odpowiedzi: 29

  1. Aniiichka
    09.06.2013

    Pierwsze zdjęcie z makami jest super!

    odpowiedź

  2. Alexander
    09.06.2013

    Czytam twojego bloga od ponad pół roku) bardzo dziękuję za twoją pracę)

    odpowiedź

  3. bomba atomowa
    10.06.2013

    Z której strony jest Yashica? Marka Focal należała do amerykańskiej sieci supermarketów K-Mart, jak np. Elenberg by Eldorado. Obiektywy zamawiano u różnych japońskich producentów ODM (czyli firm, które opracowywały soczewki i produkowały je z dowolnym napisem, za który by płaciły), głównie na zasadzie „im taniej tym lepiej”. Konkretnie, ten Focal 135/2.8, sądząc po znaczniku odległości ogniskowania w postaci wydrążonego rombu, został opracowany i wydany przez japońską firmę Cima Kogaku. Były też inne Focal Auto 135/2.8 od innych producentów.

    A Yashica to znak towarowy japońskiego producenta aparatów o tej samej nazwie, kupiony później przez koncern Kyocera. Ich obiektywy były pod markami „Yashinon”, „Yashikor”, „Yashinon DSB” i „Yashica ML”. Tych. w ogóle nie było obiektywów „tylko Yashica”.

    odpowiedź

    • jerychosb
      12.04.2017

      Cytat: „Tj. w ogóle nie było obiektywów „tylko Yashica”.

      Obiektyw Just Yashica DSB 135 mm 1: 2.8 Made in Japan

      odpowiedź

  4. bomba atomowa
    10.06.2013

    Nie zabrakło również marek Super Yashinon-R i YUS Automatic. Ostatnia marka została wymyślona przez amerykańskich dystrybutorów „Yashica USA” i dotyczyła dokładnie dwóch obiektywów – Yashinon DSB 28/2.8 i Yashinon DSB 135/2.8 i tylko tych, które były sprzedawane jako zestaw z aparatem – taki zestaw był tańszy niż soczewki osobno, a „miażdżących wielorybów” nie wymyślono wczoraj, dystrybutorzy próbowali z tym walczyć zmieniając markę.

    odpowiedź

  5. Mowsar
    10.06.2013

    Zobacz na nowoczesnym aparacie
    Zenit-V

    odpowiedź

  6. Eugene
    10.06.2013

    Arkady, dzięki za recenzję obiektywu! Jak zawsze, Twoje informacje są prezentowane w „języku przystępnym” dla początkujących, pouczającym i interesującym. Ale po przeczytaniu komentarza nukemall byłem trochę zdenerwowany, ponieważ myślałem, że to Yashica. Kupiłem to z tą nazwą...

    odpowiedź

  7. Alex
    14.06.2013

    W pełni zgadzam się ze słowami nukemall i trochę dodaję.
    Marka Focal należała do amerykańskiej sieci supermarketów K-Mart, jak np. Elenberg z Eldorado i inne firmy z segmentu detalicznego.
    Obiektywy zamawiano u różnych japońskich producentów ODM (tj. firm, które opracowywały soczewki od podstaw i produkowały je w swoich zakładach produkcyjnych z dowolnym napisem (znakiem towarowym), za który by zapłacili), głównie zgodnie z zasadą „im taniej tym lepiej”, chociaż czasami czynnik cenowy schodził na dalszy plan, ponieważ porównywano je z innymi podobnymi produktami, które dobrze się sprzedawały i miały doskonałą technologię. wskaźniki.
    Oprócz znaku towarowego Focal istniał znak towarowy Sears, Manon, który został wchłonięty i wciąż żywy Tasco, który aktywnie sprzedawał obiektywy fotograficzne wyprodukowane w Japonii i Hongkongu na rynku amerykańskim w latach 60-80 na podstawie umowy ODM.

    odpowiedź

    • bomba atomowa
      14.06.2013

      Wszelkiego rodzaju znaki towarowe Amerykanie stworzyli otchłań tui. Beston, Eagle, Galaxy, Underground, Titamatic, Kalogon, Ozunon… słyszałeś o nich? I dobrze, jeśli setna część.
      Sears to dość znana marka i czasami przyzwoita, pod nią sprzedawano nie tylko przerażających ludzi Samyanga, ale także całkiem przyzwoite rzeczy, jak Tomiokov 55/1.4 wraz z aparatami Chinon (również z napisem „Sears”) . .. a także Kozina 55/1.4 z aparatami Ricoh i tymi samymi obiektywami zamawianymi bezpośrednio.

      odpowiedź

      • Alex
        14.06.2013

        Nie tylko słyszałem, ale i cieszyłem się.
        Dokładnie, to setna część, bo w latach 60-tych amerykańscy sprzedawcy nie robili nic poza lotem do Japonii, Hongkongu, Korei, by negocjować dostawy towarów do Ter. USA. W zasadzie podnieśli sprzedaż detaliczną optyki w Stanach Zjednoczonych. Równolegle z nimi na rynek amerykański weszły marki japońskie i europejskie.
        Nawiasem mówiąc, jesteśmy teraz świadkami podobnej sytuacji w WNP, jaka miała miejsce w USA w latach 60. i 80. XX wieku.
        To był ciekawy czas, rozmawiałem z jednym amerykańskim fotografem, który w latach 60-80 zarabiał na życie fotografią, a więc Nikon-Canon-Olympus-Pentax Whales były wtedy bardzo drogie, tylko z przeniesieniem produkcji na W latach 80. Hongkongu i Korei towary tych marek stały się bardziej dostępne. Zeiss-Lake i inni Europejczycy były bardzo drogie i bardzo ciężko się sprzedawały.
        Dlatego, jak słusznie napisałeś, Chinon, a także Soligor, Miranda, Ansco, Vivitar, Summit itd. były bardzo przystępne dla mas.

        Bardzo się cieszę, że spotkałem kolegę z Rosji, który bardzo dobrze zna historię współpracy japońskich producentów optycznych z amerykańskimi sprzedawcami.

        Czytaj w wolnym czasie o zachłannych algorytmach (Huffman, Kruskal, Prim, Lin-Kernig i Rado-Edmonds), z reguły wszystkie amerykańskie firmy wykorzystywały te algorytmy, aby osiągnąć sukces, a czasem pluły na jakość sprzedawanych produktów.

        Powodzenia!

        odpowiedź

      • Anonim
        15.08.2017

        Więc Underground 135 / 2.8 może zostać wydany przez każdego, a różnica w "obrazie" jest również inna m / w, czy są opcje?

        odpowiedź

      • Anonim
        15.08.2017

        Czy możesz powiedzieć coś o Underground 135/2.8?

        odpowiedź

      • Niebo
        15.08.2017

        Czy możesz powiedzieć coś o Underground 135/2.8?

        odpowiedź

  8. Eugene
    06.07.2013

    Sprzedaję ten obiektyw, doskonały „miękki” obiektyw portretowy! Stan idealny, cena 800gr. okazja! Wyślę przez Ukrainę. Tak, to nie jest Yashica, właśnie stanąłem na aparacie Yashica.

    odpowiedź

    • Anonim
      09.11.2014

      I czy możesz pokazać przykłady zdjęć, na przykład robienie zdjęć osobie?

      odpowiedź

  9. Eugene
    19.10.2013

    Witam, jestem początkujący.. chodzę już ponad rok z obiektywem Canon D550 EF-S 18-55 IS II Kit, ale nawet mi to już wydaje się niezbyt dobre... =)) szczególnie przy fotografowaniu ludzi w pomieszczeniach.....lepiej kupić jasną yashica DSB 135 /2.8?? i możesz spokojnie wyrzucić swój zestaw EF-S 18-55 IS II prawda??? =))

    odpowiedź

  10. Anonim
    19.10.2013

    tutaj jest opcja zakupu światłoszybkiej yashica DSB 135/2.8 proszę powiedz mi, czy sprzęt dla mojego D550 BĘDZIE NORMALNY? a w cenie normalnie 6500 oferta ??
    ogłoszenie na sprzedaż: Obiektyw portretowy o dużej aperturze.

    Soczewki Bayonet Contax / Yashica C/Y są czyste, a ustawianie ostrości płynne.

    W idealnym, prawie nowym stanie.

    Zestaw: adapter do EOS, osłona przeciwsłoneczna, filtr UV. cena 6500 rub. Za ile mogę sprzedać mój? =) dzięki. =)

    odpowiedź

  11. Eugene
    19.10.2013

    Mam też lampę błyskową SPEEDLITE 550EX II do mojego d430, której również nie używam z powodzeniem, ponieważ nie rozumiem ... dlaczego ją kupiłem ... proszę pomóż mi to rozgryźć ... poprzedni komentarz (anonimowy) również jest mój ... o "tu jest opcja zakupu szybkiej yashica DSB 135 / 2.8 proszę powiedz mi, czy sprzęt do mojego D550 BĘDZIE NORMALNY? a w cenie normalnie 6500 oferta ??
    ogłoszenie na sprzedaż: Obiektyw portretowy o dużej aperturze.

    Soczewki Bayonet Contax / Yashica C/Y są czyste, a ustawianie ostrości płynne.

    W idealnym, prawie nowym stanie.

    Zestaw: adapter do EOS, osłona przeciwsłoneczna, filtr UV. cena 6500 rub. Za ile mogę sprzedać mój? =) dzięki. =)”

    odpowiedź

  12. Andriy
    17.10.2014

    We Włoszech na pchlim targu Auto Focal 1:2.8 f=135mm Japan – 40 euro.
    Czy mam rację, że D5100 nie skupia się na nieskończoności?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      17.10.2014

      Z konwencjonalnym adapterem bez soczewek nie będzie)

      odpowiedź

  13. maksyma
    14.02.2015

    świetny blog, dzięki.

    odpowiedź

  14. Mario
    15.01.2016

    135 DC ma nad tym wszystkim kontrolę. Dlatego Nikon ma na to patent. Możesz ustawić obiektyw od normalnego do super bokeh do miękkiej ostrości, jeśli przesuniesz go zbyt daleko. Zauważysz, że dedykowane obiektywy z miękkim ustawianiem ostrości nie mają oddzielnej kontroli rozmycia; są naprawione w jedną stronę, a jedyną kontrolą, jaką masz, jest przysłona strzelania.

    odpowiedź

  15. Ernest
    13.02.2017

    Bardzo przyjemnie jest czytać twoje recenzje, chociaż jestem czajniczkiem, ale z twoją pomocą zacząłem coś rozumieć))) dziękuję !!!!

    odpowiedź

  16. Arkady
    31.07.2017

    Może ktoś mi odpowie Jaka jest różnica między obiektywem MINOLTA MD 50/1.4 a obiektywem MINOLTA ROKKOR-X 50/1.4? Używam obu obiektywów przez przejściówkę z aparatem D90. Na zdjęciach nie widzę żadnej różnicy. A jednak, który z nich jest lepszy??? Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź. Mogę sprzedać mocowanie VIVITAR MF 135/2.8 - NIKON F i CANON FD 135/2.5 bez adaptera. Oba są w bardzo dobrym stanie.

    odpowiedź

    • Niebo
      15.08.2017

      MINOLTA MD 50/1.4 produkowane są od 81 roku pod X-700, a ROKKOR-X 50/1.4 od 73 do 81 pod serią SRT-102, XE lub XD, trzeba spojrzeć na pierścień ostrości: jeśli są 3 bruzdy to SRT-102, XE (73-77yy), jeśli 2 to XD (77-81). Znak „X” i pomarańczowy kolor wskazują, że na rynek amerykański (konieczne jest badanie dozymetrem, czasami są radioaktywne - dzięki dla Hiroszimy). Istnieje wiele opinii, które są lepsze: te pierwsze mówią, że Rokkora jest lepsza - tam okulary są lepsze, są ostrzejsze. Inne, jak Minolta – te zostały wydane później, oświecenie jest lepsze, większy kontrast. Mogę się spierać o ostrość, ale zgadzam się na kontrast. Minolta ma więcej plastiku, jest lżejsza i wygodniejsza (dla mnie), Rokkor jest cięższy i bardziej metaliczny :) Mają też różnicę w układach optycznych - zależy to od roku produkcji: 73-79 = 7/5 (55mm filtr), 79-81 = 7/6 (filtr 49mm). Bokeh powinien być inny.
      Ogólnie rzecz biorąc, musisz na nie spojrzeć, to na pewno powiem.

      odpowiedź

  17. Oleg
    14.02.2020

    Będziesz się śmiać, ale ten typ jest nawet z nazwą Helios Auto 135 2.8)
    Zrzut ekranu z youtube

    odpowiedź

  18. Andrew
    16.05.2023

    A jeśli mocowanie skrzynki stykowej, to będzie pasować do Canona EOS EF?

    odpowiedź

odpowiedź

 

 

na górze
mobilny komputer