antwoorden: 139

  1. Ivan
    04.06.2017

    Ik was niet te lui om het te doen, ik zie niet veel verschil, misschien heb ik niet beter geprobeerd in het tegenlicht.
    twee foto's van verschillende lenzen

    antwoord

  2. Ivan
    04.06.2017

    eenvoudig 37 a

    antwoord

    • Alexey
      04.06.2017

      En ik zie dat jouw simpele scherper en contrastrijker is.

      antwoord

      • Ivan
        04.06.2017

        Nee, de wolk rolde gewoon terug en de zon werd helderder (de verduistering en het contrast namen toe), ik zag het in de zoeker - maar ik deed het niet opnieuw. Ik verdedig 37A MS-N-30 sowieso niet, ik verkoop het, de Olympic is duurder voor mij, maar ik moet eerst nog met het tegenlicht spelen.

        antwoord

      • Dmitry
        14.06.2017

        Het verschil tussen de MS-versie en de enkellaagse versie is op dergelijke foto's niet te zien, noch op de foto, noch in het histogram. Waar goede verlichting is, zonder stadslicht en tegenlicht, gedragen beide versies zich daar hetzelfde. Ook bij het fotograferen met flits is er geen verschil.

        Het verschil manifesteert zich bij een gebrek aan verlichting. Als je op een bewolkte dag in de schaduw van bomen (en zonder flits) fotografeert, vooral in de late namiddag, dan zijn de kleuren van de reguliere versie op de een of andere manier dof en vies, vooral in de schaduw. De MS-versie geeft zuiverdere kleuren (vooral groen). Het voelt alsof het scherm van een laag stof is geveegd. Het histogram laat ook zien dat de grafiek van de MS-versie breder is dan de niet-MS-versie, vooral de rode en blauwe kanalen. (betekent, MS is meer contrast). En ook de MS-versie is lichter dan de gebruikelijke, ergens met 0.25-0.3 stops. Een andere enkellaagse versie zondigt met zwakke, maar merkbare schittering van nachtverlichting, dit wordt niet waargenomen bij de MS-versie.

        Beide versies schitteren echter wanneer ze worden gefotografeerd tegen zeer fel licht (smartphone-LED). Maar het hoogtepunt van de reguliere versie is dicht, als een doorn. Het hoogtepunt van de MS-versie heeft dezelfde vorm, maar is doorschijnend en zonder sluier eromheen.
        In termen van verblindingsweerstand en contrast bereikt de MS-versie de walvis Nikkor 18-105 niet, ongeveer hetzelfde als de gebruikelijke Jupiter 37a de MS-versie niet bereikt.

        De vraag is, is het de moeite waard om de MS-versie te nemen?
        Mijn antwoord is ja. Maar als de prijs van de reguliere versie nu 600-800 UAH is op olx, dan zie ik het nut niet in om meer dan 1000-1100 UAH voor de MS-versie te betalen: het schiet niet zo veel beter dan de reguliere versie om er meer voor te betalen.

        PS/ Vergeleken met de enkellaagse versie uit 1984 met amberkleurige coating met de MS-versie uit 1984 met lila-groene coating (vermoedelijk vergelijkbaar in kleur met de hier beschreven MS-H-30-versie)

        antwoord

      • SergeyM
        18.06.2018

        “…..In termen van verblindingsweerstand en contrast bereikt de MS-versie de walvis Nikkor 18-105 niet, ongeveer hetzelfde als de gebruikelijke Jupiter 37a de MS-versie niet bereikt….”

        Hoe kan zo'n chique oplossing als Yu-37 worden vergeleken met een soort walvisstront?! Wat is de waanzin?

        antwoord

      • Dmitry
        18.06.2018

        Sarcasme? Zo niet, dan is 18-105 een behoorlijk behoorlijke donkere zoomlens, en met verlichting en verblindingsweerstand is het meer dan uitstekend, in tegenstelling tot de "chique" Sovjet-fixes.

        antwoord

      • SergeyM
        19.06.2018

        Nee, geen sarcasme.
        ".....18-105 is een behoorlijk fatsoenlijke donkere zoom..."
        De Yu-37 is echter een luxe, superscherpe en lichte 135.
        Veel beter dan elke Rokkor-135 met 2,8.
        Hoe kan het worden vergeleken met een goedkope oplossing - ik ben perplex ...

        antwoord

      • SergeyM
        19.06.2018

        ... verzegeld ....
        vergelijk met zoom natuurlijk...

        antwoord

      • B.R.P.
        19.06.2018

        Allerlei Rokkors ... Hmmm ...

        antwoord

  3. Ivan
    04.06.2017

    Off topic, puur ter vergelijking, helios 77m 4 :)
    meer precies helios

    antwoord

  4. Tegen Dmitry E.
    20.07.2017

    Is het de moeite waard om te kopen voor 4850 roebel zonder kp / an in de set?

    antwoord

    • KalekseiG
      21.07.2017

      Waarom niet. Je brengt de draad van de helicoïde over en er zit oneindigheid in een simpele adapter.

      antwoord

      • Tegen Dmitry E.
        22.07.2017

        Ik heb al goedkoop een omgebouwde t2 gekocht

        antwoord

      • KalekseiG
        22.07.2017

        Wat moest er dan in godsnaam gevraagd worden?

        antwoord

    • Alexey
      21.07.2017

      voor n 30 normale prijs - het is zeldzaam.

      antwoord

    • Ivan
      22.07.2017

      Neem voor 10000 beter niet verkopen het belangrijkste!!! Gezien het feit dat volgens Avito, tot een vijg voor 2-3, dan is de kamer gek.

      antwoord

      • Tegen Dmitry E.
        22.07.2017

        Ik begreep het niet. De verkoper verkoopt het voor 4850, waarom meer bieden?

        antwoord

      • Alexey
        23.07.2017

        op Avito van 800 naar 3 tr. de gebruikelijke MS-versie is van 3 tot 4,5 tr, en Ms n 30 is van 4,5 tot 5 tr, juist omdat het zeldzaam is. Bestudeer het onderwerp voordat u Ivan advies geeft.

        antwoord

    • Vitaly Nee
      22.07.2017

      Of misschien beter op zoek naar een oude Nikon 100 of 135? De prijs is ongeveer hetzelfde, maar de native bajonetvatting en het diafragma werken. Toen ik Kaleinar zocht, braken de prijzen, Nikon 105/2.5 vond het goedkoper. Met een springopening is het veel handiger, maar je schiet niet altijd open.
      Een jaar geleden waren eenvoudige Yu-37's tot 100 Baku, nu neemt niemand OLX voor 40 Olympic.

      antwoord

      • Tegen Dmitry E.
        17.08.2017

        Ik heb het al gekocht. Niet, de prijs is hetzelfde, maar ik hou meer van Jupiter)

        antwoord

  5. Eugene
    31.07.2017

    Wie heeft het over prijzen. hier http://ussrlens.com/optika/long-range/jupiter-37a-mc-h-30 er stond geschreven dat MS Jupiter-37A - TU3-3. 2022-87 100 roebel.
    MS-N-30 Jupiter-37A-TU3-3. 105-80 120 roebel, ik zal u ook informeren dat ik in 1988-89 een eenvoudige kocht, geen MS, voor 55 roebel. En MS was echt op de plank voor 100 roebel.

    antwoord

  6. Bogdan
    14.02.2018

    Is het geschikt voor de nikon d80?

    antwoord

    • Oleg
      15.02.2018

      Zonder native of externe fabrikanten zal de Nikon-montageadapter niet werken.

      antwoord

  7. Vladimir
    30.07.2019

    Beste pro's!!! Vertel me alsjeblieft? Is de JUPITER-37A lens geschikt voor de Sony A6500 spiegelloze (crop) Emount mount en met welke adapter Ik maak video's Ik ben erg gesteld op macro.

    Zeer gewaardeerd voor uw antwoord, bedankt.

    antwoord

    • anonymus
      31.07.2019

      Als het een m42-schroefdraad heeft, heb je een m42-nex-adapter nodig, en als de Nikon-vatting cool is, verkoop je deze en ruil je hem in tegen een extra vergoeding voor m42.

      antwoord

      • Nicholas
        21.10.2019

        Er zijn beide adapters op Nex / Sony-e, en M42 en Nikon, als je zoekt, kun je T2 op Nex vinden, dus het is beter om de versie van de lens te nemen die een betere staat en een lagere prijs heeft.

        antwoord

  8. Anatoliy
    29.01.2020

    Vertel me alsjeblieft, wat zijn de stippen op de lens? Niet wissen. Tse poshkshdzhennya bal chi yaki's schimmel? Chi bude zbіshuvatisya? Is het mogelijk om robiti chi geen respect te geven?

    antwoord

    • Michael
      29.01.2020

      Krassen, zo lijkt het. Het is geen schimmel

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      29.01.2020

      Microkrasjes van verlichting, het is oké. Zet een beschermend lichtfilter en vergeet het maar

      antwoord

  9. Anatoliy
    29.01.2020

    Dyakuyu

    antwoord

  10. Ananaska
    20.04.2020

    Mijn exemplaar heeft geen MS, het glinstert precies zoals op de foto's van de versie zonder MS hier in Radozhiv. Maar de markeringen op de diafragmaring zijn groen.

    antwoord

    • Мария
      20.08.2020

      Een jaar van uitgifte. Op een lens zonder MS, maar met groene diafragmagetallen hebben ze, zoals ik het begrijp, geen aparte review gedaan.

      antwoord

  11. Мария
    20.08.2020

    Beste kenners.
    Kan dit, met de D90 op afstand met een gezichtsportret (ik weet niet meer hoeveel het daar blijkt te zijn, zo'n drie meter moet het zijn) werkt de scherpstelbevestiging op de camera feilloos. Terwijl ik een persoon in de hoogte probeer te fotograferen, begint de focus te "Missen". Dat wil zeggen, ik mis natuurlijk iets, I)) Het blijkt dat de bevestiging van de groene cirkel in dit geval zinloos is.
    De reden is niet duidelijk, en het is ook niet helemaal duidelijk waarom. Het is duidelijk dat de scherptedieptegrenzen zelf er niets mee te maken hebben, misschien mist de sensor gewoon contrast vanaf een bepaalde afstand.
    Het probleem is dat er nu niets te testen valt, ik heb één camera.
    Sorry als ik slordig ben.

    antwoord

    • Alexey
      20.08.2020

      zo zou het moeten zijn. lang uitleggen waarom. bij zulke lange opnameafstanden moet je scherpstellen in LV.

      antwoord

      • Мария
        20.08.2020

        Thank you very much!
        De waarneming geeft dus niet de werkelijkheid weer. Ik zal proberen het gat op te vullen

        antwoord

  12. Мария
    20.08.2020

    Hoewel de ervaring klein is met portretten, en over het algemeen klein)
    Maar ik vergelijk de 85 mm 1.8 native lens met wat er gebeurt met Jupiter, het gevoel dat in het tweede geval gewoon een meesterwerk is (voor zover het gepast is om over mijn creatieve inspanningen te schrijven). Of ik weet niet hoe ik met moderne lenzen moet werken, maar ik vind het beeld minder mooi. ontmoedigen)

    Natuurlijk is af en lichtheid een groot goed. Maar om de een of andere reden heeft dezelfde 85 mm een ​​veel uitgesprokener effect dat inherent is aan televisies - het beeld wordt afgevlakt en wanneer de achtergrondobjecten in relatie tot het onderwerp veel groter lijken dan in het origineel. Jupiter, IMHO, wordt zwak uitgedrukt.

    antwoord

  13. a83k
    14.10.2020

    Goedemiddag, radojuva-lezers.
    De lens is geweldig. Maar ik heb een vraag over de variëteiten ervan.
    Er is een lens Jupiter-37A MS-N-30 3,5 / 130 van het 83e jaar van uitgave.
    Enerzijds verwart het en anderzijds behaagt het de "ongewone" brandpuntsafstand van 130 mm.
    Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn en hoe is het mogelijk dat er nergens informatie is over de f3.5 / 130mm-variant?

    antwoord

    • Alexey
      14.10.2020
      • a83k
        14.10.2020

        Niemand zei:) Het staat erop geschreven.
        Aangezien ik de komende week in mijn geboorteland ben, zal ik zeker een foto maken.
        Het zal zelfs interessant zijn om een ​​andere Yu37a MS-N-30 3.5 / 135 te vinden en deze te vergelijken met een verschil van deze 5 mm.
        Toegegeven, ik ben zelf geneigd te geloven dat dit een banale typfout in de productie is.

        antwoord

    • Rodion
      14.10.2020

      Het is eerder gewoon een typfout. De foto zou...

      antwoord

      • a83k
        17.10.2020

        Goedemiddag, radojuva-lezers.

        Foto's sturen zoals beloofd.

        antwoord

      • a83k
        17.10.2020

        Algemene vorm.

        antwoord

      • a83k
        17.10.2020

        Algemeen beeld van de lens

        antwoord

      • a83k
        17.10.2020

        Bajonet uitzicht.
        Het nummer is met een naald gekrabbeld: 132979. Wat het zou kunnen betekenen, geen idee.

        antwoord

      • kotofei
        20.04.2021

        Het gekrabbelde nummer is veel van een pandjeshuis. Je kunt het een "lens met geschiedenis" noemen

        antwoord

      • Alexey
        17.10.2020

        uiterlijk, van alle kanten - een heel gewone Yu-37, dus blijkbaar is dit een typfout. bouwjaar 83, hier klopt alles.

        antwoord

      • Alexey
        17.10.2020

        het herkennen van de FR is eenvoudig - je moet iets van een bekende grootte fotograferen op een bekende scherpstelafstand. en dan eenvoudige wiskunde, de regel van gelijkvormigheid van driehoeken.

        antwoord

      • a83k
        17.10.2020

        Ja. Het rekenalgoritme zelf is mij duidelijk.
        Meer een vraag met de tijd. Zodra ik vrije tijd heb, ga ik het proberen.
        Dan post ik het resultaat hier.

        antwoord

  14. Виталий
    07.12.2021

    Ik heb een zeldzame. Verlichting van n-30, maar zelfs MS staat niet in de naam. Deze exemplaren zijn eind 1982 als ervaren voorserie geproduceerd. Ik geef het voor 5.

    antwoord

  15. Stanislaus
    07.01.2022

    Hallo, ik zag een advertentie voor de verkoop van zo'n lens. Vertel me alsjeblieft, is zijn verf afgebladderd of is het een lastige kopie?

    antwoord

    • Stanislaus
      07.01.2022

      Meer

      antwoord

    • jury
      08.01.2022

      is dit de laatste lens die te koop is? een exemplaar in goede staat vinden.

      antwoord

      • Stanislaus
        08.01.2022

        Begrepen, bedankt)

        antwoord

    • Arkadi Shapoval
      08.01.2022

      ze stapte niet uit, ze werd schoongemaakt

      antwoord

      • Alex
        10.01.2022

        Ik had een MS-N-30 in nieuwstaat, en van een brede ring met diafragma waarden scheurt er echt een verflaagje, het bleef letterlijk in stukjes op de vingers. Maar eronder zou er nog een zijn, dus het uiterlijk leed er helemaal niet onder.

        antwoord

  16. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer