Sony a6500-impressies

Voor geleverd door camera Sony a6500 (Sony ILCE-6500) hartelijk dank aan de officiële vertegenwoordiger van Sony in Oekraïne.

Sony a6500

Sony a6500

Een gedetailleerde beschrijving van de technische kenmerken van de Sony a6500 is beschikbaar op de officiële websites Sony. ru, Sony.ua, sony.com, waar de camera is gepositioneerd van 'The palm-sized all-round all-star' tot 'Professional Pocket Camera'.

De belangrijkste verschillen met het a6300-model:

  1. a6500 is een nieuwer model dat in november 2016 werd geïntroduceerd, terwijl a6300 werd 8 maanden eerder geïntroduceerd (in februari 2016)
  2. a6500 kreeg een eigen stabilisatiesysteem ingebouwd in de camera. a6500 kan 5 soorten camerabewegingen compenseren. Er wordt gesteld dat de effectiviteit van de stabilisator 5 stappen bereikt! De a6500 stabilisator werkt wonderwel. Er is een indicatie van de brandpuntsafstand voor handmatige lenzen. Zo gebruik je bij de a6500 de stabilisator met elke lens.
  3. a6500 heeft Bluetooth
  4. a6500 heeft een touchscreen, waarmee je bijvoorbeeld het punt of scherpstelgebied kunt instellen. Tegelijkertijd is het onmogelijk om door het menu te navigeren met aanrakingen en andere gebruikelijke acties.
  5. de a6500 heeft licht herontworpen bedieningselementen (er is nog een programmeerbare knop toegevoegd) en een opnieuw ontworpen menu.
  6. framebuffer a6500 is ongeveer 5 keer zo groot geworden! Te huur ca. 100 beelden in één serie in RAW-formaat!
  7. a6500 gebruikt dezelfde sensor als a6300, maar met een extra LSI-chip die helpt bij het creëren van een beter beeld bij hoge ISO-waarden, de buffer vergroot en de videokwaliteit verbetert. Ik merkte geen significante toename van de ruisonderdrukking.
  8. a6500 kon Full HD opnemen met een framesnelheid van 120 fps, wat het effect van slow motion (Slow Motion) mogelijk maakt.
  9. De a6500 gebruikt een nieuwe sluiter die geschikt is voor 200.000 bedieningen (dat is slechts 5 uur continu gebruik bij 11 fps). Jammer dat de minimale sluitertijd op 1/4000 bleef.
  10. andere kleine dingen zijn veranderd of toegevoegd, bijvoorbeeld oververhittingsregeling, extra instellingen witbalans, de mogelijkheid om 8 MP-afbeeldingen van 4K-video op te slaan, enz.
Sony a6500

Sony a6500

Voorbeeldfoto's

Voorbeelden van foto's van deze camera zie je (en/of download hun bronnen) in lensreviews Sony FE 3.5-6.3/24-240 OSS (SEL24240) и Sony FE 1.8/50 (SEL50F18F).

Sony a6500

Sony a6500

mijn ervaring

Over het algemeen Sony a6500 - goede camera/camcorder met groot potentieel. Over het algemeen ben ik blij met moderne technologie. Het sediment werd alleen achtergelaten door het focussysteem en enkele vertragingen in de controle.

De '4D Focus'-technologie die het gebruikt Sony a6300, liet zich heel goed zien met een walvislens E PZ 16–50 mm F3.5-5.6 OSS. Dezelfde technologie wordt gebruikt in de Sony a6500-camera, maar bij gebruik met lenzen Sony FE 3.5-6.3/24-240 OSS (SEL24240) и Sony FE 1.8/50 (SEL50F18F) er is geen wonder gebeurd. De scherpstelsnelheid hangt af van de mogelijkheden van de motoren en de logica van de lenzen, in het algemeen is er geen reden om over hoge snelheid te praten. Al deze 'Razendsnel scherpstellen' zijn gewoon de dromen van marketeers. Het ergste van alles is dat de vasthoudendheid van het scherpstellen zich op het niveau van oude spiegelreflexcamera's bevindt.

Gewoonlijk is alles eenvoudig met spiegelreflexcamera's - de overgrote meerderheid van spiegelreflexcamera's, behalve enkele afvalligen van het type CanonD30/D60, het middelpunt van de fasefocus is kruisvormig. In moeilijke opnameomstandigheden is zo'n punt een soort wondermiddel - zet het aan en krijg een nauwkeurige en snelle focus. Bij de Sony a6500 werkt dit 'trucje' niet. In elke focusmodus en met alle focusgebieden / punten is het niet altijd mogelijk om de camera scherp te stellen op wat ik wil.

Sony a6500 klampt zich vaak vast aan de achtergrond (voor de achtergrond) en negeert het onderwerp dat wordt gefotografeerd. Werk in het algemeen als een centraal focuspunt op sommige Nikon D40 Ik voel me veel comfortabeler en comfortabeler vanwege de meer zelfverzekerde vasthoudendheid van focus en ondubbelzinnige scherpstelling op het object waar de camera op wees. Waarom 11 fps en een framebuffer van 300 als alles onscherp is? Waarom 425 fasefocuspunten als Nikon D40 met drie punten de focus veel vasthoudender grijpt? Misschien had ik wat negatieve ervaringen met de camera en de opgegeven lenzen, veel andere reviews roemen de scherpstelling van de Sony a6500.

Toch zijn er positieve aspecten aan scherpstellen - dit is de nauwkeurigheid ervan.

Sony a6500

Sony a6500

Prijzen

De echte prijzen voor de Sony a6500 camera vind je in de online catalogus hier of hier.

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.


Alle Sony E-mount camera's met APS-C sensor


Alle Sony E-lenzen voor APS-C

Vaste lenzen:

  1. Sony 11mm f/1.8 (aankondiging) [2022, zwart, AliExpress-prijs:]
  2. Sony 15mm f / 1.4 G (Aankondiging) [2022, zwart, AliExpress-prijs:]
  3. Sony 16mm f/2.8 (overzicht) [2010, zilver, AliExpress-prijs:]
  4. Sony 20mm f/2.8 (aankondiging) [2013, zilver, AliExpress-prijs:]
  5. Sony 24mm f / 1.8 ZEISS ZA (overzicht) [2011, zwart]
  6. Sony 30mm f / 3.5 MACRO (overzicht) [2011, zilver, AliExpress-prijs:]
  7. Sony 35mm f / 1.8 OSS, (Aankondiging) [2012, zwart, AliExpress-prijs:]
  8. Sony 50mm f / 1.8 OSS, (Aankondiging) [2011, zwart/zilver, AliExpress-prijs:]

Zoomlenzen:

  1. Sony 10-18mm f / 4 OSS, (Aankondiging) [2012, zwart, AliExpress-prijs:]
  2. Sony 10-20mm f / 4 G PZ (Aankondiging) [2022, zwart, AliExpress-prijs:]
  3. Sony 16-50mm f / 3.5-5.6 PZ OSS, (overzicht) [2012, zwart/zilver, AliExpress-prijs:]
  4. Sony 16-55mm f / 2.8 G (overzicht) [2019, zwart, AliExpress-prijs:]
  5. Sony 16-70mm f / 4 OSS, ZEISS ZA (overzicht) [2013, zwart, AliExpress-prijs:]
  6. Sony 18-50mm f/4-5.6 (overzicht) [2014, zwart]
  7. Sony 18-55mm f / 3.5-5.6 OSS, (overzicht) [2010, zwart/zilver]
  8. Sony 18-105mm f / 4 G PZ OSS, (Aankondiging) [2013, zwart, AliExpress-prijs:]
  9. Sony 18-110mm f / 4 G PZ OSS, (Aankondiging) [2016, zwart]
  10. Sony 18-135mm f / 3.5-5.6 OSS, (overzicht) [2018, zwart, AliExpress-prijs:]
  11. Sony 18-200mm f / 3.5-6.3 OSS, (overzicht) [2010, zilver, AliExpress-prijs:]
  12. Sony 18-200mm f / 3.5-6.3 OSS, LE (overzicht) [2012, zwart, AliExpress-prijs:]
  13. Sony 18-200mm f / 3.5-6.3 PZ OSS, (Aankondiging) [2012, zwart]
  14. Sony 55-210mm f / 4.5-6.3 OSS (aankondiging) [2011, zwart/zilver, AliExpress-prijs:]
  15. Sony 70-350mm f/4.5–6.3 G OSS (aankondiging) [2019, zwart, AliExpress-prijs:]

Autofocuslenzen van derden voor Sony E APS-C:

Veel interessante handmatige oplossingen worden geleverd door Chinese fabrikanten en merken. 7Ambachtslieden, TArtisaan, Meike, Neewer, PerGear, Kamlan, Brightin ster, Mitakon Zhongyi, Venus LaowaFujian, ARTRALABAstrHori en anderen. Autofocus Speed ​​Boosters zijn ook interessant. Viltrox Canon EF -> Sony E 0.71X и Metabones Canon EF -> Sony E 0.71X. Lijst met full-frame camera's en lenzen Sony FE (Full Frame E) hier

Resultaten van

Sony a6500 is de top bijgesneden spiegelloze camera van Sony. Enorme burst-snelheid, enorm framebuffer, 4K-video, ingebouwde beeldstabilisator, 425 fase-focuspunten en vele andere belangrijke en aangename kleine dingen maken het zeer aantrekkelijk om te kopen en te gebruiken.

Tot nu toe heb ik de camera in handen, je kunt een aantal specifieke vragen over de Sony a6500 stellen in de comments en ik zal proberen te beantwoorden.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe:

 

 

Opmerkingen: 120, over het onderwerp: indrukken van Sony a6500

  • Vladimir

    En voor wie zijn deze 425 mysterieus werkende punten? :)
    En ja, hoe zit het met dat EVI-ding?

    • Arkadi Shapoval

      Hetzelfde als a6300, alles is in orde met EVI, klassieke 100% dekking, vergroting 0.7X, 2.6MP, iets minder/slechter dan spiegelloze spiegels aan de bovenkant zoals a7R II. Ik heb geen speciale functies of tekortkomingen opgemerkt.

      • Vladimir

        Geen vertragingen, black-outs, granen en andere lekkernijen?

        • Arkadi Shapoval

          Soms kan er een moiré doorheen glippen, wat korrelig kan lijken.

          Bij hoge ISO zie je natuurlijk in de EVI een ruisachtig beeld.

          Bij weinig licht blijft het achter vanwege de framesnelheid (zoals de meeste EVI).

          Indien ingeschakeld, duurt de initialisatie maximaal 2 seconden - eerst wordt een zwart canvas weergegeven in de EVI, vervolgens wordt een foto weergegeven waarvan de belichting ongeveer 1 seconde wordt genormaliseerd.

          Bij een scherpe verandering in verlichting duurt de aanpassing van de belichting tot 2 seconden.

          Tijdens een scherpe beweging ontstaat er door de rolluik een onscherpte in de EVI.

          De fade-tijd tijdens het ontspannen van de sluiter is minimaal. Ik kon de beeldweergave niet onmiddellijk uitschakelen nadat de sluiter werd ontspannen, omdat tijdens continu-opnamen na elke ontspanknop het vastgelegde beeld een fractie van een seconde wordt weergegeven, wat ertoe leidt dat de scène die wordt opgenomen niet kan worden verder gezien. Het menu is lastig, zelfs hoofdpijn kan ervan beginnen. Tegelijkertijd ken ik het menu van Sony camera's al lang.

          • Vladimir

            Bedankt. De algemene indruk is Nikon's crops van de 3ХХХ \ 5ХХХ serie. Maar voor slecht geld.

            • Arkadi Shapoval

              Nou, het is nog steeds de moeite waard om hulde te brengen, Sony stopte een stomp in zo'n kleine behuizing (volgens geruchten was dit de grootste moeilijkheid). Er zal nooit een buffer zijn voor 100+ ravs en 4k voor een Nikon-oogst van de 40/60/3xxx/5xxx-serie.

              • Vladimir

                100 frames buffer en 4K video. Ja, een moordend argument. :)))

              • Arkadi Shapoval

                Dodelijk, niet dodelijk, maar een feit. Wat zal Nikon's amateur-uitsnede hier tegen zijn, aangezien u het voor hem noemde?

              • Vladimir

                Ik zal je citeren.

                Waarom 11 fps en een framebuffer van 300 als alles onscherp is? Waarom 425 fasescherpstelpunten, als de Nikon D40 met drie punten veel vasthoudender scherpstelt?

              • Arkadi Shapoval

                Dit is een retorische vraag over focus. Ik had een vraag voor je, wat kan er tegen de Nikon crop zijn, aangezien je het ervoor noemde.

              • Vladimir

                Ik stap niet over naar BZK, welk bedrijf dan ook, om twee redenen:
                – JVI
                - Focussen.

                De rest van de kerstballen maakt me niet uit.
                Als iemand bereid is scherpstelnauwkeurigheid op te offeren omwille van kleine afmetingen, dan is dit zijn eigen zaak. Maar IMHO is dit een kritiek moment van elke camera.

              • jury

                dus deze series van Nikon kosten voldoende geld. Als je 100 USD bij de prijs van deze camera optelt, kun je de D500 kopen, die heeft alles behalve een stomp op de matrix + autofocus is vele malen beter, de batterij gaat langer mee, de body is handiger voor fotografie, enz. Geef toe, als je een uitsnede voor je werk zou kiezen, zou je dan de D500 of deze camera nemen? :)

              • Arkadi Shapoval

                Natuurlijk zou het geen 6500 zijn. Mijn persoonlijke mening is dat de D500 ongeveer 100500 keer beter is dan de a6500 wat betreft gebruiksgemak voor fotografie. Maar het is om een ​​goede reden onmogelijk om ze te vergelijken, omdat ze een heel andere klasse en positionering hebben.

          • anonymus

            Nou, afhankelijk van welke instellingen zijn
            Zet je 8 frames per seconde en 100 FPS in EVI, dan verdwijnen veel problemen
            Focusprioriteit en Live View met minimale black-out, alleen bij 8 fps

  • jury

    Meer dan 100000 voor APS-C is nog steeds paardish duur...

  • Jura-gebergte

    "de effectiviteit van de stabilisator bereikt 5 stappen" - bedoel je stops?

    • Arkadi Shapoval

      Ja, hou op. STOP - van de Engelse F-stop, we hebben een analoog van dit woord - een stap, ook vaak te vinden in fotoliteratuur.

  • Murzik

    En hier is iemand voor 2000 USD heb je vandaag een oogst nodig? Ze maken een oogst voor 2000, ze verkopen het, ze verkopen het voor 2 jaar, totdat het verouderd is. Dan bam! ... weer oogsten voor 2000. dus het is hetzelfde! Aaaa neeeeee, vroeger was er Full HD en USB 2,0, en nu 4K en USB 3,0 (bijvoorbeeld) Aaaaaaaaaa! Welnu, oké ... Blaas afval op tot een ongelooflijke schaal. Zoals automanagers: "Kijk naar haar ronde wielen!!!!" Ugh) het tijdperk van domme consumptie

  • Murzik

    Ik ben het ermee eens, deze zeepkist is ontworpen voor video. en 11 beelden per seconde!.
    maar voor 2000 c.u. u kunt deze camcorder kopen. Vuur! en 5,1 geluidssysteem en zo en zo. Dus twijfelachtige voordelen voor het geld. foto-video symbiose

    • Arkadi Shapoval

      Het kost 1400 USD (prijzen kunnen bijvoorbeeld worden bekeken) hier).

      • jury

        Prijzen op deze link, tegen de huidige wisselkoers, gemiddeld ongeveer 1600 USD

        • Arkadi Shapoval

          Nou, niet 2000

          • jury

            Ik ben het ermee eens, maar de prijs is ongeveer de prijs van de gebruikte, in perfecte staat, D810, 5DM3. En meteen is de vraag of de camera het geld waard is

            • Arkadi Shapoval

              Tot nu toe nemen ze 4K-mogelijkheden en een stomp, hoewel de markt al verzadigd is met dergelijke toeters en bellen, onthoud in ieder geval Panasonic G80 (die nog 3 namen heeft - G85/G81/G8)

              • alexey_laa

                Olympus doet het duidelijk beter met stabilisatoren op de camerasensor. Volgens four-thirds.org heeft Olympus 4 modellen met in-body stabilisatie, Panasonic heeft er twee. Alles is natuurlijk relatief, maar voor de prijs van camera's met een stabilisator op de matrix zijn ze helemaal niet langer budget en amateuristisch. Het verwart ook de complexiteit van het ontwerp (een matrix die in verschillende vlakken kan worden verplaatst) - de betrouwbaarheid van de werking, de algehele levensduur, de complexiteit van onderhoud en reparatie kunnen hiervan afhangen.

            • Alexander

              Neem je een camera voor video, dan schiet de A6500 beter dan 5DM3 en dat is objectief.
              (stabilisator, 4K, focus, 120 fps, grootte) Nou, de prijs is lager. En om te zeggen dat je een BU goedkoper kunt nemen, zodat je deze BU goedkoper kunt nemen, wat is het probleem?

  • Murzik

    Sorry voor veel spam) Kleine correctie. Zelfs niet zo. Geen videocamera voor 50, maar een aparte videocamera voor 000 + een simpele FF-camera voor 20. Super. Als praktisch persoon zou ik hetzelfde doen. NAAR MIJN BESCHEIDEN MENING!

    • Arkadi Shapoval

      Dit is geen spam, maar een discussie. Alles is oke :)

    • Valentijn

      Feit is dat het afzonderlijk een grote videocamera en een grote camera blijkt te zijn. En hier is een compacte oplossing in een handige koffer. Dit, precies dit, is het pluspunt van dergelijke camera's. En het gewas is eigenlijk precies goed voor zo'n oplossing. Het is niet nodig om het gewas als een gebrekkige en inferieure oplossing te beschouwen. FF is goed voor sommige taken, maar veel mensen proberen het te grijpen zonder deze taken helemaal te begrijpen en ze nooit in hun leven op te lossen. Het lijkt hen gewoon dat FF iets compleets is, de hoogste categorie, het beste product in alles. En dit is niet het geval, noch voor het maken van foto's, zelfs niet voor het opnemen van video's.
      Aan Arkady: Ik zou heel graag een mening of een minitest willen krijgen van de Sony camerastabilisator. Hoe goed gaat het om met langere belichtingen vanuit de hand?

      • dim

        Eigenlijk is hij een pro. videocamera's zijn groot en moderne amateurcamera's zijn erg compact, tenminste degene die in de winkels in mijn stad komen. In grootte zijn ze niet groter dan de kleinste fixes. En eventueel twee specials. apparaten zijn nog steeds logisch - grotere betrouwbaarheid, langere gebruiksduur, veel lagere prijs, betere kwaliteit.

    • Vladimir Aivazovsky

      GOEDE DAG, ik las je reactie en was verrast hoe alles gewoon "Murzik" is bij jou. Als het voor 50 duizend mensen zo gemakkelijk was om een ​​video, een camera en een foto te kopen, des te meer goed, dan zouden velen hun hersens niet pijnigen bij het kopen van een prof. apparatuur. Je kent duidelijk de prijzen van een goede camera niet. Bijvoorbeeld de eenvoudigste voor een liefhebber van gewassen. Canon EOS 7D Mark II body (ik zwijg al over de Canon EOS 6D Mark II) zonder lens kost 31 tot 624 UAH + voeg minimaal 33-000 glazen toe, dit is nog eens 1-2 duizend UAH + totaal hebben we nodig van 15 -30 t. UAH ALLEEN voor een fatsoenlijke camera en minimaal een 46 flitser. Verder kost een degelijke Sony HXR-NX50-camcorder van 430 tot 100 UAH. UAH (zonder bodykit: een 53-assige steadic, een monopod en een statief met een zaklamp) totaal 987 + 58 = 599 niet minder, terwijl er geen 3k is niet in de zeven, niet in de NX59, maar met 46k zal het wel nog duurder zijn. Ik ben zelf op zoek naar wat ik moet kopen, ik heb mijn hoofd al gebroken, want iets fatsoenlijks kost veel meer dan 105 ton. Dichter bij honderd ton. UAH

  • Sergey Loekashevich

    Arkadi, groeten! Ik volg je site en werk al heel lang. Je plaatst geweldige content :)
    Ik wilde vragen welke techniek ik het beste kan gebruiken voor fotomateriaal van kinderproducten? Hier is een voorbeeld op mijn site - https://karapuz.co.ua/ - wat aan de ene kant van hoge kwaliteit zou zijn, maar aan de andere kant niet te duur. Je zult veel foto's moeten maken - ik denk ongeveer vijfduizend goederen, niet minder.

    • Arkadi Shapoval

      Koop een achtergrond, een paar monoblocks en elke camera met een universele lens.

    • Skai

      Ik zou Olympus e-m1 of jonger adviseren (zie modellen die in de camera kunnen worden gestapeld) met native glas. Als er echt zo'n 5000 posities zijn, stel dan een keer het constante licht in, selecteer de instellingen in de handleiding, zet de bb op een wit vel - en je kunt een jepeg met een geweldige scherptediepte direct op de kaart rijden. Op een native bril kan Olik de focus verplaatsen met elektronische luiken en lijmframes, en het doet het beter dan Photoshop (maar slechter dan gespecialiseerde software). Als gevolg hiervan krijg je binnen een redelijke tijd een heleboel jepeg-bestanden met een normale griep, voor de catalogus is dat het meest.
      PS: maar de optie met elke camera (zelfs een zeepbakje) en normaal licht is nog steeds het meest budgettair, en de kwaliteit is vaak niet nodig in de catalogus, 600 pixels aan de lange kant zal voldoende zijn. Voor zover ik me herinner, kan de d90 foto's via de kabel rechtstreeks naar Lightroom sturen, een uitstekende groep zal zijn om het resultaat onmiddellijk te controleren.

      • Sergey Loekashevich

        Bedankt voor zo'n gedetailleerd advies! We zullen het proberen.

  • Mark

    Arkadi, groeten! Ik wil graag een gedetailleerde objectieve beoordeling van de kwaliteit van de video die de camera maakt, evenals de functies en nuances met betrekking tot video-opnamen met dit apparaat)

    • Arkadi Shapoval

      Ik ben niet zo'n video-expert. Met dit apparaat heb ik een videovisitekaartje gemaakt voor één model. Gefilmd zowel vanaf statief als uit de hand met een lange brandpuntsafstand. Als resultaat hebben we een video gemaakt die met de hand is gefilmd op 240 mm, de stomp werkte met een knal, het geluid werd zowel op een lavalier-microfoon als op een extern apparaat opgenomen. De knop om te beginnen met het opnemen van video bevindt zich op een onhandige plaats, het is buitengewoon onhandig om erop te drukken. U kunt zien terwijl u een video opneemt via de EVI - dit is erg handig.
      De camera knijpt er een goede bitrate uit, over het algemeen wordt Sony gewaardeerd om zijn videomogelijkheden.

      Je kunt alleen 4K-video naar een UHS-I U3-geheugenkaart schrijven. Ik weigerde 4K 25/24/30p 100M en Full HD 100P 100M te schrijven op mijn UHS-I UI, alleen 4K 24/25/30p 60M / Full HD 100P 60M maximaal.

  • Oleg

    Nou, over het algemeen is alles in orde, behalve de prijs en autofocus. Videografen kunnen waarderen.

  • Paul

    Ik heb de camera XNUMX maanden in gebruik. Daarnaast is er Nikon full frame. Ik nam het voor amateurvideo-opnamen, terwijl ik de beschikbare Nikon-lenzen in autofocusmodus wilde gebruiken. De eerste indruk van de autofocus was onaangenaam, vooral met adapters en bij slechte lichtomstandigheden. Nu ben ik er een beetje aan gewend geraakt. Er is een gevoel dat de continue autofocusmodus betrouwbaarder werkt en voorspelbaarder is in de resultaten, misschien omdat er meer sensoren bij betrokken zijn, het algoritme ingewikkelder (slimmer) is, er rekening wordt gehouden met het beeld zelf en het contrast. Categorisch is het tot nu toe niet gelukt om alleen een foto te maken van een snel bewegend object op de camera. De focus sloeg altijd een beetje terug. Hoewel dit misschien kromme handen zijn, vond ik de combinatie van de camera met Leica m-lenzen erg goed. Ik zou willen opmerken dat de camera met techart-adapter en Summicron gemakkelijk in een jaszak past, het blijkt een zeer aangename combinatie om te gebruiken op reis en tijdens een wandeling :)

    • Denis

      Welke adapter gebruik je voor autofocus met Nikon-optiek? Techart + "nikon-naar-leica"?

      • Paul

        Op niet-autofocus en schroevendraaiers - ja, met mijn linkerhand draai ik de focus ruwweg, de adapter, maakt fijne aanpassingen langs de drukbodem. Maar dit alles werkt beter in de continue autofocusmodus met een brede dekking van de focusvlek, hoe smaller de plek, hoe slechter het werkt.
        Op autofocus is er een directe adapter, het is beter omdat het ook het diafragma kan regelen en gegevens naar de camera kan verzenden.

  • anonymus

    Naar mijn mening is het beter om de Nikon D7200 -

    • Arkadi Shapoval

      Je zult niet vol zitten met naakte puzomerki met DXO.

  • Dima

    Helaas wordt er in de review weinig aandacht besteed aan de a6500 matrix en het beeld uit deze matrix. Dit is een beetje vreemd om te zien in een camera review.

    • Dima

      sorry voor de kritiek..

    • Rodion

      Twee recensies over deze camera zijn geschoten zoals. Daar kun je een afbeelding uit de matrix zien)

      • Oleg

        Geen opnames bij hoge ISO, ik denk dat dit voor een camera review wel belangrijk is

        • Arkadi Shapoval

          Bij hoge ISO's is er niets interessants. De aangekondigde nieuwe chip deed niets nieuws op het gebied van geluidsniveau, met de ruisonderdrukking uitgeschakeld, ISO 1600 is niet langer indrukwekkend voor 2017. Met ruisonderdrukking ingeschakeld in jpeg, worden details zeer agressief opgegeten. Over het algemeen is de kwaliteit +- gelijk aan die van de 6300

          • Oleg

            Bedankt, nou, het blijkt dat de canon-oogst niet zo slecht is

  • Paul

    Auto review schakelt menu / tweede camera / scherm rechts uit / autoreview uit

  • ULADZIMIR

    Nou, het riep geen emotie op. De nieuwe items van Kenon kwamen interessanter uit.

  • Petr Polyakov

    Arkady, deel uw indrukken van de beeldstabilisator. Kon hij zijn taken aan? Heb je al geprobeerd om bij weinig licht te fotograferen?

    • Arkadi Shapoval

      De stabilisator werkt erg goed. Ik heb met alles gefilmd, inclusief een video uit mijn handen op 240 mm, als we het monteren, zal ik het posten.

  • jury

    We wachten op een geschenk van Sony-vertegenwoordigers in de vorm van een Sony a9 met een nieuwe 70-200 2.8 om Arkady te testen. Het zal heel interessant zijn.

    • Arkadi Shapoval

      Ze stuurden me een lijst met de beschikbare apparatuur voor de test, maar de A9 was er niet.

      • jury

        marketeers werken subtiel: Ken kreeg een camera, hij schreef dat de autofocus D5 en 1DxM2 scheurt als een verwarmingskussen, ISO is beter, bij continu fotograferen kan de batterij 5000 frames meegaan, zijn gedachten werden opgepikt door het hele internet en begon te repliceren met hoofdletters ingeschakeld. Het zou interessant zijn om de meningen van andere experts te lezen, maar er is geen camera om te beoordelen :)

        • Peter Sh.

          Neuk hem weer.
          Zijn recensies lijken nu allemaal op elkaar.
          Broodschrijver. Hij heeft er al lang niets meer om gegeven.

  • Dmitry

    Het formaat van de Sony A6000 - 6500 spiegelloze spiegels en de comfortabele grip zijn erg boeiend. Hij hield de A6000 in zijn handen.
    Voor zo'n lichaamslengte heeft deze camera echt een enorme matrix!
    Maar als je kijkt naar voorstellen voor optica, verdwijnt de wens om contact op te nemen met het Sony E-systeem.
    Zelfs de kosten van een personeelslid 35 / 1,8 schrikken af. Ik zou ook akkoord gaan met Sigma 30 1,4 DN, maar het wordt niet waargenomen in Oekraïne ...

  • anonymus

    Goedemiddag Arkadi. Chi is concurrerend in termen van ISO-matrix Nikon D5200 versus Sony A6500. Voorwaartse dyakuyu

    • Arkadi Shapoval

      Ja, ondanks het feit dat de d5200 een vrij oude camera is en het bereik slechts tot 6400 is (de uitgebreide vangt dezelfde 25.600), en de sony a6500 kan 51200 bevatten, speelt dit geen grote rol in het geluidsniveau . Misschien is Sony een derde van een stop beter, maar een kardinaal verschil is er niet.

  • Vitaliy

    Dyakuyu, ik denk zo. De Nikon d5200 heeft al een Toshiba-matrix (niet typisch voor Nikon) om tot op de dag van vandaag te navigeren. Wat bevestigt de dxomark-site.

    • Arkadi Shapoval

      Sony heeft Toshiba gekocht, dus nu is iedereen Sony :)

  • Michael

    Arkady, doe je geen beoordelingen meer op camera's? Nu alleen aantekeningen? Die 450D, die deze slaapkop achterbleef...

    • Arkadi Shapoval

      Vorige 6300 ook

  • Vitaliy

    En binnenkort zal iedereen APPLE kopen en voor 1000 USD in de telefoon schuiven, vanaf nu ;)

  • Kravchenko Volodymyr

    We zijn vergeten om lensboosters te bespreken die crop in ff veranderen. Het is dus het beste voor video-opnamen. Dezelfde lenzen van ff ondersteunen autofocus en werken als ff. Als een zoomlens 24-70 2.8 is, dan is het diafragma 2.0 en fr 16-46. Nou, je begrijpt het)

    • Vladimir

      24 * 1,5 = 36

  • Dmitry

    Arkady, bedankt voor de recensie! Blij met de eerlijkheid van de recensie. Ik merkte ook niet bliksemsnel scherpstellen op 6300 en ben het eens met alles wat geschreven is. Bovendien viel me bij het fotograferen van vuurwerk een vreemde eigenschap op: de frames verliezen veel detail, alsof ze met ruisonderdrukking zijn doorlopen. Van de grote pluspunten van de camera lijkt het mij dat het de moeite waard is om 4K te benadrukken. Als je downscaled naar fullHD, komt dat best goed uit.

  • Maxus

    Goedemiddag. Vertel eens, hoe zit het met autofocus in het donker, heeft het zin om te vergelijken met 77M2?

  • Vladimir

    Hallo Arkadi. Ik kijk naar Sony A7II kit + Sony Fe 85 1.8. Ik ben niet van plan hier iets anders voor te kopen (behalve een paar Akum). Alleen gepland voor het filmen van een gezin (foto en video). Wat denken jullie, zal het een goede keuze zijn, of is het beter om een ​​DSLR te kopen?

    • KalekseiG

      Misschien is Canon 6d beter?

    • B.R.P.

      Met 85 kan het soms smal zijn.

      • KalekseiG

        Ze is een aanvulling op de walvis.

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2017/07/sony-a6500/comment-page-1/

Version en español de este artículo https://radojuva.com/es/2017/07/sony-a6500/comment-page-1/