Nieuwe camera Nikon D5500

06.01.2015/5500/XNUMX Nikon introduceerde een nieuw cameramodel - Nikon DXNUMX.

Nikon D5500

Nikon D5500

De belangrijkste kenmerken kunnen kijk hier.

Bedankt voor de aandacht. Arkadi Shapoval.

Voeg een reactie toe:

 

 

Opmerkingen: 212, over het onderwerp: De nieuwe camera Nikon D5500

  • Nikita

    En d5400?

    • Cheslav

      Ja, het lijkt erop dat de jongens 4 hebben - een ongeluksgetal, hoewel ze d4 / d4s . hebben uitgebracht

    • Rustam

      Iedereen wachtte op de d710 en een wonder werd geboren onder het symbool d750. Nikon is niet logisch, of is dit een marketingtruc voor wie in de tank zit?

  • lynx

    Besloten om de schattigheid van 100D te herhalen?
    Oké, laten we eens kijken wat er gebeurt.

  • Alexander

    Ik heb alleen de 4e generatie EXPEED-processor en HDR aangesloten (ik mis het op de 7000e). Het touchscreen is naar mijn mening nodig als een "koezadel". Het ontbreken van een AA-filter ... nou ja, het zal de opnamen verscherpen. De grootte van een klein, draaibaar aanraakscherm, lichtgewicht - het bleek een selfie-machine te zijn)))) Als ze nu een matrix van de 7000e daar plaatsen op 16 Mpix met 4 EXPEEDom, zouden ze een wonder verrichten en het geluid verminderen tenminste tot het niveau van D600 - ik zou al een nier hebben verkocht)))) En dus, neem het op één plek ... Laten we eens kijken naar de tests, wat voor soort dier ... In termen van geluid, ik denk dat het zal zijn zoals alle 24Mpix-matrices van Nikon van de afgelopen jaren.

    • Arkadi Shapoval

      En het punt van Expeed 4, het zit ook op de D5300, hierdoor vertraagt ​​het beeld bij inzoomen in live view, en zakt de snelheid naar 14 bits.

      • Alexander

        Het lijkt mij dat dit specifiek "programmatisch" is gedaan. Ze moeten ook andere camera's verkopen!))) Arkady, nou ja, niet alle camera's op EXPEED4 vertragen.

        • Arkadi Shapoval

          Nou, eigenlijk heb ik het over hetzelfde dat de processor geen indicator is. Dus, zamanuha, niet meer. Onthoud, in het algemeen, de allereerste DSLR's, toen waren marketeers niet in staat om "processors" te verkopen, en persoonlijk, nou, het kan me helemaal niet schelen wat voor soort processor het is, het belangrijkste is het resultaat. En als "het" langzamer gaat, dan is het gesprek met zo'n camera erg kort.

          • Alexander

            Daar ben ik het mee eens.

    • Roman

      Er wordt aangenomen dat Expeed 4 slechts de naam is van een generatie processors. Maar de processors zelf zijn anders. Dienovereenkomstig zijn Expeed 4 in D5500 en Expeed 4 in D4s twee totaal verschillende processors.

    • Dmitry

      Ik zal een beetje toevoegen:
      1) HDR verscheen op het D5100-model;
      2) Wat betreft het aanraakscherm - ik ben het er volledig mee eens, dit is een minpuntje, geen pluspunt (bijvoorbeeld bij fotograferen in de kou).
      3) De scherpte hangt meer af van de lens. Beter vrijgegeven scherp goedkoop glas :)

      • Alexander

        Nou... In 5100 was HDR klaar, maar 7000 werd bedrogen. Zoals ze hier onlangs zeiden: "Nikon geeft met de ene hand, neemt weg met de andere" ...

        • Vv

          Dit is geen 7000-nick bedrogen, maar toegevoegd aan 5100, omdat. de camera is een jaar nieuwer - de amateur "megacombine" moet broodjes hebben (c)
          Over het algemeen heb ik deze functie maar liefst twee keer gebruikt (gedurende 4 jaar) - ik heb het gecontroleerd :-) Als je een echte HDR van hoge kwaliteit wilt, dan moet je het met pennen doen - dat wil zeggen, alleen.

      • Vladimir

        Wat betreft het aanraakscherm zou ik zeggen: aan de ene kant is dit speelgoed, verwennerij, en aan de andere kant vervangt het ontbreken van een tweede bedieningswiel het aanraakscherm heel goed. Zelf fotografeer ik op de D800, ik heb deze camera voor mijn vrouw gekocht, haar laten studeren.Ik ben gewend om de camera snel te herconfigureren, ik fotografeer al meer dan 40 jaar. Ik denk dat het touchscreen alleen maar goed is. Hiermee kun je (theoretisch) alle stuurwielen helemaal verwijderen.Over het algemeen is de auto goed, alleen het probleem is met de ramen. Nikon heeft geen goede bril, maar om de beste te plaatsen, dus ten eerste zal de camera als een achterklep voor de lens zijn en ten tweede zal het glas zelf 3 keer meer kosten dan de camera. Naar mijn mening moet de lensklasse overeenkomen met de cameraklasse. Dus we denken wat te doen? Ik wil een hogere scherpte en kleine afmetingen (Canon G1X mark2), en de prijs, om niet van de schaal te raken (binnen de kosten van het karkas).

    • Кирилл

      Touchscreen - Heel handig bij het opnemen van video (in de praktijk getest), - onderweg Nikon's poging om in de video-niche te komen en te vechten met kenon (die een soortgelijk model had (sensor die tijdens video controleert) drie jaar eerder , en is nu de helft van de prijs - het is jammer :((...) plus kenon wint nog steeds met de mogelijkheid om het diafragma te veranderen tijdens video ...

  • Waanzin Scifi

    een coole machine voor "Ik ben op het strand", "Ik ben op de bank" ... maar het aanraakscherm helpt bij het opnemen van macro's vanaf een statief - puntig))) maar dat hoeft niet wacht op torenhoge ISO - de consumentenklasse is immers gericht op (blond) amateur

    • Basilio

      Het is altijd leuk om een ​​pro te zien die een techniek van $ 100500 gebruikt in de commentaren! Hij zal ons geliefden altijd laten zien waar we thuishoren!

  • dim

    Laten we hopen dat het nummer 5500 niet is gegeven vanwege een marketingrebranding, maar vanwege iemands doorbraak in significante termen.

    • anonymus

      Traditioneel mijden de Japanners het cijfer 4, althans bij bulkgoederen.

      • Vv

        D4 is om de een of andere reden uitgebracht en de D40 is ook een zeer succesvol model,
        Japanse concurrenten hebben 40d, 400d en 450d, dus op de een of andere manier vermijden ze het selectief :-)

  • Paul

    En wat voor soort lens zit er op deze camera, zoals 18-55, en de zonnekapbevestiging is veranderd en de knop aan de zijkant?

  • Andrij

    en ik was onder de indruk van 39 autofocuspunten! en dan is mijn 11 vaak niet genoeg :)

    • Vasili

      En ik vraag me af wat je zou zeggen over mijn D40, waarop 3 (drie) focuspunten zijn. De mensen zijn verwend!

    • anonymus

      11 is genoeg voor mij, meer dan 11 lijkt overbodig

      • fotograaf

        bij rapportage betekent 11 punten - 60% van de foto's met een focus mist. en aangezien er zoveel punten zijn op een verouderde of primitieve camera, wordt ruis bij hoge ISO's, slechte beeldkwaliteit en andere geneugten geboden. hoewel als je statische frames fotografeert op fixes voor internet in de grootte van 640x480 en je veel tijd hebt ...

        • Vasili

          D5500 voor het melden?! Hahaha! Voor rapportage, mijn vriend, heb je camera's nodig met GOEDE autofocus - d300s, D3, D4, nou ja, in het slechtste geval vanwege geldgebrek d7100. Op de d5500 heb je 39% huwelijk met 60 focuspunten!

          • anonymus

            Je hoeft Vasily niet te fluiten. D 7000 is ook goed voor rapportage, zoiets...

        • Vasili

          "ruis bij hoge iso"
          (C)

          Weer een leeg horrorverhaal. Koop een normale flitser - dat is het probleem.

          • Sashko Fujifilm X-E2

            Koop D3s in plaats van flash, dat is het probleem :)

            • Vasili

              Sashko, heb je Fuji gekocht?!

              • Sashko Fujifilm X-E2

                Ja Vasily. Kocht. Fujifilm X-E2 + Fujinon 27mm f2.8.

        • Петрович

          gewoon lol
          bij het melden is er geen tijd om punten heen en weer te rijden, dus het centrale punt stuurt

        • Кирилл

          11 punten met een hoofd zijn genoeg voor mij (inclusief een reportage) - leer autofocus gebruiken)

  • Dmitry

    Blijkbaar verschilt het van de 5300 alleen in het aanraakscherm.

  • Vladimir

    Nog een update Hoeveel kunt u?

    • Ik zal kort zijn.

      Hoeveel is er nodig, zoveel kan -) Hebben mensen iets te eten nodig? Laat ze werken. Er zijn niet alleen professionals in de wereld, maar ook miljoenen Len, Tan, Vasya en Petya, die, nou ja, zo'n apparaat gewoon hard nodig hebben-)
      En dit is ook goed voor Nikon: ze lezen recensies op Radozhiv en voor professionals zoals jij doen ze iets voor 3-4 stuks Amerikaans geld. Ja, en verwacht niet dat het alles, alles, alles zal hebben. Ze dat , vrijgeven en sluiten ? Ze moeten altijd iets verkopen -)

      • Anoniem-1

        !!!!!!!!!!!

      • Sergei

        Dit is rechttoe rechtaan!!!

      • Alexey

        nog een fluitje van nikon. met zulke verbazingwekkend "nieuwe" camera's zal het bedrijf niet alleen records breken voor verliezen zoals in 2014, maar heeft het alle kans om de markt te verlaten in navolging van Kodak, Minolta. Podakuni-Martynov heeft het in zijn recensie goed over dit onderwerp gezegd.
        deze DSLR behoudt alle zweren van de oude "spiegel" -technologie - in de vorm van een back-front focus, er is geen aanpassing in het karkas, de video is slechter dan die van de nieuwe Panasonics - er zijn al 4K met een resolutie van 1500 lijnen, en er zijn geen voordelen ten opzichte van Sony A6000 waarop momenteel enorme kortingen worden aangeboden. Oh ja - volgens statistieken hebben kopers van dergelijke camera's geen koffer met lenzen nodig - ze schieten zelden op walvissen, dus de A5100, A6000, enz. is een veel betere keuze. Ja, ook al is Panasonic LH100 of 1000 beter voor het gezin :)

        • anonymus

          Verdomme, goed gedaan!!!

        • Vasili

          Verschrikking. Het ergste is dat mensen er echt zo over denken. Ze vergelijken Panasonic zeepschalen met een wilde cropfactor echt met Nikon's APC-S. Een persoon in alle ernst vergelijkt de bastaard spiegelloze a6000 met de prachtige DSLR d5500. Nou, verdomme, een mens begrijpt niet waarom een ​​spiegel nodig is! En toen vroegen ze voor wie Nikon fotiki maakt met CX-matrices! Hier is het het "gezicht" van een CX-liefhebber!
          Dus, hier, bevend, zoals Arkady terecht opmerkte in een van de recensies:
          "Speciaal voor jou, Alexey, hebben de Chinezen een geweldige gadget gemaakt - Polo D3000, met de codenaam "scherpe foto's"!"

          In mijn eentje zal ik eraan toevoegen dat het gewoon een coole gadget is, maar het kost slechts $ 150. Het heeft geen spiegel, geen diafragma en niets anders dat je zo irriteert in menselijke camera's!

          • Alexey

            Ik heb Nikon 1. zeldzame guano! de Aptima-matrix is ​​​​een zeldzame combinatie van ruis, zelfs bij ISO200 en een smalle DD. Sonya Rex, Kenon 7 en niet te vergeten Panasonic/Olik met crop 2.0-2.2 komt veel beter in beeld.
            Ik heb mijn Nikon 1 nauwelijks verkocht voor $ 150. Rexen kosten vanaf $ 500 - je kunt de markt niet misleiden.
            Dan de "bastaard spiegelloze a6000"? Specifiek? Dezelfde matrix crop 1.5 bij 24MP? De afwezigheid van problemen met front/back focus?
            De simpele waarheid komt tot je dat het onmogelijk is om op de D5500 te fotograferen met snelle lenzen vanwege het vertrek van de scherptediepte in de open lucht, omdat het zich daarin NIET AANPAST
            AF? Lenzen met nul AF-correctie zijn alleen in theorie. Zoomen moeten over het algemeen op meerdere punten worden afgesteld! :)
            Wat is er nog meer slecht aan de A6000 met een prijs van ongeveer $ 700 per walvis? misschien een leuk filmpje met een zebra? Focus kiezen? Beste AF-dekking frame voor frame?

            -----
            Dus, hier, bevend, zoals Arkady terecht opmerkte in een van de recensies:
            "Speciaal voor jou, Alexey, hebben de Chinezen een geweldige gadget gemaakt - Polo D3000, codenaam "scherpe schoten"!"
            -----
            je bent uitzinnig. als je oprecht denkt dat D5xxx met een walgelijke video en het onvermogen om AF aan te passen, met 1/4000, slechte framedekking en slechte AF je een betere beeldkwaliteit zal bieden
            Sony A6000 of A5100???
            Kent u de Panasonic 100 "soap box" met x2.2 crop, de beste in zijn klasse 4K-video met een resolutie van 1500 lijnen en snelle optica zelfs een beetje? of overstromen en trollen zonder te begrijpen wat?

            • Vasili

              Het is interessant dat u ook daadwerkelijk een CX-gebruiker bent! Uw Nikon 1 is de slechtste spiegelloze camera ter wereld met een veel kleinere en slechtere sensor dan de Nikon d5500! In geen geval kan men de kwaliteit van Nikon's DSLR's beoordelen door Nikon's spiegelloze spiegelreflexcamera's.

            • BKRG

              Ik fotografeer zonder problemen met snelle lenzen op de d5100

        • lynx

          Dat is voor Martynov - vervelend.
          Natuurlijk begrijp ik fuji-smooji, nieuwe compacte technologieën, maar eerlijk gezegd onzin-jeans schrijven is nogal overdreven.

          • Alexey

            Hij schrijft niet alleen maar schiet ook op BZ. en wat nog treuriger is voor fans van Nikon's fluitjes (een serie SPIEGELS zonder AF-aanpassing in het karkas werkt normaal gesproken alleen met donkere zoomlenzen of op gesloten diafragma's.), Ze worden steeds minder verkocht - volgens Nikon zelf.
            de reden is simpel - voor beginners is BZ veel handiger en minder problemen - er zijn geen achterkant / voorkant en veel betere video, er is focuspicking, wedges, enz.. gevorderden zullen FF nemen (gelukkig is het al ongeveer $ 1000). pro's zullen nemen wat ze nodig hebben - bijvoorbeeld Kenon 7DM2 voor sport.

            • lynx

              Gezien de relatieve kosten van toegang tot DSLR's en de zo veel geprezen "er zijn geen tekortkomingen" spiegelloze camera's - de laatste zijn al lang in het bereik en zullen dat nog heel lang doen. Bo toegang tot spiegelreflexcamera's is 10-25 duizend, en spiegelloze camera's, zelfs op de secundaire markt, VAN 25 tot 65 ..
              Met vergelijkbare kwaliteit en gebruiksgemak zijn spiegelloze camera's 2-4 keer duurder, wat van cruciaal belang is voor beginners.
              om nog maar te zwijgen van de nogal matige eigenschappen van jongere spiegelloze camera's.
              en de mantra's "front focus zal de spiegel verpesten" is volledig propaganda onzin van Fujik en de papegaaien die hun films niet hebben bekeken.

  • Igor

    Ze voegden een touchscreen toe, verminderden het gewicht, de prijs was 200 dollar meer, coole vooruitgang.

  • Roman

    Een typische update van marketeers. De nieuwe processor, waarvan het minste gevoel, de matrix hetzelfde is, kruispunten uit 39, ik denk 11, het draaibare touchscreen wordt al heel lang gebruikt in de 650D. Een paar tientallen nieuwe automatische modi zoals fotografie van sushi, gehaktballen en kebabs, verminderd gewicht door wat? Meer plastic en minder batterij? Ruis zal niet afnemen, videokwaliteit zal niet toenemen, fasefocus zal niet beter worden.. En daarvoor nog eens $200?

    • Roman

      We wachten op innovaties in het amateursegment van de Canon EOS 750D. Alles is duidelijk met de D5500 (

    • Arkadi Shapoval

      Scherpstelmodule standaard, 9 kruis https://radojuva.com.ua/2012/12/nikon-multicam-all/

    • Alexander

      Waarom zoveel technische kennis? Hoe weet je wat daar gaat worden en wat er gaat groeien? Vanga gedetecteerd?

      • Alexander

        Mensen zijn geïnteresseerd, lezen de informatie en trekken conclusies.

        • Alexander

          Dat bericht was, was geadresseerd aan een andere gebruiker. Per ongeluk naar het "gemeenschappelijk fonds" gestuurd.

  • Ik zal kort zijn.

    maar stel je de situatie integendeel voor - Nikon heeft 3 soorten camera's en alles wat voor vandaag is uitgevonden, is gelijkmatig over hen verdeeld. Hoeveel gekrijs zal er meteen beginnen: hier in deze rapporteer je dit en dat, en verwijder je dit en dat van deze. Nee nee nee, het is beter om deze te melden en het hier te verpesten, maar gooi die helemaal weg. Niet doen, niet weggooien, ik neem het, haal gewoon dit kleine ding eruit en voeg dat daar toe -)

    • Anoniem-1

      !!!!!!!!!!!

    • Sergey Yung

      goed gezegd!!!

  • anonymus

    Draadloze flitsbesturing is een zeer interessante functie van oudere modellen. Ik miste dit echt op de D5100. Op Radozhivka staat hier een artikel over

    • Alexander Malyaev

      Ken Rockwell zegt dat er geen command mode optie is voor de ingebouwde flitser: “Built-in Flash … Works not work as a i-TTL commander”.

      http://www.kenrockwell.com/nikon/d5500.htm

      • Oleg

        In de link naar de officiële site staat in het Russisch in het wit geschreven: "Verbeterde draadloze bediening wordt ondersteund door SB-910, SB-900, SB-800, SB-700 flitsers ..." Of ik heb iets verkeerd begrepen, of CLS was hier klaar.

        • Arkadi Shapoval

          U citeert beknopter "Geavanceerde draadloze verlichting ondersteund door SB-910, SB-900, SB-800, SB-700 of SB-500 als leidend“. Je zet ze op de camera en bedient andere externe flitsers op afstand :). Details hier: https://radojuva.com.ua/2012/06/nikon-cls-master-slave-mode/

          • Oleg

            Dat wil zeggen, het is niet in staat om op afstand te bedienen via de ingebouwde trek? Het is jammer. Het is immers onwaarschijnlijk dat de meerderheid van de gebruikers van dergelijke apparaten lichtschema's van meerdere flitsen zal bouwen.

            • Alexander Malyaev

              Het is onwaarschijnlijk dat de overgrote meerderheid van de gebruikers van dergelijke apparaten SB-*** extra zal kopen. Sommigen van degenen die het kopen, zullen het op een schoen doen, en de fantasie zal beperkt zijn tot het draaien van het hoofd en het gebruik van reflectoren en diffusors. Het andere deel maakt gebruik van bedrade en draadloze synchronisatoren.

  • Sergei

    Het is vreemd, er is veel verschillende informatie in de beschrijving, maar geen woord over de matrix, behalve de grootte en het aantal megapixels. Al werken de fabrikanten van audioapparatuur bijvoorbeeld aan het verbeteren van het eindresultaat - het geluid, niet de knopschermen. Ik nam 810 na 5100 vanwege de orde van grootte betere beeldkwaliteit, stille sluiter, geen resolutie.

    • Basilio

      Oh ja, de 810 en 5100 zijn redelijk vergelijkbaar in prijs om ze direct te vergelijken!

    • Alexander Malyaev

      Hoe kun je een amateur crop op instapniveau serieus vergelijken met een professionele full frame?

  • amateur

    In principe een typische, standaard update uit de serie, we hebben een miljoen dingen toegevoegd/geüpdatet waarvan je een aantal dingen erg zult waarderen of zelfs zien. Niets revolutionairs, maar in principe niets slechts - het is heel goed mogelijk om tevreden te zijn met het vorige model, maar als je helemaal opnieuw koopt, kun je ook naar het nieuwe kijken.

    Het ontwerp is een beetje veranderd, het is meer gehakt geworden of zoiets, plus de controleschijf is zonder reden blootgelegd en de grip is enigszins veranderd. In het touchscreen zie ik geen speciaal doolhof. In sommige gevallen kan het handiger zijn (behalve in de winter), maar over het algemeen is het er niet koud of warm van.

    Fijne feestdagen allemaal!

    • amateur

      Ik zag de logica in de titel niet, zoals in het geval van de d750, een keer.

  • Andrew

    De camera is best goed. We kijken uit naar de Nikon D5500 review van Radozhiv en tests van dxo.

    • sergey

      Ja, als je de tests van de DRL gelooft, dan regeert Nikon overal, soms maakt zelfs amateur Nikon professionele kenon, die onzin is niet te begrijpen, en de site is solide en kenonists zitten vol met een dozijn, dus waar is de waarheid ?

      • lynx

        Op de een of andere manier interpreteer je hun gegevens op een heel vreemde manier.

      • Alexey

        ging het pad van Nikonist van impregnatie naar D800e. Toen kocht ik een Kenon 5DM3. je hebt DD nodig - neem Nikon / Sony.
        kleur is nodig - Kenon regels. D800 / D810 zal in principe zo'n kleur niet geven zonder te dansen met een tamboerijn in de winkel. DRL toont geen functies voor kleurweergave.
        Sony/Toshiba-matrices zijn geslepen voor max DD (eigenlijk voor DRL). Kenon - voor degenen die kleur zien.

        • anonymus

          hoeveel ik lees geschillen nikon \ kenon .... iedereen prijst constant zijn eigen ... en je schreef een 100% feit "Sony / Toshiba-matrices zijn geslepen voor max DD (eigenlijk voor DRL). Kenon is voor degenen die kleur zien”….

        • Basilio

          “Sony / Toshiba-matrices zijn geslepen voor max DD (eigenlijk voor DRL). Kenon is voor wie kleur ziet.”
          Verdomd als een God! Alles, nu zijn de Nikon / Canon-geschillen voorbij!

        • Кирилл

          kleur, ik weet het niet - ik heb zowel nikon als kenon (ik heb ze op verschillende modellen van die en die gemaakt) - kenon lijkt ergens interessanter in te zijn, maar het kleurt, en in nikon is het gewoon een natuurlijke kleur ... Ik zou dit zeggen: je hebt dan een video nodig - kenon , en dus nikon

  • Sergei

    En voor een snack-hersenpauze:
    Marina Gurevich, Product Marketing Manager voor Nikon Europe, zei: "Ik ben gefascineerd door de mogelijkheden van de D5500. Met de komst van smartphones zijn steeds meer mensen geïnteresseerd in het maken van creatieve foto's. Onze digitale SLR-camera zal hen helpen hun vaardigheden te verbeteren. Het moderne design van het nieuwe model trekt meteen de aandacht. Gebruikers zullen aangenaam verrast zijn door het ergonomische ontwerp en de hoge gevoeligheid van het aanraakpaneel. Bovendien levert de D5500, met de ondersteuning van Nikon's innovatieve beeldtechnologie, altijd precies de resultaten die u verwacht."

    • Sergei

      Wauw! Dit is dus een camera met een “meesterwerk” knop! Waar iedereen op heeft gewacht! Glorie aan marketeers!

    • Vasily

      Hier is een blondine, ik brak bijna

    • Arkadi Shapoval

      Bij elke beurt "creatieve shots", kan er nergens een naald uit vallen :).

    • Alexey

      ze kan maar beter antwoorden wat er met nikon gaat gebeuren en wat de overlevingsstrategie van nikon is. Ondanks de release van meesterlijke fluitjes, verkoopt Nikon tot nu toe nauwelijks met kortingen tot 70% - Nikon 1 in alle reïncarnaties, - een verbluffend onsuccesvolle Nikon 1 met waterbescherming met kortingen tot 40%, - tot 40% kortingen op een episch bestand genaamd DF (uit productie), - tot 30% korting op D610, tot 70% korting op een zeepschaal met een crop matrix 1.5 en een fix (JVI tegen een prijs van $ 200 als cadeau ), vanwege een huwelijk in de nieuwe D750, gaan mensen class action-rechtszaken aanspannen (zoals het geval was met de D600) ...
      Nikon zelf plant in prognoses een omzetdaling in het segment van crop-DSLR's x1.5-camera's tot 20% als gevolg van concurrentie met spiegelloze camera's.
      de prijs is niet Oekraïne en Rusland - ze zijn samen minder dan 2% van Nikon's verkoopmarkt.
      Nikon-aandelen op de beurs noteren op historische dieptepunten. en tegen deze achtergrond heeft Nikon geen frisse ideeën. Absoluut. afgezien van een andere marketingverbetering. droefheid.

      • Alexander

        Alles komt goed. Geen paniek))) In Rusland is het prijskaartje zeker zonder kortingen, vanwege de sprong in de dollar zijn de prijzen verschrikkelijk in winkels. ;( En ik heb het niet over 5-10% markup, maar over 30-50% markup van herfstprijzen ... Ik zal niet verder schrijven, anders word ik verbannen wegens vloeken ... =(

        • atypische Kiev

          Alexander, er zijn geen sprookjes nodig over prijzen in Rusland voor apparatuur. Als je Apple niet neemt, is bijna alles goedkoper dan dat van hen. En nu nog meer. Ga naar nikonmarket.ru en ontdek het zelf.

          • Alexander

            Welke sprookjes? Ik woon mijn hele leven in dit Rusland en ik zie de prijzen uit de eerste hand. Waarschijnlijk begrepen we elkaar niet. Apparatuur wordt gekocht voor vreemde valuta, de dollar is anderhalf keer gegroeid ten opzichte van de roebel. Het prijskaartje in winkels, respectievelijk, ook. Maar het salaris is hetzelfde gebleven. Ik weet niets over de situatie in de wereld op Nikon. Maar ik zag hoe mensen vóór het nieuwe jaar haast hadden om tijd te hebben om apparatuur te kopen tegen min of meer normen. prijzen - ze brachten alles uit de winkelrekken.

            • atypische Kiev

              Is het echt zo moeilijk om naar een buitenlandse site te gaan en te kijken hoeveel apparatuur daar in het echt kost? Bijna altijd is "hier" goedkoper in de detailhandel dan "daar"
              En wat betreft "apparatuur wordt gekocht voor vreemde valuta", wordt het overal op zo'n manier gekocht, zowel in Rusland als in Singapore.
              We zullen bijvoorbeeld niet ver gaan:
              http://nikonmarket.ru и http://store.nikon.de/
              D7100 Kit met 18-105 mm: in Rusland 55 duizend roebel, in Duitsland 1.250 oiro.
              En het is niet nodig om sprookjes te vertellen over hoe goedkoop het daar is en hoe duur het hier is.

              • Alexander

                Je hebt me weer verkeerd begrepen))) Ik begrijp dat de prijs van camera's overal ongeveer hetzelfde is.

      • Виталий

        Niemand heeft DF uit de productie gehaald, wees niet misleidend. Verkoopt geweldig bij website http://www.nikonmarket.ru/category/%D0%97%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B5%20%D1%84%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D1%8B

        • AM

          Wat is hier te koop? Veel producten zijn niet meer leverbaar, maar worden wel verkocht omdat er altijd een bepaalde voorraad in de magazijnen van de fabrikant en/of verkoper ligt.

        • Alexey

          DF is niet meer leverbaar - er waren berichten van Nikon dat er bij deze faciliteiten nog een camera wordt gemaakt. De voorraden worden verkocht vanuit magazijnen. Er is geen vraag - ze hebben al kortingen gegeven tot $ 1900 per walvis.
          De camera is niet uit de verkoop gehaald - de magazijnen staan ​​vol bij Nikon en bij dealers.

  • Анатолий

    Met alle respect voor Nikon, het is nog steeds onmogelijk om een ​​camera legendarischer te maken dan de D5100..

    • Alexey

      D5100 - er was een doorbraak in kwaliteit. ondanks een lange lijst met problemen was het echt een geweldige camera. heeft het zin om een ​​D5500 te kopen voor $ 1000 tegen een gebruikte D5100-prijs van $ 250?
      tegenwoordig is een veel veelzijdigere camera de Sony A6000 of Sonya A5100 - mits tegen een goede prijs gevangen. vooral omdat er adapters zijn voor handmatige lenzen, enz. Nikon erkent echter de voordelen van spiegelloze camera's en verlaagt opnieuw zijn verkoopprognose in dit segment.

      • Alexander

        En u kunt meer gedetailleerd zijn (de eigenaar van dit model)?

      • Alexander

        Pardon, ik verduidelijk Nikon D5100 - een lijst met problemen?

        • Alexey

          GEEN AF-fijnafstemming!!!!
          1/4000
          donker en klein JVI
          vreselijke video
          middelmatige ergonomie
          middelmatige AF

          3 jaar geleden was dit een geweldige camera. tegenwoordig zijn er veel kennisbanken die frames / video veel beter zullen opnemen, kleinere afmetingen, gewicht en vele andere leuke functies.

          • Arkadi Shapoval

            Stop met iedereen hetzelfde te beschrijven. Heb de hele pagina gespamd.

          • lynx

            1. Geen enkele jongere DSLR heeft handmatige scherpstelling (alleen met een schroevendraaier) donkere ovi, redelijk comfortabele ergonomie, af en video op het niveau, of zelfs hoger, van de klasgenoten van die pryod. Canon had in die tijd over het algemeen geen volledig af voor video's over junior en middelgrote karkassen.
            1/4000 is over het algemeen de standaard voor amateur-DSLR's, zelfs full-frame

          • varezjkin

            en waarom is iedereen bezig met de AF-aanpassing, excuseer me, fap? Is dit echt zo'n groot probleem? Ik heb een amateur Nikon-karkas en 5 AF-lenzen - ze raken allemaal precies op doel.

            • lynx

              Dit is slechts een van de vogelverschrikkers van Fuji-marketeers - ze zeggen dat spiegelloze camera's fase-autofocussensoren hebben direct op de matrix (hoewel alleen de coolste, de meeste hebben nog steeds een zeepachtig contrastfocussysteem), dat de vreselijk vreselijke achterkant lijkt te verwijderen - voorkant focus probleem.

              • varezjkin

                oh, dat is het ... nou ja, ze moeten op de een of andere manier de enorme investering in een structureel primitiever apparaat rechtvaardigen.

              • lynx

                Ik zou niet spreken voor een meer primitieve - ze hebben een goede ploeg in de EVI, maar de waarheid is alleen op een paar oudere modellen

  • Alexander Malyaev

    Ik vraag me af waarom ze de GPS van de D5300 hebben "uitgesneden"? Vreemde mensen - met de ene hand geven, met de andere wegnemen ... Dan zullen ze een nieuw model uitbrengen, GPS opnieuw toevoegen en het promoten als een marketingtruc.

  • Dmitry

    Sluiter 1/4000 voor $ 1000 in 2015?? Pfffff... Maar het touchscreen :)

    • Alexander

      Je kunt dezelfde krijgen voor meer dan 2 dollar. Ze hebben geen meisje aan het roer in marketeers die daar zitten ??? Touchscreen, gekleurde behuizingen voor DSLR's... Gewoon niet wat je nodig hebt.

  • Alexey

    in welk jaar introduceert nikon wat concurrenten hebben?
    – focus kiezen
    - fase-AF in livebeeld met de mogelijkheid om te selecteren via touchscreen
    - zebra voor video
    - sane wi-fi (in de tuin 2015 !!! en wat Nikon heeft is 2001)
    - dubbele kruisen in AF
    - de mogelijkheid om snel het matglas te veranderen
    – fijnafstemming voor XNUMX-punts zoom
    – HDR naar RAW
    - 4K-video
    etc.

    • Alexander

      95% wifi in de camera is niet nodig. Slim spelen?))) Er zijn op afstand bedienbare ontspanknopen. Incl. en draadloos. HDR in Daw is niet slecht, dat is zeker. Met focus, en dus complete orde. En dit is wat je niet zeker nodig hebt - ja, dit is 4K-video in de camera. Waar kan ik het bekijken/bewerken? Op FullHD heeft het geen zin. Er zal niets zijn.))) Nikon is een oude school, tradities worden nageleefd, alles is binnen redelijke grenzen. Deze Sony is een liefhebber van innovatie - beginnen en rustig stoppen. Ondanks alle goodies van concurrenten heeft Arkady geen haast om voor dezelfde Sonya naar de winkel te rennen. Hij werkt met wat hij gewend is en wat geld oplevert.

      • AM

        Holivar gedetecteerd. ))) Ja, Arkady heeft geen haast, Arkady wacht op de dankbare lezers om op de A7))).
        Je hebt misschien geen wifi nodig - waarom voor iedereen tekenen? Het is trouwens erg handig om de beelden weg te gooien - niet zoeken naar veters, geen "korte kabel" of "alle poorten zijn bezet op de laptop"; Je kunt niet alleen met een smartphone spelen - velen hebben geen afstandsbediening en bijna iedereen heeft al een smartphone - dus je werd duidelijk enthousiast van wifi. Nou, wat betreft de tradities van Nikon - ga op film schieten, vergeet digitaal - kom eindelijk zo dicht mogelijk bij de tradities! ;)

        • Alexander

          =) Laat hem opgewonden raken in VayFay. Maar je hoeft me niet naar de film te sturen, dit is de vorige eeuw)))

      • lynx

        Wi-Fi is erg handig om in de studio en aan het onderwerp te werken.
        ja, en krantenverslaggevers, te oordelen naar de recensies, zouden niet alleen wifi willen, maar ook 3g in niet-geavanceerde DSLR's voor snelle overdracht van foto's naar de editor

        • Alexander

          Redelijk.

        • Sashko Fujifilm X-E2

          Wi-fi op de camera is een mega tof ding, ik upload constant foto's naar mijn smartphone en upload ze meteen naar instagram. Of ik maak een foto van iemand, en ze vragen meteen om deze foto, bam ik gooi het op hun telefoon en tot ziens, je hoeft niet al hun foto's later op de avond naar e-mail te sturen. Zeer comfortabel. En ook als afstandsbediening is wifi onmisbaar.

      • Alexey

        Het is de taak van Nikon om winst te maken. te oordelen naar de laatste storingen en verliezen van de afgelopen 2 jaar, is dit niet erg goed gedaan.
        als je ooit een video hebt gemaakt met een zebra, met een normale bitrate, wil je niet meer terug naar de oude.
        4K - bekijk video's op youtube - Panasonic 100 of 1000. 1080p rookt zenuwachtig aan de zijlijn! alle nieuwe tv's die in Vegas te zien zijn, zijn nu alleen in 4K.
        nieuwe Mac-5K.
        focuspicking, wedges, wifi, dubbele kruisjes in AF, twee AF-instelpunten voor zoom, wifi, nfc, etc. enzovoort - het is de 21e eeuw!
        het is onmogelijk om modules eindeloos van het ene karkas naar het andere te schuiven, het af te doen als een doorbraak in technologie en er $ 1000 voor te willen hebben :)

  • Peter Sh.

    Nikon heeft een inkomen uit cameraverkoop op de tiende plaats. Er zal hen niets overkomen.
    Het zou echter beter zijn om op de tentoonstelling niets te laten zien dan dit en een paar walvislenzen ...

    Aan de andere kant zullen de D750 en D810 nog vele jaren genoeg zijn, tot nu toe heeft niemand iets beters gedaan.

    • Alexander

      Ja, het is beter om te eten. En Canon is niet slechter. Al het goede kost geld. U kunt D4S nemen en iets anders voor een lange tijd vergeten. De vraag is de prijs.

      • Peter Sh.

        Dat klopt, het probleem is de prijs. Voor hetzelfde geld koop je een nieuwe D7100. Ik begrijp niet waarom deze eieren überhaupt vanaf de zijkant moesten worden losgelaten?

        • Alexey

          wel, ja. de rode prijs voor de D5500 is $ 400- $ 500. niet meer.

    • Alexey

      niet tien. hij heeft een afdeling - beeldvorming en ook de verkoop van apparatuur. voor uitrusting - nou ja.. compleet.
      camera's op en neer. daarom staan ​​Nikon's aandelen op de beurs op dieptepunten - verkopen. alle info staat op het net, Nikon is wettelijk verplicht alles te publiceren.
      D750 heeft een probleem met de achtergrondverlichting. om snel te elimineren (zoals het geval was bij de Kenon M3) zal niet werken vanwege het ontwerp, het is noodzakelijk om te herinneren.

    • Alexey

      volgens de laatste gegevens verkoopt de D810 slecht. wie heeft het nodig - ze hebben de D800 (e) nog niet zo lang geleden gekocht en hebben geen haast om te upgraden. De rest van de D750 / D610 is genoeg. de prijs van de D810 is al ingestort. en Kenon verkoopt ook 5DM3 voor $ 2400, waardoor er concurrentie ontstaat voor de D750 :)

      • TT

        Volgens welke gegevens? :-) het was de d810 die uitverkocht was in Rusland.Ik kocht voor het nieuwe jaar veel goedkoper dan de camera nu kost. In Europa liggen de prijzen op hetzelfde niveau vanaf 3200 euro voor een bodysuit.

  • Shishoff

    Eindelijk zullen de prijzen voor meer waardige camera's dalen! En wat dacht je van de spiegel met al die gadgets, waarbij de nadruk ligt op video en liveview? Het is makkelijker om een ​​spiegelloze camera te kopen...

    • Alexey

      Welnu, er is geen normale video in de D5500! :)
      en ja, BZ is handiger en beter. en er is een zebra in de BZ en een bitsnelheid van 50 Mbps.

      • Shishoff

        Wat is een "zebra"? :)

    • Shishoff

      Hoewel ... Als universele machine zou je hem kunnen beschouwen als familie, voor vrienden. Werk desgewenst met een spiegel. U wilt, met een touchscreen. Nog een Android en nog een paar games om op te schuiven. En het optiekpark is erg groot. Ja, en de video kan worden opgenomen met een goede foto. Over het algemeen zal de 5000-serie altijd zijn koper vinden, maar niet noodzakelijk de nieuwste versie, oude karkassen zijn ook goed en moderne technologieën dicteren hun mening aan fabrikanten.

  • fotograaf

    hij behandelde de vijfduizendste serie met minachting - hij geloofde dat ze alleen geschikt waren voor video-opnamen vanwege het roterende scherm. maar heb onlangs fotik opgehaald voor vrienden. en het bleek dat de Nikon D5200 ideaal is qua functionaliteit/prijsverhouding. de XNUMXe serie is duur (!) en primitief, en de XNUMXe serie ging het budget te boven. zo bleek alles in het budgetsegment ...

    ps. Natuurlijk is het apparaat niet gekocht met een walvislens, maar met een 50 mm 1.8g Nikkor (het is beter om het zelfs met de eerste camera te nemen!)

    • Alexander

      Met vijftig dollar zal het druk zijn in de kamers. Voor het eerst beter als een gewone 35 1.8G.

  • Goede fotograaf

    Ik hou van de D810

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2015/01/nikon-d5500/comment-page-1/

Version en español de este artículo https://radojuva.com/es/2015/01/nikon-d5500/comment-page-1/