antwoorden: 207

  1. Ludmila
    04.05.2019

    Dure tijd van de dag!
    Vertel me wat ik moet kiezen in de vorm van een medewerker voor Nikon d750 ??
    24-85 f3.5-4.5 of 24-120 f4 – feestdagen.
    Ik kijk ook naar 85 f1.8.

    antwoord

    • Onotool
      04.05.2019

      Ik ben het ermee eens, nu is alles duur, en tijd ook ...
      Neem 24-120, maar het zal van hogere kwaliteit zijn.

      antwoord

      • Ludmila
        04.05.2019

        Voor matinees in kleuterscholen en voor schoolevenementen zal het niet een beetje donker zijn, alleen dit stopt en leidt tot een doodlopende weg

        antwoord

      • Onotool
        04.05.2019

        Natuurlijk een beetje donker, maar je hebt zelf de reikwijdte van de keuze geschetst.
        24-70 beten en fixes zijn niet universeel.
        Misschien wel de meest competente benadering van de situatie is 24-120 + 85 / 1,8 voor kamers die bijzonder slecht zijn qua licht.
        Over het algemeen heb je uit ervaring 85 correct gekozen - deze brandpuntsafstand biedt de gewenste benadering in middelgrote montagehallen, en is vrij democratisch en niet te langzaam. Maar het alleen is niet genoeg, om verschillende maten te krijgen ren je naar de maïs, en als je heen en weer wisselt voor vijftig dollar, dan mis je een miljoen momenten.
        Ik neem altijd 70-300 4,5-5,6 VR, 85 / 1.4 en 35 / 1,8 voor dergelijke evenementen. Bovendien is de belangrijkste 70-300, alleen de ISO is hoger, dat is alles. 85 / 1,4 voor geavanceerde gevallen en individuele portretten, 35 / 1,8 voor groepsportretten, en zelfs dan - wanneer de stoelen rug aan rug staan.

        antwoord

      • Ludmila
        05.05.2019

        Bedankt voor het uitgebreide antwoord!!
        Ik heb onlangs nog een 80-200 2.8 gekeken, nou, ik vond het erg leuk, maar het is zwaar en ik ben bang dat het een beetje te veel zal zijn in fr ... hoewel het waarschijnlijk normaal is voor schoolaudiënten))
        Ik kan niet beslissen wat handiger zou zijn.

        antwoord

      • Onotool
        06.05.2019

        Ja, 80-200, met al zijn onmiskenbare verdiensten, is misschien niet hetzelfde. 70 mm bij 70-300 hielp meer dan eens - een beetje meer en iets paste niet, van 80-200 zullen er nog meer van dergelijke momenten zijn. Het gewicht zal zeker interfereren, en bij 2.8 is de scherptediepte al vrij dun, zelfs op grote afstand: er is weinig vreugde als er van, laten we zeggen, 3-5 mensen op het podium er slechts 1 in scherpte zal zijn.

        antwoord

      • Oleg
        08.12.2019

        Een dunne griep kan interfereren als je altijd kunt aanscherpen tot elke waarde, zelfs dezelfde 5,6. Wat is het probleem?

        antwoord

      • Sergei
        02.12.2020

        Ik zie dat je ervaring hebt met het gebruik van 35 / 1.8G voor een full frame, vertel me hoe het zich gedraagt ​​op groepsfoto's van mensen? Rekt de gezichten van het extreme uit of niet? Ik ben een trouwfotograaf op school, nu schiet ik een reportage deel op de D500 van 17-55 / 2.8, portretten en algemene foto's op de D750 van 80-200 / 2,8 en 50 / 1,8
        Vijftig kopeken zijn in principe genoeg op straat, er is waar te gaan, maar niet altijd in de lessen, ik denk dat ik hiervoor 35 / 1.8 moet kopen, om een ​​​​halve rekening te vervangen, maar zal de aankoop me niet van streek maken?

        antwoord

      • drug
        16.08.2021

        het is logisch om 35 mm f28 G te nemen in plaats van 1.8, het heeft een grotere hoek op het volledige frame en tegelijkertijd is de geometrie goed, de vlakken aan de randen trekken nog steeds niet.
        Bij crop wordt het een normale staf, aangezien de brandpuntsafstand ongeveer gelijk is aan de diagonaal. de pluspunten zijn snelle interne scherpstelling.
        Over het algemeen is iedereen beter dan 35 wedstrijden.

        antwoord

    • Vv
      09.03.2020

      Besloten om te kopen?

      antwoord

  2. PETER
    30.05.2019

    Dit glas kwam bij mij als een walvisglas bij de Nikon D750. En als personeelslid werkte ze op alle reizen eerlijk uit (exclusief voor zichzelf fotograferen). Later verschenen 28-300. Dit zijn VERSCHILLENDE glazen. allereerst op de foto. Als gevolg hiervan, als het gewicht er niet toe doet, dan 24-120 plus 80-200 2,8 d (of 70-200 f4), Vorig jaar is het TAMron 24-70 2,8 (hij haalde vijftig kopeken uit zijn rugzak met een stomp) +80 -200 . 28-300, die ik nam na het lezen van Ken, staat op de plank, want als gewicht ertoe doet, dan micra (omd em1 mk-2) voor altijd ... Nou, niemand heeft de video geannuleerd

    antwoord

  3. Hristina
    25.08.2019

    Goedemiddag. Ik heb een Tamron 28-75 2,8, deze wil ik vervangen door deze lens. Kosten? Voel je het verschil in scherpte?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      25.08.2019

      Bij F/4 voel je het nauwelijks. Maar Tamron bij F/2.8 is slechter dan deze Nikon bij F/4. Maar over het algemeen is Nikon 24-120/4 interessanter.

      antwoord

      • Hristina
        25.08.2019

        Wat is er interessanter?

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        25.08.2019

        Een stabilisator, betrouwbaarder scherpstellen, een beduidend groter bereik aan brandpuntsafstanden (zowel in het groothoekbereik als in het telebereik). Ja, en met native lenzen zijn er altijd minder problemen.
        Meestal moet 28-75 / 2.8 worden gewijzigd in een meer geavanceerde 24-70 / 2.8, van goedkope - dit is Sigma 24-70 / 2.8 HSM.

        antwoord

  4. Eugene
    04.09.2019

    Ik ben nog niet zo lang geleden dol op fotografie - ongeveer drie jaar. Eerlijk is eerlijk, na aanschaf van dit objectief was alles opgedeeld in voor en na. Ik geloof snel dat klasse 24 (28) -70 lenzen beter zijn, maar voor een amateur is deze erg goed. Daardoor heb ik mezelf een fix 50 mm 1.4 en Nikon 70-210 f4 gelaten, de rest verkoop ik.
    ps Natuurlijk is er een droom om Nikon 70-200/4G mee te nemen

    antwoord

  5. Valentijn
    18.09.2019

    Link om bestanden te downloaden werkt niet

    antwoord

  6. Ivan
    07.11.2019

    Hallo, ik fotografeer bruiloften, maar voor een café heb ik een zoomlens nodig, de keuze viel op Nikon 24-85 mm 1: 3.5-4.5G vr gebruikt -12 duizend, of Nikon 24-120 / 4G -24 duizend gebruikt? Wat te kiezen, is het de moeite waard om te veel te betalen voor Nikon 24-120/4G? Ik heb tamron 35 mm 1.8 en sigma 135 mm 1/8 fixes.

    antwoord

  7. Andrew
    27.11.2019

    Hallo Arkadi!
    Voor het fotograferen van landschappen heb je een groothoeklens nodig. Ze bieden Nikon 24-120 / 4G en Nikon 20 / 2,8 D beide aan voor dezelfde prijs en in perfecte staat. Ik denk dat het fixeren van de beeldkwaliteit beter zal zijn (maar weet het niet zeker), het verschil in brandpuntsafstand van 4 mm is voor mij niet kritisch. De zoom kan nog steeds worden gebruikt als een universele staf. Help me alsjeblieft beslissen.

    antwoord

    • Vv
      27.11.2019

      20 en 24 mm - het verschil is merkbaar. Je hebt een breedte nodig - neem 20 mm, je hebt een stationwagen nodig - 24-120. Niemand behalve jij kent je prioriteiten.

      antwoord

  8. Alexander
    29.01.2020

    Als de belangrijkste Nikon AF-S 28-70mm F2.8D ??? dit zijn de 28-70mm F2.8D, 24-70mmF2.8 lenzen en er zijn stomme bandura's!Vertel me eens hoe vaak gebruik je een 2.8 gaatje?

    antwoord

    • Pokemon
      29.01.2020

      28-70 / 2.8D en 24-70 / 2.8G - stomme bandura's?
      Sterk gezegd. Heb je ze gefilmd?
      Universeel betekent niet het beste. En het gaat niet om 2.8.

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      29.01.2020

      Met zo'n logica zijn zowel 1.8 als 1.4 niet nodig, wie schiet er op zulke diafragma's?

      antwoord

    • Oleksandr
      21.02.2021

      Aan de opmerking te zien heb je nog nooit met "domme bandura's" 28-70 of 24-70 geschoten! Optisch zijn ze hoger en beter dan de foppish 24-120, die met een grote rek kan worden toegevoegd aan het kamp van professionele brillen. Alle zoom
      Objecten met een vergroting van 2-2.5 behoren tot de professionele lijn, de rest is een amateurklasse.! Punt!

      antwoord

  9. Igor
    12.07.2020

    Sterke black-out aan de randen van het frame bij het werken met 750, alles is in orde op DX.

    antwoord

    • Vlad
      11.08.2020

      En hoe zit het met de scherpte op de DX? Kan het 24 megapixels oplossen bij bijsnijden?

      antwoord

      • Vlad
        11.08.2020

        Heeft het in het algemeen zin om als stafmedewerker voor de d5600 18-55 te vervangen?

        antwoord

      • Ivan
        11.08.2020

        Standaard is hij qua initiële brandpuntsafstand (24 mm) niet geschikt voor crop, maar als dit geen bezwaar is, dan weerhoudt niets je ervan om hem op je D5600 te gebruiken.

        antwoord

      • Pokemon
        12.08.2020

        Nee. Maar! Als je in de nabije toekomst gaat overstappen naar full frame, dan is dat wel logisch. Plan je niet, dan kun je Sigma / Tokin / Tamron / Nikkor kopen met een constant diafragma van 2.8 en ongeveer dezelfde brandpuntsafstanden als een walvis. Alle reviews van lenzen van dit type staan ​​op deze site.

        antwoord

      • Vv
        13.08.2020

        De kwaliteit is hoger, als het gewicht en de afmetingen je niet afschrikken. Nou, zoals ze hierboven schreven 24 mm.

        antwoord

      • Vlad
        15.08.2020

        De hamvraag is: is de resolutie voldoende voor een pixeldichtheid van 24 megapixel crop? Verlies ik scherpte in vergelijking met DX-lenzen in dezelfde klasse?

        antwoord

    • roman
      31.08.2020

      Op mijn D700 zijn alleen de rechter- en linkerbovenhoeken vignetterend ...

      antwoord

  10. Vv
    13.08.2020

    F=98 mm, f/4

    antwoord

  11. Alexander
    26.08.2020

    Aan je voorbeelden te zien, geeft de lens zeep. Bronbestanden kunnen niet worden gedownload. Ik zie het nut niet in van het opslaan van de bronnen op de mail waarvan je constant de bronnen verwijdert

    antwoord

  12. of
    29.08.2020

    Hallo. Vertel me alsjeblieft dat ik naar crop 3200 18-80 DX of 24-120 kijk (zoals in het artikel). Meer voor reportagefotografie. Welke is beter om te nemen?

    antwoord

    • of
      29.08.2020

      18-70 sorry

      antwoord

      • B.R.P.
        30.08.2020

        24-120 is beter, maar op de crop zal hij met 24mm niet heel breed zijn.

        antwoord

      • Willem Amaya
        10.03.2023

        Hola buenos tiempos para todos. Recientemente lo adquirí en el mercado de usados. Voor nada me decepcionado, tijdperk mas de lo que esperaba en cuanto a definición, teniendo en cuenta claro está, que es zoom 5x. Als je merkt dat je niet weet of je alleen bent, is het 2/3 dat je de baan van de verlichting opzoekt, vergelijken met de resto de mis lentes, es decir, techniek is desfasado en esos 2/ 3. Ik pregunto si alguede hacer comparativos and aportarme one opinion, de ante mano muchas gracias.

        antwoord

  13. Oleg
    05.09.2020

    Hallo allemaal, ik wil deze lens kopen op een Nikon d90, het beïnvloedt brandpuntsafstanden, een constant diafragma van f4, snel en vasthoudend af, vooral in vergelijking met walvis 18-105, en de prijs op de vtric is 9-11 duizend UAH, voor binnenshuis fotograferen heb ik een externe flitser. Ik begrijp ook dat het smal zal zijn op het gewas, maar dat past bij mij. Ik fotografeer mijn twee dochters (rapportage matinees in de kleuterschool, wandelingen en zo). Dus de vraag voor goed geïnformeerde mensen is het de moeite waard om te kopen voor de oude man d90? Ik ben ook van plan om een ​​fix 85 1.8d in een bos te kopen. Nou, ik denk er eens over om de oude man ff d700 of een nieuwe oogst d7100 te nemen (het budget is als rubber). Ik zou iedereen erg dankbaar zijn voor advies, ik kies alleen mijn eigen optiek.

    antwoord

    • Oleg
      05.09.2020

      Ik zou ook graag de mening van Arkady hierover horen, en misschien wat advies over prijs-kwaliteit optiek. Dank u bij voorbaat

      antwoord

    • Vv
      10.09.2020

      Als je niet bang bent voor gewicht en afmetingen, neem het dan. De kwaliteit is beduidend hoger dan die van 18-105/140. Zelf heb ik ze onlangs op de D7200 geschoten (wanneer een groothoek niet nodig was, maar wel goed detail).
      Ben je niet van plan om over te stappen op FF, kijk dan richting 16-85 van Nikon, of goedkopere 17-50 / 2,8 van Sigma / Tamron

      antwoord

  14. roman
    13.09.2020

    Op de D700, met de flitser open en in het "brede" bereik, werpt het een schaduw ...

    antwoord

  15. Paul
    10.03.2021

    stofdichte behuizing en sneller scherpstellen voor Nikon 24-120/4G. de lens zelf is niet stof- en vochtbestendig ...... .. dus beschermd of niet ???????

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      10.03.2021

      Er staat speciaal voor deze gelegenheid een heel blok in de recensie:

      Ik vind het ook niet zo leuk dat het ontzettend moeilijk is om informatie te vinden over de stof- en vochtbescherming van Nikon Nikkor objectieven. Ter referentie: een vergelijkbare lens van Canon - Canon Zoomlens EF 24-105 mm 1: 4 L IS USM Ultrasonic (slechts 15 mm korter) werd 5 jaar eerder uitgebracht en de specificatie geeft duidelijk de aanwezigheid aan van een duurzame stof- en vochtbestendige ontwerpen. Lees voor meer informatie over stof- en vochtbescherming van Nikon Nikkor-lenzen hier.

      antwoord

  16. Alexander
    29.03.2021

    Er staat een fout in de recensie, of ik heb iets verkeerd begrepen
    ... Tijdens het scherpstellen blijven de voor- en achterlenzen stationair, omdat de lens interne scherpstelling gebruikt ...

    en lager:

    ... Merk ook op dat bij het wijzigen van de brandpuntsafstand de achterste lens als een pomp in het midden van de lenscilinder beweegt - hij trekt naar binnen en duwt lucht naar buiten ...

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      29.03.2021

      De recensie klopt.
      Scherpstellen (instellen van de scherpstelafstand) en zoomen (veranderen van de brandpuntsafstand) zijn totaal verschillende dingen.

      antwoord

  17. wilg
    29.08.2021

    Toen ik de D810 kocht, rees de vraag over het personeel. Hierdoor heb ik voor deze 24-120 gekozen en niet verloren. Het is al 7 jaar de belangrijkste lens in het systeem - 90% van de opnamen wordt er alleen mee gemaakt. De rest is 105DC en 80-400. Het sluit echt alle hoofdonderwerpen van een amateurfotograaf af, en met redelijk goede kwaliteit: 5x, VR, focussnelheid, verzadigde kleuren, zeer goede bokeh, de zon houdt zonder problemen vast. Ik fotografeer ze zowel in de regen als in de sneeuw (zonder fanatisme natuurlijk))) - tot nu toe zijn er geen problemen geweest
    Tekortkomingen heeft hij natuurlijk genoeg: het vignet is heftig, vertekening, vooral aan de brede kant, er is geen vlijmscherpte. Maar dit alles wordt ofwel gecorrigeerd in FS of onthuld tijdens enkele technische tests. Als je gewoon voor je eigen plezier fotografeert - de beste optie.

    antwoord

  18. Dmitriy
    28.12.2021

    Goed glas in zijn moeilijke nis. Het enige dat na verloop van tijd de kofferbak begon te verlaten. Het is echt vervelend om met een camera rond te rennen

    antwoord

  19. Sergei
    16.02.2022

    Ik had een. Tijdelijk. Het werd interessant in vergelijking met mijn D-bril.
    Bij 80-200 f2.8 kwamen de brandpuntshoeken naar beneden niet overeen.
    De 120 mm lijkt erg op de 105 mm van de 28-105. En wat betreft de hoeveelheid licht in de foto en de hoeveelheid bokeh, lijkt F4 heel, heel erg op f5.6. Uiteindelijk deed dit objectief hetzelfde als de 28-105, alleen donkerder en meer vervormd. Hij weegt ook meer, de diameter voor filters is groter, met zijn eigen niet-eeuwigdurende scherpstelmotor, met een stabilisator die nog eerder uitvalt, de kosten zijn meerdere keren duurder. Ik kan alleen maar constateren dat het scherper is.

    antwoord

  20. Catherine
    08.04.2023

    Goededag! Ik heb deze lens een paar jaar geleden gekocht. Nieuw. Eigenlijk kocht ik het voor de D700. Maar na enkele maanden gebruik realiseerde ik me dat het echt beter is bij uitsnijden :))) En dit is waarom: ten eerste geeft het bij full frame merkbare vignettering (ergens is het gepast, maar ergens zou het niet nodig zijn), ten tweede, een zeer merkbare kussenvormige vervorming, vooral bij het fotograferen tegen de achtergrond van een geometrisch interieur (kasten, planken) tot een brandpuntsafstand van 80 mm. De scherpte is goed, maar na ongeveer een jaar gebruik begon de autofocus te werken. Of het werkt een keer, of het werkt helemaal niet. En alleen in combinatie met de D700! Met andere camera's (D50, D90) werkt het prima. Net als de D700 kan hij goed overweg met andere lenzen. Ik ben er nog niet achter wat de reden is, beslissen dat het de juiste plek is voor het op het gewas :) Vooral als telefoto.

    antwoord

    • Victor
      08.04.2023

      Vooral met een "groothoek" van 24 mm))

      antwoord

      • Catherine
        09.04.2023

        Meestal gebruik ik niet minder dan 35 mm.

        antwoord

  21. CheBe
    01.02.2024

    Na de aankoop was BZK op zoek naar een AF-lens die zowel op de D610 als op de Z5+FTZ kon werken, zodat er een groothoek en een gematigde tele zou zijn.
    Als het niet volledig wordt vervangen, wees dan in ieder geval in de buurt van mijn favoriete drie D 2.8-lenzen - 20-35, 35-70, 80-200, en ga tegelijkertijd niet de wereld rond vanwege de prijzen.
    Het lijkt er dus op dat ik 24-70 en 70-200 heb genomen en alles heb gesloten :-) maar de infectie is duur.

    Niet veel andere keuzes
    Ik vond de 28-300 eerlijk gezegd niet zo leuk. Het deed me denken aan mijn oude Tamron plastic science-fiction cropped zoom 18-200, de scherpte verscheen pas nadat ik er twee of drie stops op had gedrukt. En de foto, hmmm, ik zal geen kritiek leveren, laten we zeggen, hij is niet van mij :-).

    Maar 24-120 bleek een aangename verrassing. Ik geloofde niet eens dat meer dan 3x zoomlenzen dit zouden kunnen doen.
    Ze kunnen het echter wel. Scherp al in de open lucht. Met de stomp kunt u de sluitertijd onder moeilijke omstandigheden met een paar stops verlagen op de D610, en met alle vier stops op de Z5. Dat is goed merkbaar in kerken en donkere zalen.
    De bokeh irriteert niet, en in het bereik van 70-120 in de open lucht vervaagt hij over het algemeen alles als een volbloed portret.
    Ik kocht een gebruikte lens van een bruiloftsverkoper die ik ken, hij deed al het werk met 24-120 4 en 85 1.4 - na drie jaar rennen in de staart en manen - bungelt er niets, geen stof opgepikt.
    Ik hoop dat de motor en de stomp het nog volhouden, nou, ik wist wat ik meenam.
    Kortom: een pluim voor Nikon voor zo'n objectief.

    antwoord

  22. Laad meer reacties...

Antwoord geven Ivan

 

 

boven
mobiel computer