Akcja zakończyła się. Ale istota akcji była następująca: Po prostu zgadnij, na czym zostały zrobione poniższe zdjęcia.
Napisz w komentarzach.
- Model aparatu
- Ogniskowa obiektywu (wszystkie zdjęcia robione przy tej samej ogniskowej)
- Współczynnik przysłony (wszystkie zdjęcia zostały zrobione pod tym samym numerem F)
Albo po prostu zgadnij sam model obiektywu, ale to już jest cholernie trudne.
Kto zgaduje pierwszy? odbiera Mikar/s 4,5/55 с pierścienie makro jako prezent. Wysyłka przez Ukrainę nową pocztą na mój koszt. Uczestnicy z innych krajów nie mogą odebrać nagrody. Na pewno, Mikar/s 4,5/55 to nie jest telewizor plazmowy, ale Radozhiva jest również zbudowana na innych zasadach.
Tak więc:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
Udostępnij link do udostępnianiamoże ktoś może to rozgryźć. Nie odpowiadam na komentarze w tym artykule. Podaj swój adres e-mail, a skontaktuję się ze zwycięzcą. Będzie też nagroda sympatii publiczności (moja), to też jest obiektyw za najlepszy komentarz, który opowie nie o parametrach, ale o samym obrazie, który daje obiektyw, może coś jeszcze ciekawego :)
Akcja zakończyła się 16.00 o godzinie 28.08.2012 czasu kijowskiego. Wyniki działania:
Wyniki są niejednoznaczne. Pakiet nagród głównych Mikar/s 4,5/55 с pierścienie makro już w drodze do Doniecka do zwycięzcy Egora Moszczenki, który odgadł obiektyw bez pytania. Jednak ze względu na to, że Radożiva „zamroziła” i „zakłóciła” sekcję z ostatnią galerią na stronach głównych, użytkownicy stali się dostępni EXIF migawki z recenzji Emitar/S. Dlatego nagroda publiczności pozostaje z Radozhiva.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich uczestników za udział i udrękę w próbach zobaczenia obiektywu. Osobiście bardzo interesujące było dla mnie czytanie i odpowiadanie na Wasze komentarze. To była pierwsza i mam nadzieję, że nie ostatnia akcja Radozhivy. Następnym razem postaram się zapewnić stabilniejszą stronę i prostsze zadanie.
Pomóż projektowi. Dziękuję za uwagę. Arkady Shapoval.
Zaryzykowałbym zasugerowanie, że to I96U. Moje przypuszczenia opierają się głównie na logice, ponieważ przygotowywałeś recenzję tego wizjera, ale jeszcze jej nie zamieściłeś. A jeszcze więcej zdjęcia zrobiono w makro, a ten obiektyw dobrze strzela makro (z tego co wiem)
Będzie recenzja I96U, ale to nie to.
Nikon D40, PENTACON auto 1.8/50, f2,0
Nie, nie on, więcej teleobiektywu.
Kiedy karty zostaną ujawnione? ))) nie mogę się doczekać, aby się już dowiedzieć)
dołączam =)
Tej nocy.
Moje wnioski:
Obiektyw jest jasny, F2-3, teleobiektyw. sądząc po okręgach w bokeh, stan soczewek wynosi 3. Jest mało prawdopodobne, aby ktokolwiek trzymał sfatygowany obiektyw o dużym nakładzie. To nie Arsat, bo pienią się na otwartej membranie (a jest otwarta!). Ciąć. Jestem pewien, że jest manualny - widać błędy w ustawianiu ostrości i ekspozycji (bez zarzutu, wiem, że to nie jest łatwe). Istnieje opcja skupienia. Z jakiegoś powodu wydaje się, że jest importowany, projekt gdzieś w latach 80-tych - słabo trzyma światło boczne. Kurz na soczewkach, a nie na matrycy, przysłona jest otwarta. Opcjonalnie - Pentacon auto 2.8 135 MC na Nikonie D200.
Lub Jowisz 37A
Nie, nie Jupiter-37A.
nie Pentacon
To nie jest 135mm
Solidarność z Olegiem. Myślę, że ideą naszego wirtuoza jest wyciągnięcie z telewizora wszystkich maksymalnych możliwości profesjonalnego fotografowania.
(chociaż rano myślałem, że to Helios81 :))
Czym jest helios? przekręca tło, ale tutaj nie ma takiego efektu =)
Dlatego po wszystkich moich przejściach zgadzam się z pomysłem, że obiektyw z jakiegoś powiększalnika jest ostry w całym polu kadru, a ponadto na otwartym otworze. Zauważyłem, że ogniskowe powiększalników wynoszą 50/80/135, ale już mówiono, że nie jest to 50. Telewizory też wydawały się odrzucane, więc niech będzie 80 mm. Jeśli logika z powiększalnikiem jest poprawna, to przy 80 przysłonie powinno być 4, a przy 135 5,6.
To nie są Heliosy i nie Biotary
Najprawdopodobniej nie jest to 135 mm, w uprawie ponad 200; 80mm na kadrze - 120, to wszystko!
Tak, 80mm, to ogniskowa, której wszyscy szukają :)
Zadzwoniłem do vega 12b 90/2,8, ale wygląda na to, że oni też odrzucili
Nie Vega.
w uprawie 135
Arkady, przynajmniej podpowiedz przejrzyście!
Moja strona jest zamrożona, a niepublikowana recenzja tego cudu została zaktualizowana, została już wymieniona w komentarzach, ale to niesprawiedliwe, ponieważ saga trwa.
Skup się około 100 na uprawie. Wydawało się, że wszystko zostało sfilmowane na otwartej przestrzeni, nie zauważyłem zniekształceń w okręgach bokeh. Ani jeden obraz nie ma dużej strefy ostrości, co oznacza, że obiektyw w ogóle nie ma przysłony lub jest uszkodzony. Jednocześnie otwór jest w przybliżeniu na poziomie 2.8 - strefa ostrości nie jest bardzo duża, ale też niezbyt cienka.
Nie zdziwiłbym się, gdyby to jakiś obiektyw z projektora. Obfite kręgi w bokeh dały mi trójsoczewkowy triplet.
Przysłona nie wynosi 2.8.
prawdopodobnie wyszedł na lunch
Wu poszedł po nowy obiektyw do recenzji :)
wydaje mi się, że jakiś bardzo prosty zestaw, bo Arkady lubi mawiać „nie ma znaczenia czym kręcić” myślę, że to stary D40 z wielorybem 18-55)))))) na ogniskowej 50
Brawo! To naprawdę Nikon D40 :) ważne jak robić zdjęcia :) tak piszę :)
Jowisz 9. Z pierścieniami
Nie Jowisz
Zarówno d300, jak i Jowisz 9. Okręgi bokeh są równe. Membrana jest wielołopatkowa. Ale jest też kilka bajgli. Jak ja mam na Jowiszu.)))) No właśnie. O 2.8. I pierścienie.
To nie jest Jowisz 9.
Wygląda na to, że MS EUROPE-15N AF f2 nie był jeszcze oferowany. Nie wiem jaki ma rysunek i ogniskową, ale wciąż próbuję)
Ale jeśli to obiektyw zmiennoogniskowy, to mogę założyć, że to 24-120 Nikona. F 5.6
i nikona d80
i znowu niepokoi mnie zadrapanie lub kurz, które widać na bokeh. Można też założyć, że to Nikkor 50. 1.8 D
bokeh wygląda trochę podobnie...)
Opcjonalnie mogę również zaprezentować Nippon Kogaku Japan Zoom-Nikkor Auto 1: 3.5 f=43mm-f=86mm
wtedy jest otwarta dziura.
kurz przykleja się na bok.)
Tak, i prawie zapomniałem. Zdjęcia zostały wykonane obiektywem nieprzekraczającym ~90-120mm. Bo bokeh większych telewizorów będzie płynniejszy i takich okręgów w bokeh nie będzie widać.
przepraszam za dużo pisania)
Dzięki za informację. Nakręcony obiektywem, którego recenzja nie jest jeszcze dostępna w Radożowie.
Hurra!
mimo wszystko domyśliłem się przynajmniej, że nie było go na Radożowie)
Wtedy skłaniam się ku Europie)
może z pierścieniami makro. przykryj przysłonę do 2.8, aby kwiat nie wypadł z głębi ostrości.
a już pisali o tuszy że d40... niestety)
To nie MS Europe-15N AF, chociaż jego recenzja jest w przygotowaniu i będzie to coś niezwykłego w Radożowie i na całym zdjęciu w internecie.
pójdę jeść, może zaświta mi)
Przy okazji. Wesołych Świąt wszystkim!)
Więc teraz pozostaje tylko nazwać wartość przysłony? Czy jest aparat, czy jest ogniskowa) czy nadal jest to obiektyw?
Zgodnie z warunkami promocji lub 3 punkty lub nazwa obiektywu
1) D40
2) 80mm
3) 4.5
Tak, słusznie, ale niestety nie pierwszy.
o cholera, czy sympatia publiczności nadal obowiązuje, czy też już została wybrana?
Dlatego zostawiłem kontynuację akcji. Sympatia jest silna :)
Granit-11N 80-200mm F4.5 MC to jest to! ???
Nie. Daj mi 4 minuty, skończę recenzję :)
Potem spróbuję jeszcze raz, wrażenia nie są świetne, więc nie kopnij Arkadego nogami =) Obiektyw daje miękki, ciepły obraz z nienarzucającym się okrągłym bokeh, tzw. Hollywood, akurat w przypadku bokeh nie skupia uwagi widza, ale służy raczej jako tajne narzędzie fotografa, aby skupić uwagę widza na kluczowym temacie zdjęcia. O ile wiem, obiektyw nie ma wyraźnych aberracji chromatycznych. 80 mm na kadrze, powinien być niesamowitym obiektywem portretowym.
Dzięki za analizę :)
tautologią Arkady proszę o poprawienie w poprzednim komentarzu drugiego „skupienia uwagi widza” w celu podkreślenia kluczowego obiektu zdjęcia
walka potrwa aż do całkowitego odgadnięcia?
już się skończyło, zobacz artykuł po zdjęciu.
Arkady, zastanawiam się, jak sam byś przeanalizował te zdjęcia, gdybyś był uczestnikiem akcji?
Określ punkt centralny na oko. Widać, że nie pięćdziesiąt dolarów, ale coś więcej. 70-135 na oko. Dalsza apertura to wyraźnie nie 2.8, ale trochę ciemniejsza. No to wszyscy wiedzą, że mam 4 aparaty, nie jest trudno wybrać jeden z nich. Jeśli chodzi o obiektyw (a konkretnie model), wszystko jest bardziej skomplikowane, trzeba wyjść z ich XA i okręgów w strefie rozmycia. Osobiście nie poradziłbym sobie z tym zadaniem bez wskazówek.
Heh no cóż, prowadziłeś nas za nos komentarzami :)
Moja sugestia to MS EUROPA-15N AF
bardzo mało zaznajomiony z tym obiektywem
wyjaśnienia: dość drogi obiektyw w momencie premiery i dość rzadki, nawet teraz
o ile dobrze pamiętam ma ogniskową od 50 do 80 i moc około 2x, co jest w sam raz dla tych zdjęć