Impressies van de Nikon Z7

Voor geleverd door camera Nikon Z 7 (firmware 3.10) erg bedankt агазину ProFotoVerkoop, waar je veel nieuwe en gebruikte kunt vinden. camera's van verschillende systemen, waaronder: vergelijkbare spiegelloze camera's met Z-bevestiging van Nikon.

Nikon Z7

Nikon Z7

Ik geef hier puur persoonlijke indrukken aan, ze kunnen onjuist zijn en zijn niet bedoeld om iemands religieuze gevoelens te beïnvloeden. Nogmaals, deze notitie is geen recensie, deze notitie is mijn puur persoonlijke indruk.

Ik heb niet alleen met deze camera gewerkt als hij samen was met Nikon Nikkor Z 50mm 1: 1.8 S ingediend voor beoordeling winkel ProFotoVerkoop, maar ook al een paar keer eerder overgestoken.

  1. camerabediening is niet aan professionele modellen als de Nikon D850. De bediening is vergelijkbaar met een mix van Nikon D3500 / D5600 (hoofdbediening voor één rechterhand) en Nikon D780 / D750 (hoofdmodusknop en knoppen voor de wijsvinger). Na de heerser D200 -> D300 -> D300s -> D500 -> D700 -> D800 -> D800E -> D810 -> D810a -> D850 met Nikon Z7 moet je even wennen om alles anders te doen.
  2. het is nog onduidelijk tot welke van de lijnen de camera behoort (voor spiegelreflexcamera's heb ik dit is de gradatie). Naar de D850- of D780/D610-lijn? Het officiële standpunt van Nikon is mij bekend, maar in de praktijk komt veel niet overeen.
  3. automatisch scherpstellen met oog- en gezichtsherkenning werkt merkbaar slechter dan bijvoorbeeld in hetzelfde Sony a7III.
  4. autofocus met autofocusgebiedselectie werkt niet goed. Maar over het algemeen wordt alles heel normaal als je het gebied of focuspunt handmatig selecteert. Hoogstwaarschijnlijk kunnen algoritmen dit in de toekomst oplossen. Over het algemeen hield ik niet van het scherpstelsysteem, vooral niet wanneer ik bewegende objecten van de camera of in de richting van de camera probeer te volgen.
  5. gebruikt EN-EL15a/EN-EL15 batterij van spiegelmodellen (zelfde als Nikon D750 en anderen), is er geen heroverweging dat dit een spiegelloze camera is die de batterij veel sneller leegmaakt. Bijvoorbeeld, in Panasonic Lumix S1R (camera van dezelfde klasse) gebruikt een batterij bijna van een laptop.
  6. de Sony IMX-309-BQJ-sensor zelf is niet veel verbeterd in vergelijking met de bestaande Sony IMX-309-AQJ in het hart van de Nikon D850. Kan ik met de nieuwe Nikon Z7 iets compleet nieuws krijgen op het gebied van beeldkwaliteit? De sensor is hoogstwaarschijnlijk alleen bijgewerkt omwille van fasefocussensoren en microlenzen van subpixels om kleurverschuiving te voorkomen.
  7. slechts één slot voor geheugenkaarten (en dit is zeker niet het niveau van een professionele camera). Dit bezorgt me geen bijzonder ongemak, maar toch, tegen de achtergrond van andere vergelijkbare oplossingen, ziet de Nikon Z7 er mager uit.
  8. alleen geheugenkaarten XQD. Vrij duur (en in feite - erg duur!). Tegelijkertijd zie ik geen significante toename in schrijf-/leessnelheid vergeleken met normaal SD met ondersteuning voor UHS-II, die een maximale snelheid van 312 MB/s hebben. De gewone Sony XQD-geheugenkaarten die ik gebruikte hadden een schrijfdrempel van 400 MB/s (plus of min veel andere goedkope XQD-kaarten die in de uitverkoop te vinden zijn, hebben dezelfde snelheid). Als ik geen video opneem, kan ik rondkomen met de goedkoopste SD-kaarten zonder UHS-ondersteuning. Het probleem is niet bepaald XQD, maar het gebrek aan mogelijkheid om SD/SDHC/SDXC te gebruiken. Hetzelfde geldt voor de update voor geheugenkaarten cfexpress.
  9. het monochrome OLED-scherm vervaagt volledig in de zon en het is onmogelijk om er informatie van af te lezen. Dit is nog nooit gebeurd met de gebruikelijke secundaire schermen op oudere camera's. Het display zelf is qua informatie-inhoud zwaar afgekapt. Deze trend zie je al lang bij andere Nikon camera's. Zelfs op Z9 verwijderde het tweede secundaire monochrome display (dat zich onder het hoofdscherm bevond in modellen van D1 tot) D6).
  10. de camera ondersteunt de multifunctionele batterijgreep (ook bekend als Battery Grip) met extra bedieningselementen niet. Het handvat is alleen voor extra batterijen (ook bekend als Battery Pack).
  11. Nikon Z7 werd uitgebracht in 2018, tegelijkertijd was er in 2015 al een Sony a7R II van een vergelijkbare klasse met vergelijkbare functies (gestabiliseerde matrix, 42 MP, enz.). Mijn punt is dat Nikon ver achterloopt op hetzelfde Sony-bedrijf bij het maken van full-frame spiegelloze camera's. Toen Sony uitkwam met de derde iteratie van camera's (Sony A7 III, Sony A7S III, Sony A7R III, Sony A9), lanceerde Nikon alleen de eerste iteratie van full-frame spiegelloze camera's, waarover ik nu klaag in deze korte notitie.
  12. Geen ingebouwde flitser Nikon D810, D750 zij is). Een kleinigheid, maar onaangenaam, in de eerste plaats maakt deze functie het mogelijk om te gebruiken Nikon CLS voor sommige externe flitsers.
  13. De FTZ-adapter staat geen autofocus toe met de volledige reeks Nikon AF-lenzen (inclusief de legendarische Nikkor 105/2DC, 135/2DC, 200/4 Micro, enz.). Dit is meer een probleem met het systeem zelf, maar toch is het Nikon Z-systeem net begonnen met de Nikon Z7 en Nikon Z6. Trouwens, sommige modellen AF-lenzen worden nog steeds overwogen relevant (er zijn in Nikon-catalogizoals 80-200/2.8 MK3, 14/2.8D, 20/2.8D, 24/2.8D, 28/2.8D, 35/2D, ​​​​50/1.4D, 50/1.8D, 180/2.8D enz .D.). Compatibiliteitscomplexiteit is opnieuw toegenomen.

De camera zelf is niet slecht en zelfs goed. Maar er is altijd wel iets om mee te vergelijken, de belangrijkste voordelen zijn de consequenties van het Nikon Z spiegelloze concept zelf. EVI, scherpstellen met automatische herkenning van de ogen van mensen en dieren, brede videomogelijkheden, enz. gemeenschappelijk voor alle full-frame camera's in de Nikon Z-serie.

Gerelateerde materialen:

Full-frame Nikon camera's met Z-vatting

  1. Nikon Z5 [juli 2020, AliExpress]
  2. Nikon Z6 [augustus 2018]
  3. Nikon z6 ii [oktober 2020, AliExpress]
  4. Nikon Z7 [augustus 2018]
  5. Nikon z7 ii [oktober 2020, AliExpress]
  6. Nikon Z8 [mei 2023, AliExpress]
  7. Nikon Z9 [oktober 2021, AliExpress]
  8. Nikon Zf [september 2023]

Lijst met alle full frame 'Nikon Nikkor Z' lenzen voor Nikon Z-mount spiegelloze camera's

reparaties:

  1. Nikon Nikkor Z 20mm 1:1.8 S [februari 2020, Aliexpress Nikon-winkel]
  2. Nikon Nikkor Z 24mm 1:1.8 S [september 2019, AliExpress]
  3. Nikon Nikkor Z 26mm 1:2.8 [januari 2023]
  4. Nikon Nikkor Z 28mm 1:2.8 [oktober 2021, AliExpress]
  5. Nikon Nikkor Z 28mm 1:2.8 SE [juni 2021]
  6. Nikon Nikkor Z 35mm 1:1.8 S [augustus 2018, AliExpress]
  7. Nikon Nikkor Z 40mm 1:2 [september 2021, AliExpress]
  8. Nikon Nikkor Z 40mm 1:2 SE [november 2022]
  9. Nikon Nikkor Z 50mm 1:1.2 S [september 2020]
  10. Nikon Nikkor Z 50mm 1:1.8 S [augustus 2018, AliExpress]
  11. Nikon Nikkor Z 50mm 1:2.8 MC [juni 2021]
  12. Nikon Nikkor Z 58mm 1:0.95 S noct [oktober 2019]
  13. Nikon Nikkor Z 85mm 1:1.2 S [januari 2023]
  14. Nikon Nikkor Z 85mm 1:1.8 S [juli 2019, AliExpress]
  15. Nikon Nikkor Z 105mm 1:2.8 S VR MC [juni 2021]
  16. Nikon Nikkor Z 135mm 1:1.8 S Plena [september 2023]
  17. Nikon Nikkor Z 400mm 1:2.8 S VR TC [januari 2022]
  18. Nikon Nikkor Z 400mm 1:4.5 S VR [juni 2022, AliExpress]
  19. Nikon Nikkor Z 600mm 1:4 S VR TC [november 2022]
  20. Nikon Nikkor Z 600mm 1:6.3 S VR-PF [oktober 2023]
  21. Nikon Nikkor Z 800mm 1:6.3 S VR-PF [april 2022]

Zoomen:

  1. Nikon Nikkor Z 14-24mm 1:2.8 S [september 2020, Aliexpress Nikon-winkel]
  2. Nikon Nikkor Z 14-30mm 1:4 S [januari 2019, AliExpress]
  3. Nikon Nikkor Z 17-28mm 1:2.8 [september 2022, AliExpress]
  4. Nikon Nikkor Z 24-50mm 1: 4-6.3 [juli 2020, AliExpress]
  5. Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:4 S [augustus 2018, AliExpress]
  6. Nikon Nikkor Z 24-70mm 1:2.8 S [februari 2019, AliExpress]
  7. Nikon Nikkor Z 24-120mm 1:4 S [oktober 2021, AliExpress]
  8. Nikon Nikkor Z 24-200mm 1: 4-6.3 VR [februari 2020, AliExpress]
  9. Nikon Nikkor Z 28-75mm 1:2.8 [december 2021, AliExpress]
  10. Nikon Nikkor Z 28-400mm 1: 4-8 VR [maart 2024]
  11. Nikon Nikkor Z 70-180mm 1:2.8 [juni 2023]
  12. Nikon Nikkor Z 70-200mm 1:2.8 S VR [januari 2020, AliExpress]
  13. Nikon Nikkor Z 100-400mm 1: 4.5-5.6 S VR [oktober 2021]
  14. Nikon Nikkor Z 180-600mm 1: 5.6-6.3 VR [juni 2023]

Autofocus full-frame lenzen van derden voor Nikon Z-vatting

  1. viltrox: 20/2.8, 24/1.8, 28/1.8, 35/1.8, 50/1.8, 85/1.8
  2. Yongnuo: 35/2, 50/1.8, 85/1.8
  3. Tamron: 28-75/2.8G2, 35-150/2-2.8, 70-300/4.5-6.3, 150-500/5-6.7
  4. Meike: 85/1.8, 85/1.4
  5. T.T.Artisan: 32/2.8
  6. AstrHori: 85/1.8
  7. Laowa: 10/2.8

  1. Full frame spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  2. Bijgesneden spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  3. Bijgesneden spiegelloze systemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of aan het beëindigen zijn
  4. Digitale spiegelsystemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of beëindigd
  5. JVI of EVI (een belangrijk artikel dat antwoord geeft op de vraag 'spiegel of spiegelloos')
  6. Over spiegelloze batterijen
  7. Eenvoudig en duidelijk middenformaat
  8. Vooral snelle oplossingen van Chinese merken
  9. Alle snelste zoomlenzen met autofocus
  10. Alle snelste prime-lenzen met autofocus
  11. Gespiegeld full frame op spiegelloos middenformaat
  12. Autofocus Snelheidsboosters
  13. Eén lens om de wereld te regeren
  14. De impact van smartphones op de fotografiemarkt
  15. Wat is de volgende stap (smartphone suprematie)?
  16. Alle aankondigingen en nieuwigheden van lenzen en camera's

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.


Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe: Andrew

 

 

Opmerkingen: 105, over het onderwerp: Impressies van de Nikon Z7

  • Oleg

    Arkady, test autofocus op de Z6II, uw mening is van belang. Nou, in het algemeen, over de camera.

  • Jea Reth

    Optica en compatibiliteitsproblemen met camera's zijn al een kenmerk van Nikon. Zonder dit zijn ze niet echt hen. Een halve eeuw lang sleepten ze dit verdomde rijdier voort, elk jaar meer en meer beperkingen en inconsistenties oprakelend vanwege hun eigen domheid. Hierdoor wordt de hele spiegelreflexserie van het systeem gekenmerkt door de vraag “Wat in deze lens werkt niet met mijn camera?”...
    Dat zou lijken! Er werd een UPC-systeem met een nieuwe houder uitgevonden. Enorm veld voor activiteit. Nou, maak dan eindelijk in ieder geval een normale adapter uit het spiegelsysteem! Waar een aparte schroevendraaier zal zijn, alle benodigde contacten (denk aan het liedje over AF-S en AF-P) en deze verdomde ring met een riem voor het overbrengen van het diafragma naar de camera zoals Nikon Df! Maar nee, opnieuw werkte de overbrain niet!
    Serieus, ik begrijp deze relatie niet. Bij Canon is alles wat aansluit op wat überhaupt verbonden is - en alles werkt voor zichzelf en voor die man. De beperking geldt alleen voor A-TTL- en E-TTL-flitsers, en ook toen bleef het aan het begin van het EOS-filmtijdperk. En met Nikon, als je een techniek hebt van een vorige generatie, dan werkt honderd procent iets niet.

    • Arkadi Shapoval

      Een stukje geschiedenis over compatibiliteitsproblemen:

      De Nikon D1 verloor de mogelijkheid om PRE-AI / NON-AI Nikon F-lenzen fysiek te installeren (na 6 jaar keerde hij weer terug met sommige camera's, zoals de Nikon D40).

      De Nikon D100 heeft de mogelijkheid verloren om de belichting te meten met AI / AI-S lenzen (alleen M-modus!). Een regelweerstand werd uit de camera verwijderd om de diafragmawaarde af te lezen. Kwam later terug met enkele camera's (zoals Nikon D200, maar niet de meeste!).

      Nikon D40 heeft geen ondersteuning meer voor 'AF'-type 'screwdriver'-lenzen. De focusmotor is van de camera verwijderd.

      Alle camera's tot Nikon D3 / D300 + D90 en D3000 ondersteunen geen E / PCE / PC-E-lenzen (kan het diafragma niet regelen).

      Alle camera's tot en met Nikon D4 + D3200 kunnen niet werken met AF-P lenzen, en voor sommige die "kunnen" moet je de firmware updaten.

      De Nikon J1 verloor de ondersteuning voor 'AF'-type 'screwdriver'-lenzen, evenals AF-I-type lenzen (met micromotoren), en later ernstige beperkingen voor AF-P-lenzen. Wijnen op de adapter FT1.

      De Nikon D3400 heeft de mogelijkheid verloren om te werken met lenzen van het NIET-G-type (die een diafragmaregelring hebben). Alleen M-modus beschikbaar! De hefboom EE van de uiterste stand van het diafragma werd eenvoudig uit de camera geknipt.

      De Nikon Z5 / Z6 heeft geen ondersteuning meer voor 'AF'-type 'schroevendraaier'-lenzen en de diafragmaweerstand is verdwenen. Wijnen op de FTZ-adapter.

      Soms kun je helemaal gek worden van wat en waar het wel of niet ondersteunt :)

      • Jea Reth

        Aan dit alles kan het feit worden toegevoegd dat op sommige oude camera's (meestal filmcamera's) optische stabilisatoren van bepaalde generaties niet werkten, ondanks het feit dat de lens verder volledig compatibel was.
        Over het algemeen ben ik ooit aan dit spel ontsnapt uit het Nikon-systeem. Het was genoeg om te beseffen dat er binnen afzienbare tijd niets anders dan de snel verouderde AF-S-ok op mijn D5100 zou kunnen zitten, en ik kon mijn koffers pakken. Om niet te zeggen dat in het kamp van de canonisten mij in ieder geval tegelijkertijd iets teleurstelde. Ik ben meer dan tevreden met het feit dat dezelfde vloot van optica voor mij werkt op zowel 5D als 550D en de oudste film EOS1 en EOS650.

        • dim

          Eerlijk gezegd begrijp ik de "problemen" en claims niet. De "problemen" die naar mijn subjectieve mening zijn gerezen, hebben meer te maken met mijn eigen psychologie - ik maakte een dubbelzinnige keuze, haastte me en laten we de dissonantie overstemmen ... Het is gewoon hysterisch dat daar 100 jaar geleden iets niet werkt, er is een Nikon-website, er zijn fansites - lees wat werkt en wat niet en waarmee.
          Ik begon met de D40 (ik gooide hem weg), daarna nam ik de D90 (dezelfde als de D40), toen de D200, na een tijdje de D300 en D700, en de laatste D5200 en D3300. Nu heb ik er 5, ik heb onlangs een AF-P 70-300 gekocht - een uitstekende lens, hoewel er 55-300's zijn, er is veel apparatuur - ik wil geen foto's maken. Alle apparatuur die ik bij de hand heb, is redelijk geschikt. Er zijn lenzen, zowel nieuw als heel oud, en ze zijn allemaal interessant, zelfs de procedure om bij de Japanners te kopen en het daaropvolgende wachten zijn vermakelijk, om nog maar te zwijgen van het fotograferen. De huidige karkassen gaan er even tussenuit, ik neem de Z-serie, vijftig kopeken van de vorige review vind ik prachtig. De enige hoop is dat de fotomarkt die ik nodig heb niet instort en ik nog langer van hun producten kan genieten.

          • Jea Reth

            Wees niet te dramatisch.)
            Ik wil alleen potentiële kopers van Nikon-camera's waarschuwen.
            We stellen een feit vast dat wel bestaat. Of vergissen we ons en werkt alles altijd voor Nikon?
            Zie je, wat een ding... Ik wil absoluut niet begrijpen wat waar werkt en wat niet op mijn systeem. Kijk niet op de websites van de fabrikant en vraag het ook niet aan mensen op internet.
            Ik wil dat mijn camera een systeembevestiging heeft. En zodat er lenzen zijn voor deze systeemvatting. Zodanig dat als ze daar zouden komen, opgelet, ze zonder voorbehoud zouden werken.
            Dit is het concept van een systeemcamera! Als je de elementen van een systemische oplossing neemt, zet je ze bij elkaar, en ze geven je een hulpmiddel voor je taak.
            Nikon spuugt ruim een ​​jaar op deze zaak. En voor dit geval, en voor uw publiek.

            Daarom zie ik absoluut geen reden om iets van het Nikon-systeem te bezitten. Ik benadruk - ik zie het niet. Ik wil het niet eens hebben over tekeningen van optica, bedrijfskleuren of andere sofisterij, die gewoonlijk worden aangehaald als bewijs van de voordelen van het systeem. Nu beslist de markt, en het dicteert de noodzaak om systeemoplossingen aan te bieden. Elke fabrikant van dezelfde fullframes heeft dan ook standaard oplossingen zoals 24-70 of 70-200 zooms en een 135mm portret telecamera... Dit bedoel ik met het verlaten van het ene systeem, je vindt absoluut gelijkaardige oplossingen van een andere fabrikant. Nee nu - wacht, laat ze eruit. En ze zullen vrijgeven. Onvervangbaar nu is er geen en zou het niet moeten zijn.
            En tegen de achtergrond van deze schande toont Canon, een directe concurrent van Nikon, een duidelijke systematische aanpak.
            Dus waarom zou ik in godsnaam tegen de wind in spugen en op een Nikon gaan zitten, waarvoor iets, zoals gewoonlijk, niet voor altijd werkt?

            • wj

              Jea Reth, al deze geneugten van compatibiliteit met EF-mount werden alleen mogelijk omdat Canon domweg FD-mount-gebruikers in de steek liet. Daarom bleek het een nieuwe mount te maken, modern, zonder problemen met compatibiliteitsbagage.
              Nikon daarentegen durfde zijn gebruikers niet zo hard in de steek te laten, dus hij heeft de lenzen en hun verbinding met de camera maar langzaam geüpgraded. Dit resulteerde natuurlijk in gedeeltelijke onverenigbaarheid van verschillende generaties technologie.
              Over welke aanpak beter is, kan lang worden gediscussieerd. Voor degenen die nu in het systeem komen: de aanpak van Canon is beter. En degenen die in de jaren 80 al een vloot lenzen hadden, zullen de voorkeur geven aan Nikon's aanpak.

              • Rodion

                Maar nu kun je zien wie gelijk had?

              • Jea Reth

                Ja, je zou je de overgang van de universele M42 naar gepatenteerde mounts nog herinneren!)
                Canon deed een riskante en menselijkerwijs lelijke zet, maar uiteindelijk won absoluut iedereen.

                Ik zal voorstellen om ermee in te stemmen dat Leica in dit opzicht de beste is met zijn M-serie)

              • wj

                Rodion, ja, er is hier geen goed of fout. Wat in het ene, in het andere geval zijn er problemen ontstaan ​​voor gebruikers van het merk. Gewoon een probleempje :)
                Overigens vingen gebruikers van Sigma-lenzen ook een schurk op de EF-vatting. Rond de tijd van de overgang van film naar digitaal, verloren sommige Sigma-lenzen het vermogen om het diafragma te regelen - het bleef altijd open. Ik heb dit persoonlijk ervaren met de Sigma 300/4. Dezelfde lens onder Nikon F had geen compatibiliteitsproblemen. Een soortgelijk verhaal met de unieke Sigma 180mm 5.6 Apo Macro.
                Sigma bood toen een firmware-update aan om compatibiliteit te garanderen, maar slechts voor een paar jaar en naar mijn mening niet voor alle lenzen. Het is lang geleden, ik weet de details niet meer.

      • Andrew

        Gelukkig heb ik afscheid genomen van nikon, ik heb er heel lang onder geleden voor ons mensenleven (6 jaar D80 en D750, ik plande Z6), maar nu ben ik blij en vang ik de buzz op van fuji (X-T3)! Nu storen deze problemen met de compatibiliteit van optica van één fabrikant uit verschillende tijdperken me niet en ik bekijk het allemaal met tederheid en ben blij dat dit me niet langer aangaat 😊 Nikon, zoals ze zeggen, heeft alles verpest, vooral met de release van de Z50...

        • wj

          Wat zijn uw klachten over de Z50? Ik nam het voor mezelf als testapparaat om kennis te maken met de Z-lijn en het beviel zo goed dat ik al snel volledig overstapte naar het Z-systeem.
          Van de opmerkingen over de Z50 zou ik alleen onhandige aanraakknoppen willen noemen, die je 's nachts kunt vinden, maar er is nog steeds geen keuze uit native DX-optiek. Een ander nieuw batterijformaat is een beetje frustrerend, maar misschien heeft Nikon het voorbereid op alle toekomstige compactcamera's, dan is alles in orde.

          • Arkadi Shapoval

            Ik heb twee klachten over de Z50.
            Hier is de eerste - Nikon Nikkor Z DX 16-50 1: 3.5-6.3 VR
            En hier is de tweede - Nikon Nikkor Z DX 50-250 1: 4.5-6.3 VR
            (Ik hoop dat iedereen begrijpt dat we het hebben over een belachelijk aantal lenzen voor Z DX, de tijd verstrijkt, maar er zijn geen nieuwe producten).

          • Andrew

            Arkady noemde er minstens één, maar een heleboel anderen volgden van jou en dit is slechts oppervlakkig, plus houd rekening met veel van wat ze voor haar hebben afgehakt.

            Wat voorheen, wat nu, Nikon's CROP heeft een aanhangsel dat ze trekken en achter zich aan trekken (vanaf de 3000-serie, maar liefst 3 soorten CROP) en nu trokken ze het in de Z-serie. Die. ze hebben min of meer waardige FF-camera's (ik denk dat de tweede serie al op zijn minst iets als een camera is geworden, en niet als een stuk ijzer met stijlen, zoals in de eerste serie), en dan brengen ze de Z50 uit - waarom, een nikon weet - een misverstand voor een tuev khuchu-geld (omdat je geen karkas kunt kopen, moet je ofwel met een adapter of met een lens voor 75k₽ kopen) en maakte er twee super saaie lenzen voor ... Wat verhinderd dat je een zeer budgettaire FF uitbracht, waarbij je de optica die je al hebt gemaakt hebt achtergelaten? Logisch, meneer, maar het kwam nog steeds bij hen op - ze brengen de Z5 uit, ook enigszins inferieur, maar het is logischer en duidelijker dan de Z50!

            Het voelt alsof een oude klootzak uit de USSR op hun marketingafdeling zit en probeert iets in deze stijl te doen, ik kwam dit tegen in mijn stad, het is verschrikkelijk. Het blijft, voor de lol, wachten op de Z500 🤣 (maar ik denk dat er zoiets als Z30 en Z70 komt, dat is ook best hilarisch)

            Ik ga er echter vanuit dat ze geen CROPs meer gaan maken, ik hoop het in ieder geval..
            En wat we nu hebben: Z50, Z5, Z6, Z7, Z9 (in de toekomst). 50 is als de vijfde poot van een hond

            • Dmitry Kostin

              Andrey, het lijkt mij dat de situatie nu zodanig is dat het voor fabrikanten winstgevender is om goederen met een hoge marge te verkopen (FF / SF-camera's). Goedkope gewassen maken is niet langer bijzonder interessant - de vraag ernaar is niet hetzelfde als 10 jaar geleden. Ja, en dure lenzen voor FF/SF zijn makkelijker te verkopen dan voor crop.
              Ze moeten dus zo goed mogelijk draaien.

            • wj

              Andrey, dus Arkady noemde precies dezelfde reden als ik deed in de oorspronkelijke opmerking :)
              Van mij volgden geen hoop andere redenen voor de Z50, herlees aandachtig.
              Het moet duidelijk zijn dat de Z50 geen professionele camera is, hij zit ongeveer tussen de D5600 en D7500 in termen van mogelijkheden en positionering, daarom is er minder vraag naar. Ik vind er geen bezuinigingen in in vergelijking met de D5600.

              Maar over het algemeen deel ik uw ontevredenheid over Nikon's beleid ten aanzien van de ontwikkeling van de APS-C-lijn. Toegegeven, er zijn opmerkingen over afzonderlijke punten van uw kritiek:
              1. Z50 kan zowel afzonderlijk van lenzen als in kits met zowel zooms als / of FTZ in verschillende combinaties worden gekocht en soms zelfs gebundeld met lenzen van derden van verkopers. Als dit niet beschikbaar is in de winkels van uw stad, dan is dit meer een claim op het plaatselijke Nikon-vertegenwoordigingskantoor, dat vreemde kits vormt.
              2. 16-50mm is eigenlijk een heel saaie lens, omdat het maar een miniatuurformaat heeft. Tegelijkertijd levert de beeldkwaliteit een zeer behoorlijke op. Ik heb hem direct vergeleken met 18-140, en 16-50 is dus merkbaar scherper. Er is niets vergelijkbaars van andere fabrikanten. Tenzij de Fujikovsky 15-45, maar die heeft gewoon walgelijke ergonomie met zijn powerzoom.
              3. Bijgesneden camera's zijn in principe logisch, omdat ze compacter en goedkoper kunnen worden gemaakt, terwijl alle andere dingen gelijk zijn. Wat Z50, wat Z5, beide zijn logisch. Je lijkt gewoon niet tot de doelgroep te behoren.
              4. De Z50 is voor mij persoonlijk een zeer geslaagde camera, alleen zijn er nog geen lenzen voor. Ik zou heel graag een pannenkoek willen hebben zoals de Canon EF-M 22 / 2.0 - het zou een geweldige compacte kit zijn voor straatfotografie (ik gebruikte hiervoor de Canon M100 eerder).

              • Andrew

                1. Op de officiële website van nikonstore.ru worden alleen volledige versies aangegeven - met een adapter of met een lens en hun variaties.

                2. De saaiheid van de lens ligt niet alleen in de scherpte en beeldkwaliteit ervan, daarom zijn er optica 0.85, 0.95, 1.0, 1.05, 1.1, 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 en zelfs 2.8 ...

                3. Ik, als eigenaar van KROP (twee - Fujifilm X-T3 en X100v), val al in de doelgroep, maar dit apparaat valt niet in mijn ogen vanwege de schaarste (op alle fronten afgehakt) aan functionaliteit voor deze prijs! Neem dezelfde Fujifilm X-T30, in tegenstelling tot het vlaggenschip X-T3 is er slechts een kleine functionaliteitsvermindering (voornamelijk in video, met het oog op grotere compactheid, maar ook in sommige parameters, AF en ergonomiemogelijkheden), maar de matrix is ​​​hetzelfde en de afbeelding wordt identiek verkregen (die van T3, Pro3, T4, E4, 100v, S10). Die. als ik een van de series koop, met een Trans4-matrix, een camera, krijg ik hetzelfde beeld, ongeacht of het een budgetcamera of een vlaggenschip is, of zelfs een premium compact (in feite is dit de reden waarom 100v werd genomen ). Ik heb bij Nikon niet zo'n patroon opgemerkt, dat noch de camera, dan de hel begrijpt wat ik uiteindelijk krijg! Z6 en Z5 hebben bijvoorbeeld verschillende sensoren, hoewel beide camera's full-frame zijn... Eigenlijk kan hetzelfde waarschijnlijk worden toegeschreven aan andere systemen.

                4. Als Nikon tenminste een beetje nadenkt, dan zullen ze niets anders op hem loslaten, de logica is om full-frame optica op een cropcamera te plaatsen en geen problemen te kennen.

              • Andrew

                Wat de redenen betreft, heb je zelf ergonomische tekortkomingen aangegeven, waarvan sommige, zoals later bleek, gedupliceerd zijn op de Z5. Als de camera tot het uiterste is volgepropt, maar onhandig in gebruik - ook dit is een modegril - ergonomie.

              • wj

                1. Nou, dat is wat ik zeg, het probleem zit in de lokale vertegenwoordiging, en niet in de camera. In andere winkels wordt dit karkas vrij verkocht zonder lenzen en zonder adapter.
                2. Wat heeft 0.85 optica er in het algemeen mee te maken? Het ging er immers om dat beide walviszoomlenzen in de Z50 behoorlijk aan de maat zijn en dat de 16-50 over het algemeen uniek is qua parameters. En je begint een soort smaak bij de oren aan te trekken. Als je echt super-aperture-lenzen met karakter op de Z-vatting nodig hebt, dan bestaan ​​​​ze al, alleen van 7artisans, Laowa en andere Mitakon.
                3. Nikon is zeer nauwgezet in het reproduceren van identieke kleuren met zijn camera's, ongeacht de sensor die erin wordt gebruikt. Dus alles waar je Fuji om prijst, heeft Nikon ook.
                4. Ik hoop dat dit niet gebeurt. Anders zou zo'n cropcamera met slechts twee lenzen helemaal geen zin hebben.

  • @paderinfoto

    Arkadi, bedankt! Verbaasd over de AF van de Z7. Het zou interessant zijn om uw vergelijkingen van de Z5/Z6-autofocus met de A7iii te horen. Zelf las en hoorde ik in verschillende bronnen dat autofocus op Nikon spiegelloze camera's bij verschillende camera's anders werkt:
    - in Z7 is het nogal traag en doordacht (zoals, niet voor dynamiek, maar voor studio en landschap);
    - in Z6 is het veel beter;
    - in de Z5 is het ongeveer hetzelfde als in de Z6, alleen iets sneller, omdat in de Z5 de processor niet zo vol zit met "andere taken", en de camera zelf nog jonger is, is er iets gerepareerd.
    Ik heb zelf twee Z5's - ik raakte gewend aan ergonomie na de D700, er zijn praktisch geen missers in AF, incl. op ogen en gezichten, zelfs op Nikon 85 / 1,8 G en Canon 135/2 USM. Zelfs de Tokina 16-28 / 2.8 van derden raakt de Z5 beter dan de D700. Er is wat onjuist werk met SB-600 en SB-800 flitsers, je moet impulscorrectie empirisch invoeren, dan is het probleem weg.
    En nog een ding: Nikon 135/2 DC veranderd in Canon 135/2 USM. Met een autofocus adapter werkt de Kenon 135 op de Z5 beter dan de Nikon 135 op de D700. Correctieprofielen in C1 worden probleemloos toegepast.

    • Arkadi Shapoval

      Meer dan eens schoot ik op Canon spiegelreflexcamera's + Nikon / Nikkor lenzen :). Kruisen is nu nog eenvoudiger geworden met spiegelloze camera's.

    • Oleg

      Wat voor soort adapter voor kenon lenzen naar nikon body?

      • Arkadi Shapoval

        Nu zijn er al AF-adapters, bijv. hier is er een van Viltrox

        • @paderinfoto

          Ik heb het ook geprobeerd, het werkt niet zo goed, ik heb een ander bedrijf genomen - tot nu toe concentreert alles wat ik erop zet perfect. 135/2,0, 50/1,2, 24-105/4,0.

          • Alexey

            Welk bedrijf is de adapter, niet kwellen))

  • varezjkin

    verdomme, een hinderlaag met de leesbaarheid van het oled-scherm ... waarom gebruikten ze niet de gebruikelijke transflectieve tft?

    • wj

      Er zijn geen problemen met de leesbaarheid van het oled-scherm, Akradiy was gewoon vergeten dat de helderheid van het scherm kan worden aangepast :)
      Ik heb een Z6ii met een identiek scherm, die heb ik er specifiek op getest in direct zonlicht.

      • Arkadi Shapoval

        Ja, ik heb niet met helderheid gespeeld, maar ik merkte duidelijk op dat onder hoeken (verre van bijna 180 graden) het paneel onleesbaar wordt bij fel licht

        • wj

          Arkady, hoe zal je de volgende keer de camera in handen hebben, kijk zelf maar. Met de helderheid op maximaal, zelfs in direct zonlicht, blijft het scherm goed leesbaar. Tenminste, de Z6ii doet dat. Maar ik denk niet dat ze een ander scherm op de Z7 hebben gezet.

  • Andrew

    De beste oplossing voor het probleem van lezen in de zon

    • Victor

      Ja, maar er zijn maar drie parameters zichtbaar, toch? En bij afwezigheid van de zon is er helemaal niets te zien.

      De beste oplossing - beproefd - is een bw tft-scherm met achtergrondverlichting, maar bij Nikon draait alles om experimenteren.

    • Andrew

      Mee eens ;-)

  • Dmitry Kostin

    De vriend die de D3X bezit, kocht vorig jaar een Z6, maar verkocht deze na 3 maanden.
    Verkoopt nu alle lenzen voor Nikon F en kocht onlangs een Z6 II.
    Hij maakt foto's van zijn kinderen op de UPC Fuji. Foto's zijn prachtig.
    *
    Persoonlijk heb ik voor mezelf besloten: misschien koop ik de X-T4 en EOS R (of voorlopig Fujik, en dan EOS R3), en verkoop ik langzaam alle oude fotoapparatuur - als er teveel van is, is het ook slecht.
    Met enige droefheid heb ik onlangs de Sigma SD-1 Merrill verkocht met alles wat erbij hoorde, inclusief lenzen - het gebeurde zo dat Protroika, Propyatka, Canon Units en de film Troika al mijn tijd in beslag namen, en helaas was het op voor deze camera. Ik hoop dat ze nu in goede handen is.

    • Andrew

      Kom naar ons, het gaat goed met ons, de foto's zijn prachtig, de gemeenschap is nog mooier dan alle andere. En we zullen vragen, en we zullen lesgeven, en we zullen je de techniek laten gebruiken ;-)

      • In

        Laat het me weten als je het volledige frame hebt bereikt. Ik heb geen enkele Fujiboy gezien in de pool van fotografen tijdens de laatste Olympische Spelen

        • Andrew

          Waarschijnlijk omdat ze achter de videocamera's van tv-zenders zaten

      • Dmitry Kostin

        Ik had onlangs een X100T, ik besloot hem te verkopen, omdat ik een X-T3 of X-T4 wilde kopen :)
        Nu van Fuja - 2 Protroika en één Propyatka)

        • Andrew

          Ik heb X-T3 en X100v, na Nikon ben ik zo blij als een olifant!

          • Victor

            Vertel ons wat je precies leuk vindt in deze cellen na Nikon, en na wat precies slaagt Nikon erin om gelukkig te zijn als een olifant?

            • Andrew

              Er waren D80 en D750.

              • Victor

                Nieuwsgierig. Bij de d80 is de vergelijking in principe duidelijk, maar hoe zit het met de d750? Wat is precies beter?

                Ik heb zowel fuj als verschillende nikons, en er is als het ware al een mening over gevormd, maar het is altijd interessant om andere meningen van buitenaf te horen))

              • Dmitry Kostin

                Andrey, voor de nieuwsgierigheid, vraag alsjeblieft aan Victor om een ​​foto te laten zien met zijn Nikonov en Fuja.
                Kan hij ze je tenminste laten zien?

              • Victor

                Dmitry, ik begrijp dat trots gekwetst is, probeer dit alsjeblieft te overleven. Als je zonder mijn foto's niet kunt slapen of eten, zal dit uiteindelijk niet tot iets goeds leiden.

              • Dmitry Kostin

                Victor, er is, laten we zeggen, wantrouwen en achterdocht.
                Het is heel interessant om te horen wat voor soort fotografie-ervaring je had en wat voor soort fotoapparatuur je had. Was(?) en is(?).
                En dan hier is het 20D, dan Nex (?), Toen verscheen Fujik al een soort en verschillende Nikons.
                "Uiteindelijk leidt het niet tot iets goeds."
                Nou, we zijn op de fotoblog. FOTOblog. Zij delen hier hun ervaring. Ik ben geïnteresseerd in je ervaring. Ik heb verschillende keren over mijn ervaring geschreven en foto's aangehaald. Er is niets mis met praten over je ervaring en camera's.

              • Andrew

                Helaas is mijn opmerking over de d750 verloren gegaan. Kortom, shit.mo en geen DSLR. D80 is veel betrouwbaarder.

              • Victor

                2Andrey: dat wil zeggen, Fuj is betrouwbaarder dan de d750? Wat is jouw model precies?

              • Victor

                2Dmitry: bespreek uw wantrouwen en vermoedens met een persoonlijke psychotherapeut. Ik ben niet gekwalificeerd om in deze kwestie te helpen.

                Voor niet zo veel ervaring in fotografie, ongeveer een dozijn jaar, heb ik ongeveer 20 verschillende modellen camera's gehad.

              • Andrew

                D750 err probleem google het online. En na de vervanging en 30k frames was de vervanging weer nodig. Bovendien viel mijn apparaat onder het terugroepen van beide camera's naar de service voor het repareren van stijlen. Die. de camera heeft duidelijke sluiterproblemen, veel problemen. Nu heb ik een X-T3, bij een proefrit lieten ze zo'n camera vallen en gingen door twee miljoen frames en ze hadden tenminste iets. De betrouwbaarheid van de UPC wordt ook geassocieerd met de afwezigheid van een prisma en een spiegel, als je bijvoorbeeld de DSLR laat vallen / raakt, heeft deze een direct pad naar de service voor aanpassing.

              • Victor

                2Dmitry: daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in fotografie-apparatuur in het algemeen, zelfs van die modellen die ik nooit heb gehad en nooit zal hebben. Alles is afgezaagd, dit heet eruditie, google over dit concept als mijn meningen in de blog over verschillende camera's, zoals 20d, je irriteren. Ik hoop dat ik je nieuwsgierigheid heb bevredigd? Voor overige vragen kunt u contact opnemen met uw persoonlijke specialist. Bedankt.

              • Dmitry Kostin

                Andrew,
                >”D750 err probleem google het online. En na de vervanging en 30k frames was de vervanging weer nodig. Bovendien viel mijn apparaat onder het terugroepen van beide camera's naar de service voor het repareren van stijlen. Die. de camera heeft duidelijke sluiterproblemen, veel problemen. ”
                Sommige Nikonovods wilden me niet geloven, omdat alles voor hen werkte.
                Op vrijdag was ik in de s / c Tsifra in de buurt van het metrostation Perovo - ik nam de Canon 28-70 / 2.8L vanaf daar na de tweede reparatie. We hebben met hun ontvanger gepraat en volgens hem heeft de D750 veel domme gebreken met betrekking tot elektriciteit en veel problemen met betrekking tot elektriciteit. Hij zei dat de D700 over het algemeen sterker is en dat de D750 qua ontwikkeling (ontwerplogica, veiligheidsmarge en gebruikte materialen) hetzelfde budget heeft als de D610 +/-.
                Iets zoals dit. Ik heb ook mijn D750 verkocht vanwege vreemde elektrische storingen en vreemd werk met mijn geliefde Sigma 28 / 1.8. Tijdens het verkoopproces bleek dat mijn exemplaar van 2018 een vervangende sluiter nodig had onder de fabrieksgarantie (ondanks de belachelijke kilometerstand van ongeveer 10 duizend frames), maar het werkte niet omdat mijn camera geen PCT was.
                Het is merkwaardig dat het fabriekshuwelijk van de sluiter na 2014 voortduurde.

              • Victor

                Andre, bedankt voor de feedback.

                Ik heb herhaaldelijk over dezelfde problemen gehoord van andere eigenaren van de 750e. Blijkbaar kwam de camera er echt niet al te best uit.

                En fuja heeft veel sterke punten. Iets om over na te denken :-)

              • Andrew

                Als we het hebben over het gebruik van ergonomie, etc. Toen kreeg ik voor hetzelfde geld (ik nam de d750 voor 100k en nam de T3 voor dezelfde 100k), niet alleen een betrouwbare camera, maar ook veel functionaliteit (ik begrijp toch een verschil van 4 jaar), een heleboel knoppen zijn aanpasbaar, de helderheid van het gebruik van de functionele camera's, de helderheid van JPG-instellingen (diezelfde films en hun add-ons). Over het algemeen is dit seks, geen fotik (ja, ik romantiseer een beetje). Je neemt een camera in je handen en denkt niet dat het vandaag de dag met de sluiter of iets anders kan zwaaien, je denkt meer aan fotograferen en licht. + voor alles, een heleboel handmatige lenzen van derden zoals 7Art, licht, goedkoop en geen adapters en oude optica zonder de mogelijkheid van oneindig, met een heleboel XA, laag contrast, enz. (andere bzk kan op hetzelfde bogen, ik ontken het niet, maar niet voor iedereen 😉)

              • Dmitry Kostin

                Victor, laten we het eens zijn over wederzijdse minachting - ik schreef hier al over hieronder.
                “Alles is afgezaagd, dit heet eruditie, google over dit concept als mijn blog-meningen over verschillende camera's, zoals 20d, je irriteren. ”
                We hebben dit al meer dan eens met u besproken. En dit is geen "eruditie", maar iets anders, niet dissemineren.
                Ik probeer geen dingen te bespreken die ik zelf niet heb geprobeerd. Het is als foie gras en oesters.
                We zitten op een fotoblog waar mensen hun ervaringen delen.

              • Andrew

                Dmitry, je hebt gelijk, MAAR de 610-serie is een veel betere camera, sterker, hoewel technisch gezien geen 750, zoals er is geen roterend scherm, enz. kleine dingen.

                Fuji (CROP 1.5, niet SF) is trouwens de goedkoopste op de markt, d.w.z. als we de prijs van optica en camera's van de originele productie vergelijken, en niet die van derden (het blijkt zelfs een beetje goedkoper dan de Olympus).

                ik vergeleek. Bij het werken met gewassen is het belangrijkste om te begrijpen dat bij het gebruik van optica het belangrijkste niet is om de EGF te berekenen, waarmee ze graag pronken. Die. als je van 35 mm houdt, gebruik dan 35 mm, niet EGF met 23 mm. Dan zie je in de foto nauwelijks het verschil met de FF (de scherptediepte zal wel iets verschillen, maar niet significant). Veel mensen hier pronken graag met hun uitspraken over vliegtuigen en zo, ze hebben duidelijk geen voeling met natuurkunde. Simpel gezegd, je kunt zowel op SF Fuji als op KROP 1.5 even (praktisch) fotograferen en je ziet het verschil pas als je er specifiek op wordt getoond.

              • Victor

                Dmitry, ik zal zeggen een banaliteit, maar laten we me niet adviseren wat ik moet doen, en ik zal je niet vertellen waar je heen moet. Ik hoop dat je nog genoeg vindingrijkheid hebt om dit onderwerp niet opnieuw ter sprake te brengen.
                Het allerbeste.

              • Victor

                "dit is geen eruditie" - dit is precies eruditie, nogmaals, ik raad je ten zeerste aan om dit concept te googlen voordat je een dialoog aangaat, om geen gezichtsverlies te lijden door onwetendheid van de basisdefinities. Bedankt.

              • Andrew

                Stop met bijten, adem uit, haal een frisse neus en scoor eindelijk. ✌ Beter on-topic.

              • Victor

                Andrey, hoe is het mogelijk om dezelfde 35 mm op fuja te gebruiken als je 35 op ff gewend bent?

                De hoek zal immers totaal anders zijn. Focuspunten voor ff en crop zullen om voor de hand liggende redenen anders zijn, met alle gevolgen van dien, in de vorm van een gewijzigde scherptediepte. Het is niet goed of slecht, maar het is waar, het is waar.

              • Andrew

                Alles is in orde met de brandpuntsafstanden, de EGF is uitgevonden om het verschil in CROPS te compenseren. Je moet gewoon wat verder gaan. Slechts 23 mm (EGF 35 mm) geeft een ander beeld, een ander karakter. Als je crop en ff hebt, probeer het dan gewoon zelf.

              • Victor

                Geprobeerd, het is voorbij. Identieke plaatjes qua perspectiefvervormingen (maar niet in scherptediepte, en natuurlijk niet in het patroon van lenzen), komen eruit als je precies dezelfde ether gebruikt.
                Verhuizen is niet altijd mogelijk, evenals dichterbij komen.

              • Victor

                Maar over het algemeen is Fuj, wat mij betreft, een interessant systeem, laten we zeggen voor beoefenaars die niet geïnteresseerd zijn in het selecteren van lenzen uit een dozijn zeeplenzen, naar diensten gaan, dat is alles, gewoon nemen en fotograferen. Vrijwel alle lenzen zijn van hoge kwaliteit (met mogelijke uitzondering van de meest budgettaire 15-45), neem de lens gewoon niet als verzamelobject, maar als toegepast hulpmiddel.

                Ja, er zal zeker een verschil zijn met ff in nuances, maar is dit verschil voor iedereen belangrijk en is het overal zichtbaar? Daar zit het zout.

                Voor andere BZK-systemen (uitgezonderd misschien oliipus, maar daarvoor zijn de vooruitzichten nog vaag) zijn gewassystemen, nmv, slechts een aanhangsel van ff, waar de fabrikant eerlijk gezegd op scoort.

              • Andrew

                Als er geen manier is om weg te gaan, moet u zich afvragen of u de locatie wilt wijzigen. Wanneer je een bepaald genre fotografeert, en niet alles achter elkaar, heb je altijd tijd om je voor te bereiden en af ​​te stemmen en heb je specifieke optica voor een specifieke taak. Als je alles achter elkaar fotografeert - 16-55 (of 24-70) heb je niet meer nodig, helemaal niets. En al deze "beweeg weg", "plat" of "geen volume" - hij bombardeerde problemen.

              • Andrew

                Victor, je hebt gelijk over de CROP's van andere systemen, omdat ze sterk concurreren met de FF. Fuja heeft SF en CROP en ze zijn geen concurrenten voor zichzelf, daarom zijn ze allebei tot het uiterste gepropt. En deze nuances van het verschil met FF zijn echt alleen merkbaar voor pixeldro.cheram. Dus het blijkt dat Fuji een succesvolle positie heeft ingenomen, FF duwt zowel CROP als SF aan beide kanten, zowel technisch als tegen een prijs.

      • Vladimir

        Kom naar ons in Fujimir en we zullen je laten zien dat de aarde plat is en op drie platte walvissen en een grote platte schildpad staat =)

        • Andrew

          En rond alles is over het algemeen in 2 dimensies, en we lopen over elkaars hoofden heen.

    • Victor

      Correcte oplossing.

      Ik merkte al lang geleden - meer camera's - minder interessante opnamen, zo'n paradox.

      • Dmitry Kostin

        Victor, ik heb je foto's of je camera's nog steeds niet gezien.
        Daarvoor zie ik elke dag jouw mening over alles in de wereld.
        De beslissing om te verkopen is aan mij, het was niet gemakkelijk voor mij - ik kwam er niet als een d750-rammelaar van af en zeker niet aan jou om deze beslissing te beoordelen.
        Ik heb de camera verkocht aan iemand die meerdere camera's op Foveon heeft staan ​​- dit maakt het voor mij makkelijker, want. Ik hoefde hem niet te vertellen hoe hij met haar moest werken.

        • Victor

          Dmitry, je vergeet het.
          Ten eerste is niemand hier iets verschuldigd aan iemand, noch jij aan mij, noch (vreemd, ja) ik aan jou.
          Ten tweede heb je niet het recht om mij te verbieden iets te beoordelen, misschien zal het je verrassen of zelfs van streek maken, maar dat is het dan ook.
          Ten derde is de mening over camera's terecht, en vreemd genoeg was deze niet gebaseerd op je verzamelervaring, maar ook op het observeren van anderen en zelfs jezelf. Hoe meer camera's een persoon heeft, des te meer tijd besteedt hij aan het vergelijken van de camera's, waarbij hij het belangrijkste vergeet.

          Als mijn opmerking je van streek maakt, iets persoonlijks raakt, nou, dan kan ik je alleen maar adviseren om de pagina om te slaan en het te vergeten. Je hoeft je niet zoveel zorgen te maken :)

          • Dmitry Kostin

            "Dmitry, je vergeet jezelf."
            Helemaal niet.
            *
            Ik heb een suggestie voor je - laten we elkaars berichten negeren, niet opmerken op deze fotoblog.

            • Victor

              Vergeet vergeet.

              Als het moeilijk is om jezelf onder controle te houden, doe dan wat voor jou gemakkelijker is. Je negeert mijn berichten - ik vind het niet erg, negeer.

  • Artem

    Wat mij betreft, het is zo'n uitstekend systeem (ik heb het over foto's, ik ben niet geïnteresseerd in video)
    Ja, het is niet zonder gebreken, over de strakkere schroevendraaier, maar misschien is het de moeite waard om al van lens te wisselen 😁 Dezelfde 5p-schoen, te oordelen naar de dx Mark, bereikt Nikon z7 niet.
    Over het algemeen erger ik me een beetje aan de aanhangers van DSLR's in de Nikon Russia-groep, er zijn er die nog steeds verdrinken voor de d700, de camera is zeker uitstekend, maar ik begrijp de haat jegens het z-systeem niet alle.
    Ik had een d3100 d5100 d7200 d810, nu z6, en je zult me ​​niet dwingen terug te keren naar DSLR's)
    Voor mij persoonlijk is het belangrijkste nadeel van dit systeem de kleine keuze aan lenzen (modern voor bajonetvatting)

    • wj

      Een kleine selectie lenzen is het probleem met elk nieuw systeem. Feit is dat nog geen enkele fabrikant veel meer dan tien autofocuslenzen per jaar heeft kunnen produceren, vaak zelfs minder. Het lijkt erop dat ze tegen beperkingen aanlopen in de fabriekscapaciteiten. Daarom mag een min of meer volledige dekking van de lenslijn pas over 5 jaar worden verwacht, niet eerder.
      Ik wacht op een "pannenkoek" 40 mm. Ik wil ook graag een compacte DX-tele zoals Sony 70-350, maar dan liever authentieker, bijvoorbeeld 150-400. Maar dit komt uit de categorie persoonlijke verlanglijst, Nikon heeft zo'n lens niet in de roadmap staan.

  • wj

    Als ervaren nikovod wil ik iets zeggen over enkele punten:
    1) Ja.
    2) Ik denk niet dat de officiële classificatie een rol speelt bij de daadwerkelijke toepassing van de camera. Maar Nikon helpt natuurlijk niet bij het begrijpen, door modellen met geweld in die klassen te persen waar marketing, en niet gezond verstand, behoefte aan heeft.
    3) Heb je autofocus geprobeerd met de nieuwste firmware? Alles is daar veel verbeterd. Bij tests die onder gecontroleerde omstandigheden zijn uitgevoerd, is het verschil tussen scherpstellen op de ogen van camera's van verschillende fabrikanten verwaarloosbaar.
    4) Ja.
    5) Integendeel, dezelfde batterij-vormfactor maakt het handiger om oude batterijen te gebruiken en slechts één oplader mee te nemen op de weg als u met meerdere camera's werkt. En de grotere batterij van Panasonic vergroot ook de grootte van de camera zelf. Dus voor mij is het behouden van het formaat een voordeel, geen nadeel. Ja, en de nieuwe EN-EL15c scoorde in containers met behoud van dezelfde afmetingen.
    6) Wat kan er nog meer in de sensor worden bijgewerkt? Gelaagde sensoren, zoals die in de Sony A1 worden gebruikt, zijn aanzienlijk duurder. Meer resolutie? Ik weet niet zeker of het op het toenmalige ontwikkelingsniveau van elektronisch inbinden raadzaam was.
    7) Ja.
    8) Ja.
    9) Heb je geprobeerd de helderheid van het scherm aan te passen? Op zijn hoogst is het goed leesbaar in de zon. Wat betreft de informatieve inhoud - ik zou persoonlijk zelfs helemaal zonder vertoning van normen hebben gedaan. Maar dit is subjectief en hangt af van persoonlijke voorkeuren en vereisten van de opnamesituatie. Bijvoorbeeld de afteltijd die naar de advertentie gaat. scherm bij lange sluitertijd, erg handig.
    10) Ja.
    11) Nikon loopt niet ver achter op iedereen, hun eerste full-frame spiegelloze camera's bleken veel beter te zijn dan Sony's eerste full-frame spiegelloze camera's, aangezien ze gebruik maakten van reeds beheerste ontwikkelingen. Er is een goede reden voor Nikon's denkbeeldige vertraging bij het overschakelen naar de BZK - een enorme bagage in de vorm van een F-vatting, die niet zomaar weggegooid kon worden. Welnu, het is economisch gezien raadzaam om de technologie zo lang mogelijk te melken, waarbij de laatste cent die in de ontwikkeling ervan is geïnvesteerd, wordt overgeslagen. Sony maakte al veel eerder een dergelijke overstap, omdat het gewoon iets nieuws moest doen om zijn marktaandeel te vergroten, dat zelfs in de beste tijden van Alpha Bajonet niet veel boven de 10% groeide.
    12) Ja. Toegegeven, de concurrenten hebben ook geen ingebouwde flitser.
    13) Van de oude schroevendraaierlenzen zijn er maar weinig die geen AF-S-analoog zouden hebben gekregen, maar nog steeds optisch relevant zouden zijn. In feite komt er, afgezien van de genoemde zeer gespecialiseerde 105/2DC, 135/2DC en 200/4 Micro, niets anders in je op. Wat aanwezig is in de mappen verandert niets aan de situatie voor gebruikers. Zo is 20/2.8 zo matig dat zelfs de goedkope Tamron 17-35/2.8-4 OSD zoom op een 24 megapixel karkas er simpelweg het stof mee wegveegt (uit persoonlijke ervaring). Waarom dan de capaciteiten van een moderne UPC castreren met oude zeepoptieken?

    Aan de tekortkomingen van de camera zal ik ook een relatief kleine hellingshoek van het scherm toevoegen. Bij opnamen boven het hoofd kan hij niet horizontaal worden gekanteld, maar slechts tot ongeveer 45 graden.
    Ook vervelend is het onvermogen om enkele van de extra's die ik nodig heb toe te wijzen. functies naar functionele knoppen die voor mij handig zijn. Dit geldt voor alle Z-camera's. We moeten gehoorzamen aan die onduidelijke redenen waarom de beperkte mogelijkheden die de fabrikant schetste. maakt woedend!
    Nou, over het algemeen zijn Z-camera's goed, ja :)

  • Vlad

    Er zijn een paar vervelende momenten in ztk. Voornamelijk voor beheer, of programma's die kunnen worden gecorrigeerd:
    1. Gebrek aan 1/32000. Nou, misschien voegen ze er meer aan toe.
    2. De onmogelijkheid om snel de stille modus in te schakelen (elektronische sluiter). Je moet naar het menu gaan. Het is irritant.
    3. Onmogelijkheid om fx-beeldgebied te selecteren met crop-lenzen. Het lijkt een kleinigheid, maar verdomme, waarom??
    4. Er is geen keuze uit verschillende kaderrasters - alleen 4x4, en dat is alles. In Sony kun je bijvoorbeeld 3x3 plaatsen, en diagonalen, en nog veel meer

    Van de meest irritante voor mij persoonlijk - alles lijkt te zijn. En dit alles had gemakkelijk vermeden kunnen worden.

    • wj

      1) Ik denk niet dat ze dat zullen doen. Toch hangt het van de sensor af.
      2) Je kunt deze functie aan een functietoets hangen (even aangevinkt), dan gaat het schakelen echt met één klik. Jammer dat er maar twee functietoetsen zijn, dit is voor mij niet genoeg.
      3) O ja!
      4) Ja.

      • Vlad

        Vertel me, hoe en aan welke knop kan ik de opname van een elektronische sluiter hangen? Met welke camera heb je dit gedaan?

        • wj

          Ik deed het op de Z6ii (ik heb geen andere full-frame Z-ki) via het menu:
          Aangepaste instellingen -> Bediening -> Aangepaste bediening -> Fn1 (of Fn2) en kies Stille fotografie uit de lijst

          Maar op de Z50 is dit niet meer mogelijk. U kunt het sluitertype alleen als eerste item in het gebruikersmenu weergeven en het vervolgens oproepen met Fn1 (of Fn2).

          • Vlad

            Blijkbaar is het ook onmogelijk op z5 (frustratie, verdomme. Ik dacht dat ze volledig identiek waren in controle

    • Nicholas

      Ik heb Stille fotografie in het menu gezet. En ja, er zijn niet genoeg F#-knoppen.
      Hier is een voorbeeld van een aangepast menu van een vriend Nasim Mansurov:

      Aanpassen en menu

      #1 Boven - Focusmodus
      #2 Onder - AF-gebiedmodus
      #3 Boven – Meting
      #4 Onder - Automatische bracketing
      #5 Boven – Intervalopnamen met timer
      #6 Bodem - Belichtingsvertragingsmodus
      #7 Boven – Opnamen met focusverschuiving
      #8 Onder – Lange sluitertijd NR
      #9 Boven – Trillingsreductie
      #10 Bodem – Stille fotografie
      #11 Boven – Instellingen toepassen op liveweergave
      #12 Bodem - Zoom op gesplitst scherm

      Ik vond het erg leuk. Slechts een paar wijzigingen.
      Ik ben van de D7 overgestapt naar de Z750 II. Ik ben erg blij, volgens alle indrukken, weer een generatie camera's. Eén minpuntje (alweer relatief): bij astrofotografie kun je geen sluitertijden langer gebruiken dan 15 seconden, eigenlijk 12 - de sporen zijn duidelijk zichtbaar. Het is verbonden met de multi-pixelmatrix (45 MP). Hetzelfde op SONY A7 IV (60MP). (10 sec plafond).
      Ik zit er aan te denken om een ​​volgkop op statief te kopen.
      Over lenzen - native S-serie - een wonder :)
      Verkocht, verkoop alle DSLR-lenzen. 24-70 2.8E, 70-200 2.8E, 20 1.8G, 24 1.4E
      De reden is dat de adapter kapot is. Of hij nu nodig is of niet.
      Langzaam veranderend naar soortgelijke S.
      En om, hoewel prachtige, maar oude (lees goedkope) lenzen op een karkas te gebruiken voor $ 4000, als je geen fan bent van masochisme, is het niet redelijk. Ja, en hun resolutie loopt al erg, erg achter. Ik was om deze reden erg teleurgesteld in de AFS 105 mm 2.8.
      En nog een opmerking. Alles, ALLE lenzen moeten worden afgesteld. Zo werd bijvoorbeeld de lens 24-70 2.8E getoond door het reikanfocal-programma aan het korte uiteinde -1, aan het lange uiteinde -4. Geloof me, bij 45 MP zie je het.
      Zoiets. :)

      • Eugene

        en hoe kun je Nikon-glas afstemmen op de Z7? Is het mogelijk geworden om het zoals bij Canons op twee afstanden te doen, en niet bij Nikon? Vanuit dit oogpunt zijn Tamron DSLR's met een dockingstation interessanter. Of nieuwer met USB-poort.

  • vvs

    En het leed van de eigenaren van de BZK kan mij niets schelen.
    Ik heb mezelf 610 gekocht. Het zal genoeg zijn voor de rest van mijn leven.

    • wj

      Ik ben net overgestapt op de UPC van de D600 :) Niet uit een goed leven - ik kwam een ​​exemplaar tegen met een sluiter die vuil op de sensor gooit, en zelfs het vervangen ervan bij het Nikon-servicecentrum hielp niet. Dus ik besloot dat het tijd was om verder te gaan. En heb er geen spijt van gehad! De D600/610 zijn dus goede camera's, de beeldkwaliteit doet zelfs niet onder voor moderne modellen, maar autofocus en functionaliteit zijn niet meer in orde. Bij het fotograferen van portretten op de D600 was ik constant gespannen door de onzekerheid of ik de focus in de pupil zou raken, ik moest verschillende takes maken. Op de UPC is dit probleem verdwenen, aangezien oogdetectie door het hele frame wordt uitgevoerd, en niet alleen in het midden. Het heeft geweldig werk geleverd bij het lossen van de shoot.
      En ook nieuwe lenzen - alleen de Z 50 / 1.8 is al wat waard!
      Dus het lijden met de UPC wordt over het algemeen gecompenseerd door hun voordelen :) Maar je keuze om op de D610 te blijven is ook een goede beslissing. De camera zelf op de secundaire is erg goedkoop, er zijn ook genoeg budgetbrillen voor. BZK zal voorlopig duurder zijn.

  • Igor

    Ik fotografeer op Nikon D3100 18-105f3.5-5.6 en op D600 85f1.8D
    Ik merk dat ik denk dat als ik overschakel naar Z, mijn foto's niet beter zullen worden ...
    Voor degenen die geïnteresseerd zijn, kunt u mijn foto's bekijken op Facebook Igor Kozyr. Ik zal blij zijn voor kritiek en tips. Met betrekking tot de hele fotogemeenschap van Radozhiva en Arkady

  • Igor

    Arcadië persoonlijk.

    • Vlad

      Je hebt een interessant profiel. Charkov en luchtvaart - twee favoriete onderwerpen)
      Inderdaad, voor landschappen en spotten zal er geen verschil zijn. Nou ja, behalve om de technische kwaliteit iets te verbeteren dankzij de nieuwe optica)
      Maar wat betreft portret-, bruiloft-, liefdesverhaalopnamen - hier zijn de puistjes er net boven. Dankzij eye AF en snelle live view AF. Als ik met een DSLR moet fotograferen, heb ik het gevoel dat mijn handen vastgebonden zijn

      • Igor

        Vlad, blijkbaar ben je gewoon een klasse hoger, ik pleit niet ....)

        • Vlad

          Ik ving een lichte ironie) Ik fotografeer voornamelijk liefdesverhalen en familiefotoshoots. Voor mij is het vermogen om snel van hoek te veranderen (hoog/laag) met constante tracking autofocus, ook in de ogen, enorm belangrijk. Soms kijk ik niet eens naar het scherm tijdens het fotograferen) in principe kun je ook fotograferen op een DSLR, maar de efficiëntie is sterk verminderd en het percentage defecten is hoger

          • Igor

            Vlad, nee... Geen ironie. Ik respecteer de prof...

        • Vlad

          Grofweg gezegd: een DSLR zit altijd aan mijn oog vast en een spiegelloze camera wordt alleen beperkt door zijn lange arm. De arm is veel vrijer en sneller om te bewegen dan om helemaal te bewegen. En met de hogere hoeken op de spiegelreflex is het over het algemeen een ramp

          • Alexey68

            Maar hoe zit het met degenen die min zeven of meer hebben en geen accommodatie hebben?
            maar op geen enkele manier. BZK is niet voor ons ...

            • Ivan

              Waarom niet? Mogelijke uitvoer is:

              • Alexey68

                Ik heb nooit een lens voor zo'n zoeker kunnen vinden, van waaruit alles zichtbaar zou zijn IN EEN BRIL.

            • Vlad

              Bij -7 kun je niet zonder bril of contactlenzen. En daarmee kun je, voor zover ik het begrijp, makkelijk door het scherm heen kijken. Of niet?

              • Ivan

                Dit is een oud geschil. Lees hier de opmerkingen bij het artikel, waar Alexey uitlegt waarom hij niet naar het display kan kijken:
                https://radojuva.com/2021/01/new-milc-love-real-time-eye-af/

              • Trueash

                Niet zo makkelijk. Met de leeftijd verandert ook de accommodatie, helaas niet ten goede. Ik heb bijvoorbeeld bijziendheid, maar in de loop der jaren kwam er ook "leeftijdsgebonden" verziendheid. Je moet over je bril kijken om de focus peaking te krijgen. Over het algemeen onzin; autofocus is onze FSE.

              • Alexey68

                Alleen IN BRIL is het display niet zichtbaar. ze moeten worden verwijderd.

  • Sergei

    Ik zal commentaar geven op XQD. Ik gebruik de Z6 nu 1.5 jaar.

    XQD is veel beter dan SD omdat XQD een MMU bevat en SD niet. MMU - Memory Management Unit, is in wezen een kleine processor met zijn eigen RAM, die zich bezighoudt met de fysieke plaatsing van gegevens in geheugencellen. Het is hetzelfde met CFexpress. Hierdoor kunt u krijgen:

    a) XQD zal langer leven. SSD-geheugencellen verslijten tijdens het schrijven en als u veel gegevens naar één cel schrijft, werkt deze niet meer. In SD wordt dit op geen enkele manier afgehandeld. De XQD MMU-controller schrijft naar alle nieuwe cellen en meldt aan de buitenwereld dat hij daar alles schrijft.

    b) XQD kan SLC-cache gebruiken. Slechts 1 bit wordt opgeslagen in de SLC-cel, maar het wordt daar heel snel geschreven. Met de MMU kunt u eerst gegevens naar de SLC schrijven en deze vervolgens langzaam in het langzame hoofdgeheugen verspreiden.

    c) De grootte van de SLC-cache hangt meestal af van de totale grootte van de schijf, dus hoe groter de flashdrive, hoe sneller deze werkt. Uw "tests op gewone XQD-kaarten" verwijzen waarschijnlijk naar Sony G-kaarten met een capaciteit van 64 GB. Probeer CFExpress terabyte-kaarten en trakteer uzelf.

    d) Ja, de controller in Nikon Z6/Z7 kan niet sneller schrijven dan 400 Mb/s. Maar niemand stopte met lezen. Mijn volledige 128 GB CFExpress-kaart is in 2.5 minuut gekopieerd. Toegegeven, dit vereist een even snelle SSD op de computer.

    e) DUUR. Mee eens)

    In totaal is voor mij vandaag het gebrek aan ondersteuning voor CFExpress vandaag al een duidelijk minpunt van de camera. Ik ben gewend aan goede dingen.

    • Dmitry Kostin

      >"Probeer CFExpress terabyte-kaarten, trakteer uzelf."
      Uit nieuwsgierigheid ging ik naar de prijs kijken.
      Prijs: 77 630 roebel
      Bedankt, ik ben onder de indruk. De kaarten moeten snel zijn en de prijs moet interessant zijn.
      Ongeveer zoals voor 7 stuks 1TB Samsung 870 EVO onder SATA

    • Roman

      Veel succes, mijn hele verzameling foto's voor 9 jaar gemiddelde amateurfotografie is niet groter dan 1TB. En dan zou het mogelijk zijn om ongeveer een derde schoon te maken, vooral als er series en waarnemingsopnamen zijn - het is niet altijd mogelijk om dit direct op de camera te doen.

      Als je voor jezelf schiet, hoeveel zal deze kaart dan scoren? Zelfs tijdens een drukke vakantie van een maand met elke dag filmen, scoorde ik niet eens 32 GB. Als ze worden gebombardeerd, worden de resultaten van de fotosessie meestal onmiddellijk opnieuw ingesteld, verwerkt en aan de klant gegeven.

      Foto's op een kaart opslaan? Vaak zijn ze waardevoller dan apparatuur en kan de camera zoekraken, kapot gaan, overstroomd worden met water, verdrinken. Als resultaat hebben we iets dat 5-10% van de nominale waarde wordt gebruikt en na enkele jaren intensief gebruik nog steeds niet werkt.

      • Sergei

        Ik fotografeerde vorig jaar het festival op de Krim. Ongeveer 100 GB aan foto's per dag - en dit is mijn Z6, er zou meer uitkomen op de Z7. Het festival duurde een week. In totaal is er zo'n 800 GB aan foto's gemaakt vanaf de Krim.

        Niet zo bovennatuurlijke volumes. En als je ook video's maakt in 4K, dan in het algemeen.

    • Roman

      Ja, en SD-kaarten kunnen ook iets doen, het hangt allemaal af van de complexiteit van de controller erop. De SD-kaart bevat een intelligente controller op de kaart om het interfaceprotocol, beveiligingsalgoritmen, gegevensopslag en ophalen, foutafhandeling en bijbehorende foutcorrectiecode (ECC)-algoritmen, defectafhandeling en diagnose, energiebeheer en klokbesturing te beheren. Natuurlijk laten de vormfactor en de prijsgrootte niet toe dat er iets bovennatuurlijks wordt ingevoegd, maar er is zeker foutcorrectie en basistoewijzing, plus rekening houdend met het aantal leescycli.

  • Гамлет

    Om de een of andere reden zweeg iedereen over de verscheidenheid van 2.5 lenzen, maar niemand dacht natuurlijk dat Nikon over 39 jaar al XNUMX lenzen in zijn vloot zou hebben. Waarschijnlijk valt er nu niets meer te kiezen :)

    • Arkadi Shapoval

      овите страницу

  • Гамлет

    Goedemiddag Arkady, ik heb geüpdatet en er gebeurde niets, ook discussies vanaf 21 jaar oud

    • Arkadi Shapoval

      Het gebeurde - aan het einde van de recensie verscheen een lijst met alle autofocuslenzen voor Nikon Z. Kijk eens goed

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2021/05/nikon-z7/?replytocom=457358

Spaanse versie van dit artikel https://radojuva.com/es/2021/05/nikon-z7/?replytocom=457358