antwoorden: 67

  1. Sergei
    30.06.2020

    De belangrijkste vraag die om de een of andere reden door niemand is gesteld bij het testen van deze camera's, is of het mogelijk is om met handmatige lenzen met peaking en / of vergroting scherp te stellen met behulp van het camerascherm vanaf het bovenste of onderste opnamepunt ??? Is het scherm volledig blind?
    Dank bij voorbaat!

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      30.06.2020

      Ik wees erop dat de kijkhoeken zwak zijn. Als de opnameomstandigheden, de achtergrondverlichting hieraan bijdragen, dan is er iets anders mogelijk, maar als het een zonnige dag is, overspoeld met licht, dan is dit onmogelijk.

      antwoord

      • Joeri75
        30.06.2020

        Dus picken met handleidingen werkt?

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        30.06.2020

        Ja, het staat in de recensie.

        antwoord

  2. Sergei
    30.06.2020

    "...dan is het onmogelijk." - dat is precies wat ik wilde weten. Bedankt!

    antwoord

    • Oleg
      19.08.2020

      Picking werkt ook via EVI + digitale zoom, dus er zijn absoluut geen focusproblemen met hand-to-hand-optiek. Persoonlijk heb ik deze camera net genomen voor lenzen van filmcamera's, weegschalen en zeepbakjes, met 20 megapixels. detaillering is zelfs niets)

      antwoord

  3. Andrew
    30.06.2020

    "De Sony a3000/a3500 was ooit het enige alternatief voor de Sony NEX-7 met ingebouwde EVI." - als ik me niet vergis, werd de Sony NEX6 uitgebracht vóór de A3000 (aankondiging in 2012), en het was gewoon een alternatief voor de NEX7, ook met een ingebouwde videocamera.

    antwoord

  4. Jankowski
    30.06.2020

    JA ! Eindelijk is het gebeurd! Een overzicht van 's werelds beste Sony E crop voor kleurweergave. Ik was het die Arkady inspireerde om deze camera te vinden en te kopen. Ik heb heel lang op de NEX 3N en a5000 geschoten voordat ik de a3500 kocht. Dus - niemand heeft hier ooit ergens over geschreven - de a5000 en a3500 hebben een totaal andere kleurweergave en -weergave. Het beeld van de a3500 is bij alle ISO's minder ruis en veel meer plastic, meer doet denken aan de NEX 3N, maar met merkbaar betere details. a5000 heeft een zeer technisch ruw patroon, zeer scherp bij 100 ISO (met Sigma fixes), maar dan valt het beeld uit elkaar - ISO boven 200 werkt niet. Bovendien neemt het helemaal geen onderbelichting weg. De schaduwen stoppen met rekken en een vreselijke aquarelzeep raast voorbij - wat niet wordt waargenomen in de NEX en a3500. Er gaat ook een gerucht dat de a3000 een nog betere kleur heeft. De A3500 produceert een fenomenaal scherp, schoon en mooi beeld in combinatie met Kamlan 50\F1.1 Mark II, Sigma 16\1.4, Sigma 60\2.8 Art lenzen

    antwoord

    • Alex
      30.06.2020

      net als in die grap "wat we dachten dat een orgasme was" ...

      in ieder geval heeft de camera last van een vreselijk kromme jpeg-engine en het lijkt erop dat al zijn onvolkomenheden door sommigen worden opgevat voor verhoogde "plasticiteit" enzovoort, enzovoort, enzovoort)

      antwoord

      • Sergei
        30.06.2020

        Is het:
        “….de camera heeft last van een vreselijk scheve jpeg-engine”
        compatibel met dit:
        “….Schaduwen stoppen met rekken en haasten van enge aquarelzeep - wat niet wordt waargenomen in NEX en a3500…”?
        Waarschijnlijk ging het om de "ductiliteit" van RAW?

        antwoord

    • Arkadi Shapoval
      30.06.2020

      Jij was het niet die me inspireerde, hoewel ze er constant over spraken. Ik ben het in ieder geval niet eens met al uw conclusies.

      antwoord

    • Andrew
      30.06.2020

      Ik heb vele jaren op de NEX6 geschoten en vond de kleurweergave erg goed (zelfs na de A7 full frame)
      Toen heb ik gekeken naar de kenmerken van de sensoren, in ieder geval hier:
      https://photonstophotos.net/Charts/Sensor_Characteristics.htm
      NEX6 heeft bijna de hoogste volledige capaciteit van deze camera's, en eigenlijk DD.
      Heb je A3000 en NEX6 vergeleken?

      antwoord

    • Анатолий
      05.07.2020

      Ik heb eens een paar dagen tegelijk foto's gemaakt op de A3500 en A6000, de vergelijking gaat eerlijk gezegd niet in het voordeel van de eerste. Zo'n "marketing" camera om amateurfotografen tegen een lage prijs in de magische wereld van Sony te lokken) Alles wat mogelijk en onmogelijk is, is gesneden. Ik heb geen speciale kleurweergave opgemerkt. Over het algemeen is het, rekening houdend met wat er in editors kan worden gedaan, niet helemaal duidelijk welke rol kamerkleur nu speelt.

      antwoord

      • Fedor
        22.11.2020

        Ja, volgens de foto is de a6000 niet beter dan de a3500, alleen de a3500 kan nu bijna gratis gebruikt worden, maar de a6000 is te duur voor zijn foto- en videomogelijkheden

        antwoord

      • Andrew
        13.12.2021

        Nou, niet vertellen. De foto- en videomogelijkheden van camera's variëren sterk in zowel DD als resolutie. Daarnaast is bedieningsgemak bij het fotograferen ook een belangrijk gegeven. Met wat ik ben het eens - de locatie van de videoknop in de A 3500/3000 is veel menselijker - zoals deze zich in de Sonek 6xxx bevindt - het is gewoon een straf. Echte fotografen zijn echter niet geïnteresseerd in video, maar fotograferen alleen op glasplaten, toch? (Grapje, niet aan jou gericht). Maar wat deze camera's aan weerszijden van de afgrond plaatst, is het scherm en de EVI. Als je in de A6000 echt het toekomstige beeld kunt zien, dan kun je in de A3500/3000 alleen maar raden wat het zal zijn, min of meer de scène ordenend volgens het wazige blinde scherm. En het meest interessante is dat veel winkels vroeger in de kenmerken van de A3500/3000 de aanwezigheid van HDMI aangaven, die er nooit was, waardoor gebruikers een spookachtige hoop kregen om externe monitoren te gebruiken. Helaas... Het objectieve voordeel van deze camera's in vergelijking met die van Nex van alle revisies is de meest comfortabele grip, de aanwezigheid van MultiMicro USB (ik heb een bedrade afstandsbediening van Sony aangesloten) en een nieuwe flitsschoen. Alles!

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        13.12.2021

        en een nieuwe sensor, alle Nex-s zijn gebaseerd op 14-16mp oude sensoren (behalve nex-7)

        antwoord

  5. Sergei
    30.06.2020

    Ik heb deze camera al heel lang.
    Het belangrijkste - goedkoop met een redelijk goede kwaliteit.
    Goede grip voor grote verwisselbare lenzen.
    Het grootste nadeel zijn zwakke LCD-schermen (zoeker en display).
    Verkrijg alleen voor ervaren gebruikers (niet aanbevelen voor beginners).
    Je kunt de kwaliteit van de opnames alleen thuis beoordelen op een goed scherm.

    antwoord

    • Oleg
      30.06.2020

      Het is op de een of andere manier dom om grote lenzen op een plastic bajonetvatting te haken ... Nee? .. Mijn nex-5n heeft metaal. Al blijft zo'n kruimel eerder achter het glas. :)

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        30.06.2020

        met grote Tamron 180 mm 1:3.5 LD DI SP AF [IF] MACRO 1:1 + een adapter die het systeem uitbreidt, waren er geen speciale problemen.

        antwoord

      • Oleg
        01.07.2020

        Nou, als dat zo is! Ik zag net metalen e-mount-montageringen te koop op Aliexpress, maar ik weet het niet meer met of zonder bloembladen. Ik dacht ook, wie heeft ze nodig, lijkt Sonya goed te zijn? Misschien voor zulke gevallen?

        antwoord

      • Fedor
        22.11.2020

        Ik nam van Ali alleen een metalen koperen vatting op a7 en a3500, alle zware lenzen kunnen nu zonder speling worden vastgehouden

        antwoord

      • Fedor
        22.11.2020

        De nex 5n heeft dezelfde plastic houder als veel van Sony's oudere releases, zelfs de eerste plastic houder van de a7

        antwoord

  6. Victor
    30.06.2020

    Mijn eerste min of meer professionele camera, die helaas of gelukkig snel in de kast belandde. Er zijn nog steeds veel voordelen, maar ze overlappen allemaal met één vet nadeel: de matrix verzamelt stof en er is geen reinigingssysteem. Na elke lenswissel is deze bedekt met stof, het is bijna onmogelijk om te fotograferen met die bril waarbij het diafragma moet worden vastgeklemd voor een scherpe foto. Als gevolg hiervan wordt het vervangen zo'n langzaam ritueel: ik haakte de lenzen vast, nam een ​​frame van de lucht op de gesloten, herinnerde me waar de stofdeeltjes waren, veegde ze weg met een kleine lenspen, haakte ze terug, controleerde nog een keer. Als je geluk hebt en alles in één keer is gelukt, kun je verder schieten.

    Blijkbaar is de meest redelijke manier om de A3000 / A3500 te gebruiken, een deel van de 18-200 eraan te hangen en het zo te laten. Dat is waar, en ze kunnen stof door de scheuren zuigen ...

    antwoord

    • roman
      30.06.2020

      Waar heb je het over grip, over stofdeeltjes, dit zijn eigenschappen die niemand nodig heeft. Heb je de kleur gezien, heb je de kleur gezien? Die plasticiteit van het groene kanaal, die leesbare highlights in rood, die mooie weergave en schaduwdetail in blauw! En die bocht in de gammacurve! *beleeft voor het eerst in twee jaar een orgasme*

      antwoord

    • Jankowski
      30.06.2020

      Over het stof op de matrix is ​​complete onzin. Dit is waar, waar en hoe het nodig is, in een oorlog of in de woestijn in de regen, lenzen te verwisselen om telkens met een lenspen door de matrix te kruipen? Ik wissel 1000 keer lenzen heen en weer van drie E-camera's en zeer zelden kwamen er stofdeeltjes die door een peer werden uitgeblazen. Ik raad je over het algemeen aan om de lenspen te vergeten, hij krast de matrix voor niets!

      antwoord

      • roman
        30.06.2020

        Als je minder GODDELIJKE KLEUR fotografeert en je camera meer gebruikt voor echte opnamen, zoals een strand, woestijn, stoffige zolder, kelder, bouwplaats - waar textuur belangrijk is, waar je het spel van licht in stof moet opnemen, dan zal elke camera dat doen stof snel genoeg opzuigen. En de kamer zonder ultrasone reiniging is zo bijzonder. En het stof wordt vooral zichtbaar op het ingeklemde gat (nou ja, in macromodus).

        antwoord

      • roman
        30.06.2020

        En trouwens, LensPen maakt ook potloden voor het reinigen van matrijzen. Nou, ze worden ook wel moppen genoemd. Op de een of andere manier noemen ze het anders, SensorClean of Clear, maar ze doen het ook.

        antwoord

    • Ilya
      26.12.2020

      De Neks zijn niet beter, het ultrasone systeem heeft praktisch geen effect op stofdeeltjes, het besteedt alleen energie aan een piep elke keer dat het wordt uitgeschakeld. Dus de afschaffing ervan in deze kamer is geen nadeel. Ja, er zijn effectieve stofschudders, maar dit gaat niet over Sony (tenminste op dat moment weet ik niets over nieuwe).

      antwoord

  7. Oleg
    30.06.2020

    Belangrijk: de camera maakt gebruik van plastic bajonetblaadjes. Alleen de buitenste ring van de bajonet is van metaal. In feite zit de lens op de camera vast met behulp van deze bloembladen, en daarom kunnen we aannemen dat de a3500 een plastic vatting heeft.
    ====================
    Ik keek, de Sony A37 heeft een vergelijkbare houder op de houder - een metalen ring en plastic bloembladen.

    antwoord

  8. e
    08.07.2020

    Leer me, zonder armen, hoe ik minstens 1500 schoten uit de standaardbatterij pers.
    Misschien welke aardmagnetische velden we in het gebied hebben? %)

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.07.2020

      Het geheim is simpel, hoe korter de tijd tussen elk schot, hoe langer de ak zal leven.

      antwoord

  9. Stas
    18.07.2020

    Ik gebruik Sony a3000 nu ongeveer een jaar (wat in feite dezelfde camera is). Daarnaast gebruik ik sinds 2012 twee Olympus - PL-1 en PM-1. Na aanschaf van Sonya ligt de Olympus in de schappen, daar ik er voornamelijk handmatige lenzen op heb gezet, terwijl de A3000 nog een kleinere crop heeft. Ik vind het beeld mooi, maar na Olympus ben ik er lang aan gewend geraakt: de kleurweergave is anders en niet altijd in het voordeel van Sony. Vooral "koude" schaduwen met geelgroen blad zijn vervelend. Olik's foto is natuurlijker (naar mijn mening), hoewel het een kwestie van gewoonte kan zijn))

    antwoord

  10. Oleg
    20.10.2020

    Hoe interessant is haar sluitertijd?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      20.10.2020

      Hoe gelukkig

      antwoord

      • Oleg
        28.10.2020

        Ik vraag me af hoeveel hij bedient met een spiegelloze camera.
        Bij de A3500 zelf, maar de kilometerstand is klein, duizend km. - 5 kaders.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        28.10.2020

        En de sluiter zk en bzk zijn fundamenteel niet anders. In BZK wordt de eerste elektronische sluiter vaker gebruikt. Meestal lopen 50.000 gemakkelijk, 100.000 zonder problemen, en dan hangt het af van het model en geluk. Om de een of andere reden ben ik er zeker van dat nu zelfs een miljoen voor bzk geen bepaald probleem is.

        antwoord

    • Fedor
      22.11.2020

      Ik heb al bijna 90 duizend kilometer op een van mijn vrienden, meer dan 118 duizend

      antwoord

  11. Fedor
    19.12.2020

    Dit geldt natuurlijk helemaal niet voor dd, de dd van de Sony a3500 is veel groter dan die van oude camera's zoals elke nex en Sony a77 a37 a65 en de a3500 matrix maakt minder geluid dan alle nex en slt (crop) behalve a77ii.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      19.12.2020

      Echt?

      antwoord

      • Fedor
        22.12.2020

        Ik heb de foto's van de a3500-camera's vergeleken met de foto's van de a65 a77 nex5t-camera's, dezelfde instellingen en dezelfde lens, en dus heeft de a3500 minder ruis en is dd veel meer, en als we zeggen dat dit niet zo is, dan het is erg zacht om niet te zeggen.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        22.12.2020

        Ik heb veel geschoten op 16 MP camera's van Sony, per type volgende-3n, nex-5r en anderen. Dus voor dezelfde 5r is dd zelfs iets breder dan voor 3500. Voor 3n + - hetzelfde. Daarom kan ik je vergelijking moeilijk geloven. Hetzelfde kan puur worden bekeken door laboratoriumtests van dd en andere dingen :).
        En de a77 en a65 hebben over het algemeen een 24 megapixel sensor, maar het ging om de oude 16 megapixel sensoren):

        antwoord

      • Fedor
        23.12.2020

        Arkady, mijn excuses voor het eerder geschreven. Het was een 6500, ik verwarde ((

        antwoord

      • Виталий
        27.12.2021

        Vertel me een adapter voor andere lenzen.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        27.12.2021

        waarvoor?

        antwoord

    • Rado
      10.11.2021

      Over ruis, ja, dezelfde a65 a77 is luidruchtiger dan de a3000 of a3500 ter vergelijking, de a5000 maakt meer geluid en dan alle nexes op 16mpix en de rest van de sony op 20 en fris op 24. Ik schrijf over de a5000 als een echte gebruiker en niet zomaar een boutoloog, hij maakt sterk veel herrie in vergelijking met dezelfde a3500.

      antwoord

  12. Ilya
    26.12.2020

    Een paar opmerkingen.

    De mogelijkheid om een ​​externe microfoon aan te sluiten is - via de "slimme schoen". Zo staat het in de handleiding. Maar ik heb nog nooit zulke microfoons gezien. Ook is er ergens in de natuur een afstandsbediening aangesloten via een USB aansluiting. De interface is dus niet formeel ingekort. En het menu is ook niet ingekort in vergelijking met de Nexes, behalve dat er niet wordt gefotografeerd met twee mechanische luiken, maar ze heeft het niet nodig in FIG, en er is nog maar één optie over voor de helderheid van het scherm - handmatige correctie. Maar waar ik niet op kan bezuinigen is het meest, want dit zijn beide waarnemingsorganen. "Het display is vrij matig" - je zegt het heel zachtaardig, ik heb nog nooit erger gezien in mijn leven, zelfs niet op zeepbakjes. En het punt zit hem niet alleen in de lage ruimtelijke resolutie, maar ook in de over het algemeen nutteloze kleurresolutie. Als gevolg hiervan is het niet alleen mogelijk om handmatig scherp te stellen op scherpstellen, alleen met behulp van een schermvergroter (in de eerste Nex was het vaak mogelijk om zonder te doen, wat de snelheid van fotograferen enorm versnelde), maar ook de evaluatie van de beelden wordt een niet-triviale taak. De foto's die we op het scherm zien, zijn altijd vervaagd, luidruchtig en eng, om te begrijpen waar er een huwelijk is en waar geschikte frames alleen mogelijk zijn als ze op een computerscherm worden bekeken. Dit is een heel vreemde beslissing vanuit marketingoogpunt, want bij het kopen van een camera wordt de kwaliteit van foto's meestal beoordeeld op het display, waardoor veel kopers hier in winkels waarschijnlijk voor terugdeinzen. Het beeld op het display is echt heel lelijk. EVI is niet beter.

    Kamzhpeg verschilt aanzienlijk van de Neksovsky, wat mij betreft, ten goede. Betere kleuren, betere details. Maar er is meer ruis in de schaduwen, vooral bij lage ISO's. Vaak zijn er paradoxale situaties waarbij bij het fotograferen van dezelfde scène met ISO meer dan 1000, er minder ruis in de schaduwen is dan bij ISO 100, terwijl het detail behoorlijk zal afnemen.

    Autofocus is geen fontein.

    Een apart nummer is een walvislens. Nu ga ik een paar hartelijke over hem schrijven onder het bijbehorende artikel. Maar de samenvatting is simpel: zorg ervoor dat je bij het kopen van deze camera meteen van lens wisselt.

    antwoord

  13. Kunst
    01.01.2021

    “Sommige a3500-camera's ondersteunen FUll HD 60i. Informatie over maximale videokwaliteit”
    Het heeft een andere relatie met videokwaliteit.
    50i onze regio onder het lichtnet 50 Hz
    60i onder Amerika met hun 60 Hz
    in de praktijk zullen de lampen flikkeren bij het opnemen van video bij kunstlicht bij 60i / 30p

    antwoord

  14. gala
    11.01.2021

    Hallo! Ik ben een amateurfotograaf met ervaring, ik heb mezelf leren fotograferen. Ik kocht Sonya uit mijn handen - Sony A3500, ik kreeg het niet duur. Alleen al het feit dat ik kijk naar de commentaren van 2020, dat is 7 jaar na de release van dit model, betekent al iets in het voordeel van deze camera. Als amateur hou ik van de sluitertijd - het is goed voor het fotograferen van dieren en kinderen. Ik hou van de batterij - hij gaat lang mee. Ik wil mijn foto's aanleveren voor discussie en evaluatie - ik fotografeer met handmatige instellingen.

    antwoord

    • Buffels
      12.01.2021

      Kote is altijd goed :)
      Qua compositie vind ik de eerste twee het leukst. Tenzij ik de oren zou bewaren voor de derde prinses.

      antwoord

  15. gala
    11.01.2021

    nog een van mij
    foto

    antwoord

    • Victor
      11.01.2021

      "Nog een foto van mij."

      antwoord

  16. gala
    11.01.2021

    sony a
    3500

    antwoord

  17. Artem
    25.05.2021

    Kan ze in HSS zijn?))

    antwoord

  18. Vitaly
    08.08.2021

    Vraagje voor de kenners. Voor het opnemen van video heb ik 50i ingesteld, maar in feite blijkt het 25i video te zijn, en bij het instellen van 25p is de uitvoer correct 25p. Hoe haal je 50 fps? Bovendien is deze situatie zowel bij 24Mbps als bij 17Mbps. Ik heb het bestandsformaat ingesteld op AVCHD.

    antwoord

  19. Matthew
    13.05.2022

    Bedankt voor de nuttige en interessante review.

    antwoord

  20. Radmir
    02.08.2022

    Om focus peaking mogelijk te maken, moet autofocus worden geschakeld naar de handmatige modus.

    antwoord

  21. ophouden
    28.11.2022

    hola si me pueden ayudar tengo la sony 3500 y sucede que la rueda de dial de mode de toma aparece el menu en pantalla cada vez que la estoy usando por ejemplo en una grabacion de video si me podrian ayudar para solucionar dicho problema…gracias¡¡

    antwoord

  22. José Galvan
    19.12.2022

    Hola, soja uit argentinië, y quiero saber si alguien ha usado un disparador remoto o intervalometro con esta camara...?ILCE 3500. Gracias

    antwoord

  23. Nick
    10.03.2024

    Een goede camera voor experimenten zoals een bzk, montage E kan gebruikt worden om van alles op te hangen. Minimaal M39,MD,FD,A,F,EF.
    De matrix is ​​qua kwaliteit echt beter dan de a55, a77, dicht bij de a580, maar de opnamesnelheid is erg laag 3,5 ks versus dezelfde a55 6-10 ks.
    Een ander voordeel is de prijs (nu is het natuurlijk duurder geworden), maar ik kocht het voor 5 duizend. rub in perfecte staat met kit 18-50, wat erg goedkoop is voor een camera met 20mp aan boord.
    Het werkt goed en met de LA-EA4-adapter heb ik al mijn Minoltas geprobeerd, van eenvoudige 50 mm f1,8 tot zware 80-200 f2,8hs, handige batterij. Als je andere spiegelloze camera's van Sony hebt, is dit erg handig.
    De automatische ISO is 100-3200, in tegenstelling tot de a580 en a55, waar deze slechts 100-1600 is, maar er is geen keuze uit uitgebreide ISO.

    Het grootste nadeel is de zoeker, die erg slecht is voor handmatig fotograferen, ook al is het gebruik van MF-assist erg moeilijk.
    Het tweede nadeel is dat de modus RAW+JPG of alleen JPG niet kan worden uitgeschakeld.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      10.03.2024

      RAW+JPG zou geen probleem zijn als de UHS-I/UHS-II-bus ondersteund zou worden, anders bedraagt ​​de schrijfsnelheid 12 MB/seconde en duurt het schrijven van RAW+JPG een eeuwigheid. Zelfs voor JPEG 3.5 frames per seconde is FINE 20 MP niet genoeg snelheid om naar een geheugenkaart te schrijven. En ik vind het ook niet leuk dat de camera in de 3.5 speed-modus altijd minimaal 2 frames maakt.

      antwoord

  24. Alexander
    02.06.2024

    Heeft iemand ervaring met het gebruik van deze camera met een Tair 3A-lens?
    Welke adapter moet ik gebruiken?
    Hoe zien de foto's er over het algemeen uit?

    antwoord

    • Rodion
      02.06.2024

      Neem adapters als M42-EOS + EOS-NEX, zorg ervoor dat de binnenkant matzwart is of zorg er zelf voor. Ik zag het resultaat op de A3500 van de oudere versie van Tair-3, het ziet er goed uit, de foto's komen eruit. Afhankelijk van de rechtheid van uw handen.

      antwoord

      • Alexander
        05.06.2024

        Of misschien meteen M42 – NEX?
        Of zal de werkafstand verkeerd zijn?

        antwoord

      • Rodion
        05.06.2024

        Kan. Als je andere lenzen wilt bevestigen, is het alleen veel goedkoper om ze uit te rusten met M42-ef-ringen dan M42-nex. En het verwisselen van lenzen met een EF-vatting gaat sneller dan het elke keer draaien van de M42. Bovendien is de veelzijdigheid van het EF-systeem een ​​goede bonus.

        antwoord

      • Alexander
        05.06.2024

        Hartelijk dank voor de hulp!

        antwoord

  25. Alexander
    08.06.2024

    Voortzetting van het onderwerp over deze camera + Tair 3A...
    Deze aanpassing van Tair heeft een KP-A/N-schacht (tenminste degene die ik kreeg en degene die ik op Avito zag).
    Bij de adapter M42 - NEX moet ook de lensschacht worden vervangen door KP-A/M42.
    Of verlaat KP-A/N en neem de Ai - NEX-adapter.

    antwoord

    • Rodion
      08.06.2024

      Of – EF NEX + AI/EF :)

      antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer