antwoorden: 754

  1. Dmitry Volgograd
    30.01.2020

    Goedemiddag. Ik denk erover om wat "vijftig dollar" te kopen. Er zijn drie Nikons: d3300, d70 (een oude man, maar met een schroevendraaier) en een film Nikon F65 (ook met een schroevendraaier?). Is er een lens die goed werkt op alle drie - en belangrijker nog, zal autofocus werken? Of is het gemakkelijker om twee goedkope "vijftig dollar" te kopen - bijvoorbeeld youngnuo en nikon af 50 1.8 D voor verschillende camera's?

    antwoord

    • Michael
      30.01.2020

      Afgaande op de instructies voor de F-65, werkt deze met AF-S-optiek. Je kunt de AF-S 50 G dus op alle drie de camera's opnemen

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      30.01.2020

      F65 werkt prima met AF-S-lens, die geschikt zijn voor zowel d3300 als d70, dus de beste keuze is Nikon 50/1.8G AF-S

      antwoord

      • ba3lur
        26.05.2023

        .... maar we moeten er ook rekening mee houden dat de motor 50G drie keer vier keer duurder zal zijn dan 50D

        antwoord

  2. Dmitry Volgograd
    30.01.2020

    Heel erg bedankt voor uw antwoord. En vertel eens, is de kopie van Nikon 50 / 1.8G AF-S - Youngnuo 50mm 1.8 veel slechter? Is er ergens informatie over hun vergelijking?

    antwoord

    • Michael
      30.01.2020

      In termen van glitches - veel

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      30.01.2020

      Ja, Yong 50/1.8 is slechter dan de native 50/1.8G en ongeveer optisch op het niveau van de oude 50/1.8D. In de Yong 50 / 1.8 review beschreef ik belangrijkste verschillen tussen lenzen.

      antwoord

  3. Eugene
    20.09.2020

    Goede dag, de vraag is, heeft iemand geprobeerd deze lens op Canon te zetten? Ik begrijp dat het volledig wordt bediend in de handmatige modus. Ik ben al een hele tijd op zoek naar iets alternatief voor de standaard vijftig dollar 1.8 mk2. 🙄

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      20.09.2020

      Ja, ik heb het geprobeerd. Alleen bij Canon wordt het een handmatige lens.

      antwoord

      • Eugene
        21.09.2020

        Bedankt, ik ga het ook eens proberen. Over het algemeen gloort het idee om een ​​Canon 50 mm 1.4 usm te kopen in de plannen, maar tot nu toe zijn de recensies over de frequente storingen van de autofocusaandrijving beangstigend. De situatie ziet er vreemd uit gezien de prijs van het apparaat. Ja, en het is tijd voor een versie met een stm-schijf, zoals in de jongere vijftig dollar

        antwoord

      • Pokemon
        22.09.2020

        Kijk indien mogelijk naar de Sigma 50/1.4 EX DG. Veel positieve reacties. Van de minnen - u moet de focus op uw camera controleren.

        antwoord

  4. Igor
    07.10.2020

    Heel erg bedankt voor het artikel! Ik heb een vraag. Alleen op deze Lens verschijnt bij een gesloten diafragma precies in het midden een witte stip. Dit is zelfs te zien als u een foto maakt van een wit laken. Dit is vooral duidelijk als je focust op oneindig. Over de achtergrondverlichting houd ik me over het algemeen stil. Door de grijze lucht te fotograferen, verschijnt deze plek. Als je het diafragma geleidelijk opent, verdwijnt dit fenomeen geleidelijk.
    Camera nikon d300

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      07.10.2020

      Meestal is dit een portie lensverlichting. Schijn met een zaklamp op de lenzen en zorg dat er bijvoorbeeld geen schimmel op zit.

      antwoord

      • Igor
        08.10.2020

        Heel erg bedankt. Maar hoeveel zagen er niet uit. Lenzen zijn schoon

        antwoord

    • Alexey
      09.10.2020

      als het geen gebreken in verlichting zijn, schijnen de diafragmalamellen dan misschien? en herreflectie van hen creëert dit hoogtepunt.

      antwoord

  5. Serg
    09.10.2020

    Interessant, maar als je het op een filmcamera zet. Wat zal de kwaliteit zijn?Kan iemand het proberen?

    antwoord

    • Michael
      09.10.2020

      afhankelijk van de film. Over het algemeen beter

      antwoord

    • Vadim
      27.11.2020

      Dus voor de film is het gemaakt.

      antwoord

  6. Igor
    16.10.2020

    Bedankt iedereen voor de antwoorden! Ik heb mijn tamron 90mm sp af 2.5 52en het kleinste gaatje f32-36 gezet. Hetzelfde probleem. Gewoon duidelijker. Je kunt het ook live bekijken.

    antwoord

  7. Alexey
    02.11.2020

    Geef aan welke lens het beste is voor Nikon D5000, Nikon 50 mm 1: 1.8D AF Nikkor of Nikon AF-S Nikkor 50 mm 1: 1.8G SWM asferisch

    antwoord

    • Trueash
      02.11.2020

      Beide zijn beter, maar als je autofocus nodig hebt, dan wordt het aantal opties teruggebracht tot één :D

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      02.11.2020

      Nikon AF-S Nikkor 50 mm 1: 1.8G SWM asferisch

      antwoord

  8. Dmitry
    13.11.2020

    Begrijp ik het goed: op niet-gemotoriseerde karkassen zal deze lens de belichting correct meten, het diafragma wordt vanaf het karkas bestuurd en het scherpstellen zal alleen handmatig gebeuren, maar met bevestiging (een groene cirkel, zoals in een gewone handleiding G-81N of Yu-37A)?

    antwoord

    • Alexey
      13.11.2020

      Ja, alle standen (P, S, A, M) zijn beschikbaar, maar met handmatige scherpstelling.

      antwoord

  9. jury
    02.01.2021

    Wat mij betreft, deze FR is het meest nutteloos, vooral op "stubs" (gewassen). Reeds 35 / 1.8DX of 85 / 1.8, terwijl op de DX 35 / 1.8 niet veel duurder is dan 50 / 1.8. En 85 / 1.8 zal je bevallen met de overgang (en dit is onvermijdelijk) naar FF.

    antwoord

  10. Wissen ‎– Wild! (+poster) 19
    18.03.2021

    Er is een verschil tussen Nikon 50 mm 1: 1.8D AF Nikkor en Nikon 50 mm 1: 1.2.8 AF Nikkor macro

    antwoord

    • B.R.P.
      19.03.2021

      Wat wordt bedoeld met het verschil?

      antwoord

  11. Aiqqia
    21.03.2021

    Bij de d610 lijkt de lens soms te “bevriezen”, hij stelt niet scherp, je hoort de karkasschroevendraaier trillen en dat is alles. Als je de lens sluit en door alle brandpuntsafstanden rijdt, dan begint het te werken. Er zijn geen dergelijke problemen met de d90. Wat kan het zijn?

    antwoord

  12. Alexander
    04.01.2022

    Er wordt gezegd dat er een gebrek aan scherpte is bij diafragma's van 1.8 tot 2.8. Laat dit niemand afschrikken. Er is echt zo'n probleem, maar het is verwaarloosbaar als de scherpte nauwkeurig wordt ingesteld. Nou, een heel smal griepje, toen bijvoorbeeld bij het fotograferen van een portret alleen de ogen scherp bleken en het puntje van de neus en oren al ernstig wazig waren. Maar serieus, het verlies aan scherpte is zo verwaarloosbaar dat het oog ze simpelweg niet waarneemt en alleen bij hoge vergroting op het scherm merkbaar is. Te kleine details creëren vaak alleen maar het effect van afval en zijn simpelweg onnodig en schadelijk. In Photoshop moeten ze worden geëlimineerd. Ja, en bij het afdrukken van foto's, zelfs met de hoogste dpi, zullen de verliezen veel groter zijn. Dit alles is dus alleen relevant als je plotseling besluit om iets groots te doen, zoals een fotobehang op de hele muur.

    antwoord

    • Nicholas
      04.01.2022

      Heeft het zin om de Nikkor 50 1.8G naar de D750 te brengen? Zal er een tastbare verbetering zijn in beeld / bedieningsgemak vergeleken met 50 1.8D mIII, of heeft het geen zin om te veel te betalen?

      antwoord

      • B.R.P.
        05.01.2022

        1.8G is scherper. Je hoeft de diafragmaring niet te klikken en er is een M / A-modus.

        antwoord

      • Nicholas
        05.01.2022

        Dank je wel!

        antwoord

  13. Michael
    05.03.2022

    Blijkbaar hangt de afbeelding nog steeds sterk af van de instantie.
    Mijn 50/1,8D heeft scherpte als een scheermes recht open. Hoewel in het begin - alleen in het centrum. Bij 2,2 - al over het veld, en vanaf 2,8 - eindelijk vuur! Het nummer begint met 43, dat wil zeggen later, hoewel het in 2008 of in 2009 is gekocht.
    Ik vergeleek het met 50/1,4D - deze schuimt veel, letterlijk als door glas met vaseline. Bij 2,0 is het al veel beter, en vanaf 2,8 zijn de verschillen daartussen niet met het oog waarneembaar. Wat is het nut van 1,4 dan? Om nog maar te zwijgen over het prijsverschil. Hoewel dit exemplaar misschien pech had, in tegenstelling tot 1,8.

    antwoord

  14. lelie
    11.07.2022

    Goedemiddag, ik wil een portretlens voor de Nikon3100 ophalen, maar de autofocus van de lens is belangrijk voor mij, kun je me iets vertellen? Bij voorbaat dank!

    antwoord

    • Victor
      11.07.2022

      Het eenvoudigste en goedkoopste dat je kunt bedenken is 50 1.8G

      antwoord

    • Specialist
      11.07.2022

      Als buitenportretten 55-200VR zijn, punten. goedkoop, behoorlijk hoge kwaliteit, en het lichaam, en wat macro om op te starten.

      antwoord

    • B.R.P.
      12.07.2022

      Hoe heeft niemand Yongnuo geadviseerd?)

      antwoord

      • Victor
        12.07.2022

        Verdwaal niet, wees de eerste ;)

        antwoord

      • B.R.P.
        12.07.2022
  15. prime_k
    09.09.2022

    Fout in het woord "focus". Kijk naar contextueel zoeken.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.09.2022

      vast

      antwoord

  16. Julio Tarqui Crisostomo
    06.12.2022

    De lente 50mm 1: 1.8D heeft geen functie voor de autofoco met de Nikon D5300, TAMPOCO MET DE NIKON d3200. Pero con la Nikon D7200 FUNCIONA NORMAL..
    Por favor, que podria ser.

    antwoord

    • B.R.P.
      06.12.2022

      Dit doel heeft geen automatische motor die is opgenomen en niet geschikt is voor camera's van 3200 en 5300 en vergelijkbaar. De camera 7200 heeft een automatische automatische mecánico-functie voor meerdere lentes (el lamado destornillador), por loque el enfoque funciona.

      antwoord

  17. Sergei
    29.12.2022

    Als je de bout met een zilveren bloemblad losdraait die de diafragmahendel begrenst, krijg je nog meer diafragma. Ik merkte dit in vergelijking met de 1.4 lens. 1.8 was donkerder bij hetzelfde diafragma. Probeer het, wees niet bang, het zal werken.

    antwoord

    • B.R.P.
      29.12.2022

      En hoeveel meer? En wat krijgen we nog meer, compleet met een toename van de diafragmaverhouding, door simpelweg de bout los te draaien? Wauw, de Japanners zijn hier stom over en wisten het niet!

      antwoord

  18. Mychailo
    08.04.2023

    Hallo. Ik heb dit apparaat op de D750 geïnstalleerd. op de uiterste posities van het diafragma wordt een FEE-fout weergegeven. En van 2.9 naar 5.6 verdwijnt de fout en blijkt het foto's te maken. Kunt u mij vertellen of het probleem in de reostaat zit?

    Voor het geval dat ik aanvankelijk probeerde het in te stellen met het diafragma vergrendeld op 22 zoals verwacht en kreeg meteen een foutmelding.

    antwoord

    • B.R.P.
      09.04.2023

      Hoogstwaarschijnlijk in een reostaat (mechanisch).

      antwoord

  19. winterber
    03.05.2023

    Ik heb deze lens gekocht en ik kan gewoon niet fotograferen met 1.8. De fotik maakt er 22. De fotik nikon d3200. Wat moeten we doen ?

    antwoord

    • B.R.P.
      03.05.2023

      Je bent zo: “Let op: de lens heeft een handmatige diafragmaring. Om de diafragmawaarde van de camera te kunnen regelen of om het diafragma automatisch in te stellen op moderne CZK's, moet u de bedieningsring naar F / 22 draaien (de waarde is oranje gekleurd) en vastzetten met een speciale hendel aan de rechterkant van de diafragmamarkeringen. Gebeurt dit niet, dan geeft het display bij een aantal camera's een foutmelding - 'fEE' (diafragmaring niet geïnstalleerd). Bij sommige camera's met een diafragma-reostaat kunt u het diafragma regelen met behulp van deze diafragmaring, maar alleen in meetmodi 'M' en 'A'. U kunt meer over dit probleem lezen in het gedeelte over niet-G-lenzen.” lezen?

      antwoord

      • winterber
        04.05.2023

        Ik lees het. Ik heb niet lang geleden een camera gekocht en misschien begrijp ik iets niet. Oordeel niet strikt.
        Ik heb de foto omgeschakeld om "A" te laten beslissen en vanuit deze modus kun je het diafragma regelen. Maar hoe werkt het? Ik heb 1.8 op de fotik gezet, maar fysiek is het nog steeds gesloten. Misschien doe ik iets verkeerd of begrijp ik het niet?

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        04.05.2023

        het diafragma sluit op het moment van fotograferen (ontspanknop), tijdens scherpstellen / vizieren is het zo open mogelijk voor de meest nauwkeurige scherpstelling

        antwoord

      • winterber
        04.05.2023

        Begrepen. Dank je voor je hulp !

        antwoord

  20. Chadwick
    27.11.2023

    Arkady, goede dag! Kunt u mij vertellen of deze lens geschikt is voor de Nikon D50 camera?
    De D50 heeft alleen de kortste sluitertijd van 1/4000 seconde, maar hoe kun je dan fotograferen in fel zonlicht met een open diafragma? De camera heeft niet voldoende sluitertijd om in belichting te investeren. Ik vermoed dat je zult antwoorden dat je een filter moet kopen dat de felle zon verduistert en dat je in 1/4000 van een seconde kunt investeren, maar wat moet je doen? Waarom het filter voortdurend verwijderen en vastschroeven? Hoe kun je dit probleem anders oplossen zonder het diafragma te sluiten?
    Met vriendelijke groet, Alexander!
    Ik heb een vrij nieuwe Nikon d50 met 731 frames. Ik kocht het voor 5000 roebel met een bon en doos. Ze kochten de camera in Nederland 18. 11. 2005 per cheque.
    De lens die erop zit is 18 – 55 mm, ik ben er helemaal niet blij mee. Ik hoop op je antwoord!

    antwoord

    • Victor
      28.11.2023

      opties:

      1. Schroef het eindfilter vast (eventueel met variabele dichtheid, maar deze wordt sowieso donkerder)

      2. Bedek het diafragma.

      3. Maak geen buitenfoto's in fel zonlicht

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      28.11.2023

      Zal ik doen. 1/4000 is een mythe, geen echt probleem.

      antwoord

  21. Chadwick
    27.11.2023

    Hierbij een foto van de camera, als nieuw

    antwoord

  22. Alexey
    12.12.2023

    Arkady, mijn respect! Vertel me hoe de lens zal werken op de D7000, er is simpelweg een optie om een ​​gebruikte Zenitar-M 50/1,7 te nemen met een adapter met een oneindige lens, die duizend roebel goedkoper is dan deze lens.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      12.12.2023

      Het zal goed werken, net als op elke andere soortgelijke camera. De lens bederft het beeld. Er zal geen autofocus zijn met Zenithar.

      antwoord

    • B.R.P.
      12.12.2023

      Het werkt zoals alle schroevendraaiers. Waarom heb je adapters, lenzen en geen AF nodig? 1 t.r. omwille van?))) niets, je maakt nog steeds kerstliederen van de kale Führer.

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        12.12.2023

        hij komt hoogstwaarschijnlijk uit Wit-Rusland en daar is een aardappel-Duce

        antwoord

      • Victor
        12.12.2023

        1 t.r. Wit-Russisch kost ongeveer $ 320, het is onwaarschijnlijk dat daar zo'n verschil zal verschijnen))

        En het is niet serieus dat duizend Russen het gebrek aan AF en een afname van de beeldkwaliteit tolereren, de keuze is uiteraard aan de inheemse schroevendraaier.

        antwoord

  23. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer