antwoorden: 25

  1. Ilyas
    25.11.2016

    takumar zoals takumar.Niets interessants

    antwoord

    • Denis
      25.11.2016

      de takumar heeft het meest interessante: radioactiviteit.
      maar deze instantie heeft die eigenschap niet?

      antwoord

      • Rodion
        25.11.2016

        Nee. Alleen degenen die nog krachtig geel zijn, glimmen (oorzaak en gevolg zijn hier met opzet herschikt :)).
        Dit is bijna alles (op zeer zeldzame uitzonderingen na) 50/1.4 en 35/2 allereerst. Het is mogelijk dat 20/4.5 ook zondig is.

        antwoord

      • zentuin
        25.11.2016

        Geelheid verschijnt na verloop van tijd op thoriumverlichting (of glas?) Verwijderd met ultraviolet licht.

        antwoord

      • Rodion
        25.11.2016

        Eerlijk gezegd is het mechanisme voor het verdwijnen van geelheid onder invloed van UV niet duidelijk. Iets zegt me dat het een placebo is. Dat zal zijn wanneer de exacte vergelijking "voor / na" met het meten van lichttransmissie - geloof ik.
        PS Thorium zit in glas - blijkbaar in superzware vuurstenen.

        antwoord

      • zentuin
        26.11.2016

        Dit is een beproefde methode, makkelijk te googlen. Bijvoorbeeld: https://goo.gl/1mi4Qt
        Alleen een krachtige UV-lamp is moeilijker te vinden.

        antwoord

      • zentuin
        26.11.2016

        Hoewel het natuurlijk meer op hekserij lijkt :) moet je weten wat de gele tint precies veroorzaakt (sommige vervalproducten van thoriumdioxide) en hoe UV-straling deze precies beïnvloedt. Bijna niemand nam het serieus.

        antwoord

      • SONY
        31.05.2021

        Op de foto's uit het artikel is duidelijk de gele achterlens van thoriumglas te zien.

        antwoord

      • Rodion
        25.11.2016

        En er is niets interessants aan zijn radioactiviteit. De achtergrond gaat nergens over - op het werk, nul invloed.
        Maar de kleuren zijn onhandig door de kleur van het glas. En de diafragmaverhouding van de T-stop is de helft van die van de F-stop.

        antwoord

      • SONY
        31.05.2021

        Ja, dit lensmodel is radioactief.
        Hier schuilt geen groot gevaar in, maar de fact is the place to be.

        antwoord

  2. Eugène O
    25.11.2016

    Weer een mooi stuk van vijftig kopeken met een warme lamp - ik bedoel film - afbeelding.

    antwoord

  3. Maugli
    25.11.2016

    Tokina 24-70! Arkady, kortom, is het beter dan de eerste versie van Canon?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      25.11.2016

      Ja, beter dan de eerste versie van Canon.

      antwoord

    • Oleg
      25.11.2016

      maar zwakker dan de tweede...

      antwoord

  4. Ivan...
    25.11.2016

    Inderdaad, niets ongewoons (aan de tekening). Maar de acht-lens 50 / 1,4 is twee koppen BOVEN ...

    antwoord

  5. Simon
    25.11.2016

    Goede scherpte ... aanwezig ... waar de duif goed zichtbaar is ... HeLiUs zal dit niet geven ...

    antwoord

  6. икита адимирович
    26.11.2016

    Omdat ik in het begin een beetje in de war was, zal ik het een beetje corrigeren. Ze zijn niet gemaakt voor filmcamera's op volledig formaat, maar voor filmcamera's in smal formaat, dat wil zeggen met een frame van 24x36 mm of met 135-film in het algemeen. De term "full-formaat camera" kan worden aangezien voor "formaat camera", dat wil zeggen, het gebruik van film met een framegrootte van 9x12, 18x24 en dergelijke, inclusief camera's met schuifregelaars waarmee u de lens kunt kantelen ten opzichte van het vlak van het waarnemingselement en controleer het focusvlak, als en perspectief in het algemeen.
    Hier bedoelen we, zoals ik het begrijp, het volledige formaat van een digitale camera zonder crop - dezelfde 24x36 mm met een indicatie van de relatieve brandpuntsafstand ook wanneer geïnstalleerd op camera's met een crop. Er is gewoon een lens voor filmcamera's gemaakt en de auteur is niet in terminologie gegaan om verwarring te voorkomen, aangezien de doelgroep van de site, voor zover ik begrijp, voornamelijk eigenaren van digitale camera's zijn.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      26.11.2016

      Vast.

      antwoord

  7. anonymus
    26.11.2016

    Ik ben verbaasd over de naïviteit van de auteurs die beweren dat deze lens "tweederangs" is. Heb je het zelf op je werk gebruikt? Dit is een lens voor een filmcamera met een frame raammaat van 24 x 36 mm. Gedurende bijna 50 jaar fotografische ervaring zijn er veel 50 mm-lenzen door mijn handen gegaan. Ik durf te zeggen dat deze een van de beste is! En verder. Eerst - probeer het zelf, dan - commentaar. En niet omgekeerd.

    antwoord

    • Ivan...
      27.11.2016

      Het feit is dat ik het heb geprobeerd ... En met volledige verantwoordelijkheid zeg ik dat 55 / 1,8 - EEN GEBRUIKELIJKE bijna vijftig niet bewezen heeft iets bijzonders te zijn. Niet de slechtste, maar ook niet de beste. Ik herhaal dat de Eight-Lens vijftig dollar een gewicht is!!! Als een massa van 50 mm lenzen door je handen is gegaan, terwijl je schrijft, weet je dit dan niet ...... ..

      antwoord

  8. Nik
    06.12.2016

    Hij was ook de eigenaar van een soortgelijk glas. SMC alleen in niet-ontsleutelde vorm.
    Tegelijkertijd schoot ik op Helios 44m
    Het verschil is voor mij aanzienlijk. Zoals in uitvoering, montage. Het staat dus op de foto. In Taku is het warmer, gladder, meer filmachtig.
    Bij Gelika is het de hele tijd kouder en verwrongen.

    antwoord

  9. Igor_K
    24.02.2018

    En ik hou van zijn "cartoonachtige" kleurweergave, zo grappig. Natuurlijk zal hij in alle opzichten verliezen met "acht-lens", maar (IMHO), "helices" van het type 44XX, ze zijn geen partij voor hem, zowel qua gemak als qua scherpstelnauwkeurigheid, om nog maar te zwijgen van betrouwbaarheid. Eerlijk gezegd merk ik op - "44-3" is een speciaal onderwerp, maar helaas is het geen "lange lever" - het wrede ontwerp van het diafragma zal heel snel verschijnen! Takumaras is naar mijn mening gewoon goed, zeer betrouwbaar "personeel" uit het tijdperk van fixes. Ze vergelijken met Planars, dure Yashinons, Fujinons,!,2-Tomyoka, en niet te vergeten de exotische Topconian Beasts, is gewoon onethisch! Zelfs de "gewone" "Pankolar", zelfs niet meervoudig verlicht, "verscheurt" gemakkelijk elke "taka" met een vergelijkbare diafragmaverhouding (zowel porst, en sears, en revunion, en Chinon - Kosinon, enz., trouwens - te). Maar ik denk dat de belangrijkste regel voor het kiezen van een personeelslid nog steeds het oude aforisme is: "Als je de kwaliteit van een "summilux" wilt, koop dan een "summilux", en wees niet hebzuchtig, je zult niet winnen, wel, in extreme gevallen, een "vlak" van de laatste 2 modificaties! Maar als voor 600-1000 UAH, dan hier - Takumar is goed, heel goed!

    antwoord

  10. Igor_K
    24.02.2018

    Voor spelling - "sorry", na de vakantie werd het geschreven! Voor iedereen die het viert: fijne feestdagen!

    antwoord

  11. Paul
    30.08.2022

    Ik heb Nikon 90mm takumar op d28 gezet via een lensloze adapter, tekent prachtig, maar je moet heel dicht bij het onderwerp komen Vertel me wat je moet doen om de afstand tot het object te vergroten

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      30.08.2022

      gebruik een adapter met een lens, of een camera van een ander systeem

      antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer