Profile barwne w fotografii. Artykuł od czytelnika Radozhiva

Ten artykuł, szczególnie dla Radozhivy, przygotowany Anastazja Chmelinina.

Tak nazywa się menu ustawień profilu w Abode PhotoShop

Tak nazywa się menu ustawień profilu w Abode PhotoShop


Ten artykuł, a raczej przykłady z niego skłoniły mnie do napisania krótkiego materiału o profilach kolorystycznych.

Jako mała prehistoria powiem, że jestem fotografem amatorem od ponad 10 lat, a dopiero trzy lata temu stało się to nie tylko hobby i hobby, ale moją główną pracą.

Jako drukarz, że tak powiem, zdarzyło mi się widzieć jeden z najczęstszych, być może dla kogoś bardzo głupiego, ale niesamowicie częsty błąd nie tylko wśród amatorów, ale także wśród profesjonalistów.

Ten błąd jest nieprawidłową definicją profilu kolorów.

Przyjmijmy więc ogólnie przyjętą koncepcję, czym jest profil kolorów:

PROFIL KOLORÓW — TO JEST ZESTAW DANYCH OPISUJĄCY KOLOROWE URZĄDZENIE WEJŚCIOWE LUB WYJŚCIOWE (MONITOR, DRUKARKA ITP.).

To najprostsza i mniej lub bardziej jasna definicja profili kolorystycznych. Oznacza to, że w tej chwili profil kolorów jest rodzajem standardu, który pozwala na prezentację danych wejściowych i wyjściowych w postaci cyfrowej i ujednoliconej.

Aby było jeszcze jaśniej: na wszystkich urządzeniach zobaczysz ten sam obraz prawie taki sam (jeśli odrzucimy niuanse z matrycami, kalibracją itp.)

Myślę jednak, że nie ma sensu umieszczać tutaj wszystkich ogólnych informacji technicznych. To wszystko jest dostępne bezpłatnie.

Celem tego artykułu jest jak najprostsze wyjaśnienie, dlaczego zawsze powinieneś wybierać profil RGB do pracy ze swoimi zdjęciami. Miałem ten problem wraz z pojawieniem się nowszej wersji PS, gdy domyślnie jako główny profil w samym programie wybrano Adobe RGB.

Photoshop ostrzeże Cię o niezgodności profilu.

Photoshop ostrzeże Cię o niezgodności profilu.

Niestety, w momencie początków hobby fotografii cyfrowej ten niuans opadł i z jakiegoś powodu wybrano ścieżkę „Użyj profilu wbudowanego zamiast działającego”.

Do czego to doprowadziło w praktyce:

Przykład migawki

Przykład migawki

Przykład migawki

Przykład migawki

Szczerze mówiąc, nie było to dla mnie oczywiste, dopóki nie miałem okazji zobaczyć wyniku na urządzeniu mobilnym. Bo na moim monitorze wszystko było fajne, soczyste i jasne.

Nawiasem mówiąc, problem ten jest trudny do wykrycia na urządzeniach Apple, ponieważ matryca IPS daje bardzo jasny, choć nie tak nasycony kolor, nawet przy złym profilu kolorystycznym obrazu.

Ale po pewnym czasie, kiedy stało się to pracą zawodową, stało się całkiem oczywiste, że wiele osób popełnia dokładnie ten sam błąd.

Strona Radożowa stała się dla mnie mapą do wyboru aparatów, obiektywów i tylko samouczkiem, ale niestety musiałem poznać profile kolorów, drukując z kilkunastu szczerze „zielonych” zdjęć. Wiele osób, w pośpiechu, aby zostać profesjonalistą, słucha wielu głupich rad, w tym używania Adobe RGB, mówią, a kolory są lepsze i półcienie. Po części to prawda, ale tylko tam, gdzie jest to naprawdę potrzebne, a w fotografii, nawet profesjonalnej fotografii, nie jest to wcale potrzebne.

Szukając obiektywu do swojego pierwszego aparatu Sony i natknąłem się na wspomniany na początku artykuł, zaskoczyły mnie komentarze, że kolory Sony są fatalne. Były doświadczenia z NEX-em, których zdecydowanie nie zaobserwowano.

Przyglądając się dokładniej, z całą pewnością mogę stwierdzić, że to nie aparat jest winny, a profil kolorystyczny. I nie ma znaczenia, jaką marką będzie aparat, jakie będą kolory, a podczas oglądania i drukowania uzyskasz dokładnie zieloną i bladą jak muchomor leśny.

W konwerterze RAW (tutaj jest to Camera RAW) możesz z góry zobaczyć, który profil jest głównym.

W konwerterze RAW (tutaj jest to Camera RAW) możesz z góry zobaczyć, który profil jest głównym.

Możesz kliknąć tę wartość i ustawić profil używany przez program:

Wybór miejsca

Wybór miejsca

Jak powiedział kiedyś jeden z klientów: „Nauczyli mnie tego w szkole fotograficznej”. W efekcie osoba, która takie zdjęcia drukuje (o ile oczywiście zależy mu na jakości swoich usług) zmienia profile kolorystyczne na wszystkich zdjęciach, a przy kilkuset, a nawet tysiącach zdjęć zajmuje to ponad godzinę.

Odwieczny spór o profil rozwiązuje się bardzo łatwo - użyj RGB. W rzeczywistości jest to ogólnie przyjęty standard, który pasuje do prawie wszystkich urządzeń.

Znajdziesz więcej artykułów od czytelników Radozhiva tutaj.

 

Dodaj komentarz:

 

 

Komentarzy: 64, na temat: Profile barwne w fotografii. Artykuł od czytelnika Radozhiva

  • Coth

    Czekamy na kolejny artykuł z uzasadnieniem, ile siły trzeba przyłożyć, aby wcisnąć spust migawki do środka.
    Każdy profil kolorystyczny ma swoje cele, autor prawdopodobnie o tym nie wie, ponieważ sugeruje użycie RGB, a nawet sRGB.
    Przypomina mi się scena ze Złotego Cielca:
    Czy jesteś inżynierem dźwięku? pisał na papierze
    - TAk! – odpowiedział głuchy mężczyzna.
    Tutaj jest tak samo: chociaż jestem fotografem, jestem niewidomy, nie widzę, jak profil wpływa na kolor produktu końcowego, powiedz mi, że jesteś profesjonalistą…

    • Н

      99.9999 zdjęć powinno być zrobione w srbg, zwłaszcza jeśli jesteś początkującym. A rada jest pomocna. To, że nie ma szczegółów, z pewnością nie jest dobre.

    • Anonim

      Ogólnie: próba jest liczona, ale temat nie jest ujawniany. Argumenty nie wystarczą. :)

    • Alexander

      Dlaczego zniekształcać...? Chcesz się tu pokazać bardzo sprytnie… Autor miał na myśli sRGB, czy naprawdę nie jest jasne, że właśnie o tym mówimy…? Adobe RGB (według wielu „fachowców” i twórców tego profilu) powinno być używane do drukowania drukarkami wielokolorowymi, aby (według nich) kolory były bardziej soczyste i głębsze… W rzeczywistości jest na odwrót prawda, przy AdobeRGB kolory są wyciszone, w różnych programach są wyświetlane na różne sposoby i wcale nie jest jasne, po co to wymyślono, skoro ten profil nie jest dobry, a wszyscy i tak od dawna używają sRGB… Podobno ten sam łowca rynku, jak wiele innych rzeczy ...

      • Szarfa OK

        Twój komentarz jest na miejscu!

      • Timur

        sRGB ma najmniejszą gamę kolorów, dlatego została wybrana jako uniwersalna dla urządzeń sieciowych i domowych, ponieważ niemal każda matryca odda ją w miarę poprawnie. A formaty takie jak Adobe RGB, ProPhoto RGB i inne mają szerszy zasięg, co przydaje się przy drukowaniu, jak wspomniano powyżej, i przy bardzo soczystych zdjęciach. Problem polega jednak na tym, że nie wszystkie monitory są w stanie pracować z takimi profilami, a zatem brak wiedzy może tylko pogorszyć sytuację. Więc to nie jest bezużyteczne.

  • Valentine

    Artykuł jest ważny, ale poprawiłbym:
    1. Tam, gdzie jest napisane użyj RGB, wpisz sRGB, ponieważ Adobe RGB, jak gdyby, to również RGB.
    2. Dodam o przyczynie błędu. Profil Adobe RGB ma większą gamę kolorów niż sRGB. „Więcej” w oczach początkującego znaczy lepiej, więc umieścili to w nadziei, że zobaczy lepszy obraz. W rzeczywistości, używając monitorów i drukarek bez obsługi Adobe RGB, po prostu tracimy część kolorów. Z tego powodu obraz wygląda brzydko. Urządzenia z obsługą Adobe RGB znajdują zastosowanie w segmencie profesjonalnym i są dość drogie, dlatego osoba, która nie wie dokładnie, co to jest, powinna wybrać profil sRGB.
    3. Link do artykułu Minolta AF ZOOM 70-210mm. Jakby sugerowano, że wybrano tam zły profil. Nie wiem, na podstawie jakich faktów doszedłeś do tego wniosku: może być wiele powodów, dla których obraz może być nudny. Jeśli nie jesteś pewien, lepiej nie odnosić się do artykułu, zwłaszcza że Twój przykład w tym artykule jest przekonujący.
    PS „profil kolorów” i „przestrzeń kolorów” mają czasem różne znaczenia, można by to doprecyzować.
    Ogólnie dziękuję za pracę.

    • Boris

      Dodam jeszcze o mechanizmie zapisywania obrazków w formacie jpeg o określonej przestrzeni kolorów. Nie wszyscy rozumieją istotę zachodzących przemian.

  • Anonim

    Na początku mojej pasji do fotografii natknąłem się na ten sam problem. Wygląda na to, że w acr kolory są normalne, aw Photoshopie wszystko jest w porządku, ale wyjście jest zupełnie inne. Dopiero wtedy zdałem sobie sprawę, że profile kolorów powinny być takie same. Nawiasem mówiąc, zdjęcia w przestrzeni kolorów AdobeRGB mogą po prostu nie być wyświetlane na niektórych starszych urządzeniach.

  • powieść

    Adobe RGB nie jest potrzebne. W praktyce kolory, które pokrywa Adobe RGB, można znaleźć tylko w klubach, pokazach laserowych, czy jakiejś zaciętej modzie z fosforyzującą farbą nakładaną na ciało. Dlatego możesz kręcić w sRGB i przetwarzać w nim. Modny obecnie kolor kinowy jest emulowany za pomocą łupów wyostrzonych w Rec709 — jeszcze bardziej ograniczonym profilu kolorów ze świata telewizji. Co więcej, 16 bitów prawie nigdy nie jest potrzebnych. Z wyjątkiem bardzo złożonego nieba, 16 bitów prawie nigdy nie daje żadnych rzeczywistych korzyści na bardzo kontrastowych obrazach.

    • Boris

      To nie jest prawda. Adobe RGB naprawdę daje większą gamę kolorów nawet w życiu codziennym. Ma to znaczenie tylko w przypadku poważnej edycji i drukowania obrazu na odpowiednim sprzęcie. I około 16 bitów - są one również ważne, gdy jest poważne przetwarzanie (nie tylko niebo - jest dużo rzeczy, gdzie gradient załamuje się przy 8 bitach, a korekcja wynosi już 1-1,5 stopnia).

      • powieść

        Ile poważnego sprzętu do obróbki i związanego z nim sprzętu można znaleźć wśród amatorów? Do tej pory większość urządzeń to sRGB. Nie daj Boże, przynajmniej doszli do 99, choć tanie matryce to jeszcze poniżej 70. Ty wieszasz kalibrator - jasność płynie. Zasięg domowych drukarek, a nawet typowych laboratoriów fotograficznych jest znacznie mniejszy. Jaki sens ma zdjęcie, które można pokazać klientowi tylko na własnym monitorze z szerokim gamutem? Oni obciążają technodrocherstvo i pomiar pikseli, co ostatnio było winne komentarzom.

        • Boris

          Ponieważ zdanie „Adobe RGB nie jest potrzebne” sugeruje, że dotyczy tylko amatorów. Nie ma potrzeby kategorycznie stwierdzać bzdury. Szerokie przestrzenie barw są potrzebne i wykorzystywane w profesjonalnej pracy z kolorem. Kochankowie tego nie potrzebują. Napisz więc konkretnie tak: „Adobe RGB nie jest potrzebny amatorowi”.

  • Pokemon

    Jakaś długa i dziwna notatka, którą trudno nazwać artykułem.
    Jakby osoba, która to pisała, myślała o czymś własnym. Albo myślał jedno, chciał jak najlepiej, ale się spieszył i pisał tak, jak pisał.
    Kolor i praca z kolorem to temat obszernego, szczegółowego artykułu. Przede wszystkim powinien być napisany dla początkujących.

    • ST

      To raczej głośna myśl...

  • Anonim

    Dziękuję wszystkim, naprawdę sRGB.
    Od razu zaznaczam, że tak, notatka nie ma charakteru informacyjnego, ale nie została stworzona z myślą o nauce czegoś, bo ktoś, kto wie, po co mu taki czy inny profil w swojej pracy, nie będzie już zadawał tego pytania.
    Raczej ten temat jest poruszany dla tych, którzy są jeszcze na początkowym etapie, aby po prostu ostrzec o niedopasowanych profilach i możliwym wyniku. Na przykład możesz stracić klientów. Byli też ludzie z pasją od dawna, którzy również popełniali błędy, ostatecznie tracąc ludzi na początkowym etapie „budowania kariery fotografa”.
    Zgadzam się, że wiele drukarni korzysta z Adobe RGB i prosi ludzi o obróbkę w ten sposób zdjęć przed wydrukiem, ale na poziomie krajowego centrum, w którym drukują zwykli ludzie lub np. fotografowie ślubni, wystarczyło nam sRGB i pomimo drogi sprzęt, wszystko było naostrzone pod kątem sRGB.
    Ludziom czasem nie zależy nie tylko na profilach kolorystycznych, ale także na ustawieniach urządzenia, ale wszyscy jak chcą pięknie i soczyście.
    Aby nie rozczarować się fotografią na początkowym poziomie, trzeba będzie przestudiować tę kwestię. Niestety nie mam umiejętności przekazania swojej wiedzy w taki sposób, aby powstał artykuł, a nie notatka w kilku słowach.

    • Boris

      Autor, dzięki. Zrobiłeś właściwy artykuł. O negatywnych komentarzach - nieważne, zawsze było ich na tym blogu więcej niż pozytywnych. A z drukiem mamy problem – wiele centrów druku nie jest banalnie skalibrowanych i nawet przy poprawnych przestrzeniach kolorystycznych i dobrze przygotowanych obrazach wydruk okazuje się niezrozumiały. Ten temat można rozwijać i rozwijać ...

  • Anonim

    Artykuł całkowicie bezużyteczny. Jak autor bloga tego przegapił, jest całkowicie niezrozumiałe.
    Tyle listów i brak uzasadnienia tematu. Czasami żucie jest lepsze niż mówienie.
    Po pierwsze, większość, jeśli nie wszystkie, konwencjonalne (czytane przez większość zwykłych ludzi) laboratoria fotograficzne mają maszyny pracujące w przestrzeni sRGB. A zatem, jeśli przyniesiesz tam zdjęcia w innej przestrzeni kolorów i nawet poprosisz ich, aby nic z nimi nie robili przed wydrukowaniem, nadal zostaną przekonwertowane na sRGB, ale bez Twojego udziału i ze słabo przewidywalnym wynikiem. Wszystko. Praktyczną stronę zagadnienia, którą w istocie przekazuje artykuł, omówiono w całości w dwóch zdaniach.

    • Boris

      Drogi przyjacielu, przekonwertuj szare zdjęcie z tego artykułu ze zwierzęciem na przestrzeń sRGB. Więc przyniosłem ci to zdjęcie do druku, głupio przekonwertowane na Adobe RGB. Czy widzisz wynik?

    • Anonim

      Gdyby wszystko było tak, jak piszesz, nie byłoby potrzeby stosowania instrukcji print. Wszystko samo w sobie zostałoby magicznie nawrócone, ale niestety jest to nierealne.

  • Michael

    Wszystko jest ciekawe, ale profil poprawnie nazywa się sRGB, a RGB to przestrzeń kolorów. Byłoby miło naprawić

    • powieść

      Nie do końca poprawnie. RGB to model kolorów, a nie przestrzeń kolorów. Jest to addytywny model kolorów, który reprezentuje każdy kolor jako triadę wartości. A teraz sRGB, Adobe RGB, ProPhoto RGB to przestrzenie kolorów w tym modelu z własną gamą kolorów i jednoznaczną zgodnością każdej triady z dowolnym kolorem XYZ.

      • Michael

        Tak, źle to przeliterowałem

  • Dmitry

    Dzięki! Informacje przydatne dla wielu początkujących i tylko jako przypomnienie. Czasami tak się dzieje, gdy zmieniasz technologię, po prostu wylatuje Ci z głowy, aby sprawdzić, jaka przestrzeń kolorów jest tam ustawiona domyślnie.

  • Baran

    dotyczy tylko ADOBE RGB 1998! gama kolorów 100% ludzkiego widzenia wszystko inne jest mniej ... nieodpowiedni artykuł, temat jest aktualny ...

    • ogród zen

      Aby to zrobić, potrzebujesz co najmniej dobrze skalibrowanego monitora z pokryciem AdobeRGB za sto tysięcy jigurdillionów; i to tylko wtedy, gdy przygotowujesz materiały do ​​druku w pełnym kolorze. W przeciwnym razie jest nie tylko bezużyteczny, ale i głupi.

      • Baran

        wszystko z kineskopem obsługuje dokładnie najlepsze profile projektowe dell i pit

    • powieść

      Absolutnie fałszywe! https://burn-media.ru/images/articles_pictures/0_2015/JULY/adobergb.jpg - ta „podkowa” na rysunku to wszystkie kolory widoczne dla ludzkiego oka. I dwa trójkąty - odpowiednie pokrycie przestrzeni sRGB i AdobeRGB. Drugi oddaje więcej cyjanu i zieleni, ale w rzeczywistości te kolory nie są tak powszechne.

    • Artem

      baran - co zrobisz np. ze zdjęciem na stronie? dać wszystkim użytkownikom skalibrowany monitor? przykład w artykule jest nadal mało informacyjny. Istnieją przykłady, kiedy kolory są ogólnie postrzegane inaczej. dlatego napisaliśmy ten artykuł. dla zdjęć tylko sRGB . i pozwól profesjonalistom robić, co chcą

  • Baran

    i dalej!! tylko ADOBE 1998 OBSŁUGUJE 48 BIT ... OH TO JEST TiFF RAW

  • Pokemon

    Jako dodatek do artykułu profil kolorów musi się zgadzać wszędzie w ustawieniach monitora (w samym monitorze), w fsh, a w konwerterach RAW (ten sam Nikon CNX), trzeba też kontrolować, że w Windows jest to samo profil w panelu sterowania.
    I chyba każdy wie, że domyślne ustawienie sRGB w niedrogich monitorach (zwłaszcza na matrycach TN) jest dalekie od prawdy. A na niedrogich laptopach wciąż są słabe matryce TN o rozdzielczości 1366x768 lub 1600x900, które w rzeczywistości są 6-bitowe i zdjęć nie można na nich przetwarzać.

  • Andrzej Inny

    Mnóstwo listów, tak wiele, że trudno je zrozumieć.

  • SVRD

    Gdzie jest używany CMYK?

    • Michael

      Wszędzie. Cały druk pracuje w CMYK. Są wyjątki, ale te są egzotyczne

      • Anonim

        Profil CMYK służy tylko do drukowania (wizytówki, pocztówki itp.), ale nie do drukowania zdjęć.

      • powieść

        Nie wszystko. Być może kolorowy druk gazet działa bezpośrednio z CMYK. Tam, gdzie naprawdę jest, ile będziesz miał w kanale M, tak wiele magenta pęknie. Prawie wszystkie drukarki i wiele niedrogich maszyn odbiera dane RGB na wejściu i już same konwertują je nawet nie na CMYK, ale na ilość atramentu każdego koloru, którą należy rozpylić, aby uzyskać dany kolor. Więc kiedy drukujesz plik CMYK, Photoshop przekaże go sterownikowi jako zestaw wartości RGB.

        A sam CMYK jest wzorem kolorystycznym. Subtraktywny, w przeciwieństwie do RGB. I ma już kilka standardów z różnymi gamami kolorów. Ile nieścisłości i nieporozumień!

        • Michael

          Przeskoczy - to tak naprawdę przekodowywanie z pomocą sterownika. Prawie wszystkie drukarki mają wkłady CMYK, co oznacza, że ​​działają zgodnie z tym schematem.

    • Baran

      w drukarniach wszystkie produkty drukowane są w tym formacie

    • Baran

      wszystkie centrum serwisowe minilabs ADOBE 1998 PROFIL PREFER

      • Michael

        Jest też coś takiego, maszyna drukująca i ma 4 wkłady - CMYK. I możesz preferować wszystko, sterownik drukarki nadal się konwertuje

        • Anonim

          W CMYK nie ma znaczenia, czego użyć, ponieważ na wyjściu nie dostaniesz żadnych półtonów ani niczego. Więc tak, nie możesz zawracać sobie głowy (sarkazm)

        • Anonim

          W CMYK nie dostaniesz żadnych półtonów, niczego, co jest potrzebne na zdjęciu, bo CMYK się do tego nie nadaje, a tak, zamieni się w owsiankę.

          • Michael

            O czym mówisz?..

        • powieść

          Lub 5. Lub 6. Lub 8. Lub 4, ale używamy pewnego rodzaju niestandardowego koloru, ponieważ nasze długie wydruki są na przykład w czerni i czystej zieleni. Nie mieszaj cyjanu i żółtego. Ponieważ mamy milion dwukolorowych ulotek.

  • Sanya

    Co za artykuł, jakie komentarze, tylko myliły i nie pokazywały światła na końcu tunelu informacyjnego. Konkretne pytanie: co powinno być w profilu w aparacie, na monitorze w ustawieniach wyświetlania, w lightroom i photoshopie do edycji zdjęć z późniejszym wydrukiem, w sieciach społecznościowych i portfolio. Dzięki.

  • Valentine

    Oto typowy przykład wpływu nieprawidłowej spacji na wynik: http://velo-foto.ru/ccd-vs-cmos-d80-vs-d800/
    Autor porównał D800 i D80 (CMOS vs CCD), gdzie D80 rozbił kolory D800 na drobne kawałki. Zapewne wszyscy się z tym zgodzą. Ale po pobraniu źródeł widzimy, że przestrzeń w D800 została ustawiona na Adobe RGB, a na podglądzie lub po otwarciu bez konwersji przestrzeni po prostu stracili część informacji o kolorze. Po otwarciu źródeł w natywnym Capture NX-D z konwersją przestrzeni do sRGB (lub to samo w Photoshopie), sytuacja oczywiście się zmienia. D800 nie wygląda już tak blado, a biorąc pod uwagę inne różnice w ustawieniach, wszystko nie jest takie klarowne.
    Dlatego autor tego artykułu ma rację – zarówno amatorzy, jak i bardziej zaawansowani użytkownicy mylą się z przestrzenią.

    • DmitryK

      Pamiętam, że ten sam ościeżnica był widziany na photo_ru - porównali kolor D4 i D750.
      W przypadku D4, niefortunny autor zestawu porównawczego sRGB, a dla D750 - AdobeRGB i opublikował jpg jako porównanie do wątku dyskusji D750. Powiedzmy, spójrz na zły kolor na D750.
      Ludzie byli zaniepokojeni, a potem śmiali się z niego ...

  • marginesy

    Nagrody Azhara od głównych sponsorów za ankiety!
    http://bit.ly/2NJyAN2

  • Anonim

    Ile o wszystkim, a ile o konkretach! Oczywiście trzeba się upewnić, że profile kolorów na aparacie iw PHOTOSHOP są takie same, inaczej praca z kolorem będzie bardzo nieprzewidywalna. „A reszta piękna markizie…” Mam w swojej pracy cztery drukarki: trzy L-800 i jedną L-1800. Monitor - ASUS PRO ART 248. Umożliwia ręczne profilowanie 29 parametrów kolorów. Tak więc, panowie, dyskutanci, wszystkie cztery drukarki drukują ten sam plik, niezależnie od obecności lub braku przetwarzania, w zupełnie inny sposób. To jest indywidualność drukarek określona przez producenta, błąd w wyprowadzaniu kolorów w każdym urządzeniu, nawet w ramach partii produkcyjnej. Tego błędu nie da się skorygować żadnymi sztuczkami, poza jednym: indywidualne dopasowanie parametrów monitora zgodnie z obrazem widocznym w pracującym programie, dopasowane wizualnie. Jest to ręczna indywidualna kalibracja dla KAŻDEJ drukarki. W takim przypadku zawsze będziesz mieć na wydruku to, co widzisz na monitorze. Wszelkie inne rozumowanie jest owocem wniosków osób niedoświadczonych w sprawach fotografii PRAKTYCZNEJ. W młodości uczyłem również jako profesor, dopóki nie zdobyłem doświadczenia, często bardzo dalekiego od filozofii teoretycznej. „W wielu doświadczeniach wiele smutków będzie trwało”.

    • powieść

      W rzeczywistości zwykłe drukarki kalibrują drukarki, a nie monitory dla każdej drukarki. Jeśli masz ten sam atrament, stwórz kilka profili dla różnych rodzajów papieru i używaj ich wszędzie. Plus skalibrowany monitor. Oczywiście ich zasięg jest inny, ale przynajmniej nie będzie żadnych uroczystości wokół centralnego ogrzewania.

    • powieść

      Następnie, przy okazji, na monitorze KALIBROWANYM można włączyć profil każdej drukarki w trybie próbnym i z grubsza zobaczyć, co dzieje się na wyjściu. I masz wszystko do góry nogami. Drukarki też są perfekcyjnie skalibrowane, potrzebny jest tylko spektrofotometr, to kosztuje więcej. Drukujesz szablon na swoim papierze z wyłączonym profilem drukarki, rysujesz linijką wzdłuż każdej płyty, tworzy dla Ciebie nowy profil na podstawie wydrukowanego obrazu, którego następnie używasz. Co więcej, będzie to profil RGB.To dla tych, którzy uważają, że drukarka działa w CMYK. Drukarka pracuje w RGB, drukuje atramentem w czterech kolorach (L800 i L1800 - sześć).

      • ogród zen

        Myślę, że nie są zainteresowani drukiem. Ci, którzy to robią, bardzo dobrze wiedzą, jak przygotować materiały (to cała szkoła, głównie ludzie z Jabłoka).

    • Mayer

      Anonimowy, po pierwsze, wyskoczył z tematu, w którym miejsce ma odebrać, przetworzyć i zapisać obraz na niespójność wyników drukowanych z różnych drukarek. Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Możesz schrzanić podczas pracy z obrazem, wybierając niewłaściwą przestrzeń. A fakt, że masz różne drukarki drukujące inaczej, nie wpływa na stan rzeczy tutaj. Po drugie, zgadzam się z Romanem: urządzenia drukujące muszą być skalibrowane i wyprofilowane, aby uzyskać kolory jak najbardziej zbliżone do wzorcowych. Ani monitor się skręca, a mianowicie urządzenia drukujące. Monitor nie musi być wędzony, musi być również skalibrowany. Ogólnie rzecz biorąc, nawiązałeś rozmowę z miną konesera i praktyka, ale tak naprawdę nie powiedziałeś nic na ten temat.

  • Anonim

    Zapomniałem wyjaśnić. Każdy program graficzny, nawet PHOTOSHOP w różnych wersjach, bardzo indywidualnie odbiera i przelicza kolor. Niezależnie od tego, czy śledzisz profile, czy nie, nadal ujawniają one swoje zrozumienie koloru. Dlatego ważne jest, aby profilować monitor w głównym programie pracy; plik otwarty w programie pomocniczym będzie miał zmieniony kolor.

  • copymaster

    Och, ci kopio-wklejarze wysysają problem z palca, potem dodają 99% amatorstwa i artykuł gotowy = 3 USD ZYSK!

  • Arkady Shapoval

    Dostarczono nową treść na ten temat https://radojuva.com/2018/07/color-profile-space/

  • natychmiastowa miłość

    Temat w ogóle nie jest omówiony. Zapisywanie w Adobe RGB to dziecięcy błąd. Temat reprodukcji kolorów jest znacznie głębszy, do tego stopnia, że ​​uczę go profesjonalnym fotografom. I są setki niuansów.

    • DmitryK

      Więc napisz tutaj artykuł z Arkadym - przyda się nam wszystkim. I będziemy się radować za Ciebie, że posiadasz unikalne informacje. Omów to w komentarzach)

  • Anonim

    To wszystko jest tak cholernie skomplikowane. Czy to naprawdę niemożliwe, aby jeden profil był dobry i tyle. Więc nie, musisz być mądry w czymś, czego sami mędrcy nie mogą teraz zrozumieć.

    • powieść

      To jest zabronione. Technologie ewoluują. Profile ewoluują wraz z technologią.

Dodaj komentarz

Prawa autorskie © Radojuva.com. Autor bloga — Fotograf w Kijowie Arkady Shapoval. 2009-2023

Angielska wersja tego artykułu https://radojuva.com/en/2018/07/adobe-srgb-about/

Wersja en español de este artículo https://radojuva.com/es/2018/07/adobe-srgb-about/