odpowiedzi: 205

  1. Anonim
    25.08.2016

    Ich opisy:

    Nieco mylący opis nieskończoności:

    > Do stosowania w aparatach Nikon polecam następujące wersje obiektywów: MC Granit-11N 4.5/80-200, ZOOM ARSAT H 1:4.5 80-200mm, Granit-11N 4.5/80-200 mogą ustawiać ostrość do nieskończoności w aparatach Nikon i nie wymagają żadnych adapterów

    > Osobiście ZOOM ARSAT M 1:4.5 80-200mm był pierwszym radzieckim obiektywem, nie miałem nieskończoności na swoim Nikonie D90, dlatego go sprzedałem.

    Pierwszy akapit jest jasny – Nikon ma nieskończoność po wyjęciu z pudełka.
    Drugi akapit można interpretować w dowolny sposób:

    - nie było nieskończoności na ZOOM ARSAT M 1:4.5 80-200mm

    - w Nikonie D90 nie było nieskończoności

    – sprzedany ZOOM ARSAT M 1:4.5 80-200mm

    – sprzedany Nikon D90

    A co najważniejsze: dlaczego nie było ostrości, kto był winien - obiektyw czy tusza?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      25.08.2016

      ZOOM ARSAT M implikuje, że jest to obiektyw do M42, dlatego nie było nieskończoności. Nie myl ZOOM ARSAT M i ZOOM ARSAT N. To cała odpowiedź.

      odpowiedź

      • Anonim
        03.03.2017

        Arkady, pierwsze Granity-11 były odpowiednie dla trzech systemów jednocześnie: NIKON, M-42, Kiev10,15. (Z „Arsenału” zostały uzupełnione ZESTAWEM ADAPTERY !!!) Jaki adapter był początkowo skręcony do „ogonka”, zależało to od nastroju zbieracza! :-) PS C, mam ogromny szacunek dla Twojej pracy. Tak trzymaj ! Dobrze zrobiony ! :-)

        odpowiedź

    • Anonim
      03.03.2017

      Pierwsze Granity (GRANIT - 11) miały w zestawie wymienne chwyty, do M-42 i NIKON z Kijów-10,15. Nie znajduje to odzwierciedlenia na etykiecie. Te obiektywy są odpowiednie dla NIKON, zachowując nieskończoność. Te informacje należy zapamiętać i nie dyskontować. Wniosek: PIERWSZY GRANIT-11 NADAJE SIĘ DO NIKON Z ZACHOWANIEM NIESKOŃCZONOŚCI!

      odpowiedź

      • Igor Wasiliewicz
        25.02.2019

        Potwierdzam - długo szukałem i znalazłem Granite-11 nr 790139, chwyt M42 skupia się na nieskończoności poprzez prosty goły adapter do Nikona
        Właśnie tego szukałem. zainteresowany strzelaniem przez konwerter MS K-1

        odpowiedź

  2. Anonim
    30.11.2016

    Skilki mogą kosztować taki CEL! Maja w IDEALNYM STANIE STAĆ SIĘ Z TUBE NA NOWOŚĆ !!! ZSRR ma wyglądać jak nowy bez żadnych zadrapań! Dyakuju.

    odpowiedź

    • Anonim
      03.03.2017

      Kupiłem za 1200 rubli rosyjskich.

      odpowiedź

  3. Dymitr
    18.12.2016

    Kupiłbym za 1000 nie więcej. bardzo mieszane recenzje tutaj ...

    odpowiedź

    • Anonim
      30.08.2017

      Wszystko zależy przede wszystkim od bezpieczeństwa kopii. Jeśli soczewka była przechowywana w zimnym i wilgotnym środowisku, wewnątrz soczewek pojawi się pleśń. Jeśli dzieci bawiły się nimi, to tryndety do obiektywu. Jeśli rozebrał go jakiś domorosły „mistrz”, to nie jest to już obiektyw. I wiele innych, jeśli. Trzeba wziąć do ręki obiektyw w doskonałym stanie, który był odpowiednio przechowywany i który nigdy nie był poddawany ingerencji wewnętrznej - wtedy szkło się spodoba. Tyle, że jest OGROMNA różnica między fabrycznie wyregulowanym i doskonale zachowanym obiektywem a obiektywem zniszczonym przez jego właścicieli. Jeden będzie obiektywem, a drugi to bzdury. To cała sztuczka w wyborze dobrego obiektywu. A wtedy cena za niego będzie zupełnie inna, a nie śmieci.

      odpowiedź

  4. Nicholas
    22.01.2018

    Cześć! Nie mów mi, który obiektyw byłby lepszy, Telear 200-35 czy Granite 11?

    odpowiedź

  5. KROHA
    28.03.2018

    Powiedz mi, czy Granite-11 jest kompatybilny z canonem 750d?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      28.03.2018

      Musisz użyć adaptera.

      odpowiedź

  6. Eugene
    12.04.2018

    Ale powiedz mi, jak wybrać między tair 3 a granitem 11

    odpowiedź

    • Sergei
      14.04.2018

      Po co jesteś?

      odpowiedź

    • tkaka
      25.12.2022

      tair-3 to absolutnie magiczny obiektyw, ale dość nieporęczny. i to jest 300mm stałe. jakość obrazu jest o głowę wyższa niż w przypadku granitu. idealny do pracy z ptakami i małymi zwierzętami. ale w codziennej praktyce nie ma to zastosowania.
      z drugiej strony granit-11, będąc obiektywem wariometru, obejmuje znacznie więcej scenariuszy. jak na zoom to solidny, niedrogi, niezawodny, dość uniwersalny, a obraz i tak całkiem ciekawy.
      więc wybierz)

      odpowiedź

  7. naprawdę potrzebuję odpowiedzi
    01.07.2018

    Czy powinienem zabrać ten obiektyw do nikona 1 j1 wraz z adapterem? A może będzie działać krzywo z nikonem 1?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      01.07.2018

      Nie warto.
      W przypadku aparatu Nikon 1 j1 poszukaj jaśniejszych obiektywów stałoogniskowych.

      odpowiedź

      • naprawdę potrzebuję odpowiedzi
        02.07.2018

        potrzebujesz obiektywu o ~ 70-200 80-300 mm. Czy możesz polecić coś w tym przedziale cenowym z granitem?

        odpowiedź

      • Arkady Shapoval
        02.07.2018

        W jakim systemie?

        odpowiedź

      • naprawdę potrzebuję odpowiedzi
        03.07.2018

        Nikkor 1, nikon, 1 j1
        W każdym razie z adapterem

        odpowiedź

      • naprawdę potrzebuję odpowiedzi
        04.07.2018

        który będzie lepszy dla nikona 1 j1: tokina SD 70-210mm f4-5.6 czy zoom arsat 11h 80-200mm? Cóż, jeśli nie te dwa, to jakie TANIO obiektywy zmiennoogniskowe można polecić w zakresie 70-300mm?

        odpowiedź

      • Alexander
        11.07.2018

        Najlepszy będzie natywny Nikon 30-110mm f/3.8-5.6 VR Nikkor 1, można go znaleźć na Avito za 4-5 tys. Za te pieniądze raczej nie uda się znaleźć czegoś lepszego, a gorszego – bardzo prawdopodobne. Znowu autofokus i stabilizator.

        odpowiedź

      • potrzebuję odpowiedzi
        11.07.2018

        ciężko znaleźć taki na olx w dobrym stanie, a budżet jest 2 razy mniejszy)

        odpowiedź

      • potrzebuję odpowiedzi
        11.07.2018

        i nie potrzebujesz samochodu. Chcę obiektyw do spokojnego robienia zdjęć, w trybie manualnym te rzeczy po prostu nie są potrzebne

        odpowiedź

  8. Eugene
    12.11.2018

    Widziałem to niedawno. Koło ostrości obracało się ze zgrzytem, ​​nie brało go. Mam nadzieję, że to ościeżnica konkretnego egzemplarza.

    odpowiedź

  9. Stanislaus
    13.11.2018

    Pozdrowienia. Kto może mi powiedzieć, że są dwa Granite 11n w nowym stanie, postanowiłem sprzedać jeden i stanąłem przed faktem, że są nieco inne, teraz nie wiem, który zachować, czy zostawić oba :) Soczewki ten sam rok produkcji 87g. różnica w liczbie wynosi około 100, a instrukcja jest w innym kolorze.
    Próbowałem pokazać różnicę między nimi na zdjęciu.
    http://images.vfl.ru/ii/1542108186/62f1c694/24176309.jpg
    http://images.vfl.ru/ii/1542108186/297e2eaa/24176307.jpg
    http://images.vfl.ru/ii/1542108186/8c2cba7e/24176308.jpg
    http://images.vfl.ru/ii/1542108185/b440b11d/24176306.jpg

    odpowiedź

  10. Artemy
    22.12.2018

    Witam Arkady, nie tak dawno przypadkiem w moje ręce wpadł w prezencie obiektyw Granite z 11 jeszcze wczesnych lat produkcji (mój egzemplarz ma 84 lata), jakość samego korpusu obiektywu jest nie do pochwały, czego nie można o ostrości tego szkła mam do Was pytanie czy da się poprawić ostrość zdjęć za pomocą np. filtrów cpl ?czy nie da to pozytywnego wyniku ? (planuję pracować z tym obiektywem w systemie Sony a 65, poprzez odpowiednią przejściówkę), w każdym razie bardzo dziękuję za odpowiedź...

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      23.12.2018

      Można tylko zamknąć przysłonę i podkręcić ostrość w konwerterze RAW, filtry nie pomogą w tej sprawie

      odpowiedź

  11. Igor Kijów
    31.12.2018

    Odnośnie nieskończoności na korpusach Nikona Soczewki Granite11 aka
    Arsat N 80-200/4,5 w późniejszych wersjach ma cechę - niedokładny montaż przedniego bloku obiektywu w mocowaniu obiektywu na nieskończoność ze względu na duże tolerancje. Można to łatwo wyeliminować, pogłębiając przednią blokadę obiektywu w oprawce i odwrotnie. Możesz to zrobić sam, w domu w 5 minut. Napisz, powiem jeśli jesteś zainteresowany.

    odpowiedź

    • Denis
      30.04.2019

      Proszę napisz, naprawdę potrzebuję

      odpowiedź

      • Eugene
        02.08.2020

        Witam, napisz jak wyrównać do nieskończoności, dużo szuflowałem w internecie, nie znalazłem tej informacji (

        odpowiedź

    • maksyma
      29.04.2023

      Witam, proszę mi powiedzieć, jak mogę naprawić ten błąd

      odpowiedź

  12. Igor Szalumow
    08.04.2019

    ostry, szczególnie na f 8 ostry jak brzytwa, mój egzemplarz
    Wyprodukowano na Ukrainie

    odpowiedź

  13. Anonim
    04.07.2019

    Cóż, wrzucę moje 5 centów.
    Niedawno dostałem na stałe Granit 11. Niestety, nie mogę podać roku wybicia.

    Po przeczytaniu recenzji byłem trochę zdezorientowany. Dziś testowałem go cały dzień (choć na filmie Zenith B), generalnie recenzja mówi, że ostrość znika wraz z zoomem. Sobsna, pierwszą rzeczą, która mi się spodobała ta „pistolet” było to, że ostrość NIE znika wraz z zoomem - wskazałem to drzewo w oddali na voon, przybliżyłem i ostrość była taka sama, jak była. A po drugie, zniekształcenie (beczułka) po bokach daje bardzo zauważalne na małych FR. Cóż, pierścień ostrości nie jest gumowany.
    Wszystko inne wydaje się być jak w opisie. Być może jest to tylko ten, który wskazuje numer 6 - pierwsza wydana wersja obiektywu. Może ktoś się przyda.

    odpowiedź

  14. Виталий
    06.03.2020

    Dodam swój komentarz. Mam też dokładnie „Granite 11 N MS” (sądząc po liczbie 87). Autor przetestował „Arsata”, a one (podobnie jak „Helios81n i Arsat 50mm) mają różnice. Jak pisała osoba w poprzednim komentarzu, ostrość nie spada przy zbliżeniu, rozdzielczość trochę spada (ale to też jest napisane w jego parametrach technicznych (w centrum 50-30, ale krawędź pozostaje bez zmian 20). nie wiem jak ma Arsat ale "Granite 11N" ma problem przy lądowaniu na aparatach Nikona.Stopka skoku przysłony opiera się o obszar styku w aparacie i dlatego tak jak powinno obiektyw nie jest ustawiony na f4,5 , jest ustawiony na f22 ale przesłona nie działa (otwór cały czas pozostaje otwarty Obrabia się go piłowaniem krawędzi stopki (wg normy dla Nikona powinna to być 8mm, a dla granitu 9- 10). , utwardza ​​się poprzez przyklejenie cienkiego paska taśmy klejącej na krawędzi, gdzie łapa dotyka wycięcia. Ale wycięcie wydaje się być gdzieś o 81/1 milimetra głębsze niż to konieczne, a wartości są przekazywane z opóźnieniem o jeden krok (choć widać, że nie ma wystarczającej halsu, sprowadzając go do krawędzi f4 (wartość z Wyświetlane jest f22) nieco pchnij dalej niż stop, a wartość zmieni się na f11.
    Obraz nie jest złym tomem. Oto przykład: przy 100mm f4,5 i 200mm f8, a dla porównania przy 200mm f8, strzeliłem na Nikorze 80-200 2,8D ED (dwa pierścienie ze śrubokrętem).

    odpowiedź

  15. Виталий
    06.03.2020

    granit

    odpowiedź

  16. Виталий
    06.03.2020

    Nikor

    odpowiedź

  17. Giennadij
    14.03.2020

    Dzień dobry.
    W obliczu takiego problemu.
    Dostałem Granit 11N w stanie NOS. Po zainstalowaniu na aparacie Kijów-19 migacz działa 2 razy na trzecim, w Nikonie-7000 to samo.
    Czytałem już o długości smyczy, porównałem ją ze smyczami na Helios-81 i Kaleinar-5n. Wszędzie wszystko jest takie samo - 8,1 mm.
    W stanie odkręconym wszystko jest prawie normalne - płatki poruszają się swobodnie, ale czasem zaklinują się przy f22, membrana zamyka się, ale smyczy nie da się przesunąć ręką. Jeśli pociągniesz go palcami w przód iw tył, „odkleja się”.
    Tyle że smycz na Granicie ma luz poprzeczny. Czy to może być powód?
    Czy to w ogóle można naprawić?
    Oczywiście można tę smycz odciąć, ale to już ostatnia rzecz...

    odpowiedź

    • B.R.P.
      14.03.2020

      Może płatki są mocno naoliwione.

      odpowiedź

    • NeustrDm
      14.03.2020

      Być może wewnątrz obiektywu jest jeszcze luz na smyczy przysłony, przez co lekko się wypacza i klinuje. Dobrze znana rana wielu soczewek Arsenalu.
      Należy rozebrać, wyczyścić tam, gdzie wyciekł olej, wyrównać tam, gdzie jest krzywo zamocowany, gdzie coś jest luźne, dokręcić.

      odpowiedź

  18. Giennadij
    14.03.2020

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Płatki są czyste. Ale kiedy są zamknięte, dźwięk jest dość charakterystyczny. Jeśli Helios i Kaleinar zamkną się cicho, granit kliknie.
    Powiedz mi jak dostać się do mechanizmu, odkręcić trzonek?

    odpowiedź

    • Giennadij
      27.03.2020

      Zdjął smycz przeponową.
      Zamontowany obiektyw na aparacie.
      W trybie „A” aparat określa wielkość przysłony ...
      Jak to jest? poprzez pomiar?

      odpowiedź

  19. Władimir
    12.06.2020

    Dzień dobry. Powiedzieć. Chcę zabrać Granit 11 na Canon M100 przez adapter. Czy będzie pasować?

    odpowiedź

    • Arkady Shapoval
      12.06.2020

      Tak, to będzie. Po prostu dowiedz się, pod jakim mocowaniem go będziesz miał, są one dostępne zarówno pod M42, jak i Nikonem. W każdym razie są adaptery.

      odpowiedź

      • Władimir
        12.06.2020

        Dziękuję bardzo. A jak zrozumiałem, że na wykadrowanym M100 ogniskowa będzie nieco większa? (Podczas nauki fotografii)

        odpowiedź

      • Walery A.
        12.06.2020

        Niezależnie od tego, że obiektyw jest zrobiony na pełną klatkę, szerokość obrazu będzie taka sama jak w przypadku kadrowanych obiektywów na tych samych ogniskowych.

        odpowiedź

  20. Egor
    20.10.2020

    Czy ten obiektyw jest odpowiedni do Kijowa 15?

    odpowiedź

  21. Eugene
    19.03.2021

    powiedz mi proszę, co jest lepsze - granit 11 czy nicon 55-200 vr?

    odpowiedź

  22. Alexander
    12.04.2021

    Dobry dzień. Oferta Granit 11n 88g.v. Wersja MS. Stan nowy, opakowanie fabryczne z całym zestawem (filtr, pokrowiec, instrukcja itp.). Wygląda na to, że po raz pierwszy wyjęto go z pudełka od 88 roku, aby zrobić zdjęcie na sprzedaż. Daj za 2500r. Nieważne, ile to nie jest potrzebne, ale stan jest rzadki, a mocowanie Nikona. Aparat D5200, jest Arsat N 50, Jupiter 37, 18-105.

    odpowiedź

    • Dima
      31.05.2021

      Za takie pieniądze w stanie kolekcjonerskim nawet bym tak po prostu wziął) Nie byłem w idealnym stanie i było to bardzo udane i ostre.

      odpowiedź

  23. Al Kor
    26.10.2022

    Cześć wszystkim. Możesz wziąć za niedrogi ZOOM ARSAT H 1: 4.5 80-200mm
    Jest kilka pytań na ten temat.
    Mam Nikona D5300.
    Czy będzie nieskończoność? Czy ostrość zostanie utracona po zmianie zoomu?
    Czy będzie potwierdzenie ostrości?
    Czy zobaczy przeponę i będzie ją kontrolował?

    odpowiedź

    • Ilyas
      07.11.2022

      Będzie nieskończoność.
      Nie będzie potwierdzenia ostrości, jak w obiektywach z autofokusem.
      Ona nie będzie miała kontroli. Musisz go zainstalować ręcznie

      odpowiedź

    • B.R.P.
      07.11.2022

      Podczas powiększania ostrość gubi się, o ile pamiętam. Ponad 20 lat temu yuzal.

      odpowiedź

  24. Jefim
    18.12.2022

    Jestem z Kijowa. Na początku lat 80-tych kupiłem "Granit" do mojej "Praktika-L", aparatu Gedeher. Kosztował dużo: 400 rubli. Od samego początku zdawałem sobie sprawę, że obiektyw nie spełnia określonych parametrów. Zrobiłem test domowy, który potwierdził moje przypuszczenia. Zwróciłem się do serwisu gwarancyjnego zakładu Arsenału i miesiąc później powiedzieli mi, że usterki nie da się usunąć i jedyne co można było dla mnie zrobić to zwrot pieniędzy. I tak zakończyła się moja znajomość z tym obiektywem. Prawdopodobnie ten produkt nie jest tak dobry, jak opisano tutaj.

    odpowiedź

    • B.R.P.
      18.12.2022

      Wcale nie jest dobry, muszę powiedzieć. Dodatkowo jest standardowe miejsce dla sów. zmienność jakości produktu.

      odpowiedź

      • Dima
        23.10.2023

        A kupiłem używanego przerobionego z Nikona na M42) I zdjęcie z niego bardzo mi odpowiadało, bardzo płynne rozmycie i ciekawe kolory, domyślnie ciepłe, miękkie. Nawiasem mówiąc, jeśli ustawisz ostrość, jego ostrość była bardzo dobra, przynajmniej przy 20d wszystko dobrze uciągnęło)

        odpowiedź

      • B.R.P.
        24.10.2023

        Tak, widziałem też materiał na M42, film był bardzo ostry, udana kopia. Fakt jest taki, że swojego kupiłem dla Nikona bezpośrednio w sklepie Arsenalu w 2000 roku. Został wyraźnie złożony z pozostałości sowieckiego „luksusu”. Nie próbowałem tego w wersji cyfrowej, bo... sprzedał obiektyw.

        odpowiedź

  25. Danil
    31.08.2023

    Dzień dobry!
    W recenzji wskazano MDF 1.2 metra, na zdjęciu skala ostrości zaczyna się od 1.5 metra, ale czy były jakieś modyfikacje przy MDF 1.2 metra?

    odpowiedź

  26. Załaduj więcej komentarzy...

odpowiedź

 

 

na górze
mobilny komputer