antwoorden: 211

  1. Felix
    30.12.2015

    Kijkhoek: ~45 graden. Hoe is dit mogelijk met EGF 75 mm?

    antwoord

    • Rodion
      30.12.2015

      Kan niet. Ik was vergeten dat hij APS niet dekt.

      antwoord

  2. Felix
    30.12.2015

    Waarschijnlijk een goede lens. Ik heb een late Minolta MD 50 1.4. Bij 1.4 meer werkend dan deze, bij 2.0 kun je al landschappen schieten.. Voorbeeld op open 1.4.

    antwoord

  3. Felix
    30.12.2015

    Minolta op 2.0

    antwoord

  4. anonymus
    30.12.2015

    Waarom zou ik deze lens overwegen (MC Zenitar 1.2 / 50s)
    "Geweldig"? Bokeh met een slinger is gewoon verschrikkelijk. En portretten? Wat onthullen ze? Helios 44 voor 500 roebel zal beter schieten. Heb ik het mis?

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Ik vertrouwde op mijn ervaring met Takumar 50/1.4. Dus deze lens is veel geschikter voor mij op een crop. Het is scherper, geeft een beeld dat prettig is voor het oog, acceptabele scherpte met een open (het is jammer dat het moeilijk is om scherp te krijgen - wat de foto's beïnvloedde), goede kleuren en contrast. Puur optisch vond ik dit zenit erg mooi.
      Ik zou hem graag op FF gebruiken als er zo'n camera was, in crop-modus.
      PS Wat betreft de bokeh... Ah, neem de Planar 50/1.4 - het geeft hetzelfde) En er was ook een soort lens met zo'n functie in de vorm van het bijsnijden van de rand van de cirkel.

      antwoord

      • Felix
        31.12.2015

        Trouwens, ik zag een plaag van bijgesneden kanonnen, ze sneden een cirkel van bokeh op gaten groter dan 1.6-1.7. Bij 1.4 snijdt het de cirkel zowel 10d als 1000d. In termen van licht is een 1.4 lens ongeveer 1.6. Je ziet het afsnijden van de cirkel ook op je slingers, dus je kunt je niet verheugen op diafragma 1.2;)

        antwoord

      • Rodion
        31.12.2015

        1. Trimmen is afhankelijk van de boring van de schacht en de grootte van de achterlens
        2. Het trimmen van de cirkel heeft geen invloed op het diafragma - bij het herwerken van 92/2 met het I23U-diafragma begon het ook de randen van de achterlens gedeeltelijk af te schermen, maar de sluitertijden bleven gelijk aan de sluitertijden voor F / 2
        3. De bijgesneden cirkel geeft alleen de aanwezigheid van een lichte vignettering van de schacht aan.

        antwoord

      • Felix
        31.12.2015

        Er bestaat zoiets als een uittredepupil, en dus voor alle vijftig dollar van alle systemen met dezelfde diafragmaverhouding, zal de grootte van de uittredepupil ongeveer hetzelfde zijn. 92 op f2, de lens is projectie, maar schiet niet, dus wanneer de uittredepupil wordt verkleind tot een waarde die identiek is aan bijvoorbeeld Jupiter 9, zal de lensopening niet vallen.

        Bij 1.4 zit niet alleen de schacht de lens in de weg, maar ook de dikte van de opstaande spiegel.

        antwoord

      • Felix
        02.01.2016

        En wat is daar goed aan? Helderheid valt allemaal hetzelfde. Wonderen gebeuren niet. Als je me niet zo gelooft dat het valt, schiet het dan op een spiegelloze camera met dezelfde parameters, je zult verrast zijn.

        antwoord

      • Rodion
        02.01.2016

        Laat maar zitten. Niemand is hierin bijzonder geïnteresseerd. Het aantal is het waard - iedereen is blij.
        Zo'n ziekte in heel, heel veel lenzen met grote diafragma's. En nergens heen.

        antwoord

  5. Arkadi Shapoval
    30.12.2015

    Vijftig dollar bijgesneden? het is goed dat nikons en kenons hier niet eerder aan hebben gedacht :)

    antwoord

    • Maugli
      31.12.2015

      Als ik me niet vergis, heeft SONY ook een bijgesneden stuk van vijftig kopeken op de E-mount 1,8 met een stabilisator.

      antwoord

    • lynx
      31.12.2015

      maar de fujiks en de olympiërs hebben er aan gedacht...
      wat goed is.

      Brandpuntsafstand, vgl. 35 mm 50 mm
      Diafragmabladen, cirkelvormig diafragma met 7 lamellen voor natuurlijke onscherpte van de achtergrond
      Minimale scherpstelafstand 0,25 m
      Optisch ontwerp 9 elementen in 7 groepen
      Asferische elementen 2
      Super HR-element 1
      Afmetingen 57,8 mm*42,0 mm
      Filterschroefdraad diameter 46 mm

      antwoord

      • Vv
        31.12.2015

        Het is dus geen vijftig.

        antwoord

      • lynx
        31.12.2015

        EGF 50mm…

        antwoord

      • Vv
        31.12.2015

        Zo ja, dan heeft Nikon ook een DX 35mm, efr = 52.
        Het ging over de FR, omdat. het is een stuk van vijftig kopeken op een gewas dat niet veel zin heeft - het is geen stationwagen meer, nog geen portret

        antwoord

      • lynx
        31.12.2015

        kom naar beneden - ze antwoorden me met mijn eigen geforceerde zinnen!
        O_o

        antwoord

      • Vv
        31.12.2015

        Met vijftig dollar komt deze gedachte vanzelf))

        antwoord

      • Rodion
        31.12.2015

        In principe is deze Zenitar te beschouwen als een adequate vervanger van 85/1.8 voor crop. De grootte van de scherptediepte zal ongeveer hetzelfde zijn, in termen van EGF zal het in wezen vergelijkbaar zijn. Dus - als portret kan hij niets doen. En voor het pand is het nog steeds handig, hoewel smal.

        antwoord

  6. Artem
    30.12.2015

    Ik zou het niet nemen! Wat heeft het voor zin om het te nemen als het geen autofocus is, oké handmatig, maar voor dat soort geld!
    Hetzelfde geldt voor de jaren 40 Zhmelius

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Het is het geld nauwelijks waard, maar ik hoefde het niet te kopen. Alleen optica geëvalueerd, zoals het is. Het is nog steeds strak met de foto - ik heb ze nog niet veel gefotografeerd. Bovendien is het erg moeilijk voor hen om scherp te krijgen. Zelfs hier zijn er missers in focus portretten.

      antwoord

  7. anonymus
    30.12.2015

    Of de focus raakte de portretten niet een beetje, of moest het diafragma worden verkleind, of vind ik een fout, maar is er iets heel slecht gelukt?

    antwoord

    • Simon
      30.12.2015

      Nee, nee, het lijkt jou niet ... typische kleine of zachte scherpte komt hier tot uiting, op andere manieren, zoals in Helios ... er is daar geen gerinkel, zoals ze zeggen ... omdat het zo is . .. Nadat ik Helios van alles had verdraaid, waren er 6 en Jupiter 37, ik wil ze niet langer kopen, in ieder geval niet in welke variant dan ook … Alleen JAPAN of FRITZ

      antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Helaas niet scherp.

      antwoord

  8. Andrey
    30.12.2015

    Ik begrijp helemaal niet waarom iedereen deze nieuwe helio's, zenitars zo bewondert .... het beeld is troebel, de vervagingszone, dat wil zeggen "bokeh" .... nou, hoe ze vervaagden in Photoshop, ik weet niet zie daar geen patroon, er zijn geen rondjes, modderige plekken. wat is de schoonheid van wervelende achtergrond? Ik begrijp het ook nog steeds niet. dit kan gezien worden als amateur, nu zijn er veel moderne KWALITEITSlenzen, zeker voor zo'n prijs. Lijkt me weggegooid geld. sorry als ik een van de eigenaren van dit wonder heb beledigd

    antwoord

    • Simon
      30.12.2015

      Ik denk dat ze besloten om de helderheid van het publiek te nemen ... omdat dus ... hoe dan ook, sukkels willen een gat f1: 1

      antwoord

      • Andrey
        30.12.2015

        ja, een gat + een metalen behuizing! zodat onze kinderen deze "g" ook zouden gebruiken

        antwoord

      • Andrey
        30.12.2015

        sorry, er is hard plastic :) het kan immers zijn dat het de kinderen niet bereikt.

        antwoord

    • Anoniem-1
      31.12.2015

      Je hebt tegelijkertijd gelijk en ongelijk ... Op basis van wat de optica-ontwerpers ontwikkelden en de fabrieksarbeiders experimenteel produceerden, is de Sovjet-optica erg goed en zelfs concurrerend met buitenlandse. Maar... de liefdesboot botste tegen het dagelijks leven... De productie was zo instabiel dat twee lenzen uit dezelfde batch verschillende resultaten lieten zien! Zoals aan het begin van de 20e eeuw! Honderden stukken zijn zo-zo of gewoon rotzooi, en een paar zijn zeer degelijke producten, dicht bij het idee van de ontwerpers. En ook de productiekosten, wanneer een extra operatie, bijvoorbeeld het zwart maken van de diafragmabladen, de oververvulling van het plan en de ontvangst van een ministeriële onderscheiding verhinderde. Lenzen zijn consumptiegoederen, zoiets als sokken of emmers. Het kopen van een apparaat is altijd een loterij. Geluk, geen geluk ... Als u bereid bent een bepaald bedrag te riskeren, kunt u geluk hebben met een zeer goede Sovjet-lens. Of niet. Hoe de kaart zal vallen.

      antwoord

  9. Julia
    30.12.2015

    Bedankt voor de beoordeling! U kunt een foto van een filiaal naar e-mail sturen, voor een persoonlijke desktop.ATP. Met komst!

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      31.12.2015

      Er zijn

      antwoord

  10. BRP
    31.12.2015

    Ja meneer, blijkbaar zijn ze er niet in geslaagd om 1,2 uit te rekken tot een vol frame ...

    antwoord

  11. Igor
    31.12.2015

    Dit stuk plastic van 600 gram met bril (je kunt het geen lens noemen) kost echt $ 300 en wordt in onze tijd verkocht? En koopt iemand het? De scherpte in de portretten is zwak, de bokeh is ook niet erg goed ... Er zijn geen gecensureerde woorden over dit product.

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Ik herhaal het nogmaals: scherpstelfouten zijn mogelijk in portretten. Zie afbeeldingen van statische objecten.
      Bokeh is subjectief.

      antwoord

  12. Noa
    31.12.2015

    Ik zal mijn twee cent erin stoppen...
    Vtselov, de lens is interessant vanwege het diafragma en .... misschien wel alles. In Helios-40 is in ieder geval gedraaide bokeh interessant (meisjes vinden het leuk, wat betekent dat de foto wordt verkocht))) Hier, hoewel geen ruige, maar saaie bokeh. Voor portretten waarbij je een flinke griep nodig hebt, zal er bij 1,2 nog steeds geen scherpte zijn. Ik beschouw de lens een beetje zinloos, maar veel dank aan de auteur voor de recensie, het was erg interessant)
    Met komst!

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Dank je. Jij ook gelukkig nieuwjaar)
      Ik kreeg de lens als prijs, omdat - zinloos of niet zinloos ... je kunt ermee fotograferen)

      antwoord

  13. Maugli
    31.12.2015

    Dit objectief heeft een sterke concurrent tegenover de Nikon 50/1,2. Met een adapter stapt hij op Canon. Gebruikte prijs vergelijkbaar met de prijs van Zenitar.

    antwoord

  14. Maugli
    31.12.2015

    En een grote dank, Rodion, voor het geleverde werk!

    antwoord

  15. lynx
    31.12.2015

    waardige recensie.
    Al zijn er helaas niet genoeg voorbeelden van schieten, zeker niet met een normale balans.

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Het is een kwestie van tijd)

      antwoord

    • anonymus
      31.12.2015

      De uitdrukking "portretnacht" deed pijn, en de "pit" met een schittering maakte de jongeman net af.

      antwoord

      • lynx
        31.12.2015

        hier ben je bezig zhy nefig, 5 minuten na middernacht om te posten!

        antwoord

  16. Alexey
    31.12.2015

    Als je de officiële website van KMZ mag geloven, dan heeft deze lens de volgende technologie. kenmerken:
    Brandpuntsafstand: 50 mm (51,54 mm)
    Relatief diafragma: 1:1,2
    Gezichtshoek: 32°
    Lineair beeldveld: 30 mm

    Aantal lenzen/groepen: 8/6
    Aantal asferische oppervlakken: 2
    Werklengte: 44 mm
    Brandpuntsafstand achterzijde: 39,13 mm
    Afstand van eerste tot laatste oppervlak: 119,4 mm

    Diafragmaaandrijving: handmatig
    Diafragmaschaallimieten: 1:1,2–1:16
    Aantal diafragmalamellen: 9

    Focus: handmatig
    Dichtbij scherpstellimiet: 0,45 m

    Verlichtingstype: meerlagig

    Verbindingen:
    cameralens - C-vatting (komt geometrisch overeen met de EF-vatting)
    voor inschroefnozzles — M58×0,75
    voor opzetsproeiers - ∅60 mm
    Werklengte: 44 mm
    Communicatie met de camera: nee

    Gewicht: 0,63 kg
    Jaar van ontwikkeling: 2012

    http://www.zenitcamera.com/archive/lenses/zenitar-1-2-50.html

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Dit is een experimenteel, geen serieel model. Deze lens heeft geen asferische elementen.

      antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Er was deze versie van jou, dat is de link. Ze was te zien op de tentoonstelling. En het was geen massaproductie.
      De review toont een productievoorbeeld, Zenitar 50/1.2s, waarbij "s" betekent dat alle oppervlakken bolvormig zijn. Kortom, ik raad aan om mensen hier niet in verwarring te brengen en de stof zorgvuldiger te bestuderen.

      antwoord

      • Alexey
        31.12.2015

        Rodion, blijkbaar heb je het materiaal op de link niet zorgvuldig gelezen. Er zijn prestatiekenmerken van 3 varianten van Zenitar 50 / 1.2: -C; -S en zonder voorvoegsels.

        antwoord

      • Rodion
        31.12.2015

        je citeerde hier alleen voor asferisch)

        antwoord

      • Alexey
        01.01.2016

        De gegevens worden specifiek gegeven voor Zenitar-C 1,2 / 50

        antwoord

      • Alexey
        01.01.2016

        Hier introduceert de auteur verwarring: Zenitar-C 1,2 / 50 wordt vermeld in de kop en Zenitar 1,2 / 50 S wordt vermeld in de tekst, en dit zijn verschillende lenzen.

        antwoord

      • Rodion
        01.01.2016

        Ik heb geen verwarring. Op het naamplaatje bij de frontlens - Zenitar-S. Op de focusring - 50 / 1.2s. Alles is duidelijk, alles is duidelijk. Wat is er mis?

        antwoord

  17. anonymus
    31.12.2015

    Er is iets met je in de war - zowel het filter als de bajonetvatting + het maken van wazige portretten spreekt van de frivoliteit van de recensie.

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Het filter is niet pokotsan, maar gemoderniseerd zodat de oorspronkelijke dop blijft staan. Ze is sluw.
      De montering is met de hand zwart gemaakt, dit schreef ik in de review.
      Onscherpe portretten zullen je er maar weer eens aan herinneren dat fotograferen met dergelijke optiek geen gemakkelijke taak is.

      antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      Ik heb al vaak geschreven dat ik gewoon nog niet gewend ben aan de lens - het is moeilijk om foto's te maken, altijd scherp te krijgen. Als er goede foto's zijn, zal ik ze hier uploaden met behulp van Arkady.
      Over het algemeen zijn de rest van de foto's perfect genoeg om deze controversiële (maar helemaal niet slechte) lens te evalueren.

      antwoord

  18. anonymus
    31.12.2015

    Als hij ervaren is, is het des te meer niet nodig om overhaaste conclusies te trekken over zijn opmerkelijkheid.

    antwoord

    • Rodion
      31.12.2015

      In de review een serievoorbeeld, lees normaal.

      antwoord

  19. Vlad
    31.12.2015

    Arkadi GELUKKIG NIEUWJAAR!! Ik wens je veel creativiteit

    antwoord

  20. Alexey
    01.01.2016

    Vraag aan de auteur: Ik vraag u om het model te verduidelijken, in de kop staat Zenitar-C 1,2 / 50, en in de tekst Zenitar 1,2 / 50 S.

    Volgens de informatie op de website
    KMZ http://www.zenitcamera.com/archive/lenses/zenitar-1-2-50.html zijn verschillende lenzen.

    antwoord

    • Rodion
      01.01.2016

      Heb de verwarring weggenomen. In de test Zenitar-S 50/1.2s. C is voor "Canon", s is voor sferisch.

      antwoord

    • Rodion
      01.01.2016

      Het was nodig om zo gehecht te raken aan deze S-ke die verloren is gegaan, wanneer het op de foto van de lens staat en in alle handtekeningen.

      antwoord

  21. Zmitser
    04.01.2016

    Waarom was het nodig om modderige foto's ter beoordeling op te sturen? Blijkbaar, om heldhaftig terug te vechten in reacties?

    De bokeh van deze lens is griesmeel. Er zijn geen hoogtepunten.

    IMHO, als het echt 300 evergreens kost, dan is dit tryndets

    antwoord

    • Rodion
      04.01.2016

      Om vervolgens de review af te ronden.
      PS Smaken verschillen

      antwoord

  22. Boos
    15.01.2016

    Supersnelle verwisselbare lens met asferische glazen lensoppervlakken voor Canon digitale SLR-camera's

    antwoord

  23. ilyas
    28.01.2016

    Volna-8 1,2 / 50 GOI, en ook de oorspronkelijke ontwikkeling van KMZ)

    antwoord

  24. Ivan
    04.03.2016

    Onlangs kwam ik deze zenithar tegen. Ik heb alles al gelezen en gisteren zag ik het op een foto. Verdraaid. Ik heb meer nodig voor video. Maar een foto maken kan geen kwaad :)
    Vond de constructie leuk. Veel metaal, "voelt als een ding". Nog een moment met het diafragma - het sluit met tussenstappen (tussen 1.2 en 1.4 is er een stap, en zo verder tussen 1.4 en 2.0 2 stappen. Het is eigenlijk heel handig. De focus is soepel, de ring is comfortabel en het gewicht maakt niet echt uit. Het meisje zal waarschijnlijk moeilijk zijn om met hem over de locatie te rennen. over schieten. 1.2 werkt volledig. Ik was zelf verrast. Ja, het is zacht. Als je iets in Lr tegelijk kunt slijpen. Ik heb zowel op Lv als door de 7d-zoeker scherpgesteld. Ik zal zeggen dat het door de zoeker eigenlijk vrij gelijkmatig bleek te zijn. Ik las net beoordelingen dat alleen in Lv en slechts 10x vergroting. Als je ook een matglas plaatst, is het zal in het algemeen een sprookje zijn. Ja, er is HA. Maar laat me iets snel diafragma zien zonder hen ... dit is de norm. Sterker nog, ze worden gecorrigeerd met één klik in de editor. En trouwens, ze zijn beter op de open dan op mijn samyang 85 1.4 (hij hinkt behoorlijk) Oh ja, ik was op zoek naar de noodlottige schittering in de open lucht, vooral op de achtergrondverlichting, ik keek naar de lampen, alles is minder draaglijk. Maar dit zijn de voorwaarden van de winkel, dus wie weet. (Wat als ze dit ding hebben opgelost?! en ja, het contrast is goed. Nogmaals, het zwart worden kan worden gecorrigeerd)
    Oh ja, ik heb ook de G-40 geüpdatet onder de canon. Wat kan ik zeggen, 1.5 is zacht, zelfs zachter dan de 1.2 zenit. Het is niet voor bijsnijden, het is allemaal hetzelfde, het kan worden geopend op FF, maar het maakte geen indruk op 7d, in tegenstelling tot het zenit.
    Totaal - Ik vond het glas leuk. Op het gewas - dat is alles. Scherpte is goed, constructief, canon staart. Over het algemeen ben ik aangenaam verrast.

    antwoord

    • lynx
      04.05.2016

      Senks voor gedetailleerde mening.

      antwoord

  25. Ivan
    04.03.2016

    Onlangs kwam ik deze zenithar tegen. Ik heb alles al gelezen en gisteren zag ik het op een foto. Verdraaid. Ik heb meer nodig voor video. Maar een foto maken kan geen kwaad :)
    Vond de constructie leuk. Veel metaal, "voelt als een ding". Nog een moment met het diafragma - het sluit met tussenstappen (tussen 1.2 en 1.4 is er een stap, en zo verder tussen 1.4 en 2.0 2 stappen. Het is eigenlijk heel handig. De focus is soepel, de ring is comfortabel en het gewicht maakt niet echt uit. Het meisje zal waarschijnlijk moeilijk zijn om met hem over de locatie te rennen. over schieten. 1.2 werkt volledig. Ik was zelf verrast. Ja, het is zacht. Als je iets in Lr tegelijk kunt slijpen. Ik heb zowel op Lv als door de 7d-zoeker scherpgesteld. Ik zal zeggen dat het door de zoeker eigenlijk vrij gelijkmatig bleek te zijn. Ik las net beoordelingen dat alleen in Lv en slechts 10x vergroting. Als je ook een matglas plaatst, is het zal in het algemeen een sprookje zijn. Ja, er is HA. Maar laat me iets snel diafragma zien zonder hen ... dit is de norm. Sterker nog, ze worden gecorrigeerd met één klik in de editor. En trouwens, ze zijn beter op de open dan op mijn samyang 85 1.4 (hij hinkt behoorlijk) Oh ja, ik was op zoek naar de noodlottige schittering in de open lucht, vooral op de achtergrondverlichting, ik keek naar de lampen, alles is minder draaglijk. Maar dit zijn de voorwaarden van de winkel, dus wie weet. (Wat als ze dit ding hebben opgelost?! en ja, het contrast is goed. Nogmaals, het zwart worden kan worden gecorrigeerd)
    Oh ja, ik heb ook de G-40 geüpdatet onder de canon. Wat kan ik zeggen, 1.5 is zacht, zelfs zachter dan de 1.2 zenit. Het is niet voor bijsnijden, het is allemaal hetzelfde, het kan worden geopend op FF, maar het maakte geen indruk op 7d, in tegenstelling tot het zenit.
    Totaal - Ik vond het glas leuk. Op het gewas - dat is alles. Scherpte is goed, constructief, canon staart. Over het algemeen ben ik aangenaam verrast.

    antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer