antwoorden: 30

  1. RSA
    19.07.2013

    Er is een LED in de buurt van de focusmodusschakelaar, waar is deze voor? heb dit nog nooit eerder ontmoet.

    antwoord

    • Alexey
      19.07.2013

      Dit is geen LED, maar een teken van docking met de camerabevestiging. Er is ook een rode cirkel op de camerabevestiging

      antwoord

    • Jaroslav
      19.07.2013

      Dit is geen LED, maar een markering voor het aansluiten van de lens op het karkas :-)

      antwoord

    • NikitosZs
      20.07.2013

      De markering is wit als de lens voor crop-sensoren is en rood als voor full-frame.

      antwoord

  2. Alexander
    19.07.2013

    Op de Canon 1100D is autofocus in principe acceptabel, het is gericht op zwarte en vrij donkere oppervlakken, het is merkbaar slechter dan de EF-S18-55 walvis in autofocus, de oberatie is erg sterk, maar het gewicht, de afmetingen en de prijs zijn acceptabele, correctere kleurweergave (althans van mijn exemplaar) dan die van de native EF-S18-55 walvis en EF-50.1.8II, het is vrij scherp genoeg bij alle openingen, in de prins, als heel normaal glas wordt gevangen in het eerste geval. Wat mij betreft, de EF-S18-55-walvis is beter, maar niets meer.

    antwoord

    • NikitosZs
      20.07.2013

      Gebruik een griezelig donkere full-frame lens op een crop matrix.... Dit is verschrikkelijk)) Zie je zelf iets in de zoeker? Zelfs je walvis zal lichter zijn dan dit technologische wonder.

      antwoord

      • Franz
        27.04.2014

        Ik heb net een slechte optie gekregen, de mijne werkt snel en stil. de focus "grijpt" onmiddellijk, "verblindt niet", is niet slechter dan andere lenzen ...

        antwoord

  3. initiatiefnemer)
    19.07.2013

    Ja, dat is zo, alle optica van Can zijn erg slecht, gewoon verschrikkelijk, op geen enkele manier, nou ja, ze passen helemaal niet in poorten, waarom, alleen halen ze het helemaal ???

    antwoord

    • Albert
      20.07.2013

      Als je handen hebt vanaf het vijfde punt, dan zullen de systemen Nikon, Sony, Pentax en de rest ook niet bij je passen =)

      antwoord

    • Gene JB
      20.07.2013

      Dit is een oude filmoptiek, digitale compatibiliteit impliceert geen nauwkeurigheid en volledige bruikbaarheid.

      antwoord

      • Denis
        20.07.2013

        En wat is het verschil tussen de principes van autofocus in film en digitale SLR? En er zijn geen verschillen. Meting en autofocus werken hetzelfde, de vatting is hetzelfde (ik heb het over Canon EF), dus ze zijn compatibel en de nauwkeurigheid zal niet verschillen.

        antwoord

  4. Gene JB
    20.07.2013

    Klein diafragma, dus de autofocus is zo. walvis 18-55 en filmmaker 28-80 zijn niet beter.

    antwoord

  5. app
    12.12.2013

    Arkady, je hebt gewoon pech met deze lens. Ik heb onlangs een Canon Zoomlens EF 35-80mm 1: 4-5.6 III gekocht, voor 1000 roebel, nieuwstaat, ik wilde een kleine, lichte zoomlens voor een full frame (EOS-5D), om niet altijd zware en groot 24-105, pakkend. Eerste indrukken zijn gunstig, scherpstellen gaat snel en nauwkeurig, zonder onnodige ruis, hoewel geen USM, de werker zit al bij een open diafragma en bij alle brandpuntsafstanden. Natuurlijk, inferieur 24-105 in scherpte en contrast, zacht op de open, maar ik hou er zelfs van. Bij diafragma 8.0 wordt hij perfect scherp over het hele veld. Werkt niet goed tegen het licht. Vond meer dan 28-80 3.5-5.6 leuk. Ik schoot reportageportretten op een open diafragma, zonder de camera voor mijn ogen te houden, in de trein tegen de ramen, alles bleek zeer waardig en foutloos. In landschappen bij f.4.0 aan de randen moest de scherptevermindering worden afgedekt tot 8.0. Voor zijn prijs is de lens zeer degelijk.

    antwoord

    • Sergei
      21.12.2016

      Waar heb je deze lens gekocht? En waar kun je het überhaupt kopen?

      antwoord

  6. Valentina
    03.01.2014

    Past de lens van de film canon eos rebel xs 35-80mm op de digitale canon 1100d 18-55mm

    antwoord

    • Alexander
      05.01.2014

      Lees hierboven in de reacties.

      antwoord

  7. Alexander
    15.07.2014

    Een redelijk goede lens, hij stelt normaal scherp als er een haakpunt is, zelfs bij weinig licht. Het focust helemaal niet op een uniform oppervlak, "zhik-zhik", heen en weer. Sluit je het diafragma boven de 7,1, dan krijg je een behoorlijke scherpte, heel veel zelfs. De lens is stabiel in zijn resultaat, de foto's zijn goed. Ik zeg na langdurig gebruik bij 10D en 20D.

    antwoord

  8. Australiër
    26.11.2014

    De lens is scherp bij korte sluitertijden of een statief en diafragma boven de 7, maar er zijn veel van dergelijke brillen. Het voordeel is dat er geen adapter nodig is voor digitale apparatuur (Canon EOS 550D), een belachelijke prijs en gewicht. De gebruikelijke KIT 18-55 mm omzeilt het in alles. Ik zou het niet kopen, ze hebben het me gewoon gegeven.

    antwoord

  9. Оля
    31.08.2015

    maar het past niet op een nikon?

    antwoord

  10. Victor
    01.03.2016

    ja ... Ark, de scherpstelring is verschrikkelijk ... het beeld rammelt als het scherpstelt)

    antwoord

  11. anonymus
    25.09.2016

    Hoe een Canon 35-80mm f/4-5.6 te hacken om macro's te maken?

    antwoord

  12. Boris
    19.10.2016

    Hallo Arkadi! Bedankt voor de website! Onschatbare ervaring opgedaan.
    Voor de interesse heb ik deze lens op een rommelmarkt in zeer goede staat gekocht voor 1 tr. zonder dekt de waarheid (maakt niet uit).
    Ik zette het op mijn 550d en je kent het wonder:
    1. Scherpstellen is duidelijk zonder missers.
    2. Het beeld is matig verzadigd en het contrast is een lust voor het oog.
    3. En hij is stil))
    Naar mijn mening (iemand kan het daar niet mee eens zijn) is het een beetje beter dan mijn walvis 18-55, maar de hoek in de walvis is nog steeds groter voor kamers. In de toekomst wil ik canon 10-22 proberen in plaats van een walvis, ik wil je mening horen Arkady over deze kwestie, aangezien de prijs bijt.
    Voor de straat gaat in principe 35-80. Ik ben blij met de aankoop. Belachelijke prijs, lichtheid en geruisloosheid ... We zullen zien wat er daarna gebeurt.
    Dank u.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      19.10.2016

      Plaats hier goede foto's. Zorg er ook voor dat dit de juiste versie is :)

      antwoord

    • Andrew
      30.06.2018

      Canon 10-22 (ik schoot het op 40D, 1000D, 1100D) de $ 300 die er vaak voor nodig is, komt niet eens in de buurt. Voor aanzienlijk minder geld met matige vereisten voor de breedte - je kunt het aan.

      antwoord

  13. Boris
    19.10.2016

    Hier is een testopname met deze lens. Dochterhoek)))

    antwoord

  14. Alex Menzer
    30.06.2018

    Verwijder het voorste lensblok. Schakel over naar handmatig. We hangen aan het karkas. We genieten van een budget en goede macro met een werkend diafragma en focusbevestiging. Kan worden aangepast: klop de lenzen uit het frame van het voorste lensblok en schroef het frame op zijn plaats. Het ziet er op deze manier beschaafder uit, het wordt mogelijk om de hoes normaal te gebruiken, een beschermend filter te installeren (om geen overtollig stof te trekken) en een ringvormige macrolamp. Geniet ervan ;))

    antwoord

  15. 4ma
    05.02.2020

    alles is in orde, het focust blijkbaar heb je een kapotte kopie

    antwoord

  16. Jaroslav
    24.10.2023

    Wat interessant is, is dat het op EOS R redelijk acceptabel werkt qua scherpstelling)

    antwoord

  17. Vladimir
    25.02.2024

    In 1995 kocht ik een Canon filmfilm met deze lens. De kwaliteit van de foto's stak met kop en schouders boven die van Zenit-12SD met Helios uit. En nu gebruik ik soms de Canon 5DM3 als ik geen zwaar glas wil sjouwen. Ook focusfouten van minder dan 10% mislukken niet.

    antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer