antwoorden: 144

  1. Виталий
    24.09.2015

    Ik vind het mooi, contrast, kleurweergave, etc.

    antwoord

  2. Виталий
    21.02.2016

    Gekocht voor groepsfoto's, beter kun je je niet voorstellen Hoog detail, de randen zijn een beetje verfrommeld.

    antwoord

    • NE
      11.03.2018

      Hij heeft problemen met focussen op de zijpunten. En blijkbaar is dit geen probleem van mijn exemplaar.

      antwoord

      • Alexey
        17.12.2018

        Ik heb dit glas ook. Ik pakte het op een plek met de d600, nam een ​​paar opnamen in de open lucht van relatief korte afstand en hapte naar adem. Daarvoor gebruikte ik de d7100 en de tokina 12-24 (als we de brandpuntsafstanden vergelijken). Over het algemeen ligt de d7100 nu voor de vakantie of als reservecamera.
        Wat betreft de keuzestress, ik heb 28/1.8g, 50/1.4g, 85/1.4d, 90/2.8 macro, 35/1.8g dx. Ik heb alle zoomlenzen weggedaan behalve tokina 124. Deze waren van 18-105 en 17-50 / 2.8 eindigend met sigma 18-35 / 1.8. Ik fotografeer bruiloften, familie-evenementen en ik heb geen bijzonder ongemak. Ik ben het er snel mee eens dat je de fix niet te snel zult vastmaken om het moment te vangen. Maar ik praat altijd alsof ik de regisseur van een foto ben - we hebben close-ups nodig, algemeen, breed en opnieuw genre - allemaal te zijner tijd. Ik ging naar de fixes toen ik me bij de crop realiseerde dat 35 / 1.8 en 50 / 1.8 een beter beeld geven dan alle andere zoomlenzen, maar op de FF worden de fixes over het algemeen onthuld.
        Ik geef de voorkeur aan de kwaliteit van de beeldcorrecties dan aan het gemak van zoomen. Alle zooms maakten me lui en mijn brein ook, ik schoot op extreme brandpuntswaarden, en op tussenliggende wanneer het nodig was om snel bij te snijden of er geen tijd was om weg te gaan, d.w.z. je mist bewust de plot voor 85 mm en pak voor de snelheid een brandpuntsafstand van 35 of 50 mm op de zoom om snel te fotograferen, maar op zooms, andere werkende diafragma's en dienovereenkomstig is het beeld al meer middelmatig voor mij . Ik ga niet discussiëren over individuele versies van zoomlenzen, hoogstwaarschijnlijk zal het handiger zijn in normale handen 24-70 / 2.8 en 80-200 / 2.8 of analogen. Ja - maar 24-70 is een ander budget, en als er iets mee gebeurt, dan ben je je hele budget en het hele bereik van deze brandpuntsafstanden kwijt. En ik zal minstens 2 oplossingen uit dit bereik hebben.
        Ik heb plezier met fotografie, klanten entertainen en wandelen is het sterke punt van deze 28 mm-lens voor het vastleggen van de meest sfeervolle en emotionele foto's.
        En ik kan niet tegen fotografen die naar bruiloften komen als huurlingen met een dood gezicht en dat goedmaken met een flinke lens op hun camera.

        antwoord

      • Julia
        13.09.2020

        Alexey, je hebt bijna mijn twijfels over lenzen weggenomen. Nu fotografeer ik op crop. Ik gebruik voornamelijk fixes 35 en 50 mm. Er waren zoomlenzen: walvis 18-55, 55-200, 18-105 Nikon en 17-50 2.8 sigma, maar die heb ik verkocht, omdat. Oplossingen zijn niet te vergelijken. Nu kies ik er een full frame en lenzen voor. Volgens het budget ben ik gestopt bij d610. Ik dacht erover om een ​​zoomlens van 24-120 te nemen met een constant diafragma, maar nu denk ik erover na hoe ik 85 en 28 beter kan kopen voor de bestaande vijftig. Ja, het is lastig om vast te maken, maar het diafragma vereist opoffering)))

        antwoord

      • Sergei
        01.09.2022

        Ik heb gehoord dat deze lens volledig tot zijn recht komt bij camera's met een hoge resolutie. De D850 maakt bijvoorbeeld foto's met deze lens beter dan wat dan ook.

        antwoord

  3. Michael
    07.11.2016

    Ik heb deze optie voor crop overwogen, maar de gebogen geometrie schrikte me af. Het frame met de roze kerk is hiervan een bevestiging, de hoogbouw uiterst rechts lijkt op de scheve toren van Pisa. En een dergelijke kromming wordt niet gecorrigeerd door eventuele foto-editors.

    antwoord

    • NIJL
      08.11.2016

      Aan het einde van de test zegt Arkady: "Op Nikon DX-camera's (op cropped camera's) zal de EGF van de lens 44 mm zijn, waardoor het een universele snelle standaardfixatie wordt." De beeldhoek van het volledige frame is 75 graden, op het gewas -53 graden. Er is hoop dat de oogst beter zal zijn.

      antwoord

    • Alexander
      17.09.2017

      ……En zo’n kromming wordt door geen enkele foto-editor gecorrigeerd….. Ik wist het niet….. Heb je geen wens of geen mogelijkheid? Bewerken duurt minder dan 5 seconden

      antwoord

      • Pokemon
        17.09.2017

        Natuurlijk. Maar blijkbaar was er geen tijd of merkte de persoon het niet op.
        Heer, u hebt niets anders te doen dan fouten te zoeken in de kleine dingen.
        Die alles op deze foto voor zichzelf op het glas moet zien en voor zichzelf conclusies moet trekken.

        antwoord

    • Igor Galishchev
      25.05.2019

      Hoe het ook in het algemeen kan zijn, in principe, omdat het breed is en het frame niet loodrecht op het onderwerp wordt opgenomen.

      Het is geen tilt-shift, maar een gewone shirik. Waarom zou hij nog steeds de baas zijn over het vooruitzicht?

      antwoord

  4. Vasily N.
    15.11.2016

    De lens is 1 jaar gebruikt - een prachtige fix met weinig vervorming en rijke kleuren; goed voor groepsfoto's. Zet het nu te koop, want. nam breder - Tokin 16-28. Als iemand geïnteresseerd is, kan ik voorbeelden van foto's sturen en naar de regio's sturen.

    antwoord

    • Oom Fedor
      21.01.2018

      Vasily, vertel ons over Takin - is ze goed of niet?

      antwoord

  5. Andrew
    15.11.2016

    Mijn favoriete reparatie. Helaas heb ik hem verkocht omdat ik ben overgestapt op spiegelloze camera's van Sony. Maar zelfs op de Sony A7s heb ik hem een ​​half jaar handmatig geschoten! Objectieve bom. Geeft volume aan een foto bij een groothoek. Ik kocht een Sony met A7s met 28mm F2 ongeveer een jaar geleden, ik dacht dat het ook iets in de buurt zou zijn. Maar goed, daar was het! Nikon geeft volume en Sony haalt fixes gewoon weg. Een goede analoog die ik voor hem heb, is een 25 mm 1.4 Leica voor een micro 4/3-systeem. Hij wast ook koel en de bokeh is mooi, alleen bij de herberekening is hij 50mm wat smal.

    antwoord

  6. NE
    06.07.2017

    Ik heb er een die ik overweeg om te verkopen. Geen vis, geen vlees.. Maar Sigma 35 1.4 ART is super. Ik werk voor hen.

    antwoord

    • Oom Fedor
      21.01.2018

      Vooral waar de verlichting letterlijk een beetje zakte en je sigma ... de foto is nishtyak - al het andere is guno, het is niet voor niets dat ze er een aanpassingsstation op hebben uitgebracht, we huren het, ik nam het voor 300 roebel / dag, heb het aangepast, maar het is een beetje donker - guno, zoals het was, het blijft

      antwoord

      • NE
        11.03.2018

        Tevergeefs sleep je Charles Francois je epos binnen. Wat bedoelde je met "gounod", schrijf dan in platte tekst. Houd de stijl in het algemeen. Tegen de achtergrond van al het andere zal de bron niet duidelijk zijn.

        antwoord

    • Sergei
      22.03.2018

      Deze superb van jou zit vol met geen focus, geen snelheid, geen kleur, ik weet niet waar je naar gaat kijken, maar als je het resultaat mooi vindt, dan was deze super van jou, precies 4 uur daarna was het terug naar het schap in de winkel, het glas is bij aankoop afgesteld, maar dat is allemaal even besmeurd of de vlucht of de vlucht vliegt niet korter shit het is shit in Afrika

      antwoord

      • Sergei
        22.03.2018

        En ja, ik vergat te schrijven dat je superb 35 1.4A op 4 karkassen zat, waaronder fuj s5pro d610 d7100 en d80, dus als er normaal glas was met minstens één karkas, zou het kunnen blijven, maar aangezien iedereen hetzelfde resultaat had . BETEKENT ZELDZAME SHIT.

        antwoord

  7. grootvader
    19.03.2018

    Goedemiddag kameraad! Ik lees uw beoordelingen al vele jaren en ik geloof ze en ben er blij mee, hartelijk dank voor uw werk!
    Zo'n vraag, ik vond zo'n gebruikte voor 25 roebel. Er is nog steeds niet genoeg geld voor een nieuwe tamron of sigma 000mm voor Fix. Maak met de D35 voornamelijk portretten van volledige lengte of portretten van middellange lengte in kamers met natuurlijk licht. Wat denken jullie, is het de moeite waard om te nemen of kun je beter sparen voor een volwaardige 700 mm? Ik fotografeer ook landschappen, maar hierin ben ik niet gespecialiseerd. Mensen, bruiloften in het algemeen

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      19.03.2018

      Voor mensen is 35-50 mm beter. Met breedtes is het moeilijker om mensen te fotograferen.

      antwoord

  8. Alexander
    01.04.2018

    Allereerst wend ik me tot Arkady, maar ik vraag ook iedereen die deze lens heeft om te helpen met advies. Er is D610, daarvoor 80-200 MK3, 24-85 2,8-4 en 35 1,8DH. Ik wil 35mm en 24-85 ruilen voor 28mm 1,8. De vraag is of 28 mm + 80-200 voldoende zal zijn om comfortabel commerciële opnamen te maken. In de toekomst ben ik van plan om naast zo'n stelletje 50 1,8d te kopen. Is de snelheid van 28 1,8 voldoende voor rapportage? Mogelijke problemen met zo'n stelletje? Ik zal blij zijn met elk advies. Bedankt!

    antwoord

    • Peter Sh.
      02.04.2018

      “Zal de snelheid van 28 1,8 genoeg zijn voor een melding?” - voor het melden van wat, sorry?
      Nou, je begrijpt, we kunnen niet al je ideeën kennen.

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      02.04.2018

      Handel is onhandig. 24-70/2.8 of gelijkwaardig is essentieel. Met 28 mm moet je uit je huid klimmen om gecontroleerd te worden. Rapporteren met een 28mm is lastig.

      antwoord

      • Alexander
        03.04.2018

        Hartelijk dank voor de antwoorden. Peter Sh. voor het melden bij een bruiloft (losgeld, kadaster) + matinees, school. Hoe groot de dynamiek ook is, in principe zal het aanwezig zijn. Zal 28 1,8 in autofocussnelheid geschikt zijn voor dergelijke doeleinden?
        Arkady, bedankt voor je bron! Alles is erg handig, als u informatie over glas nodig heeft - onmiddellijk naar u toe! ) Arkady, vertel me, ik heb onlangs een bruiloft gefilmd op 35 mm 1,8DH + 610 (niet voor geld, maar als gast) In principe ben ik tevreden met het resultaat, ik was alleen op plaatsen overstuur door autofocus en geometrie, van natuurlijk ook! Waar heb ik het over, als 35DH 1,8 min of meer zou kunnen omgaan met enigszins moeilijke omstandigheden, kan 28 1,8 echt niet goed werken? Laten we zeggen dat als je een kadaster, matinee, groep fotografeert, het gebruikt voor een wandeling, voor een kamer? En bovendien, als je 50 1,8d neemt voor een portret in kleine kamers, waar 80-200 onrealistisch is om te gebruiken?

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        03.04.2018

        Het draait allemaal om gemak en het eindresultaat. Je kunt fotograferen op 18-55 en d610. Maar na 10-20 svabeds komen er andere prioriteiten en een ander begrip.

        antwoord

      • Alexander
        03.04.2018

        En als we bijvoorbeeld 35 1,8 eenheden en 28 1,8 vergelijken, welke heeft dan de voorkeur? Geïnteresseerd in de kwaliteit van het beeld, het volume en de aard van het glas als het ware. Ik hou van de brandpuntsafstand van 35 mm, maar het lijkt mij dat 28 mm een ​​meer universele brandpuntsafstand is. Kortom, ik kan op geen enkele manier beslissen, help met advies alstublieft. 24-70 2,8 zou zonder aarzeling duren, maar mijn budget is slechts 10 - 12 UAH. Ik ben bang om de verkeerde keuze te maken. Stel in op 28 + 50 + 80-200, misschien 35 + 80-200, maar dan zit ik zonder groothoek. Help, het hoofd "doet" al pijn van de kwelling bij de keuze van een werkset.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        03.04.2018

        35 is veelzijdiger, 28 is breder. Er wordt aangenomen dat met een 35 mm lens op een full frame een realistisch en driedimensionaal beeld wordt verkregen.

        antwoord

      • Alexander
        03.04.2018

        Dank u voor uw snelle reactie. Het blijft alleen om mezelf te overwinnen, omdat ik heb afgestemd op 28 mm. Ik wil gewoon overschakelen naar fixes op korte en middellange termijn. Ja, het is onhandig, een zoomlens heeft de voorkeur voor rapportage, maar het beeld is hetzelfde.. Het blijkt zoals in alles: totdat je het zelf probeert, zul je het niet begrijpen! Nogmaals bedankt, Arkadi. Veel succes. En een korte vraag, 20-35 2,8d volgens het prijs-kwaliteit criterium voor rapportage?

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        03.04.2018

        20-35 oud monster, op zich niet slecht. Er zullen voortdurend vragen zijn en voor elk van de miljoenen lenzen is er geen eenduidig ​​antwoord. Morgen vraag je naar tokina 20-35 2.8, etc. ervaring is nodig.

        antwoord

      • Alexander
        03.04.2018

        Bedankt voor de antwoorden en het werk dat je hebt gedaan voor amateurfotografen!

        antwoord

    • Denis
      05.09.2018

      Comfortabel. Ik ben bezig met commercie, ik doe 70 procent van de frames erop, behalve portretten

      antwoord

  9. anonymus
    27.07.2018

    Ik gebruik zo'n lens al heel lang, eerlijk gezegd ben ik er 70 procent tevreden over en hij is erg goed voor het maken van video's.

    antwoord

    • DmitryK
      28.07.2018

      Wat is er niet leuk aan? Hij heeft geen concurrenten voor zijn geld.

      antwoord

  10. Boris
    10.10.2018

    Ik nam mezelf 28 1.8 voor reportagescènes. Wat ik leuk vond: een weids uitzicht, maar de gezichten zijn nog steeds normaal)), kleurweergave en een zeer kleine richtafstand, ongeveer 13 cm van de frontlens tot het onderwerp.
    De scherpte zit op het niveau van 50 1.8, er is weinig kleurkwaliteit, maar het scherpste dat ik heb geprobeerd is 85 1.8.
    Gebruikte brillen kunnen ongelijkmatige helderheid hebben over het frameveld, u moet dit controleren voordat u koopt.
    Maar over het algemeen is de juiste brandpuntsafstand, na 28 mm en portretten, 14-24 of vissen voor een complete set misschien niet genoeg.

    antwoord

  11. Alexey
    06.01.2019

    Ik heb dit glas ook. Ik pakte het op een plek met de d600, nam een ​​paar opnamen in de open lucht van relatief korte afstand en hapte naar adem. Daarvoor gebruikte ik de d7100 en de tokina 12-24 (als we de brandpuntsafstanden vergelijken). Over het algemeen ligt de d7100 nu voor de vakantie of als reservecamera.
    Wat betreft de keuzestress, ik heb 28/1.8g, 50/1.4g, 85/1.4d, 90/2.8 macro, 35/1.8g dx. Ik heb alle zoomlenzen weggedaan behalve tokina 124. Deze waren van 18-105 en 17-50 / 2.8 eindigend met sigma 18-35 / 1.8. Ik fotografeer bruiloften, familie-evenementen en ik heb geen bijzonder ongemak. Ik ben het er snel mee eens dat je de fix niet te snel zult vastmaken om het moment te vangen. Maar ik praat altijd alsof ik de regisseur van een foto ben - we hebben close-ups nodig, algemeen, breed en opnieuw genre - allemaal te zijner tijd. Ik ging naar de fixes toen ik me bij de crop realiseerde dat 35 / 1.8 en 50 / 1.8 een beter beeld geven dan alle andere zoomlenzen, maar op de FF worden de fixes over het algemeen onthuld.
    Ik geef de voorkeur aan de kwaliteit van de beeldcorrecties dan aan het gemak van zoomen. Alle zooms maakten me lui en mijn brein ook, ik schoot op extreme brandpuntswaarden, en op tussenliggende wanneer het nodig was om snel bij te snijden of er geen tijd was om weg te gaan, d.w.z. je mist bewust de plot voor 85 mm en pak voor de snelheid een brandpuntsafstand van 35 of 50 mm op de zoom om snel te fotograferen, maar op zooms, andere werkende diafragma's en dienovereenkomstig is het beeld al meer middelmatig voor mij . Ik ga niet discussiëren over individuele versies van zoomlenzen, hoogstwaarschijnlijk zal het handiger zijn in normale handen 24-70 / 2.8 en 80-200 / 2.8 of analogen. Ja - maar 24-70 is een ander budget, en als er iets mee gebeurt, dan ben je je hele budget en het hele bereik van deze brandpuntsafstanden kwijt. En ik zal minstens 2 oplossingen uit dit bereik hebben.
    Ik heb plezier met fotografie, klanten entertainen en wandelen is het sterke punt van deze 28 mm-lens voor het vastleggen van de meest sfeervolle en emotionele foto's.
    En ik kan niet tegen fotografen die naar bruiloften komen als huurlingen met een dood gezicht en dat goedmaken met een flinke lens op hun camera.

    antwoord

  12. а
    25.01.2019

    De troch is niet goed, de garne is erger. Maar alleen op fullframe. Het is ook acceptabel om een ​​achtergrond te hebben. Het is gewoon een teken voor krappe appartementen en voor de toekomst, als je alle "schoonheid" moet verbergen Wie kent het gewicht niet alleen bij de zamіsk huisjes en hotelkamers, dat minder begrip)).

    antwoord

  13. Logvinenko D.
    25.02.2019

    25.02.2019-28-1.8. Goedemiddag, ik gebruik de Nikkor 2012mm f2G lens sinds 3. Ik heb hem nieuw gekocht, niet afgesteld (er gingen geruchten over een verschil in helderheid - scherpte van het preparaat). Ik fotografeer ze vooral in situaties met zwakke (complexe) belichting bij volle opening op DX formaat camera's (FIJI S5, S1, S2, Nikon D2x, D1.8x, DXNUMXxs, etc.). Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de resultaten van het gebruik (op DX camera's) De focus is nauwkeurig, het beeld is scherp met een goed perspectief en verzadigde kleuren (kleurweergave is gewoon klasse!!!). Er waren missers bij het werken met open fXNUMX, maar dat is begrijpelijk gezien de kleine griep. Ik moest er even aan wennen voordat ik er scherp genoeg foto's op begon te maken bij een open diafragma. Mooi de kleur van de lucht weergeeft en wolken - voor schade. Is het alleen toegestaan ​​om UV in te stellen. er zullen te vaak focusmissers zijn.In de handmatige modus is het beter om het niet te gebruiken, omdat. geen goed resultaat.

    antwoord

  14. DM
    19.09.2019

    Ik wil een lens uit deze serie nemen, alleen 24 1.8 of 20 1.8. Tot ik besluit.

    antwoord

    • roman
      19.09.2019

      Als op een full frame en puur gebaseerd op een brandpuntsafstand van 20 mm is het interessanter. 24 is natuurlijk veelzijdiger, maar zit meestal op een van de zoomlenzen. En 20 mm is al heel breed.

      antwoord

  15. Maxim
    04.01.2020

    Hoe deze lens schoon te maken, hoe wordt de frontlens verwijderd? Kan geen video vinden voor AF-S G-modellen, alle D.

    antwoord

    • Michael
      04.01.2020

      Daar wordt onderweg de voorring afgepeld, zoals in 16-85. Schroeven onder de ring. Of misschien niet.)

      antwoord

  16. Sergei
    04.05.2020

    Hallo Arkadi. Ik heb een D5600 met 18-55 en 55-200, die wil ik voorlopig aanvullen met een 28,35 of 50. Volgens de “vulling” ligt de ziel op 28mm. Wat denk je ?

    antwoord

    • Vv
      04.05.2020

      50 is een ongemakkelijke RF, dat is zeker. 35 op crop - zeer goed, fix 28 - niet geprobeerd.

      antwoord

    • Joni
      30.05.2020

      U kunt ook overwegen sigma 24mm art.

      antwoord

  17. Joni
    30.05.2020

    Heeft iemand er ook aan gedacht wat beter is: nikon 28mm 1.8 of sigma 24mm art?

    antwoord

  18. Dmitry
    08.11.2020

    Hallo Arkadi. Hartelijk dank voor uw werk en beoordelingen, waarvan kan worden gezegd dat ze zijn gegroeid)))
    Ik heb zo'n vraag - ik zorg voor de lens. Aanvankelijk wilde ik 25-70 2.8 nemen vanwege de flexibiliteit, maar nu staar ik naar 28 1.4.
    Het scenario van het gebruik van landschappen op vakantie, en ik ben op de achtergrond van het landschap)))
    Ik heb 20 mm 1.8 uitstekend scherp glas, maar het is te breed voor mij.
    Ik testte 24-70 2.8 gebruikt voor open scherpte alleen in het midden van het frame bij 24-35 brandpuntsafstanden ... Misschien heb ik zo'n kopie ... Maar de verkoper zei dat dit "fysica" is en de lens is volledig gecorrigeerd ...
    Wat is de beste lens voor mijn use case? (geld kunt u gebruiken 24-70 2.8 of 28 mm 1.4 e)
    Dank je wel!

    antwoord

    • Oleg
      08.11.2020

      Probeer eens een oude handmatige NIKON 28mm f/2.8 Ai-s. Echt een meesterwerk van optische techniek. Het is niet eenvoudig om het bij ons in goede staat te krijgen, ik heb de mijne uit Japan besteld. Ik fotografeer er al drie jaar regelmatig mee, een van mijn favoriete brillen.

      antwoord

    • Oleg
      08.11.2020

      Scherpte over het hele beeldveld bij 2.8, vervorming is nagenoeg afwezig - portretten met de juiste aanpak zijn uitstekend. MDF - 0.2, je kunt er zelfs macro mee opnemen.

      antwoord

    • Pokemon
      08.11.2020

      Dmitry, ik raad nog een goede Nikkor 28 / 1.8G aan, er is een recensie over op Radozhiv:
      https://radojuva.com/2014/11/nikon-n-af-s-28-mm-1-8-g/
      Niet voor werk, ik zou hem kiezen en zo'n 24-70/2.8 - Sigma of Tokin.

      antwoord

      • Dmitry
        08.11.2020

        Je gaf me een link naar hetzelfde onderwerp (ongeveer 28 1.8 :-))
        Ik zocht net naar recensies op 28 1.4 en vond ze praktisch niet in het Russisch, de zoektocht leidde me naar de al bekende goede oude site, maar dit model wordt zo beschreven - 28 1.8 ...
        In theorie is 28 mm net de brandpuntsafstand van de meeste oude smartphones (die altijd één camera hadden, en niet zoals nu, 4 is onduidelijk). Die. zo'n centraal punt zou in theorie voldoende moeten zijn voor de meeste taken.
        Over het algemeen, denkend tussen 24-70 2.8 en 28 mm 1.4 ...
        Met het budget kun je één goed glas nemen, maar je wilt geen fout maken ...
        Bedankt iedereen voor het advies. Niet klaar voor handleiding. Het komt vaak voor dat alles loopt en loopt... Nog niet volwassen genoeg.

        antwoord

      • Pokemon
        08.11.2020

        > Ik heb de link naar het artikel niet gezien, ik had haast)
        *
        28 / 1.4 is duur en vaak heeft het voor de breedte geen zin om het verschil tussen 28 / 1.8 en 28 / 1.4 te veel te betalen en zo'n dure diafragma-fix te kopen.
        Maar 28 mm op trips zal niet genoeg zijn, zoom zal vaak nodig zijn, maar dat is het niet. Het is praktischer om 24-85 of 24-120 met een stub te kopen. Of 24-70/2.8. Eén fix is ​​niet genoeg, wat je ook mag zeggen.

        antwoord

      • Dmitry
        08.11.2020

        Ik heb 70-200 2.8 ... Ik heb een portret gemaakt, dieren erop ... Maar voor het landschap en mezelf / een metgezel, wilde ik 28 mm tegen de achtergrond nemen. Er is 20 1.8, maar het is erg breed voor mij ... Ik heb onlangs 24-70 2.8 in mijn handen gedraaid - er was alleen scherpte in het midden van het frame en zeep aan de randen ... Misschien is het was een probleem van een bepaald geval, maar het maakte me erg van streek ... Aanvankelijk keek ik in kant 24-70, maar nu in gedachten ...

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        08.11.2020

        Native 24 1.8 nieuw is erg goed, in sommige opzichten zelfs beter dan 24 1.4

        antwoord

  19. SDIM
    02.01.2021

    Ik nam het en had er geen spijt van, maar bijna onmiddellijk rees de volgende vraag ...
    In alle grafieken kwam 14-24 iets duidelijker uit dan deze fix, maar toen ik ze vergeleek met een d850, won de fix met een grote marge.
    onder dezelfde omstandigheden vergeleken. Wat zeg je, misschien kost het 14-24 om de aanpassing uit te voeren, aangezien het volgens het resolutieschema van 10 en 30 regels beter zou moeten zijn (niet slechter) is dit een oplossing?

    antwoord

    • Michael
      02.01.2021

      Het niet waard. Mtf is gebouwd op de open lucht. Als je aan dezelfde openingen werkt, wordt de fix daarvan voorgeladen en is de mtf beter

      antwoord

    • Sergei
      01.09.2022

      Goedemiddag. Je hoeft niets mee te nemen. Alles is natuurlijk. Slechts 28 mm is speciaal gemaakt en ontworpen voor camera's zoals deze met een enorm hoge resolutie. Daarom gedraagt ​​​​hij zich zo op 850 ohm-bijnamen. Natuurlijk zal het scherper zijn dan 14:24.

      antwoord

  20. Anna
    04.01.2021

    Ik heb een nikon d750. Ik denk tussen deze lens en nikkor 24 mm 1.8, welke zouden jullie aanraden?

    antwoord

  21. Victor
    28.04.2021

    Ik nam deze lens op de D7100-uitsnede (met het vooruitzicht het karkas te veranderen in de D750). Voor hem was er een Nikkor 35 (superlens, zonder twijfel), daarna veranderde ik hem in Sigma 30 Art, en het spijt me zo. Het scherpstellen gaat traag en mist 50% (zelfs op een aangepaste). Verkocht Art, nam deze Nikkor. Ik zal je vertellen - het is een sprookje. Supersnel en nauwkeurig, kleuren zijn Nikon standaard. Over het algemeen zeer tevreden met de aankoop. Sigma rookt aan de zijlijn)))

    antwoord

  22. Daniel
    31.07.2022

    Zeer waardig glas, dat standaard is geworden op mijn d800.

    antwoord

  23. Daniel
    31.07.2022

    F2.2

    antwoord

  24. Daniel
    31.07.2022

    Nog een foto

    antwoord

    • Dmitry Kostin
      31.07.2022

      Hoe wil je de zee... :(
      Kun je me vertellen waar dit is gefilmd?

      antwoord

      • Dmitry
        31.07.2022

        Ergens in Israël waarschijnlijk, te oordelen naar de vlaggen en het reddingshokje.

        antwoord

  25. Roman
    13.09.2022

    Vertel me, ik kies 35k voor bijsnijden, ik overweeg geen 35 mm 1.8 voor bijsnijden, is het beter om 35 mm full-frame te nemen en een bijgesneden frame te krijgen, of 28 mm full-frame en schiet in termen van iets meer dan 35k, en blijft de geometrie van 28 mm niet bestaan?

    antwoord

    • Victor
      13.09.2022

      Het lijkt erop dat je in de war bent. 35 mm is 35 mm en 28 mm is 28 mm, ongeacht of ze full-frame zijn en op welke camera je ze zet, de cijfers op de crop blijven hetzelfde, je hoeft niets opnieuw te berekenen.

      Tevergeefs weigeren 35 1.8DX.

      antwoord

      • Roman
        13.09.2022

        Dat wil zeggen, de geometrie van de gezichten van mensen is hetzelfde op 28 mm en 35 mm?

        antwoord

      • Victor
        14.09.2022

        Het is niet duidelijk hoe je zo'n conclusie hebt getrokken uit wat ik hierboven schreef, maar nee, niet hetzelfde (met behoud van de schaal van het gezicht in het frame natuurlijk)

        antwoord

    • Menselijk
      13.09.2022

      Full-frame 35ka per oogst is een staf. Als je aanvankelijk schreef dat je 35ku koos, dan is 28 voor mij een handiger brandpuntsafstand voor bijsnijden, maar het is een smaak voor kleur, hoe dan ook, noch het een noch het ander is genoeg voor de kamer

      antwoord

      • Roman
        14.09.2022

        Dank u.

        antwoord

      • Specialist
        14.09.2022

        Over de gezichtsgeometrie. Als het vanaf dezelfde afstand wordt geschoten en het frame van 28 mm wordt bijgesneden tot een breedte van 35 mm (ter vergelijking), dan is de geometrie hetzelfde. Maar met 28 mm kom je dichterbij. En volgens de EGF: herbereken ofwel alle lenzen voor crop 1,5 (wat ik niet aanraad als je niet ook een FF-camera hebt), of herbereken geen, zelfs niet met SF. Eén FR van elke lens geeft een beeld van dezelfde breedte.

        antwoord

  26. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer