antwoorden: 192

  1. anonymus
    15.06.2018
  2. Valery
    02.09.2018

    Op http://astrocn.org/thread-3189-1-1.html er wordt een foto van de Nikon D5600-sensormodule meegeleverd, die de IMX193AQJ-sensor gebruikt, en niet de IMX193AQK zoals aangegeven in de tabel. Interessant is dat de Nikon D850-sensor hetzelfde AQJ-ontwerp heeft.

    antwoord

    • Annatoly
      24.11.2018

      De D5600 heeft geen IMX-193-AQK-sensor

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        24.11.2018

        Als er echte bewijzen zijn, zal ik veranderen.

        antwoord

  3. Paul
    03.09.2018

    Ik denk dat Nikon matrices bij Sony bestelt voor zijn project. Want anders heb ik geen verklaring waarom Sony al die tijd zulke slechte camera's had. Dit is uit dezelfde serie als in iPhones, geheugen of processors van Samsung (de belangrijkste concurrent). Waarom uw dure productie opzetten als het makkelijker is om het uit te besteden voor een contract. In deze matrices zitten zeker chips die worden beschermd door knowhow, patenten, enz.

    antwoord

    • Annatoly
      24.11.2018

      Voor zover ik heb gelezen, zijn de matrices allemaal ontwikkeld door Nikon, maar eenvoudig geproduceerd in Sony's faciliteiten onder Nikon's productiecontrole (dat wil zeggen, Sony ontwikkelt geen matrices voor Nikon en Nikon ontwikkelt matrices voor zichzelf, maar produceert ze op Sony's transportbanden)

      antwoord

      • Arkadi Shapoval
        24.11.2018

        Niet allemaal, sommige zijn zo, en sommige zijn net gekocht.

        antwoord

    • Rex
      12.01.2020

      Samsung is de belangrijkste leverancier van Apple!

      antwoord

    • Igor
      10.04.2020

      Waarschijnlijk zodat het bedrijf niet in beslag zou worden genomen voor..., zoals bij Nikon's 1″ gebeurde. Sony 1″-compacts zijn erg populair en duur, dus Sony sneed Nikon de adem af.

      antwoord

  4. Annatoly
    24.11.2018

    Nikon D7200 lijkt een sensor te hebben van Sony IMX-193-AQK

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      24.11.2018

      Als er echte bewijzen zijn, zal ik veranderen.

      antwoord

  5. Alexey
    01.03.2019

    Bedankt voor het werk dat je hebt gedaan. Alle informatie is zeer nuttig.

    antwoord

  6. Eugene
    24.05.2019

    Waar komt de informatie vandaan dat de IMX-markering direct de ontwikkeling van Sony betekent? Ja, ook Sony-sensoren dragen dit merkteken, ja, Sony mag het door en door gebruiken voor ontwikkeling en productie, maar het valt niet uit te sluiten dat veel sensoren dit merkteken dragen alleen omdat ze in de Sony-fabriek worden vervaardigd.

    antwoord

    • anonymus
      24.05.2019

      Nee. Ontwikkeling omvat octrooien en bescherming van rechten. Daarom ontwikkelt bijvoorbeeld een huywei processors, maar een ander bedrijf maakt ze, en het markeren van de chips is alleen voor de huywei.
      De d850 sensor is ontwikkeld in opdracht van Nikon, daarom is er een andere markering en was er dus een tekort van 1.5 jaar.
      Op alle Nikon camera's, op één na, zijn de d850 en df de meest voorkomende Sony en Toshiba sensoren, met standaard markeringen. Bovendien plaatst Sony bsi-sensoren voor zichzelf en gebruikt Nikon in de regel oudere zonder bsi.

      antwoord

      • Eduard Luts
        26.02.2024

        Nikon D850-camera's hebben een 45,7 MP-BSI-CMOS-sensor.

        antwoord

  7. Koba
    25.08.2019

    de sensoren voor de D3, D3s en D700 zijn gemaakt door Matsushita (d.w.z. Panasonic) en ze waren en zijn uitstekend. Onlangs werd bekend dat, in feite, voor de D850, de sensor zelf is vervaardigd door het Japanse bedrijf Towrjazz, en Sony alleen het sensormechanisme assembleert, maar het bord zelf, dat wil zeggen de sensor zelf, is vervaardigd door Towrjazz . Ook Towerjazz is opgericht door Panasonic en produceert sinds 2013 BSI-sensoren. Hij maakt ook BSI-sensoren voor Fujifilm. Het blijkt dat voor camera's die voorheen topresultaten gaven en nu geven op het gebied van sensorprestaties, de sensoren zelf in wezen worden geproduceerd door Panasonic, en niet door Sony, die deze sensoren alleen gebruikt om het mechanisme zelf te monteren ... Hier schrijven sommigen onjuiste informatie, in feite kopieer ik veelvoorkomende stereotypen of fouten van andere waarnemers op internet ... Maar de juiste informatie is daar ook te vinden als je het probeert ...

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      25.08.2019

      Bedankt. Toegevoegde informatie

      antwoord

    • Rex
      12.01.2020

      De Nikon D850 camera gebruikt een Sony IMX309AQJ sensor, geen model van TowerJazz Pure Sony ontwikkeling en productie! Leer het materiaal en lees de primaire bronnen, en herhaal niet wat ze op het hek schrijven!

      antwoord

    • Igor
      10.04.2020

      wat is het mechanisme van de sensor? Waar heb je het over?

      antwoord

      • Alexey
        10.04.2020

        nou, niet een ingenieur schrijft, vergeef hem) Ik denk dat we het over verpakkingen hebben.

        antwoord

  8. Rex
    12.01.2020

    TowerJazz is geen Japans, maar een Israëlisch bedrijf. Ik zeg, lees op het hek!

    antwoord

  9. Alex
    06.06.2020
  10. Ivan
    06.06.2020
  11. Constantine
    26.07.2020

    Er is niets mis met de verdeling van de productie, het helpt om de kosten van het producentenbedrijf te verlagen

    antwoord

  12. Alexander
    04.01.2021

    Goede dag!

    Sommige reviews melden dat op de Nikon D810 een andere matrix dan de D800 is geïnstalleerd, maar dan op de site https://camspex.com zij is hetzelfde.

    Misschien weet iemand of er verschillen in de sensor kunnen zitten.

    Dank

    antwoord

    • Victor
      04.01.2021

      Denkt u dat informatie over de matrix van invloed kan zijn op het maken van goede foto's met deze camera?

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      04.01.2021

      Waarschijnlijk een andere set

      antwoord

  13. Andrew
    06.01.2021

    Er zijn modellen van verschillende camera's met dezelfde matrix. Zoals ik het begrijp, kan hun JPEG sterk variëren, afhankelijk van de rest van de vulling en de interne software.
    Let op, een vraag voor kenners: is RAW van verschillende camera's, maar verschillend op dezelfde matrix?

    antwoord

    • Ivan
      06.01.2021

      Ja, het is anders. RAW is geen direct signaal van de matrix. Toch is er een primaire verwerking van het ontvangen signaal. Op het moederbord - de hoofdprocessor en gerelateerde elementen, en er is ook een apart bord dat verantwoordelijk is voor de afbeelding. Daarom geeft dezelfde matrix, staand op verschillende camera's (en zelfs merken) verschillende afbeeldingen.

      antwoord

  14. Anton
    21.03.2021

    Hallo Of misschien in z6 \ z62 en z5, dezelfde matrix met verschillende mp, en een achtergrondverlichting in het geval van z6 en z62?

    antwoord

  15. Igor
    11.07.2021

    Arkadi, goedemiddag. Bedankt voor de gedetailleerde tabel, erg handig.
    Laat me de daarin gevonden fout corrigeren.
    De Nikon d7200 gebruikt een Toshiba HEZ1 TOS-5105 sensor vergelijkbaar met de d7100.
    In de tabel wordt, blijkbaar door het ontbreken van nauwkeurige informatie voor die periode, onjuiste informatie aangegeven
    Sony IMX-193-AQK (CMOS)

    Bedankt voor je werk

    antwoord

  16. Dima
    19.07.2023

    D3200 en verder Toshiba-sensoren. Hetzelfde, vanaf de d5200, is ook Toshiba. Maar de d90 lijkt zijn eigen Nikonovsky waard.

    antwoord

  17. Alexander
    02.08.2023

    gestapelde, aan de achterkant verlichte CMOS-sensor nu op de Z8

    antwoord

  18. Laad meer reacties...

Antwoord geven Alexey

 

 

boven
mobiel computer