antwoorden: 70

  1. Arkadi Shapoval
    27.02.2018

    Een stukje filosofie:

    In september 2009 werd de prachtige Canon EOS 7D-camera geïntroduceerd, die een 18MP-sensor aan boord had (om precies te zijn, het zou een afbeelding kunnen maken met een maximale grootte van 5184 x 3456, wat ongeveer 17.9 MP is). Vervolgens is deze matrix in een groot aantal andere camera's toegepast:

    7D, 60D, 60Da, 550D, 600D, 650D, 700D, 1200D, 1300D, 100D, 4000D, M, M2, M10 (totaal 14 camera's).

    De 650D, 700D-sensor is geüpgraded om hybride CMOS AF-technologie te gebruiken bij het scherpstellen in Live View. De 100D-sensor is geüpgraded om Hybrid CMOS AF II-technologie te gebruiken.

    Het is heel vreemd dat na het updaten van deze sensor in 650D, 700D, M en nog een update in 100D, M2, M10 een oudere versie in de nieuwe Canon 4000D camera's is geïnstalleerd.

    antwoord

    • Valentijn
      27.02.2018

      Ze maken een zeer budgetvriendelijke optie. Daarom plaatsen ze de oude matrix. Het ziet er niet erg ernstig uit. Aan de andere kant zijn er nogal wat gebruikers die in een paar jaar 5 opnames maken, en vaak met één lens. Deze past er prima bij.

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        27.02.2018

        Ja, dat klopt, ik begrijp de logica van Canon met de release van de 4000D, en als het echte prijskaartje daarvoor geschikt is, dan zal het erg gaaf zijn.

        antwoord

  2. KalekseiG
    27.02.2018

    Kunststof houder, scherm voor 270000! Dit is een grap voor XNUMX april.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      27.02.2018

      2.7 inch :) scherm op 230.000, zoals in Canon 400D sinds 2006 :)

      antwoord

  3. Oleg
    27.02.2018

    Het doet een beetje denken aan een boeddhistische koan, als de leerling zegt: ik begrijp niets, en de leraar antwoordt: ja, ik begrijp er zelf niets van. Is de prijs nog niet bekend? Ben je iets mega-budget aan het voorbereiden? Heeft elk gezin een spiegelreflex? Aan de andere kant is voor een gezinswoning een set voor velen vaak genoeg: 18-55 plus 50 / 1.8. En het verschil, bijvoorbeeld tussen mijn 1100d en de moderne 200d, is over het algemeen in één stop van de werkende ISO, al het andere is finte-flushes, zonder welke je zonder kunt. Als het een klein budget heeft, kan het een goede optie blijken te zijn in onze tijden van crisis.

    antwoord

    • Joe
      16.04.2018

      Ik heb 1100D en 200D.
      Het verschil is zeer significant.
      12 en 24 MP.
      De mogelijkheid om snel slechts 2 frames in jpg + raw te schieten, en dan te wachten op opname op een geheugenkaart, en de mogelijkheid om ongeveer 5 frames te maken - voor mij is in de praktijk een heel groot verschil.
      Een ingebouwd scherm met een lage resolutie en een uitklapbaar touchscreen met een veel hogere resolutie zijn gemakkelijk te gebruiken. De aanraakbediening zelf is erg handig.
      Langzaam contrast autofocus in LiveView en snelle fase autofocus in dezelfde LiveView.
      Verschillende bediening van de spiegel en sluiter in LiveView - in 200d werkt de sluiter zachter en stiller, zelfs in de normale modus (er is ook een stille modus, die heb ik niet gebruikt).
      Video-opname 720p bij 30 fps en 1080p bij 60 fps.
      Gebrek aan directe verbinding met een smartphone en de aanwezigheid van wifi + bluetooth + nfc (ik gebruik alleen wifi), met de mogelijkheid om een ​​smartphone te gebruiken als een handige draadloze afstandsbediening.
      Het verschil in ISO is dat je bij 1100D 3200 als bovenwaarde kunt gebruiken en dan zullen de foto's voor het grootste deel te veel ruis vertonen. Met 200D kun je fotograferen met 6400 en een acceptabel resultaat krijgen, vooral als je het fotoformaat dan met 50% verkleint (en megapixels staan ​​dit toe). Met het oog op de latere verkleining van de foto kun je in principe proberen om op 12800 te schieten.
      Als je wilt, kun je nog enkele andere verschillen vinden, zoals de afwezigheid en aanwezigheid van een ingebouwd matrixreinigingssysteem, enzovoort.
      Natuurlijk kun je ook zonder. Maar soms leidt dit tot ongemak in het gebruik en soms tot het verlies van waardevolle frames, bijvoorbeeld als het niet mogelijk is om meerdere foto's achter elkaar te maken, of een camera te installeren en gemakkelijk een foto van jezelf te maken met je telefoon als afstandsbediening, of een 1080p-video opnemen (en zelfs met werkende autofocus), of gewoon buiten fotograferen in de LiveView-modus, waarbij je de camera vlak voor je houdt en geen aandacht trekt.
      Het verschil tussen deze camera's is in ieder geval aanzienlijk. En niet alleen in kale technische kenmerken, maar ook in gebruiksgemak in de praktijk.

      antwoord

      • Roman
        07.07.2019

        Ik zal alles wat er is gezegd ondersteunen, plus de grootte van de camera is kleiner, zelfs in vergelijking met de kleine 1100D. Je kunt gewoon op 1100 schieten, het is al handig om op 200D te schieten.

        antwoord

  4. Andrew
    27.02.2018

    Canon aarzelde zelfs om zijn merk over het scherm te schrijven)))

    antwoord

    • Valentijn
      27.02.2018

      Op de Canon 100D staat het opschrift onderaan het scherm. Bij de Canon 200D is het display draaibaar, het voorste deel is zonder opschrift. De vormfactor is compact, meer niet. Joystick en knoppen zoals zeepbakjes met dubbele doeleinden. Die. de camera raakt een niche, schommelend tussen een compact en een DSLR of van een zeepschaaltje naar een DSLR. Over het algemeen is de kwestie van de prijs, vanuit het oogpunt van technologie, een behoorlijk goede marketingtruc. Er is een keuze.

      antwoord

  5. Zed
    27.02.2018

    Vroeg of laat zullen Canon en Nikon en Pentax en Sony hun reeks goedkope camera's schrappen.
    Nu al heeft het niet de minste zin om zoveel cropcamera's van een lage prijsklasse te produceren. Wie wil er nu geen geld uitgeven aan een DSLR, ga voor een iPhone. Maar om camera's met plastic houders te kopen ... Niet nafig.

    antwoord

    • Valentijn
      27.02.2018

      Ik denk dat het maken van een metalen houder niet veel duurder zou zijn. Nou, wat is deze ring met bevestigingsmiddelen, die kanon tienduizenden maakt - ja, natuurlijk, het kost een cent. Het is alleen zo dat deze camera het meest, de goedkoopste, zou moeten zijn om tegen een prijs aan het merk vast te houden en aandacht te besteden aan Canon. Het bedrijf hoeft deze camera uiteindelijk niet eens te kopen.

      antwoord

      • Vitaly Nee
        27.02.2018

        Het verschil is groot, afhankelijk van hoe ze zijn gemaakt met behulp van verschillende technologieën. Metaal is veel duurder, je kunt de prijs zelfs gewoon als onderdelen opzoeken.

        antwoord

      • Valentijn
        27.02.2018

        Voor reserveonderdelen is de prijs vaak meerdere malen hoger dan de werkelijke kosten - zo'n praktijk. De prijs van de ring als reserveonderdeel is geen indicator. Ik denk dat de belangrijkste besparingen hier te danken zijn aan het gebruik van oude componenten, waarvan de apparatuur voor de productie zichzelf al lang heeft terugverdiend. En natuurlijk zijn de materialen goedkoop. Bajonet heeft volgens mij niet de belangrijkste bijdrage geleverd. Naar mijn mening hebben ze het plastic niet zozeer gemaakt om geld te besparen, maar om het te scheiden van duurdere camera's.

        antwoord

      • Vitaly Nee
        27.02.2018

        Plastic wordt in een paar seconden gestempeld. Metaal wordt veel langer gefreesd uit een heel stuk of ring. Veel tijd, veel afval, dure apparatuur. De besparingen zijn groot. Niet voor niets hebben goedkope objectieven plastic vattingen. Maar als de lens vervangbaar is, dan is het karkas veel permanenter. En om de prijs hiervoor te verlagen, zijn pipetten.

        antwoord

      • Ivan Shikhalev
        27.02.2018

        Het metaal is prachtig gestempeld. En gestempeld metaal zou nog steeds betrouwbaarder zijn dan plastic. Ja, het is duurder, hooguit 10 dollar. In werkelijkheid is er hier een soort van "besparing op wedstrijden".

        De prijs van een afzonderlijk onderdeel is hier echter geen indicator. Canon bestelt ze natuurlijk niet per stuk.

        antwoord

      • Eugene
        21.10.2019

        Zowel de lens als de camera zijn gereedschappen en geen verbruiksartikelen, maar de bajonetsluiting is een verbruiksartikel! Een plastic bajonetvatting is beter voor amateurcamera's, omdat er bijna geen lenswisselingen zijn, maar sommige professionals veranderen ze vaak, beschadiging en slijtage van het slot zijn mogelijk, hier is metaal nodig! Als je je schat laat vallen met een plastic houder, en als je geluk hebt, breek je alleen de houder en vervang je deze, ga je verder met fotograferen, maar als beide sloten van metaal zijn, dan is dit een fiasco! alleen een bajonetvatting zal de tragedie overleven))))

        antwoord

      • Vitaly Nee
        27.02.2018

        Voor interesse heb ik gekeken hoeveel de Chinezen bajonetringen verkopen. 40-50 dollar tegen goedkoop plastic. Heel goedkoop zelfs met 100% bedrog door de Chinezen.

        antwoord

      • PashQwert
        08.03.2018

        Ik sta 40-50 dollar toe voor een vatting, maar alleen als deze is verpakt in een soort Canon350D + kit 18-55 :)
        Ik heb onlangs een TRW-germanium-wiellager voor mijn golf gekocht voor $ 50. Twee kilogram levend gewicht, snijders om het gewicht te verminderen werkten daar goed, en de vereisten voor kogellagernauwkeurigheid en staalsterkte zijn helemaal geen stempel dat "bajonet" wordt genoemd.

        antwoord

  6. U ZEI
    27.02.2018

    Expliciete run op een hark.
    Blijkbaar antwoordde de raad van bestuur na de publicatie van het financiële rapport aan de techneuten van de hartige klootzak dat ze camera's begonnen te produceren met de snelheid van diarree.
    Er zijn geen nieuwe ideeën en er zijn geen goede matrices, maar het is noodzakelijk om "noviteiten" vrij te geven. Al deze 550d, 600d, 650d, 700d, 750d, 800d, 60d, 70d en andere onzin zijn de essentie van dezelfde camera met kleine veranderingen.

    antwoord

    • Oleg
      27.02.2018

      Nou, het financiële rapport daar is in ieder geval beter dan dat van de nikanosha. Voor het 32e achtereenvolgende jaar staat Canon in de top 13 van bedrijven met de meeste patenten in de Verenigde Staten, en voor het XNUMXe achtereenvolgende jaar staat Canon op de eerste plaats wat betreft het aantal geregistreerde patenten in Japan. Dit is een citaat, dus ik denk dat de ingenieurs daar duidelijk niet stilzitten. Hier is de intrige hoeveel kenon in het algemeen de prijs van een DSLR kan verlagen. Ik denk dat er veel mensen op de planeet zijn met zeer lage inkomens die hierin geïnteresseerd zullen zijn. En in de regel wordt het, eenmaal gekozen voor een systeem, zeer zelden gewijzigd. Daarom zijn ze goed in marketing.

      antwoord

      • U ZEI
        27.02.2018

        Oleg, met marketing. Maar niet met het hoofd.
        Het produceren van een bos van hetzelfde type gewas met vergelijkbare kenmerken als een machinegeweer is een weg naar nergens. Boots deed 5-6 jaar geleden soortgelijke onzin. Nu rolt hij niet meer. Ik herhaal, wie foto's nodig heeft van de stranden van Turkije, Egypte, de Zwarte Zee, Cyprus, Griekenland, Bulgarije, ze zullen het helemaal redden met moderne telefoons of spiegelreflexcamera's zoals 550d / 600d of d5100.
        En het grappige is dat ze het verschil niet zien als ze een van de nieuwe gewassen kopen.
        En als er op het oog geen verschil is, wat heeft het dan voor zin om iets nieuws voor ze te kopen?
        In telefoons is het verschil tussen de iPhone 4S en de 8e iPhone gewoon kolossaal.
        Als Canon de 1.3 ASP-H crop nieuw leven inblies, of in de war zou raken over de nieuwe generatie van hun crops met BSi, zou dit het geval zijn. En wat er nu gebeurt, is de release van voorwaardelijke "nieuwe producten" waarin geen innovatie is.

        antwoord

      • U ZEI
        27.02.2018

        Er is gewoon bijna geen echte technische vooruitgang in gewassen in de afgelopen 6-7 jaar. Dit geldt met name voor de crop van Canon.
        Degenen die de D5100 of 600D voor amateurdoeleinden hebben gekocht, hebben hun middelen nog niet uitgeput.
        FF ontwikkelt zich en er zijn meer interessante modellen in de afgelopen 7 jaar, en er is beweging hier.
        Wat mij betreft, het gewas is dood of dichtbij.
        Casual kopers zullen telefoons kopen waarvan de camera's zullen blijven evolueren.
        Zeepscheten zijn al uitgestorven of gaan binnenkort helemaal met pensioen. Er is stagnatie in het gewas, want het is onrendabel om er geld in te steken, zowel voor producenten als voor kopers. Wat overblijft zijn FF en medium formaten, die zich zullen blijven ontwikkelen.

        antwoord

      • Oleg
        27.02.2018

        In fotografie is het over het algemeen moeilijk om iets revolutionairs uit te vinden, maar je moet karkassen verkopen, dus in de afgelopen 7-8 jaar is er meer marketing geweest: megapixels, wifi, een roterend display, een aanraakscherm, een dubbele pixel, je kunt zonder dit alles. Ja, alle kenon-gewassen lijken erg op elkaar, daar ben ik het mee eens, en het verschil tussen de al oude 1100d en de nieuwe 200d is minimaal. Gaat het gewas dood? Ik denk niet dat het full frame niet in prijs is gedaald en het is onwaarschijnlijk dat het in de nabije toekomst onder de fatale grens van $ 1000 zal dalen. De nieuwe lenzen zijn optisch uniek, maar erg duur voor niet-fotografen. Hoogstwaarschijnlijk zal de crop-trend voor amateurs, full frame voor professionals zich voortzetten. En deze camera's bevestigen dit, dit is een strijd voor het lagere segment van de markt. Sorry voor de polyfonie

        antwoord

      • Ivan Shikhalev
        27.02.2018

        > het verschil tussen de al oude 1100d en de nieuwe 200d is minimaal

        Fotografeer je voor een handleiding?

        antwoord

      • Joe
        16.04.2018

        Het verschil tussen de al oude 1100d en de nieuwe 200d is erg groot. Algemeen beschreven in het antwoord op een andere opmerking op deze pagina.

        antwoord

      • Dima
        12.06.2018

        Nou, nou, je hoeft de D5100 niet naast deze shit te zetten... En ik ga er niet mee naar het strand... Daar is een rx100 zeepbakje voor... De D5100 is een apparaat voor hogere taken

        antwoord

    • Valentijn
      27.02.2018

      Deze camera is niet uitgebracht waardoor de eigenaren van de D550/D650 besluiten hun camera te veranderen. Niet het feit dat Canon over het algemeen van plan is er veel geld aan te verdienen. De taak is om precies dure modellen te verkopen, en deze zal de eerste zijn in de zoektocht naar het prijskaartje onder DSLR's. In dit geval zijn aankopen bijvoorbeeld:
      1. Mensen die een APS-C DSLR willen, maar een krap budget hebben. APS-C, zelfs niet de nieuwste, blijft het beter doen dan compacts/telefoons/superzooms en dergelijke.
      2. Degenen die een ouder karkas en optiek in de familie hebben, zoals een tweede camera voor een vrouw / moeder / zus / dochter / zoon / kleindochter / kleinzoon. Vaak worden camera's als cadeau en op advies van "goed-nieuw, maar simpel-goedkoop" gekocht.
      3. Degenen die graag verschillende brillen aan afzonderlijke karkassen bevestigen, dragen een paar camera's bij zich en maken verschillende scènes op verschillende glazen. Bijvoorbeeld op de ene standaard zoom, op de tweede tele/portret/handmatig. Compactheid, eenvoud en volledige compatibiliteit (van optica tot rav-converter) zijn hier slechts een pluspunt.
      4. Net als een tweede compact en goedkoop karkas, dat niet zo zielig is om te doden-verliezen-break. Ja, er zijn andere opties.
      Probeer me er alleen niet van te overtuigen dat het voor deze doeleinden mogelijk is om het probleem beter op te lossen. Ik weet het, weet je, maar in feite zijn er nogal wat mensen die het om precies deze redenen zullen kopen.

      antwoord

      • Vitaly Nee
        27.02.2018

        Mee eens. Het zal me niet verbazen als de profs ook als reserve of camping exemplaar kopen. Maar het hangt af van de geest van marketeers - ik hoop dat ze het wiel niet opnieuw hebben uitgevonden en het hebben gedaan voor een nieuwe batterij.

        antwoord

      • Ivan Shikhalev
        27.02.2018

        Je bedoelde waarschijnlijk 550D / 650D (D550 / D650 is iets niet gegoogled)? Welnu, ze zijn over het algemeen beter dan het sabzhe-product, waarom veranderen? In plaats daarvan zullen hun eigenaren overschakelen, zo niet een klasse hoger, dan naar 800/77D.

        antwoord

  7. Denis
    27.02.2018

    Ik vind het allereerst leuk in dit model dat het aantal Canon-inscripties op het karkas is afgenomen

    antwoord

    • anonymus
      27.02.2018

      De coolste opmerking ooit!! Respect!!

      antwoord

    • PashQwert
      08.03.2018

      Toen ik naar de foto van het karkas keek, las ik de naam nog een keer, het leek erop dat Yongnuo al begonnen was met het uitbrengen van canon-achtige camera's. Zo vereenvoudigd en onpersoonlijk, als de eerste poging van de Chinezen om de markt te betreden. Zoals het geval was met flitsers die speedlight kopieerden.

      antwoord

  8. Alexey
    27.02.2018

    De goedkoopste kyoop voor de massa, dit is de belangrijkste vraag voor vandaag. Nou, laten we wachten op het prijskaartje.

    antwoord

  9. lynx
    27.02.2018

    Census sofa analytigov in de comments!
    )))

    antwoord

  10. Peter Sh.
    27.02.2018

    Als analist op de bank zal ik ook schrijven dat ik roodharig ben.

    Degenen die het zullen kopen, weten helemaal niet wat een "mount" is. En nog meer zodat het van metaal zou moeten zijn.

    Zoals - Opa, een nieuwe DSLR, ik neem aan, ik wilde hem al heel lang, maar beschouw het hier als een geschenk.

    Of zoiets.

    antwoord

    • Valentijn
      28.02.2018

      Plastic, maar tegelijkertijd vervangbaar :) Maar je kunt het onderdeel maken van de behuizing. Ik heb de houder gebroken, de body vervangen of meteen de camera.

      antwoord

    • PashQwert
      08.03.2018

      Sony heeft hier al over nagedacht toen ze uitkwamen, ik herinner me geen model dat erg lijkt op een megazoom-spiegel, terwijl ik het in mijn handen in de winkel draaide. Ik was verrast dat de lens kan worden verwijderd.

      antwoord

      • Pokemon
        08.03.2018

        Sonya met plastic houders heeft Alpha SLT-A58 en Alpha ILCA-68.
        En dit ondanks het feit dat de vorige modellen van de 5x / 6x serie met metalen houders kwamen.
        Sony ruimde over het algemeen zijn oogst op en er waren alleen UPC's die meer gericht waren op opnemen in 4K en 77Mark2. Iemand van Sony's management gaf anderhalf of twee jaar geleden zelfs anoniem toe dat de oogst voor hen onrendabel was - minder winst dan van FF. Ik geloof graag.

        antwoord

  11. sasa13e
    28.02.2018

    maar ik denk dat ze strategisch concurrentie willen creëren voor goedkope, naamloze Chinese gewassen die nog niet zijn gemaakt (zoals plastic vijftig kopeken yangnuo)

    antwoord

  12. anonymus
    28.02.2018

    En ik denk niet dat iemand het zal kopen. Een DSLR wordt niet gekocht omdat het een DSLR is, maar omdat het een goede camera is. En hier is hij dan... Plastic bajonet... Dit is een mislukking, dacht Stirlitz.

    antwoord

  13. Sergei
    28.02.2018

    380 euro zonder lens, is dat veel of weinig?

    antwoord

    • anonymus
      28.02.2018

      het kan niet zoveel $ 450 kosten, ze vragen 200d met een lens en een metalen vatting

      antwoord

      • Sergei
        28.02.2018
      • Denis
        28.02.2018

        oke, plastic houder, maar waarom een ​​onfatsoenlijk LCD-scherm met lage resolutie plaatsen?
        dit is een aanfluiting van gezond verstand

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        28.02.2018

        Waar hebben ze het vandaan, als er geen echte prijzen ergens anders zijn. Er wordt alleen gezegd dat dit de goedkoopste CZK ooit zal zijn. Maar als je je de CZK 4/3 herinnert, dan denk ik ook niet dat dit waar is.

        antwoord

  14. anonymus
    28.02.2018

    Vraag: waar zijn de centrale contacten (zoals op de 2000D) uit de flitsschoen verdwenen en met welke flitsers gaat het werken?

    antwoord

    • Valentijn
      28.02.2018

      De schoenen van Canon 2000D en Canon 4000D zijn hetzelfde. Het centrale contact (slechts één contact in het midden van de schoen ontbreekt, geen contacten, zoals je schreef) is verantwoordelijk voor het synchroniseren van de werking van de camera en de externe flitser. Uit de specificatie van de fabrikant voor deze camera's: “Niet voorzien van X-contact connector, max. flitssynchronisatiesnelheid: 1/200 sec. met compatibele Speedlites”. Opmerking: "Andere Speedlites dan de EX-serie of flitsers van een ander merk dan Canon kunnen niet worden gebruikt. Niet alle flitsfuncties van de Canon EX-serie worden ondersteund.”

      antwoord

      • anonymus
        01.03.2018

        Contact 2000D + contact 4000D = contacten.

        antwoord

  15. Dmitry
    28.02.2018

    Zoals ik het begrijp, is dit een concurrent van de secundaire markt, niemand anders. Voor die mensen die ervan overtuigd zijn dat de camera nieuw en onder garantie moet zijn, maar het verschil niet zien tussen dit restant en de goeie ouwe Canon EOS 50d qua niveau en gebruiksgemak.

    antwoord

  16. Sergei
    02.03.2018

    God, zelfs een zoeker zonder dioptrie-instelling. Ik durf me niet voor te stellen wat er met de camera gebeurt als je er een ef 600 aan vastmaakt en uit vergetelheid deze camera aan de camera optilt.

    antwoord

    • Joe
      16.04.2018

      Het is zeer twijfelachtig of de 4000D met dergelijke lenzen zal worden gebruikt.
      Tegelijkertijd zal iedereen, zelfs met minimale ervaring in het fotograferen met een grote en zware lens, denk ik, snel leren om er correct mee om te gaan. Zo'n bundel zelfs met een grote en duurzame camera optillen zonder de lens aan te raken is erg onhandig, en het is onwaarschijnlijk dat iemand het zal doen "uit vergeetachtigheid")
      Maar een zoeker zonder dioptrie-aanpassing kan het gebruik van de camera voor mensen met een onvolmaakt zicht natuurlijk enorm bemoeilijken.

      antwoord

  17. Boris
    04.03.2018

    Te harde kritiek. Plastic bajonet - maar op welke lens? Zelfs 50 mm 1,8 werd geproduceerd met een plastic houder. Ned-aanpassing van dioptrieën, nou ja, ook op veel ultrazooms. De oude matrix, maar hetzelfde op de 1300D. Kortom, alles zal de prijs laten zien. Als ze veel vragen, hebben ze er geen nodig, maar als het goedkoop is, is het normaal.

    antwoord

    • Valery A.
      21.03.2018

      De prijs is er al, in twee online winkels in de Russische Federatie - 23 tr. Niet goedkoop voor een supereconomie.

      antwoord

      • Denis
        21.03.2018

        prijs zoals 1300d

        antwoord

      • Victor
        01.04.2018

        10 jaar geleden, in 2008, toen ik net begon te werken, kocht ik met een van mijn salarissen mijn eerste DSLR - een Canon 1000D voor 18 duizend. Nu, na 10 jaar vooruitgang en technologische ontwikkeling, biedt Canon aan 90% van hetzelfde te kopen als toen - hetzelfde scherm, dezelfde functionaliteit, AF enzovoort, behalve dat ze megapixels en ISO gooiden. Maar al voor 23 duizend. Met zo'n reeks kenmerken, zoals het budget van tien jaar geleden, heeft de 4000D een rode prijs - 10 duizend.

        antwoord

      • DmitryK
        02.04.2018

        Victor, vergeet niet hoe de dollarkoers was in 2008 en nu.
        Het koersverschil is meer dan verdubbeld.

        antwoord

  18. A. Gladkikh
    04.03.2018

    Aan de ene kant is het geweldig. Uitstekende begroting. De kunststof houder is geen belemmering. Een amateurlens zal naar mijn mening niet vaak worden verwijderd.

    Aan de andere kant koop je voor dat geld een prima tweedehands versie met garantie.

    antwoord

    • A. Gladkikh
      27.03.2018

      Ik snap het. Dit wordt het beste aanbod op de secundaire markt in 3-4 jaar. De prijzen zullen lager zijn dan die van sommige 10-jarige DSLR's.

      antwoord

  19. Peter Sh.
    21.03.2018

    Wanneer is de voorjaarsvakantie dit jaar, binnenkort? Sommigen worden al gek van ongeduld.

    antwoord

    • Vitaly Nee
      21.03.2018

      Al begonnen. Daarom scheurde de shkolota en scheurde het dak eraf.

      antwoord

  20. Arkadi Shapoval
    21.03.2018

    Wie kan mij vertellen of de 4000D een Digital Rebel T100 is, wat is dan de markering in de Kiss Digital-lijn?

    antwoord

    • Valentijn
      12.04.2018

      Canon's updatepagina voor het gepatenteerde hulpprogramma geeft een lijst van alle ondersteunde modellen, waarvoor verschillende aanduidingen voor hetzelfde cameramodel door het "/"-teken gaan. Bijvoorbeeld "EOS Kiss F / EOS REBEL XS / EOS 1000D".
      Dus voor het aangegeven model staat: “EOS REBEL T100 / EOS 4000D / EOS 3000D”. Dat wil zeggen, er is nog geen Kiss Digital-aanduiding (we kunnen alleen maar gissen naar de redenen), maar voor de oosterse markt is er de EOS 3000D-aanduiding. Link voor informatie: http://support-th.canon-asia.com/contents/TH/EN/0200544802.html

      antwoord

      • Valentijn
        12.04.2018

        Ik zal hieraan toevoegen dat de camera EOS 2000D = EOS Kiss X90 = EOS REBEL T7 = EOS 1500D

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        12.04.2018

        Bedankt. Ze raakten nog meer in de war.

        antwoord

      • Valentijn
        12.04.2018

        Ik begreep de logica niet helemaal. Ik dacht dat de jongere karkassen voor de Japanners uitkwamen onder het merk Kiss. Maar in 2017 werd 77D in plaats van kus bijvoorbeeld 9000D genoemd. In een aantal artikelen stond een indicatie dat de camera onder deze naam in Japan verkocht zou worden. Als voor Japan, maar ook voor de hele oostelijke markt, verschijnt een naam uit een viercijferig nummer en een D aan het einde. In 2018 heet één model 4000D / 3000D zonder Kiss (we denken dat er in de oostelijke markt 3000D zal zijn), en de tweede 2000D / 1500D en ook kiss X90. Dat wil zeggen, in Japan is het kiss X90, in India, Australië (er wordt in sommige artikelen melding gemaakt van deze landen) is het 1500D. Uniformiteit in de naam van de serie werkt niet, in de war raken is makkelijk.

        antwoord

  21. Alex
    11.12.2018

    Nou.. ik kijk naar de opmerkingen van de ontevredenen, de tijd heeft zelf geoordeeld. Maar ik wachtte tot de prijs zou dalen .. en nam het mee naar de familie als een geschenk .. voor 19 sput, een walvis, en een extra STM vijftig dollar 50 / 1.8 erbij En het zal een drop-dead geschenk zijn, ik' zeker .. en met uitstekende foto's
    Gelukkig aankomend 2019 allemaal!

    antwoord

    • anonymus
      11.12.2018

      Ja, het kalmeerde, wat de kak te verplaatsen?

      antwoord

  22. Paul
    07.07.2019

    Na een half uur zoeken heb ik geen informatie gevonden over het bestandsopnameformaat. Schiet het alleen in Jpeg? Of is er nog steeds RAW?

    antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer