Nikon D7100 Review

Voor de mogelijkheid om deze camera te beoordelen Nikon D7100body dankzij de winkelketen Paparazzi, waar je deze camera en andere fotoapparatuur kunt kopen - http://www.fotomagazinpaparazzi.ua

Nikon D7100 body review

Nikon D7100 body review

Nikon D7100 is een zeer interessante camera, het is een verademing onder de camera's Nikon DX-serie. Een gloednieuwe met een standaardlens kwam naar mijn test Nikon D7100 Nikon 18-105mm 1: 3.5-5.6G ED Nikkor VR AF-S SWM DX IF Asferisch. Deze review geeft alleen informatie over de camera zelf. Nikon D7100body.

Nikon D7100 achteraanzicht

Nikon D7100 achteraanzicht

Matrix Nikon D7100

Nikon D7100 gebruikt een 24.7MP sensor, slechts 24MP is effectief, waarmee je foto's kunt maken van 6000 * 4000 pixels. Soms geven ze de grootte aan bij 24.1 MP, maar deze verschillende nummers 24.7, 24.0, 24.1 doen er niet toe, hoe dan ook, de foto is gemaakt met 24.000.000 pixels, dus ik zal strikt spreken over 24 MP. Hoogstwaarschijnlijk gebruikt de Nikon D7100 dezelfde matrix als de Nikon D5200 и D7200. Een complete lijst van alle gebruikte sensoren (matrices) op de Nikon CZK kan worden bekeken hier. Toegegeven, door de verschillende bodykit van de matrix en verschillende verwerking van het uitgangssignaal kunnen we uiteindelijk een ander beeld krijgen. nutsvoorzieningen megapixels je zult niemand verrassen, en ze zijn niet altijd zo handig, ik raad je aan om in mijn sectie te kijken Battle of Megapixels.

Het belangrijkste kenmerk zijn geen 24MP-matrices, maar geen optisch laagdoorlaatfilter voor de matrix (OLPF - optisch laagdoorlaatfilter, LPF - laagdoorlaatfilter). Heel grof gezegd, de afwezigheid van een OLPF-filter helpt om de maximale scherpte uit de lens te persen en de maximale details in de foto te krijgen. Ik vraag me af waarom de camera niet Nikon 'D7100E' werd genoemd naar Nikon D800E.

De camera kan gebruiken: ISO-100 6400 en breid de waarde uit naar ISO 25.600 (ISO HI2). Er is niet veel voordeel aan ISO Hi1, HI2 niet, vreemd is ook dat de Nikon D7100 ISO 50 niet gebruikt (Zie 1) hoe ze het doen Nikon D600, D610, D800, D800E, D4, D4s zou een extra ISO-stop fijn zijn. Nikon D7100 werkt heel goed mee automatische ISO-besturingsfunctie en kan onafhankelijk de gewenste sluitertijd voor elke lens selecteren. In automatische modus uittreksels de Auto ISO-functie kan worden ingesteld op 5 stops voor fijnafstemming, vanaf een kortere auto uittreksels, naar een langere automaat uittreksels. Ook kunt u het bereik van auto ISO instellen, bijvoorbeeld van ISO 800 tot HI1.

Een ander onderscheidend kenmerk van de Nikon D7100 is: stippel witbalans in liveweergave. De functie is erg handig en je moet er even aan wennen. Selecteer in de Live View-modus gewoon de modus witbalans PRE, houd de WB-knop ingedrukt en wacht tot de gele rechthoek verschijnt, verplaats de rechthoek, u moet deze instellen op het punt waar de meting zal worden uitgevoerd witbalans. Om in dit geselecteerde gebied te meten, moet u op de ontspanknop drukken, terwijl de camera geen foto maakt, maar alleen meet BB.

Zo zien twee camera's eruit - Nikon D7100, Nikon D5200

Zo zien twee camera's eruit - Nikon D7100, Nikon D5200 met vergelijkbare matrices

Nikon D7100 Scherpstelsysteem

Nikon D7100 gebruikt een bijgewerkte focusmodule Geavanceerd Multicamera 3500DX met 51 scherpstelpunten, waarvan 15 kruisvormig. Het gerucht gaat dat de Nikon D7100 een kleine Nikon D4. Geloof het niet. Hoewel Nikon D4 en Nikon D7100 gebruiken 51 scherpstelpunten, ze hebben verschillende scherpstelmodules. Nikon D7100 gebruikt Geavanceerd Multicamera 3500DX, terwijl Nikon D4 - Geavanceerd Multicamera 3500FX. Het verschil is dat Nikon D4 kan scherpstellen met lenzen met F / 8.0 met 11 punten en Nikon D7100 - met slechts één punt. Ik heb meer in detail geschreven over focusmodules hier. Maar toch ziet de Nikon D7100 focusmodule 'op papier' er beter uit dan Nikon D300, D300s, D3, D3s, D3x, omdat het kan werken met donkere F/5.6-F/8.0-lenzen met een enkel centraal scherpstelpunt. Om het bot te zeggen, de D7100 zou beter moeten scherpstellen bij slechte lichtomstandigheden. Eigenlijk merkte ik niet veel verschil.

Heel fijn dat de Nikon D7100 goede zoekerdekking met scherpstelpunten, hetzelfde als Nikon D300, D300s. En het allerbelangrijkste: wanneer u in de 1.3x-modus werkt, wordt de dekking van het scherpstelpunt gewoonweg geweldig. Ook al Nikon D2xs kan niet bogen op een dergelijke hoogwaardige dekking van het focusgebied in de High Speed ​​​​Crop-modus. In feite hangt de kwaliteit van het volgen van bewegende objecten in focus, de mogelijkheid van framing, enz. af van het gebied dat door focuspunten wordt bestreken.

Nikon D7100 werkt erg goed in de modus voor dynamische focusgebiedselectie. In dit geval kunnen 9, 21 of 51 scherpstelpunten worden gebruikt. Ik raad je aan om met deze modi te spelen. Een andere belangrijke manier waarop autofocus werkt, is de 3D-trackingfunctie, die erg handig is voor het fotograferen van onderwerpen die in het frame bewegen. 3D-tracking werkt samen met het meetsysteem expositie, die het type scène dat wordt opgenomen kan herkennen en de prestaties van het autofocussysteem te verbeteren.

De Nikon D7100 heeft scherpstelling afstemmen. U kunt ook de prioriteit van de scherpstelmodus instellen voor: AF-C, AF-S, u vindt meer details over scherpstellen op Nikon-camera's hier. Natuurlijk heeft de Nikon D7100 een ingebouwde scherpstelmotor waarmee je een heleboel lenzen kunt gebruiken. AF-type.

Extra accessoires voor Nikon D7100

Extra accessoires voor Nikon D7100

1.3x bijsnijdmodus

De Nikon D7100 kwam met één lastige bedieningsmodus. Je kunt fotograferen met het hele gebied van de sensor in de normale DX-modus (24 x 16 mm), of je kunt de crop-modus 1.3 x (18 x 12 mm) selecteren. In 1.3x-modus EGF lenzen is gelijk aan FR vermenigvuldigd met 2. Als u bijvoorbeeld vijftig dollar installeert op de Nikon D7100 Nikon 50mm f/1.4G AF-S Nikkordan EGF wordt gelijk aan 100 mm. Dit is logisch, want 1.5 x 1.3 \u1,95d 2 (ongeveer 1.3). Deze modus kan wat geld besparen voor degenen die graag van ver fotograferen. In de XNUMX-modus kunt u foto's maken 4800 bij 3200 pixels (15.3 MP), wat zelfs voor serieuze nabewerking voldoende is. Persoonlijk vond ik de modus leuk vanwege de toename van het dekkingsgebied met focuspunten en de toename van de opnamesnelheid tot 7 fps. Deze modus werkt trouwens ook bij het opnemen van video.

In 1.3x-modus inactieve gebied wordt niet donkerder in de zoekerbijvoorbeeld in de camera Nikon D2xs in de high speed crop-modus wordt het inactieve gebied verduisterd, wat de bruikbaarheid van een dergelijke crop-modus vergroot. Om de 1.3x bijsnijdmodus te starten, drukt u gewoon op de INFO-knop en selecteert u daar DX<->1.3x.

Twee broers - Nikon D7100, Nikon D7000

Twee broers - Nikon D7100, Nikon D7000 met 18-105 VR-lenzen

Snelheid Nikon D7100

De camera kan op snelheid schieten 6 кадров в секунду, de voorganger had dezelfde snelheid Nikon D7000. Maar er was een kans breid de opnamesnelheid uit tot 7 fps in de 1.3x-modus.

Opmerking: 7 frames per seconde in 1.3x-modus is alleen beschikbaar bij het fotograferen in JPEG of RAW 12 bit, in RAW 14 bit-modus is slechts 6 fps beschikbaar.

Aandacht 2: in de normale DX-modus is 6 fps alleen beschikbaar als de 14-bits RAW-modus is uitgeschakeld. Als je fotografeert met RAW 14-bits kwaliteit, dan is de maximale snelheid alleen 5 кадров в секунду.

In totaal is bij de beste beeldkwaliteit (RAW 14 bit, RAW 14 bit + JPEG) de opnamesnelheid lager dan die van Nikon D7000 met dezelfde instellingen. Waar gaat de wereld naartoe?

Over het algemeen is deze snelheid voldoende voor bijna elke situatie. 7fps is best goed, maar nog steeds niet de 8fps van oudere modellen Nikon D300, D300s, D700.

Nikon D7100 met accu en 16-85VR lens

Nikon D7100 met accu en 16-85VR lens

Buffer

De camerabuffer is klein. Met één geheugenkaart, als u alle extra functies uitschakelt die de kwaliteit van afbeeldingen verbeteren, zoals:

  • actief D-verlichting
  • Auth. vervormingsregeling
  • Onder. lawaai voor lengtes. blootstelling
  • Onder. ruis voor high ISO
  • Automatische ISO

Vervolgens wordt het in de JPEG-modus in de buffer geplaatst

  • 9 opnamen, JPEG L optimale kwaliteit
  • 12 opnamen, prioriteit JPEG L-formaat
  • 12 opnamen, JPEG L optimale kwaliteit in 1.3X-modus
  • 15 opnamen, JPEG L-formaatprioriteit in 1.3X-modus
  • ongeveer 4-5 opnamen JPEG L optimale kwaliteit met alle extra functies maximaal ingeschakeld bij ISO HI2

RAW:

  • 6 opnamen, 14-bits, lossless compressie
  • 7 opnamen, 14-bits, normale compressie
  • 7 opnamen, 12-bits, lossless compressie
  • 8 opnamen, 12-bits, normale compressie
  • 7 opnamen, 14-bits, lossless compressie, 1.3x-modus
  • 8 opnamen, 14-bits, normale compressie, 1.3x-modus
  • 8 opnamen, 12-bits, lossless compressie, 1.3x-modus
  • 10 schoten, 12-bits, normale compressie, 1.3x-modus
  • 5 opnamen, 14-bits, lossless compressie, DX RAW + JPEG L kwaliteitsprioriteit
  • over 3-4 opnamen, 14-bits, lossless compressie met alle extra functies maximaal ingeschakeld bij ISO HI2

Het blijkt dat de maximale buffer kan bevatten in RAW-formaat slechts 10 schoten, en met de beste opnamekwaliteit '14-bit, lossless compressie' - de buffer bevat totaal 6 schoten. Doordat de opnames erg zwaar zijn, zal de camera na 6 opnames in RAW (NEF) formaat pas de volgende opname maken als er minimaal één opname vanuit de buffer naar de geheugenkaart is geschreven. Met mijn ADATA SDHC 32GB klasse 10 kaart loopt de camera lang vast tijdens het fotograferen. Ik heb gecontroleerd, als je twee geheugenkaarten gebruikt, dan redt dit de situatie niet met het stoppen van de camera tijdens burst-opnamen. Om continu-opnamen te maken, moet u de snelste geheugenkaarten gebruiken of in JPEG fotograferen.

RAW-bestanden met 14-bits kleurdiepte, verliesvrije compressie in DX-modus wegen tot 40 MB. In tegenstelling tot professionele camera's zoals: Nikon D300s – Nikon D7100 kan geen ongecomprimeerd RAW-formaat gebruiken. Voor enorme, zware bestanden op de camera vindt u twee nesten voor typekaarten SD, SDHC, SDXC UHS-I. U kunt werken met kaarten instellen voor:

  1. Overloop. Wanneer de eerste kaart is gevuld, wordt de invoer gedaan op de tweede.
  2. Reservering - op beide kaarten staat dezelfde foto. Zeer handig voor het vastleggen van zeer belangrijke gebeurtenissen, waarbij u ervoor moet zorgen dat de gegevens op geen enkele manier verloren gaan.
  3. Schrijf RAW naar de ene kaart en JPEG-bestanden naar de andere. Gewoon een handige functie.

Nikon D7100 pronkt met zijn super prestatie, die het ontvangt via het beeldverwerkingssysteem EXPEED 3. EXPEED 3 is grofweg de processor die alle berekeningen in de camera uitvoert. Maar in feite kan deze EXPEED 3 geen 6-7 fps uitpersen bij 14-bits kleurdiepte. Als EXPEED 3 zo goed is als ze zeggen, dan zou ik hard kunnen werken en deze beperking kunnen wegnemen zonder het geheel te bederven goede cameraprestaties.

Het is mij vreemd dat Nikon het snelheidsprobleem met 14 bit kleurdiepte niet goed kan oplossen, dit probleem is bij modellen nog steeds erg acuut Nikon D300 и D300s, waardoor ze met een slakkengang van 2.5 frames per seconde lopen. En toen verhuisde ze naar Nikon D5300, D5500 и D7200.

Nikon D7100 zijaanzicht. Diverse connectoren.

Nikon D7100 met 18-105 VR zijaanzicht. Stekkers voor verschillende connectoren op de camera.

Opname, belichtingsmeetsysteem, inschakelsnelheid

U kunt opnamen maken met sluitertijden van 30 seconden tot 1 / 8000 met, het is maar goed dat de Nikon D7100 geen uitgeklede uittreksels in 1/4000 s, die is ingesteld op Nikon D600. De camerasluiter moet minimaal werken 150,000 cycli  - Best goed voor een amateurcamera. Ook gebruikt de Nikon D7100 onafhankelijke spiegel- en diafragmaregeling, dit zorgt voor een zeer kleine sluitervertraging. Vertraging is slechts 0,052s. In tegenstelling tot veel camera's hoeft de Nikon D7100 de spiegel niet omlaag te brengen om een ​​kader in Live View te krijgen - hij ontspant gewoon de sluiter. In andere kamers, bijvoorbeeld Nikon D90, D700 verantwoordelijk voor het regelen van de spiegel en het diafragma algemeen mechanisme:, die in een standaardcyclus werkt en in Live View moet de spiegel altijd worden neergelaten voordat de foto kan worden gemaakt.

Meting expositie gebaseerd op 2016-pixel RGB-sensor, hetzelfde als camera's D600, D7000, D5200. Meer details over invriezen expositie jij kunt lezen hier. De camera kan gemakkelijk werken met lenzen zonder chip, zoals oude. AI-S lenzen of met Sovjet lenzen. U kunt een softkey instellen om snel een lens uit een lijst te selecteren.

Op een enkele batterijlading kan de camera gemakkelijk meer dan 1000 opnamen maken. Het aantal foto's dat kan worden gemaakt op een enkele batterijlading hangt van veel factoren af. Trouwens, de EN-EL15 batterij zelf is precies hetzelfde als die van Nikon D800,D800E, D600, D610, D7000.

De D7000 had een schermkap :)

У D7000 er was een hoes voor het display :)

Video

In de normale modus kun je fotograferen met de maximale kwaliteit van 1920 x 1080; 30p, 25p, 24p of 1280x720; 60p, 50p H.264/MPEG-4 AVC . Het is belangrijk dat u in de 1.3x-modus video met kwaliteit kunt opnemen 1920x1080; 60i, 50i. U kunt hoge of normale videokwaliteit selecteren. Fijn is ook dat de Nikon D7100 al een ingebouwde stereomicrofoon heeft. In scherpstelmodus AF-F is continue scherpstelling beschikbaar bij het opnemen van video, scherpstelling volgen werkt gewoon verschrikkelijk, bij het opnieuw samenstellen van het frame reageert AF-F vaak helemaal niet. Video opnemen op een DSLR-camera met autofocus is voor mij een zeer onaangename ervaring, het is beter om handmatige focus te gebruiken bij het opnemen van video.

Om video op te nemen, moet u de Live View-hendel naar de 'camcorder'-modus verplaatsen. Opnemen doe je met de rode knop naast de ontspanknop. Het is mogelijk om video via HDMI op te nemen op een extern apparaat zonder videocompressie, en via HDMI te werken met een grote tv tijdens live view. Er zat geen HDMI-kabel in het pakket, dat wilde ik heel graag, maar ik kon deze functie niet controleren op het gemak ervan.

In de handmatige camerabedieningsmodus 'M' is handmatige video-opname beschikbaar uittreksels en ISO. De sluitertijd kan worden ingesteld van 1/30 tot 1/8000 seconden. Wanneer u een video opneemt, kunt u de ISO-waarde onmiddellijk wijzigen. Het is handig om video op te nemen in de handmatige modus met de Auto ISO-functie ingeschakeld. In de standen P, A, S kunt u films opnemen en aanpassingen maken expositie voor video met de knop '+\-' tot +-3 ev In andere scènemodi, correctie expositie niet beschikbaar.

Opmerking: tijdens video-opname diafragmawaarde kan niet worden gewijzigd, waarop de video zal plaatsvinden, moet u daarom de diafragmawaarde instellen voordat u Live View inschakelt.

Display, koffer

Nikon D7100 heeft een nieuw scherm met 1.229.000 punten en meet 3.2 inch (8 cm). Het aantal dots op het display van de Nikon D7100 is zelfs groter dan dat van de Nikon D4/D4s, D800/D800E, D600/D610. En het is ook erg belangrijk dat het display zelf is gebaseerd op een RGBW-matrix. Daarvoor werd de displaymatrix vervaardigd met behulp van conventionele RGB-pixeltechnologie (rood groen blauw - rood, groen, blauw). De nieuwe technologie zorgt voor een betere weergave van informatie bij fel licht.

Nieuwe matrix op Nikon D7100-display

Nieuwe matrix op Nikon D7100-display

Het beeldscherm van de Nikon D7100 is echt geslaagd chic. Maar het scherm heeft geen beschermhoes zoals Nikon D90, D700, D7000.

Dat is niet alles, de Nikon D7100 gebruikt een nieuwe informatiedisplay: in de optische zoeker. Nu de onderste inforegel brandt wit in plaats van groen, heeft de nieuwe organische EL-technologie de perceptie van informatie in heldere opnameomstandigheden verbeterd en de 'remmen' van een dergelijk scherm in de kou verminderd.

Geel toont indicatoren van een nieuw type op basis van EL

Geel toont indicatoren van een nieuw type op basis van EL

De body van de camera is half af magnesium legering. De koffer heeft speciale rubberen afdichtingen. Het belangrijkste is Nikon D7100 heeft een weer- en stofdichte behuizing, wordt officieel verklaard dat de beveiliging van de camera niet slechter is dan D800, D300s. De camera voelt prettig aan en is goed gemonteerd. De bedieningsknoppen aan de voor- en achterkant zijn met rubber bekleed. De camera heeft een comfortabele grip. In ernstige omstandigheden heb ik de camera niet getest :), maar voor volledige bescherming tegen stof en vocht zijn geschikte lenzen nodig. Ik weet niet waar ik moet zoeken naar een lijst met stof- of waterdichte Nikon lenzen.

Geel geeft afdichtingen aan voor bescherming tegen weersinvloeden en stof

Behuizing Nikon D7100. Geel geeft afdichtingen aan voor bescherming tegen weersinvloeden en stof

De camera weegt 765 gram met batterij.

Voorbeeldfoto's

Alle foto's gemaakt met Nikon D7100 en lens Nikon 85mm f / 1.8D AF Nikkor. Foto's zonder verwerking, JPEG Fine L, VI op de camera, alleen verkleind tot 3 MP en afgedrukte gegevens EXIF. Hier is het origineel geschoten bij ISO 6400 (VI, matrixmeting).

Handige eigenschappen en functies

  1. Actief D-verlichting, automatische controle van chromatische aberratie en vervorming. Toegegeven, deze functies verminderen het aantal frames in de serie, hoewel de officiële website zegt dat EXPEED 3 hiermee omgaat.
  2. Optioneel monochroom display voor snelle camerabediening. Het display heeft een groene achtergrondverlichting, de achtergrondverlichting wordt ingeschakeld met de aan/uit-knop van de camera.
  3. HDR met verschillende niveaus, kan worden ingesteld op Matig, Normaal, Hoog, Superhoog en Automatisch niveau. De camera maakt twee foto's achter elkaar en voegt ze samen tot één.
  4. Voor liefhebbers van fotobewerking en fotograferen met diverse interessante filters is er een hele reeks in de Nikon D7100 ingebouwd. Er zijn zelfs twee effecten voor het opnemen van video.
  5. Voor een eenvoudige camera-instelling zonder extra inspanning zijn er speciale automatische standen, hier is een set: Portret, Landschap, Kind, Sport, Macro, Nachtportret, Nachtlandschap, Feest, Binnen, Strand, Sneeuw, Zonsondergang, Schemering (bijna een saga :) ), Dageraad, Dierenportret, Kaarslicht, Bloem, Herfstkleuren, Producten. Ik krijg vaak de vraag of een waterpascamera geschikt is voor een beginner Nikon D7000, D7100 - Ik antwoord dat het zal doen, nu je begrijpt dat het voor een beginner gemakkelijker zal zijn om te fotograferen met zo'n enorme reeks automatische modi.
  6. Mogelijkheid om booster MB-D15 te gebruiken. Kan sluit de Nikon D7100 aan vanaf het netwerk met behulp van een EH-5b AC-adapter met een EP-5B-connector.
  7. Ik hou echt van opnamemodus vergrendelingen op het schietbesturingswiel. Sommigen schrijven dat dit een snelle toegang tot verschillende opnamemodi verhindert, maar in werkelijkheid is dit een zeer handige functie. Heel vaak kun je per ongeluk de opnamemodus uitschakelen, bijvoorbeeld van 'A' naar 'M', waardoor je een hoop defecte foto's kunt krijgen. Ik miste echt zo'n blocker op mijn Nikon D90.
  8. Uitgangen voor een externe microfoon, USB, HDMI, 3.5 koptelefoonuitgang. Nog een connector voor camerabediening.
  9. De Nikon D7100 kan andere externe flitsers op afstand bedienen. U kunt meer details lezen in de sectie Nikon CLS. Nikon D7100 ondersteunt ook snelle synchronisatie met externe flitsers, in meer detail hier. De minimale synchronisatie met de ingebouwde flitser is 1/320 sec.
  10. De camera kan op afstand worden bediend met behulp van de WR-1-module of de WR-R10+WR-T10-kit, die radiobesturing. Met de WR-1 bedien je bijna alle camerafuncties op afstand. Ik heb dit apparaat niet gebruikt, maar het zou iets interessants moeten zijn. Nikon D7100 kan de WU-1a-adapter ook gebruiken om bestanden over te zetten en de camera te bedienen met apparaten op basis van IOS, Android. U kunt de UT-1-module ook gebruiken om gegevens van de camera via WLAN (wifi) over te dragen. Ten slotte kunt u de GP-1/GP-1A gebruiken om GPS-gegevens vast te leggen bij elke opname die u maakt. Kortom, ze hebben veel nieuwe snuisterijen voor de camera gemaakt, nu is het belangrijkste om ze allemaal te behandelen.
  11. Virtuele horizon in Live View en in de optische zoeker. Toegegeven, je moet proberen de virtuele horizon op te nemen in JVI.
  12. Interval schieten, meervoudige blootstelling.
  13. Uiteraard heeft de camera een sensorreinigingssysteem.
  14. Nikon D7100 heeft 3 programmeerbare knoppen, maar de functies die je eraan kunt hangen zijn niet erg handig in het werk.
  15. In RGB-weergavemodus histogrammen u kunt het histogram voor elk geselecteerd afbeeldingsfragment bekijken.
  16. U kunt de middelste knop in de fotoweergavemodus instellen om snel in te zoomen op een foto. Dit is een zeer, zeer nuttige functie. Ik raad je aan om het aan te zetten. Dit doe je met de instelling f1 -> View Mode -> Zoom aan/uit. -> gewenste vergroting. Hetzelfde kan worden gedaan voor snel zoomen in Live View. In de opnamemodus raad ik je aan om de knop op 'Selecteer midden' te zetten. aandachtspunten.' (de derde truc is hier) in dit artikel).
  17. Bracketing expositie, witbalans и ADL.
  18. De camera maakt gebruik van een pentaprisma met een speciale coating in de optische zoeker. De dekking van het gezichtsveld is 100%.
  19. Stille opnamemodus 'Q'. En standen voor U1, U2 voor een handige camera-instelling 'voor jezelf'.
  20. De eenvoudigste methode om de ontspanknop op afstand te bedienen, is door de afstandsbediening te gebruiken ML-L3. De camera heeft twee infraroodontvangers voor de afstandsbediening, voor en achter.
Camerabedieningswiel en nieuwe I-knop

Camerabedieningswiel en nieuwe 'I'-knop

Persoonlijke indrukken van de Nikon D7100

De camera is geweldig, maar toch ik een erfgenaam verwachten Nikon D300s met zijn volledig magnesium body, 8 fps en een heleboel dunne, handige kleine dingen als resultaat kreeg een zeer mooie upgrade Nikon D7000. Omdat de Nikon D7100 nog steeds is met een amateurcamera. Het is heel vreemd dat Nikon D300's niet worden afgeschreven, maar ook niet vervangen. Gebruikers Nikon D300, D300's worden gedwongen om full-frame te gaan of wasbak tot het D7100-niveau. De situatie is hetzelfde voor Canon, waar de geavanceerde 7D niet zal worden vervangen door een nieuwe APS-C camera. Er lijkt een serieus complot te bestaan ​​tegen fotografen die APS-C-camera's van de hoogste kwaliteit willen gebruiken.

Nikon D7100 is een amateurcamera, dit bevestigt indirect de locatie van de camera op officiële websites

Nikon D7100 is een amateurcamera, dit bevestigt indirect de locatie van de camera op officiële websites

De indeling in klassen is niet alleen een conventie, maar ook een groot aantal subtiliteiten, die soms erg moeilijk zijn om over te schrijven, maar die door ervaring heel nuttig worden en in de praktijk worden gevoeld. Wees daarom uiterst voorzichtig welke camera te kopen?.

Over het algemeen is de situatie bij de keuze voor een goede geavanceerde Nikon camera nijpender geworden. Van de nieuwe geavanceerde Nikon-camera's zie ik persoonlijk een dilemma - ofwel Nikon D600 / D610 met zijn full frame en 39 scherpstelpunten in het midden, of de Nikon D7100 met een cropped matrix, maar met een uitstekend scherpstelsysteem en een heleboel kleine goodies. Persoonlijk denk ik dat de D7100 pheel mooi geworden, met minder claims dan Nikon D600. En als vóór de kwestie van de overgang van D300 / D300s op Nikon D7000 was controversieel, nu mag D7100 eigenaren niet teleurstellen D300 / D300s (hoewel teleurstellend).

UPD: veel mensen houden niet van de kleur op de foto's van de Nikon D7100, vooral de huidskleur (huidskleur bij portretten). Kleur heeft zijn eigen bijzonderheden.

Voor degenen die weinig informatie hebben, raad ik je aan om de recensies te bekijken (deel in het Engels):

  1. Klassieke recensie van DVoorbeeld
  2. Wikipedia niets verbaast
  3. De camera scoorde 83 punten op DxO
  4. Hier vergelijking op snapsort.com met D7000 и vergelijking met D7000 op dxo
  5. Belangrijkste kenmerken op de officiële website nikon.ru
  6. Geluidstest hier и hier
  7. Officieel camera videopresentatie van Nikon
  8. Немного over D7100 vanaf Kai Wongo
  9. Box liefhebbers - froknowsfoto
  10. Foto voorbeelden bij lage ISO van de officiële site
  11. Meer een recensent
  12. И Ken Rockwell heeft de Nikon D7100 niet omzeild
Zo ziet de Nikon D7100 eruit met de meegeleverde Nikon 18-105mm 1: 3.5-5.6G ED Nikkor VR AF-S SWM DX IF Asferische kitlens

Zo ziet de Nikon D7100 eruit met een standaard (whale lens) Nikon 18-105mm 1: 3.5-5.6G ED Nikkor VR AF-S SWM DX IF Asferisch geleverd

Prijzen voor moderne Nikon-camera's in populaire winkels kunnen zie deze link.

Reacties op dit bericht vereisen geen registratie. Iedereen kan een reactie achterlaten. Veel verschillende fotoapparatuur is te vinden op AliExpress.

Conclusies:

Nikon D7100 - beste geavanceerde amateur DX-camera voor 2013 (op het moment dat ik er een recensie over schrijf). Nikon D7100 in 1.3x-modus heeft beste zoekerdekking met scherpstelpunten, heeft geen laagdoorlaatfilter en kan worden versneld tot 7 кадров в секунду. Dit is nieuw in de Nikon D7100:

  1. Nieuw 3.2" display met 1.229.000 dots van het nieuwe type RGBW
  2. Spotmeting witbalans in realtime via Live View
  3. Nieuwe WR-1 radiografische afstandsbediening, nieuwe MB-D15 battery pack
  4. Nieuw UT-1 draadloos apparaat voor snelle gegevensoverdracht
  5. De nieuwe Advanced Multi-CAM 3500DX scherpstelsensor is de eerste Nikon DX camera die kan scherpstellen met 'donkere' lenzen met maximale diafragma's tot en met F/8.0.
  6. Nieuw mechanisme voor gescheiden bediening van spiegel en diafragma
  7. Nieuwe 1.3X bijsnijdmodus, die ook werkt in videomodus (voorheen was iets soortgelijks bij DX-camera's alleen in Nikon D2x, D2xs)
  8. Nieuwe i-knop bediening (naast de Info-knop)
  9. De eerste DX-camera zonder laagdoorlaatfilter
  10. Nieuw organisch EL-display voor optische zoeker (in plaats van Doorlatend LCD)

Al met al is het een goede camera. Als er geld is, dan als amateur geavanceerde Nikon DX-camera рекомендую het is Nikon D7100, misschien helpt het bij het kiezen hier is een artikel.

Materiaal voorbereid Arkadi Shapoval. Trainingen/consulten | YouTube | Facebook | Instagram | Twitter | Telegram

Voeg een reactie toe:

 

 

Opmerkingen: 986, over het onderwerp: Nikon D7100 review

  • anonymus

    Ik fotografeer alleen in RAW, ik gebruik de camera in alle weersomstandigheden en in extreme omstandigheden tijdens het wandelen

  • Het

    Arkadi, hallo!
    Je hebt een geweldige blog! Ik heb het heel lang geleden voor mezelf ontdekt, dus ik las, zo niet alles, dan het meeste, inclusief tientallen pagina's met opmerkingen over veel artikelen ... Dankzij jou heb ik mijn kennisniveau enorm verhoogd)

    • Het

      Voordat je een vraag stelt, een beetje achtergrondinformatie - ik denk dat het belangrijk is!)

      Ik ben al vele jaren dol op fotografie, hoewel ik zelf pas 30 ben))) Als we de laatste 15 jaar nemen, dan ben ik qua technologie begonnen met een Olympus-film "zeepschaal", dan een digitale Olympus SP-510uz (het was trouwens een toffe camera!), Daarna stapte ik over op Nikon D3100 (ook goede herinneringen, verkocht), een paar jaar geleden nam ik een gebruikte Nikon D300 van een vriend (verkocht, misschien tevergeefs?), 1,5 jaar geleden heb ik hem veranderd naar de D7100, die ik nog steeds gebruik.

      Ik veranderde de D3100 in de D300 - er was niet genoeg efficiëntie in de instellingen, sluitertijd, snelle opnamen. Ik wilde een "schroevendraaier" voor oude lenzen, maar die was bijna niet bruikbaar (behalve voor Tokina).
      Ik heb de D300 verkocht - er was niet genoeg video + enkele gebreken in de kwaliteit van dat specifieke exemplaar (ik nam het goedkoop, ik heb er niet echt naar gekeken - het ziet eruit als een "verdronken man").

      Ik fotografeer voornamelijk landschappen
      – Ik schrijf ook vaak video's over reizen
      – Ik ben dol op fotografie van wilde fauna, in het bijzonder vogels
      - Ik ben van plan om macro's van hoge kwaliteit te maken
      – Ik wil meer aandacht besteden aan portretfotografie

      In de loop der jaren heb ik, denk ik, een goed wagenpark opgebouwd:
      1. 17-55 mm f/2.8G ED IF AF-S DX Nikkor
      2. 200-500 mm f/5.6E ED AF-S VR Nikkor
      3. 35mm f/1.8G AF-S DX Nikkor (te koop)
      4. 50 mm f/1.4G AF-S Nikkor
      5. 85mm f/1.8G AF-S IF Nikkor (komt naar mij toe)
      6. Tokina AT-X 124 Pro SD 12-24 F4 (IF) DX Asferisch (te koop)
      7. Helios-44m-4 58 mm f/2

      Ik wil overschakelen naar FF (of misschien niet overschakelen, maar een tweede apparaat toevoegen) voor portretfotografie (ik ben van plan geleidelijk deel te nemen aan niet-frequente betaalde opnamen). Maar er is geen geld voor een nieuw toestel van het D750-niveau en hoger.

      De vragen zijn:
      1. Welk ÉÉN apparaat zou je kiezen (D700, D610, een andere Nikon, zij het iets later), of zou je adviseren om op CROPS te blijven, of CROPS voor vee / macro / reizen + OLD FF voor portretten?
      2. Ik ben van plan een macrolens te kopen, maar ik kan niet kiezen tussen 105 mm f/2.8G ED VR IF N AF-S Micro Nikkor en 60 mm f/2.8GN AF-S Micro Nikkor ED IF Asferisch (MKII). Voor de eerste MDF is 0,314m + VR niet nodig in macro, voor de tweede MDF - 0,185. Ik denk dat de tweede beter is. Maar om de een of andere reden heeft iedereen het over 105 mm.
      3. Aan welke set lenzen zou je de voorkeur geven voor mijn doeleinden (wat zou je houden, wat zou je verkopen, wat zou je kopen)?

      Bij al deze vragen is het volgende vervelend:
      1. U kunt D7100 + 17-55 mm + 35 mm + Tokina verkopen en bijvoorbeeld D750 kopen. Maar dan zit ik zonder reislens. Je raadt de 24-120mm f/4G N AF-S Nikkor ED VR IF Aspherical aan, maar dit ding zal voor een lange tijd buiten mijn bereik zijn...

      2. De D610 is niet tevreden met de zwakke dekking van scherpstelpunten (niet handig bij het fotograferen van portretten, zo lijkt het), het ontbreken van sluitertijden korter dan 1/4000, het ontbreken van een roterend scherm. Of heb je er geen zin in?

      3. Het ontbreken van een sluitertijd korter dan 750/1 past niet bij de D4000, en de prijs natuurlijk) Maar ik hou van zijn gemiddelde megapixel, wat een positief effect moet hebben op het eindresultaat + een draaibaar scherm, dat vaak ontbreekt (macro, video ...).

      4. D800-850 - onbetaalbare megapixels (echter, zoals in de D7100), in verband waarmee je ofwel frequente, niet scherpe foto's moet verdragen, ofwel moet uitgeven aan optica van zeer hoge kwaliteit, wat in mijn geval zal aanslepen Voor meerdere jaren ...

      5. Je kunt proberen om een ​​live D700 te zoeken, maar is het de moeite waard? Al ben ik een fan van de “old school”, en geniet incl. en vanuit het gevoel van “betrouwbaarheid” van technologie. Maar de DD van deze camera, het beeldformaat...

      In het algemeen bied ik mijn excuses aan voor het volume, maar als je het me vertelt, zal ik je nogmaals dankbaar zijn!
      PS: Natuurlijk heb ik mijn eigen gedachten hierover, maar als ze plotseling samenvallen met de jouwe, beschouw ik dit als een teken van boven!)))

      • B.R.P.

        Wat betreft de korte blootstelling: https://radojuva.com/2015/01/4000-vs-8000/ Of lezen?

      • Alexey

        Wat betreft de 105mm f/2.8G ED VR IF N AF-S Micro Nikkor en 60mm f/2.8GN AF-S Micro Nikkor ED IF Asferisch (MKII). Waarom denk je dat hoe kleiner de MDF, hoe beter? Deze lenzen geven dezelfde schaal (1:1). Als je bij het werken met de tweede bijna met de lens op het onderwerp rust (insecten zullen hier niet blij mee zijn :)), dan heb je met de tweede een grotere afstand en minder snel bang voor de levende wezens. Ik heb een 105mm f/2.8G + D810, ik heb een zeer goede Raynox MSN-202 (4X) macrolens gekocht (die alleen op >100mm lenzen past, anders krijg je lichtafval).
        Hier is een sneeuwvlok met deze opstelling
        sneeuwstapel

        • Denis

          Raynox MSN-202
          -
          dus wat doet dit ding? vermindert MDF? :)

          • Alexey

            Eigenlijk ja :)

        • Het

          Bedankt voor het advies! Ik heb met geen van deze lenzen geprobeerd te fotograferen (er is geen plek om mee te nemen), dus ik weet niet hoe het in de praktijk zal zijn. Er waren alleen puur theoretische overwegingen. Ik heb naar voorbeelden van foto's gekeken, zowel aan de ene als aan de andere - ze zijn allemaal uitstekend (als de handen van de fotograaf recht zijn)))!

        • Het

          En zal 105 mm, zoals ik het begrijp, een bonus hebben in de vorm van een goede brandpuntsafstand en scherpte voor portretten?

      • Alexey_S

        0) Ik steun Onotole en Alexei wat betreft sluitertijd (8000 is goed, maar naar mijn mening helemaal niet kritisch), AF voor portretten en macro.

        1) Er is een subtiel punt dat multi-pixel camera's meer ruis maken of een "zeepachtig" beeld maken. Dit is gedeeltelijk waar wanneer bekeken pixel voor pixel. Maar als je het beeld reduceert tot een gemene deler (resize), dan is het ruisniveau meestal niet slechter dan dat van een "minder gepixelde" camera van dezelfde generatie van hetzelfde formaat, en het detail is beter (als de lens dit toelaat) ) of ongeveer vergelijkbaar (als de lens "niet toestaat"). Dit is helemaal geen reden om een ​​multi-pixel camera te kopen (hij heeft andere nadelen, zoals bestandsgrootte, of dat hij jambs zal vertonen, die "kleine pixel" zal verbergen), het is gewoon waar. https://www.dpreview.com/articles/5559775087/choosing-a-camera-should-i-worry-about-pixel-size

        2) Naar mijn mening, uit het bovenstaande, is de D750 de beste camera voor jou als je FF wilt. Het heeft een uitstekend AF-systeem, wat belangrijk zal zijn voor de vogels. En een uitstekende matrix (ondanks de leeftijd van 5 jaar).

        3) Ik hou echt van 80-200(MK3) voor portretten. Met een redelijk goede 85 1.8d bij de hand, gaf het kopen van de 80-200 (MK3) me meer voor portretten dan om over te schakelen naar FF. Maar dit is mijn ervaring (jouw ervaring kan anders zijn) waarvan ik wil zeggen dat je misschien eerst de 85 mm f/1.8G-lens moet proberen die bij je wordt geleverd. Misschien is het genoeg voor portretten.
        Voor birdies kun je een crop het beste combineren met je bestaande 200-500mm f/5.6E als er voldoende licht is. Als er weinig licht is, dan weet ik niet zeker of FF je zal redden. In dergelijke situaties zijn zowel een FF als een lichtere lens nodig.

        4) De worm van twijfel genaamd "FF" zal aan je blijven knagen totdat je het probeert. Als je bevriende fotografen hebt, een vergelijkbare camera van hen leent of huurt voor het weekend, maak dan verschillende scènes om te begrijpen of je een volformaat sensor nodig hebt of een uitsnede die optimaal is voor jou (kwaliteit / gewicht / prijsverhouding).

        Ik hoop dat de tips nuttig zijn.

        Goede foto's!

        • Het

          Mee eens!
          Ik vind de D750 ook goed! Maar de prijs zorgt ervoor dat je hem als de enige camera kiest, wat extra kosten met zich meebrengt ...

          Wat betreft die met meerdere pixels, ik ben het er ook mee eens - het volume van hun Ravs zal problemen met zich meebrengen - ik denk dat mijn i5 ze niet veel aan zal kunnen. Ja, en de D810-850 is te duur voor mij.

          Wat betreft portretten, ik had zo'n idee: ik koop een "goedkoop" karkas, ik heb er al 1-2 normale non-show off lenzen (50 mm en 85 mm) voor. Ik krijg de juiste scherptediepte controle bij de output, mooie bokeh. Dus? Of is het het allemaal niet waard?

          • Het

            Ik heb geen vrienden met dergelijke apparaten, en ik heb ook geen FF, dus er is niets om te proberen ... Dit is het hele punt - alles is gewoon in theorie. Als ik de kans had gehad om het te proberen, had ik denk ik al lang besloten.

        • Мария

          85 mm is een prachtig iets op een crop. Meestal komen de details van de ogen er scherp uit.
          Ik heb FF geprobeerd omwille van sportieve interesse, als ik alleen portretten zou schieten, dan zou over het algemeen één 85 mm voor mij voldoende zijn.

          De D800 is een goede zaak, het geeft een groot voordeel voor het fotograferen van zowel landschappen als dieren (een vogel fotograferen vanaf meer dan honderd meter, dan bijsnijden en een normale opname maken is duur)

          Maar als het portret geen puur artistieke benadering is (enscenering, complexe effecten, vervaging), dan zie ik ff niet veel in.

          PS Nu wordt de apparatuur verhuurd. Anders, zoals u zult begrijpen, zonder proefrit.

      • mich

        Hello!
        Ik heb een geschiedenis van fotografische apparatuur en de D7100 die vergelijkbaar is met die van u in gebruik. Ik wilde ook portretten zoals in FF. Ik heb het probleem opgelost door een Fujifilm X-T10 en een LensTurboII-adapter te kopen (https://dphotoworld.net/news/adapter_mitakon_lens_turbo_ii_n_g_fx_dlja_kamer_fujifilm_x_i_optiki_nikon_dx/2017-03-18-4957)
        Ik gebruik Nikkor 50 / 1,4G, Zenitar 85 / 1.4 en Tokina 11-16 / 2.8 met Fujik in handmatige scherpstelmodus (erg handig voor focus peaking of wedges met vergroting - dit is de ingebouwde functie van Fuji).
        Een paar jaar ben ik zo gelukkig als een olifant en FF trekt me niet meer.

  • Vv

    Wie weet of de framebuffer op de D7200 is vergroot? En dan bij 7100 in RAW is het best triest: je drukt de knop in kleine bursts in en de buffer is nog steeds vol - het is erg belangrijk voor het fotograferen van sportevenementen, je moet fotograferen in JPEG

  • Eugene

    Ik kocht mezelf een D7100 op OLX. Eerste indrukken na de D5100: 1) alles is veel ingewikkelder, maar kwam er snel achter. Toegang tot snelle instellingen was zelfs iets eenvoudiger, maar totaal anders; 2) ceteris paribus, de foto's komen veel beter uit, je ziet het meteen.
    Over het algemeen heb ik er nooit spijt van gehad dat ik het heb uitgegeven. Nu ben ik de vraag aan het oplossen - wat te doen met de D5100? De tweede camera verkopen of houden? Je verkoopt niet duur, maar je wilt niet gratis weggeven. Wat adviseer je?

    • Vv

      'veel beter' - hoe manifesteert het zich?
      Ik zie het verschil in kwaliteit niet tussen 5100 en 7100. We fotograferen in dezelfde, relatief goede omstandigheden op 5100 en 7100, scrollen door de foto's door elkaar - en je zult de foto's niet van elkaar kunnen onderscheiden .

      • anonymus

        Daar is niet veel verschil.

      • anonymus

        Misschien omdat op de d7100 DD breder is op ISO tot 400?
        Er is geen AA-filter, dus de foto's lijken zelfs voor walvissen scherper.

        • anonymus

          Op de d7100 komt de diffractielimiet eerder en is deze gevoeliger voor beweging en onscherpte. Het verschil in dd is alleen zichtbaar in het laboratorium van pixeldrochers. In werkelijkheid is er niet veel verschil.
          Maar de d7100 heeft een pentaprisma en geen pentamiror en fijnafstelling van af, voor zover ik me herinner.

        • Eugene

          Ik kan dit niet goed onderbouwen. Ik kan spreken over mijn indrukken. Kamer, verlichting - LED-lampen in de kroonluchter, foto vanuit het midden van de kamer naar het bureaublad. Niks artistieks. Dezelfde lens. Er werden zowel ingebouwde flitsers als externe flitsers gebruikt. Tegelijkertijd zijn foto's van 5100 niet helder, niet expressief, ze moeten worden bewerkt (als er een doel was om een ​​foto achter te laten), maar van 7100 - opslaan zoals ze zijn. Ongeveer hetzelfde - een foto van schotelantennes op het dak van het huis aan de overkant. Gefilmd vanaf mijn balkon, natuurlijk zonder flitsen. De 7100 geeft haarscherpe en goed belichte foto's. In vergelijking met dezelfde opnames van de 5100 zie je direct het verschil. Nou, dit zijn mijn persoonlijke subjectieve eerste indrukken. Ik ben erg blij met de aankoop. Nog steeds geïnteresseerd in het antwoord op de vraag - wat zou je doen met het oude karkas?

          • Vv

            uhm, schiet je in jpegs? Zo ja, dan zal ik je herinneren aan zoiets als 'Picture control'

          • Vv

            PS Ik had geen 'Wow-effect' bij het overschakelen van 5100 naar 7100.
            Ja, de camera is in veel opzichten beter, en ja, er waren gevallen waarin de 7100 foto's maakte die niet beschikbaar waren voor de 5100 (zeer hoge ISO, moeilijk scherpstellen), maar geen 'Wow'

          • anonymus

            Verkoop beide en koop ff. Zal wauw. )

            • 1Ds_mk3

              Ja, verkoop en koop tegelijkertijd oude optica 24-70 / 2.8G, 70-200 / 2.8G en andere jongensachtige sets. Wauw, het effect van "burn-out" op $$$ zal zeker zijn)

              • anonymus

                Ik ben lang geleden overgestapt op FF en ik doe het prima zonder "24-70 / 2.8G, 70-200 / 2.8G en andere jongensachtige set".
                goedkope handleidingen werken veel beter op ff, te beginnen met een penny helios, hun patroon wordt precies op volledig frame onthuld. dan is er voor 3000 UAH en een beetje meer diafragma vijftig dollar. er zijn andere oplossingen. Ter referentie, jongensachtige zoomlenzen 2.8 op crop zijn zeker niet goedkoop, ze kosten ongeveer 35 UAH en meer.
                Dus als je je hersens aanzet, dan zal "Wauw, het effect van "verspilling" op $$$" zeker NIET gebeuren)
                Een interessant fenomeen, om de een of andere reden wordt de overgang van crop naar ff overwogen: crop + kitlens naar ff + de duurste high-aperture ff zooms en wordt geconcludeerd oh wat duur! )))

              • 1Ds_mk3

                Anoniem, ik denk hoeveel een fatsoenlijke optiek kost. De optiek moet passen bij de taken. Ik ben gewoon van mening dat de optiek op zijn minst bij de camera moet passen of zijn mogelijkheden moet overtreffen. Die. inventaris opmaken. Crappy glas geeft het bijbehorende beeld op de D850.

            • Vv

              Ik heb hem niet verkocht, maar ik heb ook de D750 gekocht. Er is geen 'Ah'-effect. Kreeg wat ik verwachtte + enkele nadelen in vergelijking met de D7100.
              Het 'Ah'-effect was bij het overschakelen van een superzoom (over het algemeen niet slecht) Panasonic FZ50 naar Nikon D5100 - ja, er is in alle opzichten een kardinaal verschil.

      • Vv

        De resolutie is hoger en het detail is iets beter (vanwege de pixels) - het is alleen zichtbaar bij 100% vergroting en met goede optica. Werkende ISO is hoger, pentaprisma, AF-aanpassing, meting met niet-chipoptiek, AF-motor en andere kleine broodjes.
        Dat wil zeggen, wanneer je het maximale uit het toestel knijpt, is het verschil merkbaar (en bij de d7100 kan je meer). Maar bij de gemiddelde opname is het verschil in 'beeldkwaliteit' met het blote oog niet zichtbaar.
        Op dit moment zijn beide camera's beschikbaar, ik schrijf als beoefenaar.

        • Eugene

          Ik fotografeer in JPEG. Picture control staat in beide op SD (in de instellingen staat alles op nul). ISO in beide 100. Over het algemeen is alles hetzelfde. Ik zal waarschijnlijk beide houden. Ik ga niet lunchen. Bovendien is bij 5100 de veer voor het omhoog brengen van de flitser verzwakt. En tegelijkertijd werkt een soort mikrik niet. Na het indrukken van de knop moet je de flitser een paar millimeter omhoog duwen. Daarna werkt alles prima. Het zou geen probleem zijn, maar bij directe verkoop voor deze deurpost zul je toch moeten toegeven aan de marktwaarde.

          • anonymus

            Het verschil is daarom dat de camera's verschillende motoren hebben, ontwikkelaars van jpeg's.
            Verwijder gelijk door nullen en krijg ongeveer hetzelfde beeld.
            Maar laten we eerlijk zijn, vanwege de scheve kleuren van de matrix is ​​een profiel van derden ten zeerste aan te raden voor een beter resultaat en geen native jpeg.

  • Eugene

    Anoniem, het trekt FF niet aan - er is geen zin om te neuken met de aan- en verkoop van een optiekpark - er is al een goede verzameling verzameld. Ja, en er is een mening dat als de foto geen winst is, de FF niet zo nodig is en het gewas enkele van zijn voordelen heeft. Overigens kijk ik, puur uit nieuwsgierigheid in onze provincie, goed naar wat er in handen is van fotografen die verschillende evenementen vastleggen (bruiloften, doopfeesten, reportages). En wat zie ik? 7000, 7100 en zelfs 5X00! Maar natuurlijk zal ik niet beweren - FF is cooler. Maar voor mij is het niet redelijk om erover te praten - ik beschreef het aan het begin.

    • anonymus

      Het maakt niet alleen uit om geld te verdienen, je hebt terecht opgemerkt dat de bommenwerpers voor alles opstijgen, alleen maar om meer winst te maken.
      Maar als het voor een hobby is, voor jezelf, dan is ff duidelijk beter. Er is een normale groothoek, een veel groter beeldvolume, etc.

      • Eugene

        Nogmaals ik ben het ermee eens. Maar toch, het past niet bij mij met al mijn verlangen. Verkoop je ze allebei, dan is dat voor 610 amper of niet genoeg. En daar moet je ook nog eens prutsen met glas. De meeste van mijn kit is voor DX.

        • anonymus

          Nou ja, zeker duurder.
          Hoewel ik bij de gelegenheid een set van ff voor een vriend van mij heb samengesteld met een bril tegen een goedkope prijs), maar je moet het vangen en klaar zijn om naar Europa te vliegen.

        • Boris

          Ik heb ook de d7100 gebruikt, ik kreeg alleen de gewenste foto als ik in gelijke stand fotografeerde. Bovendien kan de verwerking van ravs het beste gebeuren in Nikon's Capture NX-D of Capture One. Ik vond de kleurweergave leuker in de "portret" -modus. Er zijn nuances in de instellingen van het scherpteniveau (op een computer is het ook beter dan op een camera). Na de verwerkte rava dient de jeep van de camera mij alleen voor het sorteren van frames in goed / defect

  • Анатолий

    De lijdensweg van de keuze. Het belangrijkste gebruik van de camera is het fotograferen van dieren, nu de Canon 60d. Niet tevreden met de details. Nu sta ik voor de keuze voor Nikon d7200 of Canon 80d. Misschien heeft iemand beide camera's gebruikt, wat zou je adviseren. Ik kijk alleen in de spiegel.

    • Vv

      Ik weet niet of de 80d een anti-moiréfilter heeft, de d7200 wel. Als de eerste het heeft, dan is er, theoretisch, met detaillering een beetje erger.
      Over het algemeen, als je doel detail is, kies dan een lens, want detail hangt er zelfs meer van af dan van het karkas. En dan al het juiste karkas naar de lens brengen

      • Анатолий

        Ja, deze optie wordt overwogen, maar zal het resultaat vergelijkbaar zijn met Nikon.

  • DonKarlosOn

    Ik koop een Russische papieren handleiding voor de D7100. Er is een elektronische versie, ik wil een papieren versie. donkarloson(dog)list.ru

    • Vv

      Is het niet makkelijker om af te drukken?

      • DonKarlosOn

        Niet makkelijker.

  • Julius

    De vraag is de volgende. Ik heb een gebruikte 7100 gekocht. Nu probeer ik hem in te stellen door de sites te lezen. Er zijn 2 kaarten van elk 32: één voor gelijk zonder compressie, de tweede voor gpeg max. Ik heb ergens gelezen dat het nog steeds beter is om niet de maximale resolutie te kiezen, maar ergens rond de 10 megapixels (dat wil zeggen, misschien is de scherpte van de camera beter voor gpega) Klopt dit? terwijl je staat L

    • Denis

      waarom? Ik heb beide NEF's, voor het geval ik vergeten ben de tweede erin te doen) of een breekt

      • SjerpOK

        En als je veel schiet, word je het na verloop van tijd beu om deze stapel te harken. Een NEFka is bijna 40 meter. (En toch is het nodig om te verwerken). En als je gewoon schiet (gewoon om te zijn), wat dan voor beide NEF ???

  • Andrew

    Vertel me alsjeblieft, is Nikon AF-S Nikkor 50mm f / 1,8G geschikt voor deze camera?

    • Arkadi Shapoval

      Ja, het past

  • Lydia

    Hallo! Specificeer: heeft de D7100 belichtingsmeting en focusbevestiging op handmatige lenzen?

    • Michael

      Er bestaat. Voor AI-lenzen

  • SjerpOK

    Dus hoe zit het met de "wortel" huidskleur zoals in de D7000? Lost deze camera dit probleem op, of is het dezelfde troep als in 7000? Pixels zijn vergroot en doen met de kleur wat je wilt.

    • Vasily

      Probleem opgelost. In plaats van een wortel-varken werd de huidskleur doodgrijs

    • NeustrDm

      Voor de D7000 is het probleem met de huidskleur opgelost, probeer hetzelfde op de D7100.
      1. Voor jpeg in de camera: gebruik het Canon 5D M2-beeldbedieningsprofiel van de nikonpc-website. com

      2. Voor een grondigere verwerking van NEF en eerder geschoten JPG's gebruiken we een preset van Varezhkin voor de Capture NX-D native ontwikkelaar. Tegelijkertijd verminderen we in de instellingen de verzadiging -40, het contrast -10. Pas de witbalans en het contrast naar smaak aan, in bijzonder ernstige gevallen, schakel Active D-lighthing uit.

      Beide opties geven zeer goede resultaten, de tweede is iets beter, de eerste is een normale kwaliteit camera jpeg.
      Bij het fotograferen met een flitser of in de zon worden wasafzettingen van de huid verwijderd, wordt er contrast aan de huid toegevoegd, wordt een grijs-geelachtig-groenachtige coating door de foto enigszins verwijderd, de foto wordt schoner, volumineuzer door het contrast .

  • VasilVasil

    Ook als je in een Audi A6 rijdt, wil je toch iets meer.
    Upgrade of overgang van D7200 naar D750, mijn gedachten en indrukken. Laten we beginnen met deze link
    https://camspex.com/ru.comparison.php?camera1=Nikon+D7200&camera2=Nikon+D750
    waaruit blijkt wat het voordeel is van de D750 ten opzichte van de D7200 of FX ten opzichte van DX, deze ISO is twee keer zo hoog bij gelijke SNR - de signaal-ruisverhouding aan de uitgang. Anders, waar is beter, waar is slechter met bijna gelijke functionaliteit.
    Toen ik dit zag, kwam ik tot de conclusie dat het mogelijk is om dezelfde kwaliteit bij uitsnede te krijgen door te compenseren voor hoge ISO's, met name door het diafragma met 1,41 te vergroten (bijv. F4-> F2.8) en de ISO te verlagen met één stap (bijv. 1600->800) krijgen we hetzelfde ruisniveau als de D750 (ISO 1600 - je kunt de grafieken zien op DXOMARK) aan de uitgang en dezelfde belichting. In dit geval ontstaat het idee om de walviszoomlens te vervangen door een snelle zoom of een fast fix. Er zijn natuurlijk nog andere punten die samenhangen met een hoge ISO-compensatie door belichting - dit is de scherptediepte, de aard van de bokeh, scherpte bij gesloten diafragma's door diffractie, enz.
    In dit geval heb ik me gefocust op de "pad" of "nuchtere berekening" bij de beoordeling van winsten. Hier heb ik de prijzen van de secundaire markt aangegeven bij het kopen van een nieuw model en het verkopen van het oude
    D7200+Nikkor18-140F/3.5-5.6 -> D750+Nikkor 24-120F/4 +600$, gewicht 1255->1550g
    D7200+Nikkor18-140F/3.5-5.6 -> D7200+Sigma17-55F/2.8 +125$ gewicht 1255->1330gr
    Ik nam het tweede pad en liet mezelf 18-140 achter, ik beschouw mezelf tenslotte als een gevorderde amateur en ik heb een camera nodig om familie, vrienden, landschappen en architectuur tijdens het reizen vast te leggen.
    Ik zal niet beledigd zijn als deze berekening kan worden toegeschreven aan het artikel dat een camera en lens kiest. Tegelijkertijd wordt, indien de overstap gemaakt wordt naar een nieuwe techniek met garantie en de verkoop van de oude toeneemt, de doelmatigheid door iedereen onafhankelijk beoordeeld. U kunt verder gaan en voor uzelf een evaluatietabel maken van dergelijke Upgrades.
    Ik heb nog steeds een Audi, maar ik wil in een Mercedes rijden. :)

    • Vv

      ... en de D750 heeft ook een veel slechtere dekking van het veld met focuspunten :)

      Heb je de batterij van de D7200 gebruikt? Vandaag heb ik een D7200-regeleenheid gekocht, alles lijkt te werken, maar het batterijpakket (werkt normaal met mijn D7100) - alleen de ontspanknop en AE-L werken, de wielen werken niet, de joystick werkt niet, de batterij is "ontladen" (ondanks het feit dat als je hem herschikt naar karkas - werkt). Ik vraag me af of dit een niet-origineel batterijprobleem is of een karkasprobleem?

  • Still

    Beste mensen... Red hulp! De D7100 ziet de Nikkor 50 1.8f D niet. Het diafragma is goed, de vlag is naar beneden. Op de D90 heb ik gecontroleerd of het glas zelf normaal is. Wat kan er mis zijn?

    • Vasil

      Veeg de contacten op de bajonet af met alcohol om te beginnen

      • Still

        Op de D90 heb ik gecontroleerd of het glas zelf normaal is. Van andere brillen wordt informatie over het diafragma doorgegeven. Afgeveegd met alcohol.

  • Sergei

    Ik durf niet te twijfelen, Arkady, aan je vaardigheid, maar als je alles negeert en naar foto's kijkt van verschillende camera's: bijvoorbeeld de D700 en D7100. In feite zijn de foto's van de D7100 veel waardelozer. Ik heb nu een D7000. Foto's zijn +/- hetzelfde geworden als hier in het voorbeeld. Ik merkte meteen dat de camera "erg bang is om alles te overbelichten", dus bij het finetunen van de belichting heb ik bijna onmiddellijk een helderheid van ongeveer 20% toegevoegd. Ik begrijp dat de D700 lange tijd het belangrijkste werkinstrument moet zijn geweest en er is veel op gefilmd, maar toch, "één hand, één hoofd", en het resultaat is anders. Zelfs op de D90 waren er betere voorbeelden, al is die laatste IMHO een openhartige buitenstaander.

    • Michael

      Elke camera heeft een gewoonte nodig

    • roman

      De foto's in deze review zijn binnen gemaakt met groene spaarlampen met een gescheurd spectrum. In principe kan de belichtingsmeter ook liegen, en de kleur zal walgelijk zijn en de plots zijn niet erg divers. Plus aanpassing aan de camera, plus stemming, staat en verlangen om te creëren. Er zijn te veel factoren om camera's rechtstreeks te vergelijken.

  • Dmitry

    Goedemiddag. Ik heb zo'n bokeh in de optische zoeker, is dat een storing? Ik nam het gebruikt, heb het niet meteen gecontroleerd met deze lens, de oude sigma 18-200 DC, op Nikon's fix 50 - 1,8G is er ook, maar minder - ik heb het er mee nagekeken, ik heb niet meteen betaald aandacht

    • Alexey

      eerlijk gezegd begreep ik er niets van. een soort vod met ander licht rond de randen. en wat zou iets moeten zijn? het is makkelijker om (via JVI) een pagina te fotograferen met tekst egaal verlicht.

      • Dmitry

        Hij maakt goede foto's, de vraag is alleen dat er in de optische zoeker een donkere rand zit, als je de batterij eruit haalt verdwijnt de rand. Ik heb een foto gemaakt van de zoeker

        • Alexey

          begreep er nog steeds niets van. Nikon heeft helemaal geen JVI-accu en is donker en mat. dit is hun functie, op andere camera's niet.
          wat is er mis met deze foto? dat de kaart rond is en niet het hele JVI-veld beslaat?

          • Vv

            Misschien bedoelt de persoon het 'raster' van de zoeker?
            Of het AF-frame, dat op jongere camera's wordt vervangen door een stip?

            • Alexey

              Ik stelde vragen en gaf antwoord. dus we wachten in de studio op de auteur met opmerkingen :)

          • Vv

            Over de donkermatte JVI met verwijderde batterij - dit is niet alleen voor Nikonov (alleen met een pentaprisma overigens, maar met een pentaprisma - zonder dimmen), althans voor sommige Canons - ook hield hij het in zijn handen, het lijkt 60d, hij heeft ook zo'n 'truc' (alleen met een vertraging - blijkbaar houden de condensatoren de stroom nog 10-15 seconden vast).

            • Alexey

              Ik heb een 60D - zo'n effect is er niet, en dat kan het ook niet zijn, omdat de SI LCD daar anders werkt.

        • Alexey

          eigenlijk heeft de 7100 een 1.3x crop-modus, misschien is dat waar het op staat.

          • Dmitry

            Dit is geen crop stand, alles is in orde met deze lenzen op de D3000. Het is de zwarte rand in de zoeker zelf

            • Alexey

              er is GEEN bijsnijdmodus op de D3000.

  • Dmitry

    Als ik in de optische zoeker kijk, zie ik zo'n foto (donkere randen, zoals sterke bokeh op de foto), op de zoomlens zijn er nog meer donkere randen. in Live View - alles is in orde, bokeh is niet zichtbaar op de foto's. Ik heb mijn probleem niet gevonden in de zoekmachine.

    • Michael

      In de loop van het LCD-scherm is bedekt

    • Alexey

      en wat is er te zien in JVI als je de lens verwijdert, met een open vatting? en wat is er te zien als je de modus op crop zet?

      • Dmitry

        en wat is er te zien in JVI als je de lens verwijdert - alles is uniform, er zijn geen donkere randen
        wat je kunt zien als je de modus op bijsnijden zet - er verandert niets

        • Alexey

          staat de camera aan? (wanneer met lege houder)

          • Dmitry

            Ze schreven dat er een probleem was met het matglas - ik breng het naar de service, ze zullen kijken

        • Alexey

          De oculairlens is mogelijk niet goed uitgelijnd.

          • Dmitry

            Ja, het probleem zat in het focusscherm, of liever in de afwezigheid ervan. Geïnstalleerd - alles is nu goed.

            • Trueash

              Goed dat het probleem is opgelost. Ik vraag me af waar het originele scherm is gebleven?

  • Sergei

    Collega's, uw advies is vereist.
    Ik ben een professionele fotograaf in het verleden, 20+ jaar op film, aan het begin van de eeuw ben ik niet overgestapt naar digitaal, ik ben in een ander bedrijf gestapt. Een jaar geleden kocht ik een 5100 voor mijn kleindochter, ze raakte geïnteresseerd in fotografie, begon het les te geven en doorbrak zo'n nostalgie dat ze besloot om na een pauze van 18 jaar te proberen terug te keren naar het vak. Drie Nikon-brillen bleven van vroeger: 80-200 / 2.8, 28-70 / 3.5-4.5 en vijftig dollar 1.8.
    Om te beginnen, om mijn hand te proberen, nam ik 7000 onder een schroevendraaier met een walvis 18-105, de walvis gaf het aan mijn kleindochter om 5100, ze had een heel eenvoudige 18-55, die volkomen nutteloos is :), en zette mijn oude bril op 7000. Ik schoot verschillende klassen, op algemeen en portret, 80-200 werkte perfect, maar mijn ouders hielden van de algemene foto's, maar ikzelf niet. Nou, niet de kwaliteit die ik vroeger aan de klant gaf.
    Dit is de prehistorie, nu de eigenlijke vraag. Wat zal een grotere kwaliteitsverhoging geven, het karkas veranderen naar 7100 of het glas veranderen naar 17-55 / 2.8?
    En ik kan het karkas en het glas nu niet tegelijkertijd trekken, alles wat ik heb verdiend is de wereld ingegaan: 3 AD200pro, rekken, software ... en de lente is verspild door de pandemie ...
    Wie in het bezit was van 7000 en 7100 met glas 17-55 / 2.8, graag een goed advies.

    • Alexey

      verander natuurlijk het glas, niet de camera, als je op het gewas blijft.
      hoewel, als je D3s koopt, er een heel ander gesprek zal zijn. het is nu niet zo duur en de moeite waard. gecombineerd met 80-200 2.8 zou perfect zijn. en voor groepsfoto's - 24-70 2.8G, gebruikt. te vinden voor niet erg duur.

    • US6IBD

      Waarschijnlijk ben je niet tevreden over de scherpte van de foto's.
      Voor het fotograferen van een portret heb je een goede set lenzen, ook voor een groep. Natuurlijk is de meest populaire zoom voor alle fotografen 24 (28) -70 (75) / 2,8 voor FF. Veel "wedders" gebruiken 70-200 / 2,8 VR (!) op dezelfde FF.
      Onder deze omstandigheden zal de D7100 geen kwaliteitsverhoging geven. Ook zal 17-55 / 2,8 ook niet helpen. Een studioportret heeft geen optiek met een hoog diafragma nodig. En voor een groepsportret is 17-55 te dichtbij. Bij het fotograferen van een klas is de afstand van het midden van de groep en de flanken tot het apparaat heel anders, en met een scherp midden kunnen de randen in zeep zijn. Dus hoe verder je bent, hoe kleiner het verschil in afstand.
      Er zijn online scherptedieptecalculators om de opnamemodi vooraf te bepalen.
      Of is het misschien de moeite waard om de lens uit te lijnen? De D7000 lijkt fijnafstemming te hebben voor autofocuslenzen.
      Probeer in LiveView te fotograferen. Het scherpstellen zal nauwkeuriger zijn, hoewel langzamer.
      Let er ook op dat je vroeger op 35 mm film schoot, en nu op 1,5 crop. Bij crop is het moeilijker om het uit de handen te verwijderen zonder smering bij sluitertijden die identiek zijn aan FF.
      ISO is beter dan het minimaal mogelijke, en flitsen verlengen een korte sluitertijd - de ene zal tekenen, de andere, met een laag vermogen, zal vullen.

    • Tegen Valery A.

      Misschien moet je naar H.600/610 kijken? Uw bril valt onder de FF, 28-70 past niet bij u voor algemene plannen - zie 24, 28 / 2,8.

      • Sergei

        Als schoolkinderen in september van de afstandsbediening worden gehaald, dan verdien ik in een seizoen geld op FF, geen twijfel, nu is er geen geld voor, ongeveer honderd roebel ging de wereld in, een statief, software en stands. Er zijn nog 30k over, hiervoor kun je geen normaal FF-karkas kopen.
        En de vraag is, is FF echt nodig?
        80-200 tekent portretten en het is geweldig op de uitsnede, ik heb alleen een probleem met een groothoek. Nou, ik vind het zelf niet leuk, of de scherpte of helderheid is niet genoeg, het is niet alsof dit oude filmglas het aantal normaal kan oplossen, dus ik zal mijn oude man 28-70 / 3.5-4.5 zeker in de archief.
        Nu denk ik wat ik moet doen, 7000-17 / 55 van 2.8 kopen of 7100 nemen en er voorlopig een walvis 18-105 op zetten, die nu 5100 kost van mijn kleindochter.

        • Serge

          Ik hoop dat alle brillen gecontroleerd en afgesteld zijn voor front/back focus.

        • Richard

          Ik heb een d7000 en heb een d7100 gekocht, voor mij ziet de eerste oude bril beter. Misschien komt dit door het aantal pixels, of misschien ben ik nog niet gewend aan 7100. En ik hou van 17-55, 2,8 bij 7000 meer.

        • anoniem

          Bij 7100 zal Sigma 17-55 / 2,8 of 17-70 / 2,8-4 beter zijn. Voor een 24MP matrix zijn 18-105, 18-140 niet scherp genoeg, zeker niet voor portretten en binnenshuis.

  • Michael Temnorod

    Hartelijk dank voor het feit dat u, Arkady, zo begrijpelijk en slim het onderwerp van de D7100-camera hebt behandeld. Ik ben 74 jaar oud en heb een geweldige amateur- en professionele praktijk van het werken met digitale camera's. Ik ben met pensioen en help mijn dochter adverteren de huizen die ze van mij verkoopt en verhuurt camera's en ik heb er twee d90 en d7100 maar door gebrekkig Engels begrijp ik de instellingen al snel niet goed en dankzij zulke slimme mensen als jij komt er iets in me op dat dat doet het niet, soms door de stekker in het stopcontact te steken. Natuurlijk, als je me zou kunnen helpen mijn D7100 in te stellen voor thuiswerk, gebruik ik flash SB800. Type bestand JPEG normaal De vraag is of je lessen geeft aan mensen zoals ik. Ik zou blij zijn om je student niet GRATIS te zijn.Mikhail

    • Ivan

      Heb je het cameramenu in het Engels? In de instellingen kun je veranderen naar Russisch.

  • Vitalina

    Hallo! Uw advies is zeer noodzakelijk. Moet ik mijn D3200-camera veranderen in D7100? Zal er een merkbaar verschil in de foto zijn? Ik fotografeer familie fotoshoots + reportage van vakanties binnenshuis. Nikkor AF-S 35 f1.8 lens, ik ben ook van plan om Sigma 17-55 f2.8 aan te schaffen. bij voorbaat dank voor uw reactie

    • Arkadi Shapoval

      Er zal geen waarneembaar verschil in de foto zijn. Het verschil zit meer in beheer, gemak. Als je veel fotografeert, is het logisch om te veranderen.

  • Eugene

    Goedemiddag. Hulp bij de keuze. Meer recent had ik een d3100 met een 18-55 kitlens. Ik heb het niet veel gebruikt, helemaal niet van het woord. De foto hield niet van, bleek. Op advies van een vriend die dol is op fotografie, inclusief fotograferen op bestelling, heb ik een nikon 35mn 1.8 gekocht. En ik voelde het verschil in vergelijking met de walvislens. Maar mijn camera was kapot, ze boden aan om dezelfde te kopen. Ik wil het geld nemen, toevoegen en een d 7100 kopen. Dezelfde vriend dringt aan op een full frame. Ik ben verward. Ik fotografeer een kind, gezin, rust, matinees in de tuin, etc., dus voor mezelf. Ik ben geneigd te geloven dat de oogst genoeg is voor mijn ogen. Argumenten voor ff - de foto is sappiger en helderder, minder bewerkt. Ik ben geen professional en ik ambieer dat ook niet te worden. Daarom neig ik naar 7100. Maar misschien, let eens op een ander model? Van Nikonov, want er is een fix van 35. En de belangrijkste vraag is - als je nog steeds de 7100 neemt, wat voor zoomlens moet je dan daarvoor nemen? Ik ben van plan om vooral kinderen te fotograferen. Zowel binnen als buiten.

    • Seladir

      Wat precies het verschil tussen full frame en crop niet meet, is "helderheid" en "sappigheid". Smartphones versieren het beeld op hun eigen manier, terwijl camera's zijn ontworpen om het beeld standaard neutraal door te geven. En daar is het een kwestie van smaak, welke preset in de camera of in de editor terechtkomt omwille van de visuele aantrekkingskracht. Daarom is het echte argument voor FF dat het gemakkelijker zal zijn om het onderwerp van de achtergrond te scheiden met onscherpte en een betere beeldkwaliteit bij hoge ISO's (die je onvermijdelijk zult moeten gebruiken bij slechte verlichting / dynamische scènes).

      • Victor

        Bij lage ISO's zal de beeldkwaliteit ook hoger zijn.

        Maar het zou goed zijn voor Evgenia om te bedenken dat lenzen nodig zijn voor een full frame, en niet voor goedkope.
        Ik zou stemmen voor 7100 + sigma 17-50

        • Pokemon

          “Ik zal een kind schieten, familie, rust, matinees in de tuin, enz., dat wil zeggen, voor mezelf. ”
          De sleutel is voor jezelf.
          Kies je voor jezelf, dan kom je wel uit met een gebruikte.
          Of iets dat niet erg duur is, als er angst is om gebruikt te worden.

          • Pokemon

            Van de Nikkors zijn de nieuwe relatief goedkoop 24-85 / 3.5-4.5, 24-120 / 4.
            Indien gebruikt, dan zijn crimineel goedkoop 28-105 / 3.5-4.5, wat genoeg is voor de eerste keer en "voor jezelf".

    • Trueash

      "Sappigheid" en "helderheid" ... Ik zal hier geen commentaar op geven. Een camera vergelijken met een mobiele telefoon.
      d7100 is goed voor iedereen, behalve één ding: als de foto in het donker is gemaakt en je moet hem in de nabewerking uitrekken, verschijnen de zogenaamde schaduwen in de schaduwen. "banding" - vervelende lichte strepen. Hoewel je zelfs bij 6400 redelijk acceptabele foto's kunt maken - als je de schaduwen niet wegtrekt.
      Neem daarom, indien mogelijk, 7200, deze cant is daar gerepareerd. Of inderdaad FF - ceteris paribus, werken in slechte lichtomstandigheden (matinees) zal beter zijn. Bijvoorbeeld d610+Tamron 2.8/28-75.

  • Vitalii

    Hallo allemaal
    Nikon d7100
    Adviseer welke lenzen praktischer zijn om te kopen.

    Nu kit 18-105 (de houder moet vervangen worden, dus gebruik ik hem niet)
    AF Nikkor 35-80 mm (1:4 -5.6D) - Ik weet niet waarom ik hem heb gekocht. Geld door de gootsteen.
    En een dezer dagen is er Young 35mm

    Ik zal blij zijn met elk advies.

    • Arkadi Shapoval

      Er moet meestal een goede allrounder zijn: nikon 17-55/2.8, nikon 16-80 N, Sigma 18-35/1.8, Sigma 17-50/2.8 OS, Tamron 17-50/2.8 VC en een voor creativiteit, meestal iets van lichte fixes: nikon 35 / 1.8 DX, nikon 50 / 1.8G, nikon 50 / 1.4G, nikon 85 / 1.8G, etc.

  • Michael

    Vertel eens, wie schiet er op de d7100, zeg, als je 's avonds in kamerlicht fotografeert (walvis of 35 mm 1.8) met een ingebouwde flitser, roze, rode gezichten? Vaak problemen met skinton, existentieel? En ik zie dat Nikon's haar op de foto zelfs onder goede omstandigheden rood is? Ik heb een oude Canon, onder moeilijke omstandigheden wordt mijn gezicht geel, in een appartement zonder flits 's avonds in de winter zijn er geluiden van vijftig dollar. Vertel me hoe het gaat met gezichten, haar op Nikon.

    • Trueash

      Ik weet niet of het relevant is, maar het zij zo. Ik fotografeer op 7100 en gebruik de ingebouwde flitser zeer zelden, alleen als het licht in de problemen zit. Stel, zelfs in een gewone bibliotheek is de verlichting voldoende om ergens in het bereik van 1/100 + F4 + ISO 800-1250 te fotograferen. Hoewel ik zelfs op 6400 schoot - het blijkt best verteerbaar (zie voorbeeld). Met een flits kan ik een beetje verlichten, en dan alleen met een diffuser.

      Ik merkte geen patronen in kleurvervormingen op en ik nam niet de moeite om de juiste foto in de camera te krijgen. In ieder geval moeten dergelijke foto's zorgvuldig worden gecorrigeerd, en niet zozeer dat de huidskleur "correct" is, maar zodat deze hetzelfde is voor dezelfde persoon op verschillende foto's.

      Naast vervormde kleuren produceert de ingebouwde flitser vaak lelijke olieachtige reflecties op de huid en ruwe schaduwen. Over het algemeen is de ingebouwde flitser een laatste redmiddel.

      Het enige echte probleem met de sensor van de 7100 is de "banding" die soms verschijnt, dat wil zeggen, merkbare banden in de schaduwen wanneer je ze probeert uit te rekken. De rest - +/- zoals iedereen; het belangrijkste is het licht en de lens.

      • Trueash

        Oeps ... Je kunt het voorbeeld negeren, het is gefilmd op Fuji ... ik vertraagde een beetje :D

  • Liefde

    Hallo) Vertel me alsjeblieft of de Samyang 85 mm f / 1.4 AS IF UMC-lens zal werken met de Nikon D7100?

    • jury

      Hallo, als de lens voor Nikon is en hij werkt, ja.

      • Liefde

        Ja, ik heb een nieuwe en een Nikon vatting. Alleen is het nu erg moeilijk om je te concentreren op de d3000

        • jury

          voor het gemak van scherpstellen kun je beter een lens met autofocus nemen. Het is onwaarschijnlijk dat de overgang van de D3000 naar de D7100 het scherpstellen met deze lens enorm zal vereenvoudigen.

    • Vasily

      Ik heb ook een Samyang 85mm f/1.4 en ben van plan ook over te stappen op de D7100. De lens is gewoon geweldig, de enige subtiliteit is de handmatige scherpstelling. Dus bij de D3200, bij het scherpstellen door de zoeker, licht de bevestigingsindicator op bij een bepaald rotatiebereik van de ring, dat wil zeggen, binnen een kleine rotatiehoek van de focusring, ziet de camera dat het object scherp is, maar we begrijpen dat de focus maar op één positie kan liggen. Daardoor mist. Daarom stel ik alleen scherp via livebeeld, behalve misschien voor gezichts- en middellange portretten.
      Het is dus interessant hoe de D7100 zal werken bij het scherpstellen door de zoeker, hoeveel comfortabeler het zal zijn om de "hit" zelf met je ogen te zien, zoals ik het begrijp, de zoeker van de D7100 is geavanceerder. En zal de camera ook bevestiging zien in welk interval van de koers van de ring of is het nog steeds één enkel punt?
      Liefs, als je de D7100 al hebt gekocht en hebt geprobeerd met de Samyang 85 mm, schrijf dan je indrukken van deze bundel op.

      • Alex

        1. Zoeker 7100, hoewel groter, maar niet dramatisch, d.w.z. puur met je ogen richten is net zo moeilijk op andere afstanden dan bijna-minimum.
        2. Er zal op geen enkel moment een bevestiging zijn. De hint knippert en brandt op dezelfde manier in een bepaald bereik. Je moet eraan wennen. Toen ik op de d3000 fotografeerde, was de exacte treffer niet op het moment van een zelfverzekerde gloed van de stip, maar zodra deze begint te knipperen, en alleen als je de focusring van MDF naar oneindig draait. Als je in de tegenovergestelde richting draait of het opschroeft tot een zelfverzekerde gloed, zal er in 99% van de gevallen een misser zijn. Experimenteer met je camera, deze kan een ander algoritme hebben.

        • Vasily

          Dank u.
          Ik heb alles geprobeerd, natuurlijk is de beste optie alleen via live view, maar ik zal de methode proberen die je hebt beschreven. En ik denk dat je, in combinatie met het verbreken van de focus, ten minste één nauwkeurige opname van drie, vier kunt maken.

          • Alex

            Focusbracketing (wanneer je in serie fotografeert en aan de scherpstelring draait) werkt echt, maar dan heb je geen zin om 5-10 keer meer opnames te maken en is de sluiterbron even snel uitgeput. En doe je dit in de kou, dan kun je de camera helemaal kapot maken, zeker als hij oud is (ik kwam deze afgelopen winter tegen). Het is beter als ik langzaam richt en scherp stel vanaf 1-3 frames, vooral omdat mijn objecten meestal nergens heen lopen.

  • Vasily

    Geef advies aan mensen die het begrijpen.
    Mijn twee hoofdrichtingen zijn astrofotografie en portretten, nu fotografeer ik met de D3200, en een paar jaar geleden realiseerde ik me dat ik eruit ben gegroeid. Ik wil veranderen en ik vond de D7100 leuk. Eigenlijk wil ik de camera om drie redenen veranderen: 1. Ik heb echt geen snelle flitssynchronisatie (nou ja, heel veel) 2. Handmatige portretoptiek, dus de mogelijkheid om via livebeeld te fotograferen zonder de spiegel omlaag te doen, is relevant. 3. Ik wil een hoger werkende ISO voor het fotograferen van de sterrenhemel.
    Ik heb er zelfs over nagedacht om een ​​tweede camera zoals de D90 aan te schaffen voor portretfotografie vanwege de snelle synchronisatie die erin zit.
    Ik begon recensies en recensies over de D7100 te bestuderen en begon te twijfelen. Ik ben bang teleurgesteld te zijn. Wat precies: verkeerde witbalans en lang werken met afbeeldingen in de editor, strepen bij het oplichten van donkere gebieden, het ruisniveau is hetzelfde als bij de D3200.
    Ik heb zelfs aan de D610 gedacht, maar mijn budget zal alleen een volledig armoedige trekken.

  • onschuldig

    Bedankt voor het artikel. Help me bij het kiezen, ik heb me laten meeslepen door de foto van de D3100+ (whale 18-55), nu wil ik iets serieuzers. Ik kijk naar de D7100/D5200/D610 + vast f/1.8 35 of 50mm. Een belangrijk criterium is 's nachts uit de hand fotograferen, de 3100 kan overweg met landschappen en portretten in het algemeen, maar moeilijkere omstandigheden vormen daarbij een probleem. Werken met ISO 800 is zeer beperkt en optica zonder schroevendraaier is duurder. In de 5000s is het draaibare scherm erg aantrekkelijk, is het veel slechter dan de 7100? En is de 610 veel beter dan al deze gewassen?

    • B.R.P.

      D610 is zeker beter.

    • Oleksandr

      De D600/D610 zijn over het algemeen een van de best betaalbare camera's in termen van werkende ISO. Met geen enkele oogst te vergelijken. Ik had ook een D5100. Dit gaat over het algemeen nergens over als we het hebben over werken met weinig licht. Als je niet in de war raakt door het formaat van een full-frame camera en het feit dat er geschikte lenzen voor nodig zijn, dan ligt de keuze voor de hand.

    • Michael

      Wat 's nachts fotograferen? Als zwarte katten - dan zeker 610, als zwarte bomen - dan is het beter om naar camera's met een stabilisator of een statief te kijken.

      • onschuldig

        Nachtelijke straten, natuur zonder statief, om mobieler te zijn en 's avonds niet meerdere minuten op één frame door te brengen.

        • Michael

          Kijk dan beter naar gewassen met ingebouwde stabilisatie. Bovendien is de lens helderder. Tezhe Sonya, Olympus, Fuji. Nou ja, of Pentax (de stroom is niet ouder dan K-5). ISO bij het fotograferen zal minder zijn en de scherptediepte op open meer.

          • Dmitry Kostin

            Op dubbele crops is nachtopnamen uit de hand niet erg goed - hoeveel voorbeelden ik heb gezien - het beeld blijkt los (ruisonderdrukking), met zwevende kleuren en slechte DD.
            Op zichzelf zal elke uitsnede een vlakker beeld geven dan FF.
            Om 's nachts te wandelen, is het beter om iets als Canon 6D + 35/2 met een stub te kiezen, als optie D610 / D750 + Tamron 35 / 1.8 met een stub (als optie kan 35 / 2D geschikt zijn - het is heel licht).
            Van de gewassen is er een back-illuminated matrix op Fujah (X-T4) en op de New Pentax K3 MK3. Ze zeggen dat zowel daar als daar ISO1600-2000 werkt. Maar ze zijn duur.
            Daarom zou ik de auteur aanraden om te stoppen bij de D610.

            • Michael

              Daar is ISO 400-800 het maximum dat 's nachts wordt behaald en tot 1600 zijn er geen problemen. Ruisonderdrukking is hoe je het instelt, en in het algemeen is het relevant voor JPEG. Er zijn ook geen speciale problemen met DD (het is duidelijk dat het geen FF is). Maar op de FF ISO zul je moeten pesten, dus in dergelijke omstandigheden zal er op zijn minst pariteit zijn (en in mijn ervaring komt het nog beter uit). Dat is wanneer vanaf een statief - dan ja 750 geeft een voorsprong

              • Dmitry Kostin

                “Maar op de FF ISO zul je moeten pesten, dus in zulke omstandigheden zal er in ieder geval pariteit zijn”
                Er zal geen FF-pariteit zijn met gewassen. Als er camera's van dezelfde generatie worden genomen ter vergelijking.
                Bij een dubbele uitsnede zien de meeste foto's uit de hand in het donker er slecht uit.
                Zelfs als er een dure reparatie met een hoog diafragma wordt gewikkeld. Het beeld is geforceerd, los, met zure kleuren en slechte DD.
                ISO800 en later is over het algemeen bijna onbruikbaar. Of niet geschikt.
                Op 1600 bijna altijd horror zonder ruisonderdrukking.
                *
                Op crop / 1.5 beter. De foto is meer verzameld. De kleuren zijn niet zo zuur. DD is beter. Werkende ISO's zijn over het algemeen vergelijkbaar met dubbel bijsnijden, maar de afbeelding op dezelfde ISO's ziet er beter uit. Op de nieuwe verlichte Fujah ISO 2000 werknemers.
                Ik ben gewoon van plan om een ​​X-T4 te kopen voor op reis en deze te testen. Ik had een X100T, een vriend had een X100F - je kunt 's nachts fotograferen, maar ik vond de foto minder leuk dan met ff. Op elk gewas 's nachts zijn een matrix-stub en een stub in de lens bijna verplicht. De lens is weer gewenst scherp diafragma.
                *
                FF camera's van dezelfde generatie zijn altijd beter dan crop/dubbel crop camera's van dezelfde generatie 's nachts. Dit is natuurkunde.
                Er zijn uitzonderingen - kleine pixels D800-810, D850, 5DS-5DSr.
                Op 5DSr-DS ISO800-drempel, bij 1200 ruis. Op de D800-810 is de ISO1600 drempelwaarde, waarna in de regel ruis binnensluipt en het beeld verslechtert.
                Op oude FF's is het plafond, afhankelijk van de camera, ISO 800-1600, soms 2000.
                D3S ISO3200 operationeel.
                Op oude FF's en FF's met kleine pixels, evenals op alle crops, heb je voor nachtopnamen uit de hand een scherp diafragma nodig, bij voorkeur met een stub. Of gewoon een moderne lichtgewicht snelle zoomlens met een stub
                Onlangs is het me gelukt om 's nachts op 1Dsmk3 te fotograferen met ISO 800. En de foto als geheel was op deze ISO
                Ik herhaal onder het budget van het voertuig, voor nachtelijke wandelingen is er niets beter dan D600-610-750 of Canon 6D met vaste lenzen.

Voeg een reactie

Auteursrecht © Radojuva.com. Blog Auteur - fotograaf in Kiev Arkadi Shapoval. 2009-2023

Engelse versie van dit artikel https://radojuva.com/en/2013/04/obzor-nikon-d7100/comment-page-13/

Version en español de este artículo https://radojuva.com/es/2013/04/obzor-nikon-d7100/comment-page-13/