antwoorden: 207

  1. Maxim
    02.01.2021

    Ik heb Helios 44-2 7537038 fabriek Jupiter en het lijkt op h 401 maar er is geen letter R en de gele en rode stip is kleiner. Vertel me wat voor soort model interessant was

    antwoord

    • Maxim
      02.01.2021

      Ik vul aan

      antwoord

      • Maxim
        02.01.2021

        ziet eruit als een 301

        antwoord

  2. stemnemo
    29.01.2021

    “ZENIT MC HELIOS-44М-6 58 mm 1:2 h308-b”
    Fout in de handtekening op de lensopname:
    op de foto - een Helios-ring met het opschrift 44M-6 en op de handtekening onder de lens op de foto zelf van deze lens - Helios 44-M7 (h309)

    antwoord

  3. Andrew
    21.02.2021

    Goedemiddag! Hier is al geschreven dat zwarte versies van Helios 44 met M42 over komen. Ik denk dat dit uit de Zenith ES-fotosluipschutterkit komt. Gemerkt Helios 44E. Als dat zo is, dan zijn ze geproduceerd sinds 1965.

    antwoord

  4. Alexey
    26.04.2021

    Hallo! Waarom staat er soms M52x0,75 op de voorste ring van Helios? Maar tegelijkertijd is de eigenlijke draad M42x1

    antwoord

    • Michael
      26.04.2021

      En waarom schreef Gogol "Dead Souls" en het monument voor Pushkin? ;)
      Ja, want de maat M52x0,75 is niet de maat van de lensbevestiging op het karkas, maar de maat van de schroefdraad VOOR DE BLEND!!!

      antwoord

      • Andrew
        26.04.2021

        Nu beginnen de vragen wat een kap is.

        antwoord

      • Gregor_S
        26.04.2021

        vijf punten!

        antwoord

      • Alexey
        28.04.2021

        Laten we samen lachen)

        antwoord

      • Alexey
        28.04.2021

        Er zal een tegenvraag zijn, en slechts één - heb je met je antwoord geprobeerd de eigenaardigheden van het freaky personage in onze post-Sovjet-ruimte te laten zien?)

        Wat als er een echte maar oprecht geïnteresseerde nieuwkomer in mijn plaats was geweest?
        Nou, niet iedereen begrijpt het meteen, iedereen is in het begin dom. En iedereen maakt een periode door van het verzamelen en beheersen van informatie. Je antwoord heeft geen goed gedaan.

        antwoord

      • Andrij
        28.04.2021

        Hmmm, ik dacht er op mijn achterhoofd over na. Mabut, nog steeds vіdpovіm. Alexandru, in plaats daarvan, om hier over je Helios te lezen en onafhankelijk van je dieet te weten, schrijf gewoon een opmerking over je stomme dieet. Hoe controleer je? Weet je, het is dom om yoga op te doen en dan kijken we er zelf naar. De as van de prijs is de eigenaardigheid van het zwarte karakter, dat je laat zien.
        Als ik de plundering van Zalissya wil uitleggen, kan ik wijnen bij eenvoudigere maaltijden niet begrijpen.

        antwoord

      • Andrij
        28.04.2021

        Alexandru = Alexei

        antwoord

      • Alexey
        28.04.2021

        Ja, Mikhail, het was de meest idiote vraag) vermoedde ik een half uur na de publicatie van mijn bericht. Tupanul)
        Ik gebruik meestal Canon-optica en ik had alleen de eerste en tweede versie van de helio's van de zenits van de oude vader en ze gaven niet de draadstappen voor de filters aan. Omdat alles gestandaardiseerd was. En gezien wat meer vaardigheid in het werken met metaal op gereedschapsmachines als hobby en de ervaring met het snijden van verschillende draden, raakte ik te verward over dit onderwerp

        antwoord

  5. Shakhno
    16.06.2021

    Hallo iedereen!

    Is het mogelijk om een ​​helix op een nikkel te zetten zonder te draaien?

    antwoord

  6. Spitzer
    07.11.2021

    Ik heb KMZ Helios 44 Start 5,8 cm, maar zonder de letter P

    antwoord

  7. Denis
    25.11.2021

    Hallo. Vertel me, is het de moeite waard om de MS HELIOS-44K-4 van 1992, te oordelen naar het nummer 9202145, van de Zenith-fabriek te nemen? Weet iemand iets over de bouwkwaliteit van die periode?

    antwoord

  8. Vadim
    26.12.2021

    surper, uitstekende classificatie, dank je.

    antwoord

  9. Nicholas
    14.07.2022

    Ik had een Biotar 58 mm 1:2 lens. Onze Helios-44-2 lijkt er erg op. Ik was verrast door een detail van de Biotar-lens, waarbij de achterste lens, het metalen frame, meer uitstak dan de Helios-44-2-lens. Hierdoor raakte de springspiegel op de Zenit-12 DSLR een beetje de Biotar-lenscilinder.

    antwoord

    • Rodion Eshmakov
      14.07.2022

      Ik vond laatst trouwens een video ( https://www.youtube.com/watch?v=d0wXURCoCX8 ), die de biotar en de gebruikelijke 44-2 frontaal vergeleek. Het strekt tot eer dat de meest massieve gelik beter bleek te zijn dan de naoorlogse biotar. Anders zou het slechts een wrede nieuwsgierigheid zijn.

      antwoord

  10. Daniel
    01.08.2022

    Hallo, ik denk dat er een fout zit in het linnen van deze lens "Helios-44-2 2/58 h204". De foto vertegenwoordigt een Valdai-lens maar geen Solomo MMP, ook al zijn ze waarschijnlijk heel dichtbij. oprecht. Daniël

    antwoord

  11. X
    22.09.2022

    Op internet vond ik zo'n eenheid

    antwoord

    • Rodion
      22.09.2022

      Wit-Russische late versie voor enkele speciale beveiligingscamera's. Het meest vereenvoudigde ontwerp op basis van 44-2 / ​​​​44-3. Geen voorinstelling van diafragma.

      antwoord

  12. Sergei
    22.09.2022

    Het waren Wit-Russische fabrikanten die zo hard probeerden om de afmetingen van Helios-44 te verkleinen om het in de behuizing van de "Duty" -camera voor de politie, ontnuchteringstations, bullpen, enz.
    En ze fotografeerden criminelen, hooligans, daklozen, dronkaards, enz. enz.
    Daarom hebben de camera en deze lens een slechte uitstraling.

    antwoord

  13. Frol-Aleksan
    24.01.2023

    Gevangen op Avito KMZ-shny Helios 44 P 2.0-16. Dat zag ik niet in het artikel. Is dit het resultaat van het samenstellen van één lens uit meerdere, of was er ook zo'n aanpassing?

    antwoord

    • Rodion
      24.01.2023

      Die waren er ook, het is net als de vroege h105.

      antwoord

  14. Handboek
    18.02.2023

    ¿Qué modelo is dit, met 16 hojas? / Welke is dit met 16 mesjes?

    antwoord

    • Sergei
      18.02.2023

      Vroege zilverkleurige KMZ-modellen voor M39-schroefdraad hadden 13 diafragmabladen.
      Als je meer nodig hebt, zijn er vroege Biotar Carl Zeiss Jena 58 mm/2-modellen met 17 bladen.

      antwoord

    • B.R.P.
      18.02.2023

      Het is waarschijnlijker dat de zee fout gaat.

      antwoord

  15. Alar
    26.07.2023

    hallo. Kunnen het helios 44M model h110 zijn? Bredere focusring en sn.in frontplaat?

    antwoord

  16. Alar
    26.07.2023

    voor

    antwoord

  17. Alar
    26.07.2023

    vergelijk met h111

    antwoord

  18. Nicolas
    20.09.2023

    Hallo,

    j'ai deux exemplaires 44m-4 valdai. In 1986 en in 1988. Als het uiterlijk lijkt, is er een groot verschil met de dominante kleur van de foto's die tot leven komen.
    De voorwaarden voor prijzen vanaf K3:
    – balance des blancs op nuageux
    – ouverture F2
    – kabel a 60cm
    – aucune lumière directe
    – aucun voile nuageux
    – ISO300
    - 1 / 2500

    De premièreserie kreeg een dominante vrouw, terwijl het tweede voorbeeld van de serie op de dominante manier was. Het meest flagrante feit dat de groene kant het décalage is, is aanwezig op het spel.

    Er is een verschil tussen de twee cailloux en de smaak van de linzen. Deze twee voorbeelden zijn niet zo dat MC steeds meer een oppervlakteverbetering krijgt. Er is een reflet rouge/oranje en een reflet violet/blauw.
    De dominante foto's worden beloond met het object van rood/oranje en de foto plus "Pop" met een kleur plus een kleur die celuis uitstraalt met de weergave violet/blauw.

    Bestaat er een mogelijkheid om de renovaties te gebruiken tijdens de bouwjaar?
    Wil je meer weten over je leven?

    Hartelijk
    Nicolas

    antwoord

  19. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer