Impressies van Nikon D4

Voor geleverd door Nikon D4-camera erg bedankt агазину ProFotoVerkoop, waar je veel nieuwe en gebruikte kunt vinden. camera's van verschillende systemen, waaronder: vergelijkbare Nikon-camera's.

Nikon D4

Nikon D4

Ik heb een maand met de Nikon D4-camera gewerkt en er meer dan 10.000 opnamen mee gemaakt. Het belangrijkste gebruik van de D4 was om lensrecensies te maken, verschillende keren nam ik het mee naar de moeilijke gevechtsomstandigheden van echt fotograferen. In de volgende reviews vind je veel voorbeeldfoto's van Nikon D4 (RAW + JPEG):

  1. Tamron SP 70-200 mm F/2.8 Di VC USD G2 A025
  2. Sigma 12-24 mm 1:4 DG A
  3. Tele-Takumar 1:6.3/300 Asahi Opt. Co.,
  4. SMC TAKUMAR 1:1.8/55 ASAHI OPT. CO., JAPAN.
  5. SMC PENTAX 1:1.4/50 ASAHI OPT. CO., JAPAN
  6. Nippon Kogaku Japan NIKKOR-UD Auto 1:3.5 f=20 mm
  7. Nikon ED AF Micro Nikkor 200 mm 1:4D
  8. echt fotograferen in moeilijke omstandigheden in combinatie met Nikon AF-S Nikkor 50 mm 1: 1.8G SWM asferisch

Nikon D4 liet alleen positieve indrukken achter. Dit is een geweldig hulpmiddel in de handen van een fotograaf.

Nikon D4 is al voltooid lijn van professionele top digitale SLR camera's van Nikon:

  • D1 -> D1h -> D2h -> D2hs -> D3 -> D3s -> D4 -> D4s -> D5 -> D6, wordt deze regel voorwaardelijk reportage genoemd. Vervolgens vervangen door Nikon Z9
  • D1x -> D2x -> D2xs -> D3x, deze lijn wordt voorwaardelijk een studiolijn genoemd. Later vervangen/afgeschaft Nikon D800 (rechtvaardiging van dit concept) hier)

Vanaf een bepaalde tijd, ongeveer na de aankondiging van Nikon D3 / D3s, heb ik Nikon camera's een bepaald plateau van hun mogelijkheden zien bereiken, waarna de snelle ontwikkeling in de kwaliteit van het gemaakte beeld en diverse functionaliteit enorm is vertraagd. Dit onderwerp ik hier ontwikkelen.

Als elke volgende reeks kamers D1/D1h -> D2h/D2hs -> D3/D3s (en D1x -> D2x/D2xs -> D3x) onderling enorme verschillen hadden, dan de verschillen tussen D3s en D4 zijn niet zo kardinaal. Allereerst wil ik opmerken dat wanneer ik verhuis van Nikon D3s De Nikon D4 zag geen noemenswaardige toename in beeldkwaliteit, zeker niet bij het werken met hoge ISO waardes. En apart wil ik opmerken dat Nikon D4 een aangepaste focusmodule van Nikon D3s. In echte opnameomstandigheden focusmodules Nikon D3 / D3s en Nikon D4 / D4s gedragen zich zeer gelijkaardig. En de camerasensor en scherpstelmodule zijn een van de belangrijkste componenten van elke digitale spiegelreflexcamera.

De Nikon D4-sensor is gewoon geweldig, in de toekomst, met enig voorbehoud, werd hij gebruikt door Nikon D4s en Nikon Df. Zelfs naar moderne maatstaven vormt het hart van de Nikon D4 een zeer productief full frame sensor Nikon NC81366W bij 16 MP. Overigens wordt het verschil tussen 16 MP voor Nikon D4 / D4s / Df en 12 MP voor Nikon D3 / D3s / D700 / D300s / D300 / D90 / D5000 zwak gevoeld (redenen hier beschreven).

Nikon D4 kan veilig worden gezocht op de secundaire markt en worden gebruikt voor het beoogde doel. De camera was geïntroduceerd begin 2012 en is nu van behoorlijke leeftijd. Als we enkele kleine mankementen of vergezochte verhalen van internet weggooien, dan heeft de Nikon D4 geen noemenswaardige problemen en kan hij heel lang als een trein werken. Veel van mijn collega's gebruiken nog steeds Nikon D4/D4s. Het is waar dat het spiegelloze segment velen doet nadenken over de relevantie van gespiegelde 'degenen'.

Примеры

атериалы о теме

  1. Basisinformatie over het Nikon systeem (lenzen, camera's, compatibiliteit, veel informatie).
  2. Nikon camera selectie (modellen, aanbevelingen, discussie)
  3. Alle Nikon digitale camera's met verwisselbare lenzen. Hun soorten en datums van aankondigingen. Camera-aanduidingen s, h, x, e, a.
  4. Belichtingsmeetmethoden en -modules in Nikon-camera's.
  5. Nikon cameraprocessors. Uitvoering.
  6. Nikon camera focussystemen.
  7. Nikon camerasensoren (wie produceert, in welke modellen ze worden gebruikt)
  8. Welke externe flitser kiezen voor Nikon-camera's?
  9. Andere artikelen over Nikon/Nikkor camera's en lenzen.

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.


Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

 

Voeg een reactie toe: Michael

 

 

Opmerkingen: 72, over het onderwerp: impressies van Nikon D4

  • Linar

    Ik ben het volledig eens met de zin "Het is waar, het spiegelloze segment doet veel mensen nadenken over de relevantie van gespiegelde 'eenheden'", ik nam het rechtstreeks uit mijn tong👍🏻

    • Vasily

      Ja, vrij verwachte zin. Omdat er om de een of andere reden altijd een categorie mensen is die pleit voor een enkele georganiseerde overgang van iedereen naar een nieuwe generatie technologie.

      • Linar

        Ooit (vóór het verschijnen van de Z-serie) droomde ik direct van Nikon's singles. Toen werd ik gewoon verliefd op deze apparaten, ik hield van de afmetingen (dubbele handgreep), betrouwbaarheid en vuursnelheid, en vasthoudende, snelle autofocus, waarvan de punten bijna volledig het hele gebied van de matrix bedekten. Dan kon ik er gewoon over dromen, hun prijzen waren exorbitant voor mij. De tijd verstreek, sinds enige tijd realiseerde ik me dat ik me financieel een apparaat van dit niveau kon veroorloven, maar dat is niet de taak ... Nikon's spiegelloze segment verschijnt. Mijn oog viel toen op de Z6. Mijn voorkeuren zijn verschoven in de richting van spiegelloos. Oordeel zelf waarom ik nu een enorme steen nodig heb, die in veel opzichten inferieur is aan de lichte en compacte, multitasking Z6, dat is 100% duidelijk. Ja, de Z9 is verschenen, maar de mogelijkheden zijn voor mij al overbodig, met zijn 8k-video. 12 frames van vuursnelheid is genoeg voor de ogen, ik zwijg gewoon over autofocus met oogdetectie. Hij (z6) is immers goedkoper.

  • Dmitry

    Oud maar niet nutteloos

    • Lukas

      🤣... het oude paard bederft de voren niet! Ik vind de d4 leuker dan de z6... heb beide camera's

  • Igor

    Arkady, is er een vergelijking tussen dit monster en z6 ll? Of alleen z9?

    • Arkadi Shapoval

      Verschillende heersers, verschillende periodes, andere klasse (bzk en zk). We kunnen alleen praten over enkele individuele kansen. Wil je een nieuwe camera, dan is de BZK over het algemeen interessanter

  • Avvakumov

    Na D3x ben ik overgestapt op D4 + D800s. Het is moeilijk om reportage en artistieke fotografie in de camera te combineren. Qua kleuren verliezen D4 en D3x van D800s (maar niet D800). Voor de reportage is de D4 gewoon aan het bombarderen, de winst van andere camera's in de meldlijn ervoor is niet meer zo significant.
    Maar vind het gewoon niet leuk dat de tweede kaart XQD is. Het heeft alleen voordelen op video, maar de prijs is exorbitant. De pad drukt om te kopen, dus ik schiet met één kaart.
    Ik ben niet eens van plan om over te stappen naar de BZK. Niet alles loopt zo soepel in het rapport

  • Vladimir

    Eindelijk !!! Ik ben het wachten al beu. Het belangrijkste is dat d4 in de recensies verschijnt, maar er is geen volwaardig essay! Heel erg bedankt, Arkadi!

  • Kravchenko Volodymyr

    Arkady, je bent knap, zelfs nadat ik gestopt ben met professionele fotografie, blijf je dit doen, dat is wat het betekent - een persoon heeft zichzelf gevonden. Ik kom af en toe binnen om naar nieuwe kleren te kijken, ik hou van je objectiviteit en beknoptheid, ik heb veel van je geleerd, ik blijf mijn onderwerp en familie fotograferen. Ik las 80% van je artikelen voor 2015, ik begreep al het technische, praktische en theoretische deel dankzij jou) Ik adviseerde altijd al mijn kennissen aan fotografen. Bedankt voor het blijven posten :)

  • Dmitry

    Ik fotografeer op D4 en Z6II

    In wezen fuseert de UPC alleen bij continu-opnamen. Hoge ISO-prestaties en AF-nauwkeurigheid in het donker bij Z zijn zeer indrukwekkend, zelfs na D4. Over het algemeen is Z juist sterk in automatisering - auto BB, autofocus, auto ISO, enz. - het foutenpercentage is erg klein, zo erg zelfs dat het soms zelfs oninteressant is om te fotograferen :)

    D4 ligt prettiger in de hand en ik hou meer van het beeld van F-lenzen - bijvoorbeeld van 105 1.4, die gewoon geen analogen heeft op de UPC (niet via FTZ).

    Z Ik ga licht op reis, maar over het algemeen geef ik de voorkeur aan D4.

    • Nicholas

      "Ik vind de foto van F-lenzen mooier ... via FTZ klopt niet"
      - interessant. Kunt u deze twee punten nader toelichten?

    • Lukas

      Honderd procent mee eens ...d4 voor het plezier van het proces, het is recht ..z6 voor mij alleen als ik de afmetingen voor schroot meeneem! In d4 is de foto echter mooier .. Ik vind het leuk om het imperfecte zelf af te werken) met d4 is het gemakkelijk

  • Pawel

    Hier zijn enkele verrassende zinnen, zoals de Z-serie is sterk met autofocus, auto ISO, auto BB. Ik schoot op veel Nikons in RAW, eerlijk gezegd: ik heb nergens problemen ondervonden met automatisering. Er zijn altijd vervagingen, ergens was de focus op de verkeerde plaats gericht, maar ik herinner me die problematische automatisering niet. Nikon markeert sinds 1999 de tijd in deze richting, ik hoop dat de Z-serie in de toekomst een doorbraak zal maken in de fotografie, maar tot nu toe is het niet zichtbaar. Ik smeek helemaal niet om nieuwe prestaties, en wanneer de hausse van goedkope spiegelloze camera's begint, zoals het ooit gebeurde met een spiegel, zal ik zeker kopen

  • Mikhailo

    Het is welkom om met u te praten. Nadat ik mijn vriend al vanaf 12 jaar en alle statistieken heb laten zien, zijn ze ook al beschreven, nadat ik ze 2_3 keer heb herlezen. d1 in lederen karkas Ik werk alleen, ik' Ik kan het een tijdje. In één keer werken met een volledig frame "zonder Nikon d300 te laten vallen, is dit model in staat om grote pixels een beeld te geven en een korte streep - 700/1, wat nodig is wanneer de huid bevroren is. -inzhenerіv tse bijdrage aan de geschiedenis van het maken van foto's die ons inspireren in de nieuwe wereld van vandaag.

  • Zheka

    Een erg saaie, oninteressante foto van hem, alsof ze op een iPhone zijn gefilmd. Of de auteur heeft het potentieel van deze camera niet onthuld in zijn recensie. Wat de aankoop betreft, is het beter om een ​​nieuwe camera te kopen, twee- of drieduizend foto's te maken en, totdat de garantie afloopt, deze te verkopen als er iets nieuws uitkomt. Diezelfde camera's verouderen, verliezen nog meer waarde en als er iets in kapot gaat, zijn ze niet meer te repareren.

    • Victor

      >> het is beter om een ​​nieuwe camera te kopen, twee- of drieduizend foto's te maken, en tot de garantie voorbij is, te verkopen als er iets nieuws uitkomt

      Ten minste 30 procent in prijs verloren))) Uitstekend bedrijfsplan)))

      Als je net een oude camera hebt gekocht, kun je deze verkopen zonder iets te verliezen. Als er natuurlijk een wens is, verkopen))

      • Zheka

        Je hebt misschien 30% korting gekregen, maar in feite is het ergens rond de 100-200 € afgeprijsd en ze vliegen goed weg - één eigenaar, één hand, lage kilometerstand, garantie. Maar deze d4 is al een baksteen, als je hem koopt voor 100 euro, en met de verwachting dat dit geld een netto min is. Ik zag, ze verkochten d4 in de zomer, de kilometerstand was ongeveer 60 duizend frames, ze wilden 1000 € , dus niemand kocht))

        • Victor

          Ik twijfel. En dit geldt niet alleen voor de eerste modellen, waarop ze maar liefst 30% dalen, maar ook voor een volledig in de buurt van het topniveau.

          Laten we de d850 nemen, de officiële prijs is 210k, ik ga naar Avito - 165k, de camera is zes maanden oud (garantie natuurlijk), kilometerstand is 2500))) Beschouw het als nieuw, onmiddellijk -45k, 20% licht.

          Maar nadat u een gebruikte d4 voor 1000 euro hebt gekocht, kunt u deze voor dezelfde 1000 euro verkopen, zelfs als voor 800 de verliezen nog steeds veel minder zullen zijn)))

          • Zheka

            D4 heeft een kans om helemaal niet verkocht te worden, d3x werd verkocht met 3 lenzen, zoom sigma, 50 / 1.8, 24 brede oude nikkor, ze wilden om de een of andere reden ook 1000, vertrokken voor 300 en een persoon verkocht het voor een jaar en een halve (!) Er is geen magie in deze camera's, behalve c5, c3pro, maar er zijn stervende batterijen, bijvoorbeeld, loslatende elastiekjes, vooral op nikons. Ik heb het zelf doorverkocht en een heleboel allerlei soorten apparatuur gekocht, er was ook d2, d3, d4 (ze gaven het een tijdje).

            • Victor

              Dus... Laten we een schatting maken... 300 euro is 26k roebel voor een minuut.
              24 breedte, laat het 5k zijn (ik heb de oren niet eens goedkoper gezien), 50 1.8 zelfs een streepje, nou, laat het minimaal zijn - 3k, wat voor soort zoom sigma xs, nou, laat het 3k zijn ook, als de goedkoopste - wil je zeggen dat een persoon de geest nauwelijks verkocht voor 15k roebel?)) de prijs waarvoor de eerste stuivers als taarten verspreiden?))) Er klopt iets niet in dit verhaal

              • Zheka

                Nou nou,

            • Avvakumov

              Ik verkocht mijn D3x voor 1100, zonder bril, met één batterij, in 2 weken. Batterijen gaan lang mee, ik heb de D50 nog liggen, hij is al meer dan 15 jaar oud, de batterij doet het nog behoorlijk. Ja, en het opnieuw inpakken van de batterij is elementair, 3 blikjes (voor D4) voor 170 UAH. Elastiekjes zijn natuurlijk duur, vanaf 50 dollar per set

    • Trueash

      Saaie foto's worden gemaakt door saaie fotografen.
      https://youtu.be/vIoNFi8_AjA

      • Artem

        Het is onaangenaam om te zien wanneer een goede fotograaf een camera in de weg zit)
        De video bevat afbeeldingen met een uitstekend ontwerp en een onaangename kwaliteit. Maar dit is natuurlijk allemaal voor een amateur.
        Het is niet de fotograaf en niet de camera die fotografeert, maar ze zijn samen)

    • Avvakumov

      Alles wordt opgeknapt. 200 dollar om de sluiter te vervangen, nog eens 50 elastiekjes (als je veel hebt gerend) en het apparaat is als nieuw

  • Koba

    Voor de meeste gebruikers waren dergelijke camera's niet beschikbaar toen ze $ 5000 kosten, en als ze kunnen worden gekocht voor $ 1000-1200, dan kun je het proberen. Trouwens, D3's kosten al ongeveer $ 800 of zelfs minder ...

    • Arkadi Shapoval

      Maar lichte spiegelloze spiegels boeien door hun lichtheid

  • Michael

    Gekocht in 2018 via een rommelmarkt in Japan. Werkt als een klok. 2022 De automaat is perfect. Spiegelloos??? Nou, als er maar geld was. Als optie alleen Z9. Na de eenheden wordt de rest van de kleine jongen niet eens besproken. En in het algemeen ... ik schoot alleen met Nikon: D200 ... D700 ... D4 - idealiter met een toename van klasse. Iedereen is blij.

  • Michael

    Hoe zijn de bloemen? Zal het beter zijn dan de d700? Ik zag de bruiloft volledig gefilmd op d4. Dus daar, of in een jeep, schoot de fotograaf alles, de kleuren waren sterk vergeeld en op een of andere manier verdord, of vreemd verwerkt. Laten we zeggen dat de d750 absoluut slechter is voor mij in kleur. Heeft iemand vergeleken?

    • Avvakumov

      De bruiloft van Saprg moet als vijfde worden gefilmd! D4 camera voor paparazzi en sportreportages. Potentieel voor snelheid en fotograferen bij slechte lichtomstandigheden.
      D750 schittert ook niet met bloemen. Eigenlijk is de D700 vandaag al het gewas aan het leegzuigen. Nikon's goede kleuren beginnen bij de D800e

      • Alexey

        Over de d700 - ik fotografeer er nu 99% van de commercie op en iedereen is blij.
        de verklaring dat hij de uitsnede samenvoegt, is zeer twijfelachtig - het geldt alleen voor video en autofocus.
        De d700 heeft een prachtige kleur, goed werk in complex licht en kleur (verdomde lampen op evenemententerreinen en led-verlichting), uitstekende betrouwbaarheid en voorspelbaarheid van het resultaat.
        Tegen de minimumprijs (nu in februari 2022), kost een d700 in uitstekende staat 40-50k - en een camera / lichtstaf / flitssynchronisatiekit past in 100k. Volgens moderne normen is dit erg budgettair en kun je 9/10-inhoud opnemen over foto-onderwerpen.
        Indien mogelijk (ik zou alleen sracha willen vermijden) over wat voor soort gewas had je het en waar vergelijk je precies mee?

    • Dmitry Kostin

      Hoe het zal zijn.
      U kunt een kleurprofiel plaatsen dat lijkt op 5Dmk2. NEF's "blozen" en het beeld wordt een beetje anders. De AF-module in de D4 is nog steeds geweldig. Ik kijk naar Z6mk2 of naar R5, maar bijna alle optica zal aan Avito moeten worden overgedragen. Sorry. Hoewel het schiet en bevalt, zal ik niet verkopen.
      Chinese batterijen zijn ook goed - ik heb er verschillende gekocht. Voelt net zo goed aan als de originele.

  • Avvakumov

    En levend!

  • Vladimir Pitersky

    Lange tijd heeft de D4 mij trouw gediend.
    De camera is veelzijdig en betrouwbaar.
    Nu ik fotografeer op de D5-vooruitgang is duidelijk.
    Wat betreft spiegelloze camera's, ik weet niet zeker hoe ze niet zullen falen in moeilijke omstandigheden (vorst, vochtigheid, stof).

    • Ivan

      Ik zou graag willen weten hoe de aanwezigheid van een spiegeleenheid in de camera extra bescherming biedt tegen vorst, vocht en stof?

      • Avvakumov

        UPC, eet veel meer stroom. In de kou, wanneer de batterijen 50-60% van hun capaciteit verliezen, is dit al van cruciaal belang
        De UPC-matrix, die zich zeer dicht bij de houder bevindt, wordt niet afgedekt door een spiegel en zal meer stof opvangen bij het wisselen van optiek

        • Ivan

          "IJzeren" argumenten!

        • Joe

          Je gebruikt hele vage begrippen als "ze verbruiken veel meer stroom" zonder te verwijzen naar specifieke meetresultaten, of je verwijst naar het verlies van batterijcapaciteit "in de kou", waarmee een inwoner van Krasnodar -5 ° C kan bedoelen, en een inwoner van Anadyr -50 ° C (en batterijprestaties bij -5 ° C en -50 ° C zullen heel anders zijn), en daarnaast houd je ook geen rekening met enkele technische nuances, het eenvoudigste voorbeeld is dat voor Canon EOS R, wanneer de camera is uitgeschakeld, wordt de sensor volledig gesloten door de sluiter, wat voorkomt dat stof binnendringt bij het wisselen van lenzen, in tegenstelling tot spiegelreflexcamera's, waar "bescherming" tegen een spiegel zeer voorwaardelijk is. Tegelijkertijd wordt stofbescherming grotendeels niet bepaald door de aan- of afwezigheid van een spiegel (zelfs bij verschillende spiegelreflexcamera's verschijnt stof met verschillende tussenpozen op de sensor onder dezelfde bedrijfsomstandigheden), maar door de aanwezigheid van een automatische sensorreiniging systeem, de kwaliteit van de behuizing, het aantal en type afdichtingselementen die het binnendringen van stof door de spleten van de behuizingstructuur voorkomen.
          Daarom zien uw argumenten er niet overtuigend genoeg uit.

          • Victor

            Eerlijk gezegd, als je zegt dat "alleen een spiegel beschermt tegen stof", heb je het mis, want de sluiter van de centrale regelklep is gesloten als hij niet in werkende staat is.
            Wat betreft batterijen, als je bedenkt waarom dit gebeurt - UPC's leven minder in de kou - wordt alles duidelijk. Maar hiervoor moet men op zijn minst ongeveer begrijpen wat er met het lithiumelement gebeurt bij lage temperaturen.

            • Joe

              > het rolluik bij de CZK is gesloten in de niet-werkende staat
              Daar ben ik het mee eens.
              Tegelijkertijd verschijnt stof op de sensor nog steeds snel op spiegelreflexcamera's als er geen automatisch sensorreinigingssysteem is, en dit stof wordt niet waargenomen op zowel spiegelreflexcamera's als spiegelloze camera's wanneer er een automatisch sensorreinigingssysteem is.
              Over het algemeen is de rol van de spiegel bij de bescherming tegen stof zo twijfelachtig dat het nauwelijks de moeite waard is om er rekening mee te houden.

              > Wat betreft batterijen, als je bedenkt waarom dit gebeurt - UPC's leven minder in de kou - wordt alles duidelijk. Maar hiervoor moet men op zijn minst ongeveer begrijpen wat er met het lithiumelement gebeurt bij lage temperaturen.

              Voor vroege generaties digitale SLR-camera's, zoals de Canon EOS 5D, gaven de specificaties aan dat de levensduur van de batterij aanzienlijk zou afnemen naarmate de temperatuur daalde: bij ongeveer 20°C. 800 schoten, bij 0°C ca. 400 kozijnen.
              Voor latere modellen van zowel DSLR als spiegelloze camera's is er niet langer zo'n significante verandering in levensduur van de batterij, bijvoorbeeld Canon EOS 5D mk4: ca. 900 opnamen bij 23°C, ca. 850 bij 0°C; Canon EOS R: Ca. 370 schoten bij 23°C, ca. 350 schoten bij 0°C.
              In alle gevallen worden lithium-ion batterijen gebruikt, alleen voor de 5D wordt de batterijduur gehalveerd bij een temperatuurdaling van 20 graden en bij latere camera's wordt de batterijduur met ongeveer 6% verkort bij een temperatuurdaling van 23 graden.
              En als u dit significante verschil in de verandering van hulpbronnen met afnemende temperatuur tussen verschillende generaties batterijen en camera's kunt verklaren, zal ik uw opmerking met grote belangstelling lezen, omdat een benaderend begrip voor mij niet genoeg was.

              • Avvakumov

                Wat betreft de sluiter op de BZK. Deze onhandige noodzaak om de camera uit te zetten bij het wisselen van optica wordt lang niet altijd onthouden.

                Wat betreft batterijen. Er is geen vertrouwen in de verklaringen van de camerafabrikant. Hij zal altijd de pijlen richten op de fabrikanten van blikjes.
                En de berekeningswijze is onbekend. Het is één ding om de camera uit de hitte te halen en binnen 30-40 minuten te fotograferen. Een ander begint na 2-4 uur bevriezen te schieten.
                Ik gebruik al heel lang lithiumbatterijen van verschillende fabrikanten en verschillende technologieën. Niet alleen in camera's, maar ook in zaklampen, gereedschappen, elektrische voertuigen. Ik zie niet veel variatie in winterhardheid. Voor iedereen is de schatting "verlies van 10% van de capaciteit, voor elke 10 graden onder +20" geschikt. Wonderen gebeuren niet. Bij -50, misschien D4 en zal alleen schieten als de batterij in een warme zak wordt bewaard. Lithiumbatterijen houden niet van vorst. Bij -30 is het al de moeite waard om NK-batterijen of alkalinebatterijen te kiezen. Daar zijn batterijgrepen voor.

              • Menselijk

                Er wordt aangenomen dat dit afhangt van de thermische geleidbaarheid van het materiaal waaruit de camera is gemaakt en van de aanwezigheid van plastic en luchtspleten in het batterijcompartiment. Wie de kou sneller bereikt, zal minder verwijderen.

              • Victor

                Alles is vrij elementair - wanneer de temperatuur daalt, verliest de batterij zijn vermogen om de vereiste stroom gedurende lange tijd te leveren. Tegelijkertijd met behoud van de mogelijkheid (niet helemaal natuurlijk) van kortlopende stroomoverdracht. De CZK in de stand-bymodus verbruikt veel minder energie dan de UPC, die gedwongen wordt om de sensor, het beeldscherm en andere processors constant in werkende staat aan te drijven, terwijl de CZK alleen energie verbruikt om ...

              • Victor

                ... het werk van de belichtingsmeetmodule enzovoort, kleine dingen. Het resultaat is dat, ondanks het feit dat op het moment dat de sluiter wordt ontspannen, de CZK meer energie uitgeeft dan de UPC, maar dit verbruik vindt binnen een vrij korte tijd plaats en de batterij heeft gewoon geen tijd om "op te geven" .

              • Victor

                2Avakumov: waarschijnlijk ja, bij extreem lage temperaturen is het de moeite waard om een ​​ander type chemie te gebruiken, of een voorraad batterijen te hebben, die periodiek op een warme plaats opwarmen. Ze worden echter vrij snel afgekoeld (met de kamer al afgekoeld).

          • Ivan

            Avvakumov verwart de begrippen "betrouwbaarheid" en "stroomverbruik". En zijn redenering over een groter stroomverbruik is over het algemeen zinloos. Het huidige verbruik is nagenoeg gelijk. De gebruiksduur van een camera met een groot stroomverbruik in de UPC is iets hoger, maar niet de stroomsterkte. En de batterijen in de ZK en in de UPC verschillen niet fundamenteel van elkaar en gedragen zich hetzelfde bij koud weer. Nogmaals, dit heeft niets te maken met de betrouwbaarheid van de camera.

      • Vladimir Pitersky

        Ivan, waar schiet je mee?

        • Ivan

          Waarom deze vraag? Bescherming van camera's tegen invloeden van buitenaf wordt op andere manieren geboden, en niet door de aan- of afwezigheid van een spiegel.

  • Andrew

    Ik ben al "onder de 60". Ik ben een amateurfotograaf. In de loop der jaren heb ik met veel Nikons gefotografeerd (per ongeluk viel ik in mijn jeugd tot deze religie) Nu - D4, D600, 1 V2. Elk heeft voor- en nadelen. De D4 heeft alleen nadelen - gewicht, afmetingen en de aandacht van anderen trekken. Van de voordelen - fantastisch gebruiksgemak. Volledig voorspelbaar resultaat. Wat je wilt is wat je krijgt. Als het niet lukte, is dat de schuld van kromme handen en gebrekkige hersenen, en niet de schuld van de camera. Geweldig schoon beeld. Hoeveel gezondheid is genoeg, zoveel en ik zal deze steen dragen.

  • Vladimir Pitersky

    Ivan, je hebt de vraag niet beantwoord, dus je hebt niet op D4 geschoten.
    Dit apparaat overleeft bij -50 en +50, in een stortbui en zandige wind, bij vallen. Batterijen zijn MEGA-eeuwig .. als je geen mitrailleurschutter bent. D4 is zwaar, dus dit is ook een pluspunt - je kunt een brutale cameraman opwarmen als het zicht wordt geblokkeerd. Spiegelloos alternatief?

    • Joe

      Vertel ons over je ervaring met fotograferen bij -50°C, waar en hoe lang je bij deze temperatuur was, hoeveel foto's je hebt kunnen maken op één batterijlading en in welke opnamemodus, met welke lenzen de camera is gebruikt in dergelijke omstandigheden.
      Ik hoop dat je ook de foto's laat zien die gemaakt zijn bij -50°C.

    • Ivan

      Vladimir, ik heb ze gerepareerd en ik ken ze van binnenuit. Ik werkte voor Nikon. Als je een professionele reportagecamera D4 vergelijkt, dan moet je hem vergelijken met een BZK-klasgenoot. Er is momenteel maar één zo'n camera - Z9. Hier is een link van de site, ga naar de items "Sterk", "Betrouwbaar" (https://www.nikon.ru/ru_RU/product/digital-cameras/mirrorless/professional/z-9).

      Vind minstens één argument dat het niet beschermd is tegen vorst, vochtigheid en stof.

    • Ivan

      Van de D4-specificatie:

    • Ivan

      Van de Z9-specificatie:

  • Vladimir Pitersky

    Ivan een vriend fotografeert nu op Z9 (trouwens, er zijn tot nu toe maar een paar gelukkige eigenaren in Rusland), ik ben het ermee eens, dit is een WAARDIGE VERVANGING Dit is echt een concurrent van de spiegel D4,5,6
    Joe alle gegeven argumenten zijn tirades. Jij bent ook niet de eigenaar van Nikon D4, waarschijnlijk had je niet eens een “steen” in handen. Veel heeft invloed op de batterijlading .. zelfs GPS, vreemd genoeg, de module))) of hoe vaak je naar het scherm kijkt. Het is gemakkelijker om een ​​paar reserve Akum en flashdrives in een zak te stoppen.
    Als je in de kou wilt inchecken, kom dan naar Yamal met een koffer met lenzen en een timer)))
    Moge geluk en geduld met je zijn.
    Concluderend, en ter zake: Nikon D4 is een uitstekende camera in bekwame handen en doet uitstekend werk met veel taken, ik denk dat het de komende drie jaar relevant zal zijn.

    • Ivan

      Ik ben niet de eigenaar van D4, maar ik hield hem natuurlijk in mijn handen. En gerepareerd. En niet alleen Nikon, maar vele anderen. En de professionele Canon gedemonteerd, die in een onderwaterbak zat, en waar zeewater in stroomde. Het ging niet om energiebesparing, maar om hoe de camera wordt beschermd tegen invloeden van buitenaf. En de aanwezigheid (afwezigheid) van een spiegel heeft er niets mee te maken. Ik was overal in de regio Tyumen, en als we Novy Urengoy als het zuidelijke deel van Yamal beschouwen, dan in Yamal. Gefilmd bij koud weer met amateurcamera's zonder gevolgen. Hier is een beschrijving van de kenmerken van filmen in de kou: http://www.foto-video.ru/fv-presentation/a-liskin/40104/

    • Joe

      Vova, heb je ooit een boek over Russische spraaketiquette in je handen gehad?
      Zo ja, waarom hebben ze dan niet geleerd om gesprekspartners aan te spreken volgens de al meer dan honderd jaar algemeen aanvaarde normen?
      Ik heb je specifieke vragen gesteld, of je de camera onder bepaalde omstandigheden hebt gebruikt.
      Geen "razernij" zoals die van jou, maar heel begrijpelijke vragen.
      In reactie - onduidelijke gesprekken off-topic.
      Als je echt iets te vertellen had over de camera en laten zien van de foto, dan is dit één ding.
      En om in 2022 iemand te verrassen met zielige toespraken over het feit dat je het geluk had een oude Nikon D4 in je handen te houden, is niet eens grappig, het is triest.

  • VladimirPetersky

    Joe is wat? hij? zij? .. IT))) als het over etiquette gaat. ONDERWERP D4!!!
    Nogmaals, heb je met dit apparaat gefotografeerd?
    Hier wordt de mening van eigenaren en specialisten besproken.
    Als IT fotografeert met Canon en spiegelloze camera's, laat IT dan doorgaan met fotograferen...
    Ik heb meer dan 30 jaar ervaring in fotografie en een welverdiende reputatie. En ik weet wat ik wil van technologie. In kromme handen zal geen enkele camera redden.
    De pro voelt zich niet verdrietig en lacht niet, de pro neemt en schiet. Technieken van de klasse van eenheden zijn voornamelijk in het bezit van eersteklas specialisten, en voor publicaties op Instagram en een iPhone is het genoeg voor de ogen ..
    Als het triest is, kan ik over de D3 zeggen - de camera is uitstekend!
    In de toekomst zal ik hoogstwaarschijnlijk overstappen op de Z9, terwijl het model nog niet is getest, en ik moet zeker weten waarvoor ik veel geld ga betalen (uiteraard niet voor opschepperij). fotograferen op de D5 en ik zie de voordelen en het verschil met de D4.

    • Artem

      En wat was er zo opvallend aan D5 vergeleken met D4? D3s beviel me bijvoorbeeld na D3, en D4 na D3s (AF vasthoudendheid, kleurweergave en BB zijn zelfs iets beter). Maar niet alleen persoonlijke indrukken, maar ook uit tests zoals DXO, en uit fotoreviews, begrijp je intuïtief dat D4 beter is. D5 was niet geïntrigeerd door tests en foto's (ik ben niet de eigenaar, maar ik heb goed gekeken) en ze vragen er bijna 2.5 keer meer geld voor

  • Avvakumov

    Kom op Vladimir, niet koken. Dit is vrij typisch wanneer de eigenaar van een apparaat op instapniveau, om zich niet minderwaardig te voelen, probeert eruit te zien als een "expert"

  • Blij

    Goedemiddag. Is het de moeite waard om een ​​D4 te kopen voor een 50-150 mm 1:2,8 APO DC HSM-lens. Mijn belangrijkste type fotografie is sport. Alvast bedankt.

    • Arkadi Shapoval

      50-150 is een crop-lens en d4 is een full-frame.

      • Blij

        Ja. En dus, is het mogelijk om te combineren om het resultaat te krijgen?
        Heel erg bedankt.

        • B.R.P.

          Het is mogelijk, maar niet noodzakelijk. 50-150 voor langzaam sporten. Als het geen schaken is.

        • Arkadi Shapoval

          ja dat kan, maar wat is het punt?

  • николай

    Ik heb Nikon 850 en D4. alleen in handen van de Z6. Ik denk dat het bij de lijn hoort. de socket geeft geen vertrouwen in het werk. gevoel van een wegwerp Chinese auto-industrie. het is belangrijk voor mij

  • Dima

    En hoe voelt de Nikon-sensor aan, in tegenstelling tot Sony in kleuren? Als ze nog wisten hoe ze goede sensoren moesten maken, waarom doen ze het dan zelf niet?

    • Arkadi Shapoval

      Niet gunstig. D4-D5-D6 gebalanceerd van kleur, maar dezelfde moderne Sonya, zoals a7m3, ik hou meer van

  • Alex

    Goedeavond! Is het mogelijk om de mening van Arkady en andere fotografen te weten te komen over de relevantie van de Nikon D4 op dit moment. Als we kijken naar Nikon D4 (gebruikte versie, met lage kilometerstand (85k), in goede uiterlijke staat) en Nikon D810 (nieuw - volgens de verkoper) - wat te verkiezen bij de keuze (bij overstap naar FF). Qua bediening - landschappen, natuur en mensen fotograferen tegen de achtergrond van de natuur, met de bedoeling de bestaande vloot van lenzen uit te breiden.
    Door Engelstalige video's op YouTube bladeren - ook nu nog zijn er positieve recensies over de D4, over de uitstekende kleurweergave van deze camera en natuurlijk over de betrouwbaarheid ervan. Maar bij het visueel bekijken van foto's op het openbare deel van internet, geef ik de voorkeur aan foto's van de D810 ... Er zijn ook interessante van de D4, maar waarom alleen foto's op bedekte openingen, naar mijn subjectieve mening.
    Natuurlijk hangt veel van de bekeken foto's af van de lenzen die bij een bepaalde camera worden gebruikt, maar toch - wat is jouw mening? Deel uw mening, misschien zijn er eigenaren van beide camera's, of waren ze ooit eerder in gebruik. Bedankt!

    • Arkadi Shapoval

      Rapportage - d4. Al het andere is d810.

    • Nick

      Als je opnamesnelheid, een betrouwbare batterij en moeilijke omstandigheden nodig hebt (bijvoorbeeld allerlei evenementen, festivals, podiumconcerten), dan zal de D4 zeker beter zijn.
      Als je geen haast hebt en een hoge resolutie, grote DD (reizen, musea, bloemen) nodig hebt, dan is de d800.
      Ik gebruik D3's onder bepaalde omstandigheden, ik krijg uitstekende foto's, zelfs bij ISO 13000, maar er zijn niet genoeg megapixels om foto's bij te snijden. Ik denk erover om de D4 te nemen, maar er zijn ook de D4's, afgaande op de dxo is het verschil tussen de camera's erg klein.
      Op dit moment kost een d3s met een kilometerstand van 250 ton 55-65 ton en een d4 met een vergelijkbare kilometerstand 65-75 ton, en een d4s is al 95 ton.
      Maar aangezien de D810 36 MP heeft, zal hij veeleisender zijn op het gebied van optiek.

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2022/01/vpechatleniya-ot-nikon-d4/?replytocom=519757

Spaanse versie van dit artikel https://radojuva.com/es/2022/01/vpechatleniya-ot-nikon-d4/?replytocom=519757