Impressies van de Sony A7II

Sony a7II

Sony a7II (lichaam)

De Sony A7II is op 20 november 2014 geïntroduceerd als voortzetting/vervanging van de Sony A7. Om kort te zijn, de Sony A7II is een aangepaste en opnieuw ontworpen Sony A7. In deze notitie wil ik de verschillen tussen de Sony A7 en Sony A7II beschrijven en mijn indrukken delen van het werken met deze camera.

Verschillen tussen Sony A7II en Sony A7

  • De Sony A7II werd 13 maanden na de aankondiging van de Sony A7 uitgebracht.
  • Het belangrijkste verschil tussen camera's is de ingebouwde beeldstabilisator. De ingebouwde stabilisator van de Sony A7 II werkt erg goed, over de "5-assige" stabilisatie in Sony spiegelloze camera's kraakt het hele internet al heel lang. Het werkingsprincipe van de stabilisator wordt duidelijk weergegeven in: officiële video.
  • De Sony A7II heeft een andere body. Allereerst heeft de Sony A7 II het handvat vergroot voor een comfortabele grip. Sony A7II is dikker geworden, de ontspanknop is verplaatst naar een andere, handiger plek. De Sony A7II heeft een extra programmeerbare 'C2'-knop bovenop zijn kop toegevoegd. Zo heeft de Sony A7 II nog een knop. De flitsschoen voor de flitser op de Sony A7II is zwart geworden. De kast zelf is sterker geworden, met name de bajonetvatting is sterker geworden. In tegenstelling tot de Sony A7, is het nieuwe model Het hele lichaam is gemaakt van magnesiumlegering. Sony A7 had ook een plastic frontpaneel.
  • De Sony A7II gebruikt een 1.228.800-dot-display (640 X 480 X 4 RGBW-subpixels), versus 921.600 dots (640 X 480 X 3 RGB-subpixels) van de Sony A7. Tegelijkertijd heeft het Sony A7 II-display naast RGB-pixels ook W-pixels (wit). Ook zijn de maximale kantelhoeken veranderd, het display van de Sony A7II kan iets verder afwijken. In de praktijk is het verschil tussen de displays erg klein.
  • Sony A7II kan nu video schrijven met videocodec XAVC S, terwijl de bitrate-waarde kan worden gebruikt 50Mbps. Jammer dat de Sony A7 II geen 4K video heeft.
  • Sony A7II kan gammacurve gebruiken S-LOG2 (kan worden geselecteerd in PP7), wat het dynamische bereik vergroot. Videogebruikers zouden S-LOG2 en PP (Picture Profiles) moeten waarderen. PP-profielen kunnen flexibel worden geconfigureerd in het cameramenu. PP-beschrijvingen zijn te vinden hier.
  • Sony A7II is 125 gram zwaarder geworden.
  • De Sony A7 II zou nu 30% sneller scherpstellen dan de Sony A7. Het gevoeligheidsbereik van de focussensor is vergroot van 0 - 20 EV naar -1 - 20 EV. In de praktijk merkte ik niet veel verschil in snelheid en nauwkeurigheid van scherpstellen. Sony A7 II en Sony A7 gebruiken hetzelfde hybride focussysteem met 117 fasefocussensoren. met lens SonySEL2470Z de camera verloor soms zijn onderwerp en stelde over het algemeen veel slechter scherp dan veel eenvoudige spiegelreflexcamera's met fasefocussensoren. Ik denk dat de Sony A7II alleen een softwarematige verbetering had in het scherpstelsysteem, en toch niet eens is uitgegroeid tot het niveau van amateur spiegelreflexcamera's, terwijl ik zwijg over 'serieuze DSLR's' met krachtige fasescherpstelsystemen. Op het net kom ik veel niet geheel waarheidsgetrouwe informatie tegen die de autofocus van de Sony a7 / Sony a7 II prijst, maar de makers van dergelijke lofprijzingen hebben waarschijnlijk nooit een min of meer serieuze reportage gefilmd, waar de focus van de Sony A7 II kan veel drijven (vergeleken met spiegelcamera's).
  • Sony A7II heeft een verbeterd meetsysteem expositie, waarvan de gevoeligheid nu -1 - 20 EV is, vergeleken met 0 - 20 EV voor de Sony A7.
  • Sony A7II heeft minder vertraging wanneer ingeschakeld.
  • De Sony A7II kan nu de VG-C2EM Battery Grip gebruiken, die 2 batterijen kan bevatten voor een langere levensduur van de batterij.
  • Sony A7II heeft een keuze RAW-compressiemodus ('.ARW) bestanden. Met de Sony A7II krijg je ongecomprimeerde RAW-bestanden die elk 49-50 MB wegen. Sony A7 had zo'n functie niet en velen klaagden dat zijn 'gekrompen' RAW niet het volledige potentieel van de matrix kon overbrengen. framebuffer bij het fotograferen in ongecomprimeerd RAW-formaat is ongeveer. 10 frames.
  • Er zijn ook andere kleine verschillen, zoals: iets andere maximale frames per batterijlading, de Sony A7II heeft een flash power lock-functie, etc.

JPEG-bronbestanden kunnen worden gedownload Op deze pagina (28 bestanden, 300 MB).

Meer voorbeelden van foto's gemaakt op de Sony a7II in verschillende omstandigheden vind je in de review Carl Zeiss Vario-Tessar FE 4/24-70 ZA OSS T* (Sony SEL2470Z FE 4/24-70 Optical Steady Shot) en in de recensie Canon-lens FD 50 mm 1:1.8.

Sony A7II en Sony A7 gebruiken dezelfde sensor en maken 99% identieke foto's (tenzij je het potentieel van PP en ongecomprimeerde RAW op de Sony A7 II gebruikt), je kunt veel fotovoorbeelden op de Sony A7 vinden in mijn zijn recensie.

mijn ervaring

Ik ben absoluut blij met de Sony A7II en zijn stabilisatiesysteem. De stabilisator werkt zelfs met lenzen van externe fabrikanten, inclusief handmatige lenzen zonder microprocessorcontacten. Om alles te laten werken zoals verwacht in het menu 'Instellingen SteaaxdyS.'->'Focus. afst. SteadyS.' u moet de werkelijke brandpuntsafstand van de lens opgeven. Bijvoorbeeld voor een handmatige lens Canon-lens FD 50 mm 1:1.8 Ik heb de waarde '50 mm' ingevoerd. De brandpuntsafstand kan worden geselecteerd van 8 tot 1000 mm. als voor Canon-lens FD 50 mm 1:1.8 probeer het werk van de stabilisator te vergroten en selecteer in plaats van '50 mm' de waarde '1000 mm', dan is het effect het tegenovergestelde - in EVI het beeld zal veel sterker trillen, zelfs in vergelijking met de uitgeschakelde stabilisator.

Bij het werken met lenzen die al een ingebouwde beeldstabilisator hebben, werkt de camerastabilisator samen met de lensstabilisator. In dit geval voert de camerastabilisator slechts een deel van de camera/lenstrillingscompensatie uit, de rest wordt door de lens overgenomen. De stabilisator kan alleen tegelijkertijd worden ingeschakeld op zowel de camera als de lens, of tegelijkertijd worden uitgeschakeld op zowel de camera als de lens (voor Sony FE-lenzen). U vindt meer informatie over het gezamenlijke werk van stabilisatoren in deze sectie.

Oorspronkelijk op de markt gebracht als een compactcamera, het basismodel van de Sony A7, maakte zijn spiegelloze aard hem vrij dun, licht en klein, maar eindigde met controversiële bediening en een ongemakkelijke grip. Maar de Sony A7II heeft al een veel grotere body en lijkt qua formaat en uiterlijk op spiegelreflexcamera's. Het was niet mogelijk om een ​​compactcamera te maken met een volformaat sensor. En de compactheid van een spiegelloos systeem met een full-frame matrix is ​​meer een mythe, aangezien de lenzen zelf, die nodig zijn om de 36*24 matrix te bedekken, behoorlijk groot zijn.

Over het algemeen is de Sony A7II een echte vondst voor fans van handmatige optica, maar ook geweldig voor amateurs en professionals die zich bezighouden met video-opnamen.

Sony ILCE-7M2 (Sony a7II)

Sony ILCE-7M2 (Sony a7II) met een fifty-fifty handmatige lens Canon-lens FD 50 mm 1:1.8

Echte prijzen voor Sony a7 II in populaire online winkels kunnen zie deze link, of in het prijsblok hieronder:
Alle prijzen voor Sony A7 II body


In opmerkingen Mag ik je een vraag stellen over het onderwerp en jij zal zeker antwoorden, en u kunt ook uw mening geven of uw ervaring beschrijven. Veel kleine dingen voor een foto zijn te vinden op AliExpress.

Resultaten van

De Sony A7II is een herziene en verbeterde versie van de Sony A7. Sony A7II ontvangen uitstekend ingebouwd stabilisatiesysteem, ongecomprimeerde RAW, licht verbeterde focus- en meetsystemen expositie, het ontwerp en de materialen van de behuizing zijn bijgewerkt en er zijn geavanceerde functies voor video-opnamen toegevoegd. Haal je bij de Sony A7II de stabilisator weg (uit), dan herhaalt deze camera de Sony A90 met 7%.

Alle lenzen en camera's Sony FE

correcties:

  1. Sony FE 14mm F / 1.8 GM [april 2021, AliExpress-prijs:]
  2. Sony FE 20mm F / 1.8 G [februari 2020, AliExpress-prijs:]
  3. Sony FE 24mm F / 1.4 GM [september 2018, AliExpress-prijs:]
  4. Sony FE 24mm F / 2.8 G [maart 2021, AliExpress-prijs:]
  5. Sony FE 28mm F / 2.0 [maart 2015, AliExpress-prijs:]
  6. Sony FE 35mm F / 1.4 GM [januari 2021, AliExpress-prijs:]
  7. Sony FE 35mm F / 1.4 ZA [augustus 2014]
  8. Sony FE 35mm F / 1.8 [juli 2019, AliExpress-prijs:]
  9. Sony FE 35mm F / 2.8 ZA [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  10. Sony FE 40mm F / 2.5 G [maart 2021, AliExpress-prijs:]
  11. Sony FE 50mm F / 1.2 GM [maart 2021, AliExpress-prijs:]
  12. Sony FE 50mm F / 1.4 ZA [juli 2016]
  13. Sony FE 50mm F / 1.4 GM [februari 2023]
  14. Sony FE 50mm F / 1.8 [maart 2016, AliExpress-prijs:]
  15. Sony FE 50mm F / 2.8 Macro [augustus 2016]
  16. Sony FE 50mm F / 2.5 G [maart 2021]
  17. Sony FE 55mm F / 1.8 ZA [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  18. Sony FE 85mm F / 1.4 GM [februari 2016, AliExpress-prijs:]
  19. Sony FE 85mm F / 1.8 [februari 2017, AliExpress-prijs:]
  20. Sony FE 90mm F / 2.8 Macro G OSS, [maart 2015, AliExpress-prijs:]
  21. Sony FE 100mm F / 2.8 STF GM OSS, [februari 2017]
  22. Sony FE 135mm F / 1.8 GM [februari 2019, AliExpress-prijs:]
  23. Sony FE 300mm F / 2.8 GM OSS, [november 2023]
  24. Sony FE 400mm F / 2.8 GM OSS, [juni 2018]
  25. Sony FE 600mm F / 4 GM OSS, [juni 2019]

Zoomen:

  1. Sony FE 12-24mm F / 2.8 GM [juli 2020, AliExpress-prijs:]
  2. Sony FE 12-24mm F / 4 G [mei 2017, AliExpress-prijs:]
  3. Sony FE 16-35mm F / 2.8 GM [mei 2017, AliExpress-prijs:]
  4. Sony FE 16-35mm F / 2.8 GM II [augustus 2023]
  5. Sony FE 16-35mm T / 3.1 PZ G C [november 2020]
  6. Sony FE 16-35mm F / 4 ZA OSS, [september 2014, AliExpress-prijs:]
  7. Sony FE 16-35mm F / 4 PZ G [maart 2022, AliExpress-prijs:]
  8. Sony FE 20-70mm F / 4 G  [januari 2023]
  9. Sony FE 24-50mm F / 2.8 G [februari 2024]
  10. Sony FE 24-70mm F / 2.8 GM [februari 2016, AliExpress-prijs:]
  11. Sony FE 24-70mm F / 2.8 GM II [april 2022, AliExpress-prijs:]
  12. Sony FE 24-70mm F / 4 ZA OSS, [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  13. Sony FE 24-105mm F / 4 G OSS, [oktober 2017, AliExpress-prijs:]
  14. Sony FE 24-240mm F / 3.5-6.3 OSS, [maart 2015, AliExpress-prijs:]
  15. Sony FE 28-60mm F / 4-5.6 [september 2020, AliExpress-prijs:]
  16. Sony FE 28-70mm F / 3.5-5.6 OSS, [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  17. Sony FE 28-135mm F / 4 G PZ OSS, [september 2014]
  18. Sony FE 70-200mm F / 2.8 GM OSS, [oktober 2017]
  19. Sony FE 70-200mm F / 2.8 GM OSS, II [oktober 2021]
  20. Sony FE 70-200mm F / 4 G OSS, [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  21. Sony FE 70-200mm F / 4 Macro OSS, II [juli 2023]
  22. Salleen-FE 70-300mm F / 4.5-5.6 G OSS, [maart 2016]
  23. Sony FE 100-400mm F / 4.5-5.6 GM OSS, [april 2017, AliExpress-prijs:]
  24. Sony FE 200-600mm F / 5.6-6.3 G OSS, [juni 2019, AliExpress-prijs:]

Autofocus full frame lenzen voor de Sony E/FE vatting worden ook door andere fabrikanten geproduceerd:

Alle full-frame camera's van Sony met E-bevestiging

атериалы о теме

  1. Full frame spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  2. Bijgesneden spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  3. Bijgesneden spiegelloze systemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of aan het beëindigen zijn
  4. Digitale spiegelsystemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of beëindigd
  5. JVI of EVI (een belangrijk artikel dat antwoord geeft op de vraag 'spiegel of spiegelloos')
  6. Over spiegelloze batterijen
  7. Eenvoudig en duidelijk middenformaat
  8. Vooral snelle oplossingen van Chinese merken
  9. Alle snelste zoomlenzen met autofocus
  10. Alle snelste prime-lenzen met autofocus
  11. Gespiegeld full frame op spiegelloos middenformaat
  12. Autofocus Snelheidsboosters
  13. Eén lens om de wereld te regeren
  14. De impact van smartphones op de fotografiemarkt
  15. Wat is de volgende stap (smartphone suprematie)?
  16. Alle aankondigingen en nieuwigheden van lenzen en camera's

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.


Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe: Alexey

 

 

Opmerkingen: 141, over het onderwerp: indrukken van de Sony A7II

  • Alex

    Ik had een Sony a7. Uit elkaar gegaan door sterk sluitergeluid. Hij irriteerde mij en iedereen die ik fotografeerde. De nieuwe camera met een stomp heeft het stilste en prettigste sluitergeluid! Misschien neem ik het nog een keer.
    Je zult nergens een echte cam jeep vinden zoals die van Sony. Ik zag alleen een echte huidskleur van Sony! Als je landschap fotografeert, dan zal een andere FF bij je passen. Maar als je kinderen en groepen mensen fotografeert, brengt deze camera de kleuren perfect over. Ik heb vergelijkbare natuurlijke kleuren alleen gezien op CCD-matrices Nikon D200, Fuji S5 PRO. Verder loopt de Sony a* qua AF en ergonomie ver achter op andere camera's. Maar omwille van kleur en lage ruis bij ISO 6400 is deze camera het bekijken waard.

    • NE

      Ter ondersteuning van uw woorden ... Bij het doornemen van een groot aantal foto's in een van de groepen op flickr, wat niet gerelateerd is aan technologie, maar aan het genre, zag ik het volgende patroon (IMHO): zodra de kleuren waren aangenaam en er was een verlangen om te kijken naar welke camera deze foto was genomen, het bleek meestal toen het Sony was

  • Vlad

    Hallo Arkady. Ik sta op een kruispunt tussen nikon df en sony a7m2. Ik hou van portretgenres, straatfotografie (avond) Ik fotografeer geen sport. En wat vind je van de zeiss 24-70 f/4 lens? Bedankt

    • Eugène O

      Ik ben Arkady niet, maar laat me een opmerking maken.
      Df zul je 's middags niet met vuur vinden - ze zijn stopgezet, geloof ik. Zelf kijk ik naar Sony, maar de A7R II trekt meer aan, minus het waanzinnige paardenprijskaartje. Als je een F-mount - E-mount adapter van Commlite hebt, waarmee je kunt werken met Nikkor-lenzen zoals native, en zelfs zonder FF / BF-problemen, zal dit aanzienlijk besparen op optica, althans in de eerste fase.
      Al verwacht ik persoonlijk vanaf 2017 - het jaar van Nikon's eeuw - een soort superproduct, zoals een full frame Pro spiegelloze camera. Dus in gedachten en verwachting.

    • Demyanov

      Nikon zeker. Sony - knutselen, spelen. Ik heb Nikon en Sony. Nikon is als Bentley, premium, Sony is een gewone Ford Focus - en de kwaliteit van de foto's geeft karton af en is zelf ongemakkelijk. Het enige pluspunt is dat je bijna elke optie kunt plaatsen, de werklengte staat dit toe. Alleen daarom gebruik ik Sony, maar zonder plezier. En een verschrikkelijk elektronisch oog tegen een uitstekende optische zoeker is over het algemeen een apart nummer.

      • Max Kramer

        Je ziet meteen een typische foto-man in de straat. Kwaliteit geeft karton? Je bent een trol of helemaal niet. In de regel praten ze over technologie, terwijl ze zelf katten en bloemen + bruiloften en allerlei alledaagse banaliteit fotograferen.
        Het is Sony die matrixen maakt voor iedereen. Je zult het daarna ook hebben over "kartonigheid".
        De elektronische zoeker is een van de beste dingen die er in de fotografie is gebeurd. Hiermee kunt u de foto meteen zien zoals deze zal zijn. En vertel geen verhalen over “dit is een kwestie van ervaring”. Professionals merken ook het extreme gemak van elektronisch op. Bovendien is het in principe in het algemeen natuurlijk. Ik zal zien hoe je in het donker fotografeert, om nog maar te zwijgen van nachtopnames. Alle normaal ontwikkelde mensen vergaten het optische zicht als een nare droom.
        En ter info: Sony had voorheen de BESTE, en nu een van de beste zoekers. De beste weergavekwaliteit erin. Houd dat in gedachten, meneer Dilentant. En de terminologie "kijkgaatje" verwijst alleen maar naar uw niveau van collectieve landbouw.
        Want alleen een fotoman in de straat, die geen boom-boom is in de fotosfeer en in trends, zou zulke onzin kunnen zeggen over "ambachten, spelen". En het is op Sony, die enkele van de meest innovatieve op de markt zijn.
        PPC. Deze zijn gewoon geweldig...

        • Michael

          Je ziet de droomfanaat meteen

        • Oleg

          100% mee eens

        • Sergo

          Over het algemeen heeft de Fujifilm X-T3 de beste zoeker onder de systeemcamera's :))

        • Demyanov

          Een marketeer schrijft. "Professionals merken het gemak van elektronica op", en ik en vele anderen merken het ongemak op dat het pijn doet aan hun ogen - hetzelfde scherm in de tunnel. Van nature? Nou, voor iemand is seks met een rubberen vrouw natuurlijk. De zoeker is daar onbelangrijk en dit is een feit. Hier is Fuji interessanter - er is een hybride, ze hebben eerder de beste spiegelloze op de markt. Sony maakt matrices, maar weet niet hoe je slimme camera's en smartphones moet maken. Het volstaat om het Sony a7-menu te openen om er zeker van te zijn dat het is gedaan door een technicus die een beetje "onder de kast" zit. Schiet wat je denkt dat nodig is, ik hou niet van Sony met de ideologie van controle - veel knoppen, functies, maar alles is op de een of andere manier rauw, onaf - niet voor een persoon. Naast een matrix met een hoge ISO en de mogelijkheid om daar enige optiek in te plaatsen, is er werkelijk niets zinnigs. Handmatig scherpstellen is matig, focus peaking is niet nauwkeurig, er is geen balans met grote lenzen van Sony zelf. Zeker bij de eerste A7. Zelfs videomakers, voor wie het zonde is om over Sony te klagen, zijn soms niet erg blij en kijken in de richting van Panasonic - ze houden niet van de bruikbaarheid van Sony. Ja, ik vergat te zeggen over de sluiter, het lijkt erop dat er geen spiegel is, hij zou stil moeten zijn, en de A7 rommelt letterlijk, zelfs met een stille sluiter. Ik heb lang nagedacht over hoe ik zo'n grof product moest produceren, en toen besefte ik dat dit de ideologie van Sony is - de ideologie van een bedrijfskogge, niet een redelijk persoon, maar een robotachtig persoon en de camera, die het brein van de fotograaf verkracht, is proberen om het zo te maken. Terwijl dezelfde antediluviaanse film Zenith daarentegen probeert je te ontwikkelen en in plaats van 100500 functies die een gewone amateurfotograaf helemaal niet nodig heeft, geef je alleen wat je nodig hebt: handmatige instellingen, richten en schieten. Daarom voel je geen plezier bij het fotograferen op een Sony. Het beeld is standaard ook inferieur van de camera tot een full-frame DSLR, vaak is er niet genoeg volume - je moet het uitrekken door te verwerken. Sony is meer voor videografen, en niet voor foto's, daar is S-log.

      • AB

        Precies hetzelfde verhaal, alleen met Boot 5D m1 en Sony a7. Sony is als speelgoed, het behaagt alleen DD en een korte werkperiode, in alle andere opzichten is het gewoon rommel. Ik denk niet dat de tweede of zelfs de derde zeven even betrouwbare kameraden zullen worden als Nikon of Canon van het overeenkomstige niveau. Ik nam een ​​a7 voor FL-FD-optiek die ik gebruik bij het fotograferen op film (een Canon A1-minutencamera met een 80 jaar oude achtertrekker leeft nog!) Fifth Boot is als een native, ondanks het feit dat dit dezelfde oude Pervopyatak, die in kleur en geluid in zijn bescheiden bereik, de chuyki veel aangenamer zijn. Maar het belangrijkste dat je het meest bevriest, is dat Sony vanaf de eerste minuut van gebruik gewoon ontleedt, zoals een stuk vlees in de hete zon, elastiekjes, schermafdekking, dit alles is in een vreselijke staat in slechts een paar jaren.)))

  • Oleg

    Nou, ze waren helemaal in de war))) Ik zou de zevenhonderd verlaten. Of op Fuji xt1 of Sony a7II. Met de vervanging van het optiekpark - de prijs is bijna hetzelfde. Na het lezen van beide beoordelingen, concludeerde ik dat ze allebei complete onzin zijn))). Ik vertrouw je ergens voor - ik heb waarschijnlijk al lang gelezen))) maar de foto in de Fujika-recensie is sappiger, meer decoratief. En op de zeven is er een favoriete 180 en ik zag niet echt het verschil dat het FF was. Het werd verdrietig. Ik zal waarschijnlijk Fuji nemen in de hoop dat 56/1,2 en 35/2 snel zullen zijn. En voor een lange tijd zal ik Samyangs tam oppikken)))

    • Sergo's

      toename van sappigheid en decoratief effect - fuji-marketingtruc \ poppenkleuren die de hersenen raken \, maar als je het leuk vindt - klik in de editor

      • Pokemon

        Welnu, wat zijn de kleuren van de poppen?
        Als de blinde fotografen met handrug die op TN-monitoren zitten het contrast en de verzadiging helemaal naar rechts verdraaien, wat heeft Fuji daar dan mee te maken?! Heb je ooit een van hun camera's niet op de foto's, maar in je handen gehouden? Er zijn veel profielen in de camera's. Provia, Velvia, Astia, Fujichrome - plaats en verwijder alle.

        • Sergo's

          Ik schreef al dat ik met een vertraging van anderhalf jaar bijna alles heb behouden wat ik wilde en verdiende met fotografie toen je niet in het project zat..profielen zijn zo'n pokemon voor jou, je verdraait ze.wit, je wint' Ik hoef niet te draaien en lightroom, alleen Sony's jpeg is voldoende. Trouwens, ik heb lang op een 4k-monitor gezeten, niet op 5K ... waar heb je tenslotte zo'n pijnlijk zelfvertrouwen vandaan? slecht met financiën Ik heb al bij Arkady geklaagd over de onbegrijpelijke fanatieke grofheid in de commentaren en zijn recht om zulke arrogante, pijnlijke, beledigende commentaren te verwijderen

          • Dmitri Kostin

            sergos, als ik je toen beledigd heb, bied ik mijn excuses aan voor mijn onbeleefdheid.
            Geef echter toe dat jouw opmerking van 20.02 februari ook zo'n fanboy is.
            Op verschillende Fuji maken mensen foto's en krijgen ze ook goede foto's. Veel hangt af van hun vermogen om foto's te maken, van observatie, van smaak en, vreemd genoeg, van de monitor. Want met een TN-monitor kun je de foto zo corrigeren dat het later zonde kan zijn, maar er zijn geen RAW's meer ... Met de financiën zit het wel goed, neem contact met me op als er iets is.

  • Alexey

    En bij lage ISO's, en als je de afbeelding niet strooit of enorm vergroot tijdens het bekijken, zie je hem niet.

  • Roman

    Gegroet!
    Na enige tijd en wat geld gespaard had, besloot ik een spiegelloze camera te kopen (ik zat de hele tijd op een canon 50d).
    Nergens vind ik een zinnige review/vergelijking van A7m2 en a7r. Wat is beter?
    Ik fotografeer zowel architectuur als landschappen, evenals portretten en macro, en ik werd moe na het samenstellen van een onbewerkte video voor vijftig dollar via magic latern, maar ik zou het hier graag willen proberen, het lijkt erop dat het veel beter zou moeten zijn, nou ja, time-lapses, enz., enz.
    De vraag is wat te nemen?
    Bedankt iedereen! =)

    • Demyanov

      Als je een gigantische resolutie nodig hebt, moet je r nemen, anders heb ik geen speciale voordelen van de eerste r opgemerkt. De eerste Sonya ligt oncomfortabel in de greep, te licht, zonder stomp. En steek het sowieso niet in je zak.

      • Denis

        Nou, waarom.. hoe het in een jaszak past! Alles hangt af van de lens, ik ga vaak met samyang 35 2.8, het is erg compact

    • Sergo's

      Dus Sony slaapt ook niet

  • Andrew

    Ik lees de reacties en ben gewoon verbaasd, ben je dan gek? Als je forse correcties aan de camera wilt hangen - neem dan de D810, waarom zou je dan perverteren met een miniatuur spiegelloze camera? Deze camera's zijn allereerst de mogelijkheid om full-frame kwaliteit praktisch in je broekzak te hebben, met de Sony 24-240 heb je bijvoorbeeld een full-frame reiszoom van minder dan 1.5 kg. Dit zijn geen meldcamera's, waarom zou je ze daarmee vergelijken?

  • anonymus

    Een stabilisatiesysteem van een vergelijkbaar type werd gebruikt in de Pentax K10 - Samsung GX10. Sony brengt camera's uit die obsceen zijn gemaakt, pak dezelfde Pentax op (ter vergelijking)

  • VLADISLAV

    IEDEREEN MOET LEZEN!

    in Sony Oekraïne is er 1 gecertificeerd of officieel EPC-servicecentrum voor het merk Vovchka 18a in Kiev. De rest van hun serviceafdelingen houden zich alleen bezig met zeepschalen met één lens.

    Ik belde de EPC-reparateur (hij zit er pas 13 jaar) en stemde ermee in dat ik naar Kiev zou gaan, ik zou een camera meenemen zodat hij alles zou doen terwijl ik in Kiev was. Ik nam de camera vanwege de autofocus aanpassing minolta 85 1.4 d + LA4 was front focus. Aan de telefoon zei de reparateur dat het werk over 5 minuten is. Ik bracht een camera mee - toen ze door absoluut houten personeel werd ontvangen, lag de camera 30 minuten met de matrix omhoog (er werd veel stof uitgegoten), maar daar gaat het niet om. Dus de conclusie van de reparateur - de aanpassing kon niet worden gedaan omdat de USB-poort niet is aangesloten, daarom heeft hij de camera gedemonteerd om de reden te achterhalen, het bleek dat het gewoon zo'n storing in de camera was. Hij bood aan om de volledige vergoeding te vervangen, ik stemde ermee in, maar ik moest 2 weken wachten, en op dat moment had ik een bruiloftsopname in 4 dagen, en Arkady met Sony a7r)). Ik moest weigeren en gewoon de camera oppakken. Natuurlijk moest ik voor alles betalen, maar toen ik de camera pakte, bleek dat de stekkers eruit vielen waar de YUSB zat. Ik belde als reactie de meester en zei dat dit op alle camera's van de 7-serie zo is, ik heb lang met hem gediscussieerd dat dit niet het geval was, enz.... In totaal ging hij de camera weer demonteren en kwam naar buiten met de woorden "en de waarheid is, het blijkt dat deze camera's met deze pluggen kunnen worden vastgedraaid", gaf de camera zich om en vertrok. Natuurlijk was ik geschokt... Maar het is allemaal bullshit. Toen we diezelfde dag 's nachts gingen fotograferen, bleek het diafragmawiel niet te werken. Op het pad. de dag bleek niet in de dienst te zijn, want het was een feestdag, de dag van de grondwet, en de trein werd gestuurd. Ik wachtte op de werkdag en stuurde ze een camera om dit probleem op te lossen. Ik werd vreselijk rot aan de telefoon door een reparateur, zogenaamd heb ik het allemaal verzonnen. Maar dat is alles) De camera komt naar mij op de 18e van deze maand, met de storingen verholpen, maar met een barst in de kast waar de bouten draaiden en natuurlijk krassen. En een stuk papier)) dat bij ontvangst van de camera al een scheur in de behuizing was gevonden)) De scheur zit onder de bouten. Ik was niet echt geschrokken ... Ze antwoorden me dat het de schuld van de Thurman Express-service (hun volledige bezorger) kan zijn dat ze hen hebben gevraagd de camera te sturen, maar de service is absoluut niet verantwoordelijk voor wat er in de doos zit . Ik schreef, belde de ondersteuningsdienst, in Sony - ze geven niet om de drum voor de service.
    En de SERVICE is niet verantwoordelijk, aangezien ze onder toezicht staan ​​van het Sony-bedrijf.
    Het is 1 maand geleden sinds mijn laatste bezoek aan Kiev en er zijn nog steeds geschillen met het Sony-bedrijf, dat niets wil doen.
    Ze hebben geen direct nummer om te bellen.
    EPC-service - zegt - we kunnen niets doen zonder Sony Oekraïne
    en Sony zegt, nou ja, de spleet is gemaakt vóór het bezoek aan de server, dat is alles)) ...
    Natuurlijk probeer ik ze duidelijk te maken dat de spleet precies is waar de usb draaide, de bouten.
    Er is zo'n plek dat het gewoon onmogelijk is om speciaal te breken
    DUS NOOIT IETS VAN SONY NEMEN) mijn advies
    Ik heb de camera zo naar Kiev gebracht)) alleen voor afstelling)))

    • anonymus

      dit doet denken aan films waarin de hoofdpersoon door zijn gutsen voortdurend in allerlei problemen komt. om de camera aan de service te geven om de verbinding met de lens van een ander systeem uit te lijnen ??? verdomme???

    • Demyanov

      Dit gaat niet over Sony, maar over uw naïeve houding ten opzichte van de CIS-service. Het is beter om ze niet te vertrouwen. Als iets technisch niet bij je past, verkoop het dan en koop een ander exemplaar. Niet nodig om te repareren. Ik zal verantwoordelijk verklaren, tenminste Sony, tenminste Nikon, tenminste particuliere reparateurs - in 70% krijg je zeker aambeien bij hen. Canon lijkt niets te zijn, lange tijd was het zeepbakje normaal voor mij gerepareerd.

      • Vv

        Een bekende reparateur daarentegen beschreef dat de Canon CZK alleen is ontworpen voor SKD-reparaties (bijvoorbeeld het excentriek viel uit elkaar en alleen de hele spiegelhefeenheid kon worden vervangen), en Nikon is onderhoudsvriendelijker en ontworpen om lokale knooppunten vervangen.

        • Demyanov

          Het is als geluk. Bekijk met wie u contact kunt opnemen. Ik heb Nikon ooit een DSLR ter reparatie gegeven, autofocus liep op een vreemde manier - uiteraard niet alleen problemen met spiegeluitlijning - ze deden echt niets. Bij Canon 5d vliegt de spiegel weg - ze plakken hem terug en het is normaal. Kijk wat er kapot is. Nu zijn er meer reparateurs, in de hoofdstad kun je een verstandig iemand vinden, maar begin jaren 10 was hier alles slecht mee.

    • Demyanov

      Reparateurs houden er vreselijk niet van om hun stijlen te repareren, dus hebben ze uiteindelijk mijn computer uitgehold, toen ze eerst de lamp van de achtergrondverlichting braken, en toen braken ze de stekkers terwijl ze hem repareerden. Het is mogelijk dat hij opzettelijk het diafragma uitschakelde toen de pluggen gedwongen werden vast te draaien, en vervolgens de camera tot op de spleet beukte. Helaas zijn er in buitenlandse diensten (ik heb geen apparatuur aan westerse gegeven, ik zal niet oordelen) veel gebrekkige, verbitterde mensen zijn die de klant en hun werk haten, vaak ook op de deal zitten, dus doen ze niet ' Ik wil geen tijd verspillen aan het gratis repareren van hun stijlen.

  • Felix

    Het grootste probleem met "spiegelloze" camera's is de vrije toegang voor stof en vuil dat zich op de matrix nestelt na de eerste verandering van optica!Het is moeilijk om het korrel te noemen! Autofocus, vooral bij de prioriteit van het volgen van een gezicht in het frame, gaat over het algemeen verloren wanneer het object driekwart wordt gedraaid! vooral in 7K-modus !!! De body van de camera zelf is klein en niet ergonomisch, dus het is aan te raden om een ​​booster aan te schaffen om de camera beter in de hand te houden en je hoeft niet vaak afgeleid te worden om batterijen te vervangen! Alle technische informatie die op het scherm wordt weergegeven, heeft betrekking op het beeld zelf, vooral als u het proces moet controleren! Daarom is het noodzakelijk, zelfs voordat u gaat fotograferen, alle instellingen in het menu in te stellen! Het scherm zelf zou al een touchscreen kunnen zijn zoals de Canon 800DMark1000 en groter, zeker voor zo'n prijs het “karkas” zelf!!!

  • Wasbeer ~ Raket

    Zijn er adapters voor de oude Nikkora AF-D?
    Het idee is: koop een adapter en 50/1.4d, 35/2d en eventueel 28/2.8d. Is er een adapter met motor voor de oude niet-gemotoriseerde AF Nikkora schroevendraaiers?

    • Arkadi Shapoval

      Er zijn autofocusadapters, maar alleen voor lenzen met een ingebouwde scherpstelmotor http://ali.pub/2o15b0
      Voor AF-lenzen kunt u deze strooier gebruiken met de juiste selectie voor Nikon F - http://alipromo.com/redirect/cpa/o/os09xn9ywry6cu0fk8cwpwxl13y44kkl/

      • Wasbeer ~ Raket

        Hmm.. Het blijkt dat lenzen van Canon op Sony qua gemak interessanter zijn, maar ook duurder.

        • Valentijn

          In feite werken autofocusconverters van externe fabrikanten voor lenzen van derden vaak met zeer grote klachten. Ondanks dat de kosten voor hen niet gering zijn. Het is betrouwbaarder om een ​​cameralens van hetzelfde merk te nemen. Je hebt gelijk dat autofocus-converters vaker voorkomen bij Canon-bezitters, maar er zijn nogal wat klachten over de onderkant. De lenzen die je op Sony noemde zullen waarschijnlijk ook niet verrassen, de Nikon D700 is daar meer dan genoeg voor.

          • Wasbeer ~ Raket

            Niet voor commercie, deze lenzen zijn ook goed.

  • anonymus

    Ik begrijp niet waarom je niet in elke review onbewerkte foto's kunt plaatsen. In sommige jpeg-recensies, in sommige raw. maakt woedend. Ik maak bijvoorbeeld geen jpeg, zelfs niet op een smartphone. Nafig is het niet nodig, deze jpeg. Vooral met SONY, omdat hun beeldverwerkingsalgoritmen altijd zwak zijn geweest.

    • Valery A.

      En in welke viewer (editor) kijk je Nikon's RAV's?

      • Vic

        Bij Sony sinds 2010.
        Bij normale belichting hebben de jpeg's van mijn Sony praktisch geen nabewerking nodig en zijn na het demonteren van de beelden gelijk aan de vuurkist. Uitzondering - in het voorjaar leed ik op de a3500 - overbelichting door overmatige ultraviolette straling
        Nu, bij een 6000 meer met handmatige instellingen, tover ik - meer nachtopnamen, en dan kom ik in principe toe met minimale correcties voor helderheid-scherpte en dynamisch bereik ...

    • Oleg

      Schrijf geen onzin. Sony heeft de beste camera-jeep. Natuurlijk, als je in M-modus schiet.

      • 1Ds_Mk3

        Nee. Op Fuji. Zowel op s5pro als op huidige x100f of x-t3 types. De extreme Fujii hebben een bijna perfecte camjpeg. Voor de lui. En hij is heel goed zonder dwazen.

      • Sergo's

        Ik ben het er helemaal mee eens

        • Sergo's

          Ik ben het helemaal eens over sony - ik hou app sony 4. Nikon d2x verkocht, canon 1d mark 2n - goede vasthoudende focus - verouderd \ nog 8 mp is niet genoeg, schalen is niet genoeg .... alleen Sony heeft geen visueel verschil op de monitor tussen on-camera jpg en raw .je hoeft niet veel te worstelen in lightrooms en photoshops. hoewel, blijkbaar, fuji ook de lat hoger legt met algoritmen, evenals de prachtige nieuwste smartphones ... nikon en canon verhogen onredelijk de prijzen van karkassen - hier liggen ze voor me \ Ik kan vrienden meenemen voor de avond \ en ik zie geen reden om ze te kopen Fotograafervaring 67 jaar

  • VICTOR

    alle Sony A7 onvoltooid !!! lage burst-snelheid ... een stomp met handmatige optiek van drie assen ... het kan alleen worden in- of uitgeschakeld als het aan staat - het werkt constant en vreet een al lege batterij ... Sony programmeurs denken over het algemeen dat hun camera wordt aangedreven door een kerncentrale ... budgetoptiek met ingebouwde adapters (FROM MIRROR) van hier en zijn afmetingen ... en dit is voor topcamera's ??? vanwege het wilde schroeven op alle snelle optica, zowel op native als op de oude handleiding ...

  • VICTOR

    Ik denk dat met de release van volledige spiegelloze camera's van toonaangevende fabrikanten, SOMY zal worden vergeten als een nachtmerrie !!!

    • Pokemon

      Nee.
      Canon EOS R en Nikon z6/z7 zijn al te koop.
      Nikon's verkoop zou waarschijnlijk beter gaan als er een normale adapter was voor niet-gemotoriseerde schroevendraaierlenzen. Maar dat is hij niet.

      • Oleg

        En Nikon, in het algemeen, kwam op de een of andere manier vreemd in dit segment, het lijkt erop dat de camera's interessanter bleken te zijn dan die van Canon, maar een soort magere lijn van optica, twee niet de snelste zoomlenzen, plus 24-70 f4. Kenon lijkt een camera zonder stomp te hebben, maar hij is al behoorlijk succesvol 50 / 1.2 en origineel in zijn klasse 28-70 / 2.0, alsof we erop wijzen dat we nog niet alle troeven uit onze mouwen hebben gestoken. Maar in ieder geval, vanwege de mogelijkheid om native spiegeloptieken te gebruiken, waarvan er een enorm aantal zijn, hakken ze een stevig stuk van de markt van Sony af. Ik las dat Sony al 30% van de full-frame bzk-markt heeft verloren

        • anonymus

          Sony heeft een pluspunt nu de gave optiek op de A-knop accordeon op de secundaire zijn samengevoegd tegen hele mooie prijzen. Top 24-70f2.8ZA, 85f1.4ZA en 135f1.8ZA worden soms verkocht voor 40 duizend. En dan is er nog de uiterst succesvolle Sony 24f2.0ZA en Sigma 35f1.4Art met prijzen van 30-35 duizend.

    • Sergo's

      Dus Sony slaapt ook niet

  • Denis

    Wat is dan het volledige frame voor een beginner in de prijs van Sony A7ii? Of misschien zij? Hoe is haar autofocus?

    • anonymus

      Sluit je aan bij de vraag. Welke FF neem je met 100k per karkas en hetzelfde bedrag voor optica? in wat1

      • Pokemon

        Als je zo'n budget en tweedehands niet overweegt, dan D750 of D810.

        • anonymus

          De D810 kost veel meer, daar kun je al de A7r2 kopen, waarin de AF op een normaal niveau lijkt te zijn gebracht.

    • Sergo's

      als je geld hebt, is alleen 7p, p2, p3, p4 de toekomst

  • Dmitry S.

    Hallo
    Wie op FF Sony kan het vertellen?
    In EVI bevinden de instellingen voor de opnamemodus (af-s, WB, ISO, enz.) zich langs de rand van het frame, terwijl ze de randen van dit frame bedekken.
    Belemmert dit niet de compositie van het frame, de constructie van de compositie?
    Kan hier iets aan gedaan worden?

    • Анатолий

      Druk op de foto scroll / zoom dial, dit is een verandering in de zoeker / schermmodi, of je kunt aanpassen wat er in het menu wordt weergegeven.

  • Alexander

    Jongens, advies wat te nemen: Sony A7 II of Fuji X-T3?

    • Pokemon

      Doelen/doelstellingen zijn niet duidelijk.
      Voor een foto zou a7 mk2 / mk3 beter zijn (hoewel er mensen zijn die ruzie maken en nu houd ik de prijzen van X-T4) in de gaten.
      Als het voor video is, zal ik het je niet vertellen, ik schiet niet.

      • Alexander

        Ja, voor foto's. Ik kies een camera voor elke dag, amateurgebruik.

    • Gregor_S

      goede vraag, moeilijk om te beslissen

  • Alexey

    Arkady, raad een spiegelloze camera aan met de beste kleurscheiding van de matrix en met een rijke kleurweergave (dikke filters). Van Sonya en Fuji. Althans bij benadering, zoals het was op de Fuji C5 en andere SSD's.

    • Arkadi Shapoval

      Ik raad het niet aan. Je moet kijken naar wat je leuk vindt

    • Pokemon

      Dit is een moeilijke vraag, die vaak overgroeid is met holivars, aangezien kleur en het begrip kleur een zeer intiem onderwerp zijn.
      Probeer te lenen van de Fuji X-T4 of X-Pro3.
      Vergelijk voor de interesse met 5D mark4.

      • Victor

        Waarom met 5dmk4? IMHO, niet de beste camera qua kleur. MK2 - misschien de eerste - is bijna een standaard.

        Als je een bzk nodig hebt, zou ik kijken naar de oude eerste Olympus, met 12mp-matrices.

        Van de soneks, zelfs op de eerste modellen, was alles al behoorlijk triest.

        Fuji - je moet kunnen koken, iemand kan het.

        • Gregor_S

          Waarschijnlijk de beste conclusie die de laatste tijd is geweest.

  • Viktor

    Hallo, ik ben net begonnen met fotografie. Ik wil het weten. passen lenzen van sony alpha A7 en A7 III camera's op A7II

    • B.R.P.

      Fit.

    • Arkadi Shapoval

      Ja ze passen

  • Sergo's

    dit is geen fanatisme, maar een redelijke houding ten opzichte van de kwestie - prijs en kwaliteit, en tijd verspillen aan het finaliseren van afbeeldingen in lightrooms en photoshops. Sony geeft uitstekende jpeg's, en canons, God verhoede, hebben geleden. sony

    • Oleg

      Je denkt dat iedereen om je heen een idioot is. Het volstaat om naar de prijzen op de hotline te kijken om te begrijpen dat u schaamteloos liegt.

  • kremlin

    Vertel me, hoe zit het met de Sony a7III met de Zenitar 50mm f / 0.95 handleiding en deze adapter wordt autofocus?

    • Arkadi Shapoval

      het valt meteen onder Sony E, dus niet. Boycot deze lenzen in het algemeen.

  • kremlin

    Alle Sony full-frame camera's met E-vatting - Het spijt me natuurlijk, maar ALISHKA komt niet overeen met de modellen die je hebt aangegeven.

    • B.R.P.

      Modellen opgegeven door de fabrikant. Door inconsistenties in Ali, denk ik dat de vraag aan Ali ligt.

    • Rodion Eshmakov

      De Chinezen kunnen advertenties in Ali naar believen wijzigen, het is waarschijnlijk moeilijk om de relevantie van de hele lijst met links te behouden.

  • Sergo's

    Ik schreef al dat ik met een vertraging van anderhalf jaar bijna alles heb behouden wat ik wilde en verdiende met fotografie toen je niet in het project zat..profielen zijn zo'n pokemon voor jou, je verdraait ze.wit, je wint' Ik hoef niet te draaien en lightroom, alleen Sony's jpeg is voldoende. Trouwens, ik heb lang op een 4k-monitor gezeten, niet op 5K ... waar heb je tenslotte zo'n pijnlijk zelfvertrouwen vandaan? slecht met financiën Ik heb al bij Arkady geklaagd over de onbegrijpelijke fanatieke grofheid in de commentaren en zijn recht om zulke arrogante, pijnlijke, beledigende commentaren te verwijderen

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2016/02/sony-a7ii-review/?replytocom=388670

Spaanse versie van dit artikel https://radojuva.com/es/2016/02/sony-a7ii-review/?replytocom=388670