Sony FE-systeem (volledig frame)

Dit artikel bevat alle originele lenzen die zijn ontworpen om te werken met Sony full-frame spiegelloze camera's met de Sony E-vatting.

Artikel met een overzicht van alle Sony FE-lenzen van volledige lengte

Artikel met alle Sony FE full-frame lenzen

Alle full-frame camera's van Sony met E-bevestiging

Lijst met Sony FE-lenzen voor deze camera's

correcties:

  1. Sony FE 14mm F / 1.8 GM [april 2021, AliExpress-prijs:]
  2. Sony FE 20mm F / 1.8 G [februari 2020, AliExpress-prijs:]
  3. Sony FE 24mm F / 1.4 GM [september 2018, AliExpress-prijs:]
  4. Sony FE 24mm F / 2.8 G [maart 2021, AliExpress-prijs:]
  5. Sony FE 28mm F / 2.0 [maart 2015, AliExpress-prijs:]
  6. Sony FE 35mm F / 1.4 GM [januari 2021, AliExpress-prijs:]
  7. Sony FE 35mm F / 1.4 ZA [augustus 2014]
  8. Sony FE 35mm F / 1.8 [juli 2019, AliExpress-prijs:]
  9. Sony FE 35mm F / 2.8 ZA [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  10. Sony FE 40mm F / 2.5 G [maart 2021, AliExpress-prijs:]
  11. Sony FE 50mm F / 1.2 GM [maart 2021, AliExpress-prijs:]
  12. Sony FE 50mm F / 1.4 ZA [juli 2016]
  13. Sony FE 50mm F / 1.4 GM [februari 2023]
  14. Sony FE 50mm F / 1.8 [maart 2016, AliExpress-prijs:]
  15. Sony FE 50mm F / 2.8 Macro [augustus 2016]
  16. Sony FE 50mm F / 2.5 G [maart 2021]
  17. Sony FE 55mm F / 1.8 ZA [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  18. Sony FE 85mm F / 1.4 GM [februari 2016, AliExpress-prijs:]
  19. Sony FE 85mm F / 1.8 [februari 2017, AliExpress-prijs:]
  20. Sony FE 90mm F / 2.8 Macro G OSS, [maart 2015, AliExpress-prijs:]
  21. Sony FE 100mm F / 2.8 STF GM OSS, [februari 2017]
  22. Sony FE 135mm F / 1.8 GM [februari 2019, AliExpress-prijs:]
  23. Sony FE 300mm F / 2.8 GM OSS, [november 2023]
  24. Sony FE 400mm F / 2.8 GM OSS, [juni 2018]
  25. Sony FE 600mm F / 4 GM OSS, [juni 2019]

Zoomen:

  1. Sony FE 12-24mm F / 2.8 GM [juli 2020, AliExpress-prijs:]
  2. Sony FE 12-24mm F / 4 G [mei 2017, AliExpress-prijs:]
  3. Sony FE 16-25mm F / 2.8 G [april 2024]
  4. Sony FE 16-35mm F / 2.8 GM [mei 2017, AliExpress-prijs:]
  5. Sony FE 16-35mm F / 2.8 GM II [augustus 2023]
  6. Sony FE 16-35mm T / 3.1 PZ G C [november 2020]
  7. Sony FE 16-35mm F / 4 ZA OSS, [september 2014, AliExpress-prijs:]
  8. Sony FE 16-35mm F / 4 PZ G [maart 2022, AliExpress-prijs:]
  9. Sony FE 20-70mm F / 4 G  [januari 2023]
  10. Sony FE 24-50mm F / 2.8 G [februari 2024]
  11. Sony FE 24-70mm F / 2.8 GM [februari 2016, AliExpress-prijs:]
  12. Sony FE 24-70mm F / 2.8 GM II [april 2022, AliExpress-prijs:]
  13. Sony FE 24-70mm F / 4 ZA OSS, [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  14. Sony FE 24-105mm F / 4 G OSS, [oktober 2017, AliExpress-prijs:]
  15. Sony FE 24-240mm F / 3.5-6.3 OSS, [maart 2015, AliExpress-prijs:]
  16. Sony FE 28-60mm F / 4-5.6 [september 2020, AliExpress-prijs:]
  17. Sony FE 28-70mm F / 3.5-5.6 OSS, [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  18. Sony FE 28-135mm F / 4 G PZ OSS, [september 2014]
  19. Sony FE 70-200mm F / 2.8 GM OSS, [oktober 2017]
  20. Sony FE 70-200mm F / 2.8 GM OSS, II [oktober 2021]
  21. Sony FE 70-200mm F / 4 G OSS, [oktober 2013, AliExpress-prijs:]
  22. Sony FE 70-200mm F / 4 Macro OSS, II [juli 2023]
  23. Salleen-FE 70-300mm F / 4.5-5.6 G OSS, [maart 2016]
  24. Sony FE 100-400mm F / 4.5-5.6 GM OSS, [april 2017, AliExpress-prijs:]
  25. Sony FE 200-600mm F / 5.6-6.3 G OSS, [juni 2019, AliExpress-prijs:]

Autofocus full frame lenzen voor de Sony E/FE vatting worden ook door andere fabrikanten geproduceerd:

атериалы о теме

  1. Full frame spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  2. Bijgesneden spiegelloze systemen. Discussie, keuze, aanbevelingen.
  3. Bijgesneden spiegelloze systemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of aan het beëindigen zijn
  4. Digitale spiegelsystemen die hun ontwikkeling hebben stopgezet of beëindigd
  5. JVI of EVI (een belangrijk artikel dat antwoord geeft op de vraag 'spiegel of spiegelloos')
  6. Over spiegelloze batterijen
  7. Eenvoudig en duidelijk middenformaat
  8. Vooral snelle oplossingen van Chinese merken
  9. Alle snelste zoomlenzen met autofocus
  10. Alle snelste prime-lenzen met autofocus
  11. Gespiegeld full frame op spiegelloos middenformaat
  12. Autofocus Snelheidsboosters
  13. Eén lens om de wereld te regeren
  14. De impact van smartphones op de fotografiemarkt
  15. Wat is de volgende stap (smartphone suprematie)?
  16. Alle aankondigingen en nieuwigheden van lenzen en camera's

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe:

 

 

Opmerkingen: 177, over het onderwerp: Sony FE-systeem (Full Frame)

  • Waanzin Scifi

    Ja, Sony Corporation is de afgelopen jaren niet kinderlijk uit elkaar gegaan op het gebied van de foto-industrie ... nikon en canon moeten al lang groter denken en technisch nieuwe innovaties op de markt brengen, en geen merkmerken en D xx00

  • Andrew

    Er zijn ook loxia 35/2 en loxia 50/2

    • Arkadi Shapoval

      Natuurlijk is die er, maar ze hebben geen autofocus, dus ze houden zich op geen enkele manier aan dit artikel.

  • Vladimir

    Als ik me niet vergis, maakt Sigma zijn lenzen voor de Sony E-vatting.

    • Arkadi Shapoval

      Ja, dat doet het, maar dit zijn niet langer "originele lenzen".

    • anonymus

      Sigma maakt geen full-length lenzen voor Sony e

      • Arkadi Shapoval

        Trouwens, over het algemeen maakt iemand full-length lenzen voor Sony E. Iedereen gaat er prat op dat je er elk glas op kunt plakken, maar meestal wordt alles door adapters geschroefd. Bovendien zijn er geen “native” adapters voor andere systemen, alleen allerlei metabons etc.

        Zijn er niet-native full-length lenzen voor Sony E? En als ze dat niet doen, waarom niet?

        Immers, native Sone FE is erg, erg duur. Over het algemeen is er geen enkele budgetlens. En gooi 500 USD weg omwille van de goedkoopste Sony SEL-28F20 wil ik de vatting van mijn Sony a7 helemaal niet sluiten.

        Natuurlijk zijn er goedkope Sony A-reflexlenzen, maar een adapter daarvoor kost ongeveer 400 USD, en voor dit geld kun je een goede oplossing voor een ander systeem kopen.

  • Joeri75

    Een Sony A7s is iets waard! Met een standaard 28-70 3,5-5,6 fotografeer je in vrijwel alle lichtomstandigheden zonder ruis. droomcamera :(

  • Sergei

    Zodra ze het assortiment lenzen uitbreiden, zullen ze een bepaald aantal gebruikers overzetten naar dergelijke spiegelloze camera's - en zullen ze camera's lanceren met een gebogen matrix waarvoor nieuwe lenzen nodig zijn.

  • lynx

    het is de moeite waard eraan toe te voegen dat "bijna elk glas staat als een gietijzeren brug met vergulding".
    en "ze zijn allemaal eng!... eng, CARL!!!"

    • Ster. verveeld Igor

      Het is misschien eng, maar als je naar een van hen kijkt in combinatie met 7s, ontstaat er een kinderachtig verlangen om overal te kunnen schieten, zelfs 's nachts in de kont, en tegelijkertijd video, waarmee je theoretisch vrij gemakkelijk kunt " films maken en geld heroveren, ja, in het westen, ik bedoel, in het oosten is het failliet ... en daar is nog een truc, ik heb me er niet in verdiept, maar zoals het werken met verschillende camera's zijn ze gesynchroniseerd, enzovoort.
      het enige is dat ik sinds de tijd van de video allergisch ben voor Soneva-kleuren, en dus is de herfst koud

      • lynx

        'S Nachts, in de kont met zo'n kit, is het heel goed mogelijk om wormen in doppen te ontmoeten die misschien vragen stellen:
        - He jij! Bedek je middenrif!
        - Deze, hier met zo'n lichtverzamelende kracht, ze leven niet lang, begrepen?!
        - Hé, uh, waarom heb je zo'n hoge lichtgevoeligheid, hè?!
        - Schroef de lens erop!
        - Wat, megapixels zijn te verdomd?
        - We droppen een full frame voor iemand.
        Of is de variantie te laag?
        -Puur voor mezelf, ik heb interesse, maar is ISO niet te krap voor jou?
        - Laten we eens kijken wie een sterkere bodysuit heeft.

        • Ster. verveeld Igor

          Wormen zijn niet het ergste, maar laten we je 's nachts niet bang maken...

          • anonymus

            Lynx nauwkeurig genoteerd. Coole humor :)

    • Arkadi Shapoval

      Vreselijk.

      • anonymus

        Ik weet niet hoe het met jullie bij Sony is, maar bij ons bij Fuji gaat alles prima.
        En er is een 16-55mm F2.8 en een 50-140mm F2.8 telefoto is ook beschikbaar.
        En kies uit de fixes in het algemeen een brood van wie je maar wilt, en 1.4 en 2.0 en 2.8 en wat je hartje begeert. Sony gooit alleen camera's achter elkaar, dan A7, dan A7s, dan A7r, dan A7rII is net om de hoek A7RR, A7RRS, A7RRSRII :) En ze zeggen dat ze helemaal geen lenzen meer zullen produceren. Ze zeiden er genoeg van, want niet de lens en de fotograaf schieten, maar het karkas.

        • Arkadi Shapoval

          Vreselijk.

          • anonymus

            Ik heb dit bericht gelezen.
            En de eerste gedachte is WTF?
            Zonder spiegelreflexcamera's kopen ze kakbe omwille van de compactheid.
            Maar als ik naar al deze gigantische lenzen kijk, begrijp ik niet wat mensen ervan weerhoudt een D800 met een hele reeks optica op een kar te vervoeren? En als je de Canon 5D Mk3 met L-bril neemt, dan is hij zelfs goedkoper dan Sony, met vergelijkbare afmetingen :)
            Kan iemand antwoorden op wat mensen drijft die Sony UPC's met cyclopische lenzen kopen?

            • Arkadi Shapoval

              Ik heb een soortgelijke vraag gesteld op 30.06.2015-17-35 om XNUMX:XNUMX uur, maar nog steeds geen antwoord.

              Als je van de zwarte lijst af wilt, schrijf dan naar: mij per post uw IP en eerlijk dat u deze niet zult schenden blog regels.

              • anonymus

                En waarom is het voor mij Arkady?
                Het aantal IP's in de wereld is niet beperkt. Genoeg voor mijn tijd.
                Het is gewoon grappig voor mij dat ik niets crimineels lijk te schrijven, en je veegt mijn opmerkingen dagenlang verwoed weg. Het feit dat je Sony leuk vindt en iemand schrijft over de superioriteit van andere merken is geen reden om de commentaren op te ruimen.
                Hoewel ... Als Sony je betaalt voor advertenties, waarom niet.

              • Arkadi Shapoval

                Ik heb niet eens een idee wie dit schrijft, het hangt gewoon dat het op de zwarte lijst staat en dat is alles, ik doe hier geen speciale gebaren voor. Ik ben gewoon te lui om bij te houden wie het waar heeft verpest. Altijd op de zwarte lijst gezet по делу - ooit werd iemand beledigd en was er al. Als je hier opmerkingen schrijft, heb je nog steeds iets nodig.

                Sony geeft me geen camera's meer nadat ik een 7r-recensie heb geschreven :). En in het algemeen, onthoud voor eens en voor altijd, geen van de vertegenwoordigers van de bedrijven gaf me een gebroken cent voor al deze beoordelingen, en als ze dat deden, namen ze het niet aan, het is begrijpelijk om welke redenen. Hoe de site wordt ondersteund, wordt beschreven hier. Op dezelfde a7 die ik gebruik voor reviews, verzameld de hele gemeenschap en heel duurde lang om te verzamelen, ik moest zelfs 5d en c3 pro en nikkor 50 1.8 af verkopen om deze a7 voor beoordelingen te hebben. Maar we zijn afgestapt van het onderwerp - Sony-lenzen zijn erg duur.

              • anonymus

                Arkady, het spijt me als ik je plotseling pijn heb gedaan.
                Ik begrijp. Meer dan dat, ik hou van je site.
                Maar lenzen voor de Sony UPC zijn niet alleen duur, maar ook te groot.
                Dat is alles wat ik wilde zeggen.
                En de website van Radoziv is goed. Misschien zelfs de beste. De meest waarheidsgetrouwe.
                Veel succes Arkady en je site. Je doet het geweldig.

              • Arkadi Shapoval

                Bedankt. Ik zal proberen het de laatste tijd niet te lanceren, maar "handen bereiken niet" echt bruikbare records, hoewel er veel ideeën zijn en iets om te delen :)

              • Kostjan

                ORGASME!

            • lynx

              Het is alleen dat je nog nooit een echte, schone, onverharde Sony door een ader hebt laten stromen.
              Anders zouden ze geen ruzie maken, maar zouden ze rennen voor een dosis. ))

        • lynx

          Ja. vooral gezien de prijs van 50-140.

    • SNEEUW

      Jij bent de enige die de waarheid vertelde!!!

  • anonymus

    Arkadi is moe. Stop al met blokkeren via IP. Ik heb al 600 IP-adressen op uw site uitgegeven. Ik heb geen tijd om te veranderen hoe je me verbannen.

    • Arkadi Shapoval

      En wat doe ik hier? Banit Рей. Ray heeft altijd gelijk.

    • lynx

      "Ik heb je 100 mijl gevolgd om je te vertellen hoe onverschillig ik ben!" (van)

      • anonymus

        Arkady is hier oneerlijk." Ze worden altijd toegevoegd aan de zwarte lijst voor zaken - omdat iemand beledigd was en er al was." Behalve de Lynx natuurlijk. klaar ....

        • Arkadi Shapoval

          Ten eerste werd Lynx een jaar verbannen en ten tweede is hij de redacteur van Radozhivka, dus hij heeft bepaalde rechten :)

          • lynx

            waarom vervreemd je je van het electoraat? (((

          • anonymus

            Het recht om onbeleefd te zijn? Meen je dat serieus? Dat wil zeggen, dit is het werk van de redacteur .... Hmm .. Des te vreemder, wetende van je, Arkady, verlangen naar alles wat Japans is, en dus naar orde, cultuur, stevigheid.

            • Arkadi Shapoval

              Ernstig https://radojuva.com.ua/about-radojuva/Lynx houdt er echter van om grappen uit te halen in de comments.

              • anonymus

                Meestal poepen kittens met hun neus in de poep.Als je echt niet achter de waarheid kunt komen, wat kan ik dan zeggen.

        • lynx

          je bent zo schattig!

  • hout

    Ja. Sony lenzen zijn erg goed (dezelfde 55 / 1.8)
    Maar de prijs is, zeker in deze tijden, bijtend. En er zijn geen oude bewezen goedkope AF-analogen, en adapters zijn niet comme il faut.
    Over het algemeen is Sony geweldig. In feite zijn ze nu een van de motoren van de industrie.

    • hout

      Trouwens, hier is het nieuws:
      Sony heeft plannen aangekondigd om $ 3,6 miljard aan aandelen en converteerbare obligaties op te halen. Het bedrijf zal het ontvangen geld gebruiken om de productie van matrixen voor camera's en smartphones te ontwikkelen, waaronder nieuwe iPhone- en Samsung Galaxy-modellen.

  • Vasily

    Ja, paardenprijzen. Lenzen zijn redelijk goed. Maar het probleem zit waarschijnlijk in de snelheid van autofocus. Spiegelloze camera's zijn nog steeds een problematische technologie op het gebied van autofocus. En als we daar de verschrikkelijke kleuren van de nieuwe Sony-matrices (de beruchte d800, d600, d610 en ilse7) aan toevoegen, dan wordt het duidelijk dat autofocusoptieken van Sony tegen paardenprijzen apparatuur voor freaks zijn.

  • Alexander

    "de beruchte d800, d600, d610 en ilse7" - shta ??? Heb je wat seniel gelezen of LSD gebruikt?

  • Zmitser

    Groot en duur, zodat je meteen kunt zien wat hij zijn zuurverdiende heeft gegeven

  • anonymus

    Nogmaals, sommige gezichtsloze "emmers", nooit stijlvol. Distagon 35/1,4 is weer fors, Zonnar 85 is waarschijnlijk goed, maar waarom met een stabilisator?... Sony heeft een soort moderne bediening, niet logisch en smakeloos.

    • Eugene

      "Zonnar 85 is waarschijnlijk goed, maar waarom met een stabilisator?..."
      Omdat de stub prettig en handig is, en als hij niet nodig is, wordt hij gewoon uitgezet in het cameramenu.

  • Dmitry K

    Arkady, heb je 5d verkocht? Bliein. En ik denk dat de canon niet meer wordt herzien, maar iedereen bekijkt de handleiding. eh. Kunnen we een ander bedrijf wakker schudden? Sonya verkopen en geld inzamelen voor 6d of een tweede stuiver? herprofileren in canon))) Een grap, natuurlijk, maar plotseling zal het haken

    • Arkadi Shapoval

      Niemand geeft zomaar een recensie. Iemand schreeuwde onlangs over 24-105L, maar verdween ergens.

  • anonymus

    En hoe komt het dat bij allerlei soorten fotovlooienmarkten het aantal samengevoegde Canon-apparaten 4 keer meer (per hoofd van de bevolking) is dan het aantal samengevoegde Nikon-apparaten? Ik bedoel, als we apparaten van dezelfde klasse vergelijken Mark II (III) - D800-e, 6D - D600-e, enz.

    • lynx

      omdat de overgrote meerderheid van "als een fotograaf", de canon vastgrijpt, en nadat ze genoeg hebben gespeeld, lekken ze het. In sommige gevallen - "vanwege het feit dat de camera jonger is, is de camera beter nodig dan het resultaat zal zijn" - verkopen ze een kleinigheid, schrapen ze voor een beter karkas en hopen ze dat het eindelijk koeler wordt! In zeer zeldzame gevallen ontwikkelen ze zich echt, kopen ze een ouder karkas en de jongere wordt na verloop van tijd geleegd als onnodig.
      .....
      nikons, ten eerste, kopen iets minder, en ten tweede zijn jongere nikons goedkoper en beter dan canons, en je kunt er meer uit persen voordat je overschakelt naar nieuwe apparatuur - mensen leren schieten. Ten derde worden veel Nikons gekocht door mensen "die gewoon een camera nodig hebben voor een thuisfoto", en die gaan ze niet samenvoegen of veranderen.

    • Vv

      Misschien heeft Lynx gedeeltelijk gelijk, maar de grotere kans op dit fenomeen is het marktaandeel: volgens gegevens uit 2010 was het wereldwijde marktaandeel van Canon digitale camera's 19%, Nikon's aandeel was 11,6, d.w.z. een derde minder, en in landen die het GOS , voor zover ik me herinner, is het overwicht jegens Canon nog groter (het was niet mogelijk om snel nieuwe gegevens te vinden). Dus gemiddeld blijken er voor 2 gebruikte Nikons 3-4 gebruikte Canons te zijn :-)

      • lynx

        oh ja, en 4 - er zijn gewoon meer canons in sommige steden.
        Hoewel we tot voor kort 2-3 keer zoveel junior Nikons hadden, zowel op het secundaire als op straat.

    • Yarkie

      Ik heb het gelezen, erover nagedacht, maar het is waar. Ik heb 9 vrienden met camera's, 7 met kenons en 2 met nikons (je mag me als derde tellen). Van de kenonisten is er maar één coole pro, een bruiloftsman, een directe artiest, serieus, ik kan een link geven (geen reclame, als er iets is). En een type journalist (pontorez natuurlijk), maar hij weet hoe hij moet schieten. De rest gekocht om te zijn, maar waarom Kenon? Duc, de coolste zhesh ter wereld. En van de drie Nikonisten kocht er maar één Schaub Bulo, en mijn vriend en ik rennen als de pest rond waar, van wie en wat we nog meer kunnen leren

      • Vv

        Een fotokunstenaar die ik ken (een canonist, maar zelf niet sterk in technische aspecten) stuurt periodiek zijn camera's naar de dienst. Dus de militair klaagt dat de canons moeilijk te onderhouden zijn, terwijl de Nikons gemakkelijker een knooppunt kunnen vervangen - de interne lay-out van de camera is meer doordacht :-)

        • lynx

          Ja, canons zijn duurder in onderhoud. Ze hebben over het algemeen meer onderhoud nodig dan Nikon.
          In dit opzicht heeft Nikon's professionele ontwerp (voorlopig) een voordeel

      • lynx

        stuur de link, ik ben benieuwd.

      • Chilimov Mikhail

        En ik ben een amateur amateur uit de provincie. Yuzal filmt alleen Zenit TTL, FED, RolleyFlex 6×6. Maar ik zal nog steeds Sony A9 en Nikon D850 kopen. Nou, drie glazen voor elk. En nog beter Hasselblad 6×6, maar daar zijn niet genoeg brillen voor. Ja, en een beetje duur voor mij als gepensioneerde. En Sonya A9 och. goed, en glas ook.😋👍

    • anonymus

      Het is duidelijk dat iedereen bedankt voor het meedenken, net voordat je een nieuwe camera koopt, denk je: "Ik zal zien wat mensen het meest weggooien, en wat ze koesteren, gebruiken en niet verkopen", maar er zijn andere aspecten, zo blijkt uit) Of misschien moet Sony nu een beetje worden verdund denk ik - één ding is niet duidelijk, wat is er mis met Sony's autofocus? De video schiet tenslotte heel goed en is niet slechter dan grote merken (a), logisch, en autofocus moet bliksemsnel zijn?

      • Alexander

        Je murizhit een onderwerp dat al een biljoen keer is besproken. Wees niet lui en zoek informatie over deze “Wat te kiezen”. En u zult gigabytes aan "argumenten" vinden voor welk systeem u moet kiezen.

  • anonymus

    Yarkiy, wat is uw bloedgroep en Rh-factor?

    • Yarkie

      Heb je het adres door elkaar gehaald? Doktoren in de gang?

      • anonymus

        Wel, waarom is het meteen zo onbeleefd? Ik doe gewoon een sociaal experiment, daarom vroeg ik het. Oké, als het moeilijk voor je is om te antwoorden, bedankt daarvoor.

        • Yarkie

          Als je geen onbeleefde antwoorden wilt, stel dan geen onbeleefde vragen. En als je niets grofs of gewaagds bedoelde, stel de vraag dan op een manier die voor iedereen duidelijk is, en niet alleen voor jou. Hoe moet ik weten dat je sociaal experimenteert, ik kan geen gedachten lezen, ja, en ik probeer geen vreemden te porren.

          Heb je mijn bloedgroep nog nodig?

          • anonymus

            Nou, dat zou kunnen als je er geen last van hebt. Sorry voor het ongemak. En sorry Arkady voor het off-topic schrijven.

            • Yarkie

              Verward? Wat ben je. In de fotoblog vraagt ​​een onbekende, zonder opgaaf van redenen, naar de bloedgroep en Rh-factor. Het stoort me helemaal niet.

              Ga je eindelijk uitleggen waarom je dit doet?

              • Arkadi Shapoval

                Ik vraag mijn klanten om hun sterrenbeeld :)

              • lynx

                Wat als hij een chirurg is? wat als hij zich voorbereidt om je leven te redden, na de tragische beet van een wrede pacu tijdens je macrofoto's?
                ....
                maar in het algemeen - dit alles rolt in een gallimvloed. Het is tijd om af te ronden.

              • Yarkie

                Chirurg? Er leek een gesprek te zijn over sociologie. Misschien wil hij de afhankelijkheid van de keuze van het systeem afleiden van de bloedgroep en de invloed van de Rh-factor op de cropfactor.

                De eerste groep is bijvoorbeeld Kenon, en de tweede is Nikon, de derde laat het Sony zijn, als er nog een is, dan Pentax. Welnu, Rh-positief is respectievelijk een uitsnede met volledig beeld, negatief.

                Hier is de onzin...

              • Arkadi Shapoval

                Het volledige hoogtepunt van de overstroming in Radozjiv is bereikt. Hoera kameraden! desu!

  • Yarkie

    Het sterrenbeeld is een goede vraag en bovendien niet-bindend, maar hier ... ik wil gewoon Malysheva bellen om te vragen "is dit normaal?". :)

  • anonymus

    Waarom is deze vraag goed, des te vrijblijvender? Arkady, ik vraag me af waarom (ik heb het over tekens) Wordt Ram echt anders gefotografeerd dan Schorpioen? Schrijf hier geen artikel over?

    • Arkadi Shapoval

      Ik ga geen artikel schrijven, maar kortom, constant werkend met nieuwe en nieuwe mensen, merk je steeds meer overeenkomsten in hen.

      • Ster. verveeld Igor

        en ongeveer 20 jaar geleden noemde ik het bord terloops, wat mensen meestal schokte :) Er zijn enkele bepaalde kenmerken ... Het enige is dat de persoon naar wie je kijkt het leuk zou moeten vinden :)

    • Yarkie

      Nou, het is niet de bloedgroep om ze te vragen, en niet de maat van de laarzen en niet de tests van de kliniek. Het is gewoon dat veel mensen nog steeds geloven dat hun gedrag op de een of andere manier afhangt van de tekens van de dierenriem.

      • lynx

        Uw ongeloof treurt de rammen en ergert de schorpioenen.

        • Yarkie

          Mijn vingers jeuken om een ​​religieuze discussie te beginnen, een inquisitievuur aan te steken en een paar amateurfotografen te verbranden, maar de tijd is kort, ik ben aan het werk. :)

  • Goede man

    Bright is prima. Stop met vloeken :) Als je het niet zegt, zeg je het ook niet. Vergeten.
    Hier is nog een dilemma, en u kunt ons allemaal helpen, want volgens uw opmerkingen lijkt u een D7100-camera te hebben. Ik wil dat je iets controleert en ons een antwoord schrijft, is er zo'n functie in je camera?
    Ja, en de antwoorden van gebruikers van andere camera's zouden interessant zijn, kunnen hun camera's dit aan?
    De bottom line is als volgt.
    Ik ben nu een half jaar de eigenaar van de D800 en pas vandaag heb ik één goed nieuws vernomen.
    Ik besloot het te delen met iedereen die deze camera heeft. Ze zullen aangenaam verrast zijn.
    Het feit is dat standaard, wanneer je de kadreringsmodus in de camera wijzigt naar 5:4 of crop 1.5 of crop 1.2, het toekomstige frame in de zoeker gewoon wordt omringd door een dun zwart frame, waardoor het moeilijk is om je de toekomst voor te stellen frame en frame het nauwkeurig. Dus als u in de D800 naar het menu "PENCIL" en vervolgens naar het item "A5" gaat en de waarde instelt op "OFF" (dat wil zeggen, de achtergrondverlichting van de autofocuspunten in de zoeker uitschakelt), dan na deze procedure worden de bijsnijdmodi in de zoeker gemaskeerd door de zwarte vulling van de zoeker, en alleen het bijgesneden gebied van het frame zal zichtbaar zijn, waardoor bijsnijden veel gemakkelijker zal zijn en vergelijkbaar wordt met topcameramodellen zoals D3, D3s, D4, D4s. Het zou interessant zijn om te controleren of er een dergelijke functie is in de D700 en andere oldies? En in de D7100 zal het waarschijnlijk hetzelfde zijn.

    • Ster. verveeld Igor

      Excuseer me, maar waarom schieten in crop op FF?

      • Ster. verveeld Igor

        Bedankt voor antwoorden!

    • Arkadi Shapoval

      Er is geen field dimming op de D700 en de meeste andere camera's en dit is echt zenuwslopend, ik noemde dit in een artikel over "Crop Evolution". Van degenen die ik zeker ken, kan de Nikon D2xs dit doen in de snelle crop-modus (wanneer het 8 fps bereikt).

      • Arkadi Shapoval

        Maar toch had ik het mis. D700 kan dat ook.

        • Ster. verveeld Igor

          Arkady, pliz, in een notendop - waarom kan de bijgesneden modus op ff van pas komen? Zoals "bereiken" met een brandpuntsafstand?

          • lynx

            Ja.

          • Goede man

            Igor, ik ben geen Arkady, maar ik zal antwoorden, ik fotografeer persoonlijk soms in 4: 5 crop-modus wanneer ik verticale opnamen maak, soms blijkt het esthetischer. Maar crop 1.2 en crop 1.5, zoals je terecht zei, soms gebruik ik het op de D800, omdat ik 50 mm het langste glas op de D800 heb, en soms maak ik het kakbe 85ku met een crop. Ik fotografeer gewoon altijd in JPEG en doe nooit aan bewerking, ik probeer alles met een karkas tegelijk te snijden, want ik fotografeer voor mezelf, en ik wil niet rondneuzen in de foto, klik-klik, en foto's vliegen voorbij rechtstreeks van het karkas naar de tyrnet. Ik zou ook blij zijn als Nikon zou kiezen voor de 1: 1-modus zodat je meteen onder Instagram kunt fotograferen, en misschien zou ik graag 2.39: 1 Scope willen hebben voor mooie panorama's op een 20 mm f2.8D-fix. Ik schreef zo'n brief met de eisen van 1: 1 en 2.39: 1 naar het hoofdkantoor van Nikon in Japan, vertelde hen dat ze dan de firmware en de zaken zouden doen, maar zwijg als reactie ...

            • Arkadi Shapoval

              Op Sony a7 gebruik ik de crop-modus voor video-opnames, crop crops aan de zijkanten alles wat persoonlijk is dat ik niet nodig heb in het frame. Het is handig bij het gebruik van een fix, sterker nog, het blijkt de mogelijkheid van 1.5x zoom te zijn.

    • Yarkie

      Ik heb het gecontroleerd, het werkt niet op 7100.

    • Alexander

      Jongens, soms is het handig om de instructies te lezen! Alles is erover geschreven. Ik ben ook een beetje geschrokken...

    • Alexander

      En dat frame is goed zichtbaar en handig om bij te snijden. Dit is natuurlijk allemaal puur individueel, maar als je schrijft dat wanneer je een willekeurige modus aanzet, dat kader praktisch onzichtbaar is in de zoeker, dan krijg ik de indruk dat we verschillende systemen gebruiken...

    • Oleg

      Zou het niet beter zijn om de foto in nabewerking bij te snijden, terwijl je meer mogelijkheden hebt om het kader samen te stellen, dan je in eerste instantie te beperken tot een soort voorwaardelijke uitsnede?

      • Arkadi Shapoval

        Je ziet meteen het eindresultaat, of in ieder geval de grenzen van het toekomstige frame, wat soms psychologisch veel prettiger is dan in je broekzak achter de computer zitten.

      • Yarkie

        Natuurlijk is het op deze manier gemakkelijker, maar het is noodzakelijk om ter plekke te streven naar framing. Dit is geweldig voor het ontwikkelen van een artistiek oog en begrip van compositie.
        Nabewerking is slechts een hulpmiddel om compositiemoeren te corrigeren of de compositie van het frame volledig te veranderen.
        Beide zijn in ieder geval van toepassing. Als het eindresultaat de auteur en de kijker maar beviel.

      • lynx

        om dit te doen, moet u ONTHOUDEN over elke foto die u wilde bijsnijden, en deze vervolgens ook bijsnijden, waarbij u de nodige verhoudingen "selecteert". In plaats van tgogo, om meteen te verwijderen wat je nodig hebt.

    • Yevalesjkin

      De D810 dimt ook wanneer de puntverlichting is uitgeschakeld, maar de d750 kan dat niet, ik heb het net op beide camera's gecontroleerd.

      • Yevalesjkin

        heeft om de een of andere reden 750ku bedrogen met deze functie. Dat is het!

  • Goede man

    Standaard staat het in alle camera's zo in de zoeker.
    Het is gewoon een dunne rand die je niet kunt zien.

  • Goede man

    En na de instellingen die ik heb gegeven, zal het zo zijn, alles wat niet nodig is in de zoeker wordt gevuld met zwart en het zal erg handig zijn om een ​​frame te bouwen.

    • Arkadi Shapoval

      Nikon D2xs kan dit, en waarschijnlijk ook andere camera's.

    • Peter Sh.

      Ja, het werkt ook op de d610.

  • Goede man

    Ik vraag me af of de D90, D7000, D7100, D700, D300s dit kunnen? Als iemand deze camera's heeft, schrijf dan op wat je krijgt? Kunnen andere camera's de zoeker zo maskeren met deze menu-instellingen? De D800 kan dat en ik ben aangenaam verrast.

    • lynx

      we slepen iets van de d90, d300 en het lijkt erop dat 7000 helemaal geen crop heeft.

    • Pastoor

      Ja, de d7000 heeft helaas geen crop.

    • Dmitry

      Dit zijn oorspronkelijk bijgesneden camera's :) Wat valt er nog meer te croppen? :)

      • Yarkie

        Je bent tevergeefs, bij 7100 van de 24 mp is het goed gesneden. Maar met 7000 van de 16 mp is het niet erg goed.

        • Vv

          Zelfs 16 MP, als je doormidden "bijsnijdt", blijft er 8 MP over. Dit is voldoende om een ​​foto van 20x30cm af te drukken. (300dpi).
          Op de D5100 "knip" ik het eigen risico periodiek af :-)

      • lynx

        de d7100 heeft een "crop" -functie vergelijkbaar met de FF, waardoor deze op 2x komt.

        • Yarkie

          Gespeeld - gespeeld met deze bijsnijdmodus en vond er niets interessants in behalve het verhogen van de snelheid van continu-opnamen met 1 frame. En het is gemakkelijker om een ​​tv-toestel weer te geven door het in te kaderen in de editor. In ovi wordt het beeld niet groter als de bijsnijdmodus is ingeschakeld.

  • Yarkie

    Hier is een voorbeeld, het is minder dan een kwart van het frame. Geraniumpollen, geen rode kaviaar.

  • Vasili Artamononov

    Het lijkt een artikel te zijn over Sony lenzen, en meer dan de helft van de opmerkingen over Nikon's of zelfs srach.

    • lynx

      Toch zijn mensen volwassenen, nou ja, het is niet echt serieus om over Sony te praten! )))

    • Yarkie

      Artikelen over Sony zijn alleen nodig voor seed. :)

  • vogelverschrikker

    Interessant is dat Sony voor de A-mount de luxe autofocus Zeiss Planar 85/1.4 uitbrengt, terwijl Sony voor de spiegelloze E-mount de autofocus Zeiss Sonar 85/1.8 vastklinkt. Eerlijk gezegd begrijp ik niet wat er aan de hand is. Volgens talloze fotoshoots is Sonnar beter voor portretten en vlak voor scherpte. Waarom planar voor DSLR's en sonnar voor spiegelloze - voor het leven van mij begrijp ik het niet.
    “Schni is een donkere materie. Niet onderworpen aan onderzoek.

    • Arkadi Shapoval

      Alles is eenvoudig, terwijl gezonde lenzen net beginnen te worden gemaakt onder E. Bajonet jong.

      • vogelverschrikker

        Sterker nog, ik dacht een beetje na en een vreselijk vermoeden flitste door mijn hoofd - natuurlijk gaat het om de grootte !! Bezzeocalcs worden immers gepositioneerd als “compacte” systemen! Vervolgens gaan we naar de B&H-website en weten wat:

        De Sony 85mm f/1.4 Carl Zeiss Planar T* Prime Lens heeft een Filter Draad=72 mm Pitch, Afmetingen (DxL)=7.49 x 8.10 cm en een gewicht van 650 gram.

        Vergelijk dit met:

        De Zeiss Batis 85mm f/1.8 Lens voor Sony E Mount heeft een Filter Draad=67 mm x 0.75 mm Pitch, Afmetingen (DxL)=81 x 92 mm en een gewicht van 475 gram.

        Als je je het verschil in werkafstanden van camera's met A- en E-bevestiging herinnert, wordt duidelijk dat het toestel in combinatie met de camera veel korter en 200 gram lichter zal lijken.

        Dat is het hele antwoord waarom planair en niet sonnar. Dit is waar we aan denken over tekenen en kleurweergave, en Sony bedenkt hoe ze de sukkels kunnen bombarderen. Wie zal daar sonnar of planar verstaan? Het belangrijkste. dat de lens idioot korter en lichter is, en dan groeit het gras tenminste niet!

        • Arkadi Shapoval

          Bijzonder lichte SELP28135G FE 4/PZ 28-135, anderhalf keer zwaarder dan Nikon's 24-120/4

          • vogelverschrikker

            Arkady, zoomt, dat is een andere zaak. Niemand verwacht iets goeds van hen. En aangezien dit geen Zeiss is, maar volledig Sony - twijfel ik er praktisch niet aan dat de SELP28135G FE 4 / PZ 28-135 VEEL, VEEL, VEEL SLECHTER is dan Nikon's 24-120/4 qua beeld. Zeiss is mooi, maar Sonia's eigen werken zijn momenteel verschrikkelijk. Sony zelf begrijpt dit - daarom klink het autofocus zeisses vast voor zijn systeem.

            • Arkadi Shapoval

              Dus toch - waar spreek ik met waanzinnig enthousiasme over de Sony a7?

          • vogelverschrikker

            En bovendien, Arkady, je vergelijkt de E-mount met Nikon en dat klopt niet helemaal. Het is juister om deze SELP28135G te vergelijken met een soort autofocus Minolta 28-135/4, die overigens nog zwaarder en langer was. En Nikon deelt zijn geheimen nauwelijks met Sony. De optiek van Nikon is prachtig - daar kun je niets tegenin brengen.

            • Arkadi Shapoval

              Dus toch - waar spreek ik me uit met waanzinnig enthousiasme over de Sony a7?

          • Eugene

            “SELP28135G FE 4 / PZ 28-135, anderhalf keer zwaarder” Dit is een speciale lens voor videografen, waarbij gewicht secundair is.

            • Arkadi Shapoval

              Waar is dan een vergelijkbare lens voor fotografen?

              • Eugene

                Er zijn momenteel geen andere nieuwe 28-135's.
                Maar er is een vergelijkbare 18-105 crop-lens, ook geoptimaliseerd voor video.

    • Eugene

      Omdat de Zeiss Batis 85mm f/1.8 geen klassieke Sonnar is, is het een nieuw ontwerp met unieke eigenschappen. Er zijn nog geen analogen en het is niet helemaal correct om te vergelijken met "andere 85 mm" - ze zijn nog steeds anders.
      Degenen die de klassieke 85 mm Planars willen gebruiken, steken ze door adapters.

  • vogelverschrikker

    Sorry voor de offtopic: speciaal voor Trekhsotkovich, een link naar de vergelijkende Euthytheus-tests van Fuji X-E1 en Piadvak:
    http://evtifeev.com/26914-obzor-fotokameryi-fuji-x-e1.html
    http://evtifeev.com/27081-obzor-fotokameryi-fuji-x-e1-ch-2.html
    http://evtifeev.com/27219-obzor-fotokameryi-fuji-x-e1-ch-3.html

    Zoals verwacht is Fuji volledig gefuseerd. Dus Piadvak "verscheurt iedereen". Hier is je grootmoeder en Fuji X-E1. En ik had hem bijna gekocht. :( Wat Sony betreft, het lijkt erop dat de toekomst bij haar ligt. Nou, DSLR's hebben geen enkele kans. Kijk in ieder geval naar Arkady's furieuze enthousiasme voor de zeer vochtige camera Ilse 7.

    • Arkadi Shapoval

      Ben, steek je neus tenminste op een van mijn gekke enthousiasme voor de A7?

      • vogelverschrikker

        Ik vond inderdaad geen wild enthousiasme bij Ilse 7. Mijn excuses als ik beledigd was. Bij wijze van spreken. Je bent gewoon "zeer loyaal" aan haar. Ze heeft waarschijnlijk een erg comfortabele ergonomie, enz. MAAR na veel foto's van het netwerk te hebben bekeken - ik kan zeggen dat de resultaten die deze camera geeft - vind ik het absoluut niet leuk.

        • Arkadi Shapoval

          Ik ben nu een hondsdolle fan van Fuji, als er iets is.

          • jury

            Heb je eerder van Fuji gehouden?

    • Peter Sh.

      Geef me een spiegelloze camera die direct kan scherpstellen, de matrix niet verstoppen, en JVI zal niet grappig zijn. Het is wenselijk dat de kleuren zijn zoals in de National Geographic-tijdschriften, en wel meteen. Ik verkoop alles, huur glazen containers en koop.

    • lynx

      het is heel vreemd om een ​​spiegelloze camera van de 1-2 generatie te vergelijken met een cent ...
      Laat me met XT1 het vergelijken met een topbril ... en zelfs niet in de modus "breek het gat naar de grootte van de matrix". en kijk wat waar en hoe.

      • anonymus

        Ja, X-T1 is niet nodig, zelfs X-E2 zal een nikkel seconde op de schouderbladen zetten.
        En wat die man schrijft lijkt op de door de canon betaalde propaganda voor de massa.
        Aan het einde van het artikel was ik ook blij met de video van Kai Wong van DTREV, die ook "van canon houdt" terwijl canon hem betaalt. Zijn foto's zijn vooral verrassend waar de schittering op de vloer van het frame met fuji :)
        Ik kon niet eens zo'n schittering krijgen. Nou, ik heb geen idee hoe hij de zeepachtige foto's op de X-E1 heeft gemaakt, hij heeft de lens ingesmeerd met vaseline.

        • lynx

          nou .. niet echt, het is nog steeds niet helemaal correct om de FF-spiegel en de bijgesneden "ldrange finder" te vergelijken, en de fujiks hebben nog steeds een paar "klootzakken", waardoor ik bijvoorbeeld geleidelijk kalmeerde om erop te foppen , maar in het algemeen voor een groot deel van het aantal taken - meer dan de concurrentie waard om een ​​nikkel, zelfs te maken.

          • Oleg

            Lynx, zo niet moeilijk, een beetje specifiek, over wat voor klootzakken heeft Fuja het? Naast de prijzen van een bril, vergelijkbaar in kosten met een expeditie naar Mars. Omdat ik zelf aan het kijken ben naar een compact spiegelloos systeem, en meer en meer richting Fuji kijk, maar nog niet volwassen ben geworden voor een specifieke keuze. Dank u bij voorbaat.

            • lynx

              1. het is allemaal hetzelfde glas en hun prijs. aan de andere kant wordt een pannenkoek zoals 18 of 27 mm gekocht (geweldige brandpuntsafstand voor reportages, zeggen ze), voor staande portretten en mode - 35 / 1,4, of, met een grote 56 mm-bubbel, die van hen, en al het andere is bedekt volgens handleidingen en normen.
              of 40-150 / 2,8, (auto, nier en tv verkopen) + pannenkoek. en normen.
              Serieus, voor het gevraagde bedrag voor de bush Xt1 (of de nieuwe x-t10), heb ik een set van de goede oude prof s5pro samengesteld, drie! native sb-700, 35 mm, 35-105 en 70-300VR. en nog steeds zullen er kleine dingen voor rekken en paraplu's blijven.

              Maar er is echt geen diversiteit, vooral goedkope lenzen. Er is bijvoorbeeld helemaal geen televisieklasse 70-300 van het woord. 85, 105, 135 fixes (zo geliefd op film, waaronder ze maaien) - ook niet!

              2. Fuji heeft geen verstaanbaar werk met flitsen. Geen van de karkassen heeft een snelle synchronisatie, d.w.z. sluitertijden boven 1/200 voor bladerdeeg zijn over het algemeen gesloten en het is onwaarschijnlijk dat ze open zijn. die. vaarwel "belicht het gezicht van een meisje in de schaduw met een heldere achtergrond, buiten in de zomer". En dat zal niet gebeuren, te oordelen naar de antwoorden van "die dicht bij Fuji".
              3. Fuji heeft geen native flitsers die bijzonder geschikt zijn. één - en zo-zo, de rest - nogal externe kikkers.
              4. Er is geen systeem vergelijkbaar met Nikon's CLS (het is ERG handig voor mij onderweg). Die. in feite is elk werk met flitsen alleen met IR- of radiosynchronisatoren in de handmatige energie-instellingsmodus.
              Voor "straatrapportage en werk in de studio" voor 1-2 frames is dit misschien niet kritisch, maar op sommige plaatsen misschien wel, maar hier beslist iedereen voor zichzelf.

              5. er zijn sprongen met belichtingsmeting, x-e2 was dol op het "uittrekken van schaduwen" op zichzelf in contrasterende opnamen met behulp van de "hardwaremethode" - d.w.z. gewoon de sluitertijd met een factor 2 verhogen en het licht programmatisch indrukken. Op x-e2 lijkt het erop dat er in de studio problemen waren met het beeld zonder instellicht.

              6. krapte op de secundaire markt... dwz. als je geld hebt, kun je alles nieuw verzamelen, maar als je niet bijzonder rijk bent, is elk glas, trekje en zelfs een klotezak voor drieduizend, of dollar voor 3-10 op de een of andere manier ongrijpbaar. of werk met handleidingen.

              7. EVI. hier is de vraag puur "take and test". Op X100s had ik de kans om in evi-modus te kijken. Ik zal niet zeggen dat ik onder de indruk was (en hij is daar een analoog van xe2, voor zover ik weet). Die. natuurlijk, hoe te genieten - dat kan, maar als "altijd en op de belangrijkste .." Eigenlijk zou je het daarom moeten nemen - ofwel x-m1 (helemaal zonder EVI) of iets dat al top is - XT1 of xt10 .

              8. alle kleinigheden van gekreun zoals kleine batterijen, vragen "waarom zijn deze knoppen hier" en andere - we laten ze aan de kant gaan, dit is ofwel een eerbetoon aan de afmetingen, of "alles is daar normaal, je doet het gewoon niet' ik weet niet hoe ik moet koken.”

              9. er zijn absoluut geen begrijpelijke gegevens over de prestaties van het systeem. met Nikon, met zijn sluiterkilometers, is alles min of meer duidelijk, maar hier - figpoimi.

              10. Er zijn absoluut geen gegevens over DD en andere beeldkenmerken, alle Fuji-gegevens zijn verstrikt in een stapel netwerkjeans.
              Hoewel je vergelijkende foto's kunt zien voor Fujik, het tweede nikkel en iets anders op de blog van Martynov.

              11. Het geroemde scherpstelsysteem. Ik werkte toevallig samen met de D3100 (niet de snelste, zoals je weet) en Khm-1, beide met 35 mm. Fujik zoog als een stofzuiger. Zelfs op een heldere dag was het de moeite waard om de diepe schaduw onder het viaduct in te gaan - hij zat al hulpeloos te friemelen. d3100 scherpgesteld zonder zelfs maar te niezen.
              Ze zeggen dat dit probleem nu, en op oudere karkassen, veel abrupter is opgelost (nieuwe firmware, goed gedaan voor Fujik! En fasesensoren voor oudere), maar op basis van een pessimistische infusie, ga ik ervan uit dat het systeem van top Fuji camera's is iets beter dan het systeem van de oorspronkelijke Nikons. Of ergens wat lager/op het niveau van “gevorderde amateur”.
              Focus gekheid. Op х-е2 volgt het servosysteem bijvoorbeeld alleen het geselecteerde punt, d.w.z. als het onderwerp rond het frame beweegt, rent ze er niet achteraan met "punten", maar stelt scherp op de geselecteerde, ongeacht wat er is. TEGELIJKERTIJD, bijvoorbeeld, als "gezichtscontrole" is geselecteerd, dan volgt het bewegende gezichten in het frame GEWOON GEWELDIG! zonder enige storing.
              Misschien is het nu opgelost, ik weet het niet.
              ....
              die. kortom, Fujiks benadering van zijn systeem is nog steeds amateuristisch. Uit de categorie "het belangrijkste is om de trekker in te drukken, en het meesterwerk zal vanzelf blijken". Zulke 'moderne amateurafstandsmeters met goed glas voor vermogende amateurs. Maar niet ontworpen voor professionele rapportage of soortgelijk werk.
              Als je voor DSLR's zoals Nikon of Canon zowel "slechts een amateur" als een professioneel systeem kunt typen, dan is dat voor Fuji helaas alleen een "niet-amateur".
              Aan de andere kant verkocht een vriend van mij een jaar geleden zijn D300S met bril, kocht een X-e2 (meteen met een min of meer geschikte 16-50 / 2,8-4) en huurt gewoon een gezin en “voor zichzelf ”. En hij is tevreden, al geeft hij eerlijk toe dat 'serieus schieten' hem niet trekt.

              • Arkadi Shapoval

                Bedankt :)

              • anonymus

                Lynx, ik gebruik Fujifilm X-E2 nu een half jaar en ik zal je corrigeren. Hoewel je in veel opzichten gelijk hebt.
                1. Glas. Ja schat. Maar je schrijft dat er geen bril is per type: een 70-300 klasse telefoto bijvoorbeeld, daar is helemaal geen woord over, maar hoe zit het met de XF55-200mm F3.5-4.8, is het niet een 70-300mm telefoto, rekening houdend met het KROP? je schrijft dat er geen 85mm is, maar hoe zit het met de XF56mm F1.2 R, na het tellen voor de CROP, krijgen we de mooiste 85k, 105mm hier heb je nog geen recht om het te vervangen, 135k is al gerepareerd in het aangezicht van de XF90mmF2R, opnieuw rekening houdend met de CROP-factor.
                2. Er is geen high-speed synchronisatie, daar heb je gelijk in, en dat stoort me ook wel eens na de overstap van Nikon naar Fuji. Dit is waar Fuji echt slecht is.
                3. Ik ben het ook met je eens, puff at Fuja atstoy (dit wordt nu geschreven door een fervent fan van Fuji, luister mensen, niemand betaalt me, ik zeg alleen wat ik al een half jaar aan het kijken ben met X-E2 )
                4. Ik ben het ermee eens. Je hebt gelijk.
                5. Niets X-E2 trekt, je hebt het mis. U hoeft alleen AUTO DD uit te schakelen en een aantal items in het menu uit te schakelen. Over het feit dat in de studio met een waakvlam niets zichtbaar is in de EVI en LCD, het is ook een sprookje voor wie het menu nog niet doorhad, gaan we in - "sleutel nr. 1" - "scherminstellingen " - "belichting bekijken in handmatige modus" - zet het op UIT en over wonder, je kunt zelfs in het donker fotograferen! Er zou een verlangen zijn.
                6. Hier heb je gedeeltelijk gelijk. Maar ik nam mezelf van E-Bay van een Japanner voor 30 duizend roebel FUJINON XF14 mm F2,8R en dit is verre van 47 duizend in het centrum van Fuji-Moskou!
                7. Je moet even wennen aan EVI na een DSLR, maar als de zon op straat schijnt, is het een genot om de foto genomen in EVI te evalueren, want je ziet niets op een LCD DSLR, zelfs niet als je het scherm bedekt met uw hand. Over het algemeen gebruik ik EVI als de zon sterk is, in andere gevallen fotografeer ik altijd als een zeepbakje, kijk gewoon naar het scherm, maak belichtingscompensatie, ik zie meteen hoe het frame donkerder of helderder wordt, waardoor je er een kunt nemen frame met de gewenste belichting, in plaats van 3 frames met willekeurige correcties hoe het op een spiegel wordt gedaan.
                8. je hebt gelijk.
                9. je spreekt de waarheid.
                10. ergens las ik dat Fuji X-E2 DD erg klein is, de lucht is altijd reliëf, en het heeft me vermoord! wilde deze site DOS om het te laten crashen. Trap er niet in. X-E2 heeft een enorme DD, vooral als je DD 400 daar plaatst en heldere wolken worden getekend en alles dat pikzwart is zichtbaar is. De foto's komen één op één uit zoals op de Nikon D800, alleen bij Nikon zul je de RAV's nog moeten trekken en alles in de jeep is eetbaar in Fuji.
                11. ja. Fujiki is, wat je ook mag zeggen, geen reportagecamera's, je moet er niet de eigenschappen van Nikon D4 van verwachten, je moet begrijpen dat er reportagecamera's zijn, maar er zijn er voor ontspannen fotograferen. Als je geld verdient met fotografie, dan heeft een DSLR veel meer de voorkeur.
                En waarom heb je Lynx niet het belangrijkste geschreven, dat de kleuren van Fuji alleen geschikt zijn voor het fotograferen van mensen en zwart-wit. Het landschap op Fuji is noch vis noch vlees, de kleuren passen niet bij het landschap, zelfs als je van RAW afdraait, krijg je niets waardevols.

              • lynx

                Anoniem:
                1. Ik bedoelde "bij enscenering, niet bijsnijden .. d.w.z. 70-300 op uitsnede (of Nikonovsky 550-300), 85 en 105 en 135 "op uitsnede". EGF en FR verschillen nog steeds in patroon en andere dingen. 58 / 1,2 is zeker goed maar .... een half van Nikon kost 6 duizend op de secundaire, 85 - 17)) zoiets als met 70 duizend. Die. Ik zal toevoegen - er zijn niet op zijn minst een beetje BESCHIKBARE fixes voor Fuji, afgezien van de "redelijk toegankelijke 35 / 1,4 en een paar pannenkoeken.
                5. er waren vergelijkingen niet in termen van "fuji one", maar ze werden gefilmd in combinatie met DSLR's. Het is mogelijk al opgelost met de firmware. Ik kan het artikel niet vinden, ze filmden daar in het oosten - in een soort metropool, en ook een gele eend.
                ....
                gebruikte dingen, zelfs als ze tegen komen, zijn in prijs onvergelijkbaar met een spiegel. Hoewel, ja, je kunt de bush-exemplaren van eBay al passen en hier een beetje op besparen. maar in gevaar.
                7. en je hoeft helemaal niet te wennen aan de JVI)) maar dit is echt een kwestie van smaak, bovendien rekening houdend met de grootte en helderheid van de EVI zoals in XT1.
                10. Je hebt in ieder geval iets "officieel getest" nodig.
                ....
                voor landschappen - ik zal het niet zeggen, maar ik vermoed dat elke moderne spiegelloze camera zich voornamelijk richt op mensen / kinderen / stad. De rest is secundair.

            • lynx

              MAAR!
              als we ALLEEN spiegelloze compacte systemen vergelijken, dan zou ik nog steeds stoppen bij:
              1. Sony en hun nieuwe A-serie (of zoiets als Nex7), als je een "ondergrondse" snelle, onopvallende "klik" nodig hebt, schiet je op de machine. Klein, gripvast, scherp als een Boris-scheermes, schijnbaar met een zeer goede focus, ze klimmen in elke zak met pannenkoeken. Hun nadelen - vijgen zul je snel en gemakkelijk spelen met de instellingen. Deze baby's zijn in de eerste plaats ontworpen om in de machine te fotograferen (van espopara tot iso en filters). Ze zijn zeer geliefd bij moderne “André Bessons” en straatfoto’s “over het leven van een grote stad. Hetzelfde is geschikt als "voor thuisfoto en kinderen". Maar stof in de ogen of "games met instellingen" zijn niets voor hen. Doffe bril, maar voor 1 fix en 1 zoom heb je niets anders nodig. tekenen gaat niet over hen. En ja, ze zijn allemaal lelijk.

              2. olympisch. Alle nadelen van fuja, plus een matrix met crop x2. En vijgen krijgen iets voor hen. Pluspunten - ziet eruit als een super-duper-fancy professionele DSLR voor dwergen.

              3. fuji. Al het bovenstaande in een eerdere post. Pluspunten - het meest "leuke" systeem, met de meest flexibele instellingen "op de behuizing" en de mogelijkheid om "tegelijk een schepper en een stijlvolle man te voelen". Mooi glas met interessante patronen. Nadelen - ze is nog steeds "stijlvol". en groter dan Sony.
              En vanwege de eigenaardigheden van het systeem is het logisch om alleen de jongste en goedkoopste (x-m1, X-a2) of de oudste Xt1 (vergelijkbaar met een kleine spiegelreflex), xt10, te nemen.

              4. Pentax leek dat nog steeds te zijn. Olik, maar met een ander label. ))
              .........
              Als (er was een sultan en had drie vrouwen) hij het probleem oploste met trekjes (bijvoorbeeld goede studio's of batterijen) - hij zou Fuji nemen. Bovendien is een combinatie van xm1 (xa2, of als Xm2 uitkomt) en top xt1 (stof- en vochtwering en andere vreemde) mogelijk.

              • anonymus

                Laat je niet misleiden door de lynx op de X-M1 en X-A2, ze focussen alleen op contrast, wat waarschijnlijk de reden is waarom hun focussnelheid te laag leek voor jou. In X-E2 is bijvoorbeeld scherpstellen gebaseerd op contrast + op fasedetectiesensoren, waardoor de scherpstelsnelheid 2 keer hoger is. De X-E1 had trouwens ook alleen focus in contrast, daarom verliest hij zo serieus in de snelheid van de X-E2. X-E2 is als een optie voor degenen die niet genoeg geld hebben voor X-T1 en X100s

              • lynx

                Anoniem:
                Het is duidelijk dat de jongere spiegelloze camera's inferieur zijn aan DSLR's met hun fase..
                maar "twee keer zo niet pakkend" is nog steeds niet pakkend. ))
                Ik herhaal - dit is een kwestie van in de praktijk kijken. De eerste fasen zouden sneller moeten zijn, maar ik verwacht van hen geen snelheid en vasthoudendheid bij het rapporteren. Integendeel, "zij naderden" de spiegel.
                X-e2 is tegenwoordig niet echt een optie. De prijs is niet veel lager dan een gebruikte xt1, maar het ontbreken van een draaibaar scherm (hebben ze de nabui verwijderd???) en stijlen met ergonomie zijn deze tien duidelijk niet waard. De kleine dingen niet meegerekend in de vorm van een zwakkere EVI en andere "kleine dingen"

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2015/06/sony-e-ef-lenses/comment-page-1/

Versión en español de este artículo https://radojuva.com/es/2015/06/sony-e-ef-lenses/comment-page-1/