antwoorden: 59

  1. Alexey
    05.12.2012

    interessante informatie, het blijkt dat alles veel gecompliceerder is dan ik tot vandaag dacht. bedankt voor je werk Arkady!

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      05.12.2012

      Helemaal niet

      antwoord

  2. Igor
    05.12.2012

    welkom
    Bedankt voor het interessante artikel!
    De enige IMHO bij het fotograferen is beter om het hele detail te verscherpen, ik wil niet alleen een deel ervan overwegen

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      05.12.2012

      ok, laten we het diafragma harder sluiten.

      antwoord

  3. Alexander
    05.12.2012

    Hallo, Arkady, ik leef mee met de storing van uw D700, wat is ermee gebeurd?

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      05.12.2012

      Het spiegelbedieningsmechanisme is kapot.

      antwoord

      • Alexander
        05.12.2012

        Ik hoop dat het mogelijk zal zijn om snel en goedkoop te repareren, creatief succes voor jou en bedankt voor de uitstekende artikelen

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        05.12.2012

        Reparaties zijn duur en duren lang.

        antwoord

      • Анатолий
        05.12.2012

        Dus dit heeft u gevraagd en gevraagd om deze beoordeling te doen.
        Deskundig, bedankt.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        05.12.2012

        Ja, er is ook veel goeds in slecht :)

        antwoord

  4. siberisch
    05.12.2012

    Informatief!
    “De secundaire spiegel aan de achterkant is bedekt met zwart plastic, net als de rest van de hoofdspiegel. In de verhoogde stand laat zo’n systeem geen licht door dat uit de optische zoeker komt in de tegenovergestelde richting.” Het blijkt dat strooilicht door de zoeker een mythe is? Ik heb het over het feit dat er op internet tips staan ​​dat je bij het fotograferen vanaf statief, zeker bij lange sluitertijden, beter de zoeker afdekt.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      05.12.2012

      Bij fotograferen vanaf statief blijkt de belichtingsmeting niet juist te zijn, aangezien het licht van het oculair de meting beïnvloedt, omdat hiervoor een speciale sluiter op het oculair zit. Mijn d700 heeft een speciaal diafragma voor het oculair.

      antwoord

      • siberisch
        05.12.2012

        Aan belichtingsmeting heb ik logischerwijs niet gedacht, aangezien ik bij een statief bijna altijd in het oculair kijk op het moment van meten en dat blijkt afgedekt te zijn. Al zijn de opnamesituaties natuurlijk anders.
        Het advies over "het oculair afdekken" ging specifiek over de belichting bij lange sluitertijden. Dit wordt met name vaak gevonden in artikelen over infraroodfotografie en het fotograferen van "bevroren" water, de lucht.

        antwoord

    • Eugene
      06.01.2013

      toch, in de praktijk, parasitair licht uit het rijk van de mythen.
      Met voorbeelden leg ik uit waarom dat zo is.

      bij het fotograferen vanuit de hand door de zoeker (VI), is het begrijpelijk dat we het licht dapper met onszelf blokkeren.
      wanneer u overdag vanaf een statief fotografeert, is de zon van de VI-kant - nogmaals, we bedekken het licht met onszelf, de rest zal geen significante rol spelen.
      als je overdag vanaf een statief fotografeert, komt de zon van de zijkant van de lens - des te meer zal er niet zoveel licht in de VI komen (uitzondering - je reflecteert zonlicht in een sneeuwwit T-shirt)
      's avonds fotograferen met een statief en in het algemeen bij weinig licht - waar het verschil in sluitertijd in seconden wordt gemeten, is praten over het effect van belichting over het algemeen al belachelijk.
      Ik heb het niet over de nacht - belichtingsmeting is over het algemeen al nutteloos en opnameparameters kunnen over het algemeen met het oog +/- gedurende enkele minuten worden ingesteld.

      Gevallen waarin ik de camera met succes heb gemaakt, een ernstige fout heb gemaakt met de sluitertijd (minstens drie stops, de aanvankelijk heldere delen waren onherroepelijk overbelicht):
      - reflectie van licht in VI met folie en wit glanzend papier gelamineerd met een badge (die bij de hand bleek te zijn)
      – LED-zaklamp doelbewust in VI geschenen (4 diodes met 10 cm)
      - fotograferen vanaf een statief, de lens is op de grond gericht, het weer is zonnig (minder kritiek geval, lightroom trok de totale overbelichting bijna zonder verlies uit)

      Conclusie - in het algemeen is de invloed microscopisch klein, maar het is beter om het te beschermen tegen duidelijk sterk VI-licht, hoewel het stevig sluiten van de demper ook overdreven is.

      antwoord

  5. VALENTIJN
    05.12.2012

    Ik denk dat de CZK zal uitsterven als dinosaurussen of mammoeten, en plaats zal maken voor spiegelloze camera's met verwisselbare lenzen. PENTAX K-01 is hier een voorbeeld van.

    antwoord

    • Alexander
      05.12.2012

      Ik weet niet zeker wat je zegt, aangezien spiegelloze camera's een heel ander scherpstelsysteem hebben, veel minder nauwkeurig en langzamer

      antwoord

      • siberisch
        05.12.2012

        Sony heeft nu een lijn van SLT. Er zijn zeker veel tekortkomingen, maar de technologie staat niet stil. Ik denk dat dit voor professionele camera's een meer veelbelovende richting is, hoewel voor veel amateurs spiegelloos zoals NEX alle behoeften dekt.

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        05.12.2012

        SLT is een andere zaak.

        antwoord

      • siberisch
        05.12.2012

        Ik heb een reactie op de verkeerde plaats geplaatst :). In het algemeen wilde ik zeggen dat de CZK niet zal uitsterven zoals mammoeten, ja, ze muteren, maar ze zullen niet uitsterven :). Hoewel in 20-30 jaar ...

        antwoord

      • Arkadi Shapoval
        05.12.2012

        We zullen zien. Alles verandert heel snel.

        antwoord

      • Andrew
        21.01.2013

        Een beetje anders - in spiegelloze scherpstelling is nauwkeuriger, er is niet zo'n waanzin als backfocus en frontfocus. Maar de scherpstelsnelheid is tegenwoordig minder, maar fasesensoren zijn al in de matrix ingebouwd, dus de snelheid zal precies hetzelfde zijn

        antwoord

  6. Alex de Kairoy
    05.12.2012

    goed artikel, Arkash, bedankt.

    antwoord

    • Arkadi Shapoval
      05.12.2012

      Graag gedaan :)

      antwoord

  7. Kostya
    05.12.2012

    Dyakuyu voor garnu statyu. Voor de toespraak liet ikzelf, vipadkovo, de extra spiegel zien en wist niet waar die voor was.

    antwoord

  8. Gene JB
    07.12.2012

    Ik denk dat in de loop van de tijd fasefocussering rechtstreeks in de matrix zal worden ingebouwd en dat er een spiegelloze camera met fasefocus zal zijn. Ja, er kunnen veel dingen in de matrix worden ingebouwd. won tweelaagse matrices met een brede DD. of Foveon. Ik heb de Canon sx20 zo gebruikt, dus naar de tv kijken door de zoeker is niet erg prettig.
    Wat betreft het afdekken van de zoeker bij lange sluitertijden - ja, op mijn scherm gaat hij niet uit en de meting liegt. u moet het scherm uitschakelen of de zoeker sluiten. maar meestal fotografeer ik natuurlijk op M en het maakt niet uit wat de meting daar laat zien.

    antwoord

  9. Gene JB
    07.12.2012

    citaat van wikipedia: Fasedetectie autofocus
    Het werkingsprincipe van de fase-autofocus (patent).

    Fase-autofocus wordt gebruikt in moderne spiegelreflexcamera's en sommige compacte digitale camera's. Het belangrijkste element zijn speciale sensoren, waarvan het aantal in professionele modellen enkele tientallen kan bedragen. De sensoren in de DSLR ontvangen met speciale spiegels fragmenten van de lichtstroom vanuit verschillende punten van het frame. Ook kunnen autofocussensoren met fasedetectie rechtstreeks in de matrix van een digitale camera worden ingebouwd (Fujifilm Hybrid Focus-technologie) [1].

    antwoord

    • Alexander
      07.12.2012

      Bedankt voor de informatie, ik wist dit niet, maar het pluspunt voor DSLR's is hun grote formaat en gewicht, het is gemakkelijker om van de shake af te komen

      antwoord

      • Gene JB
        08.12.2012

        integendeel, het is moeilijker. de spiegel rammelt als je een foto maakt.

        antwoord

  10. Levani
    09.02.2013

    op mijn d40 slaat de spiegel zo hard dicht dat het eng is)))

    antwoord

  11. Anna
    17.02.2013

    Heel erg bedankt!

    antwoord

  12. Pavel
    02.07.2013

    Heel erg bedankt voor de informatie. Ik wist niet hoe scherpstellen werkt. Ik heb een D300 en ik dacht altijd dat om van de camera op het object scherp te stellen, de afstand wordt gemeten (met ultrasone of infraroodstralen) en dat de motor (schroevendraaier) de focus op de lens naar de gewenste waarde draait, afhankelijk van op de afstand. En het principe van scherpstellen daarentegen, ik kan me niet eens voorstellen hoe het gebeurt.

    antwoord

  13. Kiba
    21.11.2013

    Arkady, vertel eens, bij welke kilometerstand stierf het spiegelmechanisme?

    antwoord

  14. Alex
    18.01.2014

    Een bijkomend voordeel van DSLR's is naar mijn mening dat de matrix in de normale modus het grootste deel van de tijd inactief is, daarom warmt hij minder op, waardoor de thermische component van ruis afneemt.
    In spiegelloos werkt de matrix constant.
    Rekening houdend met de pixeldichtheid van moderne matrices, kan dit de beeldkwaliteit aanzienlijk verslechteren, wat op zijn beurt de complexiteit van algoritmen voor het verwijderen van ruis vereist.

    antwoord

  15. Anatoly
    09.03.2014

    Gewoon een prachtig artikel. Vooral voor mij, een techneut.

    antwoord

  16. Vladislav
    17.02.2015

    "Moderne CZK's hebben een iets ander werkingsprincipe dan oude spiegelreflexcamera's."

    Niet heel oude filmcamera's met fase AF hebben ook nog een extra spiegel (ik heb bijvoorbeeld een film Nikon F80) :-)

    antwoord

  17. Alexander
    18.01.2016

    Hallo Arkadi.
    Hoeveel ik lees over spiegelreflexcamera's en spiegelloze camera's (ik gebruik NIKON D610). Ik begrijp niet waarom er een SPIEGEL in een moderne camera zit?!
    Je kunt het beeld uit de matrix immers direct in de zoeker weergeven. Waarom is dit mechanisme nodig?
    Of een eerbetoon aan fashion PROF-niveau? Waarom dan in budgetten een spiegel?

    antwoord

  18. Alexey
    15.03.2016

    Hallo, de extra spiegel komt niet omhoog op de Canon 1200D? Wat is de reden?

    antwoord

    • anonymus
      15.03.2016

      Baba Vanga neemt binnenkort contact met je op...

      antwoord

  19. Dana Meubels
    01.02.2017

    Canon EOS camera scherpstelpunten en systemen. Fasefocussysteem van moderne digitale SLR-camera's. U kunt meer zien over de structuur van de spiegel in de sectie 'De nuances van de structuur van de spiegel in het moderne CZK'.

    antwoord

  20. Andrew
    17.07.2017

    Ik heb niet alle opmerkingen gelezen, maar ik zal je vertellen over de mythe over de zoeker, het is genoeg om dit ding één keer uit elkaar te halen om te begrijpen dat, nou ja, niet hoe het de belichtingsmeting niet kan beïnvloeden)))) sensoren zijn zo zijn geïnstalleerd dat ze alleen tegenlicht kunnen opvangen als ze daar doelbewust een schijnwerper laten schijnen

    antwoord

  21. Igor
    28.09.2017

    Arkadi, goedemiddag! Van deze gelegenheid gebruik makend, wil ik u vragen als een professional die een spiegel heeft voor experimenten. Nu ben ik in de VS, ik kocht een D200 op ebay in perfecte staat, het werd verkocht als niet werkend of voor reserveonderdelen, het bleek dat er gewoon geen batterij was en de persoon had geen tijd om het uit te zoeken, 642 opnamen gemaakt, gekocht voor $ 53. De camera is opgeslagen zonder een voorklep en een spiegel die enigszins stoffig is, heeft geen invloed op het beeld in de zoeker, noch op de kwaliteit van de foto. Er is veel informatie op het netwerk over het schoonmaken van de sensor, maar weinig en het is tegenstrijdig over het schoonmaken van de spiegel. Als het het niet moeilijk maakt, vertel het me dan alsjeblieft. Hoe kan ik de spiegel afvegen en is het de moeite waard? Met vriendelijke groet, Igor

    antwoord

  22. Constantine
    04.11.2020

    Ik heb een probleem, backfocus. Canon 650D. Het lijkt vanaf het moment van aankoop. Ik heb deze tekortkoming niet meteen opgemerkt, ik ben een amateur en heb gezondigd op een walvis 18-55. En toen geleidelijk aan mijn eisen voor foto kwaliteit begon te stijgen, ik kocht een 50 mm stm fix. Ook hier was de scherpte niet ideaal. Ik controleerde het "doel" en was overtuigd van het ontbreken van een camera. De garantie verliep. repareer deze stijl zelf. Ik heb niet heb al besloten waarheen te gaan: verplaats de fasesensoren dichterbij, of de matrix naar de vloer van de schroef verder Wie heeft ervaring, vertel het me.

    antwoord

    • Ivan
      04.11.2020

      Met deze aanpak breek je eindelijk de camera.

      antwoord

    • Arkadi Shapoval
      04.11.2020

      Zoek een andere dienst, klim niet zelf

      antwoord

    • Vv
      04.11.2020

      Als de armen gestrekt zijn en niet eng, dan kan dat. Persoonlijk heb ik op de Nikon D5100 de afstelschroeven van de AF-sensor vastgedraaid (voor mij is dit niet zo eng als het scheeftrekken van de matrix). Ik draaide alle drie de schroeven voor hetzelfde aantal omwentelingen, de eerste keer dat er een 'vlucht' was, draaide het terug, het werd goed. Ik controleerde met twee lenzen 50 / 1.4 en 58 / 2.0 (ik nam 50 / 1.4 van een vriend) Daarna werkte alles goed, achterkant / voorkant werd niet waargenomen op andere optica

      antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        Je weet in ieder geval dat er een autofocussensor is. Konstantin schreef over fasesensoren in het algemeen.

        antwoord

      • Vv
        04.11.2020

        Eh, misschien begrijp ik iets niet, maar de AF-module zijn de fasesensoren (grofweg vast op één plaat die de mogelijkheid heeft om de positie aan te passen). Toen ik in de camera klom, had ik ook slechts een algemeen idee ... Als een persoon het wil proberen, laat hem het dan op eigen risico en risico proberen. In principe is het met gestrekte armen om het toestel volledig te verpesten nog wel nodig om te proberen.

        antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        Hier is een typische CZK AF-sensor (in dit geval voor de Canon EOS 50D):

        antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        En dit is wat erin zit (enkel lichtgevoelig ontwerp):

        antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        Over Canon kan ik niets zeggen, maar in de service-instructies van Nikon is de AF-sensor niet verstelbaar in zijn stoel. Alleen het spiegelsysteem en de positie van de matrix ten opzichte van de bajonet zijn geregeld.

        antwoord

      • Michael
        04.11.2020

        De EOS300D was nauwkeurig geregeld, zelfs in de instructies stonden aanbevelingen. Wat staat er op de nieuwe - ik weet het niet

        antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        Zie de correspondentie hieronder, ik heb mijn fout al toegegeven.

        antwoord

      • Vv
        04.11.2020

        ... en de lokale 'dienst' (in een stad met een miljoen inwoners) brak toen een slecht bedrag voor het aanpassen van de front / back-focus, en zonder een garantie te geven dat het beter zou worden. Van. Er is geen Nikon-service in de stad. Ik stuur de matrix over het algemeen naar een andere stad om schoon te maken - zelfs als ik de bezorging in aanmerking neem, blijkt het goedkoper dan de lokale bevolking (en nogmaals, de lokale bevolking garandeert niet dat het na het schoonmaken beter zal zijn).
        In Oekraïne kan ik de 'Photoparts'-service in Nikolaev adviseren - ze doen het kwalitatief, relatief snel en tegen een adequate prijs. Ik repareerde hun videocamera en lens, maakte de matrixen van camera's schoon.

        antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        En dit komt uit de servicehandleiding voor uw D5100. Er staat dat je drie schroeven moet vastdraaien, maar niet hard, en dan elk

        antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        draai twee slagen terug:

        antwoord

      • Vv
        04.11.2020

        Ik weet niet meer waar ik het gedraaid heb, maar ik heb het niet helemaal gedraaid en alle drie op dezelfde manier gedraaid. De positie van de sensor is nauwkeurig geregeld, en het is gemakkelijker om dit te doen dan de excentrieken van de spiegels te verdraaien, en nog meer om het vlak van de matrix ten opzichte van de optische as 'omver te werpen', er is veel minder kans iets verpesten

        antwoord

      • Ivan
        04.11.2020

        Ja, je hebt gelijk, ik was deze aanpassing van de AF-sensor al vergeten. De positie wordt inderdaad aangepast met drie schroeven (zoals de matrix). En wat ik eerder beschreef zijn manipulaties bij het monteren van de camera en het installeren van de AF-sensor. Hier is een voorbeeld van hoe dit wordt gedaan op de D90-camera:
        http://libraphoto.com/blog/wedding-blog/Nikon-D90-Inspection-and-Adjustment-program.html

        antwoord

antwoord

 

 

boven
mobiel computer