Nieuwste DSLR's

Aanvulling op het artikel 'Digitale spiegelsystemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of beëindigd'.

DSLR

Nieuwste DSLR's uitgebracht per type (Medium Format, Full Frame, APS-C, 4/3, DSLR, SLT) en per merken:

  • contact N digitaal, Volledig beeld, juli 2000
  • Kodak DCS Pro spiegelreflexcamera/c, Full Frame, Canon EF Mount, maart 2004
  • Mamiyz ZD, middenformaat, 2004
  • Konica Minolta Dynax 5D, ook bekend als Konica Minolta Alpha Sweet Digital en Konica Minolta Maxxum 5D, APS-C, juli 2005
  • Leica Digilux 3, 4/3 systeem, september 2006
  • Fujifilm FinePix S5 Pro, Nikon F-vatting, APS-C, september 2006, er was nog een zeer gespecialiseerde Fujifilm FinePix IS Pro, juni 2007
  • Panasonic Lumix DMC-L10, 4/3 systeem, augustus 2007
  • Samsung GX-20, APS-C, Pntax K-vatting, januari 2008
  • Sony α850, volledig frame, september 2009
  • Sony α560 en Sony a580, APS-C, augustus 2010
  • Olympus E-5, systeem 4/3, september 2010
  • Sigma SD1 Merril, APS-C, februari 2012
  • Pentax 645Z, middenformaat, april 2014
  • Sony α68, APS-C, SLT, november 2015
  • Sony α99 II, volledig frame, SLT, september 2016
  • Pentax K-1 II, volledig frame, februari 2018
  • Nikon D3500, APS-C, augustus 2018
  • Leica S3, middenformaat, september 2018
  • Canon EOS-1D X Mark III, volledig frame, januari 2020
  • Canon EOS 850D, APS-C, februari 2020
  • Nikon D6, Volledig beeld, februari 2020
  • Pentax K-3 Mark III zwart-wit, 12 april 2023, de nieuwste DSLR die wordt aangekondigd, APS-C, zeer gespecialiseerd

Aan het einde wordt het tijdstip van de aankondiging van een bepaalde camera aangegeven.

Vanwege het zeer, zeer kleine marktaandeel van Pentax en Leica kunnen we daar geen rekening mee houden. Rest merken zijn volledig gestopt met het produceren van digitale spiegelreflexcamera's (waaronder camera's met een doorschijnende SLT/DSLT-spiegel), schakelden sommigen over op de productie van spiegelloze camera's.

Uit de lijst blijkt dat ongeveer elk anderhalf jaar verlaat een van de richtingen in het spiegelmarktsegment of een deel van de merken de race.

атериалы о теме

  1. Full frame spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  2. Bijgesneden spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  3. Bijgesneden spiegelloze systemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of aan het beëindigen zijn
  4. Digitale spiegelsystemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of beëindigd
  5. JVI of EVI (een belangrijk artikel dat antwoord geeft op de vraag 'spiegel of spiegelloos')
  6. Over spiegelloze batterijen
  7. Eenvoudig en duidelijk middenformaat
  8. Vooral snelle oplossingen van Chinese merken
  9. Alle snelste zoomlenzen met autofocus
  10. Alle snelste prime-lenzen met autofocus
  11. Gespiegeld full frame op spiegelloos middenformaat
  12. Autofocus Snelheidsboosters
  13. Eén lens om de wereld te regeren
  14. De impact van smartphones op de fotografiemarkt
  15. Wat is de volgende stap (smartphone suprematie)?
  16. Alle aankondigingen en nieuwigheden van lenzen en camera's

Voor reacties op dit bericht is registratie niet vereist. Iedereen kan een reactie achterlaten.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval.

Voeg een reactie toe:

 

 

Opmerkingen: 61, over het onderwerp: Nieuwste digitale SLR-camera's

  • Onotool

    Er is iets niet duidelijk. Dringend verzoek om opheldering. Wat is het vijfjarige point of no return?

    • Arkadi Shapoval

      De brigade is vertrokken

  • Onotool

    Waarom een ​​vijfjarige en geen zes- of vierjarige? De fotomarkt houdt zich immers over het algemeen aan cycli die veelvouden zijn van 2 jaar, toch?

    • Arkadi Shapoval

      De gemiddelde cyclus is 2 jaar, vijf jaar is mijn gok, een mooi aantal, waarna de kans om de lijn door te trekken al heel klein is. Daar is al veel bewijs voor.

  • Vsevolod

    Vanuit het oogpunt van FF SLT had Sony eigenlijk niets toe te voegen voor dit jaar, er is een ultimatumcamera met de beste matrix die ze hebben, behalve de overkill-sensor met RIV. Nu is A1 uitgekomen, want wat mij betreft is de kans minimaal dat er dit of volgend jaar iets wordt uitgerold - er gingen geruchten over het mogelijke gebruik van een groot segment voor andere technologieën, zoals stabilisatie langs een andere as, en de PPP volledig verlaten. Maar dit is natuurlijk zeer twijfelachtig, vooral gezien de release van een nieuwe adapter, die op nieuwe camera's het gebruik van lenzen voor de oude bajonetvatting op de nieuwe absoluut niet beperkt.

  • Oleg

    De spiegels verlaten de podia. Nikon sluit trouwens 2 van de 3 fabrieken https://www.ixbt.com/news/2021/02/04/nikon-zakroet-dva-iz-treh-svoih-japonskih-zavodov-po-proizvodstvu-obektivov.html

    • Buffels

      Vorig jaar hebben ze, voor zover ik me herinner, de "thuis" -productie van camera's van de bovenste lijn, incl. lijn F6 is gestopt. Plus beperkte productie in Maleisië.

      Nu, zoals ik het begrijp, met het label "made in Japan" blijft alleen het glas over. Alle camera's zullen "made in Thailand" zijn.

      • Charles

        Wat is een "staal"?

        • Buffels

          O, de vraag is niet van een jongere, maar van een echtgenoot.
          Duidelijk een typfout: opmerkingen over Radozhiv kunnen na verzending niet meer worden bewerkt.

          "Bril" - het zijn ook "lenzen", zo u wilt.

    • Victor

      “Twee van de drie fabrieken sluiten.” Klinkt behoorlijk gebakken. Het zou leuk zijn om te verduidelijken dat we het hebben over twee van de drie Japanse fabrieken, naast hen worden ook al lange tijd Nikon-lenzen geproduceerd in Thailand en China.

      • Pokemon

        Ja, hier is nog een bron:
        https://photar.ru/smi-nikon-zakroyut-zavod-po-proizvodstvu-obektivov-v-yaponii/
        Het is merkwaardig dat Nikon de werkzaamheden bij zijn ondernemingen opschort: de fabriek in Nagai (stad Nagai, prefectuur Yamagata) en de fabriek in Aizu (stad Tadami, prefectuur Fukushima). Beide fabrieken produceren lenzen voor digitale camera's van Nikon.
        Over Isa:
        "Alle Sigma-producten worden geproduceerd in de eigen Aizu-fabriek van het bedrijf in Bandai, Fukushima, Japan."
        Vlakbij is een Sigma-fabriek waar lenzen worden geassembleerd. Na de sluiting van de Nikon-fabriek weet ik zelfs waar hun medewerkers gaan werken - voor Sigma.

      • Oleg

        Sorry, Nikon doet in ieder geval niet mee aan goed nieuws

        • Victor

          Het bedrijf herstructureert in de context van de wereldwijde crisis, inclusief de productie van fotoapparatuur, dit is absoluut normaal.

        • Andrew

          Inmiddels zijn de aandelen van Nikon flink gestegen. Niazhidanna.
          Van dezelfde OK deze kopitalizdy.

  • Oleg

    Ik denk dat Nikon's 3000 en 5000 series in de vergetelheid raken

    • Ivan

      Al weg. D3500 en D5600 staan ​​al officieel op de archieflijst.
      Arkady, je kunt toevoegen volgens Nikon. Volgens DX bleven bijvoorbeeld officieel alleen de D500 en D7500 over. Voor FX-D6, D850, D800A en D780. De rest staat in het archief:
      https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https://www.nikon-image.com/products/slr/

      • Arkadi Shapoval

        wat toe te voegen, waar toe te voegen? alles is toegevoegd

        • Ivan

          Ik zie de D5600 niet op je lijst staan, alleen de D3500.

          • Arkadi Shapoval

            Nou, het werd uitgebracht na d5600. Hier in de lijst staan ​​de nieuwste camera's per type en merk, of wat wil je?

            • Ivan

              Begrepen.

      • Victor

        Wie ging waar naartoe? In de algemene versie van de site is alles op zijn plaats
        https://imaging.nikon.com/lineup/dslr/index.htm

        En in de toekomst is het een no-brainer dat het bedrijf zich gaat richten op de productie van spiegelloze apparaten en optica voor hen, en het spiegelsegment wordt alleen bijgewerkt om het imago te behouden, en vooral in het topsegment.

        Wat mis je precies in bestaande Nikon spiegelreflexcamera's?

        • Arkadi Shapoval

          Ik denk niet dat het helemaal wordt ondersteund, er komen nog een paar camera's uit en iedereen wordt overgezet naar de UPC

          • Victor

            2 Arkady: nou, dat is begrijpelijk. 2-3, of er komen nog 5 modellen uit, het is nog onbekend, maar hoeveel het touw niet draait, maar de BZK is nog steeds een meer veelbelovende richting.

            Jammer voor de schroevendraaieroptiek, maar ik vind dat de Chinese broers hier geen smakelijk hapje mogen missen.

            • Arkadi Shapoval

              ze zullen een 100% adapter maken met een schroevendraaier, er zijn al autofocusadapters voor handmatige lenzen

          • Victor

            In ieder geval lopen degenen die al lange tijd stevig op de secundaire markt zitten niet het gevaar zich zorgen te maken over het lot van het bedrijf.

            Zoals ze in dergelijke gevallen zeggen - "genoeg voor onze eeuw".

            • Arkadi Shapoval

              Dat is zeker

            • Ivan

              Ongetwijfeld.

          • Alexander

            Waarvoor? Deze onbegrijpelijke spiegelloze trend is onbegrijpelijk! Hebben ze de prijzen voor spiegelloze camera's verlaagd en zijn ze nu fabrieken aan het sluiten? Worden camera's een luxe? Of, als fabrieken gesloten zijn, koopt dan helemaal niemand camera's? En wie koopt ze in grote hoeveelheden tegen zulke prijzen bij ons? Komt er binnenkort een tekort? Dit is het meest waarschijnlijke scenario in deze situatie!

            • Arkadi Shapoval

              Camera's bewegen zich naar het pro-segment, waar de prijs niet zo kritisch is. Het amateursegment met een laag en gemiddeld prijskaartje werd verpletterd door telefoons, ik heb er al 10 keer over geschreven. Vandaag zelfs uitgekomen grappige opmerking erover

        • Ivan

          Ik gaf specifiek een link naar een Japanse site. Voor de rest van de landen is er een spreiding naar modellen.

          • Victor

            Wat is er met de Japanse site?

            Er is een algemene versie van de site en het is de moeite waard om erop te focussen.

            • Ivan

              In de wereldwijde late editie. In het Japans is informatie primair en actueler.

        • Ivan

          En hier snap ik het of niet? Ik heb Oleg specifiek geantwoord over de officiële afsluiting van de 3000e en 5000e serie.

  • Victor

    Pentax blijft trouwens spiegelreflexcamera's als een veelbelovende richting beschouwen, althans dat zegt het :) Zoals, wanneer de stralen direct door het pentaprisma gaan en de pupil binnengaan, voel je de foto met je hart en zo))

    • Arkadi Shapoval

      Als er geen manier is om een ​​concurrerende BZK te creëren, wat valt er dan nog te vertellen? Hetzelfde wordt verteld door de meerderheid van de eigenaar van de zk

    • Alexander

      Ik ben het er ook mee eens dat een liveweergave door een pentaprisma geen LCD-schermen vervangt die het beeld misvormen. Rechts in Pentax denken. De tijd zal komen, opnieuw zal iedereen zich in het spiegelsegment haasten. Ik denk dat deze situatie met de overgang naar spiegelloos pure marketing is (na de jaren 90 verving dit woord het woord "Scam"). Om op de een of andere manier geld te verdienen aan het type van een nieuw product. Maar dit is een tijdelijke maatregel - dit is puur kapitalistisch denken - om het op enigerlei wijze neer te halen! Er zal wat tijd verstrijken en mensen zullen moe worden van het kijken naar dit stomme LCD-scherm! En het geld is al weggevaren naar de kapitalisten!

      • Arkadi Shapoval

        Ze zullen niet moe worden, maar kijken alleen maar meer en meer naar smartphoneschermen. ZK blijft, maar in de minderheid. Misschien 5 jaar geleden dacht ik hetzelfde als jij, maar de tijd geeft een nieuwe ervaring, een nieuwe kijk op sommige dingen

        • Alexander

          Nou, je kunt al legendes schrijven over deze porren! En dan heb ik het over normale mensen die met een camera willen fotograferen!

          • Michael

            Eerder al over abnormaal)

            • Roman

              Ondanks het feit dat een aanzienlijk deel van de opnames op camera's is gefilmd, zou het ook niet de moeite waard zijn om op een smartphone te fotograferen :)

              • Michael

                In principe wel, maar het komt al uit andere opera. Het leerproces is lang

              • Victor

                Romantiek inderdaad :-)

        • Peter

          Ik had een compacte ultrazoom Olympus voor de DSLR's. En het principe van fotograferen is hetzelfde als bij spiegelloze camera's. Ik kocht de eerste DSLR om "het frame met mijn hart te voelen". En als dit niet het geval is, dan fotografeer ik perfect met een smartphone. Het is voor het plezier van de foto - dit is een spiegelreflexcamera, de smartphone is altijd bij de hand om het moment vast te leggen en in dit geval is spiegelloos overbodig, IMHO.

          • ferom

            Is het niet omdat ze een DSLR kochten omdat ze genoeg kregen van het ultrazoom-beeld dat onder min of meer moeilijke lichtomstandigheden door ruis werd aangetast en de contrast-autofocus die lokaal willekeurig op de juiste plaats viel?

            • Peter

              Ik nam foto's en genoot van de foto's, de focus raakte altijd, zelden als ik het handmatig moest aanpassen. Nu weet ik dat er geluiden waren, maar toen was alles in orde, een vriend zei "koop een DSLR en je zult begrijpen wat fotografie is of hoe mooi het wordt gezegd" je zult het frame met je hart voelen "" en ik kocht de d3100 , als je het nu bekijkt vanuit het oogpunt van ruis, dan wordt het beeld ook weggevreten door ruis in de d3100 en in het tegenlicht slaat de autofocus ook niet aan, maar ik was ook blij en stapte uit de situatie

      • Seladir

        Oh, wat jammer, wat een verkeerde wereld heb je. Hier in een communistisch paradijs zou iedereen generaties lang met Zeniths lopen, van grootvader op kleinzoon doorgegeven, gelukkig, aardig!
        Wat weerhoudt u er in het algemeen van om een ​​livebeeld van de wereld te realiseren zonder uit een raam te kijken? Het kan individueel zijn, maar het leek me dat bij de eerste ervaring het gevoel van het kader komt, en als ik de camera naar mijn gezicht breng, begrijp ik al wat ik wil doen. In dit stadium hoef ik geen zen te vangen, maar dankzij de EVI zie ik meteen 100% van het frame, de uiteindelijke belichting, het histogram, het niveau. De wandeling zelf geeft me vreugde en de kwaliteit van het eindresultaat, dat overigens meestal elektronisch wordt bekeken.

        En het laatste - wat voor soort renaissance is er voor DSLR's, als de markt voor alle camera's jaar na jaar kleiner wordt. Zijn cd-spelers aan populariteit gewonnen nadat ze werden verdrongen door mp3's? Hoe zit het met mp3-spelers nadat ze zijn vervangen door smartphones? IMHO, de nieuwe mainstream voor zowel professionals als amateurs wordt BZK, en na enige tijd zal ZK worden geproduceerd als onderdeel van nostalgisch beperkte series.

        • Alexander

          Ik ben het helemaal eens met dit bericht!

        • Victor

          "ZK zal na enige tijd helemaal worden uitgebracht als onderdeel van een nostalgisch gelimiteerde serie."

          Ongeveer hetzelfde als vinylspelers worden nu geproduceerd.

          Dat wil zeggen, ze worden natuurlijk geproduceerd, maar je zult ze niet overal vinden, en je zult ze zeker niet in elk huis tegenkomen, de meeste hebben zich op stoffige zolders gevestigd :)

  • Koba

    Een echte aanfluiting van consumenten - niemand lijkt DSLR's meer nodig te hebben, maar de prijzen voor Nikon D4's dalen niet, ze zijn niet te vinden voor minder dan $ 1700. Ik wacht nog steeds op het moment dat mensen en vooral verkopers van apparatuur zullen begrijpen dat ze dringend van DSLR's af moeten? Misschien moet je 5 jaar wachten?

    • Andrew

      Als ze graag met een DSLR fotograferen, waarom zouden ze die dan 'dringend wegdoen'? De camera heeft een behoorlijke bron, genoeg lenzen. Waarom hebben ze spiegelloos nodig? Omdat de koba denkt dat het pesten is? Wat is Chinese logica?

    • Victor

      “Als mensen beseffen dat ze van DSLR’s af moeten”, dan heeft kobe het zelf ook niet nodig :-)

    • Pokemon

      Op 1Dx, na de release van R5/R6, daalden de prijzen sterk.
      1Dx mk2 ging ook een beetje naar beneden.
      Het probleem met prijzen voor gebruikte D4's is niet dat het een DSLR of een uniek apparaat is.
      De camera is tot nu toe echt heel goed, zelfs vergeleken met de D5.
      D4 werd meer verkocht en ze komen vaker voor en zijn goedkoper, en D4's zijn minder IMHO, omdat er niet zo'n verschil was als tussen D3 en D3's.

  • Axes

    Eh, ik wacht op de realisatie van mijn droom om alle "enen" van Nikon in elkaar te zetten. Sterker nog, ik denk dat het met de CZK net zo zal zijn als met een film, er zullen veel aanhangers zijn, amateurclubs, enz., totdat smartphones ze ook afmaken)

    • B.R.P.

      Wie smartphones nodig heeft, is al klaar.

  • Jea Reth

    Ik geloof dat het niet de moeite waard is om vanuit een spiegel een filosofie van dingen te maken en daarmee op de een of andere manier alles te rechtvaardigen. Het is de moeite waard om te erkennen dat het gebruik van een spiegelreflexcamera nu al verwant is aan het rijden in een auto met een carburateur-aandrijfsysteem.

  • Dmitry

    Boov met Pasen (05.05.24) in de centrale botanische tuin van Kiev. Er waren... nou ja, veel mensen. En er zijn maar weinig camera's, en die DSLR's van de cob-markt met walvissen 18-55,
    En ik met mijn d7200 + Sigma 35/1,4... verder een witte kraai.
    De OLX-website heeft daar de verkoop van fotografische apparatuur en spiegelloze apparatuur opnieuw gelanceerd.

  • Dmitry

    Ik ken veel amateurfotografen die DSLR's willen fotograferen en gebruiken met een goed assortiment optica, maar die niemand willen uit de weg gaan, om geen respect voor zichzelf te krijgen, en gaan denken dat mensen spioneren... En deze mensen kochten speciaal hun eigen smartphones met grotere camera's, om het tekort aan mogelijkheden te compenseren om het op camera te filmen.

  • Alexey

    De BZK is niet voor iedereen geschikt; wie zichtproblemen heeft, heeft een optische zoeker met dioptrie-aanpassing nodig.
    Nou ja, snelheid, terwijl de UPC's hopeloos achterlopen, wat hun bewonderaars ook zingen, wishful thinking. Het is niet altijd voor iedereen handig om in lange bursts te fotograferen en vervolgens het resulterende frame uit een stapel afval te kiezen.

    • Arkadi Shapoval

      ahahaha, is dit een copy-paste van filmtijden?

    • Rodion

      Je opmerking uit 2011 leek misschien passend, maar nu is het een soort ‘hallo uit de hel’. Mijn gezichtsvermogen is niet erg goed, en er zijn geen problemen bij het gebruik van de BZK met EVI, die, stel je voor, ook dioptrie-aanpassing heeft. Het instellen van de snelheid voor continu-opnamen is ook beschikbaar in de meeste UPC's. Laten we zeggen dat veel Sony's normale en snelle sluitermodi hebben. Als je het niet leuk vindt om uit afval te kiezen, maak dan op film, voordat je elk frame maakt, denk je na over wat beter is: een klein korrelig negatief of een brood.

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - Fotograaf Arkady Shapoval. 2009-2024

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2021/02/dslr-last/

Version en español de este artículo https://radojuva.com/es/2021/02/dslr-last/