antwoorden: 28

  1. IL-76
    12.06.2021

    Ik gebruik zo'n Cyclops regelmatig op de Sony A7R3, het is veel handiger dan de gebruikelijke Helios 40, ik heb er gewoon de statiefvoet van verwijderd om niet te storen. Op open is er voldoende scherpte, dus ik gebruik hem zonder diafragma. De dekking is groter dan het FF-frame - een gebruikelijke zaak voor handleidingen. Om een ​​foto van de randen te krijgen gebruik ik de Metabones Speedbooster Ultra op de Sony A7R3, deze heeft bijna geen lichtafval op full frame. Het blijkt een "medium formaat" foto te zijn, niet alleen handleidingen, maar ook veel EF lenzen bieden een behoorlijk grote dekking. Minpuntje - je moet de foto altijd een beetje bijsnijden vanaf de zwarte randen, met als resultaat dat de cropfactor in de buurt van 0,78-0,82 ligt - zoals de "digitale" SF. Het is ook goed dat de originele speedbooster bijna geen licht opeet - er is minder dan 1/3 stop verlies aan ervaring.

    antwoord

  2. Ivan
    12.06.2021

    Bedankt voor de beoordeling. Ik geef toe dat ik iets verkeerd heb begrepen.
    “Van de soorten glas die nodig zijn voor de productie van Helios-40 in de Russische Federatie, worden alleen LF-5 en TF-1 geproduceerd in de LZOS-fabriek, maar Helios-40-2-lenzen worden al bijna 9 jaar geproduceerd bij KMZ ”
    Hoe wordt de moderne Helios-40-2 nu gemaakt?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      12.06.2021

      blijkbaar wordt het onder een ander glas herberekend, maar niemand zal ons er iets over vertellen. Als ze zeggen - oude lenzen zullen in prijs stijgen

      antwoord

  3. Alex
    12.06.2021

    Waar heb je het diafragma vandaan? Ik dacht eerst dat het van Tair was, maar er zijn 20 glanzende bloembladen.

    antwoord

    • Rodion
      12.06.2021

      Een microscoop gekocht

      antwoord

      • malex
        31.12.2021

        Microscopisch - van de Biolam-condensor?

        antwoord

      • Rodion
        31.12.2021

        Nee, maar dit type, ja.

        antwoord

      • malex
        02.09.2022

        Ik wil proberen er een in de G-92 van LETI in het midden van het lensblok te passen.

        antwoord

  4. Vlad
    12.06.2021

    Ik heb zowel een oude Cyclops als een gloednieuwe Helios 40-2, de leugen is dat de G-40 niet scherp is, scherp in de open lucht, maar het is ook goed in bepaalde gevallen van zijn foto-bokeh.

    antwoord

  5. Sergei
    12.06.2021

    Enigszins onjuist gegeven informatie over Helios-40T. Deze lens is ontworpen om een ​​beeld te projecteren op een vidicon (orthicon) met afmetingen van 24 x 32 mm.
    En niet voor het opnieuw opnemen van een fluorescerend scherm naar film.

    antwoord

  6. Jea Reth
    12.06.2021

    Dat is waar ik op heb gewacht.
    Het blijft alleen om de lens waar ik het over had op de een of andere manier aan de UPC te bevestigen. Al heb ik weinig idee hoe dit met zijn RO kan.

    Ik herinner me dat ik met de G-40 reed in de versie onder de M39. Een vriend kocht het voor zichzelf en gaf het aan mij om het in orde te brengen, want daar stierf het smeermiddel van tijd tot tijd een vreselijke dood. Nou, het is zwaar, hond ... Hoewel bedekt tot 2.8, gaf het over het algemeen voldoende resolutie voor 13 mp op FF. Hier is een foto van hem.

    antwoord

    • Jea Reth
      12.06.2021

      Wil niet gehecht zijn aan de uienberg

      antwoord

    • Rodion
      12.06.2021

      Degene waar je het over had is onrealistisch om in zijn pure vorm te transplanteren. Zeker op de A7's. Maar het is verleidelijk, wat kan ik zeggen.

      antwoord

    • Usta FritZZZ
      14.06.2021

      Zwaar ... Na Sigma 85 1.4 Art lijken alle andere lenzen licht))

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        14.06.2021

        Na 105 1.4 Art

        antwoord

      • Usta FritZZZ
        14.06.2021

        Ik heb 105 nog niet in mijn handen gehad, maar na 85 bleef de indruk nog lang bestaan

        antwoord

  7. B.R.P.
    13.06.2021

    Stof-modder, waarschijnlijk verstopt in deze opening ...

    antwoord

  8. Molchanov Joeri
    13.06.2021

    Geweldig! Het was de moeite waard om het diafragma te installeren. Bedankt voor de beoordeling!
    Geleidelijk vergat ik beide sites waar ik vroeger veel tijd doorbracht (DXOmark en lenstip), maar het is onmogelijk om afscheid te nemen van radojuva, grotendeels dankzij uw artikelen. Nogmaals bedankt!

    antwoord

  9. tryamer
    20.06.2021

    gebruikt door Cyclops, Cyrillische inscriptie. Een andere interessante functie, native ontmoet. deksel, met een mooi rond gat in het midden. ongeveer 1 mm. Uit de hand bij ISO 320, op een zonnige dag kun je fotograferen. de foto komt uit met een lage resolutie en een enorme griep. nog steeds erg handig met film als de gevoeligheid ongeveer 1-3 eenheden is.

    antwoord

  10. jury
    15.08.2023

    Een prachtige review van Rodion van de technische versie van de Helios-40-2 lens. Toevallig had ik zo'n exemplaar in handen. De lens maakte me van streek met vreselijke aberraties en aanzienlijk chromatisme. Dit alles paste niet bij de reacties op deze lens van veel auteurs. Gelukkig is er een optisch ontwerp met alle maten afstanden tussen lenzen. Hij gaf toe dat de lenzen van hoge kwaliteit zijn gemaakt (Rodion bevestigt dat dit de producten van Krasnogorsk zijn), maar de draaibank komt mogelijk niet overeen met de berekeningen van Volosov. Uiteindelijk is het zo gelopen. Toen ik alle openingen tussen de lenzen aanpaste, was het resultaat verbluffend. Daarna heeft hij de nodige aanpassingen gedaan. Een irisdiafragma toegevoegd van Chinese kameraden. Ik gebruikte een helicoïde van een Mir26-lens met kleine aanpassingen. Het gewicht bleek ongeveer 770g te zijn.

    antwoord

    • Rodion
      15.08.2023

      En welke hiaten werden niet onderhouden en met hoeveel?

      antwoord

      • jury
        16.08.2023

        Goedemiddag Er zijn werkrecords in de loop van lensaanpassing. Ik kan ze naar WhatsApp sturen.
        De opening tussen de eerste en tweede lens moet 0.07 mm zijn, in feite 0.3 mm. Tussen de laatste moet 0.2 mm zitten, in feite 0.4 mm. Laatste maat tolerantie +\-0.03mm.

        antwoord

      • Rodion
        16.08.2023

        Hallo! Bedankt voor je antwoord, stuur een e-mail naar: rudzil@yandex.ru, of in sociale netwerken (VK, FB, Inst)? Vraag je je ook af waar ze de hiaten hebben gevonden die er eigenlijk zouden moeten zijn? Helaas heb ik geen G40 regeling.

        antwoord

  11. jury
    16.08.2023

    Goedeavond! Wat betreft de maten... De maten zijn gespecificeerd op het optische basisschema in uw werk. Helaas is dit misschien de enige lens waarvoor er initiële informatie is (((.

    antwoord

    • Rodion
      16.08.2023

      Oh, nou ja, ik dacht dat er een andere bron was)

      antwoord

  12. jury
    16.08.2023

    Helaas zijn er geen primaire bronnen op lensblokken, ze zouden heel goed passen (((. Dit is niet genoeg ... Ik vermoed dat de draaibank de bron is van veel problemen.

    antwoord

    • Rodion
      16.08.2023

      Ja, ik heb nog steeds geen documentatie voor deze klootzak)

      antwoord

      • jury
        17.08.2023

        Ik wil ook andere :)

        antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer