będzie to siatka bezpieczeństwa, ale okazało się, że do wielu zadań to wciąż wystarcza, całkiem sprawny staruszek - kompaktowy, skupia się bez chybień (nawet śledzenie 3D), pozwala na użycie zewnętrznego lampa błyskowa i wymienne obiektywy, zdjęcia w formacie RAW - czego jeszcze potrzebujesz ? Fotografuję od 2011 roku do dnia dzisiejszego. Zwykle wybieram obiektyw ostrożnie, a aparat biorę za pieniądze, które wystarczą do twoich zadań i nie żałuję, że go kupisz, wtedy będziesz miał najlepszy aparat. Co więcej, nawet nowy sprzęt nie jest odporny na awarie.

            • Aleksiej68

              Nie, nie warto. Powód jest prosty – we wszystkich tych aparatach co jakiś czas pęka koło zębate na wałku membrany i silnik napędowy lusterek. Sam w sobie kosztuje grosze, ale aby go wymienić, musisz uporządkować cały aparat. Osobiście mam już dość ich naprawiania))

              • Constantine

                Aleksiej, Nikon nie będzie w stanie wyciągnąć żadnego przebiegu. O ile mi wiadomo exif zawiera numer seryjny ramki, który można znaleźć za pomocą programu lub odpowiedniej usługi online

              • zwycięzca

                Mylisz się, Konstantin))

            • Dmitry

              Ivan
              24.08.2022 o 21:11 Odpowiedz
              Nikon D90 nie warty rozważenia?

              Z własnego doświadczenia. Długo pracowałem z Nikonami D1x, d300, używałem d80, d50, d100, d60, d3000, d3100 teraz mam d70s i d90. Jest z czym się porównywać, choć opinia jest czysto osobista i oparta na konkretnych doświadczeniach: reportaż, polowanie na zdjęcia, użycie domowej roboty obiektywów z autofokusem i optyki manualnej. Na d90 brakuje mi wytrwałości i zwinności autofokusa, zwłaszcza po d1x i d300. w przeciwnym razie przeciętny Nikon na zaawansowanym poziomie amatorskim. mój aparat jest wybredny jeśli chodzi o karty pamięci, ale najprawdopodobniej jest to jakiś indywidualny karaluch. z niskim przebiegiem i w normalnej cenie (kupiłem za 95$) to zupełnie normalna opcja. ocena modeli kamer według przeżywalności tutaj https://olegkikin.com/shutterlife

              • Dmitrij Kostin

                Natknąłem się na tę ocenę, ale nie ma bardzo wizualnego wyboru i jest to dziwne.
                Nie jest jasne, jaki przebieg ma kluczowe znaczenie dla każdego aparatu.
                A potem byłoby miło, gdyby tę ocenę prowadziło duże centrum serwisowe ...

    • Anton

      Szczerze mówiąc nie widzę żadnego zmęczenia. Matrycę można odkurzyć za jednym zamachem bez oddania jednego strzału. Patrzę na guziki - stopień ich zabrudzenia. Wprawdzie kupiłem sobie fotika myśląc, że ma przebieg miliona, ale okazało się, że właściciel po prostu nie współczuł mu i było tylko 450t. Jeśli nie ma doświadczenia, możesz wziąć D90, a następnie kupić do niego dodatkową optykę „do wzrostu” na pełną klatkę i wysoką jakość. Kiedy zrozumiesz, czego chcesz, kup to, czego chcesz. Więc nadal możesz dręczyć camspex.com pytaniami, które są lepsze

  • Constantine

    Swoją drogą na twoim zdjęciu to nie matryca, która się zakurzyła, a lustro, jeśli dobrze rozumiem. A oczyszczenie matrycy z kurzu dzisiaj to żaden problem, nawet na własną rękę

    • Ivan

      Przepraszam, dopiero stawiam pierwsze kroki w nauce fotografii. Jak ważne jest zakurzone lustro, w przeciwieństwie do matrycy?

      • zwycięzca

        Generalnie nie krytyczny.

        Jednak nawet zakurzona matryca nie jest krytyczna:

        1. Kurz pojawia się tylko na jasnym tle przy odpowiednio zamkniętych przysłonach (zwykle od f/8 i więcej) - najprawdopodobniej będziesz ich używał rzadko.
        2. Najbardziej zauważalne drobinki kurzu są łatwo usuwane w FSH, a jeśli to się znudzi, czyszczenie samej matrycy jest prostą sprawą.

      • B.R.P.

        Jeśli mocowanie obiektywu jest „zmęczone”, jak piszesz, nie powinieneś go brać. Oglądaj kamery, w których nic Cię nie zaalarmuje. Ale przed zakupem należy dokładnie sprawdzić, czy nie ma pilotów od używanych. Nawet pozornie doskonały aparat może mieć problemy (utopiony, upuszczony, trafiony itp.). Zwłaszcza w „atrakcyjnej” cenie.

        • Aleksiej68

          Bardzo pożądane jest przeglądanie dziennika błędów za pomocą oprogramowania serwisowego.

          • Człowiek

            Gdzie mogę znaleźć to oprogramowanie serwisowe)

          • Anton

            i poprosić o zaświadczenie z miejsca pracy

    • Aleksiej68

      do Konstantina
      Odpowiedź jest nieco nieprawidłowa, ale jednak. Potrafię bez problemu narysować dowolny przebieg w każdym aparacie Nikon/Kenon/Sony. A każdy użytkownik aparatu może w ogóle zmienić numerację plików, jest to opisane w instrukcji.

  • Tatiana

    Cześć!
    Chciałem uzyskać poradę
    Przejrzałem już wiele recenzji obiektywów i nie wiem już, co wybrać. Byłoby lepiej, gdybym właśnie kupił Helios i tyle.
    Mam Canona 50D.
    Chciałbym kupić pełnometrażowy obiektyw portretowy ze stosunkowo dobrym bokehem. Nie wiem też, czy będą mieli dobry bokeh jak na normalny portret.
    Budżet jest niewielki - w granicach 6 tysięcy rubli. Myślałem, żeby tylko zacząć, a potem odłożyć na lepszy obiektyw, bo już przeglądałem recenzje i ceny, a tam cena jest inna.

    Czy możesz doradzić?

    • Zwycięzca

      Co rozumiesz przez „dobry bokeh”?

      Moc rozmycia? Lub wszelkiego rodzaju zniekształcenia w postaci cytryn / loków / zawijasów?

    • Aleksiej68

      Na wzrost? W aparacie do przycinania? Z bokehem?? A nawet za grosz? Nic nie wyjdzie))

    • Aleksiej68

      I choć kłamię – Jupiter-37A jest w sam raz na te wymagania

      • Zwycięzca

        I nie zapomnij kupić kilku krótkofalówek, aby skontaktować się z modelem :-]

        • Aleksiej68

          Bez problemów i napięcia strun głosowych kręciłem przy 80-200 2.8 (oba systemy) na kamerach do upraw.

          • Zwycięzca

            Bez wątpienia. Ale nadal lepiej być realistą.

            135 mm w kadrze to BARDZO długi dla portretu pełnometrażowego.

            • Aleksiej68

              Ale jest pięknie, a 200mm jest jeszcze ładniejsze)) Jesienią, na łonie natury ...
              Chcę kupić wszystko 200mm 2.0

  • Igor

    Cześć. Nie jestem zawodowym fotografem, niedawno kupiłem sobie Sony A65, ale nie mogę zdecydować się na teleobiektyw. Istnieje wiele różnych opcji mocowania A, ale nie wiem, na której lepiej się zatrzymać. Byłbym wdzięczny za radę, może ktoś z ich doświadczenia może powiedzieć. Planuję fotografować obiekty przyrodnicze z dużej odległości (ptaki, zwierzęta itp.), ważna jest tu przysłona i ostrość, jakie opcje mogą być optymalne dla mojego aparatu? Z góry dziękuję.

    • Aleksiej68

      Minolta AF 70-210mm f/4 - "Beer Can" - "BeerCan" to po prostu świetne, klasyczne szkło do takich celów.

      • Igor

        Dzięki, przyjrzę się tej opcji!

        • Zwycięzca

          Z 200mm, z wyjątkiem strzelania do gołębi w parku.

          • Aleksiej68

            Monsieur może zaoferować coś więcej teleobiektywu i budżet na montaż Minolta?

            • B.R.P.

              Jak wielki bank.

    • Człowiek

      Są Minolta 75-300 4.5-5.6 i 100-300, to około 4 do 10 tysięcy analogów Sony SAL-75300.
      Cóż, 70-210, jak powiedzieli powyżej, będzie lepsze w ostrości. I jest też dużo analogów z Sigmy, tamronu, tokiny 70-210 i 75-300, ale trzeba patrzeć na jakość, są różne. Ale kosztują mniej niż 2-4 tysiące rubli.

    • Anton

      Wziąłem telewizor, sigma 150-500. ciemno już o zmierzchu. ale ostry. Fotografuję dla nich zwierzęta i przyrodę.

      • Anton

        iso800 500mm Ф11 1/800, przycięty (prawdopodobnie do 750mm)

      • Anton

        klejenie z dwóch ramek. 350mm Ф6

  • Anton

    Cześć. Uzyskano makro Medical Nikon. Czy możesz mi powiedzieć, jak podłączyć lampę błyskową? Mówią, że może spalić fotik. Albo powiedz mi w skrócie jak zapala się flesz z fotkiem. O ile teraz rozumiem, do stopki dostarczane jest 3-5 V, aby wystrzelić lampę błyskową, zanim aparat po prostu zamknął styki od lampy błyskowej. Okazuje się, że można połączyć jeża z wężem przez transoptor? Sygnał z buta zamyka styk transoptora, przez który przechodzi do lampy błyskowej.

  • Dmitry

    Dzień dobry, jaki jest najlepszy adapter do korzystania z M42-sony e? Gruby czy cienki?

    • B.R.P.

      Na krótką rzekę o. nie ma znaczenia.

  • Sergiy

    Dobry dzień. A jeśli możesz, powiedz w biurze na Ukrainie, gdzie możesz kupić wannę, pokazać i zobaczyć?
    Myślę, że zrobiti jeden projekt cіkaviy. Szkarłatna plivka musi być niedroga, kompaktowa i prosta, z możliwie najszerszym obiektywem i odpowiednio działającą autoekspozycją, by po naciśnięciu jednego przycisku robiła się dobrze =) Jakie modele polecacie?

    • temperówka

      Możesz zostać zbanowany za grosz w wyszukiwarce Google..

    • Dmitry

      spójrz na olxa. Jest też fotofond.

  • Ivan

    Cześć. Proszę, powiedz mi, jaka jest najlepsza opcja dla cyfrowych lustrzanek do współpracy z sowiecką optyką M42. Aby adapter był jak najtańszy i bez problemów z chipami. Krótko mówiąc, które mocowanie aparatu wybrać przede wszystkim, jeśli sowieckich obiektywów Zenitha jest dużo, ale nie chcesz już kręcić na filmie? Dziękuję wszystkim za odpowiedź.

    • B.R.P.

      Kanon.

    • Dmitry

      kanonik

    • Zwycięzca

      Bez kłopotów z chipami - to tylko bezlusterkowce. Nie będzie potwierdzenia ostrości na kanonie bez chipa, czy tego potrzebujesz?
      Ponadto możesz strzelać z optyką dalmierza, która generalnie nie pasuje do żadnej lustrzanki cyfrowej z adapterem bezsoczewkowym. Plus dostęp do nowoczesnego podręcznika chińskiego.

      • B.R.P.

        Warunki: najtańszy adapter i optyka firmy Zenith. Nie potrzebuje dalmierzy.

        • Zwycięzca

          Warunki - bez problemów z żetonami.

          • B.R.P.

            A jakie są problemy z Kenonem?

        • Zwycięzca

          Cóż, co do dalmierzy – dziś nie jest potrzebny, ale jutro może się przydać. Znów dostępna jest chińska optyka (dość wysoka jakość jak na swoją cenę)

          Cóż, za grosz możesz wziąć jakieś 1100d lub 500d, spróbuj.

          • B.R.P.

            Zgadza się, ale adaptery do bzk są znacznie droższe.

    • Rodion

      Sony A (SLT) do instrukcji, nic takiego jak ten układ, optyka M42 zjada bez problemów, EVI jest dostępny, stabilizator matrycy do niektórych modeli, aparaty są tanie na wtórnym (zazwyczaj tańsze niż Canon). Ale generalnie Canon jest systemem bardziej bezproblemowym - aparaty Sony SLT mają problemy na mrozie z uderzeniem przysłony i awarią migawki.

      • B.R.P.

        Zwykle mamy tylko śmieci na tym mocowaniu tańsze niż Kenon. Coś mniej lub bardziej przyzwoitego jest znacznie droższe niż Kenon.

  • Władimir Stolz

    Cześć Arkady,
    4 lata temu kupiłem aparat Fujifilm S5PRO bez obiektywu i tak się złożyło, że byłem zawinięty
    w biznesie i zapomniałem o aparacie. Po obejrzeniu na YOUTUBE jednego filmu o Fujifilm S5PRO z Waszym udziałem iz jakim entuzjazmem zaprezentowaliście ten aparat, przypomniałem sobie mój S5PRO.
    Teraz mam do Ciebie taką prośbę: proszę o poradę obiektywu lub pary za cenę-jakość
    których mogłem używać z kamerą lub zharmonizowanych w pakiecie z S5PRO.
    Z góry dziękuję
    W. Stolza

    • B.R.P.

      Przepraszam, że się wtrącam, ale wydaje mi się, że zalecenia dotyczące optyki impregnacyjnej raczej nie różnią się znacznie od innych zaleceń dotyczących upraw Nikona.

    • Arkady Shapoval

      Wszelkie nowoczesne poprawki oświetlenia, na które wystarczy pieniędzy

    • Dmitrij Kostin

      Ponieważ jestem właścicielem dwóch impregnatów, zaryzykowałbym doradzenie w kolejności malejącej: Tshlsht Tsllshk 17-55 / 2.8 (tylko nie bierz tanich opcji), Sigma 17-50 / 2.8, Tokina 16-50 / 2.8.
      Niedawno kupiłem Tokinę w pudełku z paragonem i w stanie, jakby była używana maksymalnie 10 razy.Ostrość mi odpowiada, chociaż chciałbym więcej. Sigma z odgałęzieniem – warto się jej przyjrzeć uważnie. Najbardziej godny grona jest z Nikkorem 17-55, jeśli można go znaleźć w stanie zbliżonym do nowego. Wszystko powyższe to tylko moja osobista opinia.
      Oprócz Tokina moim ulubionym obiektywem na Priatce jest Zeiss 50/1.4 i Helios 44M-7 przekonwertowany na mocowanie Nikona.
      Ze względu na specyfikę matrycy Propyatka i Protroika lepiej przyjrzeć się poprawkom serii G.

      • Dmitrij Kostin

        Tshlsht Tsllshk - Nikon Nikkor

  • Danil

    Dzień dobry wszystkim!
    Proszę mi powiedzieć, czy ktoś miał doświadczenie w korzystaniu z Nikona Nikkor 100-300mm f/5.6 Ai-S? Potrzebny do fotografowania ptaków na budżet Nikon d3300. Jest obiektyw Nikkor 80-200mm f/4.5 Ai-S, czy te dwa obiektywy są porównywalne pod względem ostrości? Jest też Tair-3FS, czy jest znacznie gorszy od Nikkora?
    Dzięki za pomoc!

    • B.R.P.

      A dlaczego nie chcesz wypróbować jakichś 70-300 z af-s? Będą oczywiście ostrzejsze + af.

      • Danil

        Dzięki, zdecydowanie rozważę to jako opcję. Nikkor 100-300mm ma też tryb makro, myślałem o próbie fotografowania na podajniku okienkowym

        • B.R.P.

          Faktem jest, że na telezoomach tryb makro ma niewiele wspólnego z makrofotografią. Jak ten, na przykład: https://radojuva.com/2013/11/tamron-ld-di-af-70-300mm-tele-macro/
          W zakresie ogniskowych 180-300mm. z płytą MDF 95 cm Ptaki na karmniku można usunąć, ale coś mniejszego jest trudniejsze. Co więcej, w tym zakresie ogniskowych takie obiektywy mają najsłabszą ostrość.

      • Danil

        Dzięki za wskazówkę, ciekawy pomysł!

  • Ivan

    Fotografuję w pomieszczeniach na Canonie 550d w trybie w pełni automatycznym z wbudowaną lampą błyskową - ustawiam przysłonę na 5.6, czas otwarcia migawki 1/60, ISO 400. Przełączam się na manualny, ustawiam te same ustawienia - wszystko jest w porządku, zdjęcie okazuje się to samo. Ale przy priorytecie przysłony, kiedy ustawię to samo ISO z przysłoną (i otworzę lampę błyskową), czas otwarcia migawki jest ustawiony na jakiś całkowicie szalony, w wyniku czego nie mogę go zdjąć z rąk (osiągnął 3 sekund czasu otwarcia migawki, choć przypominam, że na maszynie przy takich samych warunkach było 1/60). Jednocześnie aparat automatycznie ustawia różne balanse bieli (zdjęcie na Av jest nie tylko rozmazane ze względu na długi czas naświetlania, ale także żółte). Proszę wyjaśnić, co jest nie tak ze mną lub z moim aparatem?

    • Wasilij

      Twoje urządzenie nie zdaje sobie sprawy, że w grę wchodzi lampa błyskowa i ustawia czas otwarcia migawki na taki, jaki zmierzył w ciemności. Gdyby było stałe światło, wziąłby to pod uwagę. :)

      • Ivan

        Czy można to jakoś naprawić? Na początku pomyślałem to samo, ale zaskakujące, że w trybie automatycznym wszystko ustawia dobrze, biorąc pod uwagę lampę błyskową, ale na priorytecie przysłony (choć też zaciąga się testowymi zaciągnięciami podczas pomiaru ekspozycji przed wykonaniem zdjęcia) nie bierze pod uwagę i ustawia długi czas otwarcia migawki

        • Wasilij

          Jeśli warunki oświetleniowe w filmowanym pomieszczeniu nie zmieniają się, to wszystko jest proste: ustawiłem M, ustawiłem potrzebną mi parę (czas otwarcia migawki/przysłona) i nakręciłem cały wieczór. Jeśli zmieni się światło (kluby, dyskoteki) i jeśli na pewno potrzebujesz lampy błyskowej, to postaw auto i nie oszukuj się. Nikt nigdy nie powiedział, że zdjęcia są złe.

  • Siergiej Krywbas

    Przypadkowo trafiłam na Twoją stronę!!!Potrzebuję Twojej podpowiedzi,kiedyś kręciłam na GOGLE PIXEL3XL.Ale teraz zastanawiam się nad kupnem lustrzanki,fotografowanie będzie czasem portretowe,ale głównie przyroda,architektura,może makrofotografia ( raczej do tego będzie osobny obiektyw , a także nagrywanie wideo.Detale są ważne i to w dobrej jakości kadrach w formacie RAW.Błagam powiedzcie mi na co zwrócić uwagę bo inaczej już złamałem głowę budżet nie jest bardzo duży.

    • B.R.P.

      Najpierw zwróć uwagę na soczewkę. W portretach i makro aparat nie jest najważniejszy.

    • Specjalista

      A jaki jest budżet? Czy to wystarczy do używanego FF takiego jak Nikon d600/610?

    • LoliZFutanari

      Tak, w fotografii amatorskiej obiektyw jest ważniejszy niż aparat.
      Polecam kanona. Soczewki radzieckie można łatwo zainstalować na nich za pomocą adaptera, w innych systemach nieco więcej hemoroidów. Ogromna liczba adapterów z innych systemów została wydana pod kanonem. Dlaczego to jest ważne? Możesz po prostu umieścić warunkowego Heliosa 44-2 na kanonie za 30 USD i uzyskać interesujący wynik. Na przykład w Nikonie będziesz musiał dokończyć Helios 44-2, aby uzyskać pełną ostrość.
      Nie należy brać modeli Canona „××0D” (np. 300d, 450d) z indeksem poniżej 550. Od 550d instalowane są matryce, które wytwarzają odpowiedni poziom szumów. Z tego samego powodu nie należy brać aparatów z serii „××d” (10d, 20d) poniżej 40d. Swoją drogą te aparaty będą już o klasę wyżej.

      • B.R.P.

        30 dolarów za G-44-2? Piszesz wszystko poprawnie, ale z ceną masz dość) Średnio 10 $, no, max. 12 USD + adapter. Za 30 USD możesz już wziąć G-81N bez żadnych wykończeń na Nikonie. Chociaż może kogoś interesuje tylko optyka af.

  • Siergiej Krywbas

    -Jaki jest budżet? Czy wystarczy do używanego FF typu Nikon d600/610? - budżet w granicach 200 zł.

    • B.R.P.

      To jest czyste. Nie ff. Tylko uprawa.

    • Specjalista

      Na przykład taki Nikon d5100-5300 z wielorybem 18/55 lub 18/105 i trenuj, trenuj. Poprawki, zwłaszcza sowieckie, nie pojawią się wkrótce. Nawiasem mówiąc, faceci, którzy piszą o heliosie za 10-30 $, wydają się żyć jedną nogą w komunizmie, widzę G.81n w domu za 50-100.

      • Zwycięzca

        Helios za 100 (jeśli mówimy o zwykłym 44.) to jakiś śmieć.

        • Specjalista

          Dlaczego zwykły - 81n, „w wykonaniu eksportowym” - podpisany literami łacińskimi, za 6500 rubli.

          • B.R.P.

            Drogie, o ile rozumiem dzisiejszy kurs rubla.

          • Dmitrij Kostin

            Przepiłowany pod Nikonem 44M-7 (z pracującą nieskończonością zarówno na cropie, jak i na pełnej klatce) od kilku lat jest wart 4000 rubli.

        • Cerg

          Tylko ten sam Helios-44 biały z 13 otworami z gwintowanymi łącznikami w ramie niebrązowej i koshtu kosztuje blisko 100 USD. W ciągu bieżącego miesiąca powstały trzy takie obiekty, dwa na Ukrainie i jeden w Rosji. Nie wiem, co to za obóz jest pośrodku, ale sądząc po zdjęciu sprzedawców, smród wygląda beznadziejnie.
          A Heliosi 44-2 może mieć dużą różnicę w cenach. Mamy od 500 do 1350 hrywien za aukro na raz. Za 10 USD oczywiście nie możesz teraz kupić czegoś takiego, ale jeśli to kupisz, to w nieodpowiednim stanie.
          Aby mój kolega kliknął obiektywy z autofokusem, nie wiem o instrukcjach win. Obawiam się, że za 200$ nie kupisz aparatu z takim obiektywem o takich parametrach, porozmawiajmy o winie. Dlaczego warto teraz mówić o lustrze, tak jakby bezlusterkowce były produkowane masowo? Dosłownie mniej, żeby można było nauczyć się fotografować. Nie ma sensu inwestować w format lustrzany. Zwolnij i komory, a przedmioty zapalają się i mocują, części zamienne tezh. Wirobnikom taniej jest pracować bez lustra i wszystko należy poprawić na poziomie oprogramowania, a nie nitować lustrzankę cyfrową, ponieważ jest dużo precyzyjnej mechaniki, jak świetny pracownik, który najwyraźniej jest drogi. Rozpoczęła się era produkcji niematerialnej, ponieważ zasoby planety nie są nieograniczone. A z których większa część nie jest jeszcze dostrzeżona.

          • B.R.P.

            Nie możesz już kupić bezlusterkowego zespołu Vin. Jeśli chodzi o Helios, to w internecie mam traplelis i nie te same ceny). Navit aż do wojny. I vvazhu, schr virobnikov mensh za wszystkie niespokojne zasoby planety. Skoda.

      • B.R.P.

        Od dawna mamy dekomunizację, co za komunizm?! Uczciwy pionier.

  • Ivan

    Dobry dzień. Nie mogę się zdecydować na wybór pierwszej zewnętrznej lampy błyskowej. Od lampy błyskowej potrzebna jest tylko obrotowa głowica, aby dawała rozproszone światło i nie świeciła na czole na portretach przy słabym oświetleniu. Wcześniej nigdy nie korzystałem z zewnętrznego, więc nie rozumiem parametrów i trybów. Budżet jak najbardziej skromny, bardzo bezpośrednio (do 1500 za używaną na Avito).
    Czy możecie polecić konkretne modele, a może serię lamp pochodzących od Canona i pracujących w trybie automatycznym w tym segmencie cenowym? Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze lampy błyskowej? Jaka powinna być liczba przewodnia i na co wpływa?
    Jak rozumiem, większość błysków z epoki filmowej współpracuje z cyfrą tylko w trybie ręcznym. Czy jest to bardzo niewygodne i czy konieczne jest szukanie za pomocą automatów? Z góry dziękuję za twoje odpowiedzi.

  • Alexander

    Drogi Arkady,
    Szukam informacji o soczewce, ale nic nie mogę znaleźć. Może możesz pomóc.
    Obiektyw to: „HELIOS MC AUTO ZOOM 70-210 mm F4.0-5.6”.

    Z poważaniem,
    Alexander

    • Rodion

      Jest taki sam jak Beroflex 70-210 mm f/4-5.6 MC Auto i prawdopodobnie wyprodukowany przez firmę Samyang lub innego producenta z niższej półki.

  • John

    Hi wszyscy,
    Mam aparat Canon EOS Rebel T5i i obiektyw zmiennoogniskowy Canon EF 70-200 mm 1:4 L. Dostałem przedłużacz Canon EF 2x II. Mój problem polega na tym, że automatyczne ustawianie ostrości nie działa z przedłużaczem, nigdy nie działało. Wszystkie części są w idealnym stanie. Ręczne ustawianie ostrości działa, ale bardzo trudno jest ustawić to dobrze. Czy ktoś ma dla mnie jakąś radę?

    • B.R.P.

      Hej Juanie. Najprawdopodobniej ten przedłużacz nie jest kompatybilny z twoim sprzętem.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/faq/comment-page-75/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/faq/comment-page-75/