antwoorden: 78

  1. Alexander
    16.11.2019

    Hallo. Er is er een voor canon. Wanneer de stub is ingeschakeld, is een herhaald gezoem te horen. Dit is goed?

    antwoord

    • notapisch
      14.01.2020

      Alexander, deze stabilisator werkt. Er is zo'n geluid op andere Sigma-brillen met een stomp, alles is in orde.

      antwoord

  2. jury
    04.07.2020

    Bedankt voor de uitgebreide omschrijving van het artikel. Ik gebruik hem in combinatie met de Nikon D7100. Werkt feilloos in verschillende standen. Ik ben onlangs overgestapt op de D750 en merkte dat de Sigma-stabilisator niet stabiel werkt - om de andere keer. Misschien past de Sigma 70-200 niet op de Nikon D750? Hebben jij, Arkady of lezers ervaring met deze lens en deze camera?

    antwoord

  3. Alexander
    12.07.2020

    Hallo! Kunt u mij, naar uw mening, vertellen welke versie succesvoller is, deze lens, of 2.8 APO EX HSM (wat de oudste is)? Het is mogelijk om er één van te nemen. Is er vooral verschil in scherpte in open lucht bij alle brandpuntsafstanden?

    antwoord

  4. naar_c
    28.08.2020

    Hallo iedereen!
    Er is een vraag over de dekking van de 4e versie - Sigma 70-200mm 1: 2.8 II Macro.
    Werd het geproduceerd zonder "fluweel"?

    antwoord

  5. Oleg
    08.04.2021

    De lens is cool, maar trekt geen moderne bijgesneden multi-pixel-matrices, het is meer zeepachtig aan de randen.
    Vergeleken met Canon EOS 20D op f2.8 (opnamen in de stad vanaf 100 m, scherp over het hele frame) en Canon EOS 90D op f4.0 (thuis fotograferen vanaf 600 m, alleen scherp in het midden, schuimt fatsoenlijk langs de randen)

    antwoord

    • Victor
      08.04.2021

      Dwaasheid met 32mp op de crop is tot nu toe alleen door Canon gecreëerd, en zelfs dan in een paar modellen)) Deze matrix staat over het algemeen niet veel toe, zelfs native verse zoomlens, zoals dezelfde 18-135 usm, en bereik niet dichtbij.

      antwoord

      • Oleg
        09.04.2021

        Hier zijn de mensen die testen wat de 90D onthult:
        http://www.michaelthemaven.com/?postID=5117&canon-90d-m6ii-lenses-which-have-enough-resolving-power-which-do-not

        En volgens DxoMark-tests is 18-135 op zichzelf niet zo heet, maar je kunt leven, en qua scherpte verliest het 18-55 van de oude versies.

        antwoord

      • Seladir
        09.04.2021

        Maar ik denk erover om Sigma 17-70 2.8-4 Contemp te veranderen in Canon 18-135 USM. Diafragma is niet zo belangrijk voor mij als het brandpuntsbereik, maar de beslissing lijkt alleen gemotiveerd als 18-135 nog scherper is, ook op 24mp of zelfs 32mp-matrices.

        antwoord

      • Victor
        09.04.2021

        18-135usm voor 90d

        https://live.staticflickr.com/65535/50241167266_83bc6339fe_o.jpg

        Volgens mij is alles erg slecht.

        antwoord

      • Oleg
        09.04.2021

        Het heeft geen zin om hiervoor te betalen.
        Ik had ooit een gedachte, maar het is donker en voor het "tele" -bereik heb ik al een snelle sigma, dus voor het geval dat ik een nieuwe kit 18-55 / 4-5.6 nam. Het is genoeg voor onzin. En ik ben een verslaggever, een natuuronderzoeker, ik heb een lichaam en een macro nodig, en de kwaliteit is beter.
        Ik zal op dit sigma op een nieuw karkas blijven schieten, omdat het niet op het lichaam meer geschikt is.

        antwoord

      • Seladir
        09.04.2021

        Xs, een plaatje als een plaatje. Al deze vriendelijkheid schiet op de een of andere manier, en op full-frame camera's zien foto's er vaak zo uit als er veel gebladerte en gras is, als het maar een willekeurig persoon is die een willekeurig frame uploadt. Misschien waren de randen mooier geweest als de opening niet maximaal was geopend. En wat de algemene detaillering betreft, heb ik het verkleind tot 18 mp, aangezien ik deze Canon-matrices al jaren in de gaten heb, kunnen we over het algemeen zeggen dat het er beter uitziet dan opnamen van 18 mp-camera's.

        antwoord

      • Victor
        09.04.2021

        Welnu, als het detail voor u acceptabel is, dan kunt u het veilig nemen)))

        Voor mij ziet het er verschrikkelijk uit voor glas voor 40k roebel.

        antwoord

      • Victor
        09.04.2021

        Ja, en de 90d-matrix zelf is vrij zo-zo (natuurlijk schrijf ik nu zonder rekening te houden met het formaat wijzigen, en als je het formaat wijzigt naar 18 ... 12mp, waarom is 90d dan überhaupt nodig?) - zelfs bij de minimale ISO, is er ruis in de lucht en pap in de schaduwen. Gebruikers klagen ook over merkbare microsmering.

        antwoord

      • Oleg
        09.04.2021

        Ik schoot op 12800, ik vond het leuk, het belangrijkste hier is dat de belichting normaal is en dat het niet nodig was om de schaduwen eruit te halen.
        32MP op de crop zijn gevoelig voor allerlei soorten jitter, die is er ook

        antwoord

      • Victor
        09.04.2021

        Voor mij is het beter om op zijn minst een schone foto te hebben, maar ieder zijn eigen)))

        antwoord

      • Oleg
        09.04.2021

        Zelfs op 51200 kun je fotograferen, druk de ruis niet tot het einde, voor het "effect".
        Maar het zal niet voor iedereen werken.
        Ik schoot sport op 20D op iso 400 ... Gelukkig was het 50 / 1.4 (amen op hem, sorry).
        Je moet het gewoon goed gebruiken.
        Ik heb een week in LightRoom gezeten om foto's uit de 90D adequaat te verwerken.
        Met standaard instellingen is ruis waarneembaar en is er weinig scherpte.
        Of probeer het in Capture One, het is al beter met de standaardinstellingen.

        antwoord

      • Oleg
        09.04.2021

        Ja, ik ben ook geen fan van pesten iso, maar omstandigheden... sport, vogels, etc. korte belichtingen nodig.
        Daarom moet je het apparaat kunnen gebruiken (de mogelijkheden kennen), de juiste bril gebruiken (maar dit kan een groter budget zijn dan de camera) en foto's kunnen verwerken.

        antwoord

    • Seladir
      09.04.2021

      Wat krijg je als je het formaat van een afbeelding wijzigt van 90D naar 20D resolutie, en het dan als 100% beschouwt? Is er winst/verlies in het midden/randen?
      En dan klinkt het onderwerp "de lens laat de matrix niet toe" soms alsof er een volledige en scherpe degradatie is op multipixelmatrices. Het is alsof de lens is ontworpen om een ​​vaste hoeveelheid stralen uit te zenden, ongeveer de grootte van de pixels, en die stralen vallen en tuimelen helaas ergens in het midden tussen de kleine pixels, wat resulteert in een walgelijke zeepvlek. Nou, het is een soort fantasie.

      antwoord

      • Oleg
        09.04.2021

        Deze Sigma heeft overal een zeer uitstekend centrum.
        Mijn monitor is 32″ 1440p :)
        f4.0 200mm, bakstenen huis 450m
        Ik heb het op 20D gesneden, de verschillen zijn nauwelijks merkbaar aan de randen.
        In de originele versie is het midden super, en dan, ergens rond de 20-25% van de randen, zie je de zeep al duidelijk.

        Het gaat niet om de stralen, maar om het optische ontwerp en de kwaliteit van het glas. En de stralen zijn allemaal op hun plaats, je hoeft de stralen alleen maar naar de periferie te richten, en hoe verder van het centrum, hoe problematischer het is.
        Hier, speel wat https://www.dxomark.com/Lenses/
        Voor deze sigma (het is 2010) kun je kiezen voor de 550D (deze is niet getest op nieuwere crops) en alle full frame 5s.
        Veel zoomlenzen hebben een probleem rond de randen, maar het is niet overal, maar in sommige brandpuntsbereiken, en iedereen heeft het anders.
        Op dezelfde site kun je de oude kenon 70-200/2.8 is usm en nieuwer (2e versie) vergelijken, ook de kwaliteit is heel anders.

        antwoord

  6. Noname
    09.01.2022

    Hallo, ik kijk naar deze lens, vertel me alsjeblieft of deze lens goed zal werken met Nikon Z6 via FTZ? Er is geen mogelijkheid om te controleren, maar er is geen wens om blindelings te bestellen, voor zover ik me herinner, is het Sigma-servicecentrum alleen in Moskou.

    antwoord

    • Kiprin Evgeniy
      14.10.2022

      Hallo
      Heb je een manier gevonden om te controleren hoe deze bundel werkt?
      Ik heb Z6 || , kijk ik ook in de richting van dit glas.

      antwoord

  7. Sergei
    31.08.2022

    wie heeft ervaring - hoe gedraagt ​​​​het zich op de Z-serie? Ik denk dat ik hem voor de Z50 zal kopen, maar ik zal hem naar een andere stad moeten brengen met verzending, er is geen manier om het werk aan de camera te testen.

    antwoord

    • B.R.P.
      31.08.2022

      Zonder de mogelijkheid om te controleren is het beter om het niet te riskeren. En recentere modellen van externe fabrikanten zijn niet compatibel.

      antwoord

  8. Laad meer reacties...

antwoord

 

 

boven
mobiel computer