antwoorden: 53

  1. Виталий
    07.02.2014

    Interessant fototoestel.

    antwoord

  2. landco
    07.02.2014

    Foto van de Olympus, die alles verklaart http://cs322319.vk.me/v322319422/5b23/kQwwXJPW0gA.jpg

    antwoord

  3. Andrew
    07.02.2014

    Bedankt voor de beoordeling! Ten slotte hebben we gewacht tot de officiële vertegenwoordigers een waardig marketingplatform in uw bron vonden (ik hoop dat het niet gratis voor u is Arkady), waarvoor speciale dank aan hen, als de rest maar zou inhalen.

    Ten koste van de camera en het systeem als geheel, misschien wat conservatief:
    1) zeer hoge kosten
    2) een matrix met een cropfactor van 2, die bij een relatief lage iso . veel ruis bevat
    3) het micro 4/3-systeem zelf
    4) een kleine vloot lenzen

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      07.02.2014

      De camera is mij gratis ter review ter beschikking gesteld en het maken van de review is op geen enkele manier betaald, dus ik kan gerust schrijven wat in werkelijkheid is. Ik weiger voortdurend "betaalde" beoordelingen, omdat ze "suikerachtige tekst" voor hun producten nodig hebben.

      antwoord

      • Andrew
        07.02.2014

        Ik bedoelde dat je een goed product kunt maken en niet bang bent om het voor recensies te geven, terwijl je de auteur financieel ondersteunt, maar het niet beperkt in "censuur".
        Bedankt Arkady voor eerlijke beoordelingen)

        antwoord

      • Vasili
        07.02.2014

        “klein lenspark”
        (C)

        Ja, jij, mijn vriend, bent een grappenmaker: voor deze camera, maar ook voor elke andere spiegelloze camera, is de hele eBay het lenspark. Spiegelloze camera's hebben nooit een menselijke focus gehad, en een walvis uit deze review een lens noemen, draait de tong niet om.

        antwoord

      • Andrew
        08.02.2014

        Raden jullie aan om zo'n dure camera te kopen en met een handmatige bril te fotograferen? Elke goedkoopste DSLR of spiegelloze kan dit aan.
        Ik bedoelde systeemlenzen.

        antwoord

      • Vampier
        08.02.2014

        Is het niet genoeg lenzen voor een micro? Olympus en Panasonic, Sigma. En snelle zooms en goedkope staf, en ook alle 4/3 lenzen via een adapter met behoud van een redelijk snelle fase-autofocus ...

        antwoord

    • anonymus
      03.03.2014
  4. jury
    07.02.2014

    Inderdaad, nefig feed the bourgeoisie!

    antwoord

  5. Vasili
    07.02.2014

    Arkady, een paar maanden geleden ging Sony a7, de zogenaamde spiegelloze moordenaar, in de uitverkoop. In het licht van dit feit kwam er een einde aan Olympus, Panas en Fujik. Het maakt dus helemaal niet uit of een camera met een cropfactor van 2 goed of slecht is, want er is een reële kans door 300 dollar te betalen in plaats van deze Olympus met een matrix uit een zeepbakje, neem a7 met een ff Matrix. Het is hetzelfde als zeggen "beschouw me als een communist" in plaats van een Nikon d600 en een Nikon d300s kopen. De trein is vertrokken.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      07.02.2014

      Om eerlijk te zijn, ben ik verbaasd over het forceren van het thema van de "killer" van spiegelloze camera's :), maar desalniettemin is dit een echte reden voor deze fabrikanten om hun producten in gedachten te houden en de prijs te verlagen.

      antwoord

      • Zmitser
        11.02.2014

        Review A7 Sony, Arkady, ik zou graag van je zien)

        antwoord

  6. Lex
    07.02.2014

    crop 2 voor 75000r ja je bent gek, je kunt een full-frame canon 5d mark 2 kopen met een minimale kilometerstand en een lens 24-105 zijn

    antwoord

    • Vadim
      14.02.2014

      En je kunt geen 1.5 kg om je nek dragen en geweldige foto's maken: http://flic.kr/p/jkjsf4.

      antwoord

      • Peter
        12.05.2014

        Vadim, waarom op de nek?
        Er zijn uitstekende ontladingen voor de 1e of 2e FF-camera's.
        Ik gebruik het persoonlijk nu bijna een jaar - geen problemen met de nek, ondanks het feit dat ik meestal een Canon 5-70 / 200L IS II en Spedlite 2.8-RT aan mijn Canon 600D Mark III heb vastgemaakt en ik kan werk er een volledige dienst mee.

        Helemaal eens met Lex.

        antwoord

  7. Gleb
    07.02.2014

    Ik vind het een geweldige spiegelloze camera.
    Arkady, ik zou heel graag een review van de Lumix GH4 willen zien, hij is echt nog niet in de uitverkoop) maar zodra ik hoop dat je er meteen in knijpt)
    en vertel het ons)

    antwoord

  8. Vladimir
    07.02.2014

    Arkady, een kleine verduidelijking, fasesensoren werken alleen met 4/3 systeemlenzen. Ik ben zelf de eigenaar van de OM-D E-M5 en ik kan zeggen dat de autofocus al op dit cameramodel erg snel is, het was niet moeilijk om een ​​paard op je af te schieten bij weinig licht, terwijl de tweede persoon een camera met snelle fasesensoren autofocus had grote moeite.
    Bedankt voor de beoordeling! Allemaal goede foto's.

    antwoord

  9. Oleg
    08.02.2014

    "Persoonlijk heb ik zonder problemen met een Nikon SB-900 flitser op 1/400 sec gefotografeerd" - is dit een hint van snelle synchronisatie?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      08.02.2014

      Nee, het is gewoon een ongedocumenteerde functie van de recensie-instantie.

      antwoord

    • Alex
      09.04.2020

      hoe heb je ze gesynchroniseerd?

      antwoord

  10. Sergei
    08.02.2014

    Bedankt Arkady voor de recensie! En wat de camera betreft, hoewel ik nooit een gebruiker van spiegelloze camera's ben geweest, wie weet, misschien ligt alles voor de hand, ik ben verrast door de krachtige functionaliteit van het apparaat en de ronduit zwakke matrix en lens (autofocus) - opnieuw in mijn persoonlijke mening - dit is de basis in de camera, nogmaals, ik begrijp dat op dit soort technologie meesterwerken kunnen worden gemaakt en zijn eigen klanten kunnen hebben, en misschien is er zelfs vraag, maar de prijs ... En hier is eerder een interessant punt in de tijd van DSLR's en zeepbakjes was de prijs van DSLR's hoog, fabrikanten beweerden dat de productie moeilijk en hightech was in de fabricage van matrices, enz. . de tijd verstreek, ze verwijderden de spiegel, verwijderden het grote formaat van de matrix, het leek erop dat het nirvana was en een mooie fotografische toekomst, en de prijs is nog steeds hoog, maar er is één pluspunt, de markt is uitgebreid en je kunt kiezen niet alleen een DSLR en een zeepschaal zoals voorheen, ik zeg niet voor de film, ik denk dat dit gebied is voor megaprofs en esthetische fotografen ...

    antwoord

  11. Dmitry
    08.02.2014

    Ik hoop dat anderen van. vertegenwoordigingskantoren zullen een voorbeeld nemen en apparatuur voor beoordelingen leveren ... bedankt voor de beoordeling)))

    antwoord

  12. Maxim
    09.02.2014

    Tse, ik heb geen genade, allereerst de technische uitrusting van. vertegenwoordiging, laten we zeggen "eerste pishov". Ik wilde dat het een regel was, niet de schuld. Volgens de camera: na het zien van de foto was het het waard. Ale cina, een liefhebber van zijn vooruitgang, maakt zich schuldig aan het mogelijk maken ervan, tegen een prijs van ongeveer 20 duizend hryvnia's. Kolo pokuptsіv bude dosit obmezhenim.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      09.02.2014

      Nee, andere fabrikanten leverden ook eerder, maar heel weinig.

      antwoord

  13. anonymus
    10.02.2014

    Voor mij is dit een zeer interessant product, als je het prijskaartje van 400 u met een lens mag geloven, en de lens is van behoorlijk behoorlijke kwaliteit, zelfs meer dan. Wat kun je met dit geld kopen? Ik gebruikte een oude DSLR, zonder lens, maar hier kun je een kant-en-klare kit krijgen, met een goede autofocus en geweldige snelheid

    antwoord

    • Maxim
      10.02.2014

      Wat dacht je van 400 dollar? 20 duizend hryvnia voor een walvis!!!

      antwoord

  14. и
    10.02.2014

    $ 400 dit zijn alleen de kosten van de lens, IMHO hebben de Canon en Nikon walvissen een beter beeld.

    antwoord

  15. Oleg
    24.03.2014

    асибо а обзор!

    Wat me verbaast is dat Olympus - een bekend bedrijf met meer dan een halve eeuw traditie en technologie - scoorde op de kwaliteit van optica voor zijn systeem dat zo ijverig werd gepromoot (4/3, micro 4/3). Het is voor haar immers niet moeilijk om een ​​kwalitatief hoogwaardige lens uit te brengen met een constant diafragma van 2,8 of minimaal 4. Ze hebben immers deze technologieën, maar de kwestie van het verlagen van de productiekosten (niet de prijs tag) staat op de eerste plaats.

    Hoewel, waarschijnlijk, de koper voor wie dit systeem wordt geproduceerd, misschien wel tevreden zal zijn met de lijn van optica ervoor.

    Hoewel Carl Zeiss Touit-lenzen worden geproduceerd voor dezelfde Sony NEX

    antwoord

    • Alexey
      30.03.2014
      • Oleg
        03.04.2014

        Kerel Alexey, kijk in welke grot je zit, een lens die een framegebied beslaat dat gelijk is aan 1 / 3.84 van het gebied van de volledige matrix 24,0 x 36,0 / 17,3 x 13,0, met een diafragma van slechts 2,8 , kost het hetzelfde als een lens met vergelijkbare kenmerken als een volledige 24,0 x 36,0 matrix. Ondanks dat de werkafstand bij 4: 3 = 38,67, tegen 44,0 voor Canon of 46,5 voor Nikon. Ook qua prijzen gaat het om min of meer walvislenzen van Olympus 4: 3. Dit ondanks het feit dat de kosten voor het verwerken van optisch glas exponentieel toenemen naarmate de diameter van dit glas toeneemt. Dus man, als deze link een lens had met minstens een diafragma van 2,0 voor dezelfde prijs, zou je ergens over kunnen praten.

        antwoord

      • ALEX SCHI
        19.03.2023

        Voor crop (x2-x1.5) zijn 2.0-2.8 lenzen zoals op FF 4.0.

        antwoord

  16. Andrey Turtsevich
    17.04.2014

    Voor iedereen die geïnteresseerd is, heb ik een videoreview gemaakt van de Olympus OM-D E-M1 met opnamevoorbeelden - http://youtu.be/kxJj3YgmXs0

    antwoord

    • ALEX SCHI
      19.03.2023

      Goed gedaan

      antwoord

  17. Sergey uit Moskou
    05.05.2014

    Heeft iemand getest met Sovjet lenzen? Zeer geïnteresseerd in de details. Werkt de belichtingsmeter? Hoe gedraagt ​​het diafragma zich?

    antwoord

  18. Peter
    12.05.2014

    Wat ik eigenlijk doe in deze discussie is dit:
    http://500px.com/photo/69913055
    Ik zag een voor mij onbekend cameramodel, ik besloot te lezen wat het is.
    Maar hier is het blijkbaar gewoon een geval waarin de fotograaf opweegt tegen de tekortkomingen van de camera.

    antwoord

    • Peter
      12.05.2014

      En hij gebruikte deze lens:
      panagor pmc automacro 90mm f2.8
      http://www.pentaxforums.com/userreviews/data/88/large/IMGQ2104.jpg

      antwoord

    • Sergey uit Moskou
      14.05.2014

      Met goede handen kun je het maximale eruit halen op zeer goedkope apparaten. Nadelen in het geval van de E-M1 beginnen pas te haasten bij het fotograferen van behendige mensen na zonsondergang, en zelfs dan kunnen ze worden afgedekt met een bril met een hoog diafragma, zoals een Fechtlander.

      antwoord

  19. Evgeny Belyaev
    09.06.2014

    voor een camera met een spiegelachtige snede (Lumix G2 of deze OM-D) zijn de afmetingen van de lens acceptabel. maar als je een lumix gf 2 hebt, dan is 83 mm lang niet comme il faut. electro-filling vereist natuurlijk ruimte, maar laten we realistisch zijn.
    elektrische zoom - cool. gewoon waarom? IMHO, met mechanica, zou de ramzer kleiner zijn.

    antwoord

    • Ruslan
      23.07.2015

      Heb je geprobeerd video op te nemen met elektronische zoom, terwijl de zoom zacht en soepel is?

      antwoord

  20. Denis
    26.11.2014

    De camera is goed, maar dat is het probleem - de prijs. De prijs is niet helemaal het niveau dat de foto.

    antwoord

  21. Skai
    22.11.2016

    Hmm, kmk, de meeste commentatoren zijn tegen micro's - ze schoten niet op full frame en snelle optica.
    Ja, het prijskaartje bijt - maar wie compactheid, snelheid en betrouwbaarheid nodig heeft - kruipt in ieder geval naar een kleiner sensorformaat, en voor alle fans van 35 mm - je verliest één vijg in een middenformaat :-)
    Zelf ben ik overgestapt van D610 naar deze baby, en ik ben niet dolblij. De camera met 12-40 2,8 zit in de zak van een winterjas.
    PS: De kwaliteit van de foto's is niet aangetast, de kleinere dd laat zich voelen, frames met hoge ISO bij conversie naar tyfus vanuit de native converter worden aangedreven door ruisonderdrukking (misschien heb ik het selectievakje ergens in de software niet uitgezet, ik ben er nog niet uit).

    antwoord

    • Sergei
      23.01.2018

      In een spijkerbroekzak past een zeepbakje. Ieder zijn eigen

      antwoord

  22. anonymus
    22.01.2019

    Laten we ons dan concentreren op de foto's van mobiele telefoons - veel ervan zijn al erg goed!))

    antwoord

  23. Alexander
    19.08.2019

    Ik begrijp één ding niet, waarom iedereen meteen mikra begint te vergelijken met ff en te bewijzen dat het erger is. Het is duidelijk niet beter. Maar tegelijkertijd kun je er ook goede foto's mee maken. Waarom kun je geen aandacht besteden aan de voordelen van de camera en het systeem? Als een persoon graag op ff schiet, schiet voor gezondheid, waarom naar dergelijke recensies gaan en roepen dat ff beter is, maar micra is ellendig?

    antwoord

    • Ivan
      06.09.2019

      Om twee redenen - dwazen, geld. Er zijn natuurlijk meer dwazen.

      antwoord

  24. Koba
    26.09.2019

    waarom sommige mensen tegen micra zijn is niet duidelijk. ja, ze zijn te duur vanwege hun kleine formaat en afmetingen, maar camera's en lenzen van Olympus of Panasonic zijn erg goed, sommige zelfs uitstekend. Ik heb persoonlijk Nikon D3s, maar ik denk erover om ook een tweede (en zelfs derde) kleine camera te nemen voor gevallen waarin Nikon gewoon niet op mensen kan worden gericht. tot ISO1600 en nog meer tot ISO800, de micro geeft volledig bevredigende resultaten en meer is niet nodig. Trouwens, wie heeft deze of andere Olympus-camera's, ik zou willen vragen - is het mogelijk om een ​​elektronische afstandsschaal weer te geven met handmatige scherpstelling om zeker te weten dat de camera bijvoorbeeld is scherpgesteld op 2 of 3 meter ? Misschien stel ik een domme vraag, want ik heb ze nooit gebruikt (met uitzondering van het kortstondige gebruik van de Panasonic GX1, dat is een uitstekende camera en gaf me ook uitstekende resultaten, maar toen vergat ik te controleren op een elektronische afstandsschaal), maar ik hoop dat deskundige mensen me hier niet voor uitschelden.

    antwoord

    • Michael
      26.09.2019

      Omdat iedereen andere taken heeft, en sommigen niet begrijpen dat je iets anders kunt fotograferen. Als straatcamera zijn compacte crops erg handig en populair.

      antwoord

      • Koba
        26.09.2019

        natuurlijk. het is ook verrassend dat mensen blij zijn met mobiele camera's met microscopische sensoren, nou ja, de grootste 1/1.7 op mobiele telefoons van 1000 dollar van Huawei, maar camera's met 4/3-matrices, die gewoon reuzen zijn in vergelijking met telefoons, blijken slecht zijn. freaks...

        antwoord

      • Pokemon
        26.09.2019

        Het is één ding om de telefoon uit een jas- of broekzak te trekken, iets anders is een Fujik 100-serie of een micro met een goede lens.
        Mensen reageren positief op de Fujik 100-serie (de gast schiet op de Zenith van zijn vader) en de mensen "zien" hem helemaal niet. Iedereen is gewend aan telefoons en dit is een gemak. Het is voor mensen erg belangrijk geworden welke camera in de telefoon zit

        antwoord

      • Koba
        26.09.2019

        Ik zou de eigenaren van spiegelloze camera's opnieuw willen vragen - hebben ze een elektronische afstandsschaal, dat wil zeggen, als ik de lens precies op enige afstand wil instellen, laten we zeggen 2 plaatsen, is het mogelijk om dit te doen door visuele controle, anders is er voor de meeste lenzen voor deze systemen geen afstandsschaal. Alleen de vrij dure Olympus 12/2 heeft het...

        antwoord

      • Buffels
        20.05.2021

        @Koba
        Laat antwoord.
        Laatst hield ik een Oly 12-40 2.8 in mijn handen: de afstandsschaal is gemarkeerd op de body van de lens. Bovendien verbergt de AF / MF-modusschakelring (mechanisch - een rand rond de lensbody) dezelfde schaal: wanneer AF is geselecteerd, verbergt deze, wanneer de schakelaar op MF staat - voila, de markeringen zijn zichtbaar. Een ongebruikelijke en slimme oplossing.

        antwoord

      • Мария
        11.10.2020

        correct opgemerkt

        antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer