Nikon D50 Review

Ik krijg al heel lang de vraag om de Nikon D50 te testen. Achter toegekend camera Nikon D50 body veel dank aan Denis K.

Nikon D50 body review

Nikon D50 body review

Nikon D50 is een zeer oude camera, hij werd begin 2005 uitgebracht. De camera uit deze review is al meer dan 8 jaar oud, wat voor de maatstaven van de digitale techniek een heel tijdperk is. Nikon D50 - een zeer interessante historische mijlpaal in cameraconstructie - dit is de eerste en laatste Nikon amateurcamera (in tegenstelling tot geavanceerde amateurcamera's) met een extra monochroom display en focusmotor. In de toekomst zal het hele assortiment amateurcamera's, te beginnen met de opvolger Nikon D50 - Nikon D40 en eindigend Nikon D5200, verstoken van een monochroom display en een focusmotor. Het zou heel goed zijn als Nikon D40 alleen het display werd verwijderd, maar de focusmotor bleef over, dan zou de jongere lijn van Nikon-camera's volledig compatibel zijn met alle autofocuslenzen.

Voorbeeldfoto op Nikon D50. BB Schaduw

Schaduwen in het bos. Voorbeeldfoto op Nikon D50. Witbalans 'Schaduw'

Als je vraagt ​​waarom Nikon D50 dat niet is geavanceerde amateurcamera, dan is alles hier eenvoudig - de camera is beperkt in zijn functionaliteit. Allereerst mist de Nikon D50 een extra selector - een schijf onder de wijsvinger, die verantwoordelijk is voor het regelen van het diafragma. Ook heeft de Nikon D50 geen scherptediepte preview-knoppen en de FN-knop, is er geen monochrome schermverlichting en is er een beschermkap op het hoofdscherm. Erg handige flitsstanden heeft de Nikon D50 natuurlijk niet - remote externe flitsbediening en regime snelle synchronisatie. Over het algemeen zit de Nikon D50 er iets tussenin Nikon D70 и Nikon D40.

Voorbeeldfoto op D50

Voorbeeldfoto op D50

Nikon D50 gebruikt ISO van 200 tot 1600. Nikon D50 kan gebruiken automatische ISO-functie, in het cameramenu u kunt de maximale waarde van de lichtgevoeligheid niet instellen ISO voor deze functie, en de meeste korte blootstellingdie kan worden ingesteld in het menu Automatische ISO is slechts 1/125 van een seconde. Kan handmatig worden ingesteld slechts 4 ISO-instellingen: 200, 400, 800, 1600. De oude Nikon D50 laat niet de beste resultaten zien bij hoge ISO waardes. Ik zal er zelf aan toevoegen - het is erg slecht dat in camera's Nikon D50 en Nikon D40die het ingestelde minimum van ISO 100 niet kunnen gebruiken uittreksel sluitertijd 1/4000 seconde. Door dit kleine dingetje is het niet altijd even handig om met snelle objectieven bij goed licht te werken. Maar het minimum uittreksel flitssynchronisatie is 1/500s - dit is een zeer goede eigenschap van Nikon D50-camera's, D40, D70, D70s.

Voorbeeldfoto op Nikon D50

Wilde druiven. Voorbeeldfoto op Nikon D50

Nikon D50 maakt gebruik van een 6 MP sensor, waardoor het mogelijk is om foto's te maken tot 3008 * 2000 pixels groot. 'Groot'Pixels van oude Nikon-camera's eerste generatie hebben hun eigen unieke charme. Over het algemeen heeft Nikon op basis van de matrix die in de Nikon D50 is geïnstalleerd, verschillende camera's uitgebracht: Nikon D70, D70s, D40 en D50. Het is vermeldenswaard dat de software-implementatie van imaging op deze camera's anders is, omdat de camera's iets andere beelden kunnen geven, zelfs met identieke instellingen in het menu. Maar, zoals mijn praktijk laat zien, is de beeldkwaliteit van deze camera's bijna hetzelfde. Nu zijn camera's van deze vijf gebruikt te vinden. voor een zeer bescheiden prijs. Nikon D100 hoewel het dezelfde 6MP heeft, gebruikt het een iets andere sensor voor beeldvorming (details in de review Nikon D100).

Voorbeeldfoto op Nikon D50

Onder dekking. Voorbeeldfoto op Nikon D50

Nikon D50 en Nikon D40 - Nikon's langzaamste CZK's, ze kunnen opnamen maken met maximaal 2.5 frames per seconde. Deze snelheid is voor mij nooit een probleem geweest. En hier framebuffer de camera is klein:

  • 4 opnames in RAW-formaat met ruisonderdrukking bij lange sluitertijd uitgeschakeld
  • 3 RAW-opnamen met ruisonderdrukking bij lange sluitertijd ingeschakeld
  • 9 JPEG-foto's met ruisonderdrukking bij lange sluitertijd uitgeschakeld
  • 7 JPEG-afbeelding met ruisonderdrukking bij lange sluitertijd ingeschakeld
  • 4 RAW+JPEG-opnamen met ruisonderdrukking bij lange sluitertijd uitgeschakeld
  • 3 RAW+JPEG-opnamen met ruisonderdrukking bij lange sluitertijd ingeschakeld
  • 49 frames in het formaat JPEG Basis S
  • in demo-modus (zonder geheugenkaart) worden er altijd 40 foto's geplaatst, wat typisch is voor veel Nikon-camera's (is het niet vreemd?).

framebuffer Nikon D50 is bijna niet anders dan modellen D70, D70s, D100, D40. Hierdoor heeft de Nikon D50 bijna de laagste производительность tussen alle Nikon CZK's.

Voorbeeldfoto op Nikon D50

Voorbeeldfoto op Nikon D50. Spin op het web.

De Nikon D50 was de eerste met een 420-pixel RGB-sensor voor meting expositie. Dezelfde sensor werd vervolgens geïnstalleerd op een groot aantal Nikon-camera's. De lijst is te vinden in de sectie over methoden voor belichtingsmeting voor Nikon-camera's. De amateur Nikon D50 kan niet in semi-automatische standen werken met de oude non-chip (handmatig) optiek, alleen in 'M'-modus. Het scherpstelsysteem is hetzelfde als: Nikon D70, D70s, D100, gebouwd op basis van de module Multicam 900. 5-punts focussysteem de Nikon D50 is veel handiger dan de 3-punts Nikon D40, D60 и D40x.

Voorbeeldfoto op Nikon D50

De herfst is niet alleen bruiloften :) Voorbeeldfoto op Nikon D50

Belangrijke opmerkingen over Nikon D50:

  1. De Nikon D50 kan batterijen gebruiken van: Nikon D100, D70, D70s, D80, D90, D200, D700, D300, D300smaar niet omgekeerd.
  2. De camera beschikt niet over beeldverbeteringsfuncties zoals A-Dlighting, aberratiecontrole, vervormingscontrole, lichtafvalcontrole, HDR, etc. Dit is een probleem voor JPEG-fotografen. Natuurlijk is er geen video-opname in zo'n oude camera. Ik schrijf over video-opnamen, omdat veel mensen er nu zeker van zijn dat als je een spiegelreflexcamera in handen hebt, deze niet alleen video moet opnemen, maar op zijn minst gitaar moet spelen en films moet downloaden :)
  3. De centrale joystick van de camera heeft geen centrale 'OK'-knop. Hetzelfde ongemak wordt waargenomen in Nikon D80, D70, D70s.
  4. Om te wisselen tussen AF-S, AF-A и AF-C je moet rondneuzen in het menu.
  5. De camera kan niet fotograferen in de RAW+JPEG Fine-modus, alleen RAW+JPEG Basic. Nikon D40, D70 heeft dezelfde pijn, D70s.
  6. anders Nikon D100, D70, D70s, Nikon D50 heeft een Russisch menu.
  7. Nikon D50 ondersteunt alleen kaarten SD tot 2 GB (SD 1.0). Om deze recensie te schrijven moest ik een kaart van 2 GB kopen :(
  8. De camera heeft een functie: bracketing expositie.
  9. RAW-bestanden hebben geen compressie-instellingen en ondersteunen alleen 12-bits kleurdiepte, terwijl RAW in gecomprimeerde vorm wordt opgeslagen.
  10. De camera kan op afstand worden bediend met een eenvoudige afstandsbediening NikonML-L3.
  11. Je kunt de Nikon D50 ontmoeten in een zilveren kast.
  12. In focusmodus AF-C de camera werkt in focusprioriteit en je kunt alleen op elk moment een foto maken in de handmatige focusmodus.
  13. De Nikon D50 gebruikt een 2 inch scherm van 130.000 pixels, hetzelfde als de Nikon D70s. Het scherm is erg klein en niet goed voor het bekijken van beelden.
  14. De camera uit deze review is gemaakt in Thailand. De montage is goed. Camera's van de eerste generatie gaan erg lang mee en soms zelfs 'onverwoestbaar'.
Voorbeeldfoto op Nikon D50

Kleurweergave. Voorbeeldfoto op Nikon D50

Voorbeeldfoto's

Voorbeeldfoto's op Nikon D50

Voorbeeldfoto's op Nikon D50

Voorbeeldfoto's op Nikon D50

Voorbeeldfoto's op Nikon D50

Voorbeeldfoto's op Nikon D50

Voorbeeldfoto's op Nikon D50

U kunt de originele foto's downloaden Op deze pagina.

Meer voorbeeldfoto's van de Nikon D50 vind je in het lensoverzicht:

persoonlijke ervaring

De camera maakt vaak ernstige fouten met de witbalans. Toen ik op zoek was naar een simpele reiscamera die ik niet erg vind om onder alle omstandigheden te gebruiken, kwam ik uit op de Nikon D40 vanwege het lichte gewicht, de 'normale' weergave en ondersteuning voor SDHC-geheugenkaarten. Een 32 GB SDHC met Nikon D40 was voor mij genoeg voor ruim 2 weken reizen. Maar de Nikon D50 ondersteunt geen grote geheugenkaarten, heeft een klein scherm en is zwaarder dan de Nikon D40. Toch is de Nikon D50 een erg mooie camera. Nu kan het worden gekocht voor slechts 150-200 USD en voor nog eens 100 USD. nemen Nikon 50mm f / 1.8D AF Nikkor en schiet voor de lol. Vanwege het feit dat oude camera's, zoals de Nikon D50, zeer slechte functionaliteit hebben en weinig verschillende 'verbijsterende instellingen' inherent aan moderne CZK's, is het erg interessant om dergelijke camera's te gebruiken. Bij het fotograferen let je meer op het beeld zelf dan op de camera-instellingen.

Voorbeeldfoto op Nikon D50

In de bossen. Voorbeeldfoto op Nikon D50

Prijzen voor moderne Nikon-camera's in populaire winkels kunnen zie deze link.

Conclusies:

Tegenwoordig is de Nikon D50 een verouderde camera met zeer slechte functionaliteit. De camera vestigt de aandacht op zichzelf focusmotor en de aanwezigheid van een extra display met een snelle instelling van enkele parameters. Een serieus nadeel is het kleine beeldscherm en het kleine ISO-gevoeligheidsbereik. Nou, meer hoef je niet te eisen van de oude Nikon D50. In ieder geval kun je zelfs met de Nikon D50 geweldige foto's maken, want het belangrijkste is om foto's te willen maken. Ik raad je aan om even op de pagina te kijken. aanbevelingen voor het kiezen van een amateur Nikon-camera.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe: Arkadi Shapoval

 

 

Opmerkingen: 217, over het onderwerp: Nikon D50 review

  • Andrew

    Verkoop Nikon D50 compleet met Nikon AF Nikkor 28-80mm F 3.3 - 5.6 G (MK III) lens, oplader en 2 batterijen. Kilometerstand 24 duizend frames. Prijs: 2000 UAH per set. Telefoon 0681306220. Oekraïne.

    • Vitaliy

      Verkocht? Ophoping.

      • Karina

        Ik heb een camera, hetzelfde, ik verkoop, bel dan 0501576009

  • Alexander

    Mijn eerste DSLR, gekocht zodra hij uitkwam. Ik gebruik het nog steeds, het is al 13 jaar oud, het werkt perfect. Alleen met de bovenstaande poltiynik. Geeft een zeer scherp en karakteristiek beeld van alleen deze apparaten. Voor op reis is de kwaliteit uitstekend en het toestel is niet jammer, in tegenstelling tot mijn Canon 7D. Gewicht is ook acceptabel - 750 g met een halve lengte 1.8D

  • Sergei

    Bedankt Arkady. Ik heb ZIJ - schattig. En je hebt alles goed beschreven. Ik heb een vraag: welke lens is beter voor haar 18-140, 18-200? "Native" of Sigma?

    • Arkadi Shapoval

      Beide zullen het doen, inheems of niet inheems - een kwestie van smaak. Ik hou van Sigma 18-250

  • Sergei

    Bedankt Arkady, ik zal je advies nader bekijken.

  • Andrew

    Er is keuze tussen d50 en d70s.
    Ik had al een d50 (de sluiter stierf, ik heb hem verkocht voor reserveonderdelen).
    En nu denk ik erover om een ​​d70s te kopen omdat het pentaprisma beter zal zijn dan een pentamirror, er is een achtergrondverlichting (het bleek een heel belangrijk ding te zijn) en twee wielen, ik kijk niet meer naar de d80 omdat het beeld is daar slechter (te veel ruis en niet zo scherp als bij 6 mp en ik interpoleer ik kan het zelf...).
    Ik kijk op verschillende sites om camera's te vergelijken en het ene moment baart mij grote zorgen, namelijk: Kleurdiepte 20.9 vs 20.4 , Dynamic Range 10.8 vs 10.3 , Low Light ISO 560 vs 529 ten gunste van d50.
    De vraag is - ik maak alleen foto's in gelijke delen en pers al het sap uit de camera in termen van de foto, zal ik kwaliteitsverlies zien? of liever zo - hoe sterk zal het verlies aan kwaliteit en ruis zijn? (op d50 schoot ik heel vaak op 800 iso en was erg blij met de foto)

    • Sergei

      Ik heb beide, en 50 en 70. Ik kan niet zeker zeggen welke beter is, ik vind beide leuk. Als je de gelijken verdraait, neem dan de d70, deze is merkbaar geavanceerder en het beeld is een beetje anders ten goede, het lijkt mij of het gelijk is. En meer instellingen. Het menu is in het Engels in d 70, maar het is gemakkelijk om erachter te komen. Belichting 8000 is. De grip van de d70 is beter. d70 is sneller.

    • Sergei

      Ik merkte het verschil in ovi tussen hen niet op, ongeveer hetzelfde. Het tweede wiel is handig. Op de foto zie je geen kwaliteitsverlies. Ik weet niet wat er volgens de tests is, maar het beeld met de d70 is rijker, de skinton is iets beter - de d50 wordt meer rood.

      • Sergiy

        Alles gebeurt via Capture NX2; de witbalans is eenvoudig aan te passen en niet alleen

  • Eugene

    Over kaarten tot 2GB. op de d70, voordat ik de firmware bijwerkte, zag ik kaarten tot 2 GB, daarna werd het normaal. Waarschijnlijk ook op d50

    • Arkadi Shapoval

      d70 weet in eerste instantie hoe hij moet werken met kaarten groter dan 4 GB, zo werkt het niet met d50, hij heeft een ander geheugenkaartformaat

      • Denis

        Ik heb nog steeds een werkende D50 met een 18-105 lens en een 50 1,8D portretlens, en soms fotografeer ik ermee. Dus in de jaren 2000 kocht ik 2 SD-kaarten van 4 GB voor haar, namelijk SD, niet SDHC. Grotere kaarten waren alleen SDHC, die niet worden ondersteund in de D50.

      • Виталий

        Hallo Arkadi! Ik wil een wonder van 6 megapixels voor mezelf kopen! Ik wil gewoon))
        Naar jouw mening, d50 of d70s?

        • Arkadi Shapoval

          D40 (als je afs-optiek hebt), d70s (als je schroevendraaieroptiek hebt)

          • Виталий

            Thank you very much!

  • Sergei

    De kleurweergave van het toestel is erg vreemd. Ik bedoel, niet erg nauwkeurig. De kleurschakering is verschrikkelijk. Het is niet eens een slechte auto bb, hoewel het er ook in zit. Er is daar een soort wildkleurprofiel. De groene kleur haast zich op alles - dit is een stijl van auto bb, het blauwe kanaal is oververzadigd - de stijl van het profiel. Het enige dat u kunt doen, is jpeg vergeten en alleen in gelijke mate fotograferen. Tegelijkertijd zal ik, afgezien van de native converter, niets adviseren - in de native kun je snel bb en jambs repareren met het blauwe kanaal, en in Adobe is de camera gelijk - alleen tijd om te doden - het resultaat is vele malen erger. Min of meer echte kleuren worden verkregen door het "standaard" profiel in NX te gebruiken en de tint +3° naar rechts te verschuiven en de helderheid van blauw te verhogen terwijl de verzadiging ervan wordt verminderd.
    Dat is alles.

    • anonymus

      Sergey, er lijkt zoiets te zijn als kleurmodus i, ii, iii.
      Standaard is iii actief, met een sterke onbalans in kleur en met een hogere verzadiging.
      Schakel over naar de i-modus, de kleur zal beter zijn.
      Mode ii is Adobe RGB, iets tussen i en ii.

      • Sergei

        Ja, ik ken al deze modi. Ik fotografeer altijd in Rav vanwege een onvoldoende automatische bb. Daarna heb ik alles in NX ingesteld. Maar het geeft nog steeds niet het resultaat dat ik graag zou willen. De kleur van de camera is specifiek, wat men ook mag zeggen. De mijne. Voor een amateur. Blauw is oververzadigd, rood is vaak oranje, groen is alleen warm - smaragd koud - een groot probleem. Ja, wat hij zegt - de auteur gaf voorbeelden. Mooie maar niet natuurlijke kleurweergave. Ter vergelijking zie je foto's van kenon 20 d en 350 d. Hemel en aarde qua kleurnauwkeurigheid.
        Toen ik de kleur nam, dacht ik helemaal niet na. Het was gewoon dat er daarvoor een kenon-zeepschaal was en 700 - zo'n g dat er walging was voor kenon. Nou, ik nam d 50. In het begin, toen ik het verschil voelde met een zeepschaaltje, schrok ik van de kwaliteit van de foto. In Photoshop draaien en spuwen de raven. Maar geleidelijk aan begon ik te merken dat de kleuren helemaal niet natuurlijk waren, en natuurlijke kleuren krijgen is veel moeilijker dan kleurplaten maken. Nou, toen ik hiermee begon te werken, realiseerde ik me dat het voor de natuurlijke kleur niet voor Nikon was, maar voor Kenon was het wel nodig, ook al was het zeepbakje van Kenon shit.. Over het algemeen zag ik een jepeg van de Kenon 350, 30d camera - dat is de exacte kleur daar - foto als levend. En Nikon D 50 is een instapcamera - zoals voor kinderen die houden van alles helder en verzadigd.

        • anonymus

          Sergey, je hebt gelijk, maar de "goeroes" van de lokale lekkage zullen je nu trollen. Allerlei donateurs en ander publiek zullen u bewijzen dat alle gelijken van alle merken hetzelfde zijn en het verkrijgen van de gewenste kleur van de gelijke is als twee vingers op het asfalt))
          En als het niet lukt, dan weet je niet hoe je het moet verwerken. ))))
          Maar serieus, je hebt de voor de hand liggende feiten en redenen geuit om Nikon te verlaten voor degenen die op zoek zijn naar een goede kleur en niet kleuren.

          • Arkadi Shapoval

            Het is onwaarschijnlijk dat iemand tegenwoordig serieus een gelijke zal kiezen met d50 :) op 6mp. Ja, en men gelooft dat Nikon's kleur in de dagen van ssd normaal was, maar verslechterde met de komst van kmo's. Maar je kunt natuurlijk niet overal een "mooie" kleur voor concurrenten verbergen, en de tijd en de markt hebben alles op zijn plaats gezet.

            • anonymus

              Ik herinner me met afschuw dansen met een tamboerijn toen ik probeerde een normale kleur uit de d7000 en d800 te halen. Itereren over ontwikkelaars, werken met curves, etc.
              En hoe gemakkelijk het is om met twee klikken een geweldige kleur op een kenon te krijgen.
              Ja, af is slechter, de specificaties op de buiague zijn slechter, de montage is slechter. Maar de kleur dekt alles.
              In het algemeen, wat iemand nodig heeft.

            • Valery A.

              Sergey zegt: "d 50 is een camera op instapniveau - zoals voor kinderen die houden van alles wat helder en verzadigd is." Is de d200 ook voor kinderen? En de kleur is vergelijkbaar. Ja, de kleur is niet echt - waarschijnlijk uitgevonden door de toenmalige ingenieurs voor schoonheid, en deze schoonheid, IMHO, bestaat vaak in gunstig licht. Vooral voor de zgn. huidskleur. Nikon kmo's proberen de kleuren over te brengen zoals ze zijn, en zelfs als het lukt, ben je niet enthousiast. In tegenstelling tot, ik herhaal, van ssd. Helaas weet ik niets van canon.

              • anonymus

                D200 produceert ook wilde kleuren.
                Als je bijvoorbeeld d5100 en d200 vergelijkt, dan wordt kmo zeker mooier.
                Ik heb koppels en albums hier gepost op fuji ghee en d5100, dus de meerderheid koos voor de d5100 vanwege zijn zachte ondertonen en prachtige kleuren, in de oprechte overtuiging dat dit een geroemde ghee is! )))
                IMHO is blind testen het meest objectieve criterium.

              • Valery A.

                Ik denk dat het concept van "mooie kleur" erg subjectief is. Ik heb hier ook paren van d50, d200 vs d5100 gepost met een duidelijk verlies in palet en verzadiging van de laatste, tegenstanders die onderscheid maakten tussen ssd en kmos, aangenomen dat de d5100 de BB verkeerd had geselecteerd, enz., maar de instellingen waren hetzelfde - auto BB, beeld neutraal.

              • anonymus

                Valery, je test bevestigde eenvoudig het voor de hand liggende feit dat Nikon slechte profielen heeft op kmo's.
                Voor de kmos vs ccd-test moet u dezelfde bb instellen met de handvatten, de kleur uitlijnen in gelijken. En dan zal het je verbazen dat kmos minstens zo goed en vaak beter is.
                Kenon maakte uitstekende profielen voor kmo's, en onder kenonisten komt de holivar ccd versus cmos bij niemand op.
                En de meest kleurnauwkeurige camera's staan ​​gewoon op kmo's.
                In tegenstelling tot ##prachtige kleur## is het concept van een nauwkeurige kleur objectief en gemakkelijk te meten.

          • Sergei

            “D 200 ook voor kinderen?”
            Ik wilde niemand beledigen. Ik denk alleen dat de d 50, in tegenstelling tot de vergelijkbare kenon 350 d, de ontwikkeling van een amateurfotograaf beperkt. Want zelfs als je interessantere optica koopt, ontgroei je na verloop van tijd de periode waarin je moe wordt van het versieren van rubberen ravijnen d 50, zoals in de kindertijd, en je een serieuze "volwassen" kleur wilt - dit zal niet werken met Nikon d 50. En wat is het resultaat? En uiteindelijk moet je alles voor de halve prijs verkopen en overstappen op een ander systeem. Maar integendeel - zoveel u wilt! Als de camera in eerste instantie een normale natuurlijke kleur geeft, decoreer dan later naar wens - geen probleem!

    • Sergiy

      Leen van NEF en alles komt goed, alles kan worden gerepareerd

  • Sergei

    Trouwens, ik zie veel onderwerpen over moderne kenon-camera's op de foto en ik zie daar zo'n vreselijke kleur dat ik niet eens geloof dat het van kenon is. Maar ik herinner me dat toen ik de kleur op mijn d 50 behandelde, en de alternatieven daarvoor destijds kenon 350 (gebruikt) en kenon 400 d waren, ik veel foto's van hen op het net zag en ik kreeg de mening dat kenon met kleur is veel beter qua natuur. Dus, ik begrijp het niet, is het nu op de foto dat mensen de foto verpesten met hun verwerking, of waren de oude canons echt veel beter van kleur dan de huidige? Heeft iemand de kans gehad om dit probleem te vergelijken?

    • Arkadi Shapoval

      Canon Kenon is anders, er zijn veel modellen, veel lijnen, veel generaties camera's. We moeten het hebben over bijzonderheden. Hetzelfde geldt voor de rest.

    • anonymus

      U vergist zich niet, de meest nauwkeurige camera's in kleur zijn 5d 2 en 1ds 3.
      Al in 5d 3 en 6d verminderde kenon de dikte van de kleurenfilters omdat er vraag was naar optimalisatie bij hoge ISO.
      Mark 4 is een ander verhaal.
      Nieuwe r , rp is niet langer de kleur van canon, alles is daar triest.
      Maar de Sony a7 iii heeft de kleur aanzienlijk verbeterd, hij is nu beter te koop dan alle exemplaren zonder Kenikon Vieste.

      • Arkadi Shapoval

        Sony a7 iii zeer goed uitgebalanceerde camera

      • Koba

        helemaal mee eens! Tot nu toe heb ik geen vriend gekregen om 1Ds3 te testen, waar Arkady om vroeg. Ik heb veel camera's geprobeerd, en inderdaad, 1Ds3 geeft de beste kleur, bovendien geeft het bestanden schoner dan andere (5d2 loopt ver achter, maar ook een goede camera voor goedkoop), overgangen zonder artefacten tot ISO 3200 en tot 1600 je kunt vrij werken. En hoe de camera is gemaakt zoals het hoort, en zo handig mogelijk in de handen ligt, en de autofocus daar heel snel en nauwkeurig werkt. Ik heb zelf een Nikon D3s, met kleur werkt hij ook prima, en bij hoge ISO's en qua ruis is er weinig mee te vergelijken, niet zoals 1Ds3, maar hoge ISO's zijn niet vaak nodig, en ja, de taak van de fotograaf is niet om met hoge ISO te fotograferen, integendeel, probeer altijd op de laagst mogelijke waarden te fotograferen, dus persoonlijk zou ik het graag kopen als een tweede camera of tweede systeem, of liever het hoofdsysteem, en Nikon D3s zou gebruiken in duidelijk moeilijke opnameomstandigheden. Dit is mijn persoonlijke observatie, ik heb ook 5D3, wat ik niet leuk vond vanwege de vreselijke banding bij alle ISO's (de kleur daar is normaal, beter dan van veel andere camera's, maar banding !!!), vooral toen ik goedkope 6d probeerde , die in termen van kwaliteitsfoto's en ruis bij hoge ISO's, evenals een laag niveau van banding (maar niet verstoken van diepe bestandsverwerking) een verlaging van meer dan 5d. Maar live en zeer gebalanceerde bestanden met 1ds3 zijn veel waard, ik denk dat met optica met een hoog microcontrast (de mogelijkheid om het maximale aantal gradaties van een of vergelijkbare kleuren door te geven), zoals Zeiss of hoogwaardige lenzen Canon, Voigtlander, Tanron (niet Sigma!!!) geeft maximale kwaliteit voor zwart-wit fotografie.

  • Sergei

    Bijvoorbeeld twee modellen: kenon 350 en kenon 200 d. De laatste lijkt naar mijn subjectieve mening veel slechter te zijn dan de eerste in kleur. Van de voorbeelden in de foto re. Wat viel je op en wat viel je op. Foto's uit 200 d verschillen in de niet-normale kleur van de lucht gedurende de dag. Het komt er een soort paars uit, dan is de kleur van de wolken niet sneeuwwit, maar een soort geelachtig. Met schijnbaar normale bb. Dit was alarmerend. Maar ik kan het niet begrijpen - dit is een deurpost van de camera of de mensen die de foto's plaatsen. Gewoonlijk wordt het min of meer begrepen als één persoon zulke foto's heeft, maar er zijn veel mensen die zulke kleuren krijgen.

    • Arkadi Shapoval

      oudere camera's zoals de 350d hebben meer "vloeiende" kleurkwaliteit, ze maken het beeld op zichzelf niet te verzadigd, waardoor het er "correct en mooi" uit kan zien, lage dp draagt ​​ook bij aan de vorming van de algehele kleurtint in de foto .
      Nieuwe camera's proberen het maximale uit zowel kleur als DD te "knijpen" en gaan tegelijkertijd niet te ver. Afhankelijk van het profiel gaat iemand er beter mee om, iemand slechter. Wat mij betreft, 200d geeft "te transparant" waar het niet nodig is en "te helder" waar het niet zou moeten zijn. Dientengevolge, als 200d mist met kleur, zal het merkbaar sterker zijn dan wanneer het 350d mist. Iets zoals dit. En dit is slechts een deel van een lang opus over de kleur van deze camera's.

      • anonymus

        Bij oudere camera's optimalisatie voor daglicht, bij nieuwe voor hoge ISO.

  • Sergei

    En ik herinnerde me ook iets over d 50 ..
    Op een bekende site ging een persoon ook in op de kleur van deze camera. Hij werd getroffen door de onjuiste overdracht van zwart op kunststof (stof). Paars in plaats van zwart. Door lange discussies en experimenten bleek dat de camera een heel dun IR-filter voor de matrix heeft. Daarom kunnen sommige objecten die infrarood licht sterk reflecteren, op de foto verschijnen met een vervormde kleur. Dat was de reden voor de paarse kleur van de stof, die door onze ogen als zwart wordt gezien.
    Maar dit feit is vrij bekend - een zwak IR-filter voor d 50. Over het algemeen hebben we het onderzoek verder voortgezet. Het werd nog interessanter. Het blijkt dat iemand heeft opgemerkt dat in testopnames met d 50 en 350 d (de auteur van het onderwerp heeft beide opties gepost) met een scheve kleur zwarte stof op een foto met d 50, terwijl andere zaken gelijk zijn, de sluitertijd langer is door een stop bij d 50. Dat wil zeggen, als ISO 800 op beide camera's is ingesteld en dezelfde scène opneemt, heeft de d 50 dezelfde belichting maar met een langere sluitertijd. En dit betekent dat in feite, om dezelfde scènebelichting te krijgen als die van 350 d, op de Nikon d 50, als je dezelfde instellingen voor diafragma en sluitertijd selecteert, de foto een stop donkerder zal blijken te zijn, en dus dat alles hetzelfde is als op kenon 350, moet je de ISO één stop optillen. Deze lange discussies leidden tot de conclusie dat er iets mis was met het geluid bij d 50, aangezien de ingenieurs zo'n schijnbeweging maakten met de belichting. Inderdaad, een concurrent met een grotere matrix (de kenon had 8 megapixels) had minder ruis dan de d 50 met slechts 6 dikke megapixels. En om dit te verbergen hebben de sluwe Nikon engineers niet alleen gerommeld met de exp, ze hebben ook een dunner IR-filter geplaatst om de ruis bij hoge ISO meer onder druk te kunnen zetten. Als ze de gebruikelijke dikte zouden aanbrengen, zou er zeep zijn. En dus een dun filter - sterkere ruisonderdrukking - acceptabele scherpte.
    Welnu, de bb-curve komt waarschijnlijk omdat een zwak IR-filter voor de matrix de kleurweergave op veel objecten bederft en deze verschuift naar een paarse tint. En je kunt zien dat de bb auto in de nikon d 50 de foto heel vaak groen maakt. Groen is het tegenovergestelde van paars.
    Dit zijn de gevallen.

    • Pokemon

      Kleurvervormingen op goedkope Nikon-camera's met BB Auto hebben hun doel.
      De gebruiker van budgetcamera's fotografeert vaak in jpg en is in de regel niet veeleisend.
      Hij heeft alleen "heldere" foto's nodig.
      Nadat ik een interview had gelezen met een van Nikon's technici, waarin hij de verschillende nauwkeurigheid van kleuraanpassing noemde, afhankelijk van de prijs en het doel van de camera, werd alles duidelijk.
      Op oudere camera's is de tintvervormingsdelta minimaal.
      Bij de jongere is de foto "helder" en misschien oververzadigd ..

      • anonymus

        Bij oudere modellen precies dezelfde problemen.
        De delta van de d750 bereikt bijvoorbeeld 25% !!!
        Over welke kleur heb je het?
        De verzadiging is 11% hoger dan normaal.
        Wat is uw begrip van de minimale delta-vervorming, 25% - is dit veel of een minimum? ))))))

        • Pokemon

          D750 is geen oudere camera, maar FF voor de arme/zuinige.
          D810 / D850 hebben een andere body en een andere bron.
          Ik heb het over camera's van de D4/D4s-serie, enz., enz. Over de camera's van het PRO-segment.

          • Pokemon

            D4/D4's zijn anders geconfigureerd, meer bepaald de kleurweergave.
            Ik schreef hier al over.
            Verzadiging moet in alle tinten worden overwogen. Ja, de D750 heeft knikken in sommige tinten.
            Ik heb het nu echter niet over haar.

            • anonymus

              D750 ligt op alle delta's, het heeft een kleurmismatch van 17.3%, 24.7%, 25.3%.
              Het heeft geen zin daar naar exacte kleuren te zoeken, wat men ook in de editor zegt.
              D4s is beter, maar niet globaal, het is op het niveau van d600 met delta-afwijkingen van 9% -12.5%.
              Die. het vlaggenschip is absoluut niet beter dan de goedkope d600 in kleur.
              Binnen 17% heeft het delta's in de kleur van slaapmuis a7 mk3.

              • Pokemon

                Welke camera heeft dan de meest nauwkeurige kleurweergave?

              • nashua

                D4-camera voor rapportage. Kleur is daar secundair. De belangrijkste vuursnelheid en hoge gevoeligheid, met matige ruis. Natuurlijk, betrouwbaarheid en veiligheid.
                Indien kleur, focus dan op D800E, 810 en hoger

              • Pokemon

                Bedankt, ik heb een idee over de kleuren D800E en D810.
                Op D4 en D3s is het standaard kleurprofiel vrij nauwkeurig en veel succesvoller ingesteld dan bij de D750 of D800/D800E.
                Ik zal me niet concentreren op de D800E / D810 - ik zal me concentreren op de studio D3X, die ik dit jaar hoop te kopen.
                In D750 heb ik nu niet-standaard kleurprofielen ingevuld en misschien zal ik deze later vervangen door D780 of 5D_Mk4.

  • Sergei

    Bedankt, dat betekent dat de kleur van de oude kenon echt correcter is.

    • anonymus

      Kijk naar de daling van de verkoop van de nieuwe kenons en nikons.
      Nikon keerde terug naar de horror van de d600, d800 en d750 in de nieuwe bz na de uitstekende d850, kenon gaf de slechtste kleuren van Sony en Nikon in de nieuwe bz.
      Als gevolg hiervan regeert Sonya))) want als er geen verschil in kleur is, is zij de beste.

  • Sergei

    Ik herlees mijn post hierboven.. Het is moeilijk te begrijpen. Ik zal het eenvoudiger zeggen.
    Nikon speelde zo vals: als de belichting hetzelfde is op zowel de d 50 als de concurrerende kenon 350 - tegelijkertijd zal de ISO op Nikon een stop meer zijn. Het lijkt erop dat de kenon iso 800 en de nikon 1600 en het geluid hetzelfde is, wat betekent dat de nikon koeler is. Maar... Het is een truc. De exp is immers hetzelfde, maar de iso is anders. Nikon heeft zijn eigen ISO-markeringsstandaard bedrogen en uitgevonden. En het rolde! In alle reviews van die tijd werd Nikon gepositioneerd als een minder luidruchtig model dan 350 D. Bescheiden stil dat de Nikon ISO-norm puur bijzonder is.

    • anonymus

      Alle merken hebben hun eigen ISO, er is geen norm.
      Het is noodzakelijk om in M-modus te vergelijken met identieke lenzen qua belichting.
      Verder interessant. Vaak wordt bij een verhoging van de ISO dezelfde gelijke verwijderd, waarna infa door verwerking wordt getrokken.
      En om het nog interessanter te maken, kan ruisonderdrukking worden gebruikt die niet door een gewone editor kan worden uitgeschakeld.
      In principe hebben Nikon, Kenon en Sony vergelijkbare ISO, ik merkte niet veel verschil in belichting.

      • Sergei

        “alle fabrikanten hebben hun eigen normen”
        Misschien, maar in mijn voorbeeld komt het zo uit: we maken dezelfde sluitertijd, diafragma, iso, dan schieten we hetzelfde plot op canon 350 d en nikon d 50. Nikon krijgt dan een donkerdere foto. Laten we deze foto naar dezelfde helderheid brengen - met een canon van 350 D. Natuurlijk trekken we de belichting in de editor met +1 stap. De geluiden gingen omhoog. Wat zien we? We zien het volgende: bij dezelfde exp en ISO is het beeld van Nikon D 50 luidruchtiger.

        • anonymus

          Voor een juiste test moet de lens hetzelfde zijn.
          Het is heel goed mogelijk dat je gelijk hebt, ik heb zulke oude gewassen niet echt getest, toen ik de d40 draaide, was ik niet onder de indruk toen hij uitkwam.

  • Sergei

    Ik denk dat dit pandemonium met slechte kleuren op moderne camera's een eerbetoon is aan de megapixelmarketingrace. Uiteindelijk. Nou, of oubollige, normale ingenieurs stierven uit.

    • anonymus

      Slechte kleur is de prijs die je betaalt voor goede hoge ISO's en kleine pixels.
      Plus alleen problemen met profielen.

    • Michael

      Integendeel, ze trekken geen "artiesten" meer aan, en programmeurs geven niet om je "kleur"

  • Alain

    Bedankt voor de recensie, ik ben het met alles eens :)
    14 jaar na aankoop werkt de camera, de batterij houdt het nog behoorlijk vol, niet zoals vroeger natuurlijk, maar je kunt makkelijk een paar uur in de studio fotograferen of 3-4 uur op straat lopen. En ik zou me verder hebben verheugd, maar er kwam stof op de matrix of de pixels waren al gebroken, maar bij het fotograferen met een gesloten diafragma, beginnend bij 5,6-7, zijn er veel donkere vlekken en vage sporen ervan in de kader.
    Maar voor nu slaag ik er nog steeds in om naar deze waarden te schieten, het blijkt als voorheen, nou ja.
    Indien mogelijk zal ik enkele foto's tonen die de afgelopen 2-3 jaar zijn gemaakt.
    https://ibb.co/d57D7JM
    https://ibb.co/G05qwVp

    • Alexander

      Heel toffe foto's. Ik fotografeer nu ook met deze camera, ik vind het echt leuk ...

  • Sasha

    Bedankt voor de beoordeling. Wederom werd ik overtuigd door voorbeelden van foto's te bekijken ... Foto's (goede) zijn gemaakt door de kunstenaar en niet door de camera)

  • nashua

    Je moet het niet over de D80 hebben. Het is met kop en schouders beter dan de D70s. snellere, grotere en betere weergave, betere kleur. Ik had deze camera's tegelijkertijd (D80 verscheen weer). Om de een of andere reden is het geluid op de D79 sterker dan op de D80. Maar voor de D50 daarentegen wint hij met 1-1.5 stops qua ruis van de D80

  • Denis

    Eén ding is me al heel lang opgevallen. Hoe langer de fototechnische discussiethread, hoe minder fotografen en meer ingenieurs erin. Correcties, profielen, IR-filters, zwarte kunststof... Wat een spel! :)) En hoe zit het met de foto, jongens? Open wat flicr of 500px, het oog verheugt zich! Daar heb je zowel Nikon als Canon en verschillende Olympussen ... Mensen schieten en maak je geen zorgen over hoe dik het IR-filter is of welke profielen de fabrikant daar heeft gelegd of wat er met zwarte kunststoffen is ... Vergeet je hoofd niet met deze! Maak foto's en geniet van het proces!

    • Alexey

      Nou, ik ben een elektronica-ingenieur, ik ben geïnteresseerd in fotografie puur vanuit een technisch oogpunt. Ik denk dat dit normaal is)) iedereen vindt kanten in sommige zaken die alleen voor hem interessant zijn.

    • Trueash

      Waar is de like-knop? :)

  • Alexey

    Over het algemeen is de D50 een zeer ongebruikelijke camera, soms loop ik met 80-200 2.8, het ziet er absoluut hilarisch uit, een grote zwarte buis en een stekker aan de achterkant, maar de focus op het centrale punt is altijd accuraat, de scherpte is hoog, en de kleur, direct in JPEG, bij goed licht, best goed. vervelend in de camera, zelfs rekening houdend met de leeftijd, slechts één ding - niets is zichtbaar op het display. Ik gebruik het alleen om het histogram te bekijken. nou ja, net als op de oude eenheden))

  • Sergei

    Ik heb het gekocht, hoewel ik d3300 en d7100 heb.
    Het is heel goed mogelijk om foto's te maken. Het is soms wat onwennig, maar over het algemeen is het interessant.
    Het grootste nadeel is het scherm, het is niet echt duidelijk of het wel of niet heeft geraakt.
    Maar de ruis door de pixelgrootte is niet zo fijn als op 7100.
    Ik kocht voor de verwennerij met een handmatige bril, om een ​​schroevendraaier te proberen.(Hoewel goedkope schroevendraaierlenzen een mythe zijn, zijn moderne lenzen met een motor goedkoper.)

    • Pokemon

      "Hoewel goedkope schroevendraaierlenzen een mythe zijn, zijn moderne gemotoriseerde lenzen goedkoper."
      Waarom een ​​mythe?
      Nikon 28-105 / 3.5-4.5 zijn erg goedkoop voor de foto die je ermee kunt maken.
      Ja, brandpuntsafstanden zijn onhandig voor crop. Nou, plus alles staat vol met gebruikte verschillende Sigma, Tamron.
      Whale 18-55 en 35/1.8, 18-70/3.5-4.5 zijn ook goedkoop op de secundaire markt. Kortom, iedereen kan voor zichzelf kiezen.

      • Alexey

        en 80-200 2.8D is ook heel redelijk voor het beeld dat het kan geven.

  • Sergey.

    Een interessante functie gevonden. In de native Capture nx-d-software worden gegevens uit de lichte delen van het beeld zeer goed getrokken. Je kunt de d3300 en d7100 er niet zo uittrekken. Maar aan de andere kant hebben nieuwere camera's niet zo'n verduidelijking. Meer dynamisch bereik. Na 24mp tot 6mp is het vrij moeilijk om te fotograferen. Er is geen manoeuvre om het frame bij te snijden. Zo'n detail is er niet. Ik hou echt van het geluid van de spiegelaandrijfmotor. De kleuren zijn naar mijn mening allemaal sterk, in die zin dat het gezicht in een rood gezicht kan knallen.

  • Roman

    In verband met de aankoop van de D7100 stond de oude vrouw ongeveer een jaar werkloos met de batterij verwijderd. Ik besloot het te pakken en foto's te maken, maar het was er niet - op alle foto's is er een zwarte aeran van Malevich. De spiegel is normaal, de sluitergordijnen ook (gecontroleerd met de lens verwijderd in de "M" -modus). Er zijn geen fouten in de elektronica, maar het scherm na de foto is zwart. PS Ik heb het met verschillende lenzen geprobeerd - het resultaat is hetzelfde. Waar te graven, collega's?

    • Ruslan

      Post de EXIF ​​van de RAW-afbeelding of de afbeelding zelf

      • Roman

        een gloeilamp gefotografeerd

        • Andrew

          Inderdaad, het lijkt op het zwarte vierkant van Malevich, als je het teveel afsnijdt.
          U kunt zaken doen.

      • Roman

        exif van een andere foto (zwart vierkant) - fotografeerde ook de lamp aan:
        Bestand, fysieke gegevens
        Bestandsgrootte 179 kB
        JPEG-bestandstype
        MIME-type afbeelding/jpeg
        Bytevolgorde EXIF ​​​​Big-endian (Motorola, MM)
        Breedte afbeelding 3008
        Momentopname hoogte 2000
        Basislijn DCT, Huffman-codering
        Aantal bits per component 8
        Kleurcomponenten 3
        Y en C subsampling ratio YCbCr4:2:2 (2 1)
        EXIF-informatie
        Fabrikant NIKON CORPORATION
        Cameramodel NIKON D50
        Oriëntatie Positieve richting
        X-resolutie (DPI) 300
        Y-resolutie (DPI) 300
        Resolutie-element in X- en Y-inch
        Naam en softwareversie Ver.1.00
        Datum laatste wijziging 12.01.2020/18/17 30:XNUMX:XNUMX
        Positie op Y en C vallen samen op hun plaats
        Belichting 10
        Diafragma 22.0
        Belichtingsprogramma Handmatig
        Exif-versie 0221
        Oorspronkelijke datum en tijd 12.01.2020-18-17 30:XNUMX:XNUMX uur
        Aanmaakdatum 12.01.2020, 18:17:30
        De waarde van elke component Y, Cb, Cr, –
        Beeldcompressiemodus 4
        Belichtingskalibratie 0
        Maximale diafragmawaarde 3.5
        Meetpatroon
        Flits Geen flits
        Brandpuntsafstand 18.0 mm
        Reacties van JULIA2005AAAA
        Tijd, subseconden 80
        Origineel, sub-seconden 80
        Digitalisering, subseconden 80
        Ondersteunde versie Flashpix 0100
        sRGB-kleurmediagegevens
        Toegestane beeldbreedte 3008
        Toegestane beeldhoogte 2000
        Intercompatibiliteit identificatie R98 – DCF basisbestand (sRGB)
        Wederzijdse compatibiliteit versie 0100
        Registratiemethode Kleurgebiedsensor met enkele processor
        DSC-bestandsbron
        Scènetype Directe opname
        CFA-kaart [Blauw,Groen][Groen,Rood]
        Foto's verwerken volgens persoonlijke instellingen Normaal proces
        Belichtingsmodus Handmatige belichting
        Digitale zoomfactor 1
        Brandpuntsafstand voor 35 mm film 27 mm
        Verhaalprogramma Standaard
        Pitch Control Nee
        Contrast Normaal
        Verzadigingsstandaard
        Scherpte Normaal
        Afstandsbereik tot onbekend object
        Miniatuurverschuiving 7596
        Miniatuurlengte 970
        MakerNotes (aantekeningen van de maker)
        Fabrikant opmerkingen versie 2.10
        ISO 200-waarde
        Beeldkwaliteit Fijn
        Witbalans Auto
        Focus AF-S
        Instelling flitser achter
        Flitstype
        Fijnafstemming witbalans 0
        Programmaverschuiving 0
        Belichtingsverschil +8.2
        JPEG-compressieschema (oude stijl)
        Voorbeeldafbeelding Start 2632
        Voorbeeld afbeelding lengte 4825
        Flitscompensatie 0
        ISO-instelling 400
        Beeldgrens 0 0 3008 2000
        Externe flitsbelichting Comp 0
        Flitsbelichtingsbracketwaarde 0.0
        Belichtingsbracketwaarde 0
        Tooncomp Auto
        Lenstype G VR
        Lens 18-105 mm f/3.5-5.6
        Flitsmodus ging niet af
        AF-gebiedmodus Enkel gebied
        AF-puntcentrum
        AF-punten in focuscentrum
        Opnamemodus Enkelbeeld, Auto ISO
        Kleurtintmodus3a
        Lichtbron Natuurlijk
        Shot Info Versie 0205
        Trillingsreductie aan
        Tintaanpassing 0
        Ruisonderdrukking uit
        WB RGB-niveaus 550 256 256 366
        Lensgegevens versie 0201
        Uitgang pupilpositie 93.1 mm
        AF-diafragma 3.7
        Focuspositie 0x11
        Brandpuntsafstand 0.71 m
        Lens-ID-nummer 158
        Lens F stopt 5.33
        Minimale brandpuntsafstand 18.3 mm
        Maximale brandpuntsafstand 106.8 mm
        Maximaal diafragma bij min. brandpuntsafstand 3.6
        Maximaal diafragma bij maximale brandpuntsafstand 5.7
        MCU-versie 160
        Effectief maximaal diafragma 3.6
        Pixelgrootte sensor 7.8 x 7.8 um
        Serienummer van BODY, camera zonder lens
        Grootte afbeeldingsgegevens 117506
        Camerakilometers, lenssluiterbedieningen 25217
        Flash Info-versie 0100
        Flash-bron Geen
        Externe Flash-firmware n.v.t
        Externe flitsvlaggen (geen)
        Flash Commander-modus uit
        Flitsbesturingsmodus Uit
        Flitscompensatie 0
        Flits GN Afstand 0
        Flitsgroep A Bedieningsmodus Uit
        Flitsgroep B Bedieningsmodus Uit
        Flitsgroep A Compensatie 0
        Flitsgroep B Compensatie 0
        Beeldoptimalisatie Aangepast
        Vari-programma
        Composiet (besteld of basisinformatie)
        Diafragma 22.0
        Blue Balance 1.429688
        Lens-ID AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED
        Lens 18-105 mm f/3.5-5.6G VR
        Voorbeeld (Binaire gegevens 4825 bytes)
        Rode balans 2.148438
        35 mm equivalente schaalfactor 1.5
        Belichting 10
        Aanmaakdatum 12.01.2020, 18:17:30
        Datum en tijd van aanmaak 12.01.2020/18/17, 30:XNUMX:XNUMX
        Datum gewijzigd 12.01.2020, 18:17:30
        Pictogram (Binaire gegevens 970 bytes)
        Verstrooiingsvlek 0.020 mm
        Scherptediepte 11.13 m (0.37 – 11.49)
        Gezichtsveld, kijkhoek 66.0 graden (0.92 m)
        Brandpuntsafstand (verwezen naar 35 mm) 18.0 mm (35 mm-equivalent: 27.0 mm)
        Hyperfocale afstand 0.74 m
        Afbeeldingsgrootte 3008×2000
        Lichtwaarde 4.6
        Megapixels 6.0

        • Michael

          Je kunt proberen een foto te maken zonder lens. Als weer Malevich, dan iets met een matrix of een bord

          • Roman

            probeerde zwart

    • Andrew

      Graaf 2 meter diep. Of verkoop voor onderdelen.

      • Victor

        Geef aan de kinderen, laat ze spelen.

        • Roman

          Ik kan het niet - dit is de eerste liefde, om zo te zeggen)))

          • Andrew

            En op mijn D50 (ik nam het om te spelen) 2 strepen rode pixels. Soms zijn ze niet zichtbaar en soms heel opvallend.

    • Ruslan

      Ik denk dat je diafragma-aandrijving is vastgelopen, daarom zijn de foto's zwart. Probeer het diafragma in te stellen op de maximale gesloten waarde en maak een foto naar een heldere lichtbron in de modus diafragmaprioriteit. Als de foto lukt, kijk dan zeker naar de diafragma-aandrijving. Iets zoals dit.

      • Roman

        diafragma 22, sluitertijd 10 seconden, fotograferen van de gloeilamp aan

        • Andrew

          Zelfs de ruis van de matrix is ​​niet zichtbaar.
          Het is noodzakelijk om het naar het diagnostisch centrum te brengen.

          • Roman

            reparatie in de SC is onpraktisch - er is geen SC in mijn dorp, en het naar de hoofdstad sturen voor reparatie ten koste van een bruikbaar apparaat voor een cent is zoiets. Of ik doe het zelf (handen groeien bijna van de juiste plek) - er zijn reserveonderdelen voor OLX, of ik zet het op de plank.

            • Ivan

              Probeer indien mogelijk een andere batterij.

              • Roman

                er is geen andere, de tester geeft 7,5V aan, natuurlijk niet onder belasting, maar toch ...

              • Ivan

                Vraag iemand.

        • Victor

          Ik denk dat dit geen membraanaandrijving is)) Misschien iets met elektronica.

          Als d50 de eerste liefde is, zijn ze nog steeds te vinden op Avito in een bijna-achtige staat, voor slechts centen. Haast je)))

        • Ivan

          Probeer alcohol op de contacten op de camerabevestiging te wrijven.

          • Roman

            helaas heeft het niet geholpen

            • Ivan

              Het is jammer…

        • Ruslan

          Het voelt alsof de spiegel niet omhoog komt, of omhoog gaat, maar niet op dat moment
          Als alles in orde is met de spiegel, dan staat er geen stroom op de matrix
          Alleen dit kan het "zwarte vierkant" verklaren wanneer de membraanaandrijving draait.

          • Mikhail V.K.

            Roman, ik vraag me af hoe het allemaal is afgelopen? Ik had een soortgelijk geval, maar alleen met de d7000. Ik heb beide geheugenkaarten uitgeschakeld en beide tegelijk. Wat moeilijk te verkrijgen was. Maand op zoek naar een reden die het gewoon niet deed. Heb een D610 gekocht. D7000 liet een vriend aan de radiomaster zien, liet hem kijken. Ik heb de geheugenkaarten per ongeluk thuis gelaten. Hij steekt zijn kaart in voor verificatie en belt binnen een half uur, de camera werkt met een knal. Ik kom terug, ik controleer, alles werkt. Ik kom thuis, het zwarte vierkant van Malevich. Bijna Kondrat 'greep' me. en toen drong het tot me door ... Kaarten ... Dit komt waarschijnlijk uit het rijk van de fantasie. Beide kaarten in de D610 werken nog steeds, en in de d7000 - het vierkant van Malevich ...

            • Maria Bardina

              Er zijn kaarten die wel door de D800 worden gelezen, maar niet door de D90. Moderner, misschien...

  • Vladislav

    Goede dag allemaal!
    Arkadi, hallo!
    Ik las de reacties op deze reviewpagina (op de laatste), sorry, maar de meesten praten zulke onzin over deze camera, en ze schrijven zelfs meer over compleet andere camera's, zoals oma's op bijeenkomsten, zaadjes pellen.
    Bekijk de volgende voorbeelden van foto's van deze camera gemaakt door Arkady, bespreek deze foto's waarvan je de kwaliteit het meeste niet zult krijgen.
    Deze foto's zijn gewoonweg fantastisch, chic, met een verbluffende kleurweergave en een goed dynamisch bereik.
    Dit betekent dat de Nikon D50 camera ondanks zijn retro leeftijd een zeer goede camera is.
    Ik raad alle commentatoren aan om te leren hoe ze zulke uitstekende foto's kunnen maken.
    Je moet nog steeds hersens hebben voor elke camera ... Maar vind geen fout, het klopt niet, het is niet zo, de grip is niet zo, de snelheid is dat niet ..
    Zoals een slechte danser weet... tomaten zitten in de weg...
    Veel dank aan Arkady voor de foto's die met deze camera zijn gemaakt!
    Het is een plezier om ze te bekijken, in tegenstelling tot de moderne gephotoshopte abstracties van vandaag...

  • Lbstudio

    su informe es correcto pero nunca entendi si es buena, o no lo es, si es compacta ,si es mirroless , o si es reflex

    • B.R.P.

      Is er geen entendiste nada, wat kan ik zeggen over de juiste informatie?) Esta es una SLR, no compacta, vieja, con ISO bajo y hermoso color sin processamiento.

  • Chadwick

    Een uitstekende camera, ik had geluk, ik kocht er een voor slechts 5000 roebel met 731 frames, hij is eigenlijk als nieuw in de winkel. Ik kocht hem in een doos met documenten en een aankoopbewijs, de eigenaar kocht de camera in 2005 in Nederland... Ze zei dat ze probeerde foto's te maken, maar hij was niet van mij en de camera in de doos lag in de kast , gelukkig dacht ze erover om de batterij eruit te halen.
    Ik zal een paar woorden zeggen over deze camera, de camera is uitstekend en ik vond hem leuk, maar de standaard 18-55 mm-lens is absoluut waardeloos, bij 18 mm geeft hij zo'n vervorming dat moeder zich geen zorgen hoeft te maken. Ik heb er een Sigma 24-70mm f2.8 aan vastgemaakt, maar het resultaat beviel me niet, de scherpstelling was onscherp.
    Op autochtone 18-55 ligt de focus scherp.
    Ik vond de camera leuk omdat de kleuren echt cool zijn! Vooral in de zon zijn de kleuren helder, zoals op oude filmcamera's. Ravchiki weegt slechts 5 mg, japeg slechts 2.8 mg. Het probleem zit hem bij geheugenkaarten, 2 GB is absoluut niet te vinden, een kaart van 512 MB wordt meegeleverd.
    Kunt u aangeven welke lens ik hiervoor het beste kan kopen? Ik kan iedereen gewoon 18 – 55 mm geven, ik heb het letterlijk helemaal niet nodig.
    En ik merkte ook dat in de M-modus, waarin ik altijd fotografeer, belichtingscorrectie +- onmogelijk is, maar alleen in de P-modus.
    En een andere vraag is hoe je de ISO-stap niet 200, 400, 800, 1600 kunt maken, maar 200, 300, 400, 500, enz.

    • Ilya

      Probeer de Sigma 17-50 f2.8. Mijn exemplaar op de d50-body stelt nauwkeurig en snel scherp, en de foto is echt scherp bij een open diafragma. Hoewel de d7000 met deze lens frontfocus heeft.

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2013/09/obzor-nikon-d50/?replytocom=268654

Spaanse versie van dit artikel https://radojuva.com/es/2013/09/obzor-nikon-d50/?replytocom=268654