antwoorden: 171

  1. Timur
    24.07.2016

    Heel erg bedankt voor je advies. Ik heb de su-4-modus geprobeerd, het is erg interessant, nu wil ik er graag mee werken met twee lichtbronnen. Is het mogelijk om tegelijkertijd 4 externe flitsers te flitsen in de su-2-modus? Voor bijvoorbeeld nikon sb-910 en Viltrox JY680N (lees recensies erover, ik ben geneigd hem als tweede te kopen) in slave-modus gezet? Begrijp ik het goed dat in het geval van de Nikon d5200 camera, voor correcte automatische i -ttl werking van beide flitsers, ik heb synchronisatoren nodig zoals Yongnuo YN-622N-TX + 2 stuks YN622N, of probeer beter de camera te veranderen naar d7100 om Nikon CLS en FP volledig te ondersteunen.Help, ik ben helemaal in de war.

    antwoord

  2. Виталий
    19.11.2016

    Voor mij is de commandomodus een echte ontdekking.
    Het is verrassend dat dit niet wordt beschreven in de officiële handleiding van de D90

    antwoord

    • Jeka
      13.09.2019

      Bladzijde 188. Besturingsmodus

      antwoord

  3. ilya
    10.02.2017

    Goede dag voor jou, ik vraag om advies, hulp. Vertel me hoe u de externe flitsers SB 910 en sb 5000 instelt, zodat ze reageren op de flitser sb 910 op de camera's Nikon d 700 en d 610. Externe flitsers zijn ingesteld op Remote in handmatige modus en reageren op elk licht. Zo voorkomen ze dat andere fotografen op evenementen werken. Hoe kanalen in te stellen, hoe het te doen. Huil van de ziel Je kunt gedetailleerde informatie krijgen van a tot z. Het gaat over nikon.Bedankt
    Ik heb de opties geprobeerd die hierboven in de tekst zijn beschreven. Er doet zich nog steeds een probleem voor. Vertel het me alstublieft

    antwoord

  4. Ruslan
    12.04.2017

    hallo Arkadi. vertel me alsjeblieft, ze hebben een Nissin MG5200-flitser van ons gekocht met een camera, het werkt, maar het werkt niet apart, ze hebben een Fujimi FJRTJ-8000 radiosynchronisator op de flitser gezet en een zender van hetzelfde bedrijf op de camera
    wil niet werken in de flitsinstellingen, zet hem op handmatig in de camera, hij werkt niet, op de zender drukken we op de knop, het signaal gaat naar de synchronisator en de flitser gaat niet af
    dank u

    antwoord

  5. Anatoly
    12.05.2017

    Hey there!
    Ik kijk met een flits naar de foto en het lijkt alsof de auteur in alle foto's opzettelijk te sterk licht van de flits heeft ingesteld, waarschijnlijk iets dat mensen graag meer zouden willen fotograferen zonder flits?

    antwoord

  6. Lara
    22.09.2017

    Hallo! Ik was volledig teleurgesteld in alles - de D5300 weet helemaal niet hoe hij externe flitsers op afstand moet bedienen, en de andere drie opties zijn ook niet geschikt, behalve de aanschaf van een hoofdflitser, te oordelen naar het artikel?
    Flitser SB-700. Het werkt prima op de schoen, maar wil niet op afstand.
    Roy tyrnet - uw artikel is het enige adequate, bedankt!
    En nog een ding - help me erachter te komen - zal het gebruik van de Nikon SG-3IR infraroodsluiter voor de ingebouwde flitser mijn probleem oplossen of is het gewoon om het licht van de ingebouwde flitser af te sluiten? Ja, ik ben een theepot, maar leergierig))) Ik zal leren omdat ik dat wil!
    Bij voorbaat hartelijk dank voor enig advies!

    antwoord

    • soks13
      14.10.2017

      Ja, de D5300 weet helemaal niet hoe hij externe flitsers op afstand moet bedienen. het gebruik van een Nikon SG-3IR infraroodsluiter voor de ingebouwde flitser zal uw probleem NIET oplossen. Wat is beter te doen? ... Ik zou kunnen adviseren de D5300 te verkopen en D300, D300s of D7000 te kopen - ze kunnen flitsers bedienen en ze accepteren optica met een schroevendraaier, die toegankelijker is dan die met de motor erin. De D5300 kan dit niet :(. en zelfs geld en wat coole gebruikte lens of puff zal blijven :) Veel succes!

      antwoord

    • Roman
      12.04.2019

      Herhaal van een andere auteur.
      Ja, de D5300 weet helemaal niet hoe hij externe flitsers op afstand moet bedienen. het gebruik van een Nikon SG-3IR infraroodsluiter voor de ingebouwde flitser zal uw probleem NIET oplossen. Wat is beter te doen? ... Ik zou kunnen adviseren de D5300 te verkopen en D300, D300s of D7000 te kopen - ze kunnen flitsers bedienen en ze accepteren optica met een schroevendraaier, die toegankelijker is dan die met de motor erin. De D5300 kan dit niet :(. en zelfs geld en wat coole gebruikte lens of puff zal blijven :) Veel succes!

      antwoord

  7. soks13
    14.10.2017

    Super! Bedankt voor het artikel!

    antwoord

  8. Michael
    25.10.2017

    Vertel me alsjeblieft, als ik het goed begrijp, kan de SB-600 flitser niet als master werken?

    antwoord

  9. Alexander
    02.01.2018

    Goedemiddag! Vertel me alsjeblieft of de Nikon D50 ingebouwde flitser als leider zal werken met een goedkope Chinese flitser Viltrox JY610 II?

    antwoord

    • Valery A.
      02.01.2018
      • Alexander
        02.01.2018

        Ik heb de recensie gelezen, maar dit is het niet (waarschijnlijk de vorige versie) Viltrox JY610 II hier: https://ibb.co/c7dT4w. Het lijkt een slave-modus te hebben, maar zal de d50-flitser hem in brand steken?

        antwoord

      • Valery A.
        02.01.2018

        Sorry, ik was onoplettend. Heeft het een slave-modus - de d50 kan het niet (en andere) op afstand bedienen, omdat het zelf geen flitsopdrachtbesturingsfunctie heeft (lees: https://radojuva.com/2012/06/nikon-cls-master-slave-mode/). Als er een cameraval op de vitrox zit, kan deze met een bepaalde kracht van de flits van de telefoon puffen.

        antwoord

    • Arkadi Shapoval
      02.01.2018

      Ja, dat zal wel, er zijn S1, S2-modi die vergelijkbaar zijn met de originele SU-4.

      antwoord

  10. Sergei
    03.01.2018

    Hallo Arkadi! Heel erg bedankt voor het artikel. Alles is duidelijk en begrijpelijk. Ik heb D5100 en SB-910. Ik heb SU-4 geprobeerd, alles is gelukt. Een eerdere reactie op dit artikel noemde de Nikon SG-3IR infrarood sluiter voor de ingebouwde flitser. Werkt dit apparaat in SU-4? Zal de flits ontsteken?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      03.01.2018

      Dit is een apparaat om de impuls van de ingebouwde flitser weg te werken. SU-4 zou met hem moeten werken.

      antwoord

  11. Alexander
    21.02.2018

    Goedemiddag. Vertel me, ik liep tegen een probleem aan bij het gebruik van CLS op de Nikon d90 - de slave-flitser van de ingebouwde flitser werkt niet en stel eventuele instellingen in. Het werd de eerste keer in brand gestoken vanaf een ander apparaat. Ik vraag om hulp in welke richting te graven.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      21.02.2018

      Wat is een flits?

      antwoord

      • anonymus
        24.02.2018

        Meike mk910. Slave-modus van een andere machine werkt. Werkt niet op de mijne. Ik heb alle instellingen al geprobeerd. En Falcon ice 910 werkt ook niet vanaf mijn toestel. De flitser in mijn Nikon regelt het vermogen, er is ook een impuls in de commandostand, maar de slaves worden niet in brand gestoken. Hulp advies.

        antwoord

      • Valentijn
        24.02.2018

        Als de flitsinstellingen van de camera zijn ingesteld op normale TTL of M, en niet op CLS, gaat de flitser dan af?

        antwoord

      • Alexander
        25.02.2018

        Ja. Wanneer de flitser is ingebouwd in een andere modus dan commando, dan verandert het vermogen en al het andere. En als er een impuls is in het commandoteam, maar er is geen resultaat.

        antwoord

      • Hopen
        09.05.2018

        Hallo, laat het me weten als je een oplossing voor het probleem hebt gevonden. Aangezien ik hetzelfde probleem heb

        antwoord

  12. Daniel
    23.04.2018

    Hallo! Zo'n vraag is het mogelijk om een ​​flitser van canon op een nikon systeem als slave op een statief te gebruiken, zoals ik het begrijp werkt het alleen in handmatige modus?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      23.04.2018

      Ja, dat kan. Als alles correct is ingesteld, werkt het, maar alleen in de handmatige modus.

      antwoord

  13. Daniel
    29.04.2018

    Arkady, en een andere vraag is erg belangrijk) binnenshuis werkt de commandomodus heel goed, maar binnenkort zal er een fotosessie op straat zijn bij zonsondergang bij de zee, er zullen twee softboxen zijn, hier ben ik bang dat er zal wees een misfire en de flitsen zullen niet werken, ze zeggen dat je een radiosynchronisator moet nemen, dat is het, ik pijnig mijn hersens, bestel YONGNUO yn622n-tx TTL

    antwoord

  14. Alexey de Paris
    10.05.2018

    Wat een prachtig artikel! Alles is duidelijk en duidelijk uitgelegd! Erg bedankt !

    antwoord

  15. Ludmila
    24.10.2019

    Hallo! vertel me alsjeblieft hoe ik de sb910-flitser en de D3100-camera kan synchroniseren? Ik ben van plan om de flitser afzonderlijk te gebruiken met een softbox voor het fotograferen van voedsel, ik ben geïnteresseerd in het vermogen om te werken met een impuls om beweging te bevriezen. kan het voor dergelijke doeleinden worden gebruikt?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      24.10.2019

      Ja het is mogelijk. Gebruik de SU-4-modus https://radojuva.com/2011/11/photo-idea-set-1/

      antwoord

      • Alexander
        08.10.2023

        Je antwoordde Lyudmila dat je een flitser in een softbox kunt gebruiken, maar hoe zal deze dan het licht opvangen? Ze zit in de softbox

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        08.10.2023

        De doos is niet volledig bedekt met zwarte stof

        antwoord

  16. Виталий
    25.01.2020

    hallo ik heb nikon d750, d610 en SB5000 flitser
    Kan flitser niet instellen op afstandsbediening vanwege kanaalprobleem
    op de camera's zijn er kanalen 1, 2, 3, 4, maar op de flitser, kanalen 5, 10, 15.
    Hoe kan ik de flitser op afstand aansluiten? Help me alsjeblieft

    antwoord

  17. Alexander
    01.06.2020

    Bedankt voor het artikel! Ik lees al meer dan een jaar
    Verplaats DF naar de lijst met camera's zonder flits in de lijst met camera's waarvan de ingebouwde flitser de Commander-modus niet ondersteunt.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      01.06.2020

      vast

      antwoord

  18. Denis
    10.09.2021

    Camera Nikon D5600, soezen SB700 en SB900. De opdrachtmodus is niet meer onder controle🤗🤨. SU-4 is natuurlijk goed, maar ik zou graag de commandomodus proberen. Waar en wat te drukken, uitleggen hoe een theepot

    antwoord

    • Roman
      01.04.2022

      De exacte lijst met camera's waarvan de ingebouwde flitser de Commander-modus niet ondersteunt:

      D40, D40x, D60, D3000, D3100, D3200, D3300, D3400, D5000, D5100, D5200, D5300, D5500, D5600, D100 + Nikon Z50 + camera's D500, D850, D1, D1h, D1x, D2x, D2h, D2xs, D2hs, D3, D3s, D3x, D4, D4s, D5, D6, Z6, Z7, Df die geen ingebouwde flitser hebben.

      D5600 ondersteunt de opdrachtmodus niet, het artikel zegt erover.
      Probeer radiosynchronisatoren te gebruiken voor besturing.

      antwoord

  19. Sergey
    07.01.2023

    Hallo allemaal, help me jongens ... ik heb een Nikon D500 (er is geen ingebouwde flitser)
    en er is ook een flitser SB 700. Vraag: Wat moet ik nog meer kopen (goedkoop en vrolijk) zodat ik het creatieve verlichtingssysteem kan gebruiken? Bedankt en groeten

    antwoord

    • NeustrDm
      07.01.2023

      er is alleen de SU-800 of de tweede flitser (SB-600 of SB-600) als opdrachtflitser.

      antwoord

  20. Eva
    08.08.2023

    Mijn taak is nu hoe ik de oude Nikon sb600 in brand kan steken met nikon z6ii, zodat i-ttl behouden blijft ... welke synchronisatie zal werken? Moet ik een flitser op de ontvanger plaatsen? Of meteen overstappen naar hetzelfde flitser- en ontvangerbedrijf? Wie zou het mij vertellen?

    antwoord

  21. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer