Nikon D3500. Огляд від читача Радоживи

Огляд фотоапарата Nikon D3500 спеціально для Радоживи підготував Іскандер "notapic" Латипов.

Nikon D3500

Nikon D3500

Вітаю всіх читачів цього сайту! Я й сам досить довго стежу за ресурсом, прочитав чимало статей і вийняв чимало корисної інформації, що спонукало мене самостійно написати огляд на одну камеру з тих, які тут ще не показувалися. Це буде Nikon D3500, Найсвіжіша модель серед усіх аматорських кроп-дзеркалок Nikon

Що залишилося від D3400: ті ж корпус, матриця, акумулятор, процесор, ергономіка, керування, автофокус, швидкість роботи і т.д.

Що було змінено: дизайн корпусу став соліднішим (дуже схожий на D5500) прибрані кнопка Fn, вертикальний ряд кнопок ліворуч від екрану, кнопка активації спалаху переїхала до лицьового боку, доданий важіль Live View біля барабана режимів, замість кнопочки LV у попередньої моделі.

Nikon D3500

Nikon D3500

Дизайн

Зовні D3500 став більше схожий D5500, камеру вище за рівень. Корпус тепер чорний замість темно-сірого попередника. Виконаний досить красиво, немає блискучих елементів, сама тушка має лаконічний вигляд, без зайвих деталей. Диск вибору режимів став виглядати приємніше, ніж у старої моделі - тепер він не опуклий, а має строгу геометричну форму. Мені він нагадує невеликий майстерно виточений камінь, а не якусь брязкальце.

Nikon D3500

Nikon D3500

Ергономіка та корпус

Тушка сама по собі дуже маленька - я спокійно клав камеру в кишеню, від'єднуючи об'єктив. Камера дуже легка, за даними із сайту Nikon тушка важить лише 360 грам. Однак, це може бути і мінусом - в очах клієнтів така камера не особливо і «представницько» виглядає через свої мініатюрні розміри.

Камера одразу сіла в руку, як влита. Корпус складається з досить якісного та приємного на дотик пластику. Ділянки, що знаходяться під правою рукою – прогумовані. Є виступ для великого пальця, щоб він не з'їжджав угору. Управління реалізовано дуже зручно, можна спокійно керуватися навіть однією рукою, чого не зробиш D3400. З мінусів хочу відзначити – мій мізинець постійно сповзає з корпусу, що завдає незручності під час зйомки. Також кнопки на корпусі досить маленькі, що дуже ускладнює роботу в рукавичках. Особливо це стосується управління навипадом і кнопки OK, яку я завжди використовую в роботі з мануальною оптикою, щоб одним натисканням прибрати цифровий зум в Live View після фокусування.

До речі, є один мінус – при установці китового AF-P (не плутати з AF-S!!!) 18-55/3.5-5.6G VR камера не тримає баланс на рівній поверхні та «клює» передньою облямівкою об'єктива об поверхню.

Незважаючи на відсутність пилу та вологозахисту, камера дуже стійко перенесла всі мої репортажні зйомки в диму, пилу, снігу та під дощами. Один раз, під час зйомки в лісі при +4 градусах, на камеру впала купа снігу, який одразу почав танути. Я думав, що як мінімум заллє мікрофон, синхроконтакт і байонет – але сніг розтанув, потім замерзнув, але з камерою взагалі нічого не сталося. Зараз у неї чималий для аматорської дзеркалки пробіг – понад 32.000 кадрів за 9 місяців користування, але все працює як годинник.

Nikon D3500

Nikon D3500

Екран та оптичний видошукач

ОВІ Досить маленький і відображає лише по 95% вертикалі та горизонталі кадру. Виходить, що в кінцевому рахунку в нього видно лише 90% від сцени, що знімається, а значить, покраям зображення можуть потрапити небажані деталі, які потім доведеться прибрати при редагуванні. Збільшення ОВІ 0.85x, є можливість діоптрійного налаштування від -1.7 до +0.5. На нижній панелі видошукача відображаються точка підтвердження фокусу, електронний далекомір, інформація про витримці, діафрагмі, буфері кадрів та роботі ISO – при цьому не видно значення ISO, вказується або тільки те, що воно автоматичне, або натомість видно кількість кадрів, які ще можна записати на картку пам'яті. Це істотний мінус, тому що доводиться відволікатися на екран, щоб дізнатися про значення встановленого ISO.

Екран у камери дуже добрий. Деталізація висока, колір справжня або відповідає їй, на яскравому світлі екран не засвічується. Частота кадрів в LV 60 к/с, що зводить нанівець «ефект желе» при сильному наближенні. Це дуже допомагає під час роботи з мануальною оптикою. Крім того, через меню можна налаштувати автоматичне придушення ефекту rolling shutter при зйомці серед натрієвих або ртутних ламп. Це додає ще зручності при роботі у LV. На жаль, він не сенсорний і не поворотний - це відмінний мінус усіх трьохтисячної камер серії.

Меню має 2 види відображення – для «аматорів» із трьома анімованими барабанами – витримка, діафрагма, чутливість Досить зручна річ для тих, хто лише взяв камеру до рук. Другий вигляд - дуже спрощений, відображаються ті ж елементи, але у вигляді цифр, без параметрів, що змінюються. Підійде для тих, хто вже розібрався з параметрами зйомки та їх відображенням. Цей екран можна зробити чорно-білим, біло-чорним (для яскравого світла) та блакитно-чорним.

Nikon D3500

Nikon D3500

Байонет

Камера використовує стандартний байонет Nikon F. Камера повністю підтримує лише об'єктиви AF-S та AF-P. У камери, як і у D3400, відсутній важіль крайнього положення діафрагми – а це означає, що можна встановлювати об'єктиви Nikon PRE-AI без будь-яких переробок та допилювань. Але є один дуже важливий мінус - будь-який об'єктив, що має кільце діафрагми, працюватиме з камерою тільки в режимі М. Хоч це буде AF Nikkor 85mm/1.4D, який не має мотора фокусування, хоч AF-S Nikkor 17-35mm/2.8D – так як у нього є кільце діафрагми, незважаючи на наявність вбудованого мотора фокусування, робота може здійснюватись лише в ручному режимі. Це дуже серйозний мінус, характерний лише для цієї моделі та її попередника.

Nikon D3500

Nikon D3500

Автофокус та буфер

Модуль фокусування успадкований від попередньої моделі - використовується той же Nikon Multi-CAM 1000 з 11 точками АФ, центральна - хрестова, підтримує АФ з об'єктивами не темніше f/5.6, точки чутливі аж до -1 EV, однак особисто у мене, АФ по центральній точці працював і на суперзумі з f/6.3 у середніх умовах освітлення.

Сам автофокус мені не сподобався. Враховуючи те, що я в основному знімав репортаж на цю камеру - я часто помічав, що навіть центральна точка постійно нишпорить у пошуках фокусу, перефокусується, нерідко були промахи, що не залежать від оптики - фокус часто відлітав на фон, а не на об'єкт, що фотографується. Для статичних сцен точності та чіпкості АФ мені вистачає, але для динамічних сцен ця камера навряд чи підійде, тому я віддав цю камеру мамі та сам купив Nikon D300.

Є один цікавий факт - я взяв у знайомого його Nikon D5100 та AF-S DX Nikkor 35/1.8G і вирішив порівняти швидкість та точність АФ на наших камерах. D3500 з невеликим розривом обганяє D5100 за швидкістю та точності АФ, особливо в режимі Live View. Ланцюг фокусу теж трохи кращий, ніж у старої камери.

Швидкість серійної зйомки у камери не дуже велика – лише 5 кадрів на секунду. Цього достатньо для повільної зйомки портретів, квіточок і гілочок, навіть для репортажної зйомки цього мені вистачало. На жаль, я не знайшов інформації про розмір буфера камери – але мені його вистачало приблизно на 4 секунди безперервної зйомки RAW з картою пам'яті Sony зі швидкістю запису 90 МБ/с. Цього розміру буфера цілком достатньо для аматорської зйомки.

При фокусуванні на екрані можна використовувати всю зону покриття кадру для фокусу за контрастом. З китовим AF-P Nikkor 18-55 АФ на відео працює напрочуд добре, фокусування відбувається швидко і точно, без нишпорення, як властиве ЦЗК Nikon.

Nikon D3500

Nikon D3500

Якість фото та відео, стабілізація

Камера здатна знімати в стислому 12-бітному RAW розміром 24 МП, або відео 1920х1080 із частотою 60 к/с у прогресивній розгортці не більше 20 хвилин на 1 ролик. Якість і фото, і відео мене втішило – для мене поріг робочого ISO як на фото, так і на відео становить 3200, цього достатньо для репортажної зйомки та друку до А3, а також для перегляду на телевізорі або моніторі. Характер шуму трохи агресивний, ніби він рваний, не схожий на шум від старих камер на CMOS або CCD. Діапазон ISO від 100 до 25.600, але вище 6400 я не рекомендую підніматися – зображення буде вже надто зашумлене і нечітке. Передача кольору в RAW на невисоких ISO хороша, приємна оку, скінтон не спотворюється. Значення ISO вибираються лише через 1 стоп: 100-200-400-800 і т.д., проміжні значення (наприклад, 160 або 1200) поставити при ручному виборі чутливості не можна, їх може вибрати камера під час роботи з Auto ISO.

При використанні деяких сучасних об'єктивів камера може сама коректувати хроматичні аберації і дисторсію, щоправда, це працює тільки при зйомці JPEG. Ніде не зазначено, які саме об'єктиви підтримуються, але швидше за все це вся AF-P оптика. Принаймні, мій AF-P DX Nikkor 18-55mm/3.6-5.6 VR, що йшов як китовий об'єктив до камери, підтримувався.

Стабілізація з вищеназваним китовим об'єктивом працює дуже добре – я отримував чіткі кадри, зняті з рук, на витримках до 1 секунди на 18 мм та 1/5 секунди на 55 мм. На відео стабілізація працює трохи гірше, але все ж таки досить добре. На жаль, камера не має ні електронної стабілізації, ні порту для мікрофона замість вбудованого монофонічного – тому я не рекомендую використовувати камеру для хоч скількись серйозної відеозйомки.

Експозамір, баланс білого

Якщо ви уважно подивитеся на наведені в кінці тексту фотографії - то можна помітити, як камера «холодить» при Авто ББ у денному освітленні серед снігу. Цей недолік швидко правиться одним із пресетів балансу білого в камері або при обробці RAW, проте, все одно не дуже приємно. Крім того, датчик ББ боїться помаранчевого та фіолетового освітлення – коли я знімав дискотеку, світили помаранчеві, фіолетові та зелені прожектори. На жодному знімку не було нормального балансу білого, частина довелося перевести в ч/б, частина забрали досить багато часу для підбору необхідних властивостей.

експозиція камери працює добре. Однак, не ідеально - на тих же прикладах іноді проскакують кадри, коли камера з невідомих причин недоекспонувала кадр приблизно на 2/3-1 ступінь. Не виключаю, що це могла бути моя помилка. В цілому датчик експозиції працює добре.

Як і у всіх аматорських дзеркалок, не працює автоекспозиція під час зйомки на об'єктиви без мікропроцесора – до них належать усі мануальні об'єктиви Nikon та інших виробників. Щоб знімати на мануальну оптику, потрібно перейти в режим М та виставляти всі налаштування, крім балансу білоговручну. Дуже добре, що режим LV відразу відображає експозицію, що отримується – можна змінювати параметри не методом тику, а орієнтуючись на екран. Крім того, так набагато зручніше фокусуватись.

Nikon D3500

Nikon D3500

Робота зі спалахами, акумулятор та інші дрібниці

У камери є вбудований спалах - "жаба". Вона майже завжди піднімається в авторежимі, але я її не використовую. Мінімальна витримка синхронізації 1/200 секунди, режиму високошвидкісної синхронізації FP немає. При використанні вбудованого спалаху з великими об'єктивами видно тінь унизу кадру. Наприклад, Sigma 17-50/2.8 OS навіть без бленд на будь-якому фокусному дає тінь внизу кадру. Із китовим об'єктивом такого не відбувається.

Хочу відзначити велику живучість акумулятора – на сайті заявлено 1550 кадрів, але я вичавлював понад 2500 кадрів зйомки репортажу з АФ та стабілізацією, без використання спалаху. Акумулятор дуже добре тримає заряд як на фото, так і відео, навіть на холоді. Тут Nikon постарався на славу.

Відсік для карт пам'яті містить лише одну картку SD. Підтримуються SDHC, SDXC, UHS-I. Кришка відсіку у мене почала давати малопомітний люфт приблизно через півроку використання камери - але тут швидше вже моя вина, оскільки камера не розрахована на такий темп і частоту зйомок, як у мене.

У камери є Bluetooth, що дозволяє синхронізувати час зі смартфоном, записувати в EXIF геолокацію та передавати знімки на телефон. Функція не дуже корисна, так як швидкість передачі даних досить низька, один кадр JPEG як FINE і розміром 24МП передається близько 4 хвилин; не можна надсилати відео або RAW.

Приклади фотографій

Висновок, враження

Насправді, Nikon D3500 - Дітище маркетологів. У камери непоганий потенціал, але за ту ціну, за якою я її купив у жовтні 2019 року, коли камера тільки-но вийшла у продажу (550 у.о.) і за якою вона продається зараз (близько 480 у.о.) – простіше взяти що-небудь на зразок б/у D5600, D7100, У них більше функціонал, хоч вони і застарілі, і анітрохи не гірше за якість зображення. D3500 – гарна аматорська дзеркалка з чудовою якістю фото та відео, великим запасом акумулятора, гарним корпусом та ергономікою, але невиправдано високою ціною.

Більше відгуків від читачів Радоживи знайдете тут. Бажаєте поділитися цікавою інформацією? Просто зв'яжіться зі мною за моїми контактами.

Додати коментар:

 

 

Коментарі: 70, на тему: Nikon D3500. Огляд від читача Радоживи

  • 1

    Спочатку написано що корпус той же і слідом починається про те, що він у всьому інший

    Спочатку «більше 32.000 кадрів за 9 місяців користування»
    А потім «я її купив у жовтні 2019 року»

    ....

    • notapic

      Купив у жовтні 2019, потім продав
      Корпуси схожі зовні, за розміром і ергономікою, але в них трохи відрізняється саме покриття. Так що нова D3500 зовні схожа і на D5500, і на D3400.

    • Володимир

      У д3500 хват інший, він глибший і набагато зручніший, ніж у 3400, кнопки перенесли під праву руку і поставили нормальний екран. В іншому це все та ж d3300 по мізках.

  • notapic

    Відео, зняте мною (автором огляду) на цю дзеркалку:
    https://vk.com/wall-170842038_471
    На кіношність не претендую, знімалося давно, спонтанно та без сюжету, просто трохи урізноманітнило свою діяльність.

  • notapic

    І ще одне відео, зняте на ту ж дзеркалку, але свіжіше і, як я думаю, цікавіше за картинкою та сюжетом: https://vk.com/wall-170842038_495
    Якщо хочете критикувати – то критикуйте, але не забувайте, що я не професіонал ні у фото, ні у відео та не претендую на суперські оцінки моїх робіт.

  • UstasFritZZZ

    Я розумію, що погода зараз скрізь однакова… але хоч би кілька фото прикладів зняв у сонячний день. А то суцільна сірість та зневіра.

    • notapic

      Сонячний день ви могли б мені надати? Камера у мене була 2 дні, за які я мав встигнути зняти те, що мені потрібне.
      До речі, у коментах я скидав два посилання на відео, зняті мною влітку на цю камеру. Там і є омріяне сонце - а якщо хочете, можете відкрити групу в ВК, там достатньо фотографій у сонячні дні.

    • Іскандер

      А мені вершник сподобався. Хто це? Що це за місто?

      • Володимир

        А я знаю:) Салават Юлаєв в Уфі. Влітку він красивіший, звичайно. Дякуємо автору за огляд.

        • Іскандер

          Я так приблизно і подумав (чи то з Сибіру, ​​чи то з Монголії). Спасибі:)

  • Денис

    камера нова, а матриця вже вся заляпана (5-й рядок, лівий кадр)
    на деяких кадрах оптика запотіла, все каламутне)
    та й кольори у нових об'єктивів AF-P сірі, хто б що не казав. з CCD матрицею та 18-55 або будь-яка камера з об'єктивом 16-85 – все буде більш кольорове

    • notapic

      Нічого не запотіло. Це таке зображення дає Юпітер-9 на відкритій діафрагмі, поставлений через перехідник M42-Nikon F з лінзою

      • Денис

        Зрозуміло. я думав, скрізь 18-55

    • Ігор

      “з CCD матрицею та 18-55 або будь-яка камера з об'єктивом 16-85 – все буде більш кольорове”

      Що заважає просто докрутити насиченість у колірному профілі? Вони редагуються прямо всередині камери.
      А якщо в raw знімаєте, тим більше не важко докрутити колір до потрібного результату. Raw для цього і потрібний.

      • Денис

        комусь подобається, коли додають насиченості у редакторі. по-моєму, стає тільки гірше

        • Володимир

          Якщо ви так фанатієте від кольору, то купіть книжку Дена Маргуліса "класичне посібник з корекції кольору". І зробіть собі п'ять профілів/пресетів на свій смак. Прочитання однієї маленької книжки дасть вам розуміння, як зробити такі кольори, як ви хочете, а не як виробник заклав у свої профілі. Можете ще книжнику Іттена про особливості сприйняття кольору та поєднання кольорів.

  • Ігорт

    Корпус такий самий, але корпус інший. Щось тут ріже око.

    • notapic

      Він, по суті, наступник D3400 – але матеріали покриття корпусу інші, розташування кнопок змінено, що зробило камеру візуально більше схожою на D5500, ніж на минулу D3400. Так що так, корпус і такий, і не такий.

  • Сергій

    нудний опис, нудні сюжети та кадри. ресурс втратив те, що його відрізняло від інших

    • notapic

      У такому разі чекаю від вас конструктиву. Якщо так хочете причепитися - порівняйте більшість оглядів тут, хоча б за кількістю пунктів і слів, що розглядаються в тексті.
      Фотографії я робив більше технічні, ніж художні – щоб показати реальну роботу камери на високих ісах, спотворення об'єктива на широкому кутку тощо. Художні кадри з обробкою не відображають реальні можливості техніки, там з фотографій з дешевого смартфона можна намалювати картинку професійного фуллфрейму. Але це вже не відображатиме реальну ситуацію, рівень шумів тощо.

  • Влад

    "Дітище маркетологів"-абсолютно правильно сказано, додати нічого.

  • Ігор

    "ті ж корпус"
    В D3500 вперше за час існування 3XXX лінійки сильно змінили дизайн корпусу.

    "дизайн корпусу став соліднішим"
    В сенсі? Він же той самий з ваших слів. Маю на увазі: дизайн - це далеко не тільки колір і текстура. Форма, габарити, розташування елементів, матеріали – це також дизайн.

    “камера не тримає баланс на рівній поверхні та «клює» передньою облямівкою об'єктива об поверхню.”
    Сумнівний недолік, тому на будь-якій камері щонайменше 90 відсотків об'єктивів не співпадатимуть по висоті з тушкою. Було б недоліком, якби об'єктив був незнімним. Але нажаль.

    "Я думав, що як мінімум заллє мікрофон, синхроконтакт і байонет - але сніг розтанув, потім заледенів, але з камерою взагалі нічого не сталося."
    Найуразливіше від вологи місце у Ніконов – кнопка спуску та важіль включення. Не зловживайте такою експлуатацією).

    "Nikon D3500 - дітище маркетологів"
    Такі гучні заяви варто підкріплювати аргументами та прикладами НОВИХ камер, а не Б/У, інакше за такою логікою будь-який новий девайс – це “дитя маркетологів”.

    "але невиправдано високою ціною."
    У порівнянні із чим? Дешевше за неї на ринку тільки Кенони 1300D і 2000/4000D. Перша вже морально застаріла, другі дві рефарб старих камер у нових корпусах з дуже низькою якістю матеріалів і сильно урізаним функціоналом. То у якої камери за ці гроші вартість виправдана?

    Чи достатньо конструктиву?

    • notapic

      1) Я тримав і D3400, і D3500 – скажу, що тактильно вони досить схожі, навіть у руці лежать приблизно однаково.
      2) Солідніше він став зовні – і так, спираючись навіть на ваші слова про розташування, форми та габарити – зміщені кнопки з лівого боку (взагалі, розташування майже всіх елементів управління як у тієї ж D5500, яка вище класом)
      3) Камера ледве тримається горизонтально з китовим об'єктивом. Чому це недолік? Камеру вже не можна буде поставити на поверхню, щоб зробити кадр довгою витримкою. D5100, D3300, D7100, які побували у мене, з китами нормально тримають баланс. Жаль, що компанія забила на це.
      4) Цей приклад я просто навів, щоб сказати - у камери не заявлений захист, проте вона досить добре стримує подібні випробування. Але більше я намагався не допускати такого, зараз у мене захищена D300s - їй взагалі начхати на воду, пил, холод або спеку, хоч горіхи або голови можна їй колоти.
      5) З конкурентів такої ж цінової категорії, що продаються і зараз, є Nikon D5300 - ціна на 20-30 $ вище, але при цьому користувач отримує Wi-Fi, 39 точок АФ, поворотний екран і зручніше управління з корпусу, просунуте меню. Той же Canon EOS 200D має більш якісне відео та АФ в Live View, ціна з китом така ж, причому є ще Wi-Fi, NFC, Bluetooth, очищення матриці, 14 біт RAW, вихід на мікрофон. Цього всього немає D3500, яка коштує приблизно однаково.
      6) За таку ціну можна купити б/у в стані абсолютно нових більш просунуті камери типу Canon EOS 7D, Nikon D5300-5500-5600, Sony A6000 - і у всіх цих камер набагато більше можливостей, ніж у цієї ЦЗК - так, новими їх вже складно знайти, але є чимало пропозицій із пробігом 10000, 5000 і навіть менше 1000 кадрів – по суті це взагалі нові камери. Так що простіше або почекати, поки ціна і далі падатиме, або взяти б/в у стані нового і отримати більший функціонал. Я так і зробив уже після цієї камери.

      • Ігор

        1) Але мова була про дизайн і він різний.
        3) Цю проблему легко вирішить будь-який настільний штатив за 700+ рублів, причому відразу з усією оптикою, а не тільки з 18-55, або якщо вже перекручуватися, якийсь дуже легкий об'єктив, типу 35-ки або полтоса. А так будь-який професійний стандартний зум типу ніконовського 17-55 2.8 завалить вже будь-яку камеру, як і будь-який великий телевізор. А цю камеру навмисне робили максимально легкою.
        5) Прямо зараз подивився ціни. Найдешевший D5300 kit знайшов за 32990. З 200D kit та сама ціна. D3500 при цьому з VR-версією об'єктива можна взяти за 27990 26490, без VR - 23990 200. Body можна купити за 18 55. Це величезна різниця. Замість 3500D з темним 35-1.8 можна взяти тушку DXNUMX і до неї Никонівський DX XNUMX XNUMX з Авіто, і ще залишиться пара тисяч рублів.
        6) 7D з маленьким пробігом і в ідеальному стані знайти неможливо, тому що це репортажна камера, якою знімають весілля, ніхто при здоровому глузді не купував її для сімейних фоточок і лежання на полиці. У відеографів хіба пробіг буде маленький, але ідеальним станом там і не пахне. І там вже морально застаріла і дуже галаслива за сучасними мірками матриця, яку зараз ставлять у дешманські 4000D. Функціонал це класно, але якість зображення відчутно гірша, особливо на високих ISO. D5300-5500-5600 не набагато більше. Для відео за ті гроші простіше вже 200D купити, а для фото мікрофонний вхід і поворотний дисплей - це юзлес, а матриця у D3500 та сама.

    • Михайло

      Так, а чи є нові камери, які не дітище маркетологів?)
      Я в роботі камер, випущених останній десяток років, взагалі відмінностей не бачу.

      • Володимир

        Тому що виробники дзеркалок доїли цю корову до останнього. А зараз, коли бездзеркалки купують охочіше, немає ні сил, ні бажання ламати свій модельний ряд новими крутими моделями. Більш-менш вибивається з цієї серії d850, але той без нормального автофокусу по LV не дотягнув.

  • Олег

    50 відтінків сірого :)

  • Михайло

    Аркадій, друкарська помилка:
    "Камера здатна знімати в стислому 12-бітному RAW розміром 24 МП, або відео"
    Слово фото очевидно пропущено.

    • notapic

      Мені здається, цілком логічно, що RAW-відео у камері немає. Під 12-бітним RAW у розмірі 24 мп і так малося на увазі фото - відео в МП не вимірюють, та й у раві його здатні знімати тільки топові бездзеркалки, заточені для цього.

      • Михайло

        Логічно. Але пропозиція зі словом фото буде визначеною)
        Типу: "камера здатна знімати фото ... та відео ..."

        • notapic

          Втім, і ви маєте частку своєї правди, і в мене. Наступного разу враховуватиму конкретику, добре, що помітили це.

  • DM

    А мені подобається мій д3200, тягаю його із собою скрізь, не шкода. Повний кадр (Д610) все частіше залишається вдома (вага, габарити, надмірна увага). Все ж таки правильніше вкладатися в оптику і потім можна вже творити чудеса.

    • Михайло

      Жаль оптику під DX мало випускають =(

  • ст

    Тритисячну серію в руках тільки тримав, а ось до АФ D5100 особливих питань не було. Точок фокусування обмаль – це так, а ось до точності та чіпкості в середніх умовах – ні. Зрозуміло, що в порівнянні, наприклад, з D7100 АФ слабше і гальмувати, але в цілому - влаштовує. Можливо, ще від об'єктива залежить: мої робочі конячки це 18-105, 18-140 та 70-300/4,5-5,6G

    PS Цікаво, з чого раптом компанія вирішила досить кардинально перепиляти управління, для компактності (хоча по ширині вона така ж, як 3400 і 3100)?
    …цей безглуздий важіль LV у D5100 ніколи не подобався – бездарне використання важеля, імхо. Набагато логічніше він задіяний у D3100

    • Віктор

      Для важеля цілком згоден.

  • Іскандер

    Меню в Никонах безглузде, зате в тріде :)

    • ст

      це ви просто меню Соні не бачили.

      • Іскандер

        Чур мене, цур!

        • Володимир

          У соні в їхньому меню напихано стільки, скільки навіть не на всіх професійних ніконах є. Фокус пікінг-так, будь ласка, зебра, яка показує пересвіти при зйомці не тільки включається, але й налаштовується. І це без обмеження на сегмент тушки, навіть у відносно дешевій А6000 це є.

          • Володимир

            Плюс кастомізація кнопок та fn меню. А в нових камерах вони додумалися зробити "обране", куди можна запхати всі функції, що часто використовуються, і взагалі в основне меню не лазити (так, так, я знаю, що у кенона і нікона так вже сто років, але на моїй а7 першого покоління такого ні).

  • Дим

    У самого D5200 і D3300 складається враження, що навіть при вимкненому HDR, камера намагається витягувати тіні, при цьому навіть на ISO 100 на фото з контрастними сюжетами, я помічаю шуми в тінях. Дико дратує низький час синхронізації 1, якщо було б як на D200 40, то, мабуть, було б занадто жирно на думку продаванів. Одна втіха багатостраждальна Sigma 1 500:30 нормально заробила на D1, як це не дивно.

    • Михайло

      Іди, d-lighting увімкнений – він і тягне тіні

    • Михайло

      А час синхронізації у всіх камер +-таке. D40 швидше виняток. У canon це зазвичай 1/250, у pentax 1/180, у нікон 1/250 у просунутих моделях 1/320.

      • Дим

        Так, я якраз по контрасту з D200 і D300 з їх 1/320, начебто, цифри не сильно відрізняються там і там, а в умовах, коли на D3***, D5*** немає швидкої синхронізації будь-яке збільшення великий плюс.

        • Дим

          Так, D-lighting увімкнено. Спасибі!

      • Іскандер

        У мене 100D і 600D 1/200. Капець, імпульс спалаху триває тисячні частки секунди, невже так складно дозволити ставити витримку коротше? (Це я до виробників). Намагався вночі спалахом заморозити краплі зливи, так ні, комети якісь виходять. Бісить! Навіть у Зміні-8М 1/250, а в Зенітах ще коротше!

        • Олег

          Виходять із того, що переважно спалах використовується для портрета, коли ніхто швидко не рухається. А для спеціальної зйомки слід брати спеціальне обладнання.

          Приблизний розрахунок заморожування крапель дощу (на точність не претендую).

          Діаметр краплі дощу за звичайних опадів – 0,5 мм.
          Середня швидкість таких крапель – 5 м/с.
          Значить, якщо
          - Імпульс 1 сек, отримаємо 5-метровий шлях краплі за цей час
          – імпульс 1/5 сек – 1 метр пройде крапля
          - Імпульс 1/500 сек - 1 см
          - Імпульс 1/5000 сек - 1 мм

          Виходить, імпульс повинен бути десь у районі 1/5000 с, щоб крапля діаметрів 0,5 мм пройшла шлях всього 1 мм і в цілому виглядала в кадрі замороженою. Якось так.

        • Ya-Alex

          Все просто: витримка синхронізації (ВС) – це мінімально можливий конструктивний час витримки, який може відпрацьовуватись механічним затвором при ПОВНОМУ відкритті кадрового вікна. При більш коротких витримках кадрове вікно немає повністю відкритим. Наприклад, якщо ви поставите витримку 1/400с при (ВС 1/200), то відбудеться таке: перша шторка почне рух, відкриваючи кадрове вікно і подолання половини відстані кадрового вікна по вертикалі (у разі ламельного затвора, як на Нікон або Кенон ) її почне "наздоганяти" друга шторка. Таким чином, кадрове вікно не буде повністю відкритим, проте, технічно, ми отримуємо вдвічі меншу кількість світла, яке потрапило на матрицю або плівку. Менші витримки отримують подальшим зменшення щілини, що експонує, тобто. друга шторка ще раніше починає наздоганяти першу. Звідси й вилазить проблема синхронізації зі спалахом – неможливо проекспонувати весь кадр одним імпульсом спалаху, т.к. буде підсвічено лише частину кадру. Що ж до Зенітів та їм подібних, то там ВС набагато більше. Наприклад, Зеніт-Е – 1/30с, т.к. там шторно-щілинний затвор, який набагато повільніший за ламельний, сучасний.

          Але краще раз побачити, ніж читати моє повідомлення:
          https://www.youtube.com/watch?v=veizHGQcdQ0

        • Михайло

          У Зеніті витримка синхронізації 1/250 взагалі-то

          • Ya-Alex

            В якому?

            • Михайло

              Можливо, я просто не пам'ятаю вже навпроти якої цифри літера Х стояла. Може, й менше було. Зеніт-TL начебто називався

            • Михайло

              Я написав до того, що фіг на Зеніті витримка синхронізації коротша, ніж на сучасних Ніконах-Канонах

              • Аркадій Шаповал

                На плівкових Зенітах зазвичай 1/30-1/60. В останнього Зеніт-КМ 2005 аж 1/125

              • Михайло

                Склероз)

        • Б. Р. П.

          У Зміні центральний затвор, синхронізація по всьому діапазону витримок, у більшості Зенітів – 1, Київ-30 – 19. 1\60 в Nikon FM1, наприклад.

        • Володимир

          Імпульс спалаху дуже нерівномірний, тобто першу частку секунди світла багато, а потім мало. Щоб зробити швидкий час синхронізації потрібно, щоб стояв затвор, який швидше шторками смикає. (Коротше часу синхронізації по затворі щілина пробігає). Хороший затвор коштує грошей, недарма в аматорських камерах мінімальний час затвора 1/4000, а в інших 1/8000

  • Юрій

    "Коли камера тільки вийшла у продажу (550 у.о.) і за якою вона продається зараз (близько 480 у.о.) - простіше взяти щось на зразок б/у D5600, D7100"
    Швидше, не простіше, а розумніше. Простіше нову камеру взяти, менше проблем при покупці.

  • TSerg

    Дякуємо за рекламу самого себе.
    Якщо Ви знімали для огляду камери різними об'єктивами, у т.ч. і мануальними, то на викладених знімках, напевно, доцільно було б вказувати їх назви або хоча б вказати це в тексті (як це зроблено на початку прикладеного відео).
    На деяких знімках(7,8,12,21) справді враження порошинок на матриці. Хоча я розумію, що на таких значеннях діафрагм, як зазначено, це не порошинки, а швидше за все йшов сніг. Не фотографуйте при снігу, що йде. І навчитеся його правильно знімати, і взагалі правильно фотографувати, тоді не буде такої сірості.
    І вже вибачте, ваші знімки не котять ні на художні, ні на технічні, особливо два останні. А знімати для огляду камери Нікон мануалом через китайський перехідник з лінзою, що коректує, - це взагалі жерсть )). Вищий пілотаж))
    Вчіть матчаність та теорію фотографії, навчайтеся у таких авторів, як цей https://radojuva.com/2016/03/sigma-150-2-8-macro-dg-hsm/ писати огляди та фотографувати.
    Успіхів! І не треба ображатись. Перший млинець у багатьох виходить комом )

  • коба

    дзеркальні камери купують щоб використовувати видошукач, у даної серії його по суті немає, він настільки малий фізично, що користуватися ним одне випробування ... файли третя серія теж дає гірше ніж 7000 серія, єдиний плюс цих камер - надкомпактність і мала вага. бу D7100 нині коштує близько 350 доларів, і цим все сказано.

    • Денис

      сильно менше, ніж у Д3200? коли я D5100 замінив на D7100 і коли назад користувався D5100, дискомфорту не відчув. навів фокус куди треба, натиснув кнопку і все

  • Ігор

    Дякую за статтю!

  • ст

    'кнопка активації спалаху переїхала до лицьового боку' – кнопка переїхала на задню панель все-таки (на передній панелі – байонет).
    З приводу люфтів відсіку карти пам'яті: на моєму D5100 пробіг 127k (з 2011), деякі дні відсік ґвалтувався по кілька десятків разів. Жодних люфтів немає.
    І автофокус мене цілком влаштовував. Звичайно, на D7100/7200 він відчутно кращий.

  • Микола

    на рахунок акумулятора - нісенітниця. не міг ти 2500 кадрів вичавити. це фізично реально. і заявлені 1550 р., він теж не видає. при всіх відключених енерговитратних налаштуваннях, використовуючи лише покадрову фотозйомку, Nikon d3500 видає лише близько 1000 кадрів. всі розмови про півтори тисячі – маркетинг. умовність. це як із ноутбуком, коли заявляють 7 годин роботи, замовчують, що мають на увазі режим простою.

    • ст

      Якщо відключити перегляд фото (а екран жере чимало), знімати серіями, думаю 1500 вичавити точно можна

      • Микола

        все, що можна, відключено, очевидно. і акумулятро новий та камера нова і все справно працює. і купувався саме через обіцяні 1500 кадрів. інакше був би куплений Фуджі ТХ23 або 30 з додатковими акумуляторами.

      • Микола

        друкарська помилка Х-Т20*

    • Сергій

      Я легко вичавлював 2000 кадрів із цієї камери.

      Щось ти робиш не так.

  • Сергій

    На 8-й фотці із заду (де ялинка) небо у смугах (постеризовано). Думаю це через 12 біт кольоровості. Вражаюче, але наприклад на Canon 1100d не разу такого не бачив, є припущення, що там 14 біт. Думаю тому Кенони трохи кольоровіші за однокласників Нікон, але останні різкіше.

    • Юрій

      Розмір файлу 127 КБ, скоріше через це

    • Гамлет

      Це напевно жарт? По суті 12 від 14 біт не відрізнити, хіба що при обробці буде більше типу інформації (на око не помітно). А артефакти-це наслідок стиснення JPG.

Додати коментар або відгук

Copyright © Radojuva.com. Автор блогу - Фотограф у Києві Аркадій Шаповал. 2009-2023

English-version of this article https://radojuva.com/en/2020/01/nikon-d3500/

Versión en español de este artículo https://radojuva.com/es/2020/01/nikon-d3500/